je woont nog thuis?quote:Op donderdag 30 november 2006 00:15 schreef Mustard_Man het volgende:
s'Ochtends en s'middags heb ik nooit ergens last van, maar op sommige avonden heb ik het gevoel alsof er gevoelens/emoties zijn die zich willen doordrukken. Ik kan niet uitleggen wat ik voel want ik ben niet zo bekend met dit fenomeen, emoties.
Soms denk ik dat het komt omdat ik geen doel heb in het leven, ik heb geen idee wat ik van het leven moet verwachten en heb verder ook geen enkele ambitie of motivatie.
Ook valt het me op dat ik erg veel drink, dit is erg lekker maar dat is waarschijnlijk niet de enige reden waarom ik dit doe. Ik voel me altijd stukken gelukkiger met alcohol in mijn bloed en kan helemaal stressen wanneer de alcohol langzaamaan mijn lichaam verlaat. Ik haat dat gevoel van nuchter worden, vandaar dat ik ook altijd stevig doordrink totdat ik ga slapen.
De enige andere hobbie die ik heb is series/films kijken, dit doe ik dan ook zeer veel. Het zou heel goed kunnen dat ik dit doe om van mijn eigen leven te ontsnappen. (Ik wil ook superpowers, verdomme!)
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd stukken minder drink, maar dit komt vooral door geldgebrek. (Ik ben werkschuw).
Weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Misschien zijn er lotgenoten die erop willen reageren?
jaquote:
heb ik al een levensdoel voor je:quote:
studentenvereniging lijkt me niks, ik heb al meer dan genoeg vrienden en ga er ook vaak leuke dingen mee doen.quote:Op donderdag 30 november 2006 08:00 schreef Baka_neko het volgende:
Ik heb nooit een drankprobleem gehad, dus daar kan ik je niet bij helpen, maar als je van nuchter worden ongelukkig wordt dan heb je wel een probleem denk ik zo.
Ik herken je gevoel verder wel. Ik ben een studie begonnen omdat ik die leuk vind, maar doe er geen moer aan. Stom. Heb geen idee wat ik later wil doen en "wat het doel is". Ik ben daar tijden heel depressief over geweest (en in plaats van drinken ging ik niet of juist veel eten) en ging verder inderdaad alleen maar in mn eigen wereld vertoeven. Resultaat: Nog ongelukkiger.
Als je op de bank zit en veel tv blijft kijken, dan zak je alleen maar verder weg in je eigen wereldje. Ga wat doen. Iets leuks. Wordt lid van een clubje, studentenvereniging en heb veel mensen om je heen. Of zoek een leuk baantje ook al ben je werkschuw: zoek dan iets dat je ligt. (Of wordt brugwachter: DE ideale uit je neus vreet baan kan ik je vertellen)
En vraag je af waarom je je soms zo leeg voelt. En dan niet de schuld bij anderen leggen, van DE WERELD IS KUT! Dat is maar net welke bril je op je hoofd hebt.
Verder kom ik net m'n nest uit gerolt en ben ik nog hardstikke duf. Dus als ik volslagen onzin blaat: Verschooning.
Succes iig
heb al meer dan genoeg vrienden. teamsport... meh. denk niet dat er teamsporten zijn die mij genoeg kunnen boeien.quote:Op donderdag 30 november 2006 08:12 schreef mstx het volgende:
Ga een teamsport beoefenen en zoek vrienden.
Ik spreek zo'n 3 avonden per week met vrienden af (in het weekend dus). zou genoeg moeten zijn toch? vooral omdat doordeweeks iedereen werkt en savonds te moe is.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:58 schreef Fawn het volgende:
Ga iets doen waarvan je ZEKER weet dat je je er achteraf nuttig door voelt. Toch misschien die sollicitatie, of iets aan je studie, of spreek af met iemand. Ook als je van te voren geen zin hebt. Achteraf voel je je dan toch meestal wel wat beter. Herken je gevoel, soms luken mijn eigen tips ook gewoon ook niet hoor!
ja weet ik ook niet, maar in mijn omgeving is iedereen altijd druk bezig met vanalles en hebben allemaal dromen etc etc.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:59 schreef Bep het volgende:
Waarom zou je een doel in het leven moeten hebben of ambities?![]()
Daar ben je wel achter. Het is omdat je geen doelen hebt. Je leeft wel in de strikte zin van het woord: je ademt, drinkt, eet, consumeert het leven en vegeteertquote:en zoals ik dus al zei, ik ging me afvragen waarom ik me dus soms zo "leeg" voel. maar ben er nog steeds niet achter wat er nou precies is
Idd.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:59 schreef Bep het volgende:
Waarom zou je een doel in het leven moeten hebben of ambities?![]()
Ik denk als dat je een doel hebt in je leven je je minder snel zal vervelen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Idd.
Doelen en ambities zijn overrated.
ik heb dit ook, alleen met pieken en dalen.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:15 schreef Mustard_Man het volgende:
s'Ochtends en s'middags heb ik nooit ergens last van, maar op sommige avonden heb ik het gevoel alsof er gevoelens/emoties zijn die zich willen doordrukken. Ik kan niet uitleggen wat ik voel want ik ben niet zo bekend met dit fenomeen, emoties.
Soms denk ik dat het komt omdat ik geen doel heb in het leven, ik heb geen idee wat ik van het leven moet verwachten en heb verder ook geen enkele ambitie of motivatie.
Ook valt het me op dat ik erg veel drink, dit is erg lekker maar dat is waarschijnlijk niet de enige reden waarom ik dit doe. Ik voel me altijd stukken gelukkiger met alcohol in mijn bloed en kan helemaal stressen wanneer de alcohol langzaamaan mijn lichaam verlaat. Ik haat dat gevoel van nuchter worden, vandaar dat ik ook altijd stevig doordrink totdat ik ga slapen.
De enige andere hobbie die ik heb is series/films kijken, dit doe ik dan ook zeer veel. Het zou heel goed kunnen dat ik dit doe om van mijn eigen leven te ontsnappen. (Ik wil ook superpowers, verdomme!)
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd stukken minder drink, maar dit komt vooral door geldgebrek. (Ik ben werkschuw).
Weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Misschien zijn er lotgenoten die erop willen reageren?
Mee eensch, gewoon een uitkering aanvragenquote:Op donderdag 30 november 2006 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Idd.
Doelen en ambities zijn overrated.
's Ochtends ben je meestal net wakker en heb je genoeg te doen. 's Middags ben je nog bezig met van alles en nog wat en probeer je jouw dag invulling te geven. 's Avonds heb je vaak tijd te over. Daarin ga je dan toch zitten nadenken en zitten kijken. Alle kleine dingetjes beginnen dan een beetje te knagen aan je. Vragen of het nog zin heeft, waarom je eigenlijk naar college gaat, waarom je niet in bed blijft liggen, waarom je nu alleen zit, waar het leven sowieso alleen al om draait. Dat gevoel.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:15 schreef Mustard_Man het volgende:
Probeer eens op een rijtje te zetten wat je later wilt. Probeer eens een interessetest te doen. Is jouw studie de juiste? Kan deze jou nog motiveren? Wat zijn jouw perspectieven hiermee?quote:Soms denk ik dat het komt omdat ik geen doel heb in het leven, ik heb geen idee wat ik van het leven moet verwachten en heb verder ook geen enkele ambitie of motivatie.
In principe verdoof je hiermee alleen de pijn, die toch hetzelfde blijft. Als je nakatert komt de klap weer. Drank is een tijdelijke oplossing, probeer op de lange termijn te denken.quote:Ook valt het me op dat ik erg veel drink, dit is erg lekker maar dat is waarschijnlijk niet de enige reden waarom ik dit doe. Ik voel me altijd stukken gelukkiger met alcohol in mijn bloed en kan helemaal stressen wanneer de alcohol langzaamaan mijn lichaam verlaat. Ik haat dat gevoel van nuchter worden, vandaar dat ik ook altijd stevig doordrink totdat ik ga slapen.
zie mijn eerdere stukje over films en emoties uitenquote:De enige andere hobbie die ik heb is series/films kijken, dit doe ik dan ook zeer veel. Het zou heel goed kunnen dat ik dit doe om van mijn eigen leven te ontsnappen. (Ik wil ook superpowers, verdomme!)
Goed dat je minder drinkt! Probeer in ieder geval een klein baantje te nemen, dat is goed voor je cv, je bankrekening en het houdt ritme in je dagen.quote:Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd stukken minder drink, maar dit komt vooral door geldgebrek. (Ik ben werkschuw).
Ik hoop dat dit geholpen heeft.quote:Weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Misschien zijn er lotgenoten die erop willen reageren?
het ging bij mij zo ver dat ik alco rehab nodig had, zwaar kudtquote:Op zaterdag 2 december 2006 13:01 schreef Urquhart het volgende:
Ik herken het verhaal van de TS ook wel een beetje, heb ik paar jaar terug ook last van gehad.
Zit wat in. Ik teken als een gehandicapte kleuter dus dat zal ik niet zo snel gaan doen. Maar iig bedankt voor de tips.quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:47 schreef Giraffe het volgende:
[..]
's Ochtends ben je meestal net wakker en heb je genoeg te doen. 's Middags ben je nog bezig met van alles en nog wat en probeer je jouw dag invulling te geven. 's Avonds heb je vaak tijd te over. Daarin ga je dan toch zitten nadenken en zitten kijken. Alle kleine dingetjes beginnen dan een beetje te knagen aan je. Vragen of het nog zin heeft, waarom je eigenlijk naar college gaat, waarom je niet in bed blijft liggen, waarom je nu alleen zit, waar het leven sowieso alleen al om draait. Dat gevoel.
Je bent niet de enige die zulke gevoelens heeft. Een mogelijke oplossing is om iets tevinden waarmee je die emoties kunt uiten, waar je nog niet zo bekend mee bent. Muziek(luisteren) en films(kijken) zijn daar een aantal vrij passieve voorbeelden van. Probeer ook eens te gaan tekenen, schrijven of muziek maken. Tussen die categoriën in kan je eventueel nog games plaatsen, waarin veel mensen hun uitlaatklep vinden.
Ik heb al miljard keer zulke tests gedaan vorig jaar. Zelfs een professionele bij een psycholoog. Er komt altijd hetzelfde uit, in de filmindustrie of in het leger/politie. Mijn opleiding is Integrale Veiligheidkunde en dat ligt vooral bij de politie-kant. Maar of ik nou écht bij de politie wil werken? Ik ben er niet al te enthiousiast over, maarja kmoet toch wat. Ik ga niet wéér een jaar niks doen.quote:[..]
Probeer eens op een rijtje te zetten wat je later wilt. Probeer eens een interessetest te doen. Is jouw studie de juiste? Kan deze jou nog motiveren? Wat zijn jouw perspectieven hiermee?
Jep, Ik kan me tegenwoordig wel inhouden.quote:[..]
In principe verdoof je hiermee alleen de pijn, die toch hetzelfde blijft. Als je nakatert komt de klap weer. Drank is een tijdelijke oplossing, probeer op de lange termijn te denken.
Ja ben ik ook van plan, maar werk zoeken komt er bij mij nooit van. En op het moment dat ik ga zoeken dan is alles te min voor me en betaald alles te weinig.quote:Goed dat je minder drinkt! Probeer in ieder geval een klein baantje te nemen, dat is goed voor je cv, je bankrekening en het houdt ritme in je dagen.
Altijd interessant wat anderen erover te zeggen hebbenquote:Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Dit is ook zo: iedereen rent je voorbij in het leven. Het is zo gemakkelijk: mensen die al vroeg met baantjes beginnen worden sneller aangenomen, die hebben meer geld, die kunnen meer leuke dingen doen en zien meer om zich heen, waardoor hun "levensdoelen" in aantal toenemen. Als ik jou was zou ik van mijn luie reet af proberen te komen, maar ik ben bang dat je daar toch niet toe in staat bent. Heb je geen ferme ouders die je op straat kunnen zetten?quote:Op donderdag 30 november 2006 10:37 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
*knip*
ik denk dat ik daarom soms savonds het gevoel krijg alsof iedereen mij voorbij rent in het leven en ik achterblijf als luie pauper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |