zo danquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen. Alleen wil ie dat plaatje van de X2 niet rechtstreeks tonen
Die bak in die Chevrolet werkt ongeveer hetzelfde als in de Iveco semi-automaat, je hebt geen koppelingspedaal nodig, maar je moet gewoon schakelen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:54 schreef MasterMido het volgende:
Hier de rest van de gegevens van die bak.
TECHNICAL SPECS
> Frame : tubular, tube 25CD4S.
> Engine : Chevrolet Corvette C6, V8 aluminum block
> Power (restrained) : 300 hp
> Torque : 70 m/kg
> Gearbox : semi-automatic (converter), 4 gears.
> Transmission : to back wheels, rigid axle
> Shock absorbers : King, with bottles of nitrogen
> Brakes : Brembo discs, with 4 pistons stirrups
> Gas capacity : 560 liters
> Rims : 15 ou 17 inches
> Pneumatics : Toyo Open Country M/T, in 37/14,5/15 or 37/13,5/17
> Length: 5,50 m
> Width : 2,05 m
> Height : 1,75 m
> Footing : 3,10 m
> Weight : 1750 kg
[afbeelding]
Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:55 schreef Baan1980 het volgende:
Jan aan de thee (hier had die al een buik)
[afbeelding]
De neus uit 82 meen ik
[afbeelding]
Het 2-kopig monster
[afbeelding]
En nog wat meer foto`tjes
http://www2.shrani.si/files/r1985lag415702.jpg
http://www2.shrani.si/files/parijsda415703.jpg
http://www2.shrani.si/files/parijsda414786.jpg
http://www2.shrani.si/files/5kapotac414787.jpg
http://www2.shrani.si/files/184427987.jpg
tvp's moet een mooi plaatje bijquote:Op donderdag 18 januari 2007 04:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, hier mijn tvp met de nog steeds openstaande vraag:
Waar zijn de foto's van de crash van Henk
quote:Dakar 2007
Avontuur van echte mannen
Met lef en durf en loerend gevaar
Niet zeuren en geen gemaar
Ook als het erom gaat spannen
Lange dagen korte nachten
Waarin het lichaam vraagt om rust
Op we naar die belangrijke plaats aan de kust
Waar de prijzen liggen te wachten
Dagelijks een portie tegenslag of pech
Waar je mee om moet gaan als een vent
Voor je kunt flexen in je tent
Niet al te lang, want je moet weer op weg
Over bergen en door dalen
Door diep zand en over duinen
Motorisch gestoord door de woestijn struinen
Om dat volgende bivak maar te halen
Zo gaat het vijftien dagen lang
Van vroeg tot soms heel laat
Zonder echt te weten wat er te wachten staat
Onbevreesd en al helemaal niet bang
Om te gaan waar weinigen kunnen komen
Met je motor, truck of auto
Hopend op een herinneringsfoto
Waar velen alleen maar van dromen
De rit der ritten
De top van echt avontuur
Is soms van korte duur
En kun je na 1 dag ook weer thuis zitten
Zij die het halen zijn tevree
En hebben ook geen centje pijn
Als ze bij Lac Rose zijn
Die doen volgend jaar zo weer mee
Olav
Wat volgens mij meer het idee erachter was, is dat er dan wel een team mee kan doen met een bijzonder doorontwikkelde truck, maar het probleem dan is dat er bijna geen concurentie voor is, dus je eigelijk nooit echt een eerlijke wedstrijd krijgt. Dit was volgens mij ook geval toen DAF met zijn X2 enzo kwam, die waren gewoon zo veel sneller dan de rest.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Haha dat ding met 2 kanines is echt zoooo fucking lelijk![]()
Hoorde gister trouwens wel van die FIA (?) flip op RTL7 dat ze in de toekomst geen trucks meer willen met 2 motoren en turbo's. Ik snap die dat regelgezeik eigenlijk niet zo. In de F1 is dat ookal zo erg. Stel gewoon een paar regels op zodat het iig redelijk veilig is en laat voor de rest mensen lekker bouwen wat ze willen bouwen. Lekker boeiend of je nou 150 of 200 kan, als het misgaat met die snelheden maakt dat ook weinig meer uit. Net als met de f1, laat iedereen gewoon weer lekker V12's met 1500pk bouwen.
Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Om eerlijk te zijn boeit competitie me geen reet in de Dakar. Het enige wat ik wil zien is dat ze zo snel mogelijk door de woestijn heen rijden en wie er wint boeit me niet echt. Bij WRC heb ik dat ook, wil ze gewoon zo hard mogelijk zien scheuren en de winner boeit niet. Bij F1 wil ik dan juist weer wel competitie zien. Denk dat dat komt omdat je met Rally's eigenlijk in je eentje rijdt terwijl je bij racen met elkaar op een baan zit.
dat was de allereerste truck met twee motoren. Hij heeft gewoon letterlijk twee truck in elkaar geplakt. achterste cabine kon wel gebruikt worden in het jaar dat ie mee ging als wedstrijdtruck, maar deed dat is alleen een keer gebeurd om mee te patsen geloof ik. Later is die achterset cabine nog kapot gereden, en er is een dik stuk staal overheen gelast.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:25 schreef Coelho het volgende:
Wat was de gedachte achter die dubbele cabine van Jan? Stapte hij over als hij niet meer vooruit kon vanwege het diepe zand, om dan maar achteruit te gaan (andere kant vooruit?).
Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beterquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:08 schreef JosvG het volgende:
[..]
Gelukkig word de Dakar dan ook niet gereden om jou op TV mooie beelden te laten zien, maar om je concurrenten om materiaal af te troeven en de sponsoren tevreden te stellen en reclame te geven.
12:50 - bikequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef johan1957 het volgende:
14 - Verhoeven and Goncalves in the lead at km 97
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION; Nr 33, PAULO GONCALVES - HONDA, SUPER PRODUCTION As the first 20 bikes passed km 97, Frans Verhoeven and Paulo Goncalves were both in the lead of today’s special stage with the exact same time of 1h24’04, 52" ahead of Isidre Esteve and 53" ahead of Norwegian Pal Anders Ullevalseter. It also needs to be said that the first 11 bikers have regrouped and are now driving together.
![]()
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Als het er is om het materiaal van je concurrent af te troeven dan is minder regels toch juist beter?
Volgens mij zijn de meeste technoligische vernieuwigen in de autowereld door de Formule 1 ontwikkeld. actieve veerophanging, ABS, anti-slipsystemen, flipper versnellingsbakken, etc, etc....... en de formule 1 is niet echt gebaseerd op productiemodellen!! Denk dat als je het reglement openlaat voor creativiteit dat er meer systemen uit de sport komen naar de normale wereld dan met een erg dicht getimmerd regelementquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:23 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het materiaal moet wel op de weg inzetbaar zijn, anders hebben je klanten ook niks aan een argument als: "Ja, wij hebben de afgelopen Dakar gewonnen". Ik zie op de weg iig niet zoveel 2-motorige BiTurbo's rijden.
De huidige rallytrucks moeten van een productiemodel afgeleid zijn, verbeteringen kunnen dus direct op consumentenmodellen doorgevoerd worden.
Iritrackquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:02 schreef MikeyMan het volgende:
waar is die tracker te vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |