Ook Enschede hier, zeker geen windkracht 6. D'r vloog net wat groots tegen m'n raam en ik zit op de 1e verdieping. Gaat nu toch bijna zo hard als tijdens het hoogtepunt vanmiddag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen windkracht 6..
nee hoor, alleen wat gepiep, wat betekent dat het nog niet optimaal geisoleerd is hierquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef Logician het volgende:
@vingerplant, hoor jij ook telkens dat zoemende/brommende geluid??
Hier kraakt het! Heb het idee dat me huisje er morgenochtend niet meer staatquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef Logician het volgende:
@vingerplant, hoor jij ook telkens dat zoemende/brommende geluid??
Bij ons ligt de tv er helemaal uit. Schotel jeweets. En die wind die gaat nog steeds niet echt liggen. Ondanks dat wij al in de gele zone zitten voor dat weeralarm.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:16 schreef Klonk het volgende:
Briljante opmerking daarstraks op de Duitse televisie, de woordvoerder van de DB (de duitse treinenboer) vertelde dat ze er nog niet helemaal uitwaren of ze de gestrande mensen gingen opvangen in sporthallen of tenten
Hoogspanningskabels die tegen elkaar aan zwepenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:12 schreef Logician het volgende:
hier knipperen de lampen ook af en toe... hmm
De wind is bang van je geworden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:20 schreef Logician het volgende:
het lijkt er op dat het iets rustiger word hier
quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:21 schreef MrJones het volgende:
[..]
De wind is bang van je geworden.
rond 21:00 toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Klonk het volgende:
het zou rond middernacht langzaam rustiger worden.
Laat maar komenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:03 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
als dit nog iets afzakt hebben we zaterdag weer een (zware?) storm in het noorden.
niet zo erg als vandaag natuurlijk. maar voorlopig blijft het behoorlijk waaien.
Stuur hier maar heenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Logician het volgende:
net weer een enorme stoot, het lijkt het hier leuk te vinden ofzo
Van mij he, mag die nog wel even lekker door gaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef sjakie007 het volgende:
Volgens mij heeft die storm er gewoon zin in. Van mij mag ie wel eens stoppen...
Als je aan de rand van het bos woont piep je wel andersquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van mij he, mag die nog wel even lekker door gaanmja hier nog maar weinig van te merken
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.quote:
Ik heb een hele zooi bomen om me heen die ik vandaag maar al te duidelijk heb gehoordquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:28 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Als je aan de rand van het bos woont piep je wel anders![]()
Om eerlijk te zien wil ik wel een 11 hebben met windstoten van 150km/h, vandaag was machtig!!!!!! Maar echt veel schade viel hier echter wel mee, maar de officele uitspraak kan ik pas morgen doen na rondje Dokkum te hebben gedaan. Het lijkt of de meeste bomen hier iig goed bestand zijn tegen de stormwindenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.
m'n pui trok het ook zwaar vandaag.
ik ben helemaal klaar voor de winter die volgende week begint.
Dit is betere werkquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef Klonk het volgende:
Even een update van de Oosterburen:
Stationen mit Orkanböen zwischen 19 und 22 Uhr
erste Spalte = Böen in km/h
202 - Wendelstein
180 - Fichtelberg
172 - Brocken
169 - Zugspitze
167 - Großer Kornberg
161 - Hohenpeissenberg
156 - Großer Arber
dat is allemaal boven op een berg of niet?quote:
zijn allemaal bergen jaquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:58 schreef Caesu het volgende:
[..]
dat is allemaal boven op een berg of niet?
hier was 130km/hr gemeten hier en daar ongeveer toch?
Hier is 't anders al bijna een maand winter.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Caesu het volgende:
voorlopig heb ik het wel weer helemaal gehad met die herfststormen.
m'n pui trok het ook zwaar vandaag.
ik ben helemaal klaar voor de winter die volgende week begint.
Waar moet ik die vandaan halen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je had beter zelf ook kunnen gaan fietsen
Aan zee zeeeeekers wel!! En de tweede golf was stukken zwaarder dan de eerste!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Tweede golf van wind is niet echt gekomen.
Gelukkig 3 doden zijn te veel!
Ziekquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:55 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Denemarken morgen om 19:00![]()
Dan ga ik het wat beter voorbereiden, een auto regelen en dan met fototoestellen en een videocamera en een stel stormgekken door het land toeren. Aan zee, maar ook een deel in het binnenland, daar kan storm minstens zo tof zijn. Die KF passage vandaag, het leek hier alsof de wereld verging. Twijgen vlogen als papier door de lucht, regen horizontaal, glasgerinkel !.quote:
Net mijn vader opgehaald, die werkt in Den Haag en kon dus niet meer terug naar Amersfoort. Even gewacht tot de storm wat geluwd was en toen na de files de weg op gegaan. Nog nooit zo snel dat stuk gereden, heen en terug heb ik er volgens mij 7 kwartier over gedaan, normaal is dat echt minstens een half uur langer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ik ben net een halfuur thuis vanauit Groningen. ik begon om half 5 :s
Ik had daar kunnen blijven in principe maar liep met een lege accu rond dus kon niemand bereiken. Half 7 kon ik een trein pakken naar Zwolle en dacht hee dan ben ik al meer dan halverwege. Half 8 in Zwolle en ik heb daar gezeten tot kwart voor 12
Ik woon ook aan de rand van het bos dus ik weet hoe het tekeer kan gaan en dat de herrie echt gigantisch kan zijn. Toch zal een gezonde boom echt niet snel omwaaien, de meeste bomen die bij dit soort stormen om gaan waren als aangetast door ziektes, parasieten of stonden slecht in de grond doordat bijvoorbeeld de wortels aangetast waren. Ik denk dat voor een gezonde den, eik of beuk het pas kritiek wordt bij stoten van 140 tot 160 km/u.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef sjakie007 het volgende:
Ik hoor ze ook nog steeds. En dat is niet prettig als het donker is. Je weet niet of er een jouw kant op valt.
Ik denk dat ze er goed aan gedaan hadden gelijk op te schalen vanmorgen toen die zeer zware neerslag over het land trok, dat was heftiger dan voorspeld en dus een goede indicatie voor de grotere onstabiliteit van de naderende storm. Onstabiliteit is een heel belangrijke factor voor het veroorzaken van windvlagen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:10 schreef INViCTuS het volgende:
We hebben alleen bijna geen water hier en dat is wel een nadeelBomen hebben de leidingen vernield. Maaja, das weer is wat anders dan windkracht 9. Wel waren de waarschuwingen slecht en laat. Wij hadden het hier in het forum al dagen over een naderende zware storm.
Ik heb ze ook open staan, dan kan mijn slaapkamer nog even frisse lucht op doen. Normaal heb ik m'n ramen overdag op een aardige kier staan maar na een dag als vandaag had ik dan nu alleen nog maar kozijnen gehad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef VoreG het volgende:
De storm is nu echt voobij ik zit hier met ramen wagenwijd open en amper een zuchtje wind
ik denk dat de meeste mensen hun eigen schade nog niet hebben kunnen zienquote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:39 schreef sjakie007 het volgende:
Bij ons ligt de schotel eruit, waarschijnlijk is er wat op gevallen. Straks als het licht wordt maar even kijken.
Den Haagquote:
whehe..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Den Haag![]()
Kuttreinen. Nachtopvang uitgetrapt en flink loos gegaan in de binnenstad...
Als al die zooi bleef vliegen, waarom haalde je het niet snel binnen dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:46 schreef Logician het volgende:
mijn tafel vliegt rondjes in mijn tuin!
Hier in Zwolle anders wel. Het loeide gister als een gek rondom het huis, lantaarnpalen als een gek heen en weer aan het zwaaien. De schutting aan de overkant vloog weg, bomen werden ontworteld en af en aan rijdende brandweerwagens met sirene en alles. Dit was overigens de 2e golf wind, de eerste vond in de middaguren al plaats.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Tweede golf van wind is niet echt gekomen.
Valt tegen vandaag inderdaadquote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kan het niet een beetje gaan stormen of zo, het is zo rustig buiten.
Nou, dan woon jij aan de andere kant van de wereld ofzoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef VoreG het volgende:
De storm is nu echt voobij ik zit hier met ramen wagenwijd open en amper een zuchtje wind
Eindhoven is het ook veel rustiger, hoewel het nog wel lekker waait.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:35 schreef Nolius het volgende:
[..]
Nou, dan woon jij aan de andere kant van de wereld ofzo
Is idd een verademing na gister, de volgende storm ga ik geen P2000 meer kijken, niet goed voor mijn gemoedsrust!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Eindhoven is het ook veel rustiger, hoewel het nog wel lekker waait.
ghehe.. valt toch wel mee?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is idd een verademing na gister, de volgende storm ga ik geen P2000 meer kijken, niet goed voor mijn gemoedsrust!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |