deur was dicht, eerst plaats genomen vlak bij de motorbak, kijkent tegen de motor bak ( ik haat achteruit rijdenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk![]()
Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.
ik kom echt ff niet opt stel nummer :/quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ABk bak.
1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.
En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
9:59 vertrek ( werdt 10:04 ) vanaf lwquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
ach de 2/6 die ik had was lekker leeg,quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
halfgelastequote:Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel andersquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders.
Het is een tupperwarebakje op railsquote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat![]()
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goedquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |