abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 17:33:48 #151
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46462783
NieTTus wat een mooie Emmy hebben jullie zeg. Een 8 cellige nog wel Heb je em mooi op het beeldscherm kunnen bewonderen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_46462983
heb hem ook weer op de foto staan!!

Zag er zo anders uit dan de vorige keer! Vorige keer echt nog rond en duidelijk 5 cellen, dit was echt een zo'n klompje cel al bijna niet meer te tellen!!!

Als ie maar blijft plakken!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_46464965
OOooooh NieTTUs!! Wat goed, wat goed!! Wat klinkt dit inderdaad hoopvol!! Wat fijn voor jullie! Ik hoop zo dat het deze keer inderdaad een plakkertje is... en heb je die pot bisonkit al helemaal gebruikt (haha, wat moest ik lachen...)??

ik heb vandaag weer bloed laten prikken, omdat ik denk dat ik nu wel mijn eisprong heb gehad... tenminste, aan mijn temperatuur is dat nooit te zien, maar ik merk het altijd aan het slijm. Het was stugger en niet meer zo mooi helder als afgelopen dagen. Heb de gok dus maar genomen.

Ik hoop nu alleen zo dat er dus wel een eisprong is geweest. Ik vind het zo raar dat ik nooit een temperatuurstijging heb in de tweede helft van de cyclus. Nu heb ik vanmiddag een beetje zitten googelen en toen las ik op diverse sites dat 20% van de vrouwen geen temperatuurstijging krijgt na een eisprong.

Ik zal woensdag wel bellen voor de uitslag... en dan horen we het wel.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_46467552
Niettus wat een goed nieuws zeg

ik ga weer voor je duimen en hopen en duimen en hopen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 19 februari 2007 @ 22:20:54 #155
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46474646
Niettus super nieuws

Voor de rest een dikke alles net bijgelezen en weet het nu ff niet meer

Morgen gaan wij er voor ben benieuwd wat de gyn ons gaat vertellen is het stom als ik zeg dat ik er niets van verwacht en dat ik gelijk het overgewicht om mijn oren krijg
  maandag 19 februari 2007 @ 22:27:41 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46474904
Rottdog, ik kan me je angst goed voorstellen. Maar hou jezelf voor, en dat kan je volgens mij ook best zeggen, er zijn plenty dikke vrouwen die wel gewoon zwanger raken, dus dat hoeft het niet alleen te zijn!

Sterkte morgen!
  maandag 19 februari 2007 @ 22:44:58 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46475633
Nietuss wat fijn duimen gaat
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_46481621
Rottdog, sterkte en succes vandaag in het ziekenhuis

Niettus, wat een goed nieuws!!
* Vicky duimt mee!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46482372
niettus, even die emmy vasthouden he, 9 maanden!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_46485144
Rottdog, ik weet niet of je inmiddels al geweest bent... maar... hoe is het gegaan???
pi_46490969
Ik heb me toch een last van mijn eierstokken!! Niet normaal... Doen echt mega zeer! Moet ook meer drinken, want mijn urine is niet echt in orde.. Ook heb ik menstruatiekrampjes zo af en toe..
tis dat ik beter weet anders zou ik denken een ophanden zijnde menstruatie..!!

Maargoed, afwachten maaaaaaaaar!

Rottdog hoe is het gegaan? Kan me je gevoel goed voorstellen.. Hopelijk is het meegevallen!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:12:26 #162
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46491092
Lieve Rottdog, ik hoop dat het is meegevallen bij de gyn. Ze gaan je vast helpen om een mooi zusje of broertje voor Zoe te maken. Je hebt echt de goeie (enge) stap genomen!!!!
NieTtuske, ik vind het zo spannend voor je....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46496723
Oh, NieTTus, nog 2 weken wachten. Spat je niet bijna uit elkaar van spanning?

Hoe was het vandaag, Rottdog?
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 17:58:47 #164
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_46496785
NieTTus hou het wel goed in de gaten hoor. Als je meer pijn gaat krijgen de komende paar dagen in plaats van dat het afneemt en je komt ook snel in gewicht aan, direct aan de bel trekken. Het zou kunnen wijzen op overstimulatieverschijnselen. Dat had ik na de eerste IVF poging ook na een paar dagen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_46497563
Doe ik ook hoor Slaapmeis, ik was er al een beetje bang voor. Bij het terugplaatsen gisteren zag je ook flinke blaasjes in mijn eierstokken. Vult zich weer met bloed en vocht, en was duidelijker dan de vorige keer. Maargoed, de vorige keer natuurlijk amper follikels!!

Ik drink al meer, en heb besloten als het morgen nog zo'n zeer doet dat ik even ga bellen voor een extra echo!
Het is gelukkig nog wel te doen, maar de napijn is echt anders dan de vorige keer!!! Als ik even heb gezeten en te snel opsta, heb ik het idee dat mijn eierstok om zijn as draait

Rustig aan doen dus! Maar ik ben ook iets te hard van stapel gelopen na de punctie eigenwijs he

Hihi Sombie, nog niet! Eerste week vind ik eigenlijk wel meevallen. Maar de tweede week!! Als ik 2 maart nog niet ongesteld ben, ga ik pas écht hopen! (en misschien wel testen....)

Ben wel steeds bezig met het klompje cellen van binnen, of het wel vermenigvuldigt, of het wel innestelt.. Maar dat kun je toch niet afblokken denk ik
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:39:24 #166
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46498181
Niettus kalm aan en dat je er steeds aan denkt is natuurlijk logisch

Vandaag een positief gesprek gehad en ja wel over mijn gewicht maar dan in goede zin. Aan de waardes kon hij afleiden dat er waarschijnlijk lichamelijk niets aan de hand is dan bedoel ik dus overgang enzo. Geen inwendig onderzoek gehad want mijn dossier bleek niet compleet te zijn gedeelte van de keizersnee ontbrak. Over 6 wk ga ik dus weer terug en dan wordt er gekeken naar verklevingen aan de eileiders door misschien wel de keizersnee.

Volgende week moet ik bloedprikken om te kijken of ik wel een eisprong heb gehad aangezien we die de komende dagen kunnen verwachten mits ik nu weer een cyclus heb. Over mijn gewicht heeft hij gezegt dat hij me er wel mee wil helpen mag ook gebruik maken van de dietiste in het ziekenhuis enzo. Hormonen hebben we het ook over gehad maar omdat ik toch een week of wat terug ongesteld ben geweest wil hij het eerst even afwachten. Dat afwachten komt ook door het feit dat ik 3 kilo ben afgevallen en misschien wel weer onder die menstruatie grens ben gaan zitten.

Aanbod van de dietiste heb ik nog niet aangenomen omdat ik eigenlijk net weer begonnen ben met eten en daar bedoel ik mee ontbijten en brood tussen de middag eten deed dit ik namelijk nooit. Over snoepen en snacken hoef ik niet in te zitten want dat deed ik namelijk nooit. Kwa manlief wordt er nog nergens naar gekeken omdat we al een kindje hebben mocht het toch te lang duren is ook hij aan de beurt en mag zijn donatie dan leveren.

Kortom het was een zeer positief bericht en ben er vrij opgewekt uitgelopen.
pi_46498850
Oooh Rottdog wat fijn dat je er een goed gevoel over hebt, en dat er eigenlijk niet iets uit je waardes is gekomen wat niet goed zou zijn!!

En wat goed joh, voor wat betreft eten!! Ontbijten is écht heel belangrijk (zegt zij die het ook pas sinds 2 a 3 maanden doet, en zich nu afvraagt hoe ik het ooit zonder heb gedaan )

pi_46499682
Dat klinkt goed, Rottdog. Fijn! Ze kunnen dus aan je bloed zien of je een eisprong hebt? Dat wist ik niet.

Weet iemand trouwens of het gewicht van de man ook invloed heeft op zijn vruchtbaarheid?
pi_46499844
Goede vraag eigenlijk! Hier is manlief best zwaar.stevig (voornamelijk op de buik... zucht een bourgondier maar hijs wel ruim 190 lang!) ... maar bij hem is er totaal niets mis!

En dat kunnen ze zeker in je bloed! Als er bepaalde waardes inzitten kunnen ze precies zien of ze ervoor, of erna zitten..!
pi_46501799
* Webkim komt hier zachtjes binnen geslopen.
Ik poste al bijna twee jaar af en toe onder een andere naam in het Wachten Op Het Tweede Streepje-topic. Maar nu ik irl en op mijn weblog out in the open ben kan dat hier ook wel.

Even voorstellen: Kim, 27 en samen met Lief al bijna twee jaar bezig om zwanger te worden. Na talloze onderzoeken bleek icsi voor ons de enige manier en de komende weken gaat het gebeuren: Poging Numero Uno.

De tweede prik Decapeptyl is er vanavond ingegaan en hopelijk heb ik begin april goed nieuws... Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een goede acupuncturist, omdat ik veel positiefs las over de combi acupunctuur en ivf/icsi (o.a. hier).

En tot mijn grote opluchting is vandaag ook mijn nieuwe werkgever akkoord gegaan met het aanpassen van het rooster aan mij:

ik ben sportinstructrice en als ik dalijk 'opzwel' door de hormonen mag ik van onze ivf-arts bepaalde lessen niet meer geven vanwege het gevaar op draaiende eierstokken e.d. Ik begin dit weekend bij een nieuwe sportschool en hoopte dat ze nog wel in me in zee zouden willen als ik ze zou vertellen dat ik in maart veel weg zou moeten (echo's, punctie, terugplaatsing) en weinig zou mogen bewegen. Maar ze maken er goddank geen punt van! Scheelt vast dat de baas een vrouw is.

Nou, roerige tijden en ik zal hier vast rgelmatig even mijn gezicht komen laten zien!
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator dinsdag 20 februari 2007 @ 20:25:05 #171
5428 crew  miss_sly
pi_46502304
Welkom Webkim!
Wat rot dat je je hier moe komen melden, maar hopelijk kunnen wij je een beetje door de moeilijke tijden heenslepen!

Spannend, de eerste icsi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:31:44 #172
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_46502581
Welkom Webkim,jammer je welkom te moeten heten in dit topic..

Veel succes de komende weken met de 1e poging Hoop dat je aan 1 poging genoeg hebt!!

En... ik ben wel heel nieuwsgierig onder welke naam je poste in het 2e streepjes topic?
  Moderator dinsdag 20 februari 2007 @ 20:35:53 #173
5428 crew  miss_sly
pi_46502752
Even speciaal voor NieTTus

Rottdog, fijn dat je het een goed gesprek vond en er met een goed gevoel vandaan kwam!

Ow, en Webkim, ik ben ook wel benieuwd wie je in de 2e streepjestopic was
pi_46516692
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:39 schreef Rottdog het volgende:
Niettus kalm aan en dat je er steeds aan denkt is natuurlijk logisch

Vandaag een positief gesprek gehad.

Kortom het was een zeer positief bericht en ben er vrij opgewekt uitgelopen.
Fijn Rottdog dat het toch een positief gesprek geweest is. Ook mooi dat je waardes goed waren. Jammer trouwens dat je dossier niet compleet was. Ben benieuwd hoe het over 6 weken gaat.

Het zal denk ik voor jou/jullie toch weer een zorg minder zijn dat dit gesprek positief was
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_46516707
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef Webkim het volgende:
* Webkim komt hier zachtjes binnen geslopen.
Ik poste al bijna twee jaar af en toe onder een andere naam in het Wachten Op Het Tweede Streepje-topic. Maar nu ik irl en op mijn weblog out in the open ben kan dat hier ook wel.

Even voorstellen: Kim, 27 en samen met Lief al bijna twee jaar bezig om zwanger te worden. Na talloze onderzoeken bleek icsi voor ons de enige manier en de komende weken gaat het gebeuren: Poging Numero Uno.

De tweede prik Decapeptyl is er vanavond ingegaan en hopelijk heb ik begin april goed nieuws... Vandaag ben ik op zoek gegaan naar een goede acupuncturist, omdat ik veel positiefs las over de combi acupunctuur en ivf/icsi (o.a. hier).

En tot mijn grote opluchting is vandaag ook mijn nieuwe werkgever akkoord gegaan met het aanpassen van het rooster aan mij:

ik ben sportinstructrice en als ik dalijk 'opzwel' door de hormonen mag ik van onze ivf-arts bepaalde lessen niet meer geven vanwege het gevaar op draaiende eierstokken e.d. Ik begin dit weekend bij een nieuwe sportschool en hoopte dat ze nog wel in me in zee zouden willen als ik ze zou vertellen dat ik in maart veel weg zou moeten (echo's, punctie, terugplaatsing) en weinig zou mogen bewegen. Maar ze maken er goddank geen punt van! Scheelt vast dat de baas een vrouw is.

Nou, roerige tijden en ik zal hier vast rgelmatig even mijn gezicht komen laten zien!
Jammer Kim, dat jullie uiteindelijk toch in dit circuit terecht moesten komen.

Ik wens jullie een succesvolle eerste (en maar meteen laatste) poging toe
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_46516786
webkim ik had niet zo heel veel last van de hormonen als het gaat om mijn lichaam. Sporten was bij mij echt geen probleem. Alleen na de punctie, dan 2 weken niet sporten.

Maak je niet te druk om de punctie, dat valt best mee.veel succes de komende weken.
pi_46516938
Webkim, welkom hier!

Rottdog, fijn dat het wel een positief gesprek was. Afwachten dus maar op je volgende menstruatie!
pi_46518445
Webkim wat naar dat het op de normale manier niet wil lukken. Spannend zeg dat je net bent begonnen!! Ik ben net klaar (althans klaar) met ivf poging 2, zit nu in de wachtweken. Kun je het allemaal wel een beetje relativeren? Of ben je helemaal op van de spanning?

Ik hoop ontzettend voor je dat het meevalt, en dat jullie snel in verwachting mogen zijn van een wondertje!!

Hier heeft het klagen gisteren geholpen
Vannacht had ik nog wat last van mijn eierstokken, maar het is helemaal weg
Wel moet ik meer en meer drinken, want mijn urine blijft donker en ruikt niet al te fijn (fijn hè, die info )
Maargoed, nu is het uit te houden!! Staat nog wel wat druk op de onderkant, maar dat is normaal!!
Maakt het wachten iets dragelijker!!

Ooooh en tegen verwachting in ben ik toch echt gestopt met roken!! Gisteren in totaal 1 sigaret over de hele dag gerookt (normaal 20.... ) en vandaag nog helemaal niets!! Ik wil het volhouden!!!!
pi_46518668
Wat goed NieTTus! Hoop dat je het vol kan houden

Webkim, succes met de 1e poging! Hoop dattie meteen raak is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46518992
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:01 schreef NieTTus het volgende:

Ooooh en tegen verwachting in ben ik toch echt gestopt met roken!! Gisteren in totaal 1 sigaret over de hele dag gerookt (normaal 20.... ) en vandaag nog helemaal niets!! Ik wil het volhouden!!!!
en dit keer gaat het je echt lukken
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_46520403
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:01 schreef NieTTus het volgende:
Webkim wat naar dat het op de normale manier niet wil lukken. Spannend zeg dat je net bent begonnen!! Ik ben net klaar (althans klaar) met ivf poging 2, zit nu in de wachtweken. Kun je het allemaal wel een beetje relativeren? Of ben je helemaal op van de spanning?

Ik hoop ontzettend voor je dat het meevalt, en dat jullie snel in verwachting mogen zijn van een wondertje!!

Hier heeft het klagen gisteren geholpen
Vannacht had ik nog wat last van mijn eierstokken, maar het is helemaal weg
Wel moet ik meer en meer drinken, want mijn urine blijft donker en ruikt niet al te fijn (fijn hè, die info )
Maargoed, nu is het uit te houden!! Staat nog wel wat druk op de onderkant, maar dat is normaal!!
Maakt het wachten iets dragelijker!!

Niettus goed hoor! gewoon stoppen. Heb ik ook gedaan... eitje
pi_46520804
Welkom Webkim, wat spannend!! Ik hoop ook voor je dat je eerste poging gelijk de laatste is!! Succes!

Rottdog, wat fijn dat het gesprek zo mee is gevallen en wat goed ook dat je gyn met je meedenkt, i.p.v je af te kraken over je gewicht. En goed van je dat je al 3 kilo kwijt bent...! Het begin is er! Hoeveel wil je in totaal ongeveer kwijt raken?

Ik ben ook weer aan de lijn en ben ook weer een kilo of 2 kwijt. Ik wil nog minstens 10 kilo kwijt, dan is het weer een gezond gewicht. Op zich valt 10 kilo wel mee. Ben al eens 25 kilo kwijt geraakt... en dat ging ook makkelijk. Dus we gaan er weer flink tegenaan!

Heb net gebeld voor de uitslag van bloedonderzoek no.2. Weer geen eisprong gehad, maar dacht het al wel. Gister voelde ik wat steken links onderin mijn buik en hoop nu heimelijk dat dàt de eisprong is geweest. Anders kan ik er denk ik wel vanuit gaan dat ik deze ronde geen eisprong heb gehad. Ach, kan ook een keer gebeuren. Geeft de gynaecoloog wel wat om over na te denken als ik na de volgende cyclus weer bij hem terecht kom.

Toch geef ik de hoop op een eisprong nog niet op. Toen ik de eerste keer bij de gyn kwam (op dag 27) dacht ik mijn eisprong ook al te hebben gehad, maar bij de inwendige echo bleek er een mooi ei klaar te staan om te springen ergens in de daarop volgende dagen. Ik zit nu op dag 28, dus wie weet?!

Morgen nog een keer bloed prikken... en dan morgenmiddag bellen voor de uitslag. En anders volgende week nog een keer bloedprikken. Nog ff en ik ben leeg...

NieTTus, wat goed dat je de sigaretten kunt laten liggen!! HOU VOL!!!!
pi_46521125
Jeetje Jose, weer bloedprikken!! Hoop dat je morgen te horen krijgt dat je Ei is gesprongen. Dan heb je wel een lange cyclus zeg!

Wat knap van alle dames die al wat zijn afgevallen!! Petje af hoor.. Ik zou ook nog wel 10 kilo kwijt mogen maar heb gewoon niet de wilskracht om er wat aan te doen... Maargoed, ik ben nu eenmaal een bourgondier (zal nu vanzelf wel iets afvallen, geen drank meer ivm Emmy ...!) Maarja, aankomen door stoppen met roken is ook heel normaal, dus ik zal wel op gelijk gewicht blijven, haha

ticoo, was het maar zo'n eitje!!! Na 15 jaar bijna 20 sigaretten op een dag is de knop niet in 1 keer om!!!
pi_46521564
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:52 schreef NieTTus het volgende:
Jeetje Jose, weer bloedprikken!! Hoop dat je morgen te horen krijgt dat je Ei is gesprongen. Dan heb je wel een lange cyclus zeg!
Vorige cyclus duurde 39 dagen... dus ja... echt kort is het niet meer te noemen helaas... Dat is het trouwens wel geweest. Heb een aantal maanden netjes rond de 29/31 dagen gezeten... maar nu... ppffff. Máár ...het kan altijd nòg langer, denk ik dan maar weer...

Ach, aan de andere kant ben ik allang blij als er een goeie eisprong is... dan maar een lange cyclus...
pi_46523621
Dit hou je toch niet voor mogelijk?

Gaat de deurbel DING DONG! "Een pakketje voor de buren... mag ik dat hier afgeven?" "Ja hoor, dat mag". Pak ik het aan... is het een KRAAMPAKKET!!!! Hoe bedoel je lekkere timing?!?!?!?!? GRRRRRR
pi_46525481
Ooooh dat is vervelend Jose

En inderdaad, beter EEN cyclus (al duurt ie veel te lang) dan geen cyclus!
Maar leuk is anders...
pi_46549703
niettus, hoe gaat het met stoppen??? Volhouden hoor! Gewoon zorgen dat je geen sigareten in huis hebt en niet kopen. Dan kan je ook niet meer in de verleiding komen. Toen ik stopte rookte lief gewoon door, dat maakt het wel erg moeilijk. Toen hebben we een datum afgesproken wanneer hij zou gaan stoppen, na die datum werden er gewoon geen sigareten meer gekocht. Af en toe betrap ik m nog wel dat hij naar rook ruikt. Maar eergister had hij bij de buren gezeten en toen werd hij er helemaal duizelig van en werd er niet lekker van, dus dat is heel mooi.
Op mijn verjaardag heb ik ook stiekum nog een sigaretje gerookt, maar voorlopig kan ik wel zeggend at ik alweer een 5 maanden gestopt ben. Ik ben gewoon van de een op de andere dag gestopt, inderdaad de knop omgezet. De eerste maand is moeilijk, daarna gaat het wel. Maar zelfs nu nog verlang ik soms wel eens naar een peukie. Maar ik doe ik het niet.

Ik moet eigenlijk ook iets aan de lijn gaat doen, maar ik kan echt de motivatie niet vinden. Ik heb het deze maand nog geprobeerd, maar ik hield het maar een week vol en toen riepen de broodjes kroket alweer.
pi_46550759
Het gaat redelijk! 's morgens heb ik er niet zoveel problemen mee, maar rond lunchtijd wel. De afgelopen 2 dagen heb ik dan steeds bij lunchtijd 2 haaltjes van mijn collega genomen en daar had ik dan genoeg aan. 's avonds hou ik het eigenlijk ook goed uit! Dus dit gaat prima zo. Er komt vanzelf een moment dat ik die middag ook niet meer nodig heb!!!

Ik heb ook weer wat hoor, constant krampjes in mijn baarmoeder. Vanaf gisteren. Af en toe een felle steek, soms denk ik dat ik ongesteld ga worden (maar tis toch net een ander gevoel) en dan zakt het weer af. Had ik de vorige keer helemaal niet! (en nu ben ik weer peunerveus, want gisteren zou de innesteldag zijn)

Je kunt jezelf nog zo vertellen dat je er niet mee bezig moet zijn en niet moet hopen, maar dat doe ik dus toch. De krampjes houden ook aan. Eierstokken voel ik niet meer, godzijdank, dit is echt mijn baarmoeder. Dat gewacht ook.... pffff ik wil nu de uitslag!!!

Borsten heb ik deze keer amper last van, tepels doen hier en daar wel pijn, maar de vorige keer was het in zijn geheel zo pijnlijk!!!
pi_46551295
spannend hoor niettus!!

Je spuit weer met pregnyl he? pff ik zou echt gek worden.

Vannacht droomde ik van een posi test.... maar verder ben ik er niet zo meer bezig hoor...
pi_46551308
een goed en dapper besluit nieTTus! fijn dat het zo goed lukt. en niet hopen is een wat al te onmenselijke eis lijkt me. ik hoop met je mee hoor!
pi_46551603
NieTTus, goed hoor, dat je stopt! Ik wil dadelijk ook stoppen, en mijn heeft zelfs gezegd dat als we echt met IVF bezig gaan, hij dat ook echt van me verwacht. Er zijn zelfs al artsen die mensen niet behandelen als ze niet gestopt zijn! uit onderzoek is ook gebleken dat de innesteling echt veel beter zou gaan als je niet rookt, en mijn vindt dat als we er dan echt voor gaan, ik dat ook voor de volle 100% moet doen. En ik vind wel dat hij gelijk heeft, ook al wil ik het eigenlijk niet

Ik hoop zo voor je dat het deze keer lukt, NieTTus!! Ik duim voor je.

Jose, lastig hoor, zo'n lange onregelmatige cyclus! Maar inderdaad, als er een eisprong is, maakt het niet uit!
pi_46551877
miss sly, bij ons was het inderdaad een eis van de arts. Dus ik moest wel. Maar je moet het echt zelf willen. Ik was er gewoon klaar mee. Roken is vies en stinkt.
pi_46552964
Ik ben de vorige keer ook gestopt en toen het niet lukte was ik echt gefrustreerd. Ik wilde namelijk nog helemaal niet stoppen, wel voor een kindje, maar toen het niet lukte had ik echt zoiets van het is voor niets geweest.

Ik vind het wel heel goed dat mensen straks verplicht gesteld worden om te stoppen voor behandeling. Enerzijds kun je dat niet voor mensen bepalen, anderzijds hoorde ik dat als je rookt je kansen gehalveerd worden. Dus is het toch wel goed.

Dat probeer ik me nu ook voor te houden als ik echt trek in een peuk heb. Dat het klompje cellen nu hopelijk aan het innestelen is, en dat dat zo goed mogelijk moet gebeuren. Mijnlieff (is ook onze achternaam en hij is ook Mijnlief hihi) voelt nog niet echt de behoefte om te stoppen, dus die mag vanaf nu buiten roken

MissSly, herkenbaar als je maar de garantie hebt dat het lukt, dan is stoppen een eitje (zou het voor mij wel zijn!) maar die heb je niet dus dat maakt het lastig...
pi_46553060
niettus, wat mij hielp bij het volhouden van niet roken is de gedachte dat die trek-momenten weer overgaan. klinkt echt heel suf misschien maar als je zo'n trek hebt in een trekje lijkt het alsof die trek alleen maar over kan gaan door eraan te voldoen. maar ook zonder sigaret gaat 't moment voorbij. 'gewoon' even volhouden. en de moeilijke momenten volgen elkaar steeds minder snel op.
pi_46553131
klopt hoor Bix, als ik het echt niet trek en ik sta toch met die peuk buiten, dan denk ik voor dat ik hem opsteek, ik heb er al helemaal geen zin meer in en steek hem dan ook maar niet meer op.
Als ik een collega vraag om een hijs krijg ik bijna een klap hahah dan wordt er van alle kanten NEEEEHEEEEEEEEEEE niet DOEHOEEEEEN gegilt

Wel heel lief!
pi_46553151
ja bij mij heeft lief ook buiten gestaan...
pi_46555017
Mocht weer komen voor een echo en zoals ik al vermoede was er niks gegroeid. De echo is alleen dit keer gemaakt door een gyneacologe ipv een echoscopiste en deze dame is voortaan mijn dokter ipv de Rusische slager dr Milo. Aardige vrouw en houdt van aanpaken want mijn cyclussen en info die ze heeft wijst allemaal op PCOS en dus krijg ik nu Clomid om de boel aan het eitjes maken en ovuleren te krijgen. En ze zegt dat mijn dochter echt mazzel is want zonder medicatie heb ik kennelijk geen of bijna geen eisprong.
pi_46555179
Faja... fijn dat ze je goed serieus nam en dat ze de boel goed aanpakt.
Ellendig dat er iets is gevonden, maar aan de andere kant... nu kunnen ze er wat aan doen en ben je hopelijk in no time zwanger!
Ik blijf voor je duimen!
Wanneer begin je aan de clomid?
pi_46555351
Ik moet zo medicijnen halen en daar zit ook een kuur bij om mijn menstruatie op te wekken. Dat moet ik 12 dagen in nemen en dan krijg ik een menstruatie. Dan op CD 4 moet ik beginnen met Clomid en dat tot CD 8, op CD 10 moet ik komen voor een echo en coitus advies (dus wanneer je je vent moet bespringen), 7 dagen na de ovulatie moet ik bloed laten prikken om te kijken of er ook daadwerkelijk een eisprong is geweest en daarna weer een afspraak bij mijn nieuwe vriendin. Die kijkt dan gelijk of de Clomid aanslaat (laagste dosis is 50 mg) zo niet schroeft ze het gelijk op naar 100 mg en gaan we weer het bovenstaande op nieuw doen.

Maar ik ben blij dat ze zo duidelijk is en houdt van aanpakken. Ze zei ook gewoon, je bent al 22 maanden bezig, dan wil je niet langer wachten maar resultaat. Thank god for my new gyn!! Ze snapt me tenminste zonder te lopen zeiken over mijn jonge leeftijd (27, mei 2007 wordt ik 28).
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:15:02 #200
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46556254
Fijn Faja! Eindelijk kun je actie gaan ondernemen. En wat wonderlijk dat je kleine meisje zomaar spontaan gekomen is!
Hebben ze echt ooit gezeurd over je leeftijd? De eerste keer dat ik naar gyn ging met kinderwens, was ik 24. En nooit heeft iemand daar iets over gezegd. Juist gemotiveerd om niet te lang te wachten.
Nu dapper je kuur in. Ik hoop dat je er niet teveel last van zult hebben en heel veel eer van je werk hebt!! Het gaat nu echt beginnen.......
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')