abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45090269
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gesproken worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45090300
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Vegetariers proeven geen dieren. Dat is, al lijkt het erop, iets anders dan dierproeven.
Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?
quote:
Deze zin begrijp ik niet ?
Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.
pi_45090305
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik doelde meer op een alternatief in tijd.
Tsjonge, dat had je wel verstopt dan, die bedoeling.

Maar wat onlogisch dat ik een alternatief in tijd zou geven, aangezien ik al aangaf sowieso te komen. Geef jij aan wanneer jij mogelijkerwijs zo goed zou willen zijn uzelve aan verzamelde bewonderaars te tonen, dan weten die waarnaar te schikken.

Wat betekent de topictitel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45090308
Nazmiye Oral, in de Volkskrant van 2 januari:
quote:
(...)

Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.

Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.

Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.

Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Dat lijkt mij ook.
pi_45090353
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
Wat betekent de topictitel?
Wie bepaalt de uitslag? Op oneerlijke wijze, natuurlijk. Afkomstig uit The Simpsons.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:57:04 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45090385
Apropos, noem eens een datum waarop je wel op een meet kunt komen
pi_45090388
Reya, ik eet wel kip, en zelfs in het bizonder kippen die hebben mogen scharrelen. Ik kijk uit naar de dag dat ik een eigen koppel kan houden. Gezien de teerhartigheid van mijn liefste zal het slachten wel op mij neerkomen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45090403
En hoeveel geld moeten we voor je inzamelen...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:57:35 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45090417
pi_45090452
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Reya het volgende:
Apropos, noem eens een datum waarop je wel op een meet kunt komen
10 februari. Denk ik.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:58:29 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45090456
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef sigme het volgende:
Reya, ik eet wel kip, en zelfs in het bizonder kippen die hebben mogen scharrelen. Ik kijk uit naar de dag dat ik een eigen koppel kan houden. Gezien de teerhartigheid van mijn liefste zal het slachten wel op mij neerkomen.
De kip is een heilig dier.
pi_45090468
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:56 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wie bepaalt de uitslag?
Jij.
quote:
Op oneerlijke wijze, natuurlijk.
Eerlijkheid is een onbruikbaar begrip. Oneerlijkheid bestaat niet.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:59:11 #14
93744 Finder_elf_towns
pi_45090485
quote:
Ja, bij de TT moest ik aan dat denken.
pi_45090497
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Monidique het volgende:
En hoeveel geld moeten we voor je inzamelen...
10 februari, zaterdag. Kom je?
pi_45090504
Als je naar de kerken kijkt, als buitenaards wezen, dan zou je inderdaad bijna gaan verwachten dat de haan een heilig dier is in de Christelijke religie.
pi_45090522
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef sigme het volgende:

[..]

10 februari, zaterdag. Kom je?
Dat kan ik nog niet zeggen, ik... o, wacht, zaterdag. Dan kan ik waarschijnlijk wel.
pi_45090544
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
Als je naar de kerken kijkt, als buitenaards wezen, dan zou je inderdaad bijna gaan verwachten dat de haan een heilig dier is in de Christelijke religie.
O ja?
O ja?
O ja?
pi_45090554
JA!
pi_45090556
quote:
Nazmiye Oral, in de Volkskrant van 2 januari:
quote:
(...)

Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.

Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.

Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.

Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
monster? Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was? Overigens behoren de hierboven beschreven taferelen nu tot de min of meer normale gang van zaken in Irak, minus Koerdistan.
pi_45090561
10 februari, dat is ook voor mij een meer zekere datum, mijn zusje is dan met zekerheid verlost.
pi_45090584
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

monster?
Ja, monster, ja.
quote:
Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was?
Ongetwijfeld niet, maar ik deel je mening niet in ieder geval.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:01:48 #23
93744 Finder_elf_towns
pi_45090586
10 feb. is prima.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:02:14 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45090604
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:00 schreef sigme het volgende:
10 februari, dat is ook voor mij een meer zekere datum, mijn zusje is dan met zekerheid verlost.
Bij mij kan er altijd wel iets tussenkomen, maar volgensmij heb ik dan geen afspraken.
pi_45090616
Nog altijd in Utrecht?
pi_45090619
Asimov heeft ooit een verhaal geschreven voor de Playboy. Godslasteraar, ken jij dat verhaal? Iemand anders?
pi_45090651
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef Apropos het volgende:
Nog altijd in Utrecht?
Tenzij je ook dat verzet .
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:03:47 #28
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45090655
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef Apropos het volgende:
Nog altijd in Utrecht?
Zover ik weet wel.
pi_45090694
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Tenzij je ook dat verzet .
Dat gaat slechts na ruggespraak met DrW en de rest van de Stonecutters.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:05:05 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45090704
Vijf mensen hebben hun steun al uitgesproken voor tien februari. De minderheidsstem moet ook worden gehoord, dus dat wordt hem gewoon.
pi_45090718
Komen er nog lekkere wijven?
pi_45090720
Is dat nu The Exorcist, op Veronica?
pi_45090729
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Apropos het volgende:
Is dat nu The Exorcist, op Veronica?
http://www.tvgids.nl/nustraks/
pi_45090731
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
sigme en haar zuster.
pi_45090762
quote:
Op hetzelfde moment wordt in Georgetown actrice Chris McNeil opgeschrikt door vreemde geluiden in de kamer van haar twaalfjarig dochtertje Regan. Het meisje ligt te schokken op het bed en kan de spasmen niet onder controle houden.
Ik las niet 'spasmen' in eerste instantie...
pi_45090766
quote:
Doe in je nieuwe baan ook maar lekker bijdehand, dan zul je het ver schoppen.
pi_45090772
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Apropos het volgende:

[..]

sigme en haar zuster.
Ja, nou...
pi_45090781
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:06 schreef Apropos het volgende:

[..]

Doe in je nieuwe baan ook maar lekker bijdehand, dan zul je het ver schoppen.
Altijd.
pi_45090802
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
Reken op nul, dan kan het niet tegenvallen.
pi_45090841
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef sigme het volgende:
Asimov heeft ooit een verhaal geschreven voor de Playboy. Godslasteraar, ken jij dat verhaal? Iemand anders?
verhaal of essay. Asimov produceerde enorm hoeveelheden tekst. En tegelijkertijd is er op het internet niet zoveel van te vinden. Helaas. Of ik heb niet goed gezocht.
pi_45090871
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Reken op nul, dan kan het niet tegenvallen.
Mij kan het altijd tegenvallen.
pi_45090929
Ja.
pi_45091041
quote:
"She Was Good She Was Funny"
Playboy, Feb. 1994
http://www.marusek.com/pages/The-Short-Stories.html

deze?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:14:59 #44
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45091046
Nou, ze ademt op eigen kracht maar wordt tot morgenochtend kunstmatig in slaap gehouden om zodoende haar lichaam de kans te geven bij te komen van de reanimatie (waar defibrilators aan te pas kwamen). Geen enkele dokter heeft een idee hoe het kwam en of ze straks weer zoals voorheen zal functioneren - wat de situatie alleen maar moeilijker maakt. Het is wachten en hopen op het beste.
pi_45091088
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

verhaal of essay. Asimov produceerde enorm hoeveelheden tekst. En tegelijkertijd is er op het internet niet zoveel van te vinden. Helaas. Of ik heb niet goed gezocht.
Ik weet niet goed wat het verschil is, ik zou het kwalificeren als verhaal. Ik heb het gelezen, ergens, ooit. Ik vond het wel vermakelijk.
pi_45091094
Eng.
pi_45091097
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Nou, ze ademt op eigen kracht maar wordt tot morgenochtend kunstmatig in slaap gehouden om zodoende haar lichaam de kans te geven bij te komen van de reanimatie (waar defibrilators aan te pas kwamen). Geen enkele dokter heeft een idee hoe het kwam en of ze straks weer zoals voorheen zal functioneren - wat de situatie alleen maar moeilijker maakt. Het is wachten en hopen op het beste.
Sterkte. En allen welterusten.
pi_45091130
quote:
Mijn deelneming, en veel sterkte gewenst. Hoe oud is ze?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:17:34 #49
158292 problematiQue
pi_45091156
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn deelneming, en veel sterkte gewenst. Hoe oud is ze?
19
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:17:52 #50
158292 problematiQue
pi_45091173
wie klaagde er nou laatst over de suggestieve '....' van EchtGaaf? Kabinet zonder VVD is een zegen voor het land....
pi_45091190

een tijd met meer stijl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:20:09 #52
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45091275
quote:
Ook deelneming mijnerzijds.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:21:20 #53
158292 problematiQue
pi_45091334
quote:
Die titel kan haast niet de lading dekken van het verhaal dat ik bedoel. Daarin werden een man en vrouw ontvoerd door een vliegende schotel, om aan experimenten onderworpen te worden, door buitenaardsen die hun idee van de aarde gevormd hadden aan de hand van het blad "de recreatie-jongen". De buitenaardsen plantten zich voort middels knopvorming, weet ik nog.
pi_45091379
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:17 schreef problematiQue het volgende:

[..]

19
Ach mijn hemel. Veel sterkte . Ik hoop dat het goed uitkomt dat je tijd ter beschikking hebt, momenteel.
pi_45091418
quote:
ja, ik zag het, een nichtje als ik het goed heb. Angstaanjagend zoiets, en machteloosheid. En zet die artsen goed onder druk, en neem geen genoegen met "geen idee", die sukkels worden goed betaald om het wel te weten, en het anders uit te zoeken. Hopen op het beste dan maar.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:27:13 #57
158292 problematiQue
pi_45091544
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ja, ik zag het, een nichtje als ik het goed heb. Angstaanjagend zoiets, en machteloosheid. En zet die artsen goed onder druk, en neem geen genoegen met "geen idee", die sukkels worden goed betaald om het wel te weten, en het anders uit te zoeken. Hopen op het beste dan maar.
Ze zullen allicht vermoedens hebben, maar ze spreken die die niet uit - en ik denk dat het maar beter is ook. Ze hebben een scan van haar hersens gemaakt waar niets op te zien viel, en een filmpje van haar hart waaraan ook geen afwijking te bekennen viel. Wel zijn er wat waarden in haar lever - waaronder haar suikerspiegel - van slag, maar dat is waarschijnlijk vanwege het reanimeren.
pi_45091572
Nou ja, ik hoop dat het goed komt.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:28:17 #59
158292 problematiQue
pi_45091579
we hebben weer een keerpunt!
quote:
Battle 'marks new Iraq campaign'

The Iraqi army has reportedly killed 30 militants and arrested several others, including a number of Sudanese nationals, in a gun battle in Baghdad.
State TV said the firefight took place near Haifa Street, a Sunni district which housed top officials during Saddam Hussein's regime.

The engagement in the centre of the city is believed to mark the start of a new security drive in the capital.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6237777.stm
pi_45091617
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:28 schreef problematiQue het volgende:
we hebben weer een keerpunt!
[..]
quote:
On June 14 Prime Minister Maliki announced a plan to increase security conditions in Baghdad through instituting major new measures. This plan was executed in response to the increased sectarian violence in the wake of the February 22 bombing of Samarra's Golden Mosque, a Shiite religious shrine. Operation Together Forward was planned as an operation to be led primarily by Iraqis but with Coalition support.
http://www.globalsecurity(...)forward-together.htm

Maar nu gaat het écht lukken, hoor.
pi_45091643
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Die titel kan haast niet de lading dekken van het verhaal dat ik bedoel. Daarin werden een man en vrouw ontvoerd door een vliegende schotel, om aan experimenten onderworpen te worden, door buitenaardsen die hun idee van de aarde gevormd hadden aan de hand van het blad "de recreatie-jongen". De buitenaardsen plantten zich voort middels knopvorming, weet ik nog.
ah, fictie dus. Ik stel me overigens wel zo voor dat Asimov een vaste gast was bij Playboy

ik zocht altijd naar zijn non-fictie.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:31:44 #62
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45091705
Godslasteraar, kom je 10 februari op de meeting?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:31:50 #63
158292 problematiQue
pi_45091708
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

http://www.globalsecurity(...)forward-together.htm

Maar nu gaat het écht lukken, hoor.

tekenend ook hoe het bericht van vandaag verder gaat na het stukje wat ik hier aanhaalde:
quote:
Earlier, 71 bodies, apparently the victims of sectarian violence, were found dumped at locations in Baghdad.

Twenty-seven were left near a Sunni shrine in the central Sheikh Marouf area. Police said they were the victims of execution-style killings.

Elsewhere, at least two people died when a parked car exploded near a fuel station in the Doura district of the city.

In another incident, a car bomb was detonated beside the motorcade of a senior police official, Major-General Ali Yasser. He survived, but a bystander was killed.
pi_45091812
Tsja, Maliki gaat alle terroristen en bandieten uit Bagdad verdrijven, zegt hij. Alweer. Maar goed. De grootste bandieten zijn op het moment misschien wel de leden van JAM, Jaish-Al-Mahdi, Moektada al-Sadrs Mahdi-leger. Die zullen heus niet aangevallen worden, want Maliki kan alleen maar regeren omdat-ie steun heeft van Al-Sadr. 'Moektada! Moektada! Moektada!' weet je nog?
pi_45091867
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:31 schreef Reya het volgende:
Godslasteraar, kom je 10 februari op de meeting?
mja, ik zag de discussie. Ik durf daar niets over te zeggen, ik heb geen idee hoe mijn planning er dan uitziet. Ik kijk het even aan.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:36:45 #66
158292 problematiQue
pi_45091873
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:34 schreef Monidique het volgende:
Tsja, Maliki gaat alle terroristen en bandieten uit Bagdad verdrijven, zegt hij. Alweer. Maar goed. De grootste bandieten zijn op het moment misschien wel de leden van JAM, Jaish-Al-Mahdi, Moektada al-Sadrs Mahdi-leger. Die zullen heus niet aangevallen worden, want Maliki kan alleen maar regeren omdat-ie steun heeft van Al-Sadr. 'Moektada! Moektada! Moektada!' weet je nog?
Nee?
pi_45091898
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:36 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Nee?
Dat schreeuwde men tijdens de executie van Hoessein.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:40:40 #68
158292 problematiQue
pi_45092015
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat schreeuwde men tijdens de executie van Hoessein.
Sorry ik volg je niet helemaal. Malaki kan alleen president zijn omdat hij gedoogd wordt door al-Sadr, zeg jij? Wat heeft het scanderen van diens naam tijdens de executie van Saddam Hoessein hiermee te maken?
pi_45092016
Heeft iemand wel eens een van de kleinere werken van Douglas Adams gelezen?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:42:09 #70
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45092068
Ik zal pmb_rug ook eens vragen of hij komt. Hij is al eens eerder op een meet geweest, dus opzich is het wel mogelijk
pi_45092082
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Sorry ik volg je niet helemaal. Malaki kan alleen president zijn omdat hij gedoogd wordt door al-Sadr, zeg jij? Wat heeft het scanderen van diens naam tijdens de executie van Saddam Hoessein hiermee te maken?
Dat de Iraakse regering en de sadristen één zijn.
pi_45092135
'k Ga zo maar es even op verjaardag.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:46:10 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45092198
Dat werkt toch ook gewoon niet he, zit je naar the exorcist the kijken, komt die scene dat die priester naar zijn vastgebonden moeder in het gekkenhuis Dhimmitry verwijt waarom hij dat heeft laten gebeuren, volgt de schreeuwerige reklame
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45092215
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef Apropos het volgende:
Jazeker .
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:47:05 #75
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45092229
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef Apropos het volgende:
in begonnen, maar het blijkt net zo schizofreen te zijn als Hans Teeuwen
pi_45092295
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Reya het volgende:
Ik zal pmb_rug ook eens vragen of hij komt. Hij is al eens eerder op een meet geweest, dus opzich is het wel mogelijk
Dat zou ik leuk vinden . Als hij vanuit Groningen komt kunnen we vast een aardig reisgezelschap vormen. Misschien reist Rock ook mee? Du_ke wou niet op zaterdag, dus die verwacht ik niet.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:49:23 #77
158292 problematiQue
pi_45092322
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat de Iraakse regering en de sadristen één zijn.
ah, zo.
pi_45092348
Ik vond de kortere, en meer persoonlijke verhalen van Douglas Adams wel de moeite waard. Om de titel te achterhalen van wat ik las moet ik even bij mijn broertje informeren.
pi_45092835
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Jazeker .
Ook de boeken over Dirk Gently?
pi_45093018
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ook de boeken over Dirk Gently?
Uiteraard. De langere donkere theetijd van de ziel, en de titel van de andere ben ik even kwijt.
Hoewel ik het niet echt durf aan te raden (zeker het eerste deel is niet goed), zitten er toch veel dingen in waaraan ik met regelmaat terugdenk.
pi_45093081
''Theetijd'' was inderdaad het deel dat ik in gedachten had als eerste kennismaking, maar jouw kenschets maakt mij minder enthousiast. Moet ik echt meteen aan het grote werk beginnen?
pi_45093458
Geen paniek! Het is dermate lichtvoetig dat het transgalactisch liftershandboek niet als het grote werk aangeduid kan worden.

Maar de theetijd is meer voor gevorderden, zou ik zeggen.
pi_45093548
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?
[..]

Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.
Sorry M, post gemist. Wat ik wou zeggen is dat wel of niet eten van dieren (waar vegetarierschap iets over zegt), geen uitspraak over dierproeven inhoudt.
Men kan vegetarier zijn en voorstander van dierproeven, tegenstander van dierproeven en toch vlees eten, en de andere twee opties zijn er ook.
pi_45093569
pi_45093731
pi_45093804
quote:
Goh 19 jaar...Maar hopen op het beste.

Sterkte Problematique..
pi_45093817
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:31 schreef sigme het volgende:
Welteruste.
pi_45093938
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nee. Vaak weten ze het ook echt niet. Een hartstilstand kan bmw verschillende oorzaken hebben. Bij iemand van 19 is het sowieso erg vaag......Meestal is er geen sprake van een coronaire aandoening bij zo'n jong persoon, welke vaak tot hartritmestoornissen kunnen leiden met een hartstilstand tot gevolg....

Bij jongeren komt hartstilsstand vaker voor als ze zeer intensief sporten....Maar erg vaak is de oorzaak idd niet zomaar vast te stellen......Zelfs niet met een pistool gericht op de arts....
pi_45094044
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Reya het volgende:
Ja, bij WFL juni geloof ik.....Hij zat volgens mij nogal vrij centraal in beeld op die ene foto...
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:55:53 #90
93744 Finder_elf_towns
pi_45094508
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, bij WFL juni geloof ik.....Hij zat volgens mij nogal vrij centraal in beeld op die ene foto...
Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan. De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..
pi_45094542
Een SEX meet is wat dat betreft interessanter.
pi_45094605
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Daar kun je tenminste SHE molesteren.
pi_45094619
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan.
Dat klopt, ja...
quote:
De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..
Zeker.....Maar hoeft niet hoor....Maar WFL is niet mijn dagelijkse tak van sport... Geef mij maar politiek. Maar of zo'n bijeenkomst werkelijk zo interessant is.....Ik herken om te beginnen gezichten heel moeilijk.....(als er al foto's in iemands profiel staan.....

Maar aan de andere kant wel weer leuk om de wezens in het echt te zien... Zeker sommigen..
pi_45094635
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:59 schreef Apropos het volgende:

[..]

Daar kun je tenminste SHE molesteren.
Dat is meer iets voor een meet van Het Keldertje. Maar ik weet niet of die ooit uit de kelder komen .
pi_45094638
quote:
Leuk practicum daar.....
pi_45094669
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Leuk practicum daar.....
Ja of de overdracht van SOA's .
pi_45094703
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja of de overdracht van SOA's .
Vandaar zou ik willen dat iedereen het voorbeeld van Reya overneemt.....(die heeft zich laten testen volgens mij... )
pi_45094754
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Vandaar zou ik willen dat iedereen het voorbeeld van Reya overneemt.....(die heeft zich laten testen volgens mij... )
Een pre meeting in het ziekenhuis.
pi_45094802
Over sex gesproken......Ik zag net nog een prgramma op Talpa ( ) : Anatomie voor Beginners.......Was wel interessant. Ze hebben daar een partijtje in echte lijken gesneden...

lieten ze zien hoe de sex insrumenten bij de man en vrouw werken....(ook een soort prakticum dus)
pi_45094847
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een pre meeting in het ziekenhuis.
Ja, en dan moeten ze (de vrouwen iig) een goedkeuringbutton dragen als ze SOA vrij zijn.........Wel zo handig..
pi_45094893
Hmm patholoog-anatoom, interessant beroep. Doet het ongetwijfeld goed op verjaardagen.

Lieten ze wel alles zien ipv censuur toe te passen zoals bij Dr. G op Discovery Channel.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:07:35 #102
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45094894
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik meen me alleen een foto te herinneren waar de achterkant van zijn hoofd op staat.
pi_45094935
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, en dan moeten ze (de vrouwen iig) een goedkeuringbutton dragen als ze SOA vrij zijn.........Wel zo handig..
En vrouwen zonder goedkeuringsbutton voor de risicozoekers .

Toch denk ik dat ouderwets bier drinken zoals op een POL meet een stuk eenvoudiger is.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:09:17 #104
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45094952
quote:
Er schijnen wel eens parenclub-meets te worden gehouden, dus grijp je kans, zou ik zeggen
pi_45094954
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik meen me alleen een foto te herinneren waar de achterkant van zijn hoofd op staat.
Nee, ik herinner me dit nog........

meisje: Pmb_rug is wel cute..........waar zit hij, staat hij op een foto
Reya: Ja, op de de onderste foto zit hij vrij centraal in beeld

Herinner jij het nog, zal ik ff opzoeken anders
pi_45095011
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En vrouwen zonder goedkeuringsbutton voor de risicozoekers .
Voor de waaghalzen...
quote:
Toch denk ik dat ouderwets bier drinken zoals op een POL meet een stuk eenvoudiger is.
Ik denk het ook...... Anders heb je kans dat Sigme niet komt.....
  zondag 7 januari 2007 @ 00:11:10 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095019
Ik zal degene die tzt de foto's heeft gemaakt er een keer naar vragen
pi_45095073
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:11 schreef Reya het volgende:
Ik zal degene die tzt de foto's heeft gemaakt er een keer naar vragen
Ja dat is goed........Maar ik google ook ff......Was daar volgens mij er gezellig...en druk...
  zondag 7 januari 2007 @ 00:12:49 #109
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095089
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan. De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..
Zowel FuifDuif als Triggershot is nog nooit op een (WFL-)meet geweest, en voor de rest zijn WFL-meets best redelijk, een beetje dezelfde luchtige sfeer die op veel andere meets ook bestaat.
pi_45095090
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:09 schreef Reya het volgende:
Er schijnen wel eens parenclub-meets te worden gehouden, dus grijp je kans, zou ik zeggen
Ik ben geen onderdeel van een paar.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:13:58 #111
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095133
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ben geen onderdeel van een paar.
Misschien heeft SCH interesse om met je mee te gaan.
pi_45095139
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor de waaghalzen...
Die blijf je toch houden.
quote:
Ik denk het ook...... Anders heb je kans dat Sigme niet komt.....
De effecten indien het fout gaat zijn ook wat minder erg. Boven de wc hangen en dat soort standaard day after ongein.
pi_45095174
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:13 schreef Reya het volgende:
Misschien heeft SCH interesse om met je mee te gaan.
Wat denk je van nee doe maar niet .

Sowieso zijn parenclubs niet mijn ding.
pi_45095180
Foto weg en tekst weggehaald.

[ Bericht 91% gewijzigd door EchtGaaf op 07-01-2007 00:22:57 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 00:15:53 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095202
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
De effecten indien het fout gaat zijn ook wat minder erg. Boven de wc hangen en dat soort standaard day after ongein.
Mjah, om die reden valt het ook niet aan te raden twee dagen achter elkaar een meet te hebben
pi_45095203
Wie is dat?
pi_45095224
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wie is dat?
Reya....
pi_45095231
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Mjah, om die reden valt het ook niet aan te raden twee dagen achter elkaar een meet te hebben
Je hebt er ervaring mee?
  zondag 7 januari 2007 @ 00:17:12 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095248
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt er ervaring mee?
Ja.
pi_45095271
Foto weg en tekst weggehaald.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:18:51 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095298
In de gestreepte blouse inderdaad, maar ik weet niet of hij ervan gediend is dat er foto's van hem hier worden gepost
pi_45095320
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:18 schreef Reya het volgende:
In de gestreepte blouse inderdaad, maar ik weet niet of hij ervan gediend is dat er foto's van hem hier worden gepost
Zal ik hem dan weghalen.......?

Jou foto ook?
  zondag 7 januari 2007 @ 00:20:06 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45095357
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zal ik hem dan weghalen.......?
Doe maar
quote:
Jou foto ook?
Mijn foto maakt weinig uit, die staat tenslotte ook in mijn fotoboek.
pi_45095373
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Doe maar
[..]

Mijn foto maakt weinig uit, die staat tenslotte ook in mijn fotoboek.
Ok, das goed.
pi_45095472
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:17 schreef Reya het volgende:
Ja.
Twee fok meetings achter elkaar?

Nooit geweten dat je hier al zolang meedraait.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:26:08 #126
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45095600
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat zou ik leuk vinden . Als hij vanuit Groningen komt kunnen we vast een aardig reisgezelschap vormen. Misschien reist Rock ook mee? Du_ke wou niet op zaterdag, dus die verwacht ik niet.
Bas zal er s over nadenken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45095616
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm patholoog-anatoom, interessant beroep. Doet het ongetwijfeld goed op verjaardagen.
Zeker weten......
quote:
Lieten ze wel alles zien ipv censuur toe te passen zoals bij Dr. G op Discovery Channel.
Ja, echt alles lieten ze zien Echt luguber......

Voor het gezicht hadden ze een masker gedaan, zodat je het niet kon herkennen....

Het was die Duitser die lijken spaart om ze tentoon te stellen.... (en geld mee wilt verdienen)...
  zondag 7 januari 2007 @ 00:28:28 #128
158292 problematiQue
pi_45095743
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:28 schreef problematiQue het volgende:
Golden Oldie: http://www.youtube.com/watch?v=4zbmENT4D0k

Mohammed Saeed al-Sahaf

Leef ie nog...?
  zondag 7 januari 2007 @ 00:30:17 #130
158292 problematiQue
pi_45095819
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:30 schreef problematiQue het volgende:
Wat is er met Al Sahaf gebeurd?
Ja, das waar ook..........

Dat was lachen zeg......werd zo ongeveer plat gereden door Amerikaanse tanks en bleef volhouden dat Irak de oorlog aan het winnen was.......
pi_45095837
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker weten......

Ja, echt alles lieten ze zien Echt luguber......

Voor het gezicht hadden ze een masker gedaan, zodat je het niet kon herkennen....

Het was die Duitser die lijken spaart om ze tentoon te stellen.... (en geld mee wilt verdienen)...
Het is weer eens wat anders dan al die andere Talpa programma's.

Is het sensatie tv of willen ze de kijker echt iets leren.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:33:37 #133
158292 problematiQue
pi_45095865
* problematiQue gaat morgen naar We Feed the World
pi_45095970
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is weer eens wat anders dan al die andere Talpa programma's.

Is het sensatie tv of willen ze de kijker echt iets leren.
Bij de Mol..........vast sensatie........Ik geloof niet in de Mol's goede bedoelingen om de kijker wijzer te maken, maar ja, eerlijk is eerlijk ik heb er wel na gekeken......Maar wel blij dat ik gegeten had.....Was echt goor.....

Ze lieten zien hoe die Duitser in de lijken aan het snijden was, sneed een penis longitudinaal door om de zwellichamen te laten zien...

Een vrouwelijke lijk lag er naast, en daar hadden ze alle onderdelen van de voortplanting uitgesneden..

De baarmoeder dwars door de midden met een groot mes om te kijken of ze zwanger was..

En zo ging dat 2 uur door.......

Maar was wel leerzaam, ik kijk alle medische programma's , ben wel wat gewend us...
pi_45096043
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:33 schreef problematiQue het volgende:
* problematiQue] gaat morgen naar [url=http://www.wefeedtheworld.nl]We Feed the World[/url
Lijk mij wel leuk.....volgens mij ben je best daarin begaan, niet.....Je wilt ook naar Kenia, toch...?
  zondag 7 januari 2007 @ 00:42:49 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45096167
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Twee fok meetings achter elkaar?
Uhuh, en dat kan opzich best, alleen moet je dan wel serieus oppasen met drinken.
quote:
Nooit geweten dat je hier al zolang meedraait.
Niet enorm lang, maar wel in de tussentijd al aardig wat fokkers gemeet
pi_45096192
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij de Mol..........vast sensatie........Ik geloof niet in de Mol's goede bedoelingen om de kijker wijzer te maken, maar ja, eerlijk is eerlijk ik heb er wel na gekeken......Maar wel blij dat ik gegeten had.....Was echt goor.....

Ze lieten zien hoe die Duitser in de lijken aan het snijden was, sneed een penis longitudinaal door om de zwellichamen te laten zien...

Een vrouwelijke lijk lag er naast, en daar hadden ze alle onderdelen van de voortplanting uitgesneden..

De baarmoeder dwars door de midden met een groot mes om te kijken of ze zwanger was..

En zo ging dat 2 uur door.......

Maar was wel leerzaam, ik kijk alle medische programma's , ben wel wat gewend us...
Het eventuele leereffect van zo'n programma lijkt me ook vrijwel nihil. Sensatie is inderdaad wel waarschijnlijker. Misschien ga ik ook maar eens kijken als ik Talpa kan vinden op mijn tv .

Je moet het ze wel nageven dat ze alles laten zien ipv laf censureren.
pi_45096268
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:42 schreef Reya het volgende:
Uhuh, en dat kan opzich best, alleen moet je dan wel serieus oppasen met drinken.
Of half brak en je reputatie te grabbel gooien maar drinken met mate lijkt me verstandiger.
quote:
Niet enorm lang, maar wel in de tussentijd al aardig wat fokkers gemeet
Het is altijd wel leuk om gezichten achter users te zien. Wordt het Fokken toch wat persoonlijker voor zover dat mogelijk is.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:47:12 #139
158292 problematiQue
pi_45096303
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lijk mij wel leuk.....volgens mij ben je best daarin begaan, niet.....Je wilt ook naar Kenia, toch...?
Ik ben een paar maanden geleden vegetariër geworden en daarbij is mijn intresse in de voedselindustrie ook toegenomen. Ik heb laatst Super Size Me gezien, en hoe stupide je het uitgangspunt van die documentaire ook mag vinden, de statistieken en verhalen die tussen de bedrijven door naar voren worden geschoven zijn verontrustend. Dat we zoiets essentiëels als voedsel toevertrouwen aan bedrijven die niets liever willen dan winst kan tot gevaarlijke dingen leiden. "Ze" (ik heb geen idee wat voor percentage van de bedrijven zo denkt, of het er alle, veel of weinig zijn weet ik niet, maar ze zijn er wel) hebben liever dat je meer eet dan dat je gezond eet, terwijl dat laatste nou juist zo belangrijk is. Zelfs in het nuchtere Nederland stoppen supermarkten stoffen in brood om het donkerder te maken dan het eigenlijk is, zodat we denken dat het gezonder brood is en het zodoende kopen.
Enfin, vandaar dat ik deze documentaire wel eens wil zien.
quote:
Met even wonderschone als onvergetelijke beelden ontrafelt We Feed the World het bizarre verhaal van ons voedsel, alvorens het in de schappen van de supermarkt belandt. Regisseur Erwin Wagenhofer onderzoekt de marktmechanismen die ten grondslag liggen aan onze voedselindustrie en roept verschillende interessante vragen op. Waarom is strooizout bijvoorbeeld meer waard dan graan? En hoe kan het dat dagelijks 100.000 mensen omkomen van de honger terwijl er wereldwijd genoeg voedsel wordt geproduceerd voor 12 miljard mensen?

De film laat zien dat in Wenen elke dag evenveel vers brood wordt weggegooid als dat er in de tweede stad van het land wordt geconsumeerd. Brazilië offert duizenden hectares regenwoud op om soja te verbouwen - niet voor de honger lijdende bevolking, maar voor Europese pluimveehouders die er vleeskuikens mee vetmesten. Ondertussen subsidiëren we in het westen onze eigen boeren jaarlijks met 349 miljard dollar aan landbouwsubsidies. De overschotten worden in Afrika gedumpt en aangeboden voor slechts een derde van de lokale marktwaarde.
En ja, ik ga inderdaad naar Kenia.
pi_45096525
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:47 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ben een paar maanden geleden vegetariër geworden en daarbij is mijn intresse in de voedselindustrie ook toegenomen. Ik heb laatst Super Size Me gezien, en hoe stupide je het uitgangspunt van die documentaire ook mag vinden, de statistieken en verhalen die tussen de bedrijven door naar voren worden geschoven zijn verontrustend. Dat we zoiets essentiëels als voedsel toevertrouwen aan bedrijven die niets liever willen dan winst kan tot gevaarlijke dingen leiden. "Ze" (ik heb geen idee wat voor percentage van de bedrijven zo denkt, of het er alle, veel of weinig zijn weet ik niet, maar ze zijn er wel) hebben liever dat je meer eet dan dat je gezond eet, terwijl dat laatste nou juist zo belangrijk is. Zelfs in het nuchtere Nederland stoppen supermarkten stoffen in brood om het donkerder te maken dan het eigenlijk is, zodat we denken dat het gezonder brood is en het zodoende kopen.
Enfin, vandaar dat ik deze documentaire wel eens wil zien.
[..]
Ja, mooi om dit te lezen.....Zeker, ik vind het ook tartend.......Duizenden vragen hoe het zo kan zijn...en waarom.. Heb daar ook moeite mee.....Ik ben trouwens ook vegatarier...
quote:
En ja, ik ga inderdaad naar Kenia.
Ja, mooi. Volgende maand al, dacht ik....Ik hoop dat je een mooie tijd zal hebben.....Je gaat toch niet alleen, hoop ik?
  zondag 7 januari 2007 @ 00:54:06 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45096563
Ik wil morgen nog productief zijn, dus ik denk dat ik maar eens ga slapen.
pi_45096615
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het eventuele leereffect van zo'n programma lijkt me ook vrijwel nihil. Sensatie is inderdaad wel waarschijnlijker. Misschien ga ik ook maar eens kijken als ik Talpa kan vinden op mijn tv .
Tja, ik stuitte per toeval op die zender toen die lessen Anatomie bezig waren...Ik kijk eigenlijk nooit naar die zender....Het heeft iets ballorigs.....staat me tegen.....En ze hebben gewoon voor mij amper aanbod .......Maar ja, hij zit er nu eenmaal op.....
quote:
Je moet het ze wel nageven dat ze alles laten zien ipv laf censureren.
Dat is zeker waar..Ik houd ook niet van censuur......
pi_45096628
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:54 schreef Reya het volgende:
Ik wil morgen nog productief zijn, dus ik denk dat ik maar eens ga slapen.
Ik ook, welteruste.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:56:05 #144
158292 problematiQue
pi_45096639
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, mooi. Volgende maand al, dacht ik....Ik hoop dat je een mooie tijd zal hebben.....Je gaat toch niet alleen, hoop ik?
Ik ga 5 februari weg. Ik ga in princiepe alleen - dat is, niet met een groep - maar wel via een organisatie. Als het goed is zit ook met meerdere vrijwilligers (van over de hele wereld) op één project.
pi_45096715
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik stuitte per toeval op die zender toen die lessen Anatomie bezig waren...Ik kijk eigenlijk nooit naar die zender....Het heeft iets ballorigs.....staat me tegen.....En ze hebben gewoon voor mij amper aanbod .......Maar ja, hij zit er nu eenmaal op.....
Het is vooral veel van hetzelfde maar dan in een ander jasje. Er zijn zoveel Nederlandse zenders en zoveel bagger. Het nut van extra tv kanalen ontgaat mij volledig.
quote:
Dat is zeker waar..Ik houd ook niet van censuur......
Zeker bij zo'n onderwerp is het idioot. Zend het dan niet uit.

Welterusten voor de mensen die gaan slapen .
pi_45096912
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is vooral veel van hetzelfde maar dan in een ander jasje. Er zijn zoveel Nederlandse zenders en zoveel bagger. Het nut van extra tv kanalen ontgaat mij volledig.
idd, het is alleen maar minder geworden....
quote:
Zeker bij zo'n onderwerp is het idioot. Zend het dan niet uit.

Welterusten voor de mensen die gaan slapen .
Welterusten.
  zondag 7 januari 2007 @ 01:04:39 #147
80268 kLowJow
That's Gay
pi_45096926
Ik ga maar lezen.
pi_45096946
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:56 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ga 5 februari weg. Ik ga in princiepe alleen - dat is, niet met een groep - maar wel via een organisatie. Als het goed is zit ook met meerdere vrijwilligers (van over de hele wereld) op één project.
Ik vind het wel knap dat je het aandurft.......Nou ik zou zeggen, doe wel voorzichtig ,he...
pi_45096976
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:04 schreef kLowJow het volgende:
Ik ga maar lezen.
Je komt maar gewoon naar Utrecht.
pi_45097057
Voor straks welterusten allen.
  zondag 7 januari 2007 @ 01:09:18 #151
158292 problematiQue
pi_45097093
ik ga ook m'n bed opzoeken
pi_45097109
Succes met zoeken .
  zondag 7 januari 2007 @ 02:50:01 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45099890
quote:

"Dream Attack"

Nothing in this world
Can touch the music that I heard
When I woke up this morning
It put the Sun into my life
It cut my heartbeat with a knife
It was like no other morning

I don't belong to noone
But I want to be with you
I can't be owned by noone
What am I supposed to do

I can't see the sense in your leaving
All I need is your love to believe in

Don't look into the sun
It's not for me or anyone
To steal the light out of the sky
Is it really such a sin
'Cause if it is then I'll give in
I can't live without your love

I don't belong to noone
But I want to be with you
I can't be owned by noone
What am I supposed to do

I can't see the sense in your leaving
All I need is your love to believe in
And for you I would do what I can
But I can't change the way that I am
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45102216
Goedemorgen enzo.

Ik zie mijn icoon niet, jullie wel?
  zondag 7 januari 2007 @ 10:26:36 #155
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45102335
Nee, ik zie hem ook niet.
pi_45102353
Goedemorgen dames en heren.
  zondag 7 januari 2007 @ 10:31:08 #157
Stranger than fiction
pi_45102374
Ikke wel hoor.
pi_45102400
Ok, dan ligt het dus ergens aan internet. Niet aan mij of m'n plaatje. Dank.
  zondag 7 januari 2007 @ 10:38:37 #159
Stranger than fiction
pi_45102449
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 07-01-2007 10:39:13 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 10:54:22 #160
158292 problematiQue
pi_45102611
Guttemorgen Dame und Herren.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:24:50 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45102974
zwambtenaar doet me wel een beetje aan FuifDuif denken.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:27:59 #162
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45103026
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tis trouwens wel een hele kromme banaan, dat wordt flink douwen.....
Ach, GodslasteraarRock is vast heel wat gewend met zn negerfascinatie...

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 07-01-2007 13:49:05 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:34:30 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45103113
Een ouderwetse preek op Nederland twee. Dat doet altijd goed.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:47:39 #164
Stranger than fiction
pi_45103365
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Reya het volgende:
Op zaterdagavond worden God en het geloof bezongen. Ook dat is altijd erg opbeurend.
pi_45103867
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Reya het volgende:
En nu zappen we naar Nederland 1...
  zondag 7 januari 2007 @ 12:26:47 #168
Stranger than fiction
pi_45104326
quote:
ETA heeft het in Spanje nu helemaal verbruid
Een week na de ETA-aanslag heerst in Spanje frustratie en woede over het opnieuw mis-lukken van het ‘vredesoverleg’. Maar er gloort ook hoop op meer eendracht tussen regering en op-positie in de strijd tegen terreur.

Madrid, 6 jan. ‘Zonder aanslagen waren we nergens meer.’ De uitspraak van een gemaskerde ETA-terrorist in de spotprent die Spanje’s bijtende politieke tekenaar El Roto deze week publiceerde, slaat de spijker op zijn kop. Sinds de ETA op de voorlaatste dag van 2006 vijf etages aan parkeergarage opblies en twee Ecuadoranen onder tonnen puin begroef, is Spanje het over een ding eens: de Baskische afscheidingsbeweging heeft haar „permanente wapenstilstand” geschonden en het ‘vredesproces’ verpest.

Waarom pakt een beweging, als enige in Europa, de wapens weer op om met uitzichtloos geweld haar gelijk te halen? „We weten eenvoudigweg niet wat er zich in de schimmige wereld van de ETA heeft afgespeeld”, zegt Nicolás Sartorius. Als leider van de progressieve denktank Alternativas heeft hij het proces op de voet gevolgd. „De wereld van de ETA heeft een eigen perverse logica. Die bom maakt duidelijk dat ETA de gesprekken wilde voeren met het pistool op tafel. Ze begrijpen nog steeds niet dat een dialoog met de regering van Spanje betekent: geen politieke concessies in ruil voor afzwering van het geweld.”

Een week na de aanslag heerst in Spanje naast woede en frustratie nog steeds verwarring over de nieuwe situatie en de lering die valt te trekken uit het mislukken van de besprekingen. ETA heeft de schuld, maar kritiek op premier José Luis Rodríguez Zapatero bleef niet achterwege. „Mijn vastbeslotenheid en energie om de vrede te bereiken is groter dan ooit”, zo hield Zapatero deze week naast de puinhopen de moed erin.

Daags voor de aanslag had de premier nog gezegd dat de onderhandelingen binnen een jaar flink zouden zijn opgeschoten. Dat soort optimisme doet het niet goed in het Spanje van na de bom.

„Zapatero heeft te veel geïmproviseerd en politieke thema’s in de onderhandelingen gebracht”, meent Joseba Arregui, socioloog aan de Universiteit van Baskenland. Als Baskisch nationalist valt hij op door zijn uiterst kritische houding tegenover de ETA. De vorming van een Groot-Baskische staat – vier keer zo groot als de huidige regio en tot ver over de Franse grens – blijft hoog op het verlanglijstje van de terroristen staan, zegt Arregui. Een eis die nooit zal worden ingewilligd door Spanje en Frankrijk.

Volgens Arregui werd de afgelopen maanden reeds te veel overlegd tussen de socialisten en vertegenwoordigers van de radicale politici van Batasuna, de verboden politieke tak van de ETA. Daarbij kwamen zaken aan de orde als de legalisering van Batasuna. „Het had eerst moeten gaan over het inleveren van de wapens en het opheffen van ETA, in ruil voor eventuele strafvermindering van bepaalde ETA-gevangenen. Pas daarna hadden politieke thema’s aan de orde moeten komen”, aldus Arregui.

Vooral bij de conservatieve oppositie, die van meet af aan elke steun aan de vredesgesprekken met ETA weigerde, was de kritiek niet van de lucht. Zapatero heeft in het geniep politieke concessies gedaan aan de ETA en zich in de luren laten leggen, zo luidde het. „Zapatero heeft wel degelijk de politiek in de onderhandelingen gebruikt. Maar het ging ETA niet ver en snel genoeg”, denkt de politicologe Edurne Uriarte, die publiceert in het conservatieve dagblad Abc. Zelf ontsnapte zij ternauwernood aan een moordaanslag van de ETA.

Nicolás Sartorius bestrijdt dat er politieke toezeggingen zijn gedaan. „Het feit dat ze die bom plaatsten is daarmee in flagrante tegenspraak.” Bij eerdere onderhandelingspogingen tussen een Spaanse regering en de ETA steunde de oppositie het beleid altijd loyaal. „Het is voor het eerst dat dit niet gebeurt en de Partido Popular heeft daarbij ongefundeerde kritiek en soms regelrechte leugens gebruikt”, meent hij. Sartorius sluit dan ook goed niet uit dat juist de conservatieven daarop worden afgerekend.

Links en rechts zijn het er echter over eens dat er nu een nieuw perspectief voor onderhandelingen is. ETA is de grootste verliezer. Zijn politieke tak staat buitenspel. En voor nieuwe onderhandelingen zullen de eisen vooraf een stuk strenger zijn. Arregui: „Het is als de herder die elke keer als grap de schapen waarschuwt voor de wolf, totdat er echt een aankomt en niemand het serieus neemt. Hier is het andersom: ETA heeft zich weer als een schaap gepresenteerd die een wolf blijkt. Niemand gelooft hem meer.”

Ook bestaat brede consensus dat gesprekken weinig zin hebben als niet alle partijen gezamenlijk optrekken. De vraag is alleen hoe? Als de socialisten met de conservatieven een antiterreurpact sluiten, zullen de nationalisten en linkse partijen niet meedoen, denkt Uriarte.

Een pact is alleen mogelijk als de Partido Popular de politieke ramkoers van de laatste jaren opgeeft, meent Sartorius. „Het komt eigenlijk steeds op hetzelfde neer: inleveren van de wapens, geen politieke prijs, legalisering van de radicale nationalisten en een oplossing voor de ETA-gevangenen. De regering moet alleen een intelligente manier vinden om de conservatieve oppositie duidelijk te maken dat ze dit niet kan weigeren.”
  zondag 7 januari 2007 @ 12:27:15 #169
Stranger than fiction
pi_45104339
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef pberends het volgende:
Ha, de HRA is geldverspilling!
Het voorstel van de PvdA en CU schiet ook niet op. Scheelt 20 miljoen per jaar....
pi_45104367
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Reya het volgende:
Hoezo?
pi_45104406
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het voorstel van de PvdA en CU schiet ook niet op. Scheelt 20 miljoen per jaar....
Schiet op zeg, op de 14.000 miljoen per jaar en counting... de HRA stijgt dus nog steeds sterk .
  zondag 7 januari 2007 @ 12:30:53 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45104460
Een Duitser die Nederlands kan, een redelijke zeldzaamheid.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:33:47 #174
Stranger than fiction
pi_45104529
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef pberends het volgende:
Ha, de HRA is geldverspilling!
  zondag 7 januari 2007 @ 12:46:32 #175
Stranger than fiction
pi_45104882
Hier komt Miss Universe niet vandaan:

pi_45106158
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hier komt Miss Universe niet vandaan:

[afbeelding]
Die hoofddoekjes zijn hilarisch, terwijl ze toch orthodox zijn .
  zondag 7 januari 2007 @ 13:37:07 #177
93744 Finder_elf_towns
pi_45106207
Orthodoxen kenmerken zich mede door hoofddoekjes. Dat is ook deel van het argument tegen hoofddoeken. Ze doen denken aan arme Slaven.
pi_45106253
Vroeger liepen Nederlandse vrouwen ook met dat soort doekjes. Volgens mij is het niet specifiek orthodox.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:40:19 #179
93744 Finder_elf_towns
pi_45106291
Dat was vroegah.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:40:39 #180
Stranger than fiction
pi_45106305
http://www.tegenwicht.org/inhoud.htm

Iemand bekend met deze site?
  zondag 7 januari 2007 @ 13:46:14 #181
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45106470
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Een Duitser die Nederlands kan, een redelijke zeldzaamheid.
Ik begreep er laatst een verkeerd; ik dacht dat hij als NLer in D werkte maar het was andersom (2 man van de ambassade ofzo )

Sowiezo had ik het moeten weten gezien zn bril met ronde glazen.

Maar ik mag Duitsers wel. in het verleden ook Duitse vrienden gehad en de Duitse meiden zijn vaak behoorlijk knap. Doe mij maar zo`n Heidi (of Johanna of Katherine ..)

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 07-01-2007 14:18:48 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:48:21 #182
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45106547
quote:
SP wil snelwegbussen naar bedrijventerreinen

DEN HAAG - De SP wil een proef met comfortabele snelwegbussen die stoppen bij bedrijventerreinen. Dat stelt Tweede-Kamerlid Emile Roemer zondag.

Deze bus zou volgens de politicus een goed alternatief voor de file kunnen zijn. Voorwaarde is dan wel dat deze vaak rijdt, comfortabel en goedkoop is, haltes aan de snelweg heeft en filevrij kan rijden, zo nodig over de vluchtstrook. Logische vertrekpunten zouden transferia en NS-stations zijn.

‘Verreweg de meeste bedrijven liggen binnen twee kilometer van een snelweg, waar nauwelijks treinen of bussen komen. Daarom zou een systeem met comfortabele snelwegbussen een uitkomst zijn’, stelt Roemer. Hij hoopt nog dit jaar met de proef te kunnen beginnen.
Bron
pi_45106620
We hebben toch al de reuze succesvolle interliner .
pi_45106714
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:38 schreef MrX1982 het volgende:
Vroeger liepen Nederlandse vrouwen ook met dat soort doekjes. Volgens mij is het niet specifiek orthodox.
Klopt zeker tijdens de kerkdiensten was het gewenst het haar te bedekken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:55:37 #185
Stranger than fiction
pi_45106775
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
We hebben toch al de reuze succesvolle interliner .
Op het station in Groningen zitten de interliners altijd prop- en propvol.
pi_45106788
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen enzo.

Ik zie mijn icoon niet, jullie wel?
jouw icoon is niet te missen, hoor...
  zondag 7 januari 2007 @ 13:58:20 #187
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45106886
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

nu wel
pi_45106923
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Op het station in Groningen zitten de interliners altijd prop- en propvol.
Vooral vol en scholieren studenten enzo .

Maar het systeem werkt inderdaad best aardig al is het wel wat onoverzichtelijk met veel verschillende tarieven enzo .
pi_45107009
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ach, GodslasteraarRock is vast heel wat gewend met zn negerfascinatie...
Neger of niet....ik ken geen rechte bananen

@ problematiQue: enig idee waarom er geen rechte bananen bestaan?
pi_45107066
quote:
Resultaat
De resultaten van de Interliners vielen tegen. Niet alleen op de stille
lijnen. Ook de drukke verbindingen waren financieel niet altijd een
succes. Robbert Trapman van Connexxion: “Als je echt alles uitrekent
dan was een aantal Interliners bedrijfseconomisch gezien niet zo
succesrijk als men soms wel dacht”. De opbrengsten van de Interliner
waren nog geen 10 eurocent per reizigerskilometer17, waarvan
ongeveer 70% voor suppletie in aanmerking kwam. Op basis van een
suppletiefactor van 1,4718 ontving de vervoerder dan ruim 20 eurocent
per reizigerskilometer.
Een mager resultaat als we in aanmerking nemen dat in die periode de
opbrengsten van het streekvervoer gemiddeld 7,519 eurocent per
reizigerskilometer bedroegen.
De geringe extra opbrengsten (per reizigerskilometer 1½ eurocent
meer dan bij het reguliere streekvervoer) waren onvoldoende om de
extra kosten te compenseren. Daarom werd door versobering van de
productformule getracht de kosten te reduceren. Het aantal stoelen per
bus nam toe en de garanties verdwenen.
Maar gelukkig hebben ze bij de SP een nieuw idee .
  zondag 7 januari 2007 @ 14:04:26 #191
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45107093
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
enig idee waarom er geen rechte bananen bestaan?
Evolutie nalv Darwinistische selectie waaruit bleek dat rechte bananen minder succesvol zijn..
  zondag 7 januari 2007 @ 14:04:53 #192
Stranger than fiction
pi_45107114
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neger of niet....ik ken geen rechte bananen

@ problematiQue: enig idee waarom er geen rechte bananen bestaan?
Ik heb helemaal geen neger fascinatie. De enige die hier naakte negers en negerinnen post is Godslasteraar.
pi_45107247
De vakantie is weer voorbij.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:11:49 #194
93744 Finder_elf_towns
pi_45107351
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

....
Sowiezo had ik het moeten weten gezien zn bril met ronde gelazen.

Maar ik mag Duitsers wel. in het verleden ook Duitse vrienden gehad en de Duitse meiden zijn vaak behoorlijk knap. Doe mij maar zo`n Heidi (of Johanna of Katherine ..)
Duitse meisjes kunnen op een hele lieve manier "tschüss" zeggen ( ). En dan vooral die met die typisch Duitse snoetjes.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:18:08 #195
Stranger than fiction
pi_45107585
  zondag 7 januari 2007 @ 14:19:49 #196
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45107649
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Duitse meisjes kunnen op een hele lieve manier "tschüss" zeggen ( ). En dan vooral die met die typisch Duitse snoetjes.
Ik durf zelfs te stellen dat Duitse meisjes/ vrouwen beter zijn dan de Nederlandse..
pi_45107746
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te stellen dat Duitse meisjes/ vrouwen beter zijn dan de Nederlandse..
Britta Bohler......is beter.......
pi_45107852
Duitse vrouwen hebben borsthaar. Waag je er niet aan!
pi_45107905
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:25 schreef Autodidact het volgende:
mannelijke vrouwen zijn anders wel spannend....
pi_45107983
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt zeker tijdens de kerkdiensten was het gewenst het haar te bedekken.
met hoedjes....
pi_45108115
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Die hoofddoekjes zijn hilarisch, terwijl ze toch orthodox zijn .
De verplichting van hoofddoekjes staat gewoon in de bijbel...
pi_45108243
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Sorry M, post gemist. Wat ik wou zeggen is dat wel of niet eten van dieren (waar vegetarierschap iets over zegt), geen uitspraak over dierproeven inhoudt.
Men kan vegetarier zijn en voorstander van dierproeven, tegenstander van dierproeven en toch vlees eten, en de andere twee opties zijn er ook.
Dat begrijp ik, daarom ging mijn bericht ook over twee zaken: vlees eten en dierproeven, maar het leek inderdaad wat simpeler gezegd.
pi_45108303
Goedemorgen.
pi_45108314
Sjors, je moet dat stuk over die Irakese leraar die gevlucht is posten.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:39:12 #205
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45108328
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Britta Bohler......is beter.......
Ik had het over meisjes. Boven de 35 dien je vrouwen in te ruilen voor een nieuwer exemplaar van +- 22 met weinig kilometers..
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:25 schreef Autodidact het volgende:
Bron?
pi_45108402
O, trouwens, ik vind Afshan Ellian (?) een beroerde columnist.
pi_45108452
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:39 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik had het over meisjes.
Niet waar.... :
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

En Britta is wel leuk, mooie haren, charmant en nog een goede advocate, wat wil je meer....maar wel veel te oud ja......
quote:
Boven de 35 dien je vrouwen in te ruilen voor een nieuwer exemplaar van +- 22 met weinig kilometers..
Ja, inderdaad. max. 20-22 jaar en dan weer goed proberen in te ruilen bij de dealer..
  zondag 7 januari 2007 @ 14:45:00 #208
93744 Finder_elf_towns
pi_45108515
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En Britta is wel leuk....maar wel veel te oud ja......
Ja. als je van bizarre SM spelletjes houd.
pi_45108550
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja. als je van bizarre SM spelletjes houd.

maar ja, misschien zijn rechtzaken ook een vorm van SM...
pi_45108620
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
O, trouwens, ik vind Afshan Ellian (?) een beroerde columnist.
Ik ook. ik irrteer me altijd als ik hem hoor. Vind hem nogal AHA-achtig....is het geen verre broer...
pi_45108700
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:39 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bron?
Autodidact 10:2
  zondag 7 januari 2007 @ 14:51:59 #212
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45108774
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Autodidact het volgende:
Autodidact 10:2
foto`s?
quote:
En Britta is wel leuk, mooie haren, charmant en nog een goede advocate, wat wil je meer....maar wel veel te oud ja......
Bleh, vieze slinkse heks.
quote:
Ja, inderdaad. max. 20-22 jaar en dan weer goed proberen in te ruilen bij de dealer..
Nee, onder de 20 zijn ze nog stapelgek (al kan het zijn dat ze het nog neit doorhebben en dan heb je er nog geen last van).
pi_45108856
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

foto`s?
Eentje dan

pi_45108886
Jezus en een mooie auto.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:56:07 #215
93744 Finder_elf_towns
pi_45109056
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nog eentje?
  zondag 7 januari 2007 @ 15:02:22 #217
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45109114
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nog eentje?
graag
pi_45109170
Het is gewoon arrogant om te denken dat de mensheid invloed heeft op het klimaat. Dat is dus een creationistisch argument. Ik geloof niet dat... dus... Ik geloof niet dat al dat moois zomaar kan zijn geëvolueerd, dus een intelligentie moet het hebben gedaan. Ik geloof niet dat de mens invloed heeft op het klimaat, dus het moet iets anders zijn.
pi_45109242
Een creationistisch argument...hmm...
pi_45109253
Nou ja, goed... Je snapt het wel.
pi_45109271
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

graag

Raaraarasputin...
pi_45109482
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:51 schreef Napalm het volgende:

Bleh, vieze slinkse heks.
Nee, prachtmens. En spannend...Vind het echt een mooie vrouw....
quote:
Nee, onder de 20 zijn ze nog stapelgek (al kan het zijn dat ze het nog neit doorhebben en dan heb je er nog geen last van).
18-22: nog halve pubers.......
  zondag 7 januari 2007 @ 15:12:57 #223
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45109487
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:06 schreef Autodidact het volgende:

[..]

[afbeelding]

Raaraarasputin...
da's een aap!

check dit dan, oudhollandsch geweld
pi_45109609
quote:
Twice a day, the clock strikes 11, right? As a friend notes, "In tomorrow's Sunday Times (London): 'Report: Israel plans nuclear strike on Iran.'

"...Of course," he adds, "it's not the first time the Times has run with this story.

"See for example:

September 3, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2340486,00.html

April 09, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2125207_1,00.html

January 27, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,19269-2011570,00.html

December 11, 2005
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1920074,00.html

and as long ago as March 14, 2005
Revealed: Israel plans strike on Iranian nuclear plant
http://www.smh.com.au/news/Middle-East-Conflict/Israel-plans-to-hit-Iran-nuke-plant-report/2005/03/13/1110649061319.html"

Seems like a pattern. David Kurtz notes the Sunday Times is a Murdoch property. And one day, they may just get it right.
http://www.warandpiece.com/blogdirs/005388.html
pi_45109777
Speciaal voor Napalm
quote:
Mein Teil

Suche gut gebauten Achtzehn- bis Dreißigjährigen zum Schalchten
Der Metzgermeister

Huete treff ich einen Herrn
Der hat mich zum Fressen gern
Weiche Teile und auch harte
stehen auf der Speisekarte

Denn du bist
was du isst
und ihr wisst
was es ist

Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn das ist mein teil - nein
Mein Teil - nein

Die stumpfe Klinge - gut und recht
Ich blute stark und mir ist schlecht
Muss ich auch mit der Ohnmacht kämpfen
ich esse weiter unter Krämpfen

Ist doch so gut gewürzt
und so schön flambiert
und so liebevoll aug Porellan serviert
Dazu ein guter Wein und zarter
kerzenschein
Ja da lass ich mir Zeit
Etwas Kultur muss sein

Denn du bist
was du isst
und ihr wisst
was es ist

Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn das ist mein teil - nein
Yes it's mein teil - nein

Ein Schrei wird zum himmel fahren
schneidet sich durch engelscharen
Vom Wolkendach fällt Federfleisch
auf meine kindheit mit gekreish

Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn Das ist mein teil - nein
Mein Teil - nein

[English translation:]

Looking for a well-built eighteen to thirty-year-old to be slaughtered
The Master Butcher

Today i will meet a gentleman
He likes me so much he could eat me up
soft things and even hard ones
are on the menu

Because you are
what you eat
and you know
what it is

It is my thing - no
My thing - no
Because that's my thing - no
My thing - no

The dull blade - good and proper
I'm bleeding heavily and feeling sick
Although I have to fight to stay awake
I keep eating while in convulsions
It's just so well seasoned
and so nicely flambéed
and so lovingly served on porcelain
and with it, a good wine and gentle candlelight
Yeat, I'll take my time
You've got to have some culture

Because you are
what you eat
and you know
what it is

It is my thing - no
My thing - no
Yes it's my thing - no

A cry will ascend to heaven
It will cut through hosts of angels
Feather-flesh will shriekingly fall
from the top of the clouds into my childhood

It is my thing - no
My thing - no
My thing - no
Rammstein.......knallen!!!!
pi_45109806
Ik heb ze anderhalf jaar geleden gezien, maar het schijnt dat hun show een beetje mild was.
pi_45109831
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:23 schreef Monidique het volgende:
Ik heb ze anderhalf jaar geleden gezien, maar het schijnt dat hun show een beetje mild was.
Ow.......ik ben nog nooit geweest....
  zondag 7 januari 2007 @ 15:27:09 #228
158292 problematiQue
pi_45109954
Net terug van We Feed the World. Niet heel goed maar wel een aanrader. Laat mooi zien hoe absurd de wereld soms in elkaar steekt.

In Brazilië wordt jungle voor 1 cent per vierkante meter opgekocht (door een bedrijf waarvan de CEO ook de Gouverneur van de regio is) om er sojaplanten te verbouwen.. De grond daar is helemaal niet geschikt voor sojaplanten, dus wordt de grond volgepompt met de benodigde voedingsmiddelen zodat het er wel wil groeien. Vervolgens wordt het, na het oogsten, naar een haven gereden om op schepen te worden geladen met bestemming Europa, China of Japan. Daar pompen we onze kuikens er vol mee.
Ze zouden makkelijk voedsel kunnen verbouwen op deze grond, zodat ze hun hongerlijdende bevolking iets te eten zouden kunnen geven, maar daar zit vast geen winst in ofzo. Alles moet zo goedkoop mogelijk dus de winstmarges zijn minimaal. Iedere gezonde westerling wil namelijk niet die 50 cent meer betalen, want dan wordt het afbetalen van de flatscreen te moeilijk.
En het droevige van dit alles is dat het gewoon niet te stoppen is. Althans, die indruk kreeg ik. De hoeveelheden aan voedsel die nu geproduceerd worden (nog zoiets, in de docu laten ze een bedrijf zien dat kuikens produceert; een enorme hal met speciaal gefokte kippen die het reflex om de haan van zich af te gooien niet hebben en grote kasten die op kamertemperatuur de eieren uitbroeden) kunnen onmogelijk nog op een verantwoorde en biologische manier geproduceert worden.

zondag 7 januari 2007 @ 15:28:19 #229
93744 Finder_elf_towns
pi_45109998
Wat een onzinnige groen-rode propagandafilm.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:28:56 #230
158292 problematiQue
pi_45110022
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een onzinnige groen-rode propagandafilm.
knap dat je een mening klaar hebt zonder hem gezien te hebben

Het laat gewoon zien hoe de processen in elkaar steken, niets meer, niets minder.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:30:51 #231
93744 Finder_elf_towns
pi_45110090
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem.
pi_45110097
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:27 schreef problematiQue het volgende:
Net terug van We Feed the World. Niet heel goed maar wel een aanrader. Laat mooi zien hoe absurd de wereld soms in elkaar steekt.

In Brazilië wordt jungle voor 1 cent per vierkante meter opgekocht (door een bedrijf waarvan de CEO ook de Gouverneur van de regio is) om er sojaplanten te verbouwen.. De grond daar is helemaal niet geschikt voor sojaplanten, dus wordt de grond volgepompt met de benodigde voedingsmiddelen zodat het er wel wil groeien. Vervolgens wordt het, na het oogsten, naar een haven gereden om op schepen te worden geladen met bestemming Europa, China of Japan. Daar pompen we onze kuikens er vol mee.
Ze zouden makkelijk voedsel kunnen verbouwen op deze grond, zodat ze hun hongerlijdende bevolking iets te eten zouden kunnen geven, maar daar zit vast geen winst in ofzo. Alles moet zo goedkoop mogelijk dus de winstmarges zijn minimaal. Iedere gezonde westerling wil namelijk niet die 50 cent meer betalen, want dan wordt het afbetalen van de flatscreen te moeilijk.
En het droevige van dit alles is dat het gewoon niet te stoppen is. Althans, die indruk kreeg ik. De hoeveelheden aan voedsel die nu geproduceerd worden (nog zoiets, in de docu laten ze een bedrijf zien dat kuikens produceert; een enorme hal met speciaal gefokte kippen die het reflex om de haan van zich af te gooien niet hebben en grote kasten die op kamertemperatuur de eieren uitbroeden) kunnen onmogelijk nog op een verantwoorde en biologische manier geproduceert worden.

De wereld is ook niet zo leuk....

Dat heb ik ook op vele andere manieren zo ervaren......Zoveel onrecht........maar voel me zo machteloos........
pi_45110115
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem.
Kapitalisme brengt het slechte in de mens naar boven.....
  zondag 7 januari 2007 @ 15:32:17 #234
158292 problematiQue
pi_45110147
quote:
In de hele documentaire is het woord milieu niet een keer gevallen. Je spreekt zonder te weten waarover.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:34:37 #235
158292 problematiQue
pi_45110212
Als je nichtje mede door dit soort apparaten nog leeft, kun je hier flink pissing om worden.

Vandalen saboteren hartmassageapparaten
pi_45110261
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:34 schreef problematiQue het volgende:
Als je nichtje mede door dit soort apparaten nog leeft, kun je hier flink pissing om worden.

Vandalen saboteren hartmassageapparaten
Walgelijk.........mensen vernielen AED's....

hoe is het nu met je nichtje, nog steeds in kunstmatige coma??.....(niet ongebruikelijk, om lichaam zo min mogelijk energie te laten verbruiken om hart rust te gunnen om te kunnen herstellen....)....
  zondag 7 januari 2007 @ 15:38:32 #237
158292 problematiQue
pi_45110332
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Walgelijk.........mensen vernielen AED's....

hoe is het nu met je nichtje, nog steeds in kunstmatige coma??.....(niet ongebruikelijk, om lichaam zo min mogelijk energie te laten verbruiken om hart rust te gunnen om te kunnen herstellen....)....
De medicijnen die haar in slaap houden worden niet meer toegendiend. Laatste bericht was dat ze zo nu en dan wat brabbelt en reageert op pijnimpulsen. Verder is nog onduidelijk hoe het komt.
pi_45110404
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:38 schreef problematiQue het volgende:

[..]

De medicijnen die haar in slaap houden worden niet meer toegendiend.
goed teken en is nog vrij snel ook.......Soms duurt het wel een week, die slaap.....
quote:
Laatste bericht was dat ze zo nu en dan wat brabbelt en reageert op pijnimpulsen. Verder is nog onduidelijk hoe het komt.
Vaak, vooral bij jongeren is dat onduidelijk... Bij ouderen gaat het erg vaak om een coronaire aandoening die de aanleiding geeft......

Deed ze zeer actieve sport??
  zondag 7 januari 2007 @ 15:41:00 #239
158292 problematiQue
pi_45110430
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Deed ze zeer actieve sport??
Nee.
pi_45110468
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:41 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Nee.
Komt bij jongeren namelijk vaker voor, als ze (te) zeer actief sporten....

Maar ja, het kan altijd natuurlijk......Maar een oorzaak is vaak slecht te achterhalen.....Maar misschien heeft ze een niet eerder ontdekte hartafwijking........

Misschien gaan ze dat nog onderzoeken......?

Hartproblemen in de familie misschien...?
pi_45110605
President Bush is claiming that a new postal law gives him the authority to read anyone's letters without a warrant. If you're upset about the law, you can let Bush know by writing to your sister. — Conan O'Brien
  zondag 7 januari 2007 @ 15:52:50 #242
158292 problematiQue
pi_45110814
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Komt bij jongeren namelijk vaker voor, als ze (te) zeer actief sporten....

Maar ja, het kan altijd natuurlijk......Maar een oorzaak is vaak slecht te achterhalen.....Maar misschien heeft ze een niet eerder ontdekte hartafwijking........

Misschien gaan ze dat nog onderzoeken......?

Hartproblemen in de familie misschien...?
In de familie komt verder niet zoiets voor.

De politie is overigens ook aan het onderzoeken of het iets is geweest wat ze de dag daarvoor heeft gedaan. Zo zijn ze langs de mensen geweest waar ze op visite was voor een verjaardag, om alle flessen op te halen.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:57:18 #243
158292 problematiQue
pi_45110957
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:46 schreef zakjapannertje het volgende:
President Bush is claiming that a new postal law gives him the authority to read anyone's letters without a warrant. If you're upset about the law, you can let Bush know by writing to your sister. — Conan O'Brien
Persoonlijke vrijheden zijn zó 20e eeuw.
pi_45111081
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:52 schreef problematiQue het volgende:

[..]

In de familie komt verder niet zoiets voor.

De politie is overigens ook aan het onderzoeken of het iets is geweest wat ze de dag daarvoor heeft gedaan. Zo zijn ze langs de mensen geweest waar ze op visite was voor een verjaardag, om alle flessen op te halen.
Oeps........betrokkenheid politie.............Goh het zal toch niet waar zijn.....XTC pilletje, of Rohypnol....
  zondag 7 januari 2007 @ 16:04:30 #245
158292 problematiQue
pi_45111179
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oeps........betrokkenheid politie.............Goh het zal toch niet waar zijn.....XTC pilletje, of Rohypnol....
Dat is een standaardprocedure als de oorzaak onbekend is - ze zijn niet betrokken omdat ze iets verdenken.

EDIT: oeps! 'niet' vergeten.
pi_45111305
quote:
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu welvaart, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem milieu.
Zoiets?
pi_45111313
Luister, jongens, ik ga even Civven. Hanibal is al bezig met zijn ruimteschip, dus ik denk dat ik maar wat ICBM's moet maken en genocide moet gaan plegen. Er zit niks anders op.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:10:59 #248
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45111366
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eén XTC-pil zorgt, zelfs in extreme omstandigheden, nog niet voor dergelijke gevolgen. Rohypnol kun je eigenlijk niet onbewust binnenkrijgen, vanwege de karakteristieke blauwe kleurstof die eraan is toegevoegd.
pi_45111425
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:04 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat is een standaardprocedure als de oorzaak onbekend is -
Bij jongeren?? Ook bij de soortgevalletjes heb ik nog nooit gehoord van een politieonderzoek.....

Bij ouderen heb ik daar nooit van gehoord.....

De oorzaak van een hartstilstand is vaak bijzonder lastig te achterhalen....
quote:
ze zijn betrokken omdat ze iets verdenken.
Ik kan mij idd slechts voorstellen dat de politie kennelijk de zaak verdacht vindt......dat die hartstilstand niet op een natuurlijke basis heeft plaatsgevonden....en het in de hoek zoek van drank, drugs, anders, drogeren......Heftig.......

Goh wat hier nog uitkomt..... Dit maakt het allemaal extra spannend voor je nichtje. Politie zal zeker nichtje gaan verhoren....
  zondag 7 januari 2007 @ 16:14:34 #250
158292 problematiQue
pi_45111485
let op mijn edit EchtGaaf, ik was 'niet' vergeten.
pi_45111641
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Eén XTC-pil zorgt, zelfs in extreme omstandigheden, nog niet voor dergelijke gevolgen.
tenzij patient in kwestie een (aangeboren) hartafwijking heeft kan het naar mijn idee wel gevaarlijk zijn.....

Maar met eentje is de kans wel erg klein ja...........Maar drogeren is op een slimme manier is wellich mogelijk.......sommige verkrachters lukt het kennelijk wel, misscihen later op de avond....
quote:
Rohypnol kun je eigenlijk niet onbewust binnenkrijgen, vanwege de karakteristieke blauwe kleurstof die eraan is toegevoegd.
Is date rape drug.......Toch schijn het sommigen op een of andere manier wel te lukken......Hoe ze het doen weet ik niet....Zijn er blauwe drankjes....?

Ik weet ook niet hoe rohypnol smaakt....geen ervaring mee
pi_45111678
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:14 schreef problematiQue het volgende:
let op mijn edit EchtGaaf, ik was 'niet' vergeten.
OK. waarvan acte.

Maar gelukkig des te beter, geen verdenking dus.......
pi_45111907
Inspecteur EchtGaaf zit met z'n neus bovenop de zaak. Got any leads?

(sterkte problematique)
  zondag 7 januari 2007 @ 16:27:07 #254
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45111935
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:12 schreef EchtGaaf het volgende:
18-22: nog halve pubers.......
22-26 ook nog gek maar meestal al iets minder..
pi_45112005
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

22-26 ook nog gek maar meestal al iets minder..
Nou iets......

Dat neemt exponentieel af met de leeftijd......maar daardoor weer sneller over de datum...
pi_45112072
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:26 schreef Autodidact het volgende:
Inspecteur EchtGaaf zit met z'n neus bovenop de zaak. Got any leads?
Lijk ik op Peter R. de Vries?
  zondag 7 januari 2007 @ 16:33:14 #257
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45112150
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt, dat neemt exponentieel af met de leeftijd......maar daardoor weer sneller over de datum...
Lastig allemaal. Zeker dan nog de derde, zeer negatieve variabele; "De Kinderwensch" welke na de 25 op komt stomen..
pi_45112208
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Lastig allemaal. Zeker dan nog de derde, zeer negatieve variabele; "De Kinderwensch" welke na de 25 op komt stomen..
Ja........dat is zo ongeveer einde oefening........Nou dan weet je het wel......

Maar tegenwoordig vaak na hun 30e pas, dat scheelt....
  zondag 7 januari 2007 @ 16:36:37 #259
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45112270
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Jouw relaties duren dus nooit langer dan een paar jaar?
  zondag 7 januari 2007 @ 16:43:42 #260
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45112506
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja........dat is zo ongeveer einde oefening........Nou dan weet je het wel......

Maar tegenwoordig vaak na hun 30e pas, dat scheelt....
aan mijn lijf geen kinderen. Kinderen zijn hinderen.

En al die mensen die hun kutkotters zien als hun levensdoel
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:36 schreef Reya het volgende:
Jouw relaties duren dus nooit langer dan een paar jaar?
nog nooit meer dan een jaar "gehad". Meeste vrouwen zijn na 2 maanden al lang niet boeiend meer.

Of ik scoor de verkeerde typjes natuurlijk..
pi_45112903
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:43 schreef Napalm het volgende:

[..]

aan mijn lijf geen kinderen. Kinderen zijn hinderen.
Ja, je moet wel erg veel prijsgeven....dat klopt....En dan de zorgen nog.....
quote:
En al die mensen die hun kutkotters zien als hun levensdoel
Tja,........maar er zijn echt ouders die ontzettend van kindjes houden........Het lijkt mij ook erg zwaar...
  zondag 7 januari 2007 @ 17:04:34 #263
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45113283
quote:
Da's Xena, toch?
pi_45113397
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Da's Xena, toch?
Ja, die princes.

Een heel andere versie van haar: http://www.xxxupload.nl/images/Dei9863.jpg
  zondag 7 januari 2007 @ 17:08:10 #265
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45113417
quote:
Daar kan ik het wel op.

Helaas heb ik het nu te druk op mijn bootje..

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8535/7cb9b016/index.html (NSNSFW)
pi_45113483
Ik heb miljoenen mensen vermoord.
pi_45113756
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Reya het volgende:
Beetje zoals Dolly aan haar moeder doet denken hè.
  zondag 7 januari 2007 @ 17:20:18 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45113826
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Beetje zoals Dolly aan haar moeder doet denken hè.
Ja, ik zie enige gelijkenis tussen die situaties.
pi_45114051
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Ik heb miljoenen mensen vermoord.
Ben je nu extreem links of rechts?
pi_45114277
Extreem cool.
  zondag 7 januari 2007 @ 17:53:27 #271
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45114461
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:47 schreef Monidique het volgende:
Extreem cool.
iig extreem bekend.

Maar statistisch gezien ben je zo links als het maar kan zijn...
pi_45116152
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Ik kom daar met enige regelmaat terecht. Prettige site, die veel bronnen combineert en erbij links naar de bron geeft.
pi_45116211
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:06 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Raaraarasputin...
Vriend van me heeft vorig jaar met Boney-M opgetreden, ergens in Spanje. Was erg vermakelijk geweest, begreep ik.
pi_45117361
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
quote:

Over De betovering van het geloof:
‘Hoe zou een marsmannetje de menselijke religie beschrijven? We zullen het nooit weten, maar ik vermoed dat het resultaat zou lijken op dit kristalheldere en meeslepende boek van Daniel Dennett.’
– Jared Diamond.

Daniel C. Dennett (1942) is een van de meest gerespecteerde en toonaangevende filosofen van dit moment. Naast het standaardwerk Het bewustzijn verklaard verscheen van hem Darwins gevaarlijke idee en De evolutie van de vrije wil. Zijn werk is vertaald van Finland tot China.
quote:
DENNETT ziet religies als memen. Als kampioenen-memen. De Bijbel behoort al duizenden jaren tot de memen die zich het best repliceren. En religies, als memen bekeken, maken gebruik van alle trucs uit de memetische trukendoos. Vele ervan bevatten expliciete kopieerinstructies - geboden dat de gelovigen Het Woord moeten verspreiden.

Net zoals het lichaam tegen biologische virussen een afweersysteem heeft ontwikkeld, staan we niet weerloos tegen memen. Een sceptische geest of een gezond oog voor ons eigenbelang kunnen beschermen tegen sommige gevaarlijke memen.

Maar net als er virussen geëvolueerd zijn die weer tegenmaatregelen treffen tegen de afweer van het lichaam, of die zelfs het afweersysteem aanvallen, zoals het aidsvirus, zo zijn er ook geavanceerde en succesvolle memen die instructies bevatten om de afweer te omzeilen. Dennett ziet daar voorbeelden van in religieuze memen. Zoals de impliciete of expliciete instructie dat je over de inhoud van de religie niet te rationeel mag nadenken, dat het niet goed is om er al te kritische vragen over te stellen. Dat je je moet 'overgeven' aan het geloof, en Gods woord gehoorzamen, ook als je het niet begrijpt. Dat je niet te diep mag ingaan op vragen zoals door wie God dan wel geschapen is. Dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dat je God moet danken voor alle goede dingen, maar dat je hem niet de slechte dingen mag verwijten. Dat je niet mag luisteren naar de argumenten van ongelovigen.
Uit deze recentie gepikt.
pi_45118740
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uit deze recentie gepikt.
Wat is memen? Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord memen gehoord .
pi_45119437
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Een virus van het brein, overgedragen over de generaties en menselijk contact.
pi_45119515
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Vriend van me heeft vorig jaar met Boney-M opgetreden, ergens in Spanje. Was erg vermakelijk geweest, begreep ik.
Vast wel. Maar Boney M is Boney M toch niet meer, omdat alle leden + management in de loop van de tijd vervangen is? Of is dat dan nog steeds Boney M? Misschien wel...
pi_45120681
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh, ik meende dat dat idee inmiddels wel bekend was . In hetzelfde stuk waar die recentie in stond stond ook wel een aardige uitleg van het idee 'meme'.
quote:
Om te begrijpen wat er gaande is, grijpt Dennett terug naar een controversieel idee van de Britse evolutiebioloog Richard Dawkins, het idee van memen (enkelvoud meme, soms ook mem). Dat woord is door Dawkins bedacht naar analogie met genen, die de eenheid zijn van genetische informatie, en de grondstof voor de darwiniaanse evolutie. Memen zijn dan de eenheid van culturele informatie, en evenzeer grondstof voor evolutie. Dat er een vage analogie bestond tussen de biologische evolutie en de evolutie van ideeën in de menselijke cultuur, was al eerder opgemerkt, maar Dawkins was de eerste die dat idee hard maakte, in zijn baanbrekende boek The Selfish Gene (Onze zelfzuchtige genen) uit 1976.

Dat ideeën besmettelijk zijn, heeft iedereen al ervaren. Het lijkt of ze zich voortplanten. Een idee zit eerst in het hoofd van één persoon, maar die vertelt het aan iemand anders en dan zit het in twee hoofden. Door e-mail komt het in een derde en per sms in een vierde. Het idee, of de meme of mem in de terminologie van Dawkins, heeft zichzelf gerepliceerd, en heeft daarvoor gebruik gemaakt van zijn 'gastheer', de mens waar het in zit. Door wat die doet, bijvoorbeeld een sms'je intikken of woorden spreken, kan de meme zich verspreiden.

Bij een gen gaat het net zo: dat zit in ons DNA, en door al onze inspanningen om ons voort te planten komt er een kopie van het gen te zitten in het DNA van een nieuwe mens. Wij zijn natuurlijk geneigd te vinden dat wíj ons voortplanten met behulp van de genetische machinerie, maar je kunt het perspectief even goed omdraaien: de genen planten zich voort, met behulp van ons. Bij memen hetzelfde: ideeën repliceren zich met behulp van mensen.

NIET alle genen hebben even veel succes bij het reproduceren, en dat geldt ook voor memen. Het ene idee vinden we maar niks en zijn we snel weer vergeten, over het andere zijn we zo enthousiast dat we er honderduit over vertellen en er tientallen andere mensen mee besmetten. Memen die goed zijn in het repliceren, raken wijdverspreid, memen die er niet goed in zijn, sterven uit. Dat is natuurlijke selectie in actie, de essentie van evolutie.

Memen kunnen heel divers zijn. Van een melodietje dat je hoort en niet meer uit je hoofd krijgt, over een uitvinding (het wiel, de hypotheeklening) of een mode (sportschoenen dragen ook als je geen sport doet) tot abstracte of morele ideeën (vrijheid van meningsuiting). Van heel simpel en besmettelijk ('dagdagelijks' zeggen in plaats van 'dagelijks') tot complex en moeilijk overdraagbaar (de kwantummechanica).

Wat maakt dat een meme succesvol is in het repliceren? De redenen daarvoor kunnen heel divers zijn. Sommige zijn gewoon goede ideeën: ze bezorgen degene die er kennis mee maakt, een of ander voordeel en daarom worden ze geïmiteerd (het wiel, de hypotheeklening). Maar er zijn ook memen die hun drager (de mens) geen voordeel bezorgen en zich toch vlot repliceren. Een drastisch voorbeeld daarvan zijn golven van zelfmoorden, als jongeren de zelfmoord van een idool imiteren of bij zelfmoordterroristen. Vanuit het gezichtspunt van de meme doet het er weinig toe dat een drager sterft: de meme kan zich verspreiden doordat die drager erover spreekt voor hij sterft, of doordat zijn daad op tv komt.

Er zijn ook memen die valsspelen. Neem een kettingbrief, die bestaat uit het bevel om hem tien keer te kopiëren en naar tien mensen op te sturen, of een ketting-e-mail die je naar je hele adressenboek moet sturen. Soms met een dreigement erbij: er zal je onheil overkomen als je de ketting verbreekt. Of een beroep op het gevoel: het is zogezegd voor een goed doel. Zulke memen verspreiden zich niet omdat ze hun drager een voordeel bezorgen, maar gewoon dankzij de 'kopieerinstructie' die ze bevatten. Ze lijken op virussen, die zich niet op de normale manier voortplanten, maar het voortplantingsmechanisme van een cel 'kapen' om zichzelf te kopiëren.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:45:48 #280
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45121296
quote:
This criminal sitting in the White House is a pathetic criminal and his Defense Minister deserves to be beaten. These criminals lie to the world because they are criminals by nature and conditioning. They consider this a military site! Shame on you! You will forever be shamed! You have ruined the reputation of the American people in the most terrible way! Shame on you!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 7 januari 2007 @ 20:57:29 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45121798
quote:
"Yes, the american troops have advanced further. This will only make it easier for us to defeat them"
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 7 januari 2007 @ 21:18:45 #282
Stranger than fiction
pi_45122757
Zo dan ga ik nu even douchen.
pi_45123949
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

met hoedjes....
Of met een doek.
pi_45124020
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of met een doek.
Moslims wel, maar grefos toch niet?
pi_45124596
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

iig extreem bekend.

Maar statistisch gezien ben je zo links als het maar kan zijn...
Que? Beide zinnen.
pi_45124678
Begonnen met Australië, bijna Azië, maar toch won mijn vader.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:56:52 #287
Stranger than fiction
pi_45124714
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moslims wel, maar grefos toch niet?
Jij bent toch een grefo?
pi_45124782
Ik ga maar The Outer Limits kijken, . Biertje erbij.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:00:20 #289
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45124942
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Que? Beide zinnen.
1 massamoordenaars zijn zeer bekend*
2 Mao, Stalin, Hitler**, Pol Pot cs zijn nogal links

*grote ziekten uitgezonderd
** let the flaming commence
pi_45125112
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Jij bent toch een grefo?
Nee
pi_45125529
Ik ken geen grefo's met doekjes. Wel met nette hoedjes op zondag.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:11:43 #292
Stranger than fiction
pi_45125558
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee
Bij welke geloofsgemeenschap hoor je dan?
pi_45125952
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Bij welke geloofsgemeenschap hoor je dan?
NH.
pi_45125985
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
Ik ken geen grefo's met doekjes.
ik ook niet.......
quote:
Wel met nette hoedjes op zondag.
Wordt wel minder hoor......
  zondag 7 januari 2007 @ 22:20:25 #295
Stranger than fiction
pi_45125991
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

NH.
Nederlands Hervormd?
pi_45126016
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nederlands Hervormd?
Yep.
pi_45126367
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

NH.
Dat valt toch onder de gereformeerden?

Hoe dan ook, weltrusten.
pi_45126461
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee schat. Je bent in de war met protestant, dat is een grotere verzamelnaam.........
quote:
Hoe dan ook, weltrusten.
Welterusten.

jij gaat ook vroeg naar bed.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:36:55 #299
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45126736
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
Dit valt mij tegen van je
  zondag 7 januari 2007 @ 22:37:30 #300
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45126758
weg stinktopic met je engelse titel
pi_45126767
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dit valt mij tegen van je
Kost punten, he........Maar ja, gelukkig besta ik nog...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')