abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44581444
Yeah, eindelijk een rijbewijs, en meteen door voor een auto. Uiteraard eerst voor een Niva gekeken, maar die zijn met mn huidige financiële positie onbetaalbaar, zowel in aanschaf als vaste lasten. Toen verder gekeken naar iets goedkopers. Dan zijn er een paar opties:
- de gemakkelijke weg: koop een Starlet of een Alto. ---> Ik ben geen gemakkelijk mens, dus dit viel meteen al af.
- een oostblokbarrel ---> In het oostblok zijn er een heleboel van, maar importeren wil ik niet meteen met mn eerste auto doen.
- een Seat Marbella / Fiat Panda oid ---> ook leuk. Maar je ziet ze nog wel vaak.
- iets zeldzaams ---> dat staat buiten kijf!
- een Citroën ---> ja graag! Ben toch een beetje citrofiel. Op mn lijst van ooit te bezitten auto's staan meerdere Citroëns. (2cv, snoek, HY, C15 en BX)

Dan ben je eens aan het ori:enteren op marktplaats... En zie je dat net een paar uur iemand die een paar dorpjes verderop woont door omstandigheden een Visa te koop heeft! De ideale combinatie tussen een 2cv en een c15 Meteen contact gezocht natuurlijk, en maandag na mn werk ook meteen gaan kijken. En tijdens de proefrit ben ik verliefd geworden. Ik had nooit verwacht dat een auto uit 1988 net zo comfortabel zou zijn als de Golf uit 2005 waar ik het rijden in heb geleerd.... Wel even nadenken natuurlijk, is het wel slim dit te doen... Nou, goed nagedacht, het is NIET slim, maar WEL leuk en tof en gaaf Dus aan de huidige eigenaar doorgegeven dat ik het doe, en die kon alle andere (en dat weren er veel, dan zeg je, verhalen van de verkoper, maar op het Citroën forum waren er ook een aantal geïnteresseerden) potentiële kopers verder ook afbellen...

Dus nu is de overeenkomst gesloten, en ben ik eigenaar (vrijdag over een week ook op papier en op de oprit) van een Citroën Visa S6 met de overbekende tweecilinder motor! Waarom een project topic? Het is een Citroën uit 1988, duh Moet dus wel wat aan gebeuren. Maar voor dit bedrag, dit model en deze leeftijd is ze in een HEEL goede staat.
quote:
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming VISA S6
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 652 cm3
Vermogen 23 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Massa leeg voertuig 725 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.090 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 14-10-1988
Datum eerste toelating 14-10-1988
Datum aanvang tenaamstelling 14-10-2006

Vervaldatum APK 21-11-2007
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 362 kg
- geremd 500 kg
En zoals je ziet net probleemloos door de APK En de vorige eigenaar heeft er dus niet lang van kunnen genieten, helaas voor hem.

In dit topic houd ik jullie op de hoogte van wat er gebeurt aan deze mooie jongedame van net 18 jaar oud. (barely legal)

Even een totaalplaatje, een verkoopfoto nog van de overvorige eigenaar, in Nijmegen.

hier staan wat detailfoto's van plekken die wat aandacht verdienen... En van plekken die berucht zijn bij de Visa, maar nog erg goed zijn! En: Geen foto = in goede staat! Dat is dus het grootste deel van de auto
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:31:45 #2
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_44581822
Euh, wat versta jij onder voor dit bedrag in goede staat?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_44581905
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef Sjechov het volgende:
Dat ie nog wel een paar jaar meekan.
pi_44581909
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef Sjechov het volgende:
¤50 en de wielen vallen er nog niet onderuit.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_44582017
Gefeliciteerd dan maar ???
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:38:04 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44582033

Ik dacht gelijk aan zo'n schoonheid
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:40:08 #7
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_44582118
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:34 schreef existenz het volgende:

[..]

¤50 en de wielen vallen er nog niet onderuit.
Zoiets dacht ik eerlijk gezegd ook inderdaad

Maar zeker succes
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:41:46 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44582176
Een jaar APK is tenminste een solide basis
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44582199
Nee, geen Chrono Met mijn Visa moet je niet hard willen De top schijnt 120 te zijn! (zal wel met wind in de rug zijn btw)

En hij was geen 50 euro maar 500
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:49:43 #10
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44582447
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, geen Chrono Met mijn Visa moet je niet hard willen De top schijnt 120 te zijn! (zal wel met wind in de rug zijn btw)

De motor is vergelijkbaar met die van mij, en ik kan 130 (wind mee)
110 wind tegen/heuvelopwaarts

oeh, hij's wel een stukje goedkoper dan m'n 2cv maar ik hoefde er dan ok niks meer aan te doen...
Signature.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:50:45 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44582489
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:49 schreef eer-ik het volgende:

[..]

De motor is vergelijkbaar met die van mij, en ik kan 130 (wind mee)
...
Met het dak OPEN haal je wel 150.
Als het maar hard genoeg waait.
pi_44582503
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Had dan een fatsoenlijke fiets gekocht.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:51:44 #13
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44582520
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Met het dak OPEN haal je wel 150.
Als het maar hard genoeg waait.
Misschien als ik een spinnaker op m'n eend zet, gaat ie nog harder
Signature.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:52:34 #14
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44582550
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Een fiets heeft geen dak, geen motor, en geen fatsoenlijke stoelen
Prima karretje dit hoor...
Signature.
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:54:54 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_44582626
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Dan komt ie met een spartamet thuis Oh wacht die heeft ie al
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_44583542
Noeste ragbak! 8)
pi_44584515
Puike kar!

tvp enzo
pi_44585805
Ik vind het op je foto's wel meevallen met de roest.Alleen die achterdeur rot wat en volgens mij kunnen de deurscharnieren wel een lik vet gebruiken.Zet het ding eens in de was,dan oogt het nog weer anders.

Enneh,wat een klein blokje;ik zie alleen een dynamo en carburateur,zitten er eik wel cilinders in?
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:29:28 #19
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_44585940
Ik kan me nog eens een Visa diesel op grijs kenteken herinneren. DAT is goedkoop rijden Was helaas een leenauto van mijn monteur.

Goede keus! Citroën is een prachtig merk! Ben zelf meer gecharmeerd van bv CX/BX/XM ivm de vering (jaren BX gereden). Mijn pa had vroeger CX'en en nu een XM. Heerlijk! Slagschip op wielen

Suc6 ermee!!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:37:57 #20
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_44586175
Wel avontuurlijk zo'n auto

Mogen we proberen of ik mijn record van de middelbare met 21 man in een Visa nog kan evenaren?
Don't let my username fool you...
pi_44586276
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:37 schreef Metalfreak het volgende:
Wel avontuurlijk zo'n auto

Mogen we proberen of ik mijn record van de middelbare met 21 man in een Visa nog kan evenaren?
21 man in een visa????

Dude
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:43:31 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_44586312
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

21 man in een visa????

Dude
Dat was proppen, niet tijdens het rijden he En een lol dat we hadden
Don't let my username fool you...
pi_44586409
De voordeur hangt scheef als ie open is ja, aandachtspuntje. En rotte ondrkanten van de achterdeuren. Zul je dneken, allen de bijrijdersdeur is OK. Maar daar kan het raam dus niet meer zo goed open heb ik begrepen Maar dat hoeft ook niet, er is nog NOOIT gerookt in de auto, en dat blijft ook zo. De asbak is nog nieuw.

Maar als ik ooit 4 goede Visa deuren tegenkom, dan weet ik het wel! En dan maakt de kleur me niet eens zo veel uit, two tone auto met alle deuren (incl motorkap en achterklep) in een andere kleur als de rest van de auto vind ik gaaf!

Jaamer dat het de C15 en Oltcit (Axel) zijn die nog tot voor kort werden gebouwd... verse voordeuren zal het pprobleem neit zijn.. maar nieuwe achterdeuren?

Oh, als iemand werkplaatshandboeken van de Visa weet houd ik me uiteraard aanbevolen Ik wil me nu (al dan neit noodzakelijk ) wat meer gaan verdiepen in autotechniek.
pi_44587134
Ik weet misschien wel een adresje voor achterdeuren, zit alleen in België (Mechelen). Ik zal het adres wel even voor je opsnorren van de week.
Verder kan je v.w.b. werkplaatshandboeken motorisch gezien redelijk uit de voeten met een 2CV-boek. Ik heb wel wat PDF-jes daarvan.
pi_44587291
Ik wil verzamletechnisch gezien ook echte papieren ewerkplaatshandboeken van de auto's die ik bezit. Alhoewel een PDFje ook erg top is, want er moet ook echt gewerkt worden natuurlijk Die boeken zijn niet voor de sier....
  woensdag 20 december 2006 @ 00:34:55 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_44587435
Jij wilt ook een Niva
pi_44587752
Klopt, ik wil OOK een Niva

Hier een voorbeeld van een Visa met afwijkende kleuren voor de scharnierende delen
pi_44587986
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil verzamletechnisch gezien ook echte papieren ewerkplaatshandboeken van de auto's die ik bezit. Alhoewel een PDFje ook erg top is, want er moet ook echt gewerkt worden natuurlijk Die boeken zijn niet voor de sier....
Precies, ik ben momenteel de hele Haynes (Citroën GS) aan het scannen. In mijn werkplaats staat een PC die ik zo naast de wagen kan zetten waar ik op dat moment mee bezig ben. (ook handig als MP3 speler trouwens)
En ik heb liever een vet toetsenbord dan een vies boek.
  woensdag 20 december 2006 @ 09:33:10 #29
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44590388
Visa Heb een keer zo'n bakkie aan gort gescheurd. Dat ding was echt niet te stoppen. Het bleef maar gaan . Maar tof als je hem opknapt . Semi-klassieker imo
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_44597590
Gaaf bakkie zo'n visa , ik vind deze er nog best goed uitzien voor zijn leeftijd
succes ermee
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44598011
Leuk hoor een Visa, hadden mijn ouders vroeger ook. Hij ging 130 max.
Belangrijkste aandachtspuntje lijkt me wel de rottende portieren. Niet dat die roest doorvreet richting scharnieren en ze er opeens afvallen ofzo.

Maar veel plezier er mee iig

Al vraag ik me wel af of er op de schroot geen betere exemplaren voor minder geld te vinden zijn.
pi_44599418
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Gaaf bakkie zo'n visa , ik vind deze er nog best goed uitzien voor zijn leeftijd
succes ermee
Hmmmm.... de mijne is ook uit 1988:

Veel plezier, succes en veiligheid toegewenst TS!
pi_44600404
Superwagentje! Staat ook op mijn lijstje van eventuele eerste autootjes. Het kleurtje past er ook perfect bij, hoewel het idee van andere kleur deuren me minder aanstaat.
Wat is je bedoeling, het ding zo lang mogelijk rijdend houden voor zo min mogelijk geld, of het ding fatsoenlijk opknappen en er een klassieker van de (nabije) toekomst van maken?
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_44601863
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:43 schreef Sjaeck het volgende:
Wat is je bedoeling, het ding zo lang mogelijk rijdend houden voor zo min mogelijk geld, of het ding fatsoenlijk opknappen en er een klassieker van de (nabije) toekomst van maken?
Wat dacht je van een mooie klassieker voor dagelijks gebruik die ik mooi opknap voor zo weinig mogelijk geld?
pi_44603942
Hmja, ik vroeg impliciet of hij op de sloop eindigt als je er mee klaar bent, of dat de bedoeling is dat hij bewaard blijft voor het nageslacht. Ik hoop namelijk op het laatste.
Gefeliciteerd trouwens, en veel plezier ermee (en wees er voorzichtig mee ).
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_44604100
Geen haar op mn hoofd die er aan moet denken dat ze ooit naar Corus gaat.....
  woensdag 20 december 2006 @ 17:52:43 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44604189
Oeh, deze ga ik volgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44604949
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen haar op mn hoofd die er aan moet denken dat ze ooit naar Corus gaat.....
Ohja sorry, ik bedoel natuurlijk "zij".
Maar goed om te weten. Wellicht dat ik interesse heb als je haar over een tijdje gaat vervangen door een Niva..
pi_44604984
Alexxxx,

Ik heb nog steeds het idee bij dat soort auto's dat als onze hond er tegen aan pist, alles uit elkaar dondert.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_44605429
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Ohja sorry, ik bedoel natuurlijk "zij".
Maar goed om te weten. Wellicht dat ik interesse heb als je haar over een tijdje gaat vervangen door een Niva..
Je bent de tweede al.... En ik heb haar nog niet eens
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:25 schreef existenz het volgende:
Alexxxx,

Ik heb nog steeds het idee bij dat soort auto's dat als onze hond er tegen aan pist, alles uit elkaar dondert.
existenz,

Ik heb nog steeds het idee dat als ik over je hond heen rijd, dat ie dan uit elkaar dondert.
pi_44605568
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[..]

existenz,

Ik heb nog steeds het idee dat als ik over je hond heen rijd, dat ie dan uit elkaar dondert.
Jij wint
pi_44605785
Gefeliciteerd! Mogen jullie twee nog vele gezellige avonden hebben
pi_44607519
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:25 schreef existenz het volgende:
Alexxxx,

Dat klopt ook. Dit soort wagens zijn dan ook wagens voor echter bikkels, lef-gosers, die-hards!
Maar niet aan beginnen existenz!
  woensdag 20 december 2006 @ 21:05:56 #44
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44609330
Ga je er zo'n plastic bak van maken?

"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_44609376
Nee, ik laat het plastic over aan de golfjes, kadettjes en CRXen
pi_44613801
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:05 schreef Maikalo het volgende:
Ga je er zo'n plastic bak van maken? [afbeelding]

Het is niet alleen lelijk,het is ook nog slecht gedaan ook.

Zouden die lui wel eens van vlakschuren gehoord hebben?
pi_44616465
Hey Alex, ik heb ook een jaar een Visa gehad! Ik had de 11E , of RE uitvoering... Mijn eerste auto .. Sniff .. ik mis hem nog steeds! Ik heb er best veel aan geklust, maar motorisch was er helemaal niets mis mee!

De grootste boosdoener voor de auto was de roest ... Motorklep, achterspatborden, en de deuren .. (allemaal!).. Welk dashboard heb je? Met die vage rechtopstaande cylinder? Of een 'relatief' normaal dashboard? Zorg even dat de lampjes weer werken (midden console) dat ziet er erg mooi uit!

De stoelen zitten héérlijk! Ik ben er mee naar Denemarken gereden, en 0,0 last van mijn rug gehad. Absoluut een succes! Die van mij was zuinig en lief Wel redelijk lawaaaaig

Als de deur niet meer goed sluit, hangt hij wat te laag. Je kunt het schanier een beetje stellen... Ik moest die van mij om de twee maand even een paar mm omhoog trekken (na een tijdje krijg je er handigheid in!). De achterramen zou ik niet te vaak open doen Voor je het weet zijn die blijvend open

Ik zou hier even rond vragen voor onderdelen : http://www.citroenvisaclub.nl/ Zijn vriendelijke mensen, en ik zou zeker lid worden!

Ik wens je veel plezier in deze auto, en weet dat de basis goed is! De 2 cilinder geeft een mooi geluid, hi verwacht alleen weinig snelheid van het beestje... Ik had de 1100cc 4 cilinder, die haalde 145 km/h! Das eng

Oja, als je ruitenwisser versleten is... Probeer geen nieuwe ruitenwisser voor het type Visa te vinden, gaat je niet lukken Maar er past prima 1tje van een BMW 5 serie uit 1999 op!

In ieder geval succes ermee! Visa's zijn lief!
pi_44632039
Ik heb een met het Peugeot dashboard, geen satteliet dus. En alle lampjes op de middenconsole doen het!

Lidmaatschap van de Visa club zit bij de auto. En snelheid? Ach, ik zit toch al graag tussen de vrachtwagens, en daar zla het op de snelweg ook wel op neerkomen....
pi_44633828
Visa dat doet me aan een mooi tripje herinneren.

We hadden zitten sleutelen aan de Hondekop 766. Vroeger, helemaal in het begin, toen hij net uit dienst was.
Vanuit Onnen moest er een aanhanger met onderdelen naar Meppel(?)/Hoogeveen(?), en dat ging met een Visa.
Visa vol met 4 of 5 personen, aanhanger (met huif) erachter en toen de autoweg op. Man man man dat was feest. 3e versnelling, gasgeven, dikke bak toeren en na veel persen en wurgen tegen de 80 km/h. Overschakelen naar de 4e versnelling, dat hield die Visa niet, dus de snelheid daalde weer. Bij 60 weer terug naar de 3... Wieieieieieieieie... naar de 80 en in de 4. Weer terug naar de 60 km/h. En zo ging dat maar door.
En het was donker en lichtelijk mistig. Nee, ik voelde me alleen veilig omdat er een dikke aanhanger met zware motoronderdelen achter hing.
Als we politie waren tegengekomen waren we nat geweest. Ik weet zeker dat die aanhanger zwaar overladen was (een tractiemotor weegt al veel, twee is nog erger).

Visa's zijn geweldige wagens
pi_44637455
Vandaag heb ik mijn rijbewijs van het gemeentehuis gehaald. Ze is nu ook verzekerd, zonet online geregeld. Meteen ook maar lid geworden van de ANWB (Wegenwacht Nederlandservice). Je weet nooit wat er gebeurt onderweg.
pi_44640854
Frans comfort!!
pi_44657898
* schop!

Hé PT-Alexxx, heb je hem al opgehaald???
pi_44660520
nee, volgende week he
pi_44714716

Gister wat spulletjes gekocht voor in de Visa.....
  zondag 24 december 2006 @ 19:44:35 #55
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_44716232
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Gister wat spulletjes gekocht voor in de Visa.....
Ik zie geen startkabels, deken, thermoskan, gereedschapskist en andere dingen die je nodig hebt als ie ermee stopt

'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 24 december 2006 @ 19:46:56 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44716293
Waar is die schep voor?
Om alle onderdelen die eraf vallen weer achterin te scheppen?
pi_44716375
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zie geen startkabels, deken, thermoskan, gereedschapskist en andere dingen die je nodig hebt als ie ermee stopt

Dan moet je een bril kopen.
pi_44716389
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Waar is die schep voor?
Om alle onderdelen die eraf vallen weer achterin te scheppen?
Dat is een opklapbare sneeuwschep. Op zich niet nodig, maar die zat in het winterpretpakket wat ik heb gekocht. En we hadden voor thuis nog geen sneeuwschep, dus dat was gewoon mooi meegenomen.
  zondag 24 december 2006 @ 20:11:05 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_44716873
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan moet je een bril kopen.
ik zie ze net liggen

altijd handig die dingen
pi_44721331
Je PSU voor de beginnende Citroen-rijder is trouwens niet compleet zonder tie-wraps en tape. Vraag niet waarvoor je ze nodig zult hebben, maar geloof mij dat je er om zit te springen als je eens langs de kant staat!
pi_44721364
rolletje duct tape en veiligheidsvest had ik al, dus staan niet op de foto. tie wraps zet ik op het lijstje
pi_44721383
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:20 schreef patje74 het volgende:
Je PSU voor de beginnende Citroen-rijder is trouwens niet compleet zonder tie-wraps en tape. Vraag niet waarvoor je ze nodig zult hebben, maar geloof mij dat je er om zit te springen als je eens langs de kant staat!
Dat is niet alleen bij Citroën's zo
pi_44723090
Oh ja, een hand vol met m7 boutjes is ook wel een wellkome aanvulling. Je komt deze boutjes van een onmogelijke maat overal tegen in je troentje.
(2cv heeft wel een adresje geloof ik!)
pi_44723459
Gefeliciteerd Alexxxxx, dat je maar véél onbezorgde kilometers mag maken.
Maar dan wel zsm met een Niva ofzo, want die visa lijkt me niet echt veilig..

Visa reclamefilmpje

[ Bericht 22% gewijzigd door Opa_vertelt op 25-12-2006 00:56:07 (filmpje!) ]
Nee.
pi_44726290
Veel plezier met je Citroen Alexxxxxx

Ik bewonder je keuze

100 keer meer stijl dan een golf oid

Limousine is een Frans woord *

* Ok eigenlijk is dat gebruikt in een renault reclame maar you get the point
  maandag 25 december 2006 @ 10:21:37 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44726368
Ik mis setje lampjes en zekeringen op die foto...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44727674
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mis setje lampjes en zekeringen op die foto...
Gele lampen!
pi_44737666
Hoe zo citroen vroeger ver z'n tijd voor uit!

Ach hij lijkt wel wat op een mooie oostblokker. Gaaf karretje!!!
Hij ziet er mooi onverknoeid uit

Ik mis trouwens plakband bij de uitrustingset. Lekke kop, plakbande er over. Deur er af, plakbandje er over. Ideaal!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_44737725
Duct tape staat niet op de foto omdat ik die al had. Geen nieuwe aanschaf dus.

Lampen en zekeringen moeten nog komen, geel inderdaad
pi_44737736
http://autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=28&cache=no

Is dit hem?

29,9s naar de honderd. Dan maakt ie dus gehakt van een 2cv
pi_44737783
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:31 schreef Sterke_Yerke het volgende:
http://autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=28&cache=no

Is dit hem?

29,9s naar de honderd. Dan maakt ie dus gehakt van een 2cv
Ja, dat is m. Ik heb er een uit eind oktober 1988, dus veel nieuwer zul je ze niet tegen komen

De stickers voor op de kentekenplaat liggen al klaar
pi_44737819
Haha
Volgens mij is het wel illegaal
pi_44737848
Klopt, volstrekt illegaal volgens de nederlandse wet, maar niet volgens de Europese wet. De uitgever van die stickers wil daarom aangeklaagd worden, en dan tot het Europees gerechtshof uitvechten.
  maandag 25 december 2006 @ 21:23:42 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_44738645
Wat is FRL?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_44738676
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:23 schreef fathank het volgende:
Wat is FRL?
Fryslân
pi_44738682
quote:
Wat is FRL?
Friesland
pi_44738728
quote:
Wat is FRL?
1. FRL

FRL - noun - a contraction of "for real".

Subject A: "Isn't soulseek the greatest thing on Earth?"
Subject B: "FRL"

Bron: urbandictionary.com

Al denk ik zelf dat het in dit geval voor "Friesland" staat.
Nee.
pi_44738752
hey hey, niet allemaal tegelijk!
Nee.
pi_44738809
quote:
Wat is FRL?
Fryslan.
  maandag 25 december 2006 @ 21:32:44 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_44738815
Ah duidelijk. Die Friezen ook altijd
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_44739176
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:53 schreef mdeen het volgende:
Visa dat doet me aan een mooi tripje herinneren.

We hadden zitten sleutelen aan de Hondekop 766. Vroeger, helemaal in het begin, toen hij net uit dienst was.
Vanuit Onnen moest er een aanhanger met onderdelen naar Meppel(?)/Hoogeveen(?), en dat ging met een Visa.
Visa vol met 4 of 5 personen, aanhanger (met huif) erachter en toen de autoweg op. Man man man dat was feest. 3e versnelling, gasgeven, dikke bak toeren en na veel persen en wurgen tegen de 80 km/h. Overschakelen naar de 4e versnelling, dat hield die Visa niet, dus de snelheid daalde weer. Bij 60 weer terug naar de 3... Wieieieieieieieie... naar de 80 en in de 4. Weer terug naar de 60 km/h. En zo ging dat maar door.
En het was donker en lichtelijk mistig. Nee, ik voelde me alleen veilig omdat er een dikke aanhanger met zware motoronderdelen achter hing.
Als we politie waren tegengekomen waren we nat geweest. Ik weet zeker dat die aanhanger zwaar overladen was (een tractiemotor weegt al veel, twee is nog erger).

Visa's zijn geweldige wagens
Dus jij vind een auto die met moeite naar de 80 rijd in de 3 en geen kracht heeft op de 4e versnelling weer niet meer op gang kan komen geweldig?

En tegen Alexxxxxx, tja smaken verschillen.. maar toch wil ik je topic volgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_44739224
Turquaz, dat jij het een kutbak vind is een van de groote complimenten die ik kan krijgen, dank je!
pi_44739269
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Turquaz, dat jij het een kutbak vind is een van de groote complimenten die ik kan krijgen, dank je!
Meen je dat
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_44739398
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Meen je dat
Nee.
pi_44739595
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee.
Zou je het wel menen, als ik zei dat je voor dezelfde prijs een Civic uit 93 kon halen? en dat je wagen ontiegelijk kk lelijk is, maar wel 2 bagage ruimtes zijn? En volgens mij mis je nog een paar cylinders? of spelen zij verstoppertje
Quote van Tjabbo:
pi_44739633
Als ik een Civic uit 93 zou willen, ging ik maar eens voor de trein liggen
  maandag 25 december 2006 @ 22:15:16 #87
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44739636
quote:
Op maandag 25 december 2006 21:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Meen je dat
Turquaz, ik begrijp echt niet waarom je altijd loopt te kankeren over franse niet-japanse auto's.
Leg me dat nou eens uit.
In meerdere topics vertel je dat het maar kutauto's zijn etc, vraag je waarom je zoiets zou kopen enzo...
Dat heeft toch geen enkele zin?
Die auto is al gekocht, en met een verdomd goeie reden.
Laat iedereen nou eens z'n gang gaan.
Je maakt er echt niemand blij mee als je zegt dat het een kutbak is, en ik denk dat je jezelf er ook niet blij mee maakt. Als dat wel het geval is, vind ik het vrij zielig.

Ik heb er lang geen aandacht aan geschonken, ik heb je zelfs nog een keer een rede gegeven waarom ik wél zo'n auto rijd. Nu begin ik het toch wel een beetje irritant te vinden.
Signature.
pi_44741052
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee.
Nee.
pi_44741195
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zou je het wel menen, als ik zei dat je voor dezelfde prijs een Civic uit 93 kon halen? en dat je wagen ontiegelijk kk lelijk is, maar wel 2 bagage ruimtes zijn? En volgens mij mis je nog een paar cylinders? of spelen zij verstoppertje
Turquaz, waar rij je zelf in?
Nee.
pi_44741305
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:37 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Turquaz, waar rij je zelf in?
In de gare grijze Nissan stationwagon van zn vader
pi_44741444
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee joh, een toffe sportauto van zijn vader.
pi_44741447
tpv .
pi_44741500
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:03 schreef ijsmeis het volgende:
tpv .
In de toffe vader zijn prul bedoel je?
pi_44741530
Nee, doe maar: Tof! Een Citroën Visa Project .
pi_44741620
Toch vraag ik me af of zo'n apparaat wel enigzins comfortabel rijdt.
pi_44741646
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:09 schreef mien-moeke het volgende:
Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplanned
pi_44741784
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

Nee.
pi_44742065
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplanned
Autobahn!

Opa Autobahn

Vorige week nog met zijn 4-en naar Stuttbart gereden.
Met 220km/h achter een vel satis. ("schattenfahren")
Nee.
pi_44742115
Als ik met 220 km/h achter een Vel Satis rijd, zal dat denk ik aan een sleepkabel zijn
pi_44742152
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik met 220 km/h achter een Vel Satis rijd, zal dat denk ik aan een sleepkabel zijn
Nog nieuwe auto onderdelen gehad van de kerstman?
pi_44743507
quote:

[..]

Een Honda?! Stel je voor dat je daar in gezien wordt...

Nee Alex, jij hebt tenminsten een auto die ook het koesteren waard is als hij ecomomisch afgeschreven is. (dat is een 13 jaar oude Honda toch al?)
Stijl en comfort, en laat die snelheid dan maar over aan de snelle jongens die zich willen onderscheiden door middel van "exclusief" tupperware!
  dinsdag 26 december 2006 @ 03:11:18 #102
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44745025
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 01:27 schreef patje74 het volgende:

[..]

Een Honda?! Stel je voor dat je daar in gezien wordt...

Nee Alex, jij hebt tenminsten een auto die ook het koesteren waard is als hij ecomomisch afgeschreven is. (dat is een 13 jaar oude Honda toch al?)
Stijl en comfort, en laat die snelheid dan maar over aan de snelle jongens die zich willen onderscheiden door middel van "exclusief" tupperware!

Heeft iemand die reactie van turquaz52 verwijderd? of staat het in een ander topic?

edit:
Anders lees ik eerst even goed....

[ Bericht 8% gewijzigd door eer-ik op 26-12-2006 03:16:57 ]
Signature.
pi_44745073
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 03:11 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Heeft iemand die reactie van turquaz52 verwijderd? of staat het in een ander topic?
Op de vorige pagina, grapjas
  dinsdag 26 december 2006 @ 03:17:44 #104
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44745079
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 03:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Op de vorige pagina, grapjas
Ja, sorry, zie de edit van m'n vorige post
Signature.
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 03:26:10 #105
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44745129
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[..]

existenz,

Help, heeft iemand een pot verf voor me om mijn hoofd weer in een normale kleur te krijgen ? Hij is blauw geworden na deze opmerking

Alex, geweldige bak gewoon. Ik was in het begin wat terughoudend omdat ik weet dat je niet zo supertechnisch bent, maar aan de foto's te zien is de Visa beter dan ik had gedacht. Deze wagen is veel leuker dan zo'n kuddedier-auto zoals een opel, golf of honda uit '93.

Ohja, jouw Visa is zekerweten sneller dan mijn Eend als die af is. Toch lijkt het me wel grappig eens een wedstrijdje te doen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 26 december 2006 @ 03:29:01 #106
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44745150
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 03:26 schreef 2cv het volgende:

[..]

Help, heeft iemand een pot verf voor me om mijn hoofd weer in een normale kleur te krijgen ? Hij is blauw geworden na deze opmerking

Alex, geweldige bak gewoon. Ik was in het begin wat terughoudend omdat ik weet dat je niet zo supertechnisch bent, maar aan de foto's te zien is de Visa beter dan ik had gedacht. Deze wagen is veel leuker dan zo'n kuddedier-auto zoals een opel, golf of honda uit '93.

Ohja, jouw Visa is zekerweten sneller dan mijn Eend als die af is. Toch lijkt het me wel grappig eens een wedstrijdje te doen ...
Dan waarschijnlijk ook sneller dan mijn eend
Keertje circuit-dagje houden met onze wagens?
Signature.
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 03:51:55 #107
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44745254
Ja, gaaf ! Tweecylindermeeting
pi_44748500
Nou, dat word naar de N:urburgring
  dinsdag 26 december 2006 @ 13:43:42 #109
132767 lipje
pi_44748892
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

je vergeet Delft en Nürnburg
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_44748991
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 13:43 schreef lipje het volgende:

[..]

je vergeet Delft en Nürnburg
daar staat de datum nog niet van vast..
  dinsdag 26 december 2006 @ 14:02:06 #111
132767 lipje
pi_44749162
binnenkort

Heb je al een ritje gepland op zaterdag?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_44749902
zaterdag wil ik m schoonmaken en dergelijke
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 19:38:01 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44752281
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Nou, dat word naar de N:urburgring
Wil je mij dan slepen ? Dan ga ik wat harder
pi_44752364
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wil je mij dan slepen ? Dan ga ik wat harder
Ik heb in ieder geval een sleepkabel, maar trek ik je voorkant dan niet van de auto af?
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 20:45:00 #115
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44753378
Ik heb ook een sleepkabel en ik vraag me af of jij de achterkant niet van je wagen trekt als je mij sleept.

(komt een chassis onder m'n Eend dat ietsje (kuch) sterker is dan het orgineel)
pi_44754482
Ach, zelfs toen je die wokkel nog onder je eend had was hij sterk genoeg om te slepen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 21:55:16 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44754895
Das ook weer waar !

Misschien moet ik dan maar eens op de rem gaan staan als Alex me sleept met z'n Visa, lijkt me wel grappig om te zien hoe de achterkant van z'n wagen er af gerukt wordt
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 02:04:42 #120
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44760755
Waarom denk je dat hij daar niet post

Het zal wel zo'n bekrompen rotforum zijn waar je alleen plaatjes kan kijken als je geregistreerd bent.
pi_44760964
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:04 schreef 2cv het volgende:
Waarom denk je dat hij daar niet post

Het zal wel zo'n bekrompen rotforum zijn waar je alleen plaatjes kan kijken als je geregistreerd bent.
Wow, over bekrompen gesproken..

Ik doelde er eigenlijk meer op dat Alexxxx echt letterlijk voertuiggek is
Nee.
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 02:17:45 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44760971
Oh sorry
pi_44761028
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:17 schreef 2cv het volgende:
Oh sorry
no probs
Nee.
pi_44761033
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 03:51 schreef 2cv het volgende:
Ja, gaaf ! Tweecylindermeeting
2 cilinders in een auto .
pi_44761176
quote:
Mn account is nog steeds niet geactiveerd, de bokkenlullen. Aangemeld om te spammen voor de foto's die ik van hun rondrit bij de elfstedentocht had gemaakt. Toen mn account maar niet werd geactiveerd heeft ijsmeis dat spamwerk voor me gedaan. Waarvoor dank.
pi_44761183
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:23 schreef schvvmert het volgende:

[..]

2 cilinders in een auto .
Ja, die zie ik ook vaak in golfjes! d;d;d;d;d;
Een scheve een petje op, en een met blond haar , die vooral in de make up spuiegel kijkt d;d;d;;d
  woensdag 27 december 2006 @ 20:22:06 #127
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_44773656
Leuke auto alexxx
Ben zelf niet zo van de franse auto's, maargoed niet iedereen is ook voor een VW gelukkig maar.
Trouwens een auto uit 1988 is niet zo oud hoor, mijn jongste (daily) auto is uit 1987; Passat 1600cc (moet ik er wel bij zeggen dat ik eind van de week naar een andere (lees: nieuwere) auto ga kijken )

Veel succes met je Visa. Misschien is het een leuk idee op je auto in een vette kleur te rollen als je je deuren hebt vervangen! Ga ik zelf in het voorjaar met m'n Jetta ook doen
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_44811241
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, dat is m. Ik heb er een uit eind oktober 1988, dus veel nieuwer zul je ze niet tegen komen
Leuk wagentje. Eén van de laatste voordat de AX het stokje overnam dus; die was toch al een jaar of twee leverbaar in '88? Inderdaad eens wat anders dan de notoire Golf of Civic.
pi_44834111
Vandaag fietste ik vanuit mijn werk naar huis, toen ik ineens een heel gaaf autootje zag! Dat was Dennis met de Visa, die ook net uit zijn zijn werk kwam. Dus meteen maar de overschrijving en dergelijke gedaan En ik ben nu BLIJ!

En inderdaad is het een van de allerlaatsten. Ze is gebouwd in oktober 1988.... En de productie is gestopt in....Oktober 1988!
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 21:30:10 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44839404
Huh ? Het is toch een tweepitter ? Ik meende dat die alleen in het begin geproduceerd werden ?
pi_44839649
gelukkig niet het is een hele nieuwe tweepitter
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 21:38:39 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44839741
Nieuwe dan de mijne in ieder geval

Howel ... Hebben we het dan over de officiele registratie, de werkelijke (gemiddelde) leeftijd van de onderdelen, of de leeftijd van de motor zelf ?
pi_44839808
de datum die de RDW opgeeft. Ik moet me nog verder in de geschiedenis van mijn specifieke Visa verdiepen
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 21:46:11 #134
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44840005
Ik neem aan dat ik wel eens een samenvattinkje hoor
pi_44840055
Dat is een correcte aanname. Aangezien jij 3 van de 4 Visa draadjes die ik op de verschillende for aheb lopen op de voet volgt
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 22:02:38 #136
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44840587
3 van de 4 maar ? Welke mis ik nog ?
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:09:07 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_44840778
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
En inderdaad is het een van de allerlaatsten. Ze is gebouwd in oktober 1988.... En de productie is gestopt in....Oktober 1988!
Nee, ze is op kenteken gezet in oktober 88. Bouwdatum moet je even bij Citroen navragen
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 22:09:25 #139
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44840788
Kmis nix meer
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 22:18:15 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44841047
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, ze is op kenteken gezet in oktober 88. Bouwdatum moet je even bij Citroen navragen
Nee man, gewoon ORGA nummer opzoeken onder de motorkap !
pi_44846373
Zo een ding heeft toch gewoon Citroen 2CV blokje?

ZIjn de onderdelen vindbaar? En hoe duur zijn de onderdelen?
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 02:10:25 #142
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44847722
Soort 2cv blokje. De sterkste 2cv had (orgineel) een 602cc motor met mechanische ontsteking met centrifugaalvervroeging. De Visa heeft een 650cc motor met een electronische (voor deze tijd ouderwetse) ontsteking.
pi_44848512
Waarom het een project heet is me wonder eigenlijk, en ksnap eigenlijk niet waarom je dan geen BX hebt gekocht. AX zuigt, Visa stiekem idem, eend leuk, en BX idem, magoed, ik ben beetje raar......
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_44848574
Geloof stiekem niet dat je dit nu 2 jaar gaat rijden, en voor 500 euro vind ik het nog best veel, koop je ook een 1.4 BX voor in redelijke staat als je ff zoekt.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_44848687
Verder heel veel lol, plezier, geluk en fun gewenst met je eerste auto !!!!
pi_44850337
@PNG
De keuze van een Visa kan ik mij heel goed voorstellen. Mede door het lage aantal wat er nog van rond rijd, zijn bijzondere karakter en het feit dat er een luchtgekoelde boxer in zit is het een bijzondere wagen te noemen.
En in bijzondere wagens heb je als liefhebber gewoon meer lol!
Daarnaast is 500,- niet veel geld voor deze Visa. Dat je daar een BX voor kan kopen, weet ik. Maar vergeet niet dat daar doorgaans veel werk aan zit als je hem goed wilt hebben. (en dat gaat verder dan alleen de APK-eis, denk dus ook aan de adals o.a.)

Maar waarom zuigt een Visa stiekem eigelijk?
pi_44852329
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee man, gewoon ORGA nummer opzoeken onder de motorkap !
Juist
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:12 schreef PNG het volgende:
Waarom het een project heet is me wonder eigenlijk, en ksnap eigenlijk niet waarom je dan geen BX hebt gekocht. AX zuigt, Visa stiekem idem, eend leuk, en BX idem, magoed, ik ben beetje raar......
Project omdat ik haar op wil knappen. En tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben is het een erkende klassieker En ik heb ook een Opel Astra aangeboden gekregen, van een collega. Maar dat past gewoon niet bij mij.
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:19 schreef PNG het volgende:
Geloof stiekem niet dat je dit nu 2 jaar gaat rijden, en voor 500 euro vind ik het nog best veel, koop je ook een 1.4 BX voor in redelijke staat als je ff zoekt.
Klopt, BX stond ook op de lijst, maar die is duurder in de vaste lasten. En je ziet ze nnog te vaak. Pllus de leek ziet het verschil niet tussen een BX type 1 en een type 2 of 3, dus heeft niet eens in de gaten dat er iets ouds en tofs langsrijdt
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:29 schreef PNG het volgende:
Verder heel veel lol, plezier, geluk en fun gewenst met je eerste auto !!!!
Dank je! Je zult haar 28 januari wel zien! Hoef je ons dus ook niet van het station te halen
pi_44854216
quote:

[..]

Wat is er leuk aan een japanse auto? Dit heeft tenminste karakter, hele hoge funfactor. Speed and reliability aren't everything.
pi_44854376
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:09 schreef mien-moeke het volgende:
Ik heb eens in een Visa meegereden en het is formidabel, zo lekker. Wil graag eens zelf achter het stuur.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:28:17 #150
66444 Lord_Vetinari
pi_44854447
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:26 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik heb eens in een Visa meegereden en het is formidabel, zo lekker. Wil graag eens zelf achter het stuur.
Mijn ex-schoonvader had een Visa. Rijden prima, hoor.
pi_44854557
De eerste puntje achter de rug, tankdop zit weer waar hij hoort. En nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan, anders raak ik die onderweg kwijt

En ze rijdt prima! Vooral bij 80 is het heerlijk! En het motorgeluid is ook OK, ik hoef voorlopig nog geen radio
pi_44854609
Hey,jou ken ik van het Audi forum waar ik lid van ben .

Leuk project .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:01:38 #153
132767 lipje
pi_44855422
krijgt ie toch vriendjes van een forum
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_44861473
Ja, maar op het audi forum hebben de meesten een hekel aan Visa's en kentekens dus daar kom ik niet meer
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:13:53 #155
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44861496
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef Alexxxxx het volgende:
De eerste puntje achter de rug, tankdop zit weer waar hij hoort. En nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan, anders raak ik die onderweg kwijt

En ze rijdt prima! Vooral bij 80 is het heerlijk! En het motorgeluid is ook OK, ik hoef voorlopig nog geen radio
Bij mij zit er wel een radio in, maar die moet vrij hard voordat je goed kan horen
Vooral als je boven de 80 rijdt
Signature.
pi_44861529
het kabaal valt mee. Ik had zojuits met tegenwind wel moeite de 80 te halen btw..... Met wind in de rug ging alles een stuk makkelijker.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:16:51 #157
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44861608
80 halen kan nog wel eens een struikelblok zijn idd
Heb ik ook wel eens last van.
Moet je nagaan 120 op de snelweg
Menig keer dat me dat niet gelukt is.
Signature.
pi_44861691
Mn max op de snelweg was 105, met wind in de rug, maar ik hoefde maar 3 kilometer op de snelweg, dus dat verbeter ik nog wel.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:24:30 #159
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44861870
mijn top is 131 op de snelweg.
Op mijn teller.
Die maar 1 km/u afwijkt van de snelheid die de GPS weergeeft btw
Signature.
pi_44868694
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, maar op het audi forum hebben de meesten een hekel aan Visa's en kentekens dus daar kom ik niet meer
Haha,vooral aan kentekens ja .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_44870248
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:24 schreef eer-ik het volgende:
mijn top is 131 op de snelweg.
Op mijn teller.
Die maar 1 km/u afwijkt van de snelheid die de GPS weergeeft btw
Hmmm, 130 in mijn eend is op de GPS 114...
pi_44893510
Gister de eerste echte rit gemaakt, even op en neer naar Lauwersoog. Op 80 kilometer wegen is het heerlijk rijden. Starten en parkeren is nog erg wennen voor me. Voor het eerst getankt, hopen dat ze een beetje zuinig is. En natuurijk wat foto's gemaakt in de haven van Lauwersoog.

pi_44894008
Je gaat nu vast heel boos worden, maar ik vind hem echt cute
pi_44894931
Heb je ook wat interieurfoto's?
pi_44895004
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:44 schreef vannelle het volgende:
Heb je ook wat interieurfoto's?
Nee nog niet. Eerst uitmesten.
pi_44895163
Oké. Dacht dat je dat allang gedaan zou hebben als de autoliefhebber die je bent.
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 16:51:53 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44895173
Moet je iegen vuil er uit of dat van de vorige eigenaar ?
pi_44895187
Rijden is leuker dan stofzuigen
pi_44895210
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:51 schreef 2cv het volgende:
Moet je iegen vuil er uit of dat van de vorige eigenaar ?
Ze is wel redelijk schoon hoor. Ik wil alleen de puntjes op de i nog zetten
pi_44911161
Gaaf Alexxx, wanneer kom je buurten in Amsterdam?
Enne gaan we dit jaar daarmee de Ring over?
pi_44911255
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
...
Cool! Zoeen vista heb ik ook nog eens gehad, precies deze kleur. Dacht eigenlijk dat de voorkant iets anders was, maar dat is misschien de herinnering.

Veel plezier ermee!
pi_44911717
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:21 schreef BoJo het volgende:
Gaaf Alexxx, wanneer kom je buurten in Amsterdam?
Enne gaan we dit jaar daarmee de Ring over?
Vrijdagmiddag of zaterdagoachtend rij ik via Amsterdam naar Den haag

En ik weet niet of ik het wel aandruf haar de ring over te zeulen..... Maar de parking van de ring moet in ieder geval haalbaar zijn
pi_44911736
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:27 schreef GlimVlinder het volgende:

[..]

Cool! Zoeen vista heb ik ook nog eens gehad, precies deze kleur. Dacht eigenlijk dat de voorkant iets anders was, maar dat is misschien de herinnering.

Veel plezier ermee!
Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes.

Foto van de visaclub (ja, ik ben lid)
  maandag 1 januari 2007 @ 13:00:48 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_44911756
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes.

[afbeelding]

Mijn ex-schoonvader had eerst een Visa1 en later een 2. Allebei met de beschuitbus naast het stuur.
  maandag 1 januari 2007 @ 14:21:32 #175
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44913389
Ben echt benieuwd wat er met die visa gaat gebeuren
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_44914642
Zo'n varkensneusje zou trouwens absoluut mijn voorkeur hebben. Maar een 2e type is ook niet te versmaden!
pi_44914770
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]

jups die was het, en dan in jouw kleur, eendjesblauw
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 20:00:54 #178
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44950805
Visa rijdt heerlijk !
pi_44950948
aha, ze rijdt dus erg goed.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:06:17 #180
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_44951005
Sentimentele TVP.
Ik heb twee keer een Visa gehad.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_44953232

2cv heeft me vandaag geholpen met het slot van de achterklep. De Visa poseert hier dan ook gebroederlijk naast een stuk van zijn eend.....
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:15:39 #182
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44953424
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
2cv heeft me vandaag geholpen met het slot van de achterklep. De Visa poseert hier dan ook gebroederlijk naast een stuk van zijn eend.....
Hehe, gebroederlijk
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:17:18 #183
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44953484

Ligt de carosserie in een keer op de stoep
Signature.
pi_44953540

En hier is de Visa op de achtergrond te zien.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:22:35 #185
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44953692
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]

En hier is de Visa op de achtergrond te zien.
Was je van plan om nog iets met die eend te gaan doen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 21:23:40 #186
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44953731
Alex niet, ik wel (die koets gaat weg naar iemand met geld, tijd en een lasapparaat ).
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:25:16 #187
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_44953796
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef 2cv het volgende:
Alex niet, ik wel (die koets gaat weg naar iemand met geld, tijd en een lasapparaat ).
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_44953801
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef 2cv het volgende:
Zou een mooie kattenren zijn! Of kippenhok
pi_44955684
Je kunt er ook een negerhut van maken
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 22:15:06 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44955702
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zou een mooie kattenren zijn! Of kippenhok
Zolang hij maar binnen staat dan, waar het droog en warm is.
pi_44956301
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:14 schreef Geqxon het volgende:
Je kunt er ook een negerhut van maken
Of een boomhut voor de kinderen
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:33:58 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44956572
Of zo'n lullige Eend-aanhangwagen, alleen de Daf aanhangwagen is nog knulliger.
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 22:45:58 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44957160
Van die Visa ? Als Alex dat doet, krijgt hij ruzie !
pi_44957687
TVP
pi_45049292
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Alexxxxx, Ik heb absolute aanrader voor je;
(heb ik ook altijd gebruikt, werkt echt perfect! Bumpers en zo worden écht weer als nieuw)

Valma Plasticolor
Valma Plasticolor is de kleurhersteller voor vale en verweerde bumpers.
PIasticolor is een verfachtig product ter verfraaiing en bescherming van kunststof.
Het geeft een zijde-glans is water, shampoo en benzine bestendig. Houdt maanden lang.
Valma Plasticolor is eenvoudig aan te brengen en beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet.
Toepasbaar op alle soorten bumpers. Aanbrengen en klaar. Oppoetsen is niet nodig.

Eigenschappen
Met de handige sponsapplicator Valma Plasticolor dun en gelijkmatig aanbrengen op een schoon,
droog en ontvet oppervlak. Valma Plasticolor niet voor de tweede maal opbrengen op een nog met
droge ondergrond. Gemorst product direct met een vochtige doek verwijderen. Voor gebruik goed
schudden. Vorstvrij bewaren, verwerken bij een temperatuur van 10 tot 30 graden celsius.
De sponsapplicator na gebruik uitspoelen.
Nee.
pi_45049453
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:09 schreef Alexxxxx het volgende:
goede tip!
Is echt topspul, snap echt niet dat dat spul niet bekend is.
Makkelijk aan te brengen, en blijft niet vet ofzo. Echt super.
Nee.
pi_45049508
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:57 schreef hermandeperman het volgende:
TVP
pi_45049621
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:11 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Is echt topspul, snap echt niet dat dat spul niet bekend is.
Makkelijk aan te brengen, en blijft niet vet ofzo. Echt super.
Waar koop ik het? Bij de Halfords niet zien staan bijvoorbeeld
pi_45050089
Ik kocht het altijd bij de autostyle autoshop hier in het dorp, maar
ik heb het ook weleens bij de (grotere) benzinepomp zien liggen...

Ik heb helaas geen "vóór" foto, maar de mijne zagen er zo (qua kleur) uit voor behandeling:

En zo ná behandeling met plasticolor:

En ja, ze horen eigenlijk zo'n zwarte zijdeglans te hebben
Die onderste was trouwens mijn bella
Nee.
pi_45050160
Voor die bumpers gebruik ik een elektrische verfafbrander.
pi_45052110
of, je spuit ze in mat zwart op. iets meer werk, maar blijven langer zwart en ook mooi zwart, en beschadigingen kan je mooi wegwerken.

zelf ervaring~~

edit:

deze moet wel werken.
http://img412.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0081nd0.jpg

mijne in antraciet gedaan trouwens.

[ Bericht 21% gewijzigd door garnage-patrick op 05-01-2007 20:25:55 ]
pi_45052312
het zijn alleen geen zwarte bumpers...... ze waren al grijs toen ze uit de fabriek kwamen
pi_45054435
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
het zijn alleen geen zwarte bumpers...... ze waren al grijs toen ze uit de fabriek kwamen
Het is ook te koop in Grijze kleur.
Daarom poste ik het ook

"beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet"
Nee.
pi_45054458
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:18 schreef garnage-patrick het volgende:
of, je spuit ze in mat zwart op. iets meer werk, maar blijven langer zwart en ook mooi zwart, en beschadigingen kan je mooi wegwerken.

zelf ervaring~~

edit:

deze moet wel werken.
http://img412.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0081nd0.jpg

mijne in antraciet gedaan trouwens.
Mooie 323 zeg
Nee.
pi_45055716
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:21 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Het is ook te koop in Grijze kleur.
Daarom poste ik het ook

"beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet"
Ik reageerde dan ook niet op jou
pi_45059270
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik reageerde dan ook niet op jou
omni
Nee.
pi_45128258

Op de Afsluitdijk, 5 januari.

DTM-wisser

Vaanholt, 7 januari.

Zonet mail binnen dat de wijziging (heb samen met de Visa ook het lidmaatschap van de club overgenomen) bij de Visaclub rond is, en zodra de verzendkosten bekend zijn, hoor ik wat de pet en T-shrit me gaan kosten
  zondag 7 januari 2007 @ 23:13:48 #209
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45128328
Op die 2e foto lijkt het net of je een klein vlaggetje bovenop je wagen hebt staan
Signature.
pi_45128410
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef eer-ik het volgende:
Op die 2e foto lijkt het net of je een klein vlaggetje bovenop je wagen hebt staan
Ik zou nooit en te nimmer een Nederlandse vlag op mn auto plakken. Maar ik ben gek op Frysk vlagvertoon
  zondag 7 januari 2007 @ 23:27:27 #211
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45128900
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik zou nooit en te nimmer een Nederlandse vlag op mn auto plakken. Maar ik ben gek op Frysk vlagvertoon
Weet ik
Ik 'ken' je inmiddels ook al wat langer dan vandaag
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 00:26:46 #212
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_45130793
Ik zag een paar posts terug dat je moeite met 80 had (wind tegen?)
Bizar, ik heb ook een visa gehad, ik meen een 1.4, maar die trok hem rustig richting 160 met zijn 4 versnellinkjes.
Top auto. Ik kijk met weemoed naar je fotos. Rij eigenschappen waren echt super!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_45131006
quote:
Results 1 - 10 of about 70 for "Citroën Visa" engine swap V8. (0.25 seconds)
Je kán de eerste zijn
pi_45131016
ja, 1.4, dat blok is dus MEER dan twee keer zo groot he?
pi_45131449
Ik denk wel dat je een van de eersten bent die z'n aantal cylinders verviervoudigd
  maandag 8 januari 2007 @ 00:54:50 #216
132767 lipje
pi_45131662
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef eer-ik het volgende:
geen spoilert, zoals op de Audi?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 8 januari 2007 @ 00:56:04 #217
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45131692
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:54 schreef lipje het volgende:

[..]

geen spoilert, zoals op de Audi?
Audi?
Spoiler?

ik heb geen flauw idee waar je het over hebt...
Signature.
pi_45131889
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:56 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Audi?
Spoiler?

ik heb geen flauw idee waar je het over hebt...
Lipje heeft een spoiler op zn audi.

pi_45131930
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:47 schreef hermandeperman het volgende:
Ik denk wel dat je een van de eersten bent die z'n aantal cylinders verviervoudigd
Mja, ik wil wel luchtgekoeld houden, dus als er al een engine swap komt, komt er een Detroit Diesel V12 in.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:05:18 #220
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45131955
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]

Vandaar.
Dat wist ik niet
Signature.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:05:51 #221
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45131972
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:04 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mja, ik wil wel luchtgekoeld houden, dus als er al een engine swap komt, komt er een Detroit Diesel V12 in.
V12 in een Visa
Dat wil ik zien
Signature.
pi_45132160
Je kent hem vast al, maar toch

http://youtube.com/watch?v=WJ2pQpZI7Ng
pi_45142254
Hij blijft tof

Zojuist de originele binnenspiegel weer gemonteerd, met behulp van spiegelstrips van Halfords. De Halfords zuignapspiegel ligt nog wel stand-by.
pi_45142359
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:14 schreef Geqxon het volgende:
Je kent hem vast al, maar toch

http://youtube.com/watch?v=WJ2pQpZI7Ng
hehe geniale reclame zo is er toch ook nog een van een man die een politieagent inhaald in een eend of niet? kan me vergissen..

anyway, leuk project, ben benieuwd hoe ie er uit ziet als ie af is
pi_45143234
Een Citroën is nooit af
  maandag 8 januari 2007 @ 14:59:08 #226
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_45143441
hij ziet er al beter uit dan op de eerste foto's , en ik vind hem echt geweldig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_45148417
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Tis net een vrouw met een snor.
pi_45199431

vandaag in Hindeloopen
  woensdag 10 januari 2007 @ 02:55:41 #229
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45201582
wanneer ga je in de amsterdamse havens kijken Alexxxxx?
valt opzich nog genoeg te fotograferen.
maar dan moet je wel opschieten voordat ik ze allemaal op de foto zet
pi_45208082
We kunnen ook ff samen gaan, scheelt in de beznine kosten en gezelligheid! Ik ben al eens in de haven geweest (met Lytse man van BMF), maar dat was met de TKD, verder wel ff een rondje gereden maar weinig foto's gemaakt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:07:31 #231
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45208932
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
We kunnen ook ff samen gaan, scheelt in de beznine kosten en gezelligheid! Ik ben al eens in de haven geweest (met Lytse man van BMF), maar dat was met de TKD, verder wel ff een rondje gereden maar weinig foto's gemaakt.
Misschien kom ik dan ook nog wel even langspruttelen met de eend
Signature.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:11:08 #232
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45215033
ah okay. ik gaat daar aant werk namelijk. geen idee (nog) of je iemand eens mee mag nemen op het terrein. en eigenlijk ook niet opgelet hoeveel passagier ruimte er in een WA-600 zit.
toen ik aan het proefdraaien was zat de "rij instructeur" zeg maar achter me. maar of ie confortable zat.. geen idee. moet ik volgende keer ff kijken :p
pi_45215517
WA-600? Goed bezig!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:41:24 #234
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45216363
jeps
dit was volgens mij m'n les auto. de S232. maar de S235 zou ook goed kunnen. die staat wel op BMF
pi_45221272
Leuk als boodschappenkarretje die s232, zouden ze moeten gebruiken voor de reclame van die supermarkt, HAMSTERUHH!!

*tvp*
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:37:36 #236
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45222685
ah Nijmegen! stond die altijd samen met nog zo'n zelfde wagen op een verlaten pleintje met garageboxen eromheen heel toevallig?

Kan me namelijk herinneren dat ik vroeger vaak ging voetballen op zo'n pleintje waar altijd 2 van die visa's stonden, volgens mij was die eigenaar ook een visa-holic, om de paar maanden stonden er wel weer 2 anderen...!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_45222972
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:37 schreef EsDe het volgende:
ah Nijmegen! stond die altijd samen met nog zo'n zelfde wagen op een verlaten pleintje met garageboxen eromheen heel toevallig?

Kan me namelijk herinneren dat ik vroeger vaak ging voetballen op zo'n pleintje waar altijd 2 van die visa's stonden, volgens mij was die eigenaar ook een visa-holic, om de paar maanden stonden er wel weer 2 anderen...!
Ik weet dat hij van een Visa verzamelaar uit Nijmegen komt, dus ga daar maar van uit ja
  maandag 29 januari 2007 @ 20:38:08 #238
132767 lipje
pi_45802800
Alexxxxxxxxxxxxxxxx Visa

de rest van de shoot:
Zo start men een Visa:

Boer met kiespijn/Alex is blij met zijn radio

Nu nog ff de hoedenplank slopen verbouwen

Het is druk op de oprit
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_45806426
Even een update.... Afgelopen zaterdagochtend met Lipje en Paladijn Lipje zijn oude autoradio in de Visa gebouwd. 's Ochtends vroeg vond ik al de reservesleutel in de brievenbus, dus ik ben nu compleet Gister dus naar Eindhoven heen en weer geweest, en hij maakt een pokke kabaal soms bij het koppelen/schakelen, en dan met name rond de 1,2 en achteruit........ Volgens 2cv een kapotte druklager van de koppeling. Iemand een idee wat dit geintje me gaat kosten? (laat het bij de lokale garage doen, kan ik daar ook kennis mee maken) Of is dit bij de Visa iets specifieks wat alleen een Visa/oudere-Citroën-expert kan? En kan het ook iets anders zijn?

En anderhalve week geleden mijn eerste deuk gereden Ik moest naar een sollicitatiegesprek, en reed met mn zenuwslaperige kop te dicht bij ons huis langs... tegen de vensterbank aan Gelukkig alleen een deuk en lakschade, geen krassen tot onder de lak of zlefs gaten...

Hier een situatieschets van de situatie op mijn oprit. Een erg lastige voor een beginnend bestuurder als ik

De deuk

Pluspuntje is dat ik de baan heb gekregen, en dat ze bij die werkgever een eigen spuiterij hebben. Dus misschien kunnen ze hem daar tzt iverspuiten.

En, als parodie op de golfsjonnen met hun witte petjes op de hoedenplank, de pet van de Visa club achterop! Tegenwoordig tussen de gedubbelzijdigetapede boxen op de hoedenplank.
pi_45807304
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Hier een situatieschets van de situatie op mijn oprit. Een erg lastige voor een beginnend bestuurder als ik
Héndig sjieke situatieschets mén!
pi_45807494
Volgende keer die BMW rammen.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:20:31 #242
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45807506
Je paintskills zijn in elk geval goed
Ik had van de zomer iets vergelijkbaars bij het inrijden van de carport hier...
De kap van het linkerachterwiel zitten nu een paar donkere strepen op.
Ik nam de bocht iets te krap, waardoor die kap tegen de paal van de carport aanschuurde.
Nou lijkt het er gewoon op te zitten in plaats van dat er krassen opzitten.
Maar ik krijg het er niet afgewassen, maar je ziet het ook niet overduidelijk, dus ik laat het eerst nog even zitten.
Signature.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:54:42 #243
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_45808993
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag heb ik mijn rijbewijs van het gemeentehuis gehaald. Ze is nu ook verzekerd, zonet online geregeld. Meteen ook maar lid geworden van de ANWB (Wegenwacht Nederlandservice). Je weet nooit wat er gebeurt onderweg.
Met dat ding niet nee..
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 23:49:15 #244
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45811093
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:54 schreef blup het volgende:

[..]

Met dat ding niet nee..
Alsof jouw 1e auto perfect is/was
  maandag 29 januari 2007 @ 23:52:15 #245
132767 lipje
pi_45811194
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:49 schreef 2cv het volgende:

[..]

Alsof jouw 1e auto perfect is/was
geen problemen mee gehad, behalve een falende startonderbreking
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 00:05:02 #246
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45811685
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:52 schreef lipje het volgende:

[..]

geen problemen mee gehad, behalve een falende startonderbreking
Beginnersgeluk dus.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 03:17:31 #247
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45814736
kapotte druklager
kan gevaarlijk zijn. zet altijd je auto in de neutraal als je in een "file" rijd of voor het stoplicht staat te wachten.

kanwezen dat je druklager het in 1x helemaal begeeft. en dan heb je dus geen koppeling meer. dan is het *schok-schok-vooruit-boem*

of proberen te schakelen zonder koppeling.
gewoon hup in ze een zetten (met koppeling).. gas los.. versnellings pook gewoon voorzichtig naar je toe trekken. tot ie er vanzelf in ze 2 schiet.

(tenzij het anders om is bij "visa")

en dat word plamuren & spuiten Alex, je kunt beter bij die ouwe BMW op rijden van me ex-collega dan de vensterbank geval van je huis
pi_45816598
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:33 schreef Alexxxxx het volgende:
ja, 1.4, dat blok is dus MEER dan twee keer zo groot he?
m'n ouders hadden vroeger ook een klein blok in hun Visa hangen. Die haalde de 110 net. Zal dat ook een 600CC zijn geweest
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 19:51:02 #249
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45834252
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:48 schreef HansU het volgende:

[..]

m'n ouders hadden vroeger ook een klein blok in hun Visa hangen. Die haalde de 110 net. Zal dat ook een 600CC zijn geweest
Nee, waarschijnlijk een 650cc of heel misschien eventueel een 602cc. Maar dan heeft iemand ooit een (nog) lichtere motor in die Visa gelegd (namelijk die van een Eend, Dyane of Ami of ACAdiane of LNA of Axel of Mehari).
pi_45931570
Koppeling gaar, over een paar weken nieuwe er in stoppen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 00:24:19 #251
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45932573
Gaat helemaal goedkomen
  maandag 5 februari 2007 @ 11:57:30 #252
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46002618
500 euro , HEB JIJ 500 EURO VOOR DAT DING BETAALD

omg, laat ik gewoon maar niet reargeren en dit allemaal aanzien...

500 euro
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_46012888
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:57 schreef Pumatje het volgende:
omg, laat ik gewoon maar niet reargeren en dit allemaal aanzien...
Ha, te laat!

Hoe dan ook, met je reactie laat je al duidelijk zien dat jij bij het "soort" hoort waarvan citrofielen zich het liefs distangeren. Zo'n Visa zal zich rot schamen met jou er in!
  maandag 5 februari 2007 @ 17:38:10 #254
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_46013211
dat krijg je als student zijnde he. dan ga je huilen over 500¤ (@Pumatje)
pi_46013282
Ik weet wie het zegt.
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 18:17:54 #256
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46014335
Ach, ik heb 1500 gulden (750 pleuro) voor m'n Eend betaald en toen deed de motor het niet eens ...
pi_46014359
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:17 schreef 2cv het volgende:
Ach, ik heb 1500 gulden (750 pleuro) voor m'n Eend betaald en toen deed de motor het niet eens ...
Een eend is cult.
pi_46014372
Overigens vind ik ¤500 voor een visa niet veel.

Als je hem tenminste rijdend kunt houden.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:31:51 #259
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46014727
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:38 schreef Devilnl het volgende:
dat krijg je als student zijnde he. dan ga je huilen over 500¤ (@Pumatje)
que?
neem eens een kijkje ?

Project: Honda civic ed7

500 euro is veel geld ja als je er veel beter voor had kunnen krijgen.

had een lekker civicje gekocht waar je nooit iets aan hoeft te onderhouden van 1986 ofzo, met techniek die je nu nog niet op citroens aantreft , maargoed.

hobby..zoiets?
pi_46014765
Van de weinige auto's waarin ik mezelf toch echt niet zie rijden is de Civic er toch wel één.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:38:26 #261
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46014948
Dat kan natuurlijk, alhoewel ik je wel een type vind voor een1st of 2nd gen Civic.

pi_46015049
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef Pumatje het volgende:

[..]

que?
neem eens een kijkje ?

Project: Honda civic ed7

had een lekker civicje gekocht waar je nooit iets aan hoeft te onderhouden van 1986 ofzo, met techniek die je nu nog niet op citroens aantreft , maargoed.

hobby..zoiets?
Maar dood wil je er niet in gevonden worden
pi_46015296
1e of 2e gen Civic vind je niet voor 500 euro in deze staat...
  maandag 5 februari 2007 @ 18:51:36 #264
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_46015416
vind die Civics ook niks..
stuiter bakken..
okay mijne heeft ook stugge vering, heb ik ook niet om gevraagt.
geef mij maar het "zweef" gevoel tbh
pi_46015734
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef Pumatje het volgende:

hobby..zoiets?
Tja, de een wil een leuke auto, de ander een "goede". Want een Civic die nooit onderhouden is, is natuurlijk ook niks.

Oh ja, verdiep je ees in de technieke die Citroën heeft toegepast door de jaren heen. Je zult je dan schamen voor die opmerking. Helaas zijn het in veel gevallen de andere merken die de technieken verbeterd toe gingen passen, maar toch...
En wat denk je van de veersystemen van Citroën? Zelf die van de 2CV is uniek. Het comfort van zelfs de kleinste modellen zal je nimmer in een andere Japanner, Duitser of wat dan ook tegen komen. En nee, ook niet in dat Civicje...

Welke techniek uit die Civic maakt hem trouwens zo bijzonder dat je het zelfs niet op een Citroën aan zult treffen? (serieuse vraag!)
  maandag 5 februari 2007 @ 19:09:01 #266
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46016042
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:51 schreef Devilnl het volgende:
vind die Civics ook niks..
stuiter bakken..
okay mijne heeft ook stugge vering, heb ik ook niet om gevraagt.
geef mij maar het "zweef" gevoel tbh
vind ze wel lekker rijden hoor die 1st en 2nd generatie civics, de 4e en daarna nog lekkerder natuurlijk ( 8e heb ik nog nooit in gereden dan )

En Extinz

Ik zou niet dood gevonden willen worden in een vista, zo kunnen we door blijven gaan
laten we gewoon elkaars favo auto en liefde ervoor blijven respecteren, ik begrijp dat je liefde voor dit merk en model echt heel diep gaat als je er 500 euro voor over hebt ( als je er meer auto voor kunt krijgen ) zelfde geld misschien voor mijn civic, maargoed liefde he

En betreft mijn opmerking met techniek en dergelijke, je moet het wel beetje met korreltje zout nemen natuurlijk. Maar in 88 reden alle civics al met Onafhankenlijke wielophanging voor en achter, en persten ze 120 pk uit een colafles, dat soort dingen. Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel.
pi_46016415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:09 schreef Pumatje het volgende:

Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel.
Ik rijd dan ook niet in een Citroën van nu he grapjas?

Ik rijd in de auto die het begin van het einde van het echte Citroën inluidde
pi_46016649
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:09 schreef Pumatje het volgende:
En betreft mijn opmerking met techniek en dergelijke, je moet het wel beetje met korreltje zout nemen natuurlijk. Maar in 88 reden alle civics al met Onafhankenlijke wielophanging voor en achter, en persten ze 120 pk uit een colafles, dat soort dingen. Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel.
In '88 "al" onafhankelijke wielophanging! Wow!!! Enneh... Ik ben nog geen hedendaagse Citroëns in dit draadje tegen gekomen. (maar verder wel handig om als afdwaling te gebruiken natuurlijk) Ik ben dan ook voornamelijk Citroën-liefhebber als het de oude meuk betreft. Ook al worden er tegenwoordig best wel weer leuke technieken toegepast.
Wees gewoon eerlijk, die korreltjes zout van je kunnen we met een gerust hart zoutbergen gaan noemen. Zo;n civic heeft weinig revolutionairs neergezet. Dit staat uiteraard los van het feit dat ik het wel een geinig wagentje vind trouwens.

Enneh... elkaars liefde voor bepaalde wagens respecteren? Ik zou zeggen, start daar dan nu maar mee!
  maandag 5 februari 2007 @ 19:30:12 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46016849
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:25 schreef patje74 het volgende:

[..]

In '88 "al" onafhankelijke wielophanging! Wow!!!
In een massaproductie auto @ 1988 .. geef nog eens een paar voorbeelden dan als je wilt
Enneh... Ik ben nog geen hedendaagse Citroëns in dit draadje tegen gekomen. (maar verder wel handig om als afdwaling te gebruiken natuurlijk) Ik ben dan ook voornamelijk Citroën-liefhebber als het de oude meuk betreft. Ook al worden er tegenwoordig best wel weer leuke technieken toegepast.
Wees gewoon eerlijk, die korreltjes zout van je kunnen we met een gerust hart zoutbergen gaan noemen. Zo;n civic heeft weinig revolutionairs neergezet. haha
Dit staat uiteraard los van het feit dat ik het wel een geinig wagentje vind trouwens.

Enneh... elkaars liefde voor bepaalde wagens respecteren? Ik zou zeggen, start daar dan nu maar mee!
maargoed, elkaars liefde respecteren stelde ik al voor, en ben er een post of 2 geleden al mee begonnen.
pi_46019138
Ik geloof dat je met die onafhankelijke wielophanging een beetje een verkeerd voorbeeld te pakken hebt. Bedoel je werkelijk dat je nog een aantal voorbeelden wilt hebben van in massaproductie geweest zijnde Citroëns met onafhankelijke wielophanging? Nee toch?

Maar als je wilt, waar zal ik beginnen? Als jij je daar in zou gaan verdiepen, dan zal je er achter komen dat decenia voor '88 als een Citroën van de band af kwam met onafhankelijke wielophanging, automatische hoogteregeling en last-afhankelijke achterremmen, en dat ook nog in combinatie met een voortreffelijke wegligging en een onevenaard comfort.

Ik ben de laatste die een ander merk zal afkraken, ik ben dan ook absoluut net eenkennig. Een wagen die revolutionair was of geschiedenis heeft geschreven, zal ik altijd respecteren. Niets kwaads dus over die Civic. Echter bijzonder was hij niet.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:04:49 #271
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46020663
oke, voortreffelijke wegligging, bij het ritje rond de boulevard misschien, wil best een ritje nürnbergring doen met een citroën naar jou keus uit 88, en met een civic uit 88... mijn maag doet pijn van het lachen oke, that's it..stop

en jawel, ik wilde wel graag een voorbeeld van de citroëns uit 88 die technisch gezien een civic evenaren.

Laten we gewoon doorgaan over de vista. Dit gaat nergens meer over.
pi_46020744
Visa, ook al zitten er ramen in, het is geen Windows....
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 23:08:46 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46025712
Een Citroën koop je ook niet als racewagen Pumatje, ik denk dat dat iets is wat je niet moet vergeten. Want als je zo gaat rekenen is er maar 1 auto goed, en dat is de auto die het hardst over die nerdbergring kan (geen idee welke dat is, en het kan me ook werkelijk geen ene donder schelen). Dan zal die sivvik het ook wel afleggen. Ergo: eindeloze en vooral zinloze discussie.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:30:33 #274
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_46026593
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef 2cv het volgende:
Een Citroën koop je ook niet als racewagen Pumatje, ik denk dat dat iets is wat je niet moet vergeten. Want als je zo gaat rekenen is er maar 1 auto goed, en dat is de auto die het hardst over die nerdbergring kan (geen idee welke dat is, en het kan me ook werkelijk geen ene donder schelen). Dan zal die sivvik het ook wel afleggen. Ergo: eindeloze en vooral zinloze discussie.
eensch is
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:05:01 #275
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_46081045
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Visa, ook al zitten er ramen in, het is geen Windows....
Nee, het is een creditcard. Valt die 500 euro misschien toch nog mee...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_46083657
... ik ben wel stil.. want zo kunnen we eeuwig doorgaan, je hebt van die mensen die dus niet begrijpen dat de civic de visa van alle kanten in maakt
Quote van Tjabbo:
pi_46084995
Laat die Civic nou maarmoi in de civic topics, ik hoef die bagger niet op mijn oprit of in mijn Visa topic. Klaar.
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:40:36 #278
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_46085917
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:25 schreef Turquaz52 het volgende:
... ik ben wel stil.. want zo kunnen we eeuwig doorgaan, je hebt van die mensen die dus niet begrijpen dat de civic de visa van alle kanten in maakt
En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:45:34 #279
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_46086032
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:40 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten.
Amen to that
Signature.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:41:31 #280
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_46089039
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:04 schreef Pumatje het volgende:
oke, voortreffelijke wegligging, bij het ritje rond de boulevard misschien, wil best een ritje nürnbergring doen met een citroën naar jou keus uit 88, en met een civic uit 88... mijn maag doet pijn van het lachen oke, that's it..stop
*kuch* citroen AX Sport *kuch* Citroen VISA GTI *kuch* BX GTI 16v *kuch*
Nee, de jappen hebben het licht uigevonden....

Rij gerust een rondje mee met m'n AXje..

PS: wegligging is wat anders als hard de bocht om..
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:54:38 #281
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_46113143
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:40 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

gna gna.. die zit
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_46113204
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat die Civic nou maarmoi in de civic topics, ik hoef die bagger niet op mijn oprit of in mijn Visa topic. Klaar.
Jij bent mod
pi_46114115
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:56 schreef existenz het volgende:

[..]

Jij bent mod
Als mod hoor je onpartijdig te modden. En dat kan ik niet in dit topic. Dus TF is de mod van dit topic
pi_46122540
nee, kappen....
ontopic en anders optieven uit dit topic!!!!

[ Bericht 90% gewijzigd door ThaFreak op 08-02-2007 22:21:37 ]
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:14:45 #285
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_46159110
Dat van die bumpers zwart maken wou ik ook al zeggen
ada fare stop stalking me
pi_46394545
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Koppeling gaar, over een paar weken nieuwe er in stoppen.
'even' een nieuwe erin stoppen
pi_46401010
Interessant verhaal hoor, maar het is hier GEEN Franse versus Japanse auto's topic Als je er alsnog over door wilt gaan, staat het je vrij er een apart topic over te openen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Alexxxxx op 17-02-2007 16:34:03 ]
pi_46412096
Gefeliciteerd hoor

Ben je alleen niet bang dat zo'n auto je arm gaat maken? Je zegt zelf al: project ...
Frans of Japans ... 19 jaar oud dus vrijwel alles moet al een keer vervangen zijn, lijkt me.
Als eerste auto zou ik zelf gaan voor betrouwbaarheid, zeker als m'n budget beperkt was... Dus dan maar een tijdje tuffen in een nietszeggende, 13 in een dozijn Jap voor weinig en sparen voor een BX grapje Snoek, ofzo. tuurlijk ... ook heel duur om 'm precies zo te krijgen / houden als je wilt maar dan heb je een buffer.
Calm down, please!
pi_46412219
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:33 schreef Googolplexian het volgende:
Gefeliciteerd hoor

Ben je alleen niet bang dat zo'n auto je arm gaat maken? Je zegt zelf al: project ...
Frans of Japans ... 19 jaar oud dus vrijwel alles moet al een keer vervangen zijn, lijkt me.
Als eerste auto zou ik zelf gaan voor betrouwbaarheid, zeker als m'n budget beperkt was... Dus dan maar een tijdje tuffen in een nietszeggende, 13 in een dozijn Jap voor weinig en sparen voor een BX grapje Snoek, ofzo. tuurlijk ... ook heel duur om 'm precies zo te krijgen / houden als je wilt maar dan heb je een buffer.
Nee, ik ben niet bang dat de auto me arm gaat maken. Ik ga pas dingen veranderen en repareren en zo als er geld is. Mijn wekr is op fietsafstand, dus het is geen probleem dat ie nu een paar weken stil staat En de koppeling en dergelijke is inmiddels aangekomen, dus ff sleutelsafspraak maken, en dan begint de eerst eechte klus... En als ie dan weer rijdbaar is gaat de buurman van mn ouders even naar de deuren kijken, die is autoschadehersteller

En als de koppeling en de deure goed zijn, is er ongetwijfeld wel weer iets anders kapot Maar hey, ik heb wel een tof ding als eerste autootje En je kunt veel zeggen, maar ze past goed bij me. Traag, lelijk en vaak kapot
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:48:44 #290
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46412545
Traag ! Mijn Eend is trager ! Zelfs als die het zou doen
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:50:40 #291
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_46412606
Hallo medefokkers,

Mijn eerste post
En mijn eerste commentaar. Mijn interesse ging altijd al uit naar dit subforum (check profiel)
Maar nou had ik een vraag aan Alexxxx

Wat is nou het project ? zelf heb ik een VW golf 1.1C die ik aan het opknappen ben.

Verder zeer oke zo'n Visa gewoon omdat het geen doorsnee auto is.

VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_46412656
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:50 schreef SRS-Engineering het volgende:

Wat is nou het project ? zelf heb ik een VW golf 1.1C die ik aan het opknappen ben.
Ja, opknappen dus, en wellicht nog iets anders leuks wat ik nog niet kan veklappen

Welkom btw

Straks ook een topic over jou Golfje?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:54:33 #293
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_46412707
Misschien, moet ik natuurlijk wel foto's maken en dat kost tijd en dat heb ik niet zo heel veel. Maar ik zie wel even.
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_46418406
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:54 schreef SRS-Engineering het volgende:
Misschien, moet ik natuurlijk wel foto's maken en dat kost tijd en dat heb ik niet zo heel veel. Maar ik zie wel even.
Volgend jaar Golfje = old timer
Calm down, please!
pi_46418410
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

I.i.g. veel plezier ermee Ik ga er ongetwijfeld meer over lezen in de komende deeltjes.
Calm down, please!
  zondag 18 februari 2007 @ 12:10:23 #296
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_46420781
quote:
Op zondag 18 februari 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Volgend jaar Golfje = old timer
Ja klopt, er moet nog wel wat aan gebeuren. Wielkasten achter zijn verrot moeten nieuwe stukken in.

En allemaal oppervlakkige roest die ik moet bijwerken lak zag er erg dof uit maar das inmiddels verholpen met commendant.

VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_46440077
Puik man. Toffe auto. Hoop inderdaad wel, zoals al werd gezegd, dat je hem goed rijdend kan houden. Dan heb je er een goed ding aan. Mijn peugeot is uit '89, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat franse auto's toen al erg bij de tijd waren. Heerlijk comfortabele stoelen, en zelfs met een 1.1 motor nog 160 rijden op de snelweg.

Ik zou nog graag zo'n BX rijden though, liefst de GTI uitvoering
pi_46476810
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:36 schreef Wiebelkont het volgende:
Puik man. Toffe auto. Hoop inderdaad wel, zoals al werd gezegd, dat je hem goed rijdend kan houden. Dan heb je er een goed ding aan. Mijn peugeot is uit '89, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat franse auto's toen al erg bij de tijd waren. Heerlijk comfortabele stoelen, en zelfs met een 1.1 motor nog 160 rijden op de snelweg.

Ik zou nog graag zo'n BX rijden though, liefst de GTI uitvoering
Mee eens! Hieronder mijn AX'je uit 1989 met 110k op de klok. Afgezien van een geluidje linksvoor in de ophanging loopt het blokje super! Verder natuurlijk ook erg comfortabel inderdaad, ben er ook heel erg tevreden mee, met dit autootje. Gaat in principe ook niet meer weg, deze kunnen mijn meissie en ik gewoon oprijden. (Heb er ¤ 475,= voor betaald, ondertussen wel remschijfjes plus leidingen nog laten vervangen..)

pi_46482811
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:15 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Mee eens! Hieronder mijn AX'je uit 1989 met 110k op de klok. Afgezien van een geluidje linksvoor in de ophanging loopt het blokje super! Verder natuurlijk ook erg comfortabel inderdaad, ben er ook heel erg tevreden mee, met dit autootje. Gaat in principe ook niet meer weg, deze kunnen mijn meissie en ik gewoon oprijden. (Heb er ¤ 475,= voor betaald, ondertussen wel remschijfjes plus leidingen nog laten vervangen..)

[afbeelding]
Die AX is dan weer minder favoriet bij mij.. ik kende vroeger iemand die er eentje had, en bij een inhaalmanouvre maakte hij zo weinig snelheid, dat hij uiteindelijk terug achter zijn voorligger moest gaan rijden om niet bovenop een tegenligger te klappen

Sindsdien durf ik niet meer in een AX (mee) te rijden
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:17:22 #300
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_46483007
precies hetzelfde heb ik hier thuis met de sprinter, en de 2cv
Met die 2cv kan het me niet zoveel schelen, want 't is niet de dagelijkse auto, maar wat betreft die sprinter kan ik me er kapot aan irriteren.
130 is ook echt z'n max.
Ik heb ook nog een tijdje in een AX GTi gereden, en dat vond ik nog wel een lekker bakkie
Was vrij rap ook enzo
Signature.
pi_46483256
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 10:17 schreef eer-ik het volgende:
precies hetzelfde heb ik hier thuis met de sprinter, en de 2cv
Met die 2cv kan het me niet zoveel schelen, want 't is niet de dagelijkse auto, maar wat betreft die sprinter kan ik me er kapot aan irriteren.
130 is ook echt z'n max.
Ik heb ook nog een tijdje in een AX GTi gereden, en dat vond ik nog wel een lekker bakkie
Was vrij rap ook enzo
Op zich vind ik de auto nu snel zat, ik zal misschien later als ik wat meer ervaring heb, wel een snellere auto willen. Enige wat ik wel zou willen, is een wat stijver chassis. Hij hangt nogal bij scherpe bochten.
pi_46495326
ff mn rechten misbbruiken voor een linkej naar deel 2

[project] Citroën Visa (deel 2)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')