Ach, tegen Sofia en Blackburn was de sfeer zeer goed te noemen, mag van mij wel vaker zoquote:Op donderdag 7 december 2006 17:32 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
zo komt de Kuip nooit vol natuurlijk![]()
![]()
Vind ik dan weer zo typerend. De één na de ander wist van de week te vertellen dat uitsluiting een geweldige schade post zou zijn. Nou met een half vol stadion, en dat beetje wisselgeld voor de uitzendingen houden we er nog geen ruk aan over. Laat al die mensen gewoon hun muil houden en kaart kopen voor de wedstrijd.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Zal wel weer een lage opkomst zijn, ook mede te danken aan de 1 kaart per (s)cc verplichting...
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.quote:
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:34 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach, tegen Sofia en Blackburn was de sfeer zeer goed te noemen, mag van mij wel vaker zo
Je gaat mij toch niet vertellen dat je erbij was of wel?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Maar toch ziet het er niet uit, die lege stoeltjes.
Nouja, uitsluiting voor langere tijd is natuurlijk wel een flinke schadepost en als Feyenoord wel gewoon weet te winnen dan ga je een ronde verder, met bijbehorende premies ed.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:35 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Vind ik dan weer zo typerend. De één na de ander wist van de week te vertellen dat uitsluiting een geweldige schade post zou zijn. Nou met een half vol stadion, en dat beetje wisselgeld voor de uitzendingen houden we er nog geen ruk aan over. Laat al die mensen gewoon hun muil houden en kaart kopen voor de wedstrijd.
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:36 schreef Staanplaats het volgende:
Ohja en nu we toch in Europa blijven kunnen we tenminste weer jonge talenten kopen en speler met internationale allure!
Ongeregeldheden binnen een stadion, hoevaak gebeurt dat nou nog in Nederland.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.
Die 2 wedstrijden helaas niet nee.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je erbij was of wel?
quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Godverdomme wat is dit voor zeikstrafje!
Wanneer was dat dan????. Al zo lang als ik het me kan herrineren zijn er voetbalrellen in Nederland.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:38 schreef DivineJester het volgende:
Dan ben je het waarschijnlijk ook wel met me eens dat een dergelijk beleid, icm meldplicht de ongerefeldheden uit een stadion kan bannen en dat voetbalsupporters weer worden wat ze ooit waren: voetbalsupporters.
Inderdaad schandalig dat Danny al is vrijgelaten..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Godverdomme wat is dit voor zeikstrafje!
Andere matches wel?quote:Op donderdag 7 december 2006 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Die 2 wedstrijden helaas niet nee.
alles in de marge hé..quote:Op donderdag 7 december 2006 17:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Nouja, uitsluiting voor langere tijd is natuurlijk wel een flinke schadepost en als Feyenoord wel gewoon weet te winnen dan ga je een ronde verder, met bijbehorende premies ed.
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:46 schreef Keltie het volgende:
"Singin' Danny Blind.. Danny Blind is zat, in amsterdam rijd hij alle hoeren plat"
Ach gossie, ga bidden voor een betere samenleving dan...quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
Maar goed, wat had ik anders verwacht he?
Oeh, nou heb je me te pakken hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach gossie, ga bidden voor een betere samenleving dan...
Och och, ik dacht al dat ik een paard hoorde.. En ja hoor, het moraalriddertje komt weer om de hoek.quote:Op donderdag 7 december 2006 17:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lekker respectvol voor die vrouw die nu zwaargewond in het ziekenhuis ligt.
Maar goed, wat had ik anders verwacht he?
Trek je niets van die gasten aan joh, dat zijn van die figuren die nog kicken op die rel-filmpjes van Nancy ook.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef koningdavid het volgende:
Moraalridder![]()
Hebben jullie ook een keer een nieuw woord geleerd ofzo. Van Ten Cate nog wel....![]()
Nee, maar dat wats ik ook niet.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:10 schreef mister_popcorn het volgende:
rot toch op malibu, was jij uberhaupt wel in nancy?
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:29 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Vanavond 18:00 uur dus, zal allemaal wel loslopen.
de Nederlandse taal leren van ten catequote:Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef koningdavid het volgende:
Hebben jullie ook een keer een nieuw woord geleerd ofzo. Van Ten Cate nog wel....![]()
get a life!!!quote:Op donderdag 7 december 2006 18:06 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Trek je niets van die gasten aan joh, dat zijn van die figuren die nog kicken op die rel-filmpjes van Nancy ook.
gaat geloof ik gecollecteerd worden door FSV, we zitten echt aan de grondquote:Op donderdag 7 december 2006 20:14 schreef Sloggi het volgende:
Ik mag hopen dat die 125.000 euro verhaald gaat worden op die rellers. Is toch een aardig bedrag.
Uiteraardquote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Zelfs het journaal opende ermeeFeijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Zelfs het journaal opende ermeeFeijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
tuurlijk, alleen jammer dat beide besturen uit clowns bestaanquote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Feijenoord is belangerijker dan de kabinetsformatie
Mooi gebaar van de FSV, zal alleen niet veel opleveren.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:33 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
gaat geloof ik gecollecteerd worden door FSV, we zitten echt aan de grond![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 21:14 schreef AD het volgende:
Feyenoord laat fans soms thuis
Feyenoord overweegt incidenteel bij Europese duels zonder eigen fans te spelen.
Feyenoordfans bezig met het slopen van de tribune donderdag tijdens het UEFA Cup-duel AS Nancy tegen Feyenoord in Nancy.
Feyenoord is niet van plan om voortaan geen supporters meer mee te nemen naar Europese uitwedstrijden. ,,Dan lijden de goede supporters onder de kwade'', aldus financieel directeur Onno Jacobs. ,,Wel overwegen we om bij bepaalde Europese risicowedstrijden Feyenoordfans thuis te laten.''
De Rotterdamse clubleiding is voortaan van plan om elk Europees uitduel afzonderlijk te beoordelen. ,,Daarbij kijken we vooral naar de reistijd, het land en de club waar we tegen spelen'', aldus Jacobs. ,,Ook heel belangrijk is de manier waarop de kaartverkoop bij de tegenstander is geregeld. Per uitwedstrijd overwegen we of we supporters meenemen.''
Feyenoord wil de schade die vorige week donderdag in Nancy is aangericht, verhalen op de verantwoordelijke supporters. Ook dat zei financieel directeur Onno Jacobs donderdag in De Kuip.
,,De schade in het stadion bestaat uit kapotte stoeltjes, een gesloopt toilet en de vernielde grote plexiglaswand. We proberen de komende tijd alle televisiebeelden en foto's te verzamelen om zoveel mogelijk daders te achterhalen'', aldus Jacobs.
De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft Feyenoord donderdag naar aanleiding van de supportersrellen in Nancy een voorwaardelijke straf van twee Europese thuisduels zonder publiek opgelegd, met een proeftijd van drie jaar.
Daarnaast moet de Rotterdamse club een boete van 200.000 Zwitserse francs (ongeveer 125.000 euro) betalen. Tevens moet Feyenoord contact opnemen met de Franse club Nancy over de schade die de aanhang heeft aangericht in het stadion van de Fransen.
Feyenoord moet die vergoeden. Commercieel directeur Chris Woerts verklaarde dat Feyenoord niet tegen de straf in beroep gaat. Hij verwees verder naar de persconferentie van de club later op donderdag.
Het feit dat Feyenoord niet in beroep gaat, geeft al aan dat de Rotterdammers opgelucht zijn over het oordeel van de tuchtcommissie. Het bestuur van de club vreesde voor een zwaardere straf en hield zelfs rekening met een mogelijke uitsluiting gezien eerdere supportersproblemen. De UEFA sloot in het verleden Ajax voor een seizoen van Europees voetbal uit na een staafincident tegen Austria Wien.
Feyenoord had al aangegeven dat de club diverse Franse instanties vooraf al op de hoogte had gebracht van mogelijke problemen in Nancy. In Rotterdam waren serieuze signalen opgepikt dat supporters met een stadionverbod toch naar Frankrijk zouden afreizen. De zogenaamde niet geregistreerde aanhang raakte 's middags als slaags met de Franse politie. De groep werd vervolgens het stadion in gedreven, waar het later op de avond opnieuw ontspoorde. De Franse politie moest traangas gebruiken om de meute in bedwang te houden. Het duel werd daarna een half uur onderbroken.
De 'milde' straf houdt in dat Feyenoord zich de komende drie jaar niets kan veroorloven in Europa. De club speelt woensdag thuis voor de UEFA-beker tegen Wisla Krakow. Het is het laatste groepsduel van de Rotterdammers die nog niet zeker zijn van overwintering in Europa.
Feyenoord zal tegen deze straf niet in beroep gaan, zo meldt de club op de site.
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Goede zaak. Degenen die er last van hebben bedanken de schuldigen maar.
Hij heb een punt.quote:Van den Herik: Feyenoord doet veel te weinig met Feyenoord Ghana
(Gepost door K)
Jorien van den Herik laat in De Telegraaf weten dat hij nog steeds trots is op het Ghanese voetbalproject waarin hij namens Feyenoord investeerde. „Hoewel ik het idee krijg dat het voor Feyenoord en het technisch apparaat een ’ver-van-mijn-bedgebeuren’ is. We doen er veel te weinig mee. De technische mensen drinken liever koffie in de koestering van Varkenoord, ons jeugdcomplex. Maar wat is het rendement van Varkenoord waar we een veelvoud in investeren? We zijn in Ghana acht jaar geleden met 11- en 12-jarige jongens begonnen en nu breken de eerste talenten door. Bij KV Mechelen speelt middenvelder Nana Asare, die inmiddels succesvol stage heeft gelopen bij Manchester United en misschien de oversteek maakt.” Daarnaast zitten er al acht spelers in de Olympische selectie van Ghana.
Verder vindt Van den Herik dat een internationaal opererende club als Feyenoord ook z’n sociaalmaatschappelijke verantwoordelijkheid heeft buiten Nederland. „Ik weet dat je daar bij supporters niet mee aan hoeft te komen, maar Feyenoord moet juist trots zijn op de Academy, evenals op de samenwerking met Unicef. Zoiets geeft Feyenoord wereldwijd een positieve uitstraling, die de club zeker nu hard nodig heeft.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |