aaaaa ok dankjewelquote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
De machinist moet bekendheid krijgen op een bepaald traject. Daarom gaat hij/zij een aantal keren mee met meer ervaren collega's. Dit wordt in het spoorjargon wegleren genoemd.
Ach ja is altijd wat anders dan Rhenen - Uitgeest (Alkmaar op zondag). Maar goed vandaag om 15 uur pas beginnen _o-, naar nijmegenquote:Op donderdag 14 december 2006 23:10 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
ja vandaag was het
Amsterdam => Almere Oostvaarders => Utrecht => Gouda => Alphen aan den Rijn => Gouda => Rotterdam CS => Schiphol => Zaandam => Uitgeest => Amsterdam
Volgens mij is dat alleen deze week t/m zaterdag... maar kan me vergissen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 02:55 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil ook wel zo'n teller worden! Hoe doe je dat? Mag je je eigen werkdagen / tijden ook kiezen?
Mwah, IC materieel... dan wel de moderne opgeknapte interieuren (vanaf stel 920 ofzo?quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
ohja koploperen heb ik ook nog gedaanquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:53 schreef Remzz het volgende:
Ik ga zo weer koploperen en buffelen()
om 11:33 ging er een DM90 als stopper naar groningenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik moet zometeen met de 30258 naar Leeuwarden. Nu maar hopen dat er een buffel in zit. Het zou gezien de spots van de afgelopen dagen wel kunnen namelijk. De 30556, waarmee ik vanaf Gnn kom, is natuurlijk wel een wadsloper.
Nou dit was een groningse sloper!quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
Geen verschil met de 2e klas hoor. Alleen een ander kleurtje stof op de stoelen en zitjes van 4 ipv stoelen achter elkaar wat in de Groninger wadslopers het geval is bij de 2e klasse.
merkte er weinig van op LWD - HHquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
En zelfs daar niet. Bij controles letten ze er niet zo streng op heb ik gehoord. Bij de GTW's is dat toestaam wel afgelopen. Dan is de eerste klas ook echt eerste klas.
mja, een wadje heeft een donkere vloer, een GTW een lichtere, dus je ziet veen sneller dat die ranzig is :/quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Niet goed genoeg schoongemaakt. Waar hoor ik dat meer![]()
Oh ja, dat was ook bij Arriva, maar dan in de wadslopers![]()
deur was dicht, eerst plaats genomen vlak bij de motorbak, kijkent tegen de motor bak ( ik haat achteruit rijdenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
zolang de deuren naar de motorbak dicht zijn, is het redelijk stil. Anders is het best lawaaierig. Het viel mij op 1 november al op, toen ik mee was met het ritje naar Zb en terug. Zat toen wel in de ABk![]()
Volgens mij heb ik het toen ook al ergens genoemd.
ik kom echt ff niet opt stel nummer :/quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ABk bak.
1e klasse wordt wel met A aangeduid en 2e klasse met B.
En ook nog een defecte plee. Dat zou niet voor mogen komen volgens de concessie of was het misschien stel 10233 of 10234 die net nieuw in Nederland zijn?
9:59 vertrek ( werdt 10:04 ) vanaf lwquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
10232 is ook gezien op die lijn vandaag
ach de 2/6 die ik had was lekker leeg,quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
102xx is een 2/6. Volgens de dienstregeling behoort er een 2/8 te rijden om 9.59, maar als er een 2/6 rijdt, dan is dat best mogelijk. Arriva houdt zch niet zo aan de materieelinzet.
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:22 schreef Brembo het volgende:
Sprak er ook over met een conducteur, het blijft er bij mat'64 is IC materieel.
halfgelastequote:Op vrijdag 15 december 2006 21:49 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hebben we al een mooie andere naam voor de koploper trouwens?
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel andersquote:Op vrijdag 15 december 2006 21:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan mag hij mij weleens uitleggen waaromd die stellen al meer dan dertig jaar in de stoptrein-kleurstelling rondrijden?!
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Goeie maar dat was 40 jaar geleden wel anders.
Het is een tupperwarebakje op railsquote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat![]()
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan. Er zit wel een kern van waarheid in , maar ja het is heden ten daags een beetje afgesleten materieel, maar ja als ze nog geen wadloper in gaan zetten vind ik het wel goedquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar toen had je ook nog helemaal geen Intercity's! Toen was de kleurstelling hopeloos onnutig: groen = elektrisch treinstel, rood = dieseltreinstel, blauw = getrokken trein, bruin = goederentrein. Ja dat zien we zo ook wel.
Na 1970 kreeg mat'64 dus de nieuwe stoptrein-kleurstelling, en werd ook voornamelijk als zodanig ingezet. Logisch ook, want het was toen het snelst optrekkende materieel van NS, en dus met name geschikt voor stoptreinen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ja oke maar goed na 1970 was er wel IC's. Dus ja, toen was mat'64 het IC materieel neem ik aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |