Oh! Sorryquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:13 schreef darky13 het volgende:
hey wickedangel ik haalde zijn homoseksualiteit er niet bij was meer een naam grapje
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:15 schreef darky13 het volgende:
maakt niets(wie is er nu bevooroordeeld ?
)
Je haalt de woorden uit mijn mond.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:09 schreef tong80 het volgende:
Ik had een aversie tegen Georgina maar ze steelt m'n hart.
Die zat gisteren in de aflevering.quote:Op maandag 18 december 2006 15:34 schreef Arcee het volgende:
Komt 'Als je mekaar niet meer vertrouwen kan' daar nog bij of is die wellicht inmiddels geweest? Dat vind ik 't leukste Schaep-liedje.
Geweldig liedje héquote:Op maandag 22 januari 2007 12:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die zat gisteren in de aflevering.
Leuk.
Als je mekaar niet meer vertrouwen kan, waar blijf je dan? Zo is 't toch, meneer?
Ja was wel beetje zielig voor Lucasquote:Op maandag 22 januari 2007 14:15 schreef Frollo het volgende:
En Lucas met z'n existentiële crisis...
Ja!quote:
Wickypedia.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:39 schreef Wickedangel het volgende:
Wel jammer dat ze het nodig hebben gevonden omTygo Gernandt
in te huren voor de laatste aflevering.
Dit is leuk, deze remake is NIET leuk, punt.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:58 schreef Arcee het volgende:http://www.youtube.com/watch?v=mARPxMFSuOE
quote:
Niet gezienquote:Van God Los gezien? Tygo Gernandt.
Wat ik ervan begrepen heb is er één band bewaard gebleven, met daarop een compilatie van de populairste (of alle?) liedjes. Wellicht dat er destijds in 1969 al een compilatie-uitzending is geweest, dat die band daarom is samengesteld. Dat lijkt mij niet heel onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:03 schreef Samson het volgende:
Ik dacht trouwens dat alle banden er niet meer waren van de originele serie, maar blijkbaar zijn er dus wel banden met een aantal van de liedjes? Of is een deel van de originele banden wel bewaard![]()
Ah dat verklaart het, helaas heb ik op jouw vraag geen antwoord. Ik neem aan dat het authentiek is, ze hebben het toch over de bouw van de bijlmer en zo, dat speelde toen in die tijd.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrepen heb is er één band bewaard gebleven, met daarop een compilatie van de populairste (of alle?) liedjes. Wellicht dat er destijds in 1969 al een compilatie-uitzending is geweest, dat die band daarom is samengesteld. Dat lijkt mij niet heel onwaarschijnlijk.
Had ik zelf ook een vraag. De verhaallijnen van de editie 2006 hè, zijn die nou authentiek of zijn die speciaal geschreven voor de remake?
De liedjes zijn bewaard gebleven. Hoe en waarom weet ik niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:03 schreef Samson het volgende:
Ik dacht trouwens dat alle banden er niet meer waren van de originele serie, maar blijkbaar zijn er dus wel banden met een aantal van de liedjes? Of is een deel van de originele banden wel bewaard![]()
Ik heb begrepen dat de remake aan de hand van de originele scenario's is gemaakt.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:22 schreef Frollo het volgende:
Had ik zelf ook een vraag. De verhaallijnen van de editie 2006 hè, zijn die nou authentiek of zijn die speciaal geschreven voor de remake?
Tja, maar dat kan ook juist een knipoog van een moderne tekstschrijver zijn. Juist omdat wij nu weten wat voor een puinhoop die Bijlmer is geworden, komt de naïviteit van toen extra schattig over.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:26 schreef Samson het volgende:
Ik neem aan dat het authentiek is, ze hebben het toch over de bouw van de bijlmer en zo, dat speelde toen in die tijd.
Ja georgina heeft gewoon 'n verkeerd imago opgebouwd maar in dit soort rollen zie je dat ze wel degelijk kan acteren.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik mocht Georgina nooit zo, maar ik vind haar echt geweldig in deze serie. Loes Luca is ook echt fantastisch. Ach, iedereen eigenlijk. De liedjes zijn nog het mooist....
Weet iemand of er een cd te koop is, of alleen de dvd?
Er is ook een cd, met 25 nummersquote:Op zondag 28 januari 2007 21:37 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik mocht Georgina nooit zo, maar ik vind haar echt geweldig in deze serie. Loes Luca is ook echt fantastisch. Ach, iedereen eigenlijk. De liedjes zijn nog het mooist....
Weet iemand of er een cd te koop is, of alleen de dvd?
Ik niet, ik vind Marc-Marie Huijbregts te Marc-Marie Huijbregts in deze serie.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:08 schreef Wickedangel het volgende:
Je houdt van M-M of je haat hem. Wel vind ik het buitengewoon flauw dat de haters er altijd zijn homoseksualiteit erbij halen, doet gewoon niet terzake![]()
In 't Schaep vind ik 'm heel goed (maar ik vind de hele cast heel goed, met name Georgina). Het stoorde me eerst dat M-M als enige geen plat Amsterdams praat, maar zelfs daar ben ik overheen
Ja, erg leuk.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:55 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb me rotgelachen met dat bord van Huib. "Blijf uit onse onze buurd!"
Ja, idd, Georgina kan goed acterenquote:Op zondag 28 januari 2007 21:47 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja georgina heeft gewoon 'n verkeerd imago opgebouwd maar in dit soort rollen zie je dat ze wel degelijk kan acteren.
Ja uhh, dan is het toch net goed?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik niet, ik vind Marc-Marie Huijbregts te Marc-Marie Huijbregts in deze serie.
Als Marc-Marie Huijbregts vind ik 'm wel okee.
'Te' is nooit goed.quote:
Van de orginele schaep waren maar 8 afleveringen.. Geloof ikquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:20 schreef RaymanNL het volgende:
Kan er een vervolg serie komen danAangezien de serie een succes is, maar het orginele schaep met de 5 poten had dacht ik maar één seizoen
![]()
nee er komt geen vervolg!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:20 schreef RaymanNL het volgende:
Kan er een vervolg serie komen danAangezien de serie een succes is, maar het orginele schaep met de 5 poten had dacht ik maar één seizoen
![]()
Zelfs de originele kun je kopen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef MadGuy het volgende:
Dvd binnen.
Ziet er netjes uit. Geen extra's volgens mij, maar je kunt wel de liedjes aparte selecteren.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:30 schreef jmac het volgende:
Maandag is de presentatie ook van de dvd in a'dam
Nee, denk dat ze iets anders heeft:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:31 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk.Alleen Loes Luca komt niet, toch?
Die orginele zijn toch alleen de liedjes...?
Ben wel niet Haaibaaike maar het zijn idd. alleen de liedjes.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:31 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Die orginele zijn toch alleen de liedjes, Haaibaaike...?
Ja tuurlijk van de originele zijn alleen liedjesquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:31 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Die orginele zijn toch alleen de liedjes, Haaibaaike...?
Wat viel je tegen dan?quote:
Ik vond in dat cafe vorig jaar leuker als op de camping..quote:
Ik had precies hetzelfde. De nieuwe setting is waarschijnlijk nog even wennen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:56 schreef Copycat het volgende:
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het schaap op eigen poten, maar de laatste plus minus tien minuten maakten het voor mij mindere middenstuk wel redelijk goed.
quote:'t Vrije Schaep, het vervolg op de remake 't Schaep met de 5 pooten, trok vrijdagavond maar liefst twee miljoen kijkers.
Dat is juist de bedoeling, alles over de topquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef Nouk het volgende:
Lena's accent was wel wat overdreven en nep af en toe. Maar echt heel leuk, die liedjes en vooral het einde. Marc-Marie was echt weer geweldig
.
Ik ook.quote:
en dan vooral de broekzakken die net onder de pijpjes uitkwamenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is juist de bedoeling, alles over de top
Dat broekje en die benen bij MMHIk heb genoten, en vind het erg leuk dat ze bekende liedjes gebruiken!
das schattig toch toch jahaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zie het nu voor het eerst. Mijn vraag: waarom praat iedereen Amsterdam's (dat antwoord kan ik wel raden), maar houdt Marc-Marie het bij plat-Brabants..? Is hij (ook) in de serie een import-Amsterdammer ofzo?
als ik me niet vergis hebben ze dat eerst geprobeerd maar dat leek nergens opquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:47 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zie het nu voor het eerst. Mijn vraag: waarom praat iedereen Amsterdam's (dat antwoord kan ik wel raden), maar houdt Marc-Marie het bij plat-Brabants..? Is hij (ook) in de serie een import-Amsterdammer ofzo?
Hij is ook in de serie een import Brabo die in Amsterdam z'n geluk kwam zoeken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:47 schreef Yeahinho het volgende:
Malherbe was idd super, ik zag niet eens dat zei het was. Die kan echt acteren dusquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:28 schreef golfer het volgende:
Prima aflevering weer. Alleen vind ik de liedjes er soms wel heel erg met de haren bij gezocht.
Malherbe was geweldig
Helemaal met je eens Cc, deze aflevering was leuker dan vorige week...ben blij dat ik toch ging kijken naar de teleurstelling van vorige week..Ik vond het leuk..En ook Anet Malherbe was goedquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:57 schreef Copycat het volgende:
Deze aflevering vond ik zoveel beter dan de eerste.
Als dit het niveau blijft, ben ik overtuigd en verkocht.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is ook in de serie een import Brabo die in Amsterdam z'n geluk kwam zoeken.
ook omdat het hem niet lukt anders te praten dan Brabants
Marc -Marie is tofquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:52 schreef Yeahinho het volgende:
[..]. wat een ge-wel-di-ge acteur is het toch he, kan nog geen ander accent aannemen voor een rol
.
Tja, om eerlijk te zijn heb ik hem nooit veel soeps gevonden, ook niet in deze serie. Dat is voor mij het enige minpunt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:52 schreef Yeahinho het volgende:
[..]. wat een ge-wel-di-ge acteur is het toch he, kan nog geen ander accent aannemen voor een rol
.
Vond ik ook mooi gezongen door Loes.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:33 schreef MadGuy het volgende:
Ik vond Telkens Weer wel heel mooi gedaan eigenlijk.
Was idd weer goedquote:
Dat had ik ook. Ik denk Shireen Strooker, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:03 schreef Samson het volgende:
Wie was die gastactrice eigenlijk? Ze kwam me bekend voor maar kan dr niet plaatsen.
Shireen Strooker is van 1935, Zo oud zag ze er nu ook weer niet uitquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:10 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Ik denk Shereen Strooker, maar dat weet ik niet zeker.
Shit, '35? Dat had ik niet gedacht!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Shireen Strooker is van 1935, Zo oud zag ze er nu ook weer niet uitmaar ze lijkt er wel op. Ik vind trouwens Jenny Arean echt helemaal top in deze serie. Die is gewoon wat ze speelt
![]()
Dit is dr welquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Shit, '35? Dat had ik niet gedacht!
Ja Jenny speelt echt een Amsterdamse vrouw de stad waar zij vandaan komt. Fantastisch speelt ze.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik vind trouwens Jenny Arean echt helemaal top in deze serie. Die is gewoon wat ze speelt![]()
Ik vind het knap van Loes Luca, die echt zo Rotterdams is al je je maar kunt voorstellen om zo plat Amsterdams te praten.quote:Op zondag 25 januari 2009 01:54 schreef Ripley het volgende:
Viel me tijdens het kijken op dat hier dus wel amsterdams in gesproken wordt ipv dat neppe gedoe als in dDe Dominee en Gooische VrouwenCarry Tefsen lijkt zo op mijn oma
Ik ben benieuwd naar Lukas zijn verliefdheidquote:Op zondag 25 januari 2009 10:20 schreef MadGuy het volgende:
Het blijft werkelijk waar briljant.
Volgende week wordt Lukas verliefd!
quote:Op zondag 25 januari 2009 13:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar Lukas zijn verliefdheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is de gekte van de verslaving.
quote:Op zondag 25 januari 2009 18:48 schreef Anneloortje het volgende:
[..]Ben benieuwd danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 25 januari 2009 18:48 schreef Anneloortje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Geweldige laatste aflevering, met Sjakkelien !
Is aanstaande vrijdag de laatste afleveringquote:Op maandag 26 januari 2009 14:49 schreef Susi het volgende:
[..]!
Geweldige laatste aflevering, met Sjakkelien !
Was een leuke uitzending weerquote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:11 schreef evert het volgende:
wat een geweldige serie is het! echt, top top top. dat er tijdens het schaep nog mensen naar mislukte programmas als x factor en uri geller kijken.
Utrechtenaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:55 schreef DaFrenk het volgende:
OMG.. al die synoniemen voor een homo![]()
reetroeier, sluitspier musketier
En nu een reclame voor anale ongemakken![]()
Verder was het idd weer goed, goede muziek, goede humor![]()
Oh, neups. Er miste een lidwoord in mijn zinquote:Op maandag 26 januari 2009 20:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Is aanstaande vrijdag de laatste aflevering?
Ja die brilquote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Geweldige serie! Ik ben een fan van Arie! Volgens mij een redelijk onbekende acteur, maar hij is geweldig. Vooral die bril met de opgeklapte zonneglezen![]()
Die heeft hij in het bedje met bloemenmotief ook nog op. Heerlijk!!
Het is Ton Kas die dat speelt, "toevallig" is dat Lineke Rijxman die laatst een bijrol in t Schaep had samen met hem speelde in TV 7, een aantal jaren geleden.quote:
Ik moest ook keihard meelachenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:52 schreef TLC het volgende:
Geweldig die lachbui van Loes Luca en de scene in de duinen
Geniaal!quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:12 schreef MadGuy het volgende:
Die heet dan ook: Houdt 't dan nooit op?!
Ze voelt spanning !quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:12 schreef MadGuy het volgende:
Die heet dan ook: Houdt 't dan nooit op?!
[ afbeelding ]
Lena wordt verliefd.
Op jijbuis staan wat liedjesquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:40 schreef sbientje het volgende:
Ik heb nog steeds "Dolores" in mijn hoofd al weeeken... Echt een hilarische serie. Ik vind MarcMarie juist wel heel erg leuk, en dat leipe accent tussen al die amsterdammers is geweldig. Erg leuke serie. Het schaep met de vijf pooten heb ik overigens nooit gezien, moet nog even kijken of ik daaraan kan komen. Ben pas dit seizoen ingeschakeld
Ja dat is Cas Jansenquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
[..]
Ze voelt spanning !
Is dat nou Cas Jansen ?
Lucas zei dat op zo'n blultoontje op zijn manier was t meer een gilletje...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:51 schreef Susi het volgende:
Stiekem verwachtte ik een brul a la Carice van Houten met houdt 't dan nooit op
Dan runt Kootje de Yab Yum.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:49 schreef MadGuy het volgende:
Wat een geweldige serie, zouden ze er nog een derde uit weten te persen? Aan de ene kant denk ik dat het dan een beetje too much wordt, maar een de andere kant ben ik wel benieuwd wat ze bijvoorbeeld met de jaren tachtig zouden doen...
Heel misschien komt er een film. Hadden ze het over ergens.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nog maar 2x het schaap volgens mij![]()
Geweldig met opoe vorige week
Dat was voor het eerst, hè? Deed ze prima.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:10 schreef TLC het volgende:
Weer genoten hoor![]()
En hulde voor het zingen van Georgina, dat is echt goed van haar
Ik reken op veel herhalingenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:15 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat was voor het eerst, hè? Deed ze prima.
Volgende week de laatste aflevering.
bij Opium, daar zat de schrijverquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef MadGuy het volgende:
Leukheid! Waar heb je dat gehoord, rubbereend?
Jottum!quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:47 schreef rubbereend het volgende:
als ik het goed gehoord heb net komt er een nieuwe serie in waarschijnlijk weer een nieuwe setting
Bron: Telegraaf.nlquote:Derde 'Schaep' in de maak
AMSTERDAM - De KRO werkt aan een vervolg op de succesvolle serie ’t Vrije Schaep.
De omroep heeft schrijver Frank Houtappels, ook auteur van onder meer Gooische Vrouwen en TV7, gevraagd om een derde reeks te ontwikkelen.
’t Vrije Schaep, het vervolg op ’t Schaep met de Vijf Pooten, speelt zich af op een camping, waar de nieuwe afleveringen worden gesitueerd is nog niet bekend.
Ook is nog niet duidelijk wanneer de opnames plaats zullen vinden. Volgens Houtappels hangt dat af van de beschikbaarheid van de spelers.
Of ze gaan met z'n allen naar de Spaanse Costa.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:30 schreef Marthh het volgende:
Vervolg dus zonder Marc-marie, aangezien hij in Spanje zit?
Dat zou goed kunnen(denk ik) Leuke uitzending weerquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of ze gaan met z'n allen naar de Spaanse Costa.
Daar dacht ik ook gelijk aan ja, die zullen volgend jaar wel naar Spanje gaan. El Onvino Negro ofzoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of ze gaan met z'n allen naar de Spaanse Costa.
E Viva Espana
Ieder zijn smaak... Ik vind het juist geniaalquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:05 schreef Gehannes het volgende:
Wat is dit enorm slecht zeg. De kroon spant nog wel die Marc marie Huibrechts die echt ontzettend slecht speelt. Maar het hele concept met die Amsterdamse accentjes en die acteurs die uitstralen dat ze zichzelf zo grappig vinden is zo enorm slecht. Dit programma is echt een hele grote faal.
Vooral haar ( en Bokma)quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:06 schreef Maja het volgende:
[..]
Ieder zijn smaak... Ik vind het juist geniaal
Gezien de kijkcijfers, de algemene waardering en het feit dat er vervolgserie(s) gemaakt worden is het overgrote deel van Nederland het gelukkig niet met je eens en zien die wel iets in het concept.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:05 schreef Gehannes het volgende:
Wat is dit enorm slecht zeg. De kroon spant nog wel die Marc marie Huibrechts die echt ontzettend slecht speelt. Maar het hele concept met die Amsterdamse accentjes en die acteurs die uitstralen dat ze zichzelf zo grappig vinden is zo enorm slecht. Dit programma is echt een hele grote faal.
La ovejaquote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:01 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook gelijk aan ja, die zullen volgend jaar wel naar Spanje gaan. El Onvino Negro ofzo
Geweldig juist dat amsterdamse taaltjequote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:05 schreef Gehannes het volgende:
Ow :pquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |