quote:Team De Rooy / www.dakar-derooy.com FOTO'S
Racetrucks
T4 - Ginaf X2222 : Jan de Rooy / Dany Colebunders / Clim Smulders ( #502)
T4 - Ginaf X2222 : Gerard de Rooy / Tom Colsoul / Arno Slaats ( #509)
T4 - Ginaf X2222 : Hugo Duisters / Yvo Geusens / Mohamed El Bouzidi ( #528)
Assistentie
T5 - Daf 6x6 : Chris Colaers / Dick Spruijt / Marcel van Melis
T5 - Daf 4x4 : Toine van Oorschot / Guy van der Sypt / Andre van der Struijs
quote:Team Tridec MAN / www.exact-man.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - MAN TGA 4X4 special : Hans Stacey / Charly Gotlib / Bernard der Kinderen ( #501)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Philippe Jacquot / William Alcaraz / Toon van Genugten ( #508)
T4 - MAN TGA 4X4 special : Franz Echter / Detlef Ruf / Edwin van Dooren ( #516)
Assistentie
T5 - MAN TGA 6x6 T5 : Peter Schapendonk / Janus der Kinderen / Willem Ooms
T5 - MAN TGA 4x4 T5 : Jan van de Sande / Martijn Glebbeek / Harrie Schuurmans
P - VW Touraig : Olav Mol / Jack Plooij / Hans-Peter van Velthoven
quote:Team Hans Bekx TeamSport / www.hansbekxteamsport.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - Daf CF 4x4 : Hans Bekx / Tony Maessen / Edwin Willems ( #511)
T4 - Daf CF 4x4 : Marcel van Vliet / Marc Warms / Chris Strik ( #515)
Assistentie
T5 - Daf X3331 : Theo van de Rijt / Ronald Kuijs / Eric van Gemert
T5 - Daf CF 6x6 : Alex Brusselers / Bert van den Eijnde / Johan van de Ven
quote:Team Ginaf Rally Power / www.ginafrallypower.nl FOTO'S
Racetrucks
T4 - Ginaf X2222 SP : Wuf van Ginkel / Willem Tijsterman / Richard de Rooy ( #513)
T4 - Ginaf X2222 SP : Arjan brouwer / Simon Koetsier / Gerard van Veenendaal ( #530)
T4 - Ginaf X2222 SP : Frits Kiggen / Michel van Herpen / Erwin Lagerweij ( #531)
Assistentie
T5 - Ginaf X3331 : Jan Goossen / Albert de Rooder / Daniël Bruinsma
T5 - Ginaf X3331 : Jan van Holland / Edwin van Ginkel / Sven Vogelaar
T5 - Jeep : Henk Theunissen / Philip Snoeck / Ton van Hoeven / Martin vd Brink
quote:Team Vink Ginaf / www.recyclingbarneveld.nl/dakar FOTO'S
Racetruck
T4 - Ginaf X2222 SP : Rob Vink / Gerard van Winkoop / Martien Hol ( #518)
quote:Team Finestall Dakar / www.dakar2006.com FOTO'S
Racetruck
T4 - Mercedes Unimog : Johan Elfrink / Ronald Robbe ( #529)
Assistentie
T5 - Mercedes Axor: Hans Wessels / Eddie Beeftink
quote:Team Renault Dakar Team / www.dakarleeuw.nl FOTO'S
Racetruck
T4 - Renault Kerax : Marc Leeuw / Harm Scholtalbers / Dirk Garvelink ( #568)
quote:Team Dakarsport / www.dakarsport.com/ FOTO'S
Race auto's
T1 - Bowler Wildcat : Chris Leyds / Dan Krag ( #389)
T1 - Bowler Wildcat : Rick Aarts / Ronald Rijpma ( #390)
T1 - Bowler Wildcat : Tim Coronel / Gaby Uljee ( #391)
T4 - Ginaf 4x4 : Andre de Boer / Coen Tolboom / Harald Klutmans ( #554)
Assistentie
T5 - Ginaf 4x4 : Pierre Blom / Erwin Waare / René Peltenburg
T5 - Ginaf 6x6 : Bert-Jan Richters / Mark Steijger / Danny Bolluijt
T5 - Toyota Landcruiser : Henry van Vliet / Hans van den Spank / Han Kettenis / Ab van Erp
quote:Team Van Deijne / www.deijnedakar.nl FOTO'S
Race Auto's
T1 - Mitsubishi L200 : Tonnie van Deijne / Wouter Rosegaar ( #374)
T4 - Ginaf 4x4 : Gerard Jimmink / Peter de Snaijer / Fons Jans ( #579)
Assistentie
T5 - Ginaf 6x6 : Peter Bell / Thijs Daandels / Eimbert Timmermans
T5 - Mitsubishi Pajero : Erno van Lieshout / Arjan Hodes
quote:Team Off-Road Adventures Rally / www.dakar2006.nl
Race Auto
T1 - Desert Warrior : Raoul Jacobs / Jean-Pierre Jacobs ( #421)
Assistentie
T5 - Jeep : Marcel de Man / Henk van den Helder
P - Nissan Patrol : Erwin Versleijen / Hans Roelofs / Ed von Jessen
quote:Team DakarTeamHolland / www.dakarteamholland.nl
Race Auto
T1 - Desert Warrior : Marcel Schoo / Roelof Koning ( #438)
Assistentie
T5 - Jeep : Henk Booij / Gerrit van Mourik
quote:Team Fast & Speed / www.fastspeed.nl / www.teamdeweekkrant.nl / www.dikkergoesdakar.nl
Race Auto's
T1 - Buggy Honda : Simon Jean-Joseph / Jack Boyere ( #326)
T1 - Buggy Honda : Freddy Loix / Herman Vaanholt ( #327)
T1 - Buggy Honda : Sandro Wallenwein / Thomas Scheunemann ( #373)
T4 - MAN 4x4 : Geert Verhoeven / Peter Willemsen / Mathias Behringer ( #554)
Assistentie
T5 - Ginaf : Eric Verhoef
T5 - ? : Henk Hellegers / Iam Peabody / Cedric Zilli / Filipe Miguel Barbosa
quote:
quote:Team Equipe Knuiman / www.hknuiman.com / www.equipewimmotors.com / www.honda-dakar-rally.com
Race motor
T1 - Honda : Henk Knuiman ( #11)
Assistentie
T5 - Mercedes : Theo Vierboom / Perry Straten / Peter Mercey
quote:Team Dutch Dakar / www.dutchteamdakar.nl
Race motoren
T1 - Honda CRFX Dakar Special : Pascal de Baar ( #57)
T1 - KTM 660 Rallye : Bob Course ( #80)
T1 - Yamaha 450 WRF Rallye : Richard de Groot ( #134)
T1 - KTM 525 : Rob Dekkers ( #135)
T1 - KTM 660 Rallye : Johan van der Laan ( #138)
T1 - KTM 660 Rallye : Marchel Pronk ( #211)
Assistentie
T5 - Daf Fav 3600 (Brummeke) : Ronald Happel / Marnix Deibert / Ed Wigman
T5 - Toyota Landcruiser 100 : Jeroen Brouwers / Jan van de Bor / Hans Baselmans / Rik Slijkhuis
quote:Team Yamaha Holland /www.yamahahollandteam.nl / www.mirjamgoesdakar.nl /www.bryangoesdakar.nl
Race motoren
T1 - Yamaha : Mirjam Pol ( #93)
T1 - Yamaha : Bryan Zuidinga ( #106)
T1 - Yamaha : Daniël Willemsen ( #233)
Assistentie
T5 - Ginaf : Peter Nieuwenburg / Johan van Rootselaar / Ewout Grevengoed
T5 - Mitsubish Pajero 3.2 TDI : Jean Paul Hendriks / Wouter Boonen / Frans Braat / Eric Bruggeman
quote:Team Op weg naar Dakar! / www.opwegnaardakar.nl / www.honda-dakar-rally.com
Race motoren
T1 - Honda : Teus Visser ( #82)
T1 - Honda : Thomas de Bois ( #173)
T1 - Honda : Evert Kroon ( #208)
Assistentie
T5 - Ginaf 6x6 : Jacques Blakenburg / Peter Bergsma / Gerben Vruggink
P - Jeep : Ab Verhoef / Karolien Damstra / Pim van Riet
quote:Team Vicking / www.vicking.nl / www.dakar-rally.nl
Race motoren
T1 - Honda : Michel de Groot ( #92)
T1 - Honda : Jaap van der Kooy ( #117)
T1 - Aprilia : Patrick van Lee ( #140)
T1 - KTM : Marcel Snijders ( #155)
Assistentie
T5 - Audi Q7 : Lion v Loon / Wouter de Graaf / Pedro van Hout
quote:Team Green Dakar / www.teamgreendakar.nl
Race motoren
T1 - Kawasaki KLR650 : Michael van der Enden ( #119)
T1 - Kawasaki KLR650 : Nol Bikker ( #127)
T1 - Kawasaki KLR650 : Peter oosterbeek ( #172)
Assistentie
T5 - Toyota Landcruiser : Dirk-Jan Schriek / Jos Snelderwaard
quote:Team Karremans Rally Sport / www.dutchorangeteam.nl / www.karremansbouw.nl/dakar/dakar-weblog
Race motoren
T1 - Yamaha : Peter Stijkel ( #180)
T1 - Yamaha : Cor Karremans ( #196)
Assistentie
T5 - Mitsubish L200 : Ton Rijnders / Mike Bolman
quote:
quote:
quote:Team Rob van Pelt
Race motor
T1 - Honda : Rob van Pelt ( #40)
oke oke got the message..quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=willekeurig+mooi+plaatje+van+Le+Dakar&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Dan ben je een echte heldquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:59 schreef JosvG het volgende:
[afbeelding]
TVP, met de Vespa naar Dakar
quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:10 schreef existenz het volgende:
Ik wil ook meedoen in een Hummer buggy
Uiteraardquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Anders had Stacey volgens eigen zeggen met een hand aan het stuur gewonnen
Deze proef sloeg nergens op imoquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Bekx vindt het meer een WRC rally. Daarin heeft ie mijns inziens wel een punt, want de dakar moet zwaar zijn, veel duinen en weinig wegen/paden.
Ik denk niet dat als ik mijn leven op het spel zet dan bij 1e jimmyboy instapquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:16 schreef JimmyBoy het volgende:
Waarom maken we geen FOK! Team voor 2008 dan? ik rij!!!!
Mocht dit idee nog niet naar voren zijn gekomen zijn alle credits voor dit idee van mij©
Naam: FOK! Dakar Team © tm
hadtsekiedee
Ik ookquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wil in 2010 wel mee in de tocht van Alex naar dakar
Moet je zelf wetenquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik denk niet dat als ik mijn leven op het spel zet dan bij 1e jimmyboy instap![]()
die foto komt me bekend voorquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:29 schreef Baan1980 het volgende:
TVP
Met een webshots album vol X1`s en X2`s
EDIT
Enzo staat de X2 er nu bij midden in de woestijn.......![]()
zo danquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen. Alleen wil ie dat plaatje van de X2 niet rechtstreeks tonen
Die bak in die Chevrolet werkt ongeveer hetzelfde als in de Iveco semi-automaat, je hebt geen koppelingspedaal nodig, maar je moet gewoon schakelen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:54 schreef MasterMido het volgende:
Hier de rest van de gegevens van die bak.
TECHNICAL SPECS
> Frame : tubular, tube 25CD4S.
> Engine : Chevrolet Corvette C6, V8 aluminum block
> Power (restrained) : 300 hp
> Torque : 70 m/kg
> Gearbox : semi-automatic (converter), 4 gears.
> Transmission : to back wheels, rigid axle
> Shock absorbers : King, with bottles of nitrogen
> Brakes : Brembo discs, with 4 pistons stirrups
> Gas capacity : 560 liters
> Rims : 15 ou 17 inches
> Pneumatics : Toyo Open Country M/T, in 37/14,5/15 or 37/13,5/17
> Length: 5,50 m
> Width : 2,05 m
> Height : 1,75 m
> Footing : 3,10 m
> Weight : 1750 kg
[afbeelding]
Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:55 schreef Baan1980 het volgende:
Jan aan de thee (hier had die al een buik)
[afbeelding]
De neus uit 82 meen ik
[afbeelding]
Het 2-kopig monster
[afbeelding]
En nog wat meer foto`tjes
http://www2.shrani.si/files/r1985lag415702.jpg
http://www2.shrani.si/files/parijsda415703.jpg
http://www2.shrani.si/files/parijsda414786.jpg
http://www2.shrani.si/files/5kapotac414787.jpg
http://www2.shrani.si/files/184427987.jpg
tvp's moet een mooi plaatje bijquote:Op donderdag 18 januari 2007 04:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, hier mijn tvp met de nog steeds openstaande vraag:
Waar zijn de foto's van de crash van Henk
quote:Dakar 2007
Avontuur van echte mannen
Met lef en durf en loerend gevaar
Niet zeuren en geen gemaar
Ook als het erom gaat spannen
Lange dagen korte nachten
Waarin het lichaam vraagt om rust
Op we naar die belangrijke plaats aan de kust
Waar de prijzen liggen te wachten
Dagelijks een portie tegenslag of pech
Waar je mee om moet gaan als een vent
Voor je kunt flexen in je tent
Niet al te lang, want je moet weer op weg
Over bergen en door dalen
Door diep zand en over duinen
Motorisch gestoord door de woestijn struinen
Om dat volgende bivak maar te halen
Zo gaat het vijftien dagen lang
Van vroeg tot soms heel laat
Zonder echt te weten wat er te wachten staat
Onbevreesd en al helemaal niet bang
Om te gaan waar weinigen kunnen komen
Met je motor, truck of auto
Hopend op een herinneringsfoto
Waar velen alleen maar van dromen
De rit der ritten
De top van echt avontuur
Is soms van korte duur
En kun je na 1 dag ook weer thuis zitten
Zij die het halen zijn tevree
En hebben ook geen centje pijn
Als ze bij Lac Rose zijn
Die doen volgend jaar zo weer mee
Olav
Wat volgens mij meer het idee erachter was, is dat er dan wel een team mee kan doen met een bijzonder doorontwikkelde truck, maar het probleem dan is dat er bijna geen concurentie voor is, dus je eigelijk nooit echt een eerlijke wedstrijd krijgt. Dit was volgens mij ook geval toen DAF met zijn X2 enzo kwam, die waren gewoon zo veel sneller dan de rest.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijk![]()
Hoorde gister trouwens wel van die FIA (?) flip op RTL7 dat ze in de toekomst geen trucks meer willen met 2 motoren en turbo's. Ik snap die dat regelgezeik eigenlijk niet zo. In de F1 is dat ookal zo erg. Stel gewoon een paar regels op zodat het iig redelijk veilig is en laat voor de rest mensen lekker bouwen wat ze willen bouwen. Lekker boeiend of je nou 150 of 200 kan, als het misgaat met die snelheden maakt dat ook weinig meer uit. Net als met de f1, laat iedereen gewoon weer lekker V12's met 1500pk bouwen.
Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Om eerlijk te zijn boeit competitie me geen reet in de Dakar. Het enige wat ik wil zien is dat ze zo snel mogelijk door de woestijn heen rijden en wie er wint boeit me niet echt. Bij WRC heb ik dat ook, wil ze gewoon zo hard mogelijk zien scheuren en de winner boeit niet. Bij F1 wil ik dan juist weer wel competitie zien. Denk dat dat komt omdat je met Rally's eigenlijk in je eentje rijdt terwijl je bij racen met elkaar op een baan zit.
dat was de allereerste truck met twee motoren. Hij heeft gewoon letterlijk twee truck in elkaar geplakt. achterste cabine kon wel gebruikt worden in het jaar dat ie mee ging als wedstrijdtruck, maar deed dat is alleen een keer gebeurd om mee te patsen geloof ik. Later is die achterset cabine nog kapot gereden, en er is een dik stuk staal overheen gelast.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:25 schreef Coelho het volgende:
Wat was de gedachte achter die dubbele cabine van Jan? Stapte hij over als hij niet meer vooruit kon vanwege het diepe zand, om dan maar achteruit te gaan (andere kant vooruit?).
Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beterquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:08 schreef JosvG het volgende:
[..]
Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.
12:50 - bikequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef johan1957 het volgende:
14 - Verhoeven and Goncalves in the lead at km 97
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION; Nr 33, PAULO GONCALVES - HONDA, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed km 97, Frans Verhoeven and Paulo Goncalves were both in the lead of today’s special stage with the exact same time of 1h24’04, 52" ahead of Isidre Esteve and 53" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter. It also needs to be said that the first 11 bikers have regrouped and are now driving together.
![]()
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beter?
Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld. actieve veerophanging, ABS, anti-slipsystemen, flipper versnellingsbakken, etc, etc....... en de formule 1 is niet echt gebaseerd op productiemodellen!! Denk dat als je het reglement openlaat voor creativiteit dat er meer systemen uit de sport komen naar de normale wereld dan met een erg dicht getimmerd regelementquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:23 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
Iritrackquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:02 schreef MikeyMan het volgende:
waar is die tracker te vinden?
na 82 km ligt ie nog steeds 1e, met 54 seconden op Wufquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:50 schreef JosvG het volgende:
Na 54km ligt Stacey op kop, met 1'02" op van Ginkel... Na 54 kilometer gewoon al 1 minuut voorliggen, terwijl je als 7de bent gestart (dus 6 auto's voor je hebt op een smal parcours).
quote:13:48 - bike
14 - Dislocated shoulder for Verhoeven
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a small fall on km 181 of the day’s special stage, Dutchman Frans Verhoeven dislocated his shoulder.
LOLquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:31 schreef MikeyMan het volgende:
benbekthi op 1 bij de trucks? :|
Ja, maar die Benbekthi is véél later dan Hans gestart. Hij zou dus makkelijk achteraan kunnen rijden en toch een tijd neer kunnen zetten die veel sneller is dan Hans. Bij tijdmeting 4 (110km) is hij er nog lang niet. Dan zou hij dus eventueel als hij daar voorbij kwam ook nog sneller dan Hans kunnen zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef MikeyMan het volgende:
Mooie is dat dat dus al voorbij is... Dakar site linkt je naar het eerste checkpoint...
Als je cp4 selecteert is stacey vooraan...
Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:35 schreef Neluhz het volgende:
dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd.
dakar is een reclamemiddel, vind ook dat de voertuigen geen mijlen mogen verschillen van productievoertuigen.
Bij PV2 staat ie ook niet in de top 5?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:37 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ja, maar die Benbekthi is véél later dan Hans gestart. Hij zou dus makkelijk achteraan kunnen rijden en toch een tijd neer kunnen zetten die veel sneller is dan Hans. Bij tijdmeting 4 (110km) is hij er nog lang niet. Dan zou hij dus eventueel als hij daar voorbij kwam ook nog sneller dan Hans kunnen zijn.
Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.
Mwha, ¤20k + motor heb je nodig. Is niet zo gek veel hoor....quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat nou kleine teams? Dakar is alleen nog mara voor de extreem rijken onder ons. Keline teams hebben een budget van een kwart miljoen euro. Daar kun je ook 30 jaar op hoog niveau voor autocrossen, om maar eens een vreemde zijsprong te noemen.
Bij mij wel, 5'39" los op Stacey.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:42 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Bij PV2 staat ie ook niet in de top 5?
Voor een motorrijder wel ja, voor een truckteam liggen de zaken nét iets andersquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef existenz het volgende:
[..]
Mwha, ¤20k + motor heb je nodig. Is niet zo gek veel hoor....
Dat is toch 20k x 3 (Iedere deelnemer is toch 20k?) + waarde truck. Zoiets toch?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:46 schreef JosvG het volgende:
[..]
Voor een motorrijder wel ja, voor een truckteam liggen de zaken nét iets anders
Ah, nu wel ja...quote:
Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons middenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef JosvG het volgende:
[..]
Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?
Exact-MAN is een semi-fabrieksteam, met veel te veel sponsoren, absoluut geen hobbyteamquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden.
Autosport is nou eenmaal commercie. Als je dakar wint kan je als merk dus zeggen: Kijk eens hoe snel en betrouwbaar onze wagens zijn! in hoeverre die dingen op de productiemodellen lijken is niet interresant. Dat gaat nu namelijk ook al niet op. Motorisch mag er dan misschien niet veel anders zijn, maar bv de hele ophanging en vering is nou niet bepaald productiemodel achtig dus of je dan ook nog motorisch dingen veranderd maakt dan ook niet zoveel meer uit. Waarom denk je dat bmw en toyota zoveel geld in de F1 pompen? is alleen maar prestige die reclame oplevert en datzelfde geld voor dakar. Win je dan kijken mensen daar tegen op en willen ze iets van jouw hebben, of dat nou in lijn staat met wat hun kopen maakt geen drol uit.quote:Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
Het lompe is dan weer dat die aapjes bij de FIA de F1 juist weer veel meer naar de ''normale'' auto's doe willen laten gaan zodat de ontwikkelingen in de F1 gebruikt kunnen worden voor road cars (denk aan het hergebruiken van de motor en rem energie, andere vormen van brandstof etc).quote:Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld.
Dat hoor je wel vaker, ook bij de F1, maar ik vind dat je niet teveel naar kleinere teams moet kijken. Waar F1 het ultime is kwa baanracen is dakar het ultime kwa rally racen en dan vind ik dat je niet teveel naar de kosten moet kijken. Op het hoogste niveau moeten alleen de prestaties tellen, als je voor weinig geld mee wil doen moet je maar een andere klasse zoeken.quote:dakar moet ook leuk blijven voor kleinere teams, vandaar dat ze ook het idee hadden om volgens mij een standaardklasse en superklasse in te voeren ofzo, net als bij de auto's ongeveerd.
Nee, ik zit er juist over in dat ik het niet kan betalenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:44 schreef JosvG het volgende:
[..]
Kleine teams heeft niks met rijke teams te maken. De kleine hobbyisten (onder de trucks) zijn allemaal geslaagde ondernemers die op een leuk verzet uit zijn. Die hoeven niet meer naar de centen te kijken. Neem een Vink, Leeuw en zelfs de Rooy in de beginjaren. Gewoon een mooie truck bouwen en gaan. Geen gigantische sponsorcontracten of prestatienormen. Ik ben het met je eens dat ook een klein team een hoop kost. Maar als je het kan betalen, zou jij er dan over in zitten?
Tridec valt ook wel redelijk onder het kopje geslaagde ondernemingen dacht ik zo.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hebben we een rijke man in ons midden.
Ben ik het in zekere zin wel mee eens, maar niet helemaal. Het is voor de klant natuurlijk alleen maar positief dat het merk dat je rijdt een Dakar wint. Maar voor MAN komt het ook van de andere kant. Een Dakar is een ultieme materialentest, en daarom willen ze dus materiaal dat op productiemodellen komt ook aan Dakar mee laten doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Autosport is nou eenmaal commercie. Als je dakar wint kan je als merk dus zeggen: Kijk eens hoe snel en betrouwbaar onze wagens zijn! in hoeverre die dingen op de productiemodellen lijken is niet interresant. Dat gaat nu namelijk ook al niet op. Motorisch mag er dan misschien niet veel anders zijn, maar bv de hele ophanging en vering is nou niet bepaald productiemodel achtig dus of je dan ook nog motorisch dingen veranderd maakt dan ook niet zoveel meer uit. Waarom denk je dat bmw en toyota zoveel geld in de F1 pompen? is alleen maar prestige die reclame oplevert en datzelfde geld voor dakar. Win je dan kijken mensen daar tegen op en willen ze iets van jouw hebben, of dat nou in lijn staat met wat hun kopen maakt geen drol uit.
wel opvallend dat dakarspecialist is verdwenen direct na zn aankondiging die foto's te gaan posten... en dat er verder ook NIEMAND foto's van heeft....quote:
De organisatie zelf heeft een mediastilte rond de Kamaz uitgeroepen. Als Loprais er foto's van heeft is het een van de enige waarschijnlijk. Of er moet een andere privé rijder zijn die foto's heeft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wel opvallend dat dakarspecialist is verdwenen direct na zn aankondiging die foto's te gaan posten... en dat er verder ook NIEMAND foto's van heeft....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |