abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44479175
gister en eergister wezen tellen
en het valt me op dat er af en toe ICRm word ingezet op de lijn venlo - Den haag vv



op rotterdam centraal
bier
pi_44481266
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 03:34 schreef Petre het volgende:
eerder op de 3700 richting Zwolle hadden zelfs de VRIM's moeite om optijd in Zwolle te komen. Vanuit Wijhe ( laatste station voor Zwolle) kon je elke ochtend er vanuit gaan dat je 5 min. of meer vertraging had..
Maar meestal was ie al meer dan 5 min te laat _o-. Maar ja ik vind en blijft het een vreemde beslissing vinden om de IC van Zwolle niet als stoptrein tussen Nijmegen - Arnhem in te zetten en de IC naar Zwolle - Roosendaal als Intercity dus geen stops.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:59:39 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44481298
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:27 #254
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481447
hoe brak wil je ze hebben?


I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:11:53 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44481565
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:41 schreef ReisT het volgende:

[..]
Daarom werd niet Mat '64, maar het iets slomere Mat '54 (de originele hondekoppen dus) IC-materieel, en werd daarom ook extra luxueus gemaakt (met coach-opstelling enzo) om geschikt te zijn voor InterCity treinen, en kreeg ook de daarbij horende kleurstelling.
Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:18:58 #256
86072 thatsme
and That's you!
pi_44481719
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de Hondekoppen veel en veel betere rijeigenschappen hadden dan Mat'64. Ook bij NS was dat bekend. Ze hebben 't comfort van Mat'64 nog proberen te verbeteren door ze als proef op Hondekop-draaistellen te zetten, maar ook dat werkte niet. Wat zich wreekt is het verschil in gewicht: ik geloof dat een Hondekop viertje 100 ton zwaarder is dan een Plan T. Al met al een goede reden om de Hondekoppen in de IC-dienst in te zetten. Zelfs de Hondekoppen zonder nieuwe stoelen waren comfortabel genoeg.
100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_44481777
Komt er een Mat ´54 of een Koploper? Altijd spannend afwachten. Heb destijds menig trein laten gaan om maar in zo´n nieuwe Koploper te kunnen reizen.
  zaterdag 16 december 2006 @ 14:40:03 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44482185
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:18 schreef thatsme het volgende:

[..]

100 ton is een beetje veel, rond de 50 ton:
plan T: 148 ton
hondekop: 213 ton
Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44482240
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh ja, die 213 wist ik nog wel, maar Plan T niet en te lui om 't op te zoeken.
Maar volgens mij was dat ook een van de redenen van de mat '64 dat de treinstellen lichter moesten zijn dan de mat '54.
pi_44484307
Zou k Spurtjes op de foto gaan zetten, heeft de ene vertraging, en de ander rijd voor mn neus weg. Dan maar koplopers er op zetten.


Merk en type: ICM-3
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Merk en type: ICM-4
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 13 december 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_44484491
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ziet dit er geil uit of niet

[afbeelding]
Kom jij niet verder dan de NoordOost? Zit hier een teller in Gn die 2x Den Bosch en 3x Eindhoven heeft gezien.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:34:01 #262
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44484533
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
pi_44485633
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:21 schreef Socios het volgende:
Komt er een Mat ´54 of een Koploper?
Mat54 zeker niet daar bestaan nog 4 stellen van:

1 casco in de verkeerstuin van Assen
1 beneluxstel (220.902) is hard weg aan het roesten in Leuven
1 in het spoorwegmuseum (de 386)
1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..

De rest is al heel lang geleden gesloopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44485928
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
zijn er dan al nieuwe koplopers in de dienstregeling? want die wil ik ook wel zien!
Nog niet.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:09:07 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44486985
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 bij de mat54 club (de 766) die nauwelijks nog rijwaardig schijnt te zijn, maar er wordt op 30-12 toch weer een donateursrit mee gereden..
Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:10:40 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44487019
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_44487031
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat het inmiddels zo slecht met die trein? Zonde! Een paar maanden geleden zag ie er cascotechnisch al niet echt fijn meer uit, veel roest.
Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:31:20 #268
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_44487521
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:31 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Nog niet.
is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:34:48 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487619
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, het casco is compleet rot eigenlijk moet dringend een grote revisie hebben, maar daar is niet echt geld voor... er zijn echt tonnen nodig daar Zonde toch..
Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44487628
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

is er al bekend wanner dit komt dan? of komen ze allemaal tegelijk
Dat gaat niet, allemaal tegelijk. Dan zit je jaren zonder Koplopers.

Prognose is maart 2007 geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44487747
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, nogal zonde ja. Maar als ze dat casco een beetje hadden bijgehouden, was ie waarschijnlijk wel in betere staat gebleven, toch? Ben jij donateur?
Mja, het draait allemaal om de knaken he... Nee, ik ben geen donateur. Ik heb wel in juni deelgenomen aan de donateursrit (en daarbij 20 euro extra betaald aan het reparatiefonds). Ik ben al donateur van de HSA die de DE2-186 bijhouden. Het geld groeit me helaas ook niet op m'n rug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488166
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:59 schreef Klonk het volgende:
mischien heb ik er overheen gekeken maar heeft iemand al wat mooie foto's gemaakt van de buffels op hun nieuwe lijn ?
Ben de week tussen kerst en oud&nieuw vrij, ik ga dan eens langs de baan staan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:03:26 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44488312
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:10 schreef Klonk het volgende:
nieuwe koplopers, ik heb weer iets gemist volgens mij
Verbouwde koplopers, vooral van binnen anders. Aan de buitenkant vooral herkenbaar door een rond uiteinde van de blauwe band. Zie Intercity krijgt nieuw interieur
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44488670
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_44488832
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een leuk plannetje

Maar dat gaan jullie hier niet meer meemaken
Heeft het met je oudejaarsrit te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')