Bar, ik vind het heel goed dat jullie dat kunnen; iets ondernemen met andere mensen en hun kind(eren). Dat is inderdaad ontzettend zwaar en confronterend, maar jullie doen het gewoon, echt heel knap. Ik kan me voorstellen dat dit positief werkt in het rouwproces en daarom vind ik het zo goed. Ik ga het liever uit de weg, stel het steeds uit. Wel hebben we zaterdag even een heerlijke dreumes van een jaar geknuffeld op Danyel's afdeling. Het was inderdaad fijn, maar langer dan 2 minuten hield ik het niet vol. Nogmaals, ik vind het echt knap.
mama van pepijn, ik sluit me bij Bar aan, ik maak me ook zorgen. Ik weet niet wat bij jou zou kunnen helpen om hierdoor heen te komen, ik zal in elk geval opschrijven wat bij ons heel goed helpt.
Rust
Lange wandelingen (bos / heide)
Sport
Praten/schrijven
Mooie herinneringen delen
Met Danyel "praten"
Afleiding, onder mensen komen waarbij we ons op ons gemak voelen.
We doen bewust zo veel mogelijk "leuke" dingen. Daar kun je dan echt even onbezorgd van genieten, het verdriet komt daarna wel weer, maar je geest is even vrij geweest van stress. Door de goede momenten worden de moeilijke momenten draaglijker. Je kan je geest niet alleen maar belasten met stress, zonder 'm af en toe te ontlasten. Dat houdt geen mens vol, dan kom je onherroepelijk in een negatieve spiraal.
Misschien is het toch de moeite waard nog eens professionele hulp te zoeken, maar dan iemand anders. Wellicht dat een andere aanpak beter voor jou werkt. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik vind het een ongezonde situatie dat je alleen bent. Afleiding heb je nodig ! Aanspraak ! Dit zou ik echt prioriteit 1 maken, en dan elke keer en stapje verder.
Wat misschien ook nog helpt is heel bewust met de dag leven. Zie je toekomst niet als een grote berg, maar hak deze grote berg in kleine stukjes, dat is beter te behappen. Elke reis begint met 1 stapje en bestaat uit vele stapjes, die je om de beurt mag zetten.
Ik weet dat alles nu zinloos lijkt, maar ik hoop dat je het kan opbrengen om heel bewust en doelgericht iets te gaan kiezen waarmee je vooruit kunt komen. Als je deze strijd kunt overwinnen, heeft het leven je daarna weer wat te bieden, en is/lijkt het allemaal minder zinloos. En als er dan weer mooie momenten komen, weet je waar je voor gestreden hebt.
Ik wens je zo ontzettend verrekte veel sterkte
... ♥ ik mis je ♥