Omdat ik daar ingezeten hebquote:Op woensdag 13 december 2006 18:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom zijn sommigen dik gedrukt?
Nur Bistro. AFAIK.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:07 schreef ROG het volgende:
Heeft er iemand een floorplan van de NS/DB ICE? Ik vind teveel verschillende..
En zit er nog een Bordrestaurant in of enkel een Bistro?
Hmm thnaks, dat wordt een AH to Go'tje vrees ik.. of biedt die 1e klas trolley nog een fatsoenlijk ontbijt?quote:
Bron: L1 / ANPquote:Derde probleemdag voor Veolia op Maaslijn
De nieuwe vervoerder Veolia kan vandaag voor de derde dag op rij niet volgens de dienstregeling rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen.
Door een tekort aan treinstellen duurt het op de stations te lang voordat alle reizigers zijn ingestapt. Ook rijden die treinen volgens railbeheerder ProRail te langzaam. Volgens ProRail loopt de vertraging op tot 30 minuten. Veolia overlegt vandaag met de provincie en met andere vervoerders om een oplossing te vinden.
Ik durf te voorspellen dat het nog tot minimaal maart (waarschijnlijk nog wel tot december) gaat durenquote:Op woensdag 13 december 2006 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Bron: L1 / ANP
ik voorspel voor de rest van de week het zelfde!
haha ja hiero ok,quote:Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...
Weet je wat ik vind
Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
Wij hebben er hier in het noorden ook erg last van. Op leeuwarden - Groningen schijnt het door het bakken tekort ook een chaos te zijn. Als het al te erg is, dan trek ik het alternatief wel uit de kast, namelijk via Drachten reizen.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...
Weet je wat ik vind
Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijnquote:Op woensdag 13 december 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
haha ja hiero ok,
ok ik voorspel dat t de rest van 2006 nog niet lukt![]()
zouden ze ook nog boetes krijgen ?dan kan Veolia weer inpakken,
Hoorde dat ze met de bussen ook niet echt goed presteerde
Idd!quote:Op woensdag 13 december 2006 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijn
quote:Op woensdag 13 december 2006 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Het enige wat ik doe op het station van Leeuwarden is de trein richting Zwolle pakken, rest boeit niet !
Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en LWD - GN via Drachten is prima te doen ja![]()
quote:Op woensdag 13 december 2006 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je best proberen, maar ik denk dat ik er dan eerder ben met mijn optie![]()
Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstapquote:Op woensdag 13 december 2006 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.
nieuwe DRGL zeker?quote:Op woensdag 13 december 2006 20:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstap
waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?quote:Op woensdag 13 december 2006 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Bussen zijn de grafbaggerzooiHet enige wat je aan een bus hebt is een bus die je dichtbij een leuke fotospotplek brengt langs t spoor
In mijn hoofdquote:Op woensdag 13 december 2006 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?
Buffels doen 140 toch?quote:Op woensdag 13 december 2006 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. De dienstregeling is gemaakt voor buffels. Dus gebaseerd op hogere snelheden. De wadlopers komen gewoon per dienst enkele minuten tekort.
ze halen 100, maar ze zijn toch gebouwd voor 80?quote:Op woensdag 13 december 2006 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Buffels halen zonder ATB wel de 160. Wadslopers halen idd maar 100 en de deuren klapperen nogal als er wat wind staat
ghehehe,quote:Op woensdag 13 december 2006 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Om de rijtijden te halen, moeten ze wel 100.
Tuurlijk kun je de deuren van bijna elke trein wel laten klapperen, maar bij Wadslopers kan de wind erachter komen en kan het deurtje wat klapperen.
Yepquote:Op woensdag 13 december 2006 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
au
Hard blazen zou dus moeten werken.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yepdas best auw, zeker als de deur daarna niet echt mee wil werken om te openen
![]()
ROTROFLMAO!quote:Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:
De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons
Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
Jawel,quote:Op woensdag 13 december 2006 22:00 schreef gateway het volgende:
hmmz... leuk om zo eens te lezen wat voor sites er allemaal zijn met info over de treinen en treinstellen.
Maar tellen? Wat moet er geteld worden dan? hoeveel personen er in de treinen zitten? voor wat? je kan toch zo zien of een trein te vol is of niet?
Vermoed de temperatuur omhoog brengen voor de temperatuur (airco) in de trein op de proef te stellenquote:Op woensdag 13 december 2006 22:15 schreef SevenWonders het volgende:
Op de site van Nico Spilt zag ik een foto van een koploper die, getrokken door een Oostenrijkse locomotief, op de terugweg naar Nederland was na een bezoek aan de klimaatkamer.
Wat is een klimaatkamer voor treinen en wat doen ze daar? Onder een grote douche zetten en kijken of het lekt? Lage of hoge temperaturen ensceneren om te kijken wat het effect is op het materiaal???
ooh?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
5.50 richting?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
Thnx. Die zal ook wel rustig zijn aangezien iedereen van Almere naar A'dam komt denk?quote:Op woensdag 13 december 2006 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders
Of ze sturen me richting H'sum. Kan ookquote:Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn![]()
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga isquote:Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:
De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons
Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
*proestquote:Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is![]()
Veel meer mensen willen niet met de trein, maar de materieelinzet stemt niet af op het aanbod van reizigers op sommige tijdstippenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef Petre het volgende:
[..]
*proest
Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
Wat een getikte man.quote:
Gheheh.quote:Zorg dat je iets bij je hebt om ruiten in te slaan. Vroeger zaten in treinen noodhamertjes; deze waren verplicht in coupé's met maar één uitgang. Omdat deze hamertjes massaal werden gestolen, heb ik de NS voorgesteld om ze te combineren met de noodrem: pas na het trekken aan de noodrem zou je het hamertje moeten kunnen pakken. Op dat idee kwam een zeer lauwe reactie. Sindsdien zorg ik zelf voor mijn veiligheid.
Hoe kunnen ze het ook verzinnenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Petre het volgende:
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
Werkelijk verbazend dat er niemand op het idee gekomen is dat een 100 kilometer per uur rijdend treinstel een dienstregeling die gemaakt is voor 120 (of 140?) misschien wel eens niet zou kunnen gaan halen.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Toch maar op de complexe manier oplossen ipv een draadje los trekkenquote:'Spurt-problemen zijn opgelost'
Groningen -
De problemen op de spoorlijn tussen Groningen en Winschoten zijn opgelost. Dat zei gedeputeerde Tonnis Musschenga gistermiddag. Hij voorspelde dat er vanaf vandaag geen vertragingen meer zijn door technische problemen met de nieuwe treinen van Arriva. Prorail paste de perrons in Kropswolde en Martenshoek gisteren zodanig aan dat ze de entreeplanken van de Spurt niet meer in de weg zitten. Gistermorgen ging het nog wel hopeloos mis op het traject. Arriva vertrekt alleen nog te laat uit Groningen om reizigers van vertraagde NS-treinen gelegenheid te geven om over te stappen.(DvhN)
dan kunnen ze strax Prorail weer de schuld geven dat t perron op Heerenveen ijsstadion te klein isquote:Op donderdag 14 december 2006 14:39 schreef Remzz het volgende:
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
Ik zie een oplossing voor Veolia.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan
Deze heeft wel bestaan:
[afbeelding]
Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
ohja ook nog zo, kapotte motor, uitvallende versnellingsbakquote:Op donderdag 14 december 2006 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.
Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...quote:Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
Schrootlijn über allesquote:Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?quote:Op donderdag 14 december 2006 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan![]()
[..]
Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
Altjid mooie cargo's en de getrokken Mat in de 1500. Nu nog een mooie dagquote:Op donderdag 14 december 2006 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
En 13.52 aankomst op A'dam CS morgen? Weet ik ook welke trein ik als laatste heb.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.
Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
Dan weet ik niet wat die trein daar deed. Wegleren lijkt me geen optie en andere treinen zouden er niet langsgaan volgens de dienstregeling, al kan het altijd afwijken.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:58 schreef Koenz0r het volgende:
Foto is eergister genomen.
In ieder geval kom je wel aan je kilometersquote:Op donderdag 14 december 2006 23:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het zal Dordrecht wel zijn..
Het zijn dan ook trammetjes in het kader van lightrail, maar echt goed werkt het niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |