Pakte een knuffel op, die viel in 3en [kop eraf, poot eraf]. Sommige zijn nog wel mooi, wel vies.quote:Op zondag 24 december 2006 20:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Humpeltje: misschien zou je de beren kunnen wassen met... speciaal spul tegen weersinvloeden van buitenaf.. (ben echt de naam kwijt)
Hielp hier erg goed, maar bij jullie staan de beren er ook al wat langer natuurlijk.
En ik ben idd benieuwd naar hoe het geworden is, hier moet het nog steeds besteld worden en wij gaan met glas werken, en waarschijnlijk knikkers...
Kan me wel voorstellen dat sommige dingen confronterend zijn ivm dingen doen die Esmee ook deed.
Het is ook moeilijk en verschrikkelijk oneerlijk, jou peppijn, William ze hadden er moeten zijn gewoon bij je in huis, genieten met zijn 3tjes van kerstquote:Op maandag 25 december 2006 12:13 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik vind het vandaag wel heel heel heel erg moeilijk
Wil ook zo graag over haar dromen, toch gebeurd het niet. Blijft zo onwerkelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb vanacht zo vreselijk raar gedroomd, het ging alle kanten op.
Eerst lag ik op mijn rug en zag ik het beeld voor me die avond dat de stuipen begonnen bij Thijs, in ons bed.
Ik schrok wakker en kon gelijk niet meer slapen, had last van een lichte panniekaanval en durfde mijn ogen niet meer dicht te doen.
Na een goed uurtje toch weer het nachtlampje uitgedaan, en me omgedraaid
En toen kreeg ik een werkelijk prachtige droom;
Thijs was kerst aan het vieren aan een werkelijk prachtige versierde tafel, allemaal lekkere dingen op tafel, en Thijs genoot, zijn lach zijn ogen, ik zag gewoon dat Thijs het naar zijn zin had.
Hij was niet alleen, hij was omringd door mijn moeder mijn oma, en nog allemaal mensen die om hem geven, maar ook andere kindjes.
Ze dansten, ze zongen, ze aten.
Het was zo echt, ik voelde me zo dichtbij
Thijs die samen met zijn fam kerstvierd niet hier, maar daar hoog in de wolkjes
Ja, je merkt het misschien niet zo aan me maar ik denk bijna continue aan ze en soms is dat bijna ondraaglijk. Ik zou zo graag met andere dingen bezig willen zijn zodat ik misschien meer plezier in het leven heb maar er zijn na twee jaar nog genoeg dagen dat ik wakker word en denk dat Pepijn gewoon in zijn bedje ligt. Terwijl ik inmiddels ergens anders woon ook.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:54 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Pepijnlig je daar zo lief te spelen
MvP het is ook zo oneerlijk he dat jij dat knulletje missen moet samen met zijn vader, wat zul jij ze missen iedere dag weer
Lieve meid alvast een fijn 2007 toegewenst
Je hoeft niet altijd wat te zeggen, zie vaak aan blikken wel al genoeg, in gedachten verzonken...quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:11 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ja, je merkt het misschien niet zo aan me maar ik denk bijna continue aan ze en soms is dat bijna ondraaglijk. Ik zou zo graag met andere dingen bezig willen zijn zodat ik misschien meer plezier in het leven heb maar er zijn na twee jaar nog genoeg dagen dat ik wakker word en denk dat Pepijn gewoon in zijn bedje ligt. Terwijl ik inmiddels ergens anders woon ook.
Dank je wel voor die paar dagen Bar. Ik vind het echt knap zo rustig als jullie er over kunnen praten terwijl het nog zo vers is. Ik zeg na twee jaar er nog nauwelijks iets over.
Dat 2007 jullie maar veel voorspoed mag brengen!
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:24 schreef humpeltje het volgende:
Heerlijk, hè om je kindje even te kunnen zien in een filmpje. Heerlijk dat stemmetje te horen. Zo hard en oneerlijk uit je leven weggerukt. Zo blij met de mogelijkheid om naar filmpjes te kunnen kijken. Als ik denk aan mensen die dit langer geleden hebben meegemaakt, toen had je nog gen filmpjes, dan kan je nooit meer naar je kindje kijken.
Was gister nog even naar Esjes grafje wezen kijken. Er waren 2 nieuwe [baby] grafjes bij. Twee gezinnen hier in die buurt die de kerst hebben doorgebracht met een dood kindje.
Zit me dit nu net gewoon even af te vragen... krijg jij nog hulp?quote:Op maandag 1 januari 2007 21:32 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Het jaar is nog geen eens een dag oud en ik zie het nu al niet meer zitten.
Ik wilde vandaag vol goede moed aan het beschilderen van het lantaarntje beginnen maar uiteindelijk toch weer niet gedaan. Alleen maar de hele dag in bed gelegen en me afgevraagd wat dit ooit moet gaan worden.
Ik wil deze pijn zo niet meer![]()
Nee, dat meen je toch niet? Hebben ze daar enige grond voor, of is die beslissing helemaal aan jou?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Kan ik hier ook wat schrijven over hoe moeilijk ik het vind dat William's ouders nog steeds met mij strijden om hem op te laten graven en 'm dan in Ierland te laten herbegraven? Of is dit niet het goede topic daarvoor?
Hij was bepaald zijn babyvet nog niet kwijt nee maar dan had ik wat om vast te pakkenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef Sugar het volgende:
Oh, mama van Pepijn, wat een lief klein, bol ventje was je zoontje. Wat een hartverscheurend idee is het toch (en wás het maar alleen een idéé) dat hij er niet meer is.![]()
En waarom willen zijn ouders dan dat hij in Ierland wordt begraven? Komt hij daar vandaan? Ik kan me voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt.![]()
Dat klinkt bemoedigend. Ik had het idee dat 'hun geval' misschien wel in aanmerking zou komen voor herbergraving namelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
m_v_p, wat een vervelend gedoe zeg.
Iig hoef je voor zo ver ik weet niet bang te zijn dat dit gaat gebeuren want in Nederland geldt een wettelijke grafrust termijn van 10 jaar en daar worden maar heel weinig uitzonderingen op gemaakt (bijvoorbeeld op last van justitie).
Nou dat vind ik nogal kort door de bocht om zo te zeggen hoor of ken jij die wet uit je hoofd? Ik denk dat er best mogelijkheden zijn voor hen en ik ga ook zeker advies hierover vragen. Ik denk dat in ieder geval weer een hoop onrust met zich meebrengt voor mij waar ik helemaal geen zin in heb.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:30 schreef Anitra het volgende:
Wat een gedoe Mvp
Gelukkig staat de Nederlandse wet aan jou kant en is het voor hun bijna onmogelijk om te "winnen"
Nee, nou ja ze liggen naast elkaar. William ligt links van Pepijn. Ik kon ze ook in één graf boven elkaar laten begraven maar ik wilde ze ieder hun eigen monumentje geven. Pepijn hoort niet in een statig volwassen graf. Die moet zijn eigen kindergrafje hebben. Hoewel het nu nog steeds alleen maar helemaal vol ligt met bloemen omdat ik het zo moeilijk vind, is het wel de bedoeling om er een kinderlijk karakter aan te geven met een trein erop en een lantaarn beschildert door mij. Het gaat alleen in een heel langzaam tempo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk ook dat je vrij sterk staat hoor, ook omdat je tenslotte door hem bent aangewezen de boel te regelen. Wat moet het vreselijk voor je zijn zo'n brief te krijgen, zo vlak na die toch al extra extra moeilijke dagen in decemberzijn Pepijn en WIlliam samen begraven?
Nee, dat is niet kort door de bocht. En nee, ik ken de wet niet uit mijn hoofd, maar ken hem redelijk goed.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Nou dat vind ik nogal kort door de bocht om zo te zeggen hoor of ken jij die wet uit je hoofd? Ik denk dat er best mogelijkheden zijn voor hen en ik ga ook zeker advies hierover vragen. Ik denk dat in ieder geval weer een hoop onrust met zich meebrengt voor mij waar ik helemaal geen zin in heb.
Wij hebben er een kinderbegravenis van gemaakt. We hadden immers nog meer kinderen. Ik heb de begravenis zelf gedaan. Vera rende gewoon rond. Haar nichtje Yara [peuter van mijn zusje] ook. Ryan zat bij zijn mama grotendeels en af en toe bij Sem. Veer werd beetje in de gaten gehouden door Sem en mijn ouders.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
echt een compromis heb ik niet gesloten met Marco gewoon omdat ik geen zin had in gebekvecht, wel heb ik ervoor gezorgd gelukkig stemde marco daarin al snel mee in,
Om ook een paar liedjes van kabouterplop en k3 in de dienst te laten draaien, het waren immers nummers die Thijs ontzettend leuk vond/vind
Voor de rest ben ik er maar gewoon in mee gegaan, in wat Marco ook wilde.
Had ik dat geweten had ik de draagzak wel rond jouw gebonden hoor!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:34 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik mis contact met zo'n kleintje. Van de week Fons vasthouden was voor mij dan ook een heel fijn moment.
Lijkt me ook een enorm triest beeld.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:39 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wat wij ervoor te zien kregen, en gelukkig nog niet de rest van de kerk, was het moment dat de pastoor zich mistapte en de kist even omhoog kwam precies boven het gat.....
Toen kreeg ik het even te zwaar....
En het goot het goot zo gigantisch
quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:39 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Had ik dat geweten had ik de draagzak wel rond jouw gebonden hoor!
Hehe, ik kon er ook geen afscheid van nemen na mijn studententijd....quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik ben verliefd nu op Gent trouwens. Ik wil er gaan shoppen binnenkort
Dat moment is ook vreselijk, daarvoor kun je je kindje in jou geval Danyel nog vastpakken,knuffelen, een kus geven, aai door zijn haar en noem maar op.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef phluphy het volgende:
Ik meld me weer "present".
Maar wat ik het moeilijkst heb gevonden was het sluiten van het kistje. Ik kon het niet, ik wilde niet, van Maar oh wat haatte ik haar op dat moment.
Dit soort lijstjes wordt in de regel ook niet korter natuurlijk....quote:Op zondag 24 december 2006 15:26 schreef m@x het volgende:
Treurig om te zien dat het lijstje in de OP steeds langer wordt. Sterkte de komende dagen!
Was zo blij, dat ik nog iets te knuffelen had.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:34 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb tegen iedereen gezegd dat ze vooral hun kinderen mee moesten nemen. Ik vind het juist fijn om kindjes om me heen te hebben. Ik heb na afloop ook met eentje heel lang op mijn schoot gezeten. Ik vind het veel moeilijker om kindjes in de stad met hun mama te zien dan er zelf eentje van een vriendin op te pakken. Ik mis contact met zo'n kleintje. Van de week Fons vasthouden was voor mij dan ook een heel fijn moment.
Ben juist blij dat we dat wel gedaan hebben. Maakte het "af". Voelde goed, hoe raar dat dan ook mag klinken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:37 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik ben ontzettend blij dat wij dat zakken niet gezien hebben... echt heel erg blij
Sinds ik Christan heb, besta ik voor mijn gevoel uit twee personen. Zonder hem zou ik me ook altijd incompleet voelen... Een kind is zó'n groot deel van je. Misschien nog wel meer dan jezelf, dat is echt overweldigend. En dat moet je dan ineens missenquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:59 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Zeg maar gerust je hele ziel. Ik denk niet dat ik me ooit nog compleet zal voelen.
Het is aan ons ook niet eens gevraagd hoor of we erbij wilden zijn....quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Humpeltje, dat hoor je idd wel vaker. Er zijn mensen die niet weg kunnen voor ze dat gezien hebben omdat het anders niet klopt. Soms zelfs 'wie zegt me dat hij/zij niet weer weg gehaald wordt'.
Maar idd, voor andere mensen is het juist een vreselijk idee.
Dat vond ik echt het allermoeilijkste!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef phluphy het volgende:
Ik meld me weer "present".
Ik vond het zakken van het kistje ook een heel moeilijk moment. Maar wat ik het moeilijkst heb gevonden was het sluiten van het kistje. Ik kon het niet, ik wilde niet, en de mevrouw van de begrafenisonderneming drong maar aan en aan.... ze moest wel, de kerk zat vol en de dienst moest beginnen. Maar oh wat haatte ik haar op dat moment.
Bij ons werd gezegd, doe alles, zoals jullie het willen. Dat hebben we gedaan, alles vanuit gevoel en niet omdat het zo "hoort".quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Het is aan ons ook niet eens gevraagd hoor of we erbij wilden zijn....
Maar ook dan had ik het niet gedaan.
Bij mijn moeder heb ik het ook niet gezien, al is die gecremeerd, maar het zakken van de kist in de oven lieten ze gelukkig ook niet zien.
Vind dat zo mooi, rozenblaadjes. Toch wilde ik het niet bij Es. Es maakte zich graag vies, maar had ook opruim tik. Es zou zeggen, bah vies, en ze opruimen en in de prullebak gooien. Paste niet bij haar, terwijl het er zo mooi uit ziet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:31 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Rozenblaadjes hadden wij ook,
Wij wel, Es was bijna 3, en zonder schoenen [alleen pyama, ze was immers nooit wakker geworden], dus voetjes zakten naar beneden en ze was 10 cm langer. Kistje was dus beetje groot. Had niet bij ons in auto gepast, en wilde dat eigenlijk ook niet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:31 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wiij kwamen als eerste aan bij de begraafplaats en gingen als eerste weg...
de auto was hier een normale auto en geen lijkenauto.
Moeilijk, heel moeilijk. Ben blij dat ze bijna komt. En heerlijk dat gespartel in mijn buik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Humpeltje even een vraag:
Hoe beleef jij je zwangerschap nu eigenlijk? trek je het een beetje?
Wat mooi!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:37 schreef phluphy het volgende:
Fijn toch, dat dat allemaal kan, alles zo passend maken zoals het hoorde bij jouw kind. Ik denk dat wat dat betreft tegenwoordig veel meer mogelijk is dan "vroeger". Ik ben daar heel erg dankbaar voor.
Wij wilden geen auto voor het laatste vervoer. Ik heb altijd het idee gehad dat Danyel niet zo hield van autorijden (in verband met zijn epilepsie). Zijn laatste tochtje ging met paard en huifkar. Het paard waarop hij "gereden" had in de manege, zo'n fijne gedachte. De naaste familie ging mee in de huifkar. Het was een hele bijzondere ervaring, maar ik denk ook wel een beetje een raar gezicht voor toevallige passanten.
Jammer humpeltje, dat de aarde bevroren was. Toch eigenlijk wel jammer dat de begrafenisondernemer daar niet bij heeft nagedacht.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Het was ook niet onze eigen auto hoor... maar de auto van de begrafenis onderneemster zelf.
en Thijs heeft zijn eigen knuffel bij hemdeze dus
Nou het was een trekker van een vrachtwagen eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:57 schreef phluphy het volgende:
Wat "leuk" pepper, op de tractor. Zoals ik al eerder schreef, vind ik het echt geweldig dat dit tegenwoordig allemaal kan, je eigen persoonlijke invulling geven. Bijzonder trouwens ook dat jullie het kistje in dezelfde kleur hadden als Max' kamertje. Ook een mooie gedachte.
Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik Githa's gedichtje ontroerend en grappig vindt. Zelf gemaakt?![]()
Daarom had ik ook een lichte aarzeling.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wel heel speciaal zo Pepper.Vooral omdat die vrachtwagen iets van z'n vader was. Mooi om te doen.
Het contrast tussen die enorme vrachtwagen en dat kleine kistje is wel heel erg schrijnend hoor...![]()
Dacht ik ook altijd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef lily het volgende:
I
Ik weet, het hoort bij het leven en het kan ieder van ons overkomen en juist dat maakt het zo beangstigend.
Iedere keer denk ik weer; dit is de pijn van anderen en godzijdank niet van ons, en ik hoop dat ik hier niet iemand mee voor de borst stuit of kwets want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Oh, maar ik probeer niet te zeggen; dat overkomt ons niet. Juist niet...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:24 schreef humpeltje het volgende:
Dacht ik ook altijd.
Het ergste wat je overkomen kan, je grootste hel, de levenslange nachtmerrie. Nee, dat gebeurd gelukkig niet bij ons. Heb 3 kerngezonde kinderen. Zulke verschrikkelijke dingen gebeuren hier niet, maar ver weg.
Oh, sorry, dan heb ik het anders opgevatquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:17 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, maar ik probeer niet te zeggen; dat overkomt ons niet. Juist niet...
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen Lily. We zijn het levende bewijs dat het leven inderdaad doorgaat, ook al verlies je je kind.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef lily het volgende:
Ik weet, het hoort bij het leven en het kan ieder van ons overkomen en juist dat maakt het zo beangstigend.
Iedere keer denk ik weer; dit is de pijn van anderen en godzijdank niet van ons, en ik hoop dat ik hier niet iemand mee voor de borst stuit of kwets want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Toch vind ik de verhalen die ik hier lees mooi en gerustellend. Hoe bang ik ook ben en hoe moeilijk ik dit onderwerp ook vind, steeds lees ik hier weer.
Heeft hij ook aangegeven hoe je daar mee aan de slag moet?quote:Op zondag 7 januari 2007 22:56 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Edit - Brighteyes, beelden van het wrak, in het ziekenhuis, dat soort dingen. Volgens de psych moest ik daar mee aan de slag omdat ik er nachtmerries over had.
Leg de lat voor je zelf niet te hoog, doe het stap voor stap.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:10 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Nou het wegstoppen kan aardig werken op sommige dagen maar daar bereik ik niks mee dat weet en merk ik zelf ook wel. Maar ik heb ook niet echt de wil om er wel mee aan de slag te gaan. Ik weet het ik moet naar de huisarts o.i.d. maar dat alleen al is zo moeilijk. Er is ook niet echt iets of iemand die me 'dwingt' mijn leven aan te pakken.
doe rustig aan meidquote:Op zondag 7 januari 2007 23:32 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Sorry Bar ik trek het niet meer om nog antwoord te geven vanavond.![]()
Ik kom er nog op terug.
Dat is lief. Ik ben niet zo crea maar heb de plaatjes uitgeprint en ga het gewoon proberen.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:09 schreef m@x het volgende:
Mama _van_pepijn, jij woont toch ook in DH? Als het niet wil lukken met het lantaarntje kan ik je misschien wel helpen.
Ik ga even zoeken op oude laptop, daar heb ik een verslagje staanquote:Op maandag 8 januari 2007 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, kan/wil je vertellen van die doop. Je maakt me nieuwsgierig.
Wat is er bizar aan? Dat snap ik niet zo goed persoonlijkquote:Op maandag 8 januari 2007 21:19 schreef mama_van_pepijn het volgende:
En dan zit je aan tafel te schilderen en besef je hoe bizar het is dat je een lantaarntje aan het beschilderen bent voor bij het graf van je zoontje![]()
Wat er bizar aan is? Het feit dat je kindje dood is en dat je iets aan het maken bent voor zijn grafje. Iets wat je in geen honderd jaar ooit dacht te moeten doen.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:32 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Wat is er bizar aan? Dat snap ik niet zo goed persoonlijk
Ik vind dat je moet kunnen koesteren wat je nog kunt doen/geven aan je overleden kindje, het is niet gemakkelijk en het staat er misschien beetje vreemd.
Pepijn kijkt wel mee ergens![]()
Ik heb net eindelijk gemaild voor een afspraak voor het kiezen van een grafmonument. Ik wil iets van ArtEmotions, het liefst met een zonnebloem. In elk geval een glazen monument, dat vind ik het mooiste.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:27 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Wat lief dat je telkens reageert Rewimo. Hoe gaat het met jou wat betreft je vader? Op het bankje lees ik in ieder geval allemaal positieve dingen over je.
Rewimo, ons monument wordt ook gemaakt bij Art Emotions. Geheel naar eigen ontwerp.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb net eindelijk gemaild voor een afspraak voor het kiezen van een grafmonument. Ik wil iets van ArtEmotions, het liefst met een zonnebloem. In elk geval een glazen monument, dat vind ik het mooiste.
Dat vind ik een mooie gedachte!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:09 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Misschien moet ik eens wat beter mijn best doen om te leven want ik wil niet dat ze zich zorgen maken daar met z'n tweeën.
Uit lurkstand schiet:quote:Op maandag 8 januari 2007 22:09 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Misschien moet ik eens wat beter mijn best doen om te leven want ik wil niet dat ze zich zorgen maken daar met z'n tweeën.
Dat is idd precies zoals ik het bedoelde mvpquote:Op maandag 8 januari 2007 21:52 schreef phluphy het volgende:
En toch voel ik ook wat Bar bedoelt. Pepijn zal heel blij zijn met de lantaarn. De mooiste lantaarn op de hele wereld. Hij zal treuren om jouw verdriet, maar hij zal ook dichtbij je zijn. Hij zal zijn papa heel trots vertellen dat jij voor hem een lantaarn hebt gemaakt. Al deze gedachten, zorgen dat zo'n knutselaktie een heel bijzonder iets wordt.
Misschien vind je mijn gedachtengang een beetje ver gezocht, maar voor mij werkt het, het voelt gewoon goed.
Zo kan alles dat negatief en rot lijkt, toch een beetje een positief tintje krijgen. Het is moeilijk, maar het kan.
Succes, en ik verheug me op de volgende 2 paneeltjes.![]()
Een post als deze kan een mens erg goed doen hoor. Dank je wel.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Uit lurkstand schiet:
Hou die gedachte vast!![]()
Ik lees hier ook al een tijdje mee. Het zoontje van mijn broer is bij de bevalling overleden en ik weet dat het iets is wat nooit helemaal zal slijten. De scherpe kantjes worden minder, maar het gemis blijft bestaan. Toch maak ik me over jou extra zorgen, ik kan mezelf geen voorstelling maken van hoe je je voelt, maar voel zo enorm met je mee. Ik zou willen dat ik de magische woorden kon uitspreken waaruit jij de moed zou kunnen putten om verder te gaan. Ik weet dat die woorden niet bestaan, maar misschien helpt het als je weet dat er buiten de mensen die hier reageren meer mensen zijn die met je meelezen en aan je denken...
Ik krijg de oude laptop niet aan de praat... Dus even zo uit mijn hoofdquote:Op maandag 8 januari 2007 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, kan/wil je vertellen van die doop. Je maakt me nieuwsgierig.
Laat ik voorzichtig zeggen dat het basismateriaal glas is.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Laten jullie ook iets van glas maken, Phluphy? Ik wist al vrij snel dat ik dat wilde, daarom heb ik ook speciaal een zonnig plekje uitgekozen voor mijn vader, zodat de zon straks mooi in het glas kan spelen...
Dat geef je heel goed weer inderdaad, zeer herkenbaar. Toen ik in december allerlei Kerst-attributen voor het grafje vond, had ik echt zo'n gevoel dat ik cadeautjes gescoord had. En elke keer als ik verse bloemen of plantjes haal voor het grafje voelt het als cadeautjes kopen. Dan maak ik met veel enthousiasme het grafje mooi, ben helemaal opgetogen over het resultaat, en realiseer me dan pas hoe krom dit is. En toch ben ik er blij om. Want tja, het is het enige dat je nog kunt doen, op die manier laten zien hoeveel je van je kindje hield.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:58 schreef pepper_961 het volgende:
-knip-
Denk dat dit, waar gebeurde voorbeeld, het "mooie normale" èn het "bizarre" van de situatie wel goed weergeeft he?![]()
jij ookquote:
Vind jij het ook zo fijn om te fantaseren over dingen die je moeder met Thijs doet, dingetjes die zo typisch iets voor je moeder zijn? Ik heb dat bijvoorbeeld met zelfgemaakte frietjes van/bij oma eten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:16 schreef _Bar_ het volgende:
Of nee oma een beetje kennende, leerde jou eerst toch Mama en Papa, en dan zou ze naar beneden wijzen.
Ja dat heb ik ook, ik weet ook dat mijn moeder graag verhaaltjes voorlas, en dan zie ik Thijs al zitten bij zijn oma op schoot genietend met duimpje in zijn mondquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef phluphy het volgende:
[..]
Vind jij het ook zo fijn om te fantaseren over dingen die je moeder met Thijs doet, dingetjes die zo typisch iets voor je moeder zijn? Ik heb dat bijvoorbeeld met zelfgemaakte frietjes van/bij oma eten.
En van een te jong overleden kennis, die altijd op een brommer rondscheurde, fantaseer ik dat Danyel bij hem achterop zit en ze naar een rugbywedstrijd gaan kijken. Dat soort gekke dingetjes.![]()
Barretjequote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:53 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook, ik weet ook dat mijn moeder graag verhaaltjes voorlas, en dan zie ik Thijs al zitten bij zijn oma op schoot genietend met duimpje in zijn mond
* _Bar_ is juist in huilen uitgebarsten.![]()
Ik beleef dus al sinds vanmorgen de hele 9 juni opnieuw en opnieuw![]()
het is is ook zo leeg nu en zo giga stil...![]()
Okee, snap ik best. Het is ook echt iets van jullie zelf natuurlijk. Dat vind ik trouwens wel prettig daar, ik heb op de site zitten kijken en bij ArtEmotions kun je echt helemaal je eigen wensen krijgen. Het moet iets heel moois worden vind ikquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:19 schreef phluphy het volgende:
Laat ik voorzichtig zeggen dat het basismateriaal glas is.Maar meer wil ik er eigenlijk nog niet over kwijt. Met name vanuit de familie zijn ze zó nieuwsgierig, willen alles weten etc. Maar het is zo moeilijk in woorden over te brengen, dat we gewoon gezegd hebben dat we het geheim houden. Plaatsing overigens in februari of maart.
Barquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:53 schreef _Bar_ het volgende:
Ja dat heb ik ook, ik weet ook dat mijn moeder graag verhaaltjes voorlas, en dan zie ik Thijs al zitten bij zijn oma op schoot genietend met duimpje in zijn mond
* _Bar_ is juist in huilen uitgebarsten.![]()
Ik beleef dus al sinds vanmorgen de hele 9 juni opnieuw en opnieuw![]()
het is is ook zo leeg nu en zo giga stil...![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:16 schreef _Bar_ het volgende:
Vandaag even opzoek naar hermisol zodat ik weer een keer de knuffels kan wassen, het kerstboompje weghalen, en weer verse bloemen neerleggen.
7maand verder alweer, vroeger was je blij 7 maandjes dan zat je vollop aan de hapjes, werd je kleine wereldje steeds een klein beetje groter.
En nu is 7 maand ineens heel lang maar eigenlijk ook niet, zou je al flink kunnen stappen?
Ga er voorzichtig vanuit van wel, je bent toch alweer wat ouder nu.
Wat zouden je eerste woordjes geweest zijn tegen oma....hmm oma gok ik zo
Of nee oma een beetje kennende, leerde jou eerst toch Mama en Papa, en dan zou ze naar beneden wijzen.
Knul, jochie, lieverd een heel dikkeen een dikke knuffel
Wat ontzettend mooi geworden! WAUW! Werkelijk prachtig!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:09 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik ben hier en daar buiten de lijntjes gegaan maar ik ben zelf behoorlijk tevreden met het resultaat![]()
Het mengen op een schoteltje ging inderdaad goed. Moest wel heul veul geel bij.
[afbeelding]
Zo heb ik er nooit over nagedacht, maar er zit zeker wat in. Mijn gevoel was altijd dat een "echt" vlammetje veel warmte geeft. Anyway, je hebt pm terug.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:39 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Bedankt voor de link poemojn. Heb er nu een idee bij. Ze zien er mooier uit dan gedacht eigenlijk maar ik persoonlijk vind een echt vlammetje wel wat hebben. Het is net zo kwetsbaar als het leven namelijk, het kan elk moment uit gaan.
In Duitsland bij de Schlecker heb je 7-dagen-kaarsen. Die kosten een euro. Ik heb een hele tray meegenomen van de zomer. Helaas kun je ze niet via internet bestellen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:01 schreef phluphy het volgende:
Já, echt heel leuk geworden !
Oh ik word er helemaal enthousiast van. Maak je tegen die tijd ook een foto van hoe de lantaarn op het grafje staat?
Het lijkt me zo mooi staan. En inderdaad, papa_van_pepijn wil er nu natuurlijk ook één !
Kaarsentip voor de lantaarn: de Xenos verkoopt kaarsen die meerdere dagen branden, ik dacht max. een dag of 5. Ze zijn echter best aan de prijs. Ik koop ze in Duitsland à ¤ 0,70.
Ook zijn er kaarsen verkrijgbaar die maar liefst 9 dagen branden. Die zijn wel wat duurder (¤ 2,50) en ik ken er maar één adresje voor (een klooster in Maaseik). Maar ik vind het wel een fijne gedachte als er dag een nacht een lichtje brandt. Voor meer info of adressen: mail of pm maar !
Schlecker zit tegenwoordig ook in NL. In elk geval in Utrecht zit er tenminste 1. Is voor sommigen misschien iets dichterbijquote:Op woensdag 10 januari 2007 07:09 schreef Rewimo het volgende:
In Duitsland bij de Schlecker heb je 7-dagen-kaarsen. Die kosten een euro. Ik heb een hele tray meegenomen van de zomer. Helaas kun je ze niet via internet bestellen.
Jawel, maar die Nederlandse Schleckers hebben die kaarsen nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:13 schreef texelonia het volgende:
Schlecker zit tegenwoordig ook in NL. In elk geval in Utrecht zit er tenminste 1. Is voor sommigen misschien iets dichterbijEn op de site kun je misschien wel meer filialen vinden.
Bar, in maart neem ik een noveenkaars voor je meequote:Op woensdag 10 januari 2007 10:20 schreef _Bar_ het volgende:
Hier hadden we 7 dagenkaarsen alleen die branden echt geen 7 dagen achterelkaar...
En hier in Terneuzen bij de Slecker hebben ze die kaarsen wel.
Maar bij Xenos idd kaarsen genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |