En zoals je ziet net probleemloos door de APKquote:Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming VISA S6
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 652 cm3
Vermogen 23 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Massa leeg voertuig 725 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.090 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 14-10-1988
Datum eerste toelating 14-10-1988
Datum aanvang tenaamstelling 14-10-2006
Vervaldatum APK 21-11-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 362 kg
- geremd 500 kg
Dat ie nog wel een paar jaar meekan.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef Sjechov het volgende:
Euh, wat versta jij onder voor dit bedrag in goede staat?
¤50 en de wielen vallen er nog niet onderuit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef Sjechov het volgende:
Euh, wat versta jij onder voor dit bedrag in goede staat?
Zoiets dacht ik eerlijk gezegd ook inderdaadquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:34 schreef existenz het volgende:
[..]
¤50 en de wielen vallen er nog niet onderuit.
De motor is vergelijkbaar met die van mij, en ik kan 130 (wind mee)quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, geen ChronoMet mijn Visa moet je niet hard willen
De top schijnt 120 te zijn!
(zal wel met wind in de rug zijn btw)
En hij was geen 50 euro maar 500
Met het dak OPEN haal je wel 150.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:49 schreef eer-ik het volgende:
[..]
De motor is vergelijkbaar met die van mij, en ik kan 130 (wind mee)
...
Misschien als ik een spinnaker op m'n eend zet, gaat ie nog harderquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Met het dak OPEN haal je wel 150.
Als het maar hard genoeg waait.![]()
Een fiets heeft geen dak, geen motor, en geen fatsoenlijke stoelenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Had dan een fatsoenlijke fiets gekocht.
Dan komt ie met een spartamet thuisquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Had dan een fatsoenlijke fiets gekocht.
21 man in een visa????quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:37 schreef Metalfreak het volgende:
Wel avontuurlijk zo'n auto
Mogen we proberen of ik mijn record van de middelbare met 21 man in een Visa nog kan evenaren?
Dat was proppen, niet tijdens het rijden hequote:
Precies, ik ben momenteel de hele Haynes (Citroën GS) aan het scannen. In mijn werkplaats staat een PC die ik zo naast de wagen kan zetten waar ik op dat moment mee bezig ben. (ook handig als MP3 speler trouwens)quote:Op woensdag 20 december 2006 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil verzamletechnisch gezien ook echte papieren ewerkplaatshandboeken van de auto's die ik bezit. Alhoewel een PDFje ook erg top is, want er moet ook echt gewerkt worden natuurlijkDie boeken zijn niet voor de sier....
Hmmmm.... de mijne is ook uit 1988:quote:Op woensdag 20 december 2006 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Gaaf bakkie zo'n visa , ik vind deze er nog best goed uitzien voor zijn leeftijd
succes ermee
Wat dacht je van een mooie klassieker voor dagelijks gebruik die ik mooi opknap voor zo weinig mogelijk geld?quote:Op woensdag 20 december 2006 15:43 schreef Sjaeck het volgende:
Wat is je bedoeling, het ding zo lang mogelijk rijdend houden voor zo min mogelijk geld, of het ding fatsoenlijk opknappen en er een klassieker van de (nabije) toekomst van maken?
Ohja sorry, ik bedoel natuurlijk "zij".quote:Op woensdag 20 december 2006 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen haar op mn hoofd die er aan moet denken dat ze ooit naar Corus gaat.....
Je bent de tweede al.... En ik heb haar nog niet eensquote:Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Ohja sorry, ik bedoel natuurlijk "zij".
Maar goed om te weten. Wellicht dat ik interesse heb als je haar over een tijdje gaat vervangen door een Niva..
existenz,quote:Op woensdag 20 december 2006 18:25 schreef existenz het volgende:
Alexxxx,
Ik heb nog steeds het idee bij dat soort auto's dat als onze hond er tegen aan pist, alles uit elkaar dondert.
Jij wintquote:Op woensdag 20 december 2006 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je bent de tweede al.... En ik heb haar nog niet eens
[..]
existenz,
Ik heb nog steeds het idee dat als ik over je hond heen rijd, dat ie dan uit elkaar dondert.
Dat klopt ook. Dit soort wagens zijn dan ook wagens voor echter bikkels, lef-gosers, die-hards!quote:Op woensdag 20 december 2006 18:25 schreef existenz het volgende:
Alexxxx,
Ik heb nog steeds het idee bij dat soort auto's dat als onze hond er tegen aan pist, alles uit elkaar dondert.
quote:Op woensdag 20 december 2006 21:05 schreef Maikalo het volgende:
Ga je er zo'n plastic bak van maken? [afbeelding]
![]()
Ik zie geen startkabels, deken, thermoskan, gereedschapskist en andere dingen die je nodig hebt als ie ermee stoptquote:Op zondag 24 december 2006 18:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Gister wat spulletjes gekocht voor in de Visa.....
Dan moet je een bril kopen.quote:Op zondag 24 december 2006 19:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zie geen startkabels, deken, thermoskan, gereedschapskist en andere dingen die je nodig hebt als ie ermee stopt
Dat is een opklapbare sneeuwschep. Op zich niet nodig, maar die zat in het winterpretpakket wat ik heb gekocht. En we hadden voor thuis nog geen sneeuwschep, dus dat was gewoon mooi meegenomen.quote:Op zondag 24 december 2006 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Waar is die schep voor?
Om alle onderdelen die eraf vallen weer achterin te scheppen?![]()
quote:
Dat is niet alleen bij Citroën's zoquote:Op zondag 24 december 2006 23:20 schreef patje74 het volgende:
Je PSU voor de beginnende Citroen-rijder is trouwens niet compleet zonder tie-wraps en tape. Vraag niet waarvoor je ze nodig zult hebben, maar geloof mij dat je er om zit te springen als je eens langs de kant staat!![]()
Gele lampen!quote:Op maandag 25 december 2006 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik mis setje lampjes en zekeringen op die foto...
Ja, dat is m. Ik heb er een uit eind oktober 1988, dus veel nieuwer zul je ze niet tegen komenquote:Op maandag 25 december 2006 20:31 schreef Sterke_Yerke het volgende:
http://autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=28&cache=no
Is dit hem?
29,9s naar de honderd. Dan maakt ie dus gehakt van een 2cv![]()
1. FRLquote:Op maandag 25 december 2006 21:23 schreef fathank het volgende:
Wat is FRL?
Dus jij vind een auto die met moeite naar de 80 rijd in de 3 en geen kracht heeft op de 4e versnelling weer niet meer op gang kan komen geweldig?quote:Op donderdag 21 december 2006 17:53 schreef mdeen het volgende:
Visadat doet me aan een mooi tripje herinneren.
We hadden zitten sleutelen aan de Hondekop 766. Vroeger, helemaal in het begin, toen hij net uit dienst was.
Vanuit Onnen moest er een aanhanger met onderdelen naar Meppel(?)/Hoogeveen(?), en dat ging met een Visa.
Visa vol met 4 of 5 personen, aanhanger (met huif) erachter en toen de autoweg op. Man man man dat was feest. 3e versnelling, gasgeven, dikke bak toeren en na veel persen en wurgen tegen de 80 km/h. Overschakelen naar de 4e versnelling, dat hield die Visa niet, dus de snelheid daalde weer. Bij 60 weer terug naar de 3... Wieieieieieieieie... naar de 80 en in de 4. Weer terug naar de 60 km/h. En zo ging dat maar door.
En het was donker en lichtelijk mistig. Nee, ik voelde me alleen veilig omdat er een dikke aanhanger met zware motoronderdelen achter hing.
Als we politie waren tegengekomen waren we nat geweest. Ik weet zeker dat die aanhanger zwaar overladen was (een tractiemotor weegt al veel, twee is nog erger).
Visa's zijn geweldige wagens![]()
quote:Op maandag 25 december 2006 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Turquaz, dat jij het een kutbak vind is een van de groote complimenten die ik kan krijgen, dank je!
quote:
Turquaz, ik begrijp echt niet waarom je altijd loopt te kankeren over franse niet-japanse auto's.quote:
Turquaz, waar rij je zelf in?quote:Op maandag 25 december 2006 22:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zou je het wel menen, als ik zei dat je voor dezelfde prijs een Civic uit 93 kon halen?
en dat je wagen ontiegelijk kk lelijk is, maar wel 2 bagage ruimtes zijn? En volgens mij mis je nog een paar cylinders? of spelen zij verstoppertje
![]()
![]()
In de gare grijze Nissan stationwagon van zn vaderquote:Op maandag 25 december 2006 23:37 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Turquaz, waar rij je zelf in?
Nee joh, een toffe sportauto van zijn vader.quote:Op maandag 25 december 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de gare grijze Nissan stationwagon van zn vader
Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplannedquote:Op dinsdag 26 december 2006 00:09 schreef mien-moeke het volgende:
Toch vraag ik me af of zo'n apparaat wel enigzins comfortabel rijdt.![]()
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaquote:Op maandag 25 december 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de gare grijze Nissan stationwagon van zn vader
Autobahn!quote:Op dinsdag 26 december 2006 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplanned
Nog nieuwe auto onderdelen gehad van de kerstman?quote:Op dinsdag 26 december 2006 00:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik met 220 km/h achter een Vel Satis rijd, zal dat denk ik aan een sleepkabel zijn
Een Honda?! Stel je voor dat je daar in gezien wordt...quote:Op maandag 25 december 2006 22:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zou je het wel menen, als ik zei dat je voor dezelfde prijs een Civic uit 93 kon halen?
en dat je wagen ontiegelijk kk lelijk is, maar wel 2 bagage ruimtes zijn? En volgens mij mis je nog een paar cylinders? of spelen zij verstoppertje
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2006 01:27 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Honda?! Stel je voor dat je daar in gezien wordt...![]()
Nee Alex, jij hebt tenminsten een auto die ook het koesteren waard is als hij ecomomisch afgeschreven is. (dat is een 13 jaar oude Honda toch al?)
Stijl en comfort, en laat die snelheid dan maar over aan de snelle jongens die zich willen onderscheiden door middel van "exclusief" tupperware!![]()
Op de vorige pagina, grapjasquote:Op dinsdag 26 december 2006 03:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Heeft iemand die reactie van turquaz52 verwijderd? of staat het in een ander topic?
Help, heeft iemand een pot verf voor me om mijn hoofd weer in een normale kleur te krijgen ? Hij is blauw geworden na deze opmerkingquote:Op woensdag 20 december 2006 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je bent de tweede al.... En ik heb haar nog niet eens
[..]
existenz,
Ik heb nog steeds het idee dat als ik over je hond heen rijd, dat ie dan uit elkaar dondert.
Dan waarschijnlijk ook sneller dan mijn eendquote:Op dinsdag 26 december 2006 03:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Help, heeft iemand een pot verf voor me om mijn hoofd weer in een normale kleur te krijgen ? Hij is blauw geworden na deze opmerking![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alex, geweldige bak gewoon. Ik was in het begin wat terughoudend omdat ik weet dat je niet zo supertechnisch bent, maar aan de foto's te zien is de Visa beter dan ik had gedacht. Deze wagen is veel leuker dan zo'n kuddedier-auto zoals een opel, golf of honda uit '93.
Ohja, jouw Visa is zekerweten sneller dan mijn Eend als die af is. Toch lijkt het me wel grappig eens een wedstrijdje te doen ...
je vergeet Delft en Nürnburgquote:Op dinsdag 26 december 2006 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, staan al ritjes naar Den Haag, Eindhoven, Roermond en München geplanned
Wil je mij dan slepen ? Dan ga ik wat harderquote:
Ik heb in ieder geval een sleepkabel, maar trek ik je voorkant dan niet van de auto af?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wil je mij dan slepen ? Dan ga ik wat harder
Wow, over bekrompen gesproken..quote:Op woensdag 27 december 2006 02:04 schreef 2cv het volgende:
Waarom denk je dat hij daar niet post
Het zal wel zo'n bekrompen rotforum zijn waar je alleen plaatjes kan kijken als je geregistreerd bent.
Mn account is nog steeds niet geactiveerd, de bokkenlullen. Aangemeld om te spammen voor de foto's die ik van hun rondrit bij de elfstedentocht had gemaakt. Toen mn account maar niet werd geactiveerd heeft ijsmeis dat spamwerk voor me gedaan. Waarvoor dank.quote:Op woensdag 27 december 2006 02:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hey!![]()
http://forum.crxclubholland.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1584
Ja, die zie ik ook vaak in golfjes!quote:
Leuk wagentje.quote:Op maandag 25 december 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, dat is m. Ik heb er een uit eind oktober 1988, dus veel nieuwer zul je ze niet tegen komen
Nee, ze is op kenteken gezet in oktober 88. Bouwdatum moet je even bij Citroen navragenquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
En inderdaad is het een van de allerlaatsten. Ze is gebouwd in oktober 1988.... En de productie is gestopt in....Oktober 1988!
Nee man, gewoon ORGA nummer opzoeken onder de motorkap !quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ze is op kenteken gezet in oktober 88. Bouwdatum moet je even bij Citroen navragen
Juistquote:Op vrijdag 29 december 2006 22:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee man, gewoon ORGA nummer opzoeken onder de motorkap !
Project omdat ik haar op wil knappen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 03:12 schreef PNG het volgende:
Waarom het een project heet is me wonder eigenlijk, en ksnap eigenlijk niet waarom je dan geen BX hebt gekocht. AX zuigt, Visa stiekem idem, eend leuk, en BX idem, magoed, ik ben beetje raar......
Klopt, BX stond ook op de lijst, maar die is duurder in de vaste lasten. En je ziet ze nnog te vaak. Pllus de leek ziet het verschil niet tussen een BX type 1 en een type 2 of 3, dus heeft niet eens in de gaten dat er iets ouds en tofs langsrijdtquote:Op zaterdag 30 december 2006 03:19 schreef PNG het volgende:
Geloof stiekem niet dat je dit nu 2 jaar gaat rijden, en voor 500 euro vind ik het nog best veel, koop je ook een 1.4 BX voor in redelijke staat als je ff zoekt.
Dank je! Je zult haar 28 januari wel zien! Hoef je ons dus ook niet van het station te halenquote:Op zaterdag 30 december 2006 03:29 schreef PNG het volgende:
Verder heel veel lol, plezier, geluk en fun gewenst met je eerste auto !!!!
Wat is er leuk aan een japanse auto? Dit heeft tenminste karakter, hele hoge funfactor. Speed and reliability aren't everything.quote:Op maandag 25 december 2006 22:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik heb eens in een Visa meegereden en het is formidabel, zo lekker. Wil graag eens zelf achter het stuur.quote:Op dinsdag 26 december 2006 00:09 schreef mien-moeke het volgende:
Toch vraag ik me af of zo'n apparaat wel enigzins comfortabel rijdt.![]()
Mijn ex-schoonvader had een Visa. Rijden prima, hoor.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:26 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik heb eens in een Visa meegereden en het is formidabel, zo lekker. Wil graag eens zelf achter het stuur.
Bij mij zit er wel een radio in, maar die moet vrij hard voordat je goed kan horenquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef Alexxxxx het volgende:
De eerste puntje achter de rug, tankdop zit weer waar hij hoort. En nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan, anders raak ik die onderweg kwijt
En ze rijdt prima! Vooral bij 80 is het heerlijk! En het motorgeluid is ook OK, ik hoef voorlopig nog geen radio
Haha,vooral aan kentekens jaquote:Op zaterdag 30 december 2006 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, maar op het audi forum hebben de meesten een hekel aan Visa's en kentekens dus daar kom ik niet meer
Hmmm, 130 in mijn eend is op de GPS 114...quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:24 schreef eer-ik het volgende:
mijn top is 131 op de snelweg.
Op mijn teller.
Die maar 1 km/u afwijkt van de snelheid die de GPS weergeeft btw
Nee nog niet. Eerst uitmesten.quote:Op zondag 31 december 2006 16:44 schreef vannelle het volgende:
Heb je ook wat interieurfoto's?
Ze is wel redelijk schoon hoor. Ik wil alleen de puntjes op de i nog zettenquote:Op zondag 31 december 2006 16:51 schreef 2cv het volgende:
Moet je iegen vuil er uit of dat van de vorige eigenaar ?![]()
Cool! Zoeen vista heb ik ook nog eens gehad, precies deze kleur. Dacht eigenlijk dat de voorkant iets anders was, maar dat is misschien de herinnering.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
...
Vrijdagmiddag of zaterdagoachtend rij ik via Amsterdam naar Den haagquote:Op maandag 1 januari 2007 12:21 schreef BoJo het volgende:
Gaaf Alexxx, wanneer kom je buurten in Amsterdam?![]()
Enne gaan we dit jaar daarmee de Ring over?![]()
Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:27 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
Cool! Zoeen vista heb ik ook nog eens gehad, precies deze kleur. Dacht eigenlijk dat de voorkant iets anders was, maar dat is misschien de herinnering.
Veel plezier ermee!![]()
Mijn ex-schoonvader had eerst een Visa1 en later een 2. Allebei met de beschuitbus naast het stuur.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes.
[afbeelding]
Foto van de visaclub (ja, ik ben lid)
jups die was het, en dan in jouw kleur, eendjesblauwquote:Op maandag 1 januari 2007 12:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dit is de tweede neus, jij hebt een varkensneus gehad denk ik. Die was zo lelijk dat bijna niemand hem kocht. Na de facelift werd de Visa alsnog een succes.
[afbeelding]
Foto van de visaclub (ja, ik ben lid)
Hehe, gebroederlijkquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
2cv heeft me vandaag geholpen met het slot van de achterklep. De Visa poseert hier dan ook gebroederlijk naast een stuk van zijn eend.....
Was je van plan om nog iets met die eend te gaan doenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
En hier is de Visa op de achtergrond te zien.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef 2cv het volgende:
Alex niet, ik wel (die koets gaat weg naar iemand met geld, tijd en een lasapparaat).
Zou een mooie kattenren zijn! Of kippenhokquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef 2cv het volgende:
Alex niet, ik wel (die koets gaat weg naar iemand met geld, tijd en een lasapparaat).
Zolang hij maar binnen staat dan, waar het droog en warm is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zou een mooie kattenren zijn! Of kippenhok
Of een boomhut voor de kinderenquote:
Alexxxxx, Ik heb absolute aanrader voor je;quote:
Is echt topspul, snap echt niet dat dat spul niet bekend is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:09 schreef Alexxxxx het volgende:
goede tip!
Waar koop ik het? Bij de Halfords niet zien staan bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is echt topspul, snap echt niet dat dat spul niet bekend is.
Makkelijk aan te brengen, en blijft niet vet ofzo. Echt super.
Het is ook te koop in Grijze kleur.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
het zijn alleen geen zwarte bumpers...... ze waren al grijs toen ze uit de fabriek kwamen
Mooie 323 zegquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:18 schreef garnage-patrick het volgende:
of, je spuit ze in mat zwart op. iets meer werk, maar blijven langer zwarten ook mooi zwart, en beschadigingen kan je mooi wegwerken.
zelf ervaring~~
edit:
deze moet wel werken.
http://img412.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0081nd0.jpg
mijne in antraciet gedaan trouwens.
Ik reageerde dan ook niet op jouquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:21 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Het is ook te koop in Grijze kleur.![]()
Daarom poste ik het ook
"beschikbaar in twee kleuren, zwart en antraciet"
Ik zou nooit en te nimmer een Nederlandse vlag op mn auto plakken. Maar ik ben gek op Frysk vlagvertoonquote:Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef eer-ik het volgende:
Op die 2e foto lijkt het net of je een klein vlaggetje bovenop je wagen hebt staan
Weet ikquote:Op zondag 7 januari 2007 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zou nooit en te nimmer een Nederlandse vlag op mn auto plakken. Maar ik ben gek op Frysk vlagvertoon
Je kán de eerste zijnquote:Results 1 - 10 of about 70 for "Citroën Visa" engine swap V8. (0.25 seconds)
geen spoilert, zoals op de Audi?quote:Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef eer-ik het volgende:
Op die 2e foto lijkt het net of je een klein vlaggetje bovenop je wagen hebt staan
Lipje heeft een spoiler op zn audi.quote:Op maandag 8 januari 2007 00:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Audi?
Spoiler?
ik heb geen flauw idee waar je het over hebt...
Mja, ik wil wel luchtgekoeld houden, dus als er al een engine swap komt, komt er een Detroit Diesel V12 in.quote:Op maandag 8 januari 2007 00:47 schreef hermandeperman het volgende:
Ik denk wel dat je een van de eersten bent die z'n aantal cylinders verviervoudigd
quote:Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Lipje heeft een spoiler op zn audi.
[afbeelding]
V12 in een Visaquote:Op maandag 8 januari 2007 01:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik wil wel luchtgekoeld houden, dus als er al een engine swap komt, komt er een Detroit Diesel V12 in.
hehe geniale reclamequote:Op maandag 8 januari 2007 01:14 schreef Geqxon het volgende:
Je kent hem vast al, maar toch
http://youtube.com/watch?v=WJ2pQpZI7Ng
Tis net een vrouw met een snor.quote:Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Lipje heeft een spoiler op zn audi.
[afbeelding]
Misschien kom ik dan ook nog wel even langspruttelen met de eendquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
We kunnen ook ff samen gaan, scheelt in de beznine kosten en gezelligheid! Ik ben al eens in de haven geweest (met Lytse man van BMF), maar dat was met de TKD, verder wel ff een rondje gereden maar weinig foto's gemaakt.
Ik weet dat hij van een Visa verzamelaar uit Nijmegen komt, dus ga daar maar van uit jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 19:37 schreef EsDe het volgende:
ah Nijmegen! stond die altijd samen met nog zo'n zelfde wagen op een verlaten pleintje met garageboxen eromheen heel toevallig?![]()
Kan me namelijk herinneren dat ik vroeger vaak ging voetballen op zo'n pleintje waar altijd 2 van die visa's stonden, volgens mij was die eigenaar ook een visa-holic, om de paar maanden stonden er wel weer 2 anderen...!![]()
Héndig sjieke situatieschets mén!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Hier een situatieschets van de situatie op mijn oprit. Een erg lastige voor een beginnend bestuurder als ik
Met dat ding niet nee..quote:Op donderdag 21 december 2006 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag heb ik mijn rijbewijs van het gemeentehuis gehaald. Ze is nu ook verzekerd, zonet online geregeld. Meteen ook maar lid geworden van de ANWB (Wegenwacht Nederlandservice). Je weet nooit wat er gebeurt onderweg.
Alsof jouw 1e auto perfect is/wasquote:
geen problemen mee gehad, behalve een falende startonderbrekingquote:
Beginnersgeluk dus.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:52 schreef lipje het volgende:
[..]
geen problemen mee gehad, behalve een falende startonderbreking
m'n ouders hadden vroeger ook een klein blok in hun Visa hangen. Die haalde de 110 net. Zal dat ook een 600CC zijn geweestquote:Op maandag 8 januari 2007 00:33 schreef Alexxxxx het volgende:
ja, 1.4, dat blok is dus MEER dan twee keer zo groot he?
Nee, waarschijnlijk een 650cc of heel misschien eventueel een 602cc. Maar dan heeft iemand ooit een (nog) lichtere motor in die Visa gelegd (namelijk die van een Eend, Dyane of Ami of ACAdiane of LNA of Axel of Mehari).quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:48 schreef HansU het volgende:
[..]
m'n ouders hadden vroeger ook een klein blok in hun Visa hangen. Die haalde de 110 net. Zal dat ook een 600CC zijn geweest
Ha, te laat!quote:Op maandag 5 februari 2007 11:57 schreef Pumatje het volgende:
omg, laat ik gewoon maar niet reargeren en dit allemaal aanzien...
Een eend is cult.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:17 schreef 2cv het volgende:
Ach, ik heb 1500 gulden (750 pleuro) voor m'n Eend betaald en toen deed de motor het niet eens ...
que?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:38 schreef Devilnl het volgende:
dat krijg je als student zijnde he. dan ga je huilen over 500¤ (@Pumatje)
Maar dood wil je er niet in gevonden wordenquote:Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
que?
neem eens een kijkje?
Project: Honda civic ed7
500 euro is veel geld ja als je er veel beter voor had kunnen krijgen.
had een lekker civicje gekocht waar je nooit iets aan hoeft te onderhouden van 1986 ofzo, met techniek die je nu nog niet op citroens aantreft, maargoed.
hobby..zoiets?
Tja, de een wil een leuke auto, de ander een "goede". Want een Civic die nooit onderhouden is, is natuurlijk ook niks.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef Pumatje het volgende:
500 euro is veel geld ja als je er veel beter voor had kunnen krijgen.
had een lekker civicje gekocht waar je nooit iets aan hoeft te onderhouden van 1986 ofzo, met techniek die je nu nog niet op citroens aantreft, maargoed.
hobby..zoiets?
vind ze wel lekker rijden hoor die 1st en 2nd generatie civics, de 4e en daarna nog lekkerder natuurlijk ( 8e heb ik nog nooit in gereden dan )quote:Op maandag 5 februari 2007 18:51 schreef Devilnl het volgende:
vind die Civics ook niks..
stuiter bakken..
okay mijne heeft ook stugge vering, heb ik ook niet om gevraagt.
geef mij maar het "zweef" gevoel tbh
Ik rijd dan ook niet in een Citroën van nu he grapjas?quote:Op maandag 5 februari 2007 19:09 schreef Pumatje het volgende:
Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel.
In '88 "al" onafhankelijke wielophanging! Wow!!! Enneh... Ik ben nog geen hedendaagse Citroëns in dit draadje tegen gekomen. (maar verder wel handig om als afdwaling te gebruiken natuurlijk) Ik ben dan ook voornamelijk Citroën-liefhebber als het de oude meuk betreft. Ook al worden er tegenwoordig best wel weer leuke technieken toegepast.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:09 schreef Pumatje het volgende:
En betreft mijn opmerking met techniek en dergelijke, je moet het wel beetje met korreltje zout nemen natuurlijk. Maar in 88 reden alle civics al met Onafhankenlijke wielophanging voor en achter, en persten ze 120 pk uit een colafles, dat soort dingen. Citroen's van nu zijn nu niet bepaald technische hoogstandjes, wel zeer comfortabel.
maargoed, elkaars liefde respecteren stelde ik al voor, en ben er een post of 2 geleden al mee begonnen.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:25 schreef patje74 het volgende:
[..]
In '88 "al" onafhankelijke wielophanging! Wow!!!
In een massaproductie auto @ 1988 .. geef nog eens een paar voorbeelden dan als je wilt
Enneh... Ik ben nog geen hedendaagse Citroëns in dit draadje tegen gekomen. (maar verder wel handig om als afdwaling te gebruiken natuurlijk) Ik ben dan ook voornamelijk Citroën-liefhebber als het de oude meuk betreft. Ook al worden er tegenwoordig best wel weer leuke technieken toegepast.
Wees gewoon eerlijk, die korreltjes zout van je kunnen we met een gerust hart zoutbergen gaan noemen. Zo;n civic heeft weinig revolutionairs neergezet. haha
Dit staat uiteraard los van het feit dat ik het wel een geinig wagentje vind trouwens.
Enneh... elkaars liefde voor bepaalde wagens respecteren? Ik zou zeggen, start daar dan nu maar mee!
eensch isquote:Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef 2cv het volgende:
Een Citroën koop je ook niet als racewagen Pumatje, ik denk dat dat iets is wat je niet moet vergeten. Want als je zo gaat rekenen is er maar 1 auto goed, en dat is de auto die het hardst over die nerdbergring kan (geen idee welke dat is, en het kan me ook werkelijk geen ene donder schelen). Dan zal die sivvik het ook wel afleggen. Ergo: eindeloze en vooral zinloze discussie.
Nee, het is een creditcard. Valt die 500 euro misschien toch nog mee...quote:Op maandag 5 februari 2007 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Visa, ook al zitten er ramen in, het is geen Windows....
En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:25 schreef Turquaz52 het volgende:
... ik ben wel stil.. want zo kunnen we eeuwig doorgaan, je hebt van die mensen die dus niet begrijpen dat de civic de visa van alle kanten in maakt![]()
Amen to thatquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten.
*kuch* citroen AX Sport *kuch* Citroen VISA GTI *kuch* BX GTI 16v *kuch*quote:Op maandag 5 februari 2007 21:04 schreef Pumatje het volgende:
oke, voortreffelijke wegligging, bij het ritje rond de boulevard misschien, wil best een ritje nürnbergring doen met een citroën naar jou keus uit 88, en met een civic uit 88... mijn maag doet pijn van het lachen oke, that's it..stop
gna gna.. die zitquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En je hebt mensen die niet begrijpen dat een auto meer is dan een verlengde van je lul, maar dat je ook autoliefhebber kunt zijn door een merk dat zijn charmes uit geschiedenis en herkenning haalt te liefhebben. Dat kan dus ook zonder alleen maar veel PK's en je petje scheef te zetten.
Jij bent modquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat die Civic nou maarmoi in de civic topics, ik hoef die bagger niet op mijn oprit of in mijn Visa topic. Klaar.
Als mod hoor je onpartijdig te modden. En dat kan ik niet in dit topic. Dus TF is de mod van dit topicquote:
'even' een nieuwe erin stoppenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Koppeling gaar, over een paar weken nieuwe er in stoppen.
Nee, ik ben niet bang dat de auto me arm gaat maken. Ik ga pas dingen veranderen en repareren en zo als er geld is. Mijn wekr is op fietsafstand, dus het is geen probleem dat ie nu een paar weken stil staatquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:33 schreef Googolplexian het volgende:
Gefeliciteerd hoor![]()
Ben je alleen niet bang dat zo'n auto je arm gaat maken? Je zegt zelf al: project...
Frans of Japans ... 19 jaar oud dus vrijwel alles moet al een keer vervangen zijn, lijkt me.
Als eerste auto zou ik zelf gaan voor betrouwbaarheid, zeker als m'n budget beperkt was... Dus dan maar een tijdje tuffen in een nietszeggende, 13 in een dozijn Jap voor weinig en sparen voor een BXgrapje Snoek, ofzo. tuurlijk ... ook heel duur om 'm precies zo te krijgen / houden als je wilt maar dan heb je een buffer.
Ja, opknappen dus, en wellicht nog iets anders leuks wat ik nog niet kan veklappenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:50 schreef SRS-Engineering het volgende:
Wat is nou het project ? zelf heb ik een VW golf 1.1C die ik aan het opknappen ben.
Volgend jaar Golfje = old timerquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:54 schreef SRS-Engineering het volgende:
Misschien, moet ik natuurlijk wel foto's maken en dat kost tijd en dat heb ik niet zo heel veel. Maar ik zie wel even.
quote:
Ja klopt, er moet nog wel wat aan gebeuren. Wielkasten achter zijn verrot moeten nieuwe stukken in.quote:Op zondag 18 februari 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Volgend jaar Golfje = old timer
Mee eens! Hieronder mijn AX'je uit 1989 met 110k op de klok. Afgezien van een geluidje linksvoor in de ophanging loopt het blokje super! Verder natuurlijk ook erg comfortabel inderdaad, ben er ook heel erg tevreden mee, met dit autootje. Gaat in principe ook niet meer weg, deze kunnen mijn meissie en ik gewoon oprijden. (Heb er ¤ 475,= voor betaald, ondertussen wel remschijfjes plus leidingen nog laten vervangen..)quote:Op zondag 18 februari 2007 21:36 schreef Wiebelkont het volgende:
Puik man. Toffe auto. Hoop inderdaad wel, zoals al werd gezegd, dat je hem goed rijdend kan houden. Dan heb je er een goed ding aan. Mijn peugeot is uit '89, en ik kan nu uit ervaring zeggen dat franse auto's toen al erg bij de tijd waren. Heerlijk comfortabele stoelen, en zelfs met een 1.1 motor nog 160 rijden op de snelweg.
Ik zou nog graag zo'n BX rijden though, liefst de GTI uitvoering
Die AX is dan weer minder favoriet bij mij.. ik kende vroeger iemand die er eentje had, en bij een inhaalmanouvre maakte hij zo weinig snelheid, dat hij uiteindelijk terug achter zijn voorligger moest gaan rijden om niet bovenop een tegenligger te klappenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:15 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Mee eens! Hieronder mijn AX'je uit 1989 met 110k op de klok. Afgezien van een geluidje linksvoor in de ophanging loopt het blokje super! Verder natuurlijk ook erg comfortabel inderdaad, ben er ook heel erg tevreden mee, met dit autootje. Gaat in principe ook niet meer weg, deze kunnen mijn meissie en ik gewoon oprijden. (Heb er ¤ 475,= voor betaald, ondertussen wel remschijfjes plus leidingen nog laten vervangen..)
[afbeelding]
Op zich vind ik de auto nu snel zat, ik zal misschien later als ik wat meer ervaring heb, wel een snellere auto willen. Enige wat ik wel zou willen, is een wat stijver chassis. Hij hangt nogal bij scherpe bochten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:17 schreef eer-ik het volgende:
precies hetzelfde heb ik hier thuis met de sprinter, en de 2cv
Met die 2cv kan het me niet zoveel schelen, want 't is niet de dagelijkse auto, maar wat betreft die sprinter kan ik me er kapot aan irriteren.
130 is ook echt z'n max.
Ik heb ook nog een tijdje in een AX GTi gereden, en dat vond ik nog wel een lekker bakkie
Was vrij rap ook enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |