Deze dus. Zo snel mogelijk Rita dumpen, voordat ze nog meer schade aan de VVD toeberokkent.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:38 schreef Plato1980 het volgende:
9. Adviseer de fractie om Verdonk uit de partij te zetten, die ene zetel mag ze meenemen.
quote:
Doe wat ik zeg, want anders ben ik weg.quote:Verdonk wil andere koers partij
Uitgegeven: 28 november 2006 18:02
Laatst gewijzigd: 28 november 2006 18:46
DEN HAAG - Rita Verdonk blijft loyaal aan VVD-leider Mark Rutte. Ze heeft wel de ambitie partijleider te worden, maar zal die positie nu niet opeisen. Wel stelt ze voor dat het hoofdbestuur van de VVD een commissie instelt die zich buigt over de situatie die na de Tweede Kamerverkiezingen is ontstaan. Verdonk heeft daarbij 620.000 stemmen gehaald, 60.000 meer dan Rutte.
In de commissie zouden VVD-prominenten Wiegel en Bolkestein moeten plaatsnemen. Volgens Verdonk zullen zij moeten onderzoeken wat er met de koers van de VVD moet gebeuren na het ontstaan van deze 'unieke situatie'.
Verdonk begon de persconferentie met de woorden "de kiezer heeft gesproken". De tweede kandidaat op de VVD-lijst haalde ruim 60.000 stemmen meer dan lijsttrekker Mark Rutte. Verdonk zegt erg trots te zijn op deze overwinning. "Ik zie het als een steun voor het beleid dat ik drie jaar heb gevoerd".
Het VVD-kopstuk benadrukte dat zij loyaal blijft tegenover haar fractie en partijleider Rutte. "Mijn ambitie om partijleider te worden is nu niet te realiseren, maar de meerderheid van de stemmers heeft gekozen voor de koers-Verdonk. Dat maakt mijn positie bijna onmogelijk. Ik wil graag bij de VVD blijven, maar ik wil ook verantwoordelijkheid nemen voor verkiezingsuitslag".
Wiegel
Hans Wiegel vindt dat het hoofdbestuur van de VVD nu aan zet is. Dat moet bepalen of er een commissie komt die zich buigt over het partijleiderschap en de toekomstige koers van de VVD, zoals Verdonk voorstelde. Dat zei Wiegel dinsdagmiddag voor radio l. Hij is bereid zitting te nemen in een commissie.
Wiegel maakte duidelijk dat het hoofdbestuur van de partij problemen over zich afroept als het de instelling van een dergelijke commissie afwijst. "Ik wil niet zeggen dat dan de rapen gaar zijn, maar het hoofdbestuur komt dan wel in een moeilijke positie terecht."
Bron: Nu.nl
Nee. Die hebben dat niet gedaan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:55 schreef damian5700 het volgende:
Punt 6 trouwens ook. Kamp, Zalm en Hoogervorst hebben ook zelfstandig hun campagne gevoerd.
Niet doenquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:55 schreef Sidekick het volgende:
Niet echt een eigen topic waard, dit past goed in Verdonk meeste voorkeurstemmen #3
even laten mergen
Haar partij? Hoelang is dat al zo?quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een ophol geslagen snol, gaat ze haar eigen partij nog ff verder de put in helpen![]()
Het is het belangrijkste punt juist.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:54 schreef damian5700 het volgende:
Punt drie gaat nergens over. Jouw norm is niet de algemene norm. Dat bleekook uit peilingen van voor de verkiezingen waarin naar voren kwam, dat Verdonk als lijsttrekker meer stemmen zou vergaren dan met Mark Rutte.
Ja, dat hebben ze wel gedaan.quote:
Die willen ook nooit een elfstedentochtquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:57 schreef teamlead het volgende:
Maar begreep ik nu goed dat alle 40 rayonhoofden Rita niet willen?
Zalm, Hoogervorst en Kamp in ieder geval. Dan moet je nog missen die die andere 37 zijn. Ongetwijfeld nog leden als Ton Elias en Bibi de Vries.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:57 schreef teamlead het volgende:
Maar begreep ik nu goed dat alle 40 rayonhoofden Rita niet willen?
Nee hoor. Die hebben campagne voor de VVD gevoerd en niet voor zichzelf. Verdonk heeft een campagne: stem op nummer 2 gevoerd, en dat is uniek.quote:
lijkt me dan het voltallige hoofdbestuur en de regiovoorzitters (vrij machtige club binnen de VVD)quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:58 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zalm, Hoogervorst en Kamp in ieder geval. Dan moet je nog missen die die andere 37 zijn. Ongetwijfeld nog leden als Ton Elias en Bibi de Vries.
Daar had ze het niet over. Het gaat over de partijbaronnen, de voorzitters in de regio. Maar daar klopt geen hout van, die zijn net zo verdeeld onderling.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:58 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zalm, Hoogervorst en Kamp in ieder geval. Dan moet je nog missen die die andere 37 zijn. Ongetwijfeld nog leden als Ton Elias en Bibi de Vries.
En omgekeerd, heft elkaar wel zo'n beetje op.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:35 schreef SCH het volgende:
4. Besef dat er heel veel mensen die nu wel VVD stemden, niet meer VVD zullen stemmen als Mevrouw Verdonk de leiding neemt.
En de weg zomaar vrijmaken voor Verdonk?quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:55 schreef SCH het volgende:
Rutte zal wel aftreden deze week, die heeft geen zin in deze LPF-toestanden.
Daarom!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
En omgekeerd, heft elkaar wel zo'n beetje op.
Kan hem dat verder schelen. Gewoon weer een goede baan in het bedrijfsleven in plaats van in die knettergekke machtwellustige wereld van de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En de weg zomaar vrijmaken voor Verdonk?
http://forum.fok.nl/topic/946945quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor. Die hebben campagne voor de VVD gevoerd en niet voor zichzelf. Verdonk heeft een campagne: stem op nummer 2 gevoerd, en dat is uniek.
Met dat soort vrienden heb je geen vijanden meer nodigquote:Op dinsdag 28 november 2006 18:55 schreef Plato1980 het volgende:
En het mooiste is dat ze beweert loyaal aan de VVD te zijn.![]()
Die heeft geen campagne gevoerd met stem op nummer 5 hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Turkse D66 politica verkozen via voorkeurstemmen
Nee, stem op nummer zes.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Die heeft geen campagne gevoerd met stem op nummer 5 hoor
Ook niet. Je snapt het geloof ik niet helemaal. Stem VVD - stem nummer 2, zei Rita. Heb je Kamp of de andere VVD-ers iets soortgelijks horen doen. Bronnen graag.quote:
Ik zeg alleen, dat dit niet uniek is zoals jij beweert.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook niet. Je snapt het geloof ik niet helemaal. Stem VVD - stem nummer 2, zei Rita. Heb je Kamp of de andere VVD-ers iets soortgelijks horen doen. Bronnen graag.
Dat gebeurt niet. Erica Terpstra kreeg ook heel veel voorkeursstemmen, maar niet op een persoonlijke campagne maar op een partijcampagne.
Niet op de wijze zoals Verdonk dat gedaan heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen, dat dit niet uniek is zoals jij beweert.
Aspirant-Kamerleden die wat laag op de lijst staan bijvoorbeeld gaan vaker op campagne met de boodschap 'stem op onze partij, stem op mij'.
Niets unieks aan.
De uitslag daarentegen wel.
Ik zei dat het een voor een nummer 2 uniek is, en dat is het .quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen, dat dit niet uniek is zoals jij beweert.
Aspirant-Kamerleden die wat laag op de lijst staan bijvoorbeeld gaan vaker op campagne met de boodschap 'stem op onze partij, stem op mij'.
Niets unieks aan.
De uitslag daarentegen wel.
Nee hoor, dan had ze wel iets anders gezegd. Ze zat er nu omheen te draaien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:12 schreef Kanjer het volgende:
Ik snap de meesten hier niet, ze is 1 van de weinige die ( om P. Fortuin even aan te halen ) zegt wat ze denkt en doet wat ze zegt.
Ik denk dat Rutte haar meer een moordwijf vindt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:12 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind het een wereldwijf.
Erg marginale vaststelling, maar allèz in dat opzicht kan ik je geen ongelijk geven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zei dat het een voor een nummer 2 uniek is, en dat is het .
De beste oplossing voor de VVD is dus om advies te vragen bij Poetinquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Verdonk is de vvd om zeep aan het helpen....
Maar het dilemma is duidelijk. Verdonk kan ook over 4 jaar (of eerder) samen gaat met Wilders of dergelijke waarna de VVD een nog groter probleem heeft. Of stel je voor dat Verdonk de zetel gaat gebruiken om Pastors stem te verkondigen in de Kamer
Het kan verkeren in de politiek, daarom is dit het ideale moment om Verdonk er uit te kicken. Goede kans dat ze over vier jaar vergeten is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Verdonk is de vvd om zeep aan het helpen....
Maar het dilemma is duidelijk. Verdonk kan ook over 4 jaar (of eerder) samen gaat met Wilders of dergelijke waarna de VVD een nog groter probleem heeft. Of stel je voor dat Verdonk de zetel gaat gebruiken om Pastors stem te verkondigen in de Kamer
Dat denk ik ook wel, maar wees nou eerlik, het is toch een kneus ook , die Rutte met een uitstraling van een pak half geslagen slagroom.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte haar meer een moordwijf vindt.![]()
Dat kun je vinden, maar hij is wel verkozen tot leider van de VvD. Bovendien is hij als staatssecretaris aanzienlijk minder in de problemen geraakt dan Verdonk als minister.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar wees nou eerlik, het is toch een kneus ook , die Rutte met een uitstraling van een pak half geslagen slagroom.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik zou graag mee willen luisteren bij het besloten fractie-overleg zometeen.
so true.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar wees nou eerlik, het is toch een kneus ook , die Rutte met een uitstraling van een pak half geslagen slagroom.
Of, gezien het huidige klimaat in NL en in de wereld, sluit ze zich aan bij Wilders, en zijn ze over 4 jaar de grootste.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het kan verkeren in de politiek, daarom is dit het ideale moment om Verdonk er uit te kicken. Goede kans dat ze over vier jaar vergeten is.
Het is vooral een onbeschoft wijf dat zegt wat ze denkt, nu denkt ze vooral: ik ik ik ik ik ik ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:12 schreef Kanjer het volgende:
ze is 1 van de weinige die ( om P. Fortuin even aan te halen ) zegt wat ze denkt en doet wat ze zegt.
Ik vind het een wereldwijf,
Dat de leden Rutte naar voren schuiven zegt natuurlijk niet alles over het stemgedrag van de VVD-kiezers.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, maar hij is wel verkozen tot leider van de VvD. Bovendien is hij als staatssecretaris aanzienlijk minder in de problemen geraakt dan Verdonk als minister.
Verdonk heeft 1 uitgesproken medestander in de fractie: Charlie Aptroot, en verder niks.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik zou graag mee willen luisteren bij het besloten fractie-overleg zometeen.
Dat is maar zeer de vraag, je kunt bovendien absoluut niet nu al de volgende verkiezingsuitslag voorspellen. Verdonk moet daarom heel erg oppassen dat ze haar hand niet overspeelt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Of, gezien het huidige klimaat in NL en in de wereld, sluit ze zich aan bij Wilders, en zijn ze over 4 jaar de grootste.
Correctie, hij is meer de hand boven het hoofd gehouden door de linkse kliek, waar ze bij Verdonk an alles uit de kast haalden om haar maar af te branden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, maar hij is wel verkozen tot leider van de VvD. Bovendien is hij als staatssecretaris aanzienlijk minder in de problemen geraakt dan Verdonk als minister.
Wat hebben zwarte scholen met deze asielzoekers te makenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef digispeed het volgende:
ja dat zijn de linkse rakkers, blijven rita maar voor rotte vis uitmaken. en het ergste is dat die linkse teeringlijers alles aangrijpen (nieuwe samenstelling) om een generaal pardon er doorheen te forceren. hoe bedoel je een trap na, zit ze 3 jaar alles op alles te zetten om al die mensen buiten te houden en niet gelijk naar binnen te loodsen, en de kamer is nog niet be-edigd of er is gelijk al een motie voor een generaal pardon. god wat haat ik die linkse neten, maar o wee als ze zelf naast buitenlanders moeten gaan wonen of hun kinderen naar zwarte scholen moeten sturen dan hoor je ze niet. hoe bedoel je (a)sociaal.
Als ze zich vandaag bij Wilders aansluit dan hebben ze volgende week al ruzie in de toko en zijn ze over 4 jaar helemaal van de kaart geveegdquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:19 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Of, gezien het huidige klimaat in NL en in de wereld, sluit ze zich aan bij Wilders, en zijn ze over 4 jaar de grootste.
En dat mag jij vinden, dat is het leuke in NL.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het is vooral een onbeschoft wijf dat zegt wat ze denkt, nu denkt ze vooral: ik ik ik ik ik ik ik.
echt een wereldwijf hoor..!![]()
![]()
Een kamermeerderheid is voor een generaal-pardon.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef digispeed het volgende:
ja dat zijn de linkse rakkers, blijven rita maar voor rotte vis uitmaken. en het ergste is dat die linkse teeringlijers alles aangrijpen (nieuwe samenstelling) om een generaal pardon er doorheen te forceren. hoe bedoel je een trap na,
Ze hebben het nieuwsbericht inderdaad, zoals je in het vorige topic al zei, aangepast. Verder heb je het beter samengevat dan nu.nl in eerste instantie.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Doe wat ik zeg, want anders ben ik weg.
Inderdaad , dat kan ik niet voorspellen, maar ppssssttttt, jij ook niet dus dat moeen we dan maar afwachten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is maar zeer de vraag, je kunt bovendien absoluut niet nu al de volgende verkiezingsuitslag voorspellen. Verdonk moet daarom heel erg oppassen dat ze haar hand niet overspeelt.
het is een voorbeeld van hoe de meeste linkse mensen zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat hebben zwarte scholen met deze asielzoekers te maken
Maar wat heeft links met dit hele LPF probleem van de VVD te maken?
De VVD kan haar wel degelijk uit de fractie zetten en per direct een eind aan haar ministerschap maken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Inderdaad , dat kan ik niet voorspellen, maar ppssssttttt, jij ook niet dus dat moeen we dan maar afwachten.
Wat betreft dat hand overspelen, met zoveel publieke steun krijg je haar echt niet weg hoor.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:21 schreef Rens_Wilders het volgende:
Leuk artikel in HP/De Tijd deze week overita
Nee, inderdaad daar heb je gelijk in, zijn 2 grote ego's, denk ook niet dat dat het gaat worden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze zich vandaag bij Wilders aansluit dan hebben ze volgende week al ruzie in de toko en zijn ze over 4 jaar helemaal van de kaart geveegd![]()
Of denk je echt dat die twee mediageile egotrippers het ook maar een paar dagen met elkaar uit gaan houden?
Dat vind jij, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat moet vinden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:25 schreef digispeed het volgende:
als er een minster goed haar werk heeft gedaan is het rita wel.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:25 schreef sigme het volgende:
Ze is loyaal..
Op het moment van haar 'persconferentie' hield de VVD-fractie de afscheidsborrel voor de verlatende fractieleden..
ik denk dat ze dat niet snel zullen doen, de vvd graaft dan haar eigen graf. ze hadden nooitquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De VVD kan haar wel degelijk uit de fractie zetten en per direct een eind aan haar ministerschap maken.
nee ok, maar ik hoor nou nooit eens wat over het slechte beleid van de andere minsters, daar is ook een hoop geblunderd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind jij, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat moet vinden.
Ik denk dat de VVD eerder haar eigen graf graaft door Rita haar gang te laten gaan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:27 schreef digispeed het volgende:
[..]
ik denk dat ze dat niet snel zullen doen, de vvd graaft dan haar eigen graf.
Ik kan niet in haar hoofd kijken, maar ik heb het al eerder geformuleerd dat voor een groter VVD het signaal van de VVD-kiezer niet moet miskent moet worden in de uiteindelijke boodschap die de partij uitdraagt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze hebben het nieuwsbericht inderdaad, zoals je in het vorige topic al zei, aangepast. Verder heb je het beter samengevat dan nu.nl in eerste instantie.Ik vraag me af waar Verdonk op uit is. Wil ze alsnog lijsttrekker worden, dan komt ze met deze persconferentie en met haar 'ik ben loyaal aan Rutte' niet echt geloofwaardig over. Ik zie hier een hoop VVD stemmers, ook Verdonk stemmers, hun afkeuren kenbaar maken, dus niet zo'n goede zet. Wil ze alsnog voor zichzelf beginnen, waarom stapt ze dan niet op? En ook in dat geval, wat denkt ze te winnen met deze actie?
Tuurlijk kan dat, ik bedoelde ook niet perse wat er nu kan gebeuren, de VVD kan haar wegsturen, prima, maar verdwijnen zal ze nooit en komt altijd in een of andere vorm terug, populair is ze al.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De VVD kan haar wel degelijk uit de fractie zetten en per direct een eind aan haar ministerschap maken.
En dat kan dus veranderen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:29 schreef Kanjer het volgende:
populair is ze al.
Aan de andere kant geef je haar daarmee wel een eigen politiek platform; bovendien heeft ze waarschijnlijk genoeg tijd om medestanders - ook binnen de VVD - te verzamelen, en zal ze bij volgende verkiezingfen wellicht over een al redelijk gestaalde partij kunnen buigen. Het kan evengoed op een mislukking uitlopen, maar uiteindelijk bleek Wilders - waarvan Rutte nog verkondigde dat hij 'plezierig klein zou worden gehouden' - ook een redelijk succes te kunnen boeken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het kan verkeren in de politiek, daarom is dit het ideale moment om Verdonk er uit te kicken. Goede kans dat ze over vier jaar vergeten is.
Het aantal stemmen op beiden verschilt natuurlijk ook weer niet enorm veel. Rutte heeft ook een dikke 500.000 stemmers en da's ook een signaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan niet in haar hoofd kijken, maar ik heb het al eerder geformuleerd dat voor een groter VVD het signaal van de VVD-kiezer niet moet miskent moet worden in de uiteindelijke boodschap die de partij uitdraagt.
Op dit moment, met de verkiezingsuitslag als achtergrond, blijkt dat alhoewel Rutte inhoudelijk beter is dan Verdonk, zijn boodschap niet goed overkomt bij de potentiële kiezer. Aan de andere kant spreekt de boodschap van Verdonk bij de meerderheid van de VVD-kiezer wel aan.
De suggestie is nu om met deze uitkomst vooral iets te doen, binnen de VVD.
Het zou kunnen, maar anderzijds zijn Pastors en Nawijn volkomen mislukt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant geef je haar daarmee wel een eigen politiek platform; bovendien heeft ze waarschijnlijk genoeg tijd om medestanders - ook binnen de VVD - te verzamelen, en zal ze bij volgende verkiezingfen wellicht over een al redelijk gestaalde partij kunnen buigen. Het kan evengoed op een mislukking uitlopen, maar uiteindelijk bleek Wilders - waarvan Rutte nog verkondigde dat hij 'plezierig klein zou worden gehouden' - ook een redelijk succes te kunnen boeken.
Het was de suggestie van Verdonk en het moet nog blijken of het bestuur daar iets mee gaat doen, maar verder ben ik het met de analyse eens.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:25 schreef Reya het volgende:
Overigens is een commissie natuurlijk het geeikte politieke middel om beslissingen een zekere vorm van legitimiteit te geven. Dat is in ieder geval wel een slimme zet van de VVD; de vraag blijft echter welke overwegingen mee gaan spelen in de te nemen beslissing en in hoeverre deze zonder slag of stoot intern (en extern) zal worden geaccepteerd.
Dat weet je toch nog helemaal niet. Wat voor status die commissie krijgt?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het was de suggestie van Verdonk en het moet nog blijken of het bestuur daar iets mee gaat doen, maar verder ben ik het met de analyse eens.
Wanneer zo'n commissie wordt ingesteld en zullen de uitkomsten daarvan aan de leden, via het bestuur, worden voorgedragen.
Uiteindelijk zullen de leden daarover stemmen.
Of jij het wel of niet enorm veel vindt is irrelevant. Het gaat om deze unieke situatie in het licht van het zetelverlies van de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Het aantal stemmen op beiden verschilt natuurlijk ook weer niet enorm veel. Rutte heeft ook een dikke 500.000 stemmers en da's ook een signaal.
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:21 schreef Rens_Wilders het volgende:
Leuk artikel in HP/De Tijd deze week overita
Ja, dat blijft op deze manier door zeuren iddquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:28 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat de VVD eerder haar eigen graf graaft door Rita haar gang te laten gaan.
Niemand weet überhaupt of een commissie wordt benoemd, inderdaad.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weet je toch nog helemaal niet. Wat voor status die commissie krijgt?
Ik zeg niet dat ik dat vind, ik zeg dat het zo is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of jij het wel of niet enorm veel vindt is irrelevant. Het gaat om deze unieke situatie in het licht van het zetelverlies van de VVD.
Die commissie zal er wel komen maar veel hangt van de opdracht en de status af. Is hun advies bindend bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niemand weet überhaupt of een commissie wordt benoemd, inderdaad.
Een zetel verlies die ze niet gehad hadden als Verdonk op 1 had gestaan.....quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of jij het wel of niet enorm veel vindt is irrelevant. Het gaat om deze unieke situatie in het licht van het zetelverlies van de VVD.
Ze moeten in ieder geval een keuze maken: of ze zetten Verdonk er uit, of ze maken haar partijleider. Ik denk niet dat het laatste verstandig zou zijn, maar het is in ieder geval een keuze.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, dat blijft op deze manier door zeuren idd
Misschien moeten ze eens onderzoeken hoeveel van die stemmers ook willen dat ze partijleider wordt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ze moeten in ieder geval een keuze maken: of ze zetten Verdonk er uit, of ze maken haar partijleider. Ik denk niet dat het laatste verstandig zou zijn, maar het is in ieder geval een keuze.
Of jij zegt, dat het niet zo enorm veel is is irrelevant. Het gaat om het unieke van de uitslag in het licht van de verkiezingsnederlaag van de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat vind, ik zeg dat het zo is.
En het is ook uniek dat iemand op een dergelijke manier campagne voor zichzelf voert en dan vervolgens daar enorme conclusies aan verbindt. Krankzinniger kan het bijna niet.
Dat weet je niet zeker.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een zetel verlies die ze niet gehad hadden als Verdonk op 1 had gestaan.....
Niet helemaal, hoeveel mensen stemmen niet automatisch op de nr 1 van hun partij? Verder laat de VVD maar eens flink op hun bek gaan. Op deze manier zit er helemaal geen duidelijke lijn in de partij.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Het aantal stemmen op beiden verschilt natuurlijk ook weer niet enorm veel. Rutte heeft ook een dikke 500.000 stemmers en da's ook een signaal.
Ik zou met vrijwel volledige zekerheid durven zeggen dat het advies niet bindend zal zijn, maar de kans is natuurlijk wel groot dat het (deels) nagevolgd gaat worden. Meestal plaveien comissies de weg om de uiteindelijke beslissing tevereenvoudigenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Die commissie zal er wel komen maar veel hangt van de opdracht en de status af. Is hun advies bindend bijvoorbeeld?
Je snapt het weer niet. Het is heel relevant. Verdonk zegt dat die 600.000 kiezers op haar serieus genomen moeten worden, die dikke 500.000 kiezers op Rutte moeten ook serieus genomen worden. Het is beide een groot aantal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
of jij zegt, dat het niet zo enorm veel is is irrelevant. Het gaat om het unieke van de uitslag in het licht van de verkiezingsnederlaag van de VVD.
En daarnaast moeten ze onderzoeken hoeveel mensen vanwege haar juist niet op de VVD gestemd hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens onderzoeken hoeveel van die stemmers ook willen dat ze partijleider wordt.
Rutte is bi toch?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik word een beetje moe van die homo.![]()
In Een Vandaag:quote:
Echter met dit soort streken jaagt ze alle mogelijke aanhangers met meer dan 6 hersencellen hard weg.quote:
Pauw en Witteman is veel leuker!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:40 schreef venomsnake het volgende:
Op dit soort dagen mis ik het programma B&W (barend en witteman) nog het meest..![]()
Nee, we zullen nooit weten hoe iets loopt totdat het gelopen is, zullen we dan maar ophouden met discussieren?quote:
Ik zeg alleen dat de rol van de VVD-leden op partijcongressen vrij groot is wat betreft cruciale zaken zoals de politieke koers.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Die commissie zal er wel komen maar veel hangt van de opdracht en de status af. Is hun advies bindend bijvoorbeeld?
En die hebben nou juist voor Rutte gekozen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de rol van de VVD-leden op partijcongressen vrij groot is wat betreft cruciale zaken zoals de politieke koers.
Er zijn heel veel mensen die niet VVD hebben gestemd, vanwege de koers van Verdonk. Dat zijn dus stemmen die o.a. bij Rutte verloren zijn gegaan, want mensen die wèl op de VVD stemmen vanwege Verdonk, stemmen dus op haar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een zetel verlies die ze niet gehad hadden als Verdonk op 1 had gestaan.....
Het is geen dooddoener, want het valt maar zeer te bezien of de VVD met Verdonk aan het roer niet verloren zou hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, we zullen nooit weten hoe iets loopt totdat het gelopen is, zullen we dan maar ophouden met discussieren?
Met dit soort dood doeners komen we nooit ergens.
En als we het niet meer kunnen winnen gaan we het maar op de hersencellen van de kiezer gooien, zo flauw en goedkoop...quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter met dit soort streken jaagt ze alle mogelijke aanhangers met meer dan 6 hersencellen hard weg.
Dat is jouw mening, vooral. Het gaat in elk geval om één Kamerzetel. Is niet veel zeg jij, maar volgens mij een duidelijk signaal waarmee de VVD aan de slag moet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt het weer niet. Het is heel relevant. Verdonk zegt dat die 600.000 kiezers op haar serieus genomen moeten worden, die dikke 500.000 kiezers op Rutte moeten ook serieus genomen worden. Het is beide een groot aantal.
Heeft de Hond dat ook gepeild?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die niet VVD hebben gestemd, vanwege de koers van Verdonk. Dat zijn dus stemmen die o.a. bij Rutte verloren zijn gegaan, want mensen die wèl op de VVD stemmen vanwege Verdonk, stemmen dus op haar.
Het is niet zo moeilijk...
V.
(politiek correct modus aan )quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener, want het valt maar zeer te bezien of de VVD met Verdonk aan het roer niet verloren zou hebben.
Hoeveel mensen stemmen niet automatisch op de nr 1 van hun partij?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
En die hebben nou juist voor Rutte gekozen.
Het zijn nou eenmaal niet de mensen met een erg reëel wereldbeeld die op Verdonk stemmen. Is niet erg hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En als we het niet meer kunnen winnen gaan we het maar op de hersencellen van de kiezer gooien, zo flauw en goedkoop...![]()
Bij de VVD is je wel duidelijk gemaakt dat er een trojka was en dat je op 1 van die 3 moest stemmen. Meestal is er ook maar 1 lijsttrekker natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:46 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hoeveel mensen stemmen niet automatisch op de nr 1 van hun partij?
Nee, want dan zou het niet kloppenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heeft de Hond dat ook gepeild?
Volgens mij is het Kiezersonderzoek 2006 nog lang niet uitgevoerd en gepubliceerd, dus ik vind het knap dat jij het nu al kunt interpreteren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:45 schreef Kanjer het volgende:
[..]
(politiek correct modus aan )
We zullen het nooit weten inderdaad.
(politiek correct modus uit )
Ik weet het wel.
Het signaal van de kiezer' is een veelgebruikte oneliner die gebruikt wordt om de verkiezingsuitslag uit te leggen. dat kan je ook zo toepassen op deze uitslag.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
En die hebben nou juist voor Rutte gekozen.
De kiezer bestaat niet en zeker niet in deze context.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het signaal van de kiezer' is een veelgebruikte oneliner die gebruikt wordt om de verkiezingsuitslag uit te leggen. dat kan je ook zo toepassen op deze uitslag.
Mijn mening is in elk geval, dat de VVD dit signaal mee moet nemen in de poging meer aanhang te verwerven.
Volgens De Hond moet Ernst Louwes lijsttrekker van de VVD wordenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, want dan zou het niet kloppen
V.
Heb het al eerder gezegd, gelukkig mag ieder een eigen mening hebben in NL.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn nou eenmaal niet de mensen met een erg reëel wereldbeeld die op Verdonk stemmen. Is niet erg hoor.
De PvdV is momenteel inderdaad een toonbeeld van rust in vergelijking tot de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:49 schreef PJORourke het volgende:
Wat is Wilders toch stabiel...
Ik denk niet dat als Rutte op twee had gestaan dat ie dan ook 500K aan stemmen kreeg.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij de VVD is je wel duidelijk gemaakt dat er een trojka was en dat je op 1 van die 3 moest stemmen. Meestal is er ook maar 1 lijsttrekker natuurlijk.
Goed punt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:46 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hoeveel mensen stemmen niet automatisch op de nr 1 van hun partij?
In deze context gaat het over de VVD-kiezer, uiteraard.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De kiezer bestaat niet en zeker niet in deze context.
Dat snap ik, maar zelfs de VVD-kiezers hebben geen eenduidig beeld afgegeven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:52 schreef damian5700 het volgende:
In deze context gaat het over de VVD-kiezer, uiteraard.
Waarbij je zeker bij een polariserende factor als Verdonk eigenlijk ook nog de voormalig VVD-kiezer mee zou moeten nemen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zelfs de VVD-kiezers hebben geen eenduidig beeld afgegeven.
Dat weet ik niet, Het is voor het eerst dat de nummer twee van de lijst van de VVD meer stemmen weet te vergaren dan de lijsttrekker. Sterker zelfs, het is voor het eerst in de parlementaire geschiedenis dat dit zich voordoet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zelfs de VVD-kiezers hebben geen eenduidig beeld afgegeven.
quote:VVD-fractie in spoedberaad bijeen
De VVD-fractie is in spoedberaad bijeen om te praten over het 'koningsdrama' binnen die partij. Partijleider Rutte zou naar verluidt woedend zijn over de verklaring van VVD-minister Verdonk.
Niet aanvaardbaar
Zij wil een commissie laten beslissen over het leiderschap, nu ze veel meer stemmen heeft gekregen dan Rutte. De partijleider zou dit voorstel niet aanvaardbaar vinden en riep de fractie bijeen. Vanavond volgt zijn verklaring.
Unaniem
Na de verkiezingsuitslag koos de VVD-fractie, waartoe sinds de verkiezingen ook Verdonk behoort, Rutte unaniem tot fractievoorzitter.
Mag ik dat zelf oordelen? Maar als jou goed begrijp is dit artikel met de wel bekende linkse bril geschreven?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nee, maar jij zal het wss toch een ongeloofwaardig artikel vinden en veel te gekleurd etc.
Ik denk juist dat het wel verstandig zou zijn. Maar dan hadden ze het al voor deze verkiezingen moeten doenquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Plato1980 het volgende:
Ze moeten in ieder geval een keuze maken: of ze zetten Verdonk er uit, of ze maken haar partijleider. Ik denk niet dat het laatste verstandig zou zijn, maar het is in ieder geval een keuze.
FOK! frontpagequote:Update 19.43 uur
RTL Nieuws meldt dat er een grote crisis binnen de VVD is ontstaan. De fractie van de VVD heeft alle fractieleden in een spoedzitting bijeen geroepen. De spanning in de wandelgangen zou te snijden zijn.
Frits Wester stelt dat de situatie binnen de VVD niet langer meer houdbaar is. Rutte of Verdonk zou volgens hem vanavond nog de partij moeten verlaten, omdat beiden het partijleiderschap opeisen. Rita Verdonk staat officieel achter Rutte, maar eist toch het leiderschap op. De VVD-soap zal verder gaan wanneer de spoedzitting afgelopen
En zo is het, en niet anders.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Mag ik dat zelf oordelen? Maar als jou goed begrijp is dit artikel met de wel bekende linkse bril geschreven?
[..]
Ik denk juist dat het wel verstandig zou zijn. Maar dan hadden ze het al voor deze verkiezingen moeten doen
Ja, maar als je daar doorheen leest snap je wel wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Mag ik dat zelf oordelen? Maar als jou goed begrijp is dit artikel met de wel bekende linkse bril geschreven?
Misschien krijgen we nog wel nieuwe verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk juist dat het wel verstandig zou zijn. Maar dan hadden ze het al voor deze verkiezingen moeten doen
Inconsequent zoals we haar kennen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:59 schreef PDOA het volgende:
Geweldig, leest Verdonk soms ook FOK! ? Vanmiddag nog een bericht dat ze vierkant achter Rutte staat en een paar uur later is het crisis binnen de VVD.
Nieuwe verkiezingen omdat de VVD de zaakjes niet op orde heeft? Lijkt mij ijdele hoop.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien krijgen we nog wel nieuwe verkiezingen.
Gok dat veel Wilders stemmers wel weer terugswitchen naar de VVD, omdat niemand met Wilders wil regeren. Wat heb je er dan aan om daar op te stemmen.
Dus, graag nieuwe verkiezingen en dan VVD 30 + zetels!![]()
Neuh, nieuwe verkiezingen omdat er geen coalitie gevormd kan worden. En dan met Rita als partijleidster.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:05 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen omdat de VVD d'r zaakjes niet op orde heeft? Lijkt mij ijdele hoop.
Schrijven met een bril?! Het wordt steeds zotter met die rare linksen!quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar als jou goed begrijp is dit artikel met de wel bekende linkse bril geschreven?
Het zou haar sieren als ze zich dat zou realiseren en de partij van haar zou afscheiden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:07 schreef Kanjer het volgende:
Mijn Mening?, Verdomk is te goed en te groot voor de VVD
quote:VVD-fractie in spoedberaad bijeen
` De VVD-fractie is in het begin van de
avond in spoedberaad bijeengekomen.De
fractie praat over het verzoek van Rita
Verdonk aan het partijbestuur om een
commissie te laten adviseren over de
koers van de partij en het leiderschap
van de VVD.
Donderdag wees de fractie unaniem Rutte
aan als voorzitter,hoewel er toen al
rekening mee werd gehouden dat Verdonk
meer stemmen had gekregen dan Rutte.
Nu lijkt de fractie verdeeld.Kamerlid
Oplaat zei dat Verdonk zo snel mogelijk
alsnog partijleider moet worden.Maar
het Kamerlid Weekers vindt dat dit niet
aan de orde kan zijn.
Hij is vandaag en morgen nog Kamerlid.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:27 schreef Sidekick het volgende:
Oplaat is toch geen kamerlid meer toch? Hij stond toch te laag?
Hopelijk kunnen ze de crisis bezweren.quote:Het hoofdbestuur heeft volgens Verdonk al positief gereageerd op het voorstel voor de commissie, waarin VVD-coryfeëen Hans Wiegel en Frits Bolkestein plaats zouden willen nemen.
Kijk, dit soort interne strijd gebeurt niet bij de SP van Jan Marijnissen. Die zou allang een zuivering hebben opgestart en Rita Verdonk en haar aanhangers rücksichtslos hebben geroyeerd. En vervolgens net doen of Verdonk nooit heeft bestaan, zonodig door middel van wat photoshoppen. Ik bedoel, wie praat er tegenwoordig nog over Leon Trotski en Daan Monjé?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt wel een burgeroorlog.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:19 schreef dolfg het volgende:
<knip>
Ik hoop op een formatie die mislukt en dan hoop ik dat D66 zich opwerpt als een ondernemerspartij, maar dan met een geweten.
Die krijgen dan mijn stem, en dan mogen Rita en Geert een slachtpartij aanrichten onder de nationalisten onder ons die houden van het gefundenes fressen dat niets met liberalisme te maken heeft.
Nee hoor, maar wel bijna vakkundig uit de geschiedenis van de SP gewist. Hij is nog maar slechts een voetnoot.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:50 schreef Ericr het volgende:
Daan is vermoord?
Dit topic gaat over de VVD Rechtsliberaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:48 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Kijk, dit soort interne strijd gebeurt niet bij de SP van Jan Marijnissen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt wel een burgeroorlog. Een generaal die een televisiestation overneemt en oproept tot een herziening van de uitslagen. Stamoudsten die voor de generaal kiezen, of juist voor de president in het nauw. Ik mis alleen de buitenlandse interventie nog, maar Wiegel schijnt al op weg te zijn.
Nee, over een interne strijd binnen een politieke partij, in casu de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de VVD Rechtsliberaal.![]()
![]()
Is dat nou moeilijk, om voor elke gebeurtenis redeneringen te verzinnen om steeds weer bij dezelfde conclusie te belanden?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:48 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Kijk, dit soort interne strijd gebeurt niet bij de SP van Jan Marijnissen. Die zou allang een zuivering hebben opgestart en Rita Verdonk en haar aanhangers rücksichtslos hebben geroyeerd. En vervolgens net doen of Verdonk nooit heeft bestaan, zonodig door middel van wat photoshoppen. Ik bedoel, wie praat er tegenwoordig nog over Leon Trotski en Daan Monjé?
en dus kan zelfs de VVD nog wat leren van de SPquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:48 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Kijk, dit soort interne strijd gebeurt niet bij de SP van Jan Marijnissen. Die zou allang een zuivering hebben opgestart en Rita Verdonk en haar aanhangers rücksichtslos hebben geroyeerd. En vervolgens net doen of Verdonk nooit heeft bestaan, zonodig door middel van wat photoshoppen. Ik bedoel, wie praat er tegenwoordig nog over Leon Trotski en Daan Monjé?
dat zeg ik....quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:54 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Nee, over een interne strijd binnen een politieke partij, in casu de VVD.
Tja, het is maar hoe men het bekijkt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dus kan zelfs de VVD nog wat leren van de SP![]()
Ik draag wat scenario's aan die bij de VVD waarschijnlijk niet zullen gebeuren. De nep-liberaal Mark Rutte is dan wel erg links en semi-socialistisch, maar zo socialistisch als de SP is hij niet.quote:
Ben je Van Schijndel alweer vergeten? Dat verzonnen scenario voor de SP komt aardig dicht in de buurt bij een echte gebeurtenis bij de VVD.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:01 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Ik draag wat scenario's aan die bij de VVD waarschijnlijk niet zullen gebeuren. De nep-liberaal Mark Rutte is dan wel erg links en semi-socialistisch, maar zo socialistisch als de SP is hij niet.
Waarom ziet men niet dat alle stemmen (Rutte + Kamp etc) in totaal meer zijn dat die stemmen van Rita? Dus liberaal tegen rechts(liberaal). Simple Rutte wint, bye Rita.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:19 schreef dolfg het volgende:
Ik heb VVD gestemd -al voor de 5e keer- en bewust voor Rutte en dus bewust tegen Verdonk.
Zoals ik mag aannemen dat veel meer mensen die VVD hebben gestemd dit bewust hebben gedaan.
Daarmee begon zij al toen zij inzake Ayaan Hirsi Ali voor de VARA een gewillige handlanger speelde.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:00 schreef du_ke het volgende:
Hoe Rita de VVD de vernieling in helpt.
Goed dat jij mij daaraan herinnert. Rutte is inderdaad socialistischer dan ik dacht. Misschien heeft hij toen Marijnissen om raad gevraagd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ben je Van Schijndel alweer vergeten? Dat verzonnen scenario voor de SP komt aardig dicht in de buurt bij een echte gebeurtenis bij de VVD.
Je kon de feestroes bij de SP op de verkiezingsavond niet aanzien zekerquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:48 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Hallo! Wil jij die trut van een Verdonk niet in het rechtsliberale kamp indelen, ja?!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:05 schreef oYo het volgende:
Dus liberaal tegen rechts(liberaal).
Mark Rutte is ook rechts.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:05 schreef oYo het volgende:
Waarom ziet men niet dat alle stemmen (Rutte + Kamp etc) in totaal meer zijn dat die stemmen van Rita? Dus liberaal tegen rechts(liberaal). Simple Rutte wint, bye Rita.
Rita kan zich deporteren naar Vlaanderen en bij De Winter in dienst gaan.
Ik denk dat je Remi Poppe bedoelt. Daan Monjé leeft niet meer.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kon de feestroes bij de SP op de verkiezingsavond niet aanzien zeker.
Jan Marijnissen haalde Monjé nog even naar voren, in levende lijve, nog geen week geleden.
Waarom de stemmen van Kamp etc bij Rutte optellen? Kamp ook ook niet echt van de liberale hoek. Ik plaats hem ook meer in de conservatieve hoek, alleen zou hij de twee kampen wel eens kunnen verenigen omdat hij wel competent genoeg is itt mevrouw Dolksteek.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:05 schreef oYo het volgende:
[..]
Waarom ziet men niet dat alle stemmen (Rutte + Kamp etc) in totaal meer zijn dat die stemmen van Rita? Dus liberaal tegen rechts(liberaal). Simple Rutte wint, bye Rita.
Dat zou bijzonder knap zijn, want Daan Monjé is al járen dood. Al sinds 1986.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:08 schreef sigme het volgende:
Jan Marijnissen haalde Monjé nog even naar voren, in levende lijve, nog geen week geleden.
Zo gauw er een Nobelprijs voor de Necromantie wordt uitgereikt staat hij vooraan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:11 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder knap zijn, want Daan Monjé is al járen dood. Al sinds 1986.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Daan_Monj%C3%A9
Heeft Jan Marijnissen al een Nobelprijs voor zijn uitzonderlijke prestatie opgehaald?
Al veel eerder. Ze heeft geen moment echt goed gefunctioneerd als minister. Het was falen of falen. Opzich niet erg maar het keert zich vanzelf een keer tegen jequote:Op dinsdag 28 november 2006 21:06 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Daarmee begon zij al toen zij inzake Ayaan Hirsi Ali voor de VARA een gewillige handlanger speelde.
Immers: www.zemblabla.nl
Dat is inderdaad niet te beschouwen als een verenigd blok. Echter, in dit geval wordt het bij elkaar opgeteld om aan te geven dat Verdonk geen numerieke meerderheid heeft, alhoewel ze afhankelijk van de verdere verdeeldheid binnen de partij maar zo eens het grootste blok zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom de stemmen van Kamp etc bij Rutte optellen?
Wat is dat toch tegenwoordig met rechts? Het waren toch altijd de linkse partijen die het volk van alles op wilden leggen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:12 schreef MrX1982 het volgende:
Verdonk: ouders 'dwingen' tot zwarte school
Sinds dat unheimische idee heeft Verdonk voor mij eeuwig afgedaan. Toch dat oude PSP bloed.
Helaas is politiek nooit zo zwartwit. Je kunt voorkeursstemmen niet zomaar één op één tegen elkaar weg zetten. Normaal stemt 75% op de lijsttrekker. Als in plaats daarvan 38% op de lijsttrekker stemt, en 40% op de nummer twee, die ook nog eens nipt de lijsttrekkerverkiezingen verloor, dan is er iets aan de hand. Je kunt niet zeggen hoeveel mensen op Rutte stemden, hoeveel op een VVD met Verdonk en Rutte, of hoeveel 'uit gewoonte' op de VVD stemden. Ook kun je niet zeggen hoeveel mensen VVD zouden hebben gestemd als Verdonk wel nummer één was geweest. Dus nee, het is niet simpel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:05 schreef oYo het volgende:
[..]
Rita kan zich deporteren naar Vlaanderen en bij De Winter in dienst gaan.
Zoals ik al zei. PSP bloed bij Verdonk hequote:Op dinsdag 28 november 2006 21:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig met rechts? Het waren toch altijd de linkse partijen die het volk van alles op wilden leggen?![]()
Buiten de naamgeving (die maakt me niet direct uit) lijkt me dat de beste permanente oplossing, ja. En als de liberale tak dan zoals Finder_Elf_Towns zegt nooit meer boven de 10 zetels uitkomt, dan zij het zo.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie is het met me eens.....
Geen slecht idee, maar wel een bizar slechte timing.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is 1 oplossing voor de VVD en dat is SPLIJTEN. Dit gedonder zal anders nooit ophouden.
dat klopt; dit probleem speelt al zo lang in de VVD, dit hadden ze dus veel eerder moeten doen...Maar beter laat dan nooit zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:18 schreef Tirion het volgende:
[..]
Geen slecht idee, maar wel een bizar slechte timing.![]()
100% eens. Maar misschien is het wel een goed idee om de naam VVD juist aan Verdonk te laten en te proberen om met de restanten van D66 en sociaal-liberale PvdA'ers een geheel nieuwe partij te stichten. Ik snak eigenlijk al jaren naar een nieuwe "paarse" partij.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is 1 oplossing voor de VVD en dat is SPLIJTEN. Dit gedonder zal anders nooit ophouden.
Dus in twee partijen:
- (sociaal) liberalen : die dragen de naam VVD met Mark Rutte als partijleider. Aan te sluiten de fractieleden die zich hier thuisvoelen;
- (rechts) conservatieven. Gaat verder als de Groep Verdonk. Aan te sluiten de fractieleden die zich hier thuisvoelen....
Wie is het met me eens.....
Denk dat een gematigd liberale partij in Nederland best wel een kans heeft. 20 zetels moet zeker mogelijk zijn als ze dat een beetje goed aanpakken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Buiten de naamgeving (die maakt me niet direct uit) lijkt me dat de beste permanente oplossing, ja. En als de liberale tak dan zoals Finder_Elf_Towns zegt nooit meer boven de 10 zetels uitkomt, dan zij het zo.
En dat is altijd beter dan steeds maar ruzie en modderen in een partij. De stromingen (sociaal) liberaal en (rechts) conservatief zijn gewoon te verschillend om door een deur te kunnen. Ze bedienen 2 verschillende kiezersgroepen...Combineren haalt gewoon niets uit...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Buiten de naamgeving (die maakt me niet direct uit) lijkt me dat de beste permanente oplossing, ja. En als de liberale tak dan zoals Finder_Elf_Towns zegt nooit meer boven de 10 zetels uitkomt, dan zij het zo.
Groenlinks aast natuurlijk ook al een tijdje op de sociaal-liberalen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
100% eens. Maar misschien is het wel een goed idee om de naam VVD juist aan Verdonk te laten en te proberen om met de restanten van D66 en sociaal-liberale PvdA'ers een geheel nieuwe partij te stichten. Ik snak eigenlijk al jaren naar een nieuwe "paarse" partij.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo gauw er een Nobelprijs voor de Necromantie wordt uitgereikt staat hij vooraan.
Tja, wie de naam opeist vind ik op zich minder belangrijk. Als ze maar spitsen. Een Volkspartij voor Vrijheid en Democratie vind ik iets meer passen bij liberalen, vandaar...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
100% eens. Maar misschien is het wel een goed idee om de naam VVD juist aan Verdonk te laten en te proberen om met de restanten van D66 en sociaal-liberale PvdA'ers een geheel nieuwe partij te stichten. Ik snak eigenlijk al jaren naar een nieuwe "paarse" partij.
Die hebben dat wel goed bekeken. De vroegere hardlinkse stemmers van GL zitten toch al bij de SP.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Groenlinks aast natuurlijk ook al een tijdje op de sociaal-liberalen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt wel een burgeroorlog. Een generaal die een televisiestation overneemt en oproept tot een herziening van de uitslagen. Stamoudsten die voor de generaal kiezen, of juist voor de president in het nauw. Ik mis alleen de buitenlandse interventie nog, maar Wiegel schijnt al op weg te zijn.
Dat hebben ze inderdaad goed bekeken. Mooie overwinning voor GL bij de verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die hebben dat wel goed bekeken. De vroegere hardlinkse stemmers van GL zitten toch al bij de SP.
die schuiven idd wel steeds meer in de richting van het liberalisme.......Ze gaan steeds meer op D66 lijken. Zo hopen zeker met de leegloop van D66 die kiezersgroep ook aan spreken. Op zich begrijpelijk dat ze niet in dezelfde vijver als de SP blijven vissen...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
En ze hebben intelligente, jonge pragmatisten als ondergetekende bij D66 weggehaald.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die hebben dat wel goed bekeken. De vroegere hardlinkse stemmers van GL zitten toch al bij de SP.
Dat doen ze wel verdomd slechtquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Klopt de VVD zal nog wel een tijdje aanrommelen. Goed voor de popcornomzet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
En ze hebben intelligente, jonge pragmatisten als ondergetekende bij D66 weggehaald.
Maargoed, om op VVD terug te komen; splitsen is nu natuurlijk onmogelijk, nog geen week na de verkiezingen.
Jij wil zeggen dat het wel goed gaat met de partij?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
Spitsing wordt hier vooral geroepen door niet-VVD'ers. De wens is de vader van de gedachte.
Het Sociaal Liberaal Alternatief.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Sociaal-liberaal" (lees: socialistisch-liberaal) is een contradictio in terminis.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Waaruit blijkt dat Mark Rutte op dit moment een sociaal-liberaal is.
Ze hebben het niet slecht gedaan alles wat maar een beetje zweefde op links is door de SP opgeslokt. Dan is 1 zetel verlies niet slechtquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat hebben ze inderdaad goed bekeken. Mooie overwinning voor GL bij de verkiezingen.
En zonder de milieugeschiedenis van GL.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het Sociaal Liberaal Alternatief.
Maar dan zonder die bestuurlijke vernieuwingsonzin van D66.
Interne strijd betekent nog niet meteen opsplitsing.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Litpho het volgende:
Jij wil zeggen dat het wel goed gaat met de partij?
Zij is echter geen illegaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Ericr het volgende:
Ergens in de USA zit een Somalische illegaal hard te lachen denk ik.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Ericr het volgende:
Ergens in de USA zit een Somalische illegaal hard te lachen denk ik.
Het fossiel uit Diever? Daar komt de laatste tijd zelden iets zinnigs uit.....quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Interne strijd betekent nog niet meteen opsplitsing.
Een goede partij lost dat gewoon intern op. Met liberale zwaargewichten als Wiegel en Bolkenstein moet dat goed komen.
De partij zit op een historisch dieptepunt maar jij vind dat het goed gaatquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een goede partij lost dat gewoon intern op. Met liberale zwaargewichten als Wiegel en Bolkenstein moet dat goed komen.
Eens. Maar deze interne strijd is nou niet specifiek een conflict van de laatste kabinetperiode maar is al veel langer gaande.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij is Drenthe ook uitgeschopt onderhand.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:31 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Het fossiel uit Diever? Daar komt de laatste tijd zelden iets zinnigs uit.....
Je bent een socialist als je sociaal bent ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
"Sociaal-liberaal" (lees: socialistisch-liberaal) is een contradictio in terminis.
Socialisten willen immers zo veel mogelijk staatsingrijpen, terwijl liberalen dat alleen op kerntaken willen.
Het is natuurlijk ook maar een naampje verzonnen door gelegenheidsliberalen. Progressief-liberaal zou een betere benaming zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Rechtsliberaal het volgende:
"Sociaal-liberaal" (lees: socialistisch-liberaal) is een contradictio in terminis.
Socialisten willen immers zo veel mogelijk staatsingrijpen, terwijl liberalen dat alleen op kerntaken willen.
Ik ben het ook niet met hem eens, maar ook van de kant van de socialisten worden die termen nog wel eens als uitwisselbaar (en dus met liberaal per definitie uitsluitend) gebruikt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent een socialist als je sociaal bent ?
Hoe lees jij socialist in sociaal-liberaal?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Tja dat zei Verdonk eerst ook. Na het weekend was dat allemaal opeens weer anders. Nu riep Verdonk ook eerst dat ze achter Rutte stond, maar voorlopig is het zware crisis binnen de VVD. Zou niet blij zijn als iemand als Verdonk achter je zegt te staan. Voor je het weet steekt ze je in de rug.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Zij is echter geen illegaal.
Dan zou de term sociaal-liberaal eerder op de rechtsliberaal duiden, die willen zoveel mogelijk overheidsingrepen om de buitenlander buiten de deur te houden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook maar een naampje verzonnen door gelegenheidsliberalen. Progressief-liberaal zou een betere benaming zijn.
Ik zeg nergens dat het goed gaat. Ik loop alleen niet als een kip zonder kop rond die schreeuwt over opsplitsing. Dat lijkt me wat prematuur.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:31 schreef du_ke het volgende:
De partij zit op een historisch dieptepunt maar jij vind dat het goed gaat?
Dat ja... Dat is dus één van de hoofdredenen dat ik de laatste paar keer geen d66 heb gestemd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het Sociaal Liberaal Alternatief.
Maar dan zonder die bestuurlijke vernieuwingsonzin van D66.
Ik vraag me serieus af hoeveel invloed deze liberale "opa's" nog hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
Dat valt wel mee. Ten eerste zie ik hier ook veel VVD stemmers ineens om splitsing roepen, ten tweede kan ik me voorstellen dat een splitsing slecht is voor links, omdat je een sterker ultra-rechts blok met Verdonk en Wilders krijgt. De VVD is meer 'gematigd rechts', heeft in 'paars' gezeten, kortom, valt als rechtse partij nog wel mee. Als er dan toch rechts gestemd moet worden, dan liever VVD als PVD/Lijst Verdonkquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
Spitsing wordt hier vooral geroepen door niet-VVD'ers. De wens is de vader van de gedachte.
Kan ook liggen aan het feit dat de VVD te lang heeft geregeerd. Wet van de remmende voorsprong.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:31 schreef Litpho het volgende:
Eens. Maar deze interne strijd is nou niet specifiek een conflict van de laatste kabinetperiode maar is al veel langer gaande.
Nog afgezien van het slaapwekkende linkse monster dat zij meent te zien, begrijpt ze volgens mij niet wat morrelen nu eigenlijk inhoudt. Het is juist de VVD die morrelt aan de WAO en uitkeringen. En we hebben al een aantal jaren het vedrag van Schengen.quote:Het is belangrijk om de dreiging van een links kabinet te weerstaan. Wat wil dat nieuwe linkse kabinet?
Morrelen weer aan de WAO, morrelen aan de uitkering, morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en zorgen dat de grenzen weer open gaan
De VVD krijgt er niet opeens zetels door bij. Lijkt me dus uitgesloten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef Jane het volgende:
Welk effect zou dit hebben op de (verkennende) coalitiebesprekingen? JP zal hierdoor toch niet meer hoop krijgen dat hij nog op één of andere manier 'over rechts' kan, lijkt me...
Dit is mijn reactie m.b.t. het verdwijnen van het topic over Jan Marijnissen en Daan Monjé.quote:
Ik denk niet dat een splitsing van de VVD op magische voor meer zetels 'aan de rechterkant', of een stabielere rechtse coalitie gaat zorgenquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef Jane het volgende:
Welk effect zou dit hebben op de (verkennende) coalitiebesprekingen? JP zal hierdoor toch niet meer hoop krijgen dat hij nog op één of andere manier 'over rechts' kan, lijkt me...
Het zou op zich wel een unicum zijn: je afsplitsen voordat het nieuwe parlement beëdigd is. Dat heeft zelfs de LPF niet gepresteerd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het goed gaat. Ik loop alleen niet als een kip zonder kop rond die schreeuwt over opsplitsing. Dat lijkt me wat prematuur.
JP had 't over een nieuw elan, dus die heeft z'n nieuwe linkse vrienden al omarmd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef Jane het volgende:
Juist! Voor een echt liberale partij zonder te veel nadruk op bestuurlijke vernieuwing zou ik zeker in zijn en als het een kansrijk plan is zou ik zeker de overstap van de PvdA naar een dergelijke partij overwegen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat ja... Dat is dus één van de hoofdredenen dat ik de laatste paar keer geen d66 heb gestemd.
'Over rechts' was misschien niet de juiste term. Ik bedoelde meer dat hij wellicht nog een voorkeur zou hebben voor een coalitie met de VVD er in.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
De VVD krijgt er niet opeens zetels door bij. Lijkt me dus uitgesloten.
Ik roep al jaren op tot splitsing. Het liberale en het anti buitenlandse gaan volgens mij gewoon niet zo goed samen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het goed gaat. Ik loop alleen niet als een kip zonder kop rond die schreeuwt over opsplitsing. Dat lijkt me wat prematuur.
En mocht hij dat nog niet gedaan hebben dan heeft Verdonk haar met hem lumineuze persconferentie vast wel overtuigd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
JP had 't over een nieuw elan, dus die heeft z'n nieuwe linkse vrienden al omarmd.
Wilders moet het ook maar eerst waar maken met zijn kandidaten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef De_Hertog het volgende:
Dat valt wel mee. Ten eerste zie ik hier ook veel VVD stemmers ineens om splitsing roepen, ten tweede kan ik me voorstellen dat een splitsing slecht is voor links, omdat je een sterker ultra-rechts blok met Verdonk en Wilders krijgt. De VVD is meer 'gematigd rechts', heeft in 'paars' gezeten, kortom, valt als rechtse partij nog wel mee. Als er dan toch rechts gestemd moet worden, dan liever VVD als PVD/Lijst Verdonk
JP is niet de handigste politicus die er is, dus het zou me niet eens heel erg verbazen als hij aanstuurt op nieuwe verkiezingen als Verdonk het voor het zeggen zou krijgen. Hij hoopt dan natuurlijk dat hij zijn zetels kan houden en de VVD fors wint. Waarschijnlijker is dat het CDA wordt leeggegeten door de VVD. Nou vraag ik me bij Balkie eerlijk gezegd serieus af of hij dat nog wel zo'n grote ramp zou vinden. Het CDA en de VVD zijn de laatste jaren wel erg veel op elkaar gaan lijken, allebei een erg rechtse, conservatieve koers.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef Jane het volgende:
En nu Balkenende z'n zin heeft gekregen ook. Wat is je punt ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:38 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Als Marijnissen zijn zin had gekregen, zou de Taliban Aghanistan nog steeds terroriseren
Heeft hij ook aan het kontje van Bos gezeten? Dat vindt die laatste namelijk stiekem lekker, maar zijn achterban in de grote steden vindt dat niet halal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
JP had 't over een nieuw elan, dus die heeft z'n nieuwe linkse vrienden al omarmd.
quote:22.30-23.10 uur NOVA/DEN HAAG VANDAAG
Verdonk zet de VVD op z'n kop
In Nova te gast:Rita Verdonk.Ze heeft
de ambitie partijleider te worden,maar
zal die positie nu niet meteen opeisen.
Wel stelt ze voor dat het hoofdbestuur
van de VVD een commissie instelt die
zich buigt over de situatie die na de
verkiezingen is ontstaan.
En daardoor vooral Afghanistan een hoop ellende bespaard.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:41 schreef gelly het volgende:
[..]
En nu Balkenende z'n zin heeft gekregen ook. Wat is je punt ?
Ik ben op zich niet tegen bestuurlijke vernieuwing maar het moet niet het speerpunt van welke partij dan ook zijn imo. Ik stem overigens ook al jaren PvdA bij gebrek aan beter. Mocht er na Wouter Bos weer een meer ouderwets linkse partijleider komen zit ik met een probleem eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Juist! Voor een echt liberale partij zonder te veel nadruk op bestuurlijke vernieuwing zou ik zeker in zijn en als het een kansrijk plan is zou ik zeker de overstap van de PvdA naar een dergelijke partij overwegen.
Het zijn altijd de niet-liberalen die beweren dat het kan. Die hebben dan ook geen benul van liberalisme en denken dat de VVD liberaal is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:42 schreef Kozzmic het volgende:
Sociaal-liberaal kan volgens mij prima.
Indien een type-Pronk de leiding over zou nemen zou ik daar ook niet vrolijk van worden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet tegen bestuurlijke vernieuwing maar het moet niet het speerpunt van welke partij dan ook zijn imo. Ik stem overigens ook al jaren PvdA bij gebrek aan beter. Mocht er na Wouter Bos weer een meer ouderwets linkse partijleider komen zit ik met een probleem eerlijk gezegd.
Veel VVD'ers lopen daar ook mee te koop, maar grote liberale denkers als John Stuart Mill zouden zich in hun graf omdraaien als ze een type-Verdonk als leider van een zich liberaal noemende partij zouden zien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Het zijn altijd de niet-liberalen die beweren dat het kan. Die hebben dan ook geen benul van liberalisme en denken dat de VVD liberaal is.
De aloude cliffhanger.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef jaoka het volgende:
Wat een soap zeg, echt leuker dan GTST.
Toen ze gisteren als preview niets los wilde laten, wist ik al dat ons weer een spannende en zeer vermakelijke aflevering te wachten stond![]()
Als je denkt dat de VVD liberaal is heb je idd geen benul van liberalisme...quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Het zijn altijd de niet-liberalen die beweren dat het kan. Die hebben dan ook geen benul van liberalisme en denken dat de VVD liberaal is.
Verdonk heeft Rutte dus wel ingelicht, al is het dan het kort van te voren. Rutte is het er niet mee eens. Wat doet Verdonk nu? Kijk morgen weer naar Onderweg naar Lijst Verdonk!quote:Mark Rutte wijst het voorstel van Rita Verdonk voor een commissie af. Dit heeft zijn woordvoerder dinsdagavond laten weten. Rutte heeft dat Verdonk dinsdagmiddag al laten weten toen zij hem inlichtte over haar voorstel, vlak voordat zij dat naar buiten bracht, aldus de woordvoerder. Rutte heeft zijn afwijzing herhaald in het beraad dat de VVD-fractie momenteel houdt.
Er zijn zelfs mensen die nog gekker zijn en beweren dat wilders liberaal is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
quote:Ik had u hier niet allemaal verwacht, wat ik hier had was een borrel met allemaal mensen die mij gesteund hebben tijdens de hele strijd
- Maar u heeft de hele pers gebeld.
Maar ik ben helemaal versteld wie hier allemaal gekomen zijn moet ik u eerlijk zeggen
- Dat kunt u niet menen
Ja, dat meen ik wel, maar daar heb ik al eens eerder versteld van gestaan
- U belegt een persconferentie en dan bent u verrast door de aanwezigheid van de pers
Wil eigenlijk iedereen dat niet? Wat dat betreft zijn we gewoon een sociaal land met z'n allen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:42 schreef Kozzmic het volgende:
zorgt dat de onderkant van de maatschappij niet crepeert in de goten van die maatschappij.
En Rutte is het dus niet eens met die commissie? Ik dacht dat ik Rita hoorde zeggen dat hij het er wel mee eens was?quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:47 schreef De_Hertog het volgende:
nu.nl:
[..]
Verdonk heeft Rutte dus wel ingelicht, al is het dan het kort van te voren. Rutte is het er niet mee eens. Wat doet Verdonk nu? Kijk morgen weer naar Onderweg naar Lijst Verdonk!
Ik ken diverse VVD'ers die daar anders over denken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wil eigenlijk iedereen dat niet? Wat dat betreft zijn we gewoon een sociaal land met z'n allen.
Liberalen kunnen dan ook zeer sociaal zijn maar dat is wel wat anders dan wat de politiek onder sociaal verstaat.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:44 schreef Rechtsliberaal het volgende:
[..]
Tjongejongejonge wat een verrassing toch Ritaquote:
Dat wijf is echt zo gek als een deur.quote:
Ze is echt knettergek!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:48 schreef Sidekick het volgende:
- U belegt een persconferentie en dan bent u verrast door de aanwezigheid van de pers
quote:Rutte wijst voorstel Verdonk af
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte wijst het voorstel van Rita Verdonk af om een commissie in te stellen die zich buigt over het leiderschap van de partij. Dit heeft zijn woordvoerder dinsdagavond laten weten.
Rutte heeft dat Verdonk dinsdagmiddag al laten weten toen zij hem inlichtte over haar voorstel, vlak voordat zij dat naar buiten bracht, aldus de woordvoerder. Rutte heeft zijn afwijzing herhaald in het beraad dat de VVD-fractie momenteel houdt.
Rutte heeft er niets tegen om de voor de VVD tegenvallende uitslag van de verkiezingen door te lichten, maar voelt niets voor een discussie over het leiderschap van de partij.
Er zijn mensen die denken dat je alles aan de markt kunt overlaten en dat dat denken het ware liberalisme is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wil eigenlijk iedereen dat niet? Wat dat betreft zijn we gewoon een sociaal land met z'n allen.
Het is te laat, Rutte had eerder moeten ingrijpen en Rita de wacht aan moeten zeggen, zoals vanavond terecht in de NRC gesteld werd.quote:
hangt ervan af, hier wordt libertarisme vaak verward met liberalisme.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je denkt dat de VVD liberaal is heb je idd geen benul van liberalisme...
Maar ze is wel loyaal naar Mark hoor, ja echtquote:
Dat staat er nu. Al weet ik niet hoe betrouwbaar nu.nl is. Het nieuwsbericht, dat eerst nog 'Verdonk blijft loyaal aan Rutte' heette, is nu al verder omgedoopt tot 'Verdonk ontketent machtsstrijd binnen VVD'.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:49 schreef Jane het volgende:
[..]
En Rutte is het dus niet eens met die commissie? Ik dacht dat ik Rita hoorde zeggen dat hij het er wel mee eens was?
Ach ja, waarom verbaast het me eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |