Ik hoop dat het meevalt.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:49 schreef DivineJester het volgende:
Heuj, nieuw topic!
Tevens FIPo, TVP, Bookmark en FEYENOORD!
Ben benieuwd naar het oordeel van de UEFA.
18:00 uur toch?quote:Op donderdag 7 december 2006 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Uitspraak dus toch vanavond al... Ben erg benieuwd...
Voor de UEFA blijkbaar wel.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:04 schreef Keltie het volgende:
"Rotterdam trilt en beeft" .. Yeah right.. "Rotterdam, voor niemand bang" zou een betere title zijn.
Tenzij de uitspraak consequenties heeft voor deze wedstrijd natuurlijk, bijv. als ze per direct geschorst gaan worden.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:17 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het toch erg raar dat de uitspraak nog voor de wedstrijd wordt bekendgemaakt.
Stond ook in het vorige topicquote:Op donderdag 7 december 2006 14:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dit jaar eruit en volgend jaar niet meedoen denk ik!
Trouwens Fr-Fans meld dat Leo naar Ajax gaat (althans zo goed als rond is)
Wij zijn heeeeeel blij met Leonardo.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:16 schreef TJDoornbos het volgende:
Dit jaar eruit en volgend jaar niet meedoen denk ik!
Trouwens Fr-Fans meld dat Leo naar Ajax gaat (althans zo goed als rond is)
Oh ja? Ik niet hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 15:08 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Wij zijn heeeeeel blij met Leonardo.![]()
ik ga er niet van uit.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:29 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Vanavond 18:00 uur dus, zal allemaal wel loslopen.
quote:Op donderdag 7 december 2006 16:33 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Zijn we het toch een keer eens.
Singing Danny Blind, Danny Blind is zat....quote:Danny Blind betrokken bij ongeval
Op de Burgemeester Stramanweg in Zuidoost heeft Danny Blind woensdagavond omstreeks 23.45 uur een ernstig autoongeluk veroorzaakt. Onder invloed van alcohol reed de 45-jarige Blind vol in op een met pech stilstaande auto.
Hierbij raakte de 48-jarige bestuurster van de auto zwaargewond. De brandweer moest haar uit de auto bevrijden. Een tweejarig kind dat bij de vrouw in de auto zat bleef ongedeerd.
Na een blaastest bleek Blind drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed te hebben.
Zou behoorlijk klote zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 15:42 schreef Malibu-06 het volgende:
Saidi verdraait knie op training
Uitgegeven: 7 december 2006 13:41
AMSTERDAM - Karim Saidi heeft donderdag op de training van Feyenoord zijn knie verdraaid. De Tunesische verdediger moest van het veld worden gedragen. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is. Nader onderzoek moet uitwijzen of hij zondag in actie kan komen in het thuisduel met ADO Den Haag.
Saidi liep deze zomer nog stage in Engeland, bij Sheffield United. Hij keerde terug bij Feyenoord nadat hij in een oefenduel met Sparta een schop tegen zijn knie had gekregen. Na zijn herstel keerde hij terug in de basis bij de Rotterdamse club.
Dat herinner ik me zeker ja, kwam nog een doelpunt uit.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:49 schreef MarkNMGN het volgende:
Leonardo naar ajax, remember het handsballetje door de beentjes heen?
Ik zou er niet blij mee zijn als jood...
Zo hoort hetquote:Op donderdag 7 december 2006 16:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Vooral het tweede.
Dat wordt een snelle terugkeer van Vlaar denk ik zoquote:Op donderdag 7 december 2006 15:42 schreef Malibu-06 het volgende:
Saidi verdraait knie op training
Uitgegeven: 7 december 2006 13:41
AMSTERDAM - Karim Saidi heeft donderdag op de training van Feyenoord zijn knie verdraaid. De Tunesische verdediger moest van het veld worden gedragen. Het is nog onduidelijk hoe ernstig de blessure is. Nader onderzoek moet uitwijzen of hij zondag in actie kan komen in het thuisduel met ADO Den Haag.
Saidi liep deze zomer nog stage in Engeland, bij Sheffield United. Hij keerde terug bij Feyenoord nadat hij in een oefenduel met Sparta een schop tegen zijn knie had gekregen. Na zijn herstel keerde hij terug in de basis bij de Rotterdamse club.
Daar kunnen jullie wel weer een Kolkka, Buys of Leonard minder van kopen hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:01 schreef Staanplaats het volgende:
Haha voorwaardelijk straf, 130.00 boete!!
WHOEEAAH!!
Ach, denk dat Danny B. nog een hogere staf krijgt...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Daar kunnen jullie wel weer een Kolkka, Buys of Leonard minder van kopen hoor.
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:05 schreef MarkNMGN het volgende:
LEKKER!
De tering aan die moraalridders die Feyenoord al een week iets zwaarders toewensten...
Prachtig nieuws dit...
130 euro lijkt me een beetje weinigquote:Op donderdag 7 december 2006 17:01 schreef Staanplaats het volgende:
WHOEEAAH!!
Bron?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:01 schreef Staanplaats het volgende:
WHOEEAAH!!
Zie het VI bericht hierbovenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Bron?
Dat zou echt een zware meevaller zijn!
En terecht.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:10 schreef Staanplaats het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Feijenoord. Die zal we regels ofzo gaan aanscherpen om te voorkomen dat de volgende keer weer veel mensen zonder kaarten afreizen..
Niks mis met mensen die zonder kaarten afreizen..quote:
Blijkbaar zijn die strenge maatregelen nodig... Mag je je coke-snuivende 'maatjes' voor bedanken.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:17 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Niks mis met mensen die zonder kaarten afreizen..
Zul je zien dat ze verliezenquote:Zo nu wel winnen van die Polen, hebben we in het voorjaar weer een mooi reisje haha!
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:16 schreef TerroRobbie het volgende:
En we zwaaien met zn allen naar de snor
Die drie jaar voorwaardelijk gaat ook nog lastig worden..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:16 schreef koningdavid het volgende:
En dan zul je zien dat er iemand tijdens Feyenoord - Wisla Krakow bier in iemands gezicht gooit en dat Feyenoord alsnog gestraft wordt.![]()
uefa en stemmingmakerij antipathiequote:Op donderdag 7 december 2006 17:19 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]Kakkerlakkensimpathie?
Daarom is het bijvoorbeeld ook belangrijk dat er een meldingsplicht komt voor mensen met een SV ten tijde van wedstrijden van Feyenoord. Dan zorg je in ieder geval dat je die randdebielen die bewezen hebben zich niet in te kunnen houden geen mogelijkheid meer hebben voor dergelijke shit te zorgen.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die drie voorwaardelijk gaat ook nog lastig worden..
Inderdaad, de komende 3 jaar gebeurt er echt nog wel wat in Europees verband...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die drie jaar voorwaardelijk gaat ook nog lastig worden..
Voor jezelf?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Die drie jaar voorwaardelijk gaat ook nog lastig worden..
Ach, daarmee voorkom je bijvoorbeeld ook niet biergooien en bommetjeswerpenquote:Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Daarom is het bijvoorbeeld ook belangrijk dat er een meldingsplicht komt voor mensen met een SV ten tijde van wedstrijden van Feyenoord. Dan zorg je in ieder geval dat je die randdebielen die bewezen hebben zich niet in te kunnen houden geen mogelijkheid meer hebben voor dergelijke shit te zorgen.
Dan hoop ik maar dat de buitenlandse politie eens een keer niet zo vriendelijk is,quote:Op donderdag 7 december 2006 17:22 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad, de komende 3 jaar gebeurt er echt nog wel wat in Europees verband...
Jij gelooft er zeker ook in dat alle mensen die buiten het uitvak zaten in Frankrijk een SV hebben en/of zwaar snuivend tuig zijn ofniet?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:23 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat de buitenlandse politie eens een keer niet zo vriendelijk is, en een keer met scherp gaat schieten
In dat geval mogen de kosten wat mij betreft verhaald worden op die kneuzen die zorgen voor een overtreding binnen de proeftijd. Alle kosten, laat ze dan maar hun loon/uitkering aan de club afstaan de komende jaren.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach, daarmee voorkom je bijvoorbeeld ook niet biergooien en bommetjeswerpen
Ach dat is nu een ineens "het probleem"..maar liepen er meer dan genoeg zonder sv, of die in het verleden een sv hebben gehad. Wat doe je dan?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Daarom is het bijvoorbeeld ook belangrijk dat er een meldingsplicht komt voor mensen met een SV ten tijde van wedstrijden van Feyenoord. Dan zorg je in ieder geval dat je die randdebielen die bewezen hebben zich niet in te kunnen houden geen mogelijkheid meer hebben voor dergelijke shit te zorgen.
Geworden? Zijn ze altijd al geweestquote:Op donderdag 7 december 2006 17:21 schreef Jasza het volgende:
Uefa is echt een fucking jokerbond geworden zeg, omgekocht omgekocht omgeeeekocht
Wat mij betreft camera's in elk stadion waarmee je dit soort gasten kunt opsporen. Ze bezorgen de club (en de overige supporters) meer ongein dan plezier. Je kunt toch best je club steunen op een manier die niet vandalistisch of gewelddadig is??quote:Op donderdag 7 december 2006 17:26 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ach dat is nu een ineens "het probleem"..maar liepen er meer dan genoeg zonder sv, of die in het verleden een sv hebben gehad. Wat doe je dan?
Iedereen schuift de schuld altijd maar af op mensen met een SV, terwijl dat niet eens het 'grootste' probleem is.
Zal wel weer een lage opkomst zijn, ook mede te danken aan de 1 kaart per (s)cc verplichting...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:28 schreef gitaarsnaar het volgende:
nou allemaal naar volgende week naar de Kuip komen en Feyenoord naar de volgende ronde schreeuwen van de UEFA-cup![]()
Zo naief is'ie welquote:Op donderdag 7 december 2006 17:25 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ja, beginnend met jou...
Jij gelooft er zeker ook in dat alle mensen die buiten het uitvak zaten in Frankrijk een SV hebben en/of zwaar snuivend tuig zijn ofniet?
serieus 1:1??quote:Op donderdag 7 december 2006 17:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zal wel weer een lage opkomst zijn, ook mede te danken aan de 1 kaart per (s)cc verplichting...
Moet je je vriendjes beschermen joh?quote:
Ik zeg ook niet dat je op iedereen moet gaan schieten, maar bij overduidelijke gevallen (zoals die kale mongool die stoeltjes af liep te breken, of die mongolen die brandende voorwerpen/vuurwerk naar de politie gooiden) mogen ze van mij.quote:Jij gelooft er zeker ook in dat alle mensen die buiten het uitvak zaten in Frankrijk een SV hebben en/of zwaar snuivend tuig zijn ofniet?
Was tegen die Engelsen ook dacht ik...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:29 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
serieus 1:1??![]()
edit: is dus echt waar![]()
zo komt de Kuip nooit vol natuurlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 17:31 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Was tegen die Engelsen ook dacht ik...
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:28 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wat mij betreft camera's in elk stadion waarmee je dit soort gasten kunt opsporen. Ze bezorgen de club (en de overige supporters) meer ongein dan plezier. Je kunt toch best je club steunen op een manier die niet vandalistisch of gewelddadig is??
Ja joh, lekker op een vak met supporters schieten... idioot.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:31 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Moet je je vriendjes beschermen joh?
[..]
Ik zeg ook niet dat je op iedereen moet gaan schieten, maar bij overduidelijke gevallen (zoals die kale mongool die stoeltjes af liep te breken, of die mongolen die brandende voorwerpen/vuurwerk naar de politie gooiden) mogen ze van mij.
Die kerel was makkelijk te raken hoorquote:Op donderdag 7 december 2006 17:33 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ja joh, lekker op een vak met supporters schieten... idioot.
Ach, tegen Sofia en Blackburn was de sfeer zeer goed te noemen, mag van mij wel vaker zoquote:Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
zo komt de Kuip nooit vol natuurlijk![]()
![]()
Vind ik dan weer zo typerend. De één na de ander wist van de week te vertellen dat uitsluiting een geweldige schade post zou zijn. Nou met een half vol stadion, en dat beetje wisselgeld voor de uitzendingen houden we er nog geen ruk aan over. Laat al die mensen gewoon hun muil houden en kaart kopen voor de wedstrijd.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zal wel weer een lage opkomst zijn, ook mede te danken aan de 1 kaart per (s)cc verplichting...
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.quote:
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:34 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach, tegen Sofia en Blackburn was de sfeer zeer goed te noemen, mag van mij wel vaker zo
Je gaat mij toch niet vertellen dat je erbij was of wel?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Maar toch ziet het er niet uit, die lege stoeltjes.
Nouja, uitsluiting voor langere tijd is natuurlijk wel een flinke schadepost en als Feyenoord wel gewoon weet te winnen dan ga je een ronde verder, met bijbehorende premies ed.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:35 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Vind ik dan weer zo typerend. De één na de ander wist van de week te vertellen dat uitsluiting een geweldige schade post zou zijn. Nou met een half vol stadion, en dat beetje wisselgeld voor de uitzendingen houden we er nog geen ruk aan over. Laat al die mensen gewoon hun muil houden en kaart kopen voor de wedstrijd.
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:36 schreef Staanplaats het volgende:
Ohja en nu we toch in Europa blijven kunnen we tenminste weer jonge talenten kopen en speler met internationale allure!
Ongeregeldheden binnen een stadion, hoevaak gebeurt dat nou nog in Nederland.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.
Die 2 wedstrijden helaas niet nee.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je erbij was of wel?
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Godverdomme wat is dit voor zeikstrafje!
Wanneer was dat dan????. Al zo lang als ik het me kan herrineren zijn er voetbalrellen in Nederland.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef DivineJester het volgende:
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.
Inderdaad schandalig dat Danny al is vrijgelaten..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Godverdomme wat is dit voor zeikstrafje!
Andere matches wel?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Die 2 wedstrijden helaas niet nee.
alles in de marge hé..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Nouja, uitsluiting voor langere tijd is natuurlijk wel een flinke schadepost en als Feyenoord wel gewoon weet te winnen dan ga je een ronde verder, met bijbehorende premies ed.
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:46 schreef Keltie het volgende:
"Singin' Danny Blind.. Danny Blind is zat, in amsterdam rijd hij alle hoeren plat"
Ach gossie, ga bidden voor een betere samenleving dan...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
Maar goed, wat had ik anders verwacht he?
Oeh, nou heb je me te pakken hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach gossie, ga bidden voor een betere samenleving dan...
Och och, ik dacht al dat ik een paard hoorde.. En ja hoor, het moraalriddertje komt weer om de hoek.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
Maar goed, wat had ik anders verwacht he?
Trek je niets van die gasten aan joh, dat zijn van die figuren die nog kicken op die rel-filmpjes van Nancy ook.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef koningdavid het volgende:
Moraalridder![]()
Hebben jullie ook een keer een nieuw woord geleerd ofzo. Van Ten Cate nog wel....![]()
Nee, maar dat wats ik ook niet.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:10 schreef mister_popcorn het volgende:
rot toch op malibu, was jij uberhaupt wel in nancy?
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:29 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Vanavond 18:00 uur dus, zal allemaal wel loslopen.
de Nederlandse taal leren van ten catequote:Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef koningdavid het volgende:
Hebben jullie ook een keer een nieuw woord geleerd ofzo. Van Ten Cate nog wel....![]()
get a life!!!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:06 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Trek je niets van die gasten aan joh, dat zijn van die figuren die nog kicken op die rel-filmpjes van Nancy ook.
gaat geloof ik gecollecteerd worden door FSV, we zitten echt aan de grondquote:Op donderdag 7 december 2006 20:14 schreef Sloggi het volgende:
Ik mag hopen dat die 125.000 euro verhaald gaat worden op die rellers. Is toch een aardig bedrag.
Uiteraardquote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Zelfs het journaal opende ermeeFeijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Zelfs het journaal opende ermeeFeijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
tuurlijk, alleen jammer dat beide besturen uit clowns bestaanquote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Feijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
Mooi gebaar van de FSV, zal alleen niet veel opleveren.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
gaat geloof ik gecollecteerd worden door FSV, we zitten echt aan de grond![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 21:14 schreef AD het volgende:
Feyenoord laat fans soms thuis
Feyenoord overweegt incidenteel bij Europese duels zonder eigen fans te spelen.
Feyenoordfans bezig met het slopen van de tribune donderdag tijdens het UEFA Cup-duel AS Nancy tegen Feyenoord in Nancy.
Feyenoord is niet van plan om voortaan geen supporters meer mee te nemen naar Europese uitwedstrijden. ,,Dan lijden de goede supporters onder de kwade'', aldus financieel directeur Onno Jacobs. ,,Wel overwegen we om bij bepaalde Europese risicowedstrijden Feyenoordfans thuis te laten.''
De Rotterdamse clubleiding is voortaan van plan om elk Europees uitduel afzonderlijk te beoordelen. ,,Daarbij kijken we vooral naar de reistijd, het land en de club waar we tegen spelen'', aldus Jacobs. ,,Ook heel belangrijk is de manier waarop de kaartverkoop bij de tegenstander is geregeld. Per uitwedstrijd overwegen we of we supporters meenemen.''
Feyenoord wil de schade die vorige week donderdag in Nancy is aangericht, verhalen op de verantwoordelijke supporters. Ook dat zei financieel directeur Onno Jacobs donderdag in De Kuip.
,,De schade in het stadion bestaat uit kapotte stoeltjes, een gesloopt toilet en de vernielde grote plexiglaswand. We proberen de komende tijd alle televisiebeelden en foto's te verzamelen om zoveel mogelijk daders te achterhalen'', aldus Jacobs.
De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft Feyenoord donderdag naar aanleiding van de supportersrellen in Nancy een voorwaardelijke straf van twee Europese thuisduels zonder publiek opgelegd, met een proeftijd van drie jaar.
Daarnaast moet de Rotterdamse club een boete van 200.000 Zwitserse francs (ongeveer 125.000 euro) betalen. Tevens moet Feyenoord contact opnemen met de Franse club Nancy over de schade die de aanhang heeft aangericht in het stadion van de Fransen.
Feyenoord moet die vergoeden. Commercieel directeur Chris Woerts verklaarde dat Feyenoord niet tegen de straf in beroep gaat. Hij verwees verder naar de persconferentie van de club later op donderdag.
Het feit dat Feyenoord niet in beroep gaat, geeft al aan dat de Rotterdammers opgelucht zijn over het oordeel van de tuchtcommissie. Het bestuur van de club vreesde voor een zwaardere straf en hield zelfs rekening met een mogelijke uitsluiting gezien eerdere supportersproblemen. De UEFA sloot in het verleden Ajax voor een seizoen van Europees voetbal uit na een staafincident tegen Austria Wien.
Feyenoord had al aangegeven dat de club diverse Franse instanties vooraf al op de hoogte had gebracht van mogelijke problemen in Nancy. In Rotterdam waren serieuze signalen opgepikt dat supporters met een stadionverbod toch naar Frankrijk zouden afreizen. De zogenaamde niet geregistreerde aanhang raakte 's middags als slaags met de Franse politie. De groep werd vervolgens het stadion in gedreven, waar het later op de avond opnieuw ontspoorde. De Franse politie moest traangas gebruiken om de meute in bedwang te houden. Het duel werd daarna een half uur onderbroken.
De 'milde' straf houdt in dat Feyenoord zich de komende drie jaar niets kan veroorloven in Europa. De club speelt woensdag thuis voor de UEFA-beker tegen Wisla Krakow. Het is het laatste groepsduel van de Rotterdammers die nog niet zeker zijn van overwintering in Europa.
Feyenoord zal tegen deze straf niet in beroep gaan, zo meldt de club op de site.
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Goede zaak. Degenen die er last van hebben bedanken de schuldigen maar.
Hij heb een punt.quote:Van den Herik: Feyenoord doet veel te weinig met Feyenoord Ghana
(Gepost door K)
Jorien van den Herik laat in De Telegraaf weten dat hij nog steeds trots is op het Ghanese voetbalproject waarin hij namens Feyenoord investeerde. „Hoewel ik het idee krijg dat het voor Feyenoord en het technisch apparaat een ’ver-van-mijn-bedgebeuren’ is. We doen er veel te weinig mee. De technische mensen drinken liever koffie in de koestering van Varkenoord, ons jeugdcomplex. Maar wat is het rendement van Varkenoord waar we een veelvoud in investeren? We zijn in Ghana acht jaar geleden met 11- en 12-jarige jongens begonnen en nu breken de eerste talenten door. Bij KV Mechelen speelt middenvelder Nana Asare, die inmiddels succesvol stage heeft gelopen bij Manchester United en misschien de oversteek maakt.” Daarnaast zitten er al acht spelers in de Olympische selectie van Ghana.
Verder vindt Van den Herik dat een internationaal opererende club als Feyenoord ook z’n sociaalmaatschappelijke verantwoordelijkheid heeft buiten Nederland. „Ik weet dat je daar bij supporters niet mee aan hoeft te komen, maar Feyenoord moet juist trots zijn op de Academy, evenals op de samenwerking met Unicef. Zoiets geeft Feyenoord wereldwijd een positieve uitstraling, die de club zeker nu hard nodig heeft.”
waarom speelt die gozer dan verdomme niet bij feyenoord... ze hebben hem opgeleid enquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hij heb een punt.
Vooral in Asare (hoor van een Belg dat'ie goed speelt)..
jammer alleen dat het niet gaat werken...quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:45 schreef Maikalo het volgende:
Vind het opzich niet zo'n heel slecht idee.
Dacht ik ook.. maar dat gaat natuurlijk niet werken aangezien het biertje eerder was dan het relletje.quote:Op vrijdag 8 december 2006 10:38 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik zei al vanaf het begin dat ik geen schorsing van Feyenoord verwachtte, heb ik gelukkig gelijk gekregen.
2 wedstrijden voorwaardelijk? Is er een mogelijkheid dat die vandaag om worden gezet in 2 definitieve wedstrijden zonder publiek (omdat het "biergooi-incident"vandaag wordt behandeld)?
Hopelijk kan ik volgende week gewoon naar Wisla thuis, en Feyenoor door zien gaan naar de volgende ronde. Waar we wederom een leuke uitwedstrijd voor de boeg hebben!
Behalve als ze met een voetbalwet ervoor zorgen dat als je als hooligan bekend bent bij de politie, je op de dag van een risicowedstrijd je moet melden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:05 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
jammer alleen dat het niet gaat werken...
je mag als nederlands burger gewoon door europa reizen , hoor !!
en hoe ga je degene tegenhouden die a , geen kaartje hebben , b geen stadionverbod hebben en c waarschijnlijk niet eens binding met Feyenoord hebben ???quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:11 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Behalve als ze met een voetbalwet ervoor zorgen dat als je als hooligan bekend bent bij de politie, je op de dag van een risicowedstrijd je moet melden.
En als je ze verbied om het stadion in te gaan krijg je sowieso al weer rellen. Maar het is begrijpelijk dat ze er voor kiezen om geen publiek mee te nemen omdat ze nu een onvoorwaardelijke straf hebben. En omdat ze anders in herhaling vallen, wat betekent dat de straf de volgende keer fors hoger zal zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
en hoe ga je degene tegenhouden die a , geen kaartje hebben , b geen stadionverbod hebben en c waarschijnlijk niet eens binding met Feyenoord hebben ???
Blijft gewoon mission impossible ..
Geen supporters meenemen is misschien het beste middel om vanuit Feyenoord gezien het minste risico te nemen .
Je helpt dan alleen het gewoon afreizen in de hand ....
Moeilijke zaak , al zal de voetbalwet wel wat helpen !!
Als je weet dat ik gelijk heb, reageer dan liever helemaal niet dan dat je met zo'n overbodige smiley reageert.quote:
Alsof Feijenoord instaat is de supporters thuis te houden...quote:Op donderdag 7 december 2006 22:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Goede zaak. Degenen die er last van hebben bedanken de schuldigen maar.
True, maar Feijenoord treft geen blaam als ze uit zichzelf helemaal geen supporters meenemen maar er toch enkelen naar de betreffende stad afreizen. Dan is het een zaak van de lokale politie en de tegenstander.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:09 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Alsof Feijenoord instaat is de supporters thuis te houden...![]()
Je hebt geen gelijk, want het is geen goede zaak.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:44 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Als je weet dat ik gelijk heb, reageer dan liever helemaal niet dan dat je met zo'n overbodige smiley reageert.
Als je puur voor 'de knok' gaat?Jah.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:15 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
Een vraag dan aan jullie, jullie reizen aardig wat mee. Zouden jullie naar een Europese uitwedstrijd gaan als je weet dat je niet binnen mag, dat je bij wijze van spreken opgepakt kan worden door er alleen maar te zijn (het gaat om de risico gevallen natuurlijk)?
Het is nodig blijkbaar. Moet je Feijenoord niet op aankijken, maar je vriendjes.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je hebt geen gelijk, want het is geen goede zaak.
Kom dan met tegenargumenten.quote:Reageer zo om aan te geven dat het een kneuzenpost is.
En dat doe je wel eens?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als je puur voor 'de knok' gaat?Jah.
M'n vrienden ken ik, deze niet.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:16 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het is nodig blijkbaar. Moet je Feijenoord niet op aankijken, maar je vriendjes.
Het is nooit een goede zaak als er geen supporters mee mogen.quote:[..]
Kom dan met tegenargumenten.
Nopes. Al heb je soms weleens de neiging en ga ik niets uit de weg.quote:[..]
En dat doe je wel eens?
Klopt, maar daar moet je Feijenoord niet op aankijken, maar dat stel kneuzen dat het o.a. voor jouw verpest heeft in Nancy, en b.v. tegen Sporting Lissabon.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:20 schreef Keltie het volgende:
Het is nooit een goede zaak als er geen supporters mee mogen.
Natuurlijk heb ik wel eens de neiging om iemand op z'n bek te timmeren, maar dat is wat anders dan cafe's afbreken of bewust supporters van andere clubs op te gaan zoeken.quote:Nopes. Al heb je soms weleens de neiging en ga ik niets uit de weg.
Jah, jij natuurlijk niet maargoed.
2 jaar Europese uitsluiting straks? Maakt idd niet zoveel uit neequote:(en al zou ik dat wel doen, wat maakt dat uit?)
Die was er wel... 1 kaart per (S)cc...quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:07 schreef Erasmusch het volgende:
Tegen Blackburn was er dus helemaal geen cc-verplichting. Benieuwd of dat tegen Wisla ook gaat lukken
En dat maakt het dus gelijk een goed punt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar moet je Feijenoord niet op aankijken, maar dat stel kneuzen dat het o.a. voor jouw verpest heeft in Nancy, en b.v. tegen Sporting Lissabon.
Die supporters doen dat ook.. 9vd10 keer, je slaat geen onschuldige mensen (uitzonderingen daargelaten, utizonderingen als in 'supportersgroepen die dat wel doen')quote:[..]
Natuurlijk heb ik wel eens de neiging om iemand op z'n bek te timmeren, maar dat is wat anders dan cafe's afbreken of bewust supporters van andere clubs op te gaan zoeken.
"wat maakt dat uit" als in "wat maakt dat uit voor deze discussie"?quote:[..]
2 jaar Europese uitsluiting straks? Maakt idd niet zoveel uit nee
Officieel ja, maar je kon gewoon meerdere kaarten halenquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:08 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die was er wel... 1 kaart per (S)cc...
Die cc verplichting is er al.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:07 schreef Erasmusch het volgende:
Tegen Blackburn was er dus helemaal geen cc-verplichting. Benieuwd of dat tegen Wisla ook gaat lukken
Vrouwmensch bij Feyenoord vertelde me dat de kans dat dat nogmaals gebeurd klein is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:29 schreef Erasmusch het volgende:
Zie boven.
Dat kan sowieso middels een noodverordening. Geen kaartje? Wegwezen en/of met de politie mee.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:15 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
Een vraag dan aan jullie, jullie reizen aardig wat mee. Zouden jullie naar een Europese uitwedstrijd gaan als je weet dat je niet binnen mag, dat je bij wijze van spreken opgepakt kan worden door er alleen maar te zijn (het gaat om de risico gevallen natuurlijk)?
Ach gewoon totaal negeren die onzin. Weet zeker dat als zo'n voetbalwet er dat het "hooliganisme" gewoon blijft Het zal alleen verplaatsen naar andere dagen, feesten etc. Plus dat ik bang ben dat ze mensen sneller een meldingsplicht gaan aannaaien voor kleinere dingen zoals wildplassen, biertje op straatquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van een voetbalwet?
Er wordt namelijk gedaan alsof het opleggen van een meldingsplicht zo makkelijk gaat, maar dat kan natuurlijk alleen maar als dat stadionverbod ook door een rechter wordt opgelegd. Gaat dus sowieso wat centen kosten.
Werd gisteren alweer helemaal gek van dat stuk onbenul Derksen. Die wist te vertellen dat de rellen in Nederland veel erger waren dan in het buitenlanden dat komt allemaal omdat wíj geen voetbalwet hebben.
Als voorbeeld komt ie dan aan met Engeland![]()
Ik word er zo moe van om altijd weer die kul-argumenten te moeten aanhoren van mensen die van toeten noch blazen weten. Kunnen we daar geen wet voor opstellen?
In de media daar wordt het ook doodgezwegen. Hier gebeurt wat en meteen alle kranten staan er vol mee.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:50 schreef Sloggi het volgende:
In Engeland zijn er toch ook nogal eens veldslagen tussen supportersgroepen, maar dan buiten het stadion?
Niet alleen in Engeland hoor... herinner je je nog:quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:50 schreef Sloggi het volgende:
In Engeland zijn er toch ook nogal eens veldslagen tussen supportersgroepen, maar dan buiten het stadion?
Zucht.. tijdje geleden he?quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:56 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Niet alleen in Engeland hoor... herinner je je nog:
[afbeelding]
Tuurlijk, 2005 was een gezellige, en de snelwegrellen waarbij we de spelersvrouwen-bus belaagden was ook gezellig. Of de meer dan 300 milkshakes (van de macdonalds) die naar een PSV bus werden gelanceerd op de coolsingel, is ook een leuk voorbeeldje.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:02 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Zucht.. tijdje geleden he?
Zijn wel meer veldslagen geweest, zelfs afgelopen jaren nog.
Ik geloof niet dat dan gelijk alle problemen opgelost zullen, ze zullen echt met een meldingplicht moeten gaan werken, dan kan het helpen, maar kijk naar de UK daar gebeurd ook nog genoeg. En mensen der paspoort in laten leveren help ook niet met open grenzen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van een voetbalwet?
Ik had het meer over het feit dat de voetbalwet in Engeland lang niet alle problemen heeft opgelost.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:56 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Niet alleen in Engeland hoor... herinner je je nog:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:07 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Tuurlijk, 2005 was een gezellige, en de snelwegrellen waarbij we de spelersvrouwen-bus belaagden was ook gezellig. Of de meer dan 300 milkshakes (van de macdonalds) die naar een PSV bus werden gelanceerd op de coolsingel, is ook een leuk voorbeeldje.
Ach ja, ... Rellen genoeg iig. in NL. Dit is alleen het meest tekenende voorbeeld.
Ja, er zijn er nog meer, maar ik heb geen zin in het gezeik van mods. Dit zijn de wat 'grappiger' varianten.quote:
Het is heel simpel. We moeten met die mensen praten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:29 schreef Malibu-06 het volgende:
Wat zou volgens de mensen die tegen de voetbalwet zijn dan wel een oplossing zijn?
Hoi Jobquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:30 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Het is heel simpel. We moeten met die mensen praten.!
Hoezo?quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als je puur voor 'de knok' gaat?Jah.
Een goede organisatie kan al 70% van de incidenten voorkomen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:29 schreef Malibu-06 het volgende:
Wat zou volgens de mensen die tegen de voetbalwet zijn dan wel een oplossing zijn?
Franse krant: 6 ruitjes gesneuveldquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:54 schreef Jasper1908 het volgende:
De actie van de supporters vereniging vind ik een mooi initiatief maar ik hoop eigenlijk dat ze alle schade kunnen verhalen op die nepsupporters die hun 'eigen club' naaien door een stad te slopen.
Alsof het aan Van den Herik ligt dat een paar randdebielen zich niet kunnen gedragenquote:Op vrijdag 8 december 2006 18:51 schreef Staanplaats het volgende:
Wanneer krijgt Jorien nou eens een meldingsplicht? De schade die hij onze club heeft aangebracht daar is Nancy slechts een druppel op de gloeiende plaat bij..
Lees is goed wat hij zei....quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof het aan Van den Herik ligt dat een paar randdebielen zich niet kunnen gedragen.
Omdat ik 'vrees' voor een "NEC uit" verhaalquote:Op vrijdag 8 december 2006 18:21 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Hoezo?
Als Feijenoord geen kaarten verkoopt zie ik geen reden om thuis te zitten. Als ik naar die wedstrijd wil, ga ik toch gewoon. Heb ik Feijenoord niet voor nodig.
quote:te koop wegens overlijdenis in Nancy Frankrijk:
een seizoenskaart van Feyenoord voor alle
thuiswedstrijden in het gezinsvak Z.
de vast prijs is: 50 euro
bel voor een afspraak:06
of mail naar: @.nl
quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:26 schreef Erasmusch het volgende:
WTF is dit trouwens op marktplaats:
[..]
quote:Van den Herik stapt op bij Feyenoord
Jorien van den Herik stapt op zeer korte termijn op als voorzitter van Feyenoord. Dat heeft hij zelf laten weten.
FIOD
Volgens Van den Herik is de belangrijkste reden voor zijn besluit het naderende einde van de slepende FIOD-zaak. "In relatie tot de FIOD-zaak, in het zicht van de veilige haven, is de tijd aangebroken dat andere schippers de koers gaan bepalen", schrijft Van den Herik in zijn verklaring.
Supporter
Van den Herik zegt dat hij zo snel mogelijk zijn taken wil neerleggen: "Dat neemt niet weg, dat ik natuurlijk de club een warm hart blijf toedragen. Ik blijf de trouwe supporter van de club, die mijn leven jarenlang heeft bepaald."
Aftreden
De voorzitter van Feyenoord ligt al langer onder vuur. Supporters van de club roepen al tijden om zijn aftreden, na de tegenvallende resultaten van de laatste jaren. En eerder deze week kwam zijn positie ook ter sprake in een rapport van de Commissie Kerkum.
Commissie
Deze commissie bracht een bindend advies uit over de structuur en organisatie van Feyenoord. Eén van de conclusies uit dat rapport was dat er een nieuwe raad van commissarissen moet komen en daarin is voor Van den Herik geen plaats.
Visionair
Algemeen directeur Chris Woerts van Feyenoord reageerde vol respect op de beslissing van Van den Herik. Hij noemde hem een visionair. "Hij is niet alleen belangrijk voor Feyenoord maar voor het totale Nederlandse voetbal. Denk alleen maar aan de televisierechten. Dankzij Van den Herik kunnen alle clubs in Nederland die rechten nu individueel verkopen. Daarbij heeft hij Feyenoord in 2002 naar het winnen van de UEFA-beker geleid."
Bron: RTL
Jammer dat het zo lang heeft geduurd, als ie dit eerder had gedaan had ie nog een waardig afscheid gekregen.quote:
Zou laf zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:53 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Jammer dat het zo lang heeft geduurd, als ie dit eerder had gedaan had ie nog een waardig afscheid gekregen.
Ben bang dat dat er nu niet in zit.
Er begint niets.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:43 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Nu begint het pas.
Inderdaad. De man geeft ons ook nu onze zin (na een flinke periode though), dus klappen, strot kapot schreeuwen, waardig afscheid geven en de feyenoorders die gaan lopen kloten een klap voor hun smoel verkopen,.quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zou laf zijn.
We hebben wat we willen.
Nu gewoon je muil houwen hierover en als het afscheid komt de handen kapot klappen en de strot kapot schreeuwen.
Dit is de inleiding naar een nieuwe periode bij Feyenoord.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:02 schreef Keltie het volgende:
Er begint niets.
Neuh.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:07 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dit is de inleiding naar een nieuwe periode bij Feyenoord.
Aub niet zeg, iedereen wilt de GKL weg toch. Waarom? Met de hoop dat er met een nieuwe raad van commisarissen een beter beleid gevoerd gaat worden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Neuh.
Feijenoord zal altijd Feijenoord zijn, met al z'n ongemakken.. Althans.. Dat is stiekem toch het Feijenoord waar we verliefd op zijn geworden
En hoe verwacht jij dat dat over een jaar terug te zien is dan? Daar gaan echt wel wat jaartjes overheen, de club zal nu niet ineens volgend seizoen om de bovenste plekken meestrijden, tenzij er een gek is die 250 miljoen in pompt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Aub niet zeg, iedereen wilt de GKL weg toch. Waarom? Met de hoop dat er met een nieuwe raad van commisarissen een beter beleid gevoerd gaat worden.
Nu gaat het eindelijk zover komen. Tijd zal het uitwijzen of het vertrek van de GKL daadwerkelijk doorslaggevend zal zijn.
Over een jaar kan er geevaleeerd worden of dit wat heeft opgeleverd, totzover alleen gespeculeerd.
En hij verdiend idd een waardig afscheid.
Denk dat je je daarin verkijkt. Vorig seizoen deed Ajax het slechter dan Feyenoord nu. Toen had Ajax wel een selectie met meer potentie, maar face it: Feyenoord is nog nooit kampioen geworden op individuele kwaliteit. Met twee of drie goede aankopen zal Feyenoord enorm veel sterker worden denk ik. Niet dat ik in Feyenoord nou ineens een goede titelkandidaat zie ofzo hoor, maar ik denk dat het beeld wat rooskleuriger is dan jij het schetst.quote:Op zaterdag 9 december 2006 01:27 schreef twi het volgende:
[..]
En hoe verwacht jij dat dat over een jaar terug te zien is dan? Daar gaan echt wel wat jaartjes overheen, de club zal nu niet ineens volgend seizoen om de bovenste plekken meestrijden, tenzij er een gek is die 250 miljoen in pompt
quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:02 schreef Jasper1908 het volgende:
Er moest een zondebok komen voor het gevoerde wanbeleid en die zondebok is nu weg. Of het allemaal aan de GKL lag, dat denk ik niet, maar de situatie was niet langer houdbaar.
Milde straf, nieuwe voorzitter, 25 miljoen, tijd voor een nieuw begin. De weg naar de top is weer bereikbaar
Voetbalzone.nlquote:RVN niet in de Kuip door spillebeentjes
Geschreven door Pieter Ooms op zaterdag, 9 december om 10:12
Volgens Jorien van den Herik is een transfer van Ruud van Nistelrooy naar de Kuip niet doorgegaan omdat de Real Madrid-aanvaller spillebenen zou hebben. Het scouingsapparaat van Feyenoord ondervindt al jarenlang hevige kritiek en ook de preses heeft zich al enkele keren negatief uitgelaten over het aankoopbeleid.
"Ik kom van Sliedrecht en dat zijn baggeraars, doeners, die risico’s durven nemen. Oorspronkelijke Rotterdammers zijn terughoudender, a priori negatief. Kijken wat iemand niet kan en te weinig wat hij wel kan. Zo voerde de technische leiding een discussie over Van Nistelrooy. Feyenoord zag van hem af vanwege z’n spillebenen. Zie je hoe betrekkelijk het technische verhaal is.”
Van den Herik bemoeide zich nooit met scouting van potentiele spelers en blijft bij zijn mening geen verstand van te hebben. "Als clubleiding huur je technische mensen in, maar als het erop aankomt, durven ze bij transfers vaak geen verantwoordelijkheid te nemen. Bij aankopen verschuilen ze zich graag. Intussen weet ik dat mensen met verstand van voetbal het ook nooit eens zijn.”
Kan je niet gewoon optyfen uit dit topic?quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:21 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voetbalzone.nl
Feyenoord-scouting.
![]()
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat er geen geld is, wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:26 schreef twi het volgende:
Ach, volgens mij is dat wanbeleid met name veroorzaakt door het gebrek aan inkomsten van de spelers. Ik bedoel, die miljoenen die je mist ten opzichte van Ajax en PSV zitten mede in de verkopen van spelers die presteren. En degenen die daar verantwoordelijk voor zijn, da's toch de technische staf. En er zit nu nog steeds een technische staf die niet capabel is, wanneer je ziet wat er is aangekocht dit seizoen en wat Feyenoord heeft laten vertrekken.
Huysegems kun je dan een goede aankoop noemen, en Lucius. Maar daar heb je dan ook een aardig bedrag voor betaald. Voor de rest, wat is er nu eigenlijk bij gekomen? Timmer, terwijl je Lodewijks en Ekramy hebt. Die laatste moet toch ook een keer de kans krijgen? Die zit ook al 3 jaar voor een topsalaris op de tribune.
De komst van Wim Jansen werd net zo bejubeld als het vertrek van Van den Herik. Toen zou het wel goed komen met tenminste het aankoopbeleid. Maar vooralsnog merk je daar helemaal niks van.
Ik vind hem niet alleen verantwoordelijk. De vele miskopen in het tijdperk Gullit/Wotte had hij misschien tegen kunnen houden maar hij was niet diegene die al die aankopen per sé moest hebben. En mede door al die veel te dure miskopen waren de problemen zo groot...quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Zondebok?
Hij is toch eindverandwoordelijke voor het wanbeleid van de afgelopen 10 jaar en hij heeft ons vorig jaar voorgelogen over de financiele situatie van de club.
Timmer, geen goede aankoop? Hij heeft dit seizoen al zoveel punten gepakt en was vele wedstrijden de uitblinker van Feyenoord. Lodewijks is een goede keeper maar ook de jongste niet meer en dat vergroot toch het risico op blessures. En El Kramamy is een talent en die krijgt ook zijn kans nog wel. Volgend jaar is hij, als alles normaal gaat, tweede keeper achter Timmer en dan kan hij Koeman gaat bewijzen dat hij eigenlijk in de goal hoort te staan. Al moet ik het nog zien, want ik denk dat Timmer op het moment na Gomes de beeste keeper in Nederland is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:26 schreef twi het volgende:
Ach, volgens mij is dat wanbeleid met name veroorzaakt door het gebrek aan inkomsten van de spelers. Ik bedoel, die miljoenen die je mist ten opzichte van Ajax en PSV zitten mede in de verkopen van spelers die presteren. En degenen die daar verantwoordelijk voor zijn, da's toch de technische staf. En er zit nu nog steeds een technische staf die niet capabel is, wanneer je ziet wat er is aangekocht dit seizoen en wat Feyenoord heeft laten vertrekken.
Huysegems kun je dan een goede aankoop noemen, en Lucius. Maar daar heb je dan ook een aardig bedrag voor betaald. Voor de rest, wat is er nu eigenlijk bij gekomen? Timmer, terwijl je Lodewijks en Ekramy hebt. Die laatste moet toch ook een keer de kans krijgen? Die zit ook al 3 jaar voor een topsalaris op de tribune.
De komst van Wim Jansen werd net zo bejubeld als het vertrek van Van den Herik. Toen zou het wel goed komen met tenminste het aankoopbeleid. Maar vooralsnog merk je daar helemaal niks van.
En waar denk jij dat Feyenoord geld vandaan moet halen? Had er een gelddrukkerij gebouwd moeten zijn naast De Kuip? Kijk naar wat AZ doet. Ze hebben voor een appel en een ei sommige spelers gekocht die nu alweer miljoenen waard zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:29 schreef DenniZZ het volgende:
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat er geen geld is, wat denk je zelf?
Hoeveel miljoen zou Scheringa inmiddels al in AZ gepompt hebben? Die spelers komen ook niet zomaar...quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:36 schreef twi het volgende:
[..]
En waar denk jij dat Feyenoord geld vandaan moet halen? Had er een gelddrukkerij gebouwd moeten zijn naast De Kuip? Kijk naar wat AZ doet. Ze hebben voor een appel en een ei sommige spelers gekocht die nu alweer miljoenen waard zijn.
Het product van Feyenoord is voetbal. Zowel voor het publiek, als voor de doorverkoop. Welke spelers die de afgelopen zomer zijn gekomen, zijn mede gekocht met het oog op de (op termijn) doorverkoop? Ik kan er geen eentje noemen. Ja, degenen die voor een mooie prijs doorverkocht hadden kunnen worden heeft Erwin Koeman inmiddels zonder een echte kans te geven laten vallen (Leonardo heeft onder Koeman nooit gespeeld,
De Ceulaer heeft nooit een serieuze kans gehad, die Braziliaan die nu bij Getafe zit nooit teruggehaald) of voor een appel en een ei verkocht (Zuiverloon aan Heerenveen). Hell, zelfs Sno en Snoyl hadden inmiddels al flink wat op kunnen leveren.
Het wanbeleid zit het hem er dus niet in het geld wat nooit ter beschikking is gesteld. Het wanbeleid zit het er in wat de technische staf met het budget wat wel beschikbaar was heeft gedaan.
Misschien verstandig om nu een voorzitter te hebben die de know how wel bezit en met de vuist op tafel slaat wanneer er een in zijn ogen verkeerde transfer aankomt? Hoe gaat dat eigenlijk bij andere clubs?quote:Van den Herik bemoeide zich nooit met scouting van potentiele spelers en blijft bij zijn mening geen verstand van te hebben.
Dit seizoen heeft hij voor zo'n 15 miljoen spelers gekocht di allemaal stuk voor stuk een paar miljoen waard zullen worden. Bovendien heeft 'ie dat geld dubbel en dwars terug door de verkoop van Mathijsen, Landzaat, Perez, Lindenbergh, Kromkamp, Timmer en Huysegems.quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:02 schreef Jasper1908 het volgende:
Hoeveel miljoen zou Scheringa inmiddels al in AZ gepompt hebben? Die spelers komen ook niet zomaar...
Nou spelers als Luirink, Dembele, Donk etc. Zijn echt niet voor een appel en een ei gekomen. Luirink was even duur als bijvoorbeeld Salcido van PSV.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:36 schreef twi het volgende:
[..]
En waar denk jij dat Feyenoord geld vandaan moet halen? Had er een gelddrukkerij gebouwd moeten zijn naast De Kuip? Kijk naar wat AZ doet. Ze hebben voor een appel en een ei sommige spelers gekocht die nu alweer miljoenen waard zijn.
Het product van Feyenoord is voetbal. Zowel voor het publiek, als voor de doorverkoop. Welke spelers die de afgelopen zomer zijn gekomen, zijn mede gekocht met het oog op de (op termijn) doorverkoop? Ik kan er geen eentje noemen. Ja, degenen die voor een mooie prijs doorverkocht hadden kunnen worden heeft Erwin Koeman inmiddels zonder een echte kans te geven laten vallen (Leonardo heeft onder Koeman nooit gespeeld,
De Ceulaer heeft nooit een serieuze kans gehad, die Braziliaan die nu bij Getafe zit nooit teruggehaald) of voor een appel en een ei verkocht (Zuiverloon aan Heerenveen). Hell, zelfs Sno en Snoyl hadden inmiddels al flink wat op kunnen leveren.
Het wanbeleid zit het hem er dus niet in het geld wat nooit ter beschikking is gesteld. Het wanbeleid zit het er in wat de technische staf met het budget wat wel beschikbaar was heeft gedaan.
De hele huidige RvC gaat toch weg?quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:11 schreef Sender_ het volgende:
GKL weg...![]()
Tijd voor een nieuwe lichting van bestuur, die onze club hopelijk een stuk verder kunnen brengen.
Maar we zijn er nog niet met alleen de GKL, die andere klootzakken moeten ook nog opstappen.
Nou ja, die hadden maar 6 a 7 miljoen om te besteden. Voor dat geld had ik ook Buijs, Huysegems, Timmer en Lucius gehaald ja.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:26 schreef twi het volgende:
Timmer was een extreem slimme aankoop, want hoe vaak heeft ie ons nou wel niet gered? Anders hadden we het nu met Ekramy moeten doen, die is nog gewoon te onervaren, en dan stonden we 10e ofzo. Laat maar mooi 2e keeper zijn.quote:Huysegems kun je dan een goede aankoop noemen, en Lucius. Maar daar heb je dan ook een aardig bedrag voor betaald. Voor de rest, wat is er nu eigenlijk bij gekomen? Timmer, terwijl je Lodewijks en Ekramy hebt. Die laatste moet toch ook een keer de kans krijgen? Die zit ook al 3 jaar voor een topsalaris op de tribune.
Idd, ik ben blij dat de GKL weg is, maar dan moet er wel iets beters voor terugkomen.quote:De komst van Wim Jansen werd net zo bejubeld als het vertrek van Van den Herik. Toen zou het wel goed komen met tenminste het aankoopbeleid. Maar vooralsnog merk je daar helemaal niks van.
Timmer heeft anders in het begin van het seizoen een aantal belangrijke fouten gemaakt wat ook weer punten gekost heeft. Plus dat hij ook al vrij oud is dus hoogstens nog 1/2 seizoenen keept. Dus zo'n extreem slimme aankoop was het ook weer niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:34 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Nou ja, die hadden maar 6 a 7 miljoen om te besteden. Voor dat geld had ik ook Buijs, Huysegems, Timmer en Lucius gehaald ja.
[..]
Timmer was een extreem slimme aankoop, want hoe vaak heeft ie ons nou wel niet gered? Anders hadden we het nu met Ekramy moeten doen, die is nog gewoon te onervaren, en dan stonden we 10e ofzo. Laat maar mooi 2e keeper zijn.
[..]
Idd, ik ben blij dat de GKL weg is, maar dan moet er wel iets beters voor terugkomen.
Die punten heeft ie zelf allang weer terugverdiend.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:16 schreef zevenkamp het volgende:
[..]
Timmer heeft anders in het begin van het seizoen een aantal belangrijke fouten gemaakt wat ook weer punten gekost heeft. Plus dat hij ook al vrij oud is dus hoogstens nog 1/2 seizoenen keept. Dus zo'n extreem slimme aankoop was het ook weer niet.
Ja, maar Timmer is op dit moment gewoon beter. Als we straks nergens meer om spelen (5e plek is al behaald ofzo) dan mag ie van mij op het doel, maar in dit stadium moet je voor zekerheid gaan.quote:Met Ekramy daarentegen, die nog heel jong is en alleen maar beter kan worden had je wel wat in je goal hebben staan.
En ik snap niet dat je hem te onervaren vind, driekwart van deze selectie is onervaren.
Van bankzitten, trainen en/of wedstrijdjes in het tweede word je niet beter.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:37 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Die punten heeft ie zelf allang weer terugverdiend.
[..]
Ja, maar Timmer is op dit moment gewoon beter. Als we straks nergens meer om spelen (5e plek is al behaald ofzo) dan mag ie van mij op het doel, maar in dit stadium moet je voor zekerheid gaan.
Omdat het ongezond is dat een voorzitter alleen weggestemd kan worden door een voorzitter.quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:16 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Aub niet zeg, iedereen wilt de GKL weg toch. Waarom? Met de hoop dat er met een nieuwe raad van commisarissen een beter beleid gevoerd gaat worden.
Kan volgend jaar wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Van bankzitten, trainen en/of wedstrijdjes in het tweede word je niet beter.
Spelen moet die Egyptenaar.
Waarom volgend jaar wel en dit jaar niet? Nu is het elftal toch in opbouw en kan je hem er prima in kwijt. Volgend jaar zijn ze (hopelijk) een stuk verder en dan moet hij nog "ingespeeld" worden.quote:
We hebben Kolkka dus nu winnen we met gemakquote:Op zaterdag 9 december 2006 15:16 schreef FrankyMcG het volgende:
Niks geen applaus voor Jorien. Hij heeft Feyenoord uit de stront getrokken jaren terug, maar daarna heeft ie zelf wanbeleid gevoerd!
Morgen maar weer eens (proberen) te winnen van die Hagenezen!?
En de rest heb het zover laten komen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:16 schreef FrankyMcG het volgende:
Niks geen applaus voor Jorien. Hij heeft Feyenoord uit de stront getrokken jaren terug, maar daarna heeft ie zelf wanbeleid gevoerd!
Morgen maar weer eens (proberen) te winnen van die Hagenezen!?
De aankopen zijn inderdaad niet allemaal geweldig, maar bedenk wel dat er een aantal spelers gewoon weg hebben gemoeten omdat Feyenoord het geld nodig had vanwege hoge schulden. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Zuiverloon weg moest vanwege zijn matige voetbalkwaliteiten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:26 schreef twi het volgende:
Fred is natuurlijk maar een naam uit de hele rij.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Fred wou zelf niet... hij wou liever naar Cruzeiro...
Niet voor niets natuurlijk. Feijenoord spreekt niet aan.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Fred wou zelf niet...
quote:'Feyenoord test twee Brazilianen'
Geschreven door Pieter Hanson op zaterdag, 9 december om 16:25
Feyenoord krijgt binnenkort twee Braziliaanse talenten op proef, zo melden diverse media. Het gaat om twee spelers van de Braziliaanse club Bahia.
De 17-jarige middenvelder Bruno Lopes en de 18-jarige centrumverdediger Eduardo krijgen binnenkort de kans om een contract af te dwingen bij Feyenoord. Het is onduidelijk hoeveel beide talenten moeten kosten.
Momenteel heeft Feyenoord één Braziliaanse speler onder contract staan. Het betreft centrumverdediger Andre Bahia.
Ben benieuwdquote:Mogelijk toch versterking in winterstop
Bron: Sportweek
Feyenoord oriënteert zich al driftig op de spelersmarkt. De Rotterdamse club wil zich graag deze winterstop versterken. Dat hoeft niet per se een aankoop te zijn, er kan ook een versterking komen via een huurconstructie. “Ik heb al iemand op het oog,” verklapte Koeman vrijdag. Waarschijnlijk zal Koeman een middenvelder willen halen.
Met Buijs, De Guzman en Hofs slechts drie volwaardige kandidaten, als je de voornamelijk als verdediger gebruikte Drenthe, Greene, Tiendalli en Lucius niet meerekent.
Koeman: “Het zou een middenvelder kunnen zijn ja. Het moet in ieder geval iemand zijn die de concurrentie kan aangaan. Mensen voor de breedte hebben we al genoeg. De absolute top is niet haalbaar voor ons. We moeten alert zijn op de spelers daar net onder.” Nog altijd is onduidelijk hoeveel de technisch verantwoordelijken te besteden hebben. Tijdens de winterstop zal er een groot technisch overleg plaatsvinden. Dan zal ook duidelijk worden welke spelers Feyenoord zal laten gaan. Doel van de club is om met een sterkere selectie de tweede seizoenshelft in te gaan, zodat een plaats bij de eerste vijf wordt veiliggesteld.
En Davids en Abubakariquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Sammuel en Gerson hebben we ook nog.
quote:Van: Eus
Verzonden: za 9-12-2006 18:58
Aan: Administration AS Nancy (via formulier)
Onderwerp: Benefit game
Hello Nancy,
I have a briljant plan.
Zoals you know, must Feyenoord as punishment a lot of money (130.000 euro) pay to the UEFA.
But the club Feyenoord sits a little bit on black seed, because Jorien let us pay 12 procent rent.
Asocial, hè?
My plan is that Feyenoord comes one more time to your city for a benefit game against AS Nancy.
And then all the money that the game upbrings, goes not to the people of Nancy, but to Feyenoord, sothat we the 130.000 euro can pay to the UEFA.
I think a lot of Feyenoord-fans will support this initiative and will visit your lovely city for the second time. I hope of course that the cafés then well open are. And that the waitresses topless round walk.
And then after this benefit game can we start with a clean lei.
I hope you find it a good plan, so let me know, then go we this arrange. Together stand we strong!
Eus
quote:Op zaterdag 9 december 2006 00:05 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Inderdaad. De man geeft ons ook nu onze zin (na een flinke periode though), dus klappen, strot kapot schreeuwen, waardig afscheid geven en de feyenoorders die gaan lopen kloten een klap voor hun smoel verkopen,.
niet te hard roepenquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:49 schreef BiMeWet het volgende:
Vanaf morgen nog maar 2 punten achter op de neuzen
ja en ik verwachtte er minstens 15 van onze nieuwe spits... wie dat dan ook mocht zijn, helaas werd het harry, en die kan niet voetballen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:59 schreef Joeriii het volgende:
Ik verwacht 2 treffers van Kolkka
direct bij het grofvuil zettenquote:Op zondag 10 december 2006 11:49 schreef koningdavid het volgende:
Als ik Feyenoord was zou ik Kolkka
Oja Harryquote:
Het is eigenlijk gewoon zielig. Hij kan gewoon helemaal niks, alleen zijn inzet is wel okéquote:Op zondag 10 december 2006 15:24 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
Oja Harry
Die is ondertussen ook een film waard. Geweldig die publiekswissel na z'n bijna gemiste strafschop
Zat ie d'r echt ja?quote:Op zondag 10 december 2006 15:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik zag Jansen net op de tribune zitten bij Ajax - AZ. Dus wie weet
Alsof Utrecht altijd zo geweldig speelt.quote:Op zondag 10 december 2006 17:22 schreef zevenkamp het volgende:
Die pingel ging nog bijna mis, dat had helemaal lachwekkend geweest. En ik zie ons verder niet van FC Utrecht winnen hoor..
De kans dat een A1'ertje het gelijk geweldig doet is redelijk klein dunkt me. Zou voor zo'n jochie alleen maar een enorme klap kunnen betekenen. Beter een gozer als Slory en volgend jaar een goede spits aantrekkenquote:Op zondag 10 december 2006 17:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Pfff, was weer een lekkere grafpot vandaag. Wat een baggerteam hebben we toch zeg, vooral die centrumverdediging is zwaar kut en Greene speelt trouwens ook al tijden zwaar belabberd. Drenthe is de enige achterin die er wel voor durft te gaan. 30 goals tegen, dat zijn er echt veel!
Hopelijk komt er een controlerende ervaren middenvelder bij in de winterstop, want ik denk niet dat Schreuder dat nog is of kan worden eigenlijk...
Harry Souflaki is echt sneu, hij doet precies wat iedereen verwacht had (behalve de clubleiding) en dat is niet scoren... Aan inzet ontbreekt het vaak niet bij hem, maar vandaag was hij op alle fronten bagger, zag je ook bij die penalty.
"Leuk" om wederom te zien dat Lazovic ze er wel in trapt bij Vitesse.....
Speelt er niet nog een goeie spits in de A-jeugd ofzo?
Niet bepaald nee, hoewel ze het thuis aardig doen.quote:Op zondag 10 december 2006 17:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alsof Utrecht altijd zo geweldig speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |