abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:46:29 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455784
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk

Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.

Edit: Nog steeds vertragingen richting Harlingen Haven. Nu is het alweer +10.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455849
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk

Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.
deur was dicht, eerst plaats genomen vlak bij de motorbak, kijkent tegen de motor bak ( ik haat achteruit rijden )

bij het keren op HH ben ik maar bij de cabine gaan zitten, eerste klas stoeltjes maar geskipt door de viezigheid,

en ik weet niet welke bak ik had, die met de PLEE er in die helaas buiten dienst was

mn koploper had vanmorgen ook +5 maar de spurt naar harlingen van 9.59 ook dus ik kon mooi instappen Terug wassie ook te laat
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:50:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44455953
Dat is een ABk bak.

1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.

En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44455995
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ABk bak.

1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.

En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
ik kom echt ff niet opt stel nummer :/


op Somda wordt ik ook niet wijzer
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:54:49 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44456088
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44456122
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
9:59 vertrek ( werdt 10:04 ) vanaf lw
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 13:59:41 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44456244
10232 of 10233. Iets anders kan ik er niet van maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44456862
de 2/6 hebben toch nrs in de 102XX? de 2/8 in de 103xx?


volgens somda zou er een 2/8 gereden hebben naar harlingen haven op die tijd :/

ik had een 2/6 en op franeker kwamen we 2x 2/6 tegen

de 2/6 vnaf lw staat als 2/8 op somda, en de 2x 2/6 vanaf hh staat als 1x 2/6 :/

[ Bericht 38% gewijzigd door Ou-Tannu op 15-12-2006 14:26:50 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 december 2006 @ 14:32:37 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44457122
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44457166
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
ach de 2/6 die ik had was lekker leeg,
bij vertrek iig

bij aankomst wassie est druk
pi_44462864
Boete voor slapen op treinrails
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 15 december 2006 @ 17:18
Een dronken Engelsman is in slaap gevallen op een spoorlijn in Epsom, die gedeeltelijk onder stroom stond en waar druk treinverkeer langskwam. De man kreeg vrijdag een boete van omgerekend ruim 800 euro en een taakstraf van 180 uur opgelegd omdat hij het treinverkeer heeft gehinderd.

Kevin Craswell (48) gebruikte volgens de BBC de spoorlijn als kussen, terwijl zijn voeten op enkele centimeters van de baan lagen waarop stroom stond. Hij werd niet wakker van treinen die zijn hoofd rakelings passeerden en ook een politiehelikopter bracht hem niet bij zinnen. Uiteindelijk is hij per ambulance afgevoerd.

[bron: Boete voor slapen op treinrails

Zou je hier ook een boete krijgen voor slapen opt spoor?
pi_44467398
kut dienstregeling maar 1 trein in het uur van buitenpost naar lw/gr op zondagmiddag en die sluit dan ook nog eens aan op de stoptrein
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:21:49 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44468909
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:49:55 #240
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44469667
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
pi_44470401
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
halfgelaste
pi_44470610
Het blijft veruit de mooiste trein
Worden koplopers eigenlijk ook voor andere spoorbedrijven gemaakt dan de NS in het buitenland ofzo, kan me voorstellen dat het enorm practische treinen zijn
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:34:25 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472517
Nee, 't is een uniek Nederlands model (geldt voor de meeste Nedelandse treinen eigenlijk, behalve de Lint en Wadler).

Maar met een doodloopkop (zonder doorloopkop dus) is het helemaal geen bijzonder praktische trein meer, maar juist heel onhandig met die kleine eenheden. Koplopers zijn nu vreselijk onhandig als je een minuut voor tijd het perron opkomt, en niet optijd het rustige deel van de trein kan bereiken. Mag je gaan staan terwijl er verderop plek genoeg was geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door ReisT op 15-12-2006 23:43:30 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:42:13 #244
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44472744
-eh foutje dubbel-
pi_44473430
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders . Volgen mij is nu Zw-Nmg de best bezette lijn, Plan V inzetten en het komt toch wel vol . Maar het blijft me verbazen dat die trein echt af en toe er gewoon een paar minuten de tijden niet haalt , en dat is de hele week al zo.

Vandaag had ik : Arnhem -> Nijmegen -> Den Haag -> Arnhem -> S'hertogenboscccchhh -> Arnhem . Leuk dienstje maar moest in Nijmegen een half uur wachten...
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:45:36 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44474257
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders .
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:53:16 #247
136283 knars
Teethgrinder
pi_44474399
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
Het is een tupperwarebakje op rails

Ik hou van bijna alles wat zich op spoor voortbeweegt, maar mijn god, wat zijn die bakken lelijk, vies, onhandig, onpraktisch, onaangenaam en ongeschikt voor personenvervoer. Rails-onwaardige vervuiling van het spoorlandschap!
pi_44474664
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goed .
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:41:26 #249
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44475221
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.

Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.

De Koploper is het eerste echte IC-materieel (het eerste nieuwe na 1970), maar de afkorting ICM zegt het ook al: InterCity Materieel.
pi_44476603
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
bye
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')