abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46768494
dat die boerarchitect gewond zou raken zag je van mijlenver aankomen

Wel een beetje snel opgelost. Megagroot probleem, en op het einde is er een oplossing en is alles joepoediepoep. Had best wat grijzer/donkerder gemogen.

s-buck is dus weer cag
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:12:09 #102
170810 japis2
Errare humanum est
pi_46768970
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik denk dat een aantal mensen hier echt een andere serie moeten gaan zoeken...
KNIP
Ik wil ook heel graag dat ze weer verder gaan met de zoektocht naar Aarde. Maar de afgelopen afleveringen als 'fillers' neerzetten is niet helemaal terecht. (Black Market dát was een filler)
Helemaal mee eens. Ik heb gelukkig ook een andere serie gevonden. BSG is echt een GTST met FX geworden. En naar GTST kijk ik ook niet.

Gelukkig is de leemte opgevuld door Heroes. Dat roeleert de pan uit.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_46769823
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef japis2 het volgende:

BSG is echt een GTST met FX geworden.
Wat een vergelijking die kant noch wal raakt BSG is kwalitatief zó ongelooflijk veel beter dan GTST. Bovendien heb ik GTST nog nooit onderwerpen aan zien snijden als terrorisme (of verzet zo u wilt) en fascisme en vergelijkingen zien maken met het Amerikaanse militairisme en Karl Marx.
BSG SciFi noemen doet de serie ook niet genoeg eer aan, want het is in de eerste plaats toch echt een dramaserie.

Wat Apollo betreft... Jamie Bamber is idd een dwerg, maar hij is wel gespierd, dus wat dat betreft doet hij z'n callsign wel eer aan.
jeweetz
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:17:41 #104
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46775746
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:14 schreef Madine het volgende:
Ik vond het ook een hele mooie aflevering, alleen ergens wil ik gewoon liever weten:
- wat de volgende aanwijzing naar Aarde is
- wie de resterende Cylons zijn
- hoe het proces tegen Baltar zal gaan
- wat de relgieuze missies van Tyrol en Starbuck zijn
- waar de Cylon-vloot in Godsnaam is gebleven
- hoe het Caprica-Six vergaat aan boord van Galactica
- wat er nu zo bijzonder aan Hera is
same here , kwas six helemaal vergeten :/
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:55 schreef Madine het volgende:
Next time on Battlestar Galactica:

Starbuck jumped tijdens het testen van nieuwe FTL-motoren met een Raptor naar een onbekende bestemming en Galactica raakt haar kwijt. Laatste wat we als kijker van haar zien is een neerstortende Raptor op een planeet, die als de camera uitzoomt Aarde blijkt te zijn. (cut naar aftiteling)

Ik had opeens een visioen Zou me wel wat zijn.
zou je dat volgende keer even in spoiler tags willen zetten ?? dank u
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_46776739
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gehoord! Zouden ze over 2 afleveringen ook daadwerkelijk Aarde vinden, maar nog in 1200 ad, dus gaan ze op Mars (mooie beelden van de rode planeet!) een stad bouwen en een nieuw leger opbouwen. Volgende seizoen enzo zou dan gaan over dat ze terugkeren naar de Twelve Colonies en daar samen met het overgebleven verzet gaan strijden tegen de Cylons!
jeweetz
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:44:21 #106
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46778899
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46793682
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:11:15 #108
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46813062
Ik geloof er geen fuck van dat de Chief Adama vergeeft voor het dreigen om zijn vrouw neer te knallen. Adama sucks
opgezegd@fok.nl
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:16:23 #109
135197 Teije
hypebeast
pi_46813231
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:42 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gehoord! Zouden ze over 2 afleveringen ook daadwerkelijk Aarde vinden, maar nog in 1200 ad, dus gaan ze op Mars (mooie beelden van de rode planeet!) een stad bouwen en een nieuw leger opbouwen. Volgende seizoen enzo zou dan gaan over dat ze terugkeren naar de Twelve Colonies en daar samen met het overgebleven verzet gaan strijden tegen de Cylons!
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:33:39 #110
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46813797
quote:
Battlestar Galactica has received four nominations for the 33rd Saturn Awards: Best Series, Best Actor for Edward James Olmos, Best Actress for Katee Sackhoff, Best Supporting Actor for James Callis.
Mag ik ook even toevoegen dat ik dat zeer terecht vind voor James Callis?
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:00:48 #111
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46814716
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:14 schreef Madine het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het verzonnen is.
Alhoewel

[ Bericht 22% gewijzigd door FoXje op 01-03-2007 18:08:53 ]
opgezegd@fok.nl
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:21:15 #112
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46819822
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:33 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Mag ik ook even toevoegen dat ik dat zeer terecht vind voor James Callis?
Ik zou graag zien dat ze eens wat meer waardering krijgen bij de Emmy's en Golden Globes...
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:24:59 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46819998
quote:
Getting 22 Episodes Could Mean Cancellation For 'Battlestar Galactica'
Source tells SyFy Portal that if there is a pickup, it could spell doom for the series

By MICHAEL HINMAN
Source: SyFy Portal
Feb-26-2007

Usually getting additional episodes in a season is a good thing for a television series. But if SciFi Channel opts to increase its fourth season order of "Battlestar Galactica" from 13 episodes to 22, it could very well mean the end of the line for that channel's signature series.
A source close to the network tells SyFy Portal that if an additional nine episodes are ordered, it will be SciFi Channel's way of telling executive producers Ronald D. Moore and David Eick to use those additional episodes to wrap it up.

"If you're a fan, you don't want to see any more than 13 episodes," the source said. "Questions are going back and forth on whether or not [SciFi Channel] will pick the show up again. It's not a decision you make at the last minute because obviously [the network] will want to allow the show to wrap up."

SciFi Channel gave the green light for another season earlier this month, ordering "at least" 13 episodes. There was some speculation that this was only a partial order, with producer David Weddle telling SyFy Portal soon after the announcement that the network was still trying to decide whether it would order 13 episodes or 22.

Networks typically order partial seasons of shows they are not sure will survive through an entire season, and don't want to pay for episodes it doesn't plan to air. Normally, if a show performs strong enough, the network will pick up the remaining episodes to fill out the season. Apparently, however, these nine episodes are not meant to be held as a reward for a full season, but meant to be used in case SciFi Channel decides it's time for the story to come to an end.

While it might seem to be a slap in the face for fans of "Battlestar Galactica," which has received critical acclaim yet has struggled to find a basic cable audience, the source said this is the highest form of respect a network could give an underperforming series.

"Not every show gets an opportunity like this," the source said. "The 'Battlestar' story could have ended right then and there at the end of the fourth [season], but having these episodes in their hip pocket, [SciFi Channel] can let the show end on the producers' terms."

Of course, none of this has been confirmed by SciFi Channel or anyone on the "Battlestar Galactica" production staff, so it should be treated as any rumor would.

"Battlestar Galactica" airs Sundays at 10 p.m. ET on SciFi Channel
pi_46820541
Oké, dus 13 afleveringen zou misschien een 5e seizoen betekenen, maar als het er 22 worden dan zou het bij vier seizoenen blijven? Tsja.. ik was er helemaal nooit vanuit gegaan dat er nog een 5e seizoen zou komen, ik dacht dat ze die laatste 13 afleveringen en de 'film' gingen gebruiken om het verhaal af te ronden. Ik vind dus alles prima, zolang er maar een net einde aan het saga zit.
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:00 schreef FoXje het volgende:

[..]

Omdat het verzonnen is.
Alhoewel
[afbeelding]
WTF! Heb ik dan daadwerkelijk een visioen gehad?
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Madine op 01-03-2007 20:44:49 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:11:01 #115
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46824584

jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:14:04 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46824744
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 22:11 schreef Rhinestone het volgende:

[afbeelding]
dude.. als de SFX er zo uit zouden zien zou ik gelijk afhaken
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:18:36 #117
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46824984
Doe dan tenminste nog ff mee

Maar heb je het dan over de aarde en maan of de viper? Want de viper is uit een screencap uit de RDM-series (no shit) en de foto van aarde en maan van de Galileo, toch wel vrij goede kwaliteit dacht ik?
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:39:16 #118
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46825924
ik kijk nooit de spoilers na de episode daarom vroeg ik dus of het in een spoiler tag kon
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:10:11 #119
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46827379
Madine kletste dan ook maar wat uit z'n nek
jeweetz
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:43:38 #120
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46828879
Mogen die 5 karakters die niet meer in de serie zitten uit de OP? Of iig Racetrack erbij?

En ook misschien iets voor in de OP, ipv die grote promo foto?
jeweetz
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:30:51 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46848349
Nog iets voor in de OP:

Deze

in plaats van dit:
http://i11.tinypic.com/2q30zs1.gif
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:31:12 #122
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_46848356
Man, wat een geweldige thema's verwerken ze in deze serie. Als geschiedenisstudent zijnde is het echt smullen.
Aan het einde van de laatste ep is het probleem helemaal niet opgelost. Je ziet 1 persoon die een kans krijgt, maar dat kan ook een lapmiddel zijn. Nee, het grote probleem is er nog steeds. Een maatschappij vorm je niet zomaar om.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:17:16 #123
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46857884
Ik ben benieuwd of David Eick gelijk krijgt, met dat mealstrom een emmy waardige aflevering zal zijn. Er schijnt nogal wat te gebeuren. Ik heb trouwens nog helemaal niks gehoord over het einde van het seizoen. Afgelopen jaar was natuurlijk ijzer sterk met the one year jump, ben benieuwd of ze weer zoiets uit de hoed kunnen toveren.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:22:49 #124
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46866885
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:31 schreef Witchfynder het volgende:
Man, wat een geweldige thema's verwerken ze in deze serie. Als geschiedenisstudent zijnde is het echt smullen.
Aan het einde van de laatste ep is het probleem helemaal niet opgelost. Je ziet 1 persoon die een kans krijgt, maar dat kan ook een lapmiddel zijn. Nee, het grote probleem is er nog steeds. Een maatschappij vorm je niet zomaar om.
Tof dat er vanuit verschillende optieken iets uit te halen valt
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:51:30 #125
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_46867644
Zeker! Ze halen echt thema's uit historische gebeurtenissen. Deze ep ging bijv. erg over vraagstukken uit bijv de Franse Revolutie, maar ook de Russische. Vaak leer je het meest door het van buitenaf te zien. In feite doen ze nu wat Roddenberry ook met Star Trek wilde: een kijk op de mensheid van buitenaf. En dat doen ze goed, want de laatste paar eps hebben mij iig wel ff aan het denken gezet. Echt goed man!

Ik hoop maar dat we nog langer dan nog 1 seizoen van BSG kunnen genieten. 7 seizoenen, yeah!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 00:53:50 #126
165043 Gezondaar
Op z'n Spartaans
pi_46867709
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
Zeker! Ze halen echt thema's uit historische gebeurtenissen. Deze ep ging bijv. erg over vraagstukken uit bijv de Franse Revolutie, maar ook de Russische. Vaak leer je het meest door het van buitenaf te zien. In feite doen ze nu wat Roddenberry ook met Star Trek wilde: een kijk op de mensheid van buitenaf. En dat doen ze goed, want de laatste paar eps hebben mij iig wel ff aan het denken gezet. Echt goed man!

Ik hoop maar dat we nog langer dan nog 1 seizoen van BSG kunnen genieten. 7 seizoenen, yeah!
Ik hoop het met je mee
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:09:42 #127
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46868057
Als de afleveringen zo goed blijven als de afgelopen paar keer hoeven ze van mij Aarde ook echt niet te vinden.
jeweetz
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:22:38 #128
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46871216
van mij hoeft et ookniet , ik wil BSG !!
en 7 seizoenen ? geen probleem mee
ik zou opzich wel nog een battlestar zien verschijnen , zou erg vetjes zijn
pi_46873555
hmm ik weet het niet zo.
Doe mij nog maar 1 all out budget knallend seizoen.
pi_46891630
tvp, afgelopen week pas begonnen met de serie en vandaag het eerste seizoen afgekeken. Morgen beginnen met Seizoen 2 zodat ik zsm bij ben. Geweldige serie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:46:34 #131
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46892940
Jajajajaj! Ik weet het! Denk ik Maelstrom is dus obvious dat ding dat ze ook getekend had enzo, lijkt me logisch... Leoben zegt haar dat ze erin moet vliegen omdat hij "the truth" ziet ofzo, whatever. En dan gaat ze daar zondag zo invliegen, en dan komt ze uit in onze zonnestelsel, bij de Aarde dus!
Méér bier dus maar
jeweetz
pi_46895372
Maelstroom is Engels voor maalstroom of draaikolk, daar zal ze dus wel in terecht komen.
SPOILER
pi_46897911
Mijn eerste gedachte bij het horen van het plot voor Maelstroom was eigenlijk een soort van remake van "the return of Starbuck".

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 4 maart 2007 @ 08:16:48 #134
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46898427
Wanneer komen die TOS Cylons eens terug? Een soort tribute, dat zou vet zijn!
opgezegd@fok.nl
  zondag 4 maart 2007 @ 09:39:34 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46898742
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:16 schreef FoXje het volgende:
Wanneer komen die TOS Cylons eens terug? Een soort tribute, dat zou vet zijn!
In de miniserie kwam een schematische weergave voor van het 'oude' model Cylons en in het museum van Galactica stond er een model van.
En Baltar heeft er een keer naar verwezen; "The last time we saw them they looked more like walking chromed toasters" ofzoiets

Verder passen ze niet in de huidige serie imho...
pi_46904039
Ik meen me te herinneren dat Six eens zei dat deze modellen nog in gebruik waren: "they have their uses". Niet dat ik denk dat we ze terug zullen zien.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:51:45 #137
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46905234
Zow, die paar pilsjes hebben er flink in gehakt

Alsjeblieft niet die oude toasters terug in de serie, dat zou echt zo'n harde verkrachting zijn De oude serie mag dan wel legendarisch zijn, afzichtelijk was het ook.
jeweetz
  maandag 5 maart 2007 @ 12:39:51 #138
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_46936885
Bah leuke aflevering met minder leuk einde
  maandag 5 maart 2007 @ 12:41:39 #139
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46936932
ik heb van de oude serie ook paar afleveringen gezien en vergeleken met deze nieuwe serie. ik vind de nieuwe een stuk beter maar ik heb die serie niet toen de tijd mee gemaakt.
is het voor de ouwetjes onder ons niet een beetje raar om te zien dat starbuck een vrouw is in de nieuwe serie ?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:57:16 #140
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46937441
SPOILER
opgezegd@fok.nl
pi_46938353
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef Sc0tTy het volgende:
ik heb van de oude serie ook paar afleveringen gezien en vergeleken met deze nieuwe serie. ik vind de nieuwe een stuk beter maar ik heb die serie niet toen de tijd mee gemaakt.
is het voor de ouwetjes onder ons niet een beetje raar om te zien dat starbuck een vrouw is in de nieuwe serie ?
Nee hoor, tenminste niet voor mij

Voor mij was de oude serie top toen ie werd uitgezonden en zo is ie ook bij mij in mijn herinnering gebleven. En ditzelfde geld voor mij ook met de Knight Rider, The A-team, Miami Vice, Buck Rogers, etc.
Echter als ik ze vandaag de dag zie... mijn god, wat een crap was het! Niet om aan te zien!

Maar ja, toch een stukje nostalgie... Batllestar Galactica heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat m'n interesse in SF is ontstaan. Zonder BG was dat waarschijnlijk niet het geval geweest. (Ik was als klein gozertje zo'n fan van de serie dat ik een Luke Skywalker en Han Solo actiefiguurtje kocht, omdat ik deze op Starbuck en Apollo vond lijken. Ik had toen nog geeneens van Star Wars gehoord!!! Maar van het een kwam het ander en voor dat ik het wist was ik een groot SW fan. Eentje zelfs die jaren later een gat in de lucht sprong toen George Lucas aan kondigde dat ie een nieuwe triology ging maken. Met dat stukje nostalgie ging ik toen weer naar de bios... en in dat geval was het een aardige tegenvaller.

Echter met Battlestar Galactica hebben de makers het juist gedaan: Het stukje nostalgie wat bij veel mensen er nog inzat was genoeg om zeker te zijn van een groep kijkers en door het totaal anders en vernieuwend op te zetten, t.o.v. de orginele serie, ook een nieuwe groep kijkers aan te trekken! )

Maar zeg nu zelf eerlijk als je mag kiezen: Starbuck een vrouw of een man? Of een cylon een tostiapparaat of Six?

Ik heb m'n keuze gemaakt

maandag 5 maart 2007 @ 15:09:46 #142
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_46941861
De laatste scène met Bill Adama...
The Internets, I needs it..
pi_46943099
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef Sc0tTy het volgende:
Ik ben dan geen oudje (22) maar ik heb de originele serie ook eerder gezien. Ik ben nooit een SF-maf geweest, enige series en films die ik leuk vond waren de hele ouderwetse (Star Trek TOS, Planet of the Apes, originele BSG dus en oude Star Wars), vandaar.

Toen ik las dat er een nieuwe BSG gemaakt was vond ik het echt heiligschennis. Starbuck en Boomer een vrouw? Iemand anders dan Lorne Greene als Adama? Adama was mijn favoriete personage. Maar toen ik toch de nieuwe BSG keek was ik snel om, en juist door Edward James Olmos als Adama. Ik denk dat als ze iemand anders hadden genomen voor die rol, iemand die niet zo'n geweldigde prestatie had geleverd, dat ik meteen was afgehaakt.

Starbuck heb ik nog altijd een beetje moeite mee, niet zozeer omdat 't nu een vrouw is, maar omdat het personage me totaal niet meer bevalt. Starbuck zeikt, klaagt en zeikt nog meer, pas als ze in de cockpit klimt lijkt ze weer een beetje op de stoere Starbuck van weleer.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:30:52 #144
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46949606
Kara!

Ik denk dat deze aflevering toch wel een beetje té overhyped was. Ik heb vrijwel geen spoilers gelezen over de rest van seizoen 3, maar dat Kara het loodje ging leggen komt niet echt als een grote verassing.
Nu lijkt me echter de vraagt; Als hoe en wat komt ze terug? Want dit is natuurlijk nooit de manier waarop een main charachter aan zijn/haar einde komt.

Muziek was ook weer prachtig deze aflevering!

De bonusscene was wel compleet overbodig

[ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-03-2007 18:39:26 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 19:15:33 #145
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46951122
Dát zijn dus wel dingen die even tussen een spoliertje moeten...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 5 maart 2007 @ 20:05:02 #146
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_46953277
Mooie Viper shots in deze ep!
opgezegd@fok.nl
  maandag 5 maart 2007 @ 20:45:16 #147
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46954907
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:15 schreef Rock-shocker het volgende:
Dát zijn dus wel dingen die even tussen een spoliertje moeten...
Dat was gewoon een hersenspinseltje... geen spoilers
  maandag 5 maart 2007 @ 21:24:52 #148
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_46956496
Ik vond het einde zeer sterk vooral de laatste 10 min. Dat was BSG zoals het moet zijn. Ron Moore zou pas echt ballen hebben als hij Starbuck gewoon dood laat en niet terug haalt, dan is de impact van deze aflevering nog groter. Er werd zat geteased Starbuck die haar eject handle greep enzo.

Ik weet het verder niet, maar ik vond David Eick zijn woorden over emmy waardig overhyped. Er is werkelijk niks bekend van de siezoensfinale dus ik ben rete benieuwd daar naar. We zitten in ieder geval weer op het spoor en ik ben benieuwd wat Starbuck haar zogenaamde dood teweeg zal brengen in de vloot.
SPOILER
De race naar de seizoensfinale is begonnen mensen
  maandag 5 maart 2007 @ 21:38:23 #149
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46957081

Vage aflevering... Ik ga er nog eens goed over nadenken voordat ik m'n conclusies ga trekken, maar een erg mooie aflevering was het wel.
jeweetz
  maandag 5 maart 2007 @ 22:14:28 #150
153812 Frautie
Frautilicious
pi_46958670
!

Wat een aflevering
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:53:56 #151
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_46960236
Wow, bsg ten top
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
  maandag 5 maart 2007 @ 23:25:23 #152
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46961286
Haar dood lijkt zo onnodig...
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 5 maart 2007 @ 23:39:17 #153
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46961738
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Ja, dat dacht ik ook al, maar dat ding lijkt op dat ding in de temple of five, dus het heeft vast wel iets te betekenen.
jeweetz
pi_46961773
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:25 schreef Aanvoerder het volgende:
  maandag 5 maart 2007 @ 23:56:23 #155
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46962175
Unless...
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_46962494
...ze op tijd is ge-eject en is opgepikt door een heavy raider.

Tumtumtumtum
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:13:09 #157
6290 Dr_Crouton
pi_46962561
...ze wakker wordt buiten de Matrix.

woap-woap-woap-woawoaowaoww...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:13:47 #158
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46962582
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:13 schreef Dr_Crouton het volgende:
...ze wakker wordt buiten de Matrix.

woap-woap-woap-woawoaowaoww...
Grapjas.
pi_46962596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:09 schreef Madine het volgende:

Tumtumtumtum
denk dat dat het zal zijn. maar goed vliegtuig kapot gedrukt
sbuck alive?

das net zoiets als zweven zonder pak in de ruimte, daar kom je ook niet levend van terug
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:57:57 #160
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46964292
Goeie aflevering. En stiekem hoop ik dat ze dood blijft. Ik was helemaal emotioneel .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 maart 2007 @ 06:56:34 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46964972

Zonde van dat zelfgemaakte bootje trouwens, Adama.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46964976
100.000'en euri gashwooosh
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:27:17 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46966235
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:09 schreef Madine het volgende:

Tumtumtumtum
Als een Viper daar al gecrushed wordt door de druk wil ik niet weten wat er van die arme Starbuck overblijft in alleen d'r ruimtepakje.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:32:18 #164
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46967596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:14 schreef outcast_within het volgende:

das net zoiets als zweven zonder pak in de ruimte, daar kom je ook niet levend van terug
Klein minuutje kan wel.
pi_46967672
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:32 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Klein minuutje kan wel.
wedden dat ze hun adem inhielden toen het gebeurde?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:59:47 #166
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_46968285
hmmm dit zag ik niet aankomen, starbuck dood , in het verhaal lijn snap ik ook niet waarom starbuck dood is gegaan, dat zullen we de komende eps wel zien.
kvond haar altijd wel 1 van m'n favo's
voor de rest erg goeie ep , en adama met traantjes , dat zie je niet vaak

ik was alleen in het begin even verward , "Previously On BSG" was erg verwarrend waren allemaal dingen uit S02 dus ik dacht eerst dak een ep nie had gezien , dit had ik vorrige week ook overigens.

btw ... ik heb geen aarde gezien , wat een paar mensen zagen in de promo van vorige week..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:09:14 #167
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46968554
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 06:57 schreef outcast_within het volgende:
100.000'en euri gashwooosh
Gelukkig dat ze verzekerd waren Wel dom dat ze Eddie niet even verteld hadden dat het bootje niet kapot mag omdat het een museumstuk is

Volgens diezelfde podcast ook dat Starbuck hartstikke dood is. Maar niet op verzoek van Sackhoff, dus misschien komt ze nog terug..?
SPOILER
jeweetz
pi_46971099
Hm, heb de podcast niet geluisterd, maar het bootje mocht dus niet kapot blijkbaar op het eind ?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:50:34 #169
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46975605
Nope, was een museumstuk (haha, woordgrapje ) dat men geleend had... Eddie zou alleen zielig kijken en huilen, maar schijnbaar ging hij zo op in z'n rol en het verlies van Sackhoff als collega, dat hij de ingeving kreeg om het bootje uit elkaar te trekken Bootje van 100 duizenden dollars, maar gelukkig waren ze wèl goed verzekerd
jeweetz
pi_46978561
Ik hoop dat Baltar eindelijk de locatie van aarde weet te achterhalen en tijdens zijn proces dreigt het geheim mee zijn (ruimte)graf in te nemen!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:41:31 #171
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46979880
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef outcast_within het volgende:

[..]

wedden dat ze hun adem inhielden toen het gebeurde?
Dat mag ik hopen voor ze.

Nee natuurlijk het is een risico, maar het is wel mogelijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:52:42 #172
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_46980320
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:41 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen voor ze.
Doodsverwensing!
jeweetz
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:00:39 #173
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_46980697
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:52 schreef Rhinestone het volgende:
Doodsverwensing!
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:16:57 #174
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_46981313
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 06:56 schreef maartena het volgende:

Zonde van dat zelfgemaakte bootje trouwens, Adama.....
Idd.

Een ouwe driftkikker is 't.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:11:46 #175
6290 Dr_Crouton
pi_46988227
Enkele topics geleden hadden we het al een keer over het pc spel Homeworld en dat de makers van Homeworld de rechten niet konden krijgen van Battlestar Galactica?

Welnu... Voor de mensen die Homeworld 2 hebben: http://sourceforge.net/projects/hw2bsg/

Kijk ook op Youtube voor wat filmpjes, zoek naar BSG en Homeworld 2.
pi_46990801
starbuck gvd was ook wel onnodig volgens mij... 1 van me favo characters dood
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:11:42 #177
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46993435
Homeworld I & II roeleren de pan uit.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:28:41 #178
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46994351
HomeWorld 2 is wel echt een van de moeilijkste spellen die ik ooit heb gespeeld.
Wel gruwelijk vet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:32:19 #179
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_46997901
Starbuck!

Volgens Leoben zou moest ze "between life and death" gaan... wat zou dat betekenen? D'Anna had het ook al over "between life and death", dat was de tijd tussen dat ze stierf en in een nieuw lichaam wakker werd... het "gebied" waar ze de vijf verdwenen cylons zag. Maar het ligt toch iets té voor de hand dat Starbuck een cylon is... of overschat ik de serie? Hm, alles lijkt er op de wijzen iig.

Of ze is gewoon dood natuurlijk
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_46998080
is dat spel nog moeilijker als CenC?
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:11:13 #181
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_46999696
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Rock-shocker het volgende:
HomeWorld 2 is wel echt een van de moeilijkste spellen die ik ooit heb gespeeld.
Wel gruwelijk vet.
Ik speelde het met cheats
  woensdag 7 maart 2007 @ 01:31:01 #182
6290 Dr_Crouton
pi_47002541
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:36 schreef outcast_within het volgende:
is dat spel nog moeilijker als CenC?
Ja, de afstanden zijn nog groter (duh, ruimte etc.) en de überunits zoals de battlecruiser zijn niet goedkoop + worden langzaam gebouwd. Nu kan je wel 5 shipyards bouwen zodat ze met 5 tegelijkertijd klaar zijn, maar dan ben je al wel een tijdje bezig.

En alleen maar 1 soort unit bouwen zoals de ion frigate heeft ook weinig zin.
  woensdag 7 maart 2007 @ 02:24:12 #183
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47003548
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 01:31 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Ja, de afstanden zijn nog groter (duh, ruimte etc.) en de überunits zoals de battlecruiser zijn niet goedkoop + worden langzaam gebouwd. Nu kan je wel 5 shipyards bouwen zodat ze met 5 tegelijkertijd klaar zijn, maar dan ben je al wel een tijdje bezig.

En alleen maar 1 soort unit bouwen zoals de ion frigate heeft ook weinig zin.
Kortom, tactiek doet er écht iets toe. Ook staat standaard unit cap aan en is de AI van de tegenstander zelfs in easy al tamelijk lastig.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:37:40 #184
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47123709
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Rock-shocker het volgende:
Wel gruwelijk vet.
Homeworld 2 zorgde vooral nog wat hilarische momenten online. Iemand zijn vloot wegtrekken naar jou vloot, vooral alle fighters en de wat zwaardere schepen, om vervolgens jou grote schepen en carriers ,met fighters achter hem te laten FTLen en hopikee daar ging zijn vlaggeschip, want eerste keus was zijn FTL motor eraan laten gaan natuurlijk
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:49:46 #185
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_47130316
Mja ik ben echt te slecht om online te spelen. heb ik meteen geen zelfvertrouwen meer
  zondag 11 maart 2007 @ 00:34:06 #186
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47142432
Welke boxen moet ik kopen als ik alles tot nu toe wil zien?? battlestar galactica, en dan se1 en se2 verolgens?? vind de titels nogal onduidelijk bij de bol's en amazon's

Thanks
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 maart 2007 @ 08:41:11 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47146844
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:34 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Welke boxen moet ik kopen als ik alles tot nu toe wil zien?? battlestar galactica, en dan se1 en se2 verolgens?? vind de titels nogal onduidelijk bij de bol's en amazon's

Thanks
De miniserie en seizoen 1 zijn samen in één box te koop.
En seizoen 2 is ook te koop. Dus met die twee boxen heb je alles tot en met seizoen 2.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:56:48 #188
6290 Dr_Crouton
pi_47148089
Hooo, bij Amazon koop je Seizoen 2 in twee delen, althans de US-versie. Als je bij een Nederlandse winkel koopt, krijg je de NL versie en dus seizoen 2 compleet in 1 box.
pi_47149092
ik ben er nog bijgenaait ik kocht mijn Season 1 box toen de mini serie er niet automaties bij zat, dus moet binnenkort eens die gaan los kopen, oja en ik heb zin in morgen
  zondag 11 maart 2007 @ 12:31:29 #190
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47150007
De trailer voor Crossroads aflevering 19 was ook al te downloaden en er staan al zeer grote spoilers online over de season finale. Of dit de echte waarheid is laat ik in het midden.

Lezen op eigen risico
SPOILER
  zondag 11 maart 2007 @ 12:34:38 #191
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_47150097
SPOILER
Burnt to the core but not broken
  zondag 11 maart 2007 @ 12:47:40 #192
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47150530
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:34 schreef PPL het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zondag 11 maart 2007 @ 14:39:39 #193
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47154361
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:31 schreef DooD het volgende:
De trailer voor Crossroads aflevering 19 was ook al te downloaden en er staan al zeer grote spoilers online over de season finale. Of dit de echte waarheid is laat ik in het midden.

Lezen op eigen risico
SPOILER
Vind je het héél erg als ik dit niet geloof? Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk allemaal, behalve dat van Starbuck, waarmee ik niet wil zeggen dat ze een Cylon is (we zagen immers allemaal dat Apollo ook een Heavyraider naast Starbuck zag vliegen).
Dit haal je ook niet uit de preview van Crossroads, Pt.1, want daar gebeurt niets in wat we nog niet wisten cq. vermoedden.

Vaag verhaal dus weer
jeweetz
  zondag 11 maart 2007 @ 15:50:52 #194
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_47157152
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:39 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Vind je het héél erg als ik dit niet geloof? Lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk allemaal, behalve dat van Starbuck, waarmee ik niet wil zeggen dat ze een Cylon is (we zagen immers allemaal dat Apollo ook een Heavyraider naast Starbuck zag vliegen).
Dit haal je ook niet uit de preview van Crossroads, Pt.1, want daar gebeurt niets in wat we nog niet wisten cq. vermoedden.

Vaag verhaal dus weer
Of het de waarheid is weet ik zelf ook niet. Een preview zegt natuurlijk helemaal niks zeker niet over de season finale. "Crossroads part II zal de gebeurtenis zijn wat alles verandert van wat je weet en denkt te weten" aldus Ron Moore.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:51:52 #195
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47165519
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef DooD het volgende:

[..]

Of het de waarheid is weet ik zelf ook niet. Een preview zegt natuurlijk helemaal niks zeker niet over de season finale. "Crossroads part II zal de gebeurtenis zijn wat alles verandert van wat je weet en denkt te weten" aldus Ron Moore.
Ik moet opeens denken aan een short story van een man die op een planeet belandt waar alleen robots wonen, die een gruwelijke hekel aan mensen hebben. Hij doet zich dus uit veiligheidsoverwegingen voor als robot, maar hij moet toch eten, dus gaat hij 's avonds de bossen in om stiekem te eten. Dan ontdekt hij dat er nog veel meer mensen hetzelfde doen. Uiteindelijk blijkt dus dat die hele samenleving alleen uit mensen bestaat, maar dat niemand van hen dat weet

Ik verwacht een soortgelijke onthulling, bijv. dat de mensen afstammen van oer-Cylons
pi_47165918
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:51 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik moet opeens denken aan een short story van een man die op een planeet belandt waar alleen robots wonen, die een gruwelijke hekel aan mensen hebben. Hij doet zich dus uit veiligheidsoverwegingen voor als robot, maar hij moet toch eten, dus gaat hij 's avonds de bossen in om stiekem te eten. Dan ontdekt hij dat er nog veel meer mensen hetzelfde doen. Uiteindelijk blijkt dus dat die hele samenleving alleen uit mensen bestaat, maar dat niemand van hen dat weet

Ik verwacht een soortgelijke onthulling, bijv. dat de mensen afstammen van oer-Cylons
en dat de cylons stiekem naar de wc gaan om niet te poepen
en dan ontdekt hij op de wc meer cylons die hetzelfde niet doen.

Maar goed dat hele vooraf gepraat van We will blow you're frakking minds, expect the unexpected, twist plots gallore... Hoeft voor mij niet zo.
Dat ze gewoon de hele tijd een leuke serie maken ipv geforceerd spectaculair.

[ Bericht 10% gewijzigd door outcast_within op 11-03-2007 20:07:50 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 20:07:22 #197
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_47166071
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

en dan ontdekt hij op de wc meer cylons hetzelfde niet doen
En dat is dan de cliffhanger van het seizoen!
  zondag 11 maart 2007 @ 20:54:37 #198
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47167855
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

en dan ontdekt hij op de wc meer cylons die hetzelfde niet doen.

Maar goed dat hele vooraf gepraat van We will blow you're frakking minds, expect the unexpected, twist plots gallore... Hoeft voor mij niet zo.
Dat ze gewoon de hele tijd een leuke serie maken ipv geforceerd spectaculair.
Het zal idd wel allemaal meevallen. Eerst 3 jaar lang een topserie maken, en dan het zeker allemaal verkwanselen met een trieste mindfuck dat iedereen Cylon is of dat in ene alle hoofdrolspelers Cylons zijn, lijkt mij toch niet...
jeweetz
  zondag 11 maart 2007 @ 21:55:56 #199
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47170790
quote:
Op zondag 11 maart 2007 08:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De miniserie en seizoen 1 zijn samen in één box te koop.
En seizoen 2 is ook te koop. Dus met die twee boxen heb je alles tot en met seizoen 2.
Thanks, ok...maar nu de tenaamstelling van die boxen, ik zie nergens SE1 + miniserie staan en de miniserie, heet geen miniserie maar gewoon battlestar galactica???

Iets specifieker nog dankuwel
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 maart 2007 @ 22:06:17 #200
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_47171330
Bij de V&D zit de miniserie er iig bij, meestal nog voor een zacht prijsje ook. En volgens mij zit bij elke DVD in NL de miniserie erbij, maar hang me er niet aan op.
jeweetz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')