Omgquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Flyduck het volgende:
lol staat op nu.nl : nieuwe website www.crisis.nl kan 10 miljoen hits aan in 5 minuten! Altijd bereikbaar!
Probeer ik hem te openen: page not found
ik ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Samson het volgende:
Ik ben t onderhand wel zat met die storm, bah
Same herequote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Flyduck het volgende:
lol staat op nu.nl : nieuwe website www.crisis.nl kan 10 miljoen hits aan in 5 minuten! Altijd bereikbaar!
hier doet ie het gewoonquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Flyduck het volgende:
gaat lekkerquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:06 schreef pekel het volgende:
2 uur lang een extra nieuwsuitzending van RTL..
werkt gewoon hoor ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Flyduck het volgende:
Hier niet,.. waarschijnlijk een probleem bij sommige providers dus..quote:
De verbinding werd geherinitialiseerdquote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:14 schreef Flyduck het volgende:
stroom in heel nederland uitgevallen,.. ik draai hier nu op een aggregaat.
Enkel..quote:
Waarom heb je er geen dubbel ingezet dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Enkel..
Ik heb de rolgordijnen dichtgedaan, dan springt het glas niet zo ver de kamer in als er iets misgaat.
Ja, mijn moeder is nu heel hard aan het fietsen zodat ik je post kan lezen en kan reagerenquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:14 schreef Flyduck het volgende:
De kans dat ie het doet is 50/50 (volgens de DonSauza theorie)quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:14 schreef Flyduck het volgende:
Jij maakt het wel een beetje erger dan het isquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:14 schreef Flyduck het volgende:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:16 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
De kans dat ie het doet is 50/50 (volgens de DonSauza theorie)
Flex, hopelijk hier in Rokkeveen ook, de lantaarnpalen zwiepen weer een beetje heen en weerquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:22 schreef Jodelaar het volgende:begint hier nu weer hard te waaien..
Is woningbouwverenigingshuis. Oud huis, wordt ergens de komende jaren gesloopt, dus ze doen er niet zoveel meer aan. Maakt niet uit of je hoog of laag springt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:16 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Waarom heb je er geen dubbel ingezet dan?
Hier is het een minuut of 20 rustig geweest, maar het begint inderdaad weer te waaien..quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:22 schreef Jodelaar het volgende:begint hier nu weer hard te waaien..
Dat kan echt niet hoor...quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:23 schreef AbeSapien het volgende:
Ik zag toenet op Geenstijl iemand die horizontaal aan een paal hing. Dit is toch zeker een fotosoep mag ik hopen?
Die wind noem ik geen rust hoor.. wat een takkeherriequote:Op donderdag 18 januari 2007 20:25 schreef Tatutatu het volgende:
Eindelijk rust buiten, geen mens te zien, geen auto te horen.
Eindelijk rust.
nee, da's echt.. bij een universiteit is altijd veel wind, en nu dus extra veel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:23 schreef AbeSapien het volgende:
Ik zag toenet op Geenstijl iemand die horizontaal aan een paal hing. Dit is toch zeker een fotosoep mag ik hopen?
Vanavond bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:23 schreef Lkw het volgende:
[..]
Is woningbouwverenigingshuis. Oud huis, wordt ergens de komende jaren gesloopt, dus ze doen er niet zoveel meer aan. Maakt niet uit of je hoog of laag springt.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bij een universiteit is altijd veel wind, en nu dus extra veel.
die stijgers, of dat huis?quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:29 schreef AbeSapien het volgende:
Hier een straat verder staat een huis gewoon helemaal in de steigers. Kan dit geen kwaad?
ow was jij dat...quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:31 schreef IedeK. het volgende:
TVP, hier net samen met de buren en mijn vader een omgevallen dennenboom opgeruimd met hulp van de kettingzaag.
Tof van die kettingzaag!quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:31 schreef IedeK. het volgende:
TVP, hier net samen met de buren en mijn vader een omgevallen dennenboom opgeruimd met hulp van de kettingzaag.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:31 schreef picobyte het volgende:
Met sterke armen en deze wind kan je wel doen alsof je horizontaal waait dat heeft niet eens zo veel kracht nodig en met een goede windvlaag en een erg licht meisje lukt het ook misschien wel
quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee, da's echt.. bij een universiteit is altijd veel wind, en nu dus extra veel.
Hier in Zaanstad nog nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:40 schreef Qwea het volgende:
het neemt iets af hiero in emmen
In IJmuiden zie je ook dat het water met eb niet echt zakt, daar is de opzet nu bijna 2 meter.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Toch al redelijk hoog water bv. Harlingen:
3.12 boven NAP om 20.10 uur, hoogste over een uur (geloof ik), record is 369 cm
[afbeelding]
Dat kloptquote:
Inderdaad!quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:58 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dat klopt
Tocht hier nogsteeds aardig
Echt hoger dan 330 zal ie in Harlingen wel niet komen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
In IJmuiden zie je ook dat het water met eb niet echt zakt, daar is de opzet nu bijna 2 meter.
Broeah, storm verloedert, bedoel je.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Tof van die kettingzaag!
Zie je wel, storm verbroedert idd.
dat het maar niet te hard gaat regenen danquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:10 schreef Drumpie het volgende:
meer als 70 dakpannen van het huis af, morgenvroeg komen er weer nieuwe
ja, dat staat ook voor mij op het programma.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:15 schreef flugeltje het volgende:
het is hier nu inmiddels redelijk rustig, de wind giert niet meer. Zometeen maar eens lekker met een boek in m'n bedje kruipen
Slechts een keer gebruiktquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:21 schreef schvvmert het volgende:
Nederlanders.http://kopen.marktplaats.(...)kbedekking/c270.html
http://www.actuelewaterdata.nl/ ??quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:18 schreef TommyGun het volgende:
Wat is nou ook alweer die site waar je de stormvloedkeringen / dijken enzo kunt bijhouden
quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Qwea het volgende:
de wind is volgens het NOS langzaam aan het afnemen
Eindhoven geen koopavond, maar rond vieren was het al erg rustig.. dus nog wel voor de hel losbrak.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Half uurtje geleden van kantoor naar huis gelopen hier in Maastricht. Niemand op de weg. En dat op een koopavond ... Goed dat mensen zich aan de waarschuwingen houden.
quote:...rijdt niet meer omdat er een boom op de rails is gevallen.
Het zijn allemaal bomen.
Da's niet mis inderdaad zeg.. mobiel netwerk was hier ook slecht, maar verder deed alles het nog gewoon.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Potverdorie. Wij hebben gewoon 5 uur zonder stroom gezeten vanwege de storm. Geen elektriciteit, geen telefoon, niets! En geloof me, dat is best beangstigend als de storm rond je huis jaagt en het pikkedonker is.
Daar hebben wij geen last van ons dak is goed bedekt onder de dakpannen, ik woon in de buurt van Doetinchem hoelang zal het nog gaan duren voordat die klote wind weg is?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat het maar niet te hard gaat regenen dan
Dat is minder leuk ja. Op zich mag het voor mij best lekker spoken maar zonder electriciteit is niks.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Potverdorie. Wij hebben gewoon 5 uur zonder stroom gezeten vanwege de storm. Geen elektriciteit, geen telefoon, niets! En geloof me, dat is best beangstigend als de storm rond je huis jaagt en het pikkedonker is.
Eindhoven ook weer meer wind, net als eerder vanavond.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:36 schreef flugeltje het volgende:
Huh, was hier net helemaal voorbij en nu trekt de wind ineens weer flink aan
massa is fout natuurlijk, moet volume zijn...quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:40 schreef Cassius het volgende:
Nog meer leuks op RTL7: "Lege vrachtwagens hebben geen gewicht, maar volop massa..." Dat zou betekenen dat de wind nu ook de zwaartekracht geveld heeft![]()
jah, in Eindhoven nog veel zware windvlagen. Ik kruip zo maar lekker onder de wol.. heerlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:40 schreef 61neorej het volgende:
Hier begint de wind nu langzaam af te nemen, af en toe nog een flinke windvlaag
Massa die niet gewichtig is, als ze nog opgeven wat het volume is dan he, 15000kuub op een vrachtwagen is een leuke vlieger met dit weer !!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:40 schreef Cassius het volgende:
Nog meer leuks op RTL7: "Lege vrachtwagens hebben geen gewicht, maar volop massa..." Dat zou betekenen dat de wind nu ook de zwaartekracht geveld heeft![]()
na middernacht gaat de wind rap afnemen. Morgen is het nog een krachtige tot stormachtige wind aan de kust.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:35 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Daar hebben wij geen last van ons dak is goed bedekt onder de dakpannen, ik woon in de buurt van Doetinchem hoelang zal het nog gaan duren voordat die klote wind weg is?
Kun jij niet wegwaaien?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Gaat weer hard hier
Nice, Bedankt!quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
na middernacht gaat de wind rap afnemen. Morgen is het nog een krachtige tot stormachtige wind aan de kust.
NOS : rond 22:00 gaat het LANGZAAM afnemen. Het blijft ontstuimig. Morgen vroeg zal het stukken rustiger zijn wsquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:35 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Daar hebben wij geen last van ons dak is goed bedekt onder de dakpannen, ik woon in de buurt van Doetinchem hoelang zal het nog gaan duren voordat die klote wind weg is?
kun je met die wind om 20u over de afsluitdijk?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
na middernacht gaat de wind rap afnemen. Morgen is het nog een krachtige tot stormachtige wind aan de kust.
oelichting In het hele land moet men rekening houden met zeer zware windstoten van 110-120 km/uur. De windstoten kunnen verraderlijk zijn. Er staat tevens langs de kust een zware westerstorm, kracht 10. Rond middernacht neemt de wind sterk af.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
kun je met die wind om 20u over de afsluitdijk?
Die ja, dankjequote:Op donderdag 18 januari 2007 21:25 schreef Hyperdude het volgende:
of deze:
http://www.svsd.nl/
Maar die wordt er niet sneller op![]()
morgen 20 uur wel ja.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
kun je met die wind om 20u over de afsluitdijk?
foto'squote:Op donderdag 18 januari 2007 22:02 schreef enlightenedwizza het volgende:
ik in de trein...belt de buurvrouw op: hoi, je tuinhuisje ligt op straat
kom ik thuis...is dat ding over de schutting heen gevlogen en ligt nu op de kop op de parkeerplaats
de schutting staat half scheef en er zijn een aantal planken afgebroken...
weg week werk samen met pa
komen er morgen waarschijnlijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
foto's
Wel sneu inderdaad, een tuinhuisje op straat is op zich wel komisch, maar de verhalen erachter vaak niet.
ja, die kikker is al een aantal keer gesignaleerdquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:09 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
was deze al langs gekomen?
grappige foto
die is al heel vaak langsgekomen die kikkerquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:09 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
was deze al langs gekomen?
grappige foto
lekker slapen danquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:14 schreef Logician het volgende:
Mijn hele zolderraam is er dus uitgewaaid, gat in mijn dak, raam incl, kozijn en iso in mijn tuin liggen. Ze verwachten er morgen de gehele dag mee bezig te zijn omdat ze een heel stuk dak opnieuw moeten zettenen mijn schutting van 4mtr is nu aan het dansen...
Tering, klote voor je. Sterkte ermee!quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:14 schreef Logician het volgende:
Mijn hele zolderraam is er dus uitgewaaid, gat in mijn dak, raam incl, kozijn en iso in mijn tuin liggen. Ze verwachten er morgen de gehele dag mee bezig te zijn omdat ze een heel stuk dak opnieuw moeten zettenen mijn schutting van 4mtr is nu aan het dansen...
Datr is knap ruk zeg.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:14 schreef Logician het volgende:
oohh.. jij treft het wel zeg..quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:18 schreef Logician het volgende:
Ok mijn schutting ligt er nu dus ook uit en mijn tafel vloog ovger de schuur!
je moet maar zo denken: nu kan die iig niet meer omvallenquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:18 schreef Logician het volgende:
Ok mijn schutting ligt er nu dus ook uit en mijn tafel vloog ovger de schuur!
optimistische gedachtequote:Op donderdag 18 januari 2007 22:19 schreef kepler het volgende:
[..]
je moet maar zo denken: nu kan die iig niet meer omvallen![]()
geweldigquote:
quote:Vanwege de harde wind wordt u gewaarschuwd voor gevaarlijke situaties
die vooral rond het gebouw van EWI kunnen ontstaan. Fietsers wordt
geadviseerd af te stappen en net als voetgangers de overzijde
(TNW/CiTG-zijde) van de Mekelweg te kiezen.
In Ede nog wel hele flinke windstoten, maar wel minder vaak.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:28 schreef Mikkie het volgende:
Er is geen hol aan hier in Nijmegen. Eén enorme bui en wat wind.
Ah verder ben je nog heel dusquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:37 schreef Caesu het volgende:
zaterdagavond/zondagochtend nog een na-stormpje [afbeelding]
en daarna eindelijk winter!
hier is één boom omgetiefeld in de straat.
en allerlei zooi in de tuin. ik zag een wieldop bijvoorbeeld.
morgen even uitzoeken wat van wie allemaal is enzo.
drenthe is geel!quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:38 schreef 61neorej het volgende:
Een aantal regios zijn inmiddels geel geworden bij het knmi
Hier ook duidelijke afname te merken stevige windvlagen nog maar geen doorstaande storm meer.
[afbeelding]
Er is daar ook iemand zijn satellietschotel kwijt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:36 schreef tralalala het volgende:
[..]
In Ede nog wel hele flinke windstoten, maar wel minder vaak.
Net toen ik vanaf werk naar huis reed, borden omgewaaid, verkeerslichten 170 graden gedraaid, zebrapadverlichting helemaal verbogen, wegen die afgezet waren door de brandweer, heel veel takken, gratis parkeren omdat de hefbomen niet meer werkte, overal dakpannen van de daken, ben benieuwd of de veluwe nog een beetje gespaard is gebleven, zou wel niet.
Toch wel extreem, voor het oosten des lands.
Weer zo'n zwerver zonder lichtmetaal.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:37 schreef Caesu het volgende:
zaterdagavond/zondagochtend nog een na-stormpje [afbeelding]
en daarna eindelijk winter!
hier is één boom omgetiefeld in de straat.
en allerlei zooi in de tuin. ik zag een wieldop bijvoorbeeld.
morgen even uitzoeken wat van wie allemaal is enzo.
waar is nu nog storm dan (windkracht 9)?quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:42 schreef Logician het volgende:
WAT HEB IK AAN GEEL! ALS DE STORM ER NIET DOOR WEG GAAT?
Microfoon eronder, opnemen. Heb ik vandaag ook op het werk gedaan, ons glazen dak klonk doodeng :-Dquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:45 schreef Logician het volgende:
enschede, in mijn tuin, alles vliegt en er klinkt een eng geluid...
Maas bereikt 42,75 meter hier in Maastricht. Blijkbaar een kritisch punt ...quote:22:46:38 18-01-07 16 G BRAN Maas 42.75 MAAS MAASTRICHT
701182246381005672 1005672 BRW Stein ( AOV )
701182246381005652 1005652 BRW Sittard ( AOV )
701182246381005602 1005602 BRW Meerssen ( AOV )
701182246381005585 1005585 BRW Limburg-Zuid
701182246381005582 1005582 BRW Maastricht ( AOV )
701182246381005522 1005522 BRW Eijsden ( AOV )
701182246381004812 1004812 BRW Stein ( Bevelvoerder Blusgroep 3 )
uh.. Drugs? Te veel gezope? Bij windkracht 6 vliegende tafels? hier bij windkracht 9 niet eensquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:46 schreef Logician het volgende:
mijn tafel vliegt rondjes in mijn tuin!
Geniaalquote:0401998 21:14:10 18-01-07 U kunt stoppen met bellen, we weten inmiddels dat het waait! BRW Groningen
Dit is absoluut geen windkracht 6..quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:48 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
uh.. Drugs? Te veel gezope? Bij windkracht 6 vliegende tafels? hier bij windkracht 9 niet eens
Waterpeil van de Maas is flink gestegen idd...quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Maas bereikt 42,75 meter hier in Maastricht. Blijkbaar een kritisch punt ...
windkracht 6 is een gemiddelde.... windvlagen zijn de pest vandaag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen windkracht 6..
Ook Enschede hier, zeker geen windkracht 6. D'r vloog net wat groots tegen m'n raam en ik zit op de 1e verdieping. Gaat nu toch bijna zo hard als tijdens het hoogtepunt vanmiddag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen windkracht 6..
nee hoor, alleen wat gepiep, wat betekent dat het nog niet optimaal geisoleerd is hierquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef Logician het volgende:
@vingerplant, hoor jij ook telkens dat zoemende/brommende geluid??
Hier kraakt het! Heb het idee dat me huisje er morgenochtend niet meer staatquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef Logician het volgende:
@vingerplant, hoor jij ook telkens dat zoemende/brommende geluid??
Bij ons ligt de tv er helemaal uit. Schotel jeweets. En die wind die gaat nog steeds niet echt liggen. Ondanks dat wij al in de gele zone zitten voor dat weeralarm.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:16 schreef Klonk het volgende:
Briljante opmerking daarstraks op de Duitse televisie, de woordvoerder van de DB (de duitse treinenboer) vertelde dat ze er nog niet helemaal uitwaren of ze de gestrande mensen gingen opvangen in sporthallen of tenten
Hoogspanningskabels die tegen elkaar aan zwepenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:12 schreef Logician het volgende:
hier knipperen de lampen ook af en toe... hmm
De wind is bang van je geworden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:20 schreef Logician het volgende:
het lijkt er op dat het iets rustiger word hier
quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:21 schreef MrJones het volgende:
[..]
De wind is bang van je geworden.
rond 21:00 toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Klonk het volgende:
het zou rond middernacht langzaam rustiger worden.
Laat maar komenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:03 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
als dit nog iets afzakt hebben we zaterdag weer een (zware?) storm in het noorden.
niet zo erg als vandaag natuurlijk. maar voorlopig blijft het behoorlijk waaien.
Stuur hier maar heenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Logician het volgende:
net weer een enorme stoot, het lijkt het hier leuk te vinden ofzo
Van mij he, mag die nog wel even lekker door gaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef sjakie007 het volgende:
Volgens mij heeft die storm er gewoon zin in. Van mij mag ie wel eens stoppen...
Als je aan de rand van het bos woont piep je wel andersquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van mij he, mag die nog wel even lekker door gaanmja hier nog maar weinig van te merken
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.quote:
Ik heb een hele zooi bomen om me heen die ik vandaag maar al te duidelijk heb gehoordquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:28 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Als je aan de rand van het bos woont piep je wel anders![]()
Om eerlijk te zien wil ik wel een 11 hebben met windstoten van 150km/h, vandaag was machtig!!!!!! Maar echt veel schade viel hier echter wel mee, maar de officele uitspraak kan ik pas morgen doen na rondje Dokkum te hebben gedaan. Het lijkt of de meeste bomen hier iig goed bestand zijn tegen de stormwindenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.
m'n pui trok het ook zwaar vandaag.
ik ben helemaal klaar voor de winter die volgende week begint.
Dit is betere werkquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef Klonk het volgende:
Even een update van de Oosterburen:
Stationen mit Orkanböen zwischen 19 und 22 Uhr
erste Spalte = Böen in km/h
202 - Wendelstein
180 - Fichtelberg
172 - Brocken
169 - Zugspitze
167 - Großer Kornberg
161 - Hohenpeissenberg
156 - Großer Arber
dat is allemaal boven op een berg of niet?quote:
zijn allemaal bergen jaquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:58 schreef Caesu het volgende:
[..]
dat is allemaal boven op een berg of niet?
hier was 130km/hr gemeten hier en daar ongeveer toch?
Hier is 't anders al bijna een maand winter.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Caesu het volgende:
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.
m'n pui trok het ook zwaar vandaag.
ik ben helemaal klaar voor de winter die volgende week begint.
Waar moet ik die vandaan halen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je had beter zelf ook kunnen gaan fietsen
Aan zee zeeeeekers wel!! En de tweede golf was stukken zwaarder dan de eerste!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Tweede golf van wind is niet echt gekomen.
Gelukkig 3 doden zijn te veel!
Ziekquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:55 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Denemarken morgen om 19:00![]()
Dan ga ik het wat beter voorbereiden, een auto regelen en dan met fototoestellen en een videocamera en een stel stormgekken door het land toeren. Aan zee, maar ook een deel in het binnenland, daar kan storm minstens zo tof zijn. Die KF passage vandaag, het leek hier alsof de wereld verging. Twijgen vlogen als papier door de lucht, regen horizontaal, glasgerinkel !.quote:
Net mijn vader opgehaald, die werkt in Den Haag en kon dus niet meer terug naar Amersfoort. Even gewacht tot de storm wat geluwd was en toen na de files de weg op gegaan. Nog nooit zo snel dat stuk gereden, heen en terug heb ik er volgens mij 7 kwartier over gedaan, normaal is dat echt minstens een half uur langer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben net een halfuur thuis vanauit Groningen. ik begon om half 5 :s
Ik had daar kunnen blijven in principe maar liep met een lege accu rond dus kon niemand bereiken. Half 7 kon ik een trein pakken naar Zwolle en dacht hee dan ben ik al meer dan halverwege. Half 8 in Zwolle en ik heb daar gezeten tot kwart voor 12
Ik woon ook aan de rand van het bos dus ik weet hoe het tekeer kan gaan en dat de herrie echt gigantisch kan zijn. Toch zal een gezonde boom echt niet snel omwaaien, de meeste bomen die bij dit soort stormen om gaan waren als aangetast door ziektes, parasieten of stonden slecht in de grond doordat bijvoorbeeld de wortels aangetast waren. Ik denk dat voor een gezonde den, eik of beuk het pas kritiek wordt bij stoten van 140 tot 160 km/u.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef sjakie007 het volgende:
Ik hoor ze ook nog steeds. En dat is niet prettig als het donker is. Je weet niet of er een jouw kant op valt.
Ik denk dat ze er goed aan gedaan hadden gelijk op te schalen vanmorgen toen die zeer zware neerslag over het land trok, dat was heftiger dan voorspeld en dus een goede indicatie voor de grotere onstabiliteit van de naderende storm. Onstabiliteit is een heel belangrijke factor voor het veroorzaken van windvlagen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:10 schreef INViCTuS het volgende:
We hebben alleen bijna geen water hier en dat is wel een nadeelBomen hebben de leidingen vernield. Maaja, das weer is wat anders dan windkracht 9. Wel waren de waarschuwingen slecht en laat. Wij hadden het hier in het forum al dagen over een naderende zware storm.
Ik heb ze ook open staan, dan kan mijn slaapkamer nog even frisse lucht op doen. Normaal heb ik m'n ramen overdag op een aardige kier staan maar na een dag als vandaag had ik dan nu alleen nog maar kozijnen gehad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef VoreG het volgende:
De storm is nu echt voobij ik zit hier met ramen wagenwijd open en amper een zuchtje wind
ik denk dat de meeste mensen hun eigen schade nog niet hebben kunnen zienquote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:39 schreef sjakie007 het volgende:
Bij ons ligt de schotel eruit, waarschijnlijk is er wat op gevallen. Straks als het licht wordt maar even kijken.
Den Haagquote:
whehe..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Den Haag![]()
Kuttreinen. Nachtopvang uitgetrapt en flink loos gegaan in de binnenstad...
Als al die zooi bleef vliegen, waarom haalde je het niet snel binnen dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:46 schreef Logician het volgende:
mijn tafel vliegt rondjes in mijn tuin!
Hier in Zwolle anders wel. Het loeide gister als een gek rondom het huis, lantaarnpalen als een gek heen en weer aan het zwaaien. De schutting aan de overkant vloog weg, bomen werden ontworteld en af en aan rijdende brandweerwagens met sirene en alles. Dit was overigens de 2e golf wind, de eerste vond in de middaguren al plaats.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Tweede golf van wind is niet echt gekomen.
Valt tegen vandaag inderdaadquote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kan het niet een beetje gaan stormen of zo, het is zo rustig buiten.
Nou, dan woon jij aan de andere kant van de wereld ofzoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef VoreG het volgende:
De storm is nu echt voobij ik zit hier met ramen wagenwijd open en amper een zuchtje wind
Eindhoven is het ook veel rustiger, hoewel het nog wel lekker waait.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:35 schreef Nolius het volgende:
[..]
Nou, dan woon jij aan de andere kant van de wereld ofzo
Is idd een verademing na gister, de volgende storm ga ik geen P2000 meer kijken, niet goed voor mijn gemoedsrust!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Eindhoven is het ook veel rustiger, hoewel het nog wel lekker waait.
ghehe.. valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is idd een verademing na gister, de volgende storm ga ik geen P2000 meer kijken, niet goed voor mijn gemoedsrust!![]()
Nou, nadat alle hulpdiensten paraat werden gehouden en mijnquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |