Bron: nu.nlquote:SP-Kamerlid blokkeert nucleaire basis Schotland
Uitgegeven: 3 januari 2007 14:26
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Krista van Velzen van de SP gaat maandag met Britse collega's van Labour en van enkele Schotse partijen een nucleaire legerbasis in Schotland blokkeren. De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om voor 40 miljoen pond (circa 60 miljoen euro) nieuwe onderzeeërs aan te schaffen.
"We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan", aldus Van Velzen woensdag. Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
Jij weet niet wie Krista van Velzen isquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig zit de SP niet bij de bespreking voor de vorming van een nieuw kabinet ... Dit soort acties geeft maar weer es aan wat voor links langharig werkschuw tuig er in die partij zit. Wordt die vlucht uit de partijkas van de SP betaald? En neemt ze een verlofdag voor dit soort activiteiten?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:27 schreef Tirion het volgende:
Blair wil vernieuwing kernwapens
Het gaat dus helemaal niet om nieuwe kernwapens maar om vernieuwing en beperking van het aantal onderzeeërs dat nucleaire wapens aan boord heeft.![]()
Oude onderzeeërs vervangen. Het aantal kernonderzeeërs met 25% verlagen (van 4 naar 3 ).
Het aantal kernkoppen aan boord van de (kern)onderzeeërs met 20% verlagen.
Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb wel respect voor deze vrouw. Ze steekt in elk geval d'r handen uit de mouwen om d'r idealen te verwezenlijken, en dat kun je van de rest van links Nederland niet bepaald zeggen.
Ik doelde niet op hoofdhaarquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef Ooster het volgende:
[..]
Jij weet niet wie Krista van Velzen is![]()
Wat maakt het nou uit dat de meerderheid van de Schotten tegen de voornemens is? Schotland is toch maar een deel van het Verenigd Koninkrijk? En dan nog, Blair is de baas en de Britten hebben dat maar te slikken!quote:Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
Het wachten is op iemand die een topic opent met de vraag 'Wat gaat SP kamerlid echt doen in Schotland?'quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef Dark_Killah het volgende:
Foto van haar dan?
Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen. Da's ook typisch voor links.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.
En haar reis naar Schotland kost geld dat ook naar de arbeiders had kunnen gaan. Om van de vervuiling die ze veroorzaakt met het vliegen, rijden en misschien ook wel varen maar te zwijgen!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen. Da's ook typisch voor links.
Zelfs in schotland is dat geen schoonheidquote:
Neejoh, die zwemt gewoon! Gezellig naast zo'n zeehond.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef Kiegie het volgende:
[..]
En haar reis naar Schotland kost geld dat ook naar de arbeiders had kunnen gaan. Om van de vervuiling die ze veroorzaakt met het vliegen, rijden en misschien ook wel varen maar te zwijgen!
![]()
Dacht het niet. Links heeft natuurlijk helemaal geen problemen met Iran als kernmacht, want dat zijn arme zielige onderdrukte moslims.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:49 schreef Godslasteraar het volgende:
mischien dat ze na Schotland ook even naar Iran wil gaan?
Wat een typhus onzin.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dacht het niet. Links heeft natuurlijk helemaal geen problemen met Iran als kernmacht, want dat zijn arme zielige onderdrukte moslims.
Ik wou wat over Israel en de Palestijnen schrijven, maar bedacht, laat ik eens eerst Google checken;quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dacht het niet. Links heeft natuurlijk helemaal geen problemen met Iran als kernmacht, want dat zijn arme zielige onderdrukte moslims.
Ze zal een warm welkom krijgen in Iran. En is die Ahmedinges eigenlijk getrouwd? Al heb ik het vermoeden (quote:Zo'n 35 actievoerders protesteerden vanmiddag (16 augustus) in de hal van Schiphol Plaza tegen wapendoorvoer vanuit de VS naar Israel via Schiphol ......
De Kamerleden Krista van Velzen (SP) en Ineke van Gent (GL) hielden korte toespraken ................. Er werd ook aangedrongen op sancties tegen Israel.
brrron
Ik weet nu niet of dit een en dezelfde aktie is, anders is ze niet voor het eerst in Schotland. Ze komt er blijkbaar graag.quote:Nog steeds is Van Velzen betrokken bij directe ontwapeningsacties in Schotland, waar zij eerder een nucleaire onderzeeër in het ijskoude water met een hamer te lijf ging om deze te 'demonteren' (een actie waarbij ze gearresteerd werd).
Oh wacht, typhus onzin inderdaad, je hebt uiteraard helemaal gelijk.quote:
Ik ben in enen verliefd!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:06 quotte Godslasteraar het volgende:
Nog steeds is Van Velzen betrokken bij directe ontwapeningsacties in Schotland, waar zij eerder een nucleaire onderzeeër in het ijskoude water met een hamer te lijf ging om deze te 'demonteren' (een actie waarbij ze gearresteerd werd).
http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200609/politiek_iran.shtmlquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh wacht, typhus onzin inderdaad, je hebt uiteraard helemaal gelijk.
Links heeft uiteraard wèl grote problemen met Iran als kernmacht, alleen probeert men door middel van "Stille Tochten", "lawaaidemonstraties" en "6.000.000.000 gezichtjes"-internetacties Iran ervan te overtuigen dat dat land geen kernmacht mag worden.
Ze is in het verleden al gewelddadig geweest - wat zou ze nu wel niet allemaal gaan doen! Levensgevaarlijk zo'n vrouw!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
Ach, ze zal de feiten wel niet helemaal kennen.
Nee, deze SP-knuffelmoslim roept, heel on-SP-achtig, op tot "verstandige diplomatie". Maw: net zolang blijven lullen totdat we *ineens* *onverwachts* voor het voldongen feit staan dat Iran daadwerkelijk een kernmacht is, en nog verder lullen van de ene op de andere dag plotseling geen zin meer heeft. Magoed, da's qua effectiviteit toch net zoiets als zo'n "Stille Tocht" of "lawaaidemonstratie"?quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200609/politiek_iran.shtml
Hierbij een publicatie uit het wetenschappelijke blad van de SP, ik neem dus aan dat de SP hiermee hun standpunt/beleidslijn inzake iran ongeveer bepalen.
Ik zie nergens dat men tot publieke actie oproept on iran te stoppen met nuclaire verrijking.
Bronquote:SP-kamerlid voert actie op Schotse legerbasis
Tweede Kamerlid Krista van Velzen (SP) gaat maandag een nucleaire legerbasis in Schotland blokkeren uit protest tegen de voorgenomen ontwikkeling van nieuwe nucleaire onderzeeërs door Groot-Brittannië.
Begin december ontvouwde de Britse premier Tony Blair plannen om de komende twintig jaar rond de 30 miljard euro te besteden aan vervanging van de Tridents, met kernkoppen uitgeruste onderzeeërs. Maar SP-kamerlid Van Velzen is tegen, en blokkeert vanaf maandag de Britse marinebasis Faslane in Schotland.
Estafette
'Het is een zaak die ook Nederland aangaat,' verklaart Van Velzen tegen Elsevier.nl, 'want die duikboten patrouilleren over het hele noordelijk halfrond. En wij kunnen landen als Iran en Noord-Korea niet op de vingers tikken over massavernietigingswapens als we er zelf geld in blijven steken. Dat is meten met twee maten'
Maandag voegt zij zich op uitnodiging van enkele Britse en Schotse kamerleden van onder meer Blairs eigen Labourpartij bij de actie 'Faslane 365', een estafette van actievoerders die vanaf 1 oktober de marinebasis blokkeren. Sinds oktober zijn 408 van hen gearresteerd tijdens dagelijkse pogingen van de politie om de blokkade te doorbreken.
Arrestatie
Van Velzen verwacht ook maandag een confrontatie met Britse autoriteiten. 'Ik denk niet dat de politie klaarstaat met een welkomstcomité. En ja, het zou best kunnen dat ik gearresteerd word, daar hou ik wel rekening mee. Maar dat zou niet de eerste keer zijn.'
De doorgewinterde actievoerder Van Velzen probeerde eerder bij dezelfde marinebasis een van de nucleaire Trident-onderzeeërs te 'demonteren' met een hamer, een actie waarbij ze gearresteerd werd.
Da's ook precies de reden dat de SP niet in de regering moet gaan zitten, dat zou de doodsteek zijn voor die partij.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Is dit de manier waarop de SP buitenland poltiek gaat bedrijven? Dan kunnen we nog gaan lachen
Dat mens heeft heel d'r leven van onze centen geleefdquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:52 schreef jaoka het volgende:
Mijn god, wat een boosheid weer zeg.
Laat haar zich lekker aan een onderzeeer vastketenen en erachter gaan waterskieen of wat ze ook van plan is, om je daar nou zo druk om te maken![]()
Ja, maar ga je dan storen aan de tweede kamer in zijn geheel of zo, niet aan haar vage avonturen tijdens het reces.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat mens heeft heel d'r leven van onze centen geleefd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |