Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 21:33 |
![]() Linkjes De officiële Dakar site Wikipedia Trucks from Holland Een Nederlandse Dakar site Een andere Nederlandse Dakar site Alexxxxx zijn Dakar forum deel 1 van 2006 deel 2 van 2006 deel 3 van 2006 deel 4 van 2006 deel 5 van 2006 deel 6 van 2006 Le Dakar 2007 [Deel 1] Le Dakar 2007 [deel 3] Le Dakar 2007 [Deel 4] De Nederlandse deelnemers: ![]() Trucks ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Auto teams ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Motoren teams ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() Deze op is mede mogelijk gemaakt door ThaFreak, Josvg, Baan1980 en Alexxxx DE OP | |
existenz | woensdag 17 januari 2007 @ 21:34 |
De modjes zijn snel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 21:35 |
De laatste loodjes? Er komen nog een aantal dagen, dus waarschijnlijk ook nog een nieuw topic ![]() Tevens Truck Volgende Post | |
Vakkie_W | woensdag 17 januari 2007 @ 21:36 |
![]() | |
jpjedi | woensdag 17 januari 2007 @ 21:40 |
tvp ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 21:41 |
quote:*KUCH* | |
jpjedi | woensdag 17 januari 2007 @ 21:43 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 januari 2007 @ 21:44 |
quote:http://images.google.nl/images?hl=nl&q=willekeurig+mooi+plaatje+van+Le+Dakar&btnG=Afbeeldingen+zoeken | |
HPoi | woensdag 17 januari 2007 @ 21:45 |
![]() ![]() Voor alle VW-fans: Miller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() | |
jpjedi | woensdag 17 januari 2007 @ 21:48 |
quote:oke oke got the message.. ![]() ![]() | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 21:51 |
![]() ben der weer ![]() | |
JosvG | woensdag 17 januari 2007 @ 21:59 |
![]() TVP, met de Vespa naar Dakar ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door JosvG op 17-01-2007 22:04:46 ] | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 22:09 |
Even wat platen gezocht op internet:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
existenz | woensdag 17 januari 2007 @ 22:10 |
Ik wil ook meedoen in een Hummer ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:11 |
quote:Dan ben je een echte held ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:11 |
quote: ![]() Hummer kan je het niet noemen | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 22:15 |
Vooral het opduwen van een andere deelnemer door Gordon is mooi om te zien ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:17 |
Hoe gaat het met Stacey z'n navigator? | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 22:19 |
Die is aan de beterende hand. Dus hopelijk zien we morgen weer vuurwerk van Stacey | |
TargaFlorio | woensdag 17 januari 2007 @ 22:22 |
![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:43 |
Arme Charly... "gaat het?" "......................... neeh" | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 22:45 |
Anders had Stacey volgens eigen zeggen met een hand aan het stuur gewonnen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:45 |
quote:Uiteraard ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 22:50 |
Bekx vindt het meer een WRC rally. Daarin heeft ie mijns inziens wel een punt, want de dakar moet zwaar zijn, veel duinen en weinig wegen/paden. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:51 |
quote:Deze proef sloeg nergens op imo | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 22:58 |
dat zand ![]() ze staan echt met bosjes stil... | |
MikeyMan | woensdag 17 januari 2007 @ 22:58 |
![]() | |
existenz | woensdag 17 januari 2007 @ 23:01 |
Verhoeven ligt daar op zijn dooie gemak ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 23:02 |
Toch wel sneu voor VW ![]() | |
existenz | woensdag 17 januari 2007 @ 23:08 |
Ludivine Puy is leuk ![]() | |
pr0f | woensdag 17 januari 2007 @ 23:09 |
Als je er na een week dakar nog zo fijn uit ziet ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 23:10 |
quote:Frans ![]() | |
JimmyBoy | woensdag 17 januari 2007 @ 23:16 |
Waarom maken we geen FOK! Team voor 2008 dan? ik rij!!!! Mocht dit idee nog niet naar voren zijn gekomen zijn alle credits voor dit idee van mij ![]() Naam: FOK! Dakar Team © tm hadtsekiedee | |
Barbaaf | woensdag 17 januari 2007 @ 23:18 |
![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 23:19 |
quote:Ik denk niet dat als ik mijn leven op het spel zet dan bij 1e jimmyboy instap ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 23:21 |
Ik wil in 2010 wel mee in de tocht van Alex naar dakar | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 17 januari 2007 @ 23:25 |
quote:Ik ook ![]() | |
JimmyBoy | woensdag 17 januari 2007 @ 23:27 |
quote:Moet je zelf weten ![]() Amsterdam - Dakar is trouwens ook onwijs tof!!! Is een barrel race. Mijn broer heeft daar ook aan meegedaan. | |
CrazyCavia | woensdag 17 januari 2007 @ 23:28 |
"Ik ga echt nooit weer!" ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 23:29 |
Wuffen is het door de woestijn heen tuffen ![]() ![]() ![]() Aldus Chiel Beelen | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 23:33 |
Mooie beeld die weg zakkende motoren. ![]() Dat met dat intervieuw in die amerikaanse pickup. Dat heb ik vande week al eens ergens gezien? eurosport paar dagen geleden. Doet RTL ook niet al hun intevieuws zelf? | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 23:34 |
Wel apart dat ze met een automaat rijden. Zo'n wagen is toch wat zwaarder dan een handgeschakelde wagen? | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 23:35 |
huh was toch geen automaat? heb ik niet op zitten letten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 januari 2007 @ 23:38 |
Dat van die Fransen met die Chevrolet wel. | |
MasterMido | woensdag 17 januari 2007 @ 23:54 |
Hier de rest van de gegevens van die bak. TECHNICAL SPECS > Frame : tubular, tube 25CD4S. > Engine : Chevrolet Corvette C6, V8 aluminum block > Power (restrained) : 300 hp > Torque : 70 m/kg > Gearbox : semi-automatic (converter), 4 gears. > Transmission : to back wheels, rigid axle > Shock absorbers : King, with bottles of nitrogen > Brakes : Brembo discs, with 4 pistons stirrups > Gas capacity : 560 liters > Rims : 15 ou 17 inches > Pneumatics : Toyo Open Country M/T, in 37/14,5/15 or 37/13,5/17 > Length: 5,50 m > Width : 2,05 m > Height : 1,75 m > Footing : 3,10 m > Weight : 1750 kg ![]() | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 00:29 |
TVP Met een webshots album vol X1`s en X2`s http://rides.webshots.com/album/556319775DEIYtq?action=&track_pagetag=/page/photo/rides/trucks/&track_action=/ViewActions/FullAlbum EDIT Enzo staat de X2 er nu bij midden in de woestijn....... ![]() http://image16.webshots.com/16/8/31/81/2542831810099834896xCQhxB_ph.jpg?action=&track_pagetag=/page/photo/rides/racing/&track_action=/Shortcuts/FullSize | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 00:33 |
quote:die foto komt me bekend voor ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2007 @ 00:35 |
Mooie platen. Alleen wil ie dat plaatje van de X2 niet rechtstreeks tonen | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 00:39 |
Jaaaa, jammer dat ze niet bij elkaar staan in dezelfde staat als die van de X1 ![]() Zie hier de presentatie foto... Ze zijn er gewoon alle 3 er nog bij. Jan, Hugo Duisters (rijder 3e T4) en Yvo Geusens (navigator 3e T4. staat Jens Gensens op, maar dat is verkeerd volgens mij) http://rides.webshots.com/photo/2225090610099834896HQYAmV | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 00:55 |
Jan aan de thee (hier had die al een buik)![]() De neus uit 82 meen ik ![]() Het 2-kopig monster ![]() En nog wat meer foto`tjes ![]() http://www2.shrani.si/files/r1985lag415702.jpg http://www2.shrani.si/files/parijsda415703.jpg http://www2.shrani.si/files/parijsda414786.jpg http://www2.shrani.si/files/5kapotac414787.jpg http://www2.shrani.si/files/184427987.jpg | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 01:01 |
quote:zo dan ![]() http://rides.webshots.com/photo/2542831810099834896xCQhxB | |
Mikkie | donderdag 18 januari 2007 @ 01:05 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:45 ] | |
area51 | donderdag 18 januari 2007 @ 01:43 |
quote:Die bak in die Chevrolet werkt ongeveer hetzelfde als in de Iveco semi-automaat, je hebt geen koppelingspedaal nodig, maar je moet gewoon schakelen. | |
Automatic_Rock | donderdag 18 januari 2007 @ 04:13 |
Ja, hier mijn tvp met de nog steeds openstaande vraag: Waar zijn de foto's van de crash van Henk ![]() | |
Kill_em_all | donderdag 18 januari 2007 @ 08:58 |
quote:Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijk ![]() Hoorde gister trouwens wel van die FIA (?) flip op RTL7 dat ze in de toekomst geen trucks meer willen met 2 motoren en turbo's. Ik snap die dat regelgezeik eigenlijk niet zo. In de F1 is dat ookal zo erg. Stel gewoon een paar regels op zodat het iig redelijk veilig is en laat voor de rest mensen lekker bouwen wat ze willen bouwen. Lekker boeiend of je nou 150 of 200 kan, als het misgaat met die snelheden maakt dat ook weinig meer uit. Net als met de f1, laat iedereen gewoon weer lekker V12's met 1500pk bouwen. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 09:38 |
zijn er nog trucks met twee motoren dan? zonder turbo zakt het vermogen volgens mij wel extreem... | |
MasterMido | donderdag 18 januari 2007 @ 10:02 |
quote:tvp's moet een mooi plaatje bij ![]() | |
Gurb | donderdag 18 januari 2007 @ 10:36 |
mijn tvp is met een gedicht van Olav Moll van de site van Exact Manquote: ![]() | |
Ambrosius | donderdag 18 januari 2007 @ 11:45 |
Stiekeme tvp. | |
sloumy | donderdag 18 januari 2007 @ 11:51 |
quote:Wat volgens mij meer het idee erachter was, is dat er dan wel een team mee kan doen met een bijzonder doorontwikkelde truck, maar het probleem dan is dat er bijna geen concurentie voor is, dus je eigelijk nooit echt een eerlijke wedstrijd krijgt. Dit was volgens mij ook geval toen DAF met zijn X2 enzo kwam, die waren gewoon zo veel sneller dan de rest. Om de drempel wat lager te laten voor mensen om met de vrachtwagens mee te doen en de kosten wat te drukken is het gewoon verstandiger om met gedeeltelijk standaardtrucks te rijden. Ikzelf vind dat ook wel mooi en die trucks van tegenwoordig gaan hard zat. | |
Kill_em_all | donderdag 18 januari 2007 @ 12:03 |
Om eerlijk te zijn boeit competitie me geen reet in de Dakar. Het enige wat ik wil zien is dat ze zo snel mogelijk door de woestijn heen rijden en wie er wint boeit me niet echt. Bij WRC heb ik dat ook, wil ze gewoon zo hard mogelijk zien scheuren en de winner boeit niet. Bij F1 wil ik dan juist weer wel competitie zien. Denk dat dat komt omdat je met Rally's eigenlijk in je eentje rijdt terwijl je bij racen met elkaar op een baan zit. | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 12:08 |
quote:Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven. | |
Coelho | donderdag 18 januari 2007 @ 12:25 |
Wat was de gedachte achter die dubbele cabine van Jan? Stapte hij over als hij niet meer vooruit kon vanwege het diepe zand, om dan maar achteruit te gaan (andere kant vooruit?). | |
johan1957 | donderdag 18 januari 2007 @ 12:29 |
14 - Verhoeven and Goncalves in the lead at km 97 Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION; Nr 33, PAULO GONCALVES - HONDA, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed km 97, Frans Verhoeven and Paulo Goncalves were both in the lead of today’s special stage with the exact same time of 1h24’04, 52" ahead of Isidre Esteve and 53" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter. It also needs to be said that the first 11 bikers have regrouped and are now driving together. ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 12:30 |
quote:dat was de allereerste truck met twee motoren. Hij heeft gewoon letterlijk twee truck in elkaar geplakt. achterste cabine kon wel gebruikt worden in het jaar dat ie mee ging als wedstrijdtruck, maar deed dat is alleen een keer gebeurd om mee te patsen geloof ik. Later is die achterset cabine nog kapot gereden, en er is een dik stuk staal overheen gelast. | |
Kill_em_all | donderdag 18 januari 2007 @ 13:03 |
quote:Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beter ![]() | |
Gurb | donderdag 18 januari 2007 @ 13:10 |
quote:12:50 - bike 4 - Esteve in the lead at CP1 Nr 4, ISIDRE ESTEVE - KTM, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed at CP1 (km 138), Spaniard Isidre Esteve was timed as the provisional leader of the day’s special stage, 50" ahead of Dutchman Frans Verhoeven and 58" ahead of Portuguese Paulo Goncalves. niet meer voorop inmiddels, maar wel een podiumplaats | |
johan1957 | donderdag 18 januari 2007 @ 13:16 |
Als ik die tijden zo even snel zie, zit Verhoeven ook bij dat groepje Coma en Despres (en heeft hij dus die tijd ingehaald). Als hij geen problemen krijgt, moet hij die hoge positie dan wel vol kunnen houden ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 13:23 |
quote:Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden. De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden. | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 13:29 |
quote:Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld. actieve veerophanging, ABS, anti-slipsystemen, flipper versnellingsbakken, etc, etc....... en de formule 1 is niet echt gebaseerd op productiemodellen!! Denk dat als je het reglement openlaat voor creativiteit dat er meer systemen uit de sport komen naar de normale wereld dan met een erg dicht getimmerd regelement | |
Neluhz | donderdag 18 januari 2007 @ 13:35 |
dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd. dakar is een reclamemiddel, vind ook dat de voertuigen geen mijlen mogen verschillen van productievoertuigen. | |
Venderwel | donderdag 18 januari 2007 @ 13:37 |
Als ik die tracking zo zie staat Verhoeven nu stil.... | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 13:50 |
Na 54km ligt Stacey op kop, met 1'02" op van Ginkel... Na 54 kilometer gewoon al 1 minuut voorliggen, terwijl je als 7de bent gestart (dus 6 auto's voor je hebt op een smal parcours). | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:02 |
edit: niet goed gekeken... | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:03 |
quote:Iritrack | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:05 |
Ja, zag het al... Had m'n ogen dicht... ![]() | |
Gurb | donderdag 18 januari 2007 @ 14:24 |
quote:na 82 km ligt ie nog steeds 1e, met 54 seconden op Wuf | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:28 |
Ja, maar met verhoeven gaat het dus niet zo best ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:28 |
quote: ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:31 |
benbekthi op 1 bij de trucks? :| Mooi klote voor verhoeven... ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:34 |
quote:LOL ![]() edit: Trouwens, 11 minuten voor op Stacey? Zal wel een foutje van de iritrack zijn, lijkt me onlogisch. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:35 |
Mooie is dat dat dus al voorbij is... Dakar site linkt je naar het eerste checkpoint... Als je cp4 selecteert is stacey vooraan... | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:37 |
quote:Ja, maar die Benbekthi is véél later dan Hans gestart. Hij zou dus makkelijk achteraan kunnen rijden en toch een tijd neer kunnen zetten die veel sneller is dan Hans. Bij tijdmeting 4 (110km) is hij er nog lang niet. Dan zou hij dus eventueel als hij daar voorbij kwam ook nog sneller dan Hans kunnen zijn. | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 14:40 |
quote:Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:42 |
quote:Bij PV2 staat ie ook niet in de top 5? | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:44 |
quote:Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten? | |
existenz | donderdag 18 januari 2007 @ 14:44 |
quote:Mwha, ¤20k + motor heb je nodig. Is niet zo gek veel hoor.... | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:45 |
quote:Bij mij wel, 5'39" los op Stacey. | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:46 |
quote:Voor een motorrijder wel ja, voor een truckteam liggen de zaken nét iets anders ![]() | |
existenz | donderdag 18 januari 2007 @ 14:47 |
quote:Dat is toch 20k x 3 (Iedere deelnemer is toch 20k?) + waarde truck. Zoiets toch? | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 14:47 |
quote:Ah, nu wel ja... Maar wel weer 6 minuten verloren dus ![]() | |
existenz | donderdag 18 januari 2007 @ 14:47 |
quote:Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 14:50 |
quote:Exact-MAN is een semi-fabrieksteam, met veel te veel sponsoren, absoluut geen hobbyteam ![]() | |
Kill_em_all | donderdag 18 januari 2007 @ 15:10 |
quote:Autosport is nou eenmaal commercie. Als je dakar wint kan je als merk dus zeggen: Kijk eens hoe snel en betrouwbaar onze wagens zijn! in hoeverre die dingen op de productiemodellen lijken is niet interresant. Dat gaat nu namelijk ook al niet op. Motorisch mag er dan misschien niet veel anders zijn, maar bv de hele ophanging en vering is nou niet bepaald productiemodel achtig dus of je dan ook nog motorisch dingen veranderd maakt dan ook niet zoveel meer uit. Waarom denk je dat bmw en toyota zoveel geld in de F1 pompen? is alleen maar prestige die reclame oplevert en datzelfde geld voor dakar. Win je dan kijken mensen daar tegen op en willen ze iets van jouw hebben, of dat nou in lijn staat met wat hun kopen maakt geen drol uit. quote:Het lompe is dan weer dat die aapjes bij de FIA de F1 juist weer veel meer naar de ''normale'' auto's doe willen laten gaan zodat de ontwikkelingen in de F1 gebruikt kunnen worden voor road cars (denk aan het hergebruiken van de motor en rem energie, andere vormen van brandstof etc). quote:Dat hoor je wel vaker, ook bij de F1, maar ik vind dat je niet teveel naar kleinere teams moet kijken. Waar F1 het ultime is kwa baanracen is dakar het ultime kwa rally racen en dan vind ik dat je niet teveel naar de kosten moet kijken. Op het hoogste niveau moeten alleen de prestaties tellen, als je voor weinig geld mee wil doen moet je maar een andere klasse zoeken. | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 15:12 |
quote:Nee, ik zit er juist over in dat ik het niet kan betalen ![]() Maar ja, dat probleem heb ik al getackeled, ik heb toch gene behoefte aan een wedstrijd-element ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 15:13 |
quote:Tridec valt ook wel redelijk onder het kopje geslaagde ondernemingen dacht ik zo. | |
ThaFreak | donderdag 18 januari 2007 @ 15:14 |
waar is de gecrashde kamaz nu ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 15:14 |
quote:Ben ik het in zekere zin wel mee eens, maar niet helemaal. Het is voor de klant natuurlijk alleen maar positief dat het merk dat je rijdt een Dakar wint. Maar voor MAN komt het ook van de andere kant. Een Dakar is een ultieme materialentest, en daarom willen ze dus materiaal dat op productiemodellen komt ook aan Dakar mee laten doen. | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 15:21 |
quote:wel opvallend dat dakarspecialist is verdwenen direct na zn aankondiging die foto's te gaan posten... en dat er verder ook NIEMAND foto's van heeft.... | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 15:27 |
quote:De organisatie zelf heeft een mediastilte rond de Kamaz uitgeroepen. Als Loprais er foto's van heeft is het een van de enige waarschijnlijk. Of er moet een andere privé rijder zijn die foto's heeft. De organisatie vond dat het er te erg uitzag om uit te zenden, want dat zou Dakar een slechte naam bezorgen ![]() Ik hoop dat we dakarspecialist nog een keer hier terugzien met de foto's. | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 15:30 |
quote:Maar het wrak van de X2, compleet met lijk, mocht wel? Als je mij vraagt is er aan dat wrak te zien welke regels ze u allemaal overtreden. Maar waarschijnlijk latren ze het wrak naar goede dakar traditie achter in de woestijn, hebben we in 2010 iets om naar te zoeken ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 18 januari 2007 @ 15:42 |
quote: ![]() | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 15:44 |
quote:Die X2 is al 20 jaar terug, er is veel veranderd sindsdien quote: ![]() ![]() | |
CrazyCavia | donderdag 18 januari 2007 @ 15:51 |
Helaas, Verhoeven op de lijst met uitvallers. | |
existenz | donderdag 18 januari 2007 @ 15:55 |
quote:Inderdaad tegenwoordig kan zoiets niet meer uitgezonden worden... | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 16:00 |
Mardeev stevent toch op de dagoverwinning af... | |
Mikkie | donderdag 18 januari 2007 @ 16:02 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:45 ] | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 16:03 |
quote:Nu is de publiciteitsdruk op Dakar groter dan toen. | |
existenz | donderdag 18 januari 2007 @ 16:04 |
quote:En begint men meteen te roepen over afschaffing bij een ongeluk... | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 16:06 |
quote:Nou, hij was wel heel negatief over de totale gang van zaken zo... Dus misschien dat dat nog tegenvalt... | |
MasterMido | donderdag 18 januari 2007 @ 17:05 |
quote:niet bij mij ![]() | |
ThaFreak | donderdag 18 januari 2007 @ 17:08 |
einduitslagen van vandaag:quote: [ Bericht 8% gewijzigd door ThaFreak op 18-01-2007 17:22:19 ] | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 17:11 |
Die benbekthi is nergens meer... En bekx? | |
ThaFreak | donderdag 18 januari 2007 @ 17:16 |
quote:update ![]() nu weer op 12 ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door ThaFreak op 18-01-2007 17:22:41 ] | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 17:40 |
quote:Make up your mind dude ![]() | |
ThaFreak | donderdag 18 januari 2007 @ 17:49 |
quote:14de ![]() quote: | |
nogal | donderdag 18 januari 2007 @ 17:56 |
Jammer van verhoeven, had hem een top 10 positie toch wel gegunt. Nu dan maar extra Stacey aan gaan moedigen ![]() | |
MasterMido | donderdag 18 januari 2007 @ 18:09 |
quote:hehe knuiman niet vergeten staat 13e | |
JohnHannibalSmith | donderdag 18 januari 2007 @ 18:21 |
verbaast me dat nog niemand het heeft gehad over de uitzending van gisteravond, waar die knuppel het lef had om te zeggen dat niemand aandacht besteedt aan Knuiman, terwijl hij het zo goed doet. Het ultieme bewijs dat het geen journalisten meer zijn, maar betaalde [woord naar keus] | |
dorpsgek | donderdag 18 januari 2007 @ 18:30 |
quote:Deze truck is 2 jaar gebruikt. 1e jaar als wedstrijdtruck (grijze bak met een rode bliksemschicht). 2e jaar als servicetruck voor de "bull" (geel met rood wit blauwe streep) | |
dorpsgek | donderdag 18 januari 2007 @ 18:37 |
Nog even over de astra truck met inklapbare rupsbanden. In deze truck zat toendertijd princes Stephanie of die andere griet uit Monaco. Ik heb daar nog ergens een foto van liggen (de truck met de rupsbanden dan hé) | |
JosvG | donderdag 18 januari 2007 @ 18:40 |
quote:Samen met Prins Albert van Monaco ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 januari 2007 @ 18:58 |
quote:klopt, en in het jaar als servicetruck is de plaat er overheen gekomen, en een dikke duek in de cabine. Technisch was ie wel hetzelfde als de Bull btw. Het was gewoon een rijdende verzameling reserve-onderdelen. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 19:04 |
quote: | |
TargaFlorio | donderdag 18 januari 2007 @ 19:32 |
quote:Hoe bedoel je dat hij negatief was? Heb je eventueel link naar artikel? | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 19:35 |
Ja, weet niet meer waar ik dat gelezen had... Maar hij baalde flink dat z'n exposure naar de kloten was, zoals hij zelf vond... | |
Kill_em_all | donderdag 18 januari 2007 @ 21:13 |
quote:Wat zijn die Fransen toch debiel zeg... In elke motorsport worden crashes juist uitgezonden (trek tenslotte meer kijkers dan gewoon rondjes rijden) en nu zou het opeens te erg zijn ![]() | |
Mikkie | donderdag 18 januari 2007 @ 22:30 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:46 ] | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2007 @ 22:39 |
Robbie Gordon ziet het wel zitten om 3 Ginafs aan te schaffen voor de service trucks, waarvan een snelle assistentie truck. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 22:40 |
Ik zag het... Vet joh... Hebben die 606-en waar ze het over hadden ook die onafhankelijke ophanging? edit: of zeidie 6x6? edit2: wel hydropneumatisch, niet onafhankelijk dus ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2007 @ 22:43 |
Idd de 6x6 als servicetruck en een T4 als snelle assistentie en die onafhankelijke vering beviel hem ook wel. | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 22:47 |
Bizar dan dat die vent 2 6x6-en wil hebben en een snelle truck... Gaat zeker veel kapot aan die hummer ![]() | |
Marcosss | donderdag 18 januari 2007 @ 22:57 |
Die Verhoeven zag er niet al te best uit, wel jammer dat hij op deze manier moet uitvallen. Zeker nu er vandaag kans was op een top-3 plek in de etappe. Lijkt me behoorlijk pijnlijk trouwens om je eigen schouder "terug te zetten". | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 22:59 |
Ja, zo zag het er ook uit... Dacht dat ie zo tegen de grond zou gaan... ![]() | |
MikeyMan | donderdag 18 januari 2007 @ 23:01 |
Zo, dat is strontirritant, die mitsubishireclames erdoorheen ![]() | |
MasterMido | donderdag 18 januari 2007 @ 23:39 |
quote:o ik vind het leuk ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 18 januari 2007 @ 23:42 |
Die jap, en z'n Toyota ![]() | |
Baan1980 | donderdag 18 januari 2007 @ 23:43 |
quote:Je moet natuurlijk ook een hele berg onderdelen meenemen voor de snelle T4. Dan is 1 6x6 een beetje krap voor een team met ambitie. Vraag me dan ook weer af of zijn T5 mercedesen niet goed zijn of dat hij dan wel gelijk 1 merk wil hebben qua assistentie voor de eenvoudigheid (op onderhoudsgebied) | |
MikeyMan | vrijdag 19 januari 2007 @ 00:06 |
quote:Zit wat in ja... Maakt mij ook niet uit verder... Laat iedereen maar daf's en ginaf's kopen hoor ![]() | |
Mikkie | vrijdag 19 januari 2007 @ 00:13 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:46 ] | |
Kill_em_all | vrijdag 19 januari 2007 @ 00:14 |
quote:Nouja voor iemand die met 120 tegen de grond is geklapt ziet ie er anders nog goed uit. Voor hetzelfde geld sta je helemaal niet meer op. Als die zijn eigen schouder heeft terug gezet zit het er trouwens dik in dat die al vaker uit de kom is geweest. | |
Gurb | vrijdag 19 januari 2007 @ 11:56 |
quote: quote: quote:Aardig slagveld zo | |
JosvG | vrijdag 19 januari 2007 @ 11:59 |
![]() ![]() | |
Baan1980 | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:05 |
Coma...?? Depres dan weer 1 !!!! Het is wel een slagveld bij de motoren zeg. Het hele repsol team ligt er uit. Het halve Gauloise team ligt eruit. En terwijl er toch al heel wat mensen vanuit de top zijn overleden afgelopen jaren bij Paris-dakar. Lijkt me dat ze dan toch wat voorzichtiger gaan rijden dan ze daarvoor deden | |
Dangel | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:13 |
Wie heeft er foto's van de Dangels die mee hebben gedaan aan de Dakar? | |
Dangel | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:14 |
quote:Hino is ook Toyota. | |
Peterselieman | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:26 |
Dat is wel een erg slagveld bij de motoren in 2 dagen tijd ![]() | |
HansU | vrijdag 19 januari 2007 @ 12:41 |
Dakar blijft Dakar, je hebt pas gewonnen als je over de streep bent. Jammer voor Coma, maar hij moest geweten hebben dat dit kon gebeuren. | |
Gurb | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:07 |
quote: quote: quote: | |
JosvG | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:10 |
quote: | |
JossNL | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:30 |
Wat een actie van Pujol hey ![]() ![]() Hij's nu ook binnen op 3u | |
HansU | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:32 |
quote:Briljante actie. Coma zal er ongetwijfeld om kunnen lachen ![]() Tussen het huilen door dan. | |
jochem8 | vrijdag 19 januari 2007 @ 15:38 |
Ik heb een aantal delen gemist ![]() @Mikkie Dakar zou ik opnemen op mijn MediaCenter, maar ik heb de verkeerde tunerkaarten gekregen dus ik kan er nog steeds niks mee ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door jochem8 op 19-01-2007 15:47:42 ] | |
Gurb | vrijdag 19 januari 2007 @ 16:01 |
1 512 LOPRAIS (CZE) 14:02:43 03:17:43 2 501 STACEY (HOL) 13:58:38 03:21:08 3 527 MARDEEV (RUS) 14:10:22 03:24:22 4 513 VAN GINKEL (HOL) 14:07:25 03:24:55 5 503 DE AZEVEDO (BRE) 14:28:50 03:26:50 6 508 JACQUOT (FRA) 14:16:27 03:27:27 7 530 BROUWER (HOL) 14:29:51 03:32:51 8 505 RESHETNIKOV (RUS) 14:19:42 03:36:42 9 506 VISMARA (ITA) 14:36:35 03:38:05 10 517 VILA ROCA (ESP) 14:35:58 03:38:28 11 547 LEIHENER (ALL) 14:41:51 03:42:21 12 511 BEKX (NED) 14:41:27 03:42:27 13 507 SUGAWARA (JAP) 14:46:56 03:54:56 14 516 ECHTER (ALL) 14:50:35 03:56:05 15 519 TOMECEK (CZE) 14:42:13 04:00:13 -------------------------------------------------------------------------------- | |
HansU | vrijdag 19 januari 2007 @ 16:02 |
jammer, net geen NL winst dus vandaag, of is dat nog een tussenstand? | |
Mikkie | vrijdag 19 januari 2007 @ 16:56 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:46 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() Fijn dat Tatra weer voorin meedoet. Hopelijk zijn ze volgend jaar weer echt een serieuze titelkandidaat ![]() En iets zegt me dat dat heel Kamaz fotogebeuren nog een staartje krijgt.... | |
Automatic_Rock | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:38 |
Wat voor staartje zat je aan te denken?? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:47 |
quote:de foto's komen in ieder geval. en dan zin er een paar moegelijkheden: *grote problemen voor de fotograaf en publicist *grote problemen voor Kamaz *grote problemen voor organisatie *een combinatie van 2 of 3 van de bovengenoemde punten. | |
Automatic_Rock | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:49 |
Nu ja, de mensen die ze op fok willen posten verdwijnen sowieso naar het schijnt | |
ThaFreak | vrijdag 19 januari 2007 @ 17:59 |
quote:die foto's komen niet meer ben ik bang ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:02 |
quote:Oh jawel hoor, die foto's komen ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:03 |
quote:krijg je ze ofzo ![]() doe mij ze dan ook gelijk, pleur ik ze wel op internet ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:04 |
Staj je bij de russische grens, ff een douane-beambte omkopen met een Kamaz foto ![]() Ies very spezjal ![]() | |
Mikkie | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:05 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:47 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:05 |
quote:Ik heb nog geen toezeggingen in ieder geval | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:14 |
Beste , Zojuist stoven ze over de finish, Tonnie van Deijne en Wouter Rosegaar in hun snelle Mitsubishi L200. Vandaag een regelmatige Special Stage waarin een, op dit moment, 35e tijd neer werd gezet. De racetruck doet het vandaag wat rustiger aan na de problemen met het chassis die vannacht verholpen zijn. Het is zaak om alles heel te houden in Dakar. Jimmink, Jans en de Snaijer gaan echter stug door en scoorden bij Check Point 1 een alleszins acceptabele 34e doorkomsttijd. Bron. www.deijnedakar.nl UITSLAG VRACHTWAGENS 1 512 LOPRAIS (CZE) 14:02:43 03:17:43 2 501 STACEY (HOL) 13:58:38 03:21:08 3 527 MARDEEV (RUS) 14:10:22 03:24:22 4 513 VAN GINKEL (HOL) 14:07:25 03:24:55 7 530 BROUWER (HOL) 14:29:51 03:32:51 12 511 BEKX (NED) 14:41:27 03:42:27 28 570 DE BOER (HOL) 15:31:50 04:11:20 34 579 JIMMINK (HOL) 15:33:07 04:36:37 UITSLAG AUTOS 1 303 SAINZ (ESP) 12:27:22 02:30:22 2 302 PETERHANSEL (FRA) 12:37:48 02:30:48 3 305 MILLER (USA) 12:43:40 02:32:40 35 374 VAN DEIJNE (HOL) 13:42:14 03:09:14 44 327 LOIX (BEL) 13:48:28 03:16:58 59 438 SCHOO (HOL) 14:20:15 03:31:45 UITSLAG MOTOREN 1 002 DESPRES (FRA) 11:25:26 03:00:56 2 146 CLASSEN (AFS) 11:15:45 03:04:45 3 009 BLAIS (USA) 11:34:33 03:07:03 22 011 KNUIMAN (HOL) 11:52:28 03:28:28 33 233 WILLEMSEN (HOL) 12:27:19 03:36:19 34 092 DE GROOT (HOL) 12:16:46 03:36:46 38 040 VAN PELT (NED) 12:15:14 03:37:44 40 138 VAN DER LAAN (HOL) 12:17:01 03:38:31 41 211 PRONK (HOL) 12:14:54 03:39:24 55 140 VAN LEE (HOL) 12:44:22 03:51:22 69 093 POL (HOL) 12:31:04 03:58:34 75 139 VAN DORP (HOL) 13:00:59 04:00:59 84 155 SNIJDERS (HOL) 13:13:27 04:06:57 107 180 STIJKEL (HOL) 13:32:18 04:29:48 108 106 ZUIDINGA (HOL) 13:51:16 04:30:46 118 134 DE GROOT (HOL) 14:01:55 04:44:55 122 208 KROON (HOL) 14:00:22 04:50:22 128 173 DE BOIS (HOL) 14:16:11 05:03:41 130 082 VISSER (HOL) 14:16:10 05:04:10 HET IS OVER VOOR MARC COMA ... No. 1, MARC COMA - KTM, SUPER PRODUCTION IS NA 34 KM DE WEG KWIJT EN KOMT TE VALLEN. MARC COMA IS MET DE HELICOPTER NAAR HET BIVAK GEBRACHT. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:18 |
quote:Je meent het, lex. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:23 |
quote:Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet 90% van de lurkertjes niet ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:41 |
quote:Zou je denken? ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:43 |
quote:ja..... zo ben ik er 1 van die dat niet wist | |
Baan1980 | vrijdag 19 januari 2007 @ 18:47 |
Me too ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:24 |
quote: ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:43 |
quote:Inderdaad. Dit geldt ook voor de trucks. De waarschijnlijke zege van Stacey mag dan wat glans missen vanwege het uitvallen van z'n grootste 3 concurrenten, echter "to finish first, first you have to finish". | |
Marcosss | vrijdag 19 januari 2007 @ 20:56 |
quote:Dat is waar inderdaad, maar hij had natuurlijk ook zijn andere schouder uit de kom, dan lijkt het me nóg wat pijnlijker om hem terug te zetten ![]() Jammer dat Coma uitvalt, zeker nu de hele lastige etappes voorbij zijn. Maar nu Despres voorop ligt, heeft Verhoeven ook nog een beetje iets te vieren ![]() Trouwens, Knuiman wel in de top-10 na vandaag. Hopelijk kan hij dat vasthouden. | |
Marcosss | vrijdag 19 januari 2007 @ 22:36 |
Haha, wat een held, die Daniel Willemsen ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 19 januari 2007 @ 22:50 |
"Echt nooit weer" ![]() | |
Mikkie | vrijdag 19 januari 2007 @ 23:08 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:47 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 20 januari 2007 @ 12:44 |
mooi dit ![]() http://www.rtl.nl/(vm=/sp(...)derooy.avi_plain.xml (zal wel een repost zijn ![]() | |
JosvG | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:33 |
Is er morgen eigenlijk nog een getimede rit, of is dat slechts voor de eer? Kortom: Als Hans vandaag gewoon normaal rijd, heeft hij dan gewonnen of is het morgen pas zeker? | |
TargaFlorio | zaterdag 20 januari 2007 @ 13:44 |
quote:Inderdaad | |
existenz | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:03 |
quote:Op het strand is getimed zover ik weet. | |
JosvG | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:36 |
quote:De eerste 3 zijn binnen, volgens de tracker hebben ze ook flink wat voorsprong op de rest! En Jacquot eerste ![]() | |
Marcosss | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:40 |
Van Ginkel staat al een hele tijd vast op hetzelfde punt, volgens de tracker. Die gaat dus waarschijnlijk zijn 3de plek verliezen aan Loprais. | |
nogal | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:04 |
quote:nu op de site staat stacey bij mij echt 4e hoor ![]() edit: Van ginkel als 10e binnen en staat nu 4e in algemeen klassement op 6 min van Loprais dus het kan nog! [ Bericht 7% gewijzigd door nogal op 20-01-2007 15:09:51 ] | |
Marcosss | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:12 |
Van Ginkel met de langzaamste tijd van de 12 die binnen zijn. Die verliest net (met zo'n 5 minuten volgens mij) zijn 3de plaats aan Loprais ![]() edit: al gemeld door nogal, zie ik ![]() Maar ik verwacht morgen niet meer dan een paar seconden verschil tussen de verschillende trucks hoor. [ Bericht 18% gewijzigd door Marcosss op 20-01-2007 15:29:20 ] | |
Koebus | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:28 |
Ze moeten morgen nog wel de finish zien te halen. | |
nogal | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:30 |
quote:Hopen mag toch wel ![]() | |
Marcosss | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:41 |
quote:Zeker mag jij hopen ![]() Maar de special is 16 km morgen. Daar zie ik jammer genoeg weinig meer gebeuren. | |
JossNL | zaterdag 20 januari 2007 @ 18:46 |
Als je ziet hoe weinig ze vandaag allemaal weer op elkaar verliezen, die trucks, niet normaal. Tis wat Bekx gisteren zei: je moet ff een bandje wisselen en valt gewoon 8 plaatsen terug. | |
WEST | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:13 |
is d'r weer 1 dood? Eric Aubijoux biker nr 26 dies of a cardiac arrest staat op de live page van dakar.com | |
Eddy185 | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:38 |
De Dakar-karavaan is zaterdag opnieuw opgeschrikt door een dode. Motorrijder Eric Aubijoux werd getroffen door een fatale hartaanval. De Fransman had de klassementsproef met goed gevolg afgelegd (26ste) toen hij zich, volgens berichten van de organisatie, op 15 kilometer voor Dakar niet lekker voelde, afstapte van de motor en in elkaar zakte. http://www.rtl.nl/(/sport(...)20_eric_aubijoux.xml | |
Alexxxxx | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:40 |
Dat was m wellicht dus ook overkomen als ie thuis had gezeten de krant te lezen. | |
JossNL | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:47 |
"In het zicht van de haven." Wat sneu ![]() | |
WEST | zaterdag 20 januari 2007 @ 19:50 |
zo wat triest, maarja dat is hem wellicht ook eerder kunnen over komen. in principe had het weinig met dakar te maken door een valpartij ofzo. | |
MasterMido | zaterdag 20 januari 2007 @ 20:19 |
kan zo iets komen door extra inspanning ofzo? je bent wel hard aan het werk op zo'n motor. | |
Kill_em_all | zaterdag 20 januari 2007 @ 20:43 |
quote:Kan. Maar waarschijnlijk was er dan al iets mis met zijn hart. Als je hart gezond is moet je zo hard werken om een hartaanval te krijgen dat de rest van je lijf er al eerder mee ophoud volgens mij. | |
JosvG | zaterdag 20 januari 2007 @ 20:47 |
quote:Die kerel heeft 110 uur en 15 minuten straftijd ![]() En zonder die tijd heeft hij er nog 62 uur langer over gedaan dan Stacey ![]() | |
Tism | zaterdag 20 januari 2007 @ 21:06 |
Weer een slachtoffer! ![]() | |
Mikkie | zaterdag 20 januari 2007 @ 21:14 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:47 ] | |
JossNL | zaterdag 20 januari 2007 @ 21:18 |
Per niet gereden etappe (ik snap het ook niet) kan je blijkbaar kiezen voor 50uur straftijd. Tel daarbij op 5x een snelheidsovertreding en je zit aan de 110 uur, nog ergens wat minuutjes sprokkelen ét voila. Belachelijk ![]() | |
Mikkie | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:22 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 75% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:48 ] | |
Alexxxxx | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:24 |
Whehehe, gewoon in Lissabon 3 weken in het hotel blijven, 50 uur straftijd per dag incasseren, en op de dag van de finish naar dakar vliegen en vol trots de troostprijs in handen gedrukt krijgen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:34 |
Wat vertelde allard nou aan het eind? Iemand overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding? dus 2 dode vandaag? Ik kon het net niet volgen. | |
Mikkie | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:40 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:48 ] | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 20 januari 2007 @ 23:44 |
quote:ai, gelukkig maar. (enorm sneu voor Aubijoux natuurlijk.) | |
JB100-plus | zondag 21 januari 2007 @ 00:03 |
Hopelijk kan Van Ginkel zijn kleine achterstand nog goedmaken, 2 Nederlanders op het podium zou toch mooi zijn, al blijft het natuurlijk een topprestatie. Jammer dat er nog een dode is gevallen, maar hij had inderdaad ook kunnen sterven bij het uitlaten van zijn hond bijvoorbeeld. Alleen staat dit weer een beetje beroerder in de krant, "2e dode in Dakar rally". | |
Mikkie | zondag 21 januari 2007 @ 00:06 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:49 ] | |
Mikkie | zondag 21 januari 2007 @ 00:06 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:49 ] | |
Tommy_Kuklinski | zondag 21 januari 2007 @ 00:31 |
quote:Je begrijpt wat ik bedoel, neem ik aan. ![]() | |
dakarspecialist | zondag 21 januari 2007 @ 11:01 |
hoi foto van de kamaz komt was niet gelukt om te versturen vanuit de woestijn heb hier alvast en voor proefje hoe hijer uit kan zien deze kamaz is gecrasht tijdens een proefrit van de monteurs in dakar 2004 ging ook even fout ![]() foto van dit jaar komt groeten dakarspecialist | |
uncle_sjohie | zondag 21 januari 2007 @ 11:20 |
Zoiets had ik al wel ongeveer in gedachten... ![]() ![]() | |
TargaFlorio | zondag 21 januari 2007 @ 13:37 |
quote: ![]() Ik kan niet wachten. | |
TargaFlorio | zondag 21 januari 2007 @ 15:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ook een goed resultaat voor debutant (toch?) Loprais. Brouwer dagoverwinning bij trucks. | |
MasterMido | zondag 21 januari 2007 @ 15:14 |
Hulde stacey ![]() ![]() | |
MikeyMan | zondag 21 januari 2007 @ 15:17 |
Yepz, jammer van van ginkel though... | |
Alexxxxx | zondag 21 januari 2007 @ 16:43 |
en een dagetappe voor brouwer! ![]() | |
stinkie | zondag 21 januari 2007 @ 22:09 |
![]() 2 topics niet kunnen posten ![]() ![]() | |
psychosucker | maandag 22 januari 2007 @ 08:53 |
knappe prestatie van Stacey; misschien wel verstandig dat ie een mediatraining gaat doen.... | |
MasterMido | maandag 22 januari 2007 @ 09:19 |
quote:nue dat hoord bij dakar ![]() ![]() dat was het dan ![]() Hier nog ff paar keer kijken of de kamaz foto nog langs komt. | |
psychosucker | maandag 22 januari 2007 @ 09:24 |
Als je voor dit soort bedragen aan sponsering hebt/krijgt moet je naar mijn mening toch wel een beetje diplomatiek zijn; je sponsors willen positieve verhalen horen; en je eventueel willen inzetten voor promotionele activiteiten. Als je wat minder bot overkomt (oftwel aardig/leuk gevonden) dan komt er volgende keer nog veel meer geld los... .....Familie de Rooy heeft ook mediatraining gehad | |
MasterMido | maandag 22 januari 2007 @ 09:31 |
quote:misschien ging het daar mis ![]() was Jan daar wel bij? | |
sanger | maandag 22 januari 2007 @ 10:53 |
[Dakar] Eindstand Dakar 2007 | |
Gurb | maandag 22 januari 2007 @ 11:01 |
quote: | |
Automatic_Rock | maandag 22 januari 2007 @ 11:08 |
Weer een fraai stukje in het Brabants Dagblad... | |
Peterselieman | maandag 22 januari 2007 @ 11:30 |
Hier maar even het artikel uit het Brabants dagblad:quote: | |
Kill_em_all | maandag 22 januari 2007 @ 14:51 |
quote:Ja duh. Sommige sporten zijn nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd omdat je het hier niet kan beoefenen, het teveel geld kost of omdat je voor bepaalde sporten lichamelijk nou eenmaal niet geschikt bent. Leuk dat je worstelen kijkt, maar wil je dat doen dan moet je ook wel wat body hebben. | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:10 |
Gisteravond omstreeks 22.30 had ik een raar gevoel zeg, geen Dakar meer ![]() Het aftellen naar Dakar 2008 is weer begonnen, gelukkig is het WRC weer begonnen en duurt het niet meer zo gek lang voordat de F1 weer los barst. | |
Gurb | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:11 |
quote:Ik ook al, ben maar om 22.45 gaan slapen ![]() | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:15 |
quote:wel goed voor de nachtrust ja. Komt er niet een leuke Dakar Special met puur mooie nog niet uitgezonden beelden? Beeldmateriaal moet er toch zat zijn. Ik kan persoonlijk uren naar die mooie raced door woestijnbeelden kijken. | |
sanger | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:29 |
quote:Daar zit ik ook op te wachten eigenlijk........ | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 10:57 |
quote:met een half miljoen kijkers moet er toch markt voor zijn lijkt me. Een 2 uur durende special zonder interviews vol met in-car, helikopter en vaste camera beelden. | |
sanger | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:32 |
quote:PM me maar als je een zender vind die dat doet ![]() | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:34 |
quote:Het zal misschien eerder op een DVD komen, die je vervolgens een half jaar na de release voor 1,50 bij ieder tankstation kan kopen. | |
WEST | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:37 |
quote:ja ik had ook een raar gevoel ![]() ![]() | |
sanger | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:37 |
quote:Maakt dat uit ![]() | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:40 |
quote:tsja, ik weet natuurlijk niet of jij in de financiele positie zit om 1 euro 50 te kunnen missen voor een DVD ![]() | |
sanger | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:44 |
quote:Dan laat ik de Mars/Snickers en Cola maar liggen een keer ![]() | |
Autoreply | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:47 |
quote:Whaha, op zo'n toon schreef ik in 4 vwo ![]() Milieuschade agv de Dakar ![]() ![]() | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 12:50 |
quote:Ook even het artikel doorgelezen. Wat een ongelofelijk oninterresant pauper artikel zeg. De auteur heeft geen flauw idee waarover hij schrijft. Het begint al met een verkeerd gekozen titel en vervolgens veels teveel gelul met opsommingen om het verhaal heen. Het lijkt wel op een artikel voor een schoolkrant ofzo, van iemand die zonder kennis over de Dakar toch 2 pagina's moest vullen en daarom maar een stelletje socio en psychologen is gaan quoten. | |
WEST | dinsdag 23 januari 2007 @ 13:43 |
quote:voor de mensen die dicht bij eindhoven wonen | |
Koebus | dinsdag 23 januari 2007 @ 14:45 |
De foto's van de KAMAZ staan op hun eigen site http://www.kamazmaster.com/ Hij ziet er nogal uit de truck, ze hebben echt veel geluk gehad als je die rolkooi ziet. | |
Gurb | dinsdag 23 januari 2007 @ 14:52 |
ziet er aardig heftig uit, wel een mooie foto voor op het bureaublad ![]() Vooral hoe die kooiconstructie is verbogen aan de bestuurderskant ![]() | |
HansU | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07 |
quote:en die foto waar alle drie op een rijtje liggen in het ziekenhuis ![]() | |
uncle_sjohie | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:50 |
quote:Jah, hij is niet eens bij een las kapot zo te zien, hij is echt gewoon finaal doormidden.. Dat daar nog iemand levend uit is gekomen.. ![]() | |
TargaFlorio | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:39 |
quote: ![]() Die mannen zijn goed weggekomen. | |
jpjedi | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:46 |
tering hee..die Kamaz zit wel in elkaar.. ![]() Wel grappig die foto met die soepele joep-en op een rijtje in bed.. ![]() Dat verpleegstertje voldoet niet aan mijn beeld van Russische vrouwen met snor en spierballen.. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:58 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:50 ] | |
dakarspecialist | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:06 |
kamaz is slim geweest om dit zelf te plaatsen. houd veel geruchten weer buiten aardige klap geweest voor de mannen zal het zelf vertouwen wel hebben aangetast. we zullen zien groeten dakarspecialist | |
MasterMido | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:07 |
Ze wouden hem zeker eerst nog ff fixen staat een gereedschapskist naast ![]() | |
sanger | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:12 |
Mooie verpleegster ook trouwens! Dat moet een behoorlijke klapper geweest zijn. | |
jpjedi | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:35 |
quote: ![]() | |
JossNL | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:21 |
Die is goed in elkaar gefrommeld zeg ![]() | |
Muk | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:28 |
ik vroeg me af of henk knuiman een kindermoordenaar is ofzo, dat RTL hem als beste nederlander zelfs niet in beeld brengt. ik heb wat gegoogled, en het lijkt er op dat de énige manier om bij RTL in beeld te komen, het kopen van zendtijd is. dat je dus met motor an al van een rots kan donderen, afbranden, doodverklaard worden, opstaan en de rally alsnog winnen, zónder in beeld te komen! kan iemand me vertellen of dit klopt? | |
jpjedi | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:35 |
quote:Kost geloo fik 5000 euro per minuut zendtijd..en tja..hij zal niet betaald hebben.. ![]() | |
Autoreply | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:47 |
quote:Ik heb zo'n vermoeden dat er ook wat persoonlijke vetes spelen. Zo zie ik van Pelt ook al jaren niet in beeld (naar ik meen een keer gezien in de laatste paar jaar), terwijl hij toch heel redelijk scoort altijd. | |
Muk | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:48 |
quote:een man naar mijn hart;) | |
Peterselieman | dinsdag 23 januari 2007 @ 20:12 |
Die Kamaz is zelfs naar Russische begrippen niet meer te repareren. Het is er echt heftig aan toe gegaan. Henk en zn crew hebben echt mazzel gehad. | |
Baan1980 | dinsdag 23 januari 2007 @ 20:34 |
quote:Ik heb ooit is een interview gelezen met van Pelt en hij gaat echt met een low-budget. Hij trekt ook geen grote sponsers voor de financiering. Hij bouwt ook z`n motor zelfstandig op!! | |
dakarspecialist | woensdag 24 januari 2007 @ 14:36 |
nu heb besloten het gehele team EXACT MAN te gaan maken als model dus zowel de 4x4 race 3x,als de 2 service trucks als de vw touareg van 2007,2006 en de trucks van 2005 te gaan maken dus jvg licht je vader maar in of hij interesse heeft in het gehele team en mail maar even over hoe en wat groeten dakarspecialist | |
MikeyMan | woensdag 24 januari 2007 @ 16:19 |
quote:Die maak je zelf ofzo? Beetje onduidelijk geschreven... | |
JosvG | woensdag 24 januari 2007 @ 16:27 |
quote:Jij hebt het e-mail adres toch ook geloof ik? Ik zie namelijk regelmatig e-mails van jou voorbij komen. | |
existenz | woensdag 24 januari 2007 @ 17:35 |
quote:Ja, dat doet ie ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 24 januari 2007 @ 17:43 |
Voorbeeldje? ![]() | |
dakarspecialist | woensdag 24 januari 2007 @ 18:07 |
ben nu bezif met het freezen van de bak voor de thomas echter truck decals worden getekend momenteel van de versie dit en vorig jaar foto's volgend snel groeten dakarspecialsit | |
Koebus | woensdag 24 januari 2007 @ 18:09 |
quote:Het kost 1200 euro per minuut. En die rolkooi van KAMAZ is dus duidelijk van te dun materiaal gemaakt om gewicht te besparen. Anders mag dit niet gebeuren. | |
Autoreply | woensdag 24 januari 2007 @ 18:17 |
quote:Je moet ergens voor ontwerpen. Wat is de topsnelheid van die dingen, 220 km/h? Zelfs met de begrenzing nu is het onmogelijk om een rolkooi te bouwen die een frontale koprol op topsnelheid overleeft, tenzij je twee ton zwaarder wilt worden. | |
Koebus | woensdag 24 januari 2007 @ 18:22 |
Maar een ding weet ik toch zeker dat de rolkooi die bij de Rooy erin zit van dikkere buis is als die van de KAMAZ. En als je daar op gaat besparen dan ben je niet goed bij je hoofd. Bij de rally in nederland rijd er ook iemand met een rolkooi van dunder materiaal dan is toegestaan. | |
jpjedi | woensdag 24 januari 2007 @ 18:24 |
quote:je bedoeld buismateriaal? Dan heeft wanddikte geen belang meer bij deze buis, binnen bepaalde marges natuurlijk. | |
Koebus | woensdag 24 januari 2007 @ 19:26 |
quote:Ik bedoel dus de wanddikte van de buis. | |
dakarspecialist | woensdag 24 januari 2007 @ 20:54 |
hier foto's van de hino en van de daf van hans hier zie je de schade van de hino goed en van hans ook toch jammer ![]() ![]() ![]() groeten dakarspecialist | |
JosvG | woensdag 24 januari 2007 @ 21:10 |
Heeft t-shirt van Robby Gordon & Ilgizar Mardeev ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 24 januari 2007 @ 21:11 |
quote:Met zweet? ![]() | |
Barcaconia | woensdag 24 januari 2007 @ 21:14 |
quote:Whehe bah. ![]() | |
JosvG | woensdag 24 januari 2007 @ 21:15 |
quote:Nee, dat niet gelukkig ![]() ![]() | |
dakarspecialist | vrijdag 26 januari 2007 @ 07:38 |
het schijnt dat niet alleen hans bekx tegen sugawara aan is gereden maar ook de tatra van loprais. ben benieuwd dat als er een soppertruck klassement komt de standaard trucks later zullen starten . dus na de super trucks dan rijden ze niet meer in de weg. groeten dakarspecialist | |
jochem8 | vrijdag 26 januari 2007 @ 13:34 |
Een soppertruck? | |
Automatic_Rock | vrijdag 26 januari 2007 @ 14:06 |
quote:Jazeker, daar kan geen Kamaz tegen op!! | |
Alexxxxx | vrijdag 26 januari 2007 @ 19:34 |
Zo een truck dat alle meisjes er van gaan soppen! ![]() | |
Marcosss | zaterdag 27 januari 2007 @ 18:34 |
Wel een mooie samenvatting nu op rtl 7 ![]() Is die al eerder een keer uitgezonden deze week eigenlijk? | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2007 @ 12:08 |
Dacht niet dat ie eerder uitgezonden was. Gelukkig lieten ze de plaatjes van de gecrashte truck van Henk wel zien ![]() | |
Koebus | donderdag 1 februari 2007 @ 12:09 |
Nieuwe foto's op www.kamazmaster.com van de crash. Chagin heeft echt geluk gehad als je die foto's ziet. | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2007 @ 13:24 |
Echt heftig die foto's ![]() | |
Impry | donderdag 1 februari 2007 @ 13:28 |
Zo, zeker ja! Henk zit echt behoorlijk klem. | |
TargaFlorio | donderdag 1 februari 2007 @ 19:38 |
Die Russen (vooral Henk) zijn erg goed van afgekomen.![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 februari 2007 @ 22:41 |
Merk en type: DAF 95 X1 Eigenaar: DAF Museum / Jan de Rooy / DAF Land van herkomst: Nederland Locatie: Eindhoven: DAF Museum Datum: 28 januari 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij TienTonnerTrip DAF-Museum; ik ben er zelf maar naast gaan staan, leek me wel het ultieme voertuig om de zelfontspanner bij uit te testen.... Merk en type: DAF 3600 TurboTwin II Eigenaar: DAF Museum / Jan de Rooy / DAF Land van herkomst: Nederland Locatie: Eindhoven: DAF Museum Datum: 28 januari 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij TienTonnerTrip DAF-Museum Merk en type: DAF 3600 TurboTwin II Eigenaar: DAF Museum / Jan de Rooy / DAF Land van herkomst: Nederland Locatie: Eindhoven: DAF Museum Datum: 28 januari 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij TienTonnerTrip DAF-Museum | |
WEST | donderdag 1 februari 2007 @ 23:33 |
Die henk ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 23 februari 2007 @ 21:06 |
Ik lees hier dat het het laatste jaar was voor Hans Stacey ![]() En er staat ook dat er een groot CHinees merk mee gaat doen in 2008... Weet iemand al welk merk dat is? | |
TargaFlorio | vrijdag 23 februari 2007 @ 21:41 |
Stacey heeft op het einde van de rally al laten doorschemeren dat het misschien zijn laatste rally was omdat de voorbereiding erg veel tijd en inspanning kost. Ik heb de indruk dat Stacey niet met het Dakar virus geinfecteerd is zoals dat wel bij De Rooy en Bekx het geval is. Was dit overigens ook niet het 3e en laatste jaar van het Exact-MAN project? Al zou het mij verbazen als MAN stopt met Dakar. En dat Chinese truckmerk. Als jij dat al niet weet dan weet ik dat al helemaal niet. ![]() EDIT: Ze hebben flink wat truck fabrikanten: http://www.chinacarforums.com/china_auto/chinese_trucks.html Hebben ze geen fabrikant die de Kamaz in licentie bouwt? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 23 februari 2007 @ 21:44 |
Zoiets las ik ook in de Sp!ts idd, dat MAN wel door gaat, maar Stacey nog wel drie keer op zn kop krabt voor hij weer in stapt. En de communicatie richting het oosrten is niet altijd even gemakkelijk, iets met taalbarrieres en zo ![]() edit als reactie op de edit: ik heb ondertussen zelf een kleine 200 chin3se truckmerken in mn lijst staan, waarvan zo';n 95% nog steeds trucks bouwt heden ten dage.... | |
TargaFlorio | vrijdag 23 februari 2007 @ 21:51 |
Eerst zien dan geloven. Afgelopen jaar zou Brilliance ook deelnemen aan het World Touring Car Championship....echter dit Chinese project is een stille dood gestorven. Nog iets gehoord over het LADA rally raid project? Of is dit ook al weer een stille dood gestorven? | |
JosvG | vrijdag 23 februari 2007 @ 21:52 |
Niemand weet op het moment nog wat er gaat gebeuren met MAN en Dakar. Dat is wat ik zeker weet. Leuk om een kickje te zien in dit topic. Gisteren ben ik voor het eerst weer even bij de 508 geweest, van Jacquot. Binnenkort maar eens een ritje gaan maken. | |
TargaFlorio | vrijdag 23 februari 2007 @ 22:06 |
Was de truck van Franz Echter niet door MAN zelf in Duitsland gebouwd? | |
Barcaconia | vrijdag 23 februari 2007 @ 22:34 |
quote:Dat was een standaard TGA, met slechts een paar kleine aanpassingen aan de laadbak en wat veiligheidsmaatregelen. Inderdaad door MAN München geprepareerd. | |
TargaFlorio | vrijdag 23 februari 2007 @ 22:40 |
MAN volgend jaar met een eigen fabrieksteam ipv Tridec-MAN? | |
Mikkie | vrijdag 23 februari 2007 @ 23:47 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:50 ] | |
JosvG | zaterdag 24 februari 2007 @ 12:46 |
quote:Toch zou ik er maar rekening mee houden, die kans zit er zeker in. | |
existenz | zaterdag 24 februari 2007 @ 13:34 |
quote:Stoppen op je hoogtepunt ![]() | |
dakarspecialist | dinsdag 27 februari 2007 @ 19:34 |
nu het chinese merk is fuso heeft al enige tijd interesse in de dakar lada komt dit jaar met de officele proto voor dakar 2008 dus doen komende dakar mee en MAN is in gesprek met een andere nederlander om door te gaan met dit project wie weet binnen kort meer groeten dakarspecialist | |
Alexxxxx | dinsdag 27 februari 2007 @ 19:52 |
Fuso is een andere naam voor Mitsubishi... En is bovendien ook nog eens Japans? En 100% Mercedes-Benz dochter... | |
sanger | dinsdag 27 februari 2007 @ 19:55 |
quote:Fuso is inderdaad de truckdivisie van Mitsubishi Japan (MMC). Het is inderdaad Japans maar geen 100% dochter van Mercedes meer....sinds het schandaal dat Mitsubishi Fuso is overkomen (losrakend wiel waarvan het gebrek vooraf bekend was maar niet werd opgelost) heeft Mercedes het afgestoten.... Hier verder: Le Dakar - van 2007 naar 2008! |