ooh?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
5.50 richting?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
Thnx. Die zal ook wel rustig zijn aangezien iedereen van Almere naar A'dam komt denk?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders
Of ze sturen me richting H'sum. Kan ookquote:Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn![]()
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga isquote:Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:
De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons
Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
*proestquote:Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is![]()
Veel meer mensen willen niet met de trein, maar de materieelinzet stemt niet af op het aanbod van reizigers op sommige tijdstippenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef Petre het volgende:
[..]
*proest
Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
Wat een getikte man.quote:
Gheheh.quote:Zorg dat je iets bij je hebt om ruiten in te slaan. Vroeger zaten in treinen noodhamertjes; deze waren verplicht in coupé's met maar één uitgang. Omdat deze hamertjes massaal werden gestolen, heb ik de NS voorgesteld om ze te combineren met de noodrem: pas na het trekken aan de noodrem zou je het hamertje moeten kunnen pakken. Op dat idee kwam een zeer lauwe reactie. Sindsdien zorg ik zelf voor mijn veiligheid.
Hoe kunnen ze het ook verzinnenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Petre het volgende:
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
Werkelijk verbazend dat er niemand op het idee gekomen is dat een 100 kilometer per uur rijdend treinstel een dienstregeling die gemaakt is voor 120 (of 140?) misschien wel eens niet zou kunnen gaan halen.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Toch maar op de complexe manier oplossen ipv een draadje los trekkenquote:'Spurt-problemen zijn opgelost'
Groningen -
De problemen op de spoorlijn tussen Groningen en Winschoten zijn opgelost. Dat zei gedeputeerde Tonnis Musschenga gistermiddag. Hij voorspelde dat er vanaf vandaag geen vertragingen meer zijn door technische problemen met de nieuwe treinen van Arriva. Prorail paste de perrons in Kropswolde en Martenshoek gisteren zodanig aan dat ze de entreeplanken van de Spurt niet meer in de weg zitten. Gistermorgen ging het nog wel hopeloos mis op het traject. Arriva vertrekt alleen nog te laat uit Groningen om reizigers van vertraagde NS-treinen gelegenheid te geven om over te stappen.(DvhN)
dan kunnen ze strax Prorail weer de schuld geven dat t perron op Heerenveen ijsstadion te klein isquote:Op donderdag 14 december 2006 14:39 schreef Remzz het volgende:
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
Ik zie een oplossing voor Veolia.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan
Deze heeft wel bestaan:
[afbeelding]
Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
ohja ook nog zo, kapotte motor, uitvallende versnellingsbakquote:Op donderdag 14 december 2006 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.
Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...quote:Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
Schrootlijn über allesquote:Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?quote:Op donderdag 14 december 2006 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan![]()
[..]
Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
Altjid mooie cargo's en de getrokken Mat in de 1500. Nu nog een mooie dagquote:Op donderdag 14 december 2006 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
En 13.52 aankomst op A'dam CS morgen? Weet ik ook welke trein ik als laatste heb.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.
Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
Dan weet ik niet wat die trein daar deed. Wegleren lijkt me geen optie en andere treinen zouden er niet langsgaan volgens de dienstregeling, al kan het altijd afwijken.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:58 schreef Koenz0r het volgende:
Foto is eergister genomen.
In ieder geval kom je wel aan je kilometersquote:Op donderdag 14 december 2006 23:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het zal Dordrecht wel zijn..
Het zijn dan ook trammetjes in het kader van lightrail, maar echt goed werkt het niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat![]()
aaaaa ok dankjewelquote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist moet bekendheid krijgen op een bepaald traject. Daarom gaat hij/zij een aantal keren mee met meer ervaren collega's. Dit wordt in het spoorjargon wegleren genoemd.
Ach ja is altijd wat anders dan Rhenen - Uitgeest (Alkmaar op zondag). Maar goed vandaag om 15 uur pas beginnen _o-, naar nijmegenquote:Op donderdag 14 december 2006 23:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
ja vandaag was het
Amsterdam => Almere Oostvaarders => Utrecht => Gouda => Alphen aan den Rijn => Gouda => Rotterdam CS => Schiphol => Zaandam => Uitgeest => Amsterdam
Volgens mij is dat alleen deze week t/m zaterdag... maar kan me vergissen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 02:55 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil ook wel zo'n teller worden! Hoe doe je dat? Mag je je eigen werkdagen / tijden ook kiezen?
Mwah, IC materieel... dan wel de moderne opgeknapte interieuren (vanaf stel 920 ofzo?quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
ohja koploperen heb ik ook nog gedaanquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:53 schreef Remzz het volgende:
Ik ga zo weer koploperen en buffelen()
om 11:33 ging er een DM90 als stopper naar groningenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik moet zometeen met de 30258 naar Leeuwarden. Nu maar hopen dat er een buffel in zit. Het zou gezien de spots van de afgelopen dagen wel kunnen namelijk. De 30556, waarmee ik vanaf Gnn kom, is natuurlijk wel een wadsloper.
Nou dit was een groningse sloper!quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
Geen verschil met de 2e klas hoor. Alleen een ander kleurtje stof op de stoelen en zitjes van 4 ipv stoelen achter elkaar wat in de Groninger wadslopers het geval is bij de 2e klasse.
merkte er weinig van op LWD - HHquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
En zelfs daar niet. Bij controles letten ze er niet zo streng op heb ik gehoord. Bij de GTW's is dat toestaam wel afgelopen. Dan is de eerste klas ook echt eerste klas.
mja, een wadje heeft een donkere vloer, een GTW een lichtere, dus je ziet veen sneller dat die ranzig is :/quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Niet goed genoeg schoongemaakt. Waar hoor ik dat meer![]()
Oh ja, dat was ook bij Arriva, maar dan in de wadslopers![]()
deur was dicht, eerst plaats genomen vlak bij de motorbak, kijkent tegen de motor bak ( ik haat achteruit rijdenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk![]()
Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.
ik kom echt ff niet opt stel nummer :/quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ABk bak.
1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.
En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
9:59 vertrek ( werdt 10:04 ) vanaf lwquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
ach de 2/6 die ik had was lekker leeg,quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
halfgelastequote:Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel andersquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders.
Het is een tupperwarebakje op railsquote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat![]()
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goedquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
Maar meestal was ie al meer dan 5 min te laat _o-. Maar ja ik vind en blijft het een vreemde beslissing vinden om de IC van Zwolle niet als stoptrein tussen Nijmegen - Arnhem in te zetten en de IC naar Zwolle - Roosendaal als Intercity dus geen stops.quote:Op zaterdag 16 december 2006 03:34 schreef Petre het volgende:
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef thatsme het volgende:
[..]
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
Maar volgens mij was dat ook een van de redenen van de mat '64 dat de treinstellen lichter moesten zijn dan de mat '54.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Kom jij niet verder dan de NoordOost? Zit hier een teller in Gn die 2x Den Bosch en 3x Eindhoven heeft gezien.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet dit er geil uit of niet
[afbeelding]
Mat54 zeker nietquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Socios het volgende:
Komt er een Mat ´54 of een Koploper?
Nog niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
Ja, het casco is compleet rot eigenlijkquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, het casco is compleet rot eigenlijkmoet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar
Zonde toch..
Dat gaat niet, allemaal tegelijk. Dan zit je jaren zonder Koplopers.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
Mja, het draait allemaal om de knaken he... Nee, ik ben geen donateur. Ik heb wel in juni deelgenomen aan de donateursrit (en daarbij 20 euro extra betaald aan het reparatiefonds). Ik ben al donateur van de HSA die de DE2-186 bijhouden. Het geld groeit me helaas ook niet op m'n rugquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Ben de week tussen kerst en oud&nieuw vrij, ik ga dan eens langs de baan staan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:59 schreef Klonk het volgende:
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Verbouwde koplopers, vooral van binnen anders. Aan de buitenkant vooral herkenbaar door een rond uiteinde van de blauwe band. Zie Intercity krijgt nieuw interieurquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een leuk plannetje
Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Ja, maar het gaat iets verder dan dat nogquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
Ik zal er eens op letten als ik er langs komquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat ook op mijn lijst van ooit te bezoeken plekken. Maar ik wil met een oostblokbarrel gaan. Staan er ook niet fabrieken van Kamaz in Wladiwostoc?
Tuurlijk schatquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En ga je dan ook foto's van oostblokbarrels voor me maken?
Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:54 schreef 61neorej het volgende:
Vanmorgen stond ik te wachten voor een overgang in boxtel toen deze voorbij kwam (of een iets andere variant maar hij zag er zo uit.
Op het moment van langsrijden floot hij en liet de stoom gaan erg mooi om te zien
Enorme hoeveelheid stoom komt eraf trouwens
een WAT?quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:
denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Geniale conclusie!quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Ik heb ze ook alleen nog maar op magneetzweefbanen gezien, nu je het zegt!quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:07 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Geniale conclusie!
Maar wist niet dat die dingen ook rondreden. Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Dank u.quote:
Uurtje of kwart over tien vanmorgen?quote:Maar wist niet dat die dingen ook rondreden. Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Dan zou het sowieso al reden voor mij zijn om het niet te geloven dat het van de NVBS isquote:Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
destijdsquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mat54 zeker nietdaar bestaan nog 4 stellen van:
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staatquote:1 casco in de verkeerstuin van Assen
Van die 386 is slechts 1 bak te bewonderen in het spoorwegmuseum, die andere is elders opgeslagen.quote:1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
De rest is al heel lang geleden gesloopt.
ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.quote:Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Even iets heel anders tussen door (heb even geen tijd voor iets anders).
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van scam. Mocht iemand hier ook ervaring mee hebben, stuur me even een mailtje op mrorik()gmail.com
Ja hoor, dat mag uquote:Op zondag 17 december 2006 09:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staat
quote:Op zondag 17 december 2006 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben wel gewend aan betwetertjes in het treinspotterswereldje 14.gif
Er zit wel een NVBS (voor blinden en slechtzienden) in Utrecht naast het station. Maar die is het dus niet? Dat lijkt me namelijk wel een bonafide organisatie.quote:Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Nu weet ik er inderdaad meer van. Er is een fout gemaakt door het bedrijf dat de acceptgiro's verzorgt en deze heeft enveloppen van de 'verkeerde' NVBS gebruikt.quote:Op zondag 17 december 2006 10:35 schreef Willy84 het volgende:
[..]
ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.
Maar weet jij hier meer van of dit klopt?
quote:Geacht Lid van de NVBS,
Onlangs heeft u een acceptgirokaart ontvangen voor het betalen van de
contributie 2007.
Door een menselijke fout is de acceptgirokaart verzonden in een envelop van
een andere vereniging met dezelfde naam NVBS. Deze naam wordt namelijk ook
gebruikt door de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden.
De acceptgirokaart is juist en wel voor u bestemd.
Mocht u de acceptgirokaart niet meer in uw bezit hebben dan verzoek ik u het
bedrag van de contributie over te maken op postbanknummer 4278819 t.n.v.
NVBS Ledenadministratie te Voorburg met vermelding van uw lidnummer... De
verschillende bedragen van de contributie 2007 staan vermeld in Op de Rails
2006 bladzijde 485.
Mede namens het bedrijf waar de fout is gemaakt bied ik u hierbij mijn
verontschuldiging aan voor het ontstane ongemak.
Met een vriendelijke groet,
Frits Kwakkel
Penningmeester
ja!quote:Op zondag 17 december 2006 15:45 schreef gateway het volgende:
[..]
maar wel slordig dat men zo'n fout maakt......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |