Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Vegetariers proeven geen dieren. Dat is, al lijkt het erop, iets anders dan dierproeven.
Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.quote:Deze zin begrijp ik niet?
Tsjonge, dat had je wel verstopt dan, die bedoeling.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik doelde meer op een alternatief in tijd.
Dat lijkt mij ook.quote:(...)
Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.
Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.
Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.
Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Wie bepaalt de uitslag? Op oneerlijke wijze, natuurlijk. Afkomstig uit The Simpsons.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
Wat betekent de topictitel?
10 februari. Denk ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Reya het volgende:
Apropos, noem eens een datum waarop je wel op een meet kunt komen![]()
De kip is een heilig dier.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef sigme het volgende:
Reya, ik eet wel kip, en zelfs in het bizonder kippen die hebben mogen scharrelen. Ik kijk uit naar de dag dat ik een eigen koppel kan houden. Gezien de teerhartigheid van mijn liefste zal het slachten wel op mij neerkomen.
Jij.quote:
Eerlijkheid is een onbruikbaar begrip. Oneerlijkheid bestaat niet.quote:Op oneerlijke wijze, natuurlijk.
Ja, bij de TT moest ik aan dat denken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Apropos het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=n-cCfZrkCFI
10 februari, zaterdag. Kom je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Monidique het volgende:
En hoeveel geld moeten we voor je inzamelen...
O ja?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
Als je naar de kerken kijkt, als buitenaards wezen, dan zou je inderdaad bijna gaan verwachten dat de haan een heilig dier is in de Christelijke religie.
monster? Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was? Overigens behoren de hierboven beschreven taferelen nu tot de min of meer normale gang van zaken in Irak, minus Koerdistan.quote:Nazmiye Oral, in de Volkskrant van 2 januari:
quote:
(...)
Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.
Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.
Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.
Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Ja, monster, ja.quote:
Ongetwijfeld niet, maar ik deel je mening niet in ieder geval.quote:Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was?
Bij mij kan er altijd wel iets tussenkomen, maar volgensmij heb ik dan geen afspraken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:00 schreef sigme het volgende:
10 februari, dat is ook voor mij een meer zekere datum, mijn zusje is dan met zekerheid verlost.
Tenzij je ook dat verzetquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef Apropos het volgende:
Nog altijd in Utrecht?
Zover ik weet wel.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef Apropos het volgende:
Nog altijd in Utrecht?
Dat gaat slechts na ruggespraak met DrW en de rest van de Stonecutters.quote:
http://www.tvgids.nl/nustraks/quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Apropos het volgende:
Is dat nu The Exorcist, op Veronica?
sigme en haar zuster.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
Komen er nog lekkere wijven?
Ik las niet 'spasmen' in eerste instantie...quote:Op hetzelfde moment wordt in Georgetown actrice Chris McNeil opgeschrikt door vreemde geluiden in de kamer van haar twaalfjarig dochtertje Regan. Het meisje ligt te schokken op het bed en kan de spasmen niet onder controle houden.
Doe in je nieuwe baan ook maar lekker bijdehand, dan zul je het ver schoppen.quote:
Altijd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Doe in je nieuwe baan ook maar lekker bijdehand, dan zul je het ver schoppen.
Reken op nul, dan kan het niet tegenvallen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
Komen er nog lekkere wijven?
verhaal of essay. Asimov produceerde enorm hoeveelheden tekst. En tegelijkertijd is er op het internet niet zoveel van te vinden. Helaas. Of ik heb niet goed gezocht.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:02 schreef sigme het volgende:
Asimov heeft ooit een verhaal geschreven voor de Playboy. Godslasteraar, ken jij dat verhaal? Iemand anders?
Mij kan het altijd tegenvallen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Reken op nul, dan kan het niet tegenvallen.
http://www.marusek.com/pages/The-Short-Stories.htmlquote:"She Was Good She Was Funny"
Playboy, Feb. 1994
Ik weet niet goed wat het verschil is, ik zou het kwalificeren als verhaal. Ik heb het gelezen, ergens, ooit. Ik vond het wel vermakelijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
verhaal of essay. Asimov produceerde enorm hoeveelheden tekst. En tegelijkertijd is er op het internet niet zoveel van te vinden. Helaas. Of ik heb niet goed gezocht.
Sterkte. En allen welterusten.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Nou, ze ademt op eigen kracht maar wordt tot morgenochtend kunstmatig in slaap gehouden om zodoende haar lichaam de kans te geven bij te komen van de reanimatie (waar defibrilators aan te pas kwamen). Geen enkele dokter heeft een idee hoe het kwam en of ze straks weer zoals voorheen zal functioneren - wat de situatie alleen maar moeilijker maakt. Het is wachten en hopen op het beste.
Mijn deelneming, en veel sterkte gewenst. Hoe oud is ze?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Nou, ze ademt op eigen kracht maar wordt tot morgenochtend kunstmatig in slaap gehouden om zodoende haar lichaam de kans te geven bij te komen van de reanimatie (waar defibrilators aan te pas kwamen). Geen enkele dokter heeft een idee hoe het kwam en of ze straks weer zoals voorheen zal functioneren - wat de situatie alleen maar moeilijker maakt. Het is wachten en hopen op het beste.
19quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn deelneming, en veel sterkte gewenst. Hoe oud is ze?
Ook deelneming mijnerzijds.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Die titel kan haast niet de lading dekken van het verhaal dat ik bedoel. Daarin werden een man en vrouw ontvoerd door een vliegende schotel, om aan experimenten onderworpen te worden, door buitenaardsen die hun idee van de aarde gevormd hadden aan de hand van het blad "de recreatie-jongen". De buitenaardsen plantten zich voort middels knopvorming, weet ik nog.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
http://www.marusek.com/pages/The-Short-Stories.html
deze?
Ach mijn hemel. Veel sterktequote:
ja, ik zag het, een nichtje als ik het goed heb. Angstaanjagend zoiets, en machteloosheid. En zet die artsen goed onder druk, en neem geen genoegen met "geen idee", die sukkels worden goed betaald om het wel te weten, en het anders uit te zoeken. Hopen op het beste dan maar.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Ze zullen allicht vermoedens hebben, maar ze spreken die die niet uit - en ik denk dat het maar beter is ook. Ze hebben een scan van haar hersens gemaakt waar niets op te zien viel, en een filmpje van haar hart waaraan ook geen afwijking te bekennen viel. Wel zijn er wat waarden in haar lever - waaronder haar suikerspiegel - van slag, maar dat is waarschijnlijk vanwege het reanimeren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja, ik zag het, een nichtje als ik het goed heb. Angstaanjagend zoiets, en machteloosheid. En zet die artsen goed onder druk, en neem geen genoegen met "geen idee", die sukkels worden goed betaald om het wel te weten, en het anders uit te zoeken. Hopen op het beste dan maar.
quote:Battle 'marks new Iraq campaign'
The Iraqi army has reportedly killed 30 militants and arrested several others, including a number of Sudanese nationals, in a gun battle in Baghdad.
State TV said the firefight took place near Haifa Street, a Sunni district which housed top officials during Saddam Hussein's regime.
The engagement in the centre of the city is believed to mark the start of a new security drive in the capital.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6237777.stm
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:28 schreef problematiQue het volgende:
we hebben weer een keerpunt!
[..]
http://www.globalsecurity(...)forward-together.htmquote:On June 14 Prime Minister Maliki announced a plan to increase security conditions in Baghdad through instituting major new measures. This plan was executed in response to the increased sectarian violence in the wake of the February 22 bombing of Samarra's Golden Mosque, a Shiite religious shrine. Operation Together Forward was planned as an operation to be led primarily by Iraqis but with Coalition support.
ah, fictie dus. Ik stel me overigens wel zo voor dat Asimov een vaste gast was bij Playboyquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Die titel kan haast niet de lading dekken van het verhaal dat ik bedoel. Daarin werden een man en vrouw ontvoerd door een vliegende schotel, om aan experimenten onderworpen te worden, door buitenaardsen die hun idee van de aarde gevormd hadden aan de hand van het blad "de recreatie-jongen". De buitenaardsen plantten zich voort middels knopvorming, weet ik nog.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.globalsecurity(...)forward-together.htm
Maar nu gaat het écht lukken, hoor.
quote:Earlier, 71 bodies, apparently the victims of sectarian violence, were found dumped at locations in Baghdad.
Twenty-seven were left near a Sunni shrine in the central Sheikh Marouf area. Police said they were the victims of execution-style killings.
Elsewhere, at least two people died when a parked car exploded near a fuel station in the Doura district of the city.
In another incident, a car bomb was detonated beside the motorcade of a senior police official, Major-General Ali Yasser. He survived, but a bystander was killed.
mja, ik zag de discussie. Ik durf daar niets over te zeggen, ik heb geen idee hoe mijn planning er dan uitziet. Ik kijk het even aan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:31 schreef Reya het volgende:
Godslasteraar, kom je 10 februari op de meeting?
Nee?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:34 schreef Monidique het volgende:
Tsja, Maliki gaat alle terroristen en bandieten uit Bagdad verdrijven, zegt hij. Alweer. Maar goed. De grootste bandieten zijn op het moment misschien wel de leden van JAM, Jaish-Al-Mahdi, Moektada al-Sadrs Mahdi-leger. Die zullen heus niet aangevallen worden, want Maliki kan alleen maar regeren omdat-ie steun heeft van Al-Sadr. 'Moektada! Moektada! Moektada!' weet je nog?
Sorry ik volg je niet helemaal. Malaki kan alleen president zijn omdat hij gedoogd wordt door al-Sadr, zeg jij? Wat heeft het scanderen van diens naam tijdens de executie van Saddam Hoessein hiermee te maken?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat schreeuwde men tijdens de executie van Hoessein.
Dat de Iraakse regering en de sadristen één zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Sorry ik volg je niet helemaal. Malaki kan alleen president zijn omdat hij gedoogd wordt door al-Sadr, zeg jij? Wat heeft het scanderen van diens naam tijdens de executie van Saddam Hoessein hiermee te maken?
Jazekerquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef Apropos het volgende:
Heeft iemand wel eens een van de kleinere werken van Douglas Adams gelezen?
in begonnen, maar het blijkt net zo schizofreen te zijn als Hans Teeuwenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:40 schreef Apropos het volgende:
Heeft iemand wel eens een van de kleinere werken van Douglas Adams gelezen?
Dat zou ik leuk vindenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Reya het volgende:
Ik zal pmb_rug ook eens vragen of hij komt. Hij is al eens eerder op een meet geweest, dus opzich is het wel mogelijk
ah, zo.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat de Iraakse regering en de sadristen één zijn.
Uiteraard. De langere donkere theetijd van de ziel, en de titel van de andere ben ik even kwijt.quote:
Sorry M, post gemist. Wat ik wou zeggen is dat wel of niet eten van dieren (waar vegetarierschap iets over zegt), geen uitspraak over dierproeven inhoudt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?
[..]
Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.
Goh 19 jaar...Maar hopen op het beste.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
Nee. Vaak weten ze het ook echt niet. Een hartstilstand kan bmw verschillende oorzaken hebben. Bij iemand van 19 is het sowieso erg vaag......Meestal is er geen sprake van een coronaire aandoening bij zo'n jong persoon, welke vaak tot hartritmestoornissen kunnen leiden met een hartstilstand tot gevolg....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja, ik zag het, een nichtje als ik het goed heb. Angstaanjagend zoiets, en machteloosheid. En zet die artsen goed onder druk, en neem geen genoegen met "geen idee", die sukkels worden goed betaald om het wel te weten, en het anders uit te zoeken. Hopen op het beste dan maar.
Ja, bij WFL juni geloof ik.....Hij zat volgens mij nogal vrij centraal in beeld op die ene foto...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:42 schreef Reya het volgende:
Ik zal pmb_rug ook eens vragen of hij komt. Hij is al eens eerder op een meet geweest, dus opzich is het wel mogelijk
Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan. De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, bij WFL juni geloof ik.....Hij zat volgens mij nogal vrij centraal in beeld op die ene foto...![]()
Daar kun je tenminste SHE molesteren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Een SEX meet is wat dat betreft interessanter.
Dat klopt, ja...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan.
Zeker.....Maar hoeft niet hoor....Maar WFL is niet mijn dagelijkse tak van sport... Geef mij maar politiek. Maar of zo'n bijeenkomst werkelijk zo interessant is.....Ik herken om te beginnen gezichten heel moeilijk.....(als er al foto's in iemands profiel staan.....quote:De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..
Dat is meer iets voor een meet van Het Keldertje. Maar ik weet niet of die ooit uit de kelder komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Daar kun je tenminste SHE molesteren.
Leuk practicum daar.....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Vandaar zou ik willen dat iedereen het voorbeeld van Reya overneemt.....(die heeft zich laten testen volgens mij...quote:
Een pre meeting in het ziekenhuis.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Vandaar zou ik willen dat iedereen het voorbeeld van Reya overneemt.....(die heeft zich laten testen volgens mij...)
Ja, en dan moeten ze (de vrouwen iig) een goedkeuringbutton dragen als ze SOA vrij zijn.........Wel zo handig..quote:
Is dat zo? Ik meen me alleen een foto te herinneren waar de achterkant van zijn hoofd op staat.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, bij WFL juni geloof ik.....Hij zat volgens mij nogal vrij centraal in beeld op die ene foto...![]()
En vrouwen zonder goedkeuringsbutton voor de risicozoekersquote:Op zondag 7 januari 2007 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, en dan moeten ze (de vrouwen iig) een goedkeuringbutton dragen als ze SOA vrij zijn.........Wel zo handig..![]()
Er schijnen wel eens parenclub-meets te worden gehouden, dus grijp je kans, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
Nee, ik herinner me dit nog........quote:Op zondag 7 januari 2007 00:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik meen me alleen een foto te herinneren waar de achterkant van zijn hoofd op staat.
Voor de waaghalzen...quote:Op zondag 7 januari 2007 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En vrouwen zonder goedkeuringsbutton voor de risicozoekers.
Ik denk het ook...... Anders heb je kans dat Sigme niet komt.....quote:Toch denk ik dat ouderwets bier drinken zoals op een POL meet een stuk eenvoudiger is.
Ja dat is goed........Maar ik google ook ff......Was daar volgens mij er gezellig...en druk...quote:Op zondag 7 januari 2007 00:11 schreef Reya het volgende:
Ik zal degene die tzt de foto's heeft gemaakt er een keer naar vragen![]()
Zowel FuifDuif als Triggershot is nog nooit op een (WFL-)meet geweest, en voor de rest zijn WFL-meets best redelijk, een beetje dezelfde luchtige sfeer die op veel andere meets ook bestaat.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik mijzelf daarbij moet voorstellen. Een WFL meet dan. De mod Alicy, Fuifduif en Triggershot. Een uitstekend platform om het katholieke aluminiumfolie-omwikkelde islamitische bevrijdingsfront tegen het kapitalisme te beginnen..
Ik ben geen onderdeel van een paar.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:09 schreef Reya het volgende:
Er schijnen wel eens parenclub-meets te worden gehouden, dus grijp je kans, zou ik zeggen![]()
Die blijf je toch houden.quote:
De effecten indien het fout gaat zijn ook wat minder erg. Boven de wc hangen en dat soort standaard day after ongein.quote:Ik denk het ook...... Anders heb je kans dat Sigme niet komt.....
Wat denk je van nee doe maar nietquote:Op zondag 7 januari 2007 00:13 schreef Reya het volgende:
Misschien heeft SCH interesse om met je mee te gaan.
Mjah, om die reden valt het ook niet aan te raden twee dagen achter elkaar een meet te hebbenquote:Op zondag 7 januari 2007 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
De effecten indien het fout gaat zijn ook wat minder erg. Boven de wc hangen en dat soort standaard day after ongein.
Je hebt er ervaring mee?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, om die reden valt het ook niet aan te raden twee dagen achter elkaar een meet te hebben![]()
Zal ik hem dan weghalen.......?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:18 schreef Reya het volgende:
In de gestreepte blouse inderdaad, maar ik weet niet of hij ervan gediend is dat er foto's van hem hier worden gepost![]()
Doe maarquote:
Mijn foto maakt weinig uit, die staat tenslotte ook in mijn fotoboek.quote:Jou foto ook?
Ok, das goed.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Doe maar
[..]
Mijn foto maakt weinig uit, die staat tenslotte ook in mijn fotoboek.
Twee fok meetings achter elkaar?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:17 schreef Reya het volgende:
Ja.
Bas zal er s over nadenken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou ik leuk vinden. Als hij vanuit Groningen komt kunnen we vast een aardig reisgezelschap vormen. Misschien reist Rock ook mee? Du_ke wou niet op zaterdag, dus die verwacht ik niet.
Zeker weten......quote:Op zondag 7 januari 2007 00:07 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm patholoog-anatoom, interessant beroep. Doet het ongetwijfeld goed op verjaardagen.
Ja, echt alles lieten ze zienquote:Lieten ze wel alles zien ipv censuur toe te passen zoals bij Dr. G op Discovery Channel.
quote:Op zondag 7 januari 2007 00:28 schreef problematiQue het volgende:
Golden Oldie: http://www.youtube.com/watch?v=4zbmENT4D0k
Mohammed Saeed al-Sahaf
Ja, das waar ook..........quote:
Het is weer eens wat anders dan al die andere Talpa programma's.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker weten......
Ja, echt alles lieten ze zienEcht luguber......
Voor het gezicht hadden ze een masker gedaan, zodat je het niet kon herkennen....
Het was die Duitser die lijken spaart om ze tentoon te stellen....(en geld mee wilt verdienen)...
Bij de Mol..........vast sensatie........Ik geloof niet in de Mol's goede bedoelingen om de kijker wijzer te maken, maar ja, eerlijk is eerlijk ik heb er wel na gekeken......Maar wel blij dat ik gegeten had.....Was echt goor.....quote:Op zondag 7 januari 2007 00:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders dan al die andere Talpa programma's.
Is het sensatie tv of willen ze de kijker echt iets leren.
Lijk mij wel leuk.....volgens mij ben je best daarin begaan, niet.....Je wilt ook naar Kenia, toch...?quote:Op zondag 7 januari 2007 00:33 schreef problematiQue het volgende:
* problematiQue] gaat morgen naar [url=http://www.wefeedtheworld.nl]We Feed the World[/url
Uhuh, en dat kan opzich best, alleen moet je dan wel serieus oppasen met drinken.quote:
Niet enorm lang, maar wel in de tussentijd al aardig wat fokkers gemeetquote:Nooit geweten dat je hier al zolang meedraait.
Het eventuele leereffect van zo'n programma lijkt me ook vrijwel nihil. Sensatie is inderdaad wel waarschijnlijker. Misschien ga ik ook maar eens kijken als ik Talpa kan vinden op mijn tvquote:Op zondag 7 januari 2007 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij de Mol..........vast sensatie........Ik geloof niet in de Mol's goede bedoelingen om de kijker wijzer te maken, maar ja, eerlijk is eerlijk ik heb er wel na gekeken......Maar wel blij dat ik gegeten had.....Was echt goor.....
Ze lieten zien hoe die Duitser in de lijken aan het snijden was, sneed een penis longitudinaal door om de zwellichamen te laten zien...![]()
Een vrouwelijke lijk lag er naast, en daar hadden ze alle onderdelen van de voortplanting uitgesneden..![]()
De baarmoeder dwars door de midden met een groot mes om te kijken of ze zwanger was..![]()
En zo ging dat 2 uur door.......
Maar was wel leerzaam, ik kijk alle medische programma's , ben wel wat gewend us...![]()
![]()
Of half brak en je reputatie te grabbel gooien maar drinken met mate lijkt me verstandiger.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:42 schreef Reya het volgende:
Uhuh, en dat kan opzich best, alleen moet je dan wel serieus oppasen met drinken.
Het is altijd wel leuk om gezichten achter users te zien. Wordt het Fokken toch wat persoonlijker voor zover dat mogelijk is.quote:Niet enorm lang, maar wel in de tussentijd al aardig wat fokkers gemeet![]()
Ik ben een paar maanden geleden vegetariër geworden en daarbij is mijn intresse in de voedselindustrie ook toegenomen. Ik heb laatst Super Size Me gezien, en hoe stupide je het uitgangspunt van die documentaire ook mag vinden, de statistieken en verhalen die tussen de bedrijven door naar voren worden geschoven zijn verontrustend. Dat we zoiets essentiëels als voedsel toevertrouwen aan bedrijven die niets liever willen dan winst kan tot gevaarlijke dingen leiden. "Ze" (ik heb geen idee wat voor percentage van de bedrijven zo denkt, of het er alle, veel of weinig zijn weet ik niet, maar ze zijn er wel) hebben liever dat je meer eet dan dat je gezond eet, terwijl dat laatste nou juist zo belangrijk is. Zelfs in het nuchtere Nederland stoppen supermarkten stoffen in brood om het donkerder te maken dan het eigenlijk is, zodat we denken dat het gezonder brood is en het zodoende kopen.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijk mij wel leuk.....volgens mij ben je best daarin begaan, niet.....Je wilt ook naar Kenia, toch...?
En ja, ik ga inderdaad naar Kenia.quote:Met even wonderschone als onvergetelijke beelden ontrafelt We Feed the World het bizarre verhaal van ons voedsel, alvorens het in de schappen van de supermarkt belandt. Regisseur Erwin Wagenhofer onderzoekt de marktmechanismen die ten grondslag liggen aan onze voedselindustrie en roept verschillende interessante vragen op. Waarom is strooizout bijvoorbeeld meer waard dan graan? En hoe kan het dat dagelijks 100.000 mensen omkomen van de honger terwijl er wereldwijd genoeg voedsel wordt geproduceerd voor 12 miljard mensen?
De film laat zien dat in Wenen elke dag evenveel vers brood wordt weggegooid als dat er in de tweede stad van het land wordt geconsumeerd. Brazilië offert duizenden hectares regenwoud op om soja te verbouwen - niet voor de honger lijdende bevolking, maar voor Europese pluimveehouders die er vleeskuikens mee vetmesten. Ondertussen subsidiëren we in het westen onze eigen boeren jaarlijks met 349 miljard dollar aan landbouwsubsidies. De overschotten worden in Afrika gedumpt en aangeboden voor slechts een derde van de lokale marktwaarde.
Ja, mooi om dit te lezen.....Zeker, ik vind het ook tartend.......Duizenden vragen hoe het zo kan zijn...en waarom.. Heb daar ook moeite mee.....Ik ben trouwens ook vegatarier...quote:Op zondag 7 januari 2007 00:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ben een paar maanden geleden vegetariër geworden en daarbij is mijn intresse in de voedselindustrie ook toegenomen. Ik heb laatst Super Size Me gezien, en hoe stupide je het uitgangspunt van die documentaire ook mag vinden, de statistieken en verhalen die tussen de bedrijven door naar voren worden geschoven zijn verontrustend. Dat we zoiets essentiëels als voedsel toevertrouwen aan bedrijven die niets liever willen dan winst kan tot gevaarlijke dingen leiden. "Ze" (ik heb geen idee wat voor percentage van de bedrijven zo denkt, of het er alle, veel of weinig zijn weet ik niet, maar ze zijn er wel) hebben liever dat je meer eet dan dat je gezond eet, terwijl dat laatste nou juist zo belangrijk is. Zelfs in het nuchtere Nederland stoppen supermarkten stoffen in brood om het donkerder te maken dan het eigenlijk is, zodat we denken dat het gezonder brood is en het zodoende kopen.
Enfin, vandaar dat ik deze documentaire wel eens wil zien.
[..]
Ja, mooi. Volgende maand al, dacht ik....Ik hoop dat je een mooie tijd zal hebben.....Je gaat toch niet alleen, hoop ik?quote:En ja, ik ga inderdaad naar Kenia.
Tja, ik stuitte per toeval op die zender toen die lessen Anatomie bezig waren...Ik kijk eigenlijk nooit naar die zender....Het heeft iets ballorigs.....staat me tegen.....En ze hebben gewoon voor mij amper aanbod .......Maar ja, hij zit er nu eenmaal op.....quote:Op zondag 7 januari 2007 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het eventuele leereffect van zo'n programma lijkt me ook vrijwel nihil. Sensatie is inderdaad wel waarschijnlijker. Misschien ga ik ook maar eens kijken als ik Talpa kan vinden op mijn tv.
Dat is zeker waar..Ik houd ook niet van censuur......quote:Je moet het ze wel nageven dat ze alles laten zien ipv laf censureren.
Ik ook, welteruste.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:54 schreef Reya het volgende:
Ik wil morgen nog productief zijn, dus ik denk dat ik maar eens ga slapen.
Ik ga 5 februari weg. Ik ga in princiepe alleen - dat is, niet met een groep - maar wel via een organisatie. Als het goed is zit ook met meerdere vrijwilligers (van over de hele wereld) op één project.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, mooi. Volgende maand al, dacht ik....Ik hoop dat je een mooie tijd zal hebben.....Je gaat toch niet alleen, hoop ik?
Het is vooral veel van hetzelfde maar dan in een ander jasje. Er zijn zoveel Nederlandse zenders en zoveel bagger. Het nut van extra tv kanalen ontgaat mij volledig.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik stuitte per toeval op die zender toen die lessen Anatomie bezig waren...Ik kijk eigenlijk nooit naar die zender....Het heeft iets ballorigs.....staat me tegen.....En ze hebben gewoon voor mij amper aanbod .......Maar ja, hij zit er nu eenmaal op.....
Zeker bij zo'n onderwerp is het idioot. Zend het dan niet uit.quote:Dat is zeker waar..Ik houd ook niet van censuur......
idd, het is alleen maar minder geworden....quote:Op zondag 7 januari 2007 00:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is vooral veel van hetzelfde maar dan in een ander jasje. Er zijn zoveel Nederlandse zenders en zoveel bagger. Het nut van extra tv kanalen ontgaat mij volledig.
Welterusten.quote:Zeker bij zo'n onderwerp is het idioot. Zend het dan niet uit.
Welterusten voor de mensen die gaan slapen.
Ik vind het wel knap dat je het aandurft.......Nou ik zou zeggen, doe wel voorzichtig ,he...quote:Op zondag 7 januari 2007 00:56 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ga 5 februari weg. Ik ga in princiepe alleen - dat is, niet met een groep - maar wel via een organisatie. Als het goed is zit ook met meerdere vrijwilligers (van over de hele wereld) op één project.
Je komt maar gewoon naar Utrecht.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:04 schreef kLowJow het volgende:
Ik ga maar lezen.
quote:
"Dream Attack"
Nothing in this world
Can touch the music that I heard
When I woke up this morning
It put the Sun into my life
It cut my heartbeat with a knife
It was like no other morning
I don't belong to noone
But I want to be with you
I can't be owned by noone
What am I supposed to do
I can't see the sense in your leaving
All I need is your love to believe in
Don't look into the sun
It's not for me or anyone
To steal the light out of the sky
Is it really such a sin
'Cause if it is then I'll give in
I can't live without your love
I don't belong to noone
But I want to be with you
I can't be owned by noone
What am I supposed to do
I can't see the sense in your leaving
All I need is your love to believe in
And for you I would do what I can
But I can't change the way that I am
Ach, GodslasteraarRock is vast heel wat gewend met zn negerfascinatie...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Tis trouwens wel een hele kromme banaan, dat wordt flink douwen.....![]()
Op zaterdagavond worden God en het geloof bezongen. Ook dat is altijd erg opbeurend.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Reya het volgende:
Een ouderwetse preek op Nederland twee. Dat doet altijd goed.
En nu zappen we naar Nederland 1...quote:Op zondag 7 januari 2007 11:34 schreef Reya het volgende:
Een ouderwetse preek op Nederland twee. Dat doet altijd goed.
quote:ETA heeft het in Spanje nu helemaal verbruid
Een week na de ETA-aanslag heerst in Spanje frustratie en woede over het opnieuw mis-lukken van het ‘vredesoverleg’. Maar er gloort ook hoop op meer eendracht tussen regering en op-positie in de strijd tegen terreur.
Madrid, 6 jan. ‘Zonder aanslagen waren we nergens meer.’ De uitspraak van een gemaskerde ETA-terrorist in de spotprent die Spanje’s bijtende politieke tekenaar El Roto deze week publiceerde, slaat de spijker op zijn kop. Sinds de ETA op de voorlaatste dag van 2006 vijf etages aan parkeergarage opblies en twee Ecuadoranen onder tonnen puin begroef, is Spanje het over een ding eens: de Baskische afscheidingsbeweging heeft haar „permanente wapenstilstand” geschonden en het ‘vredesproces’ verpest.
Waarom pakt een beweging, als enige in Europa, de wapens weer op om met uitzichtloos geweld haar gelijk te halen? „We weten eenvoudigweg niet wat er zich in de schimmige wereld van de ETA heeft afgespeeld”, zegt Nicolás Sartorius. Als leider van de progressieve denktank Alternativas heeft hij het proces op de voet gevolgd. „De wereld van de ETA heeft een eigen perverse logica. Die bom maakt duidelijk dat ETA de gesprekken wilde voeren met het pistool op tafel. Ze begrijpen nog steeds niet dat een dialoog met de regering van Spanje betekent: geen politieke concessies in ruil voor afzwering van het geweld.”
Een week na de aanslag heerst in Spanje naast woede en frustratie nog steeds verwarring over de nieuwe situatie en de lering die valt te trekken uit het mislukken van de besprekingen. ETA heeft de schuld, maar kritiek op premier José Luis Rodríguez Zapatero bleef niet achterwege. „Mijn vastbeslotenheid en energie om de vrede te bereiken is groter dan ooit”, zo hield Zapatero deze week naast de puinhopen de moed erin.
Daags voor de aanslag had de premier nog gezegd dat de onderhandelingen binnen een jaar flink zouden zijn opgeschoten. Dat soort optimisme doet het niet goed in het Spanje van na de bom.
„Zapatero heeft te veel geïmproviseerd en politieke thema’s in de onderhandelingen gebracht”, meent Joseba Arregui, socioloog aan de Universiteit van Baskenland. Als Baskisch nationalist valt hij op door zijn uiterst kritische houding tegenover de ETA. De vorming van een Groot-Baskische staat – vier keer zo groot als de huidige regio en tot ver over de Franse grens – blijft hoog op het verlanglijstje van de terroristen staan, zegt Arregui. Een eis die nooit zal worden ingewilligd door Spanje en Frankrijk.
Volgens Arregui werd de afgelopen maanden reeds te veel overlegd tussen de socialisten en vertegenwoordigers van de radicale politici van Batasuna, de verboden politieke tak van de ETA. Daarbij kwamen zaken aan de orde als de legalisering van Batasuna. „Het had eerst moeten gaan over het inleveren van de wapens en het opheffen van ETA, in ruil voor eventuele strafvermindering van bepaalde ETA-gevangenen. Pas daarna hadden politieke thema’s aan de orde moeten komen”, aldus Arregui.
Vooral bij de conservatieve oppositie, die van meet af aan elke steun aan de vredesgesprekken met ETA weigerde, was de kritiek niet van de lucht. Zapatero heeft in het geniep politieke concessies gedaan aan de ETA en zich in de luren laten leggen, zo luidde het. „Zapatero heeft wel degelijk de politiek in de onderhandelingen gebruikt. Maar het ging ETA niet ver en snel genoeg”, denkt de politicologe Edurne Uriarte, die publiceert in het conservatieve dagblad Abc. Zelf ontsnapte zij ternauwernood aan een moordaanslag van de ETA.
Nicolás Sartorius bestrijdt dat er politieke toezeggingen zijn gedaan. „Het feit dat ze die bom plaatsten is daarmee in flagrante tegenspraak.” Bij eerdere onderhandelingspogingen tussen een Spaanse regering en de ETA steunde de oppositie het beleid altijd loyaal. „Het is voor het eerst dat dit niet gebeurt en de Partido Popular heeft daarbij ongefundeerde kritiek en soms regelrechte leugens gebruikt”, meent hij. Sartorius sluit dan ook goed niet uit dat juist de conservatieven daarop worden afgerekend.
Links en rechts zijn het er echter over eens dat er nu een nieuw perspectief voor onderhandelingen is. ETA is de grootste verliezer. Zijn politieke tak staat buitenspel. En voor nieuwe onderhandelingen zullen de eisen vooraf een stuk strenger zijn. Arregui: „Het is als de herder die elke keer als grap de schapen waarschuwt voor de wolf, totdat er echt een aankomt en niemand het serieus neemt. Hier is het andersom: ETA heeft zich weer als een schaap gepresenteerd die een wolf blijkt. Niemand gelooft hem meer.”
Ook bestaat brede consensus dat gesprekken weinig zin hebben als niet alle partijen gezamenlijk optrekken. De vraag is alleen hoe? Als de socialisten met de conservatieven een antiterreurpact sluiten, zullen de nationalisten en linkse partijen niet meedoen, denkt Uriarte.
Een pact is alleen mogelijk als de Partido Popular de politieke ramkoers van de laatste jaren opgeeft, meent Sartorius. „Het komt eigenlijk steeds op hetzelfde neer: inleveren van de wapens, geen politieke prijs, legalisering van de radicale nationalisten en een oplossing voor de ETA-gevangenen. De regering moet alleen een intelligente manier vinden om de conservatieve oppositie duidelijk te maken dat ze dit niet kan weigeren.”
Het voorstel van de PvdA en CU schiet ook niet op. Scheelt 20 miljoen per jaar....quote:Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef pberends het volgende:
Ha, de HRA is geldverspilling!
Hoezo?quote:Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Reya het volgende:
zwambtenaar doet me wel een beetje aan FuifDuif denken.
Schiet op zeg, op de 14.000 miljoen per jaar en counting... de HRA stijgt dus nog steeds sterkquote:Op zondag 7 januari 2007 12:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het voorstel van de PvdA en CU schiet ook niet op. Scheelt 20 miljoen per jaar....
quote:Op zondag 7 januari 2007 12:15 schreef pberends het volgende:
Ha, de HRA is geldverspilling!
Die hoofddoekjes zijn hilarisch, terwijl ze toch orthodox zijnquote:Op zondag 7 januari 2007 12:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hier komt Miss Universe niet vandaan:
[afbeelding]
Ik begreep er laatst een verkeerd; ik dacht dat hij als NLer in D werkte maar het was andersom (2 man van de ambassade ofzoquote:Op zondag 7 januari 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
Een Duitser die Nederlands kan, een redelijke zeldzaamheid.
Bronquote:SP wil snelwegbussen naar bedrijventerreinen
DEN HAAG - De SP wil een proef met comfortabele snelwegbussen die stoppen bij bedrijventerreinen. Dat stelt Tweede-Kamerlid Emile Roemer zondag.
Deze bus zou volgens de politicus een goed alternatief voor de file kunnen zijn. Voorwaarde is dan wel dat deze vaak rijdt, comfortabel en goedkoop is, haltes aan de snelweg heeft en filevrij kan rijden, zo nodig over de vluchtstrook. Logische vertrekpunten zouden transferia en NS-stations zijn.
‘Verreweg de meeste bedrijven liggen binnen twee kilometer van een snelweg, waar nauwelijks treinen of bussen komen. Daarom zou een systeem met comfortabele snelwegbussen een uitkomst zijn’, stelt Roemer. Hij hoopt nog dit jaar met de proef te kunnen beginnen.
Klopt zeker tijdens de kerkdiensten was het gewenst het haar te bedekken.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:38 schreef MrX1982 het volgende:
Vroeger liepen Nederlandse vrouwen ook met dat soort doekjes. Volgens mij is het niet specifiek orthodox.
Op het station in Groningen zitten de interliners altijd prop- en propvol.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
We hebben toch al de reuze succesvolle interliner.
jouw icoon is niet te missen, hoor...quote:Op zondag 7 januari 2007 10:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen enzo.
Ik zie mijn icoon niet, jullie wel?
nu welquote:Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.tegenwicht.org/inhoud.htm
Iemand bekend met deze site?
Vooral vol en scholieren studenten enzoquote:Op zondag 7 januari 2007 13:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Op het station in Groningen zitten de interliners altijd prop- en propvol.
Neger of niet....ik ken geen rechte bananenquote:Op zondag 7 januari 2007 11:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ach, GodslasteraarRock is vast heel wat gewend met zn negerfascinatie...
Maar gelukkig hebben ze bij de SP een nieuw ideequote:Resultaat
De resultaten van de Interliners vielen tegen. Niet alleen op de stille
lijnen. Ook de drukke verbindingen waren financieel niet altijd een
succes. Robbert Trapman van Connexxion: “Als je echt alles uitrekent
dan was een aantal Interliners bedrijfseconomisch gezien niet zo
succesrijk als men soms wel dacht”. De opbrengsten van de Interliner
waren nog geen 10 eurocent per reizigerskilometer17, waarvan
ongeveer 70% voor suppletie in aanmerking kwam. Op basis van een
suppletiefactor van 1,4718 ontving de vervoerder dan ruim 20 eurocent
per reizigerskilometer.
Een mager resultaat als we in aanmerking nemen dat in die periode de
opbrengsten van het streekvervoer gemiddeld 7,519 eurocent per
reizigerskilometer bedroegen.
De geringe extra opbrengsten (per reizigerskilometer 1½ eurocent
meer dan bij het reguliere streekvervoer) waren onvoldoende om de
extra kosten te compenseren. Daarom werd door versobering van de
productformule getracht de kosten te reduceren. Het aantal stoelen per
bus nam toe en de garanties verdwenen.
Evolutie nalv Darwinistische selectie waaruit bleek dat rechte bananen minder succesvol zijn..quote:Op zondag 7 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
enig idee waarom er geen rechte bananen bestaan?
Ik heb helemaal geen neger fascinatie. De enige die hier naakte negers en negerinnen post is Godslasteraar.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neger of niet....ik ken geen rechte bananen
@ problematiQue: enig idee waarom er geen rechte bananen bestaan?
Duitse meisjes kunnen op een hele lieve manier "tschüss" zeggen (quote:Op zondag 7 januari 2007 13:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
....
Sowiezo had ik het moeten weten gezien zn bril met ronde gelazen.
Maar ik mag Duitsers wel. in het verleden ook Duitse vrienden gehad en de Duitse meiden zijn vaak behoorlijk knap. Doe mij maar zo`n Heidi (of Johanna of Katherine..)
Ik durf zelfs te stellen dat Duitse meisjes/ vrouwen beter zijn dan de Nederlandse..quote:Op zondag 7 januari 2007 14:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Duitse meisjes kunnen op een hele lieve manier "tschüss" zeggen (). En dan vooral die met die typisch Duitse snoetjes.
Britta Bohler......is beter.......quote:Op zondag 7 januari 2007 14:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik durf zelfs te stellen dat Duitse meisjes/ vrouwen beter zijn dan de Nederlandse..
mannelijke vrouwen zijn anders wel spannend....quote:Op zondag 7 januari 2007 14:25 schreef Autodidact het volgende:
Duitse vrouwen hebben borsthaar. Waag je er niet aan!
met hoedjes....quote:Op zondag 7 januari 2007 13:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt zeker tijdens de kerkdiensten was het gewenst het haar te bedekken.
De verplichting van hoofddoekjes staat gewoon in de bijbel...quote:Op zondag 7 januari 2007 13:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Die hoofddoekjes zijn hilarisch, terwijl ze toch orthodox zijn.
Dat begrijp ik, daarom ging mijn bericht ook over twee zaken: vlees eten en dierproeven, maar het leek inderdaad wat simpeler gezegd.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry M, post gemist. Wat ik wou zeggen is dat wel of niet eten van dieren (waar vegetarierschap iets over zegt), geen uitspraak over dierproeven inhoudt.
Men kan vegetarier zijn en voorstander van dierproeven, tegenstander van dierproeven en toch vlees eten, en de andere twee opties zijn er ook.
Ik had het over meisjes. Boven de 35 dien je vrouwen in te ruilen voor een nieuwer exemplaar van +- 22 met weinig kilometers..quote:
Bron?quote:Op zondag 7 januari 2007 14:25 schreef Autodidact het volgende:
Duitse vrouwen hebben borsthaar. Waag je er niet aan!
Niet waar....quote:
En Britta is wel leuk, mooie haren, charmant en nog een goede advocate, wat wil je meer....maar wel veel te oud ja......quote:Op zondag 7 januari 2007 14:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik durf zelfs te stellen dat Duitse meisjes/ vrouwen beter zijn dan de Nederlandse..
Ja, inderdaad. max. 20-22 jaar en dan weer goed proberen in te ruilen bij de dealer..quote:Boven de 35 dien je vrouwen in te ruilen voor een nieuwer exemplaar van +- 22 met weinig kilometers..
Ja. als je van bizarre SM spelletjes houd.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En Britta is wel leuk....maar wel veel te oud ja......
quote:Op zondag 7 januari 2007 14:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja. als je van bizarre SM spelletjes houd.
Ik ook. ik irrteer me altijd als ik hem hoor. Vind hem nogal AHA-achtig....is het geen verre broer...quote:Op zondag 7 januari 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
O, trouwens, ik vind Afshan Ellian (?) een beroerde columnist.
foto`s?quote:Op zondag 7 januari 2007 14:50 schreef Autodidact het volgende:
Autodidact 10:2
Bleh, vieze slinkse heks.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:
En Britta is wel leuk, mooie haren, charmant en nog een goede advocate, wat wil je meer....maar wel veel te oud ja......
Nee, onder de 20 zijn ze nog stapelgek (al kan het zijn dat ze het nog neit doorhebben en dan heb je er nog geen last van).quote:Op zondag 7 januari 2007 14:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, inderdaad. max. 20-22 jaar en dan weer goed proberen in te ruilen bij de dealer..![]()
Nee, prachtmens. En spannend...Vind het echt een mooie vrouw....quote:
18-22: nog halve pubers.......quote:Nee, onder de 20 zijn ze nog stapelgek (al kan het zijn dat ze het nog neit doorhebben en dan heb je er nog geen last van).
http://www.warandpiece.com/blogdirs/005388.htmlquote:Twice a day, the clock strikes 11, right? As a friend notes, "In tomorrow's Sunday Times (London): 'Report: Israel plans nuclear strike on Iran.'
"...Of course," he adds, "it's not the first time the Times has run with this story.
"See for example:
September 3, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2340486,00.html
April 09, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2125207_1,00.html
January 27, 2006
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,19269-2011570,00.html
December 11, 2005
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1920074,00.html
and as long ago as March 14, 2005
Revealed: Israel plans strike on Iranian nuclear plant
http://www.smh.com.au/news/Middle-East-Conflict/Israel-plans-to-hit-Iran-nuke-plant-report/2005/03/13/1110649061319.html"
Seems like a pattern. David Kurtz notes the Sunday Times is a Murdoch property. And one day, they may just get it right.
Rammstein.......knallen!!!!quote:Mein Teil
Suche gut gebauten Achtzehn- bis Dreißigjährigen zum Schalchten
Der Metzgermeister
Huete treff ich einen Herrn
Der hat mich zum Fressen gern
Weiche Teile und auch harte
stehen auf der Speisekarte
Denn du bist
was du isst
und ihr wisst
was es ist
Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn das ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Die stumpfe Klinge - gut und recht
Ich blute stark und mir ist schlecht
Muss ich auch mit der Ohnmacht kämpfen
ich esse weiter unter Krämpfen
Ist doch so gut gewürzt
und so schön flambiert
und so liebevoll aug Porellan serviert
Dazu ein guter Wein und zarter
kerzenschein
Ja da lass ich mir Zeit
Etwas Kultur muss sein
Denn du bist
was du isst
und ihr wisst
was es ist
Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn das ist mein teil - nein
Yes it's mein teil - nein
Ein Schrei wird zum himmel fahren
schneidet sich durch engelscharen
Vom Wolkendach fällt Federfleisch
auf meine kindheit mit gekreish
Es ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
Denn Das ist mein teil - nein
Mein Teil - nein
[English translation:]
Looking for a well-built eighteen to thirty-year-old to be slaughtered
The Master Butcher
Today i will meet a gentleman
He likes me so much he could eat me up
soft things and even hard ones
are on the menu
Because you are
what you eat
and you know
what it is
It is my thing - no
My thing - no
Because that's my thing - no
My thing - no
The dull blade - good and proper
I'm bleeding heavily and feeling sick
Although I have to fight to stay awake
I keep eating while in convulsions
It's just so well seasoned
and so nicely flambéed
and so lovingly served on porcelain
and with it, a good wine and gentle candlelight
Yeat, I'll take my time
You've got to have some culture
Because you are
what you eat
and you know
what it is
It is my thing - no
My thing - no
Yes it's my thing - no
A cry will ascend to heaven
It will cut through hosts of angels
Feather-flesh will shriekingly fall
from the top of the clouds into my childhood
It is my thing - no
My thing - no
My thing - no
Ow.......ik ben nog nooit geweest....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:23 schreef Monidique het volgende:
Ik heb ze anderhalf jaar geleden gezien, maar het schijnt dat hun show een beetje mild was.
knap dat je een mening klaar hebt zonder hem gezien te hebbenquote:Op zondag 7 januari 2007 15:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een onzinnige groen-rode propagandafilm.
De wereld is ook niet zo leuk....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:27 schreef problematiQue het volgende:
Net terug van We Feed the World. Niet heel goed maar wel een aanrader. Laat mooi zien hoe absurd de wereld soms in elkaar steekt.
In Brazilië wordt jungle voor 1 cent per vierkante meter opgekocht (door een bedrijf waarvan de CEO ook de Gouverneur van de regio is) om er sojaplanten te verbouwen.. De grond daar is helemaal niet geschikt voor sojaplanten, dus wordt de grond volgepompt met de benodigde voedingsmiddelen zodat het er wel wil groeien. Vervolgens wordt het, na het oogsten, naar een haven gereden om op schepen te worden geladen met bestemming Europa, China of Japan. Daar pompen we onze kuikens er vol mee.
Ze zouden makkelijk voedsel kunnen verbouwen op deze grond, zodat ze hun hongerlijdende bevolking iets te eten zouden kunnen geven, maar daar zit vast geen winst in ofzo. Alles moet zo goedkoop mogelijk dus de winstmarges zijn minimaal. Iedere gezonde westerling wil namelijk niet die 50 cent meer betalen, want dan wordt het afbetalen van de flatscreen te moeilijk.
En het droevige van dit alles is dat het gewoon niet te stoppen is. Althans, die indruk kreeg ik. De hoeveelheden aan voedsel die nu geproduceerd worden (nog zoiets, in de docu laten ze een bedrijf zien dat kuikens produceert; een enorme hal met speciaal gefokte kippen die het reflex om de haan van zich af te gooien niet hebben en grote kasten die op kamertemperatuur de eieren uitbroeden) kunnen onmogelijk nog op een verantwoorde en biologische manier geproduceert worden.
![]()
Kapitalisme brengt het slechte in de mens naar boven.....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem.
In de hele documentaire is het woord milieu niet een keer gevallen. Je spreekt zonder te weten waarover.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem.
Walgelijk.........mensen vernielen AED's....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:34 schreef problematiQue het volgende:
Als je nichtje mede door dit soort apparaten nog leeft, kun je hier flink pissing om worden.
Vandalen saboteren hartmassageapparaten
De medicijnen die haar in slaap houden worden niet meer toegendiend. Laatste bericht was dat ze zo nu en dan wat brabbelt en reageert op pijnimpulsen. Verder is nog onduidelijk hoe het komt.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Walgelijk.........mensen vernielen AED's....
hoe is het nu met je nichtje, nog steeds in kunstmatige coma??.....(niet ongebruikelijk, om lichaam zo min mogelijk energie te laten verbruiken om hart rust te gunnen om te kunnen herstellen....)....
goed teken en is nog vrij snel ook.......Soms duurt het wel een week, die slaap.....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:38 schreef problematiQue het volgende:
[..]
De medicijnen die haar in slaap houden worden niet meer toegendiend.
Vaak, vooral bij jongeren is dat onduidelijk... Bij ouderen gaat het erg vaak om een coronaire aandoening die de aanleiding geeft......quote:Laatste bericht was dat ze zo nu en dan wat brabbelt en reageert op pijnimpulsen. Verder is nog onduidelijk hoe het komt.
Nee.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Deed ze zeer actieve sport??
Komt bij jongeren namelijk vaker voor, als ze (te) zeer actief sporten....quote:
In de familie komt verder niet zoiets voor.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Komt bij jongeren namelijk vaker voor, als ze (te) zeer actief sporten....
Maar ja, het kan altijd natuurlijk......Maar een oorzaak is vaak slecht te achterhalen.....Maar misschien heeft ze een niet eerder ontdekte hartafwijking........
Misschien gaan ze dat nog onderzoeken......?
Hartproblemen in de familie misschien...?
Persoonlijke vrijheden zijn zó 20e eeuw.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:46 schreef zakjapannertje het volgende:
President Bush is claiming that a new postal law gives him the authority to read anyone's letters without a warrant. If you're upset about the law, you can let Bush know by writing to your sister. — Conan O'Brien
Oeps........betrokkenheid politie.............Goh het zal toch niet waar zijn.....XTC pilletje, of Rohypnol....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:52 schreef problematiQue het volgende:
[..]
In de familie komt verder niet zoiets voor.
De politie is overigens ook aan het onderzoeken of het iets is geweest wat ze de dag daarvoor heeft gedaan. Zo zijn ze langs de mensen geweest waar ze op visite was voor een verjaardag, om alle flessen op te halen.
Dat is een standaardprocedure als de oorzaak onbekend is - ze zijn niet betrokken omdat ze iets verdenken.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oeps........betrokkenheid politie.............Goh het zal toch niet waar zijn.....XTC pilletje, of Rohypnol....![]()
Zoiets?quote:Op zondag 7 januari 2007 15:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Serieus, je laat je ophitsen door watermeloentjes die niet uit zijn op het verbeteren van het milieu welvaart, maar op het saboteren van het kapitalistische systeem milieu.
Eén XTC-pil zorgt, zelfs in extreme omstandigheden, nog niet voor dergelijke gevolgen. Rohypnol kun je eigenlijk niet onbewust binnenkrijgen, vanwege de karakteristieke blauwe kleurstof die eraan is toegevoegd.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oeps........betrokkenheid politie.............Goh het zal toch niet waar zijn.....XTC pilletje, of Rohypnol....![]()
Bij jongeren?? Ook bij de soortgevalletjes heb ik nog nooit gehoord van een politieonderzoek.....quote:Op zondag 7 januari 2007 16:04 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is een standaardprocedure als de oorzaak onbekend is -
Ik kan mij idd slechts voorstellen dat de politie kennelijk de zaak verdacht vindt......dat die hartstilstand niet op een natuurlijke basis heeft plaatsgevonden....en het in de hoek zoek van drank, drugs, anders, drogeren......Heftig.......quote:ze zijn betrokken omdat ze iets verdenken.
tenzij patient in kwestie een (aangeboren) hartafwijking heeft kan het naar mijn idee wel gevaarlijk zijn.....quote:Op zondag 7 januari 2007 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Eén XTC-pil zorgt, zelfs in extreme omstandigheden, nog niet voor dergelijke gevolgen.
Is date rape drug.......Toch schijn het sommigen op een of andere manier wel te lukken......Hoe ze het doen weet ik niet....Zijn er blauwe drankjes....?quote:Rohypnol kun je eigenlijk niet onbewust binnenkrijgen, vanwege de karakteristieke blauwe kleurstof die eraan is toegevoegd.
OK. waarvan acte.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:14 schreef problematiQue het volgende:
let op mijn edit EchtGaaf, ik was 'niet' vergeten.
22-26 ook nog gek maar meestal al iets minder..quote:
Nou iets......quote:Op zondag 7 januari 2007 16:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
22-26 ook nog gek maar meestal al iets minder..
Lijk ik op Peter R. de Vries?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:26 schreef Autodidact het volgende:
Inspecteur EchtGaaf zit met z'n neus bovenop de zaak. Got any leads?
Lastig allemaal. Zeker dan nog de derde, zeer negatieve variabele; "De Kinderwensch" welke na de 25 op komt stomen..quote:Op zondag 7 januari 2007 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopt, dat neemt exponentieel af met de leeftijd......maar daardoor weer sneller over de datum...![]()
Ja........dat is zo ongeveer einde oefening........Nou dan weet je het wel......quote:Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lastig allemaal. Zeker dan nog de derde, zeer negatieve variabele; "De Kinderwensch" welke na de 25 op komt stomen..
Jouw relaties duren dus nooit langer dan een paar jaar?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lastig allemaal. Zeker dan nog de derde, zeer negatieve variabele; "De Kinderwensch" welke na de 25 op komt stomen..
quote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja........dat is zo ongeveer einde oefening........Nou dan weet je het wel......![]()
Maar tegenwoordig vaak na hun 30e pas, dat scheelt....
nog nooit meer dan een jaar "gehad". Meeste vrouwen zijn na 2 maanden al lang niet boeiend meer.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:36 schreef Reya het volgende:
Jouw relaties duren dus nooit langer dan een paar jaar?
Ja, je moet wel erg veel prijsgeven....dat klopt....En dan de zorgen nog.....quote:Op zondag 7 januari 2007 16:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
aan mijn lijf geen kinderen. Kinderen zijn hinderen.
Tja,........maar er zijn echt ouders die ontzettend van kindjes houden........Het lijkt mij ook erg zwaar...quote:En al die mensen die hun kutkotters zien als hun levensdoel![]()
![]()
Da's Xena, toch?quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef pberends het volgende:
http://www.xxxupload.nl/images/49t9863.jpg
Ktjing.
Daar kan ik het wel op.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef pberends het volgende:
http://www.xxxupload.nl/images/49t9863.jpg
Ktjing.
Beetje zoals Dolly aan haar moeder doet denken hè.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Reya het volgende:
zwambtenaar doet me wel een beetje aan FuifDuif denken.
Ja, ik zie enige gelijkenis tussen die situaties.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Beetje zoals Dolly aan haar moeder doet denken hè.
Ben je nu extreem links of rechts?quote:Op zondag 7 januari 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Ik heb miljoenen mensen vermoord.
iig extreem bekend.quote:
Ik kom daar met enige regelmaat terecht. Prettige site, die veel bronnen combineert en erbij links naar de bron geeft.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.tegenwicht.org/inhoud.htm
Iemand bekend met deze site?
Vriend van me heeft vorig jaar met Boney-M opgetreden, ergens in Spanje. Was erg vermakelijk geweest, begreep ik.quote:
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
Als je naar de kerken kijkt, als buitenaards wezen, dan zou je inderdaad bijna gaan verwachten dat de haan een heilig dier is in de Christelijke religie.
quote:
Over De betovering van het geloof:
‘Hoe zou een marsmannetje de menselijke religie beschrijven? We zullen het nooit weten, maar ik vermoed dat het resultaat zou lijken op dit kristalheldere en meeslepende boek van Daniel Dennett.’
– Jared Diamond.
Daniel C. Dennett (1942) is een van de meest gerespecteerde en toonaangevende filosofen van dit moment. Naast het standaardwerk Het bewustzijn verklaard verscheen van hem Darwins gevaarlijke idee en De evolutie van de vrije wil. Zijn werk is vertaald van Finland tot China.
Uit deze recentie gepikt.quote:DENNETT ziet religies als memen. Als kampioenen-memen. De Bijbel behoort al duizenden jaren tot de memen die zich het best repliceren. En religies, als memen bekeken, maken gebruik van alle trucs uit de memetische trukendoos. Vele ervan bevatten expliciete kopieerinstructies - geboden dat de gelovigen Het Woord moeten verspreiden.
Net zoals het lichaam tegen biologische virussen een afweersysteem heeft ontwikkeld, staan we niet weerloos tegen memen. Een sceptische geest of een gezond oog voor ons eigenbelang kunnen beschermen tegen sommige gevaarlijke memen.
Maar net als er virussen geëvolueerd zijn die weer tegenmaatregelen treffen tegen de afweer van het lichaam, of die zelfs het afweersysteem aanvallen, zoals het aidsvirus, zo zijn er ook geavanceerde en succesvolle memen die instructies bevatten om de afweer te omzeilen. Dennett ziet daar voorbeelden van in religieuze memen. Zoals de impliciete of expliciete instructie dat je over de inhoud van de religie niet te rationeel mag nadenken, dat het niet goed is om er al te kritische vragen over te stellen. Dat je je moet 'overgeven' aan het geloof, en Gods woord gehoorzamen, ook als je het niet begrijpt. Dat je niet te diep mag ingaan op vragen zoals door wie God dan wel geschapen is. Dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dat je God moet danken voor alle goede dingen, maar dat je hem niet de slechte dingen mag verwijten. Dat je niet mag luisteren naar de argumenten van ongelovigen.
Wat is memen? Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord memen gehoordquote:
Een virus van het brein, overgedragen over de generaties en menselijk contact.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is memen? Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord memen gehoord.
Vast wel. Maar Boney M is Boney M toch niet meer, omdat alle leden + management in de loop van de tijd vervangen is? Of is dat dan nog steeds Boney M? Misschien wel...quote:Op zondag 7 januari 2007 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Vriend van me heeft vorig jaar met Boney-M opgetreden, ergens in Spanje. Was erg vermakelijk geweest, begreep ik.
Oh, ik meende dat dat idee inmiddels wel bekend wasquote:Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is memen? Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord memen gehoord.
quote:Om te begrijpen wat er gaande is, grijpt Dennett terug naar een controversieel idee van de Britse evolutiebioloog Richard Dawkins, het idee van memen (enkelvoud meme, soms ook mem). Dat woord is door Dawkins bedacht naar analogie met genen, die de eenheid zijn van genetische informatie, en de grondstof voor de darwiniaanse evolutie. Memen zijn dan de eenheid van culturele informatie, en evenzeer grondstof voor evolutie. Dat er een vage analogie bestond tussen de biologische evolutie en de evolutie van ideeën in de menselijke cultuur, was al eerder opgemerkt, maar Dawkins was de eerste die dat idee hard maakte, in zijn baanbrekende boek The Selfish Gene (Onze zelfzuchtige genen) uit 1976.
Dat ideeën besmettelijk zijn, heeft iedereen al ervaren. Het lijkt of ze zich voortplanten. Een idee zit eerst in het hoofd van één persoon, maar die vertelt het aan iemand anders en dan zit het in twee hoofden. Door e-mail komt het in een derde en per sms in een vierde. Het idee, of de meme of mem in de terminologie van Dawkins, heeft zichzelf gerepliceerd, en heeft daarvoor gebruik gemaakt van zijn 'gastheer', de mens waar het in zit. Door wat die doet, bijvoorbeeld een sms'je intikken of woorden spreken, kan de meme zich verspreiden.
Bij een gen gaat het net zo: dat zit in ons DNA, en door al onze inspanningen om ons voort te planten komt er een kopie van het gen te zitten in het DNA van een nieuwe mens. Wij zijn natuurlijk geneigd te vinden dat wíj ons voortplanten met behulp van de genetische machinerie, maar je kunt het perspectief even goed omdraaien: de genen planten zich voort, met behulp van ons. Bij memen hetzelfde: ideeën repliceren zich met behulp van mensen.
NIET alle genen hebben even veel succes bij het reproduceren, en dat geldt ook voor memen. Het ene idee vinden we maar niks en zijn we snel weer vergeten, over het andere zijn we zo enthousiast dat we er honderduit over vertellen en er tientallen andere mensen mee besmetten. Memen die goed zijn in het repliceren, raken wijdverspreid, memen die er niet goed in zijn, sterven uit. Dat is natuurlijke selectie in actie, de essentie van evolutie.
Memen kunnen heel divers zijn. Van een melodietje dat je hoort en niet meer uit je hoofd krijgt, over een uitvinding (het wiel, de hypotheeklening) of een mode (sportschoenen dragen ook als je geen sport doet) tot abstracte of morele ideeën (vrijheid van meningsuiting). Van heel simpel en besmettelijk ('dagdagelijks' zeggen in plaats van 'dagelijks') tot complex en moeilijk overdraagbaar (de kwantummechanica).
Wat maakt dat een meme succesvol is in het repliceren? De redenen daarvoor kunnen heel divers zijn. Sommige zijn gewoon goede ideeën: ze bezorgen degene die er kennis mee maakt, een of ander voordeel en daarom worden ze geïmiteerd (het wiel, de hypotheeklening). Maar er zijn ook memen die hun drager (de mens) geen voordeel bezorgen en zich toch vlot repliceren. Een drastisch voorbeeld daarvan zijn golven van zelfmoorden, als jongeren de zelfmoord van een idool imiteren of bij zelfmoordterroristen. Vanuit het gezichtspunt van de meme doet het er weinig toe dat een drager sterft: de meme kan zich verspreiden doordat die drager erover spreekt voor hij sterft, of doordat zijn daad op tv komt.
Er zijn ook memen die valsspelen. Neem een kettingbrief, die bestaat uit het bevel om hem tien keer te kopiëren en naar tien mensen op te sturen, of een ketting-e-mail die je naar je hele adressenboek moet sturen. Soms met een dreigement erbij: er zal je onheil overkomen als je de ketting verbreekt. Of een beroep op het gevoel: het is zogezegd voor een goed doel. Zulke memen verspreiden zich niet omdat ze hun drager een voordeel bezorgen, maar gewoon dankzij de 'kopieerinstructie' die ze bevatten. Ze lijken op virussen, die zich niet op de normale manier voortplanten, maar het voortplantingsmechanisme van een cel 'kapen' om zichzelf te kopiëren.
quote:This criminal sitting in the White House is a pathetic criminal and his Defense Minister deserves to be beaten. These criminals lie to the world because they are criminals by nature and conditioning. They consider this a military site! Shame on you! You will forever be shamed! You have ruined the reputation of the American people in the most terrible way! Shame on you!
quote:"Yes, the american troops have advanced further. This will only make it easier for us to defeat them"
Que? Beide zinnen.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
iig extreem bekend.
Maar statistisch gezien ben je zo links als het maar kan zijn...
Jij bent toch een grefo?quote:Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moslims wel, maar grefos toch niet?
1 massamoordenaars zijn zeer bekend*quote:
Bij welke geloofsgemeenschap hoor je dan?quote:
NH.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bij welke geloofsgemeenschap hoor je dan?
ik ook niet.......quote:Op zondag 7 januari 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
Ik ken geen grefo's met doekjes.
Wordt wel minder hoor......quote:Wel met nette hoedjes op zondag.
Nederlands Hervormd?quote:
Dat valt toch onder de gereformeerden?quote:
Nee schat. Je bent in de war met protestant, dat is een grotere verzamelnaam.........quote:Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat valt toch onder de gereformeerden?
Welterusten.quote:Hoe dan ook, weltrusten.
Dit valt mij tegen van jequote:Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
Dat valt toch onder de gereformeerden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |