abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45848297
miss_sly, mijn lief is sterk verminderd vruchtbaar. Dat was al bekent voordat ze een samenlevingstest deden. Het is voor ons bijna onmogelijk om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

Maar een samenlevingstest is helemaal niet verkeerd, ik zou m niet willen overslaan hoor. Zo kunnen ze wel goed zien hoe het zaad zich gedraagt bij jou binnen. Misschien heb je wel erg vijandig slijm, dat kan dan ook een goede reden zijn dat het niet lukt.

De samenleving doen ze ook echt bij een eisprong, dus best wel wat stellen worden bij een samenlevingstest toch zwanger, omdat ze het echt op het juiste tijdstip doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:26:33 #102
5428 crew  miss_sly
pi_45848319
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:24 schreef Ticootje het volgende:
miss_sly, mijn lief is sterk verminderd vruchtbaar. Dat was al bekent voordat ze een samenlevingstest deden. Het is voor ons bijna onmogelijk om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

Maar een samenlevingstest is helemaal niet verkeerd, ik zou m niet willen overslaan hoor. Zo kunnen ze wel goed zien hoe het zaad zich gedraagt bij jou binnen. Misschien heb je wel erg vijandig slijm, dat kan dan ook een goede reden zijn dat het niet lukt.

De samenleving doen ze ook echt bij een eisprong, dus best wel wat stellen worden bij een samenlevingstest toch zwanger, omdat ze het echt op het juiste tijdstip doen.
Zoals gezegd, ik snap het ook wel...maar ja, bij ons wordt dat ook moeilijk timen, zo zonder eisprong. Dus misschien beginnen ze wel al aan hormonen enzo, om dan tijdens de eerste kuur en de gemonitorde eisprong een samenlevingstest uit te voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_45848386
miss-sly, alles duurt lang in de mmm. Door ongeduldig te worden duurt het alleen maar langer. Echt ik spreek uit ervaring. Het is gewoon heel vervelend allemaal, maar je moet echt geduldig zijn. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te forceren.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:37:24 #104
5428 crew  miss_sly
pi_45848458
Ik heb helaas al ervaring genoeg, want ik heb er 10 jaar geleden ook al 3 jaar rondgelopen, zonder resultaat...
en zonder cyclus is het gewoon allemaal lastiger. Ik heb nu twee keer een cyclus gehad van 7 weken, maar daarvoor was ik 6 maanden niet ongesteld geweest...

De gyn heeft er zelf ook grenzen aan gezet, trouwens. Als ik halverwege februari nog niet ongesteld ben, moet ik wel bloed laten prikken (ipv CD3) en dan gaan we toch verder kijken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:38:23 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45848473
miss_sly, wellicht doen ze die samenlevingstest dan idd al in combi met hormonen, dus eerst zeker weten dat er een eisprong is, anders is die test ook tamelijk nutteloos lijkt me idd.
pi_45848474
Miss-sly,wij hadden"toevallig"sex gehad,de avond voor ik naar de gyn moest Ik had in mijn achterhoofd:als ie me moet onderzoeken,kan ie meteen zien,of er nog wat leeft.En ik weet nog precies wat hij zei:Zo,het giert hier van de zaadcellen Oftewel,dat zat wel goed.Misschien een idee,om ook te doen?Dan kunnen ze meteen kijken en hoef je de hele boel niet te plannen.En het was toen niet rond de eisprong hoor,daar had ik niet eens naar gekeken.
Succes

Groetjes,Minoes
pi_45848504
Miss-sly, zit je nu bij een "gewone" gyn, of zit je ook al bij een speciale ferti kliniek?

In het begin zat ik bij een gewone gyn, die ons al heel snel doorverwees naar het ivf gebeuren. Nu ik hier zit gaat alles best snel hoor. In juni hadden we intake en in sept al de eerste poging. We hadden ook in juli al mogen beginnen.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 09:49:00 #108
5428 crew  miss_sly
pi_45848661
Wij zitten bij de VU op de afdeling Voortplantingsgeneeskunde, dus dat is wel een ferti-kliniek.
Ze hebben ook de vorige gegevens opgevraagd, dus ze hebben de historie ook, maar juist omdat het zolang geleden is, willen ze weer een basis leggen voor ze ergens aan beginnen.

minoes, ik begreep juist van de gyn dat het gaat om hoe het sperma zich houdt in het baarmoederslijm ten tijde van de ovulatie omdat dan de smanestelling ook anders is. Dus gewoon kijken als we er een keer zijn zou niet zinvol zijn.
pi_45848894
Is bij jullie al wel de zaadkwaliteit getest?
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:04:14 #110
5428 crew  miss_sly
pi_45848971
Ja, die was goed. De hoeveelheid goed bewegende spermacellen was wat aan de lage kant (26% tegenover een gemiddelde van 40-44% geloof ik) maar zeker geen reden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden.
pi_45849147
Dat is in ieder geval een zorg minder.

Maar hoe gaan jullie nu verder dan? Ik bedoel dan na de samenlevingstest. Dat is vast al wel ter sprake gekomen en welke richting de gyn zit te denken.

Bij ons was al het 2e gesprek de namen ivf en icsi genoemd. Je kan maar beter weten waar je aan toe bent.
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:24:53 #112
5428 crew  miss_sly
pi_45849344
De gyn heeft nog niets willen zeggen, maar sowieso zal het iets met hormonen zijn, anders komen we nergens natuurlijk. Een eicel is sowieso noodzakelijk, uiteraard

De vorige keer zijn we uiteindelijk na lang modderen met clomid, LH-pompje, kijkoperatie met wigexcisie en weet ik wat, uitgekomen op hormonen spuiten en IUI. Dat is na veel spuiten een keer tot een heel korte zwangerschap gekomen. Ik vermoed dat dat dus wel de start zal worden.
pi_45849398
Hebben ze ook gekeken waarom de zwangerschap niet blijft.

Ik heb een waterecho gehad waarbij ze keken of er niets in mijn baarmoeder zat. Zo kan het zijn dat als een emmy zich wilt nestelen dat ie net op een verkeerd plekje zit met weinig bloed..

Nou ja, zo is het net Slowchat hier. Maar in iedergeval, tja geduld....
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:40:43 #114
5428 crew  miss_sly
pi_45849705
Volgens mij zijn we helemaal ontopic hoor

De zwangerschap was erg kort, paar dagen na de positieve test ging het al mis. Vreselijke pech, volgens de gyn, en ik ben geneigd het met hem eens te zijn. Geen reden om aan te nemen dat er een andere oorzaak is.

En ja, geduld...in principe heb ik al zo'n 10 jaar geduld, dus ik ben aardig getraind
pi_45849732
ik ben een vreselijke ongeduld...
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:47:09 #116
5428 crew  miss_sly
pi_45849873
Ik normaalgesproken ook...hiermee heb ik echter weinig keus, dus neem ik het maar zo het komt...maar momenteel heb ik wel een beetje last van dat gevoel dat het allemaal niet opschiet, en ik heb niet heel veel tijd meer: in december word ik 39 :
pi_45849936
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik normaalgesproken ook...hiermee heb ik echter weinig keus, dus neem ik het maar zo het komt...maar momenteel heb ik wel een beetje last van dat gevoel dat het allemaal niet opschiet, en ik heb niet heel veel tijd meer: in december word ik 39 :
mijn man is vorig jaar 40 geworden
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:12 #118
5428 crew  miss_sly
pi_45850132
Ik heb op zich ook geen problemen met mijn leeftijd hoor. Ik voel me beter (fysiek en emotioneel) dan ik ooit heb gedaan en ik sta nu op zich ook veel beter, relaxter, in het proces waar we aan begonnen zijn. Maar een eerste zwangerschap op mijn leeftijd is toch wel wat, en hoe eerder hoe beter natuurlijk (en da tniet alleen om mijn geduld niet al te erg op de proef te stellen )
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:41 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45850144
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ai, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er wat tempo achter wil zetten. Maar goed, ik neem aan dat de gyn ook gegevens heeft over je vorige poging dus hij zal vast niet al te lang willen wachten ook.
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 11:53:21 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45851691
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

mijn man is vorig jaar 40 geworden
Slaapvriendje is afgelopen december 43 geworden, maar gelukkig ben ik een jonge blom van 35

Meiden, jullie moesten eens weten hoeveel ik met jullie meeleef. Ik hoop zo dat er binnenkort wat meer positief nieuws te melden valt in dit topic
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45851752
ik hoop het ook...annemiek is eerst!
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 11:59:29 #122
5428 crew  miss_sly
pi_45851874
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ai, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je er wat tempo achter wil zetten. Maar goed, ik neem aan dat de gyn ook gegevens heeft over je vorige poging dus hij zal vast niet al te lang willen wachten ook.
Mijn leeftijd en dat ik er eigenlijk al ruim 10 jaar op wacht, maken dat ik inderdaad wel een beetje tempo zou willen Bovendien heb ik er heel lang en hard over nagedacht of ik nog een keer die mmm in wilde, en nu ik die beslissing heb genomen, kan het me niet snel genoeg gaan

Maar ik ga gewoon rustig verder in het tempo dat de gyn in eerste instantie aangeeft. Inderdaad is ze op de hoogte van alles, dus ik wacht even af wat ze de volgende keer te vertellen heeft. Wat is nu een paar weken, probeer ik dan maar te denken
  Moderator woensdag 31 januari 2007 @ 12:01:43 #123
5428 crew  miss_sly
pi_45851950
Een bloempje van 35; mooie leeftijd, slaapmeisje

Eerst Annemiek, dan Ticootje dan NieTTus, dan Marie79, als ik de vorderingen in de behandleingen goed in mijn hoofd heb

En einde van het jaar is dit een stil, leeg topic. Houden we in januari een 'reunie' van alle dames die hier zaten en die intussen in Z&G of het nieuwe moeders topic zitten
pi_45852421
He meiden, hier gaat het zijn gangetje! Hebben de hele woonkamer vervangen de afgelopen dagen, dus geen tijd voor pc gehad!

Vandaag ga ik starten met Menopur, ein-de-lijk!
Volgende week woensdag eerste FM!

Ticoo dat klinkt wel goed! Ik weet niet of je die klachten eventueel ook van Progestan kan krijgen.. Maar ik had het met Pregnyl wel de vorige keer!! Wanneer mag je testen?

Annemiek, hop ga jij eens heeeeeeeeeeeeel gauw testen! Je kunt ons hier toch niet in spanning laten

Ohhhhhhhhhhhhh ik heb de laatste dagen echt weer zo'n gevoel van: IK WIL ooooohooooook!
Net bij zwanger vriendinnetje geweest maandag, en ik kan zowaar geheel blij zijn! Vond ik wel knap van mezelf.. Had wel zoiets van grrrrr het moet bij ons toch ook een keer lukken want ik wil dat ook!!!! Kindje kom maaaaaar!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:11 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45852426
Ik ben voor!
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:49:50 #126
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45856602
Ik ben ook voor
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:05:18 #127
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45858581
Pfff, nog EEN nachtje slapen en dan ..... Drie weken is echt te lang...
Zou het liefste nu een test doen, maar hubbie wil echt vogens het boekje.. Dus netje morgen op DE datum en netjes met ochtendurine... Alleen een beetje balen dat ik daarna gelijk door moet naar mijn werk.. Maar eigenlijk maakt het toch niet uit.. Is toch alleen bevestiging van wat we al weten (of op zijn minst heel sterk vermoedden)
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:06:40 #128
114177 Diaan73
pi_45858630
Jullie vermoeden dat het niet gelukt is deze keer? Geen bloed, geeft moed toch??? Kan me voorstellen dat het nu erg spannend is, hopelijk slaap je vannacht nog wel een beetje.
Make love, not war ☮
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:07:55 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45858671
Hmmm, geen symptomen of iets dergelijks Annemiek?
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:12:52 #130
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45858881
Durf niet echt naar mijn lijf te luisteren qua symptomen.. De hormonen die ik gebruiken zorgen namelijk qua bijwerkingen voor misselijkheid, moeheid en zere borsten... Daar heb ik dus wat aan..
Zullen wel echt de bijwerkingen zijn...

Ben zo moe, dat ik vannacht best zal slapen.. (Denk alleen wel vroeg wakker morgenochtend)
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:31 #131
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:53 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45858999
Maar gebruik je die hormonen nu dan nog steeds?
Is het niet zo dat die inmiddels al wel uit je lijf zouden moeten zijn omdat de test morgen anders vals positief zou kunnen zijn?
Zou het dan niet stiekem toch wel gewoon zo kunnen zijn dat...?

Ik wil je niet op jutten verder, kan me voorstellen dat het allemaal heel verwarrend is, maar ik hoop zo dat het mss toch wel raak is...
pi_45859035
Wat heb je nog hoelang moeten gebruiken dan Annemiek?
Gebruik je die hormonen (welke?) nog steeds of ben je al ff gestopt?

Met pregnyl krijg je pure HCG binnen, daar krijg je die klachten ook van.. Maar als je dat al ff niet meer gebruikt...

Pregnyl kan vals positief testen (kan progestan dat ook? Nee toch?) maar je hebt al negatief getest toch? Dan kan het zijn dat je hormonen er al uit zijn, maar dat je te vroeg was om zwangerschap op te merken...!

Jeetje wat spannend! Wanneer ga je nu weer testen?

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 31-01-2007 19:19:33 (-> edit ik moet LEZEN morgen dus!! :X S) ]
pi_45859072
BE

Dat dus!!

Ooooh Annemiek ik ben toch zoo benieuwd!!

Tico hoest? Nog een week toch?:
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:18:54 #135
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859114
Ik gebruik geen pregnyl of zo... Ik gebruik alleen progynova om baarmoederslijmvlies dik te maken EN progestan om het slijmvlies vast te houden...

Omdat ik zelf geen eierstokken heb moet ik die bij een zwangerschap ook gebruiken tot circa 12 weken (Tot de placenta bepaalde hormoonhuishouding over neemt)
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:20:50 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859196
Ah ok. En die kunnen dus ook dat soort symptomen geven?
pi_45859198
Hmmm krijg je daar ook zulke kwaaltjes van? Das wel vervelend!

Ik zit morgen hier te F5-en denk ik!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:25:09 #138
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859358
Wees gerust... Zal pas morgenavond komen posten...
Moet morgenochtend gelijk door naar mijn werk en daarna heb ik eerst nog vergadering...
Martijn is ook weg voor de zaak, morgen. Die is er 's avond helemaal pas laat...
Leuke dag om te testen dus.... Ahum....

Ja heb, inderdaad wel van die bijwerkingen... Mijn tepels hoef je maar naar te kijken en ik schreeuw het uit.. En ook erg snel moe en soms vlaag van lichte misselijkheid... Maar mijn tepels zijn het ergste...
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:27:23 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45859454
Nou en toch...

Ik ga duimen hoor!
En dan ook nog eens tot morgenavond moeten wachten!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:29:43 #140
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_45859531
Ben nou in ieder geval lekker lui op de bank hangen en dan vroeg naar bed...
Hou jullie morgen zeker op de hoogte!!

Thnxs voor alle lieve woorden en al die draaiende duimen...!
pi_45859765
Annemiek (en Martijn) ik blijf ook voor jullie duimen hoor! Vervelend dat al die medicijnen van die vervelende bijwerkingen kunnen hebben. Ik hoop morgen goed nieuws te zien. Je lichaam kan je ook wel eens totaal verrassen!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:41:30 #142
114177 Diaan73
pi_45859958
Annemiek heel veel sterkte morgenvroeg... en er is nog hoop....
Make love, not war ☮
pi_45860556
Eigenlijk 'hoor ik niet thuis' in dit topic, maar ik hop even binnen en hoop van harte dat de kinderwensen hier in vervulling mogen gaan. Mochten jullie het op een gegeven moment even niet zien zitten, dan hoop ik dat de volgende link een kleine troost in barre tijden kan bieden: http://www2.eur.nl/fsw/re(...)000s/2000e-fulln.pdf.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:11:35 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45861010
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Zou het liefste nu een test doen, maar hubbie wil echt vogens het boekje.. Dus netje morgen op DE datum en netjes met ochtendurine... Alleen een beetje balen dat ik daarna gelijk door moet naar mijn werk.. Maar eigenlijk maakt het toch niet uit.. Is toch alleen bevestiging van wat we al weten (of op zijn minst heel sterk vermoedden)
Ja, de reden dat hubbie dat op die manier wil is omdat dat dit echt de laatste test is van deze poging en dan ik eigenlijk geen risico wil lopen dat de test vals positief of vals negatief is omdat we het niet volgens het boekje gedaan hebben.

Zeker omdat hij deze week al een keer zo'n rare waas had.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:41 schreef Diaan73 het volgende:
Annemiek heel veel sterkte morgenvroeg... en er is nog hoop....
Ik vraag mij alleen af hoeveel kans er nog is........
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:13:36 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45861090
Nou in principe best nog wat toch? Te vroeg testen is te vroeg testen en als ze in het ziekenhuis zeggen na 3 weken testen...
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:14:44 #146
114177 Diaan73
pi_45861123
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:

Ik vraag mij alleen af hoeveel kans er nog is........
Als ik mij goed herinner was Annemiek de vorige keer al binnen 2 weken ongi, nu is er nog geen bloed. En ons motto is: geen bloed geeft moed.

Kan me voorstellen dat je je dat afvraagt hoor.... jullie hebben al zoveel teleurstellingen gehad. Dan word je gewoon wat sarcastischer wat ook heel logisch is.
Make love, not war ☮
pi_45861245
Ik kan me zó goed voorstellen dat je nog niet durft te hopen! En in principe weten jullie natuurlijk nog helemaal niets..

Maar, die vage test van de week.. vaag is niet helder negatief of positief.. En morgen mogen jullie ook officieel testen! Ik hoop echt zó ontzettend dat hij morgen positief is! Het is jullie zo ontzettend gegund!

Ik ga mijn duimen dol-draaien.. Ik hoop van harte dat het helpt!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:31:18 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45861770
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Nou in principe best nog wat toch? Te vroeg testen is te vroeg testen en als ze in het ziekenhuis zeggen na 3 weken testen...
Ja, dat wel maar van andere mensen horen we dat bij een cryo poging ook gewoon 2 weken gebruikelijk is.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
Als ik mij goed herinner was Annemiek de vorige keer al binnen 2 weken ongi, nu is er nog geen bloed. En ons motto is: geen bloed geeft moed.
annemiek heeft nooit bloed zo lang ze de medicijnen gebruikt dus dat wil helaas niets zeggen.....
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:17 schreef NieTTus het volgende:
Ik kan me zó goed voorstellen dat je nog niet durft te hopen! En in principe weten jullie natuurlijk nog helemaal niets..
Nou ja, het laat zich volgens mij wel raden als jij kijkt naar de testen van vorige week
quote:
Maar, die vage test van de week.. vaag is niet helder negatief of positief.. En morgen mogen jullie ook officieel testen! Ik hoop echt zó ontzettend dat hij morgen positief is! Het is jullie zo ontzettend gegund!
Idd, die vage test maakt het lastig.
quote:
Ik ga mijn duimen dol-draaien.. Ik hoop van harte dat het helpt!
Laten we het hopen maar ik reken er eigenlijk niet meer op
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Jubileum moderator woensdag 31 januari 2007 @ 20:35:49 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45861940
Ik ga ook duimen hoor Martijn, en ik vind die tepels wel een hele sterke aanwijzing dat duimen niet nodig is (in positieve zin dan he?)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45862019
Het is gewoon zó ontzettend zwaar, en ik merk nu al na poging 1 mislukt, hoe pessimistisch ik er nu tegenover sta. Heel anders dan de vorige keer. Niet negatief, maar wel ontzettend 'afgestompt'. Het niet durven hopen of denken dat het maar zal lukken, maar wel dat brandende verlangen, want je wilt zó graag een kindje..

Misschien is het wel het beste om er niet meer op te rekenen. Alhoewel het als het niet is gelukt, tóch onwijs zwaar is. Hoe 'nuchter' je er ook ingaat. De klap blijft evengoed zwaar, want je hoopt hoe dan ook. Maar hopelijk word het morgen één groot feest! Wij blijven gewoon keihard duimen voor jullie!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')