Nee, dat meen je toch niet? Hebben ze daar enige grond voor, of is die beslissing helemaal aan jou?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Kan ik hier ook wat schrijven over hoe moeilijk ik het vind dat William's ouders nog steeds met mij strijden om hem op te laten graven en 'm dan in Ierland te laten herbegraven? Of is dit niet het goede topic daarvoor?
Hij was bepaald zijn babyvet nog niet kwijt nee maar dan had ik wat om vast te pakkenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef Sugar het volgende:
Oh, mama van Pepijn, wat een lief klein, bol ventje was je zoontje. Wat een hartverscheurend idee is het toch (en wás het maar alleen een idéé) dat hij er niet meer is.![]()
En waarom willen zijn ouders dan dat hij in Ierland wordt begraven? Komt hij daar vandaan? Ik kan me voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt.![]()
Dat klinkt bemoedigend. Ik had het idee dat 'hun geval' misschien wel in aanmerking zou komen voor herbergraving namelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
m_v_p, wat een vervelend gedoe zeg.
Iig hoef je voor zo ver ik weet niet bang te zijn dat dit gaat gebeuren want in Nederland geldt een wettelijke grafrust termijn van 10 jaar en daar worden maar heel weinig uitzonderingen op gemaakt (bijvoorbeeld op last van justitie).
Nou dat vind ik nogal kort door de bocht om zo te zeggen hoor of ken jij die wet uit je hoofd? Ik denk dat er best mogelijkheden zijn voor hen en ik ga ook zeker advies hierover vragen. Ik denk dat in ieder geval weer een hoop onrust met zich meebrengt voor mij waar ik helemaal geen zin in heb.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:30 schreef Anitra het volgende:
Wat een gedoe Mvp
Gelukkig staat de Nederlandse wet aan jou kant en is het voor hun bijna onmogelijk om te "winnen"
Nee, nou ja ze liggen naast elkaar. William ligt links van Pepijn. Ik kon ze ook in één graf boven elkaar laten begraven maar ik wilde ze ieder hun eigen monumentje geven. Pepijn hoort niet in een statig volwassen graf. Die moet zijn eigen kindergrafje hebben. Hoewel het nu nog steeds alleen maar helemaal vol ligt met bloemen omdat ik het zo moeilijk vind, is het wel de bedoeling om er een kinderlijk karakter aan te geven met een trein erop en een lantaarn beschildert door mij. Het gaat alleen in een heel langzaam tempo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk ook dat je vrij sterk staat hoor, ook omdat je tenslotte door hem bent aangewezen de boel te regelen. Wat moet het vreselijk voor je zijn zo'n brief te krijgen, zo vlak na die toch al extra extra moeilijke dagen in decemberzijn Pepijn en WIlliam samen begraven?
Nee, dat is niet kort door de bocht. En nee, ik ken de wet niet uit mijn hoofd, maar ken hem redelijk goed.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:38 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Nou dat vind ik nogal kort door de bocht om zo te zeggen hoor of ken jij die wet uit je hoofd? Ik denk dat er best mogelijkheden zijn voor hen en ik ga ook zeker advies hierover vragen. Ik denk dat in ieder geval weer een hoop onrust met zich meebrengt voor mij waar ik helemaal geen zin in heb.
Wij hebben er een kinderbegravenis van gemaakt. We hadden immers nog meer kinderen. Ik heb de begravenis zelf gedaan. Vera rende gewoon rond. Haar nichtje Yara [peuter van mijn zusje] ook. Ryan zat bij zijn mama grotendeels en af en toe bij Sem. Veer werd beetje in de gaten gehouden door Sem en mijn ouders.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
echt een compromis heb ik niet gesloten met Marco gewoon omdat ik geen zin had in gebekvecht, wel heb ik ervoor gezorgd gelukkig stemde marco daarin al snel mee in,
Om ook een paar liedjes van kabouterplop en k3 in de dienst te laten draaien, het waren immers nummers die Thijs ontzettend leuk vond/vind
Voor de rest ben ik er maar gewoon in mee gegaan, in wat Marco ook wilde.
Had ik dat geweten had ik de draagzak wel rond jouw gebonden hoor!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:34 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik mis contact met zo'n kleintje. Van de week Fons vasthouden was voor mij dan ook een heel fijn moment.
Lijkt me ook een enorm triest beeld.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:39 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wat wij ervoor te zien kregen, en gelukkig nog niet de rest van de kerk, was het moment dat de pastoor zich mistapte en de kist even omhoog kwam precies boven het gat.....
Toen kreeg ik het even te zwaar....
En het goot het goot zo gigantisch
quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:39 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Had ik dat geweten had ik de draagzak wel rond jouw gebonden hoor!
Hehe, ik kon er ook geen afscheid van nemen na mijn studententijd....quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:42 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik ben verliefd nu op Gent trouwens. Ik wil er gaan shoppen binnenkort
Dat moment is ook vreselijk, daarvoor kun je je kindje in jou geval Danyel nog vastpakken,knuffelen, een kus geven, aai door zijn haar en noem maar op.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef phluphy het volgende:
Ik meld me weer "present".
Maar wat ik het moeilijkst heb gevonden was het sluiten van het kistje. Ik kon het niet, ik wilde niet, van Maar oh wat haatte ik haar op dat moment.
Dit soort lijstjes wordt in de regel ook niet korter natuurlijk....quote:Op zondag 24 december 2006 15:26 schreef m@x het volgende:
Treurig om te zien dat het lijstje in de OP steeds langer wordt. Sterkte de komende dagen!
Was zo blij, dat ik nog iets te knuffelen had.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:34 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb tegen iedereen gezegd dat ze vooral hun kinderen mee moesten nemen. Ik vind het juist fijn om kindjes om me heen te hebben. Ik heb na afloop ook met eentje heel lang op mijn schoot gezeten. Ik vind het veel moeilijker om kindjes in de stad met hun mama te zien dan er zelf eentje van een vriendin op te pakken. Ik mis contact met zo'n kleintje. Van de week Fons vasthouden was voor mij dan ook een heel fijn moment.
Ben juist blij dat we dat wel gedaan hebben. Maakte het "af". Voelde goed, hoe raar dat dan ook mag klinken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:37 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik ben ontzettend blij dat wij dat zakken niet gezien hebben... echt heel erg blij
Sinds ik Christan heb, besta ik voor mijn gevoel uit twee personen. Zonder hem zou ik me ook altijd incompleet voelen... Een kind is zó'n groot deel van je. Misschien nog wel meer dan jezelf, dat is echt overweldigend. En dat moet je dan ineens missenquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:59 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Zeg maar gerust je hele ziel. Ik denk niet dat ik me ooit nog compleet zal voelen.
Het is aan ons ook niet eens gevraagd hoor of we erbij wilden zijn....quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Humpeltje, dat hoor je idd wel vaker. Er zijn mensen die niet weg kunnen voor ze dat gezien hebben omdat het anders niet klopt. Soms zelfs 'wie zegt me dat hij/zij niet weer weg gehaald wordt'.
Maar idd, voor andere mensen is het juist een vreselijk idee.
Dat vond ik echt het allermoeilijkste!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef phluphy het volgende:
Ik meld me weer "present".
Ik vond het zakken van het kistje ook een heel moeilijk moment. Maar wat ik het moeilijkst heb gevonden was het sluiten van het kistje. Ik kon het niet, ik wilde niet, en de mevrouw van de begrafenisonderneming drong maar aan en aan.... ze moest wel, de kerk zat vol en de dienst moest beginnen. Maar oh wat haatte ik haar op dat moment.
Bij ons werd gezegd, doe alles, zoals jullie het willen. Dat hebben we gedaan, alles vanuit gevoel en niet omdat het zo "hoort".quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Het is aan ons ook niet eens gevraagd hoor of we erbij wilden zijn....
Maar ook dan had ik het niet gedaan.
Bij mijn moeder heb ik het ook niet gezien, al is die gecremeerd, maar het zakken van de kist in de oven lieten ze gelukkig ook niet zien.
Vind dat zo mooi, rozenblaadjes. Toch wilde ik het niet bij Es. Es maakte zich graag vies, maar had ook opruim tik. Es zou zeggen, bah vies, en ze opruimen en in de prullebak gooien. Paste niet bij haar, terwijl het er zo mooi uit ziet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:31 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Rozenblaadjes hadden wij ook,
Wij wel, Es was bijna 3, en zonder schoenen [alleen pyama, ze was immers nooit wakker geworden], dus voetjes zakten naar beneden en ze was 10 cm langer. Kistje was dus beetje groot. Had niet bij ons in auto gepast, en wilde dat eigenlijk ook niet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:31 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wiij kwamen als eerste aan bij de begraafplaats en gingen als eerste weg...
de auto was hier een normale auto en geen lijkenauto.
Moeilijk, heel moeilijk. Ben blij dat ze bijna komt. En heerlijk dat gespartel in mijn buik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Humpeltje even een vraag:
Hoe beleef jij je zwangerschap nu eigenlijk? trek je het een beetje?
Wat mooi!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:37 schreef phluphy het volgende:
Fijn toch, dat dat allemaal kan, alles zo passend maken zoals het hoorde bij jouw kind. Ik denk dat wat dat betreft tegenwoordig veel meer mogelijk is dan "vroeger". Ik ben daar heel erg dankbaar voor.
Wij wilden geen auto voor het laatste vervoer. Ik heb altijd het idee gehad dat Danyel niet zo hield van autorijden (in verband met zijn epilepsie). Zijn laatste tochtje ging met paard en huifkar. Het paard waarop hij "gereden" had in de manege, zo'n fijne gedachte. De naaste familie ging mee in de huifkar. Het was een hele bijzondere ervaring, maar ik denk ook wel een beetje een raar gezicht voor toevallige passanten.
Jammer humpeltje, dat de aarde bevroren was. Toch eigenlijk wel jammer dat de begrafenisondernemer daar niet bij heeft nagedacht.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Het was ook niet onze eigen auto hoor... maar de auto van de begrafenis onderneemster zelf.
en Thijs heeft zijn eigen knuffel bij hemdeze dus
Nou het was een trekker van een vrachtwagen eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:57 schreef phluphy het volgende:
Wat "leuk" pepper, op de tractor. Zoals ik al eerder schreef, vind ik het echt geweldig dat dit tegenwoordig allemaal kan, je eigen persoonlijke invulling geven. Bijzonder trouwens ook dat jullie het kistje in dezelfde kleur hadden als Max' kamertje. Ook een mooie gedachte.
Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik Githa's gedichtje ontroerend en grappig vindt. Zelf gemaakt?![]()
Daarom had ik ook een lichte aarzeling.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wel heel speciaal zo Pepper.Vooral omdat die vrachtwagen iets van z'n vader was. Mooi om te doen.
Het contrast tussen die enorme vrachtwagen en dat kleine kistje is wel heel erg schrijnend hoor...![]()
Dacht ik ook altijd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef lily het volgende:
I
Ik weet, het hoort bij het leven en het kan ieder van ons overkomen en juist dat maakt het zo beangstigend.
Iedere keer denk ik weer; dit is de pijn van anderen en godzijdank niet van ons, en ik hoop dat ik hier niet iemand mee voor de borst stuit of kwets want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Oh, maar ik probeer niet te zeggen; dat overkomt ons niet. Juist niet...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 08:24 schreef humpeltje het volgende:
Dacht ik ook altijd.
Het ergste wat je overkomen kan, je grootste hel, de levenslange nachtmerrie. Nee, dat gebeurd gelukkig niet bij ons. Heb 3 kerngezonde kinderen. Zulke verschrikkelijke dingen gebeuren hier niet, maar ver weg.
Oh, sorry, dan heb ik het anders opgevatquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:17 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, maar ik probeer niet te zeggen; dat overkomt ons niet. Juist niet...
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen Lily. We zijn het levende bewijs dat het leven inderdaad doorgaat, ook al verlies je je kind.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef lily het volgende:
Ik weet, het hoort bij het leven en het kan ieder van ons overkomen en juist dat maakt het zo beangstigend.
Iedere keer denk ik weer; dit is de pijn van anderen en godzijdank niet van ons, en ik hoop dat ik hier niet iemand mee voor de borst stuit of kwets want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Toch vind ik de verhalen die ik hier lees mooi en gerustellend. Hoe bang ik ook ben en hoe moeilijk ik dit onderwerp ook vind, steeds lees ik hier weer.
Heeft hij ook aangegeven hoe je daar mee aan de slag moet?quote:Op zondag 7 januari 2007 22:56 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Edit - Brighteyes, beelden van het wrak, in het ziekenhuis, dat soort dingen. Volgens de psych moest ik daar mee aan de slag omdat ik er nachtmerries over had.
Leg de lat voor je zelf niet te hoog, doe het stap voor stap.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:10 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Nou het wegstoppen kan aardig werken op sommige dagen maar daar bereik ik niks mee dat weet en merk ik zelf ook wel. Maar ik heb ook niet echt de wil om er wel mee aan de slag te gaan. Ik weet het ik moet naar de huisarts o.i.d. maar dat alleen al is zo moeilijk. Er is ook niet echt iets of iemand die me 'dwingt' mijn leven aan te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |