abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46335725

COLONIAL FLEET NEWSFLASH: 4E SEIZOEN BEVESTIGD!!!!

11e van de 11!! Carnavalseditie!!

Gaan we Nederland opleuken met onze lowbudget BSG-kostuums?

"The Cylons were created by Man. They were created to make life easier on the Twelve Colonies. And then the day came when the Cylons decided to kill their masters. After a long and bloody struggle, an armistice was declared. The Cylons left for another world to call their own. A remote space station was built where Cylon and Human could meet and maintain diplomatic relations. Every year, the Colonials send an officer. The Cylons send no one. No one has seen or heard from the Cylons in over forty years."

Battlestar Galactica nog nooit gezien?
BSG music video - A New Crew In Town
Adama - "It's a dream" Pegasus introduction
Adama vs. Cain - The Showdown
Battlestar Galactica - Pegasus To The Rescue
Battlestar Galactica - Pegasus Death
Battlestar Galactica - The Adama Tactic
BSG S3 Gag Reel

Battlestar Galactica is een remake van de orginele Battlestar Galactica welke in 1978 zijn debuut maakte. Na een succesvolle miniserie in December 2003 werd besloten tot het maken van een complete serie, welke eind 2004 voor het eerst werd uitgezonden door het Engelse Sky One, en enkele maanden daarna door SciFi channel zelf in de Verenigde Staten. Nadat seizoen een gigantisch succes bleek te zijn in zowel de VS als de UK werd al snel besloten tot een 2e seizoen, en het 2e seizoen was nog maar net begonnen toen de beslissing voor een 3e seizoen al werd gemaakt. In de USA wordt momenteel het 3e seizoen uitgezonden. Seizoen 4 is inmiddels ook al bevestigd.

Het verhaal: Na een allesverwoestende oorlog met de Cylons, een ras van robots welke door de mens was gemaakt, en de vernietiging van alle 12 koloniën moet de Battlestar Galactica als een van de weinige overlevenden op de vlucht. Er word besloten om zo veel mogelijk overlevenden bij elkaar te zoeken, en met een vloot van burgerschepen en meer dan 45.000 mensen verlaten ze de 12 koloniën en gaan op zoek naar de mythologische 13e kolonie die volgens oude geschriften zou moeten bestaan. De naam van deze 13e kolonie? Aarde.

De serie belicht de problemen die ze krijgen tijdens hun zoektocht naar de Aarde, en deze beperken zich niet tot de Cylons die de vloot op de voet volgt en voor talloze problemen zorgt. Ook de interne politiek is onrustig, en de president van de kolonien (de enige overlevende minister van Onderwijs, die aan boord was van de Galactica tijdens de aanval) krijgt het moeilijk bij het vinden van een vice president, en het onderdrukken van een opstand van een rebellenleider.

Battlestar Galactica is een fantastische remake van het orgineel, en in veel opzichten zelfs beter. Je zal er aan moeten wennen dat Starbuck nu een vrouw is, maar de goede verhaallijn en de mooie CGI maakt ontzettend veel goed.

Dit topic gaat over de afleveringen die in de USA worden uitgezonden op SciFi channel. Voor de afleveringen die in Nederland op Veronica worden uitgezonden zie dit topic:

Battlestar Galactica - NL/Veronica afleveringen #1

Main characters

Battlestar Galactica a.k.a. \"The Bucket\"

Battlestar Pegasus a.k.a. \"The Beast\"

Vorige delen:
- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama

Some usefull sites:
- http://en.battlestarwiki.org/wiki/Main_Page
- http://www.scifi.com/battlestar
- http://galactica.emedian.net
- http://66.49.253.213/index.html

Upcoming eps:
- 18 Feb 2007 3.15 A Day in the Life
- 25 Feb 2007 3.16 Dirty Hands
- 04 Mrt 2007 3.17 Maelstrom
- 11 Mrt 2007 3.18 The Son Also Rises
- 18 Mrt 2007 3.19 Crossroads, Part 1
- 25 Mrt 2007 3.20 Crossroads, Part 2

Bsg Usa Junks

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki http://wiki.fok.nl/index.php/OP/bsgusa

[ Bericht 2% gewijzigd door Madine op 15-02-2007 22:29:29 ]
pi_46336111
Vandaag ff weer die ep gezien waar the vipers van Galactica bijna gaan vechten met the vipers van Pegasus. Wat een ep
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:43:50 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_46336138
Odama
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_46336326
Nog even als tvp en herhaling
http://tv.ign.com/articles/764/764586p1.html
pi_46337227
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef Crazykill het volgende:
Vandaag ff weer die ep gezien waar the vipers van Galactica bijna gaan vechten met the vipers van Pegasus. Wat een ep
Ja, dat was gewoon spannend van het begin tot het einde. Net zoals de bevrijding van New Caprica. Dát soort eps willen we zien
pi_46339735
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef Prowl het volgende:
Odama
Obama

Even mijn avatar in de OP zetten.
jeweetz
pi_46342509
De new caprica bevrijding was het toppunt van de serie voor mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 15 februari 2007 @ 20:45:33 #9
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46344492
*tvp

En wanneer krijgen mensen nou eens door dat imageschack NIET WERKT op fok!?
pi_46348656
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:48 schreef dapluiz het volgende:
Nog even als tvp en herhaling
http://tv.ign.com/articles/764/764586p1.html
Tuurlijk is Roslin een Cylon, dat zei ik toch al.

Hoeveel bewijs wil je?
pi_46349319
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:53 schreef Cheiron het volgende:
De new caprica bevrijding was het toppunt van de serie voor mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik ook echt een van de mooiste momenten in BSG tot nu toe.
pi_46350831
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:40 schreef Madine het volgende:
Athena of Athena
Grace park is hot
  donderdag 15 februari 2007 @ 23:53:01 #13
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46352371
Te Veel Poeha.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46370056
bobby
pi_46370070
en leuk dat balkje in de OP. (Y)
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:18:06 #16
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46396360
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:36 schreef outcast_within het volgende:
en leuk dat balkje in de OP. (Y)
Gelukkig vind je het niet erg dat ik hem er tussen had gemoffeld in de OP.
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:06:22 #17
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46411347
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 23:18 schreef Helo het volgende:

[..]

Grace park is hot
Amen. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel afleveringen seizoen 4 zal krijgen. We krijgen er minimaal 13 end at vind ik eigenlijk wel best. Seizoen één was ook maar 13 afleveringen en kijk wat dat opleverde. Er zat geen slechte aflevering tussen.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
pi_46418335
Genoeg in ieder geval om het verhaal af te ronden lijkt me. Die opvulafleveringen zijn leuk en aardig, en later, als de serie tot een einde is, zal ik er best van kunnen genieten. Maar op dit moment, nu ik iedere week zit te wachten hoe het verder gaat, irriteren bokswedstrijden en Columbo-avonturen van Helo mij mateloos.
pi_46454537
3.15 is aan het downloaden, beter is het weer een echte aflevering. *fapfapfap*
jeweetz
pi_46455804
Ik heb er ook zin in. wordt vanmiddag aanzetten en vanaaf pas echt kijken. Maar ik heb er weer zin in. moet echt nog een manier vinden om op werk zo'n download aan te zetten.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:37:50 #21
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46459258
Spoilersvermijdende tvp
pi_46460163
Ik snap nooit wat mensen bedoelen met TVP

ik weet dat staat voor terug vindt post maar ik snap niet dat mensen dat posten gewoon zonder te quoten of iets ander, maar gewoon posten. Maarja ik ben nog niet zo'n ervaren fok forum gebruiken maybe zal ik het ooit nog wel snappen
  maandag 19 februari 2007 @ 16:54:50 #23
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46461603
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:07 schreef Helo het volgende:
Is voor mensen die te lui zijn om de bookmarks te gebruiken
  maandag 19 februari 2007 @ 19:28:36 #24
28033 Pek
je moet wat
pi_46466521
Weer een filler
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:54:37 #25
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46467786
Mooie ep hoor (voor een filler)
opgezegd@fok.nl
  maandag 19 februari 2007 @ 20:45:09 #26
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46470300
Ik word een beetje fillermoe op het ogenblik en volgende week is weer hetzelfde verhaaltje, maar dan in een ander jasje. Wel kregen we eindelijk weer eens een raptor te zien, maar weer geen spacefight. Ze hebben dus duidelijk hun special effects budget opgebruikt in exodus part two.

Er wordt duidelijk naar de seizoens finale toegewerkt. Ik vrees alleen dat er weinig Cylon actie zal zijn in de vorm van een spacebattle. Tigh zei duidelijk dat de Galactica 6 weken dry dock nodig had om de kinks eruit te halen, laat staan groot schalige reparaties. Geen space battles dus meer voor ons
pi_46473717
Was een goeie aflevering, gaf wat meer inzicht in de familie Adama zelf . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 19 februari 2007 @ 22:16:36 #28
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46474470
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:07 schreef Helo het volgende:

ik weet dat staat voor terug vindt post maar ik snap niet dat mensen dat posten gewoon zonder te quoten of iets ander, maar gewoon posten. Maarja ik ben nog niet zo'n ervaren fok forum gebruiken maybe zal ik het ooit nog wel snappen
TVP is alleen voor als je (op dat moment) niet iets nuttigs te melden hebt, maar wel het desbetreffende topic in je MyAT wilt hebben, zodat je het topic "onthoudt" en later makkelijk terugvindt.
Ja, mensen kunnen ook wel " Toffe serie " oid posten, maar dat komt feitelijk op hetzelfde neer. TVP is voor mensen die zich er niet voor schamen dat ze niet altijd iets te melden hebben
  maandag 19 februari 2007 @ 22:23:12 #29
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46474735
Ik vond dat de TT trouwens weer op de laatste episode van toepassing was
Wel een goede ep hoor, maar ik mis de Cylons. Ik bedoel, kom op... ze hebben de Judas van de 12 koloniën en een schizofrene Cylon gevangen, er zijn vijf oorspronkelijke Cylonmodellen die nog onthuld moeten worden, er is een zekere planeet genaamd "Aarde" die ze nog steeds proberen te ontdekken, maar de schrijvers laten ons liever de niet-zo-hilarische avonturen zien van twee bemmaningsleden die samen in een airlock opgesloten raken en een oude man die probeert te begrijpen hoe zijn huwelijk kapot is gegaan

Al vind ik het wel opvallend dat zowel Gaius als Bill in hun hoofd "projecties" kunnen afspelen en met denkbeeldige personen converseren
  maandag 19 februari 2007 @ 23:03:39 #30
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46476379
Ik zie het niet als fillers eerlijk gezegd. Een show gaat snel kapot, naar mijn idee, als de karakters vlak blijven. Op deze manier zie je tenminste hoe de mensen zijn die de tough calls maken, wat er in hen omgaat.

En je ziet hoe Adama aankijkt tegen het veel betere huwelijk dat Cally en Tyrol hebben. En dat vind ik ook mooi.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46481936
Gisteren ook maar binnengehaald en ik moet zeggen dat ik eum sterk vondt de aflevering, zo vin ik het wel leuk te weten hoe het eingelijk met iedereen gaat, want een baby krijgen en daar later maar een beetje half naar terug te verwijzen is een beetje raar.
Ze hebben hier duidelijk weer gegeven over hoe die relatie er aan toe is. Verder von ik de scene met Hotdog en Helo lachu, en vond ik het ook leuk dat sharon geen moeite had om chally te redden, die niet haar maar toch eingelijk een soort tweeling zus had vermoord.

En dat adama ook een soort projectie kan doen van andere mensen hoeft niet gelijk te zijn dat ie zoals baltar is, zo was in dat moment met Lee een gesprek met z'n vrouw maar in tegenstelling tot de projectie van baltar en Six sprak hij die worden niet echt uit, hij zat meer te dagdromen.

En die extra scene waar kan ik die vandaan halen, meestal wel op de forum heeft iemand een link maar kan het nu niet vinden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:09:45 #32
19529 Fendy
True Spirit
pi_46482836
Zo, toffe EP ook weer...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_46483640
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:13 schreef Helo het volgende:
En die extra scene waar kan ik die vandaan halen, meestal wel op de forum heeft iemand een link maar kan het nu niet vinden.
Ik vraag het mij ook af, ik vind het nergens op youtube.
pi_46540920
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:03 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik zie het niet als fillers eerlijk gezegd. Een show gaat snel kapot, naar mijn idee, als de karakters vlak blijven. Op deze manier zie je tenminste hoe de mensen zijn die de tough calls maken, wat er in hen omgaat.

En je ziet hoe Adama aankijkt tegen het veel betere huwelijk dat Cally en Tyrol hebben. En dat vind ik ook mooi.
Ze hebben een verhaal te vertellen. Battlestar Galactica moet een saga blijven, een avontuur met een kop en een staart en daartussen de ene na de andere spannende nagelbijter. Tuurlijk valt er iets voor uitdieping van de karakters te zeggen, maar het moet geen serie worden met bijna alleen maar op zichzelf staande afleveringen.

Een Band of Brothers en niet een 'Allo 'allo.
  woensdag 21 februari 2007 @ 22:20:09 #35
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46541874
Daar ben ik het helemaal mee eens Het verhaal moet ook maar eens doorgaan, maar ik denk dat ze dat echt wel gaan doen. Ze zitten nu alleen in een soort van impasse, het verhaal vordert al heel snel maar we weten nog steeds niet zoveel over de achtergrond.

Maar inderdaad ik hoop ook dat we binnenkort wat meer actie en verhaal te kauwen krijgen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 00:33:16 #36
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46546655
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:53 schreef Madine het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:38:17 #37
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46551815
blegh , khad niet door dat er een nieuw topic was ...

ik word ook een beetje moe van de fillers en ik ben bang dat de volgende er ook een is

maar dit was wel een goeie ep , je kwam achter veel dingen van de Odama familie en ik hoop dat cally het overleeft

kan niet w8en op de volgende aflevering
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_46558022
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:53 schreef Madine het volgende:

[..]

Ze hebben een verhaal te vertellen. Battlestar Galactica moet een saga blijven, een avontuur met een kop en een staart en daartussen de ene na de andere spannende nagelbijter. Tuurlijk valt er iets voor uitdieping van de karakters te zeggen, maar het moet geen serie worden met bijna alleen maar op zichzelf staande afleveringen.

tis meer een soort van buffy, met een rode lijn maar wel veel zijsprongen
pi_46558871
Toch zie ik liever space battles
pi_46562376
Sjezus, valt mij nu pas op dat Sebastian Spence in BSG speelt, terwijl hij er al sinds Pegasus bij was...

Maareuhm, mooie aflevering, Roslin and Adama blijft briljant vooral door de muziek en Hotdog en Helo was idd prachtig. Viel me ook pas zojuist op dat Selix op Galactica werkt... Waar ik met m'n hoofd ben als ik BSG kijk weet ik ook niet...

De reddingsoperatie vond ik dan wel weer dik ongeloofwaardig. Is het namelijk niet zo dat je longen uit je lichaam knallen als de druk zo plotseling wegvalt en je ook meteen doodvriest? Mja, dat vond ik dan wel weer wat minder...
jeweetz
pi_46563010
De bonus scene trouwens, voor als jullie 'm niet al hadden gevonden... : http://www.youtube.com/watch?v=i8zHFSmjyd4
jeweetz
pi_46565787
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:26 schreef Rhinestone het volgende:
Sjezus, valt mij nu pas op dat Sebastian Spence in BSG speelt, terwijl hij er al sinds Pegasus bij was...

Maareuhm, mooie aflevering, Roslin and Adama blijft briljant vooral door de muziek en Hotdog en Helo was idd prachtig. Viel me ook pas zojuist op dat Selix op Galactica werkt... Waar ik met m'n hoofd ben als ik BSG kijk weet ik ook niet...
Bekende acteur? Ik ken de beste man niet. Moest even opzoeken welke rol hij ook alweer speelde. Maar er spelen eigenlijk zoveel personages mee dat je af en toe wat dingen mist. Ik merkte het toen ik de hele serie weer van voren begon te kijken. Dat Seelix op Galactica zat dat wist ik dan nog net wel :p
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:26 schreef Rhinestone het volgende:
De reddingsoperatie vond ik dan wel weer dik ongeloofwaardig. Is het namelijk niet zo dat je longen uit je lichaam knallen als de druk zo plotseling wegvalt en je ook meteen doodvriest? Mja, dat vond ik dan wel weer wat minder...
Van BSG wiki: In reality, humans have been exposed to near-vacuum conditions for up to thirty seconds without permanent injury. Some sources state that survival is possible for up to two minutes, but the injury the body sustains becomes severe after approximately one minute of exposure. The biggest danger is damage to the lungs, as the sudden pressure differential can burst the alveoli. That is why a person should exhale and not hold their breath.
pi_46576733
Niet echt een bekende acteur, maar hij heeft een aantal hoofd/bijtrollen gespeeld in Amerikaanse series dus als je dat soort series afentoe kijkt zul je 'm wel herkennen. Hij is dan ook een echte b-acteur.

En wat dat verhaaltje van battlestarwiki betreft... Het gaat daar over near-vacuum. Het heelal toch net even iets anders, een totaal vacuum en bovendien ijs en ijskoud, of juist weer brandend heet. Al die holtes in je lichaam... Die voel ik ook als ik aan het duiken ben (darmgassen blijven natuurlijk het meest briljante na een duik ), dus ik bedoel maar...
Beetje ongeloofwaardig, net als geluid en vuur in space, desalniettemin vermakelijk.
jeweetz
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:24:32 #44
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46576760
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:44 schreef Crazykill het volgende:
Toch zie ik liever space battles
Hmmm... kben benieuwd of dat er nog in zit.
Saul zei even tussendoor dat Galactica zes weken in droogdok zou moeten liggen om de deukjes er uit te halen.
Air Lock 12 wordt pas een jaar later naar gekeken.
Neuh, ik denk niet dat Galactica echt combat ready is en in staat tot gevechten zoals in het gevecht met het Ressurection Ship of tijden de slag om New Caprica.
pi_46577500
Heb je nog altijd de Vipers en de Raptors. Als er ergens een verkenningsgroep Raiders opduikt zonder Basestar bijvoorbeeld.
pi_46577537
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:24 schreef PPL het volgende:

[..]

Hmmm... kben benieuwd of dat er nog in zit.
Saul zei even tussendoor dat Galactica zes weken in droogdok zou moeten liggen om de deukjes er uit te halen.
Air Lock 12 wordt pas een jaar later naar gekeken.
Neuh, ik denk niet dat Galactica echt combat ready is en in staat tot gevechten zoals in het gevecht met het Ressurection Ship of tijden de slag om New Caprica.
Ja dat weet ik ook wel, maar toch.
En als ze soms de Galactica van boven laten zien zie je ook hoe slecht het eraan toe is.
Zijn ze eigelijk wel in staat om alles helemaal te repareren? Gewoon zo in de lucht?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:16:30 #47
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46584968
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef Madine het volgende:
Heb je nog altijd de Vipers en de Raptors. Als er ergens een verkenningsgroep Raiders opduikt zonder Basestar bijvoorbeeld.
Inderdaad goed punt.
In episode 15 werd bijvoorbeeld aangegeven dat alle Vipers nu uit 'drydock' zijn.
Vandaar dat ze konden gaan beginnen aan dingen die waren blijven liggen (zoals airlock 12).

Blijkbaar heeft de gevechts-status absolute voorrang.
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:39 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook wel, maar toch.
En als ze soms de Galactica van boven laten zien zie je ook hoe slecht het eraan toe is.
Zijn ze eigelijk wel in staat om alles helemaal te repareren? Gewoon zo in de lucht?
Of ze moeten zo'n truc uithalen als in een aflevering van Star Trek: Enterprise dat ze een of ander geautomatiseerd reparatie station tegenkwamen.
Aflevering Dead Stop

...maar dan worden het nog meer Star Trek dingen die we allemaal eens hebben gezien.
Zoals Galactica nu met veel schade door de ruimte 'strompelt' doet mij dat weer denken aan de eerste seizoenen Voyager dat die bijna altijd op halve kracht een weg naar de Aarde probeerde te vinden.

Vandaar dat ik, voor nu, de 'fillers' goed kan hebben.
Vandaar dat ik mij afvraag of seizoen 4 niet het laatste gaat zijn, laten samenkomen van verhaallijnen.
Vandaar dat ik een boel verwacht van seizoen 4 (aangezien er maar 13 afleveringen zullen zijn -> get on with the story -> minder fillers).

[ Bericht 55% gewijzigd door PPL op 23-02-2007 08:26:23 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:08:11 #48
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46586684
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:16 schreef PPL het volgende:

Of ze moeten zo'n truc uithalen als in een aflevering van Star Trek: Enterprise dat ze een of ander geautomatiseerd reparatie station tegenkwamen.
Aflevering Dead Stop
Dat zie ik gelukkig niet gebeuren in BSG.
quote:
...maar dan worden het nog meer Star Trek dingen die we allemaal eens hebben gezien.
Zoals Galactica nu met veel schade door de ruimte 'strompelt' doet mij dat weer denken aan de eerste seizoenen Voyager dat die bijna altijd op halve kracht een weg naar de Aarde probeerde te vinden.
Halve kracht? Voyager was altijd tip top in orde, interieurs zagen er altijd smetteloos uit en onenigheid onder de crew bestond bijna niet. Als er dan toch een keer iets gebeurde waardoor ze in slechte staat belandden werd de reset-knop gehanteerd.
Wat een flut-serie was dat zeg.
quote:
Vandaar dat ik, voor nu, de 'fillers' goed kan hebben.
Vandaar dat ik mij afvraag of seizoen 4 niet het laatste gaat zijn, laten samenkomen van verhaallijnen.
Vandaar dat ik een boel verwacht van seizoen 4 (aangezien er maar 13 afleveringen zullen zijn -> get on with the story -> minder fillers).
Ik vind de naam 'filler' eigenlijk niet eens terecht. Fillers zijn afleveringen die kwalitatief niets toevoegen (beste voorbeeld is black market ). De afgelopen afleveringen ondersteunen misschien niet direct het grote verhaal, maar ze geven ons wel meer inzicht in de karakters en zoals in 'The Woman King' inzicht in de relaties tussen de culturen onderling.
Maar het wordt ondertussen wel tijd om verder te gaan met het verhaal.
pi_46586781
tvptje
pi_46587180
Reset knop van voyager ja, mijn god wat was dat zeg
  vrijdag 23 februari 2007 @ 11:09:52 #51
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46588044
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Halve kracht? Voyager was altijd tip top in orde, interieurs zagen er altijd smetteloos uit en onenigheid onder de crew bestond bijna niet. Als er dan toch een keer iets gebeurde waardoor ze in slechte staat belandden werd de reset-knop gehanteerd.
Ben ik het niet mee eens.
Zie bijvoorbeeld de afleveringen uit seizoen 1 waar ze feitelijk steeds op de vlucht zijn voor de Kazon.
Replicators die niet werken enzo.

Maar goed, dit is niet het Voyager topic maar BSG
pi_46588204
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:09 schreef PPL het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Zie bijvoorbeeld de afleveringen uit seizoen 1 waar ze feitelijk steeds op de vlucht zijn voor de Kazon.
Replicators die niet werken enzo.

Maar goed, dit is niet het Voyager topic maar BSG
ja ze hadden wel eens dielietiumantiamazonemoleculen tekorten enzo,

maar bsg heeft ook zo haar tekorten om de zoveel tijd water voedsel etc.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:57:00 #53
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46591107
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:15 schreef outcast_within het volgende:

maar bsg heeft ook zo haar tekorten om de zoveel tijd water voedsel etc.
En dat is dus wel een beetje geneuzel af en toe.
Mag best hier en daar worden aangestip (om een excuus te geven naar de ALgenplaneet te gaan om daar de Temple of Five te vinden), maar daar zijn niet drie episodes per seizoen voor nodig (zoals de aflevering Water in seizoen 1).
pi_46591350
zonder geneuzel zou je een korte krachtige epische serie krijgen.
en dat kan natuurlijk niet
pi_46592844
Mijn god, BSG vergelijken met Voyager is zķ not done. Ik snap de raakvlakken, maar laten we die Star Trek-pulp er even buiten laten. BSG is duizend maal donkerder dan de feel-good-serie Voyager, waarbij iedereen het maar met elkaar eens was en alle verdragen netjes naleefden.
jeweetz
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:49:20 #56
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46592900
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:47 schreef Rhinestone het volgende:
Mijn god, BSG vergelijken met Voyager is zķ not done. Ik snap de raakvlakken, maar laten we die Star Trek-pulp er even buiten laten. BSG is duizend maal donkerder dan de feel-good-serie Voyager, waarbij iedereen het maar met elkaar eens was en alle verdragen netjes naleefden.
Dat bedoel ik
pi_46593206
True maar ik snap dat mensen het proberen.
Ik vind trouwens BSG stukken leuker, maybe omdat we nu in een andere tijd leven maar ik vindt de drama hier 10 x beter dan wat er gebeurde in voyager

Persoonlijke mening btw
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:01:40 #58
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46595062
Mijn inbreng over Voyager was ook niet zozeer bedoeld om die serie op te hemelen.
Was meer om aan te geven dat ik niet zit te wachten op een situatie waarin BSG verzandt tot iets wat we allemaal al eens een keer gezien hebben (wat je daar dan persoonlijk ook verder van vinden wil).

BSG grijpt mij namenlijk (mede) aan omdat het (imho) een totaal nieuwe benadering van het begrip Sci-Fi is.
Dat ik niet wil dat het vervalt tot de grauwe massa van dingen die we voorheen op onze schermen zagen is evident.

Wat mij betreft is de discussie over paralellen met Voyager dan ook gesloten.
Ik zal mijn best doen om mijn meningen niet meer te beargumenteren middels het aanhalen van voorbeelden uit welk een andere TV-serie dan ook.
pi_46598671
Ik vind het eigenlijk wel een beetje lijken op Alo alo
*Enter new discussion
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:54:42 #60
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46598777
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:52 schreef outcast_within het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje lijken op Alo alo
*Enter new discussion
[accent]
Listen very carefully... I shall tell this only once.
[/accent]
pi_46598966
Fat apollo

vs

Rene
pi_46598995
Trouwens toen ik op fat apollo zocht

vrijdag 23 februari 2007 @ 18:46:17 #63
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46601754
whahhaah dat tshirt
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:19:38 #64
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46610425
quote:
OMG
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:10:45 #65
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_46624346
Kben benieuwd...

Bron
pi_46624577
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:10 schreef PPL het volgende:
Kben benieuwd...
[afbeelding]
Bron
SPOILER
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:30:50 #67
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46624884
hmm * Sc0tTy snapt waar die ad over gaat, ik heb niets doorgehad dat er iets geheim is met starbuck , maarjah we zullen zien maandag
pi_46626786
Ze is lesbisch!?
jeweetz
pi_46628924
Is she a cylon (* ziet 40 naakte starbucks kamer binnenlopen)?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:13:03 #70
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46629902
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:40 schreef Helo het volgende:
Is she a cylon (* ziet 40 naakte starbucks kamer binnenlopen)?
Mag ik een emmer dan om in te kotsen. Starbuck is geen six of eight. Vrouwelijke Cylons moeten mooi zijn, anders stop ik met kijken
pi_46630538
ja en starbuck is echt walgelijk lelijk

en het schokkende is dat ze in deze aflevering vreemd zal gaan met hotdog.
Hotdog krijgt het daarom aan de stok met anderson.
anderson krijgt het dan weer aan de stok met apollo aangezien hij de cag is.
en uiteindelijk gaan apollo en anderson vechten.
en doet hotdog nog een rondje starbucks
pi_46630563
Katee Sackhoff is misschien geen Grace Park of Tricia Helfer, maar zeker geen lelijke vrouw. De zure gezichten die ze in BSG trekt en haar kapsel dat wel door ratten lijkt aangevreten helpen ook niet bepaald mee.
pi_46630782
whehehe

btw wie wordt eigenlijk Cag nu dat apollo met die rechtzaak gaat beginnen.
Athena ?
of Hotdog

[ Bericht 3% gewijzigd door Helo op 24-02-2007 18:59:20 ]
pi_46630848
Starbuck?

edit: tenzij.... natuurlijk

Dan lijkt Hotdog me wel een leuke. Adama zal het toch wel in de familie willen houden
pi_46632242
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:50 schreef Madine het volgende:
Dan lijkt Hotdog me wel een leuke. Adama zal het toch wel in de familie willen houden

maar goed no way, hij zal toch nog wel ff het wilde broekie met talent blijven.

Zeker nu starbuck een godsmissie heeft en wat serieuzer is geworden. (ze zat toch ook al een keer met de grote mannen langs het stratego bord)
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:59:51 #76
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46633001
BSG
opgezegd@fok.nl
pi_46638876
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:40 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Zeker nu starbuck een godsmissie heeft en wat serieuzer is geworden. (ze zat toch ook al een keer met de grote mannen langs het stratego bord)
Ik denk puur omdat het al eens is gedaan in de verhaal lijn dat ze nu iemand anders gaan kiezen en daarom denk ik sharon, het is messchien niet de beste keuze maar zorgt wel voor leuke verhaal.
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:59 schreef FoXje het volgende:
BSG
So true

Btw ik ben nu de 720P X264 versie aan het downloaden van S3 van de internet, ik ga niet zeggen waar, maar wou wel hebben over de kwaliteit, want die is echt geweldig. Zelf heb ik de dvd box sets thuis en vindt die kwaliteit echt super veel beter bij de 720p, hoop dat ze dan ook ooit de HD versie uit gaan brengen van BSG. Want ookal heb ik geen HD speler maar om puur op de pc te spelen is het al mooi genoeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Helo op 25-02-2007 00:49:36 ]
pi_46642798
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:40 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Kat is ook al CAG geweest, dus zou zomaar kunnen.
jeweetz
pi_46644029
Kat is was inderdaad CAG toen Starbuck op New Caprica zat en Lee zich zat vol te vreten op Pegasus. Als ze een nieuwe zoeken, dan is Starbuck toch de meest logische keuze? Ze is al CAG geweest op Galactica én Pegasus. Zolang zij beschikbaar is zie ik Hot Dog het niet worden. Athena lijkt me als Raptor-pilote ook een vreemde keuze aangezien ze tot nu toe altijd voor Viper-piloten hebben gekozen.

Racetrack zou ook een optie zijn, wel een vreemde aangezien ze de Raptor ECO van Athena is, ze is wel qualified om Viper te vliegen.
pi_46647717
mss doet hij het erbij als hobby, kan die meteen zijn vrouw ontwijken
pi_46654194
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:03 schreef Madine het volgende:
Racetrack zou ook een optie zijn, wel een vreemde aangezien ze de Raptor ECO van Athena is, ze is wel qualified om Viper te vliegen.
Hoe meer Racetrack hoe beter, tering wat is dat een prachtige vrouw Een van de redenen dat ik nčt iets harder mijn best doe in de sportschool
jeweetz
pi_46654546
wie?
http://tviv.org/Battlestar_Galactica_(2003)/Margaret_Edmondson

niks van bijgebleven.

Dacht even dat ze de dooie junk was
pi_46656651
Slecht hoor
jeweetz
  zondag 25 februari 2007 @ 15:08:16 #84
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46657096
quote:
Op zondag 25 februari 2007 14:06 schreef outcast_within het volgende:
wie?
http://tviv.org/Battlestar_Galactica_(2003)/Margaret_Edmondson

niks van bijgebleven.

Dacht even dat ze de dooie junk was
Iedereen zijn eigen smaak. Ze wel is wel beter als Starbuck, maar dat is ook weer persoonlijke smaak
pi_46657362
February 24, 2007 - Rumors of a direct-to-DVD Battlestar Galactica movie were confirmed today by the Sci Fi Channel's Adam Stotsky during a Galactica panel at New York Comic-Con.

While details on the film remain top secret, Stotsky acknowledged that a DTV project is in the works and that it will focus on "side stories" that the creators of the popular series have not been able to fit into the regular episodic run. Stotsky added that after the film is released on DVD, it will eventually be aired on Sci Fi as well.

Series stars Tricia Helfer (Six) and James Callis (Baltar) were also in attendance, and after the panel they both told IGN that they expect to appear in the film, though neither actor has seen a script for the project yet. Callis says, sort of cryptically, that he does not think the DTV film will be very "Galactica-centric."

Stay tuned to IGN for more Galactica news from NYCC this weekend!

Bron

gaaaaaf
  maandag 26 februari 2007 @ 19:42:31 #86
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46705417
Zojuist de nieuwe aflevering weer gezien en ik sinds lange tijd weer 3 vipers gezien voor 3 sec. Voor de rest was het een zeik aflevering. Het is wel leuk om te zien hoe zwaar het leven in de vloot is, maar dat weet ik inmiddels wel. Get on with the story jesus.
pi_46706716
Alweer een filler dus? Pff dan wacht ik wel tot ik een keertje niks te doen heb en kijk het dan wel weer :/
  maandag 26 februari 2007 @ 21:03:15 #88
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46709410
Ik denk dat een aantal mensen hier echt een andere serie moeten gaan zoeken...
Een filler is een aflevering die er kwalitatief niet toe doet.
De afgelopen afleveringen dragen misschien niet direct bij aan het grote verhaallijn, maar ze verschaffen wel de nodige diepgang voor de serie. Vergeet niet dat BSG in eerste instantie een drama-serie is, niet louter een Sci-Fi serie.

Ik vond afgelopen aflevering juist goed omdat we eindelijk eens wat meer zagen van de vloot dan alleen Galactica of Colonial One. Ook werd in deze aflevering duidelijk dat het leven op Galactica relatief gezien goed is. Het echt vieze werk wordt door andere opgeknapt (18 uur per dag), iets waar Galactica niet eens naar om kijkt.

Ik wil ook heel graag dat ze weer verder gaan met de zoektocht naar Aarde. Maar de afgelopen afleveringen als 'fillers' neerzetten is niet helemaal terecht. (Black Market dát was een filler)
  maandag 26 februari 2007 @ 22:27:39 #89
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46714438
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een filler is een aflevering die er kwalitatief niet toe doet.
De afgelopen afleveringen dragen misschien niet direct bij aan het grote verhaallijn, maar ze verschaffen wel de nodige diepgang voor de serie. Vergeet niet dat BSG in eerste instantie een drama-serie is, niet louter een Sci-Fi serie.

Ik vond afgelopen aflevering juist goed omdat we eindelijk eens wat meer zagen van de vloot dan alleen Galactica of Colonial One. Ook werd in deze aflevering duidelijk dat het leven op Galactica relatief gezien goed is. Het echt vieze werk wordt door andere opgeknapt (18 uur per dag), iets waar Galactica niet eens naar om kijkt.

Ik wil ook heel graag dat ze weer verder gaan met de zoektocht naar Aarde. Maar de afgelopen afleveringen als 'fillers' neerzetten is niet helemaal terecht. (Black Market dát was een filler)
Hear hear.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 03:22:01 #90
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_46721366
* Dr_Crouton agrees
The Internets, I needs it..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 09:49:17 #91
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46723758
* Sc0tTy vond het ook een goeie afleveringen

chief die weer de union starten en je ziet hoe het gaat met de fuel supply ship

ook vraag ik me nu af hoelang de vloot nog kan rond dobberen met zo weinig tilium , ik neem aan dat binnen 2 eps ze gaan zoeken naar eten + brandstof
pi_46724260
Ik vond eum weer goed de episode, een mooi verhaal die de toeloop naar een spannende eind episode werkt.

Zo was dit niet een filler maar werden hier belangrijke informatie gegeven, dat is namelijk het feit dat meer en meer mensen het met baltar eens zijn. En vooral daarbij de lagere bevolking klasse. En ik gok dat dit een grote rol zal gaan spelen in de rechtzaak van baltar die eraan zit te komen. Daarnaast was de afronding van de vakbondleider verhaallijn te weten. Het enige nadeel wat ik vondt was het moment dat de staking begon tot de dat laura instemde met veranderen wel heel snel . een extra 10 min in het uitdiepen van de problemen die ontstaan en de verdeeldheid die daardoor ontstaat in de vloot zou goed op zijn plaats zijn geweest.

Maarja goed geslaagt ook al miste ik Grace park (:D) maar daarvoor heb ik de nieuwe C&C 3 demo waar zij in speelt.
pi_46735443
Prachtige aflevering. Eentje naar mijn hart čn nog goed ook. Meer meer meer! Ik hou van Baltar, stiekem toch wel, de revolutionist van het proletariaat
jeweetz
pi_46742662
Ik vond het ook een hele mooie aflevering, alleen ergens wil ik gewoon liever weten:
- wat de volgende aanwijzing naar Aarde is
- wie de resterende Cylons zijn
- hoe het proces tegen Baltar zal gaan
- wat de relgieuze missies van Tyrol en Starbuck zijn
- waar de Cylon-vloot in Godsnaam is gebleven
- hoe het Caprica-Six vergaat aan boord van Galactica
- wat er nu zo bijzonder aan Hera is
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:47:52 #95
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46753195
quote:

Ik vond Black Market wel leuk!
Al was het de aflevering waarin Billy dood ging en gaf dat het groene licht aan het meest mismatched couple van de serie: Lee&Dee
pi_46755675
Enige goede van Black Market was de muziek, verder was die aflevering echt tenenkrommend slecht. Verder wel met je eens, Dee en Apollo kan čcht niet. Zie je het al voor je, Apollo die met zijn leuter van 54cm zo'n klein negerinnetje batst?
jeweetz
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:54:06 #97
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46756385
Je hebt wel grote verwachtingen van Apollo
pi_46761187
Dee
pi_46761348
Next time on Battlestar Galactica:

Starbuck jumped tijdens het testen van nieuwe FTL-motoren met een Raptor naar een onbekende bestemming en Galactica raakt haar kwijt. Laatste wat we als kijker van haar zien is een neerstortende Raptor op een planeet, die als de camera uitzoomt Aarde blijkt te zijn. (cut naar aftiteling)

Ik had opeens een visioen Zou me wel wat zijn.
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:08:32 #100
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46763841
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:37 schreef Rhinestone het volgende:
Enige goede van Black Market was de muziek, verder was die aflevering echt tenenkrommend slecht. Verder wel met je eens, Dee en Apollo kan čcht niet. Zie je het al voor je, Apollo die met zijn leuter van 54cm zo'n klein negerinnetje batst?
Apollo zelf is nou ook niet echt bepaald reusachtig.
pi_46768494
dat die boerarchitect gewond zou raken zag je van mijlenver aankomen

Wel een beetje snel opgelost. Megagroot probleem, en op het einde is er een oplossing en is alles joepoediepoep. Had best wat grijzer/donkerder gemogen.

s-buck is dus weer cag
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:12:09 #102
170810 japis2
Errare humanum est
pi_46768970
quote:
KNIP
Helemaal mee eens. Ik heb gelukkig ook een andere serie gevonden. BSG is echt een GTST met FX geworden. En naar GTST kijk ik ook niet.

Gelukkig is de leemte opgevuld door Heroes. Dat roeleert de pan uit.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_46769823
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef japis2 het volgende:

BSG is echt een GTST met FX geworden.
Wat een vergelijking die kant noch wal raakt BSG is kwalitatief zķ ongelooflijk veel beter dan GTST. Bovendien heb ik GTST nog nooit onderwerpen aan zien snijden als terrorisme (of verzet zo u wilt) en fascisme en vergelijkingen zien maken met het Amerikaanse militairisme en Karl Marx.
BSG SciFi noemen doet de serie ook niet genoeg eer aan, want het is in de eerste plaats toch echt een dramaserie.

Wat Apollo betreft... Jamie Bamber is idd een dwerg, maar hij is wel gespierd, dus wat dat betreft doet hij z'n callsign wel eer aan.
jeweetz
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:17:41 #104
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46775746
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Madine het volgende:
Ik vond het ook een hele mooie aflevering, alleen ergens wil ik gewoon liever weten:
- wat de volgende aanwijzing naar Aarde is
- wie de resterende Cylons zijn
- hoe het proces tegen Baltar zal gaan
- wat de relgieuze missies van Tyrol en Starbuck zijn
- waar de Cylon-vloot in Godsnaam is gebleven
- hoe het Caprica-Six vergaat aan boord van Galactica
- wat er nu zo bijzonder aan Hera is
same here , kwas six helemaal vergeten :/
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:55 schreef Madine het volgende:
Next time on Battlestar Galactica:

Starbuck jumped tijdens het testen van nieuwe FTL-motoren met een Raptor naar een onbekende bestemming en Galactica raakt haar kwijt. Laatste wat we als kijker van haar zien is een neerstortende Raptor op een planeet, die als de camera uitzoomt Aarde blijkt te zijn. (cut naar aftiteling)

Ik had opeens een visioen Zou me wel wat zijn.
zou je dat volgende keer even in spoiler tags willen zetten ?? dank u
pi_46776739
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gehoord! Zouden ze over 2 afleveringen ook daadwerkelijk Aarde vinden, maar nog in 1200 ad, dus gaan ze op Mars (mooie beelden van de rode planeet!) een stad bouwen en een nieuw leger opbouwen. Volgende seizoen enzo zou dan gaan over dat ze terugkeren naar de Twelve Colonies en daar samen met het overgebleven verzet gaan strijden tegen de Cylons!
jeweetz
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:44:21 #106
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46778899
pi_46793682
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

SPOILER
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:11:15 #108
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46813062
Ik geloof er geen fuck van dat de Chief Adama vergeeft voor het dreigen om zijn vrouw neer te knallen. Adama sucks
opgezegd@fok.nl
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:16:23 #109
135197 Teije
hypebeast
pi_46813231
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:42 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gehoord! Zouden ze over 2 afleveringen ook daadwerkelijk Aarde vinden, maar nog in 1200 ad, dus gaan ze op Mars (mooie beelden van de rode planeet!) een stad bouwen en een nieuw leger opbouwen. Volgende seizoen enzo zou dan gaan over dat ze terugkeren naar de Twelve Colonies en daar samen met het overgebleven verzet gaan strijden tegen de Cylons!
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:33:39 #110
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46813797
quote:
Battlestar Galactica has received four nominations for the 33rd Saturn Awards: Best Series, Best Actor for Edward James Olmos, Best Actress for Katee Sackhoff, Best Supporting Actor for James Callis.
Mag ik ook even toevoegen dat ik dat zeer terecht vind voor James Callis?
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:00:48 #111
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46814716
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:14 schreef Madine het volgende:

[..]
SPOILER
Omdat het verzonnen is.
Alhoewel

[ Bericht 22% gewijzigd door FoXje op 01-03-2007 18:08:53 ]
opgezegd@fok.nl
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:21:15 #112
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46819822
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:33 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Mag ik ook even toevoegen dat ik dat zeer terecht vind voor James Callis?
Ik zou graag zien dat ze eens wat meer waardering krijgen bij de Emmy's en Golden Globes...
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:24:59 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46819998
quote:
Getting 22 Episodes Could Mean Cancellation For 'Battlestar Galactica'
Source tells SyFy Portal that if there is a pickup, it could spell doom for the series

By MICHAEL HINMAN
Source: SyFy Portal
Feb-26-2007

Usually getting additional episodes in a season is a good thing for a television series. But if SciFi Channel opts to increase its fourth season order of "Battlestar Galactica" from 13 episodes to 22, it could very well mean the end of the line for that channel's signature series.
A source close to the network tells SyFy Portal that if an additional nine episodes are ordered, it will be SciFi Channel's way of telling executive producers Ronald D. Moore and David Eick to use those additional episodes to wrap it up.

"If you're a fan, you don't want to see any more than 13 episodes," the source said. "Questions are going back and forth on whether or not [SciFi Channel] will pick the show up again. It's not a decision you make at the last minute because obviously [the network] will want to allow the show to wrap up."

SciFi Channel gave the green light for another season earlier this month, ordering "at least" 13 episodes. There was some speculation that this was only a partial order, with producer David Weddle telling SyFy Portal soon after the announcement that the network was still trying to decide whether it would order 13 episodes or 22.

Networks typically order partial seasons of shows they are not sure will survive through an entire season, and don't want to pay for episodes it doesn't plan to air. Normally, if a show performs strong enough, the network will pick up the remaining episodes to fill out the season. Apparently, however, these nine episodes are not meant to be held as a reward for a full season, but meant to be used in case SciFi Channel decides it's time for the story to come to an end.

While it might seem to be a slap in the face for fans of "Battlestar Galactica," which has received critical acclaim yet has struggled to find a basic cable audience, the source said this is the highest form of respect a network could give an underperforming series.

"Not every show gets an opportunity like this," the source said. "The 'Battlestar' story could have ended right then and there at the end of the fourth [season], but having these episodes in their hip pocket, [SciFi Channel] can let the show end on the producers' terms."

Of course, none of this has been confirmed by SciFi Channel or anyone on the "Battlestar Galactica" production staff, so it should be treated as any rumor would.

"Battlestar Galactica" airs Sundays at 10 p.m. ET on SciFi Channel
pi_46820541
Oké, dus 13 afleveringen zou misschien een 5e seizoen betekenen, maar als het er 22 worden dan zou het bij vier seizoenen blijven? Tsja.. ik was er helemaal nooit vanuit gegaan dat er nog een 5e seizoen zou komen, ik dacht dat ze die laatste 13 afleveringen en de 'film' gingen gebruiken om het verhaal af te ronden. Ik vind dus alles prima, zolang er maar een net einde aan het saga zit.
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:00 schreef FoXje het volgende:

[..]

Omdat het verzonnen is.
Alhoewel
[afbeelding]
WTF! Heb ik dan daadwerkelijk een visioen gehad?
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Madine op 01-03-2007 20:44:49 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:11:01 #115
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46824584

jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:14:04 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46824744
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 22:11 schreef Rhinestone het volgende:

[afbeelding]
dude.. als de SFX er zo uit zouden zien zou ik gelijk afhaken
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:18:36 #117
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46824984
Doe dan tenminste nog ff mee

Maar heb je het dan over de aarde en maan of de viper? Want de viper is uit een screencap uit de RDM-series (no shit) en de foto van aarde en maan van de Galileo, toch wel vrij goede kwaliteit dacht ik?
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:39:16 #118
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46825924
ik kijk nooit de spoilers na de episode daarom vroeg ik dus of het in een spoiler tag kon
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:10:11 #119
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46827379
Madine kletste dan ook maar wat uit z'n nek
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:43:38 #120
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46828879
Mogen die 5 karakters die niet meer in de serie zitten uit de OP? Of iig Racetrack erbij?

En ook misschien iets voor in de OP, ipv die grote promo foto?
jeweetz
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:30:51 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46848349
Nog iets voor in de OP:

Deze

in plaats van dit:
http://i11.tinypic.com/2q30zs1.gif
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:31:12 #122
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_46848356
Man, wat een geweldige thema's verwerken ze in deze serie. Als geschiedenisstudent zijnde is het echt smullen.
Aan het einde van de laatste ep is het probleem helemaal niet opgelost. Je ziet 1 persoon die een kans krijgt, maar dat kan ook een lapmiddel zijn. Nee, het grote probleem is er nog steeds. Een maatschappij vorm je niet zomaar om.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:17:16 #123
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46857884
Ik ben benieuwd of David Eick gelijk krijgt, met dat mealstrom een emmy waardige aflevering zal zijn. Er schijnt nogal wat te gebeuren. Ik heb trouwens nog helemaal niks gehoord over het einde van het seizoen. Afgelopen jaar was natuurlijk ijzer sterk met the one year jump, ben benieuwd of ze weer zoiets uit de hoed kunnen toveren.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:22:49 #124
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46866885
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:31 schreef Witchfynder het volgende:
Man, wat een geweldige thema's verwerken ze in deze serie. Als geschiedenisstudent zijnde is het echt smullen.
Aan het einde van de laatste ep is het probleem helemaal niet opgelost. Je ziet 1 persoon die een kans krijgt, maar dat kan ook een lapmiddel zijn. Nee, het grote probleem is er nog steeds. Een maatschappij vorm je niet zomaar om.
Tof dat er vanuit verschillende optieken iets uit te halen valt
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:51:30 #125
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_46867644
Zeker! Ze halen echt thema's uit historische gebeurtenissen. Deze ep ging bijv. erg over vraagstukken uit bijv de Franse Revolutie, maar ook de Russische. Vaak leer je het meest door het van buitenaf te zien. In feite doen ze nu wat Roddenberry ook met Star Trek wilde: een kijk op de mensheid van buitenaf. En dat doen ze goed, want de laatste paar eps hebben mij iig wel ff aan het denken gezet. Echt goed man!

Ik hoop maar dat we nog langer dan nog 1 seizoen van BSG kunnen genieten. 7 seizoenen, yeah!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:53:50 #126
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46867709
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
Zeker! Ze halen echt thema's uit historische gebeurtenissen. Deze ep ging bijv. erg over vraagstukken uit bijv de Franse Revolutie, maar ook de Russische. Vaak leer je het meest door het van buitenaf te zien. In feite doen ze nu wat Roddenberry ook met Star Trek wilde: een kijk op de mensheid van buitenaf. En dat doen ze goed, want de laatste paar eps hebben mij iig wel ff aan het denken gezet. Echt goed man!

Ik hoop maar dat we nog langer dan nog 1 seizoen van BSG kunnen genieten. 7 seizoenen, yeah!
Ik hoop het met je mee
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:09:42 #127
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46868057
Als de afleveringen zo goed blijven als de afgelopen paar keer hoeven ze van mij Aarde ook echt niet te vinden.
jeweetz
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:22:38 #128
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46871216
van mij hoeft et ookniet , ik wil BSG !!
en 7 seizoenen ? geen probleem mee
ik zou opzich wel nog een battlestar zien verschijnen , zou erg vetjes zijn
pi_46873555
hmm ik weet het niet zo.
Doe mij nog maar 1 all out budget knallend seizoen.
pi_46891630
tvp, afgelopen week pas begonnen met de serie en vandaag het eerste seizoen afgekeken. Morgen beginnen met Seizoen 2 zodat ik zsm bij ben. Geweldige serie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:46:34 #131
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46892940
Jajajajaj! Ik weet het! Denk ik Maelstrom is dus obvious dat ding dat ze ook getekend had enzo, lijkt me logisch... Leoben zegt haar dat ze erin moet vliegen omdat hij "the truth" ziet ofzo, whatever. En dan gaat ze daar zondag zo invliegen, en dan komt ze uit in onze zonnestelsel, bij de Aarde dus!
Méér bier dus maar
jeweetz
pi_46895372
Maelstroom is Engels voor maalstroom of draaikolk, daar zal ze dus wel in terecht komen.
SPOILER
pi_46897911
Mijn eerste gedachte bij het horen van het plot voor Maelstroom was eigenlijk een soort van remake van "the return of Starbuck".

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 4 maart 2007 @ 08:16:48 #134
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46898427
Wanneer komen die TOS Cylons eens terug? Een soort tribute, dat zou vet zijn!
opgezegd@fok.nl
  zondag 4 maart 2007 @ 09:39:34 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46898742
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:16 schreef FoXje het volgende:
Wanneer komen die TOS Cylons eens terug? Een soort tribute, dat zou vet zijn!
In de miniserie kwam een schematische weergave voor van het 'oude' model Cylons en in het museum van Galactica stond er een model van.
En Baltar heeft er een keer naar verwezen; "The last time we saw them they looked more like walking chromed toasters" ofzoiets

Verder passen ze niet in de huidige serie imho...
pi_46904039
Ik meen me te herinneren dat Six eens zei dat deze modellen nog in gebruik waren: "they have their uses". Niet dat ik denk dat we ze terug zullen zien.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:51:45 #137
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46905234
Zow, die paar pilsjes hebben er flink in gehakt

Alsjeblieft niet die oude toasters terug in de serie, dat zou echt zo'n harde verkrachting zijn De oude serie mag dan wel legendarisch zijn, afzichtelijk was het ook.
jeweetz
  maandag 5 maart 2007 @ 12:39:51 #138
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_46936885
Bah leuke aflevering met minder leuk einde
  maandag 5 maart 2007 @ 12:41:39 #139
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46936932
ik heb van de oude serie ook paar afleveringen gezien en vergeleken met deze nieuwe serie. ik vind de nieuwe een stuk beter maar ik heb die serie niet toen de tijd mee gemaakt.
is het voor de ouwetjes onder ons niet een beetje raar om te zien dat starbuck een vrouw is in de nieuwe serie ?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:57:16 #140
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46937441
SPOILER
opgezegd@fok.nl
pi_46938353
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef Sc0tTy het volgende:
ik heb van de oude serie ook paar afleveringen gezien en vergeleken met deze nieuwe serie. ik vind de nieuwe een stuk beter maar ik heb die serie niet toen de tijd mee gemaakt.
is het voor de ouwetjes onder ons niet een beetje raar om te zien dat starbuck een vrouw is in de nieuwe serie ?
Nee hoor, tenminste niet voor mij

Voor mij was de oude serie top toen ie werd uitgezonden en zo is ie ook bij mij in mijn herinnering gebleven. En ditzelfde geld voor mij ook met de Knight Rider, The A-team, Miami Vice, Buck Rogers, etc.
Echter als ik ze vandaag de dag zie... mijn god, wat een crap was het! Niet om aan te zien!

Maar ja, toch een stukje nostalgie... Batllestar Galactica heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat m'n interesse in SF is ontstaan. Zonder BG was dat waarschijnlijk niet het geval geweest. (Ik was als klein gozertje zo'n fan van de serie dat ik een Luke Skywalker en Han Solo actiefiguurtje kocht, omdat ik deze op Starbuck en Apollo vond lijken. Ik had toen nog geeneens van Star Wars gehoord!!! Maar van het een kwam het ander en voor dat ik het wist was ik een groot SW fan. Eentje zelfs die jaren later een gat in de lucht sprong toen George Lucas aan kondigde dat ie een nieuwe triology ging maken. Met dat stukje nostalgie ging ik toen weer naar de bios... en in dat geval was het een aardige tegenvaller.

Echter met Battlestar Galactica hebben de makers het juist gedaan: Het stukje nostalgie wat bij veel mensen er nog inzat was genoeg om zeker te zijn van een groep kijkers en door het totaal anders en vernieuwend op te zetten, t.o.v. de orginele serie, ook een nieuwe groep kijkers aan te trekken! )

Maar zeg nu zelf eerlijk als je mag kiezen: Starbuck een vrouw of een man? Of een cylon een tostiapparaat of Six?

Ik heb m'n keuze gemaakt

maandag 5 maart 2007 @ 15:09:46 #142
6290 Dr_Crouton
pi_46941861
De laatste scčne met Bill Adama...
pi_46943099
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef Sc0tTy het volgende:
Ik ben dan geen oudje (22) maar ik heb de originele serie ook eerder gezien. Ik ben nooit een SF-maf geweest, enige series en films die ik leuk vond waren de hele ouderwetse (Star Trek TOS, Planet of the Apes, originele BSG dus en oude Star Wars), vandaar.

Toen ik las dat er een nieuwe BSG gemaakt was vond ik het echt heiligschennis. Starbuck en Boomer een vrouw? Iemand anders dan Lorne Greene als Adama? Adama was mijn favoriete personage. Maar toen ik toch de nieuwe BSG keek was ik snel om, en juist door Edward James Olmos als Adama. Ik denk dat als ze iemand anders hadden genomen voor die rol, iemand die niet zo'n geweldigde prestatie had geleverd, dat ik meteen was afgehaakt.

Starbuck heb ik nog altijd een beetje moeite mee, niet zozeer omdat 't nu een vrouw is, maar omdat het personage me totaal niet meer bevalt. Starbuck zeikt, klaagt en zeikt nog meer, pas als ze in de cockpit klimt lijkt ze weer een beetje op de stoere Starbuck van weleer.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:30:52 #144
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46949606
Kara!

Ik denk dat deze aflevering toch wel een beetje té overhyped was. Ik heb vrijwel geen spoilers gelezen over de rest van seizoen 3, maar dat Kara het loodje ging leggen komt niet echt als een grote verassing.
Nu lijkt me echter de vraagt; Als hoe en wat komt ze terug? Want dit is natuurlijk nooit de manier waarop een main charachter aan zijn/haar einde komt.

Muziek was ook weer prachtig deze aflevering!

De bonusscene was wel compleet overbodig

[ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-03-2007 18:39:26 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 19:15:33 #145
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46951122
Dát zijn dus wel dingen die even tussen een spoliertje moeten...
  maandag 5 maart 2007 @ 20:05:02 #146
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46953277
Mooie Viper shots in deze ep!
opgezegd@fok.nl
  maandag 5 maart 2007 @ 20:45:16 #147
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46954907
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:15 schreef Rock-shocker het volgende:
Dát zijn dus wel dingen die even tussen een spoliertje moeten...
Dat was gewoon een hersenspinseltje... geen spoilers
  maandag 5 maart 2007 @ 21:24:52 #148
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46956496
Ik vond het einde zeer sterk vooral de laatste 10 min. Dat was BSG zoals het moet zijn. Ron Moore zou pas echt ballen hebben als hij Starbuck gewoon dood laat en niet terug haalt, dan is de impact van deze aflevering nog groter. Er werd zat geteased Starbuck die haar eject handle greep enzo.

Ik weet het verder niet, maar ik vond David Eick zijn woorden over emmy waardig overhyped. Er is werkelijk niks bekend van de siezoensfinale dus ik ben rete benieuwd daar naar. We zitten in ieder geval weer op het spoor en ik ben benieuwd wat Starbuck haar zogenaamde dood teweeg zal brengen in de vloot.
SPOILER
De race naar de seizoensfinale is begonnen mensen
  maandag 5 maart 2007 @ 21:38:23 #149
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46957081

Vage aflevering... Ik ga er nog eens goed over nadenken voordat ik m'n conclusies ga trekken, maar een erg mooie aflevering was het wel.
jeweetz
  maandag 5 maart 2007 @ 22:14:28 #150
153812 Frautie
Frautilicious
pi_46958670
!

Wat een aflevering
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:53:56 #151
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_46960236
Wow, bsg ten top
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
  maandag 5 maart 2007 @ 23:25:23 #152
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46961286
Haar dood lijkt zo onnodig...
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 5 maart 2007 @ 23:39:17 #153
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46961738
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Ja, dat dacht ik ook al, maar dat ding lijkt op dat ding in de temple of five, dus het heeft vast wel iets te betekenen.
jeweetz
pi_46961773
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:25 schreef Aanvoerder het volgende:
  maandag 5 maart 2007 @ 23:56:23 #155
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46962175
Unless...
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_46962494
...ze op tijd is ge-eject en is opgepikt door een heavy raider.

Tumtumtumtum
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:13:09 #157
6290 Dr_Crouton
pi_46962561
...ze wakker wordt buiten de Matrix.

woap-woap-woap-woawoaowaoww...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:13:47 #158
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46962582
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:13 schreef Dr_Crouton het volgende:
...ze wakker wordt buiten de Matrix.

woap-woap-woap-woawoaowaoww...
Grapjas.
pi_46962596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:09 schreef Madine het volgende:

Tumtumtumtum
denk dat dat het zal zijn. maar goed vliegtuig kapot gedrukt
sbuck alive?

das net zoiets als zweven zonder pak in de ruimte, daar kom je ook niet levend van terug
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:57:57 #160
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46964292
Goeie aflevering. En stiekem hoop ik dat ze dood blijft. Ik was helemaal emotioneel .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 06:56:34 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46964972

Zonde van dat zelfgemaakte bootje trouwens, Adama.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46964976
100.000'en euri gashwooosh
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:27:17 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46966235
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:09 schreef Madine het volgende:

Tumtumtumtum
Als een Viper daar al gecrushed wordt door de druk wil ik niet weten wat er van die arme Starbuck overblijft in alleen d'r ruimtepakje.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:32:18 #164
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46967596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:14 schreef outcast_within het volgende:

das net zoiets als zweven zonder pak in de ruimte, daar kom je ook niet levend van terug
Klein minuutje kan wel.
pi_46967672
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:32 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Klein minuutje kan wel.
wedden dat ze hun adem inhielden toen het gebeurde?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:59:47 #166
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46968285
hmmm dit zag ik niet aankomen, starbuck dood , in het verhaal lijn snap ik ook niet waarom starbuck dood is gegaan, dat zullen we de komende eps wel zien.
kvond haar altijd wel 1 van m'n favo's
voor de rest erg goeie ep , en adama met traantjes , dat zie je niet vaak

ik was alleen in het begin even verward , "Previously On BSG" was erg verwarrend waren allemaal dingen uit S02 dus ik dacht eerst dak een ep nie had gezien , dit had ik vorrige week ook overigens.

btw ... ik heb geen aarde gezien , wat een paar mensen zagen in de promo van vorige week..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:09:14 #167
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46968554
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 06:57 schreef outcast_within het volgende:
100.000'en euri gashwooosh
Gelukkig dat ze verzekerd waren Wel dom dat ze Eddie niet even verteld hadden dat het bootje niet kapot mag omdat het een museumstuk is

Volgens diezelfde podcast ook dat Starbuck hartstikke dood is. Maar niet op verzoek van Sackhoff, dus misschien komt ze nog terug..?
SPOILER
jeweetz
pi_46971099
Hm, heb de podcast niet geluisterd, maar het bootje mocht dus niet kapot blijkbaar op het eind ?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:50:34 #169
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46975605
Nope, was een museumstuk (haha, woordgrapje ) dat men geleend had... Eddie zou alleen zielig kijken en huilen, maar schijnbaar ging hij zo op in z'n rol en het verlies van Sackhoff als collega, dat hij de ingeving kreeg om het bootje uit elkaar te trekken Bootje van 100 duizenden dollars, maar gelukkig waren ze wčl goed verzekerd
jeweetz
pi_46978561
Ik hoop dat Baltar eindelijk de locatie van aarde weet te achterhalen en tijdens zijn proces dreigt het geheim mee zijn (ruimte)graf in te nemen!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:41:31 #171
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46979880
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef outcast_within het volgende:

[..]

wedden dat ze hun adem inhielden toen het gebeurde?
Dat mag ik hopen voor ze.

Nee natuurlijk het is een risico, maar het is wel mogelijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:52:42 #172
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46980320
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:41 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen voor ze.
Doodsverwensing!
jeweetz
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:00:39 #173
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_46980697
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:52 schreef Rhinestone het volgende:
Doodsverwensing!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:16:57 #174
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_46981313
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 06:56 schreef maartena het volgende:

Zonde van dat zelfgemaakte bootje trouwens, Adama.....
Idd.

Een ouwe driftkikker is 't.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:11:46 #175
6290 Dr_Crouton
pi_46988227
Enkele topics geleden hadden we het al een keer over het pc spel Homeworld en dat de makers van Homeworld de rechten niet konden krijgen van Battlestar Galactica?

Welnu... Voor de mensen die Homeworld 2 hebben: http://sourceforge.net/projects/hw2bsg/

Kijk ook op Youtube voor wat filmpjes, zoek naar BSG en Homeworld 2.
pi_46990801
starbuck gvd was ook wel onnodig volgens mij... 1 van me favo characters dood
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:11:42 #177
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46993435
Homeworld I & II roeleren de pan uit.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:28:41 #178
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46994351
HomeWorld 2 is wel echt een van de moeilijkste spellen die ik ooit heb gespeeld.
Wel gruwelijk vet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:32:19 #179
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_46997901
Starbuck!

Volgens Leoben zou moest ze "between life and death" gaan... wat zou dat betekenen? D'Anna had het ook al over "between life and death", dat was de tijd tussen dat ze stierf en in een nieuw lichaam wakker werd... het "gebied" waar ze de vijf verdwenen cylons zag. Maar het ligt toch iets té voor de hand dat Starbuck een cylon is... of overschat ik de serie? Hm, alles lijkt er op de wijzen iig.

Of ze is gewoon dood natuurlijk
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_46998080
is dat spel nog moeilijker als CenC?
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:11:13 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46999696
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Rock-shocker het volgende:
HomeWorld 2 is wel echt een van de moeilijkste spellen die ik ooit heb gespeeld.
Wel gruwelijk vet.
Ik speelde het met cheats
  woensdag 7 maart 2007 @ 01:31:01 #182
6290 Dr_Crouton
pi_47002541
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:36 schreef outcast_within het volgende:
is dat spel nog moeilijker als CenC?
Ja, de afstanden zijn nog groter (duh, ruimte etc.) en de überunits zoals de battlecruiser zijn niet goedkoop + worden langzaam gebouwd. Nu kan je wel 5 shipyards bouwen zodat ze met 5 tegelijkertijd klaar zijn, maar dan ben je al wel een tijdje bezig.

En alleen maar 1 soort unit bouwen zoals de ion frigate heeft ook weinig zin.
  woensdag 7 maart 2007 @ 02:24:12 #183
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47003548
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 01:31 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Ja, de afstanden zijn nog groter (duh, ruimte etc.) en de überunits zoals de battlecruiser zijn niet goedkoop + worden langzaam gebouwd. Nu kan je wel 5 shipyards bouwen zodat ze met 5 tegelijkertijd klaar zijn, maar dan ben je al wel een tijdje bezig.

En alleen maar 1 soort unit bouwen zoals de ion frigate heeft ook weinig zin.
Kortom, tactiek doet er écht iets toe. Ook staat standaard unit cap aan en is de AI van de tegenstander zelfs in easy al tamelijk lastig.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:37:40 #184
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47123709
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Wel gruwelijk vet.
Homeworld 2 zorgde vooral nog wat hilarische momenten online. Iemand zijn vloot wegtrekken naar jou vloot, vooral alle fighters en de wat zwaardere schepen, om vervolgens jou grote schepen en carriers ,met fighters achter hem te laten FTLen en hopikee daar ging zijn vlaggeschip, want eerste keus was zijn FTL motor eraan laten gaan natuurlijk
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:49:46 #185
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47130316
Mja ik ben echt te slecht om online te spelen. heb ik meteen geen zelfvertrouwen meer
  zondag 11 maart 2007 @ 00:34:06 #186
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47142432
Welke boxen moet ik kopen als ik alles tot nu toe wil zien?? battlestar galactica, en dan se1 en se2 verolgens?? vind de titels nogal onduidelijk bij de bol's en amazon's

Thanks
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 maart 2007 @ 08:41:11 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47146844
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:34 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Welke boxen moet ik kopen als ik alles tot nu toe wil zien?? battlestar galactica, en dan se1 en se2 verolgens?? vind de titels nogal onduidelijk bij de bol's en amazon's

Thanks
De miniserie en seizoen 1 zijn samen in één box te koop.
En seizoen 2 is ook te koop. Dus met die twee boxen heb je alles tot en met seizoen 2.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:56:48 #188
6290 Dr_Crouton
pi_47148089
Hooo, bij Amazon koop je Seizoen 2 in twee delen, althans de US-versie. Als je bij een Nederlandse winkel koopt, krijg je de NL versie en dus seizoen 2 compleet in 1 box.
pi_47149092
ik ben er nog bijgenaait ik kocht mijn Season 1 box toen de mini serie er niet automaties bij zat, dus moet binnenkort eens die gaan los kopen, oja en ik heb zin in morgen
  zondag 11 maart 2007 @ 12:31:29 #190
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47150007
De trailer voor Crossroads aflevering 19 was ook al te downloaden en er staan al zeer grote spoilers online over de season finale. Of dit de echte waarheid is laat ik in het midden.

Lezen op eigen risico
SPOILER
  zondag 11 maart 2007 @ 12:34:38 #191
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_47150097
SPOILER
  zondag 11 maart 2007 @ 12:47:40 #192
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47150530
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:34 schreef PPL het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zondag 11 maart 2007 @ 14:39:39 #193
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47154361
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:31 schreef DooD het volgende:
De trailer voor Crossroads aflevering 19 was ook al te downloaden en er staan al zeer grote spoilers online over de season finale. Of dit de echte waarheid is laat ik in het midden.

Lezen op eigen risico
SPOILER
Vind je het héél erg als ik dit niet geloof? Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk allemaal, behalve dat van Starbuck, waarmee ik niet wil zeggen dat ze een Cylon is (we zagen immers allemaal dat Apollo ook een Heavyraider naast Starbuck zag vliegen).
Dit haal je ook niet uit de preview van Crossroads, Pt.1, want daar gebeurt niets in wat we nog niet wisten cq. vermoedden.

Vaag verhaal dus weer
jeweetz
  zondag 11 maart 2007 @ 15:50:52 #194
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47157152
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:39 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Vind je het héél erg als ik dit niet geloof? Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk allemaal, behalve dat van Starbuck, waarmee ik niet wil zeggen dat ze een Cylon is (we zagen immers allemaal dat Apollo ook een Heavyraider naast Starbuck zag vliegen).
Dit haal je ook niet uit de preview van Crossroads, Pt.1, want daar gebeurt niets in wat we nog niet wisten cq. vermoedden.

Vaag verhaal dus weer
Of het de waarheid is weet ik zelf ook niet. Een preview zegt natuurlijk helemaal niks zeker niet over de season finale. "Crossroads part II zal de gebeurtenis zijn wat alles verandert van wat je weet en denkt te weten" aldus Ron Moore.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:51:52 #195
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47165519
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef DooD het volgende:

[..]

Of het de waarheid is weet ik zelf ook niet. Een preview zegt natuurlijk helemaal niks zeker niet over de season finale. "Crossroads part II zal de gebeurtenis zijn wat alles verandert van wat je weet en denkt te weten" aldus Ron Moore.
Ik moet opeens denken aan een short story van een man die op een planeet belandt waar alleen robots wonen, die een gruwelijke hekel aan mensen hebben. Hij doet zich dus uit veiligheidsoverwegingen voor als robot, maar hij moet toch eten, dus gaat hij 's avonds de bossen in om stiekem te eten. Dan ontdekt hij dat er nog veel meer mensen hetzelfde doen. Uiteindelijk blijkt dus dat die hele samenleving alleen uit mensen bestaat, maar dat niemand van hen dat weet

Ik verwacht een soortgelijke onthulling, bijv. dat de mensen afstammen van oer-Cylons
pi_47165918
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:51 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik moet opeens denken aan een short story van een man die op een planeet belandt waar alleen robots wonen, die een gruwelijke hekel aan mensen hebben. Hij doet zich dus uit veiligheidsoverwegingen voor als robot, maar hij moet toch eten, dus gaat hij 's avonds de bossen in om stiekem te eten. Dan ontdekt hij dat er nog veel meer mensen hetzelfde doen. Uiteindelijk blijkt dus dat die hele samenleving alleen uit mensen bestaat, maar dat niemand van hen dat weet

Ik verwacht een soortgelijke onthulling, bijv. dat de mensen afstammen van oer-Cylons
en dat de cylons stiekem naar de wc gaan om niet te poepen
en dan ontdekt hij op de wc meer cylons die hetzelfde niet doen.

Maar goed dat hele vooraf gepraat van We will blow you're frakking minds, expect the unexpected, twist plots gallore... Hoeft voor mij niet zo.
Dat ze gewoon de hele tijd een leuke serie maken ipv geforceerd spectaculair.

[ Bericht 10% gewijzigd door outcast_within op 11-03-2007 20:07:50 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 20:07:22 #197
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47166071
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

en dan ontdekt hij op de wc meer cylons hetzelfde niet doen
En dat is dan de cliffhanger van het seizoen!
  zondag 11 maart 2007 @ 20:54:37 #198
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47167855
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

en dan ontdekt hij op de wc meer cylons die hetzelfde niet doen.

Maar goed dat hele vooraf gepraat van We will blow you're frakking minds, expect the unexpected, twist plots gallore... Hoeft voor mij niet zo.
Dat ze gewoon de hele tijd een leuke serie maken ipv geforceerd spectaculair.
Het zal idd wel allemaal meevallen. Eerst 3 jaar lang een topserie maken, en dan het zeker allemaal verkwanselen met een trieste mindfuck dat iedereen Cylon is of dat in ene alle hoofdrolspelers Cylons zijn, lijkt mij toch niet...
jeweetz
  zondag 11 maart 2007 @ 21:55:56 #199
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47170790
quote:
Op zondag 11 maart 2007 08:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De miniserie en seizoen 1 zijn samen in één box te koop.
En seizoen 2 is ook te koop. Dus met die twee boxen heb je alles tot en met seizoen 2.
Thanks, ok...maar nu de tenaamstelling van die boxen, ik zie nergens SE1 + miniserie staan en de miniserie, heet geen miniserie maar gewoon battlestar galactica???

Iets specifieker nog dankuwel
  zondag 11 maart 2007 @ 22:06:17 #200
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47171330
Bij de V&D zit de miniserie er iig bij, meestal nog voor een zacht prijsje ook. En volgens mij zit bij elke DVD in NL de miniserie erbij, maar hang me er niet aan op.
jeweetz
  zondag 11 maart 2007 @ 22:09:00 #201
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47171474
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:06 schreef Rhinestone het volgende:
Bij de V&D zit de miniserie er iig bij, meestal nog voor een zacht prijsje ook. En volgens mij zit bij elke DVD in NL de miniserie erbij, maar hang me er niet aan op.
Ah, bonnes V&D loeren staat in de agenda!

Tenks Męn!
  zondag 11 maart 2007 @ 22:41:02 #202
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47173098
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:06 schreef Rhinestone het volgende:
Klopt. de huidige Nederlandse versie bevat gewoon de miniseries. Alleen een van de eerste releases had dat niet.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:01:12 #203
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_47189284
Ik heb bij play.com de miniserie besteld voor 9,50 euro en de 2 seizoenen voor 71,49 euro...
De miniserie heb ik al binnen maar die serie boxsets nog niet.

Ik hoop niet dat ze met de post verloren zijn gegaan...

BSG is echt kick-ass.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_47189302
Firefly is ook tof
pi_47191298
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:01 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik heb bij play.com de miniserie besteld voor 9,50 euro en de 2 seizoenen voor 71,49 euro...
De miniserie heb ik al binnen maar die serie boxsets nog niet.

Ik hoop niet dat ze met de post verloren zijn gegaan...

BSG is echt kick-ass.
Ga ik ook maar doen de miniserie daar bestellen, heb zelf namelijk een season 1 versie zonder de miniserie erbij en Battlestar kijken zonder de miniserie kan niet echt
  maandag 12 maart 2007 @ 19:50:41 #206
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47202539
Zojuist de nieuwe ep gezien, maar het beloofd vuurwerk tussen Bill en Lee te worden. Ik kijk daar nu al naar uit. Helo is CAG geworden en de spanningen in de vloot lopen op. De conversaties en dialogen sloegen de spijker op zijn kop, daarom was deze ep ook zo super. Jammer dat de Cylons naar de achtergrond worden verwezen nu we naar de seizoensfinale gaan, of ze moeten toch in full force in crossroads opduiken. Ik kijk erg uit naar de seizoensfinale zeker als de conversaties/dialogen van dit niveau blijven. Na afgelopen week en deze week is BSG weer keihard terug en gaan we naar het niveau van de eerste vijf afleveringen van het derde seizoen.

Hierdoor vraag ik me toch af of 13 afleveringen in seizoen 4 geen zegen is. De indivuele verhalen zijn leuk, zoals Helo en zijn dokter maar ik hou toch meer van snelheid in de overal verhaallijn. Dit kan gebeuren met actie en verhaal, zoals naar Exodus part two toe, of met sterke dialogen en verhaal zoals deze aflevering richting Crossroads. Laat maar komen die handel.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:09:45 #207
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47203326
Het was helaas geen Dirty Hands of Maelstrom, maar toch wel fethe aflevering. Jammer van Kelly, hij zal nu wel uit de serie geschreven worden / zijn. Vond hem toch wel een mooi figuur, maar ook wel weer duidelijk dat ook zijn "terrorisme" geen zwart-wit verhaal was, al werd er niet veel aandacht aan besteed.
Laat Crossroads dus maar komen, en dan fijn zomer, want met dit weer drie kwartier binnen zitten om BSG te kijken is eigenlijk al te veel
jeweetz
pi_47213050
Ik weet het niet, ik erger me eigenlijk vooral aan dit soort afleveringen. Dan gaan ze plotseling 'Amerikaans' doen. En dan bedoel ik overduidelijk op de Amerikaanse grondwet gebaseerde idealen zitten behandelen alsof ze altijd en onder alle omstandigheden gelden. Alsof in een universum dat bevolkt wordt door normalere momenten zo'n advocaat bijvoorbeeld gewoon de luchtsluis uitgaat als hij de president en commandant van de vloot een beetje teveel irriteert.
pi_47213593
Ze proberen nu krampachtig hun menselijkheid te bewaren, en ik vind dat niet heel erg onrealistisch. De vloot gaat door verschillende fasen. In het begin, vlak na de aanslagen, waren ze alleen bezig met overleven. Niemands hoofd stond naar dingen als arbeidsomstandigheden of grondrechten. Nu ze gewend zijn aan hun nieuwe omgeving en de Cylons zich al een tijdje niet hebben laten zien steken dat soort dingen wel weer de kop op.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:21:22 #210
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47218758
was een aardige aflevering , ik vind die advocaat wel een kick mannetje
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:42:51 #211
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47220949
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:21 schreef Sc0tTy het volgende:
was een aardige aflevering , ik vind die advocaat wel een kick mannetje
Toen hij voor het eerst zijn zonnebril afzette vond ik hem verdacht veel op Baltar lijken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:12:14 #212
77098 Foreverblue
The blue one
pi_47223972
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Toen hij voor het eerst zijn zonnebril afzette vond ik hem verdacht veel op Baltar lijken.
Dat vond ik ook ja... ik dacht toen gelijk dat Baltar dus WEL een cylon is. Je zag Six ook diep in zijn ogen kijken en het leek alsof ze het door had, maar Lee reageerde er verder niet op.
Een Tic-tac zou verfrissend werken, maar een wekker is best nog taai.
pi_47225729
Is het geluid veel slechter deze aflevering?

ik kan ze met moeite verstaan
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:19:25 #214
19529 Fendy
True Spirit
pi_47226293
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:02 schreef outcast_within het volgende:

Ja er zit een brom in de Orenji release, overigens vond ik het meevallen verder...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_47226407
Leuke episode, grappig dat de lawyer ook een kleptomaan is die alles jat, verder vond ik het wel een beetje overduidelijk dat Cally de terrorist is, of teminste hun meehelpt.

Dit werd vooral duidelijk in de extre scene die btw KICK ass is,
Beste extra scene tot nu toe, eindelijk de confrentatie tussen Athena en Cally
pi_47226689
link naar de extra scene?
pi_47227309
http://www.youtube.com/watch?v=5eFeTFyZctU

[edit] voortaan effe F5 voordat ik het post maar idd dat is eum
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:37:33 #219
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47228770
Goede extra scene, zonde dat ie het niet tot de final cut gemaakt heeft, want die verhaallijn bevalt mij wel

Baltar is geen kopie van Lampkin, anders hadden ze James Callis hem wel laten spelen Maar de ogen lijken idd erg veel op elkaar. Misschien een verloren broer ofzo, hooguit, want dat manipulatieve en valse hebben ze wel gemeen... Denk ook niet dat de Final Five (wat Baltar dan zou moeten zijn) kopieën van zichzelf in de fleet hebben rondlopen.

@ Helo, Kelly was de terrorist, niet Cally, die extra scene heeft denk ik ook niets te maken met dat Athena vermoedt dat Cally de terrorist (wat krijgt het begrip "terrorisme" toch een heerlijk neutrale klank van deze serie ) is, maar met dat Cally gewoon een kutwijf is dat haar haat. Athena had haar dood moeten schieten, want vrouwen met ponnies zien er niet uit
Kelly deed het waarschijnlijk ook allemaal alleen, omdat ie tegen Apollo zegt dat hij er altijd mee door zal gaan.
jeweetz
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:57:57 #220
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47229424
Die pony kan er af héy.
pi_47229489
Tribunal > five inc Adama

Final five > ....

Ze willen gewoon dat je gaat speculeren
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:14:58 #222
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47230000
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:57 schreef Rock-shocker het volgende:
Die pony kan er af héy.
En dan bij Seelix erop plakken, want Seelix was veel geiler met lang haar

Trouwens, waarom heeft Baltar geen amnesty gekregen? Iedereen die met de Cylons gecollaboreerd heeft heeft immers ook amnesty gekregen.
jeweetz
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:35:56 #223
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47230762
Omdat Baltar eigenlijk verantwoordelijk is voor het verlies van de oorlog. Hij heeft immers alle informatie doorgespeeld aan Six.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:43:20 #224
135197 Teije
hypebeast
pi_47231036
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:02 schreef outcast_within het volgende:

Klopt, Orenji releases worden echt met de week slechter
pi_47231376
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:37 schreef Rhinestone het volgende:

@ Helo, Kelly was de terrorist, niet Cally, die extra scene heeft denk ik ook niets te maken met dat Athena vermoedt dat Cally de terrorist (wat krijgt het begrip "terrorisme" toch een heerlijk neutrale klank van deze serie ) is, maar met dat Cally gewoon een kutwijf is dat haar haat. Athena had haar dood moeten schieten, want vrouwen met ponnies zien er niet uit
Kelly deed het waarschijnlijk ook allemaal alleen, omdat ie tegen Apollo zegt dat hij er altijd mee door zal gaan.
Wat ik beetje dacht dat cally wist dat het gebeurde maar er niks van zei.
pi_47234246
Goed om te horen dat het niet aan mij lag dat ik me ergerde aan de slechte verstaanbaarheid. Ik had zoiets van 'waar is de goeie ouwe tijd dat ze nog articuleerden'.
pi_47235309
Ik vind het de laaste weken wat minder spannend aan het worden, te veel soapie achtig.
Girl Power Forever yoehoe
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:13:15 #228
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47236197
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:53 schreef Helo het volgende:

[..]

Wat ik beetje dacht dat cally wist dat het gebeurde maar er niks van zei.
Zo'n achterbakse backstabber is ze ook wel om dat te doen ja

Het geluid was idd zwaar kut, is soms totaal niet te verstaan, zo jammer.
jeweetz
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:58:50 #229
6290 Dr_Crouton
pi_47240110
quote:
Tering, wat een scčne! En dat knippen ze eruit!!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:41:55 #230
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47247295
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:58 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Tering, wat een scčne! En dat knippen ze eruit!!!
Damn ja! Die was echt goed

Vond de ep wel een goeie; rustig, maar intrigerend. Die advocaat is tof; lekker mysterieus en manipulatief... een perfecte Cylon
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:42:31 #231
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47247328
Het viel me trouwens op dat de envelop waarin de pen zat rechthoekig was!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:43:40 #232
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47247395
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:42 schreef Zhenar het volgende:
Hey ja verdomme je hebt gelijk

Maar het is natuurlijk ook nogal moeilijk om een octagonisch A4'tje in een dito envelope te krijgen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:17:24 #233
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47249000
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:42 schreef Zhenar het volgende:
Scherp!

Flutserie boehoe, zo nep!
jeweetz
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:19:43 #234
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47249097
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:17 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Scherp!

Flutserie boehoe, zo nep!
Of... het betekent iets!
The pen is mightier than the sword ofzo
  woensdag 14 maart 2007 @ 00:37:16 #235
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47251916
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:43 schreef Teije het volgende:

[..]

Klopt, Orenji releases worden echt met de week slechter
hij is ook geproperd ik had die dus al toen ik ging kijken geen last van het geluid
  woensdag 14 maart 2007 @ 04:24:34 #236
6290 Dr_Crouton
pi_47254099
Hmm, dus Baltar is van de kolonie Aerelon en Lampkin heeft dezelfde accent als wat Baltar in die aflevering (zie 3x16) liet horen... Is er misschien meer dan dat?
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:02:37 #237
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47255205
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 04:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hmm, dus Baltar is van de kolonie Aerelon en Lampkin heeft dezelfde accent als wat Baltar in die aflevering (zie 3x16) liet horen... Is er misschien meer dan dat?
Lampkin is van Aerelon! !!!

Verder geen idee
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:48:23 #238
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47257860
Hmm, was dat een Aerelonees-accent? Volgens mij is Lampkin gewoon een vaag figuur, goede advocaat, maar niets bijzonders. Zō dik zal het er toch niet bovenop liggen dat er iets met hem is?
jeweetz
pi_47260070
De moraal van het verhaal zal wel zijn dat juist een advocaat van Aerelon (een kolonie die hij veracht en waar hij niet bij wilde horen) hem moet redden.
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:09:19 #240
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47264532
hehe jah , maar volgus mij word baltar ook een beetje gek
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:37:38 #241
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47267606
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:09 schreef Sc0tTy het volgende:
hehe jah , maar volgus mij word baltar ook een beetje gek
Ik heb gisteravond het eerste deel van de miniserie nog eens gekeken, en het viel mij op dat Baltar toen al gek begon te worden, dus dat zal het niet zijn

Maar, ik heb nog een goede theorie over de rechthoekige enveloppe: Lampkin is stiekem van Earth, dus hij weet de weg al naar aarde omdat hij een van de Five Priests is, ergo, een van de Final Five is! Lampkin is Cylon! SCHOKKEND!
jeweetz
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:16:17 #242
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47300571
wahhah
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:48:02 #243
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47301682
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:37 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond het eerste deel van de miniserie nog eens gekeken, en het viel mij op dat Baltar toen al gek begon te worden, dus dat zal het niet zijn

Maar, ik heb nog een goede theorie over de rechthoekige enveloppe: Lampkin is stiekem van Earth, dus hij weet de weg al naar aarde omdat hij een van de Five Priests is, ergo, een van de Final Five is! Lampkin is Cylon! SCHOKKEND!
Bizar!
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:31:38 #244
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47303240
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:37 schreef Rhinestone het volgende:

[..]
Lampkin is Cylon! SCHOKKEND!
Dat zei ik eerder al
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:41 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Die advocaat is tof; lekker mysterieus en manipulatief... een perfecte Cylon
pi_47303747
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:31 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Dat zei ik eerder al
Maar zonder onderbouwing, behalve dat hij op Baltar lijkt

Accent van Lampkin was trouwens Iers, volgens meneer Moore.
jeweetz
pi_47304622
Lampkin is zo overduidelijk een Cylon dat hij er wel geen zal zijn, maar de makers weten ook wel dat wij zo denken dus misschien is hij er daarom juist wél één! Maar waarschijnlijk verwachten ze ook wel dat mensen zo doordenken, dus hij zal er vast wel géén zijn.
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:34:47 #247
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47305511
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:44 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Maar zonder onderbouwing, behalve dat hij op Baltar lijkt
Huh?
Ik zei dat hij manipulatief en mysterieus was, en dáárom een perfecte Cylon. Niet dat omdat hij op Balthar lijkt. Het staat in de quote in de post die jij zojuist quotte
pi_47306503
Oohja, ik onthou dat toch ook niet allemaal wat iedereen zegt

En toch is Lampkin geen Cylon, stiekem.
jeweetz
  donderdag 15 maart 2007 @ 17:33:20 #249
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47307497
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:10 schreef Madine het volgende:
Lampkin is zo overduidelijk een Cylon dat hij er wel geen zal zijn, maar de makers weten ook wel dat wij zo denken dus misschien is hij er daarom juist wél één! Maar waarschijnlijk verwachten ze ook wel dat mensen zo doordenken, dus hij zal er vast wel géén zijn.
Dus hij is er wel 1 omdat wij denken dat het niet zo is dus daarom is hij er geen.........
pi_47312862
Welnee, dat soort idioten lopen er hier ook rond (Jules Deelder bijvoorbeeld..), en dat zijn toch echt geen Cylons, dus zal het met Lampkin ook allemaal wel meevallen.
Gewoon een wat... "vreemd" figuur, vast niet meer dan dat
jeweetz
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:16:24 #251
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_47314964
Seelix

opgezegd@fok.nl
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:17:46 #252
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47315016
Jules Deelder een Cylon?!?!?!?
  donderdag 15 maart 2007 @ 22:55:39 #253
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47319332
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:17 schreef Zhenar het volgende:
Jules Deelder een Cylon?!?!?!?
Het word steeds gekker
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:43:01 #254
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47330720
hahaha kzou me echt kapot lache
  maandag 19 maart 2007 @ 00:57:41 #255
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_47421363
ik heb net de dvds van seizoen 1 en 2 binnen gehaalt.
5 discs , 4 van seizoen 1 en een van de miniserie ( noemen ze ook pilot :S )

kheb disc pilot en 1 gekeken en viel me gelijk op dat de uniformen er heel anders uitzagen toen.
het is me niet opgevallen dat die zijn verrandert
  maandag 19 maart 2007 @ 09:46:04 #256
135197 Teije
hypebeast
pi_47425743
it's true, we'are all cylons
pi_47426736
ah we mogen weer
  maandag 19 maart 2007 @ 10:59:47 #258
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47427751
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:57 schreef Sc0tTy het volgende:
de miniserie ( noemen ze ook pilot :S )
De miniserie was dan ook de pilot, de čchte pilot, niet zoals bij 9 van de 10 series dat ze de eerste aflevering de Pilot noemen, terwijl de echte pilot nooit uitgezonden is 14.gif

Nog 6 minuten
jeweetz
pi_47427789
weer een ruis volgens mij
pi_47427904
jup weer 350mb voor niks gedownload. orenji/nuked
get proper
  maandag 19 maart 2007 @ 11:10:46 #261
135197 Teije
hypebeast
pi_47428063
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:05 schreef outcast_within het volgende:
jup weer 350mb voor niks gedownload. orenji/nuked
get proper
Er is al een proper release.
pi_47428295
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:10 schreef Teije het volgende:

[..]

Er is al een proper release.
sp11 dat zeg ik
  maandag 19 maart 2007 @ 11:21:23 #263
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47428391
Zometeen maar even de proper naar beneden trekken op de universiteit
pi_47428991
SPOILER
  maandag 19 maart 2007 @ 11:48:20 #265
135197 Teije
hypebeast
pi_47429175
Heerlijke ep, volgende wordt ook
  maandag 19 maart 2007 @ 13:17:43 #266
160390 Patton
George S.
pi_47431994
Zegt Anders, die man van wijlen Starbuck, nu op het laatst in de "scenes from next week":
SPOILER
Vond de ep maar een beetje een langdradige opbouw naar volgende week. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met Apollo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Patton op 19-03-2007 13:26:22 ]
Old Blood and Guts
pi_47433039
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:17 schreef Patton het volgende:
Zegt Anders, die man van wijlen Starbuck, nu op het laatst in de "scenes from next week":
SPOILER
Vond de ep maar een beetje een langdradige opbouw naar volgende week. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met Apollo.
Nah hij bedoelde het wss sarcastisch
  maandag 19 maart 2007 @ 16:33:28 #268
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47439721
Meer Racetrack, meer meer meer!

Nouja, mooie aflevering Crossroads, volgende week gaat denk ik nog veel fether worden met de Final Five en de radio (misschien een trigger voor de Final Five?).

En mag ik even een gokje wagen?
Final Five zijn:
- Tigh
- Starbuck of Seelix
- Anders
- Gaeta
- En nog iemand. Baltar denk ik niet, dat zou teveel voor de hand liggen, of toch niet, of toch wel? Misschien ook wel.

Ik kan iig niet wachten

Edit: even een klein spoilertje weggehaald...

Leuk trouwens ook, die hint naar Terminator, toen Helo en Gaeta in CIC waren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rhinestone op 19-03-2007 17:06:58 ]
jeweetz
pi_47442907
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:33 schreef Rhinestone het volgende:
Seelix
Ga weg joh, Seelix is een Vulcan.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:40:13 #270
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47446614
quote:
Meer Racetrack, meer meer meer!

Nouja, mooie aflevering Crossroads, volgende week gaat denk ik nog veel fether worden met de Final Five en de radio (misschien een trigger voor de Final Five?).

En mag ik even een gokje wagen?
Final Five zijn:
- Tigh
- Starbuck of Seelix
- Anders
- Gaeta
- En nog iemand. Baltar denk ik niet, dat zou teveel voor de hand liggen, of toch niet, of toch wel? Misschien ook wel.

Ik kan iig niet wachten

Edit: even een klein spoilertje weggehaald...

Tory.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:42:45 #271
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47446721
Leek trouwens of er een Admiral Adama look-a-like op dat brandstofschip rondliep tijdens die speech aan het begin van het proces.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:53:10 #272
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_47450119
Volgende week de laatste ep van het seizoen?
Ben wel benieuwd hoe dat nu zit met die muziek!!!
opgezegd@fok.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 21:06:38 #273
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47450694
quote:

Terminator hint?
  maandag 19 maart 2007 @ 21:20:33 #274
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47451398
Over die aankomende storm waarschijnlijk. Was dat letterlijk uit T2 overgenomen?
  maandag 19 maart 2007 @ 21:24:10 #275
13148 Shogo
Psycho...
pi_47451547
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Over die aankomende storm waarschijnlijk. Was dat letterlijk uit T2 overgenomen?
Als het al overgenomen is is het van Terminator 1, daar wordt het op het einde gezegd. Maar wordt wel in meer films gezegd bijvoorbeeld in 'Batman Begins'.

Wel een goede aflevering weer, eindelijk, heb weer het gevoel dat het ergens heen gaat.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:31:49 #276
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47451935
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:24 schreef Shogo het volgende:

[..]

Als het al overgenomen is is het van Terminator 1, daar wordt het op het einde gezegd. Maar wordt wel in meer films gezegd bijvoorbeeld in 'Batman Begins'.

Wel een goede aflevering weer, eindelijk, heb weer het gevoel dat het ergens heen gaat.
Volgende week komen de Cylons in full force terug en het lijkt dat mijn spoiler de waarheid wordt en dat zal grote gevolgen met zich meebrengen. Verder Ben ik reuze benieuwd hoe het verder gaat Lee en Bill. Het ziet er naar uit dat er nu wonden zijn ontstaan die niet zo snel zullen helen, als ze dat al doen. En Helo is weer terug naar XO. Eigenlijk gek want het had Lee moeten zijn die de XO positie zou overnemen. Laat volgende week maar komen en laat de Cylons maar weer eens knallen, want Galactica kan dit nooit overleven. Drie rake rakketten van een Baseship en de Galactica ligt in de puin.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:08:00 #277
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47453684
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:24 schreef Shogo het volgende:

[..]

Jawel, maar, het is (volgens mij) ook niet letterlijk overgenomen, in de films wordt alleen meerdere keren gerefereerd aan "the storm" die gaat komen. Qua verhaal lijken Terminator en BSG natuurlijk ook erg veel op elkaar, lijkt mij dan toch geen toeval als Helo het opeens over "a storm" heeft.
Maar misschien is het ook wel toeval hoor, het was iig wel grappig om te horen.
jeweetz
pi_47455598
Volgende week laaste episode van dit season ?

ook vond ik het weer geweldig aflevering, en de hints dat Tigh Tori en anders iets hoorde wat de rest niet hoorde was leuk (cylons ?). Ook kwam er aan het eind mooie preview van volgende week en tering dat ziet er goed uit. Btw helo als XO vindt ik wel kloppen omdat Apollo nu effe niet in leger zit en Helo op die plek bekend is, wel vindt ik het stom dat ze elke week switchen met plek van helo, het lijkt wel alsof ze niet weten welke rol hij heeft en hem altijd als filler gebruiken wat onnatuurlijk overkomt op de kijkers.

Maarja Topper alleen mocht van mij wat meer Boomer in
  maandag 19 maart 2007 @ 22:50:04 #279
13148 Shogo
Psycho...
pi_47455627
Het is denk ik een beetje een spreekwoord achtig iets voor amerikanen waarmee wordt bedoelt dat er 'zware tijden' aankomen. Maar ik kan het ook mis hebben, maar het lijkt me niet echt een verwijzing naar Terminator.
pi_47455949
idd is een spreekwoord. beetje in trant van stilte voor de storm
pi_47456084
of hij had een poepje gelaten
pi_47456113
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:08 schreef Rhinestone het volgende:
Jawel, maar, het is (volgens mij) ook niet letterlijk overgenomen, in de films wordt alleen meerdere keren gerefereerd aan "the storm" die gaat komen. Qua verhaal lijken Terminator en BSG natuurlijk ook erg veel op elkaar, lijkt mij dan toch geen toeval als Helo het opeens over "a storm" heeft.
Maar misschien is het ook wel toeval hoor, het was iig wel grappig om te horen.
Mij deed het denken aan 'Doctor Who'... there's a storm coming... en dat kan alleen maar betekenen dat we volgende week een topaflevering voorgeschoteld krijgen.
  maandag 19 maart 2007 @ 23:04:28 #283
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47456270
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:00 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Mij deed het denken aan 'Doctor Who'... there's a storm coming... en dat kan alleen maar betekenen dat we volgende week een topaflevering voorgeschoteld krijgen.
Daar zit je natuurlijk wel stiekem op te hopen bij een season finale
pi_47456428
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Daar zit je natuurlijk wel stiekem op te hopen bij een season finale
Ik vond het niet zo nodig eigenlijk om het zo extreem te benadrukken. Maar goed, dat is de opzet, eerst een seizoen lang in slaap laten vallen om vervolgens een overkill aflevering te maken.
pi_47456594
SPOILER
pi_47456640
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:13 schreef dapluiz het volgende:
SPOILER
SPOILER
  maandag 19 maart 2007 @ 23:22:13 #287
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47456929
Voordat deze trouwens vol is... ik heb een nieuwe OP in elkaar gezet, ben er eigenlijk nog mee bezig, maar voorlopig iig goed genoeg om ingezet te worden denk ik:

dus is 't wat?

[ Bericht 7% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-03-2007 23:28:07 ]
  maandag 19 maart 2007 @ 23:22:20 #288
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47456936

INFO

Battlestar Galactica is een populaire drama / science fiction georiënteerde televisieserie bedacht en geproduceerd door Ronald D. Moore. De huidige televisie serie is een voortboorduursel op de gelijknamige mini-serie uit 2003. De mini-serie en televisie serie staan los van de Battlestar Galactica serie uit de jaren 70, al wordt er in de huidige serie regelmatig verwezen naar de oude serie als hommage.
Het grootste verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' BSG is de setting; de oude serie staat bekend als een beetje cheesy en camp terwijl de nieuwe mini-serie en televisie serie bekend staan om hun enorm donkere karakter en ze doen duidelijk een poging aan te leunen bij de Amerikaanse psychologie van na 9/11. Overal kunnen verraders schuilgaan en achterdocht is het hoogste gebod. Verder ontbreekt een groot deel van de speelse humor die de oorspronkelijke serie tot een succes maakte.

De nieuwe serie werd dan ook door een deel van de fans van de oude serie niet goed ontvangen. Helaas voor hen kon de mini-serie rekenen op lovende kritieken in de pers, aanmoedigende kijkcijfers en goede DVD verkopen. Het duurde dan ook niet lang voordat Universal brood zag in een televisie serie die verder gaat waar de mini-serie is gebleven.

Het succes van de huidige serie kan worden verklaard door het grote aantal non-science fiction fans die Battlestar Galactica weten te waarderen, Battlestar Galactica is in eerste instantie dan ook karakter gedreven serie, met kick ass CGI scenes.

Nog nooit gezien? Ondanks de crappy kwaliteit op YouTube al indrukwekkend:
Battlestar Galactica - Pegasus To The Rescue
Battlestar Galactica - Pegasus Death
Battlestar Galactica - The Adama Tactic

CAST

Laura Roslin
Mary McDonnell
The former Colonial Secretary of Education was 43rd in the line of succession when she assumed the presidency of the Twelve Colonies on the day of the Cylon attack. Projecting class and confidence, she possesses great innate intelligence and stoicism.

William Adama
Edward James Olmos
The Admiral of the fleet and commanding officer of the battlestar Galactica is an experienced, pragmatic leader who does not stand on ceremony, preferring a simple day uniform with a minimum of insignia. Is often affectionately called "the Old Man", though not to his face.

Lee Adama "Apollo"
Jamie Bamber
This former Viper pilot (callsign "Apollo") and only surviving son of Admiral Adama has been promoted to commanding officer of the battlestar Pegasus. Lee Adama's strained relationship with his father also causes him to become a strong supporter of Colonial President Laura Roslin.

Kara Thrace "Starbuck"
Katee Sackhoff
The fleet's most experienced, impulsive, and rebellious Viper pilot (callsign "Starbuck"). Starbuck has a natural talent for flying, and is considered Galactica's best pilot, although she is also known for being an avid card player and drinker.

Sharon Valerii "Boomer"
Grace Park
Sharon was a well-liked rookie Raptor pilot (callsign "Boomer") until her true identity was revealed — by her attempted public assassination of William Adama. One of her multiple copies surrendered to custody aboard the Galactica, and has since aided the humans against her own people.

Gaius Baltar
James Callis
This brilliant but unstable scientist recently defeated Laura Roslin to become President of the Twelve Colonies. Stylish, handsome, and idiosyncratic, he often displays the false humility of the truly arrogant and also is secretly plagued by unexplained visions of the beautiful Cylon Number Six.

Caprica Six
Tricia Helfer
She wields her drop-dead looks as a weapon, and her keenly intelligent eyes seem to look straight through Gaius Baltar's self-serving lies. Every move and gesture of this human-form Cylon is smooth and precise. She claims that God talks to her … and she, in turn, talks to Baltar.

Saul Tigh
Michael Hogan
The Galactica's executive officer is tightly wound, moody, and a highly functional alcoholic. He expresses contempt at civilians' unwillingness to forego such comforts as "a thimbleful of water a day" and seems genuinely shocked that they refuse to accept martial law.

Karl C. Agathon "Helo"
Tahmoh Penikett
Sharon Valerii's former ECO and fellow Raptor pilot (callsign "Helo") was stranded on Cylon-occupied Caprica after the initial attack. He eventually returned to Galactica and was recently promoted to executive officer of the ship.

Anastasia Dualla "Dee"
Kandyse McClure
A native of Sagittaron. Anastasia Dualla ("Dee") served in the Galactica's Combat Information Center (CIC) before transferring to the Battlestar Pegasus. She is no-nonsense, tough and pragmatic.

Galen Tyrol
Aaron Douglas
The Galactica's deck chief has spent a lifetime caring for big machines and the people who fix them. In the process, he has become the kind of man for whom his crew would do anything. Always looking out for the little guy.

Felix Gaeta
Alessandro Juliani
The current senior officer of the watch in Galactica's CIC. He's a multitalented man who once hoped to use the military as a decorous path to a prestigious career, only to see his ambitions crushed by the Cylon attack. Can always be found in close proximity to the fleet's power brokers.

SCHEPEN

Battlestar Galactica aka "The Bucket"

One of the first twelve Battlestars built, the Galactica represents the Colonial planet Caprica.
During her service, the Galactica formed a part of Battlestar Group 75 (BSG 75), a Colonial force described by series creator Ronald D. Moore as a mixed-force of vessels somewhat similar to a US Navy carrier battle group.
Like any of her sister ships, which may have survived the original Cylon War, the Galactica underwent refits and upgrades. However, her computer systems were neither networked nor integrated by any of her commanding officers, up to and including her final commander, William Adama.

Due to this lack of network integration at the time of the Cylon attack, the Galactica was immune to the infiltration program used by the Cylons to disable Colonial vessels and defence systems, using the Command Navigation Program (CNP), developed by Dr. Gaius Baltar.

At the time of the Cylon Attack, Galactica was 50 years old and she was undergoing formal decommissioning from the Colonial fleet following her retirement as an operational vessel. She had been due to become a museum ship; a combined living museum commemorating the Cylon War and educational centre. Due to its age, the ship is unofficially known as "The Bucket". Another nickname used by the crew is "The Big G".

Battlestar Pegasus aka "The Beast"

Substantially newer, larger and more powerful than the Galactica, The Battlestar Pegasus is a Mercury Class Battlestar, assigned to Battlestar Group 62 of the Colonial Fleet, and commanded by Admiral Helena Cain at the time of the Cylon attack on the Twelve Colonies.
Thought to have been destroyed during the attack on the colonies, Pegasus escapes, and encounters the Battlestar Galactica.

Before the fall of the Twelve Colonies, the Pegasus had just docked at the Scorpion Fleet Shipyards where it was due for a three-month overhaul. Many of the ships systems were offline, including the Command Navigation Program that the Cylons used to disable Colonial defences during their attack. The Cylons' opening wave hit the shipyard with several nuclear warheads, destroying five ships, including two Battlestars. The Pegasus lost 700 crew members.
As a result of the Cylons' devastating attack on the Twelve Colonies, Admiral Cain became increasingly iron-fisted.

TOPICS

- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 11 - Get on with the story

USEFULL

- Battlestar Wiki
- SciFi Channel - Battlestar Galactica
- IMDB.com
- TV.com

UPCOMING EPS

- 25 Mrt 2007 3.20 Crossroads, Part 2

THE JUNKS

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-03-2007 23:29:12 ]
pi_47457162
na die preview te hebben zien lijkt dat er wel op tering, zo gaaf. Btw weet iemand of die zo'n anderhalf uur ep wordt, dus dubbele tijd
pi_47457165
post om em vol te krjigen dan maar

nog een paar enters erbij trouwens tussen een paar van die die plaatjes
  maandag 19 maart 2007 @ 23:30:24 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47457225
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:28 schreef outcast_within het volgende:
post om em vol te krjigen dan maar
Nog genoeg posts om een goede titel te bedenken voor het volgende deel?
  maandag 19 maart 2007 @ 23:36:58 #292
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47457452
Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
  maandag 19 maart 2007 @ 23:41:54 #293
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_47457595
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
  maandag 19 maart 2007 @ 23:51:28 #294
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47457858
Nieuwe OP staat nu ook op Wiki
pi_47459320
Zojuist heb ik de "Maelstrom" en "The Son also Rises" zitten kijken.
Crossroads part 1 staat inmiddels in mijn download lijst. Ik hoop dat die een beetje vlot met downloaden
SPOILER
Starbuck loopt al bijna twee seizoenen constant te zeiken, klagen en depressief te doen. De stoere Starbuck (die we heel soms nog in de cockpit van een Viper zien) die we in het eerste seizoen zagen, vond ik veel leuker.

In seizoen twee was het ook zo dat er op een gegeven moment 2 a 3 afleveringen op een rij waren die wat voort leken te slepen, (Wederom met name met depressief gezeur van Starbuck), maar daar klommen ze op een gegeven moment weer uit.
Dit seizoen echter denk ik iedere keer "Ja, de afleveringen worden weer beter", en lijkt de serie weer uit zijn dal te klimmen, vervolgens vallen ze weer dieper terug.
SPOILER
Ik heb sterk de indruk dat na de Exodus het gros van het budget op is. (Ik kan me uit regiseur commentaar herrineren dat schieten buiten de studie ongeveer het dubbele kost) en ze vervolgens geen andere keus hebben om een reeks "psychologische" afleveringen te maken. Het lijkt erop dat die BSG langzaam de das om aan het doen is.

Seizoen 4 wordt 13 afleveringen, ergens zou ik het niet erg vinden als in die afleveringen er de vaart in blijft.

Ik vrees echter dat gezien het feit het tijdstip is verplaats, en er minder afleveringen zijn ingekocht, dat het doek wel eens zou kunnen vallen voor BSG 2003.
(Het ging ongeveer hetzelfde met Star Trek Enterprise en Firefly)
pi_47459693
Schitterende OP! Battlestarwaardig.

Overigens belooft de seizoensfinale wel extreem geschift te worden. Tigh, Anders, Tori cylons? Zou me wat zijn. En beloofden ze in de teasers voor seizoen 3.5 niet ook dat aarde dit seizoen nog gevonden ging worden?

En dan weer zo lang wachten op seizoen 4
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:24:00 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47461120
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:58 schreef AgitoM het volgende:

Ik heb sterk de indruk dat na de Exodus het gros van het budget op is. (Ik kan me uit regiseur commentaar herrineren dat schieten buiten de studie ongeveer het dubbele kost) en ze vervolgens geen andere keus hebben om een reeks "psychologische" afleveringen te maken. Het lijkt erop dat die BSG langzaam de das om aan het doen is.

Seizoen 4 wordt 13 afleveringen, ergens zou ik het niet erg vinden als in die afleveringen er de vaart in blijft.
Er zijn ook geruchten over een mogelijke DVD movie die voorafgaat aan Seizoen 4. Als zowel de film als de 13 afleveringen een redelijk budget heeft zie ik het wel goedkomen.
quote:
Ik vrees echter dat gezien het feit het tijdstip is verplaats, en er minder afleveringen zijn ingekocht, dat het doek wel eens zou kunnen vallen voor BSG 2003.
(Het ging ongeveer hetzelfde met Star Trek Enterprise en Firefly)
De vergelijking met Enterprise zie ik niet zo, dat werd uitgezonden op UPN, een heel ander soort zender. Daar liet de fanbase het (terecht) afweten.
Bovendien verdient Universal goed geld aan BSG door de goede DVD-verkopen en Itunes downloads elke week. En BSG is het stokpaardje van SciFi channel, mede door de goede kritieken in de pers.
Feit blijft wel dat volgend seizoen weleens het laatste zou kunnen zijn.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:42:26 #298
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47461390

4
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:42:53 #299
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47461398

3
  dinsdag 20 maart 2007 @ 08:43:18 #300
46705 Kleffe_Dop