Mn man was toendertijd vrachtwagenchauffeur en Max was dol op meerijden. Elke keer als mn man uit de wagen klom dook Max gauw achter het stuur.
Hij reed voor zn zus en zwager en zij boden ons een trekker aan als wij dat wilden.
We namen dat aanbod graag aan en mn zwager heeft er een hele klus aan gehad om de schotel te ontdoen van het vet.
Max is dus achterop de vrachtwagentrekker vervoerd met een paar bloemstukken om zn kistje heen.
Hij had een geel kistje in exact dezelfde gele kleur als zn kamertje.
We draaiden eric clapton omdat ik om dat liedje huilen moest toen ik net zwanger van Max was. Dat wist ik op dat moment nog niet, maar mn heftige emotionele reactie verbaasde me toen wel heel erg weet ik nog.
![]()
Vandaar dus eric clapton " tears in heaven"
"Waarom nou jij" van Marco Borsato, daar is mn man fan van en hij wilde heel graag dat liedje. En dan nog "Najaarszon" van Bert Heerink. Wat verder in mn zwangerschap belde mn zwager dat ik gauw de radio moest aanzetten omdat dat liedje zo mooi bij mij pastte op dat moment. Kan het nog steeds niet fatsoenlijk meezingen zonder een brok in mn strot te krijgen.
We sloten af met Max muziekdoosje, helemaal tot het end opgewonden en god wat duurt zo`n liedje lang als je voor het oog van iedereen bij de kist wacht tot het muziekje is afgelopen.
Een paar mensen hebben nog wat gezegd tussen de muziekjes door en daarna is Max in bijzijn van iedereen in zn grafje gegaan.
Rene, de begrafenisondernemer, nodigde toen iedereen uit naar een zaaltje in een plaatsje bij ons in de buurt.
zelfde zaaltje waarin we onze huwelijksreceptie hadden gehouden, ik was toen zwanger van Max.
( ja ja zwanger en wel en ook nog in het wit getrouwd
![]()
)
Hij vroeg of wij ook mee kwamen, en waarom weet ik niet, maar ik zei gortdroog; "nee."
Mn man bleef ook en toen iedereen weg was hebben we nog naar Max kistje in dat diepe gat gestaart en toen gooide mn man ineens een hand zand op de kist en dat heb ik toen ook gedaan. Voelde goed....gek genoeg.
Achteraf had ik liever een schep gehad en eigenhandig dat hele graf dichtgegooid.
Ik kan me veel herinneren van die dag, veel details rond Max afscheid, maar ook heel veel niet, dat heb ik dan van anderen weer gehoord.
Ik weet ook allang niet meer wie er allemaal waren, ik weet dat ik veel gezichten heb ik gezien, allemaal mensen, maar echt gèèn idee wie. Ik weet ook niet hoeveel kinderen er precies waren, ik heb me in elk geval niet aan de aanwezigheid van kinderen gestoort hoor.
![]()
Dus voor Yppy in het andere topic, k`zou haar gewoon meenemen hoor.
![]()
" Najaarszon"
Voel de najaarszon die zo warm begon
En hoe ze speelt met jou, op jouw gezicht in 't herfstlicht
Voel de najaarswind die zo zacht begint
Of op de trommel slaat en in de maat van de herfst gaat
refrein:
Dit hart dat klopt voor jou
In de maat die hoort bij jou
Dit hart dat klopt in mij
Voor ons allebei
Voel mijn hart voor jou, hoe het voor jou slaat