abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 19:01:05 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45980665
Wonen daar geen FOK!kertjes?
Vast wel, volgens mij woonde Stranger daar, PR.
Toch vast wel meer?!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_45980743
Ze zijn allemaal aan het oefenen
Ehm... ok
  zondag 4 februari 2007 @ 19:03:50 #3
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45980786
Hoi.

Ik zit hemelsbreed denk ik 500 meter van de positie van de fotograaf af. Er is overigens wel ergens een nijmegen topic hoor
  zondag 4 februari 2007 @ 19:03:57 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45980793
Nijmegen, het centrale topic deel 16! - Happy Newyear!

Staat alleen in het verkeerde subforum.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 4 februari 2007 @ 19:05:35 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45980860
potverdorie. Ik zit er maar gewoon 10 meter naast
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 19:05:38 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45980862
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Fliepke het volgende:
Hoi.

Ik zit hemelsbreed denk ik 500 meter van de positie van de fotograaf af. Er is overigens wel ergens een nijmegen topic hoor
Hallo Fliepke
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zondag 4 februari 2007 @ 19:09:21 #7
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_45981011
Oke dan een ,Nijmegen topic ,
Oudste sporen

Nijmegen is een van de steden die de titel oudste stad van Nederland claimen. In het jaar 2005 werd het 2000-jarig bestaan van de stad en het 1900-jarig bezit van stadsrechten gevierd. Sporen van bewoning zijn al bekend uit het Neolithicum, de midden en late bronstijd en (ten noorden van de Waal) uit de midden en late ijzertijd.

[bewerk] Romeinen

Nijmegen is ontstaan als Romeins administratief en economisch centrum ten behoeve van de Bataven. De oudste Romeinse resten zijn die van een grote castra op de Hunnerberg uit 15 v.C. Deze is slechts enkele jaren in gebruik geweest, waarna ze werd vervangen door een commando-centrale op de Kopse Hof. De resten van het, voor zover bekend, oudste stenen gebouw in Nederland werden in 2005 gevonden op enkele kilometers ten westen van de Hunerberg.

Tussen 10 n.C. en 69 n.C. ontwikkelde Oppidum Batavorum zich tot een nederzetting van Gallo-Romeinse handwerkslieden, handelaren, ambtenaren en magistraten. De Bataafse nederzettingen bevonden zich ten noorden van de Waal bij Lent en Oosterhout, waar vele vondsten uit uit de Romeinse tijd zijn gedaan. Belangrijk is in dit verband de zogenoemde godenpijler, die door de Maastrichtse stadsarcheoloog Titus Panhuysen op 17 na Christus wordt gedateerd, wat overeenkomt met het beëindigen van de campagnes van Germanicus tegen de Cherusken. Uit deze zuil en de vondsten op de Kopse Hof kan worden geconcludeerd dat zich in Romeins Nijmegen een belangrijke Romeinse commandocentrale heeft bevonden. Tijdens de Bataafse opstand onder Julius Civilis werd de nederzetting samen met de praetorium op de Kopse Hof vernietigd.

Na de Opstand van de Bataven werd op de Hunnerberg Legio X Gemina pia fidelis gevestigd, dat uit vele vondsten bekend is. Langs de Waal ontstond een nieuwe nederzetting die van de Romeinse keizer Trajanus tussen 98 en 102 onder de naam Ulpia Noviomagus Batavorum stadsrechten kreeg.

In de 2e eeuw na Christus maakte Ulpia Noviomagus, zoals Nijmegen toen heette, een bloeiperiode mee. Ze was met een bevolking van 5000 tot 6000 de grootste stad op het grondgebied van het huidige Nederland. Het zou duizend jaar duren voordat in Nederland een andere stad (Utrecht) dat inwonertal haalde.

[bewerk] Middeleeuwen

Nijmegen was ook voor de Franken aanvankelijk een grensnederzetting, en ditmaal waren de Saksen en de Friezen de buren. Het fort kwam, zoals alle Romeinse legerplaatsen, later in handen van de Frankische koningen, en Karel de Grote nam in 770 de gelegenheid te baat op het Valkhof een palts (paleis) te bouwen. Het werd daarmee een aanzienlijk centrum van het Frankische Rijk. In 830 vond er bijvoorbeeld het overleg tussen Lodewijk de Vrome en de tegen hem rebellerende zoons plaats. De Noormannen namen echter de palts rond 880 in. Dit leidde tot de vernietiging ervan. De stad staat inmiddels bekend onder de naam Numaga. Keizer Frederik Barbarossa van het Heilige Roomse Rijk verving de palts omstreeks 1150 door een grote burcht. Hiervan resteren tegenwoordig nog twee kapellen, het overige deel van het complex werd in 1796 gesloopt.
Valkhof rond 1900
Valkhof rond 1900

Onder de Roomse koning Hendrik VII werd Nijmegen in 1230 Rijksstad, door de verlening van stadsrechten op basis van de rechten van de stad Aken. Dit betekende dat de stad een eigen stadsbestuur en eigen rechtspraak kreeg. Kort daarop, op 8 oktober 1247, kwam de Rijksstad met het Rijk van Nijmegen echter in Gelderse handen. Graaf Otto II van Gelre en Zutphen, kreeg de stad als onderpand van de armlastige Roomse koning Willem II (die tevens graaf van Holland was), en aangezien de lening nooit werd afbetaald, bleef Nijmegen voortaan Gelders.

Het werd een van de Gelderse hoofdsteden, de voornaamste van de vier. Kort na 1250 werd onder graaf Otto II de 7e-eeuwse Grote of Sint-Stevenskerk op het Kelfkensbos afgebroken en begon de bouw van de nieuwe Stevenskerk op de huidige locatie. Op 7 september 1274 werd het nieuwe godshuis door Albertus Magnus gewijd. In 1402 werd Nijmegen een hanzestad.

[bewerk] Nieuwe tijd

In 1543 was Nijmegen, evenals overig Gelre via het Tractaat van Venlo aan de Habsburgers gekomen en kreeg de Reformatie veel aanhang. In 1585 viel de stad in Spaanse handen, maar in 1595 heroverde prins Maurits de plaats. Tijdens het Twaalfjarig Bestand gaf Nijmegen blijk van een sterke remonstrantse inslag, zodat Maurits in 1618 de wet verzette. Van 1672 tot 1674 kreeg Nijmegen te maken met een Franse bezetting. Te Nijmegen werd in 1678 de Vrede van Nijmegen tussen Frankrijk en de Republiek der Zeven Verenigde Provinciën gesloten.

[bewerk] Recente geschiedenis

De groei van Nijmegen als stad werd ernstig beperkt, omdat Nijmegen voor de Vestingwet van 1874 de status van vestingstad had. Daarvoor mochten er namelijk rondom de vesting geen woningen gebouwd worden binnen het bereik van het geschut op de vesting, waardoor de stad binnen de vestingwallen enorm overbevolkt raakte (in 1875 woonden er ongeveer 23.000 mensen in de stad, terwijl er 2.400 panden waren). Na de afbraak van de vestingwallen in 1876 kon Nijmegen pas echt gaan groeien en verbeterde het leefklimaat in de stad.
De Waalbrug in Nijmegen
De Waalbrug in Nijmegen

In het kader van de katholieke emancipatiebeweging kreeg Nijmegen in 1923 een universiteit met rooms-katholieke signatuur, de huidige Radboud Universiteit Nijmegen (voorheen Katholieke Universiteit Nijmegen).

Nadat in 1879 al een spoorbrug over de Waal was gerealiseerd, kreeg Nijmegen in 1936 eindelijk een verkeersbrug, de Waalbrug. Deze brug werd tijdens de Duitse invasie in 1940 opgeblazen en in 1943 herbouwd. Voor 1936 was de enige verbinding met de overkant een veerpont naar Lent.
Zie ook Bombardement op Nijmegen

In de Tweede Wereldoorlog, op 22 februari 1944, leed Nijmegen zware schade bij een geallieerd bombardement, (uitgevoerd door 16 Amerikaanse bommenwerpers), dat eigenlijk bedoeld was voor een Duitse stad. Het vermoeden is dat Nijmegen vanuit de lucht werd aangezien voor het Duitse stadje Kleef (Kleve), beide zijn gelegen aan een rivier en voorzien van een markante toren. Bij dit bombardement vonden meer dan 800 mensen de dood en werd nagenoeg de gehele historische bovenstad verwoest of zwaar beschadigd.

In september 1944 werd in en rond Nijmegen hevig gevochten toen in het kader van Operatie Market Garden; de Waalbrug werd veroverd. Een belangrijke rol in de verovering van de brug was voor de Nijmeegse student Jan van Hoof, die als lid van de Geheime Dienst Nederland informatie had verzameld over de brug. Op 18 september 1944 maakte Van Hoof de explosieven die aan en onder de brug waren aangebracht onklaar, waarna de brug twee dagen later nagenoeg ongeschonden door geallieerde troepen kon worden veroverd. Maandenlang lag de stad toen pal aan het oorlogsfront, hetgeen nog een extra aanslag op de zwaar beschadigde stad tot gevolg had.

Voor hun aandeel in de Slag om Nijmegen (Battle of Nijmegen) en de verovering van de Waalbrug in september 1944 werden de 1st and 2nd Battalions Grenadier Guards onderscheiden met een Honorary Distinction. Dit is één van 78 Battle Honours die het regiment sinds 1656 heeft ontvangen. Nijmegen is één van de 46 namen die op het vaandel van de Grenadier Guards staan vermeld. In 1994 kreeg de opvolger van het 2nd Battalion de naam Nijmegen Company. Deze treedt aan bij talloze ceremoniële plechtigheden.

Op 18 september 1994 onthulde Lord Carrington bij de Waalbrug een gedenkplaat ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van de Slag om Nijmegen en kreeg het zuidelijke viaduct de naam Grenadier Guardsviaduct.[1]. Het noordelijk viaduct heet sinds 2005 Sergeant Robinsonviaduct. Sergeant Peter Robinson van de Grenadier Guards stak op 20 september 1944 als eerste met zijn Sherman-tank de Waalbrug over.

[bewerk] Na de oorlog

Door verwaarlozing en armoede was de Benedenstad (het deel van het centrum dat in het lage deel, aan de Waal, is gelegen -- wat de Duitsers de Altstadt noemen) na de Tweede Wereldoorlog in verval geraakt. De situatie was al in de 19e eeuw zorgwekkend, na de bouw van de Waalbrug en het verdwijnen van het veer in 1936, verdween ook de bedrijvigheid. Hoewel de Benedenstad min of meer gespaard bleef door de oorlogshandelingen, was de toestand van dit stadsdeel door de vele reeds gesloopte panden en slechte woonomstandigheden (verkrotte, onbewoonbaar verklaarde panden, huizen zonder sanitair e.d.) zodanig, dat in 1972 besloten werd tot grootschalige sloop en herbouw. Doel van de herbouw was het behoud van de volkshuisvesting (sociale huurwoningen), de bedrijvigheid is vrijwel verdwenen. Van 1978 tot 1983 worden zo'n 650 woningen gebouwd, waarbij het stratenpatroon van voor de sloop grotendeels gehandhaafd blijft. In 1975 is de Benedenstad uitgeroepen tot "beschermd stadsgezicht", maar toen waren de meeste middeleeuwse panden al gesloopt. Alleen de Lage Markt, de Lange Hezelstraat, een deel van de Priemstraat en de Begijnenstraat zijn nog oorspronkelijk gebleven, de rest is nieuwbouw.

Nijmegen staat sinds de jaren zestig en zeventig van de twintigste eeuw bekend als rode stad. Er waren in die jaren veel Marxisten te vinden die door de relatief grote populatie aan studenten erg opvielen. Bijnaam van Nijmegen was dan ook een tijdje 'Havana aan de Waal'. Een gewelddadige confrontatie tussen de linkse krakers en het Nijmeegse bestuur vond plaats in februari 1981, de Pierson-rellen. Frits Bolkestein sprak in de jaren 1990 nog van 'Marxograd aan de Waal'. Thans is het 'rode aspect' in sterk afgezwakte vorm herkenbaar aan een links stadsbestuur. Het zeskoppige college van B&W bestaat sinds 2002 uit GroenLinks, PvdA en SP.

Sinds de Tweede Wereldoorlog heeft de stad zich flink uitgebreid, maar dat gebeurde eenzijdig in westelijke en vooral zuidwestelijke richting. De dorpen Hatert, Hees en Neerbosch werden opgeslokt door stadswijken met dezelfde naam. De belangrijkste uitbreiding was de bouw van de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt vanaf 1966, ten westen van het Maas-Waalkanaal. De structuur van de stad werd zo zeer onevenwichtig: het centrum ligt geheel in het noorden, maar de stadsuitbreiding vond kilometers daarvandaan in zuidwestelijke richting plaats. Tot voor kort was de Waal een onneembare barrière die de noordgrens van de bebouwing bepaalde. Sinds eind jaren '90 echter wordt er gebouwd aan de VINEX-locatie Waalsprong, ten noorden van de Waal.

[bewerk] 21e eeuw

Eind 2003 kwamen de gemeente en de politie van Nijmegen in opspraak vanwege de honderden centrumverboden die werden verordonneerd voor mensen die zich schuldig maken aan de in de Algemene Plaatselijke Verordening opgenomen vergrijpen. Een centrumverbod is een voorbeeld van een gebiedsverbod, dit is een (tijdelijk) verbod om in een bepaald gebied te verblijven.

In 2004 haalde de gemeente de landelijke media na een besluit van de gemeenteraad om SUV's (grote terreinwagens) niet meer in het centrum te laten parkeren. Als argumenten werden vooral de milieuvervuiling en de onveiligheid van deze auto's naar voren gebracht. Het besluit leidde tot een kortstondige landelijke discussie over dit onderwerp. Het College van B&W besloot het besluit van de gemeenteraad naast zich neer te leggen. De 'asobakken' mochten dus gewoon in het Nijmeegse centrum blijven rondrijden.
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 19:10:32 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45981055
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nijmegen, het centrale topic deel 16! - Happy Newyear!

Staat alleen in het verkeerde subforum.
Wat doet dat daar?! En dat gaat alleen maar over feesten

zondag 4 februari 2007 @ 19:20:40 #9
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_45981467
Nijmegen uit de lucht
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  zondag 4 februari 2007 @ 19:21:51 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45981516

Bij het rode stipje woon ik. Vul gerust aan met je eigen stipjes
pi_45982594

Lijkt me in de buurt Fliepke, of zie ik dat zo verkeerd?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 4 februari 2007 @ 20:17:46 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45983861
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:47 schreef nokwanda het volgende:

Lijkt me in de buurt Fliepke, of zie ik dat zo verkeerd?
In de buurt van wat?
pi_45989212
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:17 schreef Fliepke het volgende:

[..]

In de buurt van wat?
in de buurt van de Gelderlander/ hezelpoort
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45989274
5 min. van mij af iig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45989322
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, de Nimweegse fokkers zijn meestal import en student.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45998851
quote:

[..]

Ze wilden niet verhuizen naar STA.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Admin maandag 5 februari 2007 @ 09:31:40 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45999393
Nou, dan hebben we een nieuw Nijmegentopic

pi_45999403
Blijf weg yvonne !
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 09:33:32 #19
18653 crew  D.
pi_45999420
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:05 schreef Fliepke het volgende:
potverdorie. Ik zit er maar gewoon 10 meter naast
De fotograaf zat er nog?
  maandag 5 februari 2007 @ 09:37:25 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45999482
Ik pleit al vele topics lang voor een Nijmegen-topic in STA, maar ja, 'men' wil het in UVT houden.
  maandag 5 februari 2007 @ 09:52:30 #21
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_45999732
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:37 schreef Frollo het volgende:
Ik pleit al vele topics lang voor een Nijmegen-topic in STA, maar ja, 'men' wil het in UVT houden.
Dat is dus nu voorbij
  maandag 5 februari 2007 @ 09:54:58 #22
15967 Frollo
pi_45999786
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:52 schreef Fliepke het volgende:

Dat is dus nu voorbij
Mooi.
Ik pleit dan wel voor een TT-verandering in bijvoorbeeld 'Het grote Nijmegen-topic #1'.

Wji wonen overigens keidicht bij elkaar, Fliepke!
Ga je ook wel eens een biertje pakken in Einstein, euh, Funkenstein? Doe je ook wel eens een vergeten boodschap bij Spar 'de Betuwe'? Haal je je kaas ook bij De Wit?
pi_45999820
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:32 schreef tonks het volgende:
Blijf weg yvonne !
Why?
Ik nodig Yvonne uit in nijmegen hoor.
Jij woont niet eens in Nijmegen

Yvonne!!! Ik weet waar zijn werk werkt. Zullen we?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 februari 2007 @ 10:09:12 #24
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46000154
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mooi.
Ik pleit dan wel voor een TT-verandering in bijvoorbeeld 'Het grote Nijmegen-topic #1'.

Ga je ook wel eens een biertje pakken in Einstein, euh, Funkenstein?
Te weinig, leuk kroegje is dat.
quote:
Doe je ook wel eens een vergeten boodschap bij Spar 'de Betuwe'?
Ja, oplichters daar. Smerig, niet vers en veel te duur. Om maar te zwijgen over het personeel. Ik haal liever een frietje bij het patathuys
Kaas bij de wit haal ik heel soms voor m'n ouders. Ben zelf niet echt een kaasliefhebber. Sushi daarintegen

(Ik zit tegenover de prins van Friesland )
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 10:14:07 #25
18653 crew  D.
pi_46000251
quote:

Zeg, Nijmegen is Gelderland, geen Brabant

maandag 5 februari 2007 @ 10:18:23 #26
15967 Frollo
pi_46000337
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:14 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Zeg, Nijmegen is Gelderland, geen Brabant

whehe, ik heb dat juist hier voor het eerst gehoord! Ben zelf een Noordhollander.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:23:55 #27
15967 Frollo
pi_46000438
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:09 schreef Fliepke het volgende:

Te weinig, leuk kroegje is dat.
Mijn ouwe stamkroeg toen ik nog in een studentenhuis op de Lange Hezel woonde.
quote:
Ja, oplichters daar. Smerig, niet vers en veel te duur. Om maar te zwijgen over het personeel.
Haha, zo denk ik er precies over, en iedereen die ik ken!! Daarom schreef ik ook 'vergeten boodschap' want je gaat er echt niet heen als het niet hoeft.
Je moet er echt altijd naar de THT datum kijken, en het fruit is sowieso niks. En dan dat personeel inderdaad. Als ze horen dat je geen Nimweegs accent hebt ben je lucht voor ze.
quote:
(Ik zit tegenover de prins van Friesland )
Grappig, mijn vrouw heeft precies daar gewoond voordat we gingen samenwonen. Ze had een etage boven La Belle Epoque.
  Admin maandag 5 februari 2007 @ 10:30:47 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_46000572
TT aangepast.
En Tonks ga ergens anders piepen, ik ben pas in Nijmegen geweest
Oh! En ik heb er jaren gewerkt

pi_46000650
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:30 schreef yvonne het volgende:
TT aangepast.
En Tonks ga ergens anders piepen, ik ben pas in Nijmegen geweest
Oh! En ik heb er jaren gewerkt
Fijn
  maandag 5 februari 2007 @ 10:37:33 #30
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46000693
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mijn ouwe stamkroeg toen ik nog in een studentenhuis op de Lange Hezel woonde.
[..]

Haha, zo denk ik er precies over, en iedereen die ik ken!! Daarom schreef ik ook 'vergeten boodschap' want je gaat er echt niet heen als het niet hoeft.
Je moet er echt altijd naar de THT datum kijken, en het fruit is sowieso niks. En dan dat personeel inderdaad. Als ze horen dat je geen Nimweegs accent hebt ben je lucht voor ze.
Ah, dat nimweegse accent is het recept tot vriendelijkheid daar. Ik heb ze iig nog nooit vriendelijk zien doen. Prachtig dat ze bijvoorbeeld ook nog gerust een seconde of 10 rustig doorgaan met een dom puzzeltje als je daar bij de kassa staat voordat ze beginnen met afrekenen .
Ik kom er ook wel eens voor een "gewone" kleine boodschap als ik geen zin heb om verder te lopen
quote:
Grappig, mijn vrouw heeft precies daar gewoond voordat we gingen samenwonen. Ze had een etage boven La Belle Epoque.
Ik zit dus boven die witgoedzaak
pi_46000729
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:53 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ja, de Nimweegse fokkers zijn meestal import en student.
Mijn hele familie woont al honderden jaren in Nijmegen, ben ik nu echt?
pi_46000755
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:39 schreef tonks het volgende:

[..]

Kweenie hoor. Moet ik eerst even voor voelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 februari 2007 @ 10:41:12 #33
15967 Frollo
pi_46000769
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:39 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga naar de Spar in de Lange Hezelstraat en neem de proef op de som. Als het personeel doet alsof je lucht bent en met elkaar door blijft kwekken terwijl ze natuurlijk wel hun handje ophouden voor je geld, dan ben je helaas niet Nimweegs genoeg.
pi_46000955
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:23 schreef Frollo het volgende:
Zo te horen is er weinig verschil met de Spar aan de St. Annastraat. Alleen krijg je er daar een filiaalmanager met een permanente zweetlucht bij.
pi_46001162
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Kweenie hoor. Moet ik eerst even voor voelen.
!
pi_46001592
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga naar de Spar in de Lange Hezelstraat en neem de proef op de som. Als het personeel doet alsof je lucht bent en met elkaar door blijft kwekken terwijl ze natuurlijk wel hun handje ophouden voor je geld, dan ben je helaas niet Nimweegs genoeg.
Dat doen ze ook als je duidelijk nimweegs bent
Stelletje mutsen daar
Echt... hoe vinden ze het bij elkaar? Je gaat je afvragen wara op geselecteerd wordt tijdens de sollicitatieprocedure daar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 februari 2007 @ 11:39:09 #37
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46002149
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:37 schreef Fliepke het volgende:

Ik zit dus boven die witgoedzaak
HAHA, die witgoedzaak waar ze van een oude droogtrommel en een paar buizen een paar "mannetjes" gemaakt hebben. Die mannetjes zitten dan voor de winkel op een stoeltje.... Dat ziet er echt zoo treurig uit die zaak.
lege ton
pi_46002189
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:39 schreef nonzz het volgende:

[..]

HAHA, die witgoedzaak waar ze van een oude droogtrommel en een paar buizen een paar "mannetjes" gemaakt hebben. Die mannetjes zitten dan voor de winkel op een stoeltje.... Dat ziet er echt zoo treurig uit die zaak.
ja . ik dacht altijd dat die winkel dicht was
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 11:42:04 #39
18653 crew  D.
pi_46002222
De oudste (naar nu bekend) Nijmegenaar in mijn Genealogieprogramma

Christiaan van Velp is geboren op 04-04-1862 in Nijmegen, zoon van Gerrit van Velp en Maria Overkamp

De man van de zus van mijn oma's vader (mijn oma's oom dus)
  maandag 5 februari 2007 @ 11:43:06 #40
15967 Frollo
pi_46002243
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:39 schreef nonzz het volgende:

[..]

omg dat is waar ook

Maar we hebben er wel 'n vriezer gehaald die het al jaren prima doet.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:47:53 #41
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46002376
De lange Hezelstraat is toch al een beetje een vreemde straat. Er zitten hele mooie speciaalzaken in, maar ook kansloze toko's die rommel verkopen. Elke maand verdwijnen er en verschijnen er ook wel 2 a 3 winkels.

Ik hoorde trouwens dat De Poort van Hees gaat sluiten, en dat er een redelijk moderne kroeg oid in komt. Ben benieuwd!
lege ton
  maandag 5 februari 2007 @ 11:55:54 #42
15967 Frollo
pi_46002574
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:47 schreef nonzz het volgende:

Ik hoorde trouwens dat De Poort van Hees gaat sluiten, en dat er een redelijk moderne kroeg oid in komt. Ben benieuwd!
De Poort van Hees, omg, daar ben ik twee keer geweest.

De eerste keer kwam er een vent naar ons tafeltje die beweerde dat hij alle vijftig staten van Amerika kon opnoemen, wat hij prompt ging doen ook.

De tweede keer gilde een vrouw ineens tegen mij: 'Hou die hond vast!', gooide een hondje naar me toe en dook krijsend bovenop een andere vrouw. Het lukte de politie niet om de knokpartij tussen de dames te stoppen; ze hielden pas op toen de BMW's van hun in allerijl gesommeerde echtgenoten langzaam en dreigend de stoep op kwamen rijden.

Leuke kroeg, jammer dat ie weggaat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 februari 2007 @ 12:24:25 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46003323
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Fliepke het volgende:
Hoi.

met een leuk huisgenootje iig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 5 februari 2007 @ 12:28:25 #44
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46003415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

met een leuk huisgenootje iig
True true
  maandag 5 februari 2007 @ 12:30:52 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46003468
quote:

[..]

Ja, dat is ook weer zo.

Nou ja, ik kom niet uit Nijmegen, dus heb er ook weinig over te melden. Ik ben er een keer of 4 geweest (Dynamo 2001, Ozzfest 2002, Dynamo 2004 en Fields of Rock 2005). Het Goffertpark is een mooi park en goed geschikt voor een leuk festival.

Nijmegen is vrij gezellig. In 2005 een nachtje gebleven om vervolgens de eerste trein naar huis te nemen. Dat was best goed te doen, hier en daar een afterparty, uiteindelijk in een Ierse pub beland. En nog even in Kronenburg park gezeten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 5 februari 2007 @ 12:31:51 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46003491
quote:
Op maandag 5 februari 2007 08:50 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ze wilden niet verhuizen naar STA.
dat had ik al tig keer aangegeven, maar jullie wilden dat niet.

-edit- topic voortaan eerste doorlezen. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 5 februari 2007 @ 12:37:02 #47
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46003610
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

.

Ikz al het eens proberen .
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 12:57:17 #48
18653 crew  D.
pi_46004152
Pearl Jam komt ook uit Nijmegen trouwens

Na hun concert op 28 juni
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:19:50 #49
144896 Gi1337
"Victory is mine!"
pi_46070438
Nijmegen
Berg en Dalseweg
"Damn you, vile woman!"
pi_46073143
Nijmegen.. Mijn stad
Ich Liebe es!
Geboren en Getogen..
Lindenholt West
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:15:17 #51
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46111811
Nijmegen is een tijdelijk kunststukje rijker
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:29:49 #52
15967 Frollo
pi_46112381
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:15 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Héél volwassen hoor!

Whehe, ik fiets er over vijf minuten langs, ik zal 'ns kijken of ik 'm zie staan.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:34:26 #53
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46112522
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Héél volwassen hoor!

Whehe, ik fiets er over vijf minuten langs, ik zal 'ns kijken of ik 'm zie staan.
Zo ben ik met mijn huisgenoten
Ik hoop dat die scheur niet groter is geworden, want ik denk dat hij op het punt van kiepen staat

Gelukkig hebben we de fotos nog
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:34:41 #54
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46112536
Net naar de supermarkt en terug de hele weg sneeuwballen gooien. .

Op de 1 of andere manier is iedereen op straat ook vrolijk .
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:02:48 #55
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46113374
En Frollo?
pi_46113834
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:34 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Zo ben ik met mijn huisgenoten
Ik hoop dat die scheur niet groter is geworden, want ik denk dat hij op het punt van kiepen staat

Gelukkig hebben we de fotos nog
shit man.... net langs gefietst. Niet op gelet
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46114075
vpt
pi_46114170
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:29 schreef WooZ het volgende:
vpt
Kom jij in een Nijmegen topic met een psv ava aanzetten?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46129021
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Kom jij in een Nijmegen topic met een psv ava aanzetten?
ik ben immigrant
  vrijdag 9 februari 2007 @ 03:03:13 #60
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46129052
Uitstekend moment om hier een tvp te plaatsen, dacht ik zo.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:37:22 #61
15967 Frollo
pi_46130971
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:02 schreef Fliepke het volgende:
En Frollo?
Niet gezien

Tussen jullie kunstwerk en mijn route zat een beboste heuvel waarvan ik het bestaan even vergeten was.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:03:28 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46140717
Nijmegen. Toffe stad. Mijn middelbare school-periode (linksboven op de foto van Frollo) daar doorgebracht. Bij die Spar op de Hezelstraat kwam ik toen ook vaak. Kan me niet herinneren dat het personeel toen al zo kut was .

Verder was de Camelot aan de Grote Markt destijds mijn 'stamkroeg' en fietste ik dagelijks op en neer vanaf het nabijgelegen Bemmel .

En ohja. Stiekem had ik met mijn vader en broers een seizoenkaart bij de Grote Vijand uit Arnhem, hetgeen mij door menig schoolgenoot niet in dank werd afgenomen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_46140887
whehehe camelot is nu mijn stamkroeg
pi_46140913
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:08 schreef GabberKut het volgende:
Lijkt me wel wat om dan daar een keer alle stamgasten af te gaan en te vragen: heuy, ben jij Gabberkut?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:11:08 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46141002
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:08 schreef GabberKut het volgende:
Tof!

Ik ben er echt al lang niet meer geweest .
Destijds vrijwel elk weekend, en ook menig tussenuur om een potje te poolen.
pi_46141165
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:52 schreef GabberKut het volgende:
Nijmegen.. Mijn stad
Ich Liebe es!
Geboren en Getogen..
Lindenholt West
Ik ook lindeholt maar weet niet of het noord oost zuid of west was. Zat wel op de lindehoeve
pi_46141403
welke straat dan?

Heeskesacker, zellersacker, horstacker, drieskesacker, hillekesacker enzo is Lindenholt west,
Wellenkamp, Gildenkamp, Voorstenkamp enzo is Oost

O en Nokwanda, Je kan ook gwoon op de foto afgaan
pi_46141471
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:21 schreef GabberKut het volgende:
welke straat dan?

Heeskesacker, zellersacker, horstacker, drieskesacker, hillekesacker enzo is Lindenholt west,

O en Nokwanda, Je kan ook gwoon op de foto afgaan
Leuvensbroek . Geboren in de/het gildekamp.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:25:05 #69
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46141522
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:21 schreef GabberKut het volgende:
welke straat dan?

De legendarische woorden van een middelbareschoolvriendin:

"Ik woon niet op een kamp, ik woon op een akker! "
pi_46141779
Leuvensbroek is west..
En JDude is ook een wester??
pi_46142322
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:32 schreef GabberKut het volgende:
Leuvensbroek is west..
Kijk hoe lindeholt west ik opeens ben
pi_46142356
Yvonne je verpest Nijmegen scheer je weg
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_46142450
Ik had trouwens wel een mandy in de klas in groep 1 t/m 5. maar die was blond
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:51:32 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_46142473
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:32 schreef GabberKut het volgende:
Leuvensbroek is west..
Nope. Ik zat alleen in Nijmegen op school. Woonde destijds in Bemmel (al ben ik geboren in Druten) en tegenwoordig in Breda.
pi_46142476
hahaha leroy.. t enige wat nijmegen verpest is dat Arnep er zo dicht tegenaan zit..
pi_46142479
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:23 schreef tonks het volgende:

[..]

wheehehehe kreeg mijn eerste zoen in de velden daar toen er nog geen huizen stonden daar en de Zellersacker net nieuw was en nog een modderbende
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46142612
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:51 schreef GabberKut het volgende:
hahaha leroy.. t enige wat nijmegen verpest is dat Arnep er zo dicht tegenaan zit..
heb je eigenlijk ook wel gelijk in (Het is dat ik er naar school moet anders mocht et weg )
pi_46142621
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:50 schreef tonks het volgende:
Ik had trouwens wel een mandy in de klas in groep 1 t/m 5. maar die was blond
Vroeger was ik blond..
K zat op de wingerd..

Groep 1&2 Leonne
Groep 3&4 Paula en Ineke
Groep 5 Anneke
Groep 6 Bart
Groep 7 Leonne
Groep 8 Agnes
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:32:57 #79
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46143860
Nijmegen-oost represent.
pi_46144637
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:55 schreef GabberKut het volgende:

[..]

Vroeger was ik blond..
K zat op de wingerd..

Groep 1&2 Leonne
Groep 3&4 Paula en Ineke
Groep 5 Anneke
Groep 6 Bart
Groep 7 Leonne
Groep 8 Agnes
Ik zat op de lindehoeve. En dat je dat nog allemaal weet zeg.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:59:24 #81
15967 Frollo
pi_46144773
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:32 schreef Posdnous het volgende:
Nijmegen-oost represent.
Ah, Oost, daar wil mijn vrouw niet met mij naartoe verhuizen, omdat ze denkt dat daar alleen maar snobistische, pijprokende, creatieve beroepen uitoefenende, delicatessenwinkels en Lux bezoekende VPRO-leden wonen met kids op Vrije School 'de Sterrendans'.
En ik wil er daarom juist wel heen.
pi_46144843
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

wheehehehe kreeg mijn eerste zoen in de velden daar toen er nog geen huizen stonden daar en de Zellersacker net nieuw was en nog een modderbende
Wil je mij niet jaloers maken met je oude vlam
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:12:49 #83
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46145143
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ah, Oost, daar wil mijn vrouw niet met mij naartoe verhuizen, omdat ze denkt dat daar alleen maar snobistische, pijprokende, creatieve beroepen uitoefenende, delicatessenwinkels en Lux bezoekende VPRO-leden wonen met kids op Vrije School 'de Sterrendans'.
Precies .
pi_46145390
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:01 schreef tonks het volgende:

[..]

Wil je mij niet jaloers maken met je oude vlam
het was nieteens een vlam. Ik was 13 en had geen tieten ( nu ook niet trouwens), hij was bereid om het me te leren en ik vond er geen zak aan. Heb gelijk 2 jaar niet meer gezoend
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46145475
quote:

[..]

De sterrendans is geen vrije school
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:40:45 #86
15967 Frollo
pi_46146015
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

De sterrendans is geen vrije school
Zo klinkt het wel.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:30:40 #87
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46173346
quote:

[..]

Ja, lijkt me ook ideaal om te wonen. Als je op een willekeurige zaterdag naar het cafe onder de Lux gaat, zitten ze daar ook allemaal. Van die geëmancipeerde, begin 30 zijnde, jonge, Groen links stemmende, hoogopgeleide, draagdoek moeders.
lege ton
  zondag 11 februari 2007 @ 13:44:01 #88
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_46200688
quote:

[..]

Mooi.

Ga je ook wel eens een biertje pakken in Einstein, euh, Funkenstein? Doe je ook wel eens een vergeten boodschap bij Spar 'de Betuwe'? Haal je je kaas ook bij De Wit?
Het wordt nog druk zo, ik woon ook in de Lange Hezelstraat. Spar de Betuwe is best handig hoor inderdaad voor je vergeten boodschappen..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 11 februari 2007 @ 13:44:36 #89
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46200709
vraag me nu af of ik je wel eens heb zien lopen
  zondag 11 februari 2007 @ 13:49:53 #90
36221 Kopstoot
pi_46201006
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:15 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Die heb ik gezien donderdag!

Puik werk hoor..
Het park was goed toeven donderdag ja, met als klapper sneeuwballengevecht op slippers en in ochtendjas..
pi_46213888
lindenholt oost represent
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  maandag 12 februari 2007 @ 03:21:26 #92
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46228154
ik heb een tijd stage gelopen in nijmegen (Honig) en ik slaap heul vaak bij mijn vriendin
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_46233775
honig.. die fabriek stinkt altijd zo.. is dat IN de fabriek nog erger??
pi_46245532
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:25 schreef GabberKut het volgende:
Woon er vlakbij. De lucht is inderdaad niet te harden. Maar nog altijd een stuk beter dan het slachthuis dat in de zomer altijd zo heerlijk de deuren open zet om te luchten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 12 februari 2007 @ 18:33:58 #95
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46245891
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:25 schreef GabberKut het volgende:
dat wil je niet weten
vooral de bouillonfabriek is echt misselijkmakend!
en inderdaad... dat slachthuis... als die de deuren 's zomers vrolijk open deed, deden wij ze op het lab dicht
blegh
ik kan ook geen brinta meer zien eigenlijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:30:04 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46271905
Onze Guusje minister van Binnenlandse Zaken.
pi_46289873
quote:

[..]

Klopt! Al zie ik voornamelijk heeel veel studenten, maar dat zal wel komen omdat ik in de Jacob Canisstraat woon
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:22:30 #98
15967 Frollo
pi_46290703
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:30 schreef Posdnous het volgende:
Onze Guusje minister van Binnenlandse Zaken.
'Onze', ga toch weg.

Ze kwam op mij altijd over alsof ze het burgemeesterschap van Nijmegen alleen zag als opstapje, als iets om in de picture te komen zodat ze iets écht belangrijks kon gaan doen.
pi_46290728
en t lukt dr ook nog
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:24:32 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46290762
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

'Onze', ga toch weg.

Ze kwam op mij altijd over alsof ze het burgemeesterschap van Nijmegen alleen zag als opstapje, als iets om in de picture te komen zodat ze iets écht belangrijks kon gaan doen.
Dat is met de meeste burgemeesters. En wat ze deed was erg goed.
pi_46417365
Nijmegen

ben er geboren, en woon er nu nog steeds, al zal daar binnenkort toch verandering in komen. ik zal Nijmegen wel gaan missen, dat weet ik wel zeker. ik woon er inmiddels toch al 21 jaar maar ja, de studie die ik wil volgen bestaat niet in Nijmegen.

ik woon trouwens in Hatert, de wijk waar mijn moeder geboren is. Hoewel ik trouwens in Nijmegen geboren ben, kan ik totaal geen "nijmeegs" (in tegenstelling tot mijn ouders en zus). ik heb wel enigzins het accent natuurlijk, maar dat kan ook bijna niet anders.

ik vond Nijmegen een leuke stad, en zal er ook zeker nog vaak komen als ik er straks niet meer woon.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  maandag 19 februari 2007 @ 14:03:22 #102
117278 wingman3112
moritori te salutem
pi_46456437
Nijmegen,
Sinds 1999 heb ik er gewoond. Nu werk ik er alleen nog. Eerst op de Van Nispenstraat en daarna op de Boeckstaetehof (jaja, SSHN doet wonderen). Nijmegen oost is eigenlijk wel the place to be.
Regelmatig ga ik nog naar 't Haantje (Joop kiest z'n personeel op uiterlijk, weet het zeker) of naar Cafe Jos. De sfeer daar is echt dorps gezellig.
Heb een keer de fout gemaakt door NEK te zeggen. Je weet het: je nek zit hieh (wijst naar nek) en NEC zit hieh (legt hand op hart).
Nieuwe info over de DonJon is overigens ook bij mij te halen ; - ).
Anyway, misschien kom ik er ooit nog wel terug.
Bert, ben jij dat Henk?
pi_46459003
Ik meld me hier maar even als Beuningenaar Al is dat geen Nijmegen, het is toch wel de stad waar ik het me het meest verbonden mee voel
pi_46459620
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:30 schreef Aibmi het volgende:
Ik meld me hier maar even als Beuningenaar Al is dat geen Nijmegen, het is toch wel de stad waar ik het me het meest verbonden mee voel
Beuningen telt niet. is gewoon Nijmegen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 februari 2007 @ 16:40:50 #105
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46461163
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:03 schreef wingman3112 het volgende:
Nieuwe info over de DonJon is overigens ook bij mij te halen ; - ).
Ik ben benieuwd. Wat heb je voor nieuws?
pi_46461851
Wat is het verschil nu met dit topic Nijmegen, het centrale topic deel 16! - Happy Newyear!
pi_46461900
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:03 schreef DeVinger het volgende:
Wat is het verschil nu met dit topic Nijmegen, het centrale topic deel 16! - Happy Newyear!
Lees het begin van dit topic
pi_46477832
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:30 schreef Aibmi het volgende:
Ik meld me als Weurtenaar
pi_46554429
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:40 schreef broer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Wat heb je voor nieuws?
Vertel ja idd..
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:48:24 #110
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_46555553
Lindenholt Oost
Werkzaam op de RU, mooi uitzicht over Nijmegen vanaf de 12e verdieping
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_46558663
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:08 schreef GabberKut het volgende:

[..]

Vertel ja idd..
Hallo Mandy ken je me nog? Vmbo

Vergeef me als ik er naast zit, ik heb wel vaker van die schele acties
pi_46558759
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:51 schreef GabberKut het volgende:
Nu zie ik pas dat jij dat was
pi_46559338
hahaha Ja man.. jij bent die blonde dan toch??
pi_46561723
Die blonde , ik ben blond je, maar dat zijn er wel meer , denk trouwens niet eens dat je me zult herkennen nu hoor , ben best wel veranderd (gelukkig )
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:08:38 #115
15967 Frollo
pi_46561781
*kuch* *kuch*
pi_46561825
Kuch sugababes.nl kuch
pi_46561856
pi_46561865
sugababes is van mij schat

K moes ff weten wie hij was..
maar volges mij weet ik t al
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:11:10 #119
15967 Frollo
pi_46561879
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:10 schreef leroytje het volgende:
[afbeelding]
pi_46561915
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:10 schreef leroytje het volgende:
[afbeelding]
pi_46562397
heej maar leroy.. herinner je je Shala nog??
pi_46562427
Mijn vriendin shala!
pi_46562450
hahaha ken ik jou ook tonks??
pi_46562597
Mocht je willen
pi_46562670
Ah gelukkig je weet wie ik ben , en ja shala, Shala in 1 woord:

Dus Tonks wees maar blij met je Shala
pi_46562739
Misschien krijgt ie Verkade er wel gratis bij

Shala Arif Hama Salih maakte ie er toch van??
pi_46562802
hmz dat weet ik al niet meer, ik maakt er van: Shala arif hama salamiworst, dat vond ze niet zo leuk
pi_46562929
Pfft.. die broek toen vond ze ook al niet zo geweldig,.. we hadden er alleen n beetje rexona opgespoten.. sja.. dat ie toen niet zwart meer was was n kleine bijkomstigheid.. .:P
pi_46563052
Nja.. Daphne zie ik ook nog wel eens in de hema rondlopen met dr ma.. .sjees dies echt veranderd heej

Denise en Roy in mn klas.. Dikke Jimmy en Nick ga ik nog mee om
pi_46563183
Oh ja en sjonnie met die broek !!!
pi_46567240
Ah ja Daphne woont 30sec lopen van mij af, maar ik zie der eigelijk nooit , denise en Roy ken ik nog wel , Jimmy ook, en Nick zie ik af en toe nog wel es lopen
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:50:42 #132
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46567407
Djeez, get a room
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:00:00 #133
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46567707
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:50 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Djeez, get a room
Okay, ga je mee?
Het bed schijnt best zacht te zijn
pi_46567754
Ik woonde daar vroegah, mooiste stad van de wereld. Want:
Groesbeeksedwarsweg
Eethuis van Hamid
De binnenkomst
De gymzaal onder de Sint Steven
Sowieso de hele Hezelstraat met zijn gekke winkels
Jan Linders in het Waterkwartier
Dronken in de molenstraat
Het dak van het stedelijk gym Nijmegen
Kronenburgerpark
De goffert.
Doornroosje gefilmd vanaf de achterkant
Het huisje langs het spoor
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:55:16 #135
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46572064
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Okay, ga je mee?
Het bed schijnt best zacht te zijn

Gezellig!
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:01 #136
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46572209
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:55 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Gezellig!
Lange hezelstraat weet je te vinden?
pi_46582956
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:46 schreef saartje1102 het volgende:

[..]

Ik meld me als Weurtenaar
you can run but you cant hide baby
AFC AJAX
pi_46589838
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:03 schreef JDude het volgende:
Nijmegen. Toffe stad. Mijn middelbare school-periode (linksboven op de foto van Frollo) daar doorgebracht. Bij die Spar op de Hezelstraat kwam ik toen ook vaak. Kan me niet herinneren dat het personeel toen al zo kut was .

Verder was de Camelot aan de Grote Markt destijds mijn 'stamkroeg' en fietste ik dagelijks op en neer vanaf het nabijgelegen Bemmel .

En ohja. Stiekem had ik met mijn vader en broers een seizoenkaart bij de Grote Vijand uit Arnhem, hetgeen mij door menig schoolgenoot niet in dank werd afgenomen .
Daar moesten wij op het stedelijk gym helemaal niks van hebben nee
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:17:16 #139
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46589869
Op geen enkele school lijkt me. Ik denk zelfs dat je er op het Stedelijk Gym nog redelijk vanaf kwam .
pi_46589886
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Op geen enkele school lijkt me. Ik denk zelfs dat je er op het Stedelijk Gym nog redelijk vanaf kwam .
Nee man, wij waren gek daar
  zondag 25 februari 2007 @ 15:02:26 #141
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46656928
quote:
Die is inmiddels dicht, en vervangen door Nijmegen, het centrale topic deel 17! Waarheen, ThomThom?

Als de modjes een Nijmegen-topic in STA willen hebben, kunnen ze beter het huidige topic verplaatsen ipv er zelf een openen met zo'n kwaliteitsarme OP . En dan kan er op deze dus een slotje
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_46666888
beuningen meldt zich :p

Beuningen-west bij de shell.. leuk hè
  zondag 25 februari 2007 @ 20:10:29 #143
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46668786
Beuningen-west .
pi_46668932
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:10 schreef Posdnous het volgende:
Beuningen-west .
"west" Alsof Beuningen zo groot is
pi_46669554
De huizen zijn groot.. :p
pi_46690009
dennis... beuningen is een dorpje.. dr staat 1 huis op west, 1 huis op noord, 1 op zuid en een op oost.. nu weten we dus allemaal waar je woont
  maandag 26 februari 2007 @ 12:56:05 #147
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46691398
Je vergeet het centrum-huis
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  maandag 26 februari 2007 @ 13:01:45 #148
15967 Frollo
pi_46691579
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:56 schreef Mark het volgende:
Je vergeet het centrum-huis
Daar ligt de Brink.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:18:53 #149
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46692165
Oja, the place to be voor het laatste nieuws

Dommage arachide-fromage
  maandag 26 februari 2007 @ 13:19:47 #150
15967 Frollo
pi_46692199
Idd. En daar staat ook de waterput.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:27:16 #151
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_46692452
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:51 schreef chibibo het volgende:

[..]

Zo te horen is er weinig verschil met de Spar aan de St. Annastraat. Alleen krijg je er daar een filiaalmanager met een permanente zweetlucht bij.
En de muziek staat daar atijd veel te hard aan.
Sta je daar te schreeuwen omdat je een pak pannekoekenmix nodig hebt.

Dan maar de Coop een paar straten verderop.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_46762165
Nijmegen

Mijn vader komt er vandaan, mijn oma woont er, mijn opa ligt er begraven en mijn oom woont er ook. Zelf wonen we nu in de buurt van Leiden. Maar ik kom erg graag in Nijmegen

Deze zomer maar eens fixen dat ik tijdens de zomerfeesten bij mijn oom kan slapen

Oma woont in Hatert trouwens, en mijn oom boven de Texaco en het snack barretje op de hoek met de lekkerste sate/pinda-saus van de regio
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:36:31 #153
15967 Frollo
pi_46763110
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:40 schreef Goover het volgende:

het snack barretje op de hoek met de lekkerste sate/pinda-saus van de regio
De Harmonie!
Nooit binnen geweest maar ik ruik wel vaak een enorme snacklucht als ik erlangs fiets. Ik weet niet of dat een goed teken is.
pi_46763721
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:36 schreef Frollo het volgende:

[..]

De Harmonie!
Nooit binnen geweest maar ik ruik wel vaak een enorme snacklucht als ik erlangs fiets. Ik weet niet of dat een goed teken is.
Ik heb er wel eens wat gegeten, was goed te doen .

Verder ben ik niet heel vaak in Nijmegen, soms om te shoppen . Maar dat is ook al weer een tijd geleden.
pi_46826488
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:36 schreef Frollo het volgende:
De Harmonie!
In dit geval wel. Ik ben er al een tijd niet meer geweest, maar het de vette hap was daar altijd prima.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:37:08 #156
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46841967
Ben ik godverdegodver alweer genaaid bij Osnabrugge. Wat een kutwinkel is dat toch .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:55:45 #157
15967 Frollo
pi_46842634
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:37 schreef Posdnous het volgende:
Ben ik godverdegodver alweer genaaid bij Osnabrugge. Wat een kutwinkel is dat toch .
Lelijkste gebouw van Nijmegen, volgens een onderzoek.

Maar goed, hoezo genaaid? Lucht je hart eens.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:01:22 #158
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46842825
Ik heb er nu al meerdere keren apparaten gekocht die achteraf niet goed fuinctioneerden en elke keer gezeik (met senseo, met wasmachine) over garantie. Di presteren het gewoon je recht in je gezicht te zeggen dat je hem zelf hebt gesloopt als je 'm alleen maar uit de doos hebt gehaald (voor mij persoonlijk reden tot het schoppen van een enorme scene in zo'n winkel).

Vandaag weer hetzelfde met een koelkast die ik vorig jaar kocht. blijkt de garantie die ik heb zogenaamd niet te gelden voor als er iets kapot gaat .
Alleen voor productiefouten die er vanaf het begin al inzitten, alsof je dat kunt weten.
Dus als je iets koopt waar een miniscuul scheurtje in zit en je komt er laterpas achter ben je genaaid.

Waarom staat dat dan niet op de garantie en wat heeft het dan voor zin er uberhaupt een garantietermijn aan vast te stellen.

Oke, dank je, lucht idd op .
pi_46843056
Koop er dan niets meer..

Maar het garantie verhaal klopt voor het grootste deel wel wat jij verteld. Alleen als je het net uit de doos haalt en het werkt niet, dan mogen ze wel wat losser zijn vind ik.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:16:50 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46843328
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:07 schreef Goover het volgende:
Koop er dan niets meer..
Op de 1 of andere manier weten ze me telkens toch te verleiden .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:43:45 #161
15967 Frollo
pi_46844295
Damn wat een ratten!

Vanaf nu gewoon streng zijn en er dus echt niet meer komen.
Alternatieven genoeg: It's, Expert, Modern, witgoedmarkt @ Lange Hezel.
Vooral die laatste kan ik je aanbevelen: ze nemen de tijd voor je en zijn niet duur! Okay, het zijn dan wel schademodellen die daar staan, dus er kán iets mee zijn, maar juist daarom zijn ze vrij coulant qua garantie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2007 @ 13:53:03 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46844652
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Lelijkste gebouw van Nijmegen, volgens een onderzoek.

Maar goed, hoezo genaaid? Lucht je hart eens.
ja dat dat gebouw zit er ook echt niet uit
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46846177
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef johnplayer het volgende:
Dan maar de Coop een paar straten verderop.
Of de Coop Compact op de Archipelstraat. Nostalgisch smalle gangen die worden versperd door bejaarden met looprekjes, maar niemand wordt daar sjacherijnig van, want ondanks dat ze zijn ingelijfd door Coop is het nog steeds echt zo'n buurtsuper
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:56:43 #164
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46865977
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Op de 1 of andere manier weten ze me telkens toch te verleiden .
Voor die categorie aankopen ga ik meestal naar Doorman in de Ziekerstraat. Nog nooit spijt van gehad
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:23:24 #165
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46869348
In het topic in UVT ging het ooit over een graffiti-artiest. Vandaag kwam ik deze tegen op de deur van de wc in de Compagnie. (En nee, vraag me niet hoe ik in de Compagnie terecht kwam! )

pi_46871093
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:23 schreef broer het volgende:
In het topic in UVT ging het ooit over een graffiti-artiest. Vandaag kwam ik deze tegen op de deur van de wc in de Compagnie. (En nee, vraag me niet hoe ik in de Compagnie terecht kwam! )

[afbeelding]
Hoe kwam jij in de Compagnie terecht?
pi_46871098
TVP.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:29:05 #168
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46875186
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:43 schreef Frollo het volgende:
Damn wat een ratten!

Vanaf nu gewoon streng zijn en er dus echt niet meer komen.
Alternatieven genoeg: It's, Expert, Modern, witgoedmarkt @ Lange Hezel.
Vooral die laatste kan ik je aanbevelen: ze nemen de tijd voor je en zijn niet duur! Okay, het zijn dan wel schademodellen die daar staan, dus er kán iets mee zijn, maar juist daarom zijn ze vrij coulant qua garantie.
Voor mij vast niet meer, we hebben daar een aantal keren fikse waterschade veroorzaakt vorig jaar
pi_46876360
Ik heb gisteren nog wat mensen de Compagnie aangeraden, omdat ik dat (na Ndrgrnd dan) oprecht de leukste kroeg in dat rijtje vind (en ze wilden niet ver hoeven lopen )
Tempelier gaat ook nog wel. Echt, ik vind weinig mis met de Compagnie!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:40:55 #170
15967 Frollo
pi_46877115
In de Compagnie heb ik Jules Deelder nog zien biljarten, dus weinig niks mee, dunkt me zo.

(Al ben ik er nu al een jaar of tien niet meer geweest.)
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:48:36 #171
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46877356
Ik kom er zowat elke week .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:57:07 #172
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46877634
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:17 schreef thaleia het volgende:
Tempelier gaat ook nog wel.
Bij de Tempelier zat een lichtblauwe trui met een wit bloesje voor het raam. Dat vond ik al snel een no go.
quote:
Echt, ik vind weinig mis met de Compagnie!
Ik vind het een oudemensencafé. En ik ben ernstig in de ontkenningsfase.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:30:21 #173
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46878592
quote:
Heb er 7 jaar gewerkt, even afwachten hoe het wordt nu het verkocht is
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 15:43:20 #174
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46878950
Bij de compagnie denk ik vaak van:

Allemaal van die mensen waarvan hun twintiger jaren op het eind lopen en nu staan ze daar in kluitjes op zoek naar die ene dame/heer. Het is er voor de rest soms wel eens leuk
pi_46879074
Ha, dat heb ik bij Trianon: allemaal veertigers wier huwelijk na tien, vijftien jaar is gestrand en nu moet er zo snel mogelijk een nieuwe vis aan de haak geslagen worden. Liefst een vis van zo'n tien jaar jonger
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:08:32 #176
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46879653
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:43 schreef Fliepke het volgende:

Allemaal van die mensen waarvan hun twintiger jaren op het eind lopen en nu staan ze daar in kluitjes op zoek naar die ene dame/heer. Het is er voor de rest soms wel eens leuk
.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:15:39 #177
15967 Frollo
pi_46879862
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
Ik meen onthouden te hebben dat je laatst ook in El Sombrero was.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:18:48 #178
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46879938
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik meen onthouden te hebben dat je laatst ook in El Sombrero was.
Ha, de occasionbar?
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:23:30 #179
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46880045
De Occasionbar durf ik me niet meer te vertonen. .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:29:29 #180
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46880215
quote:
Dit is een KUT topic, die andere is wel leuk
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 16:31:38 #181
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46880277
Ik heb je hier anders nog niet gezien: Nijmegen, het centrale topic deel 17! Waarheen, ThomThom?

(hint, hint)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:39:57 #182
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46887286
Nou zeg, wat is dat nu met die kamernood in Nijmegen? Hebben we gisterochtend een kamer op kamernet gezet, krijgen we welgeteld 15 reacties! Normaal krijgen we er 100 op 1 dag ofzo...
pi_46887486
Kutkamer?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:16:48 #184
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46888341
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:31 schreef Mark het volgende:
Ik heb je hier anders nog niet gezien: Nijmegen, het centrale topic deel 17! Waarheen, ThomThom?

(hint, hint)
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:36:11 #185
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_46888849
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja dat dat gebouw zit er ook echt niet uit
Love it or hate it.
Eerlijk gezegd vind ik het in al zijn lelijkheid dan weer een prachtig gebouw.

De paradox moet je zelf maar doorprikken.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:55:20 #186
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46889437
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:33 schreef thaleia het volgende:

[..]

Of de Coop Compact op de Archipelstraat. Nostalgisch smalle gangen die worden versperd door bejaarden met looprekjes, maar niemand wordt daar sjacherijnig van, want ondanks dat ze zijn ingelijfd door Coop is het nog steeds echt zo'n buurtsuper
Je hebt wel ook over mijn oma die daar haar boodschappen doet
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:57:08 #187
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46889487
quote:
Ik heb gisteren nog wat mensen de Compagnie aangeraden, omdat ik dat (na Ndrgrnd dan) oprecht de leukste kroeg in dat rijtje vind (en ze wilden niet ver hoeven lopen )
Tempelier gaat ook nog wel. Echt, ik vind weinig mis met de Compagnie!
Ik zit regelmatig in van Rijn is ook een leuke niks bijzonders kroeg in het zelfde rijtje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:04:26 #188
46231 johnplayer
pi_46889703
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:57 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Ik zit regelmatig in van Rijn is ook een leuke niks bijzonders kroeg in het zelfde rijtje
Van Rijn,

Ben ik ook wel eens aardig blauw geweest
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:08:28 #189
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46889811
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:46 schreef thaleia het volgende:
Kutkamer?
12m2, 240e incl, Jacob Canisstraat (dus vlakbij de stad en uni)... daar kan het niet aan liggen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:09:10 #190
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_46889831
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:55 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Je hebt wel ook over mijn oma die daar haar boodschappen doet
Jouw oma is in goed gezelschap; Ik was er vanmiddag nog.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_46889916
En ik! Ik heb de flessenautomaat weer eens op hol doen slaan
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:13:33 #192
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46889953
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:09 schreef sooty het volgende:

[..]

Jouw oma is in goed gezelschap; Ik was er vanmiddag nog.
Ik ben er na de verbouwing niet meer geweest (ik woonde er ook om de hoek) ik herinner me dus nog het kleine smalle winkeltje en laat dat ik maar zo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:15:22 #193
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_46890002
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:12 schreef thaleia het volgende:
En ik! Ik heb de flessenautomaat weer eens op hol doen slaan
Werd je geïnspireerd door: Man kruipt door statiegeldautomaat
pi_46891618
Bottendaal
pi_46945817
hé een Nijmegentopic Woon nu al weer een jaartje in Hoogeveldt!
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 5 maart 2007 @ 16:50:29 #196
15967 Frollo
pi_46945867
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Brammie1 het volgende:
Welke gang?

* Frollo is een oud gang 5-bewoner
  maandag 5 maart 2007 @ 18:31:48 #197
46231 johnplayer
pi_46949633
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef Frollo het volgende:

[..]

Welke gang?

Daar hebben ze toch regelmatig van die feesten?
pi_46953918
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:08 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

12m2, 240e incl, Jacob Canisstraat (dus vlakbij de stad en uni)... daar kan het niet aan liggen
Dat is dicht bij mij! Nijmegen Oost
pi_46954498
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Brammie1 het volgende:
waar is hoogeveldt
  maandag 5 maart 2007 @ 20:54:52 #200
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46955316
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:21 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat is dicht bij mij! Nijmegen Oost
Jaaa daar wil iedereen toch wonen? We hebben ondertussen al behoorlijk wat meer reacties na opnieuw een advertentie geplaatst te hebben
Waar woon jij dan?
pi_46962939
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef Frollo het volgende:

[..]

Welke gang?

Gang 1 das recht onder gang 5
pi_46962971
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:34 schreef ik_haat_junks het volgende:

[..]

waar is hoogeveldt
Aan de overkant van het spoor, naast de bètafaculteit van de uni (meerdere flatgebouwen bij elkaar)
pi_46964474
quote:
Op zondag 25 februari 2007 20:10 schreef Posdnous het volgende:
Beuningen-west .
Beuningen west staat anders wel aangegeven op de bordjes langs de Schoenaker hoor! Ik kom daar trouwens ook vandaan.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 02:49:49 #204
47580 hoM3r
Our trip.
pi_46964583
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 02:31 schreef Roolio het volgende:

[..]

Beuningen west staat anders wel aangegeven op de bordjes langs de Schoenaker hoor! Ik kom daar trouwens ook vandaan.
Helemaal gelijk, waar heb ik dan gewoond, Zuid? Op het huis tegenover ons staat in ieder geval "Beuningen Zuid" geschreven met graffiti En er zijn in mijn straat vorige maand 2 wietplantages opgerold. Het gaat goed met Beuningen
Het dorp Beuingen heeft trouwens 16.972 inwoners op 1 januari 2006, dat zal nu tegen de 1900 aanliggen vanwege de nieuwe wijk(en).
pi_46964854
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 02:49 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, waar heb ik dan gewoond, Zuid? Op het huis tegenover ons staat in ieder geval "Beuningen Zuid" geschreven met graffiti En er zijn in mijn straat vorige maand 2 wietplantages opgerold. Het gaat goed met Beuningen
Het dorp Beuingen heeft trouwens 16.972 inwoners op 1 januari 2006, dat zal nu tegen de 1900 aanliggen vanwege de nieuwe wijk(en).
Als er nu nog maar 1900 wonen is er een ongelukje geweest met een flinke meteoriet.
En ja dan ben jij inderdaad zuid ofzo. Of oost. Of eigenlijk steeds meer midden.
En de Beuningse Boys mag verhuizen! Klik
Maargoed dit is natuurlijk geen Beuningen-topic. Kunnen we wel maken natuurlijk..
pi_46964861
Btw:
quote:
Laatste update: 11 januari 2007

Beuningen
17149 inwoners
Het dorp zelf is dit he..
pi_46965251
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:54 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Jaaa daar wil iedereen toch wonen? We hebben ondertussen al behoorlijk wat meer reacties na opnieuw een advertentie geplaatst te hebben
Waar woon jij dan?
Daalsehof, zijstraat van de Daalseweg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nuna op 06-03-2007 08:16:10 ]
pi_46965270
quote:

Als tijdens het uitgaan de nood een beetje hoog wordt, vind ik de tempelier een heerlijke kroeg om te schijten
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:52:48 #209
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_46966722
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:04 schreef Nuna het volgende:

[..]

Daalsehof, zijstraat van de Daalseweg.
Dat is om de hoek hier ja! "Moet" er morgen stemmen
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:33:43 #210
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47019967
http://www.youtube.com/watch?v=xL7Gd2GcAZU

Hier kom ik elke dag langs .
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:48:10 #211
15967 Frollo
pi_47020547
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:33 schreef Posdnous het volgende:

De Postweg ja, wat een drama.
pi_47027024
Hahahaha, dat iemand EN op het idee komt EN de moeite neemt om zo'n filmpje online te zetten
Ik kom daar alleen hardlopend langs, er is me eigenlijk nooit iets opgevallen
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:11:52 #213
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47028100
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:49 schreef thaleia het volgende:

Ik kom daar alleen hardlopend langs
Ik ook! Goeie heuvel voor de kuitspieren.
pi_47098981
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:23 schreef tonks het volgende:

[..]

Gildekamp, mijn geboorteplaats

Ben verhuisd naar Oss. Maar wil weer terug
pi_47114616
Oss
AFC AJAX
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 10 maart 2007 @ 03:12:20 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47116849
Oss, gezellig tussen de messentrekkers
DeLuna vindt me dik ;(
pi_47119896
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 03:12 schreef rubbereend het volgende:
is ook maar gelul!

Maar ik zei niet voor niks dat ik terug wil naar Nimwege!
  zondag 11 maart 2007 @ 09:28:25 #218
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_47147091
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 03:12 schreef rubbereend het volgende:
Vergeet de bommengooiers niet

* Mark heeft de omgekeerde weg afgelegd: opgegroeid in Oss, verhuisd naar Nijmegen
Dommage arachide-fromage
pi_47147489
Ooit ga ik ook terug
pi_47151116
zometeen naar het Valkhof
zal wel tyfusdruk zijn
pi_47193899
Valkhof? vind kronenburg mooier
pi_47197982
was 't valkhofmuseum Hercaluneum tentoonstelling! Was echt vet leuk, maar wel druk
pi_47218477
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:33 schreef Posdnous het volgende:

Wat een idioot punt is dat zeg! Meer ruimte voor fietsers dan voor auto's maar de auto's worden gedwongen over de suggestiestroken te rijden...
pi_47260687
Pas geleden lagen er overal een gele halve a4tjes in de bus met reclame voor een goedkope fietsenmaker. Weet iemand misschien nog om wie het ging / het telefoonnummer?
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:37:40 #225
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47261532
Ik werk in Nijmegen, op de Hogeschool
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:14:23 #226
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47262675
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:37 schreef fathank het volgende:
Ik werk in Nijmegen, op de Hogeschool
Ik werk in Nijmegen, op de Universiteit
pi_47263591
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:11 schreef Gutnre het volgende:
Pas geleden lagen er overal een gele halve a4tjes in de bus met reclame voor een goedkope fietsenmaker. Weet iemand misschien nog om wie het ging / het telefoonnummer?
Die onder de medische faculteit is volgens mij ook wel goedkoop. Naar horen zeggen was een band plakken iets van 2 euro.
pi_47265146
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:11 schreef Gutnre het volgende:
HeJo 024-3501267
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:48:28 #229
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_47265893
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:14 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Ik werk in Nijmegen, op de Universiteit
Me 2, Erasmus 12e verdieping, what a view
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:07:17 #230
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47266549
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:48 schreef Mert het volgende:

[..]

Me 2, Erasmus 12e verdieping, what a view
Ik zit nog in het oude Beta gebouw met uitzicht op het te slopen gedeelte
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:12:25 #231
46231 johnplayer
pi_47266726
ik heb ook nog eens op de universiteit gezeten, op het Beta gebouw.....

Letterlijk dus....
pi_47266812
hebben er hier mensen ervaring met de muziekscholen de Lindenberg en/of Muziekfiliaal? Ik was namelijk van plan om basgitaarles te gaan nemen, maar ik ken de muziekscholen hier niet. Wat ik heb uitgevonden op de sites is dat de Lindenberg groter is, maar duurder. Zij hebben ook handige 5 lessenpakketten voor mensen die nog niet zeker weten of het instrument wat voor hem/haar is. Muziekfiliaal is kleiner maar een stuk goedkoper. Ik ben zelf op zoek naar een school waar een relaxte sfeer hangt en dus niet alleen maar rijkeluiskinderen naar vioolles komen. Wie kan mij helpen?
pi_47313924
Nijmegen is love,
kroneburgpark is ultieme chill plek in t zonneke
*God wrote all my dopest rhymes, especially the ones about shooting niggaz and getting fucking high*
pi_47332198
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:47 schreef MindlessSelfIndulgence het volgende:
Nijmegen is love,
kroneburgpark is ultieme chill plek in t zonneke
Inderdaad, gisteren ook een hele tijd gezeten en muziek geluisterd
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:25:02 #235
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47332252
Was gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens op het Universiteitsterrein... teeering wat heeft dat sportcentrum gekost?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:28:08 #236
36221 Kopstoot
pi_47332348
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:25 schreef JDude het volgende:
Was gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens op het Universiteitsterrein... teeering wat heeft dat sportcentrum gekost?
Best veel geloof ik ja. In de periode 2000-2010 wordt er voor zo'n miljard euro vertimmerd en verbouwd in Heyendaal...
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:09:09 #237
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_47338253
Een miljard euro?
En wij (opleiding Arabisch) moeten weg zodat er een half miljoen vrij komt... maar ja, dat zal wel weer uit een ander potje komen ofzo...

Gaan er mensen morgen naar het Boekenfeest?
pi_47347431
Er zijn bandjes in de Plupub Daar is geen entree van 10 euro en het bier is er ook nog goedkoper
Goedgoed, ik hou totaal niet van punk, maar wel van de plupub
  zondag 18 maart 2007 @ 12:52:33 #239
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_47394417
Annefloor en ik komen vanmiddag met de bus naar nijmegen!!!
Maar we weten nog niet wat we er kunnen doen.. iemand ideeen?
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
  zondag 18 maart 2007 @ 13:49:53 #240
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47396281
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:52 schreef Viswijfje het volgende:
Annefloor en ik komen vanmiddag met de bus naar nijmegen!!!
Maar we weten nog niet wat we er kunnen doen.. iemand ideeen?
Annefloor hoeft niet naar hocky?
  zondag 18 maart 2007 @ 13:51:29 #241
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_47396336
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:49 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Annefloor hoeft niet naar hocky?
Nee, want ze zit niet hockey
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
  zondag 18 maart 2007 @ 14:12:49 #242
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47397011
Pics?
  zondag 18 maart 2007 @ 19:21:17 #243
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_47408890
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:34 schreef thaleia het volgende:
Er zijn bandjes in de Plupub Daar is geen entree van 10 euro en het bier is er ook nog goedkoper
Goedgoed, ik hou totaal niet van punk, maar wel van de plupub
Wat is de plupub eigenlijk?
Het boekenfeest was eigenlijk heel erg tof vond ik! Wist niet zo goed wat te verwachten maar het was echt leuk! En ik heb een handtekening weten te scoren van Joris Luyendijk, lekker sneu
  maandag 19 maart 2007 @ 00:17:39 #244
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47420543
Vond Annefloor het een beetje gezellig in Nijmegen?
  maandag 19 maart 2007 @ 00:34:57 #245
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_47420932
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:21 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
En ik heb een handtekening weten te scoren van Joris Luyendijk, lekker sneu
Had Luyendijk nog een beetje een leuke lezing? Hij was de enige reden voor mij geweest om naar het boekenfeest te gaan. En tien euro voor hem alleen vond ik wat veel, dus toen ben ik maar helemaal niet meer geweest.

De Plupub is een leuke kroeg die is ontstaan uit een of ander krakersgedoe. Het zit aan de Van Oldebarneveldtstraat. En het is er eigenlijk best leuk. Al moet je wel even door het oude krakersimago heen kijken. Zo zijn ze al lang niet meer, maar zo lijkt het nog wel steeds.
  maandag 19 maart 2007 @ 00:36:35 #246
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_47420962
Hengstdal (en vroeger Brakkenstein ).
You cheated on me with choreography.
  maandag 19 maart 2007 @ 00:38:28 #247
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_47421203
wat een leip weer vandaag trouwens

(genomen met telefoon, dus geen gezeur over kwaliteit..)

[ Bericht 28% gewijzigd door HostiMeister op 19-03-2007 01:32:44 ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 19 maart 2007 @ 00:54:08 #249
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  maandag 19 maart 2007 @ 03:19:28 #250
36221 Kopstoot
pi_47423018
Dus?
Dit is toch niet het weertopic ofzo?
Koud was 't wel...
  maandag 19 maart 2007 @ 09:56:56 #251
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_47425948
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:17 schreef chibibo het volgende:
Vond Annefloor het een beetje gezellig in Nijmegen?
anders vraag je eerst ff wat ik er van vond
maar we hebben t wel oke gehad hoor
  maandag 19 maart 2007 @ 09:58:04 #252
15967 Frollo
pi_47425976
Koele foto's heur.

En Kopstoot: niet zo zeiken, foto's van ons mooie Nijmegen zijn altijd welkom, ja toch?
pi_47426003
quote:
Op maandag 19 maart 2007 03:19 schreef Kopstoot het volgende:
Dus?
Dit is toch niet het weertopic ofzo?
Koud was 't wel...
nee, maar wel het NIJMEGEN topic, laat ik nou toevallig foto's van NIJMEGEN te hebben gemaakt...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 19 maart 2007 @ 13:15:37 #254
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_47431925
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:34 schreef broer het volgende:

[..]

Had Luyendijk nog een beetje een leuke lezing? Hij was de enige reden voor mij geweest om naar het boekenfeest te gaan. En tien euro voor hem alleen vond ik wat veel, dus toen ben ik maar helemaal niet meer geweest.

De Plupub is een leuke kroeg die is ontstaan uit een of ander krakersgedoe. Het zit aan de Van Oldebarneveldtstraat. En het is er eigenlijk best leuk. Al moet je wel even door het oude krakersimago heen kijken. Zo zijn ze al lang niet meer, maar zo lijkt het nog wel steeds.
Eerlijk gezegd vond ik Luyendijk de enige tegenvaller van de avond (met Connie Palmen natuurlijk, maar daar was ik stiekem vooraf al vanuit gegaan ). Dat lag niet aan hem, maar het was in interview-vorm en daar houd ik zelf gewoon niet zo van. De man die hem interviewde vroeg hem ook constant om Arabische moppen te vertellen (in het Nederlands) die allemaal in zijn laatste boek stonden, dus voor mij toch al bekend waren.
Dat was erg jammer, vooral ook omdat ik dus ook voor hem daarheen was gegaan, maar ik heb me toch echt heel goed vermaakt bij Tsjitske Jansen, Thomas Verbogt en Renske de Greef (en stiekem ook bij de Loco Loco Disco Show )
Enne ik weet verder niet of je student bent, of lid van de bibliotheek, maar voor hen was het 7,50 .

En de Plupub, grappig, ik dacht namelijk dat ik Nijmegen ondertussen wel helemaal kende, maar ik heb dus nog wat dingetjes uit te vinden
pi_47474499
Ok, het is er waarschijnlijk al 100.000 keer over gegaan, maar toch:

Chinezen: Wie heeft tips? Ik ga zelf altijd naar loong sing afhaalcentrum aan de groenestraat.
Erg lekker, niet zo duur. Geloof rond de 15 euro en dan kun je er makkelijk met 4 a 5 man van eten. Zit iets van soep bij geloof ik en babi pangang, van dat ei in rode saus, kerrieachtig vlees en sate, en kroepoek.
Als je een menutje wil met de standaard dingen (3 soorten ofzo), weet iemand nog een chinees die niet zo duur is?

O ja, en weet iemand een chinees waar je voor weinig geld uit eten kan?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:45:48 #256
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_47474752
Alle Chinezen zijn behoorlijk goedkoop, dus ik zou voor de dichtstbijzijnde gaan
Dommage arachide-fromage
pi_47474788
Maar er is toch groot verschil in prijs en kwaliteit!
En als je niet zo heel veel te besteden hebt heb je graag het beste voor het minste.
Bovendien kom ik oorspronkelijk uit zeeland
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:15:24 #258
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47475845
China Delight in het centrum is toch wel mijn favoriet. Die aan de St. Jacobslaan is ook wel prima.

Enkele beroerde Chinezen: Die op de hoek in de Tooropstraat en die ene vlak bij zwembad-Oost.
pi_47475907
Je hebt een idier/chinees waarbij je zelf een maaltijd schotel kan samenstellen. Die sealen ze dan en kan je zelf opwarmen. Super relax eten Geen idee waar die precies zat
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:25:23 #260
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47476285
Dat kan bij elke chinees wel...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:32:43 #261
15967 Frollo
pi_47476612
Helemaal aan het begin van de Oranjesingel, vlak bij het Keizer Karelplein, zat er tot vorig jaar ook een. Volgens mij wel een goeie, in elk geval een echte, want het was de eerste Chinees waar ik ooit daadwerkelijk Chinezen heb zien eten.

Helaas is ie nu weg. Ik wilde er altijd eens heen, maar nu kan het niet meer. Het pand is aangekocht door de ABN Amro en wordt momenteel flink gerenoveerd.

Dus ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik dit getypt heb.

Misschien wel om jullie duidelijk te maken: als je iets wilt, doe het dan meteen!

Enfin.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:39:17 #262
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47476839
Dat was niet echt een afhaalchinees volgens mij.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:43:15 #263
15967 Frollo
pi_47476982
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:39 schreef Posdnous het volgende:
Dat was niet echt een afhaalchinees volgens mij.
Ik wist niet dat dat de vraag was.

Maar is er nu nog wel een Chinees over in Nijmegen e.o. waar échte Chinezen komen eten? Ik ben op zich nooit dol geweest op wat wij 'Chinees' noemen. Mij kun je er echt niet blij mee maken. Toch wil ik die cuisine nog een laatste kans geven, maar dan wel 'the way it's meant to be played', en dan is de aanwezigheid van Chinezen wel een goede graadmeter dacht ik zo.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:17:15 #264
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47478243
Nou ja, Hoo-Wah aan plein 44 staat toch wel bekend als 1 van de betere Chinezen van Nederland zelfs.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:20:10 #265
15967 Frollo
pi_47478360
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:17 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, Hoo-Wah aan plein 44 staat toch wel bekend als 1 van de betere Chinezen van Nederland zelfs.
Oh ja.
Na 16 jaar Nijmegen nog steeds niet geweest.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:21:52 #266
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47478414
Ik ook maar 1 keertje. . is ook wel aardig aan de prijs, vooral als je normale Chinezen gewend bent .
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:17:27 #267
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_47480400
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
Helemaal aan het begin van de Oranjesingel, vlak bij het Keizer Karelplein, zat er tot vorig jaar ook een. Volgens mij wel een goeie, in elk geval een echte, want het was de eerste Chinees waar ik ooit daadwerkelijk Chinezen heb zien eten.
Dat was inderdaad een goede tent. Volgens mij hadden ze niet het 'echte' Chinese eten dat jij bedoelt, maar ik vond het absoluut een van de betere Chinezen.

Bij Hoo-Wah heb ik alleen sushi gegeten (toen dat nog kon), maar als de Chinese maaltijden daar net zo lekker zijn als de Japanse, is het zeker aan te bevelen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:20:08 #268
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47480484
Ik bel altijd PandaExpress, en laat het dan gratis bezorgen, hoef ik tenminste niet in zo'n troosteloze wachtruimte de Autoweek of Revu van november 2005 te lezen.

http://www.pandaexpress.nl/
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:17:20 #269
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47482671
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:20 schreef J.A.N.A. het volgende:
Ik bel altijd PandaExpress, en laat het dan gratis bezorgen, hoef ik tenminste niet in zo'n troosteloze wachtruimte de Autoweek of Revu van november 2005 te lezen.

http://www.pandaexpress.nl/
Zijn die goed?, ik heb er toevallig laatst een foldertje gehaald, maar nog niet geprobeerd.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:35:56 #270
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47483538
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zijn die goed?, ik heb er toevallig laatst een foldertje gehaald, maar nog niet geprobeerd.
Ik vind van wel, het varieert wel, van perfect tot redelijk.
Ik vermoed dat ze meerdere koks hebben
pi_47494776
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:23 schreef broer het volgende:

Ja ik heb dr in een centraal nijmegen topic eens laten zien... je ziet haar (Meis zoals ze heet) best vaak... vraag me toch af van wat of wie het is

Hier nog een trouwe Nijmegen inwoner

ik woon:

hier
Bram! Boterham!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:42:54 #272
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_47494916
Ah, vlakbij de Family
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:55:00 #273
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  woensdag 21 maart 2007 @ 00:33:11 #274
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47496179
En vlakbij St. Anneke en de Scharrelslager en de BioBakker

j.a.n.a. heeft ook op de Javastraat gewoond
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 maart 2007 @ 02:08:06 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47497544
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Ja ik heb dr in een centraal nijmegen topic eens laten zien... je ziet haar (Meis zoals ze heet) best vaak... vraag me toch af van wat of wie het is

ik woon:
[afbeelding]
hier
daar reed ik laatst, kutdrempels daar
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:34:18 #276
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47501951
En vlakbij de Cinematheek .

Ik wil daar ook wonen, ik heb een oogje op dat huis op de hoek van de Fransestraat en v Slichtenhorststr. (dream on Pos ) .
pi_47502092
quote:
Op maandag 19 maart 2007 00:49 schreef HostiMeister het volgende:
wat een leip weer vandaag trouwens

[[url=http://gxp.mine.nu/photo/nijmegen1.jpg]afbeelding
][/url]

[[url=http://gxp.mine.nu/photo/nijmegen2.jpg]afbeelding
][/url]

[[url=http://gxp.mine.nu/photo/nijmegen3.jpg]afbeelding
][/url]

(genomen met telefoon, dus geen gezeur over kwaliteit..)
Ik heb daar ook zo'n foto gemaakt een keer.

Ook telefoonkwaliteit dus niet zeuren
pi_47519907
....en redelijk dicht bij Emmi's
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:56:00 #279
46231 johnplayer
pi_47531050
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:34 schreef Posdnous het volgende:
En vlakbij de Cinematheek .

Ik wil daar ook wonen, ik heb een oogje op dat huis op de hoek van de Fransestraat en v Slichtenhorststr. (dream on Pos ) .
Had dat eerder gezegt, iemand bij wie ik vaak kom aan de Annastraat (tegenover ook een erg goede chinees), heeft net haar kamer daar opgezegt.
Gingen ook vaak daar naar de cinematheek.
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:58:42 #280
46231 johnplayer
pi_47531194
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

ik woon:
[afbeelding]
hier
Is dat niet waar die kraan voor de deur staat??
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:38:50 #281
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:42:08 #282
15967 Frollo
pi_47540200
quote:
Ik ben trots op onze bolleboosjes!
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:47:31 #283
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_47540346
Ik hoop dat ze een Nuts krijgen voor de moeite.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:50:29 #284
15967 Frollo
pi_47540424
Ik heb nooit kunnen begrijpen wat er nou zo bijzonder is aan magische vierkanten. Het lijkt me bij uitstek iets wat een computer makkelijk kan maken, toch?
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:57:39 #285
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_47540638
Geen idee. Tot een half uur geleden wist ik überhaupt niet van het bestaan van magische vierkanten.
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:15:46 #286
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47541161
Dominicus . Mijn school .
pi_47542539
Lekkere afhaalchinees? Onderaan de lange hezel, Orient express ofzo heet ie
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:05:10 #288
172356 Chiponiz
Kop d'r veur ! >:)
pi_47542645
Nou wat een stad ja ..
pi_47542846
nee.. zeeland is een groot feest?
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:28:45 #290
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_47543391
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:02 schreef GabberKut het volgende:
Lekkere afhaalchinees? Onderaan de lange hezel, Orient express ofzo heet ie
Dat was eerst De Gouden Kok. Dat was een behoorlijke baggertent. Is die nieuwe beter? Dat is mooi want ik woon er ongeveer 100 meter vandaan.
lege ton
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:36:24 #291
15967 Frollo
pi_47543633
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:28 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dat was eerst De Gouden Kok. Dat was een behoorlijke baggertent.
Ik heb gehoord dat ie juist heel goed was. Een collega van mij is er speciaal voor uit Oost komen rijden om daar met zijn vrouw onder de tl-balken te gaan zitten eten, want oh, die Gouden Kok was zóóó goed en zóóó lekker!

Ik heb er persoonlijk één keer iets gehaald en vond er maar weinig aan. Maar goed, ik vind Chinees sowieso weinig aan, dus dat zegt nog niks.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:38:38 #292
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47543701
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:28 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dat was eerst De Gouden Kok. Dat was een behoorlijke baggertent. Is die nieuwe beter? Dat is mooi want ik woon er ongeveer 100 meter vandaan.
Die kwam heel slecht uit de test van de consumentenbond ook. Ik haal er ongeveer een keer in de twee weken wat en ik moet zeggen dat best okay is. Ik haal gewoon zo'n bakje met een gerecht erin. Heb ik altijd ruim genoeg aan en het is niet te duur.
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:40:27 #293
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47543768
* J.A.N.A. gaat zaterdagavond weer lekker bij Liberty eten
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:19:09 #294
46231 johnplayer
pi_47547057
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:40 schreef J.A.N.A. het volgende:
* J.A.N.A. gaat zaterdagavond weer lekker bij Liberty eten
Ik heb ooit eens in de Plak gegeten.....

donderdag 22 maart 2007 @ 14:22:54 #295
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47547211
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:19 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens in de Plak gegeten.....

Brieballen
pi_47550359
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:58 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Is dat niet waar die kraan voor de deur staat??
Nee dat is bij de buren daar zat een oude school Schoevers oid die is nu weg en dat worden appartementen (knetter dure )

En ik woon zeer dicht bij Family ze herkennen me zelfs daar en ook dicht bij Arrarat maar die is failliet ofzo

En St. Anneke is ook ook relax natuurlijk
Bram! Boterham!
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:42:46 #297
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47552080
Ik woonde echt naast Schoevers
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:44:35 #298
15967 Frollo
pi_47552163
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:42 schreef J.A.N.A. het volgende:
Ik woonde echt naast Schoevers
lol

Dat is weg nu, zag ik laatst. Of het wordt verbouwd.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:49:43 #299
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47552388
Is dat met dat schoolpleintje? Daar ging ik vroeger altijd voetballen/basketballen .
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:52:00 #300
15967 Frollo
pi_47552487
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:49 schreef Posdnous het volgende:
Is dat met dat schoolpleintje? Daar ging ik vroeger altijd voetballen/basketballen .
Nee, Schoevers is (was) gevestigd in wat gewoon een woonhuis lijkt in de Javastraat. Alleen als opleidingscentrum herkenbaar aan het bord op de gevel en de rokende secretaressetjes in de tuin.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:52:40 #301
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47552523
Oke, niet die school dus .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')