En Jarno? We zijn inmiddels een uur verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:43 schreef Jarno het volgende:
Even wachten tot het me boeit hoor.
Volgend jaar zal ie het wel weer roepen, wanneer de kroketten duurder worden, en couscous goedkoper.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, precies. Want volgens mij waren we daar in Wilders' optiek al láng!
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef Golradir het volgende:
Helemaal met 'm eens. Ook schandalig dat er geen nieuwe volksraadpleging komt over de Europese grondwet, zeker in ogenschouw nemende dat die gluiperd van 'n Bos had gezegd dat hij niet in 'n kabinet zou stappen dat geen referendum zou uitschrijven.
Flauwekul, want?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GP is een afgebakende groep, dus de aanzuigende werking is wat mij betreft flauwekul.
Als Wilders het elke keer in alle media hard genoeg blijft schreeuwen komt die boodschap wel over heel de wereld ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Flauwekul, want?
Er gaat toch een boodschap uit, die toch bij de grens niet stopt. En vooral mensensmokkelaars horen dit....
Ik vrees toch wel een precedentwerking. Het lijkt mij onvermijdelijk bij een (specifiek) pardon.....Maar hoop dat het slecht beperkt blijft. Moet er niet aan denken aan die asielstromen richting Nederland eind jaren 90...![]()
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
deze mensen krijgen een pardon. de rest valt buiten de regeling en gaan de normale selectie procedure in. En die procedure is behoorlijk streng.
Als ik mij goed herinner is de procedure opgesteld door Cohen als reactie op enorme toename van assielzoekers. Verdonk heeft daar inderdaad nait zoveul aan aangepast.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat was de procedure van Cohen en in uitvoering daarvan door Verdonk ook. Waar ging dat fout in acht nemende dat een man geen banaan is?
Nee, er zijn geen problemen met de groep mensen die zijn gekomen na de invoering van de nieuwe procedure, over die groep wordt ook niet gesproken, instroom is ook enorm afgenomen. De problemen zitten bij de mensen van voor deze procedure. Ten tijde van het einde van paars II.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Die uitslag kan natuurlijk nooit voor eens en altijd bepalend zijn. Dat zou zoiets zijn als de huidige samenstelling van de 2e kamer tot in alle eeuwigheid aanhouden. We zijn het er al over eens dat de burger niet over zulke specifieke zaken mag beslissen dus wat is dan het probleem om de grondwet weer op de politieke agenda te zetten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:41 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik ben tegen referenda, precies om de reden die je hier noemt, maar als je er eentje houdt, moet je ook de uitslag respecteren. Daarnaast heb ik niemand (behalve misschien dan Pechtold) het over de grondwet horen hebben tijdens de campagne. 't Is gewoon een slinkse manier om het door te duwen.
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het beleid zou dus strenger uitgevoerd worden vanaf nu?
Waarom wil ik dat niet geloven?
Paar doorlaten kan toch nog wel?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beleid wordt al veel strenger uitgevoerd sinds de nieuwe vreemdelingenwet (te streng in een aantal gevallen 48 uur om een zaak te beoordelen is krap). Het gaat om de oude gevallen.
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekersquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Paar doorlaten kan toch nog wel?
We hebben SP en Wilbers die nu tegen zijn. Wanneer ze die grondwet letterlijk door ons strot duwen, worden die partijen nog groter.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo'n referendum is totaal niet nodig. Als de kiezer het er niet mee eens is mag ze bij de volgende verkiezingen gewoon op een partij stemmen die de Grondwet niet ziet zitten. Zo als het bij alle andere politieke besluiten ook gaat. Of wil je voor elke scheet een referendum houden?
Ik moet nog een schuurtje opknappen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk we kunnen niet zonder knuffelasielzoekers.
Nou, de tsunami zal ons over de afgrond spoelen vermoed ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:23 schreef SCH het volgende:
Hellup, de afgrond.
Geen tsunami dit keer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |