Behalve dan dat ik een BSOD krijg als ik een plaatje wil bekijken of als ik de vista index wil herberekenenquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:45 schreef remlof het volgende:
[..]
nog niet voor de GeForce Go kennelijk, maar XP drivers werken goed hoor
Ja het uitzetten van alle overbodige shit is meer werk.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:11 schreef Gloeidoos het volgende:
Dat activeren was trouwens een eitje.![]()
Ben toch blij dat ik een legale Ultimate key heb.....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:12 schreef schvvmert het volgende:
Ja het uitzetten van alle overbodige shit is meer werk.![]()
Videodrivershitquote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik een BSOD krijg als ik een plaatje wil bekijken of als ik de vista index wil herberekenen
Ey Nvidia, schiet eens op met die Vista driver voor de Geforce Go
Ik heb er een 7600GT (XFX Fatal1ity versie) in gezet. Passief gekoeld, en voor af en toe een spel snel genoeg. Als de DX10 kaarten gemeengoed zijn ga ik wel weer eens verder kijken.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:47 schreef soylent het volgende:
Tips voor een leuke Aero-capable (hoeft niet DX10) videokaart zijn trouwens welkom. Vooral voor officewerk, videobewerking, gamen niet zo belangrijk, mooie output wel.
Uhh.... al dat overbodige zit in Vista zelf.......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 03:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik een legale Ultimate key heb.....
Wat is er dan precies allemaal zo overbodig dat het eruit gesloopt dient te worden?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:55 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Uhh.... al dat overbodige zit in Vista zelf.......![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb er een 7600GT (XFX Fatal1ity versie) in gezet. Passief gekoeld, en voor af en toe een spel snel genoeg. Als de DX10 kaarten gemeengoed zijn ga ik wel weer eens verder kijken.
De gratis in de maag gesplitste extra onderdelen die ik toch niet gebruik.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat is er dan precies allemaal zo overbodig dat het eruit gesloopt dient te worden?
Met de 'overbodige' services valt het erg mee in Vista. Als je er 3 kunt uitzetten ben je al een hele vent gok ik zo. En met 'overbodige' onderdelen eruit slopen win je hooguit wat diskspace. Nou, oeh.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:26 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De gratis in de maag gesplitste extra onderdelen die ik toch niet gebruik.
Het is weer even zoeken welke services allemaal uitkunnen
De tijd zal 't leren.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met de 'overbodige' services valt het erg mee in Vista. Als je er 3 kunt uitzetten ben je al een hele vent gok ik zo. En met 'overbodige' onderdelen eruit slopen win je hooguit wat diskspace. Nou, oeh.
waarom is het niet legaal ?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:05 schreef FJD het volgende:
Yup kan.
100% legaal is t niet maar het werkt en je hebt nergens gezeik mee.
Ow.. dan is het goed?quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heejuh daarom vraag ik ook om een emailtjeEn geen PM ofzo
![]()
![]()
EDIT: Totdat ik een legale versie heb aangeschaft![]()
Ik heb het toch voor elkaar gekregen door de laatste Nvidia ForceWare WHQL drivers te installeren:quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:47 schreef soylent het volgende:
[..]
VideodrivershitIk heb exact dit gehad met Intel drivers; nieuwere drivers fixten bovenstaande 2 dingen, maar af en toe heb ik nog een BSOD. Hopelijk wordt dat ook nog gefixt. Hassle je videokaart maker voor nieuwe drivers.
Tips voor een leuke Aero-capable (hoeft niet DX10) videokaart zijn trouwens welkom. Vooral voor officewerk, videobewerking, gamen niet zo belangrijk, mooie output wel.
Wel goed uitlegt maar Microsoft heeft nu zelf aangegeven dat het legaal is om een OEM versie te kopen. Ik heb mijn oem gekocht bij www.azerty.nl voor nog geen 90 euro, echt niet duur!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:13 schreef FJD het volgende:
OEM is alleen legaal als je t bij een moederbord koopt, dan ben je systeembouwer en mag je die licentie gebruiken. OEM mag ook gebruikt worden door grote bedrijven (HP, Dell) die ze bij hun PCs verkopen.
Koop je een losse OEM dan ben je geen systeembouwer en heb je dus geen recht op deze licentie waardoor deze vervalt. Dit is allemaal volgens de EULA. Punt is dat dit nooit te controleren is door Microsoft. Hoe weten ze wie een OEM versie heeft gekocht zonder mobo? Daarnaast is de vraag of ze er wat aan willen doen. Natuurlijk ze lopen inkomsten mis omdat die personen anders een retail versie hadden moeten kopen maar aan de andere kant zullen nu meer en meer mensen geneigd zijn om een legale versie van Windows te kopen en daarnaast zijn de kosten van opsporing zullen zo hoog zijn dat het het niet waard is om er achter aan te gaan.
Kortom, volgens de EULA is een losse OEM kopen illegaal maar in praktijk merk je er geen zak van en is het gewoon een legale Windows Vista zonder allemaal activatie crackjes enzoKoop gewoon een OEM dus
![]()
Dit is iig wat ik begrepen heb uit een topic op GoT maar het zou ook zomaar kunnen dat je OEM los mag kopen onder het kopje dat je systeembouwer bent en ergens anders je moederbord hebt gekocht. Zal mij verder ook aan mn derierre oxideren, zolang ik zonder activatie cracks e.d. maar gewoon m'n Vista kan updaten en daarover bestaat geen twijfel.
Schrale troost, dit kunnen ze nooit lang volhouden als straks Dell, HP, Packard Bell, etc, etc, hun pc's met Vista gaan uitleveren en het gemeengoed wordt. Maar daar heb je nu niks aan. Maar waar heb je die software voor nodig dan? Ik ken @home totaal niet, maar is het niet een kwestie van je PC op DHCP zetten en gaan?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Hij wil de software van @home niet installeren, de cd doet niet, niet vista ready.
Dus hij installeert de instellingen ook niet. @home gebelt, zeggen wij ondersteunen nog geen Vista, helaas tot ziens daag. (serieus dat ik zo werd afgewimpeld)
Het enige dat je hoeft te doen is het IP adres van je router/modem bij 'gateway' in te vullen en zorgen dat DHCP aanstaat, tochquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Hij wil de software van @home niet installeren, de cd doet niet, niet vista ready.
Dus hij installeert de instellingen ook niet. @home gebelt, zeggen wij ondersteunen nog geen Vista, helaas tot ziens daag. (serieus dat ik zo werd afgewimpeld)
Toch is het de moeite waard dit even uit te zoeken. Het is retesimpel, en als ik jou was zou ik die treurige @home software niet op m'n mooie nieuwe Vista installatie los willen laten.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:09 schreef Breemz het volgende:
en dat zijn juist de dingen die die stomme cd zou doen, dingen die ik niet uit m'n hoofd weet en eerlijk gezegd ook niet kan![]()
engelsquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Toch is het de moeite waard dit even uit te zoeken. Het is retesimpel, en als ik jou was zou ik die treurige @home software niet op m'n mooie nieuwe Vista installatie los willen laten.
Heb je een Nederlandse of Engelse Vista?
En terecht, de meeste helpdesken hebben Vista niet eens kunnen testen op nstallers ed. Ik weet dat ze bij ons ook pas recentelijk zijn gaan testen met Vista. "We lopen ff niet achter die hele Vista hype aan". Kan het me goed voorstellen dat bedrijven dit doen. Plus, alle Windowzen die ik ken hebben een gelijke manier van je netwerk instellen - error ligt in dit geval tussen toetsenbord en stoel.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:03 schreef Breemz het volgende:
Oneens. Beta's en RC's zijn al tijjjjjjjden makkelijk verkrijgbaar, even een test pc'tje inrichten en testen of e.e.a. werkt had allang kunnen gebeuren. Dat je (waarschijnlijk triest geprogrammeerde) installatie cd'tje niet werkt kan ik me nog voorstellen, maar maak even een PDF-je oid voor mensen die Vista gebruiken, zodat ze iig internet op kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:31 schreef slakkie het volgende:
[..]
En terecht, de meeste helpdesken hebben Vista niet eens kunnen testen op nstallers ed. Ik weet dat ze bij ons ook pas recentelijk zijn gaan testen met Vista. "We lopen ff niet achter die hele Vista hype aan". Kan het me goed voorstellen dat bedrijven dit doen.
aha. op die fiets dan.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:21 schreef Jarno het volgende:
De lokale computerboer verkoopt een OEM versie. Dwz, de versie die bedoelt is voor systeembouwers zoals jouw computerboer. Officieel mogen consumenten nu ook systeembouwer zijn van MS, maar dan moet het pakket wel samen met het moederbord verkocht worden. Dus wat jouw computerboer doet mag officieel niet, maar is oncontroleerbaar en eigenlijk min of meer geaccepteerd als normaal omdat je vast ooit wel eens een moederbord hebt gekocht.
Een OEM versie mag (officieel) ook niet meegenomen worden naar een nieuwe PC, iets wat bij een retail (winkel) versie wel mag. Plus dat je bij een retail versie recht hebt op support van MS.
Ik weet dat die zooi al tijden beschikbaar is, maar terecht (ik zeg dit puur uit eigen overtuiging) dat ze het niet altijd meegaan in de hype. Vele bedrijven werken zelf nog met NT5.x en niet met 6.x. Ongetwijfeld dat er developers zijn die allang gekeken hebben naar wat er moet veranderen in de code van de installers. Helpdesken zullen deze informatie echter nog niet hebben (of wel ..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oneens. Beta's en RC's zijn al tijjjjjjjden makkelijk verkrijgbaar, even een test pc'tje inrichten en testen of e.e.a. werkt had allang kunnen gebeuren. Dat je (waarschijnlijk triest geprogrammeerde) installatie cd'tje niet werkt kan ik me nog voorstellen, maar maak even een PDF-je oid voor mensen die Vista gebruiken, zodat ze iig internet op kunnen.
Hype? Vista is straks hét standaard OS dat álle major fabrikanten gaan uitleveren, wat nou hype? Daarnaast, misschien is het leuk om als ISP mee te gaan met nieuwe technieken en software.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:54 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik weet dat die zooi al tijden beschikbaar is, maar terecht (ik zeg dit puur uit eigen overtuiging) dat ze het niet altijd meegaan in de hype.
Je bent toch een helpdesk?quote:Plus, de netwerkinstellingen veranderen niet van een ISP, een beetje denkwerk aan de kant van de consument/gebruiker zal voldoende zijn om die hurdle te overbruggen.
Nou, voor eyecandy kan je overstappen op Vista. Maar het netwerkgedeelte lijkt me niet echt wowowow special. Ik wil best een keer Vista zonder manual installen en durf te wedden dat die netwerk instellingen zeer snel gevonden en aangepast zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
Hype? Vista is straks hét standaard OS dat álle major fabirkanten gaan uitleveren, wat nou hype? Daarnaast, misschien is het leuk om als ISP mee te gaan met nieuwe technieken en software.
Ja, maar dat betekend niet dat je gelijk alles ondersteund. Omdat MS iets nieuws uitbrengt betekend het niet dat jij het moet ondersteunen (zie ff voor verdere beargumentering waarom ik dit zei in mijn edit).quote:Je bent toch een helpdesk?
Early? Je bent als helpdesk gewoon rijkelijk laat. Je kunt op je vingers natellen dat Vista straks het default OS voor eingebruikers gaat worden, waarom nu niet vast je huiswerk doen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:03 schreef slakkie het volgende:
Ik zie het als een consequentie voor de early adaptors.
Begrijp je wel maar MS is de standaard (gelukkig wel). Je moet er toch niet aan denken dat je een Helpdesk voor Linux bent of dat Linux de standaard in een bedrijf is....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:01 schreef slakkie het volgende:
[..]
Nou, voor eyecandy kan je overstappen op Vista. Maar het netwerkgedeelte lijkt me niet echt wowowow special. Ik wil best een keer Vista zonder manual installen en durf te wedden dat die netwerk instellingen zeer snel gevonden en aangepast zijn.
Ik vind Vista een hype, maar ik ben dan ook niet van de eyecandy en Windows ben ik echt zat - maar dat boeit verder niet voor de discussie.
Voor mij blijft het standaard OS 2k, en misschien XP vanwege de tabcompletion.
[..]
Ja, maar dat betekend niet dat je gelijk alles ondersteund. Omdat MS iets nieuws uitbrengt betekend het niet dat jij het moet ondersteunen (zie ff voor verdere beargumentering waarom ik dit zei in mijn edit).
Zie jij trouwens Linux ondersteuning bij helpdesken? Ik bedoel maar, niet alles is ondersteund, en omdat het MS is betekend het ook niet dat het ondersteund moet worden.
Ja early. Het is niet zo dat je Vista moet kopen om erbij te horen. Zat andere keuzes. Plus, alles blijft hetzelfde - zo moeilijk is het dan toch niet? De gebruiker kan ook zijn huiswerk doen voordat ie de overstap maakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Early? Je bent als helpdesk gewoon rijkelijk laat. Je kunt op je vingers natellen dat Vista straks het default OS voor eingebruikers gaat worden, waarom nu niet vast je huiswerk doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |