Hmm, er wordt gelukkig aan gewerkt. Ook goed is het als men overweegt of de mens zichzelf op straat mag verdedigen. Bijv. iemand veroorzaakt overlast op straat, hij valt een vrouw lastig of winkelpubliek, al is het alleen door zomaar één of twee klappen te geven. Dan zou je je toch moeten mogen verdedigen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, de VVD was gewoon een beetje sloom vanaf 2007, er waren toen namelijk kei-belangrijke dingen, zoals wie er de baas moest zijn van de partij enzo.In het bovenste topic staat eindelijk een concreet voorstelletje.
VVD: Geweld gebruiken tegen inbrekers mag (topic van april 2008)
Fred Teeven (VVD): bescherm de 'eigen rechters' (topic van januari 2008)
VVD: burger mag dief neerslaan. (topic van november 2007)
VVD maakt wet voor zelfverdediging (topic van januari 2007)
En sinds die wet is het paradijs op aarde, dat Florida.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:46 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
In Florida USA mag dat wel. Zelfs bij dreigend bewegen mogen ze je al neerschieten.
[..]
Sinds wanneer zou je jezelf moeten kunnen verdedigen tegen iemand die overlast veroorzaakt op straat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:46 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Hmm, er wordt gelukkig aan gewerkt. Ook goed is het als men overweegt of de mens zichzelf op straat mag verdedigen. Bijv. iemand veroorzaakt overlast op straat, hij valt een vrouw lastig of winkelpubliek, al is het alleen door zomaar één of twee klappen te geven. Dan zou je je toch moeten mogen verdedigen?
Nee, dat is een vooruitgang.quote:In Florida USA mag dat wel. Zelfs bij dreigend bewegen mogen ze je al neerschieten.
Dat recht is er al, maar dat is voor mensen zoals jij, die niet in staat zijn genuanceerd te denken, nogal lastig te begrijpen.quote:Links heeft te lang met een zachte hand op deze criminaliteit gereageerd. Vooral omdat slachtoffers vaak gewone mensen zijn die in dezelfde wijken wonen als het tuig. In de volkswijken stemt men gelukkig het snelst wel weer VVD tegenwoordig en geef ze groot gelijk.
Links heeft de gewone man eigenlijk laten barsten. Jij en ik zijn degenen die het meest er onder lijden. Links is er alleen maar voor groepen die buiten de boot vallen. Niet voor de volksjongen.
Veel mensen zijn blij met de verrechtsing tegenwoordig, maar echt leefbaar wordt het pas als we het recht tot zelfverdediging terug krijgen.
Bron?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:28 schreef CANARIS het volgende:
Het hele zwitserse voorbeeld word door onze elitaire Bobos volledig geignoreerd.
Daar breekt neimand in , omdat iedereen dat de bezitters een Glock naast hun bed hebben liggen en mogen gebruiken
@ CANARIS: laat maar, dit is al voldoende weerlegging van jouw bewering.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:37 schreef KroJo het volgende:
[..]
naar ik meen heeft korte tijd terug het ministerie van justitie een europees eonderzoek gedaan naar criminaliteit-risico#s en het veiligheidsgevoel in europese landen ...
Nederland kwam daar beter uit dan zwitserland ... zowel het risico van inbraak was kleiner (diefstal was wel flink hoger in nederland) maar ook wat betreft het veiligheidsgevioel scoorde nederland stukken beter zowel thuis als op straat ...
In zwitserland wordt er wel veel geld uitgegeven aan bv anti-inbraak-installaties, veel meer dan in nederland, ondanks dat het inbraakrisico beide laag is (enkel de perceptie van onveiligheid door inbraak-risico is in zwitserland stukken hoger)
Ik heb ooit een buurman gehad die dat soort opmerkingen maakte tegen boze mensen. "Ach jo, vat een bak koffie. Slaan kunnen we altijd nog!" Werkte heel goed. Maar ja, hij was twee bij twee meter!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou de boel bij elkaar proberen te houden door een kopje thee met hem te gaan drinken.
Tjonge jonge wat een dom geklets weer. Het is nota bene vlak hiervoor al uitgelegd. Nog maar een keer dan:quote:
Gelul: je mag nu al passende maatregelen nemen. En dat gebeurt ook vaak.quote:Hetgeen er op neerkomt dat ik de inbreker zijn gang moet laten gaan.
Er is geen rechter die vindt dat je de regie uit handen moet geven. Het gaat er juist om dat je de regie in handen houdt. Dat wil dus ook zeggen, dat je je niet laat verblinden door je eigen woede en angst. Want daar willen rechters nog wel eens streng over worden.quote:Dat vertik ik. En ik heb het al eerder gezegd, ik wil de rechter tegenkomen die mij met droge ogen gaat vertellen dat ik de regie in mijn huis met mijn vriendin, eventueel kinderen, uit handen moet geven aan iemand die er niets te zoeken heeft.
Beetje dierlijke instelling, lijkt me dat. Zomaar alle nuance verliezen als je je bedreigd voelt of als iemand iets doet waar je het niet mee eens bent.quote:En als je niet begrijpt dat het daar op neerkomt, dan heeft het weinig zin om verder te discussieren. De nuance waar jij over praat verdwijnt namelijk zodra je niet veilig aan een bureautje met een kop koffie zit te ouwehoeren, maar het er opeens op aankomt.
Hebben ze al lang gedaan. Laat de VVD daar maar eens over nadenken!quote:Laat de heren wetgevers daar maar eens over nadenken.
Inderdaad erg merkwaardig: bij het stelen van een DVD-speler mag kennelijk het in tweeën hakken van de dader als sanctie toegepast worden en nog wel in hypersupersnelrecht. Maar wat moet dan de straf zijn op het in tweeën hakken? Of wordt dat een nieuwe volkssport, die toegejuicht wordt door Telegroflezende VVD-ers?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:21 schreef Argento het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de vraag blijft of de mate van pissigheid met recht bepalend kan zijn voor de mate van letsel die je de dader toebrengt.
[..]
Het is niet de werking van het strafrechtsysteem om slachtoffers schadeloos te stellen of eigen persoonlijke genoegdoening te geven, het is evenmin de werking van het systeem zelf om strafbare feiten te voorkomen. Ergo, dat strafbare feiten worden gepleegd, is niet het systeem aan te rekenen.
[..]
en ook hier weer wordt bescherming niet anders ingevuld dan met het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, en waarom staat eigendomsbescherming per definitie gelijk aan het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel of zelf met levensberoving? Waarom is dat per definitie noodzakelijk om het bezit van laptop of dvd-speler te behouden?
Mensen zeggen uit hoofde van hun eigen beschaving en fatsoen een drempel te hebben voor wat betreft het moedwillig veroorzaken van zwaar letsel of zelfs de onnatuurlijke dood. Dat lijkt me ook vanzelfsprekend. Dat is wat ´ons´ onderscheidt van zwaar gestoorde en levensgevaarlijke criminelen. Totdat de persoonlijke levenssfeer op het spel staat. Dan is de bedreiging in het bezit van een DVD speler kennelijk voldoende om die drempel met één stap te passeren. Ik blijf dat beangstigend vinden.
De VVD heeft overduidelijk de propaganda strijd verloren met links.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:54 schreef Caleb het volgende:
Als het aan de vvd lag zou alles gaan zoals in Amerika, het goede van ons systeem is nou juist begrip voor het slachtoffer en de dader! Misschien is dit een poging voor het gezonken schip de VVD nog wat aandacht te krijgen
Welnee, hoe kom je daarbij? (Dat dat laag is dus).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:07 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
De VVD heeft overduidelijk de propaganda strijd verloren met links.
Een aantal jaren terug werd een bus chauffeur tot 2 weken celstraf veroordeeld nadat hij een junk die een pistool tegen zijn voorhoofd zette het ziekenhuis in sloeg. De wet mag wel wat soepeler wat dat betreft.
In de VS kan je zonder problemen een inbreker dood schieten, het aantal woning inbraken in de VS is dan ook erg laag.
Volgens deze bron: http://qsi.cc/blog/archives/000144.html is inbraak 55% lager, en geweldsmisdrijven 24% lager dan in Nederland.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:27 schreef Floripas het volgende:
Welnee, hoe kom je daarbij? (Dat dat laag is dus).
Toch niet verrassend achteraf. Vooral bij diefstallen is het toch een spectaculair verschil van 55%.quote:Looking at the FBI data in table 1 on page 64, the violent crime rate in the US was 504.4 per 100,000 inhabitants, while property crime ran at 3656.1 per 100,000 inhabitants. The Dutch Central Bureau for Statistics has crime numbers online, but not the crime rate. The table shows 101,143 violent crimes and 919,262 property crimes in 2001. With a population of 16,171,520 (September 2002), this works out as 625.4 violent crimes per 100,000 people and 5684.4 proprety crimes. Or, to put it differently, the violent crime rate in the Netherlands in 24% higher than in the US, and the property crime rate is 55% higher.
More guns, less crime. What a surprise.
Als je in iemands anders tuin loop kan je inderdaad neergeschoten worden. In de praktijk valt dat natuurlijk wel mee en in het ernstigste geval wordt je onder begeleiding van een vuurwapen verzocht op te sodemieteren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Toch niet verrassend achteraf. Vooral bij diefstallen is het toch een spectaculair verschil van 55%.
De definitie is property crime. Als je op het terrein van een ander loopt ben je ook al in overtreding, maar zo'n regel kunnen ze hier net zo goed ook invoeren.
sinds wanneer heeft een crimineel stuk tuig enige waarde? Het afval van 3 weken geleden acht ik nog belangrijker en van een hogere waarde dan een dief/verkrachter/moordenaar.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
De politie bellen. Kom op, is zijn leven minder waard dan jouw met harige jam bedekte DVD-speler?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:54 schreef Caleb het volgende:
Als het aan de vvd lag zou alles gaan zoals in Amerika, krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |