Mijn hemel, ik stel als retorische vraag; gelode benzine = korrels lood ? , waarop ik eigenlijk niet echt n antwoord verwachtte.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan weet je duidelijk niet wat gelode benzine inhoud. Lood zit daar niet als los metaal in. Het is dan onderdeel van een organometallische (iirc) verbinding. Dat is nogal iets anders dan korrels of schilfers metaal door je brandstof. Duidelijk?Zoek maar op wat gelode benzine is als je me niet geloofd.
Sorry, maar je begint zelf met de veronderstelling dat er een slim plan is uitgedokterd, waarmee honderden vliegtuigen, bemanningen en grondpersoneel bezig moet zijn, om de wereld te beïnvloeden met chemische substanties.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Meerdere antwoorden mogelijk op 'n vraag met de ingebakken veronderstelling dat er dingen gedaan worden omdat ze "slim" zouden zijn. Met die veronderstelling ben ik het oneens, maar goed..
De NATO is wel degelijk geïnteresseerd in smerigheid, herrie en slijtage. De belastingbetaler is namelijk verantwoordelijk voor deze zaken, en die gaat vragen stellen als het ze niet bevalt. In Nederland is een beperkt groepje daar mee bezig, maar omdat ze niet te horen krijgen wat ze willen komen ze met de meest vreemde opmerkingen. Alle NATO motoren, met uitzondering van motorfietsen, lopen op één brandstof. Dus je kunt veilig aannemen dat de E-3As van Geilenkirchen daar ook op lopen. Dat is geen geheim, het staat links en rechts op het internet. zoek maar naar single fuel en NATO, dan kom je een heel eind. Overigens: ook de trucks, jeeps en tanks van defensie rijden er op. Ik sta elke dag in de file naast zo'n bak, maar ik ben nog niet gewezen op afwijkend gedrag door familie en bekenden, terwijl ik toch aardig wat van dat spul moet hebben ingeademd inmiddels. Al kan dat ook tijdens mijn diensttijd gebeurd zijn, maar dan snap ik weer niet waarom defensie zo veel geld heeft gestoken in de NBC filters van mijn voormalige werkplek.quote:'N greep uit mogelijke antwoorden: Het intereseert de NAVO weinig of die motoren herrie maken, vies zijn, slijten.
De NAVO gebruikt voor uitvoeren van hun project Deep Shield e.a. het liefst de oude (bijna) versleten motoren, wie weet zijn het juist wel die smerige AWACS die de dikste strepen achterlaten. Volgens mij lopen ook die motoren op JP8.
Bijna goed, en dus totaal fout. Geilenkirchen is de Main Operating Base van de NAEWF, maar de vliegtuigen staan daar nooit allemaal tegelijk. Sterker nog: het grootste deel staat op rotatiebasis in het buitenland, op vooruitgeschoven vliegbases in Italië, Griekenland, Turkije, Groot Britannië, en Noorwegen. Geilenkirchen beschikt zelfs niet eens over voldoende platformruimte om alle 17 AWACS, en de bijbehorende TCA-vliegtuigen te herbergen. Minstens de helft van de missies wordt gevlogen vanaf die vliegbases, en de geluidsproductie nemen ze mee. Daarnaast opereren ze tijdens oefeningen vanaf vliegbases over de hele wereld, wat nog eens zo'n 5-10% van de productie exporteert. Daarmee blijft nog zo'n 40% van de herrie over. Met de overheersende windrichting (zuidwest) kun je stellen dat daarvan iets meer dan de helft over Nederland vertrekt, de rest vertrekt over Duitsland. Laten we aannemen dat 25% van de vluchten over Nederland vertrekt, dan zit je veel realistischer. De rest vertrekt over de landen die de overige 97% van het budget dragen.quote:Waarom de NAVO (nog) niet investeert:
Opwaarderen met de Pratt & Whitney TF33 turbofan motoren kost ongeveer ¤ 700 miljoen. Deze kosten moeten worden opgebracht door de NAVO, Nederland draagt slechts 3% bij aan het totale budget, maar krijgt wel 100% van het lawaai. De andere landen betalen dus 97% en hebben geen enkele overlast.
Een misser. "De J57 dreef de eerste versies van de Boeing 707 aan, en de Boeing 707 vormt de basis voor de AWACS. AWACS vliegt met oude motoren, dus dat zijn die J57s." Juist?quote:Ze horen eigenlijk in 'n museum thuis.
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=879
]http://zulu.messageboard.nl/12530/viewtopic.php?p=1030[/quote][/url]quote:Iemand die de trails (en AWACS) ook opvalt.
[url=http://zulu.messageboard.nl/12530/viewtopic.php?p=1030
Het is AWACS, niet AWACs. Airborne Warning And Control System. En er zijn wel meer afkortingen die meerdere betekenissen hebben. Your point?quote:AWAC, what's in a name..
Alcoa World Alumina and Chemicals (AWAC)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suralco
Oh ja, waar doe ik dat dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:23 schreef RabarberKing het volgende:
[..]
Sorry, maar je begint zelf met de veronderstelling dat er een slim plan is uitgedokterd, waarmee honderden vliegtuigen, bemanningen en grondpersoneel bezig moet zijn, om de wereld te beïnvloeden met chemische substanties.
Harteljk dank voor deze info, mijn bron dacht dat het anders zat.quote:De NATO is wel degelijk geïnteresseerd in smerigheid, herrie en slijtage. knip
Weer n stelling met diverse ingebakken aannames.quote:het kan gebeuren, maar echt niet de hele dag, en zeker niet elke dag. In ieder geval is Roosendaal echt niet interessant of groot genoeg om er een middagje te gaan chemtrailen. Neem dan één van de 4 grote steden, dan heb je meer "bang for your buck".
Was grappig bedoelt.(en n grap leg je niet uit) zal het niet meer proberen.quote:Het is AWACS, niet AWACs. Airborne Warning And Control System. En er zijn wel meer afkortingen die meerdere betekenissen hebben. Your point?
Jij neemt die kennelijk over, nogmaals waar doe ik dat?quote:Sorry, maar je post te veel vage aannames.
Al zo lang als deze reeks looptquote:
Je kunt het nalezen zodra je in het uniform stapt. Defensie puilt uit van de publicaties die over milieubeheer gaan, en vaak wordt dat gewoon aan de medewerkers thuis gestuurd. Een alternatieve manier is een beroep doen op de wet openbaarheid bestuur. Die geldt namelijk niet alleen voor journallisten. Al zul je daar niet alles kunnen opvragen, een deel is operationeel, en dus geclassificeerd. Maar dan nog kun je meer te lezen krijgen dan je in je leven aankunt, of wat je geestelijke vermogens aankunnen. Er zitten namelijk ook heel wat wetenschappelijke verhandelingen tussen.quote:[..]
Harteljk dank voor deze info, mijn bron dacht dat het anders zat.
Heb jij n bron voor deze info? dan kan ik het 's nalezen.
quote:[..]
Weer n stelling met diverse ingebakken aannames.
Sorry, ik wist niet dat je humor had hebt. Of liever: ik wist het eigenlijk wel, want het is godsonmogelijk dat iemand het hele chemtrail verhaal serieus neemt. Dus jij zit je waarschijnlijk al jaren krom te lachen om iedereen die er op hapt in topics zoals deze.quote:[..]
Was grappig bedoelt.(en n grap leg je niet uit) zal het niet meer proberen.
Kijk de reeks nog even door. Jij bent degene die in elk topic met het woord chemtrail erin op komt duiken.quote:[..]
Jij neemt die kennelijk over, nogmaals waar doe ik dat?
Ik ben zelf 16 mnden millitair geweest, millieuvriendelijke fosfor granaten afgeschoten, milieuvriendelijke olie in de grond laten lopen.. urenlang verplaatsen met 'n dieselverslindende m-109 omdat het oefenterrein gesloten was, ja was echt milieuvriendelijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:34 schreef RabarberKing het volgende:
Defensie is, geloof het of niet, een zeer milieuvriendelijk bedrijf, vooral dankzij het feit dat niet Jan en Alleman op haar terreinen mag komen.
En nogmaals : WAAR doe ik dat dan en wat zijn die aannames dan ?quote:e doet zelf niet anders! Ik vat alleen maar samen wat jij in alle topics bij elkaar gepost hebt.
Ik zou zeggen kijk 's omhoog en doorzoek je familie foto archief 's. Meer smoking gun heb ik niet nodig.quote:Kom dan gewoon met een smoking gun, waar niemand omheen kan. Maar die is in al die jaren nog steeds niet geporduceerd door de "chemtrailers".
Het tegenovergestelde is het geval, ik vind het niveau van de chemtrail discussie's bedroevend.quote:Dus jij zit je waarschijnlijk al jaren krom te lachen om iedereen die er op hapt in topics zoals deze.
oh ja, de chemtrails sekte, gelooft dat de alliens er voor verantwoordelijk zijn. Uhm, als we dan toch zo in hokjes gaan denken.. ben jij nou 'n debunker? Dan moet ik nu zeker zeggen dat je dik betaald word door de NWO...quote:. Wat de chemtrail-community gelooft is technisch en praktisch niet realiseerbaar.
uhm als de topic titels het woordje chemtrails bevatten moet ik dat topic vermijden?quote:Kijk de reeks nog even door. Jij bent degene die in elk topic met het woord chemtrail erin op komt duiken.
dat klopt natuurlijk wel, want het vliegverkeer is enorm toegenomen. Dus absoluut gezien zijn er allicht meer condensstrepen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:50 schreef smash789 het volgende:
Waarop baseer je het feit dat er vroeger minder condensstrepen waren dan nu???
Natuurlijk zie je nu meer contrails dan vroeger, in 1980 waren er in Nederland nog 200.000 vliegbewegingen, nu zijn dat er al meer dan 500.000, meer als een verdubbeling dus, vandaar meer strepen, maar wel minder zon.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat klopt natuurlijk wel, want het vliegverkeer is enorm toegenomen. Dus absoluut gezien zijn er allicht meer condensstrepen.
Dat heeft met de hoogte en dus temperatuur en luchtvochtigheid te maken, das gewoon een bekend weers verschijnselquote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:08 schreef DizzyDizzer het volgende:
Groot verschil tussen oplossen tussen 10 seconden en 3 minuten en uren blijven hangen en alsmaar breder worden.
Ik volg vanaf het begin al deze topics, en ook vroeger waren er al contrails die uren bleven hangen en breder werden. Vroeger toen ik klein was, was ik uitermate geïnteresseerd in vliegtuigen. Ik keek dus veel naar boven. En ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat er contrails van vliegtuigen waren, die erg lang waren en uren bleven hangen en langzaam verwaaiden. En dan heb ik het over eind jaren 70, begin jaren 80.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:08 schreef DizzyDizzer het volgende:
smash789 en Wombcat
Volgens mij lezen jullie echt he-le-maal NIKS van wat er in dit topic wordt besproken. Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de manier waarop. Groot verschil tussen oplossen tussen 10 seconden en 3 minuten en uren blijven hangen en alsmaar breder worden. Misschien dat je dit bericht wel leest. Het lijkt erop dat sommige mensen bewust dommertje spelen. Dat ik nog de moeite neem om dit te schrijven, ongelooflijk. Ik zal vandaag wel in een goeie bui zijn. En dat terwijl ik net wakker ben.
Inderdaad, en overal conspiracies inzien, zoals de waard is vertrouwd ie zn gasstel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:08 schreef DizzyDizzer het volgende:
smash789 en Wombcat
Het lijkt erop dat sommige mensen bewust dommertje spelen.
Same here, ik ben al sinds 1975 met de luchtvaart bezig en zag dat toen ook al, al was er toen minder vliegverkeer dan nu.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik volg vanaf het begin al deze topics, en ook vroeger waren er al contrails die uren bleven hangen en breder werden. Vroeger toen ik klein was, was ik uitermate geïnteresseerd in vliegtuigen. Ik keek dus veel naar boven. En ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat er contrails van vliegtuigen waren, die erg lang waren en uren bleven hangen en langzaam verwaaiden. En dan heb ik het over eind jaren 70, begin jaren 80.
Ik ben niet de enige die zich dat herinnert, ook Mirage heeft gepost dat ze zich dat herinnert.
Feit voor mij " Contrails", fantasie voor jou "chemtrails", kan ik prima mee overweg.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:43 schreef DizzyDizzer het volgende:
Als je de feiten niet kan verwerken, dan houdt het snel op.
Gast, ga je eens wat verdiepen in de meteo! Dat is volledig natuurlijk, en gewoon te verklaren. Dus wat is nou jouw punt eigenlijk?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:08 schreef DizzyDizzer het volgende:
smash789 en Wombcat
Volgens mij lezen jullie echt he-le-maal NIKS van wat er in dit topic wordt besproken. Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de manier waarop. Groot verschil tussen oplossen tussen 10 seconden en 3 minuten en uren blijven hangen en alsmaar breder worden. Misschien dat je dit bericht wel leest. Het lijkt erop dat sommige mensen bewust dommertje spelen. Dat ik nog de moeite neem om dit te schrijven, ongelooflijk. Ik zal vandaag wel in een goeie bui zijn. En dat terwijl ik net wakker ben.
Andere gast, doe dat zelf. Mijn punt is duidelijk, als je het niet begrijpt dan kan ik daar verder niet veel aan doen. Ja, in herhalingen treden misschien. Advies dus om nogmaals de informatie te bekijken die is geplaatst. Niet alleen door mij, maar ook door Resonancer. Zeg maar tegen de meteoroloog van www.weatherwars.info dat hij zich meer in "de meteo" moet verdiepen. De wat oudere skywatchers weten dondersgoed dat eea niet klopt aan de luchten die we dagelijks zien op "onbewolkte" dagen (die er dus nog maar zeer zelden zijn). Bekijk goed nogmaals de link. Zo staat er ook een link met de naam "contrail physics". Bekijk ook deze vooral goed. Hiermee wordt bevestigd dat dit model klopt wanneer je kijkt naar de jaren 50-60-70-80. Tot midden jaren 90, dan opeens niet meer. Er is maar weinig zo eenvoudig te snappen als het chemtrails fenomeen. Maar niet voor de tunnelvizies en ook niet voor de mensen die zichzelf geen skywatchers kunnen noemen. Hetzelfde als met zoveel andere fenomenen zie ik ook hier iets vergelijkbaars gebeuren. Er wordt veel goede informatie aangereikt, inclusief wetenschappelijk onderbouwde informatie, maar het wordt compleet genegeerd. Zodra mensen dit soort feiten compleet negeren, doen alsof ze niet bestaan en alsof zij het niet gezien hebben, dan is het een duidelijke zaak.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:27 schreef smash789 het volgende:
[..]
Gast, ga je eens wat verdiepen in de meteo! Dat is volledig natuurlijk, en gewoon te verklaren. Dus wat is nou jouw punt eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |