abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45654651
Het vorige topic: Als zwanger worden / blijven niet zo makkelijk gaat deel 26
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Donderdag 11 Januari, cryo-emmy terugplaatsing.

Chesna:
Clomid is niet aangeslagen. 2 januari beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken. 5 dagen na begin bloeding naar ziekenhuis. En beginnen met spuiten van pregyl.

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden zwanger dan weer naar gyn. 14 november weer ongi geworden. 6 rondes Clomid inmiddels gehad. Besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 5 maart 2007.

Faja-Lobi
Bezig voor nummer 2 sinds mei 2005.
Wachten op menstruatie, dan 3e dag bloed prikken, 12e dag echo (meting eicel), samenlevingstest, bloed prikken en dan pas weer langs gyn voor uitslagen en evt behandeling.

Jose81:
Eerste onderzoek gyn goed verlopen, geen verrassingen tevoorschijn gekomen. Volgende cyclus boed laten prikken en later nog een baarmoederfoto. Vervolg afspraak wordt op een later tijdstip gemaakt.

Marie79: 'Pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging helaas mislukt. Volgende poging start 10 januari. Verwachtte punctie rond 5 februari.

Suzziieee
Nog geen duidelijke diagnose,eerst proberen met clomid meer regelmaat in de cyclus te krijgen.Eerst 1x gehad om te kijken of het invloed had.Heeft geholpen...nu voor 3 maanden mee.+/- Maart weer afspraak maken bij gyn.

Ticootje:
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
Nog 13 cryo's over van de 2e poging. Eerste dag van de menstruatie bellen naar het ziekenhuis, thuis testen voor een ovulatie. Cryo's worden 5 dagen na eisprong teruggeplaatst. Deze keer wel spuiten met pregnyl.

Ik wil bij deze graag alle meiden hier heel erg veel succes toewensen!!

Laatste post uit deel 26:
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:33 schreef Pikkebaas het volgende:
Even een update,

Maandag follikelpunctie gehad, was erg pijnlijk, vrouwlief ging bijna flauw. Maar door de medicatie is de herinnering eraan nogal vaag. Er waren 9 eicellen gepland en er werden 12 eicellen geoogst, waarvan er 8 rijp genoeg waren voor bevruchting via ICSI. De dag erna hadden we 7 bevruchte embryo's. Omdat het er zoveel waren wilden ze iets langer wachten met terugplaatsing om de beste uit te zoeken. De dag erna waren er 6 over van Klasse 2.
Vandaag hebben we de terugplaatsing van 1 embryo.
Spannend dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 06-02-2007 15:58:42 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45654928
Pff, ik zit nu dus in de "2e" fase. En omdat ik weer zoveel follikels had moet ik weer met de progestan aan de slag. Dat is echt zo vreselijk vies. Vieze slijmerige troep.

Het is ook super onhandig. 's morgens en 's avonds inbrengen en een half uur blijven liggen. 'S avonds is dat niet zo erg, maar 's morgens heb je vaak haast en moet je dus blijven liggen.

BAH, ik had toch liever pregnyl gespoten.

Ik heb even wat tijd in de OP gestopt, met handige linkjes enzo.. mooi he??

[ Bericht 18% gewijzigd door Ticootje op 25-01-2007 10:13:02 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:02:29 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45654989
Oh, dat lijkt me idd lastig dan.
Ik ben iemand die meestal op het nippertje op staat dus dan zou ik daar echt voor moeten plannen.
Hoe lang moet je dat gebruiken?
pi_45655054
15 dagen!!!
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:54:14 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45655410
Echt!
pi_45657077
Mag ik ook in de OP?

Wachten op menstruatie, dan 3e dag bloed prikken, 12e dag echo (meting eicel), samenlevingstest, bloed prikken en dan pas weer langs gyn voor uitslagen en evt behandeling.
pi_45657090
Oja en bezig voor nummer 2 sinds mei 2005
pi_45661206
Helaas Tico, hier nog steeds niet ongesteld. Ik ga morgen eens bellen met de ferti-arts. Want dit is niet goed.... ik maak me best zorgen (toch niet gek als je normaal behoorlijk stipt bent)

De Lucrin blijf ik gestaag doorprikken, maar ik ben nu wel aan de volgende stap toe (jij bent idd al "klaar"! Zelfde dag begonnen.. Bizar.... maar wel lekker voor je )

Pregnyl is ook niet alles hoor Tico!! Dan krijg je dus echt allerlei kwaaltjes, vorige keer WIST ik gewoon dat het raak was (en dat was het dus niet...)

Ik wil ook verder!!!!!!!!!!!!! En niet maar afwachten zoals nu.... Blegh!
(stiekem even ingelogd op het werk )
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:17:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45661235
NieTTus voor jou. Wat stom zeg...
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:58:53 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45662405
Ticootje, ik hoefde niet te blijven liggen met die progestan Moest het ook halverwege de middag nog een keer 2 bolletjes doen.

Niettus, heb je al een test gedaan? (in het kader van 'je weet maar nooit'.. )

En pregnyl is gewoon zwangerschapshormoon, dus vandaar al die kwaaltjes die je er van kunt krijgen

Pikkebaas, spannend! Succes in de wachtweken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:14:26 #11
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45662854
NieTTus irritant zeg.

Pikkebass erg spannend nu en heel veel succes de komende weken.

Enne Ticootje, je hebt de OP heel erg mooi gemaakt!!!

Ook ik snap niets van mn lichaam... vandaag 15 dagen na mn laatste ongi... geen ovulatieslijm te zien, vorige week wel. Ik heb wel heel veel last van puistjes enz.
Ik krijg 7 feb een MRI scan, dan mag je niet zwanger zijn. Echter is die dag ook mn NOD. Ik denk dat ik zekerheidshalve smorgens maar even een testje ertegenaan gooi, als ik tenminste nog niet ongi ben geworden.
Make love, not war ☮
pi_45663159
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:58 schreef E.T. het volgende:
Ticootje, ik hoefde niet te blijven liggen met die progestan Moest het ook halverwege de middag nog een keer 2 bolletjes doen.
Wat stom zeg, ik dus wel...
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 15:34:04 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45663472
Ik hoefde niet te blijven liggen hoor met die progestan bolletjes. Wel moest ik 3 x per dag 2 bolletjes inbrengen en wat me nog het meest zal bijblijven is die geur Het liefst spoot ik ook de ondehoudsdosis Pregnyl, maar die mocht ik op het laatst niet meer gebruiken om de kans op overstimulatie te verkleinen. Kun je nagaan hoe het zou zijn geweest als ik wél Pregnyl was blijven spuiten. Heel veel sterkte in de wachtweken Ticootje.

NieTTus gigantisch balen is het dat je niet verder kunt met de volgende stap
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45664389
ik hoef maar 2 keer per dag... En ja het loopt er net zo snel weer uit...
pi_45665564
Ik heb volgens mij nog wel een test liggen thuis. Ik zal hem vanavond eens doen (verwacht er helemaal niets van, zitten clippen op mijn eileiders, maar wat je al zegt, in het kader van.....) Denk gewoon dat mijn lichaam niet helemaal lekker bezig is...

Dank jullie wel! Jullie zijn lief.. !

En nou doorbreken met die handel!
pi_45673321
niettus kop op he?!?!

Lichamen doen soms heel raar.

Het komt wel goed!
pi_45678965
ja, Niettus... hou de moed er wel in hoor!!

Tico, wat een drama lijkt me dat, die progestan... 's avonds is idd geen probleem... maar 's morgens...?!

Tjonge, Niettus.. balen dat die ongi niet wil komen... dan mág het komen en dat komt het niet... om gek van te worden!

Hier is EINDELIJK de menstruatie wel doorgezet. Ik zit nu alleen met het probleem dat ik zaterdag mijn CD 3 heb... nou ja, morgen moet ik toch naar het ziekenhuis (zowel voor mezelf, als voor en op bezoek bij mijn moeder...JAA! DE OPERATIE IS GOED GEGAAN..!! ) dus ik vraag morgen wel even hoe of wat.

Ik kan dus eindelijk door. Op zich ben ik wel 'tevreden' dat het nu pas door is gezet. In principe is het toch zo dat je na je eisprong na 14 dagen ongesteld hoort te worden? De gyn dacht dus tussen dag 32-35, maar het is dus dag 42 geworden.. dat is wel precies 2 weken na de eisprong.. dat is toch juist goed?? Want dat heeft toch weel met die tijd te maken wat een eitje nodig heeft om eventueel in te nestelen? Die tijd moet toch 14 dagen zijn...?! (of heb ik het nou helemaal mis?!)
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_45680029
Ticootje,ik moest 2 of 3 keer op een dag zo'n bolletje inbrengen,na de inseminatie.Maar ik liep er gewoon mee door hoor,stond niks in van blijven liggen.En ik had helemaal geen last van stroperig gedoe Er kwam wel eens wat uit in mijn inlegkruisje,maar geen grote hoeveelheden hoor.
Moet jij ze nu ook nog gebruiken?

Groetjes,Minoes
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:00:19 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45681196
Ik weet niet of er een minimum is Jose maar het is wel zo dat als het te kort is dat men dan zegt dat het eitje geen kans heeft om in te nestelen. Hoe het precies zit weet je gyn wrsch beter.
pi_45686324
minoes ik moet er 2 per keer in doen. Het is zo'n vieze troep zooi...

Maar alles voor het goede doel!
pi_45686542
Wat raar,dat de één er zo'n last van heeft en de ander niet.Misschien idd.omdat je er meer moet inbrengen.Wanneer is het nou precies 14 dagen?En ga je dan ook testen,of wacht je echt 3 weken,nee toch?Dat houden we niet vol hoor,moeten we nieuwe duimen kopen

Groetjes,Minoes
pi_45686622
Ik?? Ik ga geen 3 weken wachten. Als ik 2 weken red dat is de kans wel erg groot dat er een kleverd zit. Nee bij de andere terugplaatsingen redde ik 8 of 9 dagen.
pi_45686631
Oh en vandaag terugplaatsing. Wat spannend. Oh ik hoop zo dat deze wel goed gaat. Ik krijg 2 verse terug, dus dat moet toch wel lukken?!!?!

Niettus, ik weet niet of ik het al had gevraagd, maar hoeveel krijg jij terug?
pi_45688955
Hier eindelijk bloed

Belde net naar de poli, hoopte wel dat ik morgen gewoon met Menopur mocht starten, maar dat mag pas woensdag. De 31e. 7 februari eerste follikelmeting!

Tis gewoon allemaal precies een week opgeschoven!

Ticoooo straks je emmy's terug!! Ik heb het hier gevraagd, als er een 8-cellige bij zit, krijg ik er 1 terug. Zijn ze wat minder, zoals de vorige keer een cel of 5/6 dan krijg ik er wellicht 2 terug. Maar dit is aan het VU om te bepalen, maar hier ga ik wel op aandringen! Poging 2, we zijn er al 1 kwijt. Kansen vergroten!

Ik ga duimen hoor Tico, het wordt nu tijd voor een 2e streep!!!

Maargoed, ik doe het er maar mee! Nu maar even "genieten" van hopelijk de laatste menstruatie van dit jaar
Ga zo eerst de boel even ophalen bij de apotheek... en dan lekker met mijn vriendinnetje shoppen!

Annemiek, nog steeds heel spannend bij jou
pi_45688990
Jose wat fijn dat de operatie van je mams goed is gegaan!!! Dat moet een opluchting zijn....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:47:20 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45689022
Eindelijk bloed NieTTus! Balen dat het nu dan ineens zo traag is...

Ticootje, succes met ophalen vandaag!

Hier nog steeds laag qua temperatuur.
pi_45689125
Ja ik hoop ook dat het eindelijk raak is hoor.

Gister had ik wel een momentje van als het nou raak is, wat moet ik nou met een kindje. Misschien wel 2... Jeetje ik weet het niet hoor.

Maar mijn lief zei gewoon heel droog: "veel knuffelen"
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 10:55:10 #28
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45689206
Ticootje wat heerlijk dat je vandaag de terugplaatsing hebt. Dat vond ik altijd zo'n feestelijk moment want dan ben in ieder geval toch al een beetje zwanger
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45689242
Logisch hoor Tico, hoe verder in in de poging kom, hoe meer in denk: maar als het nou straks raak is.. En ik vind het niet leuk? Wat dan? Heel normaal hoor meis!

Jij gaat mij nu gewoon even het goede voorbeeld geven, en dan volg ik erachteraan!!

BE wat balen dat je temp nog steeds laag is. Heb je dat eerder gehad? Of ben je nu voor het eerst aan het temperaturen?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:56:11 #30
114177 Diaan73
pi_45689245
NieTTus wat fijn dat je ongi bent geworden en nu verder kunt... en Ticootje heel veel succes vanmidaag...
Make love, not war ☮
pi_45689275
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ticootje wat heerlijk dat je vandaag de terugplaatsing hebt. Dat vond ik altijd zo'n feestelijk moment want dan ben in ieder geval toch al een beetje zwanger
Ik vind dat ik nu al zwanger ben, hetzij op afstand.
pi_45689316
Wij noemden het toen: buitenbaarmoederlijk zwanger
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:07:57 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45689590
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:56 schreef NieTTus het volgende:
BE wat balen dat je temp nog steeds laag is. Heb je dat eerder gehad? Of ben je nu voor het eerst aan het temperaturen?
Nee, dit is de vierde maand (ben halverwege dec gestopt, was het zat om elke dag om half 7 wakker te zijn) en er klopt echt helemaal niets van deze keer.
Kan nog wel komen doordat mijn menstruatie zich over tig dagen uit smeert en dat dag 1 niet dag 1 is, maar toch...

Dit is het grafiekje zoals hij nu is.

En dan zie je de donkere januari lijn dus veel langer laag doorlopen dan de rest.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:23:43 #34
3011 E.T.
pi_45690038
Vaag BE Ziet er idd raar uit..

ticootje, succes vandaag. Einde van de dag ben je alvast een klein beetje zwanger

Niettus, ik mocht zelf bepalen hoeveel embryo's ik terug wilde; 1 of 2. Eerste poging had ik er eentje terug laten plaatsen, maar dat voelde niet goed op de een of andere manier. Ik had de overtuiging dat ik twee embryo's nodig had om er eentje tot baby te laten groeien. Tweede poging idd 2 emmy's terug en zie hier..
Wel fijn dat je weer een stap verder kunt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45690214
BE hij stijgt maar niet...

Maar niet elke cyclus hoeft er een ei te komen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:31:46 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45690246
Nee, ik weet het, maar als je euhm... heel hard je best aa het doen bent wil je het toch ook wel ergens voor doen.
pi_45690480
pi_45699714
ET, hier is de gyn er niet happig op. Helemaal niet zeg maar (heb ik dat )
Vandaar deze regeling.. Ik dram wel door hoor, als ze niet genoeg cellen zijn blijf ik net zo lang zeuren totdat ze er toch 2 terugplaatsen

BE dat is balen meid! Daar zit je ook niet echt op te wachten. Ik moest echt even kijken hoe het zat in die grafiek (ik ben daar dus helemaal niet in thuis )

Ticoo, niet meer buitenbaarmoederlijk zwanger?
pi_45702144
nee, ze zitten veilig en warm bij mama
pi_45703970
Gelukkig, eindelijk ongesteld NieTTus. Wel balen dat je dan weer zo lang moet wachten.

2 Emmy's, geweldig, Ticootje! Ik ga weer heel hard duimen!
pi_45704606
blij zijn met ongesteldheid....
pi_45705659
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:18 schreef Jose81 het volgende:
Hier is EINDELIJK de menstruatie wel doorgezet. Ik zit nu alleen met het probleem dat ik zaterdag mijn CD 3 heb... nou ja, morgen moet ik toch naar het ziekenhuis (zowel voor mezelf, als voor en op bezoek bij mijn moeder...JAA! DE OPERATIE IS GOED GEGAAN..!! ) dus ik vraag morgen wel even hoe of wat.
Fijn dat de menstruatie doorgezet is, maar jammer dat alles een week opgeschoven is. Daar zit je niet echt op te wachten. En goed dat de operatie bij je moeder goed gegaan is. Veel beterschap voor haar

Pikkebaas, de spannende weken gaan weer in. Hopelijk met een goed resultaat.

En Ticootje, jij hebt je emmy's ook weer. Ik hoop zo dat ze goed blijven plakken en bij je blijven

BE, lastig zo'n onregelmatige cyclus, waar (in de grafiek dan) geen touw aan vast te knopen is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_45705756
Wat moedig trouwens, dat je nog steeds aan het temperaturen bent, BE. Dat heb ik drie maanden gedaan maar nu heb ik er echt even geen zin meer in. Lastig dat het dan niet gewoon heel duidelijke cyclus is. Dan weet je waar je aan toe bent.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:04:16 #44
114177 Diaan73
pi_45705947
Ticootje hopelijk blijven je emmy's plakken

Annemiek hoe gaat het met jou? Het is bijna weekend
Make love, not war ☮
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:13:33 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45708226
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:56 schreef sombie het volgende:
Wat moedig trouwens, dat je nog steeds aan het temperaturen bent, BE. Dat heb ik drie maanden gedaan maar nu heb ik er echt even geen zin meer in. Lastig dat het dan niet gewoon heel duidelijke cyclus is. Dan weet je waar je aan toe bent.
Het komt mij ook wel eens m'n neus uit hoor, maar ja, nu zo in deze maand ben ik stiekem wel blij want voor hetzelfde geld denk je dat je er al bent.
Niet dat we dan niet meer vrijen maar je bent dan iets minder eh... fanatiek zeg maar.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 00:23:14 #46
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45714795
Ik temperatuur ook nog steeds,vind het wel makkelijk..sla ook wel es dagen over..zeker in het weekend..als ik dan toch zeker weet dat ik ruim voor of na me eisprong zit...

Nou bij ons is het momenteel toch echt functionele sex hoor... De tijd van het ei Word er flink gesext en de rest van de cyclus ligt eigenlijk behoorlijk stil momenteel .Het is echt ff moeten...en dat heeft invloed op de rest van de sexdrive...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:40:04 #47
3011 E.T.
pi_45719765
Ik deed nog vaak even temperaturen rond m'n eisprong en rond de tijd dat ik ongesteld moest worden. Als m'n temperatuur ineens weer op 't lage punt zat, wist ik dat ik tampons mee moest nemen
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:40:19 #48
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45720380
Nog geen nieuws, vast een TVP....
Positive thinking, my way of thinking!
pi_45721358
annemiek wanneer ga je testen?
pi_45721658
Wij waren even een weekje op wintersport samen. Behalve temperaturen niet bezig geweest met de mmm. Heerlijk!

Ticootje, spannende weken voor jou! Dat je emmy's zich maar erg aan je mogen hechten

Annemiek, hoe is het nu met je?

Jose, fijn dat de operatie van je moeder goed is gegaan! Neemt toch weer een beetje zorg weg. Ben je nu gisteren geprikt voor CD3?

NieTTus, als jij en Ticootje nou even goed broeden en vast de weg bereiden naar Z&G voor de rest van de dames

BE, lastig dat je temp niet hoger wordt. Ik heb deze keer voor het eerst de temp bijjgehouden, en ik had eergisteren een verhoging naar 36,6, maar vanochtend was hij alweer 36,4...even kijken wat ie morgen is. Een mooie grafiek is het bij mij ook niet, hoor en bovendien heeeeeel lang: mijn cyclus lijkt nu een week of 7 te zijn. Hoop niet dat ze eerst op een samenlevingstest wachten voor ze verder gaan, want dan gaan we dus weer 7 weken verder zijn voor we iets kunnen gaan doen.

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, maar iig een voor alle meiden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_45724223
Lekker Miss Sly, nu kunnen jullie weer fris starten!

Annemiek en Martijn even alvast een paar voor jullie.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:58:08 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45724400
Ik doe ook mee! Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie is nu!

Ik had vanmorgen zowaar 36,57! Zou het dan nu...
Ben benieuwd naar morgen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:36:58 #53
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45725469
Ik heb afgelopen donderdag getest. Dat is precies (zoals de meeste mogen na een cryo-tp) 2 weken na de TP. Deze was heel twijfelachtig... Hij is negatief, maar het leek er in het begin op of ie toch een plus zou geven, maar net of
Er gewoon echt nog te weinig hormonen voor waren. Je kon ook zien waar het tweede strepen moest komen, alleen stond het er niet..

Misschien is het dus toch echt te vroeg geweest. Reken er dus maar niet meer op, maar ga nog wel effe door tot de officiele testdatum. Voelt heel raar en dubbel... Maar het zal wel niets worden, ben ik bang (Al geef ik nog niet helemaal op.)
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:39:11 #54
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45725512
Net ook weer een test gedaan (ik lijk wel gek) en die liet eerst HEEL LICHT een plus zien, maar na een halve minuut trok die weg en was het toch weer NEGATIEF??? Ik snap het nu niet meer.

Ga er nu gewoon maar echt vanuit dat het niets is en voor de vorm komende donderdag (De officiele testdag) nog een laatste keer testen..
pi_45727366
Maar is een plus niet een plus? Of geldt dat niet als hij zo vlug verdwijnt?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:21:26 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45727776
Wat vreemd allemaal Annemiek...
Ik ga vooralsnog uit van 'geen bloed geeft moed' hoor!
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 16:24:23 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45727851
zijn die testen wel helemaal fris?
pi_45734625
wat raar annemiek, dat andere streepje kan zich toch alleen laten zien als je hcg in je lijf hebt..

Nou nog maar even wachten dan... misschien heb je dan meer hormonen..
pi_45739211
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:58 schreef miss_sly het volgende:
...

Jose, fijn dat de operatie van je moeder goed is gegaan! Neemt toch weer een beetje zorg weg. Ben je nu gisteren geprikt voor CD3?
Ja, al ben ik er helemaal niet meer zeker van of ik het wel op het goede moment heb gedaan. Ik DACHT dat het gister mijn tweede dag was, omdat er wel 'wat bloed' was de dag ervoor.. maar sinds gister is het een bloedbad -en dus echt goed doorgebroken- en denk ik dus dat ik vandaag mijn CD 2 heb en dan had ik beter maandag kunnen laten prikken. Ik bel maandag wel even en als het moet, doen we het gewoon nog een keer.

Wat lekker trouwens dat je goed hebt kunnen ontspannen toen je op vakantie was...!! Hopelijk geeft dat ook weer veel frisse en nieuwe moed

Annemiek.. dat is vreemd!! Hoe kan het nou eerst plus zijn en dan toch weer negatief.. tjonge, wat een rot situatie lijkt me dit... want wat moet je nou geloven?! Ik sluit me aan bij BE: Geen bloed, houdt moed! Spannend, joh!!
  zondag 28 januari 2007 @ 11:46:06 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45751660
Het leek er gisteren al even op en idd, hij is omhoog!
Het zegt nog helemaal niets, maar ik was echt even bang dat er helemaal niks zou gaan gebeuren deze maand.
  Moderator zondag 28 januari 2007 @ 11:48:49 #61
5428 crew  miss_sly
pi_45751709
Mijn temp was donderdag en vrijdag 36.6, omhoog dus. En zaterdag en zondag was ie alweer 36.4...bijna normaal dus...is niet echt goed, dnek ik he? Of iig niet echt duidelijk

Nou ja, de gyn krijgt deze staat vanzself onder ogen en dan horen we het wel...
  zondag 28 januari 2007 @ 11:53:38 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45751805
Hij zou idd hoog moeten blijven tot aan je menstruatie dus mss is het een andere schommeling geweest?
Mss dat de Gyn er zinnige dingen over kan zeggen als hij hem ziet idd.
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 11:55:39 #63
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45751847
BE met zo'n grafiekje kun je wel goed zien dat je temp omhoog is gegaan zeg. Dat is in ieder geval een goed teken toch?

Annemiek je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Pffff wat een spanning. Ik hoop dat je over een paar dagen meer duidelijkheid hebt
pi_45751932
Fijn BE

Annemiek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:03:21 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45752008
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
BE met zo'n grafiekje kun je wel goed zien dat je temp omhoog is gegaan zeg. Dat is in ieder geval een goed teken toch?
Ja, als hij gaat dan lijkt het allemaal heel netjes volgens het boekje. Beetje te lang deze keer, maar gelukkig wel gewoon netjes een verhoging die van van de LH piek zou moeten zijn.
quote:
Annemiek je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Pffff wat een spanning. Ik hoop dat je over een paar dagen meer duidelijkheid hebt
Ik moest idd vanmorgen ook nog aan jullie denken! Ben heel benieuwd wat er deze week gaat komen voor jullie!
pi_45752561
BE , wat goed! Jammer dat het misschien wat te lang is, maar het is wel gebeurd. Hopelijk zet dit zich door (of juist 9 maanden niet meer en daarna weer wel )
pi_45754954
Fijn, BE! Zet 'm op dus, nu.

Annemiek, ik hoop zo dat een streepje ook in dit geval toch gewoon een streepje is. Heel naar, die onduidelijkheid.

Ik heb even helemaal geen puf om me ermee bezig te houden deze maand. Het is op het moment erg druk op mijn werk, moet veel thuis doen dus mijn hoofd staat eigenlijk nergens naar. Temperaturen doe ik niet (meer).
pi_45782128
Fijn BE, dat het nu eindelijk omhoog is gegaan. Nu is het dus afwachten.

Annemiek... spannend. Heel raar die onzekerheid. Hoop dat er snel een vette plus staat!
  maandag 29 januari 2007 @ 09:37:10 #69
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45782172
Weer een heel veel jompels voor iedereen hier.
Annemiek, spannende tijden weer.
BE, wat goed, de temp omhoog. Ik hoop dat het goed uitpakt voor je.
Sombie, zulke maanden zijn misschien ook maar goed. Te druk met andere dingen om hier zoveel bij stil te staan. het zou niet moeten voelen als een verloren maand, maar gewoon 's 1 die lekker opschiet. Stom dat het niet zo werkt he? Succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator maandag 29 januari 2007 @ 09:45:17 #70
5428 crew  miss_sly
pi_45782288
Mijn temp was weer 36.3
het lijkt erop dat mijn piek 2 dagen duurde; dat is wel absurd kort he?
pi_45782773
nou nu alweer 3 dagen na TP, als alels goed is zit emmy 1 en / of emmy 2 lekker ingenesteld. Nog steeds gore progestan bolletjes! (ja ik blijf het zeggen)

Dit weekend heb ik heerlijk rustig aan gedaan, heerlijk weinig. Lekker op de bank hangen. We zijn nog even naar snowworld geweest en Priscil heeft lekker geskied.

Zaterdag hadden mn ouders een nieuwe bank gekocht, kwam mijn allerliefste vader met de briljante opmerking of ik dan even de oude stoel naar boven kon brengen.. Nou gelukkig was mijn liefste moeder wel zo slim om te zeggen dat er door mij niets getilt werd..

Vaders....heerlijk naief...
  maandag 29 januari 2007 @ 10:58:41 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45783660
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Mijn temp was weer 36.3
het lijkt erop dat mijn piek 2 dagen duurde; dat is wel absurd kort he?
Ja, dat is idd te kort...
Op welke dag zit je nu, weet je dat?

Even als voorbeeldje, mijn laatste dagen zijn:
36,48
36,57
36,86
36,99
  Moderator maandag 29 januari 2007 @ 11:05:15 #73
5428 crew  miss_sly
pi_45783794
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is idd te kort...
Op welke dag zit je nu, weet je dat?

Even als voorbeeldje, mijn laatste dagen zijn:
36,48
36,57
36,86
36,99
Ik zit op dag 37, mijn 'cylcus' is ongeveer 7 weken, tenmisnte, de laatste 2 keer.
In dat kader zou het wel kloppen dat mijn temp nu omhoog gaat, maar dan moet hij ook hoog blijven. Of misschien heeft het wel met de PCO te maken en is de LH-piek niet echt doorgekomen, omdat het follikel is ingezakt ipv te springen?
  maandag 29 januari 2007 @ 11:07:34 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45783850
Ja, dat zou idd kunnen. Denk ik als leek dan...
  maandag 29 januari 2007 @ 11:54:02 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45785131
Gewoon even nav de laatste posts.
Lieve dames, wat vind ik het toch zwaar voor jullie om elke keer maar bezig te (moeten) zijn met temperaturen en je eisprong in de gaten te houden.
Het doet me denken aan toen ik zelf probeerde zwanger te raken. Die zenuwslopende toestand met ovulatietestjes en verplicht vrijen.

Veel sterkte en succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45785642
Ik ben een beetje stilletjes.
Ik zit nog steeds op mijn verzekering te wachten, schiet niet op.
Maar mijn lief is ook nog eens ziek. Vijf dagen ziekenhuis achter de rug, gelukkig is hij weer thuis
pi_45794669
die temperatuur... dat blijft ook voor mij een groot vraagteken.
Ik krijg geen hogere lichaamstemperatuur, maar ik heb bij de inwendige echo wel gezien dat ik een eisprong heb. Ik was bang dat dat niet zo zou zijn. Ik heb ook nog geen idee waar dat aan ligt. Ik ben nu ook weer aan het temperaturen, omdat dat weer moet van de gyn. Hij kon van de lijsten van de afgelopen maanden niks maken... nu moet ik dus 2 maanden temperaturen en al die onderzoekjes (samenlevingstest, bloedonderzoeken, etc)vallen in die twee maanden.. dus over twee maanden meer info.

He, Chesna... niks ernstigs met je vriend/man, hoop ik?
  maandag 29 januari 2007 @ 17:03:01 #78
114177 Diaan73
pi_45794921
Chesna gelukkig dat je lief weer thuis is. Wat heeft ie?
Make love, not war ☮
pi_45814389
Bijna mijn man over ruim 2 maanden gaan we namelijk trouwen. Soon-to-be-husband is wel het juiste, of gewoonweg 'lief'.
Hij had problemen met zijn darmen. Hij was zo ziek 41.5 koorts en uitgedroogd door een gebrek aan vocht. Zijn darmen stoten al het eten af, zelfs een glaasje water, helemaal niets ging erin. en wat erin ging ging er ook weer uit, meer dan erin ging eigenlijk

vijf dagen ziekenhuis is hij weer opgeknapt maar voorlopig nog niet beter.

Een aggresieve bacterie die een infectie veroorzaakte en een ontsteking en nog meer ellende.

Dusse ff rustig aan voor ons
Geen klusjes in de slaapkamer deze week
pi_45815386
bah ches, vervelend voor je "soon-to-be-husband". 41,5 graden koorts is niet mis zeg, ik heb wel zo'n idee hoe je je dan moet voelen..

Annemiek, ga jij nog een keer testen?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 09:04:17 #81
114177 Diaan73
pi_45815914
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 02:10 schreef chesna het volgende:
Bijna mijn man over ruim 2 maanden gaan we namelijk trouwen. Soon-to-be-husband is wel het juiste, of gewoonweg 'lief'.
Hij had problemen met zijn darmen. Hij was zo ziek 41.5 koorts en uitgedroogd door een gebrek aan vocht. Zijn darmen stoten al het eten af, zelfs een glaasje water, helemaal niets ging erin. en wat erin ging ging er ook weer uit, meer dan erin ging eigenlijk

vijf dagen ziekenhuis is hij weer opgeknapt maar voorlopig nog niet beter.

Een aggresieve bacterie die een infectie veroorzaakte en een ontsteking en nog meer ellende.

Dusse ff rustig aan voor ons
Geen klusjes in de slaapkamer deze week
Ow wat een toestand zeg en vooral erg vervelend. Laat hem maar eerst even weer goed opknappen en ga lekker genieten van je bruiloft. kom je ook hier kletsen?

In ieder geval heel veel beterschap voor je lief.
Make love, not war ☮
pi_45820416
Ik weet niet of het al kan hoor.

Maar mijn borsten doen zo vreselijk veel pijn. Meer mensen last van na de hormoontjes...
pi_45821397
Niettus hoe gaat het daar???
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:20:06 #84
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_45824923
Ik kan er nog niet over meepraten, Ticootje! In ieder geval veel sterkte.

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en we gaan nog 1 ronde clomid doen en over 6 weken weer terug!
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:29:06 #85
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45833320
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:12 schreef Ticootje het volgende:
Annemiek, ga jij nog een keer testen?
Ja ja, voor de formaliteit doe ik donderdagochtend (of woensdag avond) nog een test.
pi_45835618
Nou annemiek ik doe toch duimen voor je!!!
pi_45836086
Tjee,Chesna... heftig zeg!! Gelukkig gaat het al weer wat beter... En wat spannend dat je gaat trouwen! Veel plezier met de voorbereidingen...!

Spannend Annemiek!! We blijven duimen voor je!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:35:08 #88
114177 Diaan73
pi_45840808
Annemiek hier blijf ik ook voor je duimen
Make love, not war ☮
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:10:36 #89
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45842297
Annemiek..ik vind het echt retespannend!! Ook hier blijven we duimen en jompelen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:24:40 #90
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45842758
Annemiek de duimen gaan aan
pi_45847117
Ja, Annemiek, ik duim ook voor je. Hopend op een échte streep.
pi_45847144
chesna, wat naar van je soon-to-be husband. Gelukkig is hij weer thuis en aan het opknappen.

Ticootje, geen idee of het de hormoontjes zijn of al iets anders...maar ik ga duimen dat het een goed teken is en je dit topic gaat verlaten

Annemiek, hier wordt ook voor je geduimd en aan je gedacht

NieTtus, hoe is het met jou en je hormoontjes?

Marie79, succes met de komende clomidpoging!
pi_45847154
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:56 schreef Jose81 het volgende:
die temperatuur... dat blijft ook voor mij een groot vraagteken.
Ik krijg geen hogere lichaamstemperatuur, maar ik heb bij de inwendige echo wel gezien dat ik een eisprong heb. Ik was bang dat dat niet zo zou zijn. Ik heb ook nog geen idee waar dat aan ligt. Ik ben nu ook weer aan het temperaturen, omdat dat weer moet van de gyn. Hij kon van de lijsten van de afgelopen maanden niks maken... nu moet ik dus 2 maanden temperaturen en al die onderzoekjes (samenlevingstest, bloedonderzoeken, etc)vallen in die twee maanden.. dus over twee maanden meer info.

He, Chesna... niks ernstigs met je vriend/man, hoop ik?
Mijn temp was gisterochtend weer 36,5 en vanochtend weer 36,2...knappe gyn die iets van mijn staatje kan maken dadelijk...het lijkt wel een berglandschap

Op de echto heb je als het goed is een follikel gezien, en als het goed is springt die en komt er een eitje vrij. Maar bij PCO springt ie dan vaak niet, maar zakt ie weer is. Tenminste, zo heb ik het begrepen. In dat kader kun je dus wel op de echo zien dat er een rijpe follikel zit, maar of hij springt of inzakt kun je er niet zien, dacht ik.
pi_45847776
Hier nog steeds geen te bekennen. Van mij mag het nou wel een keer gebeuren dan kan ik naar de gyn voor onderzoeken. Wat duurt wachten toch lang
pi_45847814
Rare gewaarwording.. Faja die opeens duivels wil zien

Ticootje... geen idee of dat gevoel van alle hormonen is... of dat het helemaal echt is. Wel spannend!!!!

Annemiek... ik duim voor je!
pi_45847927
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hier nog steeds geen te bekennen. Van mij mag het nou wel een keer gebeuren dan kan ik naar de gyn voor onderzoeken. Wat duurt wachten toch lang
Ja he, vreselijk is dat
Ik hoop dat ze ook zonder samenlevingstest verder willen gaan bij ons, anders duurt het weer 7 weken minstens voor we verder kunnen, want zolang is mijn cylcus op z'n kortst...
pi_45847941
Bij ons werd echt eerst een samenlevingstest gedaan hoor.
pi_45848178
Ik snap het ergens ook wel, maar omdat ik PCO heb en geen (goede) eisprong, zullen we toch met hormonen en IUI aan de slag moeten, en dan is die samenlevingstest eigenlijk onnodig.

Maar goed, we zien wel, hopen mag natuurlijk altijd
pi_45848215
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:20 schreef Marie79 het volgende:
Ik kan er nog niet over meepraten, Ticootje! In ieder geval veel sterkte.

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en we gaan nog 1 ronde clomid doen en over 6 weken weer terug!
Spannend, ik hoop zo dat het raakt wordt!

Annemiek Spannend ik hoop vanavond of morgenopchetdn op goed nieuws!
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:22:33 #100
3011 E.T.
pi_45848272
Hier ook nooit een samenlevingstest gehad.

Ze hebben bij mij alleen maar een (of twee) keer bloed geprikt, inwendige echo en uitstrijkje. Toen bleek dat we vanwege het minimale aantal zaadcellen voor ICSI in aanmerking kwamen hoefde ik verder niks meer en konden we meteen op de wachtlijst.

volgens mij verschilt de procedure gewoon per ziekenhuis
pi_45848297
miss_sly, mijn lief is sterk verminderd vruchtbaar. Dat was al bekent voordat ze een samenlevingstest deden. Het is voor ons bijna onmogelijk om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

Maar een samenlevingstest is helemaal niet verkeerd, ik zou m niet willen overslaan hoor. Zo kunnen ze wel goed zien hoe het zaad zich gedraagt bij jou binnen. Misschien heb je wel erg vijandig slijm, dat kan dan ook een goede reden zijn dat het niet lukt.

De samenleving doen ze ook echt bij een eisprong, dus best wel wat stellen worden bij een samenlevingstest toch zwanger, omdat ze het echt op het juiste tijdstip doen.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:26:33 #102
5428 crew  miss_sly
pi_45848319
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:24 schreef Ticootje het volgende:
miss_sly, mijn lief is sterk verminderd vruchtbaar. Dat was al bekent voordat ze een samenlevingstest deden. Het is voor ons bijna onmogelijk om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

Maar een samenlevingstest is helemaal niet verkeerd, ik zou m niet willen overslaan hoor. Zo kunnen ze wel goed zien hoe het zaad zich gedraagt bij jou binnen. Misschien heb je wel erg vijandig slijm, dat kan dan ook een goede reden zijn dat het niet lukt.

De samenleving doen ze ook echt bij een eisprong, dus best wel wat stellen worden bij een samenlevingstest toch zwanger, omdat ze het echt op het juiste tijdstip doen.
Zoals gezegd, ik snap het ook wel...maar ja, bij ons wordt dat ook moeilijk timen, zo zonder eisprong. Dus misschien beginnen ze wel al aan hormonen enzo, om dan tijdens de eerste kuur en de gemonitorde eisprong een samenlevingstest uit te voeren.
pi_45848386
miss-sly, alles duurt lang in de mmm. Door ongeduldig te worden duurt het alleen maar langer. Echt ik spreek uit ervaring. Het is gewoon heel vervelend allemaal, maar je moet echt geduldig zijn. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te forceren.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:37:24 #104
5428 crew  miss_sly
pi_45848458
Ik heb helaas al ervaring genoeg, want ik heb er 10 jaar geleden ook al 3 jaar rondgelopen, zonder resultaat...
en zonder cyclus is het gewoon allemaal lastiger. Ik heb nu twee keer een cyclus gehad van 7 weken, maar daarvoor was ik 6 maanden niet ongesteld geweest...

De gyn heeft er zelf ook grenzen aan gezet, trouwens. Als ik halverwege februari nog niet ongesteld ben, moet ik wel bloed laten prikken (ipv CD3) en dan gaan we toch verder kijken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:38:23 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45848473
miss_sly, wellicht doen ze die samenlevingstest dan idd al in combi met hormonen, dus eerst zeker weten dat er een eisprong is, anders is die test ook tamelijk nutteloos lijkt me idd.
pi_45848474
Miss-sly,wij hadden"toevallig"sex gehad,de avond voor ik naar de gyn moest Ik had in mijn achterhoofd:als ie me moet onderzoeken,kan ie meteen zien,of er nog wat leeft.En ik weet nog precies wat hij zei:Zo,het giert hier van de zaadcellen Oftewel,dat zat wel goed.Misschien een idee,om ook te doen?Dan kunnen ze meteen kijken en hoef je de hele boel niet te plannen.En het was toen niet rond de eisprong hoor,daar had ik niet eens naar gekeken.
Succes

Groetjes,Minoes
pi_45848504
Miss-sly, zit je nu bij een "gewone" gyn, of zit je ook al bij een speciale ferti kliniek?

In het begin zat ik bij een gewone gyn, die ons al heel snel doorverwees naar het ivf gebeuren. Nu ik hier zit gaat alles best snel hoor. In juni hadden we intake en in sept al de eerste poging. We hadden ook in juli al mogen beginnen.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:49:00 #108
5428 crew  miss_sly
pi_45848661
Wij zitten bij de VU op de afdeling Voortplantingsgeneeskunde, dus dat is wel een ferti-kliniek.
Ze hebben ook de vorige gegevens opgevraagd, dus ze hebben de historie ook, maar juist omdat het zolang geleden is, willen ze weer een basis leggen voor ze ergens aan beginnen.

minoes, ik begreep juist van de gyn dat het gaat om hoe het sperma zich houdt in het baarmoederslijm ten tijde van de ovulatie omdat dan de smanestelling ook anders is. Dus gewoon kijken als we er een keer zijn zou niet zinvol zijn.
pi_45848894
Is bij jullie al wel de zaadkwaliteit getest?
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:04:14 #110
5428 crew  miss_sly
pi_45848971
Ja, die was goed. De hoeveelheid goed bewegende spermacellen was wat aan de lage kant (26% tegenover een gemiddelde van 40-44% geloof ik) maar zeker geen reden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden.
pi_45849147
Dat is in ieder geval een zorg minder.

Maar hoe gaan jullie nu verder dan? Ik bedoel dan na de samenlevingstest. Dat is vast al wel ter sprake gekomen en welke richting de gyn zit te denken.

Bij ons was al het 2e gesprek de namen ivf en icsi genoemd. Je kan maar beter weten waar je aan toe bent.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:24:53 #112
5428 crew  miss_sly
pi_45849344
De gyn heeft nog niets willen zeggen, maar sowieso zal het iets met hormonen zijn, anders komen we nergens natuurlijk. Een eicel is sowieso noodzakelijk, uiteraard

De vorige keer zijn we uiteindelijk na lang modderen met clomid, LH-pompje, kijkoperatie met wigexcisie en weet ik wat, uitgekomen op hormonen spuiten en IUI. Dat is na veel spuiten een keer tot een heel korte zwangerschap gekomen. Ik vermoed dat dat dus wel de start zal worden.
pi_45849398
Hebben ze ook gekeken waarom de zwangerschap niet blijft.

Ik heb een waterecho gehad waarbij ze keken of er niets in mijn baarmoeder zat. Zo kan het zijn dat als een emmy zich wilt nestelen dat ie net op een verkeerd plekje zit met weinig bloed..

Nou ja, zo is het net Slowchat hier. Maar in iedergeval, tja geduld....
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:40:43 #114
5428 crew  miss_sly
pi_45849705
Volgens mij zijn we helemaal ontopic hoor

De zwangerschap was erg kort, paar dagen na de positieve test ging het al mis. Vreselijke pech, volgens de gyn, en ik ben geneigd het met hem eens te zijn. Geen reden om aan te nemen dat er een andere oorzaak is.

En ja, geduld...in principe heb ik al zo'n 10 jaar geduld, dus ik ben aardig getraind
pi_45849732
ik ben een vreselijke ongeduld...
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:47:09 #116
5428 crew  miss_sly
pi_45849873
Ik normaalgesproken ook...hiermee heb ik echter weinig keus, dus neem ik het maar zo het komt...maar momenteel heb ik wel een beetje last van dat gevoel dat het allemaal niet opschiet, en ik heb niet heel veel tijd meer: in december word ik 39 :
pi_45849936
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik normaalgesproken ook...hiermee heb ik echter weinig keus, dus neem ik het maar zo het komt...maar momenteel heb ik wel een beetje last van dat gevoel dat het allemaal niet opschiet, en ik heb niet heel veel tijd meer: in december word ik 39 :
mijn man is vorig jaar 40 geworden
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:12 #118
5428 crew  miss_sly
pi_45850132
Ik heb op zich ook geen problemen met mijn leeftijd hoor. Ik voel me beter (fysiek en emotioneel) dan ik ooit heb gedaan en ik sta nu op zich ook veel beter, relaxter, in het proces waar we aan begonnen zijn. Maar een eerste zwangerschap op mijn leeftijd is toch wel wat, en hoe eerder hoe beter natuurlijk (en da tniet alleen om mijn geduld niet al te erg op de proef te stellen )
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:41 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45850144
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ai, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er wat tempo achter wil zetten. Maar goed, ik neem aan dat de gyn ook gegevens heeft over je vorige poging dus hij zal vast niet al te lang willen wachten ook.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 11:53:21 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45851691
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

mijn man is vorig jaar 40 geworden
Slaapvriendje is afgelopen december 43 geworden, maar gelukkig ben ik een jonge blom van 35

Meiden, jullie moesten eens weten hoeveel ik met jullie meeleef. Ik hoop zo dat er binnenkort wat meer positief nieuws te melden valt in dit topic
pi_45851752
ik hoop het ook...annemiek is eerst!
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 11:59:29 #122
5428 crew  miss_sly
pi_45851874
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ai, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er wat tempo achter wil zetten. Maar goed, ik neem aan dat de gyn ook gegevens heeft over je vorige poging dus hij zal vast niet al te lang willen wachten ook.
Mijn leeftijd en dat ik er eigenlijk al ruim 10 jaar op wacht, maken dat ik inderdaad wel een beetje tempo zou willen Bovendien heb ik er heel lang en hard over nagedacht of ik nog een keer die mmm in wilde, en nu ik die beslissing heb genomen, kan het me niet snel genoeg gaan

Maar ik ga gewoon rustig verder in het tempo dat de gyn in eerste instantie aangeeft. Inderdaad is ze op de hoogte van alles, dus ik wacht even af wat ze de volgende keer te vertellen heeft. Wat is nu een paar weken, probeer ik dan maar te denken
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 12:01:43 #123
5428 crew  miss_sly
pi_45851950
Een bloempje van 35; mooie leeftijd, slaapmeisje

Eerst Annemiek, dan Ticootje dan NieTTus, dan Marie79, als ik de vorderingen in de behandleingen goed in mijn hoofd heb

En einde van het jaar is dit een stil, leeg topic. Houden we in januari een 'reunie' van alle dames die hier zaten en die intussen in Z&G of het nieuwe moeders topic zitten
pi_45852421
He meiden, hier gaat het zijn gangetje! Hebben de hele woonkamer vervangen de afgelopen dagen, dus geen tijd voor pc gehad!

Vandaag ga ik starten met Menopur, ein-de-lijk!
Volgende week woensdag eerste FM!

Ticoo dat klinkt wel goed! Ik weet niet of je die klachten eventueel ook van Progestan kan krijgen.. Maar ik had het met Pregnyl wel de vorige keer!! Wanneer mag je testen?

Annemiek, hop ga jij eens heeeeeeeeeeeeel gauw testen! Je kunt ons hier toch niet in spanning laten

Ohhhhhhhhhhhhh ik heb de laatste dagen echt weer zo'n gevoel van: IK WIL ooooohooooook!
Net bij zwanger vriendinnetje geweest maandag, en ik kan zowaar geheel blij zijn! Vond ik wel knap van mezelf.. Had wel zoiets van grrrrr het moet bij ons toch ook een keer lukken want ik wil dat ook!!!! Kindje kom maaaaaar!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:11 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852426
Ik ben voor!
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:49:50 #126
114177 Diaan73
pi_45856602
Ik ben ook voor
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:18 #127
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45858581
Pfff, nog EEN nachtje slapen en dan ..... Drie weken is echt te lang...
Zou het liefste nu een test doen, maar hubbie wil echt vogens het boekje.. Dus netje morgen op DE datum en netjes met ochtendurine... Alleen een beetje balen dat ik daarna gelijk door moet naar mijn werk.. Maar eigenlijk maakt het toch niet uit.. Is toch alleen bevestiging van wat we al weten (of op zijn minst heel sterk vermoedden)
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:06:40 #128
114177 Diaan73
pi_45858630
Jullie vermoeden dat het niet gelukt is deze keer? Geen bloed, geeft moed toch??? Kan me voorstellen dat het nu erg spannend is, hopelijk slaap je vannacht nog wel een beetje.
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:07:55 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45858671
Hmmm, geen symptomen of iets dergelijks Annemiek?
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:12:52 #130
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45858881
Durf niet echt naar mijn lijf te luisteren qua symptomen.. De hormonen die ik gebruiken zorgen namelijk qua bijwerkingen voor misselijkheid, moeheid en zere borsten... Daar heb ik dus wat aan..
Zullen wel echt de bijwerkingen zijn...

Ben zo moe, dat ik vannacht best zal slapen.. (Denk alleen wel vroeg wakker morgenochtend)
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:31 #131
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:53 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45858999
Maar gebruik je die hormonen nu dan nog steeds?
Is het niet zo dat die inmiddels al wel uit je lijf zouden moeten zijn omdat de test morgen anders vals positief zou kunnen zijn?
Zou het dan niet stiekem toch wel gewoon zo kunnen zijn dat...?

Ik wil je niet op jutten verder, kan me voorstellen dat het allemaal heel verwarrend is, maar ik hoop zo dat het mss toch wel raak is...
pi_45859035
Wat heb je nog hoelang moeten gebruiken dan Annemiek?
Gebruik je die hormonen (welke?) nog steeds of ben je al ff gestopt?

Met pregnyl krijg je pure HCG binnen, daar krijg je die klachten ook van.. Maar als je dat al ff niet meer gebruikt...

Pregnyl kan vals positief testen (kan progestan dat ook? Nee toch?) maar je hebt al negatief getest toch? Dan kan het zijn dat je hormonen er al uit zijn, maar dat je te vroeg was om zwangerschap op te merken...!

Jeetje wat spannend! Wanneer ga je nu weer testen?

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 31-01-2007 19:19:33 (-> edit ik moet LEZEN morgen dus!! :X S) ]
pi_45859072
BE

Dat dus!!

Ooooh Annemiek ik ben toch zoo benieuwd!!

Tico hoest? Nog een week toch?:
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:18:54 #135
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859114
Ik gebruik geen pregnyl of zo... Ik gebruik alleen progynova om baarmoederslijmvlies dik te maken EN progestan om het slijmvlies vast te houden...

Omdat ik zelf geen eierstokken heb moet ik die bij een zwangerschap ook gebruiken tot circa 12 weken (Tot de placenta bepaalde hormoonhuishouding over neemt)
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:20:50 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859196
Ah ok. En die kunnen dus ook dat soort symptomen geven?
pi_45859198
Hmmm krijg je daar ook zulke kwaaltjes van? Das wel vervelend!

Ik zit morgen hier te F5-en denk ik!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:25:09 #138
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859358
Wees gerust... Zal pas morgenavond komen posten...
Moet morgenochtend gelijk door naar mijn werk en daarna heb ik eerst nog vergadering...
Martijn is ook weg voor de zaak, morgen. Die is er 's avond helemaal pas laat...
Leuke dag om te testen dus.... Ahum....

Ja heb, inderdaad wel van die bijwerkingen... Mijn tepels hoef je maar naar te kijken en ik schreeuw het uit.. En ook erg snel moe en soms vlaag van lichte misselijkheid... Maar mijn tepels zijn het ergste...
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:27:23 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859454
Nou en toch...

Ik ga duimen hoor!
En dan ook nog eens tot morgenavond moeten wachten!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:29:43 #140
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859531
Ben nou in ieder geval lekker lui op de bank hangen en dan vroeg naar bed...
Hou jullie morgen zeker op de hoogte!!

Thnxs voor alle lieve woorden en al die draaiende duimen...!
pi_45859765
Annemiek (en Martijn) ik blijf ook voor jullie duimen hoor! Vervelend dat al die medicijnen van die vervelende bijwerkingen kunnen hebben. Ik hoop morgen goed nieuws te zien. Je lichaam kan je ook wel eens totaal verrassen!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:41:30 #142
114177 Diaan73
pi_45859958
Annemiek heel veel sterkte morgenvroeg... en er is nog hoop....
Make love, not war ☮
pi_45860556
Eigenlijk 'hoor ik niet thuis' in dit topic, maar ik hop even binnen en hoop van harte dat de kinderwensen hier in vervulling mogen gaan. Mochten jullie het op een gegeven moment even niet zien zitten, dan hoop ik dat de volgende link een kleine troost in barre tijden kan bieden: http://www2.eur.nl/fsw/re(...)000s/2000e-fulln.pdf.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:11:35 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45861010
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Zou het liefste nu een test doen, maar hubbie wil echt vogens het boekje.. Dus netje morgen op DE datum en netjes met ochtendurine... Alleen een beetje balen dat ik daarna gelijk door moet naar mijn werk.. Maar eigenlijk maakt het toch niet uit.. Is toch alleen bevestiging van wat we al weten (of op zijn minst heel sterk vermoedden)
Ja, de reden dat hubbie dat op die manier wil is omdat dat dit echt de laatste test is van deze poging en dan ik eigenlijk geen risico wil lopen dat de test vals positief of vals negatief is omdat we het niet volgens het boekje gedaan hebben.

Zeker omdat hij deze week al een keer zo'n rare waas had.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:41 schreef Diaan73 het volgende:
Annemiek heel veel sterkte morgenvroeg... en er is nog hoop....
Ik vraag mij alleen af hoeveel kans er nog is........
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:13:36 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45861090
Nou in principe best nog wat toch? Te vroeg testen is te vroeg testen en als ze in het ziekenhuis zeggen na 3 weken testen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:14:44 #146
114177 Diaan73
pi_45861123
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:

Ik vraag mij alleen af hoeveel kans er nog is........
Als ik mij goed herinner was Annemiek de vorige keer al binnen 2 weken ongi, nu is er nog geen bloed. En ons motto is: geen bloed geeft moed.

Kan me voorstellen dat je je dat afvraagt hoor.... jullie hebben al zoveel teleurstellingen gehad. Dan word je gewoon wat sarcastischer wat ook heel logisch is.
Make love, not war ☮
pi_45861245
Ik kan me zó goed voorstellen dat je nog niet durft te hopen! En in principe weten jullie natuurlijk nog helemaal niets..

Maar, die vage test van de week.. vaag is niet helder negatief of positief.. En morgen mogen jullie ook officieel testen! Ik hoop echt zó ontzettend dat hij morgen positief is! Het is jullie zo ontzettend gegund!

Ik ga mijn duimen dol-draaien.. Ik hoop van harte dat het helpt!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:31:18 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45861770
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Nou in principe best nog wat toch? Te vroeg testen is te vroeg testen en als ze in het ziekenhuis zeggen na 3 weken testen...
Ja, dat wel maar van andere mensen horen we dat bij een cryo poging ook gewoon 2 weken gebruikelijk is.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
Als ik mij goed herinner was Annemiek de vorige keer al binnen 2 weken ongi, nu is er nog geen bloed. En ons motto is: geen bloed geeft moed.
annemiek heeft nooit bloed zo lang ze de medicijnen gebruikt dus dat wil helaas niets zeggen.....
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:17 schreef NieTTus het volgende:
Ik kan me zó goed voorstellen dat je nog niet durft te hopen! En in principe weten jullie natuurlijk nog helemaal niets..
Nou ja, het laat zich volgens mij wel raden als jij kijkt naar de testen van vorige week
quote:
Maar, die vage test van de week.. vaag is niet helder negatief of positief.. En morgen mogen jullie ook officieel testen! Ik hoop echt zó ontzettend dat hij morgen positief is! Het is jullie zo ontzettend gegund!
Idd, die vage test maakt het lastig.
quote:
Ik ga mijn duimen dol-draaien.. Ik hoop van harte dat het helpt!
Laten we het hopen maar ik reken er eigenlijk niet meer op
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Jubileum moderator woensdag 31 januari 2007 @ 20:35:49 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45861940
Ik ga ook duimen hoor Martijn, en ik vind die tepels wel een hele sterke aanwijzing dat duimen niet nodig is (in positieve zin dan he?)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45862019
Het is gewoon zó ontzettend zwaar, en ik merk nu al na poging 1 mislukt, hoe pessimistisch ik er nu tegenover sta. Heel anders dan de vorige keer. Niet negatief, maar wel ontzettend 'afgestompt'. Het niet durven hopen of denken dat het maar zal lukken, maar wel dat brandende verlangen, want je wilt zó graag een kindje..

Misschien is het wel het beste om er niet meer op te rekenen. Alhoewel het als het niet is gelukt, tóch onwijs zwaar is. Hoe 'nuchter' je er ook ingaat. De klap blijft evengoed zwaar, want je hoopt hoe dan ook. Maar hopelijk word het morgen één groot feest! Wij blijven gewoon keihard duimen voor jullie!

pi_45873751
hier nog een week en een dag.

de spannende dagen zijn hier aankomende zaterdag tm dinsdag.. Vorige poging redde ik ook maar 8 dagen na terugplaatsing.

Ik hoop zo dat het raak is...
pi_45873835
Annemiek en Martijn, ook hier wordt aan jullie gedaacht

Ticootje, vreselijk die spanning...nog maar een keer sterkte
pi_45874535
Annemiek en Martijn, er wordt hier heel erg aan jullie gedacht.
Wat een shitdag om te testen! Als het nu positief is dan kunnen jullie het niet eens even samen vieren en als het negatief is niet eens samen uithuilen.
Ik gok dat jullie al getest hebben, dus duimen zal waarschijnlijk niet meer helpen, maar toch...
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:48:51 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45875050
Annemiek, ik heb vanmorgen aan je gedacht en ik hoop dat jullie nu de hele dag sms-jes over en weer aan het versturen zijn over hoe blij jullie wel niet zijn enzo.
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:49:41 #155
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45875066
Annemiek en Martijn. Ik hoop dat jullie goed nieuws hebben...... Ik duim gewoon door.
pi_45881293
Annemiek en Martijn!! Ik ben maar weer even stiekem op het werk ingelogt (schaam schaam) in de hoop dat je al een mogelijkheid had gehad om iets te laten weten...

Echt spannend!

Hier direct op de goede dosis Menopur, en ik merk het ook direct al. Direct na het prikken voelde ik me anders. Had jij dat ook met de menopur Tico? Niet vervelend, maar ik voel gewoon direct dat er wat gaande is (en dat is hopelijk positief )

Schijn ook al wat feller tegen een collega gereageerd te hebben (vorige keer geen last van de hormonen, dit niet in elk geval ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!)
pi_45881322
Ja van de meno had ik een erg kort lontje.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:51:14 #158
114177 Diaan73
pi_45883176
Annemiek en Martijn... ook ik heb vandaag aan jullie gedacht.... hopelijk hebben jullie een leuke dag.

Ticootje spannend hoor.....
Make love, not war ☮
pi_45883327
diaan, ik vind het ook heel spannend! Ik vind er echt niets meer aan al dat wachten. Ik wil gewoon weten en wel nu!

Maar goed. Ik voel me niet heel erg lekker, ik ben blij dat ik morgen vrij ben. Even lekker tutten lekker uitslapen en lekker even stadten.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:58:43 #160
114177 Diaan73
pi_45883415
Wachten is ook gewoon NIET leuk.... en kan me voorstellen dat je het gewoon graag meteen wil weten... helaas kun je niet anders.

Groot gelijk!! morgen even lekker ontspannen en proberen je gedachten op wat anders te zetten!!
Make love, not war ☮
pi_45883470
Ja helemaal lekker, mijn lief heeft vorige week heerlijk de hele week liggen niezen en hoesten. En je raadt het natuurlijk al wie hij heeft aangestoken...

Beetje keelpijn en achter mn neus is heel droog. Bah.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:11:01 #162
114177 Diaan73
pi_45883822
Ow dat is echt bah, het weer werkt wat dat betreft ook helemaal niet mee.... snel weer opknappen hoor!!
Make love, not war ☮
pi_45886023
Tico, Echinaforce van dokter Vogel écht wonderspul!
Zit net op de bijsluiter te kijken, als je het in aangegeven dosering gebruikt kan het geen kwaad bij zwangerschap!

Ik was ook constant aan het kwakkelen (werk met mensen ) en we staken elkaar om de beurt aan. Maar nu sinds ik die echinaforce gebruik, helemaal niets meer!!!
pi_45886316
Ik onthou het even, vanmiddag dan maar even halen.
tis een beetje vervelend.

Ik kom trouwens echt om van de honger hier. Ik eet gewoon normaal (nou ja normaal mijn lunch was echt veel) en nu rammeld mijn maag alweer moeilijk.

Ik heb eigenlijk vanaf 10 uur 's ochtends honger tot ongeveer dat ik ga slapen.
Ik voel me echt niet zo lekker, bah. Mn buikje doet pijn en nu dus honger en mn maag protesteert tegen vanalles. Als ik net heb gegeten dan krijg ik super maagpijn..
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:48:39 #165
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45891389
Hier ben ik dan......

De uitslag is inderdaad, net wat we al dachten negatief! Had ook echt niet anders verwacht.

Jammer, Balen, Telleurstelling, Verdriet... Het zit er gewoon niet in voor ons...
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:50:15 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45891446
Echt?
He bah...

Maarreh... 'zit er niet in'? Was dit de laatste poging dan?
pi_45891462
Wijffie...
Vreselijke uitslag...
Maar nog geen bloed... zonder bloed = moed toch?

Wat nu? Hoe gaat jullie traject nu verder?
Sterkte voor jou en Martijn!
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:54:51 #168
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45891596
De bloeding is alleen maar tegen gehouden door de hormonen die ik gebruik, Ben daar nu mee gestopt dus dat circus begint ook zo eind dit weekend.

We mogen van de verzekering nog 1 poging doen met de eventuele bijbehorende cryo's, maar daar moet je wel een eiceldonor voor hebben. Onze donor heeft al 2x voor ons gedoneerd. Dat is zo onmenselijk om haar te zien lijden (Vooral bij de punctie) Dat vraag ik echt niemand meer. En adoptie willen we allebei niet... Hoewel ik het wel steeds vaker serieus in overweging wil nemen.
pi_45891625
Annemiek, wat verdrietig
Sterkte ook voor Martijn
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:56:23 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45891654
Jeetje Annemiek... wat heel erg heftig dan allemaal zeg...
Dikke voor jullie, heel veel sterkte de komende dagen/komende tijd met uitvogelen wat jullie dan evt. nog wel of niet gaan doen...
pi_45892822
Martijn en Annemiek, wat ontzettend verdrietig. Gatver, daar zijn gewoon geen woorden voor. Heel veel sterkte!
pi_45898397
shit Annemiek en Martijn... wat ontzettend kl*te weer... Ik hoopte vandaag leuk nieuw te horen, na een paar dagen afwezigheid hier...

helaas dus weer niet... wat zullen jullie inderdaad verdrietig zijn... sterkte!!
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:57:36 #173
61800 Rottdog
pi_45898843
Shitterdeshit Annemiek en Martijn wat verdrietig
pi_45900532
Annemiek en Martijn, wat ongelofelijk KUT!
Wat is het toch ontzettend oneerlijk verdeeld in de wereld. Wat moeten jullie verdrietig zijn..

Ik wens jullie veel kracht toe.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:09:45 #175
114177 Diaan73
pi_45901765
Ow Annemiek en Martijn wat ontzettend KUT is dit voor jullie. Heel veel sterkte... en een hele dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_45902190
oh shit annemieke & martijn, wat heel erg jammer en verdrietig voor jullie. heel veel sterkte.
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 07:00:46 #177
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:12:07 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45914372
Temp vanmorgen ineens flink omlaag...
Geen idee wat dat nou weer moet voorstellen maar ik vrees dat het een deze dagen dus weer 'feest' is...
pi_45914561
hmm, klopt het wel met je cyclus dan? zou 't geen meetfout kunnen zijn? of een schommeling als gevolg van griepje oid?
  Moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 13:19:16 #180
5428 crew  miss_sly
pi_45914571
Als ik me niet vergis, wordt de temp hoger na de ovulatie en blijft dat tot je ongesteld wordt om dan te dalen naa de gewone lage temp. Als je zwanger bent, zou hij niet dalen.
Dat wist je allemaal al, het is te snel na de verhoging, dat ie weer daalt, toch?

Ik hoop dat het gewoon een foutje was, BE

Mijn temp is echt raar. Deze week heb ik zo'n beetje alles gehad van 36,2 tot 36,6 maar niet in een stijgende lijn, maar meer een berglandschap.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:54:24 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45915607
Mijn cyclus is deze maand helemaal niet te volgen Bix.
In principe zit ik nu op dag 30-31 na mijn vorige menstruatie, dus wat dat betreft kan het kloppen, maar omdat ik vorig weekend pas mijn vermoedelijke eisprong gehad heb zou het eigenlijk nog een week langer moeten duren voor die temp daalt. Althans, als dat deel van de cyclus nog zou kloppen.

Maar het lijkt erop dat de beoel gewoon die 30-31 dagen volgt... Nou ja, ik ga nu een weekendje weg met vriendinnen en om daar nou ook elke ochtend de wekker te zetten om te tempen is ook zo wat. (een deel van me wil wel! ) dus het is even afwachten...
pi_45918290
ik heb op vakantie en in het weekend wel telkens om 06.45 uur getemperatuurd (en doe dat ook nu nog). FF dat ding erin (en eruit natuurlijk ...) en hup, weer omdraaien en verder slapen...

Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat je daar niet zoveel zin in hebt.
pi_45922473
oh annemiek, dit vind ik zo vervelend voor jullie. Ik zou je zo vreselijk graag willen helpen! Het is zo gemeen, met een hormoonkuur heb ik zo 16 goede eitjes, en jullie donor heeft er eigenlijk best weinig waardoor jullie kansen ook meteen minder worden.

Ik heb ook al gevraagd of je ook embryo's mag doneren, maar dat mag dus niet. Dat vind ik eigenlijk ook best raar.

Maar goed meid, kop op. Het is echt heel vervelend. Maar misschien komen jullie toch nog toe aan een nieuwe poging. Heel eerlijk over de punctie, op zich valt het met de juiste medicatie best wel mee, de dag daarop ben je alweer redelijk mobiel. Echt als de donor geen problemen heeft met nogmaals doneren, grijp dan nog een keer de kans.

Veel sterke met het verwerken van dit rotnieuws.

Edit : Ik ben superverkouden!! Stomme rot neus! Vandaag echinaforce gehaald, en inderdaad je mag het gebruiken tijdens de zwangerschap, ook maar meteen neusspray gekocht tegen bijholte ontstekeing en een loopneus. Even de verkoudheid de deur uitwerken.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:09:55 #184
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45924149
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Dikke voor jullie, heel veel sterkte de komende dagen/komende tijd met uitvogelen wat jullie dan evt. nog wel of niet gaan doen...
Wat wij wel of niet gaan doen weten we nog niet. Ik wil het liefst nu gewoon even een paar maanden rust om alles weer op een rijtje te zetten en tot rust te laten komen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:17:17 #185
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45924321
Iedereen ontzettend bedankt voor alle lieve medelevende reactie's ....
Lief dat jullie aan ons gedacht hebben,....

Wij maken er saampjes maar het beste van.. En ik moet zeggen: Samen hebben we het ook ontzettend leuk, maar het klinkt wel erg definitief allemaal...Wie weet.. Ooit...
pi_45926083
annemiek en martijn misschien is een paar maandjes rust ook wel even goed hoor. Wat dat betreft weten we allemaal hier hoe het is, en dat je behoorlijk geleefd wordt. Ook keer op keer de teleurstelling is ook niet makkelijk.
Rust even lekker uit, geniet van elkaar.

Misschien over een paar maanden dat jullie toch de moed nog vinden om nog een poging te doen. En zo niet dan niet. Dikke knuffel van ons! (ik en mn mannetje leven echt met iedereen mee hier.)
pi_45926919
Ik heb toen al gezegd, als ik nu toch al eens klaar was met kindjes..... Dan had ik absoluut overwogen om te kijken of ik bijv. jullie zou kunnen helpen. Helaas staan ze dat niet toe...

Heel goed lieve Annemiek en Martijn, dat jullie het samen ook ontzettend fijn hebben! Dat moet ook de leidraad zijn... Goed dat je dat wel inziet!

Wat er ook gebeurd; ik wens jullie daar veel kracht mee. Wachten is klote, je wilt enerzijds rust, anderszijds wil je niet nog iemand vragen om te doneren, maar het liefst zou je doorgaan tot het gelukt is (correct me if i'm wrong, zo zou ik er in elk geval wel over denken...)

Tico, goed dat je echinaforce hebt gehaald! Ik geloofde er nooit zo in, maar ik zweer er nu bij (en gebruik het pas een paar maanden!!!) Hoop dat je je snel weer wat beter voelt, en stiekem hoop ik natuurlijk wel dat het een reden heeft

Hier 3e avond Menopur... gelukkig geen last van humeurwisselingen ofzo.. Hele dag strontmelig geweest, hele week eigenlijk al ik hoop dat het zo blijft (vorige keer ook geen last van) alleen dat gerommel onderin mijn buik.. Gelijk al na de eerste prik voelde ik dat. Maarja met mijn eisprong heb ik het idee dat ik een blinde darmontsteking heb... Dus flink gevoelig daarbinnen!!

Wat apart Miss Sly, hoe lang ben je nu aan het tempen?

BE, ook al niet echt heel veel duidelijkheid. Misschien is het toch wel lekker (maar ik heb nooit getempt dus misschien praat ik nu onzin) om even niet te tempen 1 maand. En lekker met je vriendinnen weg te gaan enzo.

Hoe is het met de rest van de dames? (en heren?)
pi_45930361
Gelukkig, Nietus, dat je geen last hebt van die medicijnen! Het lijkt me echt zo rot om telkens zoveel last te hebben van die troep, die je toch moet nemen... maar er melig van worden... da's wel een leuke bijwerking!

Hier is alles rustig. De menstruatie is weer voorbij. Ik moet maandag voor de samenlevingstest naar het ziekenhuis, maar ik denk zelf dat dat veel te vroeg is. Dat moet toch rond je eisprong? Nou, afgelopen keer was mijn cyclus 40 dagen... dan kan a.s maandag mijn eisprong echt nog niet zijn, aangezien maandag pas dag 12 is (die samenlevingstest moet op dag 12/13/14 plaatsvinden...).

Nou ja,we zien wel... en anders kom ik later gewoon nog een keer terug..
pi_45931073
Hihi Jose, het heeft er (denk ik) ook mee te maken dat ik er deze keer echt amper mee bezig ben.. (niet zozeer qua hormonen, maar qua meligheid.... ) Gewoon mijn ding doen en (proberen te) genieten... De vorige keer dácht ik dat ik er amper mee bezig was, maar nu vergeet ik soms zelfs te prikken ben altijd wel op tijd (binnen het uur) maar dat zegt mij al genoeg...

Maar prikken ze geen bloed? Wat ik hoorde (kan het dus mis hebben, daar heb ik dus weer totaal geen verstand van... ) is dat ze die test vaak doen op het moment van eisprong en dat dan testen met bloedprikken wannneer dat is?
pi_45931419
mooi dat je er niet zoveel mee bezig bent...! Maar inderdaad wel proberen erop te letten dat je er met je medicijnen wel aan denkt... waarom zet je anders geen alarm in de mobieltje ofzo? Dan hoef je er verder niet al te veel zelf aan te denken, want dat alarm hoor je vanzelf wel!

Ik heb op CD2 bloed laten prikken (CD3 viel in het weekend), en op mijn papieren stond dat ik op dag 12/13/14 die test moest doen. Maar een vriendin van mij -die ook het hele traject heeft gehad- zei dat het ook kon dat ze eerst kijken hoe groot de eiblaasjes zijn, mochten die nog te klein zijn, dan moet je op een later moment terugkomen.

We horen het maandag wel. Ik maak me er niet druk om, ik hoor het vanzelf...
pi_45936158
Ik moet op CD3 bloed prikken en CD12 komen voor een echo om te kijken hoe groot het eiblaasje is en dan krijg je daar te horen wanneer je sex moet hebben.

Hier zit ik nog al in twijfel. De eerste dag van de laatste keer dat ik bloed verloor was 28 december maar pas echt heavy bloed verliezen was 4 januari. Dus er vanuit gaande dat het 28 december was (1e dag cyclus) en mijn cyclus duurt gemiddeld 33 dagen, zou ik nu op dag 38 zitten en overtijd zijn. Maar er van uitgaande dat het 4 januari was moet ik dus nog even geduld hebben en dan zou ik woensdag as overtijd zijn.
pi_45977290
Tico hoe is het? Hou ons eens even up to date

Hier woensdag eerste echo! Ben benieuwd of er al wat activiteit is (ga helemaal nergens vanuit...)
Rechts voel ik het al flink rommelen, links helemaal niet. Lijkt wel alsof mijn linkereierstok niet zo actief is (vorige keer ook maar 2 follikels uit die eierstok)
pi_45980914
hier bloed... Helaas ook deze keer weer niet. Misschien moeten we er maar aan wennen dat we gewoon geen kinderen kunnen krijgen.
  Jubileum moderator zondag 4 februari 2007 @ 19:06:54 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45980916
Annemieke en Martijn ik lees het nu pas. Wat verdrietig

Tico wat ontzettend jammer

[ Bericht 32% gewijzigd door Lois op 04-02-2007 19:15:55 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 februari 2007 @ 19:15:10 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45981257
Ticootje.... balen.

Hier niet getempt dit weekend en tot mijn stomme verbazing ook nog geen bloed, dus mss gewoon een gek dipje, die temp van vrijdag. To be continued dus.

Weet iemand of een antibioticakuur invloed kan hebben op zaadkwaliteit?
Manlief zit nu aan een kuur en we vroegen ons af of het dan wel handig was om een potje in te gaan leveren...
pi_45982081
Ja sommige antibiotica hebben invloed op de kwaliteit van het sperma. Dit is ook een van de vragen die wij moeten stellen aan patienten als zij een sperma-monster komen inleveren voor onderzoek.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:42:19 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45982332
Kijk, dat dacht ik wel Thanks!
Gaan we morgen gewoon eerst even bellen.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:48:01 #198
114177 Diaan73
pi_45982601
Ow Ticootje wat ongelooflijk kut is dat zeg... hele dikke knuffel van mij hoe nu verder? Jullie hadden toch nog wat meer emmy's?

Wij hebben besloten om nog even alles op een laag pitje te zetten zodat we ons ongestoord en zonder hormonen kunnen gaan richten op de bruiloft. Dus ik ga de afspraak bij de gyn afzeggen en het laat even op ons afkomen.
Make love, not war ☮
  zondag 4 februari 2007 @ 19:50:57 #199
114177 Diaan73
pi_45982725
BE je zal niet voor niets de antibiotica krijgen, dus is het zoiezo misschien verstandiger om nog even niet te doneren.
Make love, not war ☮
  zondag 4 februari 2007 @ 19:56:02 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45982920
Hij is vrijdag naar de kaakchrirurg geweest alwaar er een ingekapselde ontsteking uit zijn kies geboord is. Dus de AB is voor een deel om die alsnog weg te werken en als voorzorg voor meer zeg maar.

Idd maar een weekje verschuiven dan.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:37:10 #201
114177 Diaan73
pi_45984835
Hmmm BE dat klinkt niet erg lekker/goed. Veel beterschap voor je manlief. En idd een weekje verschuiven, lijkt me erg verstandig.
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 22:06:41 #202
5428 crew  miss_sly
pi_45990052
`Ticootje, wat ontzettend k*t!
Sterkte meid
  zondag 4 februari 2007 @ 22:17:10 #203
61800 Rottdog
pi_45990554
Ticootje wat een klote zooi
  zondag 4 februari 2007 @ 22:45:15 #204
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45991949
Ticootje... getsie... Sterkte!!
pi_45998251
We hebben nog cryo's ja, maar ik verwacht al niet meer zo veel van cryo's. Ik snap er gewoon geen reet van. Nu ben ik wel ziek geweest, maar dat kan toch niet zoveel uitmaken?

Eerst lekker op wintersport, daarna zie ik wel weer. Ik ben in staat om er gewoon mee te stoppen, het is allemaal zo veel en steeds weer die teleurstelling. Volgende cryo terugplaatsing in iedergeval wel met pregnyl. We hebben nog 13 cryo's, dus daar halen we minimaal 2 pogingen uit.
pi_45998986
Ticootje, wat verdrietig dat het nu weer niet gelukt is. Kan me goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt. Maar ik blijf duimen en hopen dat de volgende poging wel goed gaat. Eerst maar even lekker wintersport inderdaad. Ik hoop dat dat genoeg is om je weer op te laden voor de volgende ronde.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:36:54 #207
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_46000675
Annemiek en Tico
Sterkte meiden!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_46002254
tjonge, Tico, wat ontzettend kl*te!!!!!!!!!!!
Sterkte....

hier ben ik vandaag naar de gyn geweest, voor de samenlevingstest... ook al wist ik dat dit te vroeg was. Bij de inwendige echo bleek maar weer dat ik gelijk had; het baarmoederslijmvlies was nog dun. Ze zag wel een hoop eiblaasjes, maar nog niet één grote.

Ik mocht kijken onder de microscoop en toch het zag er wel goed uit, ook al was ik dus te vroeg!! Van die arts hoeft deze test ook niet meer opnieuw!! Dus dat is allemaal goed nieuws!

Ik vertelde haar nog wat de huisarts had gezegd (dat het zaad zeer slecht was en dat we moesten denken aan IVF/ICSI), want ik moest daar ineens aan denken toen ik al die sterke zwemmertjes daar zag...! Ze zei dat huisartsen vaak fouten maken... bij ons was het dan nog van zeer negatief naar positief... maar het gebeurt ook dat mensen te horen krijgen dat alles er goed uit ziet en als ze dan bij de gyn komen, blijkt het helemaal niet zo te zijn...

Maar goed. Ik hoef te test dus niet nog een keer te doen. Het zag er goed uit...
  maandag 5 februari 2007 @ 11:46:23 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46002332
Hey, dat is goed nieuws Jose!
pi_46002375
Ja jose dat is goed nieuws,

Bij ons was het inderdaad andersom, van de uroloog hoorden we dat alles goed was en bij de gyn bleek het helemaal niet zo goed te zijn.
pi_46004034
Tico
Soms vraag je je inderdaad af waar je het allemaal voor doet (ja voor een kindje, maar dat zie/voel je op dit soort momenten niet) Misschien is rust ertussen wel even fijn. Wintersport klinkt goed!

Gooi alles er maar lekker uit, dat lucht op. En daarna de hoop weer vasthouden hoor lieve Tico! Je hebt in elk geval nog 1 volle poging en je cryo's... Begrijp ik nou goed dat je embryo's perfect zijn, maar dat ze dus niet innestelen? Is daar al eens naar gekeken?
pi_46004095
Ja dat klopt niettus. Het wil maar niet nestellen.

De gyn snapt er ook niets van, alles is goed.
  maandag 5 februari 2007 @ 12:58:26 #213
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46004196
Lieve Ticoo, wat een klotebericht....
Een hele fijne vakantie. Hopleijk geeft het je weer frisse moed, maar vooral hoop ik dat je even kunt ontspannen.

Jose, fijn nieuws!! Spannend, maar wel even een oppepper!
  maandag 5 februari 2007 @ 13:03:18 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46004324
Ik sluit me aan bij Lishe en wat de rest al zei. Even rust nemen tijdens de vakantie Ticootje. Daarna zie je alles ms weer helemaal anders.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46004533
En Jose, dat is fijn om te horen zeg! Fijn dat er in elk geval nog wat andere mogelijkheden zijn en dat jullie niet direct op IVF/ICSI aangewezen zijn!

Tico dat is wel vreemd dan.. En ik kan me goed voorstellen dat je je daarover zorgen maakt! (ik zit maar constant met mijn hoeveelheid eieren en de kwaliteit van de Embryo's in mijn hoofd.. Nu moet ik deze poging maar zien of het weer zo weinig is, maar het baart me wel een beetje zorgen...)
pi_46004614
hoeveelheid en kwaliteit is hier geen probleem, alleen ze willen niet blijven plakken.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:17:40 #217
114177 Diaan73
pi_46006484
José dat is goed nieuws zeg.

Hmmm hier vandaag ongi geworden, al na 26 dagen. De cyclus lijkt steeds korter te worden... volgende NOD maar op 5 maart. En de afspraak met de gyn kan eruit. Wij zetten het allemaal wat langer op een lager pitje. Even andere dingen doen.
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:20:40 #218
5428 crew  miss_sly
pi_46006574
Jose, fijn dat de samenlevingstest geweest is en niet opnieuw hoeft! En dat het er allemaal goed uitzeg
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:44 schreef NieTTus het volgende:

Hier 3e avond Menopur... gelukkig geen last van humeurwisselingen ofzo.. Hele dag strontmelig geweest, hele week eigenlijk al ik hoop dat het zo blijft (vorige keer ook geen last van) alleen dat gerommel onderin mijn buik.. Gelijk al na de eerste prik voelde ik dat. Maarja met mijn eisprong heb ik het idee dat ik een blinde darmontsteking heb... Dus flink gevoelig daarbinnen!!
Gaat het nog steeds goed? Melig is goed wanneer is je FM, aanstaande woensdag?
quote:
Wat apart Miss Sly, hoe lang ben je nu aan het tempen?
Sinds 6 januari en toen zat ik 2 weken in mijn 'cyclus'.

Nu is mijn temperatuur al een paar dagen wel hoger: 36.6, 36.4, 36.5, 36.5.
Hoeveel moet je temperatuur eigenlijk omhoog gaan bij de eisprong?
Mocht er een eisprong zijn, is het mooi shit, want mijn lief zit de hele week in de VS
pi_46006713
Be, positief dat er nog geen bloed is, maar wel vaag na die rare temperatuursschommeling.

Tico, wat ontzettend ehm.... om het gewoon plat te zeggen KUT.
Maar ga eerst lekker met vakantie om daarna weer fris te beginnen. De cryo's zijn goed, dus er is echt nog wel een kans. Volgende keer wat lijm erbij
Weet de arts ook niet hoe het kan, dat het niet blijft plakken???

Faja, hoe is het bij jou???

Jose, goed nieuws bij jou!!!
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:30:17 #220
5428 crew  miss_sly
pi_46006860
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:13 schreef Ticootje het volgende:
hoeveelheid en kwaliteit is hier geen probleem, alleen ze willen niet blijven plakken.
Ik heb eens ooit iets gelezen over kinderaspirine die zouden kunnen helpen daarbij. Weet niet in precies hoe of wat, maar misschien eens met je gyn. overleggen of hij geen mogelijkheden ziet die daarbij kunnen helpen?
pi_46007060
Ja ik heb al eens gevraagd over asprine, maar dat kan ook de kans op een miskraam vergroten.
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:37:37 #222
5428 crew  miss_sly
pi_46007104
En is er dan niets anders? Word je toch wanhopig van dat ze daar niets voor kunnen doen...
pi_46007577
ja volgende keer met pregnyl proberen. Maar ik word er ook een beetje wanhopig van hoor. Bij vlagen gaat het door mn hoofd "wat nou als ik gewoon niet zwanger kan worden?"

Ik heb 2 keer posi getest, 1 keer was van mij exvriend, die me daarna meteen dumpte. (mede omdat hij ook een ander lag te douwen) dat ging ook heel snel mis. 1 keer van mijn man, na een half jaar temperaturen toch een lichte posi test, maar omdat ik altijd testte op NOD was dat heel vroeg. En de gyn heeft toen al uitgelegd dat de helft van alle zwangerschappen eindigd in een "miskraam". Omdat ik zo vroeg testte wist ik dat er iets was, anders had ik het niet eens geweten en was mijn ongi "gewoon" een paar dagen te laat gekomen.

Misschien kan mijn lichaam niet goed omgaan met een embyo, zal dat kunnen? Het lijkt wel alsof het afstoot. Vanaf de terugplaatsing heb ik meestal kramppijnen.

Ik snap het gewoon echt niet, het baarmoederslijmvlies is juist heel mooi dik iedere keer, en de emmy's zijn steeds kwaliteit 1 of 1-2. Als je 2 kwaliteit 1 emmy's terugkrijgt dan neem je toch aan dat er wel 1 blijft plakken??

Ik ga natuurlijk de emmy wel "opmaken". Even overleggen met de gyn hoeveel we er terugplaatsen. Ik denk dat we nog een keer 2 proberen. Anders vragen we er toch meer. Maar ik heb het gevoel dat het dus niet aan de emmy's ligt maar toch aan mij.
Uit allerlei testen is er trouwens niets gekomen dat dit kan verklaren.

Aanhouders winnen, zeggen ze. Kijk maar naar slaapmeisje, die heeft ook een hele hoop pogingen gedaan, op een gegeven moment moet het toch wel raak zijn. Geduld he....
pi_46009981
Hier lijkt het er op dat er eindelijk wat bloed gaat komen. Ik heb net wat oud bloed verloren dus zal een kwestie van een paar dagen zijn voor de red devils arriveren. Eindelijk kan ik dan een stap verder richting een 2e kindje.
pi_46019655
Ja Ticoo.. geduld zeggen ze inderdaad... maar ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal niet meer wil wachten, na al dat gedoe...

Wat gek inderdaad. Het klinkt inderdaad alsof je lichaam de emmy's afstoot. Wat lijkt het me toch onwijs klote als zelfs de gyn niet meer weet wat hij moet doen...

Ik weet niet wat ik moet zeggen... al die onzekerheid.. Ik hoop gewoon zo dat je inspanning eens beloond wordt met een kleine baby...

Miss Sly, over de temperatuur het volgende:
De basale temperatuur ligt meestal laag; op het tijdstip van de eisprong daalt de temperatuur vaak nog iets. Na de eisprong stijgt de temperatuur onder invloed van de verandere hormoonsituatie. Die stijging is meestal 0,5 tot 0,8 C. Als de menstruatie begint, daalt de temperatuur weer.

Dit staat in de papieren die ik van mijn gyn mee heb gekregen... ik hoop dat je er wat aan hebt...
pi_46033667
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Jose81 het volgende:
tjonge, Tico, wat ontzettend kl*te!!!!!!!!!!!
Sterkte....

hier ben ik vandaag naar de gyn geweest, voor de samenlevingstest... ook al wist ik dat dit te vroeg was. Bij de inwendige echo bleek maar weer dat ik gelijk had; het baarmoederslijmvlies was nog dun. Ze zag wel een hoop eiblaasjes, maar nog niet één grote.

Ik mocht kijken onder de microscoop en toch het zag er wel goed uit, ook al was ik dus te vroeg!! Van die arts hoeft deze test ook niet meer opnieuw!! Dus dat is allemaal goed nieuws!

Ik vertelde haar nog wat de huisarts had gezegd (dat het zaad zeer slecht was en dat we moesten denken aan IVF/ICSI), want ik moest daar ineens aan denken toen ik al die sterke zwemmertjes daar zag...! Ze zei dat huisartsen vaak fouten maken... bij ons was het dan nog van zeer negatief naar positief... maar het gebeurt ook dat mensen te horen krijgen dat alles er goed uit ziet en als ze dan bij de gyn komen, blijkt het helemaal niet zo te zijn...

Maar goed. Ik hoef te test dus niet nog een keer te doen. Het zag er goed uit...
Fijn dat de test niet nog eens hoeft.
Maar hou er wel rekening dat het spermaonderzoek een momentopname is geweest zowel bij de huisarts als de Gyn. Sperma is gevoelig voor vanalles warmte, medicijnen, vitaminen enz. Ook de tijdsduur van het onderzoek is van invloed en de temperatuur waarop het potje met sperma bewaard wordt. Misschien heeft het potje bij de huisarts iets te lang gestaan of heeft manlief te heet gedouched, telang autogereden of noem nog eens een paar oorzaken.
Ik vind het raar dat jouw gyn zich niet meer oppervlakkig heeft opgesteld hierover. Hij was er tenslotte niet bij toen het sperma bij je huisarts onderzocht werd.
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 10:50:31 #227
5428 crew  miss_sly
pi_46033718
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:39 schreef Jose81 het volgende:

Miss Sly, over de temperatuur het volgende:
De basale temperatuur ligt meestal laag; op het tijdstip van de eisprong daalt de temperatuur vaak nog iets. Na de eisprong stijgt de temperatuur onder invloed van de verandere hormoonsituatie. Die stijging is meestal 0,5 tot 0,8 C. Als de menstruatie begint, daalt de temperatuur weer.

Dit staat in de papieren die ik van mijn gyn mee heb gekregen... ik hoop dat je er wat aan hebt...
Dank je wel, Jose!
Mijn temp is nu al een aantal dagen 36.5, maar dat is wel een minimale verhoging, echt geen 0,5 tot 0,8 graden...snap er niets van, en hoop maar dat de gyn er iets van kan maken...
pi_46033720
kan een huisarts dan sperma onderzoek doen, wij moesten het altijd naar het lab brengen..
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 10:52:02 #229
5428 crew  miss_sly
pi_46033762
Kan me goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt, Ticootje
Is dat blijven plakken nou een van de weinige dingen waar ze nog niet heel veel kunstgrepen op los kunnen laten?
Ik ga iig voor je duimen dat de pregnyl wel helpt en de volgende emmy goed blijft zitten 9 maanden lang!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:55:22 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46033855
Vanmorgen op de AD site:
quote:
Spermatest voor thuis werkt snel
Door LOT FOLGERING

WAGENINGEN - Mannen kunnen sinds gisteren bij drogist of apotheek een test kopen om thuis hun vruchtbaarheid te meten.

Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen.

Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen. De firma Test-point verkoopt sinds gisteren de eerste vruchtbaarheidstest voor mannen die zowel de hoeveelheid spermacellen als de beweeglijkheid daarvan meet.

Uit onderzoek blijkt dat één op de zes paren vruchtbaarheidsproblemen heeft. In een derde van die gevallen ligt de oorzaak bij de man.

Volgens Test-Point is het grote voordeel van de nieuwe vruchtbaarheidstest dat paren eerder weten waar ze aan toe zijn. ,,De medische wetenschap buigt zich pas over een vruchtbaarheidsprobleem als na één jaar regelmatig vrijen geen zwangerschap is ontstaan. In combinatie met de ovulatietest voor vrouwen weten paren nu veel eerder of een zwangerschap überhaupt wel mogelijk is. Dit kan veel maanden van frustratie en teleurstelling voorkomen,’’ zegt Van de Merwe.

De thuistest, die voor 29,95 euro verkrijgbaar is bij apotheek en drogist, werkt als een zwangerschapstest. Na een uur is aan de verkleuring van een staafje te zien of de man wel of niet vruchtbaar is. Omdat de test beïnvloed kan worden door ziekte of voeding, bevat de verpakking voldoende materiaal om de vruchtbaarheid twee keer te testen. Volgens Test-Point is de betrouwbaarheid van de test 95 procent.

De medische wereld staat er sceptisch tegenover. ,,Het schijnt wel te werken, maar ik zie het nut er niet van in,’’ zegt gynaecoloog/fertilisatiearts dr Henk Ruis. ,,Als je met je potje sperma naar de huisarts gaat, legt die het onder de microscoop en dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Als er bewegende jongens onder het glaasje liggen, zit het met je vruchtbaarheid wel goed. En anders niet.’’

Directeur Van de Merwe neemt dergelijke reacties voor kennisgeving aan. ,,Het is concurrentie, daarom zijn ze er niet blij mee. Daarnaast betwijfelen artsen altijd of mensen wel in staat zijn zelf een test uit te voeren. Deze test voldoet aan alle Europese eisen en heeft een keurmerk, wat betekent dat iedereen zelf in staat moet zijn de test uit te voeren.’’
Bron
De site van de test zelf.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:57:44 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46033917
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je wel, Jose!
Mijn temp is nu al een aantal dagen 36.5, maar dat is wel een minimale verhoging, echt geen 0,5 tot 0,8 graden...snap er niets van, en hoop maar dat de gyn er iets van kan maken...
En als de gyn er niks van kan maken is het iig duidelijk dat je problemen hebt met de eisprong en dan kan hij daar gericht op gaan behandelen.
pi_46034159
Ja dat hoorde ik gister op het nieuws. MAar dat zegt alleen iets over de vruchtbaarheid, toch niet over de hoeveelheid, beweegelijkheid en vorm?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:07:04 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46034190
Vruchtbaarheid wordt toch gemeten aan de hand van al die dingen. Dat staat niet naast die dingen maar is juist het optelsommetje daarvan.

Er staat dat het de hoeveelheid en beweeglijkheid meet, dan ben je al een heel eind als hij daar negatief voor zou geven, dan weet je dat je naar de arts moet en dat je niet eerst thuis een jaar aan het sleutelen hoeft te gaan.
pi_46034259
Ja, dat is ook weer zo.

Maar je hoeft helemaal geen jaar bezig te zijn. Wij zijn na een half jaar al gegaan.

-edit- als ze niets vinden moet je zowiezo 3 jaar proberen voordat ze aan ivf willen beginnen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:10:56 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46034301
Ja, maar bij jullie ligt het probleem anders, jullie zitten na die hersteloperatie.

Meestal worden 'normale' stellen waarbij er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een probleem is toch echt gezegd te wachten tot 1 jaar.

En dat 3 jaar wachten voor IVF is idd zo, maar er zijn voorstadia daarvan. IUI etc.
Ik geloof nooit dat ze mensen echt 3 jaar aan laten klooien zonder enige hulp of onderzoeken.

[ Bericht 36% gewijzigd door BE op 06-02-2007 11:18:51 ]
pi_46034993
BE, bij ons werd na de hersteloperatie gezegd dat alles goed was.

De HA heeft niets getest, we hebben gewoon om een verwijzing gevraagd. Ze deed wel een beetje moeilijk, zo kort enzo, en veel gedoe. Maar we kregen m toch.

Ik denk dat je tegenwoordig gewoon je bekkie een beetje bij moet hebben. Gewoon zeggen wat je wilt.
pi_46041754
Miss Sly, inderdaad morgen eerste follikelmeting!
Het gaat goed tekeer daarbinnen, dus ik ben heel benieuwd!

Sja die thuistestjes... Ik ben er niet zo happig op!
pi_46041893
niettus wanneer is de punctie?
pi_46042439
Ik vindt de thuistestjes nog al aan de dure kant voor even proberen (ik bedoel dan de sperma testen) en via een arts is het toch in mijn ogen wat betrouwbaarder

Ik moet donderdagochtend bloed prikken en dan volgende week vrijdag 16 feb heb ik mijn echo (CD11).
Eindelijk zit er schot in de zaak.
pi_46042489
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:10 schreef Brighteyes het volgende:

En dat 3 jaar wachten voor IVF is idd zo, maar er zijn voorstadia daarvan. IUI etc.
Ik geloof nooit dat ze mensen echt 3 jaar aan laten klooien zonder enige hulp of onderzoeken.
Ik denk dat mijn gyn toch wel zo een vent is die je dat rustig nog een jaar of wat laat aan modderen hoor als hij bij ons niks vindt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:52:29 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46042656
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:48 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gyn toch wel zo een vent is die je dat rustig nog een jaar of wat laat aan modderen hoor als hij bij ons niks vindt.
Oh ja, die zal je er idd vast bij hebben, dat geloof ik graag...

Ik zie die thuistest voor sperma een beetje hetzelfde als die thuistesten voor je ovulatie, als je dat wil gebruiken vooral doen maar als je echt wil weten hoe het zit zul je bij de huisarts langs moeten gaan.
pi_46042722
Hier net het ziekenhuis gebeld, de verpleegkundige vond het ook erg sneu. Ze zei ook dat ze al had gezien dat ik er niet erg veel vertrouwen meer in heb.

Goed verwachte cyclusdag 1 is 5 maart. Verwachte eisprong 18, 19 of 20 maart. Terugplaatsing 23, 24 of 25 maart.

Voor de OP
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
Nog 13 cryo's over van de 2e poging. Eerste dag van de menstruatie bellen naar het ziekenhuis, thuis testen voor een ovulatie. Cryo's worden 5 dagen na eisprong teruggeplaatst. Deze keer wel spuiten met pregnyl.
pi_46042761
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja, die zal je er idd vast bij hebben, dat geloof ik graag...

Ik zie die thuistest voor sperma een beetje hetzelfde als die thuistesten voor je ovulatie, als je dat wil gebruiken vooral doen maar als je echt wil weten hoe het zit zul je bij de huisarts langs moeten gaan.
ik moet thuis testen voor ovulatie... maar dan natuurlijk voor wanneer de cryo's worden teruggeplaatst.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:57:00 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46042826
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik moet thuis testen voor ovulatie... maar dan natuurlijk voor wanneer de cryo's worden teruggeplaatst.
Ja, dat weet ik, dat dat ook gebeurd op advies van de arts, maar daar gebruik je toch ook die van de apotheek/drogist voor die iedereen kan halen? Dus die zijn op zich redelijk betrouwbaar toch?
pi_46042937
Ja die zijn zeker betrouwbaar.

Ze zijn alleen wel erg duur. Ik heb de digitale van clear blue, en die is super. Rondje als er geen LH is smilie als er wel LH is.

Maar dit is een test op basis van een hormoon... de spermatest is..ja ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Misscien moet ik er eens 1 kopen, en dan lief testen. Als die posi wordt kan ik je zeggen dat ie niet zo goed werkt.
pi_46044767
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:48 schreef gargamel het volgende:

[..]

Fijn dat de test niet nog eens hoeft.
Maar hou er wel rekening dat het spermaonderzoek een momentopname is geweest zowel bij de huisarts als de Gyn. Sperma is gevoelig voor vanalles warmte, medicijnen, vitaminen enz. Ook de tijdsduur van het onderzoek is van invloed en de temperatuur waarop het potje met sperma bewaard wordt. Misschien heeft het potje bij de huisarts iets te lang gestaan of heeft manlief te heet gedouched, telang autogereden of noem nog eens een paar oorzaken.
Ik vind het raar dat jouw gyn zich niet meer oppervlakkig heeft opgesteld hierover. Hij was er tenslotte niet bij toen het sperma bij je huisarts onderzocht werd.
Het zaad is niet bij de huisatrts onderzocht! De huisarts heeft alleen een lijst en een potje meegegeven. Manlief heeft zijn donatie in het ziekenhuis zelf verkregen en heeft het daar naar andrologie gebracht. Dit was beide keren, dus er was geen sprake van 'te lang blijven staan bij de huisarts' bijvoorbeeld.

De gyn heeft naar de uitslagenlijst van het eerste onderzoek gekeken, net als de uroloog. Beide specialisten zeiden dat het zaad van normale kwaliteit was. De tweede test die is gedaan was zelfs beter dan de eerste! Gister was ik voor de samenlevingstest niet bij mijn eigen gyn, maar bij een fertiliteitsarts, die ook nog eens zei dat het zaad prima was.. met daarbij het bewijs dat ik zelf in dit 'vroege slijm' veel bewegende en zwemmende zaadjes zag (onder de microscoop).

Tuurlijk weet ik dat kwaliteit erg kan wisselen, maar punt is dat onze huisarts gewoon dingen heeft gezegd, waar ze blijkbaar te weinig over wist.
pi_46046564
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef Ticootje het volgende:
niettus wanneer is de punctie?
Als het volgens het boekje gaat (maar dat gaat het nooit hier ) dan zou ik maandag de punctie hebben. Ik zit nu wel direct op de goede dosering, dus het zou zomaar eens kunnen. Morgenochtend weet ik meer, dan weet ik of er uberhaupt wat zit en in welke richting ik moet gaan denken.

Maar ik denk zelf in de loop van volgende week..... Merk wel dat ik er nu weer minder tegenop zie! Maar dat komt ook door waar we nu weer zijn, dan wil je op een bepaald moment verder...!!!

Morgen weer een update (en nu hopelijk met wat meer follikels )
pi_46046586
Tico, krijg je die testen niet vergoed?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:03:48 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46047089
Spannend NieTTus!
pi_46048264
Echt wel BE!

Diaan, ik lees helemaal over je heen...
Toch nog even op laag pitje (ivm bruiloft?)
Voel je je er wel oke bij?
pi_46048379
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:53 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik dat kwaliteit erg kan wisselen, maar punt is dat onze huisarts gewoon dingen heeft gezegd, waar ze blijkbaar te weinig over wist.
En dat gebeurt helaas te vaak!!!
Maar ze doet maar, jullie zaad (ahum die van je mannetje ) is oke

(misschien toch nog even de brief naar haar opsturen, onder het mom van "kijk" eens )
(zouden dit mijn hormonen zijn )
pi_46051600
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:47 schreef NieTTus het volgende:

[..]

En dat gebeurt helaas te vaak!!!
Maar ze doet maar, jullie zaad (ahum die van je mannetje ) is oke

(misschien toch nog even de brief naar haar opsturen, onder het mom van "kijk" eens )
(zouden dit mijn hormonen zijn )
haha.. ja, ik had zelf ook al zo'n soort 'wraak-actie' bedacht... ooit, op een dag, met mijn dikke buik naar haar toe gaan en dan zeggen.. 'het zaad was toch niet zo slecht als jij dacht'.

Nee, maar als ik ooit nog naar haar toe moet, zal ik het zeker gelijk zeggen... ze moet gewoon niet van dit soort uitspraken doen. Eén slachtoffer van haar onwetendheid vind ik wel genoeg... dit wil ik andere stellen besparen...

Ze deed laatst ook al zo moeilijk om een verwijsbrief. Die wilde ze ook niet zomaar afgeven... terwijl met de specialist was afgesproken dat als het nodig was, dat ik dan zo een verwijsbrief moest krijgen... en achteraf maar goed ook dat ik 'm kreeg... moet binnen een aantal weken een dag opgenomen worden... heb al maanden last van stemklachten die met alleen logopedie niet overgaan... dus gaan ze onder algehele narcose kijken en eventueel gelijk wat weghalen... daarna 24 uur niet praten en een week zo min mogelijk. Als ze niks weghalen, mag ik daarna gewoon weer praten...

Maar goed. Als we ons huisje verkopen en wat leuks terugkopen in een andere wijk of plaats, krijgen we ook een andere huisarts... zijn we daar ook weer vanaf..

Maarre... Niettus! Spannend ook voor jou!!!!!!! Ik ga heeeeel hard voor je duimen!!
pi_46059703
ja ik kan wel proberen om de testen te laten vergoeden, maar ach.

We hebben trouwens wel de goedkeuring van de verzekering binnen voor de 2e ICSI poging. Nu gelijk even de 3e erachteraan sturen.
pi_46059888
Heftig Jose, als ik het zo hoor een behoorlijke muts zeg

Lijkt me een zware operatie!! (24 uur niets zeggen, dat zou ik nooit halen )

Ik duim mee dat jullie snel verkopen!!
pi_46066280
Nou hier vrijdag volgende FM! (had na de echo eigenlijk maandag verwacht)

Links maar een stuk of 3 follikels (dacht ik al ) en rechts flink wat activiteit. Zat ook iets van ruim 40mm (ik schrok!) maar na even door te kijken blijkt dat een stuk achtergebleven eileider te zijn, die zich waarschijnlijk weer gevuld heeft met vocht. Maar dit is niet zo erg. (eileiderstukjes die er nog zitten zijn afgeklemd, dus kan gelukkig geen kwaad)

Vrijdag gaan ze kijken of het doorzet of dat misschien toch de medicatie omhoog moet!
Maar ik verwacht toch wel volgende week ergens de punctie!
pi_46066338
Niettus hoelang ben je nu al aan de meno?

Ik hoefde maar 10 dagen te spuiten met menopur voor ze rijp waren.
pi_46068675
Nu zit ik op dag 8, maar ik zit op 150 IE hè, jij zat op hogere dosering!
pi_46068845
ja ik zat al gelijk op een hoge dosis. 3 ampullen per dag..
pi_46074653
Pfoe, er gebeurt veel hier.

Martijn en Annemiek, nog heel veel sterkte toegewenst, ik hoop dat jullie er uit komen wat jullie uiteindelijk willen en kunnen. Het valt echt niet mee, om een evt. kinderloos leven tegemoet te kijken. En ik hoop dat jullie, als het zo ver moet komen, een manier zullen vinden om daar mee om te gaan. Liefst zou ik willen dat jullie, maar eik iedereen, toch op de een of andere manier jullie kinderwens tegemoet kunnen zien.

Ticoo balen meid, sterkte en een dikke knuffel

En de andere dames sterkte met het (af)wachten en het spuiten van hormonen.

Hier gaat het op en neer met de bloeddruk, maar gelukkig nog wel binnen de grenzen, nu maar weer gaan klussen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:25:09 #260
61800 Rottdog
pi_46088607
Ik lees hier toch best wel vaak maar meestal snap ik er niet veel van en kan daarom niet echt reageren maar wens jullie natuurlijk allemaal een goede zwangerschap toe
dat is dus de reden dat ik nog weinig post hier
Zo dat wou ik er even uitgooien

Maarre kom dan wel weer eens met een vraag had vandaag zoiets vaags, is het mogelijk dat een innesteling pijnlijk is?
Heb een klein beetje roze met slijm verloren vandaag en loop al een weekje met zere tepels, oke oke de kans bestaat dat ik mezelf de kop gek maak maar wil het wel gewoon weten. Zwangerschapstest is wel een optie maar ik geloof op moment nergens meer in aangezien ik al 6 mnd niet gemenstrueerd heb.
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:00:55 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46089468
Grrr, stuiterend FOK helpt niet.

Ik ging dus zeggen dat ik het eerlijk gezegd niet weet Rottdog. Ik vind het wel heel spannend klinken, maar daar heb je verder ook niks aan.
pi_46095161
rottdog dat kan best wel hoor. Ik heb er wel eens van gehoord.

Maar roze, betekend wel vers bloed... Dat is volgens mij niet zo goed. En ja geestelijk kan je je helemaal gek maken, zelf zo erg dat je alle verschijnselen hebt.

Maar natuurlijk hoop ik wel voor je dat het ergens anders door komt.
pi_46095204
rottdog, het kan ook een op handen zijnde menstruatie zijn, maar wie weet! ik zou er over een week toch maar eens een testje tegenaan gooien als er dan nog niks veranderd is.
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:35:17 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46096675
Ongesteld.

Als dit zo blijft gaan we die 'nog 6 maanden samen proberen' niet vol maken en toch eerder naar de huisarts.
Ik heb nu het idee dat ik helemaal geen eisprong heb en dan heeft zelf proberen ook geen zin natuurlijk. Ik twijfel of ik er komende maand zo'n ovulatietest tegenaan zal gooien.
Dit was de langste cyclus die ik ooit heb gehad. Snap er helemaal niets meer van.
pi_46096698
wat klote BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46096987
balen BE! de vorige maanden had je toch wel een waarneembare stijging in temperatuur dacht ik he? misschien deze maand een keer geen ei-sprong, dat heb ik ook een paar keer gehad in de periode dat ik m'n temperatuur bijhield. ik bedoel vooral: het hoeft niet meteen te betekenen dat je nooit een ei-sprong hebt.
  donderdag 8 februari 2007 @ 09:54:14 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46097106
Ja, dat zou mss nog wel kunnen.
Maar omdat de temp steeds vager gaat doen, de eerste 2 maanden volgens het boekje en daarna steeds later de verhoging, vind ik het allemaal wat vreemd.
Maar goed, we zullen het volgende maand zien.

Overigens was vanmorgen mijn temperatuur juist hoger dan gisteren ipv lager.
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:01:25 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46097281
He, wat kut, BE.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46097358
BE, ovulatie testen zijn best duur, en als je niet precies weet wanneer ongeveer de eisprong is, dan wordt dat een dure aangelegenheid, denk ik.

En wat bixter zegt, net elke cyclus hoeft perse een vruchtbare te zijn. Vervelend hoor.

Nou BE, het is gewoon vervelend he? Misschien toch even een afspraakje maken? Je hebt toch een aantal maanden de temp. Daar zijn ze meestal al heel blij mee.
Suc6 lieverd.
pi_46097900
Ik heb hier vandaag 2 buisjes bloed afgestaan voor onderzoek. Eindelijk iemand die kon prikken getroffen.
pi_46098567
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb hier vandaag 2 buisjes bloed afgestaan voor onderzoek. Eindelijk iemand die kon prikken getroffen.
Lekker is dat he?

Bij de vorige punctie kreeg ik een infuusdingetje in mn arm, voor het geval dat. Ze prikte verkeerd en ik liep mooi 2 weken met een flinke blauwe plek..
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:09:28 #272
114177 Diaan73
pi_46099141
BE wat balen zeg. Als ik je zo hoor, is je lichaam net zo vreemd als de mijne.... grrr. Dikke knuffel en gewoon weer naar de dokter gaan hoor.
Make love, not war ☮
pi_46102125
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lekker is dat he?

Bij de vorige punctie kreeg ik een infuusdingetje in mn arm, voor het geval dat. Ze prikte verkeerd en ik liep mooi 2 weken met een flinke blauwe plek..
Ik heb aders die weg rollen en heel vaak wordt er dus misgeprikt en dan gaan ze met de naald nog in je arm lopen wroeten tot ze de ader hebben of ze gaan tig keer prikken zodat je je een vergiet begint te voelen. Ik kan heel slecht tegen bloed afnemen. En ben dan altijd zo blij als ik iemand heb die het gewoon in 1 keer goed doet.
pi_46106775
Heb ik weer hoor, mijn vent heeft een ontstoken prostaat. Heeft nu een kuur van 10 dagen gekregen die de kwaliteit van de sperma aantast (tijdelijk). Huisarts heeft hem aangeraden het pas na de samenlevingstest te gebruiken.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 14:56:52 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46106815
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:55 schreef Faja-Lobi het volgende:
Heb ik weer hoor, mijn vent heeft een ontstoken prostaat. Heeft nu een kuur van 10 dagen gekregen die de kwaliteit van de sperma aantast (tijdelijk). Huisarts heeft hem aangeraden het pas na de samenlevingstest te gebruiken.
nou zeg, jij bent ook niet aardig voor je mannetje
t klinkt pijnlijk
pi_46106905
Het schijnt best vaak voor te komen bij mannen een onsteking aan het zaakje daar beneden. En hij heeft inderdaad flink veel pijn maar ook hij heeft wel wat over voor een 2e kind en de onderzoeken nu. Even afzien maar hij is een bikkel, zit niet voor niets bij defensie
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 15:01:00 #277
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:06:00 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46107108
Faja! Klinkt idd pijnlijk!
Op z'n egeltjes dan maar.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:23:56 #279
61800 Rottdog
pi_46112173
Hier kunnen de uit na 138 dagen zijn ze er dan eindelijk de

Dames jullie hadden gelijk het was de voorbode waarom ik dan zo twijfelde waren de zere tieten dat heb ik namelijk nog nooit gehad maar ja ook niet naar 138 dagen ongesteld worden tis gewoon allemaal nieuw
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:42:20 #280
114177 Diaan73
pi_46112773
Rottdog.... eindelijk... en nu op weg naar een normale cyclus!!!!
Make love, not war ☮
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:49:20 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46112973
Hey Rottdog! Wat fijn zeg!
En nu hopen dat de boel nu weer lekker gaat draaien daar binnen.
pi_46119234
BE, wat klote weer voor je... toch maar even een afspraakje maken! ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer zo lang kunt/wilt wachten.

Rottdog, eindelijk ongi! Hoe blij kun je zijn wanneer je menstruatie begint... En nu net als Diaan zegt op naar een normale cyclus!!

He, Diaan, hoe is het met jou nu? Gaat het weer wat beter met je? En heb je uitslagen gehad van het ziekenhuis?

Fajah, rollende aders... kan ik ook over meepraten, Bij mij konden ze ook eens de ader niet goed vinden, omdat 'ie wegrolde. Ik moest toen nuchter komen en had al anderhalf uur zitten wachten. Kom ik daar, rollende aders... ik ging zowat van m'n stokkie. ik heb dat nooit eerder gehad en daarna ook niet meer trouwens. Bloed prikken vind ik helemaal niet vervelend.
Sterkte voor je mannetje.. Klinkt niet echt lekker, zo'n ontsteking.. ppfff... Hopelijk slaan de medicijnen snel aan!!
pi_46129985
Hier is de ongi alweer weg, toch wel lekker....

Lekker uitkijken nu naar de vakantie! Daarna meteen weer beginnen.
pi_46130248
Rottdog, fijn dat je eindelijk menstrueerd. Nu op naar een normale cyclus!

Faja, sterkte voor je mannetje

Tico, fijne vakantie en daarna weer met frisse moed...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleintje op 09-02-2007 10:14:17 (oeps... beetje ehmm... foutje...) ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2007 @ 09:34:15 #285
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46130918
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:40 schreef Kleintje het volgende:
Rottdag, fijn dat je eindelijk menstrueerd. Nu op naar een normale cyclus!

Faja, sterkte voor je mannetje

Tico, fijne vakantie en daarna weer met frisse moed...
pi_46131326
Hier per vandaag op dubbele dosering Menopur (300IE per dag!) Dus 's morgens prikken én 's avonds prikken nu..

Volgens de dok heb ik onbetrouwbare eierstokken (volgens mij had slaapmeis dat ook!) en ze reageren dus amper op de hoeveelheden nu! (net zo eigenwijs als ik…!)

Woensdag volgende follikelmeting en dan vrijdag de punctie! (daar ga ik nu ook even vanuit!)
pi_46131779
Niettus met 4 ampullen per dag ga je zeker wel iets merken. Niet al te chago worden he?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:28:31 #288
114177 Diaan73
pi_46135425
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:53 schreef Jose81 het volgende:

He, Diaan, hoe is het met jou nu? Gaat het weer wat beter met je? En heb je uitslagen gehad van het ziekenhuis?
Het gaat inmiddels wel weer wat beter gelukkig. Ben weer hele dagen aan het werk. Afgelopen woensdag MRI gehad en a.s. woensdag uitslag.... zwanger worden, staat nog steeds op een laag pitje, maar ook omdat we in mei gaan trouwen... eerst dat maar en dan weer de MMM in. Dan ben ik tenminste nog een beetje goed gehumeurd op deze dag.
Make love, not war ☮
pi_46135428
hahaha ga mijn best doen, voel het direct al! Ben heel erg benieuwd
pi_46136252
Vrijdag punctie?? Dus rond 5 maart testen??

Spannend hoor! Ik duim in ieder geval heel hard voor je. Maak jij even het weggetje schoon naar Z&G en dan volg ik je snel.
pi_46137505
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:28 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het gaat inmiddels wel weer wat beter gelukkig. Ben weer hele dagen aan het werk. Afgelopen woensdag MRI gehad en a.s. woensdag uitslag.... zwanger worden, staat nog steeds op een laag pitje, maar ook omdat we in mei gaan trouwen... eerst dat maar en dan weer de MMM in. Dan ben ik tenminste nog een beetje goed gehumeurd op deze dag.
Wat goed dat je alweer hele dagen kunt werken.. spannend, woensdag wanneer je de uitslag krijgt! Sterkte in ieder geval en ik duim voor je dat het meevalt!!!

Wel een slimme keuze denk ik, eerst en dan verder zien. Wij hebben dat ook zo gedaan. Na ons trouwen ben ik gestopt met de pil... ik wilde ook niet misselijk/niet lekker die trouwdag ingaan,
Succes met de voorbereidingen!!
pi_46147647
Ik ben hier niet blij mee... Wel dat het hiermee wat sneller gaat, maar vanmiddag voor het eerst gevoel van onmacht met alle hormonen door mijn lijf gierend! Collega zei al, ben je een beetje kribbig? Je stond iemand half af te blaffen....

Ik hou mijn hart vast!!!!

Hopelijk wen ik er gewoon weer snel aan en is het met 2 dagen over... Maar jeeeeeetje!!

Tico eerlijk gezegd geen idee wanneer ik dan zou moeten testen! Maar zal inderdaad rond 5 maart zijn...

Eerst maar eens hopen dat dit hormonengedoe me niet teveel laat ontploffen
  Moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 19:25:59 #293
5428 crew  miss_sly
pi_46149931
Ticootje, fijne vakantie! geniet ervan, even lekker eruit!

Diaan, fijn dat het wat beter gaat. Lekker concentreren op de bruiloft zonder extra ballast van de mmm is wel lekker

NieTTus, wat vervelend dat die hormonen nu al zo'n uitwerking hebben...sterkte!

Rottdog, 138 dagen, dat is nogal een cyclus Fijn dat je nu ongesteld bent, en hopen dat het nu weer snel een normale cyclus gaat worden!

Faja, klinkt naar en pijnlijk hoop dat het snel geneest.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:24:23 #294
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_46152370
Hier ook ongesteld geworden...voor mijn doen netjes optijd... Volgende ronde ga ik zonder clomid doen. twijfelt aan zijn gehele bestaan momenteel...dus ook aan mij Heb er nog wel vertrouwen in dat het goed komt hoor!! maar om hem nu op dit moment te verplichten om te klussen lijkt me niet handig

OP mag nog wel hetzelfde blijven wat mij betreft....
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:55:41 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46156092
He shit Suzziieee...
pi_46158865
Tjonge, Suzie, dat is nogal wat! Wel verstandig denk ik, om niet verplicht te gaan klussen inderdaad. Het lijkt me moeilijk hoor, de situatie waar jij nu in zit... Sterkte in ieder geval!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:20:45 #297
114177 Diaan73
pi_46159296
Och jeetje Suzziieee hele dikke knuffel van mij en hopelijk is je snel uitgetwijfeld en kunnen jullie samen weer genieten.
Make love, not war ☮
pi_46161342
Rottdog, gisteren had ik een heel verhaal getypt, was het weer weg

Maar ik begrijp je heel goed hoor! Ik begrijp weer niets van het temperaturen en de wanhoop van het elke maand ongesteld worden terwijl je juist zwanger wilt worden.
Ik weet al heel lang dat ik dit probleem heb, wij hebben het een jaar zelf geprobeerd (waarin de kans op zwangerschap nihil was) en ik was gefrustreerd. Dus ik kan me een beetje voorstellen hoe verschrikkelijk het voor jullie is. Maar niet geheel. Want hier was het al bekend dat het praktisch niet mogelijk was...

Daarom reageer ik misschien ook niet al te vaak op jou en anderen die met díe dingen bezig zijn! Maar ik denk wel veel aan jullie!! Dus het is absoluut niet erg dat je niet altijd op "ons" reageert!!!! Niet schuldig om voelen!

Fijn dat je in elk geval weer menstrueert (al had het natuurlijk geweldig geweest als je nu gewoon een posi test had gehad) maargoed... Hopelijk blijft de volgende menstruatie lang uit, met dubbele streep

Succes weer allemaal, een extra jompel van mij!!
pi_46161480
Suzziieee wat ongelofelijk PIEP

Het gevoel van manlief komt me bekend voor!! Nu niet meer, maar eerder wel... Is wel iets manneneigen, en het komt goed. Écht waar. Maar het duurt even. Het maakt het niet makkelijker, maar ze hebben even tijd nodig

Dikke knuf in elk geval!!!!!
pi_46164759
Suzziiee ik hoop dat alles tussen jou en je mannetje gauw is opgelost, als sneeuw voor de zon weer is verdwenen.

Wat ik steeds lees is dat jullie (degene die hormonen gebruiken toch best heftig er op reageren. Is dat bij alle hormonen het geval of zijn er nou juist die er uit springen qua heftigheid. Ik schijn al een wandelende tijdbom te zijn tijdens mijn menstruatie en vraag me af hoe dat zou zijn met gebruik van evt hormonen.

Nog iets wat me opviel, is dat het lijkt als of we allemaal (okay bijna allemaal) deze week onze menstruatie hebben, of heb ik het mis?

Diaan, lekker even focussen op je aankomende huwelijk is ook leuk toch. Ik vond het toen super spannend.

Rottdog, dat is best lang wachten op menstruatie zeg!
pi_46164867
Rottdogg, fijn dat je ongesteld bent geworden! Zoals de dames voor mij al zeiden op naar een normale cyclus. Ga je eigenlijk nu ook tempearturen? Zelf doe ik dat (nog) niet, omdat ik 's nachts altijd 1 maar ook soms 2 keer moet plassen. Ik ben namelijk wel benieuwd of mijn cyclus loopt zoals het hoort.
En wat het reageren betreft, ik vind het ook soms lastig hoor. Ik zit met een totaal ander probleem, bloeddruk en bijbehorende medicatie, dan de anderen hier (vruchtbaarheid). Maar ik loop soms wel tegen dezelfde emoties aan (zal het ooit wel of niet lukken, als dit niet lukt gaan we kinderloos door het leven enz.)

Suzziiieee, wat een moeilijke tijd maken jullie door. Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat jullie ook weer verder kunnen gaan. En misschien is een maandje geen Clomid wel fijn voor jou en je lichaam. (Het blijven toch medicijnen)

NieTTus, vervelend dat je zoveel moet spuiten en dat de bijbehorende kwalen de kop op steken. Sterkte, ook met de punctie (is het nou zondag of maandag?)

Nou voor iedereen, want volgens mij kunnen we het allemaal wel gebruiken, een dikke knuffel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')