Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat generaal pardon er nu precies uit komt te zien. Het lijkt mij eerder een specifiek pardon....want het zal echt wel afgebakend zijn...Het lijkt mij echter een onmogelijk opgave om dat goed te kunnen doen....quote:DEN HAAG (ANP) - Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders van de PVV ,,verschrikkelijk''. Het generaal pardon dat de partijen willen overeenkomen ,,brengt het land aan de rand van de afgrond''.
Het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie is volgens fractieleider Geert Wilders (archieffoto, november 2006) van de PVV verschrikkelijk. ANP Photo
Dit omdat nu ,,tienduizenden die gelogen en bedrogen hebben aan een verblijfsvergunning worden geholpen''. Ook wordt er ,,niets gedaan om de islamitische invasie te stoppen''.
Het besluit een referendum over een nieuwe Europese grondwet afhankelijk te maken van een advies van de Raad van State is een schande. Wilders zei dat dinsdag in een eerste reactie op het regeerakkoord.
Het stuk is volgens hem een overwinning van de PvdA. ,,Het CDA heeft op bijna alle punten verloren. Er komt een Bosbelasting voor rijkere AOW'ers. Er is per saldo nauwelijks sprake van lastenverlichting, want die wordt weer helemaal teniet gedaan door lastenverzwaringen.''
Wat Wilders betreft kan het nieuwe kabinet, dat nog moet aantreden, maar het beste meteen weer opstappen.
bron
Nu je het zegt....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...quote:En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
marignaal.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Dan rest nog de vraag: Hoe relevant is de mening van Wilders in dezen?
Ongeveeer 9/150e deelquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
ongeveer 0,0...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
[..]
Maar heeft wel een punt als het gaat om precedent werking. Die zorg deel ik met Wilders...
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
De huidige procedure heeft wat nadelen maar werkt redelijk goed en is streng. Zie niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als de afbakening idd goed is, dan zal het best beheersbaar zijn....
Maaruhhhhh: je weet wel wat toekomstinge vluchtelingen graag willen horen: er is in Nederland een pardon en de rest horen ze dan niet meer.........en komen dan vervolgens in gorte getalen.....Hoe denk jij daarover......![]()
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:26 schreef du_ke het volgende:
Ach die precedentwerking ben ik niet zo bang voor. Als men de groep maar goed afbakent is er niet zoveel aan de hand.
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De volgende keer als Vluchtelingenwerk het ergens niet mee eens is grijpen ze vast weer naar een pardon. Zo wordt met al dat gejank het handhaven van de wet onmogelijk gemaakt.
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Goh Wilders denkt dat het geen goed regeerakkoord is. Zou me bijna verbazen.
En het gaat hem weer om de enge negertjes ook bijna nieuws.
En Femke kakkelde al meteen over het milieu, ieder zijn vak zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, verrast zal er niemand zijn...Enne hij legt de nadruk wel erg op het asiel en islam gebeuren...Maar ja ik denk dat dit niemand anders had verwacht......
Uiteraard. Maar wel schattig dat Wilders een pardon zo'n beetje gelijk stelt aan de ondergang van de wereld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:26 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Femke was anders ook niet blij, hoort gewoon bij de oppositierol.
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft. Op wie schoven zij dat alweer?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Waar heeft Bos dat gezegd?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:37 schreef Slarioux het volgende:
Nou ja, als Wilders het een ramp vindt, zal het wel meevallen.
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Volgens mij is de SP nog steeds kampioen wat moties indienen betreft.
Hecht je dan serieus waarde aan de woorden van Bos?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Niet bepaald.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens.
Helemaal mee eens. Maar we zullen nog wel eens zien wat er gaat gebeuren met die Europese grondwet.quote:Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Wilders heeft in 2 jaar volgens mij 8 dergelijke moties ingediend of gesteund. 3 keer tegen het gehele kabinet, 3 keer tegen Donner, 1 keer tegen Ross en 1 keer tegen Remkes. Ik geloof niet dat de SP gemiddeld 4 per jaar haalt.
Bedoel je niet kamervragen? Daar scoort de SP idd behoorlijk hoog.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan zal ik in de war zijn met GL, maar 1 van die 2 heeft echt een record op zinloos indienen van moties die dan ook nog eens nergens over gaan. Ik weet vrij zeker dat dat SP was.
Is gewoon uitgroei volgens mij.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
Valt het nou alleen mij op, maar heeft Wilders een nieuwe kleurspoeling door zijn haar
Het heeft niets met logica te maken, het gaat om emotie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Wetovertreders, illegalen, mensen die wegmoesten maar brutaal het Nederlandse overheidsgezag hebben genegeerd voor jaren lang, worden nu beloond.
Ook mensen waarvan tig keer is onderzocht of ze veilig waren in hun land en dus op basis daarvan géén verblijfsvergunning hebben gekregen en andermaal werden uitgeprocedeerd maar toch stieken zijn gebleven mogen nu ook echt blijven.
Wie legt mij dit uit? Waar zijn we dan mee bezig?
Maar goed, het is, hoe teleurstellend ook, de wil van de kiezer, dat is democratie.
Door je niet blind te staren op het feit dat ze gebleven zijn en ze neer te zetten als criminelen, maar gewoon in te zien dat die mensen ook wat moeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Shreyas het volgende:
Hij heeft wel een punt met zijn generaal pardon. Nogsteeds snap ik niet hoe je 'voor' kunt zijn.
Mensen die dit soort dingen zeggen zijn makkelijk te categoriseren: die hoef je niet serieus te nemen.quote:...brengt het land aan de rand van de afgrond
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe ja komt wat zielig over, dat 'aan de rand van de afgrond'.
Gebaseerd op jarenlange sabotage van de wet, gehuil over lekkende tenten en uitgeprocedeerde asielzoekers. Er is altijd wel een groep die niet onder het pardon valt, er is altijd een groep die dat zielig vindt en tegen de bewindspersoon van het moment gaat ageren. Kosto, Schmitz, Cohen en Verdonk kregen hier allemaal last van, geen reden om te veronderstellen dat dat nu afgelopen is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:10 schreef du_ke het volgende:
Dat is jouw veronderstelling. Niet ergens op gebasseerd overigens.
Ach, het is een geruststelling dat zijn op angst gebaseerde politiek niet tot een meerderheid leidt in het nuchtere Nederland. Laten we hopen dat dit zo blijft.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef Vhiper het volgende:
Hey, Wilders, geef die mensen ook eens wat VRIJHEID![]()
En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Flauwekul, want?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GP is een afgebakende groep, dus de aanzuigende werking is wat mij betreft flauwekul.
Als Wilders het elke keer in alle media hard genoeg blijft schreeuwen komt die boodschap wel over heel de wereld ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Flauwekul, want?
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
Ik vrees toch wel een precedentwerking. Het lijkt mij onvermijdelijk bij een (specifiek) pardon.....Maar hoop dat het slecht beperkt blijft. Moet er niet aan denken aan die asielstromen richting Nederland eind jaren 90...![]()
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Als ik mij goed herinner is de procedure opgesteld door Cohen als reactie op enorme toename van assielzoekers. Verdonk heeft daar inderdaad nait zoveul aan aangepast.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?
Nee, er zijn geen problemen met de groep mensen die zijn gekomen na de invoering van de nieuwe procedure, over die groep wordt ook niet gesproken, instroom is ook enorm afgenomen. De problemen zitten bij de mensen van voor deze procedure. Ten tijde van het einde van paars II.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:41 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Paar doorlaten kan toch nog wel?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekersquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Paar doorlaten kan toch nog wel?
We hebben SP en Wilbers die nu tegen zijn. Wanneer ze die grondwet letterlijk door ons strot duwen, worden die partijen nog groter.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Ik moet nog een schuurtje opknappen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekers.
Nou, de tsunami zal ons over de afgrond spoelen vermoed ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:23 schreef SCH het volgende:
Hellup, de afgrond.
Geen tsunami dit keer?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.
Het referendum had er niet moeten zijn, maar het is nou eenmaal gehouden. Daaruit bleek dat men de grondwet niet wilde. Dat moet je respecteren. De uitslag van de volksraadpleging negeren zou ondemocratisch zijn, het niet houden van een referendum is dat niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:38 schreef JohnDope het volgende:
Het was niet alleen NEE tegen de grondwet, maar ook tegen Europa.
Wij Plebejers konden eindelijk na al die jaren eens laten horen hoe wij over Europa dachten.
Ik van geen enkel van de "slimmen" (de politici) een overtuigend argument gehoord waarom Nederland voor Europa zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Golradir het volgende:
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.
Wij Hollanders zijn uniek, wij hebben Europa helemaal niet nodig.....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:40 schreef Golradir het volgende:
[..]
Dat is juist een mooi argument tegen het houden van volkraadplegingen. Het volk is dom en stemt maar wat. Niet dat het in dit geval slecht uitpakte trouwens.
Wat wil je nu eigenlijk? Minder samenwerking? Wij kunnen niet zonder goede samenwerking met Duitsland. Israel stelt niks voor zonder de VS.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij Hollanders zijn uniek, wij hebben Europa helemaal niet nodig.....
Zoals ik al in een ander topic zei; waarom zouden wij ons druk maken, terwijl een land als bijvoorbeeld Israel zich helemaal niet druk maakt, terwijl zij met iedereen bonje in de regio hebben. Bij ons is het DisneyLand in verhouding tot die regio.
Als zij zich weten te redden, dan moeten wij dat toch ook kunnen!
Zo extreem als Israel het heeft, zal het nooit worden bij ons (tenminste als we zo positief blijven denken, zoals we nu gemiddeld denken).quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk? Minder samenwerking? Wij kunnen niet zonder goede samenwerking met Duitsland. Israel stelt niks voor zonder de VS.
De hele vergelijking slaat uberhaupt nergens op.
Je wil een soort Zwitserland van Nederland maken?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo extreem als Israel het heeft, zal het nooit worden bij ons (tenminste als we zo positief blijven denken, zoals we nu gemiddeld denken).
maw als zij het in een droge woestijn vol oorlog weten te redden, dan moeten wij Hollanders dat ook kunnen.
De IND weet daar heel creatief mee om te gaan. Ze moeten binnen die periode uitsluitsel geven, dat is dus standaard een afwijzing. Het beoordelen gebeurt pas als er beroep tegen aangetekend wordt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De vrijheid om op te zouten krijgen ze wel.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:30 schreef JohnDope het volgende:
SCH jullie hebben straks niks meer te vertellen, zelfs jouw eigen partij dreigt door decadentie ten onder te gaan.
Helaas NJ, zelfs na een nachtje slapen lukt het me niet...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:40 schreef NJ het volgende:
[..]
En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.
Roep dat Marijnissen redelijk positief overkwam tijdens 2 vandaag over het regeeraccoord.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
Kun je eigenlijk ook nog wat anders posten dan ':')'? Ik zie voortdurend posts van jou voorbijkomen met niet anders dan ':')'.quote:
Ja, hij maakt zich bovendien een beetje ongeloofwaardig met uitspraken als "naar de rand van de afgrond"....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik heb als rechtse CDA'er altijd weinig problemen gehad met Wilders, maar met deze opmerkingen maakt hij zichzelf volstrekt belachelijk. Wilders wordt echt een karikatuur van zichzelf. Het land aan de rand van de afgrond als het generaal pardon doorgaat...![]()
Inderdaad. En in vergelijking met de PVV is *alles* (zelfs de VVD) links. Het gezeur van Wilders is een eentonig cassettebandje. En termen als 'aan de rand van de afgrond' maken duidelijk dat we met een ras-populist van doen hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Mja, niet verwonderlijk, zelfs Balkenende 2 & 3 vond hij niks getuige zijn record aantal moties van wantrouwen in het korte bestaan van zijn partij. En nu gaat hij op precies dezelfde weg door, alleen nu is er voor hem de luxe dat hij het op links kan schuiven als grote boeman. Van opportunisme bij Wilders kijk ik allang niet meer op.
Ze worden door die strenge procedure wel gefilterd waardor ze uiteindelijk niet mogen blijven maar dan weer gaan hopen op een nieuw pardon....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Volgens mij mist het besef hier ergens dat er niet maar één soort motie is. De discussie ging van moties naar moties van wantrouwen (of misschien was dat eerder vergeten er bij te zettten). Er zijn veel moties in te dienen, een heel klein deel daarvan is moties van wantrouwen. Door de oppositie wordt in het algemeen erg veel moties ingediend, dat is vaak de enige manier om iets onder de aandacht te brengen en te proberen er een meerderheid voor te krijgen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als jij meer dan 8 moties van wantrouwen kan vinden bij 1 van die twee partijen, dan heb je een punt. Tot die tijd is Wilders recordhouder met moties van wantrouwen..
Misschien ben je in de war met kamervragen, daar is de SP inderdaad altijd erg op stoom.
Het probleem van de jaren negentig was niet de grote stroom, maar he feit dat mensen jaren zaten te wachten op duidelijkheid. Intussen zaten de kinderen al op school, die spraken alleen maar Nederlands etc. Nogal wiedes dat je dan blijft procederen om te kijken of je hier misschien mag blijven. Het asielbeleid schoot toen danig tekort, die fout waar die mensen de dupe van zijn moeten we nu rechtzetten. Dat schept op geen enkele manier een precedent, mensen komen nu niet eens meer zover dat ze hier een bestaan kunnen opbouwen, omdat ze veel sneller antwoord krijgen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze worden door die strenge procedure wel gefilterd waardor ze uiteindelijk niet mogen blijven maar dan weer gaan hopen op een nieuw pardon.........Verder neemt het niet weg dat asielzoekers hier komen om een gokje te wagen.......als ze het woord pardon al horen...
Resultaat: weer grote asielstromen richting NL ala eind jaren 90..![]()
SCH ziet in dat er op sommige posts niet anders te reageren is dan metquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk ook nog wat anders posten dan ':')'? Ik zie voortdurend posts van jou voorbijkomen met niet anders dan ':')'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |