Bron Nos teletekstquote:***************************************
Blair wil vernieuwing kernwapens
` Premier Blair heeft een opknapbeurt
aangekondigd van het kernwapenarsenaal
van Groot-Brittannië.De regering wil
nieuwe onderzeeërs bestellen.Die moeten
de huidige duikboten met een nucleaire
lading vervangen.
Blair denkt er wel over om het aantal
kernonderzeeërs terug te brengen van
vier naar drie.Ook moet het aantal
kernkoppen aan boord 20 procent omlaag.
De vernieuwing van de kernwapens is
omstreden,onder meer in de Labourpartij
van Blair. Maar volgens de premier is
het onverstandig en gevaarlijk voor het
land om geen nucleaire wapens meer te
hebben,met het oog op de toekomst.
Dat is laag en erg goedkoop. Als je militairen met waterpistolen naar een oorlogsgebied stuurt en de nodige backup ook nog eens uitblijft dan kun je weinig doen. Als Dutchbat toen was uitgerust zoals nu "onze jongens" in Afghanistan dan was dit drama echt niet gebeurd.quote:Op maandag 4 december 2006 23:16 schreef Stoomhamer het volgende:
De mietjes van Europa zijn de Nederlanders lijkt het, vandaag kregen ze er zelfs een speldje voor.
Ik heb via Youtube het een en ander opgepikt van wat "onze jongens" in Afghanistan doen en ik ben onder de indruk. Internationaal gezien tellen "we" mee. Ik denk overigens dat de Britse militairen niet onderdoen voor de Nederlandse; het gaat mij meer om de politiek die in het VK wordt bedreven. Het is allemaal wel erg politiek-correct en Scandinavisch.quote:Op maandag 4 december 2006 23:32 schreef more het volgende:
[..]
Dat is laag en erg goedkoop. Als je militairen met waterpistolen naar een oorlogsgebied stuurt en de nodige backup ook nog eens uitblijft dan kun je weinig doen. Als Dutchbat toen was uitgerust zoals nu "onze jongens" in Afghanistan dan was dit drama echt niet gebeurd.
Kernwapens in handen van verstandige landen worden over het algemeen nergens opgegooid, maar dienen slechts als afschrikking. Ik zie Blair's actie ook in het licht van het gedrag van Kameraad Putin en die eikel in Teheran.quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:04 schreef gelly het volgende:
En waar precies had je die kernwapens op willen gooien ? Welk nut hebben massavernietigingswapens sinds het einde van de koude oorlog ?
Nou, daar zie ik geen serieuze dreiging vanuit gaan, zeker geen waaruit een nucleair conflict komt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kernwapens in handen van verstandige landen worden over het algemeen nergens opgegooid, maar dienen slechts als afschrikking. Ik zie Blair's actie ook in het licht van het gedrag van Kameraad Putin en die eikel in Teheran.
Rare redenatie houdt Blair erop na.quote:Maar volgens de premier is
het onverstandig en gevaarlijk voor het
land om geen nucleaire wapens meer te
hebben,met het oog op de toekomst.
Dan kunnen we maar beter hopen dat de VS en Engeland hun kernwapens weggooien. Verstandige landen beginnen namelijk geen oorlogen in het midden-oosten om niet-legitieme redenen (ik vraag me nog steeds af of ze überhaupt een reden hadden of gewoon knettergek zijn).quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kernwapens in handen van verstandige landen worden over het algemeen nergens opgegooid, maar dienen slechts als afschrikking. Ik zie Blair's actie ook in het licht van het gedrag van Kameraad Putin en die eikel in Teheran.
Zelfs Clinton was knettergek.quote:Op dinsdag 5 december 2006 01:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan kunnen we maar beter hopen dat de VS en Engeland hun kernwapens weggooien. Verstandige landen beginnen namelijk geen oorlogen in het midden-oosten om niet-legitieme redenen (ik vraag me nog steeds af of ze überhaupt een reden hadden of gewoon knettergek zijn).
De VS is zelfs het enige land ter wereld dat kernwapens heeft gebruikt... op burgerdoelen. Dus schijnbaar zijn ze niet zo verstandigquote:Op dinsdag 5 december 2006 01:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan kunnen we maar beter hopen dat de VS en Engeland hun kernwapens weggooien. Verstandige landen beginnen namelijk geen oorlogen in het midden-oosten om niet-legitieme redenen (ik vraag me nog steeds af of ze überhaupt een reden hadden of gewoon knettergek zijn).
Ja, maar wat je hebt mag je houden en up to date houden. Het gaat hier niet om een uitbreiding van het arsenaal.quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:10 schreef DionysuZ het volgende:
Ik dacht trouwens dat het VK het non-proliferatieverdrag ook ondertekend had.
Ik dacht dat er toch expliciet in werd vermeldt dat de voorraden gereduceerd dienden te worden. Nou staat in de OP natuurlijk een afname van 20%, maar feit blijft wel dat er nieuwe kernwapens worden aangemaakt. Ik vind iedere kernbom eentje teveel, of hij nou in handen is van het ene of het andere land.quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja, maar wat je hebt mag je houden en up to date houden. Het gaat hier niet om een uitbreiding van het arsenaal.
Ook nietquote:Op dinsdag 5 december 2006 08:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat er toch expliciet in werd vermeldt dat de voorraden gereduceerd dienden te worden. Nou staat in de OP natuurlijk een afname van 20%, maar feit blijft wel dat er nieuwe kernwapens worden aangemaakt. Ik vind iedere kernbom eentje teveel, of hij nou in handen is van het ene of het andere land.
ok danquote:Op dinsdag 5 december 2006 08:23 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ook niethet gaat om de ontwikkeling van een nieuw platform voor bestaande kernwapens.
Wat in dit geval voor verwarring kan zorgen is de term nucleaire-onderzeeer. Die term heeft namelijk 2 betekenissen.
1-Een door een kernreactor aangedreven onderzeeer.
2-Een onderzeeer met nucliaire wapens aan bood.
In dit geval zal het gaan om nieuw ontwikkelde onderzeeers met nieuwe kernreactor voor de aandrijving en oude kernwapens aanboord.
Het probleem is dat de meeste journalisten (en politici) totaal geen technischekennis hebben en er daardoor dit soort vreemde berichten in de wereld komen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |