Maar meestal was ie al meer dan 5 min te laat _o-. Maar ja ik vind en blijft het een vreemde beslissing vinden om de IC van Zwolle niet als stoptrein tussen Nijmegen - Arnhem in te zetten en de IC naar Zwolle - Roosendaal als Intercity dus geen stops.quote:Op zaterdag 16 december 2006 03:34 schreef Petre het volgende:
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef thatsme het volgende:
[..]
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
Maar volgens mij was dat ook een van de redenen van de mat '64 dat de treinstellen lichter moesten zijn dan de mat '54.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Kom jij niet verder dan de NoordOost? Zit hier een teller in Gn die 2x Den Bosch en 3x Eindhoven heeft gezien.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet dit er geil uit of niet
[afbeelding]
Mat54 zeker nietquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Socios het volgende:
Komt er een Mat ´54 of een Koploper?
Nog niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
Ja, het casco is compleet rot eigenlijkquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, het casco is compleet rot eigenlijkmoet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar
Zonde toch..
Dat gaat niet, allemaal tegelijk. Dan zit je jaren zonder Koplopers.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
Mja, het draait allemaal om de knaken he... Nee, ik ben geen donateur. Ik heb wel in juni deelgenomen aan de donateursrit (en daarbij 20 euro extra betaald aan het reparatiefonds). Ik ben al donateur van de HSA die de DE2-186 bijhouden. Het geld groeit me helaas ook niet op m'n rugquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Ben de week tussen kerst en oud&nieuw vrij, ik ga dan eens langs de baan staan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:59 schreef Klonk het volgende:
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Verbouwde koplopers, vooral van binnen anders. Aan de buitenkant vooral herkenbaar door een rond uiteinde van de blauwe band. Zie Intercity krijgt nieuw interieurquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een leuk plannetje
Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |