abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:07:16 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44973397
Anders komt zo'n topic er toch wel van...
quote:
SP-Kamerlid blokkeert nucleaire basis Schotland

Uitgegeven: 3 januari 2007 14:26
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Krista van Velzen van de SP gaat maandag met Britse collega's van Labour en van enkele Schotse partijen een nucleaire legerbasis in Schotland blokkeren. De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om voor 40 miljoen pond (circa 60 miljoen euro) nieuwe onderzeeërs aan te schaffen.

"We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan", aldus Van Velzen woensdag. Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
Bron: nu.nl

Werkschuw tuig. Laat haar liever een baan gaan zoeken. Maar niet als hoer, want daar is ze te lelijk voor.

Game on

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44973424
V! .

Goed topic. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44973450
Mao?

Hoer?

Werkschuw tuig?

Tip: ga je mond spoelen met zeep en honing.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:19:20 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44973754
Als een democratisch gekozen regering deze plannen door willen voeren dan MOET DAT. Neerschieten die rode terroristen.
Zyggie.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:21:33 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_44973835
Moet ze niet gewoon op d'r werk zitten waar het Nederlandse volk haar voor betaald?
[KNE]-Mod
pi_44973859
Gelukkig zit de SP niet bij de bespreking voor de vorming van een nieuw kabinet ... Dit soort acties geeft maar weer es aan wat voor links langharig werkschuw tuig er in die partij zit. Wordt die vlucht uit de partijkas van de SP betaald? En neemt ze een verlofdag voor dit soort activiteiten?
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:24:06 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44973925
Ik denk dat de meeste Fokkers heel blij zijn dat Krista van Velzen een paar dagen uit Nederland vertrekt, Verbal. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:24:27 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44973933
Meerdere nieuwe nucleaire onderzeeers voor 60 mijoen pond? Die dingen kosten echt niets meer tegenwoordig
pi_44974788
Toch aardig dat ze nu al aankondigen dat ze zaterdag die blokkade gaan doen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:04:15 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44975392
Die antiterrorismewetgeving heeft wel nut.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:05:48 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44975442
60 miljoen, voor nieuwe onderzeers, suuure, daar koop je een gros atoom onderzeers voor bij de aldi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44975793
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:23:15 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_44976036
Ik heb wel respect voor deze vrouw. Ze steekt in elk geval d'r handen uit de mouwen om d'r idealen te verwezenlijken, en dat kun je van de rest van links Nederland niet bepaald zeggen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_44976171
Blair wil vernieuwing kernwapens

Het gaat dus helemaal niet om nieuwe kernwapens maar om vernieuwing en beperking van het aantal onderzeeërs dat nucleaire wapens aan boord heeft.

• Oude onderzeeërs vervangen.
  • Het aantal kernonderzeeërs met 25% verlagen (van 4 naar 3 ).
  • Het aantal kernkoppen aan boord van de (kern)onderzeeërs met 20% verlagen.
  •   woensdag 3 januari 2007 @ 16:44:17 #15
    157786 Ooster
    Alleen nog maar blokzeep!
    pi_44976753
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Gelukkig zit de SP niet bij de bespreking voor de vorming van een nieuw kabinet ... Dit soort acties geeft maar weer es aan wat voor links langharig werkschuw tuig er in die partij zit. Wordt die vlucht uit de partijkas van de SP betaald? En neemt ze een verlofdag voor dit soort activiteiten?
    Jij weet niet wie Krista van Velzen is
    ..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
      woensdag 3 januari 2007 @ 16:46:47 #16
    45206 Pietverdriet
    pi_44976846
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:27 schreef Tirion het volgende:

Het gaat dus helemaal niet om nieuwe kernwapens maar om vernieuwing en beperking van het aantal onderzeeërs dat nucleaire wapens aan boord heeft.

• quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
    Ik heb wel respect voor deze vrouw. Ze steekt in elk geval d'r handen uit de mouwen om d'r idealen te verwezenlijken, en dat kun je van de rest van links Nederland niet bepaald zeggen.
    Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.
    pi_44976935
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef Ooster het volgende:

[..]

Jij weet niet wie Krista van Velzen is
    Ik doelde niet op hoofdhaar .
      woensdag 3 januari 2007 @ 16:51:42 #18
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44977035
    quote:
    Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
    Wat maakt het nou uit dat de meerderheid van de Schotten tegen de voornemens is? Schotland is toch maar een deel van het Verenigd Koninkrijk? En dan nog, Blair is de baas en de Britten hebben dat maar te slikken!
    Maar dat zal de SP aan hun linkse reet roesten. Die denken ook dat als de meerderheid van de Nederlanders links stemt er allemaal linkse dingen moeten gebeuren hiero.
    Echt niet! Dat kost allemaal veel te duur man!

Oja: 'Maorijnissen', dat moest ik nog zeggen ergens.
    Dat verandert alles
      woensdag 3 januari 2007 @ 16:54:51 #19
    45206 Pietverdriet
    pi_44977164
    Tuurlijk is de meerderheid van de schotten tegen het terugbrengen van het aantal atoomonderzeers in the Firth of Clyde, dat kost arbeidsplaatsen.
    Ze wil dus meer wapens, meer kernonderzeers met raketten, das goed voor de werkgelegenheid in die buurt.
    pi_44977170
    Maorijnisseeeeeee
      woensdag 3 januari 2007 @ 16:58:01 #21
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44977294
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:54 schreef k3vil het volgende:
    Maorijnisseeeeeee
    Ja, goed bedacht, he?
    Dat verandert alles
    pi_44977303
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
    Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.
    Het wachten is op iemand die een topic opent met de vraag 'Wat gaat SP kamerlid echt doen in Schotland?'
    pi_44977335
    Foto van haar dan?
    pi_44977579
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef Dark_Killah het volgende:
    Foto van haar dan?

Met haar brute konijnen-look
    pi_44977589
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef Dark_Killah het volgende:
    Foto van haar dan?

pi_44977602
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:06 schreef Tirion het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
    Die van mij is mooier!
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:09:20 #27
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44977663
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen. Da's ook typisch voor links.
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:14:03 #28
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44977789
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
    Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen. Da's ook typisch voor links.
    En haar reis naar Schotland kost geld dat ook naar de arbeiders had kunnen gaan. Om van de vervuiling die ze veroorzaakt met het vliegen, rijden en misschien ook wel varen maar te zwijgen!
    Dat verandert alles
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:26:33 #29
    45206 Pietverdriet
    pi_44978126
    quote:

[..]

[afbeelding]
    Zelfs in schotland is dat geen schoonheid
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:43:55 #30
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44978654
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef Kiegie het volgende:

[..]

En haar reis naar Schotland kost geld dat ook naar de arbeiders had kunnen gaan. Om van de vervuiling die ze veroorzaakt met het vliegen, rijden en misschien ook wel varen maar te zwijgen!
    Neejoh, die zwemt gewoon! Gezellig naast zo'n zeehond.
    pi_44978817
    mischien dat ze na Schotland ook even naar Iran wil gaan?
      woensdag 3 januari 2007 @ 17:53:36 #32
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44978943
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:49 schreef Godslasteraar het volgende:
    mischien dat ze na Schotland ook even naar Iran wil gaan?
    Dacht het niet. Links heeft natuurlijk helemaal geen problemen met Iran als kernmacht, want dat zijn arme zielige onderdrukte moslims.
    pi_44978983
    stinkhippie
    Geef mij maar Amsterdam
    pi_44979043
    Ik sluit me aan bij de stinkhippie goede zaak
    feest
    pi_44979070
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dacht het niet. Links heeft natuurlijk helemaal geen problemen met Iran als kernmacht, want dat zijn arme zielige onderdrukte moslims.
    Wat een typhus onzin.
    pi_44979336
    Nee, laten we vooral blij zijn met kerncentrales!! Ze mogen dan nog zo 'veilig' zijn, maar een ongeluk gebeurt onherroepelijk. Dat is nu eenmaal menseigen.
    pi_44979365
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik wou wat over Israel en de Palestijnen schrijven, maar bedacht, laat ik eens eerst Google checken;
    quote:
    Zo'n 35 actievoerders protesteerden vanmiddag (16 augustus) in de hal van Schiphol Plaza tegen wapendoorvoer vanuit de VS naar Israel via Schiphol ......
    De Kamerleden Krista van Velzen (SP) en Ineke van Gent (GL) hielden korte toespraken ................. Er werd ook aangedrongen op sancties tegen Israel.
    brrron
    Ze zal een warm welkom krijgen in Iran. En is die Ahmedinges eigenlijk getrouwd? Al heb ik het vermoeden ( ) dat Krista meer van de vrouwkes is. Wat uiteraard een uitstekende keuze is.

Ook een leuke van Wikipedia:
    quote:
    Nog steeds is Van Velzen betrokken bij directe ontwapeningsacties in Schotland, waar zij eerder een nucleaire onderzeeër in het ijskoude water met een hamer te lijf ging om deze te 'demonteren' (een actie waarbij ze gearresteerd werd).
    Ik weet nu niet of dit een en dezelfde aktie is, anders is ze niet voor het eerst in Schotland. Ze komt er blijkbaar graag.
      woensdag 3 januari 2007 @ 18:10:28 #38
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44979466
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat een typhus onzin.
    Oh wacht, typhus onzin inderdaad, je hebt uiteraard helemaal gelijk.

Links heeft uiteraard wèl grote problemen met Iran als kernmacht, alleen probeert men door middel van "Stille Tochten", "lawaaidemonstraties" en "6.000.000.000 gezichtjes"-internetacties Iran ervan te overtuigen dat dat land geen kernmacht mag worden.
      woensdag 3 januari 2007 @ 18:12:12 #39
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44979522
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:06 quotte Godslasteraar het volgende:
    Nog steeds is Van Velzen betrokken bij directe ontwapeningsacties in Schotland, waar zij eerder een nucleaire onderzeeër in het ijskoude water met een hamer te lijf ging om deze te 'demonteren' (een actie waarbij ze gearresteerd werd).
    Ik ben in enen verliefd!
    Dat verandert alles
    pi_44979860
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oh wacht, typhus onzin inderdaad, je hebt uiteraard helemaal gelijk.

Links heeft uiteraard wèl grote problemen met Iran als kernmacht, alleen probeert men door middel van "Stille Tochten", "lawaaidemonstraties" en "6.000.000.000 gezichtjes"-internetacties Iran ervan te overtuigen dat dat land geen kernmacht mag worden.
    http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200609/politiek_iran.shtml

Hierbij een publicatie uit het wetenschappelijke blad van de SP, ik neem dus aan dat de SP hiermee hun standpunt/beleidslijn inzake iran ongeveer bepalen.

Ik zie nergens dat men tot publieke actie oproept on iran te stoppen met nuclaire verrijking.
    pi_44979872
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
    Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen.
    Ze is in het verleden al gewelddadig geweest - wat zou ze nu wel niet allemaal gaan doen! Levensgevaarlijk zo'n vrouw!
    pi_44980151
    Als Iran kernwapens mag hebben... dan mag Schotland dat ook!!!
      woensdag 3 januari 2007 @ 18:35:18 #43
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44980249
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200609/politiek_iran.shtml

Hierbij een publicatie uit het wetenschappelijke blad van de SP, ik neem dus aan dat de SP hiermee hun standpunt/beleidslijn inzake iran ongeveer bepalen.

Ik zie nergens dat men tot publieke actie oproept on iran te stoppen met nuclaire verrijking.
    Nee, deze SP-knuffelmoslim roept, heel on-SP-achtig, op tot "verstandige diplomatie". Maw: net zolang blijven lullen totdat we *ineens* *onverwachts* voor het voldongen feit staan dat Iran daadwerkelijk een kernmacht is, en nog verder lullen van de ene op de andere dag plotseling geen zin meer heeft. Magoed, da's qua effectiviteit toch net zoiets als zo'n "Stille Tocht" of "lawaaidemonstratie"?

Overigens vind ik de SP wel een sympathieke partij, juist waar het gaat om daadwerkelijke actiebereidheid vanuit een bepaalde ideologie. Da's ook precies de reden dat ik, zoals ik hierboven ook al schreef, respect heb voor iemand als Krista van Velzen. Al mogen we er natuurlijk best grappen over maken en best vraagtekens plaatsen bij het nut en de consequentheid van dit soort acties.
    pi_44980294
    Oh, tof, daar heb ik op gestemd, blij te horen dat ze goed bezig is!
      woensdag 3 januari 2007 @ 18:46:47 #45
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_44980610
    Tenenkrommend. Nederland slaat weer een modderfiguur met zo'n kraker in de 2e kamer
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      woensdag 3 januari 2007 @ 19:20:36 #46
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_44981731
    quote:
    SP-kamerlid voert actie op Schotse legerbasis

Tweede Kamerlid Krista van Velzen (SP) gaat maandag een nucleaire legerbasis in Schotland blokkeren uit protest tegen de voorgenomen ontwikkeling van nieuwe nucleaire onderzeeërs door Groot-Brittannië.

Begin december ontvouwde de Britse premier Tony Blair plannen om de komende twintig jaar rond de 30 miljard euro te besteden aan vervanging van de Tridents, met kernkoppen uitgeruste onderzeeërs. Maar SP-kamerlid Van Velzen is tegen, en blokkeert vanaf maandag de Britse marinebasis Faslane in Schotland.

Estafette
    'Het is een zaak die ook Nederland aangaat,' verklaart Van Velzen tegen Elsevier.nl, 'want die duikboten patrouilleren over het hele noordelijk halfrond. En wij kunnen landen als Iran en Noord-Korea niet op de vingers tikken over massavernietigingswapens als we er zelf geld in blijven steken. Dat is meten met twee maten'

Maandag voegt zij zich op uitnodiging van enkele Britse en Schotse kamerleden van onder meer Blairs eigen Labourpartij bij de actie 'Faslane 365', een estafette van actievoerders die vanaf 1 oktober de marinebasis blokkeren. Sinds oktober zijn 408 van hen gearresteerd tijdens dagelijkse pogingen van de politie om de blokkade te doorbreken.

Arrestatie
    Van Velzen verwacht ook maandag een confrontatie met Britse autoriteiten. 'Ik denk niet dat de politie klaarstaat met een welkomstcomité. En ja, het zou best kunnen dat ik gearresteerd word, daar hou ik wel rekening mee. Maar dat zou niet de eerste keer zijn.'

De doorgewinterde actievoerder Van Velzen probeerde eerder bij dezelfde marinebasis een van de nucleaire Trident-onderzeeërs te 'demonteren' met een hamer, een actie waarbij ze gearresteerd werd.
    Bron

Is dit de manier waarop de SP buitenland poltiek gaat bedrijven? Dan kunnen we nog gaan lachen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      woensdag 3 januari 2007 @ 19:25:47 #47
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_44981903
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Is dit de manier waarop de SP buitenland poltiek gaat bedrijven? Dan kunnen we nog gaan lachen
    Da's ook precies de reden dat de SP niet in de regering moet gaan zitten, dat zou de doodsteek zijn voor die partij.
    pi_44982934
    Mijn god, wat een boosheid weer zeg.

Laat haar zich lekker aan een onderzeeer vastketenen en erachter gaan waterskieen of wat ze ook van plan is, om je daar nou zo druk om te maken
      woensdag 3 januari 2007 @ 19:53:54 #49
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44982990
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 19:52 schreef jaoka het volgende:
    Mijn god, wat een boosheid weer zeg.

Laat haar zich lekker aan een onderzeeer vastketenen en erachter gaan waterskieen of wat ze ook van plan is, om je daar nou zo druk om te maken
    Dat mens heeft heel d'r leven van onze centen geleefd
    pi_44983072
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 19:53 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ja, maar ga je dan storen aan de tweede kamer in zijn geheel of zo, niet aan haar vage avonturen tijdens het reces.
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:01:08 #51
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44983275
    d'r komen toch zat kamerleden uit het bedrijfsleven?

Ik heb t over heel d'r leven.
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:04:09 #52
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44983400
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:01 schreef PLAE@ het volgende:
    d'r komen toch zat kamerleden uit het bedrijfsleven?
    Die hebben toch ook van jouw centen geleefd?
    Of koop jij nooit iets?
    Dat verandert alles
    pi_44983417
    Wat een ontzettend dom wijf.
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:15:18 #54
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_44983807
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 19:53 schreef PLAE@ het volgende:
    Net zoals veel meer SP-ers
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:28:34 #55
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_44984299
    In de cel flikkeren.
    Say your prayers
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:29:04 #56
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44984322
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:04 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Die hebben toch ook van jouw centen geleefd?
    Of koop jij nooit iets?
    goed argument hoor
    pi_44984573
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Net zoals veel meer SP-ers
    Edit
      woensdag 3 januari 2007 @ 20:37:31 #58
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44984701
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:29 schreef PLAE@ het volgende:

goed argument hoor
    Jahaa!
    Daar zit je met je mond vol tanden, he!
    Dat verandert alles
    pi_44985314
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:37 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Jahaa!
    Daar zit je met je mond vol tanden, he!

Kopen = vrijwillig
    Belasting = niet vrijwillig

Dat snap je toch wel?
    pi_44985342
    SP'ers blijken nogmaals hersenloos te zijn, slimme mensen wisten dat natuurlijk allang, het is niet vreemd dat de SP en SBS6 een ongeveer gelijk marktaandeel is.
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      woensdag 3 januari 2007 @ 21:02:27 #61
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44985695
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:52 schreef Refragmental het volgende:

Kopen = vrijwillig

Dat snap je toch wel?
    Nou, dat is helemaal niet waar.
    Vele aankopen zijn helemaal niet vrijwillig, en sommige belastingen zijn welzeker een gevolg van een vrijwillige keuze.
    Dat snap je toch wel?
    Daarbij, als vrijwilligheid hier een issue is, wil ik wel eens weten waarom.
    Of snap je dat niet?
    Dat verandert alles
    pi_44985864
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 21:02 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Nou, dat is helemaal niet waar.
    Vele aankopen zijn helemaal niet vrijwillig, en sommige belastingen zijn welzeker een gevolg van een vrijwillige keuze.
    Dat snap je toch wel?
    Daarbij, als vrijwilligheid hier een issue is, wil ik wel eens weten waarom.
    Of snap je dat niet?
    Je snapt het dus blijkbaar niet

Een aankoop is vaak inderdaad niet helemaal vrijwillig... we moeten tenslotte allemaal eten
    Maar ik kan wel kiezen WAAR ik mij eten koop, en zo dus direct invloed kan uitoefenen op wanprestaties e.d.

Belasting daarentegen is NOOIT vrijwillig en ik heb geen keuze om te bepalen naar wie mijn belasting toe gaat.

Snap je het nu?
      woensdag 3 januari 2007 @ 21:20:06 #63
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44986326
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 21:07 schreef Refragmental het volgende:
    Een aankoop is vaak inderdaad niet helemaal vrijwillig... we moeten tenslotte allemaal eten
    Maar ik kan wel kiezen WAAR ik mij eten koop, en zo dus direct invloed kan uitoefenen op wanprestaties e.d.

Belasting daarentegen is NOOIT vrijwillig en ik heb geen keuze om te bepalen naar wie mijn belasting toe gaat.

Snap je het nu?
    Ik snap dat er nuances en grijstinten zijn te onderscheiden als het aankomt op vrijwilligheid en verplichting inzake belastingen en aankopen, iets wat ik in mijn formuleringen ook al liet doorschemeren. Maar een doorslaggevende scheidslijn tussen deze twee typeringen van de afgestane euro's is moeilijk te geven. Om een voorbeeld te geven: je koopt een auto op vrijwillige basis, waarna je wegenbelasting moet afstaan. Tuurlijk, je auto kan noodzakelijk voor je lijken omdat je ermee naar je werk moet, maar ook daar zit weer een op zijn minst gedeeltelijk vrijwillige keuze achter.
    En dit gaat nog allemaal voorbij aan mijn twijfel of vrijwilligheid een maatgevende kwaliteit is bij het bepalen of het door PLAE afgestane bedrag wel of niet tot 'zijn centen' mag worden gerekend.
    Snap je het nu dan?
    Dat verandert alles
      woensdag 3 januari 2007 @ 22:21:28 #64
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_44988930
    (Als Verbal ziet wat er van zijn veelbelovende hoerentopic is geworden, gaat-ie niet blij zijn...)
    Dat verandert alles
      donderdag 4 januari 2007 @ 08:41:14 #65
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_44997228
    quote:
    Van Velzen verwacht ook maandag een confrontatie met Britse autoriteiten. 'Ik denk niet dat de politie klaarstaat met een welkomstcomité. En ja, het zou best kunnen dat ik gearresteerd word, daar hou ik wel rekening mee. Maar dat zou niet de eerste keer zijn.'
    Hopelijk gooien ze de sleutel weg als ze haar opgesloten hebben.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_44997235
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Kiegie het volgende:
    (Als Verbal ziet wat er van zijn veelbelovende hoerentopic is geworden, gaat-ie niet blij zijn...)
    Ach, ik vraag me slechts af of er uberhaupt nog wel gemod wordt in POL.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      donderdag 4 januari 2007 @ 16:20:10 #67
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45008727
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 18:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, deze SP-knuffelmoslim roept,
    Benham Taebi is toch helemaal geen moslim? Volgens mij is hij een secularistische activist, en daarom kan hij niet terug.
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:24:43 #68
    45206 Pietverdriet
    pi_45010994
    PROTESTZANG

Voor ied're bêtise trekt 't Janhagel uit,
    in menigtes of platte scharen,
    met baldadig brallend stemgeluid,
    dat ied're courtoisie heeft laten varen.

Zo stuwt het trekkebekkend door de lanen
    en destrueert het beemdgras en de aster.
    't Ontziet zich niet een weg door het gazon te banen,
    zelfs al remitteert 't een sierpilaster.

Het woeden van het grauw kent geen limiet,
    zonder zin is thans mijn rozenperk gemaltraiteerd.
    Hier helpt geen klacht of stil verdriet!
    Hier dient een harde les geleerd!

Niet langer nu gewacht.
    De zweep erover als het moet!
    Zo sprak het fiere voorgeslacht,
    zo zingt nog steeds het blauwe bloed!
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:30:37 #69
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45011175
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

zo zingt nog steeds het blauwe bloed!
    Denkend aan baronnen zie ik stromen bloederziekte traag door een beperkte genenpool gaan
    Rijen ondenkbaar ijle corpsballen als hoge pluimen aan de Oude Rijn staan
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:42:20 #70
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_45011511
    Ben ik nu de enige als ik het terecht vind wat de SP hier doet?

We lopen het halve midden oosten plat te bombarderen omdat we een powerpoint gezien hebben met mogelijke nucleaire wapens. Ik dacht dat we internationaal zo'n beetje afgesproken hadden om kernwapens af te bouwen, zodat, mocht het tot een oorlog komen, de aarde niet 32x maar 4x vernietigd kan worden.

Nee, dat is blijkbaar niet meer zo. Ergens vinden we kernwapens handig, ik zou niet weten waarom, eigenlijk. 3 ICBM's met kernkop per land is genoeg lijkt me. Maar nee, sommige willen er ettelijke honderden hebben.

Daarnaast was er ook een hoop onduidelijkheid over die nookyelar bunker busters. Eerst gingen die dingen wel gebouwd / gebruikt worden, toen weer niet, toen weer wel, toen weer niet, en toen had defensie ineens een groter duister budget waarvan niet duidelijk is waar het naartoe gaat. Skunk works en dergelijken is dat normaal gesproken. Maargoed, genoeg over die bunker-busters met kanker.

Is het nu niet een béétje hypocriet om deze wapens nu te gaan maken?
    En waarom zegt de doosnee rechtse hippie niet; 'weet je wel niet wat dat kost!?'

-edit-
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 16:27 schreef Tirion het volgende:

• Oh, was het dát verhaal. Ah. Dan is het wel apart. Goed dat er geminderd wordt dan.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:28:33 #71
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45012842
    In de Britse media staat het juist bol van de vermeerdering van kernwapens. Dat druist in tegen het non-proliferatieverdrag.
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:46:27 #72
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_45013386
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Benham Taebi is toch helemaal geen moslim? Volgens mij is hij een secularistische activist, en daarom kan hij niet terug.
    Ja nu ben je al te laat.
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:46:57 #73
    130955 Floripas
    Blast from the past
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:50:18 #74
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_45013536
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ikke?
    Ja jij ja! Het staat er nu lang genoeg dat vast voldoende mensen het al hebben gelezen.
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:51:41 #75
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45013591
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja jij ja! Het staat er nu lang genoeg dat vast voldoende mensen het al hebben gelezen.
    Feiten checken, ouwe boef!
    pi_45013726
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 20:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kopen = vrijwillig

Dat snap je toch wel?
    We hebben een democratie, dus de belasting is vrijwillig.
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:03:47 #77
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_45014054
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs in schotland is dat geen schoonheid
    Soms heb ik best begrip voor je geaardheid, pv.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:06:44 #78
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_45014165
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Feiten checken, ouwe boef!
    Als jij in de buurt bent zal ik dat ook zeker doen.
    pi_45015563
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:55 schreef spoor4 het volgende:

[..]

We hebben een democratie, dus de belasting is vrijwillig.
    Dus ik kan vandaag beslissen om te stoppen met het betalen van belasting?
      vrijdag 5 januari 2007 @ 00:55:14 #80
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_45026751
    Goed man, al die liberalen die je vrij laten in de invulling van je reces...
    Wasserwunderland
    pi_45026776
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus ik kan vandaag beslissen om te stoppen met het betalen van belasting?
    Uiteraard pas als zoiets democratisch wordt besloten .

Is dat allemaal zo verschrikkelijk lastig om te begrijpen ?
    pi_45026979
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 00:56 schreef du_ke het volgende:
    Is dat allemaal zo verschrikkelijk lastig om te begrijpen ?
    Nee, maar wat wel lastig is om te begrijpen is, is waarom de overheid altijd (oke: te vaak) denkt alles maar voor mij te moeten beslissen, met onze belastingcenten. Maar dat is een andere discussie.
    pi_45026993
    Waarom protesteert die bink niet in Iran of in Noord-Korea?
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_45027048
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:03 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, maar wat wel lastig is om te begrijpen is, is waarom de overheid altijd (oke: te vaak) denkt alles maar voor mij te moeten beslissen, met onze belastingcenten. Maar dat is een andere discussie.
    Klopt dat is inderdaad een heel andere discussie .
      vrijdag 5 januari 2007 @ 01:07:32 #85
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_45027106
    Geen idee waarom de discussie ineens gaat over vrijwillig belasting betalen en betalen voor een auto/diensten etc

Ik zeg dat dat mens al jaren van onze centen leeft. Al voor ze kamerlid was. Een foute besteding van publieke gelden als je het mij vraagt.

In het buitenland heeft ze wel gewerkt moet ik zeggen. Al kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat haar uitkerinkje hier toen gewoon soepel doorliep.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 01:08:28 #86
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_45027135
    Die van velzen heeft een lange geschiedenis van terrorisme.
    Ik hoop dat ze wordt gearresteerd en lang in een schotse gevangenis door Bubba ge-anaaliseerd mag worden.

Linksen
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_45027174
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:07 schreef PLAE@ het volgende:

Geen idee waarom de discussie ineens gaat over vrijwillig belasting betalen en betalen voor een auto/diensten etc

Ik zeg dat dat mens al jaren van onze centen leeft. Al voor ze kamerlid was. Een foute besteding van publieke gelden als je het mij vraagt.
    Zou ze haar stufi al terug hebben betaald (van alles gestudeerd, maar niks afgemaakt)?
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 01:11:37 #88
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_45027226
    quote:
    pi_45027274
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:11 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Tja

maar geef toe, je kan er meer om lachen dan die zuurpruimen die nu aan het formeren zijn.
    pi_45027345
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:08 schreef SeLang het volgende:
    Ik hoop dat ze wordt gearresteerd en lang in een schotse gevangenis door Bubba ge-anaaliseerd mag worden.

Linksen
    Hoe definieer je terrorisme dan?
    pi_45027714
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:08 schreef SeLang het volgende:

Linksen
    ja, wat jij voorstelt is meer een soort staatsterrorisme. Iedereen die het niet met je eens is moet maar de gevangenis in en verkracht worden
    pi_45029452
    Hoort dat mens niet in de kamer te zitten? Ik kan ook niet zomaar een dag vrij nemen om ergens actie te gaan voeren. Schandalig. Als Nederlands burger, zijnde haar baas, eis ik dat ze ontslagen wordt zonder ook maar een cent vergoeding.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 5 januari 2007 @ 07:37:02 #93
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_45029997
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:29 schreef jaoka het volgende:

[..]

ja, wat jij voorstelt is meer een soort staatsterrorisme. Iedereen die het niet met je eens is moet maar de gevangenis in en verkracht worden
    Door grote boze negers om precies te zijn
      vrijdag 5 januari 2007 @ 08:26:09 #94
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_45030270
    Kan ze zichzelf niet vastketenen aan die onderzeeer... Dan ga ik er wel een stukje mee varen...
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 5 januari 2007 @ 08:30:46 #95
    112500 Het_hupt
    Ajetoooooooo
    pi_45030306
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 08:26 schreef SuperWeber het volgende:
    Kan ze zichzelf niet vastketenen aan die onderzeeer... Dan ga ik er wel een stukje mee varen...
    knoop de hele SP dr maar aan vast
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
    pi_45030463
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 04:16 schreef StefanP het volgende:
    Hoort dat mens niet in de kamer te zitten? Ik kan ook niet zomaar een dag vrij nemen om ergens actie te gaan voeren. Schandalig. Als Nederlands burger, zijnde haar baas, eis ik dat ze ontslagen wordt zonder ook maar een cent vergoeding.
    Lekkere baas heb jij dan. Zo moeilijk is het niet om eens een keer een dag vrij op te nemen. En je begrijpt volgens mij niet helemaal hoe het werkt. Een kamerlid kan niet 'ontslagen' worden. Hoogstens weggestemd. Dat is iets wat van te voren bekend was toen mensen op haar stemden. Ik snap ook niet wat iedereen klaagt dat ze op onze kosten leeft. WIJ hebben er toch op gestemd? Ieder democratisch land krijgt wat dat betreft de overheid die het verdient.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 09:28:37 #97
    705 Kiegie
    Nu niet meer gehackt
    pi_45030845
    quote:

Ja, het ging een beetje te snel voor je, geloof ik.
    Lees anders het topic opnieuw door.
    En nu langzaam.
    Dat verandert alles
      vrijdag 5 januari 2007 @ 09:36:12 #98
    157786 Ooster
    Alleen nog maar blokzeep!
    pi_45030959
    quote:
    Nee, de hele kamer is met reces.
    ..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
      vrijdag 5 januari 2007 @ 09:51:03 #99
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_45031167
    quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
    ja, dat zal ze afschrikken
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      vrijdag 5 januari 2007 @ 09:52:18 #100
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_45031187
    ze past natuurlijk wel goed thuis tussen de andere hooglanders
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_45032705
    quote:
    Kerstreces .
    pi_45033161
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kerstreces .
    En een beetje hypocrisie is hier ook wel op zijn plaats. Want laten we wel wezen: van mij mag die bouwvakker het hele jaar wat met een hamer op een stuk roestig metaal slaan, als ze maar niet in de Kamer haar prietpraat staat te verkondigen.
    pi_45033333
    tja die SP'ers zijn alleen maar nuttig om meerderheden voor pardonnen enzo te krijgen veel emer heb je er niet aan .
    pi_45033481
    Mooi artikel op de voorpagina van de Telegraaf. Wat is dat toch een fantastische krant...
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_45039751
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:35 schreef Tikorev het volgende:
    Mooi artikel op de voorpagina van de Telegraaf. Wat is dat toch een fantastische krant...

Lang leve de objectieve journalistiek!
    pi_45039834
    Wat een vreselijke zin is dat ook: 'SP laat onze soldaten vallen in Oeroezgan'

Daar zaten ze toch al?
      vrijdag 5 januari 2007 @ 14:41:32 #107
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_45039839
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 09:28 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, het ging een beetje te snel voor je, geloof ik.
    Lees anders het topic opnieuw door.
    En nu langzaam.
    Doe je nou een poging tot bashen?

Vreemde snuiter
    Vraag me af of je wel daadwerkelijk uit '66 komt.
    pi_45039853
    "SP laat onze soldaten vallen in Oeroezgan". Wat is dit, de Pravda? Ook in het artikel staat dat er over een maand weer een bezoek is aan hun soldaten in Afghanistan, waar ze wel naartoe willen. Jaja, laten vallen.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 14:45:34 #109
    45206 Pietverdriet
    pi_45039952
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:35 schreef Tikorev het volgende:
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:41 schreef Tirion het volgende:

Daar zaten ze toch al?
    Wat zeur je nu, je leest deze krant toch zeker? Daar geef je hem bestaansrecht mee.
    En geloof me, de telegraaf is een nuchtere kwaliteitskrant in vergelijking met de boulevard pers in andere landen
    pi_45040016
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:42 schreef Monidique het volgende:
    "SP laat onze soldaten vallen in Oeroezgan". Wat is dit, de Pravda? Ook in het artikel staat dat er over een maand weer een bezoek is aan hun soldaten in Afghanistan, waar ze wel naartoe willen. Jaja, laten vallen.
    Nee, niet de Pravda. Dan zou er wel staan dat die verderfelijke overlopers van de SP het Rode Leger niet steunen.
    pi_45040066
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Wat zeur je nu, je leest deze krant toch zeker? Daar geef je hem bestaansrecht mee.
    En geloof me, de telegraaf is een nuchtere kwaliteitskrant in vergelijking met de boulevard pers in andere landen
    pi_45040095
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:47 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, niet de Pravda. Dan zou er wel staan dat die verderfelijke overlopers van de SP het Rode Leger niet steunen.
    Rode Leger..

In welk jaar leef jij?
      vrijdag 5 januari 2007 @ 14:51:08 #113
    45206 Pietverdriet
    pi_45040124
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je lacht om je eigen domheid?
    Heb je News of the World wel eens gelezen? Sun? Kölner Express?
    pi_45040125
    quote:
    Het gaat mij om de zin. Het was beter geweest om te schrijven: SP laat onze soldaten in Oeroezgan vallen.
    pi_45040157
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Rode Leger..

In welk jaar leef jij?
    Het jaar van de Pravda.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 14:52:32 #116
    45206 Pietverdriet
    pi_45040171
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:51 schreef Tirion het volgende:

[..]

Het gaat mij om de zin. Het was beter geweest om te schrijven: SP laat onze soldaten in Oeroezgan vallen.
    Het blijft de *splet* Oeps ik laat een paar soldaten vallen associatie houden
    pi_45040235
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het over het buitenland dus? Dat had ik inderdaad niet door.

Verder vond ik het gewoon grappig om de woorden telegraaf, nuchter, en kwaliteit in een zin te zien.

Het blijft een slechte krant, ook al is het minder slecht dan Sun e.d.
    pi_45040675
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:53 schreef IHVK het volgende:
    Je hebt het over het buitenland dus? Dat had ik inderdaad niet door.
    quote:
    Die link was inderdaad moeilijk te leggen
    pi_45040726
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 15:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Die link was inderdaad moeilijk te leggen
    Overheen gelezen, jezus.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:06:01 #120
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045212
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:03 schreef cultheld het volgende:
    Waarom protesteert die bink niet in Iran of in Noord-Korea?
    Ik vermoed omdat ze haar er daar simpelweg niet inlaten.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:07:43 #121
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045270
    quote:

In het buitenland heeft ze wel gewerkt moet ik zeggen. Al kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat haar uitkerinkje hier toen gewoon soepel doorliep.
    Volgens mij heeft Krista van Velzen nooit een uitkering gehad.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:08:32 #122
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045299
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 01:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zou ze haar stufi al terug hebben betaald (van alles gestudeerd, maar niks afgemaakt)?
    Ze heeft een enkele studie niet afgemaakt. Dat lijkt me dus van wel.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:11:05 #123
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045391
    quote:

[..]

[..]

Dat klopt, maar de Telehaat/GeenSchrijfstijl-combinatie is wel het dichtste in de buurt van de buitenlandse rioolpers.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:11:34 #124
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045405
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas wel, ja...
    pi_45045452
    Per direct oppakken voor het aanvallen en in gevaar brengen van een bevriende natie!
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:13:35 #126
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045482
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het blijft de *splet* Oeps ik laat een paar soldaten vallen associatie houden
    SP LAAT HEEL CHINEES THEESERVIES VALLEN
    Balkenende "geschokt", Bos "laaiend"
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:13:56 #127
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045494
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef _The_General_ het volgende:
    Per direct oppakken voor het aanvallen en in gevaar brengen van een bevriende natie!
    Heb je het over Bush?
    pi_45045519
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je het over Bush?
    Over deze terroriste natuurlijk !
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:15:24 #129
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045546
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Over deze terroriste natuurlijk !
    Of "verzetsheld". Da's semantiek.
    pi_45045570
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Of "verzetsheld". Da's semantiek.
    Natuurlijk, Schotland is een bezetter van Nederland
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:19:25 #131
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45045670
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:16 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, Schotland is een bezetter van Nederland
    Verzet hoeft helemaal niet te slaan op bezetting, dat weet jij ook wel.
    pi_45045858
    quote:
    Kritiek op missie Uruzgan staat los van steun aan Nederlandse militairen

05-01-2007 SP-Kamerlid Krista van Velzen is verbaasd over de berichtgeving van de Telegraaf dat de SP ‘onze soldaten zou laten vallen’ omdat de SP in plaats van twee keer kort achter elkaar, één keer meegaat met een bezoek van Kamerleden aan Afghanistan.

SP-Kamerlid Krista van Velzen: “Wij zetten ons altijd in voor goede werkomstandigheden, een gedegen voorbereiding en serieuze nazorg voor onze manschappen. En ik heb in de vorige Kabinetsperiode zowel de Nederlandse troepen in Irak als in Afghanistan bezocht en Harry van Bommel gaat volgende maand naar Afghanistan. De insteek van de Telegraaf dat wij de troepen zouden laten vallen slaat nergens op. Dat VVD-Kamerlid Van Baalen hier nog eens overheen gaat door deze suggestie in de krant aan te dikken is echt beneden peil. Blijkbaar heeft de VVD nog steeds grote moeite met de kritiek van de SP dat dit geen opbouwmissie is, maar een vechtmissie in een vuile oorlog. Misschien frustreert het ze dat dit steeds moeilijker nog langer te ontkennen is.”

Krista van Velzen op bezoek bij Nederlandse troepen in Irak
    Waarom gaat er eigenlijk twee keer in korte tijd een missie van Nederlandse politici naar Afghanistan?
    pi_45045918
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:12 schreef _The_General_ het volgende:
    Als ze zich niet aan de regels houdt in Schotland dan moet de Britse politie haar vooral oppakken. Ze begaat echter geen overtreding op Nederlands grondgebied, ik zie dan ook niet in wat voor rol de Nederlandse justitie hier moet spelen.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:28:04 #134
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45046047
    quote:
    Een Kamerlid hoeft niet continu aan het Haagse Binnenhof te verblijven. Integendeel zelfs. Daarbij is het momenteel reces en vinden er op maandag sowieso geen vergaderingen plaats.

Of ze wel of niet 'ontslagen' wordt, maken de SP-kandidatencommissie en vervolgens de kiezers bij de eerstvolgende Kamerverkiezingen uit. Als de SP-aanhang graag een activiste in de Kamer heeft, dan is dat hun goed recht. Ik kan me voorstellen dat men in die kringen daar niet zoveel moeite mee heeft.
    pi_45046292
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:28 schreef Floripas het volgende:
    Wat heeft Van Baalen dan gezegd?
    Hoe goed zijn je ogen? http://telegraaf-i.telegr(...)0070105_1/pagina.php

Artikel staat helaas niet online. Ik heb gezocht of ik het ergens op een forum kan vinden, maar nee.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:41:25 #137
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45046363
    Toch gevonden...
    quote:
    Liever protesteren in Schotland

SP laat onze soldaten vallen in Oeroezgan

door Roy Klopper

DEN HAAG, vrijdag
    Kamerlid Krista van Velzen (SP) laat een door Defensie georganiseerd bezoek aan onze militairen in Oeroezgan schieten om een Schotse atoombasis te kunnen blokkeren.

Van Velzen stond prominent op de lijst van parlementariërs van de vaste Kamercommissie voor Defensie die komende maandag naar Oeroezgan afreizen. Hun wordt daar de gelegenheid geboden het werk van onze manschappen met eigen ogen te aanschouwen. Totaal onverwacht haakte de defensieexpert van de SP echter te elfder ure af.
    Naar nu blijkt laat Van Velzen verstek gaan omdat ze op de vertrekdag samen met Britse collega’s wil demonstreren bij een Schotse krijgsmachtbasis. Het protest richt zich tegen de plannen van de Britse premier Blair om voor 40 miljard euro nieuwe nucleaire Polarisonderzeeërs aan te schaffen.

VVD-Kamerlid Hans van Baalen heeft geen goed woord over voor de absentie van de socialisten: „Juist voor een partij die zo veel kritiek heeft op deze uitzending, is het uiterst nuttig om zelf te gaan kijken. Dit getuigt van een houding van ’val ons niet lastig met feiten’. Het zou onvoorstelbaar zijn als niemand van de 25 leden tellende SP-fractie meegaat.”

Van Velzen zelf acht de kritiek overdreven. „In februari is er weer een trip met Buitenlandse Zaken. We vonden het onnodig om twee keer te gaan kijken.”
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:48:04 #139
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_45046555

Alsof die soldaten hier op zitten te wachten
    Stuur dan een lekker wijf
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 5 januari 2007 @ 17:54:08 #140
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45046749
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:48 schreef SeLang het volgende:
    [afbeelding]

Alsof die soldaten hier op zitten te wachten
    Stuur dan een lekker wijf
    Ga anders zelf in een kort rokje met een pot vaseline, minbrein.

(Ze ziet er overigens wel uit alsof ze in een roundhousekick tien terroristen uit kan schakelen)
      Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 22:27:27 #141
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_45056818
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:25 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waarom gaat er eigenlijk twee keer in korte tijd een missie van Nederlandse politici naar Afghanistan?
    idd!!

guttegut wat wordt er een lawaai om gemaakt, van Baalen boos, Telegraaf boos, Geenstijl boos ... iedereen boos
    tenzij ze een liedje gaat zingen daar zal het de militairen een rotzorg wezen behalve dat het minder werk is als er is eentje minder op komt dagen ... en volgende maand weer! Sterker nog een anti militarist minder op bezoek is altijd leuk

wat mij meer stoort is dat ze daar als Nederlands kamerlid in Engeland op het nucleare beleid gaat zitten hameren
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 22:29:54 #142
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_45056895
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ga anders zelf in een kort rokje met een pot vaseline, minbrein.

(Ze ziet er overigens wel uit alsof ze in een roundhousekick tien terroristen uit kan schakelen)
    ik weet niet hoor maar volgens mij raakt ze als ze heel hoog weet te schoppen niet iemand zijn onderbeen, maar vragen of die mevrouw een hoofddoekje op wil zetten zullen er van de locals iig wel niet binnen komen
    pi_45057506
    Charmante trui @ pagina 1 btw.

Ik hoop dat het vliegtuig waarin ze zit word geraakt door een nucliaire bom
    pi_45128804
    heel erg goed

veel beter dan oud en nieuw vieren zoals Balkenende het heeft gedaan
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      zondag 7 januari 2007 @ 23:30:01 #145
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_45128994
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 14:41 schreef Tirion het volgende:

Daar zaten ze toch al?
    Het belangrijkste nieuws van de dag is natuurlijk dat er een pension vol met dode katten is gevonden. Uiteindelijk koopt de gemiddelde lezer 'em toch hiervoor.
    Zyggie.
    pi_45130641
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet niet hoor maar volgens mij raakt ze als ze heel hoog weet te schoppen niet iemand zijn onderbeen, maar vragen of die mevrouw een hoofddoekje op wil zetten zullen er van de locals iig wel niet binnen komen
    Sorry, het is vast heel hoogstaand wat je zegt, maar die zin is onbegrijpelijk.
      Moderator maandag 8 januari 2007 @ 00:43:22 #147
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_45131313
    ze ziet er gewoon niet uit als een mevrouw op die foto, dus zullen de locals (Irak) haar niet vragen of ze een hoofddoekje op wil zetten (dat wilden ze wel is doen).

ik weet niet hoe ik dat anders moet verwoorden hoor
    pi_45131383
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 00:43 schreef sp3c het volgende:
    ze ziet er gewoon niet uit als een mevrouw op die foto, dus zullen de locals (Irak) haar niet vragen of ze een hoofddoekje op wil zetten (dat wilden ze wel is doen).

ik weet niet hoe ik dat anders moet verwoorden hoor
    Dat is anders een stuk duidelijker dan eerst, thanks
    pi_45140230
    Die zure poll dan op hun website
    Hoe lang gaat de formatie duren?
    quote:
    een maand
    14 %
    twee maanden
    19 %
    drie maanden
    23 %
    tot na de statenverkiezingen
    44 %
    Totaal aantal stemmen: 6662
    Jouw stem is hierin al verwerkt
    Doei onrealistische, onwelwillende oppositiepartij

Nagekomen berichtje van nu.nl:
    quote:
    SP-Kamerlid gearresteerd in Schotland

Uitgegeven: 8 januari 2007 13:21
    Laatst gewijzigd: 8 januari 2007 13:25
    FASLANE - Het SP-Tweede Kamerlid Krista van Velzen is maandag tijdens een blokkadeactie voor de Schotse marinebasis Faslane gearresteerd. Dat meldde oprichtster Angie Zelter van de groep Faslane 365, die de actie organiseert.

De politie pakte Van Velzen en zes andere Britse parlementariërs op omdat zij demonstreerden voor de poort van de nucleaire basis.

De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om voor 40 miljard pond (circa 60 miljard euro) nieuwe atoomonderzeeërs aan te schaffen.

"We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan", zei Van Velzen eerder.

[ Bericht 27% gewijzigd door Nappeklapperapper op 08-01-2007 13:32:48 ]
    OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
      Donald Duck held maandag 8 januari 2007 @ 14:04:51 #150
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_45141628
    Zo he, net goed. Stelletje tuig
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties