abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44398235
Ik kan eventueel wel een foto maken van het kippenlijntje van Connexxion. Het treintje van A'foort naar Ede-centrum/wageningen. Kom hem practisch elke dag tegen.
pi_44398984
Als de nieuwe stellen dr zijn ? :p
pi_44399477
Ziet dit er geil uit of niet

pi_44399759
waarom zijn sommigen dik gedrukt?
pi_44399866
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom zijn sommigen dik gedrukt?
Omdat ik daar ingezeten heb
pi_44399897
  woensdag 13 december 2006 @ 18:41:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44400346
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:07 schreef ROG het volgende:
Heeft er iemand een floorplan van de NS/DB ICE? Ik vind teveel verschillende..

En zit er nog een Bordrestaurant in of enkel een Bistro?
Nur Bistro. AFAIK.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 december 2006 @ 19:18:02 #108
67385 ROG
Go on, say it.
pi_44401433
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nur Bistro. AFAIK.
Hmm thnaks, dat wordt een AH to Go'tje vrees ik.. of biedt die 1e klas trolley nog een fatsoenlijk ontbijt?
pi_44401553
quote:
Derde probleemdag voor Veolia op Maaslijn

De nieuwe vervoerder Veolia kan vandaag voor de derde dag op rij niet volgens de dienstregeling rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen.

Door een tekort aan treinstellen duurt het op de stations te lang voordat alle reizigers zijn ingestapt. Ook rijden die treinen volgens railbeheerder ProRail te langzaam. Volgens ProRail loopt de vertraging op tot 30 minuten. Veolia overlegt vandaag met de provincie en met andere vervoerders om een oplossing te vinden.
Bron: L1 / ANP

ik voorspel voor de rest van de week het zelfde !
pi_44401947
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:35:45 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402011
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Bron: L1 / ANP

ik voorspel voor de rest van de week het zelfde !
Ik durf te voorspellen dat het nog tot minimaal maart (waarschijnlijk nog wel tot december) gaat duren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402030
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
haha ja hiero ok,

ok ik voorspel dat t de rest van 2006 nog niet lukt


zouden ze ook nog boetes krijgen ? dan kan Veolia weer inpakken,

Hoorde dat ze met de bussen ook niet echt goed presteerde
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:37:17 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402065
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
Wij hebben er hier in het noorden ook erg last van. Op leeuwarden - Groningen schijnt het door het bakken tekort ook een chaos te zijn. Als het al te erg is, dan trek ik het alternatief wel uit de kast, namelijk via Drachten reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:38:40 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402111
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

haha ja hiero ok,

ok ik voorspel dat t de rest van 2006 nog niet lukt


zouden ze ook nog boetes krijgen ? dan kan Veolia weer inpakken,

Hoorde dat ze met de bussen ook niet echt goed presteerde
Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402208
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijn
Idd!

las iig klachten uit diverse Veolia gebieden


en LWD - GN via Drachten is prima te doen ja
pi_44402245
Het enige wat ik doe op het station van Leeuwarden is de trein richting Zwolle pakken, rest boeit niet !
pi_44402290
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Het enige wat ik doe op het station van Leeuwarden is de trein richting Zwolle pakken, rest boeit niet !
rofl :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:45:53 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402356
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en LWD - GN via Drachten is prima te doen ja
Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402450
Dan reis is liever via Meppel of Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:53:35 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402595
Kun je best proberen, maar ik denk dat ik er dan eerder ben met mijn optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402726
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je best proberen, maar ik denk dat ik er dan eerder ben met mijn optie
pi_44402960
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.
Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstap
pi_44402993
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:05 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstap
nieuwe DRGL zeker?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:14:04 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403223
Heen is het zo. Terug is het maar 3 minuten overstap.

Maar genoeg gepraat over bussen. We gaan weer over op de treinen. Voor bussen bestaat een apart topic.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44403585
Bussen zijn de grafbaggerzooi Het enige wat je aan een bus hebt is een bus die je dichtbij een leuke fotospotplek brengt langs t spoor
pi_44403677
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Bussen zijn de grafbaggerzooi Het enige wat je aan een bus hebt is een bus die je dichtbij een leuke fotospotplek brengt langs t spoor
waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:31:42 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403821
Geen idee, maar ik kan zo wel een aantal leuke plekken verzinnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44403898
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?
In mijn hoofd

Naja... uhhmm

- Dordrecht Zuid
- Gilze Rijen
- Tilburg Reeshof / West (nog nooit geweest)
- Baarn (open stuk land aldaar)
- Moordrecht
- Abcoude
- Zuidbroek
- Horst-Sevenum

zoiets ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:36:09 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403976
Bij het molentje tussen Grijpkerk en Buitenpost
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 december 2006 @ 20:38:02 #130
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44404037
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Net efkes anges
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:53:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44404662
Met meer stellen kunnen de vertragingen misschien iets afnemen, maar dat is het dan ook wel. Het is een onwerkbare situatie en het blijft een onwerkbare situatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44404878
ook al stuur je alle braklopers naar de maaslijn, dan nog is het vertraging³
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:02:09 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44405013
Ja. De dienstregeling is gemaakt voor buffels. Dus gebaseerd op hogere snelheden. De wadlopers komen gewoon per dienst enkele minuten tekort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44405090
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. De dienstregeling is gemaakt voor buffels. Dus gebaseerd op hogere snelheden. De wadlopers komen gewoon per dienst enkele minuten tekort.
Buffels doen 140 toch?

kwaklopers hooguit iets van 100+ met wind mee
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:18:28 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44405749
Buffels halen zonder ATB wel de 160. Wadslopers halen idd maar 100 en de deuren klapperen nogal als er wat wind staat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406366
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Buffels halen zonder ATB wel de 160. Wadslopers halen idd maar 100 en de deuren klapperen nogal als er wat wind staat
ze halen 100, maar ze zijn toch gebouwd voor 80?

bij een koploper kan je de deur ook wel laten klapperen

ideaal als het vee vervoer is
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:37:34 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44406583
Om de rijtijden te halen, moeten ze wel 100.

Tuurlijk kun je de deuren van bijna elke trein wel laten klapperen, maar bij Wadslopers kan de wind erachter komen en kan het deurtje wat klapperen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406630
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Om de rijtijden te halen, moeten ze wel 100.

Tuurlijk kun je de deuren van bijna elke trein wel laten klapperen, maar bij Wadslopers kan de wind erachter komen en kan het deurtje wat klapperen.
ghehehe,

idd!

en laatst ook een sukkel die zn vingers dr tussen deed
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:39:47 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44406680
au
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406806
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
au
Yep das best auw, zeker als de deur daarna niet echt mee wil werken om te openen
  woensdag 13 december 2006 @ 21:44:59 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44406954
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep das best auw, zeker als de deur daarna niet echt mee wil werken om te openen
Hard blazen zou dus moeten werken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:48:53 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44407133
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44407673
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
ROTROFLMAO!


Strax zijn alle wadjes weg, en dan nog ruimte te kort in de trein?
  woensdag 13 december 2006 @ 22:00:16 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44407694
hmmz... leuk om zo eens te lezen wat voor sites er allemaal zijn met info over de treinen en treinstellen.

Maar tellen? Wat moet er geteld worden dan? hoeveel personen er in de treinen zitten? voor wat? je kan toch zo zien of een trein te vol is of niet?
pi_44408206
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:00 schreef gateway het volgende:
hmmz... leuk om zo eens te lezen wat voor sites er allemaal zijn met info over de treinen en treinstellen.

Maar tellen? Wat moet er geteld worden dan? hoeveel personen er in de treinen zitten? voor wat? je kan toch zo zien of een trein te vol is of niet?
Jawel,

elk rijtuig heeft een bepaalt aantal zitplaatsen, als je weet welke rijtuigen er in een trein zitten weet je de maximale zitcapaciteit,


als je constand met een lege trein rijd op traject A - B die uit 3 stellen bestaat,

en op traject C - D overvol zit kan je dus makkelijk een stel van A-B naar C-D verplaatsen zodat daar meer ruimte zal optreden
pi_44408364
Op de site van Nico Spilt zag ik een foto van een koploper die, getrokken door een Oostenrijkse locomotief, op de terugweg naar Nederland was na een bezoek aan de klimaatkamer.

Wat is een klimaatkamer voor treinen en wat doen ze daar? Onder een grote douche zetten en kijken of het lekt? Lage of hoge temperaturen ensceneren om te kijken wat het effect is op het materiaal???
Take on the situation, but not the torment ...
pi_44408522
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:15 schreef SevenWonders het volgende:
Op de site van Nico Spilt zag ik een foto van een koploper die, getrokken door een Oostenrijkse locomotief, op de terugweg naar Nederland was na een bezoek aan de klimaatkamer.

Wat is een klimaatkamer voor treinen en wat doen ze daar? Onder een grote douche zetten en kijken of het lekt? Lage of hoge temperaturen ensceneren om te kijken wat het effect is op het materiaal???
Vermoed de temperatuur omhoog brengen voor de temperatuur (airco) in de trein op de proef te stellen

en verlagen om de kachel te testen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 22:26:08 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44408936
onder andere ja. Misschien ook de lak even testen, etc
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44409086
Vraag:
Vorige week op een vrijdagochtend, toen ik met de trein van Den Bosch naar Zwolle moest, zag ik 3 rode wagonnetjes staan op station Nijmegen. Wat deden die wagons daar en waarvoor dienen die dingetjes? Zagen er wel grappig uit.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_44409137
dat waren Railbussen

staan ergens in het vorige deel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')