Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat generaal pardon er nu precies uit komt te zien. Het lijkt mij eerder een specifiek pardon....want het zal echt wel afgebakend zijn...Het lijkt mij echter een onmogelijk opgave om dat goed te kunnen doen....quote:DEN HAAG (ANP) - Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders van de PVV ,,verschrikkelijk''. Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.
Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders (archieffoto, november 2006) van de PVV verschrikkelijk. ANP Photo
Dit omdat nu ,,tienduizenden die gelogen en bedrogen hebben aan een verblijfsvergunning worden geholpen''. Ook wordt er ,,niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen''.
Het besluit een referendum over een nieuwe Europese grondwet afhankelijk te maken van een advies van de Raad van State is een schande. Wilders zei dat dinsdag in een eerste reactie op het regeerakkoord.
Het stuk is volgens hem een overwinning van de PvdA. ,,Het CDA heeft op bijna alle punten verloren. Er komt een Bosbelasting voor rijkere AOW'ers. Er is per saldo nauwelijks sprake van lastenverlichting, want die wordt weer helemaal teniet gedaan door lastenverzwaringen.''
Wat Wilders betreft kan het nieuwe kabinet, dat nog moet aantreden, maar het beste meteen weer opstappen.
bron
Nu je het zegt....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...quote:En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
marignaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Dan rest nog de vraag: Hoe relevant is de mening van Wilders in dezen?
Ongeveeer 9/150e deelquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
ongeveer 0,0...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
[..]
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
De huidige procedure heeft wat nadelen maar werkt redelijk goed en is streng. Zie niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....
Maaruhhhhh: je weet wel wat toekomstinge vluchtelingen graag willen horen: er is in Nederland een pardon en de rest horen ze dan niet meer.........en komen dan vervolgens in gorte getalen.....Hoe denk jij daarover......![]()
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
En Femke kakkelde al meteen over het milieu, ieder zijn vak zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
Uiteraard. Maar wel schattig dat Wilders een pardon zo'n beetje gelijk stelt aan de ondergang van de wereld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:26 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft. Op wie schoven zij dat alweer?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Waar heeft Bos dat gezegd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:37 schreef Slarioux het volgende:
Nou ja, als Wilders het een ramp vindt, zal het wel meevallen.
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft.
Hecht je dan serieus waarde aan de woorden van Bos?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Niet bepaald.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens.
Helemaal mee eens. Maar we zullen nog wel eens zien wat er gaat gebeuren met die Europese grondwet.quote:Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.
Bedoel je niet kamervragen? Daar scoort de SP idd behoorlijk hoog.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Is gewoon uitgroei volgens mij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Het heeft niets met logica te maken, het gaat om emotie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Wetovertreders, illegalen, mensen die wegmoesten maar brutaal het Nederlandse overheidsgezag hebben genegeerd voor jaren lang, worden nu beloond.
Ook mensen waarvan tig keer is onderzocht of ze veilig waren in hun land en dus op basis daarvan géén verblijfsvergunning hebben gekregen en andermaal werden uitgeprocedeerd maar toch stieken zijn gebleven mogen nu ook echt blijven.
Wie legt mij dit uit? Waar zijn we dan mee bezig?
Maar goed, het is, hoe teleurstellend ook, de wil van de kiezer, dat is democratie.
Door je niet blind te staren op het feit dat ze gebleven zijn en ze neer te zetten als criminelen, maar gewoon in te zien dat die mensen ook wat moeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Mensen die dit soort dingen zeggen zijn makkelijk te categoriseren: die hoef je niet serieus te nemen.quote:...brengt het land aan de rand van de afgrond
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe ja komt wat zielig over, dat 'aan de rand van de afgrond'.
Gebaseerd op jarenlange sabotage van de wet, gehuil over lekkende tenten en uitgeprocedeerde asielzoekers. Er is altijd wel een groep die niet onder het pardon valt, er is altijd een groep die dat zielig vindt en tegen de bewindspersoon van het moment gaat ageren. Kosto, Schmitz, Cohen en Verdonk kregen hier allemaal last van, geen reden om te veronderstellen dat dat nu afgelopen is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:10 schreef du_ke het volgende:
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.
Ach, het is een geruststelling dat zijn op angst gebaseerde politiek niet tot een meerderheid leidt in het nuchtere Nederland. Laten we hopen dat dit zo blijft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef Vhiper het volgende:
Hey, Wilders, geef die mensen ook eens wat VRIJHEID![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |