Mwah, ik vind 11 dus redelijk jong. Da's nog basisschoolleeftijd. Wat ik me herinner, is dat bij mij op de basisschool twee meisjes ongesteld waren. Op de middelbare school begon 't in de eerste ineens steeds meer voor te komen, maar toen waren de meeste 12 a 13.quote:Op woensdag 10 januari 2007 06:22 schreef Stout het volgende:
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***
Wacht maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.
Want nu is ze ongesteld..![]()
Waar je al niet blij mee kan zijn!
nou kijk, je dochter ziet het ook als een feestjequote:Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.
Want nu is ze ongesteld..![]()
Waar je al niet blij mee kan zijn!
ja ik dacht ook dat ze daar gevoelig voor was, maar dat vind ze dus helemaal niet erg, ze trekt hem met plezier aan, doet daar haar beheften in en meld ook niet als hij vol is of wat dan ook en plast hem met 'plezier' net zo lang vol tot ze er doorheen zou gaan zelfs.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
juist omdat we al in onze ogen veel geprobeerd hadden dachten we aan fok in de hoop een tip te krijgen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:23 schreef bixister het volgende:
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
daar is ze doorgaans niet gevoelig voor. En zou zo ook niet weten hoe ik haar in deze zou kunnen belonen, als ik met een krusjes systeem zou werken ofzo bij iedere dag dat ze droog is, is ze het type als ze het zelf in de hand heb dat ze gewoon het aantal kruisjes behaalt wat ze nodig heb om iets te krijgen en daarna weer vervalt in het oude. Of als ze een dag geen kruisje krijgt om dat het gestelde niet gehaald is doodleuk kan melden, nou jammer dan, maar volgende keer beter.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
en belonen als het goed gaat???
veel verder als het antwoord weet niet kwamen we idd nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
ik ben zo bang als ik haar te lang in een luierbroekje stop ze helemaal gemakszuchtig word en er helemaal niet meer voor wil 'werken', wil proberen het op de wc te doen. Het maakte haar overigens niets uit toen ik zei haar ook in de luier nar school te doen of haar vroeg of ze het niet raar vond dat zij steeds een natte broek had en de rest van de klas niet (maar het wel bij haar zien, voelen, ruiken)quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:15 schreef jessie het volgende:
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.
ik wist dat iemand van hier idd de douche gebruikte, hebben we dus ook getest. ondder de douche zetten zodra ze vies was, schreeuwn, gillen, huilen, krijsen als we haar erheen brachten en op het moment dat ze er onder staat vind ze het maar wat mooi.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:11 schreef Angel22 het volgende:
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...
En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
hier op school wassen ze d'r een beetje en krijgt ze schone kleertjes aan mocht het opgemerkt zijn door de juffies. Maar kan allicht eens kijken wat er mogelijk is (heb volgende week toch een ouder avond)quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef Angel22 het volgende:
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.
Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
jep is ook rot, maar ik vind het ook rot om (wij hebben de douche techniek geprobeerd in de tijd dat ze express alles onder plaste omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen) de complete kledingkast van zowel haar en jayden meerdere keren in de week in de was te hebben, speelgoed en boeken weg moet weggooien omdat ze geen zin had om even naar beneden te lopen (of desnoods het potje te gebruiken van de kamer ernaast)quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche...Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:03 schreef knorretje het volgende:
(alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)
ze is nog steeds wel naar mijn idee snel grieperig, fulltime in de winter verkouden, incl ooronstekingen, koorts, moeheid etc. Ze heb niet veel weerstand ofzo van haar eigen maar is ook niet meer zo enorm ziek als destijds (met zulke extreem hoge koorts en andere enge dingen) Ze hebben nooit iets gevonden wat de aanleiding kon zijn in elk geval.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef livelink het volgende:
Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
moeilijk om daar antwoord op te geven ik weet niet hoe zij zich daar onder voelt namelijk, ik zelf zou het zelf ook vreselijk vinden, maar krijg ook weer niet de indruk van haar verhalen en haar algemene gedrag dat ze het erg naar vind ofzo. Ze weet niet beter ook, ze is gewoon een heel klein, ielig bleek wichtje die je al snel als je d'r ziet onder je hoede wil nemen, wil 'verzorgen' en zo wordt ze ook altijd door andere kinderen benaderd in groepsverbanden. Ze is de kleinste, (nu niet meer de jongste) de ieligste, de kleinste ook in bepaalde gedragingen (bv een hele korte spanningsboog etc) is erg aanhankelijk en klampt zich ook erg makkelijk aan je vast (tot vervelends toe zelfs) ze kan bv je erg aanklampen, je bedelven onder kusjes, je knuffelen, je aaien, strelen en dat gedurende uren achtereen, of ze je nu echt kent of je gewoon nog maar net hebt ontmoet en je wordt goedbevonden door haarquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:00 schreef sombie het volgende:
[..]
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
zou natuurlijk kunnen, nooit daar zo over nagedacht op die manier eigenlijk. Is wel een puntje om even te onthoudenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:26 schreef YPPY het volgende:
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |