Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat generaal pardon er nu precies uit komt te zien. Het lijkt mij eerder een specifiek pardon....want het zal echt wel afgebakend zijn...Het lijkt mij echter een onmogelijk opgave om dat goed te kunnen doen....quote:DEN HAAG (ANP) - Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders van de PVV ,,verschrikkelijk''. Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.
Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders (archieffoto, november 2006) van de PVV verschrikkelijk. ANP Photo
Dit omdat nu ,,tienduizenden die gelogen en bedrogen hebben aan een verblijfsvergunning worden geholpen''. Ook wordt er ,,niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen''.
Het besluit een referendum over een nieuwe Europese grondwet afhankelijk te maken van een advies van de Raad van State is een schande. Wilders zei dat dinsdag in een eerste reactie op het regeerakkoord.
Het stuk is volgens hem een overwinning van de PvdA. ,,Het CDA heeft op bijna alle punten verloren. Er komt een Bosbelasting voor rijkere AOW'ers. Er is per saldo nauwelijks sprake van lastenverlichting, want die wordt weer helemaal teniet gedaan door lastenverzwaringen.''
Wat Wilders betreft kan het nieuwe kabinet, dat nog moet aantreden, maar het beste meteen weer opstappen.
bron
Nu je het zegt....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...quote:En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
marignaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Dan rest nog de vraag: Hoe relevant is de mening van Wilders in dezen?
Ongeveeer 9/150e deelquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
ongeveer 0,0...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
[..]
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
De huidige procedure heeft wat nadelen maar werkt redelijk goed en is streng. Zie niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....
Maaruhhhhh: je weet wel wat toekomstinge vluchtelingen graag willen horen: er is in Nederland een pardon en de rest horen ze dan niet meer.........en komen dan vervolgens in gorte getalen.....Hoe denk jij daarover......![]()
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
En Femke kakkelde al meteen over het milieu, ieder zijn vak zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
Uiteraard. Maar wel schattig dat Wilders een pardon zo'n beetje gelijk stelt aan de ondergang van de wereld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:26 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft. Op wie schoven zij dat alweer?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Waar heeft Bos dat gezegd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:37 schreef Slarioux het volgende:
Nou ja, als Wilders het een ramp vindt, zal het wel meevallen.
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft.
Hecht je dan serieus waarde aan de woorden van Bos?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Niet bepaald.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens.
Helemaal mee eens. Maar we zullen nog wel eens zien wat er gaat gebeuren met die Europese grondwet.quote:Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.
Bedoel je niet kamervragen? Daar scoort de SP idd behoorlijk hoog.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Is gewoon uitgroei volgens mij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Het heeft niets met logica te maken, het gaat om emotie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Wetovertreders, illegalen, mensen die wegmoesten maar brutaal het Nederlandse overheidsgezag hebben genegeerd voor jaren lang, worden nu beloond.
Ook mensen waarvan tig keer is onderzocht of ze veilig waren in hun land en dus op basis daarvan géén verblijfsvergunning hebben gekregen en andermaal werden uitgeprocedeerd maar toch stieken zijn gebleven mogen nu ook echt blijven.
Wie legt mij dit uit? Waar zijn we dan mee bezig?
Maar goed, het is, hoe teleurstellend ook, de wil van de kiezer, dat is democratie.
Door je niet blind te staren op het feit dat ze gebleven zijn en ze neer te zetten als criminelen, maar gewoon in te zien dat die mensen ook wat moeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Mensen die dit soort dingen zeggen zijn makkelijk te categoriseren: die hoef je niet serieus te nemen.quote:...brengt het land aan de rand van de afgrond
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe ja komt wat zielig over, dat 'aan de rand van de afgrond'.
Gebaseerd op jarenlange sabotage van de wet, gehuil over lekkende tenten en uitgeprocedeerde asielzoekers. Er is altijd wel een groep die niet onder het pardon valt, er is altijd een groep die dat zielig vindt en tegen de bewindspersoon van het moment gaat ageren. Kosto, Schmitz, Cohen en Verdonk kregen hier allemaal last van, geen reden om te veronderstellen dat dat nu afgelopen is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:10 schreef du_ke het volgende:
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.
Ach, het is een geruststelling dat zijn op angst gebaseerde politiek niet tot een meerderheid leidt in het nuchtere Nederland. Laten we hopen dat dit zo blijft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef Vhiper het volgende:
Hey, Wilders, geef die mensen ook eens wat VRIJHEID![]()
En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Flauwekul, want?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GP is een afgebakende groep, dus de aanzuigende werking is wat mij betreft flauwekul.
Als Wilders het elke keer in alle media hard genoeg blijft schreeuwen komt die boodschap wel over heel de wereld ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Flauwekul, want?
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
Ik vrees toch wel een precedentwerking. Het lijkt mij onvermijdelijk bij een (specifiek) pardon.....Maar hoop dat het slecht beperkt blijft. Moet er niet aan denken aan die asielstromen richting Nederland eind jaren 90...![]()
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Als ik mij goed herinner is de procedure opgesteld door Cohen als reactie op enorme toename van assielzoekers. Verdonk heeft daar inderdaad nait zoveul aan aangepast.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?
Nee, er zijn geen problemen met de groep mensen die zijn gekomen na de invoering van de nieuwe procedure, over die groep wordt ook niet gesproken, instroom is ook enorm afgenomen. De problemen zitten bij de mensen van voor deze procedure. Ten tijde van het einde van paars II.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:41 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Paar doorlaten kan toch nog wel?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekersquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Paar doorlaten kan toch nog wel?
We hebben SP en Wilbers die nu tegen zijn. Wanneer ze die grondwet letterlijk door ons strot duwen, worden die partijen nog groter.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Ik moet nog een schuurtje opknappen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekers.
Nou, de tsunami zal ons over de afgrond spoelen vermoed ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:23 schreef SCH het volgende:
Hellup, de afgrond.
Geen tsunami dit keer?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.
Het referendum had er niet moeten zijn, maar het is nou eenmaal gehouden. Daaruit bleek dat men de grondwet niet wilde. Dat moet je respecteren. De uitslag van de volksraadpleging negeren zou ondemocratisch zijn, het niet houden van een referendum is dat niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:38 schreef JohnDope het volgende:
Het was niet alleen NEE tegen de grondwet, maar ook tegen Europa.
Wij Plebejers konden eindelijk na al die jaren eens laten horen hoe wij over Europa dachten.
Ik van geen enkel van de "slimmen" (de politici) een overtuigend argument gehoord waarom Nederland voor Europa zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Golradir het volgende:
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.
Wij Hollanders zijn uniek, wij hebben Europa helemaal niet nodig.....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Golradir het volgende:
[..]
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.
Wat wil je nu eigenlijk? Minder samenwerking? Wij kunnen niet zonder goede samenwerking met Duitsland. Israel stelt niks voor zonder de VS.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij Hollanders zijn uniek, wij hebben Europa helemaal niet nodig.....
Zoals ik al in een ander topic zei; waarom zouden wij ons druk maken, terwijl een land als bijvoorbeeld Israel zich helemaal niet druk maakt, terwijl zij met iedereen bonje in de regio hebben. Bij ons is het DisneyLand in verhouding tot die regio.
Als zij zich weten te redden, dan moeten wij dat toch ook kunnen!
Zo extreem als Israel het heeft, zal het nooit worden bij ons (tenminste als we zo positief blijven denken, zoals we nu gemiddeld denken).quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk? Minder samenwerking? Wij kunnen niet zonder goede samenwerking met Duitsland. Israel stelt niks voor zonder de VS.
De hele vergelijking slaat uberhaupt nergens op.
Je wil een soort Zwitserland van Nederland maken?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo extreem als Israel het heeft, zal het nooit worden bij ons (tenminste als we zo positief blijven denken, zoals we nu gemiddeld denken).
maw als zij het in een droge woestijn vol oorlog weten te redden, dan moeten wij Hollanders dat ook kunnen.
De IND weet daar heel creatief mee om te gaan. Ze moeten binnen die periode uitsluitsel geven, dat is dus standaard een afwijzing. Het beoordelen gebeurt pas als er beroep tegen aangetekend wordt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:30 schreef JohnDope het volgende:
SCH jullie hebben straks niks meer te vertellen, zelfs jouw eigen partij dreigt door decadentie ten onder te gaan.
Helaas NJ, zelfs na een nachtje slapen lukt het me niet...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:40 schreef NJ het volgende:
[..]
En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.
Roep dat Marijnissen redelijk positief overkwam tijdens 2 vandaag over het regeeraccoord.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
Kun je eigenlijk ook nog wat anders posten dan ':')'? Ik zie voortdurend posts van jou voorbijkomen met niet anders dan ':')'.quote:
Ja, hij maakt zich bovendien een beetje ongeloofwaardig met uitspraken als "naar de rand van de afgrond"....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik heb als rechtse CDA'er altijd weinig problemen gehad met Wilders, maar met deze opmerkingen maakt hij zichzelf volstrekt belachelijk. Wilders wordt echt een karikatuur van zichzelf. Het land aan de rand van de afgrond als het generaal pardon doorgaat...![]()
Inderdaad. En in vergelijking met de PVV is *alles* (zelfs de VVD) links. Het gezeur van Wilders is een eentonig cassettebandje. En termen als 'aan de rand van de afgrond' maken duidelijk dat we met een ras-populist van doen hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Ze worden door die strenge procedure wel gefilterd waardor ze uiteindelijk niet mogen blijven maar dan weer gaan hopen op een nieuw pardon....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Volgens mij mist het besef hier ergens dat er niet maar één soort motie is. De discussie ging van moties naar moties van wantrouwen (of misschien was dat eerder vergeten er bij te zettten). Er zijn veel moties in te dienen, een heel klein deel daarvan is moties van wantrouwen. Door de oppositie wordt in het algemeen erg veel moties ingediend, dat is vaak de enige manier om iets onder de aandacht te brengen en te proberen er een meerderheid voor te krijgen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..
Misschien ben je in de war met kamervragen, daar is de SP inderdaad altijd erg op stoom.
Het probleem van de jaren negentig was niet de grote stroom, maar he feit dat mensen jaren zaten te wachten op duidelijkheid. Intussen zaten de kinderen al op school, die spraken alleen maar Nederlands etc. Nogal wiedes dat je dan blijft procederen om te kijken of je hier misschien mag blijven. Het asielbeleid schoot toen danig tekort, die fout waar die mensen de dupe van zijn moeten we nu rechtzetten. Dat schept op geen enkele manier een precedent, mensen komen nu niet eens meer zover dat ze hier een bestaan kunnen opbouwen, omdat ze veel sneller antwoord krijgen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze worden door die strenge procedure wel gefilterd waardor ze uiteindelijk niet mogen blijven maar dan weer gaan hopen op een nieuw pardon.........Verder neemt het niet weg dat asielzoekers hier komen om een gokje te wagen.......als ze het woord pardon al horen...
Resultaat: weer grote asielstromen richting NL ala eind jaren 90..![]()
SCH ziet in dat er op sommige posts niet anders te reageren is dan metquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk ook nog wat anders posten dan ':')'? Ik zie voortdurend posts van jou voorbijkomen met niet anders dan ':')'.
Die aanvragen dienen binnen 48 uur verwerkt te worden om ze vervolgens weer terug te sturen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze worden door die strenge procedure wel gefilterd waardor ze uiteindelijk niet mogen blijven maar dan weer gaan hopen op een nieuw pardon.........Verder neemt het niet weg dat asielzoekers hier komen om een gokje te wagen.......als ze het woord pardon al horen...
Resultaat: weer grote asielstromen richting NL ala eind jaren 90..![]()
Nou, als er volgens het CPB bezuinigingen nodig zijn, en die komen er niet, tja dan kan hij wel eens gelijk hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:43 schreef dVTB het volgende:
Inderdaad. En in vergelijking met de PVV is *alles* (zelfs de VVD) links. Het gezeur van Wilders is een eentonig cassettebandje. En termen als 'aan de rand van de afgrond' maken duidelijk dat we met een ras-populist van doen hebben.
Dat is welliswaar het feitelijke, maar ik vrees veel meer van de dynamiek die de boodschap die pardon heet en potentiele nieuwkomers en mensensmokkelaars in Timboektoe bereikt......quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:55 schreef Elseetje het volgende:
. Dat schept op geen enkele manier een precedent, mensen komen nu niet eens meer zover dat ze hier een bestaan kunnen opbouwen, omdat ze veel sneller antwoord krijgen.
Wilders was tot september 2004 lid van regeringspartij VVD, onder wiens bewind Nederland ongeveer de laagste economische groei van heel Europa kende, rond die tijd. Wat bescheidenheid in dit soort kwesties zou Wilders sieren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:
Nou, als er volgens het CPB bezuinigingen nodig zijn, en die komen er niet, tja dan kan hij wel eens gelijk hebben.
Ik deel die vrees niet. Bovendien is het woord Generaal Pardon nogal groot voor een kleine groep van 25.000 man.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is welliswaar het feitelijke, maar ik vrees veel meer van de dynamiek die de boodschap die pardon heet en potentiele nieuwkomers en mensensmokkelaars in Timboektoe bereikt......
Vertel iemand dat iemand griep heeft in Eindhoven en in Groningen is die persoon allang overleden...dat effect....![]()
Het is absurd om hem een recessie aan te rekenen. En nog off-topic ook, want als die nieuwe regeringspartijen zo goed zijn, waarom letten ze dan zo slecht op de financiele projecties?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:05 schreef dVTB het volgende:
Wilders was tot september 2004 lid van regeringspartij VVD, onder wiens bewind Nederland ongeveer de laagste economische groei van heel Europa kende, rond die tijd. Wat bescheidenheid in dit soort kwesties zou Wilders sieren.
Ja, het is eerder een specifiek pardon.....Maar op zich ben ik het wel mee eens om een gebaar naar de schreinende gevallen te maken...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik deel die vrees niet. Bovendien is het woord Generaal Pardon nogal groot voor een kleine groep van 25.000 man.
Dat heeft Verdonk al lang gedaan...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, het is eerder een specifiek pardon.....Maar op zich ben ik het wel mee eens om een gebaar naar de schreinende gevallen te maken...
Het valt Verdonk te prijzen dat zij vaker gebruik maakte dan welke voorganger dan ook van de discretionaire bevoegdheid......Zeker ja....quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat heeft Verdonk al lang gedaan...
Er is wel een verschil tussen illegalen en asielzoekers hè? Illegalen hou je niet zomaar tegen, die kunnen eventueel aangetrokken worden door een pardonregeling. Maar potentiele asielzoekers zullen gewoon beoordeelt worden op hun merites, om het zo maar te zeggen, en als ze tekort schieten krijgen ze geen verblijfsvergunning. En dan nu wel met duidelijkheid binnen korte tijd, zodat ze hier tenminste niet al hun leven opnieuw hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is welliswaar het feitelijke, maar ik vrees veel meer van de dynamiek die de boodschap die pardon heet en potentiele nieuwkomers en mensensmokkelaars in Timboektoe bereikt......
Vertel iemand dat iemand griep heeft in Eindhoven en in Groningen is die persoon allang overleden...dat effect....![]()
Terecht dat je dit opmerkt...Een evt pardon heeft potentiele aantrekkingskracht op beide groepen ja...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen illegalen en asielzoekers hè?
Illegalen hou je niet zomaar tegen, die kunnen eventueel aangetrokken worden door een pardonregeling.
Ik ben het met je eens dat de impact van asielzoekers anders is dan die van illegalen. Op die laatste heb je amper of geen greep. Dus we moeten zeer beducht zijn in het aantrekken van illegalen...Je heb wel gelijk dat asielprocedures nu wel veel sneller worden afgewerkt, hetgeen ook betekent minder mensen in de opvang.....Het verstopte eind jaren negenig ook de afhandeling van de grote aantallen asielzoekers....Het was ook immmers van de gekke dat je tot 3 keer tegen een uitspraak in beroep kon gaan...quote:Maar potentiele asielzoekers zullen gewoon beoordeelt worden op hun merites, om het zo maar te zeggen, en als ze tekort schieten krijgen ze geen verblijfsvergunning. En dan nu wel met duidelijkheid binnen korte tijd, zodat ze hier tenminste niet al hun leven opnieuw hebben opgebouwd.
De nieuwe procedures zijn ten tijde van Paars II ontwikkeld. Je ging er alleen pas echt wat van merken onder balkenende.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Terecht dat je dit opmerkt...Een evt pardon heeft potentiele aantrekkingskracht op beide groepen ja...
[..]
Ik ben het met je eens dat de impact van asielzoekers anders is dan die van illegalen. Op die laatste heb je amper of geen greep. Dus we moeten zeer beducht zijn in het aantrekken van illegalen...Je heb wel gelijk dat asielprocedures nu wel veel sneller worden afgewerkt, hetgeen ook betekent minder mensen in de opvang.....Het verstopte eind jaren negenig ook de afhandeling van de grote aantallen asielzoekers....Het was ook immmers van de gekke dat je tot 3 keer tegen een uitspraak in beroep kon gaan...
Maar ja, ik roep maar ff in de herinnering dat we eind jaren 90 jaren hebben gekend waarin zich 40 a 50 duizend asielzoekers zich hier meldden.....Dergelijke aantallen kan een klein land als Nederland echt niet aan. Die grote aantallen waren wel bij de gratie dat Nederland een te soft/te ruimhartig asielbeleid had.....We moeten dus oppassen dat de boodschap niet weer wordt "Nederland wordt weer ruimhartiger voor asielzoeker" want dan gaan we weer terug naar af.....Onder Balkenende hebben we de asielproblematique weer op orde gekregen...
Ja, das waar ook. Het was de wetgeving van Job Cohen, ja....Maar ja, de eer komt ook deels aan Balkenende en Verdonk toe....Immers als je het bij de uitvoering laat afweten sta je alsnog met lege handen, toch?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De nieuwe procedures zijn ten tijde van Paars II ontwikkeld. Je ging er alleen pas echt wat van merken onder balkenende.
die uitspraak maakt Wilders ook compleet ongeloofwaardig. Hij gooit uiteindelijk hiermee zijn eigen ruiten in ....Alhoewel, kan je dat afvragen of dat het ook voor zijn electoraat geldt....Ik dacht met die uitspraak over Tsunamie van de Islamisering ook dat Wilders de das om zou doen...,.Maar niets was minder waar...blijkende de verkiezingsuitslag....quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.
Wat zou dat betekenen ? Het land stort in ? Doden en gewonden ? Moet ik bang worden ? Vluchten nu het nog kan ?
Een deel van zijn kiezers zullen ongetwijfeld uit het Fortuyn blok komen, en die stonden niet allemaal bekend om hun nuance zullen we maar zeggen.,quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
die uitspraak maakt Wilders ook compleet ongeloofwaardig. Hij gooit uiteindelijk hiermee zijn eigen ruiten in ....Alhoewel, kan je dat afvragen of dat het ook voor zijn electoraat geldt....Ik dacht met die uitspraak over Tsunamie van de Islamisering ook dat Wilders de das om zou doen...,.Maar niets was minder waar...blijkende de verkiezingsuitslag....
Ja, idd....Best eng eigenlijk....quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een deel van zijn kiezers zullen ongetwijfeld uit het Fortuyn blok komen, en die stonden niet allemaal bekend om hun nuance zullen we maar zeggen.,
Oei, dat maakt een discussie met hem wel bijzonder frustrerend dan.....quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mijn schoon pa is net als Wilders een volkomen pessimist. In alles wat er gebeurt ziet hij rampspoed en verloedering.
Dan wil hij weer z'n Volvo te voorschijn halen om al dat tuig plat te rijden.![]()
Er is ook niet echt discussie mogelijk, het zijn voornamelijk statements van zijn kant. Echt heel bijzonder.
Ach nee, ik laat m uitrazen en blijf vriendelijk glimlachen. Afentoe lach ik m een beetje uit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oei, dat maakt een discussie met hem wel bijzonder frustrerend dan.....![]()
Ja, dat is ook het beste....Maar ik begrijp wel dat het soms erg frustrerend kan zijn....quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ach nee, ik laat m uitrazen en blijf vriendelijk glimlachen. Afentoe lach ik m een beetje uit.
Oei, een stokpaardje dus.....Ja, ik heb dat soms weer erg met die lui van de VVD....Ik hoorde Henk Kamp weer bij Knevel huilen over het plan van het nieuwe kabinet om een kleinere groep mensen te herkeuren....Hij heeft geen greintje meededogen.....Ee 45 + ers als als ex-WAO-er komt echt nergens meer aan de bak...Ik heb zo'n hekel aan een grenzeloze hardheid...Dat is weer mijn stokpaardje...quote:Komt ie weer met z'n shell verhalen over het tuig in het Midden-Oosten en Nigeria...
Het CPB is een socialistisch bolwerk vol linkse boomknuffelaars.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, als er volgens het CPB bezuinigingen nodig zijn, en die komen er niet, tja dan kan hij wel eens gelijk hebben.
Ja! Dat moet wel, want ze zijn het niet met mijn goddelijke zelf eens!quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:21 schreef nonzz het volgende:
[..]
Het CPB is een socialistisch bolwerk vol linkse boomknuffelaars.
Socrates had het niet mooier kunnen zeggen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:27 schreef CANARIS het volgende:
Of je hebt weten of je hebt ze niet.
Zalm heeft Nederland achtergelaten met een begrotingstekort voor het komende jaar. Een geheime sneaky manier van stemmen winnen. Nou, da's mooi mislukt, dus.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:48 schreef PJORourke het volgende:
Er moesten toch volgens het CPB miljarden bezuinigd worden, deze regeerperiode? Nou, waar zijn die bezuinigingen dan? Die zullen ooit moeten plaats vinden. Kortom, het volgende kabinet kan weer impopulair gaan saneren na deze geldsmijterij.
Dit jaar wel, maar volgend jaar niet meer, dankzij Zalm. Hij heeft gewoon kosten vooruitgeschoven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Volgens mij heeft Nederland momenteel een begrotingsoverschot.
Echt, dit soort posts mogen van mij zo gigantisch keihard weggesodeflikkerd worden he? Wordt je het zelf nou ook nooit zat? Grapjes als Mao-rijnissen (HAHAHAHA) en die eeuwige linkse boomknuffelaars? Iets met herhaling en verveling ofzo? Of denk je echt dat er iemand zit te wachten op die one-liners?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:21 schreef nonzz het volgende:
[..]
Het CPB is een socialistisch bolwerk vol linkse boomknuffelaars.
Exactly my thought.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, dit soort posts mogen van mij zo gigantisch keihard weggesodeflikkerd worden he? Wordt je het zelf nou ook nooit zat? Grapjes als Mao-rijnissen (HAHAHAHA) en die eeuwige linkse boomknuffelaars? Iets met herhaling en verveling ofzo? Of denk je echt dat er iemand zit te wachten op die one-liners?
Maorijnissenquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, dit soort posts mogen van mij zo gigantisch keihard weggesodeflikkerd worden he? Wordt je het zelf nou ook nooit zat? Grapjes als Mao-rijnissen (HAHAHAHA) en die eeuwige linkse boomknuffelaars? Iets met herhaling en verveling ofzo? Of denk je echt dat er iemand zit te wachten op die one-liners?
De volgende 25000 staan al aan de grenzen, het is het zoveelste generaal pardon.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik deel die vrees niet. Bovendien is het woord Generaal Pardon nogal groot voor een kleine groep van 25.000 man.
Hoeveel maal hebben we hier een generaal pardon uitgevoerd?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De volgende 25000 staan al aan de grenzen, het is het zoveelste generaal pardon.
Dr uit met die leugenachtige gelukszoekers!
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De volgende 25000 staan al aan de grenzen, het is het zoveelste generaal pardon.
Dr uit met die leugenachtige gelukszoekers!
Diverse keren, ken je geschiedenis!quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoeveel maal hebben we hier een generaal pardon uitgevoerd?
bron?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:15 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De volgende 25000 staan al aan de grenzen,
Welke dan? Kan je me daar even op wijzen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:19 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Diverse keren, ken je geschiedenis!
Een land besturen met emotie is ALTIJD een slechte zaak. Het is niet voldoende dat we slechts besluiten nemen omdat we er een 'goed gevoel' bij hebben, het moet ook rationeel gezien goed zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het heeft niets met logica te maken, het gaat om emotie.
Gelukkig doen jullie linkse boomknuffelaars dat nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je gezicht staat permantent op een rare stand. Even een zalfje halen lijkt me goed voor je.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:42 schreef Fetai het volgende:
[..]
Gelukkig doen jullie linkse boomknuffelaars dat niet![]()
Je hoeft maar een beetje rechts te zijn en je bent gelijk een racist/facist en dat soort onzin![]()
Emotie is de basis van elk politiek bestel. Anders zou niemand het erg vinden om zwervers af te schieten, slavernij weer in te voeren en kinderen te verkrachten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een land besturen met emotie is ALTIJD een slechte zaak. Het is niet voldoende dat we slechts besluiten nemen omdat we er een 'goed gevoel' bij hebben, het moet ook rationeel gezien goed zijn.
Kloptquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Emotie is de basis van elk politiek bestel. Anders zou niemand het erg vinden om zwervers af te schieten, slavernij weer in te voeren en kinderen te verkrachten.
Wat een onzin!quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Emotie is de basis van elk politiek bestel. Anders zou niemand het erg vinden om zwervers af te schieten, slavernij weer in te voeren en kinderen te verkrachten.
Wat is de rationele grond daarvoor dan?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef Richboy het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Daarmee stel je dus dat er geen rationele grond is om zwervers een humaan bestaan te gunnen/geven, mensen vrijheid te geven en 'iets' van een seksuele moraal te hanteren?
Slavernij:quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is de rationele grond daarvoor dan?
Het principiele idee van vrijheid is toch ook een emotie? Een emotie waarmee ik het eens ben, daar niet van, maar toch.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:02 schreef Richboy het volgende:
[..]
Slavernij:
Het principiele idee van 'vrijheid'
Kinderverkrachters:
Wat gij niet wilt dat u(w kind) geschied, doet dat ook een ander niet.
Zwervers:
Ook hier, wat gij niet wilt....
Het is rationeel in je eigen belang dat je een ander een stuk helpt (al was het alleen maar omdat het goedkoper is dan ze uit honger misdaden laten plegen en ze vervolgens dus in de cel hebt.)
Je ontkomt niet aan emotie. Men heeft vaak zat geprobeerd zaken puur rationeel uit te voeren. Lukt niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een land besturen met emotie is ALTIJD een slechte zaak. Het is niet voldoende dat we slechts besluiten nemen omdat we er een 'goed gevoel' bij hebben, het moet ook rationeel gezien goed zijn.
De post was een cynische reactie op PJORourke. Ik wilde juist een reactie geven die hij zou kunnen geven over het CPB. Ik word ook schijtziek van dat soort simpel gebral.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Allicht niet...ik zeg ook niet dat een land besturen met alleen RATIO de beste manier is. Echter moet ratio wel de overhand hebben, anders gaat het nergens meer over.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je ontkomt niet aan emotie. Men heeft vaak zat geprobeerd zaken puur rationeel uit te voeren. Lukt niet.
Die groep is al gegroeid tot ca. 38.000.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Met dat verschil dat wij een overheid hebben die in 10% van een mensenleven niet in staat is om te bedenken of iemand mag blijven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:53 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Die groep is al gegroeid tot ca. 38.000.
En het blijft onzin om economische vluchtelingen toe te laten terwijl andere economische vluchtelingen ook teruggestuurd worden.
Ja het zijn economische vluchtelingen, de rechter heeft namelijk keer op keer geoordeeld dat ze geen gevaar lopen in eigen land en dus geen recht hebben op asiel.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.
De wachttijd is veel te lang, dat klopt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:04 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Met dat verschil dat wij een overheid hebben die in 10% van een mensenleven niet in staat is om te bedenken of iemand mag blijven.
Pleur die mongolen die steevast over Wilders zijn haar beginnen ook maar van het forum. Dat is natuurlijk wel grappig.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Valt het je niet op dat je alleen maar post dat je posts wil deleten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Jarno het volgende:
Doet me sterk aan Wilders denkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Valt het je niet op dat je alleen maar post dat je posts wil deleten?
dat is het verschil:quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Pleur die mongolen die steevast over Wilders zijn haar beginnen ook maar van het forum. Dat is natuurlijk wel grappig.
naja, je ziet hoe fijnzinnig pjorourke en consorten zijn taal overneemt en toepast alsof het de harde waarheid is, zonder ook maar even te kijken naarwat het betekent.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:07 schreef SCH het volgende:
Laat hem maar lekker dit soort taal gebruiken, dan wordt hij niet serieus genomen en bereikt nada.
Ach joh, PJO, van die zolderkamertjespolitiek zonder natte voetenquote:Op donderdag 8 februari 2007 18:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
naja, je ziet hoe fijnzinnig pjorourke en consorten zijn taal overneemt en toepast alsof het de harde waarheid is, zonder ook maar even te kijken naarwat het betekent.
Volgens Verdonk in één van de verkiezingsdebatten ging het sowieso nog maar om een paar honderd mensen die in aanmerking zouden komen voor het pardon. Verdonk zou de waarheid natuurlijk nooit geweld aan doen dus zal het allemaal wel meevallen met die "afgrond"quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:17 schreef Nielsch het volgende:
Beste Geert, have a break, have a KitKat. Het zal wel loslopen allemaal. Hoewel ik het een slecht regeerakkoord vind, vind ik niet dat we op de afgrond staan. Als dat wel zo zou zijn dan zou ik hier wel weg gaan namelijk. Ik vraag me ook af waarom Wilders dat niet doet. Die magneetfunctie van dat pardon zal in de kiem gesmoord worden door de huidige regelgeving omtrent deze mensen. Dus rustig maar allemaal. Die gelukszoekers zullen echt niet zomaar Nederland binnen komen.
Het ging over makkelijke grappen over links. Ik constateerde alleen even dat er net zulke makkelijke grappen gemaakt worden over rechts. Ik ben overigens geen Wilders aanhanger, just for the record.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat is het verschil:
wildersaanhangers hier zijn gewoon niet van het feit af te brengen dat het wederom een eenzijdige kijk op de samenleving is: het enige wat jullie willen horen is: alle buitenlanders eruit. Al is de rest zo goed, als de buitenlanders eruit zijn, dan pas zijn jullie blij en tevreden. Er wordt op geen enkele manier gedacht over een betere samenleving en er wordt geen enkele moeite gedaan om tolerantie etc. e gebruiken. als de buitenlanders er maar uit zijn.
gewoon walgelijk dom.
Jahaaaa, maar die die paar honderd mensen gaan natuurlijk wel meteen radicaliseren op het moment dat ze pardon krijgen. Die paar honderd lui zijn echt niet meer in de hand te houden hoor. Dat is die afgrond waar Geert het over heeftquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens Verdonk in één van de verkiezingsdebatten ging het sowieso nog maar om een paar honderd mensen die in aanmerking zouden komen voor het pardon. Verdonk zou de waarheid natuurlijk nooit geweld aan doen dus zal het allemaal wel meevallen met die "afgrond".
Kwestie van genoeg binnen krijgen, dan is de afgrond weer gedicht.quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:02 schreef nonzz het volgende:
Jahaaaa, maar die die paar honderd mensen gaan natuurlijk wel meteen radicaliseren op het moment dat ze pardon krijgen. Die paar honderd lui zijn echt niet meer in de hand te houden hoor. Dat is die afgrond waar Geert het over heeft![]()
![]()
HAHAHAHHAHAquote:Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.
hehe ach, de nadruk lag toch op een bepaald aantal die-hard wilders fans hier.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:04 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het ging over makkelijke grappen over links. Ik constateerde alleen even dat er net zulke makkelijke grappen gemaakt worden over rechts. Ik ben overigens geen Wilders aanhanger, just for the record.
Dus jij vindt dierenmishandeling niet belangrijk? Dan begrijp je toch ook wel dat ik er niet wakker van zal liggen als jij mishandeld wordt. Deze vragen zijn puur algemeen en gaan niet alleen over deze zaak.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:20 schreef nonzz het volgende:
Gelukkig weet de PVV ook kamervragen te stellen over echt belangrijke onderwerpen:
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=678&Itemid=1
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:23 schreef Fetai het volgende:
Deze vragen zijn puur algemeen...
Algemeen?quote:Kent U het bericht (*) dat een 31 jarige verwarde man een 4 maanden oude pup in elkaar heeft getrapt waar deze inwendige bloedingen en zes gebroken ribben aan over heeft gehouden?
Algemeen?quote:Is het juist dat de dader na het opmaken van een proces-verbaal weer op straat is gezet?
Algemeen?quote:Zo ja, is het U bekend of het hier om een recidivist gaat?
Algemeen?quote:Is het U bekend of de dader vervolgd gaat worden? Zo ja, ter zake van welke strafbaarstelling(en)?
Rot fruit natuurlijk hè.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:35 schreef Lithion het volgende:
...Nou ja, met dat haar is het natuurlijk makkelijk richten..
Tuurlijk ben ik sarcastisch. De PVV grijpt gewoon een incident aan om op onderbuikgevoelens in te spelen. Dit heeft niets te maken met serieus politiek bedrijven. Dat dierenmishandeling verkeerd staat daar helemaal los van. Het gaat mij in dit geval over de manier waarop. Waarom moeten ze hierover beginnen na zo'n incident? Gaan ze straks ook kamervragen stellen als er een muis in een muizenval is gelopen? Of als er een mug is doodgeslagen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:23 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dus jij vindt dierenmishandeling niet belangrijk? Dan begrijp je toch ook wel dat ik er niet wakker van zal liggen als jij mishandeld wordt. Deze vragen zijn puur algemeen en gaan niet alleen over deze zaak.
Uitgaande van het feit dat je sarcastisch bent in je bericht. Als dit niet het geval is, mijn excuses.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:35 schreef Lithion het volgende:
[..]![]()
![]()
.
[..]
Algemeen?
[..]
Algemeen?
[..]
Algemeen?
[..]
Algemeen?
Het is incidentenpolitiek van het gevaarlijkste soort. Wat een paljas. Nou ja, met dat haar is het natuurlijk makkelijk richten..
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 18:45 schreef Fetai het volgende:![]()
![]()
Een beetje nadenken mag ook wel soms he, hiermee bedoelde ik dat er een statement gemaakt wordt. Beunhaas![]()
Ach dierenmishandeling is overrated.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:23 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dus jij vindt dierenmishandeling niet belangrijk? Dan begrijp je toch ook wel dat ik er niet wakker van zal liggen als jij mishandeld wordt. Deze vragen zijn puur algemeen en gaan niet alleen over deze zaak.
Uitgaande van het feit dat je sarcastisch bent in je bericht. Als dit niet het geval is, mijn excuses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |