abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 20:37:10 #201
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45984835
Hmmm BE dat klinkt niet erg lekker/goed. Veel beterschap voor je manlief. En idd een weekje verschuiven, lijkt me erg verstandig.
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 22:06:41 #202
5428 crew  miss_sly
pi_45990052
`Ticootje, wat ontzettend k*t!
Sterkte meid
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 4 februari 2007 @ 22:17:10 #203
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45990554
Ticootje wat een klote zooi
  zondag 4 februari 2007 @ 22:45:15 #204
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_45991949
Ticootje... getsie... Sterkte!!
pi_45998251
We hebben nog cryo's ja, maar ik verwacht al niet meer zo veel van cryo's. Ik snap er gewoon geen reet van. Nu ben ik wel ziek geweest, maar dat kan toch niet zoveel uitmaken?

Eerst lekker op wintersport, daarna zie ik wel weer. Ik ben in staat om er gewoon mee te stoppen, het is allemaal zo veel en steeds weer die teleurstelling. Volgende cryo terugplaatsing in iedergeval wel met pregnyl. We hebben nog 13 cryo's, dus daar halen we minimaal 2 pogingen uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45998986
Ticootje, wat verdrietig dat het nu weer niet gelukt is. Kan me goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt. Maar ik blijf duimen en hopen dat de volgende poging wel goed gaat. Eerst maar even lekker wintersport inderdaad. Ik hoop dat dat genoeg is om je weer op te laden voor de volgende ronde.
  maandag 5 februari 2007 @ 10:36:54 #207
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_46000675
Annemiek en Tico
Sterkte meiden!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_46002254
tjonge, Tico, wat ontzettend kl*te!!!!!!!!!!!
Sterkte....

hier ben ik vandaag naar de gyn geweest, voor de samenlevingstest... ook al wist ik dat dit te vroeg was. Bij de inwendige echo bleek maar weer dat ik gelijk had; het baarmoederslijmvlies was nog dun. Ze zag wel een hoop eiblaasjes, maar nog niet één grote.

Ik mocht kijken onder de microscoop en toch het zag er wel goed uit, ook al was ik dus te vroeg!! Van die arts hoeft deze test ook niet meer opnieuw!! Dus dat is allemaal goed nieuws!

Ik vertelde haar nog wat de huisarts had gezegd (dat het zaad zeer slecht was en dat we moesten denken aan IVF/ICSI), want ik moest daar ineens aan denken toen ik al die sterke zwemmertjes daar zag...! Ze zei dat huisartsen vaak fouten maken... bij ons was het dan nog van zeer negatief naar positief... maar het gebeurt ook dat mensen te horen krijgen dat alles er goed uit ziet en als ze dan bij de gyn komen, blijkt het helemaal niet zo te zijn...

Maar goed. Ik hoef te test dus niet nog een keer te doen. Het zag er goed uit...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 5 februari 2007 @ 11:46:23 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46002332
Hey, dat is goed nieuws Jose!
pi_46002375
Ja jose dat is goed nieuws,

Bij ons was het inderdaad andersom, van de uroloog hoorden we dat alles goed was en bij de gyn bleek het helemaal niet zo goed te zijn.
pi_46004034
Tico
Soms vraag je je inderdaad af waar je het allemaal voor doet (ja voor een kindje, maar dat zie/voel je op dit soort momenten niet) Misschien is rust ertussen wel even fijn. Wintersport klinkt goed!

Gooi alles er maar lekker uit, dat lucht op. En daarna de hoop weer vasthouden hoor lieve Tico! Je hebt in elk geval nog 1 volle poging en je cryo's... Begrijp ik nou goed dat je embryo's perfect zijn, maar dat ze dus niet innestelen? Is daar al eens naar gekeken?
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_46004095
Ja dat klopt niettus. Het wil maar niet nestellen.

De gyn snapt er ook niets van, alles is goed.
  maandag 5 februari 2007 @ 12:58:26 #213
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46004196
Lieve Ticoo, wat een klotebericht....
Een hele fijne vakantie. Hopleijk geeft het je weer frisse moed, maar vooral hoop ik dat je even kunt ontspannen.

Jose, fijn nieuws!! Spannend, maar wel even een oppepper!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 5 februari 2007 @ 13:03:18 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46004324
Ik sluit me aan bij Lishe en wat de rest al zei. Even rust nemen tijdens de vakantie Ticootje. Daarna zie je alles ms weer helemaal anders.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46004533
En Jose, dat is fijn om te horen zeg! Fijn dat er in elk geval nog wat andere mogelijkheden zijn en dat jullie niet direct op IVF/ICSI aangewezen zijn!

Tico dat is wel vreemd dan.. En ik kan me goed voorstellen dat je je daarover zorgen maakt! (ik zit maar constant met mijn hoeveelheid eieren en de kwaliteit van de Embryo's in mijn hoofd.. Nu moet ik deze poging maar zien of het weer zo weinig is, maar het baart me wel een beetje zorgen...)
pi_46004614
hoeveelheid en kwaliteit is hier geen probleem, alleen ze willen niet blijven plakken.
  maandag 5 februari 2007 @ 14:17:40 #217
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46006484
José dat is goed nieuws zeg.

Hmmm hier vandaag ongi geworden, al na 26 dagen. De cyclus lijkt steeds korter te worden... volgende NOD maar op 5 maart. En de afspraak met de gyn kan eruit. Wij zetten het allemaal wat langer op een lager pitje. Even andere dingen doen.
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:20:40 #218
5428 crew  miss_sly
pi_46006574
Jose, fijn dat de samenlevingstest geweest is en niet opnieuw hoeft! En dat het er allemaal goed uitzeg
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:44 schreef NieTTus het volgende:

Hier 3e avond Menopur... gelukkig geen last van humeurwisselingen ofzo.. Hele dag strontmelig geweest, hele week eigenlijk al ik hoop dat het zo blijft (vorige keer ook geen last van) alleen dat gerommel onderin mijn buik.. Gelijk al na de eerste prik voelde ik dat. Maarja met mijn eisprong heb ik het idee dat ik een blinde darmontsteking heb... Dus flink gevoelig daarbinnen!!
Gaat het nog steeds goed? Melig is goed wanneer is je FM, aanstaande woensdag?
quote:
Wat apart Miss Sly, hoe lang ben je nu aan het tempen?
Sinds 6 januari en toen zat ik 2 weken in mijn 'cyclus'.

Nu is mijn temperatuur al een paar dagen wel hoger: 36.6, 36.4, 36.5, 36.5.
Hoeveel moet je temperatuur eigenlijk omhoog gaan bij de eisprong?
Mocht er een eisprong zijn, is het mooi shit, want mijn lief zit de hele week in de VS
pi_46006713
Be, positief dat er nog geen bloed is, maar wel vaag na die rare temperatuursschommeling.

Tico, wat ontzettend ehm.... om het gewoon plat te zeggen KUT.
Maar ga eerst lekker met vakantie om daarna weer fris te beginnen. De cryo's zijn goed, dus er is echt nog wel een kans. Volgende keer wat lijm erbij
Weet de arts ook niet hoe het kan, dat het niet blijft plakken???

Faja, hoe is het bij jou???

Jose, goed nieuws bij jou!!!
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:30:17 #220
5428 crew  miss_sly
pi_46006860
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:13 schreef Ticootje het volgende:
hoeveelheid en kwaliteit is hier geen probleem, alleen ze willen niet blijven plakken.
Ik heb eens ooit iets gelezen over kinderaspirine die zouden kunnen helpen daarbij. Weet niet in precies hoe of wat, maar misschien eens met je gyn. overleggen of hij geen mogelijkheden ziet die daarbij kunnen helpen?
pi_46007060
Ja ik heb al eens gevraagd over asprine, maar dat kan ook de kans op een miskraam vergroten.
  Moderator maandag 5 februari 2007 @ 14:37:37 #222
5428 crew  miss_sly
pi_46007104
En is er dan niets anders? Word je toch wanhopig van dat ze daar niets voor kunnen doen...
pi_46007577
ja volgende keer met pregnyl proberen. Maar ik word er ook een beetje wanhopig van hoor. Bij vlagen gaat het door mn hoofd "wat nou als ik gewoon niet zwanger kan worden?"

Ik heb 2 keer posi getest, 1 keer was van mij exvriend, die me daarna meteen dumpte. (mede omdat hij ook een ander lag te douwen) dat ging ook heel snel mis. 1 keer van mijn man, na een half jaar temperaturen toch een lichte posi test, maar omdat ik altijd testte op NOD was dat heel vroeg. En de gyn heeft toen al uitgelegd dat de helft van alle zwangerschappen eindigd in een "miskraam". Omdat ik zo vroeg testte wist ik dat er iets was, anders had ik het niet eens geweten en was mijn ongi "gewoon" een paar dagen te laat gekomen.

Misschien kan mijn lichaam niet goed omgaan met een embyo, zal dat kunnen? Het lijkt wel alsof het afstoot. Vanaf de terugplaatsing heb ik meestal kramppijnen.

Ik snap het gewoon echt niet, het baarmoederslijmvlies is juist heel mooi dik iedere keer, en de emmy's zijn steeds kwaliteit 1 of 1-2. Als je 2 kwaliteit 1 emmy's terugkrijgt dan neem je toch aan dat er wel 1 blijft plakken??

Ik ga natuurlijk de emmy wel "opmaken". Even overleggen met de gyn hoeveel we er terugplaatsen. Ik denk dat we nog een keer 2 proberen. Anders vragen we er toch meer. Maar ik heb het gevoel dat het dus niet aan de emmy's ligt maar toch aan mij.
Uit allerlei testen is er trouwens niets gekomen dat dit kan verklaren.

Aanhouders winnen, zeggen ze. Kijk maar naar slaapmeisje, die heeft ook een hele hoop pogingen gedaan, op een gegeven moment moet het toch wel raak zijn. Geduld he....
pi_46009981
Hier lijkt het er op dat er eindelijk wat bloed gaat komen. Ik heb net wat oud bloed verloren dus zal een kwestie van een paar dagen zijn voor de red devils arriveren. Eindelijk kan ik dan een stap verder richting een 2e kindje.
pi_46019655
Ja Ticoo.. geduld zeggen ze inderdaad... maar ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal niet meer wil wachten, na al dat gedoe...

Wat gek inderdaad. Het klinkt inderdaad alsof je lichaam de emmy's afstoot. Wat lijkt het me toch onwijs klote als zelfs de gyn niet meer weet wat hij moet doen...

Ik weet niet wat ik moet zeggen... al die onzekerheid.. Ik hoop gewoon zo dat je inspanning eens beloond wordt met een kleine baby...

Miss Sly, over de temperatuur het volgende:
De basale temperatuur ligt meestal laag; op het tijdstip van de eisprong daalt de temperatuur vaak nog iets. Na de eisprong stijgt de temperatuur onder invloed van de verandere hormoonsituatie. Die stijging is meestal 0,5 tot 0,8 C. Als de menstruatie begint, daalt de temperatuur weer.

Dit staat in de papieren die ik van mijn gyn mee heb gekregen... ik hoop dat je er wat aan hebt...
pi_46033667
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef Jose81 het volgende:
tjonge, Tico, wat ontzettend kl*te!!!!!!!!!!!
Sterkte....

hier ben ik vandaag naar de gyn geweest, voor de samenlevingstest... ook al wist ik dat dit te vroeg was. Bij de inwendige echo bleek maar weer dat ik gelijk had; het baarmoederslijmvlies was nog dun. Ze zag wel een hoop eiblaasjes, maar nog niet één grote.

Ik mocht kijken onder de microscoop en toch het zag er wel goed uit, ook al was ik dus te vroeg!! Van die arts hoeft deze test ook niet meer opnieuw!! Dus dat is allemaal goed nieuws!

Ik vertelde haar nog wat de huisarts had gezegd (dat het zaad zeer slecht was en dat we moesten denken aan IVF/ICSI), want ik moest daar ineens aan denken toen ik al die sterke zwemmertjes daar zag...! Ze zei dat huisartsen vaak fouten maken... bij ons was het dan nog van zeer negatief naar positief... maar het gebeurt ook dat mensen te horen krijgen dat alles er goed uit ziet en als ze dan bij de gyn komen, blijkt het helemaal niet zo te zijn...

Maar goed. Ik hoef te test dus niet nog een keer te doen. Het zag er goed uit...
Fijn dat de test niet nog eens hoeft.
Maar hou er wel rekening dat het spermaonderzoek een momentopname is geweest zowel bij de huisarts als de Gyn. Sperma is gevoelig voor vanalles warmte, medicijnen, vitaminen enz. Ook de tijdsduur van het onderzoek is van invloed en de temperatuur waarop het potje met sperma bewaard wordt. Misschien heeft het potje bij de huisarts iets te lang gestaan of heeft manlief te heet gedouched, telang autogereden of noem nog eens een paar oorzaken.
Ik vind het raar dat jouw gyn zich niet meer oppervlakkig heeft opgesteld hierover. Hij was er tenslotte niet bij toen het sperma bij je huisarts onderzocht werd.
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 10:50:31 #227
5428 crew  miss_sly
pi_46033718
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:39 schreef Jose81 het volgende:

Miss Sly, over de temperatuur het volgende:
De basale temperatuur ligt meestal laag; op het tijdstip van de eisprong daalt de temperatuur vaak nog iets. Na de eisprong stijgt de temperatuur onder invloed van de verandere hormoonsituatie. Die stijging is meestal 0,5 tot 0,8 C. Als de menstruatie begint, daalt de temperatuur weer.

Dit staat in de papieren die ik van mijn gyn mee heb gekregen... ik hoop dat je er wat aan hebt...
Dank je wel, Jose!
Mijn temp is nu al een aantal dagen 36.5, maar dat is wel een minimale verhoging, echt geen 0,5 tot 0,8 graden...snap er niets van, en hoop maar dat de gyn er iets van kan maken...
pi_46033720
kan een huisarts dan sperma onderzoek doen, wij moesten het altijd naar het lab brengen..
  Moderator dinsdag 6 februari 2007 @ 10:52:02 #229
5428 crew  miss_sly
pi_46033762
Kan me goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt, Ticootje
Is dat blijven plakken nou een van de weinige dingen waar ze nog niet heel veel kunstgrepen op los kunnen laten?
Ik ga iig voor je duimen dat de pregnyl wel helpt en de volgende emmy goed blijft zitten 9 maanden lang!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:55:22 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46033855
Vanmorgen op de AD site:
quote:
Spermatest voor thuis werkt snel
Door LOT FOLGERING

WAGENINGEN - Mannen kunnen sinds gisteren bij drogist of apotheek een test kopen om thuis hun vruchtbaarheid te meten.

Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen.

Ook mannen kunnen voortaan thuis hun vruchtbaarheid testen. De firma Test-point verkoopt sinds gisteren de eerste vruchtbaarheidstest voor mannen die zowel de hoeveelheid spermacellen als de beweeglijkheid daarvan meet.

Uit onderzoek blijkt dat één op de zes paren vruchtbaarheidsproblemen heeft. In een derde van die gevallen ligt de oorzaak bij de man.

Volgens Test-Point is het grote voordeel van de nieuwe vruchtbaarheidstest dat paren eerder weten waar ze aan toe zijn. ,,De medische wetenschap buigt zich pas over een vruchtbaarheidsprobleem als na één jaar regelmatig vrijen geen zwangerschap is ontstaan. In combinatie met de ovulatietest voor vrouwen weten paren nu veel eerder of een zwangerschap überhaupt wel mogelijk is. Dit kan veel maanden van frustratie en teleurstelling voorkomen,’’ zegt Van de Merwe.

De thuistest, die voor 29,95 euro verkrijgbaar is bij apotheek en drogist, werkt als een zwangerschapstest. Na een uur is aan de verkleuring van een staafje te zien of de man wel of niet vruchtbaar is. Omdat de test beïnvloed kan worden door ziekte of voeding, bevat de verpakking voldoende materiaal om de vruchtbaarheid twee keer te testen. Volgens Test-Point is de betrouwbaarheid van de test 95 procent.

De medische wereld staat er sceptisch tegenover. ,,Het schijnt wel te werken, maar ik zie het nut er niet van in,’’ zegt gynaecoloog/fertilisatiearts dr Henk Ruis. ,,Als je met je potje sperma naar de huisarts gaat, legt die het onder de microscoop en dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Als er bewegende jongens onder het glaasje liggen, zit het met je vruchtbaarheid wel goed. En anders niet.’’

Directeur Van de Merwe neemt dergelijke reacties voor kennisgeving aan. ,,Het is concurrentie, daarom zijn ze er niet blij mee. Daarnaast betwijfelen artsen altijd of mensen wel in staat zijn zelf een test uit te voeren. Deze test voldoet aan alle Europese eisen en heeft een keurmerk, wat betekent dat iedereen zelf in staat moet zijn de test uit te voeren.’’
Bron
De site van de test zelf.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:57:44 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46033917
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je wel, Jose!
Mijn temp is nu al een aantal dagen 36.5, maar dat is wel een minimale verhoging, echt geen 0,5 tot 0,8 graden...snap er niets van, en hoop maar dat de gyn er iets van kan maken...
En als de gyn er niks van kan maken is het iig duidelijk dat je problemen hebt met de eisprong en dan kan hij daar gericht op gaan behandelen.
pi_46034159
Ja dat hoorde ik gister op het nieuws. MAar dat zegt alleen iets over de vruchtbaarheid, toch niet over de hoeveelheid, beweegelijkheid en vorm?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:07:04 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46034190
Vruchtbaarheid wordt toch gemeten aan de hand van al die dingen. Dat staat niet naast die dingen maar is juist het optelsommetje daarvan.

Er staat dat het de hoeveelheid en beweeglijkheid meet, dan ben je al een heel eind als hij daar negatief voor zou geven, dan weet je dat je naar de arts moet en dat je niet eerst thuis een jaar aan het sleutelen hoeft te gaan.
pi_46034259
Ja, dat is ook weer zo.

Maar je hoeft helemaal geen jaar bezig te zijn. Wij zijn na een half jaar al gegaan.

-edit- als ze niets vinden moet je zowiezo 3 jaar proberen voordat ze aan ivf willen beginnen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:10:56 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46034301
Ja, maar bij jullie ligt het probleem anders, jullie zitten na die hersteloperatie.

Meestal worden 'normale' stellen waarbij er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een probleem is toch echt gezegd te wachten tot 1 jaar.

En dat 3 jaar wachten voor IVF is idd zo, maar er zijn voorstadia daarvan. IUI etc.
Ik geloof nooit dat ze mensen echt 3 jaar aan laten klooien zonder enige hulp of onderzoeken.

[ Bericht 36% gewijzigd door BE op 06-02-2007 11:18:51 ]
pi_46034993
BE, bij ons werd na de hersteloperatie gezegd dat alles goed was.

De HA heeft niets getest, we hebben gewoon om een verwijzing gevraagd. Ze deed wel een beetje moeilijk, zo kort enzo, en veel gedoe. Maar we kregen m toch.

Ik denk dat je tegenwoordig gewoon je bekkie een beetje bij moet hebben. Gewoon zeggen wat je wilt.
pi_46041754
Miss Sly, inderdaad morgen eerste follikelmeting!
Het gaat goed tekeer daarbinnen, dus ik ben heel benieuwd!

Sja die thuistestjes... Ik ben er niet zo happig op!
pi_46041893
niettus wanneer is de punctie?
pi_46042439
Ik vindt de thuistestjes nog al aan de dure kant voor even proberen (ik bedoel dan de sperma testen) en via een arts is het toch in mijn ogen wat betrouwbaarder

Ik moet donderdagochtend bloed prikken en dan volgende week vrijdag 16 feb heb ik mijn echo (CD11).
Eindelijk zit er schot in de zaak.
pi_46042489
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:10 schreef Brighteyes het volgende:

En dat 3 jaar wachten voor IVF is idd zo, maar er zijn voorstadia daarvan. IUI etc.
Ik geloof nooit dat ze mensen echt 3 jaar aan laten klooien zonder enige hulp of onderzoeken.
Ik denk dat mijn gyn toch wel zo een vent is die je dat rustig nog een jaar of wat laat aan modderen hoor als hij bij ons niks vindt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:52:29 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46042656
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:48 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn gyn toch wel zo een vent is die je dat rustig nog een jaar of wat laat aan modderen hoor als hij bij ons niks vindt.
Oh ja, die zal je er idd vast bij hebben, dat geloof ik graag...

Ik zie die thuistest voor sperma een beetje hetzelfde als die thuistesten voor je ovulatie, als je dat wil gebruiken vooral doen maar als je echt wil weten hoe het zit zul je bij de huisarts langs moeten gaan.
pi_46042722
Hier net het ziekenhuis gebeld, de verpleegkundige vond het ook erg sneu. Ze zei ook dat ze al had gezien dat ik er niet erg veel vertrouwen meer in heb.

Goed verwachte cyclusdag 1 is 5 maart. Verwachte eisprong 18, 19 of 20 maart. Terugplaatsing 23, 24 of 25 maart.

Voor de OP
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
Nog 13 cryo's over van de 2e poging. Eerste dag van de menstruatie bellen naar het ziekenhuis, thuis testen voor een ovulatie. Cryo's worden 5 dagen na eisprong teruggeplaatst. Deze keer wel spuiten met pregnyl.
pi_46042761
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja, die zal je er idd vast bij hebben, dat geloof ik graag...

Ik zie die thuistest voor sperma een beetje hetzelfde als die thuistesten voor je ovulatie, als je dat wil gebruiken vooral doen maar als je echt wil weten hoe het zit zul je bij de huisarts langs moeten gaan.
ik moet thuis testen voor ovulatie... maar dan natuurlijk voor wanneer de cryo's worden teruggeplaatst.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:57:00 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46042826
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik moet thuis testen voor ovulatie... maar dan natuurlijk voor wanneer de cryo's worden teruggeplaatst.
Ja, dat weet ik, dat dat ook gebeurd op advies van de arts, maar daar gebruik je toch ook die van de apotheek/drogist voor die iedereen kan halen? Dus die zijn op zich redelijk betrouwbaar toch?
pi_46042937
Ja die zijn zeker betrouwbaar.

Ze zijn alleen wel erg duur. Ik heb de digitale van clear blue, en die is super. Rondje als er geen LH is smilie als er wel LH is.

Maar dit is een test op basis van een hormoon... de spermatest is..ja ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Misscien moet ik er eens 1 kopen, en dan lief testen. Als die posi wordt kan ik je zeggen dat ie niet zo goed werkt.
pi_46044767
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:48 schreef gargamel het volgende:

[..]

Fijn dat de test niet nog eens hoeft.
Maar hou er wel rekening dat het spermaonderzoek een momentopname is geweest zowel bij de huisarts als de Gyn. Sperma is gevoelig voor vanalles warmte, medicijnen, vitaminen enz. Ook de tijdsduur van het onderzoek is van invloed en de temperatuur waarop het potje met sperma bewaard wordt. Misschien heeft het potje bij de huisarts iets te lang gestaan of heeft manlief te heet gedouched, telang autogereden of noem nog eens een paar oorzaken.
Ik vind het raar dat jouw gyn zich niet meer oppervlakkig heeft opgesteld hierover. Hij was er tenslotte niet bij toen het sperma bij je huisarts onderzocht werd.
Het zaad is niet bij de huisatrts onderzocht! De huisarts heeft alleen een lijst en een potje meegegeven. Manlief heeft zijn donatie in het ziekenhuis zelf verkregen en heeft het daar naar andrologie gebracht. Dit was beide keren, dus er was geen sprake van 'te lang blijven staan bij de huisarts' bijvoorbeeld.

De gyn heeft naar de uitslagenlijst van het eerste onderzoek gekeken, net als de uroloog. Beide specialisten zeiden dat het zaad van normale kwaliteit was. De tweede test die is gedaan was zelfs beter dan de eerste! Gister was ik voor de samenlevingstest niet bij mijn eigen gyn, maar bij een fertiliteitsarts, die ook nog eens zei dat het zaad prima was.. met daarbij het bewijs dat ik zelf in dit 'vroege slijm' veel bewegende en zwemmende zaadjes zag (onder de microscoop).

Tuurlijk weet ik dat kwaliteit erg kan wisselen, maar punt is dat onze huisarts gewoon dingen heeft gezegd, waar ze blijkbaar te weinig over wist.
pi_46046564
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:31 schreef Ticootje het volgende:
niettus wanneer is de punctie?
Als het volgens het boekje gaat (maar dat gaat het nooit hier ) dan zou ik maandag de punctie hebben. Ik zit nu wel direct op de goede dosering, dus het zou zomaar eens kunnen. Morgenochtend weet ik meer, dan weet ik of er uberhaupt wat zit en in welke richting ik moet gaan denken.

Maar ik denk zelf in de loop van volgende week..... Merk wel dat ik er nu weer minder tegenop zie! Maar dat komt ook door waar we nu weer zijn, dan wil je op een bepaald moment verder...!!!

Morgen weer een update (en nu hopelijk met wat meer follikels )
pi_46046586
Tico, krijg je die testen niet vergoed?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:03:48 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46047089
Spannend NieTTus!
pi_46048264
Echt wel BE!

Diaan, ik lees helemaal over je heen...
Toch nog even op laag pitje (ivm bruiloft?)
Voel je je er wel oke bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')