Ik vind jou d'r ook niet echt het type voor om dat vervelend te vinden Jessie, maar ik dacht, ik vraag het evenquote:Op donderdag 14 december 2006 22:11 schreef jessie het volgende:
Hahahaha doe niet zo gek Leah. Als ik iets dom vind is het wel dat kinderfeestjes orgineel moeten zijn. Wij hebben dus na het schilderen op het grasveld gerend met de kinderen. Tikkertje verstoppertje achter de 3 bomenMaar dat is niet echt ruw.
de goedkoopste zijn 50 euro... en vanaf dan kan je het zo gek maken als je zelf wil....quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:08 schreef lady-wrb het volgende:
wat kost dat nou, zo'n springkussen huren?
niets om je voor te schamen hoor, ik heb het ook!quote:Op maandag 18 december 2006 12:37 schreef livelink het volgende:
Dit soort weken zijn echt een gekkenhuis, wat dat betreft. Een kerstdiner op school, een kerstborrel op de BSO en een kerstborrel op het KDV. En voor alles moet je als ouder ook maar weer iets doen en maken. En eigenlijk moet ik ook nog kerstcadeautjes kopen en een verjaardagsfeestje gaan voorbereiden voor Katja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus echt geen leuk aspect vindt van het moederschap. Vantevoren wist ik al dat ik verschrikkelijk tegen school en alles wat er mee te maken had op zou zien, maar nu het eenmaal zo ver is, is het bijna nog erger dan ik al dacht.
Als ouder heb ik weer dezelfde verschrikkelijke faalangst die ik als kind ook al had. Zodra ik een briefje krijg van school, schiet ik al spontaan in de stress. En dan heb ik voordat we kinderen kregen met mijn vriend wel afgesproken dat hij het hele schoolgedoe voor zijn rekening zou nemen, maar in de praktijk werkt dat dus niet zo.
Sorry, voor mijn wat depressieve post en ik schaam me er ook echt wel voor, maar ik vind dit soort dingen dus echt vreselijk.
he muts, je moet eens niet kijken naar wat je niet kan. kijk nou eens naar wat je WEL kan.quote:Op maandag 18 december 2006 13:06 schreef livelink het volgende:
Ja, dat kan wel. Ach, ik maak me ook gewoon druk om niks. Er is altijd veel te veel eten op dit soort gelegenheden, maar toch... het voelt gewoon als falen. En ik kan ook nog altijd mijn vader vragen om iets te maken, hij is er erg goed in en heeft ook al wel voor mijn nichtjes dingen gemaakt voor diners en borrels en zo. Het is gewoon vervelend om telkens weer tot de conclusie te komen dat je dingen niet kunt (en dat is voor mij ook min of meer de associatie die ik heb met scholen, alleen maar geconfronteerd worden met alles wat je niet kunt).
he dat heb ik nou ookquote:Op maandag 18 december 2006 21:19 schreef jessie het volgende:
Ik ben al blij te horen dat ik niet de enige ben die dat dus zo ervaart
Dan maar nietquote:
hier heb je paasontbijt en voorleesontbijt. dat wordt geheel gesponsord door albert heijn, die pal tegenover de school een grote winkel heeft.quote:Op maandag 18 december 2006 21:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat leuk dat kerstdiner! Hier doen ze wel altijd een kerstontbijt, met eierkoekjes en krentebollen maar ook bruine boterhammen. Als drinken kunnen ze kiezen tussen appelsap en sinaasappelsap. Erg verantwoord dus en ik ben daar ook erg blij mee. Wat over is wordt altijd verdeeld over de vrijwilligers, weggooien is zo zonde!
ah, het is dus goedgekomenquote:Op woensdag 20 december 2006 20:50 schreef Rewimo het volgende:
De flapjes met appel deden het hier ook goedChristan heeft er zelf twee opgegeten
15 minuten op 230 en 5 op 220. Het moest eigenlijk op 225 maar die kent mijn oven nietquote:Op donderdag 21 december 2006 08:47 schreef lady-wrb het volgende:
op welke temp. heb je gebakken?
Daar zou ik ook niet zo'n fan van zijn eigenlijk... Hoe komt dat zo, dat je de haren van een jong kind verft?quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:22 schreef Ticootje het volgende:
omdat we er toch niet zo'n fan van zijn al dat geverf.
Ja, maar een kind van die leeftijd hoeft er toch helemaal nog niet volwassen uit te zien?quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Gister hebben we hier lekker de haren geverft voor de kerst. Priscil had lichtblonde haren die geblondeerd waren met flink wat uitgroei, omdat we er toch niet zo'n fan van zijn al dat geverf.
Maar dat is wel haar eigen kleur? Anders blijf je natuurlijk bezig...quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Nu hebben we haar haartjes donkerblond gemaakt. Een heel ander gezicht! Wat lijkt ze volwassen zeg. Het kind is er gelijk een beetje af. Ik had het haar mooi gefohnt en in model gebracht. Ze was helemaal trots! Ze kon er niet vanaf blijven...
Ik hoef er ook niet de hele tijd bij te blijven, maar ik wil toch wel graag even zien waar Freek terecht komt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:43 schreef livelink het volgende:
Wij lopen even mee naar het huis toe, zodat we weten waar ze is, wisselen telefoonnummers uit en dan ga ik weer. En dan halen we Katja op een gegeven moment zelf weer op. Als andere kinderen bij ons komen spelen gaat het precies zo. Ik blijf er niet de hele tijd bij, dat kan ook niet want dan zit Job er ook de hele tijd bij. Bij ons op het plein mag Katja gewoon alleen bij vriendjes naar binnen, als ze het maar altijd even vraagt of komt zeggen.
Ja haar eigen kleur is ook donkerblond. Vandaar dat ik het maar weer donker heb gemaakt, met dat licht blond blijf ik bezig, en het is nu niet echt goed voor het haar...quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is wel haar eigen kleur? Anders blijf je natuurlijk bezig...
Heb je helemaal gelijk in hoor! Staat haar goedquote:Op zondag 24 december 2006 17:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja haar eigen kleur is ook donkerblond. Vandaar dat ik het maar weer donker heb gemaakt, met dat licht blond blijf ik bezig, en het is nu niet echt goed voor het haar...
Djen is ook bijna 12 en die heeft al aardig intresse in jongens. althans ze weet wie ze een lekker ding vind, denkt overal bij door wat er gezegd word en is nog heerlijk onschuldig, maar ik weet dat dat heel snel gaat veranderen. Nog een paar maandjes en dan gaat ze naar de grote school, dan is ze echt het kleine meisje niet meer.quote:Op zondag 24 december 2006 21:35 schreef Ticootje het volgende:
ze is 11, bijna 12. We hoeven gelukkig nog niet de jongens buiten te houden..;) Nog niet echt intresse..
Dat gaat inderdaad automatisch hoor. Hoef je niet zelf achteraan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:17 schreef jessie het volgende:
Waneer kregen jullie een oproep voor de schooldokter. Die krijgen ze bij 5 jaar toch? Daar hoef je zelf toch niet achteraan?
Volgens mij ben ik er nooit geweest als kindquote:Op zondag 7 januari 2007 09:19 schreef Troel het volgende:
Of niet vragen, want schoolartsen zijn toch maar stom.
137 cmquote:Op zondag 7 januari 2007 09:30 schreef Stout het volgende:
hier gaat het per school, en dan worden alle kinderen die in dat schooljaar 6 worden opgeroepen. Merijn was dus al bijna 7 voor ie aan de beurt was en Timo net 5... kids zijn van school veranderd en de oude school was als laatste aan de beurt en de nieuwe als eerste
Beiden overigens goed gekeurd... t worden lange mannen (goh wat een verrassing... merijn is nu 7 jr en bijna 3 mnd en 137 cm.....), hun oren doen het (dat was wel een verrassing, soms denk je wel eens dat ze stokdoof zijn) en hun ogen waren prima.....
`quote:Op maandag 8 januari 2007 11:51 schreef Troel het volgende:
Kun jij daar uberhaupt pasvorm in ontdekken
Heb je geen klassenlijst dan? Hier hebben we een lijst met alle namen en adressen. In de kleutergroepen werd die aangevuld als er nieuwe kinderen bij kwamen. Dat gebeurt in groep 3 niet (eh o, wacht, bij ons dus welquote:Op maandag 8 januari 2007 15:57 schreef livelink het volgende:
Voor Job krijg ik gelukkig nog kleren doorgeschoven van vriendinnen. Voor Katja niet meer en dan valt het pas op hoe snel zij nu uit kleren groeit en hoe vaak je eigenlijk nieuwe kleren moet kopen.
Ik ben nu bezig met Katja's traktatie voor morgen. En eigenlijk had ik geen idee hoeveel ik moet maken. Kom ik net op het briljante idee om de groepsfoto van een paar maanden geleden er eens bij te pakken.
Blijkt dat er toen al 30 kinderen warenen er zijn er hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar bijgekomen sindsdien. Ik heb dus echt niet genoeg en ik moet straks weer terug naar de winkel.
En bij de BSO waren al 19 kindjes en dat vond ik al zo veel.
Dat klinkt me echt vreemd in de oren (niet dat jij iets aan die situatie kunt doen natuurlijk). Zowel bij Christans oude als zijn nieuwe school zijn er klassenouders die als het ware het contact houden tussen de juffen en de ouders als er iets georganiseerd moet worden.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:09 schreef livelink het volgende:
Als we al klassenmoeders hebben, zijn ze bij mij in ieder geval onbekend. Het contact dat ik heb met school is echt bijna niks en ik heb ook tot nog toe geen enkele ingang gevonden om meer in contact te komen.
Wel de oudste maar er zitten nog 2 van die lange einden in de klas... maar die hebben ook ouders die erg lang zijn.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
137 cmbekopenvalsmilie wat een eind zeg ! is hij de langste van de klas?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:10 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn kinderen toch ook naief he eigenlijk??? Wel lief hoor.
Gister ging ik dus de was doen, en dan raap ik gewoon overal de washopen weg. Nu was het toevallig dat Priscil haar broekje in de badkamer had laten liggen (in plaats van in de wasmand te doen) en ik zag dus dat het moment was aangebroken dat we dubbel zoveel maandverband moeten gaan aanschaffen.
Dus ik vraag vanmorgen, "Lieverd ben jij "je weet wel"?" Zei : "nee hoezo?" Ik: "nou je broekje lag in de badkamer en was erg vies" Zei: "Ja ik wist ook al niet wat het was..."
Ze wordt toch wel erg groot nu hoor..
Lief he?quote:
Oeh, dat had ik echt niet gewild! Ik vond 't al erg genoeg dat ik 't uberhaupt moest vertellen... Had ik echt geen zin in. Vervolgens ook nog eens net dat weekend een weekend naar een vakantiepark (met zwembadquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef lady-wrb het volgende:
krijgt ze nu wat van je ?(afgezien van maandverband dan)
ik kreeg een kadootje van mijn moeder en geld van mijn vader
ik voelde me op die dag best speciaal ondanks alle ellende
Ze is nog heel jong, toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:26 schreef Ticootje het volgende:
Oh we maken er geen feest van hoor!!!
Jeetje dat had ik zelf ook niet gewilt!!! We moeten nog maar zien of het aanhoud of dat het gewoon eenmalig was.. Ik hoop voor haar dat het gewoon voorlopig nog even wacht. Ik was zelf meteen elke maand aan de beurt. Misschien doet zei nog even een paar maanden overslaan hierna...
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***quote:
Mwah, ik vind 11 dus redelijk jong. Da's nog basisschoolleeftijd. Wat ik me herinner, is dat bij mij op de basisschool twee meisjes ongesteld waren. Op de middelbare school begon 't in de eerste ineens steeds meer voor te komen, maar toen waren de meeste 12 a 13.quote:Op woensdag 10 januari 2007 06:22 schreef Stout het volgende:
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***
Wacht maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.
Want nu is ze ongesteld..![]()
Waar je al niet blij mee kan zijn!
nou kijk, je dochter ziet het ook als een feestjequote:Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.
Want nu is ze ongesteld..![]()
Waar je al niet blij mee kan zijn!
ja ik dacht ook dat ze daar gevoelig voor was, maar dat vind ze dus helemaal niet erg, ze trekt hem met plezier aan, doet daar haar beheften in en meld ook niet als hij vol is of wat dan ook en plast hem met 'plezier' net zo lang vol tot ze er doorheen zou gaan zelfs.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
juist omdat we al in onze ogen veel geprobeerd hadden dachten we aan fok in de hoop een tip te krijgen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:23 schreef bixister het volgende:
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
daar is ze doorgaans niet gevoelig voor. En zou zo ook niet weten hoe ik haar in deze zou kunnen belonen, als ik met een krusjes systeem zou werken ofzo bij iedere dag dat ze droog is, is ze het type als ze het zelf in de hand heb dat ze gewoon het aantal kruisjes behaalt wat ze nodig heb om iets te krijgen en daarna weer vervalt in het oude. Of als ze een dag geen kruisje krijgt om dat het gestelde niet gehaald is doodleuk kan melden, nou jammer dan, maar volgende keer beter.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
en belonen als het goed gaat???
veel verder als het antwoord weet niet kwamen we idd nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
ik ben zo bang als ik haar te lang in een luierbroekje stop ze helemaal gemakszuchtig word en er helemaal niet meer voor wil 'werken', wil proberen het op de wc te doen. Het maakte haar overigens niets uit toen ik zei haar ook in de luier nar school te doen of haar vroeg of ze het niet raar vond dat zij steeds een natte broek had en de rest van de klas niet (maar het wel bij haar zien, voelen, ruiken)quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:15 schreef jessie het volgende:
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.
ik wist dat iemand van hier idd de douche gebruikte, hebben we dus ook getest. ondder de douche zetten zodra ze vies was, schreeuwn, gillen, huilen, krijsen als we haar erheen brachten en op het moment dat ze er onder staat vind ze het maar wat mooi.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:11 schreef Angel22 het volgende:
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...
En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
hier op school wassen ze d'r een beetje en krijgt ze schone kleertjes aan mocht het opgemerkt zijn door de juffies. Maar kan allicht eens kijken wat er mogelijk is (heb volgende week toch een ouder avond)quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef Angel22 het volgende:
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.
Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
jep is ook rot, maar ik vind het ook rot om (wij hebben de douche techniek geprobeerd in de tijd dat ze express alles onder plaste omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen) de complete kledingkast van zowel haar en jayden meerdere keren in de week in de was te hebben, speelgoed en boeken weg moet weggooien omdat ze geen zin had om even naar beneden te lopen (of desnoods het potje te gebruiken van de kamer ernaast)quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche...Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:03 schreef knorretje het volgende:
(alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)
ze is nog steeds wel naar mijn idee snel grieperig, fulltime in de winter verkouden, incl ooronstekingen, koorts, moeheid etc. Ze heb niet veel weerstand ofzo van haar eigen maar is ook niet meer zo enorm ziek als destijds (met zulke extreem hoge koorts en andere enge dingen) Ze hebben nooit iets gevonden wat de aanleiding kon zijn in elk geval.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef livelink het volgende:
Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
moeilijk om daar antwoord op te geven ik weet niet hoe zij zich daar onder voelt namelijk, ik zelf zou het zelf ook vreselijk vinden, maar krijg ook weer niet de indruk van haar verhalen en haar algemene gedrag dat ze het erg naar vind ofzo. Ze weet niet beter ook, ze is gewoon een heel klein, ielig bleek wichtje die je al snel als je d'r ziet onder je hoede wil nemen, wil 'verzorgen' en zo wordt ze ook altijd door andere kinderen benaderd in groepsverbanden. Ze is de kleinste, (nu niet meer de jongste) de ieligste, de kleinste ook in bepaalde gedragingen (bv een hele korte spanningsboog etc) is erg aanhankelijk en klampt zich ook erg makkelijk aan je vast (tot vervelends toe zelfs) ze kan bv je erg aanklampen, je bedelven onder kusjes, je knuffelen, je aaien, strelen en dat gedurende uren achtereen, of ze je nu echt kent of je gewoon nog maar net hebt ontmoet en je wordt goedbevonden door haarquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:00 schreef sombie het volgende:
[..]
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
zou natuurlijk kunnen, nooit daar zo over nagedacht op die manier eigenlijk. Is wel een puntje om even te onthoudenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:26 schreef YPPY het volgende:
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
Wat mij in Judo aanspreekt, naast zelfbeheersing en discipline, is dat hij inderdaad ook z'n krachten leert kennen. Hij is in vergelijking met z'n klasgenootjes een stuk sterker en het is een binnenvetter. Als hij ergens niet over wil praten, wordt hij kwaad en op zulke momenten is hij in staat om ijzer met handen te breken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Als Christan klaar is met zijn zwemlessen (diploma A dan in elk geval) ga ik hem een paar proeflessen judo laten volgen, om te kijken of hij dat leuk vindtMij lijkt het wel wat, ze leren er zelfbeheersing en discipline in speelse vorm, hij is nogal groot en dus lijkt het me goed als hij leert zijn lichaam goed te beheersen.
We hebben hem vooraf al wel duidelijke gemaakt dat Judo alleen iets is wat je tijdens de les/wedstrijden doet, en dus niet op het schoolplein bijvoorbeeld. Want dat het net zoiets is als iemand neersteken met een mes.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef Angel22 het volgende:
Hamer er asjeblieft wel op dat judoen niet iets is om te gaan gebruiken als je kwaad wordt en dat judoen dus in princiepe alleen op de mat gebeurd en niet op school.
Door datnu al er in te "pompen" is het ater als hij ouder wordt alleen maar voordeel want mocht hij wel wedstrijden gaan doen enzo ( verre toekomst) dan heb je een probleem als je buiten de mat ook judo gebruikt tenzij je echt uit pure noodzaak het nodig hebt.
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:19 schreef Angel22 het volgende:
HIer weer een domper op het ziekenhuis verhaal.
Damien zou morgen geopereerd worden aan zij keel- en neusamandelen maar dat gaat dus niet door.
Nee Damien is niet ziek en de ok zat ook niet vol...
Nee... ze weigeren om op de poli-o.k. Damien met een infuus onder narcose te brengen.
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de anesthesist en ik heb die man zowat over zijn buro heen getrokken... woest was ik...
Hij ging de procedure uitleggen en begon dus over het bewuste kapje. Nou raakt Damien daar volledig van in paniek dus dat gebeurd gewoon niet meer. Dus ik vertelde dat op een nog rustige manier... krijg je een reply terug van die arts "nou mevrouw u heeft geen keus, hij MOET" nou sorry hoor maar daar gingen mijn haren van overeind staan!!!! Ik reageerde nogal fel met "het enige wat mijn kind MOET is poepen en plassen!!!"
Ik vind het nl niet normaal dat je een kind van 6 met 4 man moet vastpinnen op de operatietafel om een kapje op zijn neus te krijgen...
Terwijl hij met een infuus zonder paniek de narcose ingaat en er dan ook op een goede manier uitkomt... zonder gegil en geschreeuw.
Dus de operatie is uitgesteld en wordt nu ws uitgevoerd op 31 januarie.
Dan wordt het een dagopname op de kinderafdeling en mag hij als het goed is aan het eind van de dag weernaar huis.
Ik heb het nu echt gehad met het Zaans Medisch Centrum!!!!!
NIx kan daar in 1 keer goed gaan... ECHT NIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bah bah bah bah bah bah bah.....
Lemijn... dank voor je uitleg... Dit is mij inderdaad NIET zo uitgelegd en dit was ook niet de manier waarop het afgesproken was.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.
Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.
Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.
Hebben ze dit niet aan je uitgelegd?
overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Lemijn een roesje kan je wel geven zonder kapje...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.
Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.
Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.
Hebben ze dit niet aan je uitgelegd?
overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Is zelfs in het nieuws geweest, volgens mij werden vanaf dat moment (iig in het ziekenhuis wat in de krant genoemd werd) alle zwangere vrouwen uit de OK gehouden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
Bix, het verhaal komt me bekend voor, een van de anesthesie-medewerkers vertelde mij eens dat zwangeren niet met het gas werken maar alleen met middelen via het infuus. Ik geloof dat het niet schadelijk is voor bijv. mij als co-assistent.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
haha ja hoe herkenbaar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef livelink het volgende:
Ben je geslaagd, Lady-wrb? Hier wordt overigens ook gegroeid en nieuwe kleren gekocht. Het zal wel groeizaam weer zijn of zo.
Mijn leven als een kleutermoeder bestaat op het moment vooral uit het invullen van vriendenboekjes. Vandaag had Katja 3 vriendenboekjes in haar tas plus ook nog de logeerbeer Ko. Ik ben dus al de hele avond bezig met leuke fotootjes zoeken en uitdraaien en leuke versieringen verzinnen en dan morgenochtend de boekjes invullen en zorgen dat alles weer terug komt op school en bij de juiste personen terechtkomt.
En dan ook nog wanhopig iets aparts verzinnen wat Ko kan gaan doen om in het boekje te schrijven. Ko heeft dus vanavond na het eten even mogen helpen met het 'klussen' aan de nieuwe kamer (zie onder). Dat heeft hij vast nog nooit gedaan![]()
[afbeelding].
wat is een stickerkettingbriefquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:41 schreef Leah het volgende:
Leuk Livelink!
Vraagje, ik krijg net een stickerkettingbrief. Ik heb een hekel aan kettingbrieven
. Maar het wordt wel bijzonder lullig om niet mee te doen, voor het eerst in de kleuterklas. Freek heeft er geen problemen mee trouwens, het hoefde niet zei ie.
Wat zouden jullie doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |