abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58220978
quote:
Inbrekers mogen als het aan de VVD ligt binnenkort het huis uit worden gemept. De Kamerleden Fred Teeven en Lucrecia Griffith komen met een wetsvoorstel dat dit ongestraft mogelijk moet maken. Dat maakte VVD-fractievoorzitter Mark Rutte gisteren bekend tijdens zijn werkbezoek aan de provincie Groningen.

"Er is al een parlementaire meerderheid voor ons voorstel", zei de liberale voorman in de vestiging van het Noorderpoortcollege in de Euroborg. "Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg. Dat gaan we veranderen. Je moet je eigen lijf en goed mogen beschermen. De VVD wil opkomen voor mensen die deugen."

In een toespraak tot een kleine honderd partijgenoten toonde Rutte zich een voorstander van een harde aanpak van immigranten en allochtonen die niet willen deugen. "Zoals een groep Marokkaanse jeugd in Amsterdam-West, die met hun wangedrag de sfeer verpest voor duizenden buurtbewoners. PvdA-burgemeester Job Cohen wil de problemen oplossen door liters thee te gaan drinken. Dat werkt niet. Die jongeren moet je lik-op-stuk meteen straffen. En dan geen taakstraf, maar stuur ze onmiddellijk de cel in."

Rutte hekelde het gebrek aan daadkracht van, zoals hij het noemde, het reli-linkse kabinet. "Dit kabinet komt niet met voorstellen. Op belangrijke gebieden als het ontslagrecht, de gezondheidszorg en het milieu gebeurt er niets. De Eerste Kamer hanteert al een tropenrooster, omdat ze geen wetsvoorstellen krijgen om te bespreken. En in de Tweede Kamer is het ook al een tijdje geleden dat we wetten behandelden. Dit kabinet komt er onderling niet uit en schuift alles voor zich uit."

Rutte wil voorts de belasting op erfenissen afschaffen en de A28 zesbaans maken.
Wordt tijd dat dit er door komt. Het is niet normaal dat jij opgepakt wordt als je een inbreker je huis uit werkt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:04:58 #2
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58221026
Ben het er mee eens, maar uit de mond van meneer Rutte klinkt het eerder aandoenlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58221049
quote:
PvdA-burgemeester Job Cohen wil de problemen oplossen door liters thee te gaan drinken.
Zodra men zulk soort argumenten gaat gebruiken, haak ik af.
pi_58221082
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zodra men zulk soort argumenten gaat gebruiken, haak ik af.
De waarheid kan best hard zijn
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_58221130
Ik denk wel dat geweld gebruiken tegen inbrekers niet gestimuleerd moet worden. Men moet geen risico's gaan nemen omdat men denkt dat het mag van de wet. Zodra men doorheeft dat het wettelijk allemaal niet verboden is, zal men sneller tot geweld overgaan wat tot onvoorziene ongelukken kan leiden bij de slachtoffers.

Wat wel beter geregeld moet worden, is de nazorg voor de inbreker; deze mag inderdaad een stuk verminderd worden, laat staan dat men een zaak tegen degene bij wie men inbrak.
pi_58221143
Dat je een inbreker met geen vinger aan mag raken slaat natuurlijk nergens op.

Gepast geweld is al lang toegestaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58221145
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De waarheid kan best hard zijn
Ja nou, enorm
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:19:53 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58221280
Kan me wel vinden in de voorstellen van Rutte, vooral de belasting op erfernissen is belachelijk, als je er een beetje over nadenkt.

Verder heeft hij absoluut gelijk dat het huidige kabinet totaal niks uitvoerd en alles voor zich uit schuift.

Of gevangeninsstraffen gaat werken met probleem jeugd, weet ik niet zo zeker, meestal komen ze crimineler het gevang uit, dan ze er in gingen, met als gevolg dat je met een groter probleem zit. De oplossing zal idd niet makkelijk zijn en je ontkomt er niet aan om een aantal van die gestoorde gastjes de cel in te gooien, maar er zal toch echt wat meer zijn dan dat om de problemen met die jeugd op te lossen. De USA is een goed voorbeeld waarom celstraffen alleen, gewoon weg niet werken.

En tja...het is idd krom dat je op dit moment je eigen lijf en goed niet ongestraft kan beschermen, maar aan de andere kant, heeft dit voorstel wel een behoorlijk gevaar in zich en dat is dat inbrekers vaker beter gewend zijn om geweld te gebruiken dat de gemiddelde Nederlander, mocht je dus geweld mogen gebruiken tegen inbrekers, loop je de kans dat die gasten zich gaan bewapenen en krijg je een soort van wapenwedloop, die wellicht niet 1, 2, 3 in het voordeel van de bewoner beslecht gaat worden.

Het zou kunnen gaan resulteren in slachtoffers onder de burgers, die hun spullen willen beschermen en precies de "verkeerde" inbreker tegenkomen.

Ps. Uiteraard mag die nazorg bij zo'n inbreker wel per direct afgeschaft worden...want dat is te bizar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Semisane op 22-04-2008 10:28:55 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:23:44 #9
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58221355
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Wordt tijd dat dit er door komt. Het is niet normaal dat jij opgepakt wordt als je een inbreker je huis uit werkt.
Hiep hoi. Denk je dat inbrekers nu bij een heterdaadje zeggen 'sorry voor de overlast, we proberen het wel bij de buren', of dat ze voortaan alleen met een vuurwapen op stap gaan, met alle consequenties van dien?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:29:03 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58221483
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:23 schreef gronk het volgende:

[..]

Hiep hoi. Denk je dat inbrekers nu bij een heterdaadje zeggen 'sorry voor de overlast, we proberen het wel bij de buren', of dat ze voortaan alleen met een vuurwapen op stap gaan, met alle consequenties van dien?
De eerste de beste inbreker die in mijn huis staat gaat niet meer naar de buren. Laat staan dat hij terugkomt met een vuurwapen. Dit figuur gooi ik achter in m'n auto en begraaf ik levend in het bos. Zouden meer mensen moeten doen.
pi_58221493
Met of zonder wettelijke toestemming, iemand die denkt in mijn huis te kunnen komen zonder mijn medeweten en toestemming gaat er met grof geweld heel snel weer uit.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58221499
quote:

[..]

Vrij wapen bezit voor iedereen
Ik mag toch zeker mijn huis wel beschermen.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58221515
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

De eerste de beste inbreker die in mijn huis staat gaat niet meer naar de buren. Laat staan dat hij terugkomt met een vuurwapen. Dit figuur gooi ik achter in m'n auto en begraaf ik levend in het bos. Zouden meer mensen moeten doen.
Hmmm... nou, doe je best. De inbreker zal hier vast eenvoudig mee akkoord gaan.
pi_58221524
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

pi_58221597
Het probleem ligt niet zozeer in dat je jezelf in gevaar brengt, dat is je eigen verantwoordelijkheid, maar in het feit dat het een vrijwaring is om geweld te gebruiken. Hoe kan je na een incident beoordelen of iemand echt aan het inbreken was? En niet bijvoorbeeld kwam om een ruzie uit te spreken, en vervolgens door de bewoner in elkaar in geslagen?

Hetzelfde als dat geval met die vrouw die haar overvaller dood had gereden (met die boom enzo, jeweets). Kijk, ik vind ook dat ze in haar recht staat om die gozer aan te pakken, en kan het ook niet bepaald afschuwelijk vinden dat die gozer dood is. Maar hoe beoordeel je de beweerredenen van iemand achteraf als er geen getuigen zijn?
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:39:18 #16
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58221620
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef DroogDok het volgende:

Vrij wapen bezit voor iedereen

Ik mag toch zeker mijn huis wel beschermen.....
Texas schijnt erg mooi te zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:39:57 #17
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_58221639
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:30 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Hmmm... nou, doe je best. De inbreker zal hier vast eenvoudig mee akkoord gaan.
Koetsie koetsie inbrekertje, kom dan.. kom dan..
Dan gaan we een stukkie autorijden..
Kom dan, kom dan (met zo'n belachelijk hoge toon )

Tis geen hond
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:41:29 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58221673
quote:

[..]

Gewone inbrekers gaan over het algemeen niet met vuurwapens op zak. Hebben ze niet nodig.

Bovendien zijn vuurwapens duur en brengt het dragen er van een zeker risico met zich mee. Inbreken levert vrij weinig op.

Denk eerder dat de inbrekers hun werkterrein gaan verplaatsen dan zich bewapenen met vuurwapens. Beetje groot risico voor een klusje dat hooguit 200 euro oplevert.
pi_58221700
quote:
"Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg. "
Het is gewoon niet waar. Misschien moet Rutte zich eens richten op situaties die ook buiten zijn eigen hoofd bestaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:45:28 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58221757
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

Denk eerder dat de inbrekers hun werkterrein gaan verplaatsen dan zich bewapenen met vuurwapens. Beetje groot risico voor een klusje dat hooguit 200 euro oplevert.
Je aanname is dat inbrekers -en andere mensen- rationeel denken. Rationeel gezien zouden ze de afweging moeten maken tussen 'als ik niet ga inbreken, maar ga burgerflippen bij Mcdonalds, dan krijg ik hetzelfde bedrag, voor minder gedoe, en met minder consequenties'. Doen ze ook niet.
pi_58222438
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Je aanname is dat inbrekers -en andere mensen- rationeel denken. Rationeel gezien zouden ze de afweging moeten maken tussen 'als ik niet ga inbreken, maar ga burgerflippen bij Mcdonalds, dan krijg ik hetzelfde bedrag, voor minder gedoe, en met minder consequenties'. Doen ze ook niet.
Hallo, da's werken! Stel je voor man, mongool! Wie gaat er nou werken als je het ook gewoon bij elkaar kan jatten...
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:22:14 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58222576
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:16 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Hallo, da's werken! Stel je voor man, mongool! Wie gaat er nou werken als je het ook gewoon bij elkaar kan jatten...
En van inbreken -- met loodzware plasmachermen sjouwen-- word je niet moe?
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:29:17 #23
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_58222733
quote:
Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg.
Nonsens, stoer populistisch geblaat. Zelfverdediging is gewoon toegestaan. Rutte lijkt de grenzen nog verder te willen oprekken om excessief geweld onder de noemer 'zelfverdediging' te scharen.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:32:29 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58222795
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Geloof me, dat doen ze wel.

Tuurlijk zul je altijd simpele gasten houden die echt maar wat doen. Maar als jij een Mac weet waar je 200 euro per uur verdient, hoor ik het graag.
pi_58222802
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:29 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Nonsens, stoer populistisch geblaat. Zelfverdediging is gewoon toegestaan. Rutte lijkt de grenzen nog verder te willen oprekken om excessief geweld onder de noemer 'zelfverdediging' te scharen.
Precies, dat Rutte dit niet weet kan ik inkomen, maar Teeven weet dit zeker wel. Oftewel, het zal inderdaad wel neerkomen op een verruiming van de mogelijkheden tot gebruik van stevig (niet proportioneel) geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')