Jupz. Zoek op google maar naar Vista Timerstopquote:
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Jupz. Zoek op google maar naar Vista Timerstop![]()
Ja en updates?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Jupz. Zoek op google maar naar Vista Timerstop![]()
ik heb het ook anders gedaan, heel gedoe met in dos allemaal codes tikken, datums veranderen en weet ik veel allemaal nog meerquote:
Mss nog geen 24 uur aan gehad?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:59 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb bij Deze Computer wel staan "U heeft nog 30 dagen om te activeren"
maar dat stond er gisteren ook
hi-techquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:51 schreef Bensel het volgende:
Ach, als je echt van die activatie af wil, kun je altijd connecten met een local activation server op een virtual machine. (mits je de image hebt, uiteraard)
Of die tijdsstop werkt echtquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:00 schreef soylent het volgende:
[..]
Mss nog geen 24 uur aan gehad?
Hij lijkt alleen de tijd te tellen die je 'm werkelijk gebruiktOp mijn laptop heb ik op 6 jan geinstalleerd, en ik heb nog 22 dagen over
![]()
Uit het laatste nieuwsbericht van Surfspot :quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:57 schreef Vakkie_W het volgende:
Hoe zit het met schoolversies dan? Ik weet nog wel dat je toen der tijd altijd van die "slimme roms" had voor 20 euro.
Maar volgens mij kost XP voor studenten tegenwoordig ook meer dan 20 euro...quote:SURFSPOT.NL zal de producten Microsft Windows Vista Business Upgrade en Microsoft Office System Enterprise gaan leveren. De exacte prijzen zijn momenteel nog niet bekend, maar zullen tussen de ¤ 50,= en ¤ 60,= liggen. Uiteraard ontvang je hiervoor een eeuwigdurende licentie.
De mijne is al geactiveerdquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:00 schreef soylent het volgende:
[..]
Mss nog geen 24 uur aan gehad?
Hij lijkt alleen de tijd te tellen die je 'm werkelijk gebruiktOp mijn laptop heb ik op 6 jan geinstalleerd, en ik heb nog 22 dagen over
![]()
Je mag me mailen hoe je dat gedaan hebt hahaquote:
En dat geldt volgens mij weer alleen voor studenten, vandaar dat zij ook duurder uit zijn misschien?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
Een eeuwigdurende licentie is wel erg netjes, normaal mag je het na je studie weggooien
Mij ookquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je mag me mailen hoe je dat gedaan hebt haha![]()
![]()
Heejuh daarom vraag ik ook om een emailtjequote:Op donderdag 1 februari 2007 00:22 schreef vosss het volgende:
Moderators die illegaal bezig zijn
Mooi man
Alles heeft zijn voordelen, het een wat meer dan het ander. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat Vista superieur is aan OS X of dat OS X superieur is aan Vista.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:51 schreef Beathoven het volgende:
is dat nu nog een beetje superieur aan Mac OS X dat vista?
Ik draai eigenlijk alleen Cakewalk Pro Audio nog onder Windows XP dualboot op m'n Macbook. Ik denk dat ik maar tot m'n dood bij XP blijf hangen voor dat ene programma.
Dit werkt waarschijnlijk net als Surfspot alleen als je school er bij aangesloten is... Ik kon i.i.g. geen subscriptions kiezen tijdens het aanmelden...quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:15 schreef kree het volgende:
(HBO) studenten. Even op ma3d.com kijken.
Had ik ook (Fontys Eindhoven)! Alles werd herkend zo leek het, maar bij abbonnementen kon ik niets kiezenquote:Op donderdag 1 februari 2007 01:41 schreef whoops het volgende:
Dit werkt waarschijnlijk net als Surfspot alleen als je school er bij aangesloten is... Ik kon i.i.g. geen subscriptions kiezen tijdens het aanmelden...
Kan het ook wel hier vertellen hoor....quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je mag me mailen hoe je dat gedaan hebt haha![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:51 schreef Bensel het volgende:
Ach, als je echt van die activatie af wil, kun je altijd connecten met een local activation server op een virtual machine. (mits je de image hebt, uiteraard)
Ik heb er geen spijt vanquote:Op donderdag 1 februari 2007 07:22 schreef Panick het volgende:
Ik heb de 64bit versie besteld.
Als ik maar geen spijt ga krijgen.
Mooi zo, ik inmiddels steeds ook een beetje minder.quote:
Omdat je Vista dus ZONDER key kunt installeren (en het setup programma dus niet weet of je een upgrade key hebt) kun je naderhand die installatie "upgraden" met je upgrade key door een tweede keer te installeren.quote:This workaround allows users to perform a “clean install.” The process is a bit tedious, but is not hard at all to complete. Users have to perform these simple steps to perform a clean install of Vista without a previous version of Windows installed with an upgrade DVD:
1. Boot from the Windows Vista Upgrade DVD and start the setup program.
2. When prompted to enter your product key, DO NOT enter it. Click "Next" and proceed with setup. This will install Windows Vista as a 30-day trial.
3. When prompted, select the edition of Vista which you have purchased and continue with setup.
4. Once setup has been completed and you have been brought to the desktop for the first time, run the install program from within Windows Vista.
5. This time, type in your product key when prompted.
6. When asked whether to perform an Upgrade or Custom (advanced) install, choose Custom (advanced) to perform a clean install of Vista. Yes, this means that you will have to install Vista for a second time.
7. Once setup has completed for the second time, you should be able to activate Windows Vista normally. You can also delete the Windows.old directory which contains information from the first Vista install.
There's no telling why Microsoft left this loophole wide open with Windows Vista Upgrade DVDs, but this means that any retail upgrade DVD can be used as a fully functioning full retail copy of Vista.
Ja en dat heb ik dus gedaanquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heejuh daarom vraag ik ook om een emailtjeEn geen PM ofzo
![]()
![]()
EDIT: Totdat ik een legale versie heb aangeschaft![]()
Of koop gewoon meteen een OEMquote:Op donderdag 1 februari 2007 08:33 schreef maartena het volgende:
Door een upgrade te kopen kun je dus geld besparen.
Waarschijnlijk is hij ook wel op een ander computer op het netwerk te installeren, maar een virtual machine is veel gemakkelijker. er zijn wel diverse sites te vinden over hoe je met een KMS server je windows kunt activeren.. ook bestaan er gecrackte/private servers waar je kunt activeren, mits je het adres weetquote:Op donderdag 1 februari 2007 06:31 schreef maartena het volgende:
[..]
De Activation server is gewoon te downloaden? En moet dat perse op een Virtual Machine, of kan je die ook op een andere bak installeren? Niet dat ik het dus nodig heb (legaal via MSDN) maar ben eigenlijk toch wel geintresseerd in hoe DAT dan weer werkt..... heb hier naast me een illegaal Windows 2003 Server bakkie staan.
Had je eerder moeten doenquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ook maar ingeschreven bij MA3D. Nu 2 dagen wachten totdat m'n Account geactiveert word
Pm?quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:02 schreef Messenga het volgende:
Een illegale licentie is niet moeilijk.
Jullie dit ook gehad????quote:Your e-mail address has been verified and activated.
Mind: Your subscription will only be valid once your name and student ID/enrolment have been verified, your status as an eligible user has been recognised and once your payment has been received.
Once you have been recognised as an eligible user and your payment has been received, we will provide you with your first connection data.
Once you have received your first login data, you will be able to start downloading on our site!
beta's kun je niet kopenquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:53 schreef murp het volgende:
vandaag ook gelijk photoshop cs3 beta versie "gekocht"
Zie dequote:
Die werkt amperquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:53 schreef murp het volgende:
vandaag ook gelijk photoshop cs3 beta versie "gekocht"
Waarom zou ik dat wel moeten doen dan?quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nee ik heb me aangemeld en wacht nu op een bevestiging. Dit kan ongeveer 2 dagen duren.
bij mij welquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:25 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Die werkt amper, die heb ik eraf gefrot
Maar het is niet voor niks een beta
Browser instellingen ofzo... Lijkt me sterk dat Vista precies jouw posts er uit filtert ?quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:57 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik zie met de net geinstaleerde vista mn eigen replys hier op fok niet....
waar kan dat aan liggen??? wel op mn laptop dus ze staan er wel...
Hmmm zeer vaag inderdaadquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
op het moment dat ik een replay heb gedaan zie ik mn eigen replay niet en de daarop volgende reacties ook niet meer... op mn laptotp zie ik dus jouw reactie wel surveillance fiets,maar op mn vista bak niet
VAAAAGGGGGG
misschien zal het dan echt aan vista liggenquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hmmm zeer vaag inderdaad![]()
![]()
Geen idee waar dat aan kan liggen... ik gok toch echt op je browser instellingen ofzo..![]()
Ik vraag een winrar voor vista om te proberen hoorquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:
Zeg hallo, het is hier geen usenet ofzo.
Gewoon NIET doenquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:21 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ik vraag een winrar voor vista om te proberen hoor
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gewoon NIET doen![]()
We houden het hier netjes![]()
Jawelquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoeveel HD-ruimte nodig voor Windows Vista Business? Ik heb hier nog ene partitie van 5 gig, maar weet niet of dit genoeg is
quote:
Sjezus, wat een stelletje randmongolen..quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:04 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.newegg.com/Product/Product.asp?Item=N82E16832116207
Required: 20 GB hard drive with at least 15 GB of available space
En dat komt dan allemaal van een DVD met 4,7 gbquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:04 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.newegg.com/Product/Product.asp?Item=N82E16832116207
Required: 20 GB hard drive with at least 15 GB of available space
Blijkbaar. Is dat gek?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dat komt dan allemaal van een DVD met 4,7 gb![]()
![]()
2,55 Gig gecomprimeerd om precies te zijn + bootsector erbij.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dat komt dan allemaal van een DVD met 4,7 gb![]()
![]()
quote:
Ja, want een 20GB harde schijf is echt heeeeeeeeeeeel onbetaalbaar he. En je ziet het ook bijna nergens nog, zulke enorme hoeveelheden gigabytes.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Sjezus, wat een stelletje randmongolen..
In dat licht is het wel vreemd ja maar goed ik heb gewoon copy paste gedaan van een websitequote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
![]()
Mijn Ultimate komt op 7 gb....![]()
XP draait er prima op met nog ruimte over zelfs...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, want een 20GB harde schijf is echt heeeeeeeeeeeel onbetaalbaar he. En je ziet het ook bijna nergens nog, zulke enorme hoeveelheden gigabytes.
Verwachten dat een NIEUWE Windows versie op een partitie van 5GB gaat passen (swap file?), DAT is pas mongool.
XP is gelukkig ook nog geen 6 jaar oud ofzo.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
XP draait er prima op met nog ruimte over zelfs...
Probeer je in je Program Files folder te schrijven? Dat mag standaard niet meer, want processen runnen niet meer standaard als admin (heel goed).quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:34 schreef Badabingea het volgende:
Ik had meer de vraag dat ik bijvoorbeeld een bestand uit me "oude" windows hd niet uit kan pakken in die HD. Dan kan die een map niet maken ofzo.
Iemand?
Screen nodig?
Ik vind 20 gig zeker veel, zeker voor functionaliteit die ik ook in andere besturingssystemen heb gezien die een fractie van de ruimte nodig hebben zoals Vista. Wilde het graag proberen om te kijken wat er dan zo damn anders en vernieuwend aan was, maar nu even niet dusquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
XP is gelukkig ook nog geen 6 jaar oud ofzo.
Daarom zjin het nog geen randmongolen.quote:
Schrijf dat dan maar weg op een Dual layer DVD a 8 euro per stuk...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
Mijn Ultimate komt op 7 gb....![]()
Dat lukt ze immers ook prima zonder een 20gb installquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:20 schreef Jarno het volgende:
Daarom zjin het nog geen randmongolen.
www.rarlabs.comquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:18 schreef Badabingea het volgende:
Iemand een werkende winrar link?
Een "trial" ofzo?
Geïnstalleerd en wel? Waarom gaan ze voor Business edition lopen adverteren met 15 a 20 gig?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
Vista Ultimate pakt 7.12GB hier, nou nou, wat een randmongolen in een tijd waar je op instapmodelletjes minstens 120GB HD ruimte krijgt.
Zodat je nog 5 a 8GB vrij hebt voor je eigen bestanden?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Geïnstalleerd en wel? Waarom gaan ze voor Business edition lopen adverteren met 15 a 20 gig?
Ik geloof dat Windows van XP al zo slim was om installatie en SP bestanden op een partitie tijdelijk te zetten waarop de meeste ruimte staat. Ik neem aan dat het hier ook mee gaat.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:05 schreef soylent het volgende:
[..]
Zodat je nog 5 a 8GB vrij hebt voor je eigen bestanden?
Omdat er tijdens de install tijdelijke files zijn die nog meer ruimte innemen?
Wie zal het zeggen.
Als je alle andere taalmeuk er niet bijpakt scheelt het al een aantal gig en zeker als je de software weghaalt, maar goed die extra software komt me nog wel handig en nuttig uit meestal dus die laat ik er mooi op staan...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:09 schreef Geqxon het volgende:
7 gigabyte is netjes, zeer netjes. Dat is dus inclusief alle apps?
OS X is iets van 12-15GB all-in, al heb ik hem gestript tot 8GB (5GB als je de apps niet meetelt).
Precies, dat bedoelde ik met "gestript" (al wou ik er in dit topic niet verder op ingaan). Ik heb voor de missende apps gewoon een OS X DVDtje (kopie) in mijn laptoptas zittenquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je alle andere taalmeuk er niet bijpakt scheelt het al een aantal gig en zeker als je de software weghaalt, maar goed die extra software komt me nog wel handig en nuttig uit meestal dus die laat ik er mooi op staan...
Zoek maar even op vLite.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ben dan benieuwd hoever Vista nog te strippen is...
Hier kan ik tenminste wat mee...quote:
Nope, ben je de sjaakquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:14 schreef Panick het volgende:
Klopt het dat je die OEM maar op 1 hardwareconfig mag installen.
Dus bij een zware upgrade ben je de lul? Of zijn ze dan wel zo vriendelijk um alsnog te activeren?.
Bitlocker zit toch alleen in Ultimate versie toch?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:41 schreef Camplo het volgende:
Kijk trouwens uit met Bitlocker.
Encryptie sleutel kwijt en harde schijf wordt door niks meer gelezen, geen enkel bios, geen flash proggies, geen data recover shit. Kan je hem wegkieperen. Dus encryptie sleutels op paar usb sticks zetten
Windows + TAB = Aero Tabbed Browsing
Windows + CTRL + Tab = Aero Tabbed Browsing in achtergrond laten staan
Alt + TAB = Original Tab mode.
Eh, dat is wel een beetje het idee achter BitLocker ja.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:41 schreef Camplo het volgende:
Kijk trouwens uit met Bitlocker.
Encryptie sleutel kwijt en harde schijf wordt door niks meer gelezen, geen enkel bios, geen flash proggies, geen data recover shit. Kan je hem wegkieperen. Dus encryptie sleutels op paar usb sticks zetten
Optioneel volgens mij ook in Business werd mij gisteren door iemand van Microsoft verteld.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bitlocker zit toch alleen in Ultimate versie toch?
Zit inderdaad alleen in de Ultimate versie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Volgens de compensation charts wel, volgens de footnotes ook bij Businessquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Eensch, had dhr Tonino dat maar geweten. Gehehequote:Op donderdag 1 februari 2007 16:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens de compensation charts wel, volgens de footnotes ook bij Business
Wel vreemd, aangezien ik het wel een beetje een Business functie vind.
Net geprobeerd via MA3D en dan krijg ik:quote:
Als je zeker van je zaak bent kan je installen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:04 schreef arneaux het volgende:
Moet ik 't gaan installeren of wachten?
Gewoon proberen, als je het verneukt mag je het nog een keer proberen, maar zorg wel dat je geen belangrijke dingen nog op dat ding gaat doen...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:04 schreef arneaux het volgende:
Moet ik 't gaan installeren of wachten?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
ik ben em nog steeds aan het strippen van allerlei meuk, ik merk wel als ie het begeeft...
Iemand al Dual Boot aan de praat gekregen? Dus Windows van meerdere partities? Wil ik wel weten, is niet de bedoeling dat ie m'n huidige install overschrijft...
Waar werk jij?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Draait hier nu zelfs in Virtual PC 2007.
Tis niet snel, maar het werkt.
Maar je mag toch wel videokaart upgraden, I presume?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:37 schreef Camplo het volgende:
[..]
Nope, ben je de sjaak.
Mag maar op 1 PC daar heb je key namelijk bij gekocht
ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURED...
tenzij het reparatie betreft dan moet je ff bellen (wordt door je PC provider gedaan).
Gelukkig is dit veranderd t.o.v de BETA, daar mocht ik alleen m'n huidige XP installatie overschrijven...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
XP op C en Vista op D.. werkt allemaal prima![]()
Yep MoBo niet dacht ik.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:30 schreef Panick het volgende:
[..]
Maar je mag toch wel videokaart upgraden, I presume?.
Werkt maar 30 dagen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:35 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik heb hem hier dus liggen, maar wel de gebrande versie. Wat zouden jullie doen? Installeren, of even wachten nog?
Gaat niet werken. Is al disabled.quote:
Als je updates toch uit zet?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:45 schreef Camplo het volgende:
[..]
Gaat niet werken. Is al disabled.
As we speak is er GEEN werkende crack voor Vista.
De werkende cracks worden via Update automatisch disabled.
Mijn reactie sloeg niet op jou hoor, ondanks het feit dat ik na je posttequote:Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef Badabingea het volgende:
Wat heeft dit met illegaal te maken? Ik stel een vraag over het uitpakken van een bestand op me hd waar Vista niet opstaat :|
Díe updates komen automatisch binnen en KAN je niet uitzetten.quote:
Google > Vista Codec Packquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Welke codec kan ik het best installeren om een beetje alles te kunnen bekijken?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:45 schreef Camplo het volgende:
[..]
Gaat niet werken. Is al disabled.
As we speak is er GEEN werkende crack voor Vista.
De werkende cracks worden via Update automatisch disabled.
Je kan updates echt wel uitzetten hoor, heb ik hier ook gedaan en er komt echt helemaal niks meer binnen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:48 schreef Camplo het volgende:
[..]
Díe updates komen automatisch binnen en KAN je niet uitzetten.
Zit ie die speciale kernel waarom al die virusmakers liepen te jengelen dat Microsoft Monopolistisch gedrag begon te vertonen.
Volgens mij is BitLocker een functie van de Enterprise edition. Uiteraard zit ie dan ook in de Ultimate edition omdat deze alles heeft.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:56 schreef Geqxon het volgende:
Volgens de compensation charts wel, volgens de footnotes ook bij Business
Wel vreemd, aangezien ik het wel een beetje een Business functie vind.
Kun je zonder problemen Windows Update gebruiken om alle updates te downloaden?quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
na een hoop geklooi werkt alles gewoon....
en fullversion, geen evaluatie versie
dus waar baseer je dat op
Ja, totdat iemand een enorm lek in Windows Vista vind..... een lek wat jij door die crack niet kan dichten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:46 schreef Vakkie_W het volgende:
Als je updates toch uit zet?
Je draait naast Vista ook gewoon XP ?quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:17 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe kan ik Vista op een andere partitie dan mijn files doen, ik weet dat je mijn documenten/muziek etc van pad kan veranderen, maar hoe zorg ik dat hij bv. niet automatisch de Vistaschijf pakt bij een installatieprogramma en zo?
Nee, ik wil volgende week op Vista overgaan als deze binnenkomt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je draait naast Vista ook gewoon XP ?
Nou als je in Vista zit en je wilt iets installeren gewoon custom install doen en als je in XP zit gewoon op weiter weiter rammen... simpel toch![]()
Je wilt op Vista overgaan ... Alleen Vista dus nou simpel niet meer op volgende drukken steeds ja tochquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:20 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Nee, ik wil volgende week op Vista overgaan als deze binnenkomt.
Ik druk eigenlijk al zonder erg op volgende altijd en dan staat ie dus op de Vistaschijf, dat wil ik voorkomen.
Minder snel klikken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:20 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Nee, ik wil volgende week op Vista overgaan als deze binnenkomt.
Ik druk eigenlijk al zonder erg op volgende altijd en dan staat ie dus op de Vistaschijf, dat wil ik voorkomen.
Dat vraag ik niet.quote:
Andere oplossingen zijn er niet. Wanneer je iets installeert krijg je automatisch een standaard directory en die moet je wijzigen.quote:
Er zal vast een registerkey zijn om dat te wijzigen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:28 schreef Messenga het volgende:
[..]
Andere oplossingen zijn er niet. Wanneer je iets installeert krijg je automatisch een standaard directory en die moet je wijzigen.
30 minuutjesquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:45 schreef remlof het volgende:
Ok, ik ben Vista Home Premium (MSDN) nu aan het installeren op m'n Asus A6T laptop... Effe kijken hoe lang dat gaat duren
Wat lul je nou dom danquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Er zal vast een registerkey zijn om dat te wijzigen.
Dat kan je uitzetten in het configuraiescherm van Vista.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:45 schreef Vakkie_W het volgende:
FF een vraagje...
Ik heb 2 HD's in mijn pc zitten. Ik wil op de 2e HD Windows Vista installeren. Als ik hem goed aan de praat krijg wil ik XP verwijderen. Als ik XP verwijder, verdwijnt dan ook meteen het dual boot scherm in DOS? Of kun je dat ergens uit zetten?
CCCP codec pack + VLCquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Welke codec kan ik het best installeren om een beetje alles te kunnen bekijken?
Dik een uur dus (dit was een upgrade van XP Home)quote:
Teringquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dik een uur dus (dit was een upgrade van XP Home)
Nu moet ik alleen nog een werkende driver voor m'n Nvidia GeForce Go 7600 zien te vinden, want met Standard VGA ziet het er niet echt uit
ik heb zelf nvidia videokaart, en die doet het perfect!quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Teringschone install van ultimate duurde hier 30 minuten
![]()
Als het goed is werken de drivers van Nvidia ook op VistaHopen dan maar
![]()
ja, inderdaad, ouwe XP driver installeren en het werkt als een zonnetje (ze zijn alleen niet signed voor Vista)quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Teringschone install van ultimate duurde hier 30 minuten
![]()
Als het goed is werken de drivers van Nvidia ook op VistaHopen dan maar
![]()
Geforce 2 MX!!quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:16 schreef murp het volgende:
vraag me niet welke kaart ik heb, durf het bijna niet te zeggen
Errrm.... zijn er geen Vista drivers van NVidia?quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:17 schreef remlof het volgende:
ja, inderdaad, ouwe XP driver installeren en het werkt als een zonnetje (ze zijn alleen niet signed voor Vista)
Tuurlijk welquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Errrm.... zijn er geen Vista drivers van NVidia?
http://www.nvidia.com/page/technology_vista_home.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
nog niet voor de GeForce Go kennelijk, maar XP drivers werken goed hoorquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Errrm.... zijn er geen Vista drivers van NVidia?
Je hebt bèta 14.gifquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Klopt het dat de Vista RTM versie allemaal WinBeta logo's tijdens de setup weergeeft? Of heb ik dan toevallig de Vista Beta versie?
Goed bezigquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Klopt het dat de Vista RTM versie allemaal WinBeta logo's tijdens de setup weergeeft? Of heb ik dan toevallig de Vista Beta versie?
Je hebt waarschijnlijk een illegale versie gedownload die gereleased is door "winbeta.org". Volgens mij is dat wel de 6.0.6000 versie verder, maar ik vertrouw het nooit als een of andere groep de ISO van een OS gaat zitten aanpassen met eigen logo's enzo..... want wat hebben ze dan nog meer aangepast?quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Mja, ik vertrouw het ook niet, vandaar dat ik even via de MSDN downloader de goeie binnenhaal. Ben erg benieuwd!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk een illegale versie gedownload die gereleased is door "winbeta.org". Volgens mij is dat wel de 6.0.6000 versie verder, maar ik vertrouw het nooit als een of andere groep de ISO van een OS gaat zitten aanpassen met eigen logo's enzo..... want wat hebben ze dan nog meer aangepast?
Ik had diezelfde ISO trouwens, totdat ik em een paar weken later gewoon legaal van MSDN trok
Waarnaar?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mja, ik vertrouw het ook niet, vandaar dat ik even via de MSDN downloader de goeie binnenhaal. Ben erg benieuwd!
User Account Control uitzetten. Op je plaatje klikken in het startmenu en het wijst zich vanzelfquote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Badabingea het volgende:
Hoe kan je uitzetten dat je steeds door moet gaan als je bijv. iets in wilt stellen. Dat de rest eromheen een beetje zwart wordt, want ik kan het maar niet vinden.
Hoe lastig kan 't zijn om die zooi in 1 keer goed binnen te halen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:50 schreef Geqxon het volgende:
Of het allemaal gaat lukken. De vorige keer dat ik hem binnen had gehaald was de ISO maar 2.6 gigabyte groot, terwijl de download 3.3 gigabyte was.
Behalve dan dat ik een BSOD krijg als ik een plaatje wil bekijken of als ik de vista index wil herberekenenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:45 schreef remlof het volgende:
[..]
nog niet voor de GeForce Go kennelijk, maar XP drivers werken goed hoor
Ja het uitzetten van alle overbodige shit is meer werk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:11 schreef Gloeidoos het volgende:
Dat activeren was trouwens een eitje.![]()
Ben toch blij dat ik een legale Ultimate key heb.....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:12 schreef schvvmert het volgende:
Ja het uitzetten van alle overbodige shit is meer werk.![]()
Videodrivershitquote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik een BSOD krijg als ik een plaatje wil bekijken of als ik de vista index wil herberekenen
Ey Nvidia, schiet eens op met die Vista driver voor de Geforce Go
Ik heb er een 7600GT (XFX Fatal1ity versie) in gezet. Passief gekoeld, en voor af en toe een spel snel genoeg. Als de DX10 kaarten gemeengoed zijn ga ik wel weer eens verder kijken.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:47 schreef soylent het volgende:
Tips voor een leuke Aero-capable (hoeft niet DX10) videokaart zijn trouwens welkom. Vooral voor officewerk, videobewerking, gamen niet zo belangrijk, mooie output wel.
Uhh.... al dat overbodige zit in Vista zelf.......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik een legale Ultimate key heb.....
Wat is er dan precies allemaal zo overbodig dat het eruit gesloopt dient te worden?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:55 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Uhh.... al dat overbodige zit in Vista zelf.......![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb er een 7600GT (XFX Fatal1ity versie) in gezet. Passief gekoeld, en voor af en toe een spel snel genoeg. Als de DX10 kaarten gemeengoed zijn ga ik wel weer eens verder kijken.
De gratis in de maag gesplitste extra onderdelen die ik toch niet gebruik.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat is er dan precies allemaal zo overbodig dat het eruit gesloopt dient te worden?
Met de 'overbodige' services valt het erg mee in Vista. Als je er 3 kunt uitzetten ben je al een hele vent gok ik zo. En met 'overbodige' onderdelen eruit slopen win je hooguit wat diskspace. Nou, oeh.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:26 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De gratis in de maag gesplitste extra onderdelen die ik toch niet gebruik.
Het is weer even zoeken welke services allemaal uitkunnen
De tijd zal 't leren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met de 'overbodige' services valt het erg mee in Vista. Als je er 3 kunt uitzetten ben je al een hele vent gok ik zo. En met 'overbodige' onderdelen eruit slopen win je hooguit wat diskspace. Nou, oeh.
waarom is het niet legaal ?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:05 schreef FJD het volgende:
Yup kan.
100% legaal is t niet maar het werkt en je hebt nergens gezeik mee.
Ow.. dan is het goed?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heejuh daarom vraag ik ook om een emailtjeEn geen PM ofzo
![]()
![]()
EDIT: Totdat ik een legale versie heb aangeschaft![]()
Ik heb het toch voor elkaar gekregen door de laatste Nvidia ForceWare WHQL drivers te installeren:quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:47 schreef soylent het volgende:
[..]
VideodrivershitIk heb exact dit gehad met Intel drivers; nieuwere drivers fixten bovenstaande 2 dingen, maar af en toe heb ik nog een BSOD. Hopelijk wordt dat ook nog gefixt. Hassle je videokaart maker voor nieuwe drivers.
Tips voor een leuke Aero-capable (hoeft niet DX10) videokaart zijn trouwens welkom. Vooral voor officewerk, videobewerking, gamen niet zo belangrijk, mooie output wel.
Wel goed uitlegt maar Microsoft heeft nu zelf aangegeven dat het legaal is om een OEM versie te kopen. Ik heb mijn oem gekocht bij www.azerty.nl voor nog geen 90 euro, echt niet duur!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:13 schreef FJD het volgende:
OEM is alleen legaal als je t bij een moederbord koopt, dan ben je systeembouwer en mag je die licentie gebruiken. OEM mag ook gebruikt worden door grote bedrijven (HP, Dell) die ze bij hun PCs verkopen.
Koop je een losse OEM dan ben je geen systeembouwer en heb je dus geen recht op deze licentie waardoor deze vervalt. Dit is allemaal volgens de EULA. Punt is dat dit nooit te controleren is door Microsoft. Hoe weten ze wie een OEM versie heeft gekocht zonder mobo? Daarnaast is de vraag of ze er wat aan willen doen. Natuurlijk ze lopen inkomsten mis omdat die personen anders een retail versie hadden moeten kopen maar aan de andere kant zullen nu meer en meer mensen geneigd zijn om een legale versie van Windows te kopen en daarnaast zijn de kosten van opsporing zullen zo hoog zijn dat het het niet waard is om er achter aan te gaan.
Kortom, volgens de EULA is een losse OEM kopen illegaal maar in praktijk merk je er geen zak van en is het gewoon een legale Windows Vista zonder allemaal activatie crackjes enzoKoop gewoon een OEM dus
![]()
Dit is iig wat ik begrepen heb uit een topic op GoT maar het zou ook zomaar kunnen dat je OEM los mag kopen onder het kopje dat je systeembouwer bent en ergens anders je moederbord hebt gekocht. Zal mij verder ook aan mn derierre oxideren, zolang ik zonder activatie cracks e.d. maar gewoon m'n Vista kan updaten en daarover bestaat geen twijfel.
Schrale troost, dit kunnen ze nooit lang volhouden als straks Dell, HP, Packard Bell, etc, etc, hun pc's met Vista gaan uitleveren en het gemeengoed wordt. Maar daar heb je nu niks aan. Maar waar heb je die software voor nodig dan? Ik ken @home totaal niet, maar is het niet een kwestie van je PC op DHCP zetten en gaan?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Hij wil de software van @home niet installeren, de cd doet niet, niet vista ready.
Dus hij installeert de instellingen ook niet. @home gebelt, zeggen wij ondersteunen nog geen Vista, helaas tot ziens daag. (serieus dat ik zo werd afgewimpeld)
Het enige dat je hoeft te doen is het IP adres van je router/modem bij 'gateway' in te vullen en zorgen dat DHCP aanstaat, tochquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Hij wil de software van @home niet installeren, de cd doet niet, niet vista ready.
Dus hij installeert de instellingen ook niet. @home gebelt, zeggen wij ondersteunen nog geen Vista, helaas tot ziens daag. (serieus dat ik zo werd afgewimpeld)
Toch is het de moeite waard dit even uit te zoeken. Het is retesimpel, en als ik jou was zou ik die treurige @home software niet op m'n mooie nieuwe Vista installatie los willen laten.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:09 schreef Breemz het volgende:
en dat zijn juist de dingen die die stomme cd zou doen, dingen die ik niet uit m'n hoofd weet en eerlijk gezegd ook niet kan![]()
engelsquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Toch is het de moeite waard dit even uit te zoeken. Het is retesimpel, en als ik jou was zou ik die treurige @home software niet op m'n mooie nieuwe Vista installatie los willen laten.
Heb je een Nederlandse of Engelse Vista?
En terecht, de meeste helpdesken hebben Vista niet eens kunnen testen op nstallers ed. Ik weet dat ze bij ons ook pas recentelijk zijn gaan testen met Vista. "We lopen ff niet achter die hele Vista hype aan". Kan het me goed voorstellen dat bedrijven dit doen. Plus, alle Windowzen die ik ken hebben een gelijke manier van je netwerk instellen - error ligt in dit geval tussen toetsenbord en stoel.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Oneens. Beta's en RC's zijn al tijjjjjjjden makkelijk verkrijgbaar, even een test pc'tje inrichten en testen of e.e.a. werkt had allang kunnen gebeuren. Dat je (waarschijnlijk triest geprogrammeerde) installatie cd'tje niet werkt kan ik me nog voorstellen, maar maak even een PDF-je oid voor mensen die Vista gebruiken, zodat ze iig internet op kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:31 schreef slakkie het volgende:
[..]
En terecht, de meeste helpdesken hebben Vista niet eens kunnen testen op nstallers ed. Ik weet dat ze bij ons ook pas recentelijk zijn gaan testen met Vista. "We lopen ff niet achter die hele Vista hype aan". Kan het me goed voorstellen dat bedrijven dit doen.
aha. op die fiets dan.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:21 schreef Jarno het volgende:
De lokale computerboer verkoopt een OEM versie. Dwz, de versie die bedoelt is voor systeembouwers zoals jouw computerboer. Officieel mogen consumenten nu ook systeembouwer zijn van MS, maar dan moet het pakket wel samen met het moederbord verkocht worden. Dus wat jouw computerboer doet mag officieel niet, maar is oncontroleerbaar en eigenlijk min of meer geaccepteerd als normaal omdat je vast ooit wel eens een moederbord hebt gekocht.
Een OEM versie mag (officieel) ook niet meegenomen worden naar een nieuwe PC, iets wat bij een retail (winkel) versie wel mag. Plus dat je bij een retail versie recht hebt op support van MS.
Ik weet dat die zooi al tijden beschikbaar is, maar terecht (ik zeg dit puur uit eigen overtuiging) dat ze het niet altijd meegaan in de hype. Vele bedrijven werken zelf nog met NT5.x en niet met 6.x. Ongetwijfeld dat er developers zijn die allang gekeken hebben naar wat er moet veranderen in de code van de installers. Helpdesken zullen deze informatie echter nog niet hebben (of wel ..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oneens. Beta's en RC's zijn al tijjjjjjjden makkelijk verkrijgbaar, even een test pc'tje inrichten en testen of e.e.a. werkt had allang kunnen gebeuren. Dat je (waarschijnlijk triest geprogrammeerde) installatie cd'tje niet werkt kan ik me nog voorstellen, maar maak even een PDF-je oid voor mensen die Vista gebruiken, zodat ze iig internet op kunnen.
Hype? Vista is straks hét standaard OS dat álle major fabrikanten gaan uitleveren, wat nou hype? Daarnaast, misschien is het leuk om als ISP mee te gaan met nieuwe technieken en software.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:54 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik weet dat die zooi al tijden beschikbaar is, maar terecht (ik zeg dit puur uit eigen overtuiging) dat ze het niet altijd meegaan in de hype.
Je bent toch een helpdesk?quote:Plus, de netwerkinstellingen veranderen niet van een ISP, een beetje denkwerk aan de kant van de consument/gebruiker zal voldoende zijn om die hurdle te overbruggen.
Nou, voor eyecandy kan je overstappen op Vista. Maar het netwerkgedeelte lijkt me niet echt wowowow special. Ik wil best een keer Vista zonder manual installen en durf te wedden dat die netwerk instellingen zeer snel gevonden en aangepast zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
Hype? Vista is straks hét standaard OS dat álle major fabirkanten gaan uitleveren, wat nou hype? Daarnaast, misschien is het leuk om als ISP mee te gaan met nieuwe technieken en software.
Ja, maar dat betekend niet dat je gelijk alles ondersteund. Omdat MS iets nieuws uitbrengt betekend het niet dat jij het moet ondersteunen (zie ff voor verdere beargumentering waarom ik dit zei in mijn edit).quote:Je bent toch een helpdesk?
Early? Je bent als helpdesk gewoon rijkelijk laat. Je kunt op je vingers natellen dat Vista straks het default OS voor eingebruikers gaat worden, waarom nu niet vast je huiswerk doen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:03 schreef slakkie het volgende:
Ik zie het als een consequentie voor de early adaptors.
Begrijp je wel maar MS is de standaard (gelukkig wel). Je moet er toch niet aan denken dat je een Helpdesk voor Linux bent of dat Linux de standaard in een bedrijf is....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:01 schreef slakkie het volgende:
[..]
Nou, voor eyecandy kan je overstappen op Vista. Maar het netwerkgedeelte lijkt me niet echt wowowow special. Ik wil best een keer Vista zonder manual installen en durf te wedden dat die netwerk instellingen zeer snel gevonden en aangepast zijn.
Ik vind Vista een hype, maar ik ben dan ook niet van de eyecandy en Windows ben ik echt zat - maar dat boeit verder niet voor de discussie.
Voor mij blijft het standaard OS 2k, en misschien XP vanwege de tabcompletion.
[..]
Ja, maar dat betekend niet dat je gelijk alles ondersteund. Omdat MS iets nieuws uitbrengt betekend het niet dat jij het moet ondersteunen (zie ff voor verdere beargumentering waarom ik dit zei in mijn edit).
Zie jij trouwens Linux ondersteuning bij helpdesken? Ik bedoel maar, niet alles is ondersteund, en omdat het MS is betekend het ook niet dat het ondersteund moet worden.
Ja early. Het is niet zo dat je Vista moet kopen om erbij te horen. Zat andere keuzes. Plus, alles blijft hetzelfde - zo moeilijk is het dan toch niet? De gebruiker kan ook zijn huiswerk doen voordat ie de overstap maakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Early? Je bent als helpdesk gewoon rijkelijk laat. Je kunt op je vingers natellen dat Vista straks het default OS voor eingebruikers gaat worden, waarom nu niet vast je huiswerk doen?
Dat blijktquote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Begrijp je wel maar MS is de standaard (gelukkig wel). Je moet er toch niet aan denken dat je een Helpdesk voor Linux bent of dat Linux de standaard in een bedrijf is....
p.s. mijn ervaringen met Linux zijn slecht
Mijn ervaring met helpdesken is dat ze meestal pas als laatsten de cursussen krijgen in het bedrijfquote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Early? Je bent als helpdesk gewoon rijkelijk laat. Je kunt op je vingers natellen dat Vista straks het default OS voor eingebruikers gaat worden, waarom nu niet vast je huiswerk doen?
Met alle respect, maar het komt gewoon omdat helpdesken over het algemeen bemand worden door technisch zeer onbekwame prutsers. Als je XS4ALL belt is er altijd wel iemand die je wil proberen te helpen, en zich er niet vanaf maakt met een 'ja eh hoor eens dat ondersteunen we niet'. En zo hoort het ook, het is nondeju je werk om mensen te helpen. Kijk, lukt het dan niet, even goeie vrienden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
p.s. mijn ervaringen met Linux zijn slecht
EuroNet was een ster erin, wij ondersteunden 3.1x nog zelfs toen MS het niet meer supportte. Zo ook met Macs, maar ok, outdated info inmiddels.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:09 schreef HeatWave het volgende:
Het duurt toch altijd lang voor een nieuwe versie bekend is bij helpdesken?
Hell hoelang is het geleden dat ze de hoorn erop gooide als je vertelde dat je Apple gebruiker was?
Cursus? Mén. Je moet mensen even uitleggen hoe ze DHCP configureren en een gateway instellen. Daarna moet je ze vertellen dat het cd-tje dat ze hebben nog niet geschikt is voor Vista maar dat er zo snel mogelijk een aangepaste versie zal verschijnen. That's all.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mijn ervaring met helpdesken is dat ze meestal pas als laatsten de cursussen krijgen in het bedrijf
En waarom je complete helpdesk op cursus sturen voor een OS wat nu nog niet eens 1% van je klanten gebruikt? En daarbij, de basisprincipes blijven hetzelfde qua instellingen, iemand die het eerst kon en nu overstapt op vista zal ook wel zo slim zijn om het zelf in te stellen.
Als ik als simpele Jan de Lul de Dixons binnen stap, heb ik al geen keus meer: Vista it is vanaf afgelopen dinsdag.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:07 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ja early. Het is niet zo dat je Vista moet kopen om erbij te horen. Zat andere keuzes.
Dan moet je als consument vragen of ze er ook een ander OS op kunnen zetten 2k, XP etc. Vaak heb je die keus wel, maar men vraagt het gewoon niet...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als ik als simpele Jan de Lul de Dixons binnen stap, heb ik al geen keus meer: Vista it is vanaf afgelopen dinsdag.
Dan zou ik mijn werkgeverskeuze eerder dáár vanaf laten hangen dan het te ondersteunen OS.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:10 schreef slakkie het volgende:
@Jarno
Maar bij veel helpdesken wordt dit gedrag de kop ingedrukt, je moet je gesprek doen in minder dan x minuten. Anders verneuk je de statistieken..
Hey ouwe. Sommige providers werken nog met shit als PPPoE en PPPoA, dat zijn zaken die vrij makkelijk in te stellen zijn, maar wel net even anders. Zo is een VPN over wireless bij m'n universiteit ook net even iets anders in Vista. Vast heel simpel voor de echte kenner, maar met een oude handleiding kom je er niet, daar ging het over..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Cursus? Mén. Je moet mensen even uitleggen hoe ze DHCP configureren en een gateway instellen. Daarna moet je ze vertellen dat het cd-tje dat ze hebben nog niet geschikt is voor Vista maar dat er zo snel mogelijk een aangepaste versie zal verschijnen. That's all.
(ik werk niet op een helpdesk!)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn werkgeverskeuze eerder dáár vanaf laten hangen dan het te ondersteunen OS.
Yeah right. Bij de Dixons. Daarnaast, waarom zou ik als consument genoegen nemen met een ouder OS? Hoe weet ik als Jan de Lul nou dat er een helpdesk is die zo achter loopt dat ze nog geeneens Vista (wat notabene in elke doorsnee Dixons te koop is!) ondersteunen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:14 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dan moet je als consument vragen of ze er ook een ander OS op kunnen zetten 2k, XP etc. Vaak heb je die keus wel, maar men vraagt het gewoon niet...
Dat zeg ik. PDF-je maken, ochtendje werk, iedereen blij. Niks cursus.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:15 schreef soylent het volgende:
[..]
Hey ouwe. Sommige providers werken nog met shit als PPPoE en PPPoA, dat zijn zaken die vrij makkelijk in te stellen zijn, maar wel net even anders.
De monteur van @home vertelde me bij het installeren een jaartje of 6 terug dat ik die cd het beste als onderzetter kon gebruiken. Computernaam invullen en gaan, meer is het niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Cursus? Mén. Je moet mensen even uitleggen hoe ze DHCP configureren en een gateway instellen. Daarna moet je ze vertellen dat het cd-tje dat ze hebben nog niet geschikt is voor Vista maar dat er zo snel mogelijk een aangepaste versie zal verschijnen. That's all.
En meer is het ook niet. Maar als je als *technische* helpdesk te bedonderd bent om even een paar uurtjes vrij te maken om een mainstream OS te ondersteunen (in ieder geval mensen kunnen uitleggen hoe ze kunnen connecten!), tsja. Typisch geval van helpdeskerij en kijk die domme gebruikers eens. Vind je het gek dat er op helpdesken gekotst wordt? Niet de klant staat centraal, maar zij.quote:
Nieuw != beter. Debian is stable als de pest, maar het is niet nieuw. Windows Vista is nieuw, maar hoeft echt niet beter te zijn dan XP..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Yeah right. Bij de Dixons. Daarnaast, waarom zou ik als consument genoegen nemen met een ouder OS? Hoe weet ik als Jan de Lul nou dat er een helpdesk is die zo achter loopt dat ze nog geeneens Vista (wat notabene in elke doorsnee Dixons te koop is!) ondersteunen?
Ok, laatste reactie voor deze middag, de consument kan ook navraag doen of het al ondersteund wordt. Je moet niet domweg achter bedrijf A aanlopen, als je weet dat de support door andere bedrijven nog niet van de grond gekomen is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
En meer is het ook niet. Maar als je als *technische* helpdesk te bedonderd bent om even een paar uurtjes vrij te maken om een mainstream OS te ondersteunen (in ieder geval mensen kunnen uitleggen hoe ze kunnen connecten!), tsja. Typisch geval van helpdeskerij en kijk die domme gebruikers eens. Vind je het gek dat er op helpdesken gekotst wordt? Niet de klant staat centraal, maar zij.
Joh, je overschat de consument. De consument koopt 'Windows' en geen 'Vista'. Wat de consument betreft is er geen enkele reden om aan te nemen dat cd-tje X niet zou werken op Windows Y. Lui? Mwah. Gewoon niet zo technisch onderlegd als jij en ik.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:29 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ok, laatste reactie voor deze middag, de consument kan ook navraag doen of het al ondersteund wordt. Je moet niet domweg achter bedrijf A aanlopen, als je weet dat de support door andere bedrijven nog niet van de grond gekomen is.
Ik heb nog geen uitgebreide praktijkervaringen met 64 bits consumer OS-en, maar volgens mij maakt het voor de prestaties niet zoveel uit. Dwz, je 64 bits Vista zal niet schokkend veel sneller of langzamer lopen dan je 32 bits.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:33 schreef Ceriel het volgende:
Heb ik er nu goed aan gedaan om de 32 bits variant te nemen en klopt het dat de 64 versie zelfs minder zou presteren gezien de bovenstaande specs?
Ja, 't is de retailversie. Wat vreemd dan dat die webwinkel me mailde dat ik beter de 32 bits kon nemen (had 64 bits besteld), als je sowieso de 64 bits versie erbij krijgt, of krijg je bij de 64 bits geen key voor de 32 ? Dat zou dan ook wel weer krom zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb nog geen uitgebreide praktijkervaringen met 64 bits consumer OS-en, maar volgens mij maakt het voor de prestaties niet zoveel uit. Dwz, je 64 bits Vista zal niet schokkend veel sneller of langzamer lopen dan je 32 bits.
Heb je retail besteld? Dan krijg je ook de 64 bits versie en kun je het wellicht eens zelf proberen. Als je OEM hebt besteld zit er een kaart bij waarmee je de 64 bits kunt aanvragen. Je key is in ieder geval op beide versies geldig.
Net zoals met alles wat je koopt, ga je toch eerst na wat je koopt? Ik bedoel, je koopt geen DVD als je geen DVD speler hebt, omdat het op een CD lijkt... (nu onderschat ik ze weer hequote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Joh, je overschat de consument. De consument koopt 'Windows' en geen 'Vista'. Wat de consument betreft is er geen enkele reden om aan te nemen dat cd-tje X niet zou werken op Windows Y. Lui? Mwah. Gewoon niet zo technisch onderlegd als jij en ik.
Ik heb er 109 euro voor betaald, is het dan misschien toch de OEM-versie?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:45 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij krijg je bij een retail versie zowel 32 bits als 64 bits geleverd en is je key altijd voor beide versies geldig. Mag ik vragen wat je betaald hebt (daar kan ik uit afleiden of je retail of toch OEM besteld hebt)?
De gangbare prijs voor Home Premium retail is iets meer als 300 eurom dus ik ga er idd vanuit dat je OEM hebt gekocht.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:47 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Ik heb er 109 euro voor betaald, is het dan misschien toch de OEM-versie?
Ah ja precies op die manier, thnx voor de info.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
De gangbare prijs voor Home Premium retail is iets meer als 300 eurom dus ik ga er idd vanuit dat je OEM hebt gekocht.
Dubbeltje. Eerste rang.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:00 schreef soylent het volgende:
* soylent was meer op zoek naar iets van 50-100EUR
Ja, maar ik ben geen GAME 3D FREAK. Da's eerste rang! Ik wil tweede rang. Wat ik wil is gewoon een standaard office-kaartje, maar dan gewoon met een goede RAMDAC die niet ghost en shit, een tweede monitoraansluiting, en een video out. That's it! Dat moet je toch kunnen leveren voor 100PLEUR.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dubbeltje. Eerste rang.
150 Euro is eigenlijk een behoorlijk gangbare prijs voor een videokaart. Na de CPU is de videokaart meestal het duurste onderdeel, meestal duurder dan het moederbord zelf.
Er is (nog?) geen trial versie van Vista. Verder kun je als je een Technet of MSDN abbo hebt, een developer versie downloaden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:39 schreef Piovan het volgende:
Waar is Vista gratis te verkrijgen?
Jij hebt waarschijnlijk "show system files" aangezet, en dan laat ie de shortcuts zien naar de oude stijl "My Documents", "My Music", "My Dit", "My Dat", etc..... zet dat uit, (laat show hidden files gewoon aan), en het wordt meteen duidelijk waar wat moet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:33 schreef Geqxon het volgende:
Net geinstalleerd, en echt, het ziet er mooi uit, maar alles is zo warrig als wat. Het configuratiemenu moet je letterlijk doorspitten, en aero maakt de vensters imho behoorlijk rommelig.
Daarnaast zag ik dat dit de documenten structuur is:
C:\Users\Geqxon\My Documents
C:\Users\Geqxon\DocumentsMy Music
C:\Users\Geqxon\Music
Waar laat ik dan mijn muziek, en waar mijn documenten?
Een Gamefreak geeft 400 Euro uit voor een video kaart. (of 2 keer 400 voor SLI)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:40 schreef soylent het volgende:
Ja, maar ik ben geen GAME 3D FREAK. Da's eerste rang! Ik wil tweede rang. Wat ik wil is gewoon een standaard office-kaartje, maar dan gewoon met een goede RAMDAC die niet ghost en shit, een tweede monitoraansluiting, en een video out. That's it! Dat moet je toch kunnen leveren voor 100PLEUR.![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:37 schreef soylent het volgende:
Die twee 'My' dingen zijn niet standaard, mss geupgrade vanaf XP? Of een debiel programma geinstalleerd dat ze heeft aangemaakt?
Muziek hoort in Users/naam/Music/
Documenten in Users/naam/Documents/
De rest is rommel en kun je veilig weggooien.
Ik bekeek de HDD vanuit OS X, dan zie je alle files. Nou, weet ik het ook weerquote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk "show system files" aangezet, en dan laat ie de shortcuts zien naar de oude stijl "My Documents", "My Music", "My Dit", "My Dat", etc..... zet dat uit, (laat show hidden files gewoon aan), en het wordt meteen duidelijk waar wat moet.
Als je een oude backup terug wil zetten van je oude Documents and Settings structuur, dan moet je dat even handmatig doen omdat het in Vista allemaal net iets anders zit.
Nee mannetje, bekijk het maar! Beledig jij maar andere Vista gebruikers voortaan!quote:
Dat is nou betere beveiliging in Windows...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef versteegrob het volgende:
Ik heb een probleem met de beveiliging. Sommige programma's moet ik speciaal openen als admin terwijl ik zelf de admin ben. Bijvoorbeeld Firefox, ik moet speciaal op de rechtermuisknop klikken en als 2e kan ik kiezen "Als administrator uitvoeren" en verschijnt er een scherm waarin ik toestemming moet geven. Super irritant, hetzelfde gebeurd met pokerstars, en avg virusscanner .
Heeft iemand een oplossing?
Firefox draai ik prima zonder admin permissies... Is ook een stuk veiliger met het oog op spyware. Wat gebeurt er bij jou precies als je het zonder adminrechten draait? Foutmelding? Bugs?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef versteegrob het volgende:
Ik heb een probleem met de beveiliging. Sommige programma's moet ik speciaal openen als admin terwijl ik zelf de admin ben. Bijvoorbeeld Firefox, ik moet speciaal op de rechtermuisknop klikken en als 2e kan ik kiezen "Als administrator uitvoeren" en verschijnt er een scherm waarin ik toestemming moet geven. Super irritant, hetzelfde gebeurd met pokerstars, en avg virusscanner .
Heeft iemand een oplossing?
Veel geluk, SP1 komt pas in de loop van 2008.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:27 schreef schvvmert het volgende:
Ow en ik wacht wel op SP1 na 3 dagen uitproberen.![]()
Nee hoor, ik heb gelezen dat deze eind dit jaar nog uitkomt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 03:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Veel geluk, SP1 komt pas in de loop van 2008.
Je hebt ws ClearType aangezet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 02:14 schreef DrDentz het volgende:
Wow, jullie lettertype ziet er nu ook meteen gelikt uit. Hoe doet BIll dat toch allemaal.. al voel ik me nu wel een beetje nerdig.
Dat 64 bit is hartstikke leuk, voor de toekomst. Er zijn nog maar weinig programmas die ook via datzelfde 64 bit werken. t Is gewoon beter als je nu de 32 bit versie installeert.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:33 schreef Ceriel het volgende:
Na deze specs te hebben gelezen werd de de 32 bits aangeraden, sterk aangeraden zelfs, want de PC zal met 64 bits zelfs minder presteren dan de 32s' . Nu, dus dat heb ik dan ook gedaan.
Ik weet wel een beetje iets van computers maar met die 32 & 64 bits is me nog steeds niet erg duidelijk. Heb ik er nu goed aan gedaan om de 32 bits variant te nemen en klopt het dat de 64 versie zelfs minder zou presteren gezien de bovenstaande specs?
Dat kan ergens in het configuratiescherm, ik weet niet meer precies waar, maar dan staat er nog wel overal zo'n schild maar je hoeft ten minste niet steeds op Allow te klikken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb Vista Ultimate draaien nu. Ik heb ook al een ander topic aangemaakt, maar toen zag ik dat er een centraal Vista topic was, dus dan ook maar hier.
Ik ben Administrator op mijn systeem, maar toch blijft Vista zeiken als ik bepaalde dingen wil uitvoeren of ik dat wil 'allowen' of niet.
Daarnaast wilde ik net een .dll weggooien, en dat mocht ik nietwant ik moest de copy protection verwijderen. Zout een eind op, ik wil zelf beslissen wat ik doe of niet.
Weet iemand waar ik die onzin uit kan zetten?
User Account Control uitzetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb Vista Ultimate draaien nu. Ik heb ook al een ander topic aangemaakt, maar toen zag ik dat er een centraal Vista topic was, dus dan ook maar hier.
Ik ben Administrator op mijn systeem, maar toch blijft Vista zeiken als ik bepaalde dingen wil uitvoeren of ik dat wil 'allowen' of niet.
Daarnaast wilde ik net een .dll weggooien, en dat mocht ik nietwant ik moest de copy protection verwijderen. Zout een eind op, ik wil zelf beslissen wat ik doe of niet.
Weet iemand waar ik die onzin uit kan zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |