abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44470401
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
halfgelaste
pi_44470610
Het blijft veruit de mooiste trein
Worden koplopers eigenlijk ook voor andere spoorbedrijven gemaakt dan de NS in het buitenland ofzo, kan me voorstellen dat het enorm practische treinen zijn
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:34:25 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472517
Nee, 't is een uniek Nederlands model (geldt voor de meeste Nedelandse treinen eigenlijk, behalve de Lint en Wadler).

Maar met een doodloopkop (zonder doorloopkop dus) is het helemaal geen bijzonder praktische trein meer, maar juist heel onhandig met die kleine eenheden. Koplopers zijn nu vreselijk onhandig als je een minuut voor tijd het perron opkomt, en niet optijd het rustige deel van de trein kan bereiken. Mag je gaan staan terwijl er verderop plek genoeg was geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door ReisT op 15-12-2006 23:43:30 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:42:13 #244
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472744
-eh foutje dubbel-
pi_44473430
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders . Volgen mij is nu Zw-Nmg de best bezette lijn, Plan V inzetten en het komt toch wel vol . Maar het blijft me verbazen dat die trein echt af en toe er gewoon een paar minuten de tijden niet haalt , en dat is de hele week al zo.

Vandaag had ik : Arnhem -> Nijmegen -> Den Haag -> Arnhem -> S'hertogenboscccchhh -> Arnhem . Leuk dienstje maar moest in Nijmegen een half uur wachten...
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:45:36 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44474257
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders .
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:53:16 #247
136283 knars
Teethgrinder
pi_44474399
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
Het is een tupperwarebakje op rails

Ik hou van bijna alles wat zich op spoor voortbeweegt, maar mijn god, wat zijn die bakken lelijk, vies, onhandig, onpraktisch, onaangenaam en ongeschikt voor personenvervoer. Rails-onwaardige vervuiling van het spoorlandschap!
pi_44474664
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goed .
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:41:26 #249
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44475221
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.

Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.

De Koploper is het eerste echte IC-materieel (het eerste nieuwe na 1970), maar de afkorting ICM zegt het ook al: InterCity Materieel.
pi_44476603
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
bye
pi_44479175
gister en eergister wezen tellen
en het valt me op dat er af en toe ICRm word ingezet op de lijn venlo - Den haag vv



op rotterdam centraal
bier
pi_44481266
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 03:34 schreef Petre het volgende:
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
Maar meestal was ie al meer dan 5 min te laat _o-. Maar ja ik vind en blijft het een vreemde beslissing vinden om de IC van Zwolle niet als stoptrein tussen Nijmegen - Arnhem in te zetten en de IC naar Zwolle - Roosendaal als Intercity dus geen stops.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:59:39 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44481298
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:27 #254
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481447
hoe brak wil je ze hebben?


I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:11:53 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44481565
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:41 schreef ReisT het volgende:

[..]
Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:18:58 #256
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481719
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44481777
Komt er een Mat ´54 of een Koploper? Altijd spannend afwachten. Heb destijds menig trein laten gaan om maar in zo´n nieuwe Koploper te kunnen reizen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:40:03 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44482185
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef thatsme het volgende:

[..]

100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44482240
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Maar volgens mij was dat ook een van de redenen van de mat '64 dat de treinstellen lichter moesten zijn dan de mat '54.
pi_44484307
Zou k Spurtjes op de foto gaan zetten, heeft de ene vertraging, en de ander rijd voor mn neus weg. Dan maar koplopers er op zetten.


Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Merk en type: ICM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 13 december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_44484491
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet dit er geil uit of niet

[afbeelding]
Kom jij niet verder dan de NoordOost? Zit hier een teller in Gn die 2x Den Bosch en 3x Eindhoven heeft gezien.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:34:01 #262
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44484533
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
pi_44485633
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Socios het volgende:
Komt er een Mat ´54 of een Koploper?
Mat54 zeker niet daar bestaan nog 4 stellen van:

1 casco in de verkeerstuin van Assen
1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..

De rest is al heel lang geleden gesloopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44485928
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
Nog niet.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:09:07 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44486985
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:10:40 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44487019
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44487031
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:31:20 #268
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44487521
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:31 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Nog niet.
is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:48 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487619
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487628
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
Dat gaat niet, allemaal tegelijk. Dan zit je jaren zonder Koplopers.

Prognose is maart 2007 geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44487747
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Mja, het draait allemaal om de knaken he... Nee, ik ben geen donateur. Ik heb wel in juni deelgenomen aan de donateursrit (en daarbij 20 euro extra betaald aan het reparatiefonds). Ik ben al donateur van de HSA die de DE2-186 bijhouden. Het geld groeit me helaas ook niet op m'n rug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488166
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:59 schreef Klonk het volgende:
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Ben de week tussen kerst en oud&nieuw vrij, ik ga dan eens langs de baan staan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:03:26 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44488312
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Verbouwde koplopers, vooral van binnen anders. Aan de buitenkant vooral herkenbaar door een rond uiteinde van de blauwe band. Zie Intercity krijgt nieuw interieur
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44488670
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488832
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
pi_44488999
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
Ja, maar het gaat iets verder dan dat nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489070
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Wladiwostok!
Dat zou zomaar kunnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489148
Staat ook op mijn lijst van ooit te bezoeken plekken. Maar ik wil met een oostblokbarrel gaan. Staan er ook niet fabrieken van Kamaz in Wladiwostoc?
pi_44489373
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Staat ook op mijn lijst van ooit te bezoeken plekken. Maar ik wil met een oostblokbarrel gaan. Staan er ook niet fabrieken van Kamaz in Wladiwostoc?
Ik zal er eens op letten als ik er langs kom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44489458
En ga je dan ook foto's van oostblokbarrels voor me maken?
pi_44489465
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En ga je dan ook foto's van oostblokbarrels voor me maken?
Tuurlijk schat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 21:54:58 #283
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44493190
Vanmorgen stond ik te wachten voor een overgang in boxtel toen deze voorbij kwam (of een iets andere variant maar hij zag er zo uit .
Op het moment van langsrijden floot hij en liet de stoom gaan erg mooi om te zien
Enorme hoeveelheid stoom komt eraf trouwens

silence can say more than thousand words
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:02:13 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44493362
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:54 schreef 61neorej het volgende:
Vanmorgen stond ik te wachten voor een overgang in boxtel toen deze voorbij kwam (of een iets andere variant maar hij zag er zo uit .
Op het moment van langsrijden floot hij en liet de stoom gaan erg mooi om te zien
Enorme hoeveelheid stoom komt eraf trouwens
Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44493397
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:
denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
een WAT?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:07:00 #286
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44493475
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
Geniale conclusie!

Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
silence can say more than thousand words
pi_44493862
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezien je beschrijving, denk ik dat het een zg. stoomtrein was.
pi_44493893
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:07 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Geniale conclusie!

Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Ik heb ze ook alleen nog maar op magneetzweefbanen gezien, nu je het zegt!
  zaterdag 16 december 2006 @ 23:34:00 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44495522
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:07 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Geniale conclusie!
Dank u.
quote:
Maar wist niet dat die dingen ook rondreden . Had ze eigenlijk nog nooit gewoon op een normaal spoor zien rijden
Uurtje of kwart over tien vanmorgen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 december 2006 @ 05:25:12 #290
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44500518
Even iets heel anders tussen door (heb even geen tijd voor iets anders).

Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.

Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van scam. Mocht iemand hier ook ervaring mee hebben, stuur me even een mailtje op mrorik()gmail.com
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 17 december 2006 @ 07:29:10 #291
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44500698
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Dan zou het sowieso al reden voor mij zijn om het niet te geloven dat het van de NVBS is
pi_44500891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mat54 zeker niet daar bestaan nog 4 stellen van:
destijds
quote:
1 casco in de verkeerstuin van Assen
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staat

http://www.partytownassen.nl/vermaakplein.html
quote:
1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..

De rest is al heel lang geleden gesloopt.
Van die 386 is slechts 1 bak te bewonderen in het spoorwegmuseum, die andere is elders opgeslagen.
pi_44501238
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Even iets heel anders tussen door (heb even geen tijd voor iets anders).

Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.

Dit lijkt me een duidelijk gevalletje van scam. Mocht iemand hier ook ervaring mee hebben, stuur me even een mailtje op mrorik()gmail.com
ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.
Maar weet jij hier meer van of dit klopt?
  zondag 17 december 2006 @ 11:08:47 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_44501550
quote:
Op zondag 17 december 2006 09:45 schreef Doc__Zenith het volgende:
Mag ik u erop wijzen dat dit stel al enige tijd in het PartyTown in Assen staat
Ja hoor, dat mag u

Ik ben wel gewend aan betwetertjes in het treinspotterswereldje 14.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 december 2006 @ 12:32:26 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44503076
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben wel gewend aan betwetertjes in het treinspotterswereldje 14.gif


Sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 december 2006 @ 12:33:33 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44503099
quote:
Op zondag 17 december 2006 05:25 schreef MREn het volgende:
Er zullen hier vast wat NVBS-leden rondkijken, en ik ben van de week iets tegengekomen dat op een scam lijkt: een acceptgiro met je NVBS-lidnummer maar wel met een envelop van de Ned. Verening van Blinden en Slechthorenden.
Er zit wel een NVBS (voor blinden en slechtzienden) in Utrecht naast het station. Maar die is het dus niet? Dat lijkt me namelijk wel een bonafide organisatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44506325
!
  zondag 17 december 2006 @ 15:40:39 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44509228
quote:
Op zondag 17 december 2006 10:35 schreef Willy84 het volgende:

[..]

ik heb gister idd ook die envelop gehad. Gelijk opzoek naar een pen en retour envelop, toen me oog viel op dat logo van de blinden club. Ik laat hem dus nog even liggen en wacht op de aanmaning. Het bedrag was bij mij iets van 26 euro en dat klopt wel want ik ben jongere.
Maar weet jij hier meer van of dit klopt?
Nu weet ik er inderdaad meer van. Er is een fout gemaakt door het bedrijf dat de acceptgiro's verzorgt en deze heeft enveloppen van de 'verkeerde' NVBS gebruikt.

Hierover krijg je morgen of overmorgen nog bericht van de 'echte' NVBS:
quote:
Geacht Lid van de NVBS,

Onlangs heeft u een acceptgirokaart ontvangen voor het betalen van de
contributie 2007.
Door een menselijke fout is de acceptgirokaart verzonden in een envelop van
een andere vereniging met dezelfde naam NVBS. Deze naam wordt namelijk ook
gebruikt door de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden.

De acceptgirokaart is juist en wel voor u bestemd.

Mocht u de acceptgirokaart niet meer in uw bezit hebben dan verzoek ik u het
bedrag van de contributie over te maken op postbanknummer 4278819 t.n.v.
NVBS Ledenadministratie te Voorburg met vermelding van uw lidnummer... De
verschillende bedragen van de contributie 2007 staan vermeld in Op de Rails
2006 bladzijde 485.

Mede namens het bedrijf waar de fout is gemaakt bied ik u hierbij mijn
verontschuldiging aan voor het ontstane ongemak.

Met een vriendelijke groet,

Frits Kwakkel
Penningmeester
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44509320
Misterie weer opgelost
  zondag 17 december 2006 @ 15:45:38 #300
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44509372
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
Misterie weer opgelost
maar wel slordig dat men zo'n fout maakt......
pi_44509394
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:45 schreef gateway het volgende:

[..]

maar wel slordig dat men zo'n fout maakt......
ja!
en nu een slotje dr bij ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')