abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:40:03 #51
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_46053119
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:20:50 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46054781
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46055042
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:41:27 #54
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46055657
Wilders is uiteraard ook een jankbek van beroep. Daar heeft hij 9 zetels meegekregen.
Ook de rest van de oppositie heeft zich laten horen. Het lijkt me wel bij het beroep te horen.

GP is een afgebakende groep, dus de aanzuigende werking is wat mij betreft flauwekul.

En elke keer Bos de schuldgeven van draaien Het is elke keer wat anders, ongelooflijk.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 22:09:25 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46056825
Rand van de afgrond, islamitische invasie, poepoe, het is nogal wat heh.
Carpe Libertatem
pi_46056899
en_door_slecht: verschrikkelijke Wilders
pi_46057147
Mooi. Het zou niet echt goed zijn als Wilders stond te juichen over het regeerakkoord.
pi_46057293
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GP is een afgebakende groep, dus de aanzuigende werking is wat mij betreft flauwekul.
Flauwekul, want?

Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....

Ik vrees toch wel een precedentwerking. Het lijkt mij onvermijdelijk bij een (specifiek) pardon.....Maar hoop dat het slecht beperkt blijft. Moet er niet aan denken aan die asielstromen richting Nederland eind jaren 90...
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 22:22:33 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46057381
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
Als Wilders het elke keer in alle media hard genoeg blijft schreeuwen komt die boodschap wel over heel de wereld ja.
Carpe Libertatem
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:39:37 #60
Stranger than fiction
pi_46058059
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Flauwekul, want?

Ik vrees toch wel een precedentwerking. Het lijkt mij onvermijdelijk bij een (specifiek) pardon.....Maar hoop dat het slecht beperkt blijft. Moet er niet aan denken aan die asielstromen richting Nederland eind jaren 90...
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
pi_46058146
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 22:44:26 #62
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46058243
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:01:14 #63
Stranger than fiction
pi_46058961
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?
Als ik mij goed herinner is de procedure opgesteld door Cohen als reactie op enorme toename van assielzoekers. Verdonk heeft daar inderdaad nait zoveul aan aangepast.

De fout is de gebrekkige werking van de assielaanvragen geweest. Er is in die tijd een enorme achterstand ontstaan (let's call it een wachtlijst) en daar hebben we nu nog steeds last van.

Mijn inziens kan je die 26.000 beter laten zitten (praktische bezwaren zoals, veel landen werken na al die jaren ook niet mee met het teruglaten keren van deze mensen), het ambtelijk apparaat opschonen en nieuwe aanvragen verwerken zonder dat daar maanden en jaren opgewacht moet worden. Het aantal keren dat je in beroep kan gaan is al beperkt.
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 23:03:05 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46059031
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:08:01 #65
Stranger than fiction
pi_46059240
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee, er zijn geen problemen met de groep mensen die zijn gekomen na de invoering van de nieuwe procedure, over die groep wordt ook niet gesproken, instroom is ook enorm afgenomen. De problemen zitten bij de mensen van voor deze procedure. Ten tijde van het einde van paars II.

Waarom je dat niet wilt geloven weet ik niet.
pi_46059323
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:41 schreef Golradir het volgende:

[..]

Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46059354
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:11:04 #68
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46059369
Ik heb als rechtse CDA'er altijd weinig problemen gehad met Wilders, maar met deze opmerkingen maakt hij zichzelf volstrekt belachelijk. Wilders wordt echt een karikatuur van zichzelf. Het land aan de rand van de afgrond als het generaal pardon doorgaat...
Pugna Pro Patria
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 23:14:03 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46059497
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
Paar doorlaten kan toch nog wel?
pi_46059558
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Paar doorlaten kan toch nog wel?
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekers .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46059758
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We hebben SP en Wilbers die nu tegen zijn. Wanneer ze die grondwet letterlijk door ons strot duwen, worden die partijen nog groter.
Of die grondwet er komt of niet..... Wilbers is over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot.

Europa is zo langzamerhand 1 grote Elitaire Tijdbom geworden...... Wij nuchtere Hollanders lopen straks zoals gewoonlijk weer voorop, wanneer Europa uitelkaar dreigt te floppen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:22:37 #72
10710 gday
propria cures
pi_46059822
Oei, en ik had van tevoren nog wel verwacht dat Wilders het regeerakkoord met open armen zou ontvangen!

Hij gaat lekker door met zijn bangmakerij.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  † In Memoriam † dinsdag 6 februari 2007 @ 23:22:40 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46059826
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekers .
Ik moet nog een schuurtje opknappen.
pi_46059862
Hellup, de afgrond.

Geen tsunami dit keer?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:24:16 #75
10710 gday
propria cures
pi_46059874
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:23 schreef SCH het volgende:
Hellup, de afgrond.

Geen tsunami dit keer?
Nou, de tsunami zal ons over de afgrond spoelen vermoed ik.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')