abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2006 @ 18:11:14 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44139505
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:09 schreef rubbereend het volgende:
wie moet er trouwens in hemelsnaam de nieuwe voorzitter worden? De redder Wim Janssen?
Woerts neem ik aan?
  maandag 4 december 2006 @ 18:11:26 #52
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44139513
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:22 schreef FrankyMcG het volgende:
GKL wordt bedankt voor het redden van Feyenoord, maar de laatste jaren is een dusdanig wanbeleid gevoerd, waar hij vooral schuldig aan is. Dus de enige logische oplossing is het aftreden van GKL!
Eens
  maandag 4 december 2006 @ 18:11:47 #53
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44139527
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Woerts neem ik aan?
Wel een top-zakenman
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2006 @ 18:12:44 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44139556
'Feyenoordvoorzitter treedt af'

het heeft fp al gehaald
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 4 december 2006 @ 18:13:18 #55
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44139569
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:12 schreef borisz het volgende:
'Feyenoordvoorzitter treedt af'

het heeft fp al gehaald
Alsof die wat voorstelt

Het is wel het hoofdnieuws bij de NOS.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2006 @ 18:14:47 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_44139609
ik kijk vanavond wel VI
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_44139610
Misschien een Rus ofzo?
  maandag 4 december 2006 @ 18:19:16 #58
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44139755
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:14 schreef sjimz het volgende:
Misschien een Rus ofzo?
Lees voor de gein dat rapport eens door, helaas onmogelijk dat.
pi_44139820
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Alles is te koop
pi_44140250
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alles is te koop
Niet als het tegen de statuten ingaat
pi_44140291
quote:
wie moet er trouwens in hemelsnaam de nieuwe voorzitter worden? De redder Wim Janssen?
Joost Eerdmans
  maandag 4 december 2006 @ 18:39:11 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44140312
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:38 schreef SCH het volgende:

Joost Eerdmans
Of Marco Pastors.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44140318
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Joost Eerdmans
!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44140374
Lee Towers moet het worden
pi_44142123
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:19 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Wees juist blij dat dat niet nodig is..
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 4 december 2006 @ 19:36:21 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44142211
Gerard Cox z'n naam komt ook al voorbij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 4 december 2006 @ 19:40:11 #67
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44142349
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:34 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Wees juist blij dat dat niet nodig is..
Weet ik niet, Feijenoord moet geld hebben. Die kerel van Davilex bijvoorbeeld had best mogen komen.
pi_44142698
Haha, dies ook zo lekker betrouwbaar. Dat soort mensen zitten er voor zichzelf, en vroeg of laat willen ze het toch terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2006 @ 01:27:20 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44153114
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:40 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Weet ik niet, Feijenoord moet geld hebben. Die kerel van Davilex bijvoorbeeld had best mogen komen.
wie van Davilex? Of bedoel je die lul van Trust?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:15:11 #70
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44154647
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wie van Davilex? Of bedoel je die lul van Trust?
Onder welke steen heb jij gelegen?
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:26:56 #71
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44154736
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:51 schreef Staanplaats het volgende:
Haha, dies ook zo lekker betrouwbaar. Dat soort mensen zitten er voor zichzelf, en vroeg of laat willen ze het toch terug.
Er moet toch geld binnenkomen, anders blijf je middelmaat kopen.
pi_44155725
quote:
Van den Herik gepikeerd na afgedwongen vertrek
Van onze verslaggever Willem Vissers

AMSTERDAM - Jorien van den Herik voelt zich onfatsoenlijk behandeld door Feyenoord. De club maakte maandag bekend dat in de nieuwe structuur geen plaats meer is voor Van den Herik, die in bijna 15 jaar voorzitterschap een onmiskenbaar stempel op de club drukte.

Jorien van den Herik voelt zich onfatsoenlijk behandeld door Feyenoord. De club maakte maandag bekend dat in de nieuwe structuur geen plaats meer is voor Van den Herik, die in bijna 15 jaar voorzitterschap een onmiskenbaar stempel op de club drukte.

‘Ik verwacht een fatsoenlijk handelen en zo ervaar ik het niet de laatste maanden’, zo zei hij maandag, na terugkeer uit het buitenland.

Volgens de commissie onder leiding van oud-voorzitter Gerard Kerkum treedt Van den Herik op 11 december af tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering. De voorzitter verklaarde eerder solidair te zullen zijn met de twee andere commissarissen als die zouden aftreden. Van den Herik nu echter: ‘Ik ken alleen het conceptadvies van tien dagen geleden en daarbij heb ik nogal wat kanttekeningen geplaatst.’

Sindsdien heeft hij niets meer vernomen. ‘Op basis van de opdracht die ik wél ken, heb ik laten weten dat ik die als bindend zou beschouwen, maar dat is nu niet aan de orde. Ik begrijp dat de opdracht later is gewijzigd, maar daarvan heb ik nooit iets gezien. Omdat ik ook het advies niet ken, kan het ook nooit met mijn goedkeuring zijn uitgebracht.’

Van den Herik, die door zakenreizen en bedreigingen al bijna vier maanden geen duel meer bezocht in De Kuip, is verbolgen over het feit dat hij de laatste dagen niets meer te horen krijgt van de ontwikkelingen. Vorige week werd hij niet op de hoogte gehouden van de supportersrellen in Nancy.

Van den Herik heeft de indruk dat de commissie de nieuwe structuur mede heeft bedacht om iedereen te vriend te houden, inclusief de radicale groep. Hij betwijfelt of dat verstandig is.

De voorzitter moet nog zien of hij daadwerkelijk afscheid neemt op 11 december. ‘Ik heb redenen er rekening mee te houden dat die vergadering niet kan doorgaan.’
pi_44155767
quote:
Volgens de commissie onder leiding van oud-voorzitter Gerard Kerkum treedt Van den Herik op 11 december af tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering.
Hee, dan begin ik bij mijn nieuwe baan. Zal ik dan ........
pi_44155796
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:40 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Hee, dan begin ik bij mijn nieuwe baan. Zal ik dan ........
Wie zaten er bij je sollicitatiegesprek?
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:45:46 #75
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44155858
quote:
Hou op zeg.
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:46:09 #76
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_44155867
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:36 schreef popolon het volgende:
Gerard Cox z'n naam komt ook al voorbij.

Jules Deelder niets?
pi_44175807
Typerende reactie weer van Jorien.

"We stellen een commissie aan die wat gaat moet onderzoeken, maar alleen als de uitkomst mij gezind is beschouw ik hem als binden.."

Eigenbelang is echt zijn enige drijfveer.
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:54:00 #78
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_44176851
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:26 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Er moet toch geld binnenkomen, anders blijf je middelmaat kopen.
malibutje toch, doe dat nou eens niet
successupporten kan je al in alkmaar
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:58:52 #79
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44177029
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:54 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

malibutje toch, doe dat nou eens niet
successupporten kan je al in alkmaar
He ja bah, stel je voor dat Feijenoord succes heeft
pi_44194661
Maar zn besnorde schandknaapje schiet m wel te hulp
  woensdag 6 december 2006 @ 15:38:20 #81
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
  vrijdag 8 december 2006 @ 22:23:25 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44264387
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:38 schreef Malibu-06 het volgende:
Hij blijft gewoon zitten.
Niet dus:

Jorien van den Herik vertrekt op zeer
korte termijn als Feyenoord-voorzitter.
Dat heeft hij vrijdagavond laten weten.

De bekendmaking volgt vier dagen nadat
de commissie Kerkum met het advies was
gekomen om de organisatiestructuur bij
Feyenoord ingrijpend te wijzigen.In de
nieuwe structuur was geen plaats voor
Van den Herik,van wie werd verwacht dat
hij zijn functie maandag zou neerleggen
tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Van den Herik noemde zelf het naderende
einde van de FIOD-zaak de belangrijkste
reden voor zijn besluit."De taken en
competenties die nog resteren zal ik op
de kortst mogelijke termijn zien over
te dragen",lichtte de voorzitter toe.

(teletekst)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44271121
quote:
Een gebroken man? Allesbehalve dat. Jorien van den Herik is zojuist teruggetreden als voorzitter van de stichting en raad van commissarissen (RvC) van Feyenoord. De navelstreng is na vijftien jaar doorgesneden en de preses oogt gezond, ontspannen, vrolijk en heeft zin in de wereld. Toch is hij overreden door een dozijn strontkarren. „Ik sluit periodes gemakkelijk af. Van Feyenoord heb ik niet wakker gelegen; het ligt allang achter me. Ik ben alweer verder, heb het prima naar m’n zin en ben gelukkig. Vorige week, toen ik ’s ochtends vroeg een zwembad uitstapte in Zuid-Frankrijk en om me heen keek, realiseerde ik me volmaakt gelukkig te zijn. Een mooi gevoel.” Jorien van den Herik neemt nog eenmaal het woord. „Voor het laatst. Daarna zie en hoor je me niet meer.”

FEYENOORD IS VOORBIJ

JORIEN VAN DEN HERIK: „TEGEN DOMMIGHEID KUN JE JE NIET VERWEREN”

REPORTAGE: Valentijn Driessen en Jaap de Groot

ROTTERDAM, zaterdag
Jorien van den Herik ontkent niet dat hij Feyenoord het liefst via de voordeur van het Maasgebouw had verlaten. Historisch gezien wordt dit nauwelijks gegund aan voorzitters van de Rotterdamse club. De 63-jarige kleinzoon van een baggeraar uit Sliedrecht vormt hierop geen uitzondering. „In september moest ik samen met Wim Jansen zelfs via een vluchtroute De Kuip verlaten omdat een stelletje herrie ons stond op te wachten.”

Toch zegt Van den Herik niet gezwicht te zijn voor supportersterreur, die zelfs ging tot de voordeur van zijn vorige huis in Antwerpen. „Ik wilde me verweren, maar het vonnis werd uiteindelijk intern voltrokken.”

De ex-voorzitter wijst niet naar individuen, maar naar de organisatie, waarvan hij te weinig steun kreeg en waarin hij het vertrouwen verloor. „Door aanhoudende supportersonrust, ingegeven door een groepje amokmakers, verstuurde Feyenoord op initiatief van de directie op 3 oktober een open brief naar de supporters. Daarin werd de situatie bij de club verklaard en de installatie aangekondigd van een commissie om de organisatiestructuur te veranderen. Absurd. In plaats van stelling te nemen tegen diegenen die een heksenjacht tegen mij voerden, werd ze status verleend en macht toegespeeld. De weg terug werd toen afgesloten. Na Feyenoord 15 jaar belangeloos te hebben gediend, mocht ik van de club verwachten dat ze alle onzin met feiten zou weerleggen en een eind aan de discussie zou maken.”

„Ik was pertinent tegen die brief, maar diende me erbij neer te leggen omdat de twee andere commissarissen in mijn afwezigheid vóór waren geweest. Toen heb ik een streep onder Feyenoord gezet. Ik was er klaar mee.”

Dan schamper: „De commissie-Kerkum had in een dag klaar kunnen zijn. Als ze alle gegevens hadden opgevraagd, konden ze zien dat er niets mis is. Vervolgens moest het advies zijn dat de RvC en het stichtingsbestuur uit verschillende personen zouden moeten bestaan. Dat was al onderkend, maar met de bestaande structuur is niets mis. Sterker, het is transparanter en bestuurbaarder dan de nu voorgestelde structuur. Wel zaten er haken en ogen aan het tot 2003 gehanteerde presidentiële model. Dat kon investeerders afschrikken en valt de president weg, dan heb je nóg een probleem. Desondanks is zo’n presidentieel model een club als Feyenoord op het lijf geschreven. Mijn periode 1991-2003 is het bewijs.”

Continu wordt Van den Herik om de oren geslagen met het wanbeleid van de laatste drie jaar. „In die periode zijn twee directeuren vervangen (Rob Baan en Mark Wotte, red.) wegens onvoldoende functioneren. Ik voerde geen directie meer nadat we in 2003 een NV waren geworden. Als toezichthouder zat ik in de RvC; ik was geen verantwoordelijke directeur. Velen willen dit niet zien of horen. Zo kon er op de man worden gespeeld.”

Voor de buitenwacht bleef Jorien van den Herik, ook na 2003, niettemin het gezicht van de club. Talloze malen bracht hij voor het voetlicht een directie samengesteld te hebben om beleid te voeren bij Feyenoord. „De beeldvorming van alleenheerser heb ik niet kunnen wegnemen. Zelfs de rellen in Nancy werden me in de schoenen geschoven.”

„Aardig is dat het me als autoritair democraat in de jaren negentig gelukt is Feyenoordfans thuis te houden als we de grens passeerden. Hoe? Als dakdekker sprak ik de taal van die gasten en ik had gezag. Het was mijn enige eenzijdige besluit in 15 jaar Feyenoord. Ik kan autoritair overkomen; mijn besluiten zijn echter altijd democratisch, op basis van unanimiteit, tot stand gekomen. Anders zou Pierre van Hooijdonk, die de club in 2003 een miljoen euro door de neus boorde, nooit zijn teruggehaald in januari 2006.”

,,Ik had De Kuip drie jaar geleden moeten verlaten”

Van den Herik geeft toe dat hij Feyenoord eerder had moeten verlaten. „Toen we van een stichting een NV werden. Ik wilde op afstand betrokken blijven. Fout. Men bleef mij zien als Feyenoords alleenheerser, de Stalin aan de Maas. Een beeldvorming die me stoorde. Mijn aanwezigheid op de achtergrond verhinderde dat een ander zich kon ontwikkelen tot het gezicht van Feyenoord.”

Volgens de exvoorzitter ligt daar de oorsprong van de huidige situatie. „Ik zag het bedrijfsmatig, maar met mijn ervaring in de voetballerij had ik de emoties beter moeten inschatten en van het toneel moeten verdwijnen.”

De bewuste brief aan de supporters was de laatste druppel voor Van den Herik. De FIODaffaire speelde evenzeer een rol én de sfeer in het stadion. Doordeweeks kwam Van den Herik samen met zijn vrouw in de Rotterdamse binnenstad alleen maar aardige mensen tegen, maar in de Kuip ervoer hij het tegenovergestelde. Hij durfde z’n vrouw niet meer mee te vragen en uiteindelijk bleven beiden thuis. „Het deed me niets. Het plezier om naar Feyenoord te kijken werd me ontnomen. Kregen we een doelpunt tegen dan draaide het parterrevak voor de hoofdtribune zich om en kreeg ik in woord en gebaar van alles naar mijn hoofd geslingerd. Intussen deed Feyenoord niets terwijl de notabelen meewarig keken of het hoofd afwendden. Iedereen liet het gebeuren.”

Van den Herik voelde zich niet geroepen de directie om actie te vragen. „Als je president-commissaris zo wordt beschimpt, moet je als directie zelf initiatief nemen. Uiteindelijk nam ik mijn verantwoordelijkheid door weg te blijven. Omdat ik weet hoe een massa op hol kan slaan. Je wilt toch niet weten, wat er zou zijn gebeurd als ik de beruchte wedstrijd tegen FC Twente had bezocht toen de boel op exploderen stond?”

Op de achtergrond vermoedt Van den Herik een kwalijke rol van de ’witte boorden’. „Ze zagen hun kans schoon. De kust is veilig en je ziet de ratten ineens weer opduiken. Nee, mij zien ze voorlopig niet meer.”

Ook stoorde hij zich aan het gedrag van de leiding van de officiële supportersvereniging van Feyenoord. „Vanwege de heksenjacht. Deze week toegegeven. Ik heb die voorzitter nooit ontmoet en gesproken. Of ik betwijfel dat hij die 40.000 leden vertegenwoordigt? Of die honderdduizenden Feyenoordfans, die geen lid zijn en niet wekelijks in het stadion zitten? Bij de jaarvergadering van de supportersvereniging op 7 oktober zaten welgeteld 63 leden. Die kregen te horen dat ze zich een andere keer moesten melden als ze zich niet konden vinden in het beleid. Zulke personen voeren actie tegen mij. Tegen dommigheid kun je je niet verweren. Aan de andere kant: de relschoppers laten zich horen en anderen laten alles gebeuren. Als supporter krijg je dan de club die je verdient.”

In 2004, na de ongeregeldheden in Basel, zei Van den Herik dat Feyenoord betere supporters verdiende. „Die uitlating wordt me nog kwalijk genomen. Heel Basel zag blauw van de zwaailichten. Bij zoiets afschuwelijks, met geplunderde winkels en verbouwde cafés, kun je niet verwachten dat ik roep: ’Wat hebben we goede supporters’. Wat te denken van de incidenten bij FeyenoordSporting Lissabon? De straf: een wedstrijd zonder publiek. Wat volgde was uitschakeling voor de groepsfase van de UEFA Cup door Rapid Boekarest. Een miljoenenverlies. En nu weer de affaire Nancy.”

Door boetes en gederfde inkomsten vanwege zich misdragende Feyenoordfans is de club volgens Van den Herik miljoenen euro’s door de neus geboord. „En zij spreken van financieel wanbeleid. Terwijl de accountant al jaren z’n handtekening zet. Al vijftien jaar voert Feyenoord een overzichtelijk financieel beleid op basis van een sluitende begroting. Slechts in 20042005 werd daar zonder toestemming van de RvC van afgeweken.”

Anderhalf jaar geleden tikte de KNVB Feyenoord op de vingers. „De voetbalbond stelde eisen aan handhaving van de begroting. Die situatie ligt achter ons sinds de transfers van Dirk Kuyt en Salomon Kalou. Het seizoen ervoor namen we bewust een risico door het duo onder contract te houden om zo sportief een stap vooruit te maken. Via kwalificatie voor de Champions League. Het mislukte; we zijn op onze schreden teruggekeerd en verkochten K2. Achteraf blijf ik het een verantwoorde bedrijfsvoering vinden, hoewel het in tegenspraak met onze financiële uitgangspunten is. De RvC heeft de directie gewezen op de gevaren en er is een saneringsplan opgesteld en uitgevoerd.”

In vijftien jaar Feyenoord heeft Jorien van den Herik met de club twee landstitels (1993/1999), vier nationale bekers (1991/1992/1994/1995) en de UEFA Cup (in 2002) gewonnen. „De UEFA Cup heb ik beleefd als een trouwdag.”

Een andere mijlpaal vond hij het gewonnen gevecht met de KNVB over Feyenoords mediarechten ten tijde van Sport7. „Nederlandse topclubs hadden niet meer als topclubs bestaan wanneer de KNVB de rechten zou bezitten. We zijn baas in eigen huis gebleven. De beslissende vergadering gaf me een winnaargevoel.”

,,Breuk door directiebeleid inzake supporters”

Van den Herik zag ook een grote voetballer aan de neus voorbijgaan: Ruud van Nistelrooy. Een tekenend geval voor de technische benadering bij de club en de Rotterdamse mentaliteit. „Ik kom van Sliedrecht en dat zijn baggeraars, doeners, die risico’s durven nemen. Oorspronkelijke Rotterdammers zijn terughoudender, a priori negatief. Kijken wat iemand niet kan en te weinig wat hij wel kan. Zo voerde de technische leiding een discussie over Van Nistelrooy. Feyenoord zag van hem af vanwege z’n spillebenen. Zie je hoe betrekkelijk het technische verhaal is.”

Het verhindert Van den Herik niet zich nog steeds als leek te zien. „Als clubleiding huur je technische mensen in, maar als het erop aankomt, durven ze bij transfers vaak geen verantwoordelijkheid te nemen. Bij aankopen verschuilen ze zich graag. Intussen weet ik dat mensen met verstand van voetbal het ook nooit eens zijn.”

Afsluitend spreekt Jorien van den Herik niet over Feyenoord als mislukking. Zijn afscheid zag hij anders, maar hij heeft het huidige scenario allang geaccepteerd en een plaats gegeven. „Bij mijn komst in 1991 stond Feyenoord aan de rand van de afgrond. Sindsdien zijn veel goede dingen gebeurd. Aanvankelijk door autoritaire democratie, later door een slagvaardige, moderne structuur met een directie en RvC. Het belangrijkste? Feyenoord bestaat nog als Feyenoord, baas in eigen huis.”

Feyenoorder Jorien van den Herik heeft gezegd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 december 2006 @ 12:07:17 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44272354
en hij naait Feyenoord alsnog met die dikke lening
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44272618
Wat een naar mannetje is het toch...
ff snel:
quote:
„Aardig is dat het me als autoritair democraat in de jaren negentig gelukt is Feyenoordfans thuis te houden als we de grens passeerden.
quote:
Anders zou Pierre van Hooijdonk, die de club in 2003 een miljoen euro door de neus boorde, nooit zijn teruggehaald in januari 2006.”
Zonde...
quote:
Wat te denken van de incidenten bij FeyenoordSporting Lissabon? De straf: een wedstrijd zonder publiek. Wat volgde was uitschakeling voor de groepsfase van de UEFA Cup door Rapid Boekarest. Een miljoenenverlies.
Ik dacht dat alleen de CL wat opleverde en er in 2002 zelfs verlies is geleden in Europa?
quote:
Van den Herik zag ook een grote voetballer aan de neus voorbijgaan: Ruud van Nistelrooy. Een tekenend geval voor de technische benadering bij de club en de Rotterdamse mentaliteit. „Ik kom van Sliedrecht en dat zijn baggeraars, doeners, die risico’s durven nemen. Oorspronkelijke Rotterdammers zijn terughoudender, a priori negatief. Kijken wat iemand niet kan en te weinig wat hij wel kan. Zo voerde de technische leiding een discussie over Van Nistelrooy. Feyenoord zag van hem af vanwege z’n spillebenen. Zie je hoe betrekkelijk het technische verhaal is.”
Jol = dikkig? Zullen we het eens hebben over die tientallen spelers die jij uit de Kuip hebt gejaagd. Van Larsson tot Van Persie, van Goor tot Dudek.
quote:
Het verhindert Van den Herik niet zich nog steeds als leek te zien. „Als clubleiding huur je technische mensen in, maar als het erop aankomt, durven ze bij transfers vaak geen verantwoordelijkheid te nemen. Bij aankopen verschuilen ze zich graag. Intussen weet ik dat mensen met verstand van voetbal het ook nooit eens zijn.”
Als er iemand is die zich verschuilt...
quote:
Van Feyenoord heb ik niet wakker gelegen; het ligt allang achter me.
quote:
Feyenoorder Jorien van den Herik heeft gezegd.
pi_44275971
VAN HOOIJDONK!!!!!!!!!!!!!!!!
House-muziek maakt jongeren kapot!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')