abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44410095
die railbussen toch niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 22:57:46 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410314
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410418
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
ooh?

k kan zo ff niet er op komen waar die ligt
  woensdag 13 december 2006 @ 23:01:45 #155
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410498
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:02:06 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410514
Tussen Schin op Geul en Kerkrade en passeert oa Simpelveld
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:03:47 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410585
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders

Als je tenminste vanaf amsterdam centraal vertrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410587
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
5.50 richting?
  woensdag 13 december 2006 @ 23:04:57 #159
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410632
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders
Thnx. Die zal ook wel rustig zijn aangezien iedereen van Almere naar A'dam komt denk?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_44410670
Ik moet een kwartier eerder opstaan. Sta gewoon wat langer op het perron. KLOTE!!!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:06:16 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410680
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn

Edit: Het zal een dubbeldeks stel zijn. Een DDM1 met loc of een DDAR, wat de voorspellingen aangeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 december 2006 @ 23:06:39 #162
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410691
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn
Of ze sturen me richting H'sum. Kan ook
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:07:49 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410730
Dat zal ook druk worden, lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410742
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
bye
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:10:58 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410837
Dit zijn echt bestaande stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:21:54 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44411264
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44411335
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is
*proest

Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
bye
pi_44411385
ja ook terug van tellen in de trein

Rotterdam - amersfoort schothorst en terug intercity
Rotterdam - gouda en terug stoptrein
Rotterdam - breda intercity
breda - Dordrecht intercity
Dordrecht - Den haag HS Stoptrein
Den haag HS - Rotterdam Intercity
bier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:27:51 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44411449
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef Petre het volgende:

[..]

*proest

Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
Veel meer mensen willen niet met de trein, maar de materieelinzet stemt niet af op het aanbod van reizigers op sommige tijdstippen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 00:15:41 #170
67385 ROG
Go on, say it.
pi_44412803
quote:
Wat een getikte man.
quote:
Zorg dat je iets bij je hebt om ruiten in te slaan. Vroeger zaten in treinen noodhamertjes; deze waren verplicht in coupé's met maar één uitgang. Omdat deze hamertjes massaal werden gestolen, heb ik de NS voorgesteld om ze te combineren met de noodrem: pas na het trekken aan de noodrem zou je het hamertje moeten kunnen pakken. Op dat idee kwam een zeer lauwe reactie. Sindsdien zorg ik zelf voor mijn veiligheid.
Gheheh.
pi_44413018
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Petre het volgende:
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
Hoe kunnen ze het ook verzinnen deze rare combinaties zullen ze niet lang gebruikt hebben, ik heb ze nooit gezien iedergeval.
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 00:37:39 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44413368
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan

Deze heeft wel bestaan:



Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 02:04:21 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44414711
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Werkelijk verbazend dat er niemand op het idee gekomen is dat een 100 kilometer per uur rijdend treinstel een dienstregeling die gemaakt is voor 120 (of 140?) misschien wel eens niet zou kunnen gaan halen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 14 december 2006 @ 13:45:22 #174
86072 thatsme
and That's you!
pi_44423911
quote:
'Spurt-problemen zijn opgelost'
Groningen -
De problemen op de spoorlijn tussen Groningen en Winschoten zijn opgelost. Dat zei gedeputeerde Tonnis Musschenga gistermiddag. Hij voorspelde dat er vanaf vandaag geen vertragingen meer zijn door technische problemen met de nieuwe treinen van Arriva. Prorail paste de perrons in Kropswolde en Martenshoek gisteren zodanig aan dat ze de entreeplanken van de Spurt niet meer in de weg zitten. Gistermorgen ging het nog wel hopeloos mis op het traject. Arriva vertrekt alleen nog te laat uit Groningen om reizigers van vertraagde NS-treinen gelegenheid te geven om over te stappen.(DvhN)
Toch maar op de complexe manier oplossen ipv een draadje los trekken
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44425683
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
pi_44427398
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:39 schreef Remzz het volgende:
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
dan kunnen ze strax Prorail weer de schuld geven dat t perron op Heerenveen ijsstadion te klein is
  donderdag 14 december 2006 @ 17:04:15 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44430239
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan

Deze heeft wel bestaan:

[afbeelding]

Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
Ik zie een oplossing voor Veolia.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44432234
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik zie een oplossing voor Veolia.
Dude! dan halen ze de 20km/h niet eens meer ':')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 19:54:06 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44435395
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.

Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44435543
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.

Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
ohja ook nog zo, kapotte motor, uitvallende versnellingsbak
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 20:08:32 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44435902
Volgens mij is het stel nog steeds niet teruggezien op de baan. De 3209 bedoel ik dan. En ja het stel had wat motorproblemen.

3117, het stel dat een tijdje terug een opgeblazen motor had, is nu al naar de maaslijn gestuurd

Veel succes met het stel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44437794
Die vond ik inderdaad erg goed
Brakke 3117 naar de Maaslijn
  donderdag 14 december 2006 @ 21:18:43 #183
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44438414
Hoi medetellertjes. Damn wat veel volk heeft de NS daarvoor gecharterd zeg

Natuurlijk geen gevolige informatie van mijn zijde, als wel dat:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
- ik de aansluiting van de Intercity op de stoptrein vanuit het westen naar Enschede mooi vind
- ik al veel geklaag heb gehoord over aansluitingen op Syntus in Hengelo
- wat rijden er veel IC's naar Amersfoort in de spits vanaf Deventer
- wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
pi_44438621
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
pi_44438827
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan
[..]

Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
  donderdag 14 december 2006 @ 21:56:21 #186
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44439705
Ik ging vandaag naar Almere, Utrecht, Gouda, Alphen, Rotterdam,Schiphol, Zaandam, Uitgeest en Amsterdam
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_44439728
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
Altjid mooie cargo's en de getrokken Mat in de 1500. Nu nog een mooie dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:00:16 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44439796
Wadlopers op de maaslijn

Het deels blauwe stel van xx
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44440669

Wat is dit voor raar treintje? Foto is genomen op Barneveld-Centrum. Het is maar 1 wagon. En van binnen is het een grote ruimte met tralies ervoor.

Heb hem ook meerdere malen op Amersfoort zien staan. Weet iemand hoe of wat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:26:45 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44440800
Dat is een MotorPost. Vroeger werden deze treinen gebruikt om Post mee te vervoeren. Nu zijn er enkelen in dienst van Rialion. xx had er een gehuurd voor het wegleren op de kippenlijn. Wanneer is deze foto genomen?

een van de MotorPosten is nu een meettrein geworden, maar dat is dit stel duidelijk niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 22:31:39 #191
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44440988
Morgenochtend 6.25 vanaf A'dam CS.. enig idee welke dat is? Tot nu toe zaten jullie elke dag goed
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:48:45 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44441718
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.

Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44442052
Foto is eergister genomen.
  donderdag 14 december 2006 @ 23:00:30 #194
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442135
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.

Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
En 13.52 aankomst op A'dam CS morgen? Weet ik ook welke trein ik als laatste heb.
Vandaag was het een Sprinter..met die gigantisch zware deuren
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:05:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442304
Dat is een lastige, want er komen 3 treinen tegelijkertijd aan. Het kan trein 842 uit Maastricht zijn. Trein 3942 uit Lelystad of trein 2236 uit Dordrecht. De eerste lijkt me niet, maar tussen de andere 2 kan ik geen keuze maken. Maar het zijn allemaal dubbeldekkers.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:06:02 #196
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442332
Het zal Dordrecht wel zijn..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:07:31 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442370
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:58 schreef Koenz0r het volgende:
Foto is eergister genomen.
Dan weet ik niet wat die trein daar deed. Wegleren lijkt me geen optie en andere treinen zouden er niet langsgaan volgens de dienstregeling, al kan het altijd afwijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:09:20 #198
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442436
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:09:46 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442451
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het zal Dordrecht wel zijn..
In ieder geval kom je wel aan je kilometers
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:10:31 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442479
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
Het zijn dan ook trammetjes in het kader van lightrail, maar echt goed werkt het niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:10:57 #201
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442489
ja vandaag was het
Amsterdam => Almere Oostvaarders => Utrecht => Gouda => Alphen aan den Rijn => Gouda => Rotterdam CS => Schiphol => Zaandam => Uitgeest => Amsterdam
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 14 december 2006 @ 23:13:04 #202
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:14:49 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442624
De machinist moet bekendheid krijgen op een bepaald traject. Daarom gaat hij/zij een aantal keren mee met meer ervaren collega's. Dit wordt in het spoorjargon wegleren genoemd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:18:47 #204
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44442765
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist moet bekendheid krijgen op een bepaald traject. Daarom gaat hij/zij een aantal keren mee met meer ervaren collega's. Dit wordt in het spoorjargon wegleren genoemd.
aaaaa ok dankjewel
pi_44445742
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
ja vandaag was het
Amsterdam => Almere Oostvaarders => Utrecht => Gouda => Alphen aan den Rijn => Gouda => Rotterdam CS => Schiphol => Zaandam => Uitgeest => Amsterdam
Ach ja is altijd wat anders dan Rhenen - Uitgeest (Alkmaar op zondag). Maar goed vandaag om 15 uur pas beginnen _o-, naar nijmegen . Ik wil nog wel is de Intercity van Den Helder - Maastricht doen , 3 uur en 50 min eerste klas zitten... Top baantje!

Maar ja Zw- Nmg is nu mat'64 iedereen loopt te klagen, maar in theorie past het net. Op maandag en dinsdag in de spits met 8 bakken rijden is het prima te doen.
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
  vrijdag 15 december 2006 @ 02:55:19 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44446386
Ik wil ook wel zo'n teller worden! Hoe doe je dat? Mag je je eigen werkdagen / tijden ook kiezen?
pi_44447865
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 02:55 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil ook wel zo'n teller worden! Hoe doe je dat? Mag je je eigen werkdagen / tijden ook kiezen?
Volgens mij is dat alleen deze week t/m zaterdag... maar kan me vergissen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:24:32 #208
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44448151
Opgeven kan via www.tellenindetrein.nl (als het nog kan). Hoorde dat ze voor bepaalde emplacementen nog druk mensen zoeken. Het loopt tot zaterdag maar er komt geloof ik ook nog een tweede ronde.

(Ik zou even bellen met 020-6070 910 als ik jou was)
pi_44448508
Tellen in de Trein loopt t/m maandag a.s.
In januari/februari is er weer een tweede ronde inderdaad.
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:14:07 #210
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44452627
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:

[..]


Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
Mwah, IC materieel... dan wel de moderne opgeknapte interieuren (vanaf stel 920 ofzo? ). Die oude dingen met alleen een TL-buis en groene bank vind ik toch geen IC-materieel.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44452674
Het enige Intercitymaterieel is de ICM, ook wel de Koploper!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 12:43:39 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44453477
De getrokken treinen mogen ook wel IC materieel genoemd worden. Het ICK en ICRm materieel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44453668
vandaag weer ff gespurt en gebraklopert
pi_44453774
Ik ga zo weer koploperen en buffelen( )
pi_44453911
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:53 schreef Remzz het volgende:
Ik ga zo weer koploperen en buffelen( )
ohja koploperen heb ik ook nog gedaan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:08:09 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44454274
ik moet zometeen met de 30258 naar Leeuwarden. Nu maar hopen dat er een buffel in zit. Het zou gezien de spots van de afgelopen dagen wel kunnen namelijk. De 30556, waarmee ik vanaf Gnn kom, is natuurlijk wel een wadsloper.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44454604
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik moet zometeen met de 30258 naar Leeuwarden. Nu maar hopen dat er een buffel in zit. Het zou gezien de spots van de afgelopen dagen wel kunnen namelijk. De 30556, waarmee ik vanaf Gnn kom, is natuurlijk wel een wadsloper.
om 11:33 ging er een DM90 als stopper naar groningen


om 9:30 de 3x ICM3 van hveen naar leeuwarden,
om 10:00 1x GTW 2/6 naar Harlingen Haven,
om 10:30 die zelfde GTW terug naar Leeuwarden,
om 11:33 1x DH-2 naar Sneek,
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:19:19 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44454768
Dan vrees ik dat ik op de wadsloper ben aangewezen om 15.01 uur

Al kan het ook zijn dat er toch nog een buffel in die dienst zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44454819
Wel es lekker eerste klas gewadlopert
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:22:23 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44454910
Geen verschil met de 2e klas hoor. Alleen een ander kleurtje stof op de stoelen en zitjes van 4 ipv stoelen achter elkaar wat in de Groninger wadslopers het geval is bij de 2e klasse.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455102
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
Geen verschil met de 2e klas hoor. Alleen een ander kleurtje stof op de stoelen en zitjes van 4 ipv stoelen achter elkaar wat in de Groninger wadslopers het geval is bij de 2e klasse.
Nou dit was een groningse sloper!

omdat het eerste klas alleen geld op groningen en die gaten daar achter,
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:28:46 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455164
En zelfs daar niet. Bij controles letten ze er niet zo streng op heb ik gehoord. Bij de GTW's is dat toestaam wel afgelopen. Dan is de eerste klas ook echt eerste klas.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455235
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
En zelfs daar niet. Bij controles letten ze er niet zo streng op heb ik gehoord. Bij de GTW's is dat toestaam wel afgelopen. Dan is de eerste klas ook echt eerste klas.
merkte er weinig van op LWD - HH

maar goed die 4 eerste klas zetels waren oom SMERIG :/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:39:15 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455514
Niet goed genoeg schoongemaakt. Waar hoor ik dat meer

Oh ja, dat was ook bij Arriva, maar dan in de wadslopers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455601
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Niet goed genoeg schoongemaakt. Waar hoor ik dat meer

Oh ja, dat was ook bij Arriva, maar dan in de wadslopers
mja, een wadje heeft een donkere vloer, een GTW een lichtere, dus je ziet veen sneller dat die ranzig is :/

en fijn zeg dat ze iig op LWD gelijk liggen met het perron

en ze trekken ook best hard op, maar je kan me veel zeggen! een WADJE is stiller volgens mij
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:46:29 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455784
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk

Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.

Edit: Nog steeds vertragingen richting Harlingen Haven. Nu is het alweer +10.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455849
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk

Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.
deur was dicht, eerst plaats genomen vlak bij de motorbak, kijkent tegen de motor bak ( ik haat achteruit rijden )

bij het keren op HH ben ik maar bij de cabine gaan zitten, eerste klas stoeltjes maar geskipt door de viezigheid,

en ik weet niet welke bak ik had, die met de PLEE er in die helaas buiten dienst was

mn koploper had vanmorgen ook +5 maar de spurt naar harlingen van 9.59 ook dus ik kon mooi instappen Terug wassie ook te laat
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:50:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455953
Dat is een ABk bak.

1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.

En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455995
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ABk bak.

1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.

En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
ik kom echt ff niet opt stel nummer :/


op Somda wordt ik ook niet wijzer
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:54:49 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44456088
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44456122
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
9:59 vertrek ( werdt 10:04 ) vanaf lw
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:59:41 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44456244
10232 of 10233. Iets anders kan ik er niet van maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44456862
de 2/6 hebben toch nrs in de 102XX? de 2/8 in de 103xx?


volgens somda zou er een 2/8 gereden hebben naar harlingen haven op die tijd :/

ik had een 2/6 en op franeker kwamen we 2x 2/6 tegen

de 2/6 vnaf lw staat als 2/8 op somda, en de 2x 2/6 vanaf hh staat als 1x 2/6 :/

[ Bericht 38% gewijzigd door Ou-Tannu op 15-12-2006 14:26:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 14:32:37 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44457122
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44457166
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
ach de 2/6 die ik had was lekker leeg,
bij vertrek iig

bij aankomst wassie est druk
pi_44462864
Boete voor slapen op treinrails
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 15 december 2006 @ 17:18
Een dronken Engelsman is in slaap gevallen op een spoorlijn in Epsom, die gedeeltelijk onder stroom stond en waar druk treinverkeer langskwam. De man kreeg vrijdag een boete van omgerekend ruim 800 euro en een taakstraf van 180 uur opgelegd omdat hij het treinverkeer heeft gehinderd.

Kevin Craswell (48) gebruikte volgens de BBC de spoorlijn als kussen, terwijl zijn voeten op enkele centimeters van de baan lagen waarop stroom stond. Hij werd niet wakker van treinen die zijn hoofd rakelings passeerden en ook een politiehelikopter bracht hem niet bij zinnen. Uiteindelijk is hij per ambulance afgevoerd.

[bron: Boete voor slapen op treinrails

Zou je hier ook een boete krijgen voor slapen opt spoor?
pi_44467398
kut dienstregeling maar 1 trein in het uur van buitenpost naar lw/gr op zondagmiddag en die sluit dan ook nog eens aan op de stoptrein
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:21:49 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44468909
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:49:55 #240
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44469667
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
pi_44470401
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
halfgelaste
pi_44470610
Het blijft veruit de mooiste trein
Worden koplopers eigenlijk ook voor andere spoorbedrijven gemaakt dan de NS in het buitenland ofzo, kan me voorstellen dat het enorm practische treinen zijn
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:34:25 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472517
Nee, 't is een uniek Nederlands model (geldt voor de meeste Nedelandse treinen eigenlijk, behalve de Lint en Wadler).

Maar met een doodloopkop (zonder doorloopkop dus) is het helemaal geen bijzonder praktische trein meer, maar juist heel onhandig met die kleine eenheden. Koplopers zijn nu vreselijk onhandig als je een minuut voor tijd het perron opkomt, en niet optijd het rustige deel van de trein kan bereiken. Mag je gaan staan terwijl er verderop plek genoeg was geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door ReisT op 15-12-2006 23:43:30 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:42:13 #244
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472744
-eh foutje dubbel-
pi_44473430
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders . Volgen mij is nu Zw-Nmg de best bezette lijn, Plan V inzetten en het komt toch wel vol . Maar het blijft me verbazen dat die trein echt af en toe er gewoon een paar minuten de tijden niet haalt , en dat is de hele week al zo.

Vandaag had ik : Arnhem -> Nijmegen -> Den Haag -> Arnhem -> S'hertogenboscccchhh -> Arnhem . Leuk dienstje maar moest in Nijmegen een half uur wachten...
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:45:36 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44474257
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders .
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:53:16 #247
136283 knars
Teethgrinder
pi_44474399
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
Het is een tupperwarebakje op rails

Ik hou van bijna alles wat zich op spoor voortbeweegt, maar mijn god, wat zijn die bakken lelijk, vies, onhandig, onpraktisch, onaangenaam en ongeschikt voor personenvervoer. Rails-onwaardige vervuiling van het spoorlandschap!
pi_44474664
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goed .
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:41:26 #249
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44475221
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.

Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.

De Koploper is het eerste echte IC-materieel (het eerste nieuwe na 1970), maar de afkorting ICM zegt het ook al: InterCity Materieel.
pi_44476603
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
bye
pi_44479175
gister en eergister wezen tellen
en het valt me op dat er af en toe ICRm word ingezet op de lijn venlo - Den haag vv



op rotterdam centraal
bier
pi_44481266
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 03:34 schreef Petre het volgende:
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
Maar meestal was ie al meer dan 5 min te laat _o-. Maar ja ik vind en blijft het een vreemde beslissing vinden om de IC van Zwolle niet als stoptrein tussen Nijmegen - Arnhem in te zetten en de IC naar Zwolle - Roosendaal als Intercity dus geen stops.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:59:39 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44481298
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:27 #254
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481447
hoe brak wil je ze hebben?


I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:11:53 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44481565
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:41 schreef ReisT het volgende:

[..]
Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:18:58 #256
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481719
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44481777
Komt er een Mat ´54 of een Koploper? Altijd spannend afwachten. Heb destijds menig trein laten gaan om maar in zo´n nieuwe Koploper te kunnen reizen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:40:03 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44482185
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef thatsme het volgende:

[..]

100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44482240
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Maar volgens mij was dat ook een van de redenen van de mat '64 dat de treinstellen lichter moesten zijn dan de mat '54.
pi_44484307
Zou k Spurtjes op de foto gaan zetten, heeft de ene vertraging, en de ander rijd voor mn neus weg. Dan maar koplopers er op zetten.


Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Merk en type: ICM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 13 december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_44484491
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet dit er geil uit of niet

[afbeelding]
Kom jij niet verder dan de NoordOost? Zit hier een teller in Gn die 2x Den Bosch en 3x Eindhoven heeft gezien.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:34:01 #262
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44484533
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
pi_44485633
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Socios het volgende:
Komt er een Mat ´54 of een Koploper?
Mat54 zeker niet daar bestaan nog 4 stellen van:

1 casco in de verkeerstuin van Assen
1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..

De rest is al heel lang geleden gesloopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44485928
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
Nog niet.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:09:07 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44486985
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:10:40 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44487019
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44487031
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:31:20 #268
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44487521
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:31 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Nog niet.
is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:48 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487619
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487628
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
Dat gaat niet, allemaal tegelijk. Dan zit je jaren zonder Koplopers.

Prognose is maart 2007 geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44487747
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Mja, het draait allemaal om de knaken he... Nee, ik ben geen donateur. Ik heb wel in juni deelgenomen aan de donateursrit (en daarbij 20 euro extra betaald aan het reparatiefonds). Ik ben al donateur van de HSA die de DE2-186 bijhouden. Het geld groeit me helaas ook niet op m'n rug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488166
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:59 schreef Klonk het volgende:
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Ben de week tussen kerst en oud&nieuw vrij, ik ga dan eens langs de baan staan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:03:26 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44488312
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Verbouwde koplopers, vooral van binnen anders. Aan de buitenkant vooral herkenbaar door een rond uiteinde van de blauwe band. Zie Intercity krijgt nieuw interieur
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44488670
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488832
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
pi_44488999
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
Ja, maar het gaat iets verder dan dat nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489070
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Wladiwostok!
Dat zou zomaar kunnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489148
Staat ook op mijn lijst van ooit te bezoeken plekken. Maar ik wil met een oostblokbarrel gaan. Staan er ook niet fabrieken van Kamaz in Wladiwostoc?
pi_44489373
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat ook op mijn lijst van ooit te bezoeken plekken. Maar ik wil met een oostblokbarrel gaan. Staan er ook niet fabrieken van Kamaz in Wladiwostoc?
Ik zal er eens op letten als ik er langs kom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489458
En ga je dan ook foto's van oostblokbarrels voor me maken?
pi_44489465
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En ga je dan ook foto's van oostblokbarrels voor me maken?
Tuurlijk schat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:54:58 #283
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44493190
Vanmorgen stond ik te wachten voor een overgang in boxtel toen deze voorbij kwam (of een iets andere variant maar hij zag er zo uit .
Op het moment van langsrijden floot hij en liet de stoom gaan erg mooi om te zien
Enorme hoeveelheid stoom komt eraf trouwens

silence can say more than thousand words
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:02:13 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44493362
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:54 schreef 61neorej het volgende:
Vanmorgen stond ik te wachten voor een overgang in boxtel toen deze voorbij kwam (of een iets andere variant maar hij zag er zo uit .
Op het moment van langsrijden floot hij en liet de stoom gaan erg mooi om te zien
Enorme hoeveelheid stoom komt eraf trouwens
Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44493397
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:
denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
een WAT?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:07:00 #286
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44493475
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Geniale conclusie!

Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
silence can say more than thousand words
pi_44493862
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
pi_44493893
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:07 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Geniale conclusie!

Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Ik heb ze ook alleen nog maar op magneetzweefbanen gezien, nu je het zegt!
  zaterdag 16 december 2006 @ 23:34:00 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44495522
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:07 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Geniale conclusie!
Dank u.
quote:
Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Uurtje of kwart over tien vanmorgen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 december 2006 @ 05:25:12 #290
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44500518
Even iets heel anders tussen door (heb even geen tijd voor iets anders).

Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.

Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van scam. Mocht iemand hier ook ervaring mee hebben, stuur me even een mailtje op mrorik()gmail.com
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 17 december 2006 @ 07:29:10 #291
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44500698
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Dan zou het sowieso al reden voor mij zijn om het niet te geloven dat het van de NVBS is
pi_44500891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mat54 zeker niet daar bestaan nog 4 stellen van:
destijds
quote:
1 casco in de verkeerstuin van Assen
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staat

http://www.partytownassen.nl/vermaakplein.html
quote:
1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..

De rest is al heel lang geleden gesloopt.
Van die 386 is slechts 1 bak te bewonderen in het spoorwegmuseum, die andere is elders opgeslagen.
pi_44501238
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Even iets heel anders tussen door (heb even geen tijd voor iets anders).

Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.

Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van scam. Mocht iemand hier ook ervaring mee hebben, stuur me even een mailtje op mrorik()gmail.com
ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.
Maar weet jij hier meer van of dit klopt?
  zondag 17 december 2006 @ 11:08:47 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44501550
quote:
Op zondag 17 december 2006 09:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staat
Ja hoor, dat mag u

Ik ben wel gewend aan betwetertjes in het treinspotterswereldje 14.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 december 2006 @ 12:32:26 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44503076
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben wel gewend aan betwetertjes in het treinspotterswereldje 14.gif


Sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 december 2006 @ 12:33:33 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44503099
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Er zit wel een NVBS (voor blinden en slechtzienden) in Utrecht naast het station. Maar die is het dus niet? Dat lijkt me namelijk wel een bonafide organisatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44506325
!
  zondag 17 december 2006 @ 15:40:39 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44509228
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:35 schreef Willy84 het volgende:

[..]

ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.
Maar weet jij hier meer van of dit klopt?
Nu weet ik er inderdaad meer van. Er is een fout gemaakt door het bedrijf dat de acceptgiro's verzorgt en deze heeft enveloppen van de 'verkeerde' NVBS gebruikt.

Hierover krijg je morgen of overmorgen nog bericht van de 'echte' NVBS:
quote:
Geacht Lid van de NVBS,

Onlangs heeft u een acceptgirokaart ontvangen voor het betalen van de
contributie 2007.
Door een menselijke fout is de acceptgirokaart verzonden in een envelop van
een andere vereniging met dezelfde naam NVBS. Deze naam wordt namelijk ook
gebruikt door de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden.

De acceptgirokaart is juist en wel voor u bestemd.

Mocht u de acceptgirokaart niet meer in uw bezit hebben dan verzoek ik u het
bedrag van de contributie over te maken op postbanknummer 4278819 t.n.v.
NVBS Ledenadministratie te Voorburg met vermelding van uw lidnummer... De
verschillende bedragen van de contributie 2007 staan vermeld in Op de Rails
2006 bladzijde 485.

Mede namens het bedrijf waar de fout is gemaakt bied ik u hierbij mijn
verontschuldiging aan voor het ontstane ongemak.

Met een vriendelijke groet,

Frits Kwakkel
Penningmeester
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44509320
Misterie weer opgelost
  zondag 17 december 2006 @ 15:45:38 #300
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44509372
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
Misterie weer opgelost
maar wel slordig dat men zo'n fout maakt......
pi_44509394
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:45 schreef gateway het volgende:

[..]

maar wel slordig dat men zo'n fout maakt......
ja!
en nu een slotje dr bij ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')