quote:Op zaterdag 10 februari 2007 08:07 schreef Mariposa het volgende:
Rottdogg, fijn dat je ongesteld bent geworden! Zoals de dames voor mij al zeiden op naar een normale cyclus. Ga je eigenlijk nu ook tempearturen? Zelf doe ik dat (nog) niet, omdat ik 's nachts altijd 1 maar ook soms 2 keer moet plassen. Ik ben namelijk wel benieuwd of mijn cyclus loopt zoals het hoort.
En wat het reageren betreft, ik vind het ook soms lastig hoor. Ik zit met een totaal ander probleem, bloeddruk en bijbehorende medicatie, dan de anderen hier (vruchtbaarheid). Maar ik loop soms wel tegen dezelfde emoties aan (zal het ooit wel of niet lukken, als dit niet lukt gaan we kinderloos door het leven enz.)
Suzziiieee, wat een moeilijke tijd maken jullie door. Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat jullie ook weer verder kunnen gaan. En misschien is een maandje geen Clomid wel fijn voor jou en je lichaam. (Het blijven toch medicijnen)
NieTTus, vervelend dat je zoveel moet spuiten en dat de bijbehorende kwalen de kop op steken. Sterkte, ook met de punctie (is het nou zondag of maandag?)
Nou voor iedereen, want volgens mij kunnen we het allemaal wel gebruiken, een dikke knuffel![]()
Is idd erg leuk, we verheugen ons er ook erg op.... we hebben er zin in.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 06:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Diaan, lekker even focussen op je aankomende huwelijk is ook leuk toch. Ik vond het toen super spannend.
Natuurlijk hebben jullie er moeite mee. Dat is niet zo gek als je zo'n sterke wens hebt, en er achter komt dat je je erbij neer moet leggen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:16 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik ben er ook weer bij, helaas......
We weten nog niet precies wat we doen.. We hebben stiekem toch nog wel wat moeite ons om er bij neer te leggen. Maar hoe nu verder weten we nog niet precies.. Misschien toch kijken naar adoptie, misschien hier gewoon nog een nieuwe eiceldonor zoeken of voor eioceldonatie naar Spanje (gebeurd ook heel vaak) want daar hoef je geen eigen donor te hebben en kan donatie ook nog anoniem en met relatief jongere donoren...
Nou, na een weekend van vrijwel niks meer, heel af en toe een beetje donkere afscheiding en nog steeds een hoge temperatuur ben ik dan vanmorgen toch eindelijk echt ongesteld geworden. Althans... dat wil zeggen als het blijft deze keer.quote:
quote:
Ja, echt wel... Het hele weekend wel-niet-wel-niet...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Ticootje![]()
BE, wat rot. Heb je dan ook dat je stiekem toch gaat denken dat het misschien toch wel eens raak zou kunnen zijn...dat, wie weet, je misschien toch niet die mmm in moet?
Ik heb vanochtend maar weer eens een testje gedaan, just in case. Zit alweer op dag 53 ofzo, dus tja...en dan tijdens het douchen sta je toch stiekem te bedenken hoe het zou zijn als dadelijk die test toch eens positief zou zijn...maar dat issie natuurlijk toch niet.
Zucht.
*moed verzamelen gaat om volgende week bloed te laten prikken...
Vies plaatje gepost in ONZquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
waarom?
BE wel fijn dat het eindelijk (goed) is doorgebroken... al is ongi worden natuurlijk niet leuk.
Niettus ik had daar ook erg veel last van. Ik kwam weer een aantal kilo aan. Gelukkig paste ik mn broeken nog, maar die zaten echt een stuk strakker, en deed gewoon pijn. Ik had ook gewoon erg veel honger. Ik weet niet of dat van de hormonen kwam, maar ik heb al die tijd geen snoep of koek aangeraakt en toch kwam ik behoorijk aan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:22 schreef NieTTus het volgende:
Ik voel me opgeblazen.. Gelukkig valt het reageren op de hormonen mee.. Maar ik kon gisteren zelfs niet in slaap komen door het opzetten van mijn buik, geen enkele houding lag lekker..! Ik mag nu toch hopen dat er wat groeit!
Morgenochtend echo en bloedprikken, vrijdag de punctie denk ik. Ben nu ook wel even klaar met de hormonen kan ik jullie vertellen (tis ook niet weinig ofzo...)
Irritant he BE, die onzekerheid... Vervelend dat het zo loopt!! Spannend donderdag!
Miss Sly, ook al een aparte cyclus. Sterkte!
ja, dat dus...die onzekerheid. En dan ben je bezig terwijl je weet dat die test over een minuutje klaar bent, en dan denk je: "nee, je weet best dat het niet zo is" en tegelijkertijd denk je: "hoe zou het zijn als hij toch positief is, hoe zou ik reageren, hoe zou ik het gaan vertellen aan mijnquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, echt wel... Het hele weekend wel-niet-wel-niet...
Mezelf voor proberen te houden dat mijn menstruatie altijd wat vaag begint etc. En dan dat stemmetje in je hoofd 'ja, maar niet zo vaag' etc. etc. Echt vreselijk.
Dat vind ik bijna nog erger dan het niet zwanger raken, die rare onzekerheid.
die topic(s) kon ik niet vinden, wel gezocht. ik kwam wel linkjes tegen, maar die doen het niet. ik wilde eigenlijk gewoon afwachten, maar ik trek dit niet nog weken. ik heb gewoon allemaal geen flauw idee meer.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Simmu wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar weet wel dat er op Fok verschillende topics over zijn geweest waar mensen hun ervaringen in hebben gezet (Zwanger en dan gaat het mis). Ik zou morgen de dokter bellen hoor. Met al deze onzekerheid rondlopen is helemaal slopend. En natuurlijk is het niet raar dat je jezelf niet bent. Bellen dus morgen hoor
die is gesloten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:22 schreef Rottdog het volgende:
Simmu => Zwanger... en dan gaat het mis...
Heel herkenbaar gevoel, ik denk dat iedereen met een kinderwens (of het nou voor het eerste of tweede of tiende kind is) die maar niet uit lijkt te komen zich soms zo voeltquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:18 schreef Faja-Lobi het volgende:
Enkelt maar om dat het hier niet wil lukken en de wens net zo groot is.
Ik denk ook dat iedereen hier dat gevoel wel kent. In mijn omgeving zijn er mensen die ook zomaar 1-2-3 zwanger raken. En wij moeten er nu al wel weer een tijdje op wachten. Het is soms gewoon niet eerlijk... en kun je je dus heel rot voelen en is het moeilijk blij te zijn voor die ander.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:44 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nee Lishe, ik bedoel echt april maar de man van dit stel was de buddy van mijn man in Afghanistan dus eigenlijk zijn ze pas sinds augustus 2006 bezig.
Ja ik denk dat iedereen zich wel zo voelt, soms wil je wel blij zijn voor anderen en in de meeste gevallen lukt het ook nog wel maar soms, wanneer je het even niet meer zo ziet zitten dan kan ik het echt niet opbrengen om happy te zijn voor een ander.
?quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
...
Even wat frustratie uiten waarvan ik 2 seconden later bedacht dat ik het toch te persoonlijk vond.quote:
Ja, een adertje... dat dacht ik ook al. Ik weet het ook niet. Zelf had ik bedacht dat er een adertje al wat was 'aangetast', waardoor er 's morgens na het opstaan 2 keer een beetje roze was. Maar tijdens de ontlasting, zet je meer druk, waardoor het is gesprongen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:55 schreef NieTTus het volgende:
Het kan een adertje zijn wat geknapt is misschien?
Vreemd is het wel, kan me voorstellen dat je denkt wat dit dan weer is...!
Oh ok. Nou, die zal het wel weten mag ik aan nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik weet het helaas ook niet precies hoe en wat met die prostaat ontsteking maar de huisarts raadde mijn man juist aan om te wachten met de medicatie aangezien die juist wel de kwaliteit sperma aan schijnt te tasten.
dat kan helemaal nietquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:24 schreef Lishe het volgende:
NieTTus, wij duimen voor je! Ik hoop dat er al 2 heerlijk aan het nestelen zijn.
Moet je nu wachten voor ze de samenlevingstest doen, omdat je eiblaasjes nog te klein zijn?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn eitjes waren nog te klein en ik moet maandag terug komen voor weer een echo, en mogelijk 2-3 dagen later nogmaals.
NieTTus, super hoor 11 eitjes!
Ja, klopt. Ik weet dat dat zo werkt. Ik was dus eigenlijk ook te vroeg en de arts zei dat we wel zouden zien. Waren er geen levende zaadjes, dan moest het ook opnieuw. Maar er waren juist wel levende zaadjes, ondanks dat het dus pas dag 12 was en het slijm nog niet goed doorgankelijk was. Dat was vorige week maandag. Ik verwacht dit weekend/begin komende week pas mijn eisprong. Toch hoef ik dus niet nog een keer terug.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
yep ik moet wachten op de samenlevingstest want de baarmoederslijmvlies is op zijn dunst bij de eisprong en dus het beste om te bekijken of de zaadcellen daar dan door heen kunnen. In een ander moment van de cyclus is de baarmoederslijmvlies nog taaier en kan dus een vertekend beeld geven. Dat begreep ik er uit. En ik moet vermoedelijk nog 2 x een echo komende week.
Heel herkenbaar Faja! Het was bij ons zelfs op een gegeven moment zo dat we er zo aan gewend waren dat we precies wisten hoe ver het bij ons in de cyclus was, dat we de pauzemaanden er echt aan moesten wennen om weer op onszelf aangewezen te zijnquote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:33 schreef Faja-Lobi het volgende:
Eigenlijk vindt ik het niet eens zo vervelend hoor, ik kan nu goed zien of ze wel of niet groeien en dan hoor ik vanzelf wel wanneer ze groot genoeg zijn en een eisprong verwachten. Dan een potje "scrabble" en de volgende dag samenlevingstest.
Ben dus wel blij met deze monitoring van mjin ei-groei.
Heel herkenbaar... het is bij mij ook zo onregelmatig (cyclussen variëren tussen de 28 en 40 dagen), waardoor wij ook vaak op het verkeerde moment gesext hebben. En ja, het wordt inderdaad echt een project op een gegeven moment. Je móet ookal ben je moe en heb je geen zin...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:58 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb een hele onregelmatige cyclus en dus geen 1 maand is de zelfde, ik verwacht eigenlijk ook wel dat de dag van ovulatie per cyclus verschillend is eigenlijk. De ene maand ben ik na 28 dagen ongesteld (heel netjes), soms maanden lang na 33 dagen maar ook uitschieters van rond de 44 dagen (maximale). Dus misschien heb ik wel altijd extra veel gesext op de dagen rond de verwachte eisprong en op de dag dat ik moest ovuleren net niet. Al hoewel het op een gegeven moment eerder een project wordt dan dat je er de lol nog van in ziet en je gewoon maar om de dag tussen de lakens duikt.
quote:Op zondag 18 februari 2007 10:26 schreef NieTTus het volgende:
Morgen om 15:00 mag ik komen voor de terugplaatsing, heb ik net gehoord!!
Dan kan het ellendige wachten weer gaan beginnen![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 19 februari 2007 10:55 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik mocht mij vanmorgen weer melden voor een echo en daar bleek dat de eitjes in de linker eierstok nog net zo klein waren als afgelopen vrijdag en rechts was slechts 1 eitje iets gegroeid tot 0.5 cm. Als het goed is zou ik volgens mijn cyclus as vrijdag mijn ovulatie moeten hebben maar gezien de grootte van het eitje en het aantal mm het moet groeien per dag (0.2 mm p.d.) gaat het hoogst waarschijnlijk geen ovulatie worden vrijdag. Het ziet er volgens de echoscopiste naar uit dat mijn eitjes niet genoeg groeien. Plus daar waar een bevrucht eitje zich in moet nestelen lijkt ook niet dikker te worden.
De tranen prikken nu wel in mijn ogen en ik ben gewoon kwaad op mijn eigen lichaam dat kennelijk niet in staat is om eitjes te produceren.
Fijn Rottdog dat het toch een positief gesprek geweest is. Ook mooi dat je waardes goed waren. Jammer trouwens dat je dossier niet compleet was. Ben benieuwd hoe het over 6 weken gaat.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:39 schreef Rottdog het volgende:
Niettus kalm aan en dat je er steeds aan denkt is natuurlijk logisch
Vandaag een positief gesprek gehad.
Kortom het was een zeer positief bericht en ben er vrij opgewekt uitgelopen.
Jammer Kim, dat jullie uiteindelijk toch in dit circuit terecht moesten komen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Webkim het volgende:
* Webkim komt hier zachtjes binnen geslopen.
Ik poste al bijna twee jaar af en toe onder een andere naam in het Wachten Op Het Tweede Streepje-topic. Maar nu ik irl en op mijn weblog out in the open ben kan dat hier ook wel.
Even voorstellen: Kim, 27 en samen met Lief al bijna twee jaar bezig om zwanger te worden. Na talloze onderzoeken bleek icsi voor ons de enige manier en de komende weken gaat het gebeuren: Poging Numero Uno.
De tweede prik Decapeptyl is er vanavond ingegaan en hopelijk heb ik begin april goed nieuws... Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een goede acupuncturist, omdat ik veel positiefs las over de combi acupunctuur en ivf/icsi (o.a. hier).
En tot mijn grote opluchting is vandaag ook mijn nieuwe werkgever akkoord gegaan met het aanpassen van het rooster aan mij:
ik ben sportinstructrice en als ik dalijk 'opzwel' door de hormonen mag ik van onze ivf-arts bepaalde lessen niet meer geven vanwege het gevaar op draaiende eierstokken e.d. Ik begin dit weekend bij een nieuwe sportschool en hoopte dat ze nog wel in me in zee zouden willen als ik ze zou vertellen dat ik in maart veel weg zou moeten (echo's, punctie, terugplaatsing) en weinig zou mogen bewegen. Maar ze maken er goddank geen punt van! Scheelt vast dat de baas een vrouw is.![]()
Nou, roerige tijden en ik zal hier vast rgelmatig even mijn gezicht komen laten zien!
en dit keer gaat het je echt lukkenquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:01 schreef NieTTus het volgende:
Ooooh en tegen verwachting in ben ik toch echt gestopt met roken!! Gisteren in totaal 1 sigaret over de hele dag gerookt (normaal 20....) en vandaag nog helemaal niets!! Ik wil het volhouden!!!!
Niettus goed hoor! gewoon stoppen. Heb ik ook gedaan... eitjequote:Op woensdag 21 februari 2007 10:01 schreef NieTTus het volgende:
Webkim wat naar dat het op de normale manier niet wil lukken. Spannend zeg dat je net bent begonnen!! Ik ben net klaar (althans klaar) met ivf poging 2, zit nu in de wachtweken. Kun je het allemaal wel een beetje relativeren? Of ben je helemaal op van de spanning?
Ik hoop ontzettend voor je dat het meevalt, en dat jullie snel in verwachting mogen zijn van een wondertje!!
Hier heeft het klagen gisteren geholpen![]()
Vannacht had ik nog wat last van mijn eierstokken, maar het is helemaal weg![]()
Wel moet ik meer en meer drinken, want mijn urine blijft donker en ruikt niet al te fijn (fijn hè, die info)
Maargoed, nu is het uit te houden!! Staat nog wel wat druk op de onderkant, maar dat is normaal!!
Maakt het wachten iets dragelijker!!
Ooooh en tegen verwachting in ben ik toch echt gestopt met roken!! Gisteren in totaal 1 sigaret over de hele dag gerookt (normaal 20....) en vandaag nog helemaal niets!! Ik wil het volhouden!!!!
Vorige cyclus duurde 39 dagen... dus ja... echt kort is het niet meer te noemen helaas... Dat is het trouwens wel geweest. Heb een aantal maanden netjes rond de 29/31 dagen gezeten... maar nu... ppffff. Máár ...het kan altijd nòg langer, denk ik dan maar weer...quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:52 schreef NieTTus het volgende:
Jeetje Jose, weer bloedprikken!! Hoop dat je morgen te horen krijgt dat je Ei is gesprongen. Dan heb je wel een lange cyclus zeg!
pffffffffffffffffff tering, wat is het ook walgelijk spannendquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:48 schreef NieTTus het volgende:
Ik word gek![]()
Ik loop met maandverband in (lekker praatje, maar dit ivm de krampen, zekerheid voor alles) en er zat net wat oud/rozig/bruinig bloed op. Ter grootte van 2 speldenknoppen, en dat was het ook.... Verder weer helemaal weg...!!!!
Dit samen met de steken in mijn doos/baarmoeder en dat ik dit de vorige keer helemaal niet had, maakt me gek![]()
Wáárom moet ik nog meer dan een week wachtenBlegh!!!!
![]()
o wist ik niet, ik weet wel dat mijn linker eierstok bij een dik bloedvat zit dus vandaar mijn redenatiequote:Op donderdag 22 februari 2007 14:19 schreef NieTTus het volgende:
Dat kan niet echt Faja, het zou wel kunnen dat daar waar ze aangeprikt hebben in mijn vagina wand wat bloed vanaf komt. Maar dit was zeg maar beetje smeuiigdus kwam echt uit de baarmoeder!
Van mijn eierstok zelf kan het niet zijn, want mijn eileiders zijn afgeklemt. Alles wat van eierstokken komt gaat de buikholte in........
Ze zouden dit echt moeten verbieden gewoon![]()
![]()
Heel herkenbaar - hoe vaak ik wel niet heb moeten aanhoren: "maar je bent nog zo jong". Ja, en ondertussen al wel 2.5 jaar bezig om zwanger te raken. Gelukkig kwam ik na m'n miskraam al snel bij een gyn terecht die juist erg 'voorstander' is van jong moederschap en zodoende heeft hij mij ook Duphaston en daarna Clomid voorgeschreven (ik was misschien eens in de 2/3 maanden ongesteld, maar waarom is nog steeds een raadsel, geen PCO of iets anders afwijkends).quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
De vorige gyn, dr Milo en de echoscopiste waren het er toch over eens dat ik nog jong genoeg was en nog zeeen van tijd had en mijn dochter was pas 2 1/2 dus in die zin heb ik wel het nodige moeten aanhoren over mijn leeftijd terwijl in mijn ogen een kinderwens niet leeftijd gebonden is.
Het klinkt mij ook als innestelingsbloed eerlijk gezegd - ik zal voor je duimen!!quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:19 schreef NieTTus het volgende:
En GWS dat is dus ook wat ik dacht!!!! (hoop!!!!)
Innesteling duurt een paar dagen, dus het kan heel goed!!!!
Ik ben in augustus 28 geworden dus ik ben ook nog jong, net als jij, bij mij deden ze er ook niet moeilijk overquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Thank god for my new gyn!! Ze snapt me tenminste zonder te lopen zeiken over mijn jonge leeftijd (27, mei 2007 wordt ik 28).
quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:28 schreef NieTTus het volgende:
Ik stuiter alle kanten op en iedereen prive die mij kent met mij mee
Kon ik de komende week maar overslaan!! Hihihi
dit is zo killing dat wachten, dingen voelen en écht nog moeten wachten totdat je zekerheid hebt!!
Ik heb van deze cyclus van ongeveer 8 weken 6 weken getemperatuurd (alleen de eerste 2 weken niet) en mijn temperatuur schommelde tussen 36,3 en 36,6, en dan in een onregelmatige lijn. Dus geen stijging ineens naar die 36,6, maar gewoon op en neer schommelend. Dus echt gewoon een compleet zinloze actie, dat temperaturen. Ik ga echter door tot bij de volgende afspraak, en dan neem ik eigenlijk aan dat de gyn wel zal zeggen dat het inderdaad zinloos is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:04 schreef Jose81 het volgende:
Miss_Sly, waarom is het voor jou nutteloos om een temperatuurlijst in te vullen? Heb jij ook geen temperatuurstijging?? Ik niet namelijk... dus ik vraag me ook af of het wel zo nuttig is om die lijsten in te vullen...![]()
Ik denk dat iedereen die gevoelens al heeft gehad hierquote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:26 schreef NieTTus het volgende:
Het is trouwens niet omdat ik niet blij voor ze ben hoor!! Even ter verduidelijking...
Nee, dat is het niet... sterkte nog, het trekt alweer weg... 't is al bijna niet meer te zien! Maar iig bedankt voor je meedenkenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 14:18 schreef Rottdog het volgende:
Jose kan het niet gewoon netelroos zijn ?
Ja hoor... dat zeker!quote:Fijn even zo hart luchten!! (voor jou ook hoop ik!!!)
Heel herkenbaar hoor Jose. Ik vond het eerst nog wel moeilijk om "afscheid" te nemen van dat topic en bleef in beide topics posten, maar ik merk dat ik me daar ook meer aan ga "storen" en daarom daar ook minder post nu. Ik lees nog wel mee. Het is soms gewoon zo vreselijk frustrerend dat het maar niet wil lukken.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:43 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik had dat ook vaak bij het topic 'wachten op het tweede streepje'. Zit je daar al een tijdje te posten, komt er zomaar iemand bij, en die gaat diezelfde maand nog door naar Z&G. Ik feliciteer die mensen, ben ook wel echt blij voor ze... maar het is zo 'zuur' als jij daar nog steeds aan het wachten bent op dat fel begeerde tweede streepje en je ziet al die nieuwkomers zomaar 1-2-3 doorschuiven. (Ik hoop dat ik niemand hier mee kwets, want dat is ZEKER mijn bedoeling niet!!!).![]()
Ik ben 1 van die mensjes geweest.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:43 schreef Jose81 het volgende:
Ik had dat ook vaak bij het topic 'wachten op het tweede streepje'. Zit je daar al een tijdje te posten, komt er zomaar iemand bij, en die gaat diezelfde maand nog door naar Z&G. Ik feliciteer die mensen, ben ook wel echt blij voor ze... maar het is zo 'zuur' als jij daar nog steeds aan het wachten bent op dat fel begeerde tweede streepje en je ziet al die nieuwkomers zomaar 1-2-3 doorschuiven. (Ik hoop dat ik niemand hier mee kwets, want dat is ZEKER mijn bedoeling niet!!!).![]()
Ik heb ook geen PCO BE, maar wel een heel erg onregelmatige cyclus en dat lag bij mij aan het ontbreken van 'spontane' eisprongen, klinkt een beetje als wat jij beschrijft. Alles werkt dus in principe wel, maar mijn lichaam had er blijkbaar weinig zin in en reguleerde dat gewoon niet goed. Succes ermee, hopelijk na deze maand wat meer duidelijkheidquote:Op maandag 26 februari 2007 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk niet dat ik PCO heb of zoiets, maar ik heb dus wel *goor praatje* een hele rare slijmerige menstruatie en nu ik dat Lishe weer neer zie zetten (had het al eens langs zien komen) denk ik idd dat mijn lichaam zich gewoon netjes schoon maakt elke maand maar dat ik niet persé een eisprong zou hoeven hebben.
Ik moet zeggen dat jouw verhalen mij ook wel deels bekend voorkomen. Ik ben ook maar 1 keer per 3 maanden echt flink aan het bloeden tijdens de menstruatie. Daarbij heb ik WEL dat de temperatuur laag blijft: altijd tussen de 36,3 en 36,5. Begin van deze cyclus begon wel hoog, maar toen de menstruatie eenmaal goed doozette, ging 'ie snel naar beneden van 36,8-36,6-36,4. Misschien vorige maand wel een eisprong gehad...??quote:Op maandag 26 februari 2007 17:39 schreef jellyrose het volgende:
Ik blijf voor je duimen Niettus![]()
En BE, ook mijn temperatuur ging wel gewoon omhoog (alhoewel niet altijd regelmatig en ook lang niet zoveel als toen ik aan de Clomid zat), maar dat was dan ook de enige indicator. Echt ongesteld zijn (dus met lamlendigheid, pijn en normaal bloeden) was ik misschien 1 keer in de 3 maanden...
Ja, snap ik helemaal. Ik ging me er ook aan storen, ook al bedoel je dat toch helemaal niet zo... Ik heb trouwens ook moeilijk afscheid kunnen nemen van dat topic... maar ik dacht bij mezelf 'wat doe ik hier nou toch? Ik 'kwets' mezelf hier alleen maar mee...". Dus toen heb ik toch de stap gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ik nog wel af en toe lees hoe het met sommige mensen is die daar ook al postten toen ik dat ook deed... (waaronder jijquote:Op zondag 25 februari 2007 22:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar hoor Jose. Ik vond het eerst nog wel moeilijk om "afscheid" te nemen van dat topic en bleef in beide topics posten, maar ik merk dat ik me daar ook meer aan ga "storen" en daarom daar ook minder post nu. Ik lees nog wel mee. Het is soms gewoon zo vreselijk frustrerend dat het maar niet wil lukken.ook ik hoop hiermee niemand mee te kwetsen...
De temperatuurverschillen waren echt aanzienlijk groter toen ik Clomid gebruikte hoor - zonder was het misschien steeds een sprongetje van 36.4 naar 36.6 (met de Clomid ging ik naar 37.0!), dus dat verschilletje merk je ook alleen maar als je weet dat je er op moet letten en al langer temperatuurtquote:Op maandag 26 februari 2007 18:18 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat jouw verhalen mij ook wel deels bekend voorkomen. Ik ben ook maar 1 keer per 3 maanden echt flink aan het bloeden tijdens de menstruatie. Daarbij heb ik WEL dat de temperatuur laag blijft: altijd tussen de 36,3 en 36,5. Begin van deze cyclus begon wel hoog, maar toen de menstruatie eenmaal goed doozette, ging 'ie snel naar beneden van 36,8-36,6-36,4. Misschien vorige maand wel een eisprong gehad...??![]()
Ik heb vandaag weer bloed laten prikken. Donderdag bellen voor de uitslag. Ik verwacht dus deze maand weer geen menstruatie te hebben gehad.![]()
Mijn temperatuur schommelt altijd heel erg rond 36.3 - 36.5. Een enkele keer ook een sprongetje van 0.2 graden. Tjonge, het klinkt bij jou best wel een beetje zoals het bij mij gaat. Ik loop zelf ook al een tijdje met het idee rond dat ik misschien ook wel Clomid zal krijgen, om de eisprong goed te krijgen. Maar ik moet eerst nog even afwachten.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:05 schreef jellyrose het volgende:
[..]
De temperatuurverschillen waren echt aanzienlijk groter toen ik Clomid gebruikte hoor - zonder was het misschien steeds een sprongetje van 36.4 naar 36.6 (met de Clomid ging ik naar 37.0!), dus dat verschilletje merk je ook alleen maar als je weet dat je er op moet letten en al langer temperatuurt![]()
Waar heb je precies bloed voor laten prikken trouwens? (sorry als ik dat gemist heb..)
Tja, als ik er nu op terugkijk had ik veel en veel eerder bij de dokter moeten aankloppen - het had me echt zoveel gekloot, verdriet en onzekerheid gescheeldquote:Op maandag 26 februari 2007 20:49 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Mijn temperatuur schommelt altijd heel erg rond 36.3 - 36.5. Een enkele keer ook een sprongetje van 0.2 graden. Tjonge, het klinkt bij jou best wel een beetje zoals het bij mij gaat. Ik loop zelf ook al een tijdje met het idee rond dat ik misschien ook wel Clomid zal krijgen, om de eisprong goed te krijgen. Maar ik moet eerst nog even afwachten.![]()
Ik heb bloed laten prikken voor de waarde van m'n progesteron... dus om te kijken of er wel of niet een eisprong is geweest deze cyclus. Ik denk het zelf niet. Na de menstruatie moet ik een keer een baarmoederfoto laten maken.![]()
Ik moet trouwens 22 maart naar het ziekenhuis voor opname... (stemproblemen... er wordt mogelijk een randje slijmvlies van de stembanden afgehaald... maar misschien ook niet. Dat is nog even afwachten. Momenteel gaat het vrij goed..).![]()
Oh ja en nog een off-topic nieuwtje... maar ik moet het even kwijt: we hebben een bod op ons huis!! Nu maar hopen dat het leidt tot verkoop!![]()
Ja ik slik nu Provera 10 mg, 12 dagen lang en de eerste dag dat ik begon met slikken is mijn man begonnen met zijn antibiotica (10 dagen). Na het slikken van Provera duurt het ongeveer 3-7 dagen voor er een bloeding optreedt en dan op dag 4 nieuwe cyclus moet ik beginnen met Clomid.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:13 schreef Kleintje het volgende:
Faja, ff vraagje. JIJ bent nu bezig met medicijnen om je menstruatie op te wekken. Daarna dus beginnen met clomid.
Dus het duurt nog ff voor je hubbie mag moet bespringen.
Is hij nu bezig om zijn pijnlijke ontsteking weg te werken of moet ie daar nog steeds mee wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |