abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 21:29:09 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44438740
van kleuter tot puber deel 12

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
2 oktober 1999 Tony, zoon van Patje30
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
28 juni 2001 Alyssa, dochter van Patje30
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 06-01-2007 19:48:58 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:32:06 #2
37150 livelink
pi_44438834
Hier weer verder over feestjes en school en andere zaken waarmee wij en onze kinderen zich bezig houden.

Ik wacht met spanning op het verslag van Bo's verjaardagsfeestje (of heeft dat al ergens anders gestaan en heb ik het helemaal gemist?)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 december 2006 @ 21:34:40 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44438929
Ik vrees dat je dat gemist hebt ja Er staan in elk geval wat foto's in het fototopic
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 14 december 2006 @ 21:49:02 #4
37150 livelink
pi_44439471
Ik heb het even opgezocht en ik herken Bo's gevoel zo goed. Ik vond mijn eigen feestjes als kind altijd verschrikkelijk en ik wilde ook het liefst weglopen en de boel de boel laten. Op mijn 8e heb ik voor het laatst een feestje gegeven voor mijn verjaardag, daarna nooit meer.

En juist omdat ik me altijd zo voelde wil ik helemaal geen feestje geven voor Katja en dan denk ik ook serieus dat ik haar daar een plezier mee doe. Maar dat is niet zo, want Katja is gewoon een heel ander kind dan ik was en zij wil wel graag feestjes. Dus er komt een feest en ik sla me er gewoon doorheen. Die picknick zag er wel heel gezellig uit, dus ik denk dat ik ook zoiets ga doen.
En misschien maak ik me er heel makkelijk vanaf en ga met de kinderen naar een boerderij hier in de buurt, waar ze van die opblaasklimdingen hebben en waar de kinderen taart en limonade krijgen. Ik weet het nog niet.
pi_44439666
Wij zijn ook nog buiten wezen spelen (was wel ff lekker beetje uitwaaien enzo)
En het schilderen was wel een groot succes. Maar gewoon de drukte, dat vond ze het niks (vorig jaar vond ze het geweldig maar toen waren er veel rustigerde kindjes) Ze wil zo graag de regie zelf in handen houden en dat lukte haar totaal niet. (logisch op een kinderfeestje) Ik moest echt geregeld slikken omdat ik zag dat ze het zo moeilijk vond.
Zaterdag vieren we het voor fam enzo en dan vind ze het heerlijk. Maar hier had ze zo naar uitgekeken, zo'n spanning opgebouwd en dat viel tegen. Maar ik ben blij dat ze het schilderen dus zo geweldig vond. Ik ga ook snel nog meer van die schilderdoekjes kopen als ze weer eens in de aanbieding zijn ( zijn ze bijna elke keer wel een keer in een winkel)
Livelink die picknick is ook leuk om te doen hoor. Het handige vond ik dat je alles van te voren kunt voorbereiden en dat er voor elk kind wel wat bij zit wat ze lekker vinden.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:05:58 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44439987
Livelink, gewoon Jessie's feestje letterlijk overnemen joh! Ik heb hem iig opgeslagen .

Beter goed gejat dan slecht bedacht toch ? Of vind je dat vervelend Jessie?

En als jullie nu denken dat dit een weggever is voor het geslacht van Dreumes, nee. Maar Freek gaat in mei ook een feestje geven, en jongens kunnen ook heel prima picknicken en schilderen. Met daarna iets ruws, denk ik, maar daar denk ik nog even over
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 december 2006 @ 22:07:29 #7
13151 crew  Rewimo
pi_44440030
Leah, mijn vriendin heeft een piratenspeurtocht gedaan met haar zoontje, was een groot succes Als je er meer over wilt weten geef dan even een mail- of PM-gil, dan krijg je haar website, daar staat een heel verslag.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:08:29 #8
37150 livelink
pi_44440069
Als ik het dan toch over ga nemen wil ik het ook wel precies weten. Van hoe laat tot hoe laat was het feestje, Jessie?
pi_44440163
Hahahaha doe niet zo gek Leah. Als ik iets dom vind is het wel dat kinderfeestjes orgineel moeten zijn. Wij hebben dus na het schilderen op het grasveld gerend met de kinderen. Tikkertje verstoppertje achter de 3 bomen Maar dat is niet echt ruw.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:11:10 #10
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44440164
Oh Rewimo, graag!

Dank je!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 december 2006 @ 22:12:44 #11
13151 crew  Rewimo
pi_44440248
Is goed Komt er zo aan.
  donderdag 14 december 2006 @ 22:13:35 #12
37150 livelink
pi_44440278
Stout, jouw laatste berichtje van het vorige topic was wat ondergesneeuwd, zag ik. Ik wilde het nog kopieeren naar dit topic, maar dat was ik vergeten

Een strandfeest lijkt me ook leuk, maar ik heb de verjaardagen in de wintertijd.
Wat leuk dat Merijn al eigen verhalen schrijft. Mijn nichtje heeft indertijd een heel schrift vol geschreven. Zo leuk, allemaal.
pi_44440304
Van 12 tot half 4. Maar een volgende keer zou ik het een uur korter doen. De kinderen waren om 12 uur klaar met school. ik heb er een aantal meegenomen de rest werd door de ouders gebracht.
We begonnen met wat te drinken. Toen kadootjes, daarna gegeten. Toen geschilderrd. Daarna buiten gespeeld. En uiteindelijk heb ik nog een verhaaltje voorgelezen.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:14:27 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44440310
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:11 schreef jessie het volgende:
Hahahaha doe niet zo gek Leah. Als ik iets dom vind is het wel dat kinderfeestjes orgineel moeten zijn. Wij hebben dus na het schilderen op het grasveld gerend met de kinderen. Tikkertje verstoppertje achter de 3 bomen Maar dat is niet echt ruw.
Ik vind jou d'r ook niet echt het type voor om dat vervelend te vinden Jessie, maar ik dacht, ik vraag het even .
Jongens moeten ruw, heb ik gemerkt . Ik heb vandaag even stiekum bij school staan kijken, ze waren toevallig aan het buitenspelen. Freek zit in een overwegend jongetjesklas, maar man! dat gaat er flink aan toe hoor!
pi_44440390
Dat was Bo dr klas vorig jaar. En toen zag ik bv ook geregeld van die jongens met schoen uittrekken door de gang dweilen, als de juf niet keek er even snel bovenop duiken enzo dat soort dingen. Nu zijn het voornamelijk meiden en dan zie je ze echt tuttebellen met van die labello's met een kleurtje op de gang Van die roze pantoffels op een rijtje, dat soort dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 14 december 2006 @ 22:18:52 #16
37150 livelink
pi_44440480
Katja wil zowel jongetjes als meisjes uitnodigen. Ze is helemaal gek van een jongenstweeling uit haar klas. Vanavond toen ze naar bed ging zei ze nog: "Mama, ik hou van Bart en Daan"
Ze wil het liefst twee meisjes en drie jongens uitnodigen. Dus het wordt een gemengd feestje bij ons.
pi_44440596
Bo heeft dat nog helemaal niet.
En leuk een gemengd feestje. Ik vond het wel heel leuk om te zien dat verschil in leeftijd.Ze had een meisje van 6 en de jongste was net een paar maanden 4. Die verschillen dan al joh.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 22:25:42 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44440757
ik heb twee jaar geleden een piratenfeest gegeven.
ik heb de spullen van toen bewaard en nu roeleren ze de hele wijk door
pi_44442452
Ik ben met het kinderfeestje van de oudste voor makkelijk gegaan. Eerst schaaltjes tumtummetjes op tafel gezet, slagroom en aardbeiensaus en ze allemaal een plak cake gegeven om te versieren.
Hierna door naar Kids playground alwaar we ook patatjes aten en daarna hebben de de meute weer thuis afgeleverd Van 2 tot 6, was lang zat

Grote man hier in huis toont een bijzondere belangstelling voor voedsel, erg leuk vind ik. Hij is al helemaal idolaat van spruitjes en sinds vandaag heeft hij er een nieuwe liefde bij; escargots ofwel slakken
Ik hou er helemaal niet van en mijn wederhelft moet er ook niks van hebben maar mannetje vroeg er al tijden om en vandaag kwam ik ze tegen en nam ik ze mee. Hij heeft ze met smaak opgegeten.
En iets simpels zoals stoofpeertjes vindt hij dan weer vies
Saartje
pi_44447499
Alyssa is in de zomer jarig, en gelukkig net n de periode afgelopen zomer dat het zo warm was, dus ik heb lekker het zwembad opgezet (3,5 mtr doorsnee) en en ik hebben een groot springkussen gehuurd, die in het hofje neergezet...

eerst gezellig even wat drinken, daarna rennen zwemmen springen, aansluitend taart gegeten kadotjes geven, weer rennen zwemmen springen, toen patatjes gegeten.... en daarna kwamen de ouders al!

(ik had wel extra zonnebrand gehaald en ben de hele dag bezig geweest met kinderen insmeren!)

Alyssa heeft zich zo vermaakt,dat ze wil het volgend jaar weer!

Voor Tony ben ik bij ballorig geweest en een keer naar de bioscoop, maar dat vond ik niet zo een sucses (de bioscoop dan he)
pi_44447657
Priscil is in mei jarig.

Gelukkig was het op haar feestje lekker weer.
Wij hebben allemaal oud hollandse gespelletjes gedaan, sjoelen, appelhappen, balon trappen, skippyballen race, postzakken race, verkleed marathon.

De kinderen waren verdeeld in 2 teams en iedereen won.
Het feest was een groot succes!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 09:08:38 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44447890
wat kost dat nou, zo'n springkussen huren?
pi_44448014
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:08 schreef lady-wrb het volgende:
wat kost dat nou, zo'n springkussen huren?
de goedkoopste zijn 50 euro... en vanaf dan kan je het zo gek maken als je zelf wil....

Patje30 heeft ook gesprongen op het springkussen!!!

whoooeeeiiieee
pi_44448102
Ik vind een springkussen echt een superleuk idee!!!

http://www.duinrell.nl/gr(...)t/arrangementenzomer
Deze vond ik ook nog, het leek mij wel een leuk idee voor volgend jaar...
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 09:57:06 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44448777
ow dat is ook leuk
alleen is duinrell enorm ver van zaanstad
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 09:58:27 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44448818
ik ben vorig jaar met 6 kids naar professor plons geweest in rotterdam
met 6 kids met de trein van koog aan de zaan naar rotterdam was al en belevenis op zich
en ook prof.plons was een big hit.
ze hebben het er maanden later nog over gehad.
pi_44449025
www.partykist.nl

daar heb ik vorig jaar mijn springkussen gehuurd.
pi_44491397
Nou dr verjaardag is weer gevierd (nu maandag nog trakteren op school)
Ze vond het s'ochtends veel te druk (de meeste waren er s'ochtends) en dat was ook druk
Maar daarna heeft ze heerlijk zitten spelen.
Haar camera vond ze geweldig.
En haar pollyworld ook, animal hospital deed het ook goed. En de dansende barbie was ook helemaal Ze heeft ook veel knutselspullen gekregen dus lekker met de koude dagen knutselen.
Vanmorgen naar de kapper geweest, haar moest geknipt (doen we altijd op haar verjaardag) en gelijk ingevlochten en in de glitters.

Bo's beste foto gemaakt met dr nieuwe cameraatje (kunnen alleen buiten een beetje nog ietwat scherpe foto's op gemaakt worden)

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 december 2006 @ 11:15:41 #30
13151 crew  Rewimo
pi_44501666
Wat een stress altijd die verjaardagen hè? Fijn dat ze haar cadeautjes leuk vindt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 december 2006 @ 22:18:42 #31
13151 crew  Rewimo
pi_44522259
Christan gaat morgen een kerststukje maken op school. Ik heb oma maar even ingeschakeld voor het aan te leveren groen. Heb je niet veel van op een bovenhuis Woensdagavond heeft hij kerstdiner op school Dan gaan we 's middags bladerdeeghapjes maken
pi_44533630
Bo heeft woensdagavond ook haar kerstmaal. Ik ga de kaas en worst (met zelf bij verzonnen rauwkost) spiesjes maken.

Vanmorgen heeft ze haar verjaardag op school gevierd. Dat was echt heel erg leuk (foto's volgen nog) Ze zingen heel veel. Er gaan 5 waxinelichtjes aan. Ze had een prachtige hoed op met zelfverzonnen thema engel
Ze mocht ook de klassen rond (dan krijgen ze van de juffen een kaart, zo ging dit bij mij vroeger al, leuke traditie vind ik dat, ik weet nog dat ik dat zelf ook altijd heel spciaal vond) En ze mocht 2 kindjes kiezen. Toen ze vanmorgen binnekwam vroeg iedereen al Bo mag ik mee, mag ik mee, mag ik mee. En ik zag aan dat koppie dat ze dat maar niks vind. We zien wel zei ze Ze nam de 2 meisjes mee die ze van te voren in haar hoofd had dus ze heeft zich niet om laten kletsen. Ook mocht ze als 1e kiezen wat ze wilde doen en met wie. Dat werd met dezelfde 2 meisjes de poppenhoek. Ze heeft grotendeels met een gespannend gezichtje de verjaardag gevierd.
Een ander zou niet zien dat ze het prachtig vond, ik zag dat wel.

Afgelopen nacht had ze zelfs in dr bed geplast (is echt al heel lang geleden) Wat een spanning zeg in december jarig zijn.
Nu ze net tussen de middag thuis kwam, zag je haar hele gezicht ontspannen...... alles weer gewoon, heerlijk voor haar.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 12:37:06 #33
37150 livelink
pi_44533655
Dit soort weken zijn echt een gekkenhuis, wat dat betreft. Een kerstdiner op school, een kerstborrel op de BSO en een kerstborrel op het KDV. En voor alles moet je als ouder ook maar weer iets doen en maken. En eigenlijk moet ik ook nog kerstcadeautjes kopen en een verjaardagsfeestje gaan voorbereiden voor Katja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus echt geen leuk aspect vindt van het moederschap. Vantevoren wist ik al dat ik verschrikkelijk tegen school en alles wat er mee te maken had op zou zien, maar nu het eenmaal zo ver is, is het bijna nog erger dan ik al dacht.

Als ouder heb ik weer dezelfde verschrikkelijke faalangst die ik als kind ook al had. Zodra ik een briefje krijg van school, schiet ik al spontaan in de stress. En dan heb ik voordat we kinderen kregen met mijn vriend wel afgesproken dat hij het hele schoolgedoe voor zijn rekening zou nemen, maar in de praktijk werkt dat dus niet zo.

Sorry, voor mijn wat depressieve post en ik schaam me er ook echt wel voor, maar ik vind dit soort dingen dus echt vreselijk.
pi_44533845
Livelink, gelukkig is het op Bo dr school het meeste op vrijwillige basis. Ik vind het heel leuk om van alles te doen. Andere ouders misschien weer minder en zo houd elkaar dat in evenwicht (al kan ik nu nog niet zo veel doen omdat ik vaak met Jans zit)
Is dat bij jullie op school niet zo? ik zou zeker geen dingen tegen mijn zin in gaan doen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44533870
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:37 schreef livelink het volgende:
Dit soort weken zijn echt een gekkenhuis, wat dat betreft. Een kerstdiner op school, een kerstborrel op de BSO en een kerstborrel op het KDV. En voor alles moet je als ouder ook maar weer iets doen en maken. En eigenlijk moet ik ook nog kerstcadeautjes kopen en een verjaardagsfeestje gaan voorbereiden voor Katja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dus echt geen leuk aspect vindt van het moederschap. Vantevoren wist ik al dat ik verschrikkelijk tegen school en alles wat er mee te maken had op zou zien, maar nu het eenmaal zo ver is, is het bijna nog erger dan ik al dacht.

Als ouder heb ik weer dezelfde verschrikkelijke faalangst die ik als kind ook al had. Zodra ik een briefje krijg van school, schiet ik al spontaan in de stress. En dan heb ik voordat we kinderen kregen met mijn vriend wel afgesproken dat hij het hele schoolgedoe voor zijn rekening zou nemen, maar in de praktijk werkt dat dus niet zo.

Sorry, voor mijn wat depressieve post en ik schaam me er ook echt wel voor, maar ik vind dit soort dingen dus echt vreselijk.
niets om je voor te schamen hoor, ik heb het ook!
  maandag 18 december 2006 @ 12:48:49 #36
37150 livelink
pi_44533987
Nee, bij ons is dat niet zo en ik heb ook altijd het gevoel dat ik in mijn eentje van een andere planeet kom of zo. Al die ouders stralen zo'n blijheid uit en lijken dit soort dingen zo leuk te vinden. Ik wil best wel actief zijn op school, maar dan op een ander vlak. Ik zit nu voor het laatste jaar in de oudercommissie voor het KDV van Job en als dat afgerond is, denk ik eraan om in de medezeggenschapsraad van de school te gaan. Ik wil dus best wel actief zijn, maar niet creatief op de knutsel- en kookmanier en het lijkt soms wel of dat het enige is wat er verwacht wordt van ouders.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 december 2006 @ 12:53:46 #37
13151 crew  Rewimo
pi_44534107
Voor veel mensen is dat knutsel- en kookgedoe juist het enige wat ze voor school kunnen of willen doen. Ik kan uit praktische overwegingen niet in de ouderraad of zo (kan 's avonds niet weg), en de meeste activiteiten in de klas vallen onder werktijd. Daarom ben ik juist weer blij dat ik door die hapjes voor het kerstdiner mijn betrokkenheid kan tonen Maar dat is gewoon voor iedereen anders, toch? Jij steekt je tijd in de oudercommissie, dan vind ik dat je je niet schuldig hoeft te voelen over het niet koken of knutselen. Je draagt je steentje al bij
pi_44534141
Dan doe je het toch gewoon niet. Als iedereen het zo'n roeping vind is er animo genoeg voor en kan jou aandeel best gemist worden lijkt me. Jij niet gestressd, kinderen blij met een wel creatieve bijdragen Grapje.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 december 2006 @ 12:56:30 #39
37150 livelink
pi_44534178
Nee, ik doe het ook niet. Sterker nog, ik ga ook helemaal niet. Ik hou mijn vriend aan onze afspraak en laat hem gaan. Hij schaamt zich totaal niet als hij niks meeneemt, terwijl ik me niet durf te vertonen zonder iets.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 12:57:25 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44534201
mag je niet gewoon iets eetbaars kopen? als je dan toch IETS bij moet dragen?
  maandag 18 december 2006 @ 13:06:04 #41
37150 livelink
pi_44534479
Ja, dat kan wel. Ach, ik maak me ook gewoon druk om niks. Er is altijd veel te veel eten op dit soort gelegenheden, maar toch... het voelt gewoon als falen. En ik kan ook nog altijd mijn vader vragen om iets te maken, hij is er erg goed in en heeft ook al wel voor mijn nichtjes dingen gemaakt voor diners en borrels en zo. Het is gewoon vervelend om telkens weer tot de conclusie te komen dat je dingen niet kunt (en dat is voor mij ook min of meer de associatie die ik heb met scholen, alleen maar geconfronteerd worden met alles wat je niet kunt).
pi_44534936
Koop een cake en snij die in plakken, spuitbus slagroom erbij en klaar! Of: kleine ijsjes in een koelbox, klaar! Niet te moeilijk maken hoor, kinderen vinden veel lekker.

(Ik zou wel iets te eten meegeven want voor kinderen voelt het vaak vervelend als zij niets mee hebben en de anderen wel.)
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 14:29:46 #43
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44536917
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:06 schreef livelink het volgende:
Ja, dat kan wel. Ach, ik maak me ook gewoon druk om niks. Er is altijd veel te veel eten op dit soort gelegenheden, maar toch... het voelt gewoon als falen. En ik kan ook nog altijd mijn vader vragen om iets te maken, hij is er erg goed in en heeft ook al wel voor mijn nichtjes dingen gemaakt voor diners en borrels en zo. Het is gewoon vervelend om telkens weer tot de conclusie te komen dat je dingen niet kunt (en dat is voor mij ook min of meer de associatie die ik heb met scholen, alleen maar geconfronteerd worden met alles wat je niet kunt).
he muts, je moet eens niet kijken naar wat je niet kan. kijk nou eens naar wat je WEL kan.
  maandag 18 december 2006 @ 14:37:47 #44
37150 livelink
pi_44537196
Ach ja, ik ben inmiddels even met de kinderen buiten geweest en de buitenlucht heeft mijn hoofd een beetje opgeklaard. Ik ben eruit, ik ga een fruitsalade maken met slagroom los erbij, zodat de kinderen kunnen kiezen of ze er wel of geen slagroom bij nemen. Dat is makkelijk en hoeft niet netjes opgemaakt te worden en volgens mij vinden kinderen het altijd lekker.
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:02:08 #45
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551265
wat een goed idee livelink. lekker en verantwoord.
hier kreeg ik vandaag de vraag of ze me voor wat hartigs op de lijst kan zetten.
niet dus, want ik had de boter voor de cakejes al in de mixer zitten.
ik heb er nu op dit moment een stuk of 20 af en ik vind het wel mooi voor vandaag.
mijn keuken is een grote ravage, mijn vent is boos naar boven, ene kind is hangen en de andere ligt in bed.
heerlijk op mijn gemakkie opruimen, dan zie ik morgen wel weer verder.
morgen nog 1 lading cakejes bakken en dan kan ik ondertussen alvast die ik nu al heb versieren.
wauw, ik heb nog nooit zo'n goeie planning gehad
hoef ik tenminste niet zoals elk jaar tot over 12 en aan de versiering
pi_44551332
Bij ons hangt er trowuens een lijst met allerlei dingen gemaakt door de juf (die lijst dan) Dan kan je je naam erachter zetten bij wat jij leuk of makkelijk vind.Ook zijn er regeltjes open gelaten voor eigen suggesties.
Livelink leuk hoor een fruitsalade!
Maar hoe doen ze dat dan bij jullie als iedereen het zelf doet en je weet het niet van elkaar? Dan kan het dus voorkomen dat er bv heeeeel veel stukjes kaas en worst zijn ofzo
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:07:38 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551497
hier krijg je van tevoren een brief die je in moet leveren.
daar moet je invullen: 1) wie 2)voor welke groep 3) wat en 4) hoeveel
en het mag geen varkensvlees bevatten (over evt. allergiën heb ik ze hier nooit gehoord trouwens)

ik vind het helemaal niks. het idee is wel aardig, maar de kinderen krijgen gewoon van alles door elkaar te eten. ik heb al een paar keer een kotsmisselijk kind mee teruggekregen. (niet luca hoor, die lust toch haast niks, dus die komt thuis en schuift meteen weer aan )

het lijkt me juist leuk om echt eten te maken. niet alleen dat gesnoep. maar goed, ik ben nou eenmaal een dwarspisser.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 december 2006 @ 21:10:53 #48
13151 crew  Rewimo
pi_44551607
Hier kon je een briefje invullen met 3 suggesties. Daar kijkt dan iemand naar (geen idee wie) en daarna kreeg ik het briefje terug met het verzoek om van 1 van mijn suggesties 12 stuks te maken. Ze bekijken dus wat er aangeboden wordt en kennelijk wordt er ook op de hoeveelheden gelet, zodat er hopelijk niet giga veel over is.
pi_44551630
Vind ik ook hoor Lady wrb
ik heb er zelf rauwkost aan toegevoegd, er zat verdorie niet 1 enkele groenten bij het lijstje.
Maar wel chocolade en bv ontbijtkoek als diner?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:13:16 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551683
heel veel stukjes kaas en worst ben ik hier op school nog niet tegengekomen.
ja vorig jaar, maar het merendeel daarvan is overgebleven en werd zo de vuilniszak in geveegd, net als alle andere restanten.
pi_44551803
Ik durf bijna niet op te noemen wat er bij ons gemaakt gaat worden
Sauzijnzenbroodjes, aardappelkroketjes, kapitein koek, appleflapjes, turkse pizza, kerstkoekjes, kerstchocolade, fruitspiesjes en spiesjes kaas en worst (waar ik dan rauwkost aan toevoeg)Stokbrood met ZOET beleg, toastjes, en zal vast nog wat vergeten zijn. Maar ja. aan de ene kant mogen ze van mij echt wel een keer van alles wat eten ofzo.Maar ik ben echt een trut en vind gewoon dat er groente bij moet. (of ze het nou eten of niet, het moet er gewoon liggen, al ligt het maar mooi te wezen )
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:18:20 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551838
hier was vorig jaar echt meer dan de helft over.
echt, giga veel.
en dat werd tot mijn grote verontwaardiging zo in de vuilnisbak gemikt.
dat moet toch gestructureerder kunnen zodat er niet zoveel weggegooid hoeft te worden?
zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn?
ik heb vorig jaar daarover vragen gesteld bij de ouderraad, maar ja, dat is zo'n besloten clubje babbelende boodschappentassen, dus daar heb ik nooit meer wat van gehoord.
dus nu gewoon weer hetzelfde circus.
pi_44551844
Ik ga de volgende ouderavond eens voorstellen om gewoon patajtes of aardappelkroketjes met stoofpeertjes en vissticks ofzo te doen. beetje salade erbij, danoontje of ijs na en klaar. Echt diner, gezond en lekker door elkaar. Soepie kan ook lekker zijn met stokbrood en kruidenboter ofzo.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44551873
Ik ben al blij te horen dat ik niet de enige ben die dat dus zo ervaart
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:19:54 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551896
wow jessie, bij jou zijn ze helemaal los gegaan.
ben je niet bang dat bo verschrikelijk misselijk gaat worden als ze chocolade, saucijzenbroodjes, koek, kaas, fruit en weet ik veel wat door elkaar gaat eten?
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:20:56 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44551931
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:19 schreef jessie het volgende:
Ik ben al blij te horen dat ik niet de enige ben die dat dus zo ervaart
he dat heb ik nou ook

kan jij niet gewoon even lekker hierheen verhuizen, dan heb ik hier alvast een medestander.
helaas is mijn huis al verkocht, maar half koog staat leeg. je hebt het hier voor het uitkiezen
pi_44551978
Nou bij Bo hoef ik daarvoor niet zo bang te zijn. Die eet het liefst groente en fruit. En overeet zich niet. Jans daarentegen.....tis maar goed dat die niet mee eet
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 december 2006 @ 21:23:48 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44552015
gelukkig maar.
volgend jaar zit janneke toch ook op school?
pi_44552042
Hahahahahaha ja. Dus ik heb een missie.....
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 december 2006 @ 21:27:31 #60
13151 crew  Rewimo
pi_44552139
Ik heb geen idee wat de andere ouders maken Maar kennelijk letten ze er wel op dat er niet te veel op tafel komt, gezien het feit dat ik maar 12 hapjes moet maken. Er zitten 25 kinderen in de klas.
pi_44552192
Die van jou krijgt gewoon niet Rewimo
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44552485
Wat leuk dat kerstdiner! Hier doen ze wel altijd een kerstontbijt, met eierkoekjes en krentebollen maar ook bruine boterhammen. Als drinken kunnen ze kiezen tussen appelsap en sinaasappelsap. Erg verantwoord dus en ik ben daar ook erg blij mee. Wat over is wordt altijd verdeeld over de vrijwilligers, weggooien is zo zonde!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 december 2006 @ 21:59:04 #63
13151 crew  Rewimo
pi_44553371
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:29 schreef jessie het volgende:
Die van jou krijgt gewoon niet Rewimo
Dan maar niet
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 06:45:50 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44559965
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat leuk dat kerstdiner! Hier doen ze wel altijd een kerstontbijt, met eierkoekjes en krentebollen maar ook bruine boterhammen. Als drinken kunnen ze kiezen tussen appelsap en sinaasappelsap. Erg verantwoord dus en ik ben daar ook erg blij mee. Wat over is wordt altijd verdeeld over de vrijwilligers, weggooien is zo zonde!
hier heb je paasontbijt en voorleesontbijt. dat wordt geheel gesponsord door albert heijn, die pal tegenover de school een grote winkel heeft.
pi_44562256
Hier hebben we woensdag een kerstdiner op school. Priscil helemaal in de wolken!! "Dan mag ik mn nieuwe jurk aan" !!
(We hebben een super leuke kerst jurk gekocht, ze wordt al zo groot. Het is voor een volwassen vrouw een coctail jurk, maar bij haar komt ie over de knieen, dus een hele leuke speelse lengte. Hij is zwart met allerlei tierelantijn)
Maar wij hebben toch maar even gezegd dat de jurk echt voor kerst is. Priscil is zo'n verschikkelijke knoeikont (niet van een vreemde!!) dus het leek ons niet zo'n goed idee.

Verder wordt het hier weer wat rustiger. Ik ben toch maar even naar de dokter gegaan. Ik heb nu slaapmedicatie meegekregen. En ik moet gaan praten met een psycholoog, om een paar zware ervaringen een plaats te geven en om de angsten die ik nu heb een stuk minder te maken.
pi_44565288
Hier ook morgen kerstdiner.... En ik ben ook een van de weinige ouders die nix maakt... nee ik schaam me er niet voor... ik heb het gewoon te druk.
Ben al blij dat ik hier iedere avond een fatsoenlijke maaltijd op tafel heb staan..

Afgelopen vrijdag zijn bij damien zijn pennetjes deruit gehaald. Dat was methet eerste pennetje pijnloos en met de tweede gillen want die was al enigzins vastgegroeid!!! Maar hij heeft zich vind ik kranig gedragen... Ik had die dokter een schop verkocht en hij niet.... ( ervaring met doktoren die me pijn doen..)
Hij heeft in het ziekenhuis een kerstmuts gehad en loopt nu tot 5 januari met kerstgips rond ( groen met kerstbomen, -mannen en sneeuwpoppen.) Dan hoop ik dat het nu voorlopig over is met die gebroken arm. Ik heb het nu wel een beetje gehad. De ziekenhuis bezoeken zijn iig nog lang niet over want hij moet in januari ook voor zijn neus en keelamandelen en nog naar de uroloog....
Plus dat hij het eerst komende jaar onder controle staat bij de chirurg vanwege zijn arm.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 december 2006 @ 12:31:38 #67
13151 crew  Rewimo
pi_44565394
Rustig aan met gym maar dan Hopelijk is het over een paar weken inderdaad over. Hij heeft nog genoeg voor de boeg zie ik.
  † In Memoriam † dinsdag 19 december 2006 @ 12:33:25 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44565456
tjonge zeg angel. wat een ziekenhuisgedoe zeg.
hoe doe je dat met werk?
damien, je bent een bikkel
pi_44569263
ik werk via een uitzendburo dus daar valt altijd wel een mouw aan te passen gelukkig.
Een andere baas had me allang de laan uitgestuurd.... daar ben ik van overtuigd. Maar goed we schipperen zo goed en zo kwaad als het kan door.
  † In Memoriam † woensdag 20 december 2006 @ 06:33:05 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44589032
vanavond heeft luca zijn kerstdiner op school
en wederom op zijn verzoek kerstcakejes gemaakt.
gelukkig was mijn planning dit jaar beter en is het geen nachtwerk geworden.
ik vind ze toch wel weer leuk
pi_44589060
Leuk, ze zijn super !!
Recept ?????
pi_44589072
Daar wil ik ook het recept wel van weten lady!!!
Ze zijn geweldig!!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 december 2006 @ 07:20:17 #73
13151 crew  Rewimo
pi_44589143
Ooooooo die zijn gaaf!!!
  † In Memoriam † woensdag 20 december 2006 @ 07:30:57 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44589193
recept is gewoon het cakerecept van cakemeel van de dekamarkt en dan de variant met 4 eieren.
en de cakevormpjes heb ik ooit bij de action gekocht, maar tegenwoordig hebben ze die ook bij de xenos.
20 minuten op 180 graden en dan heb je cakejes
glazuur is gewoon poedersuiker met een klein beetje water en wat levensmiddelenkleurstof.
en de versiering bestaat uit smarties, zilverpilletjes en chcoladekoffieboontjes
  woensdag 20 december 2006 @ 07:31:10 #75
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44589194
Lady, die zijn echt super. Knap gemaakt zeg.

[ Bericht 28% gewijzigd door m@x op 20-12-2006 07:37:58 (recept stond er dus al) ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44590002
Die cakejes.

Nog even over de zelf te organiseren kinderfeestjes. Je kunt het jezelf wel makkelijk maken, door een goede voorbereiding en een alternatief als het niet goed lukt. En dat hoeft ook niet veel tijd te kosten. Er staan ergens verschillende spelletjes en knutseltopics en anders kun je altijd wat nieuws openen. Je hoeft niet altijd alles zelf uit te vinden. Deed ik op mijn werk ook niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44590097
Lady wrb wat zijn ze mooi zeg Zien er absoluut niet zelf gemaakt uit. Meer uit een speciaal winkeltje ofzo. Echt super de super leuk!
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator woensdag 20 december 2006 @ 20:27:51 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44607988
Ik vind ze helemaal super lady-wrb, echt ontzettend leuk! Had ik dit maar eerder geweten..... morgen hebben we op school bij Eva een Christmas High Tea en ik neem koekjes mee. Als ik dit zie vallen mijn gewone kerstkransjes behoorlijk in het niet...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 december 2006 @ 20:50:47 #79
13151 crew  Rewimo
pi_44608817
De flapjes met appel deden het hier ook goed Christan heeft er zelf twee opgegeten
  woensdag 20 december 2006 @ 21:04:35 #80
37150 livelink
pi_44609281
Lady, wat een geweldige cakejes. Ik klooi ook wel eens wat met glazuur, maar het wordt nooit zo mooi als jij nu hebt
Echt petje af, hoor. Wat zal Luca trots op je zijn.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:05:53 #81
37150 livelink
pi_44609327
Dus het diner was een succes, Rewimo? En een Christmas High Tea , de kinderen worden maar verwend deze dagen en de moeders (en vaders hopelijk ook) zijn er maar druk mee.
  † In Memoriam † woensdag 20 december 2006 @ 22:11:29 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44611698
ja hier was het ook weer een succes.
voor het derde jaar op rij waren de cakejes heel snel op.
luca heeft er twee op zei hij. iets anders wilde hij niet, dus hij kwam gelukkig niet misselijk terug.
ik ben altijd blij dat het maar 1 keer per jaar kerst is. ik moet er niet aan denken om dit elke week te doen het is toch wel een beetje veel werk. maar ik doe het met liefde en luca is er altijd zo trots op.
  † In Memoriam † woensdag 20 december 2006 @ 22:12:26 #83
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44611731
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:50 schreef Rewimo het volgende:
De flapjes met appel deden het hier ook goed Christan heeft er zelf twee opgegeten
ah, het is dus goedgekomen
hoe heb je ze nou gebakken?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 december 2006 @ 08:13:21 #84
13151 crew  Rewimo
pi_44619266
Eh, appel, rozijnen, beetje bruine basterd en kaneel door elkaar, in de flapjes gevouwen en uiteindelijk 20 minuten gebakken. Na 15 minuten vond ik ze nog wat bleekjes
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2006 @ 08:47:35 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44621698
Damien zijnjuf kwam gisteren naar me toe, toen ik damey kwam ophalen....
"wat kan dat kind eten zeg!!!" blijkt ie 8 kipnuggets, 4 pannekoeken, 6 prikkers (die lange) met banaan en druif en zowat de hele schaal mini frikandellen te hebben opgegeten
Ik stond perplex!!! Thuis is het altijd aandringen dat ie moet gaan eten en dan nog ben ik blij als ie een klein beetje op heeft en daar bukerd ie alsof hij thuis niix krijgt!!!!!
Gelukkig geen misselijk kind maar een balend kind dat ik geen hamburger had bewaard echt.... ik stond compleet met me mond vol tanden.
pi_44621727
Oe wat erg dat de juf hem dat heeft laten eten vind je niet?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44621787
De rest zat al vol plus dat damien zich niet "overeet" als ie vol is dat stopt ie ook.
Maar dat hij zo uitgebreid ging zitten eten had ik niet kunnen dromen.
pi_44621918
Maar een juf weet dat toch niet dat hij zich niet overeet. Ik zou echt pissig zijn als de juf mij dat zou vertellen. Plus overeten of niet. Ik vind 8 kipnuggets, 4 pannekoekenn, 6 prikkers en een schaal met minifrikandellen een beetje te gek.
Bij Bo was er gelukkig toch nog aardig wat gezonds. Ik denk dat meerdere ouders zoiets hadden van laten we er wat gezonds bij doen. Dus tussen de poffertjes spiesen zaten ook aardbeitjes bijvoorbeeld.
Ik had de taart van de spekkies gebruikt voor de gezonde spiezen. Was ook erg leuk geworden.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 december 2006 @ 10:58:57 #90
13151 crew  Rewimo
pi_44621953
quote:
Op donderdag 21 december 2006 08:47 schreef lady-wrb het volgende:
op welke temp. heb je gebakken?
15 minuten op 230 en 5 op 220. Het moest eigenlijk op 225 maar die kent mijn oven niet
pi_44621998
Ik krijg gelijk weer trek in zelfgemaakte appelflapjes
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44622004
Met slagroom
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44622009
En ijs
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44622025
En nee ik ben niet zwanger lolololol
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 december 2006 @ 11:03:12 #95
13151 crew  Rewimo
pi_44622068
Als je nou trek had in augurken zou ik je niet geloven, nu wel
pi_44650646
Gister hebben we hier lekker de haren geverft voor de kerst. Priscil had lichtblonde haren die geblondeerd waren met flink wat uitgroei, omdat we er toch niet zo'n fan van zijn al dat geverf.

Nu hebben we haar haartjes donkerblond gemaakt. Een heel ander gezicht! Wat lijkt ze volwassen zeg. Het kind is er gelijk een beetje af. Ik had het haar mooi gefohnt en in model gebracht. Ze was helemaal trots! Ze kon er niet vanaf blijven...

Hier wordt al zeker een week gevraagd wanneer de kerstjurk aan mag!! (Met kerst dus)

Afgelopen woensdag had ze een kerstdiner. Iedereen moest zelf wat meenemen. Ze had van alles gefabriceerd bij mijn moeder, die past altijd woensdagmiddag op. De hond vond haar kookkunsten ook erg lekker!!
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:45:27 #97
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44670285
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:22 schreef Ticootje het volgende:

omdat we er toch niet zo'n fan van zijn al dat geverf.
Daar zou ik ook niet zo'n fan van zijn eigenlijk... Hoe komt dat zo, dat je de haren van een jong kind verft?

Even een vraag voor de overige moeders, hoe doen jullie dat met speelafspraakjes? Ik heb een beetje het idee dat het maar heel normaal is dat je je kind ergens om de deur schuift, terwijl je nauwelijks weet hoe de ouders heten, laat staan waar het terecht komt.
Ik ga de eerste keer dus altijd mee, maar ben blijkbaar de enige die dat doet .
Dames, verlicht mij, hoe doen/deden jullie dat?
pi_44672188
Hier ga ik dus ook altijd mee. Nu zou Bo ook niet anders willen. Ik moet er zelfs bijblijven. Bij 1 vriendinnetje waar we nu vaak genoeg geweest zijn wil ze wel eens alleen maar liever niet. Hier in de straat speelt ze trouwens wel bij iedereen alleen. Maar die ouders ken ik dus ook allemaal.
Als er kindjes hier komen spelen zeg ik ook altijd tegen de ouders dat ze ook mogen komen. Maar dat gebeurt inderdaad weinig.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:43:25 #99
37150 livelink
pi_44676930
Wij lopen even mee naar het huis toe, zodat we weten waar ze is, wisselen telefoonnummers uit en dan ga ik weer. En dan halen we Katja op een gegeven moment zelf weer op. Als andere kinderen bij ons komen spelen gaat het precies zo. Ik blijf er niet de hele tijd bij, dat kan ook niet want dan zit Job er ook de hele tijd bij. Bij ons op het plein mag Katja gewoon alleen bij vriendjes naar binnen, als ze het maar altijd even vraagt of komt zeggen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:34:56 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_44677414
quote:
Gister hebben we hier lekker de haren geverft voor de kerst. Priscil had lichtblonde haren die geblondeerd waren met flink wat uitgroei, omdat we er toch niet zo'n fan van zijn al dat geverf.
Ja, maar een kind van die leeftijd hoeft er toch helemaal nog niet volwassen uit te zien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2006 @ 11:28:27 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44678147
* lady-wrb eerst even gecheckt heeft hoe oud priscilla nou eigenlijk is

ach dat valt toch wel mee?
meisjes bij luca in de klas hebben ook wel eens een andere haarkleur. en ook een jongetje dat vorig jaar bij luca in de klas zat, had steeds een andere haarkleur (zijn oudste zus leerder voor kapster).
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:15:42 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_44686700
Ja, dat vind ik ook al raar lady_wrb. Maarja, dat is denk ik net zoiets als gaatjes in oren laten schieten en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2006 @ 19:24:52 #103
43556 miss_dynastie
pi_44688318
quote:
Nu hebben we haar haartjes donkerblond gemaakt. Een heel ander gezicht! Wat lijkt ze volwassen zeg. Het kind is er gelijk een beetje af. Ik had het haar mooi gefohnt en in model gebracht. Ze was helemaal trots! Ze kon er niet vanaf blijven...
Maar dat is wel haar eigen kleur? Anders blijf je natuurlijk bezig...
  zaterdag 23 december 2006 @ 20:05:35 #104
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44689569
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:43 schreef livelink het volgende:
Wij lopen even mee naar het huis toe, zodat we weten waar ze is, wisselen telefoonnummers uit en dan ga ik weer. En dan halen we Katja op een gegeven moment zelf weer op. Als andere kinderen bij ons komen spelen gaat het precies zo. Ik blijf er niet de hele tijd bij, dat kan ook niet want dan zit Job er ook de hele tijd bij. Bij ons op het plein mag Katja gewoon alleen bij vriendjes naar binnen, als ze het maar altijd even vraagt of komt zeggen.
Ik hoef er ook niet de hele tijd bij te blijven, maar ik wil toch wel graag even zien waar Freek terecht komt.
  † In Memoriam † zondag 24 december 2006 @ 10:00:30 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44700551
ik pak het volgens mij weer anders aan.
ik nodig het kind altijd eerst bij ons thuis uit. dan kan ik bekijken hoe het kind zelf is. pas dan mag luca van mij daar pas spelen. en ik breng altijd weg en haal altijd zelf op.
  zondag 24 december 2006 @ 11:01:31 #106
37150 livelink
pi_44701059
Het wordt alleen wat ingewikkelder als de ouders van dat andere kind dezelfde methode hebben
pi_44713294
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat is wel haar eigen kleur? Anders blijf je natuurlijk bezig...
Ja haar eigen kleur is ook donkerblond. Vandaar dat ik het maar weer donker heb gemaakt, met dat licht blond blijf ik bezig, en het is nu niet echt goed voor het haar...

Hier het resultaat...

Staat dr toch leuk?? Haren ook gefohnt, speciaal voor kerstavond.

Ik zoek nog even een foto, daar zit ze met dr makeup te tutten... Leuk he als ze wat groter worden, ze willen zo graag groot zijn...

Edit- Gevonden

Even de nagellak droogblazen....
  zondag 24 december 2006 @ 19:17:37 #108
37150 livelink
pi_44715680
Mooie meid, hoor! Hoe oud is ze eigenlijk? Ik zou haar op de bovenste foto zo een jaar of 15 geven, maar dat kan niet kloppen.
  † In Memoriam † zondag 24 december 2006 @ 19:28:14 #109
43556 miss_dynastie
pi_44715909
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja haar eigen kleur is ook donkerblond. Vandaar dat ik het maar weer donker heb gemaakt, met dat licht blond blijf ik bezig, en het is nu niet echt goed voor het haar...
Heb je helemaal gelijk in hoor! Staat haar goed
  † In Memoriam † zondag 24 december 2006 @ 21:30:45 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44718709
leuke meid om te zien
livelink: tegenwoordig zien al die meiden van die leeftijd er ouder uit.
pi_44718780
ze is 11, bijna 12. We hoeven gelukkig nog niet de jongens buiten te houden..;) Nog niet echt intresse..
  † In Memoriam † zondag 24 december 2006 @ 21:44:45 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44718970
dat begint gauw genoeg ticootje.
toen ik d. leerde kennen was ze 11. ik heb het hele proces van verlegen schoolmeisje tot brutale puber mogen meemaken
van mij mag dat morgen weer over zijn. ik hou me er maar aan vast dat het ooit over gaat.
pi_44720397
Leuk he volwassen worden, ach we vinden het prachtig!!

Soms hebben we zoiets van "waar haal je het vandaan??!!" Maar heel vaak gaat het gewoon heel goed! Het is gewoon echt een lieverd!
  zondag 24 december 2006 @ 23:18:25 #114
37150 livelink
pi_44721262
Nou, ik geloof dat er snel genoeg interesse zal komen van jongenskant. Maar je hebt gelijk Lady-wrb, tegenwoordig zien een hoop meiden er al zo volwassen uit.
En dat puberschap, daar denk ik voorlopig nog maar niet aan.
pi_44738055
Mooie dochter heb je hoor Ticootjhe. Ik kan van mezelf ook herinneren dat ik rond mijn 13e lekker begon met kalken
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 11:34:16 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44746999
ik vind dat tico dr dochter zelfs wel een beetje op je lijkt.
eigenlijk moet je deze foto bewaren tot bo zo oud is. volgens mij sta je dan nog raar te kijken

(ik bedoel niks beledigends, het viel me alleen gister al op, maar toen durfde ik het nog niet te posten)
pi_44749555
Is toch helemaal niet beledigend. Het is een prachtmeid. En ik zie de houding van het hoofdje van Bo er ook wel in terug. En de sproetjes van mezelf
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44749775
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:35 schreef Ticootje het volgende:
ze is 11, bijna 12. We hoeven gelukkig nog niet de jongens buiten te houden..;) Nog niet echt intresse..
Djen is ook bijna 12 en die heeft al aardig intresse in jongens. althans ze weet wie ze een lekker ding vind, denkt overal bij door wat er gezegd word en is nog heerlijk onschuldig, maar ik weet dat dat heel snel gaat veranderen. Nog een paar maandjes en dan gaat ze naar de grote school, dan is ze echt het kleine meisje niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 26 december 2006 @ 18:31:24 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44751386
nou berg je dan maar anitra.
zodra dat eenmaal goed op gang is, gaat elk gesprek over jongens
pi_44786172
Wij binden Priscil gewoon vast aan dr bed tot haar 21e...

Eergister hebben we haar lekker naar Disneyland gebracht. Daar wachtte haar moeder op dr. Het was echt SUPER koud in Parijs, rond het vriespunt, dus ik hoop dat ze nog iets hebben kunnen doen daar.

1 Januari komt ze weer terug. Lekker nieuwjaar vieren bij haar moeder.

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 09:34:24 #121
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44786741
hier is het ook heel stil.
luca is bij zijn vader sinds tweede kerstdag.
ik had me voorgenomen om alleen maar te gaan genieten en dingen voor mezelf doen, maar voorlopig loop ik met mijn ziel onder mijn arm en mis mijn ventje verschrikkelijk.
jammer genoeg voor luca en gelukkig voor mij heeft luca zijn vader maar 1 week tijd voor hem. dus 2 januari zie ik hem alweer
pi_44884338
Bo zit in bad te zingen
Met een blik en een kus en het topje van me zus
maak ik jou stapelgek veliefd op lijkt
Alle meisjes in jou school
Waar ik jou niet zo verdol

En als ik dan zegt hoe het moet is het "maham jij weet het niet"
Vooruit dan maar

Woensdag naar de dokter voor dr kramvoetjes. Die heeft ze nu al meer als een jaar denk ik. En het word steeds erger. Op het CB waar ik voor Jans was, dachten ze misschien aan doorgezakte voetjes ivm die hypermobiliteit. (en zou zien ze er mijn inziens ook wel een beetje uit)Maar ze krijgt nu af en toe ook kramphandjes , lijkt me niet dat je doorgezakte handjes kan krijgen. maar die voeten heeft ze nu meerdremale per dag. Zijn ook geen groeipijnen ofzo. Die komen meestal in benen en vooral knieeen. Ze zit niet verkeerd (dus niet op dr hurken voeten of wat dan ook, maar gewoon op dr billen of in kleermakerszit)
We zullen wel zien woensdag. Maar is best sneu want ze gilt het uit zo af en toe. Het enige wat dan helpt is in dr voetjes knijpen/masseren.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 11:41:19 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44884491
gezellig jessie
ik kan niet wachten tot mijn lawaaipapegaaitje weer thuis is.
t is hier veel te rustig
pi_44884580
Ja dat kan ik me voorstellen hoor

Alhoewel ik het Sinterklaas ging uit fietsen van Jans,
en het kling klokje klingelingeling van Bo ook wel een beetje zat ben hoor.
En bij midden in de winternacht zingen ze, jezus christus is geboren.
Want ja mam de ene zingt jezus de andere christus, dan weet ik het niet meer hoor. Dan doe ik ze gewoon allebei dan weet ik zeker dat het goed is. Zucht
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 11:47:02 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44884650
agossie

luca is nooit meer van het zie de maan schijnt door de bomen afgekomen. tot op de dag dat hij opgehaald werd door zijn pa is hij het blijven zingen
pi_44884737
Bo is deze vakantie niet echt te genieten.
Nu ze niet op school zit merken we weer hoe superdwangmatig ze is. En hoe moeilijk ze het heeft met het verschil tussen school en thuis. Hoe vaak ik al niet gehoord heb, maar de juf zegt dat dus is het zo. Of op school doe ik dat zo dus dat moet hier ook zo.
Het trekt echt heel erg ver door.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 11:51:58 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44885105
Ik probeer zo luchtig mogelijk. En duidelijk maken dat ze nu thuis is en niet op school. Maar poeh. soms vreet het energie hoor. Wil geen zeikerd zijn ofzo, maar het is iets wat ik bij Bo al lang herken, maar zo nu en dan komt het in alle hevigheid weer extra tot uiting ofzo.
Ik kan nu ff snel geen voorbeelden verzinnen omdat het er zoveel zijn en zo ingebakken zitten in het dagelijske doen.
Een voorbeeld is als ze iets wil vertellen. Dan gaat ze eerst 3 keer hoesten. Haar haartig keer over dr schouders gooien. Dan begin ze te vertellen, dan hoest ze dan moet het weeer overnieuw. En ja slecht misschien amar dan verlies ik nog wel eens mij geduld en zeg ik hallo zeg ff wat je wil zeggen Maar dat is dan meestal als zoiets al vaak voorgekomen is met wat driftbuien om andere (voor mij, niet voor haar) onnozele dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 31 december 2006 @ 12:19:33 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44885555
herkenbaar hoor jessie, dat gebeurt hier ook.
als luca iets wil vertellen lukt het gewoon niet omdat hij zo ontzettend vastloopt in zijn verhaal.
maar het zoeken naar manieren om de driftbuien te voorkomen is inderdaad heel vermoeiend.
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:28:14 #130
37150 livelink
pi_45014929
Moeilijk hoor, Jessie. Bij ons is die overgang van school naar thuis nooit zo groot, omdat ze vorige week en ook deze week 2 dagen naar de BSO moest. Dan hou je toch een beetje het ritme erin.

Lady, lekker dat Luca weer thuis is. Geniet er maar van!
pi_45015314
Waar blijven de verjaardag foto's nou! Ben zo nieuwsgierig!
En wat heeft ze gekregen?
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:50:52 #132
37150 livelink
pi_45053384
Sorry, ik ben gisteren ongeveer gelijk met de kinderen naar bed gegaan, dus daarom heb ik nog niet gereageerd.

Katja heeft veel knutselspulletjes gekregen en veel barbies. En van ons heeft ze de dvd van De Kleine Zeemeermin gekregen.

En hier dan de beloofde koe-foto's. Wat zal die koe al op veel foto's staan, gok ik.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 januari 2007 @ 20:52:31 #133
13151 crew  Rewimo
pi_45053460
Geef je ze Pokon of zo? Jeetje wat zijn ze groot geworden! Leuke foto's
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:15:07 #134
37150 livelink
pi_45054200
Eigenlijk zijn ze best wel klein voor hun leeftijd, allebei. Maar op een koe lijkt iedereen groot.
pi_45054452
Leuke foto's livelink!!!!!
Nog gefeliciflapstaart trouwens
Even een update over Damien... Zijn gips is eraf geen raar eng dun armpje gelukkig ondanks de drie maanden gips maar ja das niet zo gek als je bedenkt dat dat kind ook geen vet heeft om te verliezen.... geen reserves helemaal noppes... ons kleine gratenpakhuisje...
Wel twee kleine wondjes van de pennetjes en meneer heeft geprobeerd om van zijn gips een spaarpot te maken er zat een tien eurocent muntje in zijn gips....
Helemaal zwart enzo geworden ieeeeuuuuwwww... gelukkkig geen ontstekingen veroorzaakt ofzow...
Hij heeft nu wel voor drie weken een spalkje mee om nog wat stevigheid te bieden en over 6 weken mag hij alles weer.
En dan in juni nog een controle.

[ Bericht 1% gewijzigd door Angel22 op 06-01-2007 10:52:40 (spelfoutjes verwijderd) ]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:26:01 #136
37150 livelink
pi_45054634
Fijn Angel22
En nu maar duimen dat hij de eerstkomende jaren gipsvrij door zal komen.
pi_45091139
Wat een leuke foto's Livelink.
Katja kijkt er helemaal spannend bij!

Angel Damien heeft wel een pech en pijn steeds he Hopelijk geneest het mooi en is het dan even over met zijn valpartijen.

Waneer kregen jullie een oproep voor de schooldokter. Die krijgen ze bij 5 jaar toch? Daar hoef je zelf toch niet achteraan?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 22:47:31 #138
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45092242
hier kreeg luca een brief mee via school.
maar ik kan me herinneren dat het in schiedam via de post kwam.
maar dat is alweer zoveel jaar geleden.
pi_45092330
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:17 schreef jessie het volgende:

Waneer kregen jullie een oproep voor de schooldokter. Die krijgen ze bij 5 jaar toch? Daar hoef je zelf toch niet achteraan?
Dat gaat inderdaad automatisch hoor. Hoef je niet zelf achteraan.
Syllables govern the world
pi_45092351
O ok, thx. Zal binnenkort dan wel komen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45092558
Het is wel zo dat zo'n schooldokter maar twee keer per jaar ofzo komt. Dus niet direct als ze vijf worden, ligt net aan het bezoekmoment van de dokter.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 23:02:30 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45092772
zit jij nou ook op die koe, livelink?
pi_45092890
Ja dat zie ik nu pas, ik dacht dat je erachter stond, maar ik zie je been erop zitten! Held!!!!! Volgens mij had je dat verteld trouwens in het andere topic. Volgende keer breeduit in beeld lachen hoor
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 januari 2007 @ 00:03:08 #144
13151 crew  Rewimo
pi_45094731
Schooldokter Euh, dat gaat hier denk ik mis. Want op Christans vorige school was dat voor de oudste kleuters en dat is ie bij hun dus nooit geworden
pi_45094811
O, ik dacht dus gewoon met 5 jaar.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 00:12:12 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45095064
gewoon even op school vragen dan rewimo.
  zondag 7 januari 2007 @ 09:19:31 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_45101972
Of niet vragen, want schoolartsen zijn toch maar stom.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45102012
hier gaat het per school, en dan worden alle kinderen die in dat schooljaar 6 worden opgeroepen. Merijn was dus al bijna 7 voor ie aan de beurt was en Timo net 5... kids zijn van school veranderd en de oude school was als laatste aan de beurt en de nieuwe als eerste

Beiden overigens goed gekeurd... t worden lange mannen (goh wat een verrassing... merijn is nu 7 jr en bijna 3 mnd en 137 cm.....), hun oren doen het (dat was wel een verrassing, soms denk je wel eens dat ze stokdoof zijn) en hun ogen waren prima.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 januari 2007 @ 10:24:05 #149
13151 crew  Rewimo
pi_45102316
quote:
Op zondag 7 januari 2007 09:19 schreef Troel het volgende:
Of niet vragen, want schoolartsen zijn toch maar stom.
Volgens mij ben ik er nooit geweest als kind Maar ik zal er eens naar vragen morgen.
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 11:47:39 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45103366
quote:
Op zondag 7 januari 2007 09:30 schreef Stout het volgende:
hier gaat het per school, en dan worden alle kinderen die in dat schooljaar 6 worden opgeroepen. Merijn was dus al bijna 7 voor ie aan de beurt was en Timo net 5... kids zijn van school veranderd en de oude school was als laatste aan de beurt en de nieuwe als eerste

Beiden overigens goed gekeurd... t worden lange mannen (goh wat een verrassing... merijn is nu 7 jr en bijna 3 mnd en 137 cm.....), hun oren doen het (dat was wel een verrassing, soms denk je wel eens dat ze stokdoof zijn) en hun ogen waren prima.....
137 cm bekopenvalsmilie wat een eind zeg ! is hij de langste van de klas?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 januari 2007 @ 11:48:41 #151
13151 crew  Rewimo
pi_45103384
137, ik zie het nu pas, ik vind Christan al zo lang met zijn 128! Die is de op een na jongste van zijn klas, maar beslist niet de kleinste.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 10:09:48 #152
13151 crew  Rewimo
pi_45136013
Ik heb vanmorgen met Christans juf gesproken, zij zorgt ervoor dat hij alsnog wordt opgeroepen door de schoolarts
pi_45136065
Mijn oudste is in september 6 geworden maar die zit ook al aan de 128
Van mij heeft hij het niet
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 10:16:26 #154
13151 crew  Rewimo
pi_45136113
Neuh, Christan heeft het ook niet van mij
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 11:48:42 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45138170
nou.... hier zit er ook weer en beetje beweging in. broeken in maat 116 zitten net aan.
ik ben enthousiast aan het zoeken naar leuk broeken in 122, maar dat is én te wijd én te lang
mijn kind is gewoon buitenmodel ofzo
ik zit wel eens te zoeken naar leuke broeken op marktplaats, maar daar is het op het ogenblik allemaal van die chinese rommel waar ze dan nog doodleuk 10 euro voor vragen
die dingen haal ik voor 5 a 6 euro op de markt (als ik ze zou willen hebben dan, want ik vind het rotdingen met een beroerde pasvorm)
  maandag 8 januari 2007 @ 11:51:35 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_45138231
Kun jij daar uberhaupt pasvorm in ontdekken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45138277
Priscil is ook zo vreselijk hard aan het groeien!! Ze heeft er zelfs wel een beetje last van.. Haar knieen doen soms een beetje pijn..

Twee jaar terug was het nog maat 134/140. Dat werd al erg snel 140. Vorige zomer hadden we allemaal nieuwe kleding gekocht. Maar nu past ze niets meer!! Alle broeken waren opeens hoog water!

Ze zit nu gewoon op maat 158, of maat 14 voor truitjes omdat anders de mouwen te kort zijn. Ik heb afgelopen weekend maar eens de kast helemaal uitgezocht. Ik had 3 (!) boodschappentassen vol kleding die gewoon te klein was. Nu Priscil een jaartje overdoet op school en dus haar vriendinnetje een jaartje jonger is was die erg blij met haar nieuwe garderobbe.
Ik ben blij dat ik nog hel veel kleding had bewaard die ik vorig jaar had gekregen van mijn nichtje, die toen veel te groot was, maar nu dus gewoon in de kast ligt.
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 12:02:07 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45138430
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:51 schreef Troel het volgende:
Kun jij daar uberhaupt pasvorm in ontdekken
`

dr zit een voor en achtekant aan die ze aangeven door middel van kontzakken.
voor de rest zit het kruis altijd te laag, zitten ze als je ze achterstevoren zou dragen net zo hobbezakkerig als wanneer je ze normaal draagt.
het enige voordeel is dat er elastiek in de taille zit, wat luca erg prettig vindt, want die heeft nogal moeite met knopen en ritsen (toch een gevalletje motoriek, gecombineerd met een flinke dosis gemakzucht)
maar inderdaad, vanaf een kilometer afstand is te zien dat het van die chinese imitatiemeuk is.
luca vindt ze pertinent on-stoer en weigert ze te dragen.
ik koop nu af en toe een broek voor hem bij de coolcat, wat me een rib uit mijn lijf is. maar die gaan wel weer een tijdje mee en blijven mooi.

t is hier trouwens ook weer helemaal mis. allemaal dwarsigheid, boze buien, niet naar bed willen, niet naar school willen, meneer wil eigenlijk helemaal niks.
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 12:04:15 #159
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45138471
ik heb trouwens voor een paar euro een (op het gezicht) een leuke broek op marktplaats gekocht.
tweedehands en redelijk versleten, maar het model sprak me aan
als het een goed passend model is ga ik m namaken
k heb dr nu al zin in
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 14:39:39 #160
13151 crew  Rewimo
pi_45142777
Voor Christan heb ik laatst een hele lading broeken bij Zeeman meegenomen. Gewone katoenen voor 4 euro per stuk Alleen zijn ze met een drukker en die wil nog weleens losspringen bj sommige broeken.
  maandag 8 januari 2007 @ 15:57:50 #161
37150 livelink
pi_45145342
Voor Job krijg ik gelukkig nog kleren doorgeschoven van vriendinnen. Voor Katja niet meer en dan valt het pas op hoe snel zij nu uit kleren groeit en hoe vaak je eigenlijk nieuwe kleren moet kopen.

Ik ben nu bezig met Katja's traktatie voor morgen. En eigenlijk had ik geen idee hoeveel ik moet maken. Kom ik net op het briljante idee om de groepsfoto van een paar maanden geleden er eens bij te pakken.
Blijkt dat er toen al 30 kinderen waren en er zijn er hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar bijgekomen sindsdien. Ik heb dus echt niet genoeg en ik moet straks weer terug naar de winkel.

En bij de BSO waren al 19 kindjes en dat vond ik al zo veel.
pi_45145930
oef livelink dat zijn er veel inderdaad! wat voor traktatie is het? hopelijk niet teveel werk?

lady_wrb maar er zijn wel veel leuke outlet-en tweedehands-shops op internet, je kunt toch ook buiten marktplaats kijken? bijv. www.hebbez.com en www.barbamama.nl, daar ben ik al verschillende keren goed geslaagd. ook niet supergoedkoop maar wel goede spullen.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:18:11 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_45146106
livelink, www.jo-basics.nl heeft ook leuke kleding, helaas alleen niet online. Ik kan wel eens vragen of ze wat leuks in de collectie hebben hangen op dit moment?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2007 @ 16:29:40 #164
37150 livelink
pi_45146535
Ken je ze soms, Troel? Ik had wel gezien dat er een nieuwe kinderkledingwinkel in Wijk bij Duurstede was gekomen, maar ik ben er nog niet binnen geweest. Tenminste, ik neem aan dat het de nieuwe winkel is.

Bix, Katja wilde indianenkettingen maken van twee dropveters, wat van die ringen van Nibbits en een mooie veer eronderaan. Gaandeweg is het idee al simpeler geworden, want ik kon geen veren vinden. De enige winkel waar ze die hadden kunnen hebben was gesloten ivm inventarisatie vandaag.

Dus nu hang ik er een kaartje aan met ballonnen en de tekst dat Katja 5 jaar geworden is. Die kaartjes ben ik nu aan het uitknippen en dat is denk ik het meeste werk.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:33:52 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_45146698
Het is van de vrouw van een collega van me en het ziet er echt super uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2007 @ 16:34:19 #166
37150 livelink
pi_45146720
Ja, er zat voorheen een slijterij, weet ik. Ik zal er binnenkort eens naar binnen gaan.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:34:54 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_45146745
E hebben nu een 40% kortingsaktie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2007 @ 17:26:00 #168
37150 livelink
pi_45148620
Die zal vast nog wel gelden tot a.s. vrijdag. Eerder lukt me niet om te gaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 17:27:07 #169
13151 crew  Rewimo
pi_45148665
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:57 schreef livelink het volgende:
Voor Job krijg ik gelukkig nog kleren doorgeschoven van vriendinnen. Voor Katja niet meer en dan valt het pas op hoe snel zij nu uit kleren groeit en hoe vaak je eigenlijk nieuwe kleren moet kopen.

Ik ben nu bezig met Katja's traktatie voor morgen. En eigenlijk had ik geen idee hoeveel ik moet maken. Kom ik net op het briljante idee om de groepsfoto van een paar maanden geleden er eens bij te pakken.
Blijkt dat er toen al 30 kinderen waren en er zijn er hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar bijgekomen sindsdien. Ik heb dus echt niet genoeg en ik moet straks weer terug naar de winkel.

En bij de BSO waren al 19 kindjes en dat vond ik al zo veel.
Heb je geen klassenlijst dan? Hier hebben we een lijst met alle namen en adressen. In de kleutergroepen werd die aangevuld als er nieuwe kinderen bij kwamen. Dat gebeurt in groep 3 niet (eh o, wacht, bij ons dus wel )
  maandag 8 januari 2007 @ 17:39:50 #170
37150 livelink
pi_45149126
Nee, ik heb alleen een lijstje van het moment dat Katja instroomde. Dat is inmiddels een jaar geleden.
Dat was ook een ramp met kerstkaarten. Ze kreeg allemaal kerstkaarten van klasgenootjes waar ik het adres niet van wist. Dus ik heb echt hele speurtochten naar adressen moeten houden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 18:47:23 #171
13151 crew  Rewimo
pi_45151376
Hebben jullie klassenmoeders? Die onderhouden bij ons het contact (meestal per mail) en die hebben bij ons dus ook een lijstje met alle emailadressen. Die weten dus ook hoeveel kinderen er zijn.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:09:10 #172
37150 livelink
pi_45152214
Als we al klassenmoeders hebben, zijn ze bij mij in ieder geval onbekend. Het contact dat ik heb met school is echt bijna niks en ik heb ook tot nog toe geen enkele ingang gevonden om meer in contact te komen.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:23:02 #173
37150 livelink
pi_45152783

[ Bericht 100% gewijzigd door livelink op 08-01-2007 19:26:09 (verkeerde topic) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 19:25:56 #174
13151 crew  Rewimo
pi_45152913
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:09 schreef livelink het volgende:
Als we al klassenmoeders hebben, zijn ze bij mij in ieder geval onbekend. Het contact dat ik heb met school is echt bijna niks en ik heb ook tot nog toe geen enkele ingang gevonden om meer in contact te komen.
Dat klinkt me echt vreemd in de oren (niet dat jij iets aan die situatie kunt doen natuurlijk). Zowel bij Christans oude als zijn nieuwe school zijn er klassenouders die als het ware het contact houden tussen de juffen en de ouders als er iets georganiseerd moet worden.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:30:47 #175
37150 livelink
pi_45153110
Ja, ik vind het wel een mooi idee. Want dit is echt niks.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 20:20:26 #176
13151 crew  Rewimo
pi_45155197
Ik dacht eigenlijk dat dat op elke school zo geregeld was
pi_45155400
Hebben wij ook niet. Maar als ik iets wil weten kan ik het altijd aan de juf vragen eigenlijk. Na 3 uur mag je ook altijd de klas even in om werkjes enzo te bekijken.

Wel een grote klas ook zeg he. Wat is het maximum daar?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 20:26:38 #178
37150 livelink
pi_45155485
Het maximum is afgelopen jaar vergroot wegens de sluiting van een andere school in Wijk bij Duurstede.
Het maximum was 25 maar in oktober zaten er dus al 30 en dan heb je nog de instroom van oktober t/m juli. Dus geen idee waar het op uit zal komen.
pi_45155558
En staan ze dan met zijn 2en voor de klas ofzo?
Enne foto van de traktatie he!
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 20:31:47 #180
37150 livelink
pi_45155713
Nee, geen foto van de traktatie. Het is een beetje mislukt en Katja vindt het vreselijk geworden. Ze was helemaal boos, schopte tegen alles wat ze tegenkwam (inclusief mij en Job) en heeft in de regen buiten moeten afkoelen. In tussentijd heb ik de traktatie zelf snel op een veilige plek gezet, want ze was in staat om alles kapot te maken. Kortom, het is een beetje een erg beladen traktatie geworden en ik zal dolblij zijn als het morgenmiddag is en we voorlopig van al dat verjaardagsgedoe af zijn.
pi_45155808
Opes, moet stiekum een beetje lachen Maak op zijn minst een foto ervan als ze op bed ligt, voor later. Weet je nog Katja.....

Wat kan er mislukken aan dropveters met nibbit ringentjes. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je de nibbit staafjes hebt genomen
Ben nu wel erg nieuwsgierig.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 20:36:39 #182
37150 livelink
pi_45155969
Het is mislukt omdat het niet was wat zij in haar hoofd had. En het leek ook niet op het plaatje
pi_45156028
O ivm kaartjes ipv veertjes, dat bedoel je. Ach gos, Bo zou dat ook hebben denk ik. Verjaardagsstress ook allemaal.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 20:46:20 #184
37150 livelink
pi_45156457
Ja, gelukkig bijna voorbij. Ik moest er stiekem ook wel om lachen. Ze riep ook op een gegeven moment heel dramatisch "laat mij allemaal eens even met rust, ja!". En Job zat vrolijk te echoen, "laat mij ook rust" en begon vervolgens tegen mij te klagen dat Katja zijn vriendinnetje niet meer was.
pi_45156546
wat rot livelink. ik heb nog wel een zakje veren (bij de Hema gekocht overigens, zag ze van de week ook nog liggen bij de knutselspullen, in allerlei kleuren) dat zou je zo mogen komen halen, maar ik vrees dat dat er geen 30 zijn. zal ik ze even tellen of is het geen optie voor nu?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:49:54 #186
37150 livelink
pi_45156634
Is geen optie meer. Het is klaar en waarschijnlijk is het morgen wel goed genoeg. Wel lief van je. Als ik meer tijd had gehad, had ik er graag gebruik van gemaakt.
pi_45156793
ok. succes ermee morgen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 20:53:57 #188
13151 crew  Rewimo
pi_45156829
En kaartjes frutselen in de vorm van een veer? Hoewel je inmiddels je buik waarschijnlijk al vol hebt van die traktaties
  maandag 8 januari 2007 @ 21:05:17 #189
37150 livelink
pi_45157401
Dat laatste, Rewimo
pi_45168657
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

137 cm bekopenvalsmilie wat een eind zeg ! is hij de langste van de klas?
Wel de oudste maar er zitten nog 2 van die lange einden in de klas... maar die hebben ook ouders die erg lang zijn.
Ik ben 'maar' 1.70 en mijn man 1.93 . Ze schatten nu (de kinderarts) dat ie tussen de 1.97 en 2.07 gaat worden. We zullen zien.
Broeken inderdaad maat 140, of 134 zonde riem.
Ik kan altijd goed slagen bij de v&d, wel wat duurder maar wel pasvorm (en dat is wel nodig als je bij 1.37 maar 27 kg weegt.
pi_45169201
Wat zijn kinderen toch ook naief he eigenlijk??? Wel lief hoor.

Gister ging ik dus de was doen, en dan raap ik gewoon overal de washopen weg. Nu was het toevallig dat Priscil haar broekje in de badkamer had laten liggen (in plaats van in de wasmand te doen) en ik zag dus dat het moment was aangebroken dat we dubbel zoveel maandverband moeten gaan aanschaffen.

Dus ik vraag vanmorgen, "Lieverd ben jij "je weet wel"?" Zei : "nee hoezo?" Ik: "nou je broekje lag in de badkamer en was erg vies" Zei: "Ja ik wist ook al niet wat het was..."

Ze wordt toch wel erg groot nu hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:48:19 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169599
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:10 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn kinderen toch ook naief he eigenlijk??? Wel lief hoor.

Gister ging ik dus de was doen, en dan raap ik gewoon overal de washopen weg. Nu was het toevallig dat Priscil haar broekje in de badkamer had laten liggen (in plaats van in de wasmand te doen) en ik zag dus dat het moment was aangebroken dat we dubbel zoveel maandverband moeten gaan aanschaffen.

Dus ik vraag vanmorgen, "Lieverd ben jij "je weet wel"?" Zei : "nee hoezo?" Ik: "nou je broekje lag in de badkamer en was erg vies" Zei: "Ja ik wist ook al niet wat het was..."

Ze wordt toch wel erg groot nu hoor..
pi_45169705
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:48 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Lief he?
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:59:16 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169725
krijgt ze nu wat van je ?(afgezien van maandverband dan )
ik kreeg een kadootje van mijn moeder en geld van mijn vader
ik voelde me op die dag best speciaal ondanks alle ellende
pi_45169928
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:59 schreef lady-wrb het volgende:
krijgt ze nu wat van je ?(afgezien van maandverband dan )
ik kreeg een kadootje van mijn moeder en geld van mijn vader
ik voelde me op die dag best speciaal ondanks alle ellende
Oeh, dat had ik echt niet gewild! Ik vond 't al erg genoeg dat ik 't uberhaupt moest vertellen... Had ik echt geen zin in. Vervolgens ook nog eens net dat weekend een weekend naar een vakantiepark (met zwembad ), met de hele familie, en ik kon niet eens bij mijn ouders in het huisje, maar moest bij tantes... Ik vond 't echt vreselijk! Niks niet een feestdag, wat mij betreft had het nog jaren weg mogen blijven (althans, tot de eerste druppel leek het me wel spannend, je wil er toch bij horen als de andere meiden in je klas ook ongesteld zijn. Daarna mochten ze het wat mij betreft gelijk afschaffen!)
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 09:17:44 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169972
haha, wat dacht je van mij?
de eerste keer moest de boel volgens mij nog op gang komen, iedere volgende keer krepeerde ik van de buikkrampen.
pi_45170088
Oh we maken er geen feest van hoor!!!

Jeetje dat had ik zelf ook niet gewilt!!! We moeten nog maar zien of het aanhoud of dat het gewoon eenmalig was.. Ik hoop voor haar dat het gewoon voorlopig nog even wacht. Ik was zelf meteen elke maand aan de beurt. Misschien doet zij nog even een paar maanden overslaan hierna...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticootje op 09-01-2007 09:45:14 ]
pi_45170132
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:26 schreef Ticootje het volgende:
Oh we maken er geen feest van hoor!!!

Jeetje dat had ik zelf ook niet gewilt!!! We moeten nog maar zien of het aanhoud of dat het gewoon eenmalig was.. Ik hoop voor haar dat het gewoon voorlopig nog even wacht. Ik was zelf meteen elke maand aan de beurt. Misschien doet zei nog even een paar maanden overslaan hierna...
Ze is nog heel jong, toch?

De eerste tijd kan ze inderdaad dat geluk hebben. Ik had dat iig wel: duurde de eerste paar keer steeds een maand of drie voor het terug kwam (de tweede keer was dan ook heerlijk tijdens een bloedhete week in de zomervakantie. De enige week dat jaar... Weer niet zwemmen! ). Mijn jongste zusje aan de andere kant kwam echter meteen in een ritme van 1 week niet, 1 week wel... Da's de andere kant van onregelmatig zijn.
pi_45202149
hier een ander moment.. (dat ongi moment krijg ik hier ook niet )
namelijk 2 wisselkinderen !! Gisteren is Timo's eerste tand eruit gegaan ! Beetje hulp van mamma want hij zat zo vreselijk scheef, elke hap deed zeer en eten durfde ie niet uit angst dat ie de tand door zou slikken.....
maar nu dus echt een gat in zijn mond. Tand 2 zit ook al superlos dus zal ook snel volgen denk ik zo !!
pi_45202151
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:30 schreef innovative het volgende:

[..]

Ze is nog heel jong, toch?
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 07:07:18 #201
13151 crew  Rewimo
pi_45202242
Timo zonder tand Gek gezicht hè? Welke is het? Christans tand komt in rap tempo door, zijn tweede tand boven zit ook los maar nog niet los genoeg Onder heeft hij al twee "mensentanden" zoals hij het noemt
pi_45202745
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.

Want nu is ze ongesteld..

Waar je al niet blij mee kan zijn!
pi_45202948
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 06:22 schreef Stout het volgende:
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***
Mwah, ik vind 11 dus redelijk jong. Da's nog basisschoolleeftijd. Wat ik me herinner, is dat bij mij op de basisschool twee meisjes ongesteld waren. Op de middelbare school begon 't in de eerste ineens steeds meer voor te komen, maar toen waren de meeste 12 a 13.
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:00:14 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_45202976
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:

Wacht maar

Ooit zal ze het vervloeken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45204355
ik was ook pas 13 of 14 hoor.
Priscil haar moeder was ook 12 toen zij het voor het eerst werd. En we zagen ook wel dat het eraan zat te komen hoor.
Ze groeit zo hard nu, niet alleen in lengte Je ziet dat de hormonen hun werk doen. Inclusief een heuse cupmaat!! (Dat had ik niet hoor op haar leeftijd! Ik was een echte laatbloeier). Je ziet haar gewoon veranderen in een jonge vrouw.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 11:46:08 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45206419
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:

nou kijk, je dochter ziet het ook als een feestje
hup aan de taart !
pi_45206631
grappig ticootje, al vond ik 't zelf ook echt absoluut geen feest en wilde ik het er ook liever helemaal niet over hebben.

livelink hoe is 't trakteren gegaan?
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:45:50 #208
37150 livelink
pi_45225808
Tja, ik heb er haar nauwelijks over gehoord. Er waren natuurlijk best veel kindjes in de kerstvakantie jarig geweest, dus ze mocht vandaag pas de ronde langs de andere klassen doen. Ik kan me zelf nog herinneren hoe eng ik dat vroeger vond. Maar het was goed gegaan en ze was heel trots op de kaart die ze had gekregen en waar alle juffen en meesters iets op hadden geschreven.
pi_45232702
O Bo moet vrijdag bloed prikken. Dokter belde terug (ivm die krampvietjes) en ze willen aanvullend bloedonderzoek doen omdat ze het ook niet precies weten. Dan 5 dagen later een afspraak maken en kijken of er wat uitkomt. Zo nee, dan gaan we verder (kinderarts ofzo)
Wel heel eng hoor. Dat word voor het eerst bloedprikken voor dr.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:21:50 #210
37150 livelink
pi_45232834
Ach, wat een narigheid voor Bo. Dat bloedprikken is voor een kind natuurlijk echt wel eng.
pi_45233051
Ze barste in huilen uit toen we het vertelde. Gelukkig is ze vaak meegeweest als ik bloed moest prikken. En dan keek ze er wel met dr neus bovenop. En vond dat niet eng. Maar dat is wat anders dan zelf moeten (weet ik uit eigen ervaring )

En verder moet ik even kwijt dat ze zo lief is. Echt zo lief Af en toe zegt ze vanuit het niets, mama ik hou echt van je En dat komt er zo gemeend en spontaan uit.

Er zijn ook wel momenten dat ik de gang op mag, dat ze boos is en nooit meer iets tegen me zegt
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:31:51 #212
37150 livelink
pi_45233208
Heel herkenbaar

Sowieso een spannende week voor Bo met bloedprikken en eerste zwemles. Ze worden echt groot, vind je niet?
pi_45233580
Ja heel erg.
Zo wijs. En soms zit ze zo op de bank in dr kleermakerszit tv te kijken heel stil. Met zo'n wijs bekkie. Dan denk ik waar is dat schreeuwertje gebleven
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45238283
iemand enig idee wat te doen met een eigenwijse kleuter die van zindelijk terug gaat naar alles laten lopen (ok we hebben tot nu toe geluk, poepen doet ze nog wel op de wc)

ze lat het gewoon lopen, het maakt haar niet uit dat ze dan nat is, meld het ook niet speelt gewoon vrolijk verder, maakt haar ook niet uit waar ze is, ze gaat gewoon de meeste keren niet naar de wc toe. als je d'r vraagt waarom ze niet naar de wc toe gaat geeft ze aan dat niet te weten, als je vraagt of ze dan niet voelt dat ze nat is zegt ze heel flauwtjes 'ow ?' of een andernietszeggend antwoord, we moeten het dus echt zelf tjekken weer en 4/5 verschoningen op de dag is weer heel normaal, en dan laat ik de nacht nog achterwege.

boos worden helpt niet, het ongelukje negeren en gewoon verschonen helpt niet, haar betrekken bij het verschonen, wassen etc helpt niet verplicht plassen tussendoor helpt niet.. tot nu toe niks kunnen bedenken wat wel helpt iemand anders ?

want niet alleen wij hebben er 'last' van maar waar ze ook maar is ondervindt er hinder van want als je niet ingrijpt loopt ze hele dagen in een natte broek rond (ook op school )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 07:27:15 #215
13151 crew  Rewimo
pi_45238300
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
pi_45238314
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
ja ik dacht ook dat ze daar gevoelig voor was, maar dat vind ze dus helemaal niet erg, ze trekt hem met plezier aan, doet daar haar beheften in en meld ook niet als hij vol is of wat dan ook en plast hem met 'plezier' net zo lang vol tot ze er doorheen zou gaan zelfs.

nope verder nog niet op het medische pad geweest (toen het begon dacht ik aan een fase... maar die duurt nu te lang)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 07:31:13 #217
13151 crew  Rewimo
pi_45238322
Lastig hoor. Zou het een reactie kunnen zijn op de verandering van omgeving? Moeilijk te zeggen altijd zulke dingen... ze kunnen zelf niet echt aangeven waardoor het komt.
  † In Memoriam † donderdag 11 januari 2007 @ 07:33:02 #218
81992 Githa
pi_45238334
Moeilijk Knor!
Ik zou met Rewimo meegaan denk ik, een luierbroekje, maar dan ook de verplichte plasmomenten er in houden op vaste tijden en er verder weinig aandacht aan geven.
Ik denk dat het een tijdelijke iets is, en ook niet erg ongewoon op deze leeftijd, al dan niet in mindere mate.
Kinderen op die leeftijd vinden het vaak zonde van hun tijd om even naar de wc te gaan.
Iig succes!

Edit: en wat Rewimo ( ook) zegt een medische oorzaak uitsluiten.
pi_45238384
we brengen morgen wel ff potje naar de huisarts in elk geval.

er is niks in de periode dat het begonnen is veranderd ten opzichte van ervoor. (we hadden een dergelijke reactie wel bij het verhuizen verwacht of toen ze naar school ging voor het eerst, maar op een ongelukje na op de laatste dag van de zomervakantie van de spanning dat ze eindelijk weer naar juffie mocht bleven toen de reactie uit). We hebben wel een periode met haar gekend dat ze het express deed omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen, dan deed ze dus netjes alles naar beneden en koos een mooi plekje op haar kamer uit om ff te plassen (verhuisdozen met kleding, in speelgoed, in de kledingkast achter de deur, wasmand, etc etc). Maar dat was zeer bewust, en ze zorgde er gewoon wel voor dat ze zelf droog bleef, schoon bleef, etc. En dat ontbreekt er nu dus ook aan, en kan me haast niet voortellen dat ze het fijn vind om nat en stinkend rond te lopen)
pi_45238731
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
pi_45246264
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:23 schreef bixister het volgende:
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
juist omdat we al in onze ogen veel geprobeerd hadden dachten we aan fok in de hoop een tip te krijgen.
Maar net cb aan de foon gehad en het er over gehad, cb gaat de ggd-verpleegkundige bellen en dan worden we uitgenodigd voor (en eindelijk de vaccinatie en een evt probleemoplossing voor de zindelijkheid)
pi_45246350
en belonen als het goed gaat???
pi_45247723
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
en belonen als het goed gaat???
daar is ze doorgaans niet gevoelig voor. En zou zo ook niet weten hoe ik haar in deze zou kunnen belonen, als ik met een krusjes systeem zou werken ofzo bij iedere dag dat ze droog is, is ze het type als ze het zelf in de hand heb dat ze gewoon het aantal kruisjes behaalt wat ze nodig heb om iets te krijgen en daarna weer vervalt in het oude. Of als ze een dag geen kruisje krijgt om dat het gestelde niet gehaald is doodleuk kan melden, nou jammer dan, maar volgende keer beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 14:12:00 #224
13151 crew  Rewimo
pi_45247798
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
pi_45247913
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_45248405
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
veel verder als het antwoord weet niet kwamen we idd niet
pi_45248635
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:15 schreef jessie het volgende:
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.

ik ben zo bang als ik haar te lang in een luierbroekje stop ze helemaal gemakszuchtig word en er helemaal niet meer voor wil 'werken', wil proberen het op de wc te doen. Het maakte haar overigens niets uit toen ik zei haar ook in de luier nar school te doen of haar vroeg of ze het niet raar vond dat zij steeds een natte broek had en de rest van de klas niet (maar het wel bij haar zien, voelen, ruiken)
pi_45250160
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...

En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
pi_45250584
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:11 schreef Angel22 het volgende:
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...

En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
ik wist dat iemand van hier idd de douche gebruikte, hebben we dus ook getest. ondder de douche zetten zodra ze vies was, schreeuwn, gillen, huilen, krijsen als we haar erheen brachten en op het moment dat ze er onder staat vind ze het maar wat mooi.

wij en zij gaat verder met niemand hier in de omgeving om, en al helemaal niet met iemand die zo veel 'macht' heeft helaas.

van school af halen, zou nog een optie zijn kwa dreigement, maar wat als ze daadwerkelijk het zo bont maakt dat ze volgens het dreigement niet meer naar school mag/kan ? (haar ophalen van school op het moment dat ze nat is gaat dus niet want mevr meld het niet, we merken het pas als we haar ophalen en voelen.
pi_45251324
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.

Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
pi_45251738
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef Angel22 het volgende:
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.

Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
hier op school wassen ze d'r een beetje en krijgt ze schone kleertjes aan mocht het opgemerkt zijn door de juffies. Maar kan allicht eens kijken wat er mogelijk is (heb volgende week toch een ouder avond)
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:06:23 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45252393
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche... Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45252585
mijn keuze zou 't ook niet zijn.
pi_45253433
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche... Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
jep is ook rot, maar ik vind het ook rot om (wij hebben de douche techniek geprobeerd in de tijd dat ze express alles onder plaste omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen) de complete kledingkast van zowel haar en jayden meerdere keren in de week in de was te hebben, speelgoed en boeken weg moet weggooien omdat ze geen zin had om even naar beneden te lopen (of desnoods het potje te gebruiken van de kamer ernaast)

het dreigement: dan mag je niet naar school staat er denk ik harder dan de uitvoer zal zijn, hier althans zou ik haar duidelijk maken dat kindjes die op school zitten geen luier nodig hebben, dat niemand in de klas een luier draagt en dat de juffie het ook veel fijner vind dat alle kindjes op de wc plassen want dan hoeft ze geen luiers te doen, dus meer tijd voor andere leuke dingen. Als je wel een luier nodig hebt dan moet je eerst thuis blijven oefenen tot je zonder luier kan en mag je weer naar school
  Jubileum moderator donderdag 11 januari 2007 @ 19:14:21 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45259231
Ik zou, naast het uitsluiten van een lichamelijke oorzaak, ook eens kijken naar een mogelijke geestelijke oorzaak. Wordt ze gepest op school, staat ze onder grote druk op school, heeft ze het moeilijk met de lesstof etc etc.

Mijn methode zou zeker niet de douche etc zijn maar echt proberen te luisteren en te vragen waar het knelpunt ligt.
(maar ik heb makkelijk lullen denk ik, heb geen enkele ervaring in deze)
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45261184
lois: we gaan in ek geval morgenochtend proberen wat urine op te vangen voor een testje blaasontsteking. zo dat we dat zeker kunnen uitsluiten

nog geen foon terug gehad van het cb of ggd dus das nog even afwachten

lois: ik heb niet het idee dat er wat speelt op school als in gepest worden oid. ze is wel de ukkepuk van het grut daar maar vind wel aansluiting (af en toe met een flinke aarzeling) ze heb het erg naar haar zin en de groep mist haar ook wel een beetje als ze er niet is (alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)

wel 'grappig' om te lezen dat het onder de douche zetten als zo'n strenge strafmaatregel gezien wordt, ik heb niet echt het idee dat alicia het echt als grote straf ervaarde, ja ze vond het niet leuk dat ze moest stoppen met spelen (maar dat vind ze ook niet leuk als ik haar de gang op stuur, moet ze ook stoppen met spelen immers) maar eenmaal onder de douche leek ze het er zich beter te vermaken dan saai op de traptrede ziten pluisjes te verzamelen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:50:24 #237
37150 livelink
pi_45263078
Ik zie dat onder de douche gaan ook niet als straf. Als Job in zijn broek heeft gepoept, zal hij toch schoon moeten worden gemaakt. Dat red je dan echt niet met billendoekjes.
En als de zoon van Angel het vervelend vindt om onder de douche te moeten als hij in zijn broek heeft gepoept, dan komt misschien toch het besef dat het ook best handig kan zijn als hij op de wc gaat poepen. Job vindt het onder de douche moeten overigens helemaal geen straf

Ik zou het heel frustrerend vinden als mijn kind ineens van zindelijk weer naar onzindelijk zou gaan. Ik geloof wel dat ik daar aardig wanhopig van zou worden. Ik heb geen idee wat je er mee aan moet, Knorretje.

Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
pi_45263433
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:03 schreef knorretje het volgende:
(alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
pi_45265697
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef livelink het volgende:

Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
ze is nog steeds wel naar mijn idee snel grieperig, fulltime in de winter verkouden, incl ooronstekingen, koorts, moeheid etc. Ze heb niet veel weerstand ofzo van haar eigen maar is ook niet meer zo enorm ziek als destijds (met zulke extreem hoge koorts en andere enge dingen) Ze hebben nooit iets gevonden wat de aanleiding kon zijn in elk geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door knorretje op 11-01-2007 22:03:13 ]
pi_45265986
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:00 schreef sombie het volgende:

[..]

Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
moeilijk om daar antwoord op te geven ik weet niet hoe zij zich daar onder voelt namelijk, ik zelf zou het zelf ook vreselijk vinden, maar krijg ook weer niet de indruk van haar verhalen en haar algemene gedrag dat ze het erg naar vind ofzo. Ze weet niet beter ook, ze is gewoon een heel klein, ielig bleek wichtje die je al snel als je d'r ziet onder je hoede wil nemen, wil 'verzorgen' en zo wordt ze ook altijd door andere kinderen benaderd in groepsverbanden. Ze is de kleinste, (nu niet meer de jongste) de ieligste, de kleinste ook in bepaalde gedragingen (bv een hele korte spanningsboog etc) is erg aanhankelijk en klampt zich ook erg makkelijk aan je vast (tot vervelends toe zelfs) ze kan bv je erg aanklampen, je bedelven onder kusjes, je knuffelen, je aaien, strelen en dat gedurende uren achtereen, of ze je nu echt kent of je gewoon nog maar net hebt ontmoet en je wordt goedbevonden door haar

Ze meet zich zelf dus ook wel die rol aan binnen een groep dus een groep kan niet echt anders dan daar op in gaan
pi_45275126
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45275368
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:26 schreef YPPY het volgende:
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
zou natuurlijk kunnen, nooit daar zo over nagedacht op die manier eigenlijk. Is wel een puntje om even te onthouden

geen urine op kunnen vangen, dus na het weekend doen we weer een poging
pi_45276295
Ja, dat is wat ik bedoelde, Yppy! Jij weet het gewoon duidelijker te verwoorden.
pi_45280063
Bo heeft vandaag bloed geprikt mijn held.
was ngo wel even heel vervelend.
De dokter had namelijk gezegd (plaatsvervangster) dat ze bij de star verdovende creme gebruiken zodat ze het prikje niet zo voelt. Bij de star aangekomen vertelde ze dat de dokter zelf verdovende pleisters heeft, die omdoen bij t kind en als ze dan bij hun zijn is het genoeg ingewerkt. De star zelf had dus helemaal die creme niet. Bo begon toen gelijk heel zielig te huilen. En mijn hart brak. Ik moest echt me best doen om niet ook te gaan huilen. Maar uiteindelijk heeft ze toch heel dapper laten prikken. 3 buisjes uit zo'n klein kinderarmpje, zo zielig. Ze kreeg daarna een kleurplaat en een prikdiploma. Die heb ik gelamineerd en gaat zo trots mee naar school
Woensdag kan ik bellen voor de uitslag.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 januari 2007 @ 12:23:46 #245
13151 crew  Rewimo
pi_45280398
Ach, dappere Bo Wel stom dat de arts niet goed ingelicht is over dat verdoven
pi_45280488
Ja ik was ook heel boos. En als ik voor de uitslag moet bellen vertel ik het ook nog wel even. Maar op dat moment wilde ik er niet teveel woorden aan vuil maken omdat Bo anders helemaal het gevoel zou krijgen dat het zonder dat crem-etje heel erg veel zeer zou gaan doen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 januari 2007 @ 12:27:38 #247
13151 crew  Rewimo
pi_45280524
Dat is verstandig van je ja, anders kan het zo'n drama worden
  Jubileum moderator zondag 14 januari 2007 @ 20:09:32 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45353538
Ah ik had dit nog helemaal niet gezien, wat dapper van Bo!

Eva kan enorm spoken 's nachts. Ze is sowieso altijd wel een keer een uurtje wakker waarin ze ligt te zingen, kletsen, lachen etc. Je hoort dan zo'n beetje de hele dag voorbij komen, erg gezellig.
We zijn er aan gewend, en we slapen er dus meestal gewoon doorheen.
In de nacht van vrijdag op zaterdag was Iris ziek en zijn we dus regelmatig wakker geweest. Elke keer als we wakker waren hoorden we Eva de slappe lach hebben. Ze kan zo ontzettend lekker lachen dat je wel mee moet doen, het was echt ontzettend komisch.
De hele dag hield ze die bui, om alles kreeg ze onbedaarlijk de slappe lach, zo gezellig
Ze mocht met mij mee naar de AH, om even de weekboodschappen te doen. Dat zij alleen meemocht, Iris moest uiteraard thuisblijven, vond ze al ontzettend stoer "gezellig mama en ook zo spannend!" en dan ook nog helpen in de AH was helemaal geweldig.
Iedereen werd netjes begroet die in de weg liep " hallo meneeh" "hallo mevouw" en aan iedereen liet ze zien dat ze zelf mocht scannen en werden handscanners vergeleken "heee Eva heeft zelfde!"
Ik heb nog nooit zo genoten van het boodschappen doen, en gelukkig reageerde ook iedereen er erg leuk op.

Nog een groot nieuwtje, elke 3 weken gaan ze met school zwemmen. Jeroen gaat dan altijd mee want het is op de dag dat hij niet hoeft te werken. Nou is zwemmen een erg groot woord, het is meer watervrij maken en hun motoriek trainen in het water. Eva heeft tot nu toe pertinent geweigerd haar hoofd onder water te doen en had daar ook handige truukjes voor. Ze moeten bijv. ringen van de bodem afpakken, en dan moet je toch eventjes onder water, maar Eva vist ze handig op met haar benen.
Afgelopen keer wilde ze het toch wel proberen, haar hoofd onder water en onder luid applaus heeft ze het ook gedaan. Ze was echt supertrots op zichzelf!

Ik hoop dat ik binnenkort een keertje meemag, om foto's te maken. Ik wil het ook weleens zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 14 januari 2007 @ 20:13:13 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_45353687
wat een lekker weekend zo lois heerlijk genieten
stormy waters...
sailin'
pi_45353777
Lois, wat klinkt dat allemaal stoer en fijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 januari 2007 @ 20:45:19 #251
13151 crew  Rewimo
pi_45355053
Lois, wat een leuk verhaal over de boodschappen, en wat stoer dat Eva nu toch onder water durft
  zondag 14 januari 2007 @ 20:48:25 #252
103793 kozakken
Living the life
pi_45355206
Lois Wat goed en leuk en lief en en en.. Wat heb je een heerlijk praatscheetje in huis

Knorretje, kunnen jullie het heft mbt toiletgang niet weer een tijd in handen nemen? (mits natuurlijk fysieke oorzaken zijn uitgesloten)
Onder het mom dat wanneer zij klaarblijkelijk niet kan bepalen wanneer ze moet, dat jullie het dan maar voor haar gaan doen.
Jonne is wel een stukje jonger, maar wanneer het weer eens 'Ik wihilhil niet-tijd' was, dan zetten we de wekker en moest hij naar het toilet. Of er nu wat kwam of niet.
Daar wist hij zich hier wel goed naar te voegen. Nu weet ik niet of je Alicia zo gemakkelijk daar krijgt waar jullie willen. Maar het zou een idee kunnen zijn......
Of met school heel duidelijke afspraken maken over 'ongelukjes'. Dat ze dan bv. op een stoeltje moet zitten en wachten totdat school is afgelopen oid? Dat iedereen dan ook kan zien dat ze een ongelukje gehad heeft (niet met woorden, maar wel door daden) Gewoon voor een periode om haar te leren dat er consequenties aan verbonden zijn?
Nou ja... roep ook maar wat.
Succes, want wat lijkt het me lastig!

En dappere, dappere Bo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 14:06:29 #253
13151 crew  Rewimo
pi_45371629
Gistermiddag toen we uit Roosendaal terugkwamen had Christan een idee. Hij wilde naar een pannenkoekenrestaurant. Ik bood aan om zelf thuis pannenkoeken te bakken. Dat vond hij ook goed, maar dan wilde hij er wel een romantisch etentje van maken. "Met kaarsjes, mama!"

En zo zaten we samen aan tafel, al pannenkoeken etend, met 2 kaarsjes op de tafel

Na afloop zei hij: "Mama, als ik nu de kaarsjes uitblaas, mogen we allebei een wens doen."

Hij blies de kaarsjes uit en ik wenste dat er nog heel veel van zulke mooie momenten met mijn zoon zouden volgen
  maandag 15 januari 2007 @ 14:54:27 #254
37150 livelink
pi_45373031
Maar in het vervolg dus met z'n drietjes, Rewimo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 15:04:29 #255
13151 crew  Rewimo
pi_45373343
Over een poosje ja
  Jubileum moderator maandag 15 januari 2007 @ 19:52:14 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45383409
Ahhh echt lief Rewimo

Vandaag hadden we een gesprek op Eva's school over haar bewegingsprogramma. Ze volgt een programma genaamd Berenspel, en dat is een combinatie van sensorische integratie (oa tastzin) en bewegingsoefeningen met als doel haar sociaal emotionele ontwikkeling te bevorderen. (mondvol he? )
Het komt er op neer dat ze samen met nog een kindje uit haar groep en 2 begeleiders allerlei spellen doen waarbij bewegen, en voelen en emoties centraal staan. We kregen eerst een uitleg en daarna een half uur video van Eva en het andere kindje.
Geweldig! We hebben echt genoten. We zagen Eva rennen, dokter spelen bij de zgn. huilende gevallen begeleider, emoties benoemen dmv de juiste foto erbij zoeken (verdrietig, blij, boos etc) en rollen en klimmen en dat allemaal heel ontspannen. We zagen Eva de begeleiders aanraken (heel bijzonder om te zien want dat komt nauwelijks voor dat ze iemand aanraakt) en al die tijd liep ze niet met verkrampte handjes of met haar shirt in haar mond, of een van de andere tics die ze heeft om zich veilig te voelen.
Heel heel mooi om te zien en ik ben er nog diep van onder de indruk.

Dat het helpt bewijst haar gedrag van de laatste weken wel. Ze begint zichzelf te zien als een individu, en eist ook soms de ruimte op om keuzes te maken. Zo wil ze graag uitkiezen wat ze aandoet die dag, en gelukkig kiest ze inmiddels niet meer elke dag hetzelfde shirt. Ze wil soms graag even alleen zijn en geeft dat ook aan "laat mij maar even met rust mama" en wat we echt super vinden is dat ze nu haar eigen emoties leert onderkennen "ik ben even boos" of "ik ben verdrietig".
Emoties bij andere mensen blijft heel eng en bedreigend en daar kan ze nog niet mee overweg maar dit is al een enorme stap in de goede richting.

Na het gesprek en de video mochten we haar uit de klas halen en mee naar huis nemen, dat leek ons leuker als met de taxi naar huis sturen en zelf er zowat achteraan rijden.
Voor ons was dat leuker, Eva vond het op zich ook wel leuk maar is vervolgens totaan bedtijd overstuur geweest omdat het patroon van de dag verstoord was. Zonde....

Morgen hebben we een gesprek bij het Riagg met de kinderpsychiater, een gesprek zonder Eva, als onderdeel van het traject wat we gestart zijn om haar autisme goed te laten diagnostiseren. Ook weer heel spannend dus....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 19:55:15 #257
13151 crew  Rewimo
pi_45383525
Wat mooi die ontwikkeling, Lois Zichtbare vooruitgang, dat moet echt fantastisch zijn om mee te maken! Wat doen ze goed werk op haar school
  maandag 15 januari 2007 @ 23:49:18 #258
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45392628
Wat heerlijk dat Eva zo op d'r plek is daar! Dat moet jullie wel een gerust gevoel geven .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 06:53:50 #259
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45396352
Het klinkt super, Lois. Echt heel fijn dat jullie kunnen zien dat ze er zo op haar plek is. Een ontspannen kind is altijd geweldig, maar een ontspannen Eva is volgens mij nóg mooier om te zien!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 07:01:18 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_45396364
lois, wat goed zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_45396441
EVA Joe go meissie!!!!!!!

HIer weer een domper op het ziekenhuis verhaal.
Damien zou morgen geopereerd worden aan zij keel- en neusamandelen maar dat gaat dus niet door.
Nee Damien is niet ziek en de ok zat ook niet vol...
Nee... ze weigeren om op de poli-o.k. Damien met een infuus onder narcose te brengen.
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de anesthesist en ik heb die man zowat over zijn buro heen getrokken... woest was ik...
Hij ging de procedure uitleggen en begon dus over het bewuste kapje. Nou raakt Damien daar volledig van in paniek dus dat gebeurd gewoon niet meer. Dus ik vertelde dat op een nog rustige manier... krijg je een reply terug van die arts "nou mevrouw u heeft geen keus, hij MOET" nou sorry hoor maar daar gingen mijn haren van overeind staan!!!! Ik reageerde nogal fel met "het enige wat mijn kind MOET is poepen en plassen!!!"
Ik vind het nl niet normaal dat je een kind van 6 met 4 man moet vastpinnen op de operatietafel om een kapje op zijn neus te krijgen...
Terwijl hij met een infuus zonder paniek de narcose ingaat en er dan ook op een goede manier uitkomt... zonder gegil en geschreeuw.
Dus de operatie is uitgesteld en wordt nu ws uitgevoerd op 31 januarie.
Dan wordt het een dagopname op de kinderafdeling en mag hij als het goed is aan het eind van de dag weernaar huis.
Ik heb het nu echt gehad met het Zaans Medisch Centrum!!!!!
NIx kan daar in 1 keer goed gaan... ECHT NIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bah bah bah bah bah bah bah.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 07:33:08 #262
13151 crew  Rewimo
pi_45396516
Jeetje Angel, wat een raar ziekenhuis is dat toch! Jij als ouder weet toch hoe je kind reageert, waarom luisteren ze daar niet naar?
pi_45396658
Wat een raar verhaal angel...

Wat vreselijk stom van het ziekenhuis! Ik zou ook superboos worden hoor. Sommige artsten, je vraagt je wel eens af waarom ze in g*dsnaam met mensen wilden werken..
pi_45396967
Lois, wat heerlijk om te lezen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45398150
Lurken doe ik hier vaker, maar die stapjes vooruit van Eva zijn toch wel het mooiste om te lezen.

Echt super zoals het daar gaat op school.
*OUD heilige*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:25:43 #266
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_45398921
We hebben sinds gisteren een heuse Judoka in huis. Gisteren heeft hij na 2 proeflessen voor het eerst een echte judoles gehad in z'n nieuwe judo-pak, en hij vind het geweldig. Hij was helemaal bekaf na een uur, een rode kleur op z'n wangen om U tegen te zeggen, maar hij kon niet wachten totdat hij morgen weer mag.

Gelukkig heeft hij eindelijk een sport gevonden die hij leuk vind, die bovendien ook nog eens te combineren is met de bezoekregeling. Hij twijfelde op het laatst heel erg tussen judo en voetbal, maar voetbal is bijna niet te doen. Eén keer in de week trainen en iedere zaterdag een wedstrijd spelen, is niet te doen als hij om het weekend bij z'n moeder is. En dan valt hij toch al snel een beetje buiten de boot in het team [maar dat is met iedere teamsport zo].

Gisteren zijn we op gesprek geweest met de logopediste van de GGD, en ze vind het verstandig dat we toch zo snel mogelijk met logopedie beginnen. Hij zit nu in groep 4 en is ver genoeg klaar met wisselen om niet te hoeven slissen. Maar dat doet hij nogal veel, en naar aanleiding van de Juf is hij doorverwezen naar de GGD. Die sturen ons nu papieren op om een verwijskaart bij de huisarts te kunnen halen en dan kunnen we zo snel mogelijk beginnen met logopedie.

Hij heeft het vooral bij de S, Z, N en M, waarbij híj z'n tong naar buiten steekt en dus de klank niet goed uitspreekt. En het is dusdanig ernstig dat het niet vanzelf overgaat, en logopedie nodig is. Gebruikelijk is dat het minstens een jaar tot anderhalf jaar gaat duren, dus voorlopig heeft hij het buiten school druk genoeg. Maar hij is zich bewust van z'n slissen en ook gemotiveerd genoeg om er iets aan te gaan doen, dus dat is al een hele grote stap in de goede richting.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 januari 2007 @ 11:32:06 #267
13151 crew  Rewimo
pi_45400628
Als Christan klaar is met zijn zwemlessen (diploma A dan in elk geval) ga ik hem een paar proeflessen judo laten volgen, om te kijken of hij dat leuk vindt Mij lijkt het wel wat, ze leren er zelfbeheersing en discipline in speelse vorm, hij is nogal groot en dus lijkt het me goed als hij leert zijn lichaam goed te beheersen.
pi_45403279
Knorretje... Ik heb toch maar even ingelogd (lang geleden) Zou het niet kunnen zijn dat je dochter de extra aandacht die ze hierdoor krijgt (zeker van de juf..even alleen zijn met de juf) misschien erg prettig vindt? Of het nou positieve of negatieve aandacht is... Ik zou helaas ook niet weten hoe je dit zou moeten doorbreken..mijn opmerking is dus eigenlijk nutteloos merk ik
Alleen als een medische oorzaak natuurlijk uitgesloten is.

Ik hoop dat het snel overgaat iig.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:19:08 #269
44200 Sjeekie_Beekie
pi_45408894
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Als Christan klaar is met zijn zwemlessen (diploma A dan in elk geval) ga ik hem een paar proeflessen judo laten volgen, om te kijken of hij dat leuk vindt Mij lijkt het wel wat, ze leren er zelfbeheersing en discipline in speelse vorm, hij is nogal groot en dus lijkt het me goed als hij leert zijn lichaam goed te beheersen.
Wat mij in Judo aanspreekt, naast zelfbeheersing en discipline, is dat hij inderdaad ook z'n krachten leert kennen. Hij is in vergelijking met z'n klasgenootjes een stuk sterker en het is een binnenvetter. Als hij ergens niet over wil praten, wordt hij kwaad en op zulke momenten is hij in staat om ijzer met handen te breken.

In de zaal hangt een webcam en vanuit de kantine in de sportschool kan je kijken wat ze leren/uitspoken op zo'n les. De eerste indruk is dat de docent het goed aanpakt, man of 10 op de les, techniek wordt afgewisseld met spelletjes en iedereen wordt er bij betrokken. En hij heeft het naar z'n zin, dus dat is sowieso al positief.
Oudste, Jongste en Lara
pi_45412308
twee pogingen om een ochtendplasje op te vangen zijn inmiddels mislukt Morgen poging 3.

Ze heb nog steeds enkele verschoningen nodig, maar wel minder dan toen ik begon met 'klagen' hier, maar iedere verschoning blijft natuurlijk 1 te veel.

ook nog geen bericht terug van de ggd.

kozakken: vaste plasmomenten inlassen is geen probleem hier, dan plast ze ook wel maar ja tussendoor dus ook nog (geen idee waar ze de hoeveelheid vocht vandaan weet te krijgen, want ze krijgt niet meer drinken dan anders) School vragen haar 'te straffen' zie ik niet zitten en weet ook bijna zeker wel dat de school zich daar niet voor gaat lenen.

iedereen tot dusver tnxx voor de reacties en mogelijke tips ooit gaat het hier weer droog zijn (en dan jayden ooit nog eens zo ver krijgen)
pi_45414688
MIjn oudste zit ook op judo... alhoewel.. meneer is strax al bijna 4 maanden uit de roulatie maar als zijn arm strax weer goed is gaat hij gewoon weer door.
Het is idd de discipline en het leren van je krachten wat het judo ook zo goed maakt.
Ik ben zelf een vervend judoka ( helaas nonactief ivm knie verkloot) en ben dus niet echt super objectef maar het is een goede sport ook om zelfvertrouwen te krijgen en het weten dat je van je af kan bijten.
Hamer er asjeblieft wel op dat judoen niet iets is om te gaan gebruiken als je kwaad wordt en dat judoen dus in princiepe alleen op de mat gebeurd en niet op school.
Door datnu al er in te "pompen" is het ater als hij ouder wordt alleen maar voordeel want mocht hij wel wedstrijden gaan doen enzo ( verre toekomst) dan heb je een probleem als je buiten de mat ook judo gebruikt tenzij je echt uit pure noodzaak het nodig hebt.
pi_45415673
Lois wat een ontzettende leuke en positieve ontwikkelingen met Eva zeg!!! Echt super.

Angel waarom kies je niet voor een ander ziekenhuis eigenlijk?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45427412
NU op dit moment doe ik dat niet omdat we dan eerst weer een afspraak moeten maken bij een KNO arts die hem weer moet gaan onderzoeken dan weer moeten wachten op een oproep voor zijn operatie en we dan dus weer zowat een half jaar verder zijn.
En dat duurt gewoon te lang. HElaas is het wel zo dat ZMC de kortse wachtlijst heeft voor de kno afdeling dus ik ben nu gewoon een beetje gebonden aan het feit dat ik wil dat hij zo snel mogelijk geholpen wordt omdat hij echt veel last van zijn keel heeft.

Maar de eerst volgende keer dat we een ziekenhuis nodig hebben wordt dat dus wel een ander... we hebben hier ook nog het waterland in purmerend in de buurt zitten dus dan gaan we daar wel heen. Voor bv de ehbo ofzow.
Andere afspraken ga ik wel voor naar amsterdam...
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:28:15 #274
44200 Sjeekie_Beekie
pi_45428970
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef Angel22 het volgende:
Hamer er asjeblieft wel op dat judoen niet iets is om te gaan gebruiken als je kwaad wordt en dat judoen dus in princiepe alleen op de mat gebeurd en niet op school.
Door datnu al er in te "pompen" is het ater als hij ouder wordt alleen maar voordeel want mocht hij wel wedstrijden gaan doen enzo ( verre toekomst) dan heb je een probleem als je buiten de mat ook judo gebruikt tenzij je echt uit pure noodzaak het nodig hebt.
We hebben hem vooraf al wel duidelijke gemaakt dat Judo alleen iets is wat je tijdens de les/wedstrijden doet, en dus niet op het schoolplein bijvoorbeeld. Want dat het net zoiets is als iemand neersteken met een mes.
Mijn broer is anderhalf jaar geleden neergestoken, en dat heeft wel indruk gemaakt. Hij heeft na 6 operaties een lamme rechterwijsvinger die misschien met een 7de operatie nog gered kan worden, anders moet hij worden geamputeerd. Ze weten wel dat die jongens die dat gedaan hebben, onwijs fout zaten en dat ook Judo een wapen kan zijn, wat je dus niet op straat mag gebruiken.
Niet dat je dat zomaar tegen iedereen gaat vertellen, maar dit hebben ze van dichtbij meegemaakt en ook gezien wat voor problemen dit met zich mee heeft gebracht.
Oudste, Jongste en Lara
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 09:39:47 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45429170
bij luca op de boksschool gaat het nog simpeler.
zodra bekend wordt dat iemand "buiten" aggressief gedrag vertoont, mag die niet meer komen trainen.
pi_45446337
Dat was op de sportschool waar ik zat ook het geval Lady, alleen de sportschool waar Damien nu zit hanteerd dat helaas niet.
Dus heb ik het er zelf ingestamp en hij houdt zich er wel aan moet ik zeggen. Ook nadat juf vorig jaar had gevraagd of hij dan wat wilde laten zien tijdens de gymles heeft hij netjes gezegd dat hij dat niet mag omdat je alleen judood op de mat.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:09:30 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_45449134
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 07:19 schreef Angel22 het volgende:
HIer weer een domper op het ziekenhuis verhaal.
Damien zou morgen geopereerd worden aan zij keel- en neusamandelen maar dat gaat dus niet door.
Nee Damien is niet ziek en de ok zat ook niet vol...
Nee... ze weigeren om op de poli-o.k. Damien met een infuus onder narcose te brengen.
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de anesthesist en ik heb die man zowat over zijn buro heen getrokken... woest was ik...
Hij ging de procedure uitleggen en begon dus over het bewuste kapje. Nou raakt Damien daar volledig van in paniek dus dat gebeurd gewoon niet meer. Dus ik vertelde dat op een nog rustige manier... krijg je een reply terug van die arts "nou mevrouw u heeft geen keus, hij MOET" nou sorry hoor maar daar gingen mijn haren van overeind staan!!!! Ik reageerde nogal fel met "het enige wat mijn kind MOET is poepen en plassen!!!"
Ik vind het nl niet normaal dat je een kind van 6 met 4 man moet vastpinnen op de operatietafel om een kapje op zijn neus te krijgen...
Terwijl hij met een infuus zonder paniek de narcose ingaat en er dan ook op een goede manier uitkomt... zonder gegil en geschreeuw.
Dus de operatie is uitgesteld en wordt nu ws uitgevoerd op 31 januarie.
Dan wordt het een dagopname op de kinderafdeling en mag hij als het goed is aan het eind van de dag weernaar huis.
Ik heb het nu echt gehad met het Zaans Medisch Centrum!!!!!
NIx kan daar in 1 keer goed gaan... ECHT NIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bah bah bah bah bah bah bah.....
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.

Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.

Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.
Hebben ze dit niet aan je uitgelegd?

overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 20:14:15 #278
81992 Githa
pi_45449296
Maar het is wel zo dat veel narcotiseurs er een eigen werkwijze op na houden.
Zo mocht ik Jordy niet vasthouden terwijl hij eenkapje kreeg en juist in paniek raakte omdat hij alleen op die tafel moest. Een kind van 1,5 snapt daar gewoon niks van.
We hadden dit wél van te voren met de anesthesist doorgesproken, maar die zei achteraf zelf ook dat het erg afhankelijk is wie je hebt en dát vind ik dan wel jammer.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:30:49 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_45449904
Ja, dat is ook gewoon stom Githa. Dat je vaak vantevoren een gesprek hebt met de ene, en dan op het moment supreme een andere anesthesist voor je neus hebt. Raar dat je hem niet mocht vasthouden, ik snap daar niks van, ouders kunnen een kind juist geruststellen!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 20:34:25 #280
81992 Githa
pi_45450006
Ja precies en als er nu een reden is dat hij perse liggend op de tafel in moet slapen dan snap ik dat ook nog wel, dan is het even door de zure appel heen bijten, maar dat is dus helemaal niet zo.

Anyway, on-topic Heel vervelend dat het zo onvoorbereid was Angel. Voor Damien hoe dan ook vervelend. A) dat hij een kapje moest en B) dat het daardoor niet doorging.
Nou iig veel sterkte de volgende poging.
pi_45461103
Balen Angel, dat ze zo lastig doen. Ik snap je heel goed !

HIer het eerste gat in de kop.... Timo gooide een stok naar Merijn en die kreeg m vol tegen zijn hoofd (Timo vroeg zich af waarom merijn nu niet gewoon bukte...:X ) resultaat : een mini sneetje boven zijn oog en een van 2 cm in zijn wang. De huisarts heeft het heel netjes gelijmd dus nu afwachten. Hij was wel dapper trouwens, hij heeft niet gehuild bij de huisarts en liet alles gebeuren.
pi_45461416
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.

Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.

Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.

overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Lemijn... dank voor je uitleg... Dit is mij inderdaad NIET zo uitgelegd en dit was ook niet de manier waarop het afgesproken was.
Het is wel zo dat ze op de poli ok idd veel kinderen achterelkaar aan helpen maar ik weet uit ervaring dat ze daar wel narcoses geven met een infuus en dat ook kunnen controleren net als op de "echte" ok.
Dat ze niet meteen de volgende dag plek hebben dat snap ik en daar heb ik ook vrede mee. Het is geen levensbedreigende situatie dus die twee weken kunnen er ook nog wel bij.
als het de 31ste wel doorgaat komt het ook beter uit ivm school aangezien er dan twee adv en een stdiedag gepland staan is damien dan drie dagen vrij van school mist hij ook nix.
Maar ik was minder boos geweest als de narcotiseur het me uit had gelegd en niet met de opmerking was gekomen van nou mevrouw damien moet u heeft geen keus... fout van de persoon ansich natuurlijk maar ik heb al zoveel ellende in dat ziekenhuis meegemaakt op alle soorten afdelingen zowel met mezelf als met mijn kind en mijn familie dat mijn haren bij iedere enigzins verkeerd geplaatste opmerking zwaar verkeerd schiet bij mij.

En dat over dat vasthouden... tja mijn zoon raakt echt volledig in paniek en ik ben geen zwak vrouwtje maar hou hem echt niet in mijn eentje in bedwang.
De laatste keer ( voor zijn arm in november) lagen er vier potige kerels dat mannetje vast te houden en nog kwam hij los van de operatietafel.
Dat is dus ook de laatste keer geweest dat hij een kapje op zijn neus heeft gekregen.
pi_45461447
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
pi_45461453
stout, oei dat was even schrikken voor jullie! gelukkig valt het mee.

angel, stom dat ze de dingen zo slecht uitleggen daar. succes de 31e!
pi_45461523
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Lemijn een roesje kan je wel geven zonder kapje...

Bij de punctie voor ivf krijg je gewoon een hoge dosering kalmerend middel en een hoge dosering pijnstiller. Dat is ook een roesje, en dat prikken ze wel.
pi_45462137
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
Is zelfs in het nieuws geweest, volgens mij werden vanaf dat moment (iig in het ziekenhuis wat in de krant genoemd werd) alle zwangere vrouwen uit de OK gehouden.
  donderdag 18 januari 2007 @ 23:31:17 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_45493625
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
Bix, het verhaal komt me bekend voor, een van de anesthesie-medewerkers vertelde mij eens dat zwangeren niet met het gas werken maar alleen met middelen via het infuus. Ik geloof dat het niet schadelijk is voor bijv. mij als co-assistent.

Angel, fijn dat je wat aan mn verhaal had. Ik ben 'maar' een co-assistent, dus in opleiding tot arts, geen echte kenner van dit specifieke ding en ik weet daardoor lang niet alles. Wat ik schreef was uit ervaring van kno-artsen in 2 verschillende ziekenhuizen. Als je meer wil weten zou je misschien Sjak naar dit topic kunnen vragen, ik meen me te herinneren dat zij bij de anesthesie werkt.
Als jij iets niet wil, gebeurt het niet. Klaar. En als je zeker weet dat ze het 'daar' ook wel eens met infuus doen op die poli, snap ik er niks van dat je nu moet wachten tot de 31e.

Oh ja iemand schreef iets over een roesje bij een onderzoek via infuus. Ik weet niet waarbij dat was natuurlijk, maar ik geloof dat het bij volwassenen wel ietsje anders werkt. Groter lichaam, veiliger te doseren. En het voordeel van gas is dat je snel kan corrigeren: het middel is snel uitgewerkt. Dat is met infuus niet.

Maar goed, misschien is mijn reactie alweer te lang hier. Als iemand vragen heeft mag 'ie me altijd pm-en.
  Jubileum moderator zaterdag 20 januari 2007 @ 19:45:57 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45541083
Jessie hoe ging de 2e zwemles van Bo? (dat was toch vandaag?)
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45544803
en knor, is 't inmiddels gelukt om een plasje van alicia op te vangen?

lemijn, aha dus je zit niet alleen maar in OK's. OK!
pi_45546534
Lois wat goed! Inderdaad vandaag de 2e keer.
Poeh nu moest ik haar zo overdragen, en geen kijkles, dus ik heb haar een uur niet gezien
Dachten ze
Ik heb als een inspector gadget door de gaatjes waar de touwtjes bevestigd zijn van de luxaflex heen staan gluren
Ze had er zin in vandaag.
Met een glimlach ging ze na het uitkleden zelf helemaal dapper richting douche. Dag mam En vanaf daar kan ik ze niet meer zien.
Ze hebben liedjes gezongen en is weer een paar keer van het kantje gesprongen.
Ook hebben ze over matten geklommen, op hun rug drijven. De borstcrowl gedaan.
En zover ik door het gaatje kon zien had ze lol. En later toen ze bibberend met een blauwe mond van de kou uit de douche kwam, vertelde ze ook gelijk enthousiast.
Dus ze is echt door die angst heen gegaan vorige week.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45546948
wat knap van Bo! en ik zie jou al helemaal staan gluren door die gaatjes.
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 23:07:39 #292
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 12:46:33 #293
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45575918
hier wordt op het ogenblik gegroeid
lekker nieuwe kleding kopen
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:19:29 #294
37150 livelink
pi_45675717
Ben je geslaagd, Lady-wrb? Hier wordt overigens ook gegroeid en nieuwe kleren gekocht. Het zal wel groeizaam weer zijn of zo.

Mijn leven als een kleutermoeder bestaat op het moment vooral uit het invullen van vriendenboekjes. Vandaag had Katja 3 vriendenboekjes in haar tas plus ook nog de logeerbeer Ko. Ik ben dus al de hele avond bezig met leuke fotootjes zoeken en uitdraaien en leuke versieringen verzinnen en dan morgenochtend de boekjes invullen en zorgen dat alles weer terug komt op school en bij de juiste personen terechtkomt.
En dan ook nog wanhopig iets aparts verzinnen wat Ko kan gaan doen om in het boekje te schrijven. Ko heeft dus vanavond na het eten even mogen helpen met het 'klussen' aan de nieuwe kamer (zie onder). Dat heeft hij vast nog nooit gedaan

.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:41:22 #295
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45676866
Leuk Livelink!

Vraagje, ik krijg net een stickerkettingbrief . Ik heb een hekel aan kettingbrieven . Maar het wordt wel bijzonder lullig om niet mee te doen, voor het eerst in de kleuterklas. Freek heeft er geen problemen mee trouwens, het hoefde niet zei ie.
Wat zouden jullie doen?
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 21:42:28 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45676932
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef livelink het volgende:
Ben je geslaagd, Lady-wrb? Hier wordt overigens ook gegroeid en nieuwe kleren gekocht. Het zal wel groeizaam weer zijn of zo.

Mijn leven als een kleutermoeder bestaat op het moment vooral uit het invullen van vriendenboekjes. Vandaag had Katja 3 vriendenboekjes in haar tas plus ook nog de logeerbeer Ko. Ik ben dus al de hele avond bezig met leuke fotootjes zoeken en uitdraaien en leuke versieringen verzinnen en dan morgenochtend de boekjes invullen en zorgen dat alles weer terug komt op school en bij de juiste personen terechtkomt.
En dan ook nog wanhopig iets aparts verzinnen wat Ko kan gaan doen om in het boekje te schrijven. Ko heeft dus vanavond na het eten even mogen helpen met het 'klussen' aan de nieuwe kamer (zie onder). Dat heeft hij vast nog nooit gedaan

[afbeelding].
haha ja hoe herkenbaar.
pasfoto's moet je per dozijn kopen
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 21:42:55 #297
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45676948
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:41 schreef Leah het volgende:
Leuk Livelink!

Vraagje, ik krijg net een stickerkettingbrief . Ik heb een hekel aan kettingbrieven . Maar het wordt wel bijzonder lullig om niet mee te doen, voor het eerst in de kleuterklas. Freek heeft er geen problemen mee trouwens, het hoefde niet zei ie.
Wat zouden jullie doen?
wat is een stickerkettingbrief
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:44:44 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45677040
Hetzelfde als een sokkenkettingbrief .

Je moet dus 5 brieven doorgeven, met een velletje stickers erin. En aan het eind heeft iedereen heul veul stickers
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:45:50 #299
37150 livelink
pi_45677100
Ik doe nooit mee aan kettingbrieven, maar ik heb wel hetzelfde dilemma aan de hand gehad. Wat ik dan doe is braaf een setje stickers kopen en opsturen naar de bovenste van de lijst. En vervolgens stuur ik de brief niet verder door. Dus Katja heeft dan pech, maar als ik dan voor haar ook gewoon een stickervelletje koop is dat ook weer in orde.

edit, ik zie nu dat jouw kettingbrief toch net een ander systeem is. Ik ken alleen maar de kettingbrieven waar je naar de bovenste iets moet sturen. Lastig, hoor!

[ Bericht 20% gewijzigd door livelink op 25-01-2007 21:50:56 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:03:05 #300
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45678036
Ja, wat een gedoe zeg... De klassikale kerstkaarten overvielen me ook al zo
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:20:01 #301
37150 livelink
pi_45679094
Katja heeft vorige week nog voor haar halve klas kerstkaarten gemaakt Ze heeft iets toch niet helemaal begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')