Wordt tijd dat dit er door komt. Het is niet normaal dat jij opgepakt wordt als je een inbreker je huis uit werkt.quote:Inbrekers mogen als het aan de VVD ligt binnenkort het huis uit worden gemept. De Kamerleden Fred Teeven en Lucrecia Griffith komen met een wetsvoorstel dat dit ongestraft mogelijk moet maken. Dat maakte VVD-fractievoorzitter Mark Rutte gisteren bekend tijdens zijn werkbezoek aan de provincie Groningen.
"Er is al een parlementaire meerderheid voor ons voorstel", zei de liberale voorman in de vestiging van het Noorderpoortcollege in de Euroborg. "Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg. Dat gaan we veranderen. Je moet je eigen lijf en goed mogen beschermen. De VVD wil opkomen voor mensen die deugen."
In een toespraak tot een kleine honderd partijgenoten toonde Rutte zich een voorstander van een harde aanpak van immigranten en allochtonen die niet willen deugen. "Zoals een groep Marokkaanse jeugd in Amsterdam-West, die met hun wangedrag de sfeer verpest voor duizenden buurtbewoners. PvdA-burgemeester Job Cohen wil de problemen oplossen door liters thee te gaan drinken. Dat werkt niet. Die jongeren moet je lik-op-stuk meteen straffen. En dan geen taakstraf, maar stuur ze onmiddellijk de cel in."
Rutte hekelde het gebrek aan daadkracht van, zoals hij het noemde, het reli-linkse kabinet. "Dit kabinet komt niet met voorstellen. Op belangrijke gebieden als het ontslagrecht, de gezondheidszorg en het milieu gebeurt er niets. De Eerste Kamer hanteert al een tropenrooster, omdat ze geen wetsvoorstellen krijgen om te bespreken. En in de Tweede Kamer is het ook al een tijdje geleden dat we wetten behandelden. Dit kabinet komt er onderling niet uit en schuift alles voor zich uit."
Rutte wil voorts de belasting op erfenissen afschaffen en de A28 zesbaans maken.
Zodra men zulk soort argumenten gaat gebruiken, haak ik af.quote:PvdA-burgemeester Job Cohen wil de problemen oplossen door liters thee te gaan drinken.
De waarheid kan best hard zijnquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zodra men zulk soort argumenten gaat gebruiken, haak ik af.
Ja nou, enormquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De waarheid kan best hard zijn
Hiep hoi.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wordt tijd dat dit er door komt. Het is niet normaal dat jij opgepakt wordt als je een inbreker je huis uit werkt.
De eerste de beste inbreker die in mijn huis staat gaat niet meer naar de buren. Laat staan dat hij terugkomt met een vuurwapen. Dit figuur gooi ik achter in m'n auto en begraaf ik levend in het bos. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Hiep hoi.Denk je dat inbrekers nu bij een heterdaadje zeggen 'sorry voor de overlast, we proberen het wel bij de buren', of dat ze voortaan alleen met een vuurwapen op stap gaan, met alle consequenties van dien?
Vrij wapen bezit voor iedereenquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Hiep hoi.Denk je dat inbrekers nu bij een heterdaadje zeggen 'sorry voor de overlast, we proberen het wel bij de buren', of dat ze voortaan alleen met een vuurwapen op stap gaan, met alle consequenties van dien?
Hmmm... nou, doe je best. De inbreker zal hier vast eenvoudig mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef Armageddon het volgende:
[..]
De eerste de beste inbreker die in mijn huis staat gaat niet meer naar de buren. Laat staan dat hij terugkomt met een vuurwapen. Dit figuur gooi ik achter in m'n auto en begraaf ik levend in het bos. Zouden meer mensen moeten doen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef Armageddon het volgende:
[..]
De eerste de beste inbreker die in mijn huis staat gaat niet meer naar de buren. Laat staan dat hij terugkomt met een vuurwapen. Dit figuur gooi ik achter in m'n auto en begraaf ik levend in het bos. Zouden meer mensen moeten doen.
Texas schijnt erg mooi te zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:29 schreef DroogDok het volgende:
Vrij wapen bezit voor iedereen
Ik mag toch zeker mijn huis wel beschermen.....
Koetsie koetsie inbrekertje, kom dan.. kom dan..quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:30 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hmmm... nou, doe je best. De inbreker zal hier vast eenvoudig mee akkoord gaan.
Gewone inbrekers gaan over het algemeen niet met vuurwapens op zak. Hebben ze niet nodig.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar. Misschien moet Rutte zich eens richten op situaties die ook buiten zijn eigen hoofd bestaan.quote:"Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg. "
Je aanname is dat inbrekers -en andere mensen- rationeel denken. Rationeel gezien zouden ze de afweging moeten maken tussen 'als ik niet ga inbreken, maar ga burgerflippen bij Mcdonalds, dan krijg ik hetzelfde bedrag, voor minder gedoe, en met minder consequenties'. Doen ze ook niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Denk eerder dat de inbrekers hun werkterrein gaan verplaatsen dan zich bewapenen met vuurwapens. Beetje groot risico voor een klusje dat hooguit 200 euro oplevert.
Hallo, da's werken! Stel je voor man, mongool! Wie gaat er nou werken als je het ook gewoon bij elkaar kan jatten...quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Je aanname is dat inbrekers -en andere mensen- rationeel denken. Rationeel gezien zouden ze de afweging moeten maken tussen 'als ik niet ga inbreken, maar ga burgerflippen bij Mcdonalds, dan krijg ik hetzelfde bedrag, voor minder gedoe, en met minder consequenties'. Doen ze ook niet.
En van inbreken -- met loodzware plasmachermen sjouwen-- word je niet moe?quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:16 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hallo, da's werken! Stel je voor man, mongool! Wie gaat er nou werken als je het ook gewoon bij elkaar kan jatten...
Nonsens, stoer populistisch geblaat. Zelfverdediging is gewoon toegestaan. Rutte lijkt de grenzen nog verder te willen oprekken om excessief geweld onder de noemer 'zelfverdediging' te scharen.quote:Op dit moment mag je een inbreker als je hem in je huis betrapt met geen vinger aanraken. Doe je dat wel, dan word je zelf in de boeien geslagen en de inbreker krijgt nazorg.
Geloof me, dat doen ze wel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Je aanname is dat inbrekers -en andere mensen- rationeel denken. Rationeel gezien zouden ze de afweging moeten maken tussen 'als ik niet ga inbreken, maar ga burgerflippen bij Mcdonalds, dan krijg ik hetzelfde bedrag, voor minder gedoe, en met minder consequenties'. Doen ze ook niet.
Precies, dat Rutte dit niet weet kan ik inkomen, maar Teeven weet dit zeker wel. Oftewel, het zal inderdaad wel neerkomen op een verruiming van de mogelijkheden tot gebruik van stevig (niet proportioneel) geweld.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:29 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nonsens, stoer populistisch geblaat. Zelfverdediging is gewoon toegestaan. Rutte lijkt de grenzen nog verder te willen oprekken om excessief geweld onder de noemer 'zelfverdediging' te scharen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |