abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46044779
quote:
DEN HAAG (ANP) - Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders van de PVV ,,verschrikkelijk''. Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.

Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders (archieffoto, november 2006) van de PVV verschrikkelijk. ANP Photo
Dit omdat nu ,,tienduizenden die gelogen en bedrogen hebben aan een verblijfsvergunning worden geholpen''. Ook wordt er ,,niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen''.
Het besluit een referendum over een nieuwe Europese grondwet afhankelijk te maken van een advies van de Raad van State is een schande. Wilders zei dat dinsdag in een eerste reactie op het regeerakkoord.
Het stuk is volgens hem een overwinning van de PvdA. ,,Het CDA heeft op bijna alle punten verloren. Er komt een Bosbelasting voor rijkere AOW'ers. Er is per saldo nauwelijks sprake van lastenverlichting, want die wordt weer helemaal teniet gedaan door lastenverzwaringen.''
Wat Wilders betreft kan het nieuwe kabinet, dat nog moet aantreden, maar het beste meteen weer opstappen.

bron
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat generaal pardon er nu precies uit komt te zien. Het lijkt mij eerder een specifiek pardon....want het zal echt wel afgebakend zijn...Het lijkt mij echter een onmogelijk opgave om dat goed te kunnen doen....

Die pardonregeling mag dan wel een nobel plan zijn van menselijkheid, maar heeft Wilders niet aan de andere kant een punt als hij stelt dat diegenen die zich blauw hebben geprocedeerd nu ineens worden beloond met een verblijfvergunning Terwijl die meestal in een eerdere aanleg door de rechter te verstaan hebben gekregen het land te moeten verlaten.....

En wat betreft degenen die gehoor hadden gegeven aan een eerdere uitspraak van de rechter.....Komen die straks gewoon terug om hun recht te halen?...Want willen gelijk worden gesteld aan degenen die uitspraken van de rechter en de wet hebben aan hun laars hadden gelapt......of hadden gelogen ?

Juridisch kruidvat in wording.....?

Ik hoop maar dat er goed over is nagedacht....We moeten zeker niet weer een eerste klas asielland gaan worden zoals eind jaren 90.... Natuurlijk moet die pardonregeling niet voor een enorm aanzuig-effect gaan bewerkstelligen. Die zorg deel ik met Wilders...

Hoe kijken jullie er tegen aan?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 06-02-2007 16:59:15 ]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:02:11 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46045088
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46045150
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Nu je het zegt....

Het lijkt wat grijzer te zijn ja...

Maar misschien wel door de lichtval...Ik zal er eens op gaan letten....
pi_46045321
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is . Zou me bijna verbazen.

En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:11:14 #5
59009 paullo
vini vidi vici
pi_46045420
Gelijk heeft ie wat die invasie betreft
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_46045428
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
pi_46045711
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
quote:
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:22:44 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_46045815
Dan rest nog de vraag: Hoe relevant is de mening van Wilders in dezen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_46045901
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
marignaal.
pi_46045918
grote woorden, kleine hersens
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:26:07 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46045920
quote:
Ongeveeer 9/150e deel .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46045932
quote:
ongeveer 0,0...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_46045933
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
[..]

Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
pi_46046000
Goed punt Geert!
pi_46046021
Hij moet niet gaan kwaken. Dit is gewoon theater wat hij maakt. Hij moet zich laten horen in de Kamer.
pi_46046129
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....

Maaruhhhhh: je weet wel wat toekomstinge vluchtelingen graag willen horen: er is in Nederland een pardon en de rest horen ze dan niet meer.........en komen dan vervolgens in gorte getalen.....Hoe denk jij daarover......
pi_46046159
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....

Maaruhhhhh: je weet wel wat toekomstinge vluchtelingen graag willen horen: er is in Nederland een pardon en de rest horen ze dan niet meer.........en komen dan vervolgens in gorte getalen.....Hoe denk jij daarover......
De huidige procedure heeft wat nadelen maar werkt redelijk goed en is streng. Zie niet zo'n probleem.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:04:26 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46047105
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46047313
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:26:24 #20
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46047782
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:

Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:27:35 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46047810
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En Femke kakkelde al meteen over het milieu, ieder zijn vak zullen we maar zeggen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46047871
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:26 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.
Uiteraard. Maar wel schattig dat Wilders een pardon zo'n beetje gelijk stelt aan de ondergang van de wereld.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:35:31 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_46048042
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Inderdaad ja
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 18:35:50 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46048052
Wilders heeft gelijk.
Uithuilen kan op 7 maart a.s.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:36:11 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46048061
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:37:47 #26
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46048110
Nou ja, als Wilders het een ramp vindt, zal het wel meevallen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:38:40 #27
150991 Kritski
De Übermensch
pi_46048130
Dat doemdenken hoort een beetje bij de politiek, malle du_ke...

Dat GL clubje van je schreeuwt ook moord en brand als er een stukje snelweg geasfalteerd wordt. "De glorieuze ongerepte ( ) Nederlandse natuur wordt vernietigd!"
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 18:38:42 #28
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46048132
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft. Op wie schoven zij dat alweer?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:39:31 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46048163
quote:
Waar heeft Bos dat gezegd?

Er wordt trouwens dezelfde procedure gevolgd als de vorige keer, namelijk dat eerst de Raad van State een advies gaat geven of de aangepaste/alternatieve 'grondwet' dergelijke drastische gevolgen heeft dat een volksraadpleging wenselijk is. Daarna kan de Tweede Kamer beslissen of ze dat advies over nemen. Dit alles nadat er een alternatief is geformuleerd natuurlijk De vorige keer was er geen kritiek te horen, nu opeens wel. Waar ben je bang voor, dat de nieuwe grondwet niet zo ingrijpend zal zijn?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:41:55 #30
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46048226
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:37 schreef Slarioux het volgende:
Nou ja, als Wilders het een ramp vindt, zal het wel meevallen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:43:53 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46048282
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft.
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:44:24 #32
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46048302
quote:
Hecht je dan serieus waarde aan de woorden van Bos?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:46:46 #33
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46048361
quote:
Helemaal met 'm eens.
Niet bepaald.
quote:
Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Helemaal mee eens. Maar we zullen nog wel eens zien wat er gaat gebeuren met die Europese grondwet.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 18:48:42 #34
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46048424
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
pi_46048602
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Bedoel je niet kamervragen? Daar scoort de SP idd behoorlijk hoog.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:54:11 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46048603
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..

Misschien ben je in de war met kamervragen, daar is de SP inderdaad altijd erg op stoom.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 18:55:49 #37
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46048657
Hmmm, okay.
Ik was in de war met kamervragen, overigens zijn dat voorlopers van moties van wantrouwen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:00:11 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_46048798
Geert hou je bek es
pi_46049847
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Wetovertreders, illegalen, mensen die wegmoesten maar brutaal het Nederlandse overheidsgezag hebben genegeerd voor jaren lang, worden nu beloond.
Ook mensen waarvan tig keer is onderzocht of ze veilig waren in hun land en dus op basis daarvan géén verblijfsvergunning hebben gekregen en andermaal werden uitgeprocedeerd maar toch stieken zijn gebleven mogen nu ook echt blijven.
Wie legt mij dit uit? Waar zijn we dan mee bezig?

Maar goed, het is, hoe teleurstellend ook, de wil van de kiezer, dat is democratie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_46049985
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Is gewoon uitgroei volgens mij.
pi_46049989
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Wetovertreders, illegalen, mensen die wegmoesten maar brutaal het Nederlandse overheidsgezag hebben genegeerd voor jaren lang, worden nu beloond.
Ook mensen waarvan tig keer is onderzocht of ze veilig waren in hun land en dus op basis daarvan géén verblijfsvergunning hebben gekregen en andermaal werden uitgeprocedeerd maar toch stieken zijn gebleven mogen nu ook echt blijven.
Wie legt mij dit uit? Waar zijn we dan mee bezig?

Maar goed, het is, hoe teleurstellend ook, de wil van de kiezer, dat is democratie.
Het heeft niets met logica te maken, het gaat om emotie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:31:07 #42
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46050002
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Door je niet blind te staren op het feit dat ze gebleven zijn en ze neer te zetten als criminelen, maar gewoon in te zien dat die mensen ook wat moeten.

Maar dan staan er opeens hoeders der Neerlandsche wet op met een hoop geblaaskaak over regels. Diezelfde mensen praten allerlei zaken net zo makkelijk goed met als argument dat sommige dingen zich niet in regeltjes laten vatten.

Vreemd land dit.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:34:57 #43
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_46050139
quote:
...brengt het land aan de rand van de afgrond
Mensen die dit soort dingen zeggen zijn makkelijk te categoriseren: die hoef je niet serieus te nemen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:36:26 #44
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_46050212
Hehe ja komt wat zielig over, dat 'aan de rand van de afgrond'.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:38:00 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46050293
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe ja komt wat zielig over, dat 'aan de rand van de afgrond'.
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:40:05 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46050389
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:10 schreef du_ke het volgende:
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.
Gebaseerd op jarenlange sabotage van de wet, gehuil over lekkende tenten en uitgeprocedeerde asielzoekers. Er is altijd wel een groep die niet onder het pardon valt, er is altijd een groep die dat zielig vindt en tegen de bewindspersoon van het moment gaat ageren. Kosto, Schmitz, Cohen en Verdonk kregen hier allemaal last van, geen reden om te veronderstellen dat dat nu afgelopen is.
pi_46050460
Hey, Wilders, geef die mensen ook eens wat VRIJHEID
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:42:30 #48
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_46050488
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
Ach, het is een geruststelling dat zijn op angst gebaseerde politiek niet tot een meerderheid leidt in het nuchtere Nederland. Laten we hopen dat dit zo blijft.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:42:47 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46050499
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef Vhiper het volgende:
Hey, Wilders, geef die mensen ook eens wat VRIJHEID
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.
pi_46050538
Even wachten tot het me boeit hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')