quote:Op zondag 3 december 2006 11:54 schreef Monidique het volgende:
Ik fietste gisteren naar huis en ik wilde mij van kant maken, maar daar ben ik te laf en zwak voor, dus ging ik maar liggen naast mijn bed, want ik had geen zin eronder te liggen. Ik ga gewoon wat shit doen en geen rare dingen en misschien komt het wel goed. Maar wees niet bang, ik veracht mij nog meer dan jullie Volkert van der Graaf en gewoon ook terecht, denk ik, want ik verdien het niet.
Nee, ik zou in jouw situatie toch echt voor een meisje kiezen.quote:
O ja?!quote:Op zondag 3 december 2006 12:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik zou in jouw geval toch echt voor een meisje kiezen.
dat zei hij niet, hij zei de helft + één is toch echt een meerderheidquote:
Ja, like, fuck you. Als het zo verdomde eenvoudig was, alsof dat het hele probleem niet. De zure regen die de tere wortels heeft blootgelegd. Zie hier hoe ik literatuur meng met hedendaagse problematiek.quote:
De morgen straalde mij met regenachtige windvlaagwolken tegemoet, terwijl ik mij afvroeg waarom ik ook alweer wakker was geworden.quote:
hij vat alleen maar samen wat de logica allang bedacht heeft. De lijsttrekkersstrijd moet je niet na de verkiezingen voerenquote:Op zondag 3 december 2006 12:22 schreef pberends het volgende:
Die dames in het publiek vervelen zich de tering... de kijker ook vermoed ik met Hans Zeikstal.
Nou ja, toen ik wakker werd, vroeg ik mij vooral af waarom daar.quote:Op zondag 3 december 2006 12:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De morgen straalde mij met regenachtige windvlaagwolken tegemoet, terwijl ik mij afvroeg waarom ik ook alweer wakker was geworden.
Ik had er moeten zijn. Ik had gepraat met hen en ze laten lachen. Ik had ze kunnen tonen dat er heel vaak op onverwachte momenten op onverwachte tijden zoveel te lachen is. Maar ik was er niet. En nu vervelen zij zich.quote:Op zondag 3 december 2006 12:22 schreef pberends het volgende:
Die dames in het publiek vervelen zich de tering... de kijker ook vermoed ik met Hans Zeikstal.
Het is telkenmale even mysterieus; wakker worden daar waar je niet bent.quote:Op zondag 3 december 2006 12:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, toen ik wakker werd, vroeg ik mij vooral af waarom daar.
bij Boeken enzo?quote:Op zondag 3 december 2006 12:29 schreef Autodidact het volgende:
Hee, volgende week Herman Philipse vs. Cees Dekker bij Wim Brands.
(Cees Dekker is de enige persoon die nooit geëvolueerd is)
kijk naar die europarlementarier cq flapoor van de groenen . Gegarandeerde vrolijkheidquote:Op zondag 3 december 2006 12:31 schreef Monidique het volgende:
He, verdorie, had ik gisteren toch zo'n leuk iets voor een boek, ben ik het nu vergeten. Daar gaat weer een van mijn geniale te komen meesterwerken.
Da's wel beter, ik snap niet waarom mensen naar die kerkelijke karaoke willen kijken van de EO, 's ochtends vroegquote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Yep. Godslastering op de zondag.
tegengas.quote:Op zondag 3 december 2006 12:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's wel beter, ik snap niet waarom mensen naar die kerkelijke karaoke willen kijken van de EO, 's ochtends vroeg
it better be goodquote:
Homie.quote:Op zondag 3 december 2006 12:57 schreef Apropos het volgende:
Terecht sterven is het hoogste menselijke streven.
quote:Op zondag 3 december 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had er moeten zijn. Ik had gepraat met hen en ze laten lachen. Ik had ze kunnen tonen dat er heel vaak op onverwachte momenten op onverwachte tijden zoveel te lachen is. Maar ik was er niet. En nu vervelen zij zich.
Bijbelse tijden, geloof ik.quote:Op zondag 3 december 2006 13:11 schreef Monidique het volgende:
Gaat het over Zwarte Piet?
quote:Op zondag 3 december 2006 13:11 schreef Apropos het volgende:
Is het normaal om een slaaf te hebben? Nu bij Zoop.
Tim 6:1quote:De dienstknechten, zovelen als er onder het juk zijn, zullen hun heren alle eer waardig achten, opdat de Naam van God, en de leer niet gelasterd worde.
http://news.independent.co.uk/uk/politics/article2035172.ecequote:A bribery investigation threatening the future of 50,000 British jobs followed heavy pressure on Tony Blair from George Bush's administration, The Independent on Sunday can reveal.
Waarom niet?quote:Op zondag 3 december 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:
Nee, dat is geen anglicisme.
quote:I knew it, dat 't iemand zou zijn van buitenlandse komaf.
Al staat de dader nog niet vast, dit is de enigé verdachte op dit moment
Pim, Theo en nu Jesse
kol 3:22quote:Gij dienstknechten, zijt in alles gehoorzaam uw heren naar het vlees, niet met ogendiensten als mensenbehagers, maar met eenvoudigheid des harten, vrezende God.
Het klinkt onidiomatisch. ''In de tijd van de Bijbel'' lijkt mij beter.quote:Op zondag 3 december 2006 13:17 schreef Monidique het volgende:
Bijbelse tijden? Betere tijden. Middeleeuwse tijden. Bijbelse tijden. Waarom zou het wel een anglicisme zijn?
Me dunkt dat u bij deze op uw wensen bedient bent. Overigens draai ik niet altijd als je vraagt, zeker die strafrechterlijke kwesties vind ik niet altijd zo boeiend.quote:Op zondag 3 december 2006 11:59 schreef sigme het volgende:
Voor multatuli, in de herhaling:
Over de voltalligheid van de Tweede Kamer: zie post Linkse kamermeerderheid stemt voor generaal pardon. #3 en pak 'm beet de 10 erna. (En er ging nog een discussie aan vooraf in deel 2, over of een motie aangenomen bij 75 stemmen nu bij meerderheid is aangenomen of niet).
En over de terugwerkende kracht van een wijziging van de strafmaat:
Strenger straffen;25 jaar voor hotelmoord
Danny.quote:Op zondag 3 december 2006 13:30 schreef Sidekick het volgende:
Wie had het over de evaluatie?
Een meervoudige genocide?quote:Op zondag 3 december 2006 13:43 schreef MrX1982 het volgende:
Turkije houdt Armeens massagraf geheim
Gewoon doorgaan met onderhandelen. Wat maakt een genocide meer of minder nou uit.
Wees eens wat selectiever in je verwensingen!quote:Op zondag 3 december 2006 13:41 schreef Monidique het volgende:
Godverdomme. Dat iedereen schreeuwend van ellende moge bezwijken aan bloedende gezwellen.
''Moge iedere vrouw die zich aan klowjow bindt''...quote:Op zondag 3 december 2006 13:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wees eens wat selectiever in je verwensingen!
Ja rare vergelijking. Ik wist niet dat Nederland met de moed der wanhoop die massamoord probeert te ontkennen. Kabinet Kok II is er voor afgetreden.quote:Op zondag 3 december 2006 13:45 schreef Apropos het volgende:
En bij de vijfde reactie is het al raak:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/71052#3115335
jij zou een goede radicale geestelijke kunnen zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 13:41 schreef Monidique het volgende:
Godverdomme. Dat iedereen schreeuwend van ellende moge bezwijken aan bloedende gezwellen.
Als iemand hier dat al zou weten...quote:Op zondag 3 december 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:
Wat is er eigenlijk na de oorlog gebeurd met de Griekse troepen die in Smyrna gehuisvest waren?
Zo dan.quote:Op zondag 3 december 2006 13:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Moge iedere vrouw die zich aan klowjow bindt''...
quote:Betrapte wildplasser doet aangifte
UTRECHT - Een 19-jarige man uit Wijk bij Duurstede heeft aangifte gedaan van mishandeling. Hij zou onder handen zijn genomen door een plaatsgenoot bij wie hij door de brievenbus had geürineerd. Dat meldt de Utrechtse politie zondag.
De wildplasser liep een open wond op nadat hij vrijdagnacht was betrapt door een 35-jarige man. In diens portiek had de 19-jarige de blaas geleegd. Hij meldde zich 's nachts bij de politie om aangifte te doen.
De politie heeft de van mishandeling beschuldigde man erop gewezen dat ook hij aangifte kan doen, maar dan van vernieling.
quote:Op zondag 3 december 2006 13:48 schreef Monidique het volgende:
Ban me gewoon.
Misschien moet ik een Hitlerplaatje posten, dan word ik geband.
Fuck you.
Wat is er gebeurd met de Turkse minderheden in de Balkan en Oost-Europa?quote:Op zondag 3 december 2006 13:52 schreef Apropos het volgende:
Wat is er eigenlijk na de oorlog gebeurd met de Griekse troepen die in Smyrna gehuisvest waren?
De fotorolletjes geven een bedorven smaak.quote:Op zondag 3 december 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja rare vergelijking. Ik wist niet dat Nederland met de moed der wanhoop die massamoord probeert te ontkennen. Kabinet Kok II is er voor afgetreden.
Ik bedoelde berechting.quote:Op zondag 3 december 2006 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de Turkse minderheden in de Balkan en Oost-Europa?
De Turken in Roemenië, graaf Dracula?quote:Op zondag 3 december 2006 14:04 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er gebeurd met de Grieken in Constantinopel?
Dat blijft duister maar voor de rest valt het toch niet te vergelijken met de Armeense genocide. Het staat zelfs in de canon van Nederland.quote:Op zondag 3 december 2006 14:07 schreef Apropos het volgende:
De fotorolletjes geven een bedorven smaak.
Zo veel lager is de levensstandaard niet in Roemenië als je de positie van Turkije en Roemenië bekijkt op de ranglijst van de CIA. Zeker als je het verleden van Roemenië bekijkt valt dat nog best mee.quote:Op zondag 3 december 2006 14:08 schreef IHVK het volgende:
De Turken in Roemenië, graaf Dracula?
Volksheld nummer één in Roemenië, een land waar de levensstandaard op dit moment veel lager ligt dan in Turkije..
Ohja, wat is dat met die oude namen?
Voortaan noemen we Lille Rijssel, Indonesië Nederlands Indië en Nijmegen Ulpia Noviomagus ?
Maar wel lager.quote:Op zondag 3 december 2006 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo veel lager is de levensstandaard niet in Roemenië als je de positie van Turkije en Roemenië bekijkt op de ranglijst van de CIA. Zeker als je het verleden van Roemenië bekijkt valt dat nog best mee.
Er is een verschil tussen lager en veel lager. Litouwen en Estland zijn dermate klein dat ze geen zware aanslag vormen op de EU. Die landen zullen Turkije snel passeren zonder dat de rest van Europa krom hoeft te liggen. Toch vraag ik me af of die blinde expansie drift nou wel zo verstandig is. Het zou mijns inziens meer om economische kwaliteit dan geografische kwantiteit moeten gaan. Mja politici en bestuurders met een ideaal. We weten waar dat kan eindigenquote:Op zondag 3 december 2006 14:19 schreef IHVK het volgende:
Maar wel lager.
En hier nog zo'n leuk lijstje.
Nederland 16de beste land om te wonen
Turkije 50.
Bulgarije 56
Roemenie 58
Litouwen 66
Estland 68
Ik zie twee EU-lidstaten en twee toekomistige EU-lidstaten lager dan Turkije staan. (Roemenië staat twee plaatsen boven China!)
Natuurlijk gaat dit binnen een paar jaar veranderen omdat de EU miljarden naar die landen gaat pompen maar goed.
Ik had het daadwerkelijk over de tijd dat Istanbul nog Constantinopel heette. Daarnaast klinkt Constantinopel een stuk beter dan Istanbul. Waarbij het niet eens duidelijk is waar dat vandaan komt. We gaan naar de stad.quote:Je gaat trouwens alleen maar in op één punt van mijn post.
Nu weet Bush waarom hij de laatste tijd zo lastig kan zittenquote:Rumsfeld Memo on Iraq Proposed ‘Major’ Change
WASHINGTON, Dec. 2 — Two days before he resigned as defense secretary, Donald H. Rumsfeld submitted a classified memo to the White House that acknowledged that the Bush administration’s strategy in Iraq was not working and called for a major course correction.
“In my view it is time for a major adjustment,” wrote Mr. Rumsfeld, who has been a symbol of a dogged stay-the-course policy. “Clearly, what U.S. forces are currently doing in Iraq is not working well enough or fast enough.”
Nor did Mr. Rumsfeld seem confident that the administration would readily develop an effective alternative. To limit the political fallout from shifting course, he suggested the administration consider a campaign to lower public expectations.
“Announce that whatever new approach the U.S. decides on, the U.S. is doing so on a trial basis,” he wrote. “This will give us the ability to readjust and move to another course, if necessary, and therefore not ‘lose.’ ”
De Freggelsquote:Op zondag 3 december 2006 14:38 schreef Monidique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=TSDeoO-j3G0&eurl=
Sint struikelt over allerhande slingers, dankzij de handigheid van die sufferd met z'n groene vingersquote:Op zondag 3 december 2006 14:43 schreef du_ke het volgende:Ben nog even een gedicht in elkaar aan het draaien
Mooi op tijd weer.
Het zit je wel diep he? Lastig als je argumenten dan niet werkenquote:Op zondag 3 december 2006 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen lager en veel lager. Litouwen en Estland zijn dermate klein dat ze geen zware aanslag vormen op de EU. Die landen zullen Turkije snel passeren zonder dat de rest van Europa krom hoeft te liggen. Toch vraag ik me af of die blinde expansie drift nou wel zo verstandig is. Het zou mijns inziens meer om economische kwaliteit dan geografische kwantiteit moeten gaan. Mja politici en bestuurders met een ideaal. We weten waar dat kan eindigen.
[..]
Ik had het daadwerkelijk over de tijd dat Istanbul nog Constantinopel heette. Daarnaast klinkt Constantinopel een stuk beter dan Istanbul. Waarbij het niet eens duidelijk is waar dat vandaan komt. We gaan naar de stad.
Nee Litouwen en Estland vergelijken met Turkije. Puike vergelijkingquote:Op zondag 3 december 2006 14:47 schreef du_ke het volgende:
Het zit je wel diep he? Lastig als je argumenten dan niet werken.
Overigens als we het over constantinopel hebben moeten we ook niet vergeten wat men in Zuid Spanje heeft uitgevreten met de Moren en Joden.
Nee, ik was ff aan het eten. Mijn bericht volgt.quote:Op zondag 3 december 2006 14:58 schreef MrX1982 het volgende:
Maar verder gaat alles wel goed IHVK?
Alleen M valt hier mensen lastig met zijn pessimismequote:Op zondag 3 december 2006 15:10 schreef IHVK het volgende:
Nee, ik was ff aan het eten. Mijn bericht volgt.![]()
Of ga anders slowchatten dan val ik jullie niet lastig. Ik denk trouwens dat we allebei onze punt wel gemaakt hebben.
Ik heb gisteren een jongetje geduwd. Voel je je nu beter?quote:Op zondag 3 december 2006 15:10 schreef Monidique het volgende:
Ik wil over mijn nek gaan en ik wil gaan slapen en ik wil gaan feesten en ik wil wel meer maar het zal allemaal niet meer zo zijn.
Hm, maar ik wil niet weer zo'n lap tekst typen nu.quote:Op zondag 3 december 2006 15:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Alleen M valt hier mensen lastig met zijn pessimisme.
Ik heb het gemist.quote:Op zondag 3 december 2006 15:14 schreef Autodidact het volgende:
tief op met je bagger
Dit vraagt om een POL-meet.quote:Op zondag 3 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
Het zou jullie sieren mij onder te kotsen en met stront te besmeren.
Als je nou nog een klootzak was...quote:Op zondag 3 december 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
Ach flikker toch op met je vanzelfsprekend commentaar. Je hoeft mij niet te zeggen dat ik en lul ben, ik ben het en ik weet het elke keer als ik opsta of slapen ga of mijn brood smeer en o whaytevewer
Ah, de Requonquista. Dat waren ruige tijden. Toch is hier in het zuiden van Spanje geen grote verdeeldheid te vinden. Moorse gebruiken zijn naadloos geintegreerd in christelijke feesten. Inmiddels zijn de Spanjaarden een verdraagzaam volk zonder overmatige Islamvrees.quote:Op zondag 3 december 2006 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zit je wel diep he? Lastig als je argumenten dan niet werken.
Overigens als we het over constantinopel hebben moeten we ook niet vergeten wat men in Zuid Spanje heeft uitgevreten met de Moren en Joden.
Gelukkig geen woord over de vader, die heeft het al zwaar geoeg.quote:Een 9-jarig meisje in Peru is moeder geworden van een zoon. De vader van het kind is de 29-jarige neef van het meisje, die haar verkrachtte.
De Peruviaanse minister van Gezondheid Carlos Vallejos maakte bekend dat het jongetje bij de geboorte 2,520 kilo woog met een lengte van 47 cm. De baby had ademhalingsproblemen na de geboorte en is op een afdeling voor intensieve verzorging geplaatst.
De piepjonge moeder woont in een dorpje in de provincie Huanuco. De minister heeft gezegd dat de 9-jarige moeder psychologische begeleiding krijgt en hulp voor haar kind.
Rotterdammer, Feyenoorder en ook nog eens zo dom als het achtereind van een paard.quote:Op zondag 3 december 2006 15:27 schreef multatuli het volgende:
Gaat Danny iets evalueren??? Toch niet zijn eigen optreden hé? Hij blijft toch wel zichzelf hoop ik.
Je mag je zieleroerselen ook posten op je eigen blog.quote:Op zondag 3 december 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
Ach flikker toch op met je vanzelfsprekend commentaar. Je hoeft mij niet te zeggen dat ik en lul ben, ik ben het en ik weet het elke keer als ik opsta of slapen ga of mijn brood smeer en o whaytevewer
Ik had bijna iets onaardigd gezegd, maar DoG is allerminst dom.quote:Op zondag 3 december 2006 15:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Rotterdammer, Feyenoorder en ook nog eens zo dom als het achtereind van een paard.![]()
Dat pleit inderdaad voor m.quote:Op zondag 3 december 2006 15:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik had bijna iets onaardigd gezegd, maar DoG is allerminst dom.
Dat zou wel mooi zijn, maar hoe?quote:Op zondag 3 december 2006 15:31 schreef Apropos het volgende:
Zeg M., met enige kunstzinnigheid kon die blaagjesmalaise van jou nog voor het algemeen van nut zijn.
Ik weet niet. In ieder geval moet je het zoeken in niet-talige communicatie. Liefst opgetekend tussen 1600 en 1750.quote:
Je moet een instrument gaan bespelen en oudmusicus (dat lijkt me een volbloed Germanisme) worden.quote:Op zondag 3 december 2006 15:35 schreef Monidique het volgende:
Wat bedoel je?
Woorden:quote:Op zondag 3 december 2006 15:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Gelukkig geen woord over de vader, die heeft het al zwaar geoeg.
quote:De vader van het kind is de 29-jarige neef van het meisje, die haar verkrachtte.
Ik doelde op diens verdere behandeling, o Fuckyeaher.quote:
Hij moet zich terugtrekken in de bergen om te leven als een bergperuaan tussen de marmotten. Alleen dan kan hij zich bezinnen op hetgeen de goden zouden hebben gedaan in zijn positie.quote:Op zondag 3 december 2006 15:40 schreef MrX1982 het volgende:
Die neef moet op tournee met zijn panfluit.
quote:CDA VERREWEG DE GROOTSTE IN GELUKKIGE GEMEENTEN
Gemeenten waar veel mensen gelukkig zijn met Nederland stemden vorige week heel anders dan gemeenten waar weinig mensen gelukkig zijn.
Als het een Argentijn was zat hij nu met een enkeltje in het vliegtuig.quote:Op zondag 3 december 2006 15:42 schreef Aoristus het volgende:
Hij moet zich terugtrekken in de bergen om te leven als een bergperuaan tussen de marmotten. Alleen dan kan hij zich bezinnen op hetgeen de goden zouden hebben gedaan in zijn positie.
Je vergat het bord voor zijn kop en het grote geloof in het eigen gelijk (nou ja, dat laatste is natuurlijk gewoon zijn domheid), maar inderdaad die Danny. Die willen we toch niet aan de zelfevaluatie hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 15:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Rotterdammer, Feyenoorder en ook nog eens zo dom als het achtereind van een paard.![]()
Christendomquote:Op zondag 3 december 2006 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
De naam Rotterdam zegt genoeg.
whehe, ik was jou zo aan het bashen.quote:Op zondag 3 december 2006 15:58 schreef Napalm het volgende:
Fa waka?
Gaat niet echt goed he?quote:
Ik en mijn katten zien alles.quote:
Ik noem mensen op internet te snel dom denk ik. (gebaseerd op negatieve ervaringen op het net)quote:Op zondag 3 december 2006 16:19 schreef Napalm het volgende:
[..]
Gaat niet echt goed he?
Misschien kan je beter anderen (lees: jezelf) dom gaan noemen![]()
Ik voelde me wel betrapt.quote:
tegelijkertijd met het fokken?!quote:
Meisje toch. Beetje melig vandaag?quote:Op zondag 3 december 2006 16:27 schreef Napalm het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
tegelijkertijd met het fokken?!
ieuw!
Als jij denkt dat ik een meisje ben, dan daag ik je uit je broek te laten zakken, te bukken en dan te merken of je de komende weken nog kan zitten...quote:Op zondag 3 december 2006 16:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Meisje toch. Beetje melig vandaag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Toch iets bereikt.quote:Op zondag 3 december 2006 16:27 schreef Napalm het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
tegelijkertijd met het fokken?!
ieuw!
Maar er komt toch nog wat goeds uit. Ondanks je 11 posts per dag had ik nog niet gemekrt dat je bestond (@ fok). Nu lweet ik dat je een 16 jarig mannetje bent met een grote mond.
quote:Op zondag 3 december 2006 16:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
LAs jij denkt dat ik een meisje ben, dan daag ik je uit je broek te laten zakken, te bukken en dan te mekren of je de komende weken nog kan zitten...
Nee dombo, je gedraagt je als een wijf. Met je 'ieuw!'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
Heb je er last van, schat?quote:Op zondag 3 december 2006 16:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee dombo, je gedraagt je als een wijf. Met je 'ieuw!'![]()
De labielen dreigen de SC over te nemen.quote:
Wat doe jij dan?quote:Op zondag 3 december 2006 16:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee dombo, je gedraagt je als een wijf. Met je 'ieuw!'![]()
quote:Op zondag 3 december 2006 16:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat doe jij dan?
een doosje tissues aanreiken?![]()
Nee, te lang in de sauna gezeten.quote:Op zondag 3 december 2006 16:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]Heb je weer de hele pot met smarties leeg gegeten?
quote:Op zondag 3 december 2006 16:44 schreef Apropos het volgende:
Napalm is verbazend leeftijdloos.
Het is dat ik weet dat je twee diploma's hebt en al gevorderd bent in je maatschappelijke carriere, anders zou ik je niet zo goed kunnen duiden.quote:
Ah, dat komt omdat ik al 10 jaar zucht onder de last van het OSA-syndroom. Anders had ik vast ook bijnadertigersvenijn tentoongesteld in mijn postingsquote:Op zondag 3 december 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is dat ik weet dat je twee diploma's hebt en al gevorderd bent in je maatschappelijke carriere, anders zou ik je niet zo goed kunnen duiden.
Kijk, M. is een eeuwige puber en RdB heeft dat typische bijnadertigersvenijn.
Dquote:Op zondag 3 december 2006 16:52 schreef Monidique het volgende:
Vraag 6: Waardoor is de Engelse wijnbouw te gronde gegaan?
A. Doordat in de dertiende eeuw het drinken van wijn verboden werd.
B. Door de kleine ijstijd.
C. Door de huwelijken van Engelse koningen.
Ja, D, dat kan dus niet he.quote:Op zondag 3 december 2006 16:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, dat komt omdat ik al 10 jaar zucht onder de last van het OSA-syndroom. Anders had ik vast ook bijnadertigersvenijn tentoongesteld in mijn postings
[..]
D
outside the box denken EW!quote:
Optical Society of America? Ja, da's een hondenbaan.quote:Op zondag 3 december 2006 16:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, dat komt omdat ik al 10 jaar zucht onder de last van het OSA-syndroom.
Nee, Overal Schijt Aan. Dat openbaarde zich voor het eerst in de lokale "Lekker belangrijk"-epidemie. Later groeiede het door naar "dat is niet mijn probleem" en thans een bloeiende OSA.quote:Op zondag 3 december 2006 17:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Optical Society of America? Ja, da's een hondenbaan.
Nog 3,5 jaar dat bijnadertigersvenijn.quote:Op zondag 3 december 2006 16:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is dat ik weet dat je twee diploma's hebt en al gevorderd bent in je maatschappelijke carriere, anders zou ik je niet zo goed kunnen duiden.
Kijk, M. is een eeuwige puber en RdB heeft dat typische bijnadertigersvenijn.
quote:Balkenende maakt links fors verwijt
Den Haag, 2 dec. CDA-fractievoorzitter Balkenende heeft zich zaterdag na zijn gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra niet uitgesproken voor samenwerking met SP en PvdA.
Wel maakte hij deze partijen het verwijt, dat ze via de Tweede Kamer een generaal pardon en een stop op het uitzetten van asielzoekers proberen af te dwingen.
Balkenende zei dat het niet tot gesprekken over samenwerking kan komen voordat er „helderheid” is hoe de partijen proberen hun doelen te bereiken: via „toevallige meerderheden” in de Kamer of door gesprekken in de formatie.
„Mijn enthousiasme is getemperd door het Kamerdebat over een generaal pardon”, zei Balkenende. Donderdag nam de Tweede Kamer met 75 tegen 74 stemmen een motie aan, waarin werd aangedrongen op een generaal pardon en waarin staat dat voorlopig geen asielzoekers, die vallen onder oude wetgeving, uitgezet mogen worden. Het kabinet laat de Kamer dinsdag weten hoe het met de motie omgaat.
„Als dit het beeld bepaalt van de formatie, maak ik mij grote zorgen”, aldus Balkenende. Volgens hem gaat het erom dat partijen in de formatie investeren in „goede betrekkingen en vertrouwen over en weer.” Balkenende vindt dat de partijen tijdens de formatie niet op twee borden moeten schaken.
Vrijdag zette zowel SP-fractieleider Jan Marijnissen als PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos het CDA onder druk om duidelijk uit te spreken dat deze partij met hen wil samenwerken. Dat deed Balkenende dus niet. Hij zei wel dat hij de resultaten van de afgelopen regeerperiode niet in de waagschaal wil stellen. De CDA-leider wilde zich ook niet uitlaten over eventuele andere coalities. Het gaat hem nu allereerst om de „zuiverheid van de discussies” over nieuwe samenwerking. (ANP)
Zou die willen proberen om demissionair de vier jaar vol te maken?quote:Op zondag 3 december 2006 17:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Eerst wordt alles en iedereen van gedraai beschuldigd en nu moet iedereen lief doen en pootjes geven zonder enige vorm van beloning.
Slap gelul over vertrouwen in combinatie met de "resultaten van de afgelopen regerginsperiode niet in de waagschaal leggen."Maw ik wil niks en kan niks.
quote:Op zondag 3 december 2006 14:48 schreef Monidique het volgende:
Eis ten polis.
εις ταν πολιςquote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
Ik dacht Eis tin polin.
Saunaclub?quote:
Klopt maar denk niet dat er met de moren in Zuid spanje veel subtieler is omgesprongen dan met de christenen in Istanbul.quote:Op zondag 3 december 2006 15:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ah, de Requonquista. Dat waren ruige tijden. Toch is hier in het zuiden van Spanje geen grote verdeeldheid te vinden. Moorse gebruiken zijn naadloos geintegreerd in christelijke feesten. Inmiddels zijn de Spanjaarden een verdraagzaam volk zonder overmatige Islamvrees.
quote:Zelfmoord na dure telefoonseks
AMSTERDAM - Een 14-jarige Chinees pleegde zelfmoord toen zijn ouders ontdekten dat hij in plaats van zijn schoolwerk te maken voortdurend naar sekslijnen zat te bellen. De jongen was zodanig verslaafd dat hij een rekening van 16 pagina's bij elkaar telefoneerde. Eén van de gesprekken duurde niet minder dan vier uur.
Uiteindelijk presenteerde de telefoonmaatschappij zijn ouders een rekening van 230 dollar, zes keer zoveel als het gemiddelde inkomen van een Chinese boer. Daarop dronk de jongen een beker met een verdelgingsmiddel. (A.P)
Beetje drastisch. Nu benadeelt de knul zijn ouders 2 keer.quote:
quote:Het is kwalijker in een fictieve zolderkamer te zitten dan in een reële.
Het moet gaan of over Wolffje gaan of over Mon.... Maar verder....?quote:
Dat is dezelfde tekst geschreven in het Grieks?quote:Op zondag 3 december 2006 18:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[..]
εις ταν πολις
Stelletje naabs
Sterker nog, de een zei het van de ander.quote:Op zondag 3 december 2006 19:34 schreef Apropos het volgende:
Dat is juist.
Ik denk dat je gewoon geluk hebt.quote:Op zondag 3 december 2006 19:39 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat M het zei.
Twee erwten op een plankje is weinig geluk.quote:Op zondag 3 december 2006 19:46 schreef Autodidact het volgende:
Geluk is een erwt.
Bracha.quote:Op zondag 3 december 2006 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Twee erwten op een plankje is weinig geluk.
Nee sukkel, je begrijpt er weer geen reet van.quote:Op zondag 3 december 2006 19:46 schreef MrX1982 het volgende:
Daar kan inderdaad geen twijfel over bestaan.
Gaat heen en ontdek Fok.
Nee ze spelen het hier nog wel eens na in lokale feria. Dan flikkeren ze een zwarte pop van de berg afquote:Op zondag 3 december 2006 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar denk niet dat er met de moren in Zuid spanje veel subtieler is omgesprongen dan met de christenen in Istanbul.
Zo'n toon sla je maar tegen je leerlingen aan.quote:Op zondag 3 december 2006 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee sukkel, je begrijpt er weer geen reet van.
Dat soort berichten kan ik dus niet tegen. Ik weet nu al dat ik vannacht wakker schiet en ga uitrekenen hoeveel je wel niet moet bellen om 16 pagina's te vullen, terwijl je hele lange gesprekken voert (heet telefoonsex een gesprek?).quote:Op zondag 3 december 2006 18:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
verhaal over chinese telefoonsex, telefoonrekening van 16 pagina's en gesprekken van vier uur
Rare vergelijking.quote:Op zondag 3 december 2006 18:17 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar denk niet dat er met de moren in Zuid spanje veel subtieler is omgesprongen dan met de christenen in Istanbul.
Het is in ieder geval geen dialoog.quote:Op zondag 3 december 2006 20:22 schreef multatuli het volgende:
(heet telefoonsex een gesprek?).
Uh, is Wilders van haardracht gewisseld? Ik heb hier geen Nederlandse tv dus dat kan ik helemaal gemist hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 20:16 schreef Apropos het volgende:
Die Verdonkverwijzing begrijp ik nog, maar wie zijn die ''mannen met witte pruiken''? De fractie-Wilders, gis ik, maar vanwaar die witte pruiken?
Hij heeft in ieder geval geen witte pruik. Ik hield het voor een verwijzing naar klassiek liberalisme, stroming waar hij niet toe behoort.quote:Op zondag 3 december 2006 20:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Uh, is Wilders van haardracht gewisseld? Ik heb hier geen Nederlandse tv dus dat kan ik helemaal gemist hebben.
quote:Op zondag 3 december 2006 20:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Rare vergelijking.
De Moren kwamen naar Spanje tijdens een invasie terwijl de christenen in Constantinopel zaten.
quote:Op zondag 3 december 2006 20:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo'n toon sla je maar tegen je leerlingen aan.
In Constantinopel wel, dat was een Christelijke stad par excellence.quote:Op zondag 3 december 2006 20:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Er zaten niet altijd Christenen in Constantinopel (Byzantium) en in feite is Spanje lagner islamitisch geweest dan christelijk.
Die invasie was ook 700 jaar voor die tijd en dat was weer een verovering op de visigoten ofzo die het weer op de romeinen veroverd hadden die het weer op de ooorspronkelijke hadden veroverd.quote:Op zondag 3 december 2006 20:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Rare vergelijking.
De Moren kwamen naar Spanje tijdens een invasie terwijl de christenen in Constantinopel zaten.
Als je het zo bekijkt.quote:Op zondag 3 december 2006 20:35 schreef Apropos het volgende:
[..]
In Constantinopel wel, dat was een Christelijke stad par excellence.
Welk artikel bedoel je en welke dag?quote:Op zondag 3 december 2006 20:38 schreef Godslasteraar het volgende:
zeg, heeft één van jullie dat artikel van die onderwijzer uit het NRC?
Net niet overgenomen maar er zitten wel mooie types tussenquote:Op zondag 3 december 2006 20:34 schreef multatuli het volgende:
Wilders een klassiek liberaal; och arme dat zal toch niemand denken hoop ik.
Als het geen pruik is, dan een ongeluk met waterstofperoxide, maar ik dacht dat het gelijk de das van Fortuyn een geuzenteken was dat zo'n hele fractie dan over zou nemen.
Hebbe hebbequote:Op zondag 3 december 2006 15:41 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Antikythera machientje. De Romeinse GPS
Fortuynisten?quote:Op zondag 3 december 2006 20:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net niet overgenomen maar er zitten wel mooie types tussen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een fortuynistische subsidieaanvechtster met als opleiding kunstacademie een dierenbeschermer uitLimburg en nog een fortuynist.
Het is raar omdat je een invasieleger van Moren vergelijkt met christenen die in hun eigen stad zaten. Wat dat betreft is er meer overeenkomst tussen Moren die Spanje veroveren en Ottomanen die Constantinopel veroveren.quote:Op zondag 3 december 2006 20:36 schreef du_ke het volgende:
Die invasie was ook 700 jaar voor die tijd en dat was weer een verovering op de visigoten ofzo die het weer op de romeinen veroverd hadden die het weer op de ooorspronkelijke hadden veroverd.
En waarom zo'n rare vergelijking? Beide zo halverwege de 15e eeuw en tussen moslims en christenen.
goeie vraag, ik geloof van zaterdag, en het was een leraar die volledig afgeknapt was. In ieder geval recent. Ik meen in het Onderwijs en Wetenschap katern.quote:Op zondag 3 december 2006 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Welk artikel bedoel je en welke dag?
Daar moet je wel op rekenenquote:Op zondag 3 december 2006 20:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Fortuynisten?
Oh, dan krijgen we dat geruzie weer.![]()
Je bent een Turk?quote:Op zondag 3 december 2006 20:41 schreef IHVK het volgende:
De paus was trouwens grappig.
- In de Blauwe moskee heeft hij richting Mekka gebeden.(maar dat is ook richting Jeruzalem dus
)
- Hij heeft met de Turkse vlag gezwaaid
- Hij begon vele toespraken in het Turks
- HIj zei (in het Turks): Ik hou van Turken
En dit is allemaal opgeblazen door de Turkse media dus hij zal wel veel harten gestolen hebben.
Paus![]()
Zelfs de Paus is dhimmitude!quote:Op zondag 3 december 2006 20:41 schreef IHVK het volgende:
De paus was trouwens grappig.
- In de Blauwe moskee heeft hij richting Mekka gebeden.(maar dat is ook richting Jeruzalem dus
)
- Hij heeft met de Turkse vlag gezwaaid
- Hij begon vele toespraken in het Turks
- HIj zei (in het Turks): Ik hou van Turken
En dit is allemaal opgeblazen door de Turkse media dus hij zal wel veel harten gestolen hebben.
Paus![]()
Is iets na 700 jaar nog bezetten?quote:Op zondag 3 december 2006 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is raar omdat je een invasieleger van Moren vergelijkt met christenen die in hun eigen stad zaten. Wat dat betreft is er meer overeenkomst tussen Moren die Spanje veroveren en Ottomanen die Constantinopel veroveren.
Ja, ik bedoelde dat Constantinopel gewoon een grandioze uitbreiding van Byzantium was.quote:Op zondag 3 december 2006 20:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt.![]()
Istanbul is dan altijd grotendeels islamitisch geweest.
Het gaat dus om de stad zelf, en die is in de geschiedenis door verschillende volkeren bewoond.
Vast vermakelijk. Hij had ook een eigen dierenprogramma op tv limburg ofzo geloof ikquote:Op zondag 3 december 2006 20:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dion Graus
Ik zou hem erg graag een keer zien en horen spreken.
Nope.quote:Op zondag 3 december 2006 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is raar omdat je een invasieleger van Moren vergelijkt met christenen die in hun eigen stad zaten. Wat dat betreft is er meer overeenkomst tussen Moren die Spanje veroveren en Ottomanen die Constantinopel veroveren.
Ik zie niks in de krant van zaterdag. iig niet in het O en W katern.quote:Op zondag 3 december 2006 20:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
goeie vraag, ik geloof van zaterdag, en het was een leraar die volledig afgeknapt was. In ieder geval recent. Ik meen in het Onderwijs en Wetenschap katern.
Die inmiddels liever hockeymeisjes had?quote:Op zondag 3 december 2006 20:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
goeie vraag, ik geloof van zaterdag, en het was een leraar die volledig afgeknapt was. In ieder geval recent. Ik meen in het Onderwijs en Wetenschap katern.
Hmm... als je even verder kijkt zie je dat het waarschijnlijk niet om een broodje aap gaat, al is niet iedereen het erover eens dat het bedrag zo hoog was door de vele telefoontjes naar sekslijnen.quote:Op zondag 3 december 2006 20:22 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dat soort berichten kan ik dus niet tegen. Ik weet nu al dat ik vannacht wakker schiet en ga uitrekenen hoeveel je wel niet moet bellen om 16 pagina's te vullen, terwijl je hele lange gesprekken voert (heet telefoonsex een gesprek?).
En dan kom ik erachter dat het meer is dan twee maanden non-stop bellen of zo en dan moet ik eerst chinees leren, het facturatiesysteem daar bestuderen en er dan achter komen dat het:
a) een broodje aap is
b) de Chinese KPN halfjaarlijks factureert en ik opnieuw kan beginnen.
Curiosity does not only kill the cat, maar ook al mijn productiviteit in het leven
Terug veroveren. In welk opzichte is dat toepasbaar op Constantinopel en de Ottomanen?quote:Op zondag 3 december 2006 20:44 schreef du_ke het volgende:
Is iets na 700 jaar nog bezetten?
Wie heeft ze in die walvis gestopt?quote:Op zondag 3 december 2006 20:47 schreef Apropos het volgende:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)elijke__hersencellen
'vo!quote:Op zondag 3 december 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
Ik heb net gegourmet met mijn familie en ik voelde mij gelukkig. Natuurlijk, die fles rode wijn hielp ook, maar behalve dat had ik een globaal gevoel van algemene gelukzaligheid. De reden om mijn zusje Joy Division te laten luisteren. Overduidelijk. Maar niet alleen dat. Er werd een encyclopedie gepakt, want mijn moeder wilde iets weten en dan ga ik erin kijken en dan zie ik alle informatie van maïskorrel tot nevenfunctie en op de een of andere manier voel ik mij dan goed. Meteen pak ik mijn boek over Griekse mythen en ik zie de hoofdstukken en ik begin te smullen wanneer ik de titels lees.
Ik denk dat de vergelijking nog steeds opgaat.quote:Op zondag 3 december 2006 20:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Terug veroveren. In welk opzichte is dat toepasbaar op Constantinopel en de Ottomanen?
Dat is de vraag niet. Degenen die steden als Granada en Cordoba veroverden hadden natuurlijk weinig of niets met de mensen te maken die 700 jaar daarvoor werden veroverd.quote:Op zondag 3 december 2006 20:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Terug veroveren. In welk opzichte is dat toepasbaar op Constantinopel en de Ottomanen?
De Christenen zaten 1123 jaar in Constantinopel. Dan zou je dat toch wel eigen stad mogen noemenquote:Op zondag 3 december 2006 20:45 schreef IHVK het volgende:
Nope.
"Eigen stad" is heel subjectief.
Toen de Spanjaarden Spanje "heroverden" zaten de Moren al 700 jaar daar.
Je kon het net zo goed Moors gebied noemen.
En de christenen zaten niet in hun "eigen" stad. Byzantium was niet altijd christelijk.
Is daar een grens voor dan?quote:Op zondag 3 december 2006 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Christenen zaten 1123 jaar in Constantinopel. Dan zou je dat toch wel eigen stad mogen noemen.
juist, iddquote:Op zondag 3 december 2006 20:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die inmiddels liever hockeymeisjes had?
Is er een reden waarom je in het midden van een encyclopedie leest?quote:Op zondag 3 december 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
en dan zie ik alle informatie van maïskorrel tot nevenfunctie
Welke?quote:Op zondag 3 december 2006 20:55 schreef kLowJow het volgende:
Wat is/was eigenlijk het hele punt van deze heilloze discussie?
Vreselijk verhaal, en ook bepaald niet het enige geval wat ik ken.quote:
Oh?quote:Op zondag 3 december 2006 20:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen dialoog.
Zeg dat niet te hard op de Balkan daar blijven dit soort sentimenten wat langer levenquote:Op zondag 3 december 2006 20:54 schreef IHVK het volgende:
En na 700 jaar ben je niet echt "nog heel erg boos" op die Moren die" jouw land" van je hadden afgepakt.
Geef s wat meer info, want op deze wijze kan ik niks vinden.quote:
Deze vraag is sturendquote:Op zondag 3 december 2006 20:55 schreef kLowJow het volgende:
Wat is/was eigenlijk het hele punt van deze heilloze discussie?
Je maakt me nieuwsgierig.quote:Op zondag 3 december 2006 20:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vreselijk verhaal, en ook bepaald niet het enige geval wat ik ken.
Ik heb al gezocht, maar ik kan het niet vinden. Jan Obbebeek, heet de beste man. Ik loop even naar beneden.quote:Op zondag 3 december 2006 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Geef s wat meer info, want op deze wijze kan ik niks vinden.
Coen, help s mee.![]()
Een encyclopedie kan meer delen hebbenquote:Op zondag 3 december 2006 20:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Is er een reden waarom je in het midden van een encyclopedie leest?
423 jaarquote:Op zondag 3 december 2006 20:53 schreef Apropos het volgende:
Dat is waar, maar wat is het verschil tussen 1123 en 700 jaar?
Of het geweld tegen christenen in Constantinopel meer/minder of even onrechtvaardig is als het geweld tegen de Moren in Spanje destijds.quote:Op zondag 3 december 2006 20:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die tussen jou en MrX, waar soms ook nog iemand anders tussen springt.
Iemand die het op een zwarte school niet meer uithield. Directe aanleiding was 12 september 2001, toen hij van z'n leerlingen mocht vernemen dat de Joden Amerika in brand hadden gestoken.quote:Op zondag 3 december 2006 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig.
Niet dat ik weet maar blijkbaar is het 700 jaarquote:
Nou dat weet ik zo net nog niet. Basken "strijden" ook al vrij lang voor hun bevrijding van Spanje.quote:700 en 1123 is gewoon allebei heel lang.
En na 700 jaar ben je niet echt "nog heel erg boos" op die Moren die" jouw land" van je hadden afgepakt.
Oh. Ligt eraan of je meer van je vader of je moeder houdt.quote:Op zondag 3 december 2006 21:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Of het geweld tegen christenen in Constantinopel meer/minder of even onrechtvaardig is als het geweld tegen de Moren in Spanje destijds.![]()
Ja "er ging het een en ander mis" zegt wel genoeg volgens mij.quote:Op zondag 3 december 2006 21:03 schreef Apropos het volgende:
Griekse Christenen waren niet de enige Christenen in Istanbul, hoor. Wat te denken van de Armeniers?
quote:Op zondag 3 december 2006 20:59 schreef Apropos het volgende:
Zaterdags Bijvoegsel, pagina 2.
Ja, ik vond dus dat het even onrechtvaardig was.quote:Op zondag 3 december 2006 21:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh. Ligt eraan of je meer van je vader of je moeder houdt.
Daar gaat het helemaal niet om. Ik ga me niet uitspreken over rechtvaardig of niet. Rijken komen op en gaan ten onder.quote:Op zondag 3 december 2006 21:02 schreef IHVK het volgende:
Of het geweld tegen christenen in Constantinopel meer/minder of even onrechtvaardig is als het geweld tegen de Moren in Spanje destijds.![]()
Ongelooflijk inderdaad. De domheid.quote:Op zondag 3 december 2006 21:06 schreef Apropos het volgende:
O ja, ook nog uit de NRC:
Grammaticales.
''Je moeder loopt op straat.''
''Wat praat je over me moeder?!''
Zeker. De Joden die voor de grote Europese migraties vanaf ca. 1880 in het huidige Israel woonden, zijn ook veelal afstammelingen van ''conversos'' die door de Osmanen zijn opgenomen. Een van de meest kosmopolitische en dynamische rijken van de moderne tijd.quote:Op zondag 3 december 2006 21:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar toch blijft het opvallend dat voor die eerste wereldoorlog, die christenen en moslims eeuwen hebben samengeleefd in het Ottomaanse rijk.
Het is niet zo dat alle christenen zijn gedood/weggestuurd bijvoorbeeld. Wat wel is gebeurd in Spanje met moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |