abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 07:07:18 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45202242
Timo zonder tand Gek gezicht hè? Welke is het? Christans tand komt in rap tempo door, zijn tweede tand boven zit ook los maar nog niet los genoeg Onder heeft hij al twee "mensentanden" zoals hij het noemt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45202745
Priscil zat gister te vertellen dat ze het jaar 2007 nu al heel leuk vindt.

Want nu is ze ongesteld..

Waar je al niet blij mee kan zijn!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45202948
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 06:22 schreef Stout het volgende:
zie openingspost ;D ze wordt bijna 12, ik was toen al een jaar ongi .... en inderdaad gelijk elke maand de ***
Mwah, ik vind 11 dus redelijk jong. Da's nog basisschoolleeftijd. Wat ik me herinner, is dat bij mij op de basisschool twee meisjes ongesteld waren. Op de middelbare school begon 't in de eerste ineens steeds meer voor te komen, maar toen waren de meeste 12 a 13.
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:00:14 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_45202976
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:

Wacht maar

Ooit zal ze het vervloeken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45204355
ik was ook pas 13 of 14 hoor.
Priscil haar moeder was ook 12 toen zij het voor het eerst werd. En we zagen ook wel dat het eraan zat te komen hoor.
Ze groeit zo hard nu, niet alleen in lengte Je ziet dat de hormonen hun werk doen. Inclusief een heuse cupmaat!! (Dat had ik niet hoor op haar leeftijd! Ik was een echte laatbloeier). Je ziet haar gewoon veranderen in een jonge vrouw.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 11:46:08 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45206419
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Ticootje het volgende:

nou kijk, je dochter ziet het ook als een feestje
hup aan de taart !
pi_45206631
grappig ticootje, al vond ik 't zelf ook echt absoluut geen feest en wilde ik het er ook liever helemaal niet over hebben.

livelink hoe is 't trakteren gegaan?
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:45:50 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45225808
Tja, ik heb er haar nauwelijks over gehoord. Er waren natuurlijk best veel kindjes in de kerstvakantie jarig geweest, dus ze mocht vandaag pas de ronde langs de andere klassen doen. Ik kan me zelf nog herinneren hoe eng ik dat vroeger vond. Maar het was goed gegaan en ze was heel trots op de kaart die ze had gekregen en waar alle juffen en meesters iets op hadden geschreven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45232702
O Bo moet vrijdag bloed prikken. Dokter belde terug (ivm die krampvietjes) en ze willen aanvullend bloedonderzoek doen omdat ze het ook niet precies weten. Dan 5 dagen later een afspraak maken en kijken of er wat uitkomt. Zo nee, dan gaan we verder (kinderarts ofzo)
Wel heel eng hoor. Dat word voor het eerst bloedprikken voor dr.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:21:50 #210
37150 livelink
pi_45232834
Ach, wat een narigheid voor Bo. Dat bloedprikken is voor een kind natuurlijk echt wel eng.
pi_45233051
Ze barste in huilen uit toen we het vertelde. Gelukkig is ze vaak meegeweest als ik bloed moest prikken. En dan keek ze er wel met dr neus bovenop. En vond dat niet eng. Maar dat is wat anders dan zelf moeten (weet ik uit eigen ervaring )

En verder moet ik even kwijt dat ze zo lief is. Echt zo lief Af en toe zegt ze vanuit het niets, mama ik hou echt van je En dat komt er zo gemeend en spontaan uit.

Er zijn ook wel momenten dat ik de gang op mag, dat ze boos is en nooit meer iets tegen me zegt
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:31:51 #212
37150 livelink
pi_45233208
Heel herkenbaar

Sowieso een spannende week voor Bo met bloedprikken en eerste zwemles. Ze worden echt groot, vind je niet?
pi_45233580
Ja heel erg.
Zo wijs. En soms zit ze zo op de bank in dr kleermakerszit tv te kijken heel stil. Met zo'n wijs bekkie. Dan denk ik waar is dat schreeuwertje gebleven
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45238283
iemand enig idee wat te doen met een eigenwijse kleuter die van zindelijk terug gaat naar alles laten lopen (ok we hebben tot nu toe geluk, poepen doet ze nog wel op de wc)

ze lat het gewoon lopen, het maakt haar niet uit dat ze dan nat is, meld het ook niet speelt gewoon vrolijk verder, maakt haar ook niet uit waar ze is, ze gaat gewoon de meeste keren niet naar de wc toe. als je d'r vraagt waarom ze niet naar de wc toe gaat geeft ze aan dat niet te weten, als je vraagt of ze dan niet voelt dat ze nat is zegt ze heel flauwtjes 'ow ?' of een andernietszeggend antwoord, we moeten het dus echt zelf tjekken weer en 4/5 verschoningen op de dag is weer heel normaal, en dan laat ik de nacht nog achterwege.

boos worden helpt niet, het ongelukje negeren en gewoon verschonen helpt niet, haar betrekken bij het verschonen, wassen etc helpt niet verplicht plassen tussendoor helpt niet.. tot nu toe niks kunnen bedenken wat wel helpt iemand anders ?

want niet alleen wij hebben er 'last' van maar waar ze ook maar is ondervindt er hinder van want als je niet ingrijpt loopt ze hele dagen in een natte broek rond (ook op school )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 07:27:15 #215
13151 crew  Rewimo
pi_45238300
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45238314
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou haar denk ik maar weer luierbroekjes aantrekken dan, knor. Zonder verder commentaar. En als ze ernaar vraagt gewoon zeggen dat kinderen die hun plas niet ophouden nu eenmaal een luierbroek dragen. Lichamelijke oorzaak is uitgesloten (blaasontsteking)?
ja ik dacht ook dat ze daar gevoelig voor was, maar dat vind ze dus helemaal niet erg, ze trekt hem met plezier aan, doet daar haar beheften in en meld ook niet als hij vol is of wat dan ook en plast hem met 'plezier' net zo lang vol tot ze er doorheen zou gaan zelfs.

nope verder nog niet op het medische pad geweest (toen het begon dacht ik aan een fase... maar die duurt nu te lang)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 07:31:13 #217
13151 crew  Rewimo
pi_45238322
Lastig hoor. Zou het een reactie kunnen zijn op de verandering van omgeving? Moeilijk te zeggen altijd zulke dingen... ze kunnen zelf niet echt aangeven waardoor het komt.
  † In Memoriam † donderdag 11 januari 2007 @ 07:33:02 #218
81992 Githa
pi_45238334
Moeilijk Knor!
Ik zou met Rewimo meegaan denk ik, een luierbroekje, maar dan ook de verplichte plasmomenten er in houden op vaste tijden en er verder weinig aandacht aan geven.
Ik denk dat het een tijdelijke iets is, en ook niet erg ongewoon op deze leeftijd, al dan niet in mindere mate.
Kinderen op die leeftijd vinden het vaak zonde van hun tijd om even naar de wc te gaan.
Iig succes!

Edit: en wat Rewimo ( ook) zegt een medische oorzaak uitsluiten.
pi_45238384
we brengen morgen wel ff potje naar de huisarts in elk geval.

er is niks in de periode dat het begonnen is veranderd ten opzichte van ervoor. (we hadden een dergelijke reactie wel bij het verhuizen verwacht of toen ze naar school ging voor het eerst, maar op een ongelukje na op de laatste dag van de zomervakantie van de spanning dat ze eindelijk weer naar juffie mocht bleven toen de reactie uit). We hebben wel een periode met haar gekend dat ze het express deed omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen, dan deed ze dus netjes alles naar beneden en koos een mooi plekje op haar kamer uit om ff te plassen (verhuisdozen met kleding, in speelgoed, in de kledingkast achter de deur, wasmand, etc etc). Maar dat was zeer bewust, en ze zorgde er gewoon wel voor dat ze zelf droog bleef, schoon bleef, etc. En dat ontbreekt er nu dus ook aan, en kan me haast niet voortellen dat ze het fijn vind om nat en stinkend rond te lopen)
pi_45238731
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
pi_45246264
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 08:23 schreef bixister het volgende:
he knor wat moeilijk! sorry ik heb geen tips, je hebt al zoveel geprobeerd.
juist omdat we al in onze ogen veel geprobeerd hadden dachten we aan fok in de hoop een tip te krijgen.
Maar net cb aan de foon gehad en het er over gehad, cb gaat de ggd-verpleegkundige bellen en dan worden we uitgenodigd voor (en eindelijk de vaccinatie en een evt probleemoplossing voor de zindelijkheid)
pi_45246350
en belonen als het goed gaat???
pi_45247723
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
en belonen als het goed gaat???
daar is ze doorgaans niet gevoelig voor. En zou zo ook niet weten hoe ik haar in deze zou kunnen belonen, als ik met een krusjes systeem zou werken ofzo bij iedere dag dat ze droog is, is ze het type als ze het zelf in de hand heb dat ze gewoon het aantal kruisjes behaalt wat ze nodig heb om iets te krijgen en daarna weer vervalt in het oude. Of als ze een dag geen kruisje krijgt om dat het gestelde niet gehaald is doodleuk kan melden, nou jammer dan, maar volgende keer beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 januari 2007 @ 14:12:00 #224
13151 crew  Rewimo
pi_45247798
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
pi_45247913
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_45248405
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Je moet eigenlijk achter de oorzaak zien te komen, maar dat is lastig... Heb je haar al gevraagd hoe het komt? Soms krijg je een heel verhelderend antwoord. Vaker ook niet
veel verder als het antwoord weet niet kwamen we idd niet
pi_45248635
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:15 schreef jessie het volgende:
Hebben ze op school misschien tips?
Ik denk inderdaad ook aan een blaasontsteking eigenlijk.
En als het niet iets lichamelijk is, dan misschien maar even toegeven. Dus luierbroekje en verder helemaal doodzwijgen. Dus echt helemaal negeren. Wie weet komt ze er ineens zelf weer mee. Op school ziet ze natuurlijk ook dat de andere kindjes naar de wc gaan enzo. En misschien wil ze het uiteindelijk dan ook weer. Ik denk dat het op deze leeftijd (als het niet lichamelijk is dus) het ook een kwestie is van zelf willen. En als ze er zelf niet achter staat kan je denk ik inderdaad zoals je al schrijft van die kruisjes, op je kop gaan staan tot ze een ons weegt, maar doet ze het niet.

ik ben zo bang als ik haar te lang in een luierbroekje stop ze helemaal gemakszuchtig word en er helemaal niet meer voor wil 'werken', wil proberen het op de wc te doen. Het maakte haar overigens niets uit toen ik zei haar ook in de luier nar school te doen of haar vroeg of ze het niet raar vond dat zij steeds een natte broek had en de rest van de klas niet (maar het wel bij haar zien, voelen, ruiken)
pi_45250160
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...

En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
pi_45250584
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:11 schreef Angel22 het volgende:
Hier werkte het "dreigement" als jij in je broek poept mag je niet meer naar school heel goed. Mijn oudste heeft dat heel lang volgehouden tot hij idd doorkreeg dat hij van school gehaald werd op het moment dat hij in zijn broek poepte. Misschien dat dat wel werkt?
Afspraken maken met opa en oma? of iemand anders waar ze idolaat van is in de omgeving? Dat die mischien iets "dwingender " over kan komen...

En wat hier bij de jongste goed werkte was iedere keer als ie in zijn broek had geplast of gepoept een kwartier onder de douche... was bij hem met drie dagen over want dan werd hij wel heel lang uit zijn spel gehaald wel met de vermelding erbij dat naar de wc gaan veel korter duurt.
ik wist dat iemand van hier idd de douche gebruikte, hebben we dus ook getest. ondder de douche zetten zodra ze vies was, schreeuwn, gillen, huilen, krijsen als we haar erheen brachten en op het moment dat ze er onder staat vind ze het maar wat mooi.

wij en zij gaat verder met niemand hier in de omgeving om, en al helemaal niet met iemand die zo veel 'macht' heeft helaas.

van school af halen, zou nog een optie zijn kwa dreigement, maar wat als ze daadwerkelijk het zo bont maakt dat ze volgens het dreigement niet meer naar school mag/kan ? (haar ophalen van school op het moment dat ze nat is gaat dus niet want mevr meld het niet, we merken het pas als we haar ophalen en voelen.
pi_45251324
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.

Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
pi_45251738
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef Angel22 het volgende:
Dat wat school betreft... ik werd gewoon gebeld dat ik me kind kon komen halen ivm een vieze broek. Hier wordt dat soort "gedrag" op school absoluut niet geaccepteerd.
MIsschien dat je met juf wat kan afspreken dat zij haar extra in de gaten houdt ivm het plassen en dat ze jou dan bellen als ze nat is dat je haar kan komen halen.

Meer dan dit zou ik zo ook niet weten...
hier op school wassen ze d'r een beetje en krijgt ze schone kleertjes aan mocht het opgemerkt zijn door de juffies. Maar kan allicht eens kijken wat er mogelijk is (heb volgende week toch een ouder avond)
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:06:23 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45252393
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche... Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45252585
mijn keuze zou 't ook niet zijn.
pi_45253433
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:06 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, wat een harde aanpak, dreigementen en een kwartier onder de douche... Dat vind ik nou echt heel erg rot om te lezen.
jep is ook rot, maar ik vind het ook rot om (wij hebben de douche techniek geprobeerd in de tijd dat ze express alles onder plaste omdat ze geen zin had om naar beneden te lopen) de complete kledingkast van zowel haar en jayden meerdere keren in de week in de was te hebben, speelgoed en boeken weg moet weggooien omdat ze geen zin had om even naar beneden te lopen (of desnoods het potje te gebruiken van de kamer ernaast)

het dreigement: dan mag je niet naar school staat er denk ik harder dan de uitvoer zal zijn, hier althans zou ik haar duidelijk maken dat kindjes die op school zitten geen luier nodig hebben, dat niemand in de klas een luier draagt en dat de juffie het ook veel fijner vind dat alle kindjes op de wc plassen want dan hoeft ze geen luiers te doen, dus meer tijd voor andere leuke dingen. Als je wel een luier nodig hebt dan moet je eerst thuis blijven oefenen tot je zonder luier kan en mag je weer naar school
  Jubileum moderator donderdag 11 januari 2007 @ 19:14:21 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45259231
Ik zou, naast het uitsluiten van een lichamelijke oorzaak, ook eens kijken naar een mogelijke geestelijke oorzaak. Wordt ze gepest op school, staat ze onder grote druk op school, heeft ze het moeilijk met de lesstof etc etc.

Mijn methode zou zeker niet de douche etc zijn maar echt proberen te luisteren en te vragen waar het knelpunt ligt.
(maar ik heb makkelijk lullen denk ik, heb geen enkele ervaring in deze)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45261184
lois: we gaan in ek geval morgenochtend proberen wat urine op te vangen voor een testje blaasontsteking. zo dat we dat zeker kunnen uitsluiten

nog geen foon terug gehad van het cb of ggd dus das nog even afwachten

lois: ik heb niet het idee dat er wat speelt op school als in gepest worden oid. ze is wel de ukkepuk van het grut daar maar vind wel aansluiting (af en toe met een flinke aarzeling) ze heb het erg naar haar zin en de groep mist haar ook wel een beetje als ze er niet is (alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)

wel 'grappig' om te lezen dat het onder de douche zetten als zo'n strenge strafmaatregel gezien wordt, ik heb niet echt het idee dat alicia het echt als grote straf ervaarde, ja ze vond het niet leuk dat ze moest stoppen met spelen (maar dat vind ze ook niet leuk als ik haar de gang op stuur, moet ze ook stoppen met spelen immers) maar eenmaal onder de douche leek ze het er zich beter te vermaken dan saai op de traptrede ziten pluisjes te verzamelen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:50:24 #237
37150 livelink
pi_45263078
Ik zie dat onder de douche gaan ook niet als straf. Als Job in zijn broek heeft gepoept, zal hij toch schoon moeten worden gemaakt. Dat red je dan echt niet met billendoekjes.
En als de zoon van Angel het vervelend vindt om onder de douche te moeten als hij in zijn broek heeft gepoept, dan komt misschien toch het besef dat het ook best handig kan zijn als hij op de wc gaat poepen. Job vindt het onder de douche moeten overigens helemaal geen straf

Ik zou het heel frustrerend vinden als mijn kind ineens van zindelijk weer naar onzindelijk zou gaan. Ik geloof wel dat ik daar aardig wanhopig van zou worden. Ik heb geen idee wat je er mee aan moet, Knorretje.

Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
pi_45263433
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:03 schreef knorretje het volgende:
(alicia is het 'zieligste' meisje uit de klas, zo voelt het als groep aan in elk geval en ze vinden het leuk om haar te helpen, te vertroetelen en mee te sleuren in alles aldus juf) (lesstof etc is er nog niet)
Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
pi_45265697
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef livelink het volgende:

Is Alicia trouwens wel weer helemaal gezond? Een hele tijd geleden was ze continue aan het kwakkelen, zonder dat jullie er achter kwamen wat er was. Is dat nu over?
ze is nog steeds wel naar mijn idee snel grieperig, fulltime in de winter verkouden, incl ooronstekingen, koorts, moeheid etc. Ze heb niet veel weerstand ofzo van haar eigen maar is ook niet meer zo enorm ziek als destijds (met zulke extreem hoge koorts en andere enge dingen) Ze hebben nooit iets gevonden wat de aanleiding kon zijn in elk geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door knorretje op 11-01-2007 22:03:13 ]
pi_45265986
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:00 schreef sombie het volgende:

[..]

Als de groep dat zo ervaart, voelt Alicia dat misschien ook wel? Dat lijkt me geen fijn gevoel voor haar, of misschien maakt het dat ze zich 'klein/hulpeloos' gaat gedragen?
moeilijk om daar antwoord op te geven ik weet niet hoe zij zich daar onder voelt namelijk, ik zelf zou het zelf ook vreselijk vinden, maar krijg ook weer niet de indruk van haar verhalen en haar algemene gedrag dat ze het erg naar vind ofzo. Ze weet niet beter ook, ze is gewoon een heel klein, ielig bleek wichtje die je al snel als je d'r ziet onder je hoede wil nemen, wil 'verzorgen' en zo wordt ze ook altijd door andere kinderen benaderd in groepsverbanden. Ze is de kleinste, (nu niet meer de jongste) de ieligste, de kleinste ook in bepaalde gedragingen (bv een hele korte spanningsboog etc) is erg aanhankelijk en klampt zich ook erg makkelijk aan je vast (tot vervelends toe zelfs) ze kan bv je erg aanklampen, je bedelven onder kusjes, je knuffelen, je aaien, strelen en dat gedurende uren achtereen, of ze je nu echt kent of je gewoon nog maar net hebt ontmoet en je wordt goedbevonden door haar

Ze meet zich zelf dus ook wel die rol aan binnen een groep dus een groep kan niet echt anders dan daar op in gaan
pi_45275126
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45275368
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:26 schreef YPPY het volgende:
Misschien doet het ze juist daarom wel. Dat ze zich 'baby' voelt (en misschien ook zo behandelt wordt door andere kinderen) en daarom zich als baby gaat gedragen. Om aan zo'n beeld te voldoen.
zou natuurlijk kunnen, nooit daar zo over nagedacht op die manier eigenlijk. Is wel een puntje om even te onthouden

geen urine op kunnen vangen, dus na het weekend doen we weer een poging
pi_45276295
Ja, dat is wat ik bedoelde, Yppy! Jij weet het gewoon duidelijker te verwoorden.
pi_45280063
Bo heeft vandaag bloed geprikt mijn held.
was ngo wel even heel vervelend.
De dokter had namelijk gezegd (plaatsvervangster) dat ze bij de star verdovende creme gebruiken zodat ze het prikje niet zo voelt. Bij de star aangekomen vertelde ze dat de dokter zelf verdovende pleisters heeft, die omdoen bij t kind en als ze dan bij hun zijn is het genoeg ingewerkt. De star zelf had dus helemaal die creme niet. Bo begon toen gelijk heel zielig te huilen. En mijn hart brak. Ik moest echt me best doen om niet ook te gaan huilen. Maar uiteindelijk heeft ze toch heel dapper laten prikken. 3 buisjes uit zo'n klein kinderarmpje, zo zielig. Ze kreeg daarna een kleurplaat en een prikdiploma. Die heb ik gelamineerd en gaat zo trots mee naar school
Woensdag kan ik bellen voor de uitslag.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 januari 2007 @ 12:23:46 #245
13151 crew  Rewimo
pi_45280398
Ach, dappere Bo Wel stom dat de arts niet goed ingelicht is over dat verdoven
pi_45280488
Ja ik was ook heel boos. En als ik voor de uitslag moet bellen vertel ik het ook nog wel even. Maar op dat moment wilde ik er niet teveel woorden aan vuil maken omdat Bo anders helemaal het gevoel zou krijgen dat het zonder dat crem-etje heel erg veel zeer zou gaan doen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 januari 2007 @ 12:27:38 #247
13151 crew  Rewimo
pi_45280524
Dat is verstandig van je ja, anders kan het zo'n drama worden
  Jubileum moderator zondag 14 januari 2007 @ 20:09:32 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45353538
Ah ik had dit nog helemaal niet gezien, wat dapper van Bo!

Eva kan enorm spoken 's nachts. Ze is sowieso altijd wel een keer een uurtje wakker waarin ze ligt te zingen, kletsen, lachen etc. Je hoort dan zo'n beetje de hele dag voorbij komen, erg gezellig.
We zijn er aan gewend, en we slapen er dus meestal gewoon doorheen.
In de nacht van vrijdag op zaterdag was Iris ziek en zijn we dus regelmatig wakker geweest. Elke keer als we wakker waren hoorden we Eva de slappe lach hebben. Ze kan zo ontzettend lekker lachen dat je wel mee moet doen, het was echt ontzettend komisch.
De hele dag hield ze die bui, om alles kreeg ze onbedaarlijk de slappe lach, zo gezellig
Ze mocht met mij mee naar de AH, om even de weekboodschappen te doen. Dat zij alleen meemocht, Iris moest uiteraard thuisblijven, vond ze al ontzettend stoer "gezellig mama en ook zo spannend!" en dan ook nog helpen in de AH was helemaal geweldig.
Iedereen werd netjes begroet die in de weg liep " hallo meneeh" "hallo mevouw" en aan iedereen liet ze zien dat ze zelf mocht scannen en werden handscanners vergeleken "heee Eva heeft zelfde!"
Ik heb nog nooit zo genoten van het boodschappen doen, en gelukkig reageerde ook iedereen er erg leuk op.

Nog een groot nieuwtje, elke 3 weken gaan ze met school zwemmen. Jeroen gaat dan altijd mee want het is op de dag dat hij niet hoeft te werken. Nou is zwemmen een erg groot woord, het is meer watervrij maken en hun motoriek trainen in het water. Eva heeft tot nu toe pertinent geweigerd haar hoofd onder water te doen en had daar ook handige truukjes voor. Ze moeten bijv. ringen van de bodem afpakken, en dan moet je toch eventjes onder water, maar Eva vist ze handig op met haar benen.
Afgelopen keer wilde ze het toch wel proberen, haar hoofd onder water en onder luid applaus heeft ze het ook gedaan. Ze was echt supertrots op zichzelf!

Ik hoop dat ik binnenkort een keertje meemag, om foto's te maken. Ik wil het ook weleens zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 14 januari 2007 @ 20:13:13 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_45353687
wat een lekker weekend zo lois heerlijk genieten
stormy waters...
sailin'
pi_45353777
Lois, wat klinkt dat allemaal stoer en fijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo