Wat mij in Judo aanspreekt, naast zelfbeheersing en discipline, is dat hij inderdaad ook z'n krachten leert kennen. Hij is in vergelijking met z'n klasgenootjes een stuk sterker en het is een binnenvetter. Als hij ergens niet over wil praten, wordt hij kwaad en op zulke momenten is hij in staat om ijzer met handen te breken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Als Christan klaar is met zijn zwemlessen (diploma A dan in elk geval) ga ik hem een paar proeflessen judo laten volgen, om te kijken of hij dat leuk vindtMij lijkt het wel wat, ze leren er zelfbeheersing en discipline in speelse vorm, hij is nogal groot en dus lijkt het me goed als hij leert zijn lichaam goed te beheersen.
We hebben hem vooraf al wel duidelijke gemaakt dat Judo alleen iets is wat je tijdens de les/wedstrijden doet, en dus niet op het schoolplein bijvoorbeeld. Want dat het net zoiets is als iemand neersteken met een mes.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef Angel22 het volgende:
Hamer er asjeblieft wel op dat judoen niet iets is om te gaan gebruiken als je kwaad wordt en dat judoen dus in princiepe alleen op de mat gebeurd en niet op school.
Door datnu al er in te "pompen" is het ater als hij ouder wordt alleen maar voordeel want mocht hij wel wedstrijden gaan doen enzo ( verre toekomst) dan heb je een probleem als je buiten de mat ook judo gebruikt tenzij je echt uit pure noodzaak het nodig hebt.
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:19 schreef Angel22 het volgende:
HIer weer een domper op het ziekenhuis verhaal.
Damien zou morgen geopereerd worden aan zij keel- en neusamandelen maar dat gaat dus niet door.
Nee Damien is niet ziek en de ok zat ook niet vol...
Nee... ze weigeren om op de poli-o.k. Damien met een infuus onder narcose te brengen.
Ik heb gisteren een gesprek gehad met de anesthesist en ik heb die man zowat over zijn buro heen getrokken... woest was ik...
Hij ging de procedure uitleggen en begon dus over het bewuste kapje. Nou raakt Damien daar volledig van in paniek dus dat gebeurd gewoon niet meer. Dus ik vertelde dat op een nog rustige manier... krijg je een reply terug van die arts "nou mevrouw u heeft geen keus, hij MOET" nou sorry hoor maar daar gingen mijn haren van overeind staan!!!! Ik reageerde nogal fel met "het enige wat mijn kind MOET is poepen en plassen!!!"
Ik vind het nl niet normaal dat je een kind van 6 met 4 man moet vastpinnen op de operatietafel om een kapje op zijn neus te krijgen...
Terwijl hij met een infuus zonder paniek de narcose ingaat en er dan ook op een goede manier uitkomt... zonder gegil en geschreeuw.
Dus de operatie is uitgesteld en wordt nu ws uitgevoerd op 31 januarie.
Dan wordt het een dagopname op de kinderafdeling en mag hij als het goed is aan het eind van de dag weernaar huis.
Ik heb het nu echt gehad met het Zaans Medisch Centrum!!!!!
NIx kan daar in 1 keer goed gaan... ECHT NIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bah bah bah bah bah bah bah.....
Lemijn... dank voor je uitleg... Dit is mij inderdaad NIET zo uitgelegd en dit was ook niet de manier waarop het afgesproken was.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.
Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.
Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.
Hebben ze dit niet aan je uitgelegd?
overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Lemijn een roesje kan je wel geven zonder kapje...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Angel, bij mijn weten gaat het vaak als volgt. Amandelen knippen en buisjes plaatsen gebeurt in veel ziekenhuizen niet op de operatiekamer, maar in een aparte ruimte op de dagbehandeling. Er is een anesthesist aanwezig die de kinderen een roesje geeft (en dat kan alleen met een kapje!), waarna de kno-arts snel de ingreep uitvoert. Een paar minuten na het begin van het roesje wordt het kind weer wakker. Dat het kind die paar minuten 'weg' is en ook snel weer bij is, komt door het gas dat wordt gegeven. Hierdoor hoeven ze ook niet beademd te worden (kan natuurlijk wel in geval van nood). Een uur later kunnen ze vaak alweer naar huis. Dit gebeurt met een groepje kinderen achter elkaar.
Met narcose via een prikje moet een kind wel worden beademd. Dan wordt het dus een ander soort ingreep, op de operatiekamer. Dat kan niet via het normale programma waar Damien nu voor was gepland.
Ik denk dus dat het geen onwil was, maar dat het simpelweg niet anders kon. Als jij perse wil dat hij narcose krijgt via een infuus, moet er een ander soort afspraak worden gemaakt. Het enige dat je aan zou kunnen merken is dat jullie eerder naar de anesthesist gestuurd hadden moeten worden. Dan hadden ze hem gelijk op de goede plek kunnen plannen. Nu was er niet 'opeens' de mogelijkheid om hem de volgende dag te opereren.
Hebben ze dit niet aan je uitgelegd?
overigens moeten we kinderen inderdaad wel eens vasthouden om ze in slaap te krijgen met dat kapje. en dat is niet leuk. maar evenveel (meer?) kinderen zijn bang en huilen met een infuus, een operatiekamer, een groen pakje en wat daar bij komt kijken. het hele idee van bovenstaande procedure is dat het minder belastend is voor de kinderen, dat ze sneller opknappen en ook sneller weer naar huis kunnen.
Is zelfs in het nieuws geweest, volgens mij werden vanaf dat moment (iig in het ziekenhuis wat in de krant genoemd werd) alle zwangere vrouwen uit de OK gehouden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
Bix, het verhaal komt me bekend voor, een van de anesthesie-medewerkers vertelde mij eens dat zwangeren niet met het gas werken maar alleen met middelen via het infuus. Ik geloof dat het niet schadelijk is voor bijv. mij als co-assistent.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:15 schreef bixister het volgende:
lemijn, een collega van me heeft ook op een OK gewerkt. en die vertelde dat dat gas best schadelijk is voor de mensen die er werken. er komt toch altijd een beetje vrij natuurlijk. onder OK personeel schijnen bijv. veel meer miskramen voor te komen, meer meerling-zwangerschappen, en ze krijgen vaker dochters (geloof ik). komt dit verhaal jou bekend voor? het was voor haar een reden om op een gegeven moment iets anders te gaan doen.
haha ja hoe herkenbaar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef livelink het volgende:
Ben je geslaagd, Lady-wrb? Hier wordt overigens ook gegroeid en nieuwe kleren gekocht. Het zal wel groeizaam weer zijn of zo.
Mijn leven als een kleutermoeder bestaat op het moment vooral uit het invullen van vriendenboekjes. Vandaag had Katja 3 vriendenboekjes in haar tas plus ook nog de logeerbeer Ko. Ik ben dus al de hele avond bezig met leuke fotootjes zoeken en uitdraaien en leuke versieringen verzinnen en dan morgenochtend de boekjes invullen en zorgen dat alles weer terug komt op school en bij de juiste personen terechtkomt.
En dan ook nog wanhopig iets aparts verzinnen wat Ko kan gaan doen om in het boekje te schrijven. Ko heeft dus vanavond na het eten even mogen helpen met het 'klussen' aan de nieuwe kamer (zie onder). Dat heeft hij vast nog nooit gedaan![]()
[afbeelding].
wat is een stickerkettingbriefquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:41 schreef Leah het volgende:
Leuk Livelink!
Vraagje, ik krijg net een stickerkettingbrief. Ik heb een hekel aan kettingbrieven
. Maar het wordt wel bijzonder lullig om niet mee te doen, voor het eerst in de kleuterklas. Freek heeft er geen problemen mee trouwens, het hoefde niet zei ie.
Wat zouden jullie doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |