abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44398235
Ik kan eventueel wel een foto maken van het kippenlijntje van Connexxion. Het treintje van A'foort naar Ede-centrum/wageningen. Kom hem practisch elke dag tegen.
pi_44398984
Als de nieuwe stellen dr zijn ? :p
pi_44399477
Ziet dit er geil uit of niet

pi_44399759
waarom zijn sommigen dik gedrukt?
pi_44399866
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom zijn sommigen dik gedrukt?
Omdat ik daar ingezeten heb
pi_44399897
  woensdag 13 december 2006 @ 18:41:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44400346
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:07 schreef ROG het volgende:
Heeft er iemand een floorplan van de NS/DB ICE? Ik vind teveel verschillende..

En zit er nog een Bordrestaurant in of enkel een Bistro?
Nur Bistro. AFAIK.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 december 2006 @ 19:18:02 #108
67385 ROG
Go on, say it.
pi_44401433
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nur Bistro. AFAIK.
Hmm thnaks, dat wordt een AH to Go'tje vrees ik.. of biedt die 1e klas trolley nog een fatsoenlijk ontbijt?
pi_44401553
quote:
Derde probleemdag voor Veolia op Maaslijn

De nieuwe vervoerder Veolia kan vandaag voor de derde dag op rij niet volgens de dienstregeling rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen.

Door een tekort aan treinstellen duurt het op de stations te lang voordat alle reizigers zijn ingestapt. Ook rijden die treinen volgens railbeheerder ProRail te langzaam. Volgens ProRail loopt de vertraging op tot 30 minuten. Veolia overlegt vandaag met de provincie en met andere vervoerders om een oplossing te vinden.
Bron: L1 / ANP

ik voorspel voor de rest van de week het zelfde !
pi_44401947
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:35:45 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402011
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Bron: L1 / ANP

ik voorspel voor de rest van de week het zelfde !
Ik durf te voorspellen dat het nog tot minimaal maart (waarschijnlijk nog wel tot december) gaat duren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402030
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
haha ja hiero ok,

ok ik voorspel dat t de rest van 2006 nog niet lukt


zouden ze ook nog boetes krijgen ? dan kan Veolia weer inpakken,

Hoorde dat ze met de bussen ook niet echt goed presteerde
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:37:17 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402065
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat was het maandag en dinsdag ook al...

Weet je wat ik vind

Ik vind het een-ver-van-mijn-bedshow
Wij hebben er hier in het noorden ook erg last van. Op leeuwarden - Groningen schijnt het door het bakken tekort ook een chaos te zijn. Als het al te erg is, dan trek ik het alternatief wel uit de kast, namelijk via Drachten reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:38:40 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402111
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

haha ja hiero ok,

ok ik voorspel dat t de rest van 2006 nog niet lukt


zouden ze ook nog boetes krijgen ? dan kan Veolia weer inpakken,

Hoorde dat ze met de bussen ook niet echt goed presteerde
Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402208
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elders op Fok staat dat sommige mensen ruim op tijd bij de bushalte zijn en nog meer dan een half uur moeten wachten, omdat de bus doorrijdt, zonder te vol te zijn
Idd!

las iig klachten uit diverse Veolia gebieden


en LWD - GN via Drachten is prima te doen ja
pi_44402245
Het enige wat ik doe op het station van Leeuwarden is de trein richting Zwolle pakken, rest boeit niet !
pi_44402290
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Het enige wat ik doe op het station van Leeuwarden is de trein richting Zwolle pakken, rest boeit niet !
rofl :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:45:53 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402356
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en LWD - GN via Drachten is prima te doen ja
Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402450
Dan reis is liever via Meppel of Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 19:53:35 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44402595
Kun je best proberen, maar ik denk dat ik er dan eerder ben met mijn optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44402726
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je best proberen, maar ik denk dat ik er dan eerder ben met mijn optie
pi_44402960
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is 10 minuten extra reistijd ten opzichte van de stoptrein en je hebt een overstap van 3 minuten op Drachten Vallaat (lees verlaten). Dus het is prima te doen.
Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstap
pi_44402993
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:05 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zover ik zie zijn dat 11 minuten overstap
nieuwe DRGL zeker?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:14:04 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403223
Heen is het zo. Terug is het maar 3 minuten overstap.

Maar genoeg gepraat over bussen. We gaan weer over op de treinen. Voor bussen bestaat een apart topic.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44403585
Bussen zijn de grafbaggerzooi Het enige wat je aan een bus hebt is een bus die je dichtbij een leuke fotospotplek brengt langs t spoor
pi_44403677
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Bussen zijn de grafbaggerzooi Het enige wat je aan een bus hebt is een bus die je dichtbij een leuke fotospotplek brengt langs t spoor
waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:31:42 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403821
Geen idee, maar ik kan zo wel een aantal leuke plekken verzinnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44403898
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar is het overzicht met toffe spot plekken ook alweer?
In mijn hoofd

Naja... uhhmm

- Dordrecht Zuid
- Gilze Rijen
- Tilburg Reeshof / West (nog nooit geweest)
- Baarn (open stuk land aldaar)
- Moordrecht
- Abcoude
- Zuidbroek
- Horst-Sevenum

zoiets ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:36:09 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44403976
Bij het molentje tussen Grijpkerk en Buitenpost
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 december 2006 @ 20:38:02 #130
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_44404037
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Net efkes anges
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 20:53:24 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44404662
Met meer stellen kunnen de vertragingen misschien iets afnemen, maar dat is het dan ook wel. Het is een onwerkbare situatie en het blijft een onwerkbare situatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44404878
ook al stuur je alle braklopers naar de maaslijn, dan nog is het vertraging³
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:02:09 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44405013
Ja. De dienstregeling is gemaakt voor buffels. Dus gebaseerd op hogere snelheden. De wadlopers komen gewoon per dienst enkele minuten tekort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44405090
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. De dienstregeling is gemaakt voor buffels. Dus gebaseerd op hogere snelheden. De wadlopers komen gewoon per dienst enkele minuten tekort.
Buffels doen 140 toch?

kwaklopers hooguit iets van 100+ met wind mee
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:18:28 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44405749
Buffels halen zonder ATB wel de 160. Wadslopers halen idd maar 100 en de deuren klapperen nogal als er wat wind staat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406366
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Buffels halen zonder ATB wel de 160. Wadslopers halen idd maar 100 en de deuren klapperen nogal als er wat wind staat
ze halen 100, maar ze zijn toch gebouwd voor 80?

bij een koploper kan je de deur ook wel laten klapperen

ideaal als het vee vervoer is
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:37:34 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44406583
Om de rijtijden te halen, moeten ze wel 100.

Tuurlijk kun je de deuren van bijna elke trein wel laten klapperen, maar bij Wadslopers kan de wind erachter komen en kan het deurtje wat klapperen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406630
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Om de rijtijden te halen, moeten ze wel 100.

Tuurlijk kun je de deuren van bijna elke trein wel laten klapperen, maar bij Wadslopers kan de wind erachter komen en kan het deurtje wat klapperen.
ghehehe,

idd!

en laatst ook een sukkel die zn vingers dr tussen deed
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:39:47 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44406680
au
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44406806
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
au
Yep das best auw, zeker als de deur daarna niet echt mee wil werken om te openen
  woensdag 13 december 2006 @ 21:44:59 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44406954
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep das best auw, zeker als de deur daarna niet echt mee wil werken om te openen
Hard blazen zou dus moeten werken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 21:48:53 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44407133
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44407673
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
ROTROFLMAO!


Strax zijn alle wadjes weg, en dan nog ruimte te kort in de trein?
  woensdag 13 december 2006 @ 22:00:16 #144
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44407694
hmmz... leuk om zo eens te lezen wat voor sites er allemaal zijn met info over de treinen en treinstellen.

Maar tellen? Wat moet er geteld worden dan? hoeveel personen er in de treinen zitten? voor wat? je kan toch zo zien of een trein te vol is of niet?
pi_44408206
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:00 schreef gateway het volgende:
hmmz... leuk om zo eens te lezen wat voor sites er allemaal zijn met info over de treinen en treinstellen.

Maar tellen? Wat moet er geteld worden dan? hoeveel personen er in de treinen zitten? voor wat? je kan toch zo zien of een trein te vol is of niet?
Jawel,

elk rijtuig heeft een bepaalt aantal zitplaatsen, als je weet welke rijtuigen er in een trein zitten weet je de maximale zitcapaciteit,


als je constand met een lege trein rijd op traject A - B die uit 3 stellen bestaat,

en op traject C - D overvol zit kan je dus makkelijk een stel van A-B naar C-D verplaatsen zodat daar meer ruimte zal optreden
pi_44408364
Op de site van Nico Spilt zag ik een foto van een koploper die, getrokken door een Oostenrijkse locomotief, op de terugweg naar Nederland was na een bezoek aan de klimaatkamer.

Wat is een klimaatkamer voor treinen en wat doen ze daar? Onder een grote douche zetten en kijken of het lekt? Lage of hoge temperaturen ensceneren om te kijken wat het effect is op het materiaal???
Take on the situation, but not the torment ...
pi_44408522
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:15 schreef SevenWonders het volgende:
Op de site van Nico Spilt zag ik een foto van een koploper die, getrokken door een Oostenrijkse locomotief, op de terugweg naar Nederland was na een bezoek aan de klimaatkamer.

Wat is een klimaatkamer voor treinen en wat doen ze daar? Onder een grote douche zetten en kijken of het lekt? Lage of hoge temperaturen ensceneren om te kijken wat het effect is op het materiaal???
Vermoed de temperatuur omhoog brengen voor de temperatuur (airco) in de trein op de proef te stellen

en verlagen om de kachel te testen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 22:26:08 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44408936
onder andere ja. Misschien ook de lak even testen, etc
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44409086
Vraag:
Vorige week op een vrijdagochtend, toen ik met de trein van Den Bosch naar Zwolle moest, zag ik 3 rode wagonnetjes staan op station Nijmegen. Wat deden die wagons daar en waarvoor dienen die dingetjes? Zagen er wel grappig uit.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_44409137
dat waren Railbussen

staan ergens in het vorige deel
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 22:33:35 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44409305
Mooie trein is dat

Normaal rijden de stelletjes op het miljoenenlijntje in Zuid-Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410095
die railbussen toch niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 22:57:46 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410314
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410418
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel. De lijn is van de ZLSM
ooh?

k kan zo ff niet er op komen waar die ligt
  woensdag 13 december 2006 @ 23:01:45 #155
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410498
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:02:06 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410514
Tussen Schin op Geul en Kerkrade en passeert oa Simpelveld
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:03:47 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410585
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders

Als je tenminste vanaf amsterdam centraal vertrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410587
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Gister hebben jullie zo geweldig opgezocht waar m'n eerste trein heenging. Zou dat vandaag weer kunnen? 5.50 vertrek ik dit keer
5.50 richting?
  woensdag 13 december 2006 @ 23:04:57 #159
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410632
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 4615 richting Almere Oostvaarders
Thnx. Die zal ook wel rustig zijn aangezien iedereen van Almere naar A'dam komt denk?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_44410670
Ik moet een kwartier eerder opstaan. Sta gewoon wat langer op het perron. KLOTE!!!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:06:16 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410680
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn

Edit: Het zal een dubbeldeks stel zijn. Een DDM1 met loc of een DDAR, wat de voorspellingen aangeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 december 2006 @ 23:06:39 #162
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44410691
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het wel, maar je moet ook weer terug en die zal wel druk zijn
Of ze sturen me richting H'sum. Kan ook
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:07:49 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410730
Dat zal ook druk worden, lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44410742
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
bye
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:10:58 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44410837
Dit zijn echt bestaande stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:21:54 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44411264
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Net een leuke uitspraak van een Arriva medewerker gelezen:

De treinen zijn niet te kort, er staan te veel mensen op de perrons

Dit naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden des lands.
Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44411335
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lees ik net dat diegene Arriva directeur Hettinga is
*proest

Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
bye
pi_44411385
ja ook terug van tellen in de trein

Rotterdam - amersfoort schothorst en terug intercity
Rotterdam - gouda en terug stoptrein
Rotterdam - breda intercity
breda - Dordrecht intercity
Dordrecht - Den haag HS Stoptrein
Den haag HS - Rotterdam Intercity
bier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 december 2006 @ 23:27:51 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44411449
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:24 schreef Petre het volgende:

[..]

*proest

Is dat een verkapte manier om te zeggen dat je denkt dat er nu veel meer mensen met de trein willen, en dat je dat niet verwacht had en te weinig materieel hebt?
Veel meer mensen willen niet met de trein, maar de materieelinzet stemt niet af op het aanbod van reizigers op sommige tijdstippen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 00:15:41 #170
67385 ROG
Go on, say it.
pi_44412803
quote:
Wat een getikte man.
quote:
Zorg dat je iets bij je hebt om ruiten in te slaan. Vroeger zaten in treinen noodhamertjes; deze waren verplicht in coupé's met maar één uitgang. Omdat deze hamertjes massaal werden gestolen, heb ik de NS voorgesteld om ze te combineren met de noodrem: pas na het trekken aan de noodrem zou je het hamertje moeten kunnen pakken. Op dat idee kwam een zeer lauwe reactie. Sindsdien zorg ik zelf voor mijn veiligheid.
Gheheh.
pi_44413018
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:08 schreef Petre het volgende:
http://www.nicospilt.com/Constructies.htm wat een rare combinaties staan daar tussen
Hoe kunnen ze het ook verzinnen deze rare combinaties zullen ze niet lang gebruikt hebben, ik heb ze nooit gezien iedergeval.
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 00:37:39 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44413368
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan

Deze heeft wel bestaan:



Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 02:04:21 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44414711
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
En vandaag alweer grote vertraginen en problemen op de maaslijn volgens L1. Tsja zolang de maaslopers er rijden zal dat wel blijven
Werkelijk verbazend dat er niemand op het idee gekomen is dat een 100 kilometer per uur rijdend treinstel een dienstregeling die gemaakt is voor 120 (of 140?) misschien wel eens niet zou kunnen gaan halen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 14 december 2006 @ 13:45:22 #174
86072 thatsme
and That's you!
pi_44423911
quote:
'Spurt-problemen zijn opgelost'
Groningen -
De problemen op de spoorlijn tussen Groningen en Winschoten zijn opgelost. Dat zei gedeputeerde Tonnis Musschenga gistermiddag. Hij voorspelde dat er vanaf vandaag geen vertragingen meer zijn door technische problemen met de nieuwe treinen van Arriva. Prorail paste de perrons in Kropswolde en Martenshoek gisteren zodanig aan dat ze de entreeplanken van de Spurt niet meer in de weg zitten. Gistermorgen ging het nog wel hopeloos mis op het traject. Arriva vertrekt alleen nog te laat uit Groningen om reizigers van vertraagde NS-treinen gelegenheid te geven om over te stappen.(DvhN)
Toch maar op de complexe manier oplossen ipv een draadje los trekken
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44425683
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
pi_44427398
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:39 schreef Remzz het volgende:
Er gaan trouwens sinds de nieuwe dienstregeling steeds vaker lange treinen naar Leeuwarden(9/10 bakken) hoe doen ze dat tijdens schaatsweekenden? Want voor zover ik weet is Thialf nog maar geschikt voor maximaal 7 bakken,
dan kunnen ze strax Prorail weer de schuld geven dat t perron op Heerenveen ijsstadion te klein is
  donderdag 14 december 2006 @ 17:04:15 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44430239
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ze ook nooit gezien. Echt lastig is het dan ook niet, want ze hebben nooit bestaan

Deze heeft wel bestaan:

[afbeelding]

Zij het wel op een spoortje bij de werkplaats in Haarlem
Ik zie een oplossing voor Veolia.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44432234
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik zie een oplossing voor Veolia.
Dude! dan halen ze de 20km/h niet eens meer ':')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 19:54:06 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44435395
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.

Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44435543
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal voor geen meter trekken. Zo'n lichte trein die zulke zware bakken trekt. Er zijn alleen al meer dan 4 bakken wadloper voor nodig om een koploper te trekken, laat staan dus de dubbeldeksbakken.

Dus ik vraag me af of de wadloper in staat is om die bakken ook maar 100 meter vooruit te trekken.
ohja ook nog zo, kapotte motor, uitvallende versnellingsbak
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 20:08:32 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44435902
Volgens mij is het stel nog steeds niet teruggezien op de baan. De 3209 bedoel ik dan. En ja het stel had wat motorproblemen.

3117, het stel dat een tijdje terug een opgeblazen motor had, is nu al naar de maaslijn gestuurd

Veel succes met het stel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44437794
Die vond ik inderdaad erg goed
Brakke 3117 naar de Maaslijn
  donderdag 14 december 2006 @ 21:18:43 #183
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44438414
Hoi medetellertjes. Damn wat veel volk heeft de NS daarvoor gecharterd zeg

Natuurlijk geen gevolige informatie van mijn zijde, als wel dat:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
- ik de aansluiting van de Intercity op de stoptrein vanuit het westen naar Enschede mooi vind
- ik al veel geklaag heb gehoord over aansluitingen op Syntus in Hengelo
- wat rijden er veel IC's naar Amersfoort in de spits vanaf Deventer
- wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
pi_44438621
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
- ik in tegenstelling tot jullie meestal niet het hele land krijg te zien, maar mij slechts in een vrij beperkte driehoek mag verplaatsen
Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:18 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wat een bagger dat ze dat mooie materieel op de lijn (Roosendaal -) Nijmegen - Zwolle hebben ingeruild voor brakke Mat.
Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
pi_44438827
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hier ook voornamelijk Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Zwolle - Groningen enzo, met een beetje geluk mag je door naar Utrecht OF een ommetje maken via Apeldoorn Deventer en Hengelo...
Moet er natuurlijk niet net een vrachtwagen op het spoor blijven staan
[..]

Schrootlijn über alles
Naja het is wel leuk spotten, die Veetjes
Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
  donderdag 14 december 2006 @ 21:56:21 #186
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44439705
Ik ging vandaag naar Almere, Utrecht, Gouda, Alphen, Rotterdam,Schiphol, Zaandam, Uitgeest en Amsterdam
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_44439728
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Zeg! begin 2007 nog boeiend spul opt spoor? ( 1 tm 5 jan ofzo?
Altjid mooie cargo's en de getrokken Mat in de 1500. Nu nog een mooie dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:00:16 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44439796
Wadlopers op de maaslijn

Het deels blauwe stel van xx
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44440669

Wat is dit voor raar treintje? Foto is genomen op Barneveld-Centrum. Het is maar 1 wagon. En van binnen is het een grote ruimte met tralies ervoor.

Heb hem ook meerdere malen op Amersfoort zien staan. Weet iemand hoe of wat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:26:45 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44440800
Dat is een MotorPost. Vroeger werden deze treinen gebruikt om Post mee te vervoeren. Nu zijn er enkelen in dienst van Rialion. xx had er een gehuurd voor het wegleren op de kippenlijn. Wanneer is deze foto genomen?

een van de MotorPosten is nu een meettrein geworden, maar dat is dit stel duidelijk niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 22:31:39 #191
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44440988
Morgenochtend 6.25 vanaf A'dam CS.. enig idee welke dat is? Tot nu toe zaten jullie elke dag goed
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 22:48:45 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44441718
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.

Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44442052
Foto is eergister genomen.
  donderdag 14 december 2006 @ 23:00:30 #194
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442135
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 812 naar Alkmaar. Deze wordt gereden met 2 maal VIRM IV.

Dat goed zitten is niet zo lastig, als je een hele database met gegevens ter beschikking hebt
En 13.52 aankomst op A'dam CS morgen? Weet ik ook welke trein ik als laatste heb.
Vandaag was het een Sprinter..met die gigantisch zware deuren
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:05:07 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442304
Dat is een lastige, want er komen 3 treinen tegelijkertijd aan. Het kan trein 842 uit Maastricht zijn. Trein 3942 uit Lelystad of trein 2236 uit Dordrecht. De eerste lijkt me niet, maar tussen de andere 2 kan ik geen keuze maken. Maar het zijn allemaal dubbeldekkers.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:06:02 #196
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442332
Het zal Dordrecht wel zijn..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:07:31 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442370
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:58 schreef Koenz0r het volgende:
Foto is eergister genomen.
Dan weet ik niet wat die trein daar deed. Wegleren lijkt me geen optie en andere treinen zouden er niet langsgaan volgens de dienstregeling, al kan het altijd afwijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 december 2006 @ 23:09:20 #198
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_44442436
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:09:46 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442451
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het zal Dordrecht wel zijn..
In ieder geval kom je wel aan je kilometers
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2006 @ 23:10:31 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44442479
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zat vandaag in die Lightrail naar Alphen vanuit Gouda, wat een omgebouwde tram is dat
Het zijn dan ook trammetjes in het kader van lightrail, maar echt goed werkt het niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')