abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45452110


Linkjes
De officiële Dakar site
Wikipedia
Trucks from Holland
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van 2006
deel 2 van 2006
deel 3 van 2006
deel 4 van 2006
deel 5 van 2006
deel 6 van 2006
Le Dakar 2007 [Deel 1]
Le Dakar 2007 [deel 3]
Le Dakar 2007 [Deel 4]

De Nederlandse deelnemers:

Trucks
quote:
Team De Rooy / www.dakar-derooy.com FOTO'S
Racetrucks
T4 - Ginaf X2222 : Jan de Rooy / Dany Colebunders / Clim Smulders ( #502)
T4 - Ginaf X2222 : Gerard de Rooy / Tom Colsoul / Arno Slaats ( #509)
T4 - Ginaf X2222 : Hugo Duisters / Yvo Geusens / Mohamed El Bouzidi ( #528)
Assistentie
T5 - Daf 6x6 : Chris Colaers / Dick Spruijt / Marcel van Melis
T5 - Daf 4x4 : Toine van Oorschot / Guy van der Sypt / Andre van der Struijs
quote:
Team Tridec MAN / www.exact-man.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - MAN TGA 4X4 special : Hans Stacey / Charly Gotlib / Bernard der Kinderen ( #501)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Philippe Jacquot / William Alcaraz / Toon van Genugten ( #508)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Franz Echter / Detlef Ruf / Edwin van Dooren ( #516)
Assistentie
T5 - MAN TGA 6x6 T5 : Peter Schapendonk / Janus der Kinderen / Willem Ooms
T5 - MAN TGA 4x4 T5 : Jan van de Sande / Martijn Glebbeek / Harrie Schuurmans
P - VW Touraig : Olav Mol / Jack Plooij / Hans-Peter van Velthoven
quote:
Team Hans Bekx TeamSport / www.hansbekxteamsport.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - Daf CF 4x4 : Hans Bekx / Tony Maessen / Edwin Willems ( #511)
T4 - Daf CF 4x4 : Marcel van Vliet / Marc Warms / Chris Strik ( #515)
Assistentie
T5 - Daf X3331 : Theo van de Rijt / Ronald Kuijs / Eric van Gemert
T5 - Daf CF 6x6 : Alex Brusselers / Bert van den Eijnde / Johan van de Ven
quote:
Team Ginaf Rally Power / www.ginafrallypower.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - Ginaf X2222 SP : Wuf van Ginkel / Willem Tijsterman / Richard de Rooy ( #513)
T4 - Ginaf X2222 SP : Arjan brouwer / Simon Koetsier / Gerard van Veenendaal ( #530)
T4 - Ginaf X2222 SP : Frits Kiggen / Michel van Herpen / Erwin Lagerweij ( #531)
Assistentie
T5 - Ginaf X3331 : Jan Goossen / Albert de Rooder / Daniël Bruinsma
T5 - Ginaf X3331 : Jan van Holland / Edwin van Ginkel / Sven Vogelaar
T5 - Jeep : Henk Theunissen / Philip Snoeck / Ton van Hoeven / Martin vd Brink
quote:
Team Vink Ginaf / www.recyclingbarneveld.nl/dakar FOTO'S
Racetruck
T4 - Ginaf X2222 SP : Rob Vink / Gerard van Winkoop / Martien Hol ( #518)
quote:
Team Finestall Dakar / www.dakar2006.com FOTO'S
Racetruck
T4 - Mercedes Unimog : Johan Elfrink / Ronald Robbe ( #529)
Assistentie
T5 - Mercedes Axor: Hans Wessels / Eddie Beeftink
quote:
Team Renault Dakar Team / www.dakarleeuw.nl FOTO'S
Racetruck
T4 - Renault Kerax : Marc Leeuw / Harm Scholtalbers / Dirk Garvelink ( #568)

Auto teams
quote:
Team Dakarsport / www.dakarsport.com/ FOTO'S
Race auto's
T1 - Bowler Wildcat : Chris Leyds / Dan Krag ( #389)
T1 - Bowler Wildcat : Rick Aarts / Ronald Rijpma ( #390)
T1 - Bowler Wildcat : Tim Coronel / Gaby Uljee ( #391)
T4 - Ginaf 4x4 : Andre de Boer / Coen Tolboom / Harald Klutmans ( #554)
Assistentie
T5 - Ginaf 4x4 : Pierre Blom / Erwin Waare / René Peltenburg
T5 - Ginaf 6x6 : Bert-Jan Richters / Mark Steijger / Danny Bolluijt
T5 - Toyota Landcruiser : Henry van Vliet / Hans van den Spank / Han Kettenis / Ab van Erp
quote:
Team Van Deijne / www.deijnedakar.nl FOTO'S
Race Auto's
T1 - Mitsubishi L200 : Tonnie van Deijne / Wouter Rosegaar ( #374)
T4 - Ginaf 4x4 : Gerard Jimmink / Peter de Snaijer / Fons Jans ( #579)
Assistentie
T5 - Ginaf 6x6 : Peter Bell / Thijs Daandels / Eimbert Timmermans
T5 - Mitsubishi Pajero : Erno van Lieshout / Arjan Hodes
quote:
Team Off-Road Adventures Rally / www.dakar2006.nl
Race Auto
T1 - Desert Warrior : Raoul Jacobs / Jean-Pierre Jacobs ( #421)
Assistentie
T5 - Jeep : Marcel de Man / Henk van den Helder
P - Nissan Patrol : Erwin Versleijen / Hans Roelofs / Ed von Jessen
quote:
Team DakarTeamHolland / www.dakarteamholland.nl
Race Auto
T1 - Desert Warrior : Marcel Schoo / Roelof Koning ( #438)
Assistentie
T5 - Jeep : Henk Booij / Gerrit van Mourik
quote:
Team Fast & Speed / www.fastspeed.nl / www.teamdeweekkrant.nl / www.dikkergoesdakar.nl
Race Auto's
T1 - Buggy Honda : Simon Jean-Joseph / Jack Boyere ( #326)
T1 - Buggy Honda : Freddy Loix / Herman Vaanholt ( #327)
T1 - Buggy Honda : Sandro Wallenwein / Thomas Scheunemann ( #373)
T4 - MAN 4x4 : Geert Verhoeven / Peter Willemsen / Mathias Behringer ( #554)
Assistentie
T5 - Ginaf : Eric Verhoef
T5 - ? : Henk Hellegers / Iam Peabody / Cedric Zilli / Filipe Miguel Barbosa

Motoren teams
quote:
Team Gauloises - KTM France / www.team-dakar.com
Race motor
T1 - KTM : Frans Verhoeven ( #14)
quote:
Team Equipe Knuiman / www.hknuiman.com / www.equipewimmotors.com / www.honda-dakar-rally.com
Race motor
T1 - Honda : Henk Knuiman ( #11)
Assistentie
T5 - Mercedes : Theo Vierboom / Perry Straten / Peter Mercey
quote:
Team Dutch Dakar / www.dutchteamdakar.nl
Race motoren
T1 - Honda CRFX Dakar Special : Pascal de Baar ( #57)
T1 - KTM 660 Rallye : Bob Course ( #80)
T1 - Yamaha 450 WRF Rallye : Richard de Groot ( #134)
T1 - KTM 525 : Rob Dekkers ( #135)
T1 - KTM 660 Rallye : Johan van der Laan ( #138)
T1 - KTM 660 Rallye : Marchel Pronk ( #211)
Assistentie
T5 - Daf Fav 3600 (Brummeke) : Ronald Happel / Marnix Deibert / Ed Wigman
T5 - Toyota Landcruiser 100 : Jeroen Brouwers / Jan van de Bor / Hans Baselmans / Rik Slijkhuis
quote:
Team Yamaha Holland /www.yamahahollandteam.nl / www.mirjamgoesdakar.nl /www.bryangoesdakar.nl
Race motoren
T1 - Yamaha : Mirjam Pol ( #93)
T1 - Yamaha : Bryan Zuidinga ( #106)
T1 - Yamaha : Daniël Willemsen ( #233)
Assistentie
T5 - Ginaf : Peter Nieuwenburg / Johan van Rootselaar / Ewout Grevengoed
T5 - Mitsubish Pajero 3.2 TDI : Jean Paul Hendriks / Wouter Boonen / Frans Braat / Eric Bruggeman
quote:
Team Op weg naar Dakar! / www.opwegnaardakar.nl / www.honda-dakar-rally.com
Race motoren
T1 - Honda : Teus Visser ( #82)
T1 - Honda : Thomas de Bois ( #173)
T1 - Honda : Evert Kroon ( #208)
Assistentie
T5 - Ginaf 6x6 : Jacques Blakenburg / Peter Bergsma / Gerben Vruggink
P - Jeep : Ab Verhoef / Karolien Damstra / Pim van Riet
quote:
Team Vicking / www.vicking.nl / www.dakar-rally.nl
Race motoren
T1 - Honda : Michel de Groot ( #92)
T1 - Honda : Jaap van der Kooy ( #117)
T1 - Aprilia : Patrick van Lee ( #140)
T1 - KTM : Marcel Snijders ( #155)
Assistentie
T5 - Audi Q7 : Lion v Loon / Wouter de Graaf / Pedro van Hout
quote:
Team Green Dakar / www.teamgreendakar.nl
Race motoren
T1 - Kawasaki KLR650 : Michael van der Enden ( #119)
T1 - Kawasaki KLR650 : Nol Bikker ( #127)
T1 - Kawasaki KLR650 : Peter oosterbeek ( #172)
Assistentie
T5 - Toyota Landcruiser : Dirk-Jan Schriek / Jos Snelderwaard
quote:
Team Karremans Rally Sport / www.dutchorangeteam.nl / www.karremansbouw.nl/dakar/dakar-weblog
Race motoren
T1 - Yamaha : Peter Stijkel ( #180)
T1 - Yamaha : Cor Karremans ( #196)
Assistentie
T5 - Mitsubish L200 : Ton Rijnders / Mike Bolman
quote:
Team Harry Oosting / www.harrydakar.com
Race motor
T1 - Yamaha : Harry Oosting ( #185)
quote:
Team Bram van Dorp / www.dakardream.nl
Race motor
T1 - KTM : Bram van Dorp ( #139)
quote:
Team Rob van Pelt
Race motor
T1 - Honda : Rob van Pelt ( #40)


Deze op is mede mogelijk gemaakt door ThaFreak, Josvg, Baan1980 en Alexxxx

DE OP
pi_45452125
De modjes zijn snel
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 21:35:40 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45452168
De laatste loodjes? Er komen nog een aantal dagen, dus waarschijnlijk ook nog een nieuw topic

Tevens Truck Volgende Post
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45452196
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45452340
tvp
pi_45452369
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:40 schreef jpjedi het volgende:
tvp
*KUCH*
pi_45452429
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

*KUCH*
pi_45452541




Voor alle VW-fans: Miller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_45452779

ben der weer
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:59:03 #12
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45453073


TVP, met de Vespa naar Dakar

[ Bericht 19% gewijzigd door JosvG op 17-01-2007 22:04:46 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:09:29 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45453503
Even wat platen gezocht op internet:













Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45453553
Ik wil ook meedoen in een Hummer
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_45453579
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:59 schreef JosvG het volgende:
[afbeelding]

TVP, met de Vespa naar Dakar
Dan ben je een echte held
pi_45453597
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:10 schreef existenz het volgende:
Ik wil ook meedoen in een Hummer buggy


Hummer kan je het niet noemen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:15:16 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45453760
Vooral het opduwen van een andere deelnemer door Gordon is mooi om te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45453879
Hoe gaat het met Stacey z'n navigator?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:19:14 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45453942
Die is aan de beterende hand. Dus hopelijk zien we morgen weer vuurwerk van Stacey
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45454106
pi_45455095
Arme Charly...

"gaat het?"
"......................... neeh"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:45:20 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45455169
Anders had Stacey volgens eigen zeggen met een hand aan het stuur gewonnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45455183
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Anders had Stacey volgens eigen zeggen met een hand aan het stuur gewonnen
Uiteraard
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:12 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45455419
Bekx vindt het meer een WRC rally. Daarin heeft ie mijns inziens wel een punt, want de dakar moet zwaar zijn, veel duinen en weinig wegen/paden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45455465
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Bekx vindt het meer een WRC rally. Daarin heeft ie mijns inziens wel een punt, want de dakar moet zwaar zijn, veel duinen en weinig wegen/paden.
Deze proef sloeg nergens op imo
pi_45455824
dat zand

ze staan echt met bosjes stil...
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:58:36 #27
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45455834
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45455977
Verhoeven ligt daar op zijn dooie gemak
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_45456032
Toch wel sneu voor VW
pi_45456268
Ludivine Puy is leuk
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:09:44 #31
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_45456339
Als je er na een week dakar nog zo fijn uit ziet
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_45456367
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:08 schreef existenz het volgende:
Ludivine Puy is leuk
Frans
pi_45456637
Waarom maken we geen FOK! Team voor 2008 dan? ik rij!!!!

Mocht dit idee nog niet naar voren zijn gekomen zijn alle credits voor dit idee van mij ©

Naam: FOK! Dakar Team © tm

hadtsekiedee
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 23:18:10 #34
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45456713
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_45456757
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:16 schreef JimmyBoy het volgende:
Waarom maken we geen FOK! Team voor 2008 dan? ik rij!!!!

Mocht dit idee nog niet naar voren zijn gekomen zijn alle credits voor dit idee van mij ©

Naam: FOK! Dakar Team © tm

hadtsekiedee
Ik denk niet dat als ik mijn leven op het spel zet dan bij 1e jimmyboy instap
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:21:55 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45456855
Ik wil in 2010 wel mee in de tocht van Alex naar dakar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45456982
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wil in 2010 wel mee in de tocht van Alex naar dakar
Ik ook
pi_45457069
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik denk niet dat als ik mijn leven op het spel zet dan bij 1e jimmyboy instap
Moet je zelf weten

Amsterdam - Dakar is trouwens ook onwijs tof!!! Is een barrel race. Mijn broer heeft daar ook aan meegedaan.
pi_45457110
"Ik ga echt nooit weer!"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:29:34 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45457132
Wuffen is het door de woestijn heen tuffen

Aldus Chiel Beelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45457255
Mooie beeld die weg zakkende motoren.

Dat met dat intervieuw in die amerikaanse pickup. Dat heb ik vande week al eens ergens gezien? eurosport paar dagen geleden. Doet RTL ook niet al hun intevieuws zelf?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:34:24 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45457292
Wel apart dat ze met een automaat rijden. Zo'n wagen is toch wat zwaarder dan een handgeschakelde wagen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45457315
huh was toch geen automaat? heb ik niet op zitten letten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:38:45 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45457452
Dat van die Fransen met die Chevrolet wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45457979
Hier de rest van de gegevens van die bak.
TECHNICAL SPECS

> Frame : tubular, tube 25CD4S.
> Engine : Chevrolet Corvette C6, V8 aluminum block
> Power (restrained) : 300 hp
> Torque : 70 m/kg
> Gearbox : semi-automatic (converter), 4 gears.
> Transmission : to back wheels, rigid axle
> Shock absorbers : King, with bottles of nitrogen
> Brakes : Brembo discs, with 4 pistons stirrups
> Gas capacity : 560 liters
> Rims : 15 ou 17 inches
> Pneumatics : Toyo Open Country M/T, in 37/14,5/15 or 37/13,5/17
> Length: 5,50 m
> Width : 2,05 m
> Height : 1,75 m
> Footing : 3,10 m
> Weight : 1750 kg
pi_45458903
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:29 schreef Baan1980 het volgende:
TVP

Met een webshots album vol X1`s en X2`s


EDIT
Enzo staat de X2 er nu bij midden in de woestijn.......
die foto komt me bekend voor
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 januari 2007 @ 00:35:31 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45458941
Mooie platen. Alleen wil ie dat plaatje van de X2 niet rechtstreeks tonen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45459020
Jaaaa, jammer dat ze niet bij elkaar staan in dezelfde staat als die van de X1

Zie hier de presentatie foto... Ze zijn er gewoon alle 3 er nog bij. Jan, Hugo Duisters (rijder 3e T4) en Yvo Geusens (navigator 3e T4. staat Jens Gensens op, maar dat is verkeerd volgens mij)
http://rides.webshots.com/photo/2225090610099834896HQYAmV
pi_45459446
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen. Alleen wil ie dat plaatje van de X2 niet rechtstreeks tonen
zo dan
http://rides.webshots.com/photo/2542831810099834896xCQhxB
pi_45459534
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:24:45 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_45460102
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:54 schreef MasterMido het volgende:
Hier de rest van de gegevens van die bak.
TECHNICAL SPECS

> Frame : tubular, tube 25CD4S.
> Engine : Chevrolet Corvette C6, V8 aluminum block
> Power (restrained) : 300 hp
> Torque : 70 m/kg
> Gearbox : semi-automatic (converter), 4 gears.
> Transmission : to back wheels, rigid axle
> Shock absorbers : King, with bottles of nitrogen
> Brakes : Brembo discs, with 4 pistons stirrups
> Gas capacity : 560 liters
> Rims : 15 ou 17 inches
> Pneumatics : Toyo Open Country M/T, in 37/14,5/15 or 37/13,5/17
> Length: 5,50 m
> Width : 2,05 m
> Height : 1,75 m
> Footing : 3,10 m
> Weight : 1750 kg
[afbeelding]
Die bak in die Chevrolet werkt ongeveer hetzelfde als in de Iveco semi-automaat, je hebt geen koppelingspedaal nodig, maar je moet gewoon schakelen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 04:13:24 #54
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_45460978
Ja, hier mijn tvp met de nog steeds openstaande vraag:
Waar zijn de foto's van de crash van Henk
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_45461911
quote:
Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijk

Hoorde gister trouwens wel van die FIA (?) flip op RTL7 dat ze in de toekomst geen trucks meer willen met 2 motoren en turbo's. Ik snap die dat regelgezeik eigenlijk niet zo. In de F1 is dat ookal zo erg. Stel gewoon een paar regels op zodat het iig redelijk veilig is en laat voor de rest mensen lekker bouwen wat ze willen bouwen. Lekker boeiend of je nou 150 of 200 kan, als het misgaat met die snelheden maakt dat ook weinig meer uit. Net als met de f1, laat iedereen gewoon weer lekker V12's met 1500pk bouwen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:38:38 #56
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45462501
zijn er nog trucks met twee motoren dan? zonder turbo zakt het vermogen volgens mij wel extreem...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45463012
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 04:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, hier mijn tvp met de nog steeds openstaande vraag:
Waar zijn de foto's van de crash van Henk
tvp's moet een mooi plaatje bij
pi_45463815
mijn tvp is met een gedicht van Olav Moll van de site van Exact Man
quote:
Dakar 2007

Avontuur van echte mannen
Met lef en durf en loerend gevaar
Niet zeuren en geen gemaar
Ook als het erom gaat spannen

Lange dagen korte nachten
Waarin het lichaam vraagt om rust
Op we naar die belangrijke plaats aan de kust
Waar de prijzen liggen te wachten

Dagelijks een portie tegenslag of pech
Waar je mee om moet gaan als een vent
Voor je kunt flexen in je tent
Niet al te lang, want je moet weer op weg

Over bergen en door dalen
Door diep zand en over duinen
Motorisch gestoord door de woestijn struinen
Om dat volgende bivak maar te halen

Zo gaat het vijftien dagen lang
Van vroeg tot soms heel laat
Zonder echt te weten wat er te wachten staat
Onbevreesd en al helemaal niet bang

Om te gaan waar weinigen kunnen komen
Met je motor, truck of auto
Hopend op een herinneringsfoto
Waar velen alleen maar van dromen

De rit der ritten
De top van echt avontuur
Is soms van korte duur
En kun je na 1 dag ook weer thuis zitten

Zij die het halen zijn tevree
En hebben ook geen centje pijn
Als ze bij Lac Rose zijn
Die doen volgend jaar zo weer mee

Olav
pi_45465869
Stiekeme tvp.
sig verwijderd door FA
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:51:24 #60
165070 sloumy
of toch niet
pi_45466069
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:58 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijk

Hoorde gister trouwens wel van die FIA (?) flip op RTL7 dat ze in de toekomst geen trucks meer willen met 2 motoren en turbo's. Ik snap die dat regelgezeik eigenlijk niet zo. In de F1 is dat ookal zo erg. Stel gewoon een paar regels op zodat het iig redelijk veilig is en laat voor de rest mensen lekker bouwen wat ze willen bouwen. Lekker boeiend of je nou 150 of 200 kan, als het misgaat met die snelheden maakt dat ook weinig meer uit. Net als met de f1, laat iedereen gewoon weer lekker V12's met 1500pk bouwen.
Wat volgens mij meer het idee erachter was, is dat er dan wel een team mee kan doen met een bijzonder doorontwikkelde truck, maar het probleem dan is dat er bijna geen concurentie voor is, dus je eigelijk nooit echt een eerlijke wedstrijd krijgt. Dit was volgens mij ook geval toen DAF met zijn X2 enzo kwam, die waren gewoon zo veel sneller dan de rest.
Om de drempel wat lager te laten voor mensen om met de vrachtwagens mee te doen en de kosten wat te drukken is het gewoon verstandiger om met gedeeltelijk standaardtrucks te rijden. Ikzelf vind dat ook wel mooi en die trucks van tegenwoordig gaan hard zat.
Tour 2007 :-)
pi_45466480
Om eerlijk te zijn boeit competitie me geen reet in de Dakar. Het enige wat ik wil zien is dat ze zo snel mogelijk door de woestijn heen rijden en wie er wint boeit me niet echt. Bij WRC heb ik dat ook, wil ze gewoon zo hard mogelijk zien scheuren en de winner boeit niet. Bij F1 wil ik dan juist weer wel competitie zien. Denk dat dat komt omdat je met Rally's eigenlijk in je eentje rijdt terwijl je bij racen met elkaar op een baan zit.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:08:26 #62
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45466624
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Om eerlijk te zijn boeit competitie me geen reet in de Dakar. Het enige wat ik wil zien is dat ze zo snel mogelijk door de woestijn heen rijden en wie er wint boeit me niet echt. Bij WRC heb ik dat ook, wil ze gewoon zo hard mogelijk zien scheuren en de winner boeit niet. Bij F1 wil ik dan juist weer wel competitie zien. Denk dat dat komt omdat je met Rally's eigenlijk in je eentje rijdt terwijl je bij racen met elkaar op een baan zit.
Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45467218
Wat was de gedachte achter die dubbele cabine van Jan? Stapte hij over als hij niet meer vooruit kon vanwege het diepe zand, om dan maar achteruit te gaan (andere kant vooruit?).
pi_45467356
14 - Verhoeven and Goncalves in the lead at km 97
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION; Nr 33, PAULO GONCALVES - HONDA, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed km 97, Frans Verhoeven and Paulo Goncalves were both in the lead of today’s special stage with the exact same time of 1h24’04, 52" ahead of Isidre Esteve and 53" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter. It also needs to be said that the first 11 bikers have regrouped and are now driving together.

pi_45467384
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:25 schreef Coelho het volgende:
Wat was de gedachte achter die dubbele cabine van Jan? Stapte hij over als hij niet meer vooruit kon vanwege het diepe zand, om dan maar achteruit te gaan (andere kant vooruit?).
dat was de allereerste truck met twee motoren. Hij heeft gewoon letterlijk twee truck in elkaar geplakt. achterste cabine kon wel gebruikt worden in het jaar dat ie mee ging als wedstrijdtruck, maar deed dat is alleen een keer gebeurd om mee te patsen geloof ik. Later is die achterset cabine nog kapot gereden, en er is een dik stuk staal overheen gelast.
pi_45468428
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:08 schreef JosvG het volgende:

[..]

Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.
Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beter ?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_45468642
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef johan1957 het volgende:
14 - Verhoeven and Goncalves in the lead at km 97
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION; Nr 33, PAULO GONCALVES - HONDA, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed km 97, Frans Verhoeven and Paulo Goncalves were both in the lead of today’s special stage with the exact same time of 1h24’04, 52" ahead of Isidre Esteve and 53" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter. It also needs to be said that the first 11 bikers have regrouped and are now driving together.

12:50 - bike

4 - Esteve in the lead at CP1
Nr 4, ISIDRE ESTEVE - KTM, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed at CP1 (km 138), Spaniard Isidre Esteve was timed as the provisional leader of the day’s special stage, 50" ahead of Dutchman Frans Verhoeven and 58" ahead of Portuguese Paulo Goncalves.


niet meer voorop inmiddels, maar wel een podiumplaats
pi_45468858
Als ik die tijden zo even snel zie, zit Verhoeven ook bij dat groepje Coma en Despres (en heeft hij dus die tijd ingehaald). Als hij geen problemen krijgt, moet hij die hoge positie dan wel vol kunnen houden
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:23:04 #69
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45469072
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beter ?
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45469267
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:23 schreef JosvG het volgende:

[..]

Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld. actieve veerophanging, ABS, anti-slipsystemen, flipper versnellingsbakken, etc, etc....... en de formule 1 is niet echt gebaseerd op productiemodellen!! Denk dat als je het reglement openlaat voor creativiteit dat er meer systemen uit de sport komen naar de normale wereld dan met een erg dicht getimmerd regelement
pi_45469449
dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd.
dakar is een reclamemiddel, vind ook dat de voertuigen geen mijlen mogen verschillen van productievoertuigen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:37:24 #72
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_45469490
Als ik die tracking zo zie staat Verhoeven nu stil....
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:50:24 #73
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45469956
Na 54km ligt Stacey op kop, met 1'02" op van Ginkel... Na 54 kilometer gewoon al 1 minuut voorliggen, terwijl je als 7de bent gestart (dus 6 auto's voor je hebt op een smal parcours).
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:02:32 #74
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45470407
edit: niet goed gekeken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:03:33 #75
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45470448
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:02 schreef MikeyMan het volgende:
waar is die tracker te vinden?
Iritrack
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:05:02 #76
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45470509
Ja, zag het al... Had m'n ogen dicht...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45471249
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:50 schreef JosvG het volgende:
Na 54km ligt Stacey op kop, met 1'02" op van Ginkel... Na 54 kilometer gewoon al 1 minuut voorliggen, terwijl je als 7de bent gestart (dus 6 auto's voor je hebt op een smal parcours).
na 82 km ligt ie nog steeds 1e, met 54 seconden op Wuf
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:28:57 #78
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45471477
Ja, maar met verhoeven gaat het dus niet zo best
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:28:57 #79
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45471478
quote:
13:48 - bike
14 - Dislocated shoulder for Verhoeven

Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a small fall on km 181 of the day’s special stage, Dutchman Frans Verhoeven dislocated his shoulder.
Hij reed de 1ste tijd bij de 110km, en nu dit
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:31:09 #80
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45471570
benbekthi op 1 bij de trucks? :|

Mooi klote voor verhoeven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:34:15 #81
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45471680
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:31 schreef MikeyMan het volgende:
benbekthi op 1 bij de trucks? :|
LOL Inderdaad ja. Ach, het kan wel maar weinig kans dat hij dat de hele etappe vol gaat houden

edit: Trouwens, 11 minuten voor op Stacey? Zal wel een foutje van de iritrack zijn, lijkt me onlogisch.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:35:11 #82
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45471718
Mooie is dat dat dus al voorbij is... Dakar site linkt je naar het eerste checkpoint...
Als je cp4 selecteert is stacey vooraan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:37:13 #83
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45471792
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef MikeyMan het volgende:
Mooie is dat dat dus al voorbij is... Dakar site linkt je naar het eerste checkpoint...
Als je cp4 selecteert is stacey vooraan...
Ja, maar die Benbekthi is véél later dan Hans gestart. Hij zou dus makkelijk achteraan kunnen rijden en toch een tijd neer kunnen zetten die veel sneller is dan Hans. Bij tijdmeting 4 (110km) is hij er nog lang niet. Dan zou hij dus eventueel als hij daar voorbij kwam ook nog sneller dan Hans kunnen zijn.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45471939
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef Neluhz het volgende:
dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd.
dakar is een reclamemiddel, vind ook dat de voertuigen geen mijlen mogen verschillen van productievoertuigen.
Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:42:41 #85
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45472022
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:37 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ja, maar die Benbekthi is véél later dan Hans gestart. Hij zou dus makkelijk achteraan kunnen rijden en toch een tijd neer kunnen zetten die veel sneller is dan Hans. Bij tijdmeting 4 (110km) is hij er nog lang niet. Dan zou hij dus eventueel als hij daar voorbij kwam ook nog sneller dan Hans kunnen zijn.
Bij PV2 staat ie ook niet in de top 5?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:44:38 #86
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45472098
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.
Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45472112
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.
Mwha, ¤20k + motor heb je nodig. Is niet zo gek veel hoor....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:45:22 #88
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45472140
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:42 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Bij PV2 staat ie ook niet in de top 5?
Bij mij wel, 5'39" los op Stacey.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:46:10 #89
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45472170
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef existenz het volgende:

[..]

Mwha, ¤20k + motor heb je nodig. Is niet zo gek veel hoor....
Voor een motorrijder wel ja, voor een truckteam liggen de zaken nét iets anders
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45472217
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:46 schreef JosvG het volgende:

[..]

Voor een motorrijder wel ja, voor een truckteam liggen de zaken nét iets anders
Dat is toch 20k x 3 (Iedere deelnemer is toch 20k?) + waarde truck. Zoiets toch?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:47:30 #91
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45472243
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:45 schreef JosvG het volgende:

[..]

Bij mij wel, 5'39" los op Stacey.
Ah, nu wel ja...

Maar wel weer 6 minuten verloren dus
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45472268
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef JosvG het volgende:

[..]

Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?
Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden .
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:50:54 #93
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45472403
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden .
Exact-MAN is een semi-fabrieksteam, met veel te veel sponsoren, absoluut geen hobbyteam
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45473011
quote:
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
Autosport is nou eenmaal commercie. Als je dakar wint kan je als merk dus zeggen: Kijk eens hoe snel en betrouwbaar onze wagens zijn! in hoeverre die dingen op de productiemodellen lijken is niet interresant. Dat gaat nu namelijk ook al niet op. Motorisch mag er dan misschien niet veel anders zijn, maar bv de hele ophanging en vering is nou niet bepaald productiemodel achtig dus of je dan ook nog motorisch dingen veranderd maakt dan ook niet zoveel meer uit. Waarom denk je dat bmw en toyota zoveel geld in de F1 pompen? is alleen maar prestige die reclame oplevert en datzelfde geld voor dakar. Win je dan kijken mensen daar tegen op en willen ze iets van jouw hebben, of dat nou in lijn staat met wat hun kopen maakt geen drol uit.
quote:
Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld.
Het lompe is dan weer dat die aapjes bij de FIA de F1 juist weer veel meer naar de ''normale'' auto's doe willen laten gaan zodat de ontwikkelingen in de F1 gebruikt kunnen worden voor road cars (denk aan het hergebruiken van de motor en rem energie, andere vormen van brandstof etc).
quote:
dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd.
Dat hoor je wel vaker, ook bij de F1, maar ik vind dat je niet teveel naar kleinere teams moet kijken. Waar F1 het ultime is kwa baanracen is dakar het ultime kwa rally racen en dan vind ik dat je niet teveel naar de kosten moet kijken. Op het hoogste niveau moeten alleen de prestaties tellen, als je voor weinig geld mee wil doen moet je maar een andere klasse zoeken.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_45473058
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef JosvG het volgende:

[..]

Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?
Nee, ik zit er juist over in dat ik het niet kan betalen

Maar ja, dat probleem heb ik al getackeled, ik heb toch gene behoefte aan een wedstrijd-element
pi_45473096
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden .
Tridec valt ook wel redelijk onder het kopje geslaagde ondernemingen dacht ik zo.
pi_45473140
waar is de gecrashde kamaz nu
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:14:39 #98
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45473162
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:10 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Autosport is nou eenmaal commercie. Als je dakar wint kan je als merk dus zeggen: Kijk eens hoe snel en betrouwbaar onze wagens zijn! in hoeverre die dingen op de productiemodellen lijken is niet interresant. Dat gaat nu namelijk ook al niet op. Motorisch mag er dan misschien niet veel anders zijn, maar bv de hele ophanging en vering is nou niet bepaald productiemodel achtig dus of je dan ook nog motorisch dingen veranderd maakt dan ook niet zoveel meer uit. Waarom denk je dat bmw en toyota zoveel geld in de F1 pompen? is alleen maar prestige die reclame oplevert en datzelfde geld voor dakar. Win je dan kijken mensen daar tegen op en willen ze iets van jouw hebben, of dat nou in lijn staat met wat hun kopen maakt geen drol uit.
Ben ik het in zekere zin wel mee eens, maar niet helemaal. Het is voor de klant natuurlijk alleen maar positief dat het merk dat je rijdt een Dakar wint. Maar voor MAN komt het ook van de andere kant. Een Dakar is een ultieme materialentest, en daarom willen ze dus materiaal dat op productiemodellen komt ook aan Dakar mee laten doen.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_45473423
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:14 schreef ThaFreak het volgende:
waar is de gecrashde kamaz nu
wel opvallend dat dakarspecialist is verdwenen direct na zn aankondiging die foto's te gaan posten... en dat er verder ook NIEMAND foto's van heeft....
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:27:09 #100
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_45473693
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

wel opvallend dat dakarspecialist is verdwenen direct na zn aankondiging die foto's te gaan posten... en dat er verder ook NIEMAND foto's van heeft....
De organisatie zelf heeft een mediastilte rond de Kamaz uitgeroepen. Als Loprais er foto's van heeft is het een van de enige waarschijnlijk. Of er moet een andere privé rijder zijn die foto's heeft.

De organisatie vond dat het er te erg uitzag om uit te zenden, want dat zou Dakar een slechte naam bezorgen
Ik hoop dat we dakarspecialist nog een keer hier terugzien met de foto's.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')