abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 23:49:47 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_43805817
Dat wordt hem. CDA moet inleveren en veel socialeren gaan denken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_43805866
SP is niet sociaal, dat is communistisch.
pi_43806017
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 22 november 2006 @ 23:55:51 #4
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_43806090
Jan Marijnissen is een dictator

Na 1 jaar een linkse regering weten we wel weer waarom rechts altijd won.
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_43806278
En ik had nog wel zo gehoopt op SP-Wilders-SGP .
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_43806345
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:00 schreef crackhead het volgende:
Hihihihihi.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_43806371
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:00 schreef crackhead het volgende:
Geen Éen nl erbij?
pi_43806438
quote:
De wens is misschien de vader van de gedachte. Met Jan-Peter gaat het CDA geen ruk naar links maken. En de SP gaat niet in een kabinet waar het CDA de overhand heeft.

De kans dat we over een tijdje opnieuw mogen stemmen is groter.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:04:18 #9
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43806440
Dat gaat hem niet worden... CDA is de grootste partij, als ze in de tang komen bij PvdAllochtoon en de communisten hebben ze te weinig te zeggen omdat die altijd samen zullen spannen. Lijkt me sterk dat CDA zich daar voor laat vangen.
pi_43806504
Op de één of andere manier zie ik PvdA-SP-VVD eerder gebeuren. Ik denk dat het CDA bij de onderhanelingen iets teveel het onderste uit de kan wil halen en daardoor te zware eisen aan de coalitiepartners stelt.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 23 november 2006 @ 00:10:49 #11
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43806723
Dat het CDA het onderste uit de kan wil lijkt me duidelijk, ze voeren niet voor niets campagne op deze manier, ze willen een sterke onderhandelingspositie. niet meer dan terecht...

Denk niet dat SP-VVD door een deur kunnen...

het gaat erg erg moeilijk worden....
pi_43807157
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:05 schreef Alecks het volgende:
Op de één of andere manier zie ik PvdA-SP-VVD eerder gebeuren. Ik denk dat het CDA bij de onderhanelingen iets teveel het onderste uit de kan wil halen en daardoor te zware eisen aan de coalitiepartners stelt.
Nee, alles wijst erop dat de SP en de VVD elkaar niet kunnen luchten en zien.

CDA en PvdA zullen samen gaan en waarschijnlijk een kleine partij pakken en dan valt de SP buiten de boot.

Ik denk ook dat PvdV van Wilders een duidelijk signaal afgeeft, iets wat Jan Marijnissen zelfs te kennen moest geven. Nu heb ik op het CDA gestemt (Swalmen was 1 van de grootste PvdV supporters met 15,7%), maar de totale landelijke steun geeft dat wel weer.

De steun aan de SP is zelfs zonder twijfelaars en strategische stemmers relatief groot. Eigenlijk weet de samenleving van Nederland niet precies wat ze willen. Dat is ook de reden waarom CDA en PvdA nogsteeds de grootste zijn. Veel mensen (waaronder ik) spelen op safe.

SP vind ik imo rampzalig omdat hun planning de schatkist in no-time leeg rooft en we dan vervolgens weer 4 jaar bezuinigingen krijgen en weer een beetje van onze vrijheid moeten inleveren.

Geert Wilders zou ik geen Hitler willen noemen maar als ik zeg Göring denk ik dat ik er niet veel naast zit.
I mean no harm
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 00:21:58 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43807195
Ammenooitniet denk ik zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 23 november 2006 @ 00:22:06 #14
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_43807202
VVD en SP lijken anders best met elkaar te kunnen. Bijhet verkiezingsdebat van dinsdag waren Rutte en Marijnissen het op meer punten eens dan Marijnissen en Balkenende. Ook bleek daar weer hoe graag de VVD wel niet wil regeren.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_43807273
A.U.B. niet!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 23 november 2006 @ 00:26:19 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43807362
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_43807368
Als ik Bos en Marijnissen nu hoor praten is deze coalitie inderdaad waar ze op uit zijn. En als die straks gezamelijk de onderhandelingen ingaan staan ze ijzersterk. Er zijn geen realistische coalities voor Balkenende mogelijk zonder 1 van deze 2 partijen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:34:07 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43807627
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als ik Bos en Marijnissen nu hoor praten is deze coalitie inderdaad waar ze op uit zijn. En als die straks gezamelijk de onderhandelingen ingaan staan ze ijzersterk. Er zijn geen realistische coalities voor Balkenende mogelijk zonder 1 van deze 2 partijen.
Dat is zo. Maar een coalitie met 2-partijen-onder-1-hoedje lijkt me ook niet heel realistisch of verstandig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:35:43 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43807685
Ik ben voor .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_43807706
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
idd , liever het CDA eruit maar dat gaat helaas niet
pi_43807751
cda-pvda-cu
pi_43807810
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Balkenende is niet gek. Die gaat echt niet van rechts naar links in een dag.
pi_43807845
Deze coalitie wordt helemaal niks .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 23 november 2006 @ 00:40:53 #24
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_43807877
CDA / SP / CU

Edit: oeps 2 zetels te weinig, PvdD er maar bij dan
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:41:23 #25
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_43807893
Jan Marijnissen heeft samenwerking met de christendemocraten voor de verkiezingen uitgesloten.

Maar goed, Jan is nu enorm geil geworden van de mogelijkheid om te regeren. Dus hij zal wel wat willen bijdraaien.
pi_43808030
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:41 schreef SjonLok het volgende:
Jan Marijnissen heeft samenwerking met de christendemocraten voor de verkiezingen uitgesloten.

Maar goed, Jan is nu enorm geil geworden van de mogelijkheid om te regeren. Dus hij zal wel wat willen bijdraaien.
Hij heeft het CDA nooit uitgesloten, hij vond het op zijn ergst een moeilijke opdracht
pi_43808039
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:39 schreef budha het volgende:

[..]

Dan moet ie of een minderheidscoalitie vormen of een coalitie met 4-5 partijen. En dan ook nog eens met een aantal onstabiele en/of onervaren partijen. Denk niet dat hij daar op zit te wachten.

En opnieuw verkiezingen uitschrijven is natuurlijk helemaal een blamage...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 23-11-2006 00:50:32 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 23 november 2006 @ 00:46:44 #28
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_43808090
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:45 schreef k3vil het volgende:

Hij heeft het CDA nooit uitgesloten, hij vond het op zijn ergst een moeilijke opdracht
Volgens De Volkskrant heeft hij het CDA voor de verkiezingen uitgesloten.
pi_43808096
Dit gaat hem worden denk ik zelf. Balkenende moet inzien dat het socialer moet en dit geeft ook de grootste kamermeerderheid.
pi_43808107
Dit gaat hem worden idd.
Redelijk kabinet, waarin CDA nog het meest moet inboeten simpelweg omdat PvdA en SP samen meer te zeggen hebben.

Top!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_43808135
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar een coalitie met 2-partijen-onder-1-hoedje lijkt me ook niet heel realistisch of verstandig.
Ideaal is het inderdaad niet....voor Balkenende vooral. Ik denk dat PVDA en SP ervoor tekenen, samen kunnen ze er volgens mij een regeerakkoord uitslepen wat erg gunstig is voor de linkerzijde. Als ze de rangen maar gesloten weten te houden.

Of dit stabiel is is natuurlijk maar de grote vraag. Balkenende heeft sowieso nooit echt stabiele kabinetten geleid natuurlijk ( ), laat staan als ie de macht moet afstaan aan 2 partijen die onder 1 hoedje spelen.
pi_43808479
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan moet ie of een minderheidscoalitie vormen of een coalitie met 4-5 partijen. En dan ook nog eens met een aantal onstabiele en/of onervaren partijen. Denk niet dat hij daar op zit te wachten.

En opnieuw verkiezingen uitschrijven is natuurlijk helemaal een blamage...
Als Balkenende het stokje doorgeeft aan Bos zal die met het probleem worden opgezadeld. Dan zijn de rollen omgekeerd.
pi_43808532
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:57 schreef budha het volgende:

[..]

Als Balkenende het stokje doorgeeft aan Bos zal die met het probleem worden opgezadeld. Dan zijn de rollen omgekeerd.
Ik denk dat Bos dan gewoon past. Balkenende is de grootste, dus die wordt erop afgerekend als het straks een fiasco wordt. Niet Bos.
pi_43808615
Een ander voordeel van deze coalitie is trouwens dat dit 1 van de weinige mogelijkheden is waarbij je straks niet het risco loopt op een onwillige eerste kamer. Dat risico loop je natuurlijk wel als je allerlei kleine partijen of instabiele (qua aanhang) partijen in de coalitie hebt.

Met PVDA en CDA kan je al rekenen op een stabiele basis en SP zal het straks waarschijnlijk niet opeens onwijs slecht gaan doen na zo'n afgetekende overwinning en jaren van groei.
pi_43808717
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat Bos dan gewoon past. Balkenende is de grootste, dus die wordt erop afgerekend als het straks een fiasco wordt. Niet Bos.
Als Bos niet met Balkenende wil praten zal Balkenende naar de burger toe een heel sterk verhaal hebben. Hij wil namelijk best, maar Bos werkt niet mee. Als Bos dan niet de verantwoordelijkheid neemt gaat hij alleen nog maar meer onderuit.
  donderdag 23 november 2006 @ 01:06:41 #36
159429 Lu_Malu
This too shall pass
pi_43808798
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben voor .
eensch is, maar ik denk dat CDA-PvdA-Cu realistischer is.
only two things are infinite: the universe and human stupidity.
I don't have a death wish. I have a whole life wish..
http://www.last.fm/user/Aranka91
  donderdag 23 november 2006 @ 01:08:32 #37
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_43808851
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:06 schreef Lu_Malu het volgende:

[..]

eensch is, maar ik denk dat CDA-PvdA-Cu realistischer is.
Mijn post, Lu_Malu is mijn zusje, die is politiek verpauperd, en ze sluit haar account niet af .
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
  donderdag 23 november 2006 @ 01:21:30 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43809248
Ach, weet je hoe ik denk dat het gaat?
Er wordt een regering CDA/PVDA/SP geformeerd. Die rommelt dan een maand of twee aan, waarna zij over een onbenullig puntje valt.
Vervolgens nieuwe verkiezingen, die ditmaal meer rond het centrum uitvallen, en we krijgen weer een CDA + (VVD of PVDA) coalitie.

Dat hebben we allemaal toch eerder gezien, mensen. Een partij van buiten de gevestigde orde die opeens een machtspositie verwerft. JP heeft al vaker met dat bijltje gehakt.
The End Times are wild
pi_43809403
Ik geloof niet in deze coalitie. De CDA zal het op bepaalde punten nooit eens worden met de SP. Als er al zo'n kabinet tot stand komt, kunnen we binnen een jaar weer naar de stembus.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  donderdag 23 november 2006 @ 01:32:04 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43809436
Dit lijkt me niet kunnen en mocht dat wel zo zijn, dan zal de SP de grootste spelbreker zijn. Ik denk ook dat in zo'n kabinet de eenheid binnen de SP een stuk moeilijker bewaard gaat worden, omdat er genoeg kamerleden waarschijnlijk de koers van zo'n coalitie niet links genoeg vinden.

Smeermiddel PvdA zal niet meteen negatief tegenover deze coalitie staan, maar ik denk dat het voor hen toch ook vrij onverstandig is, als je kijkt hoe het smeermiddel D66 na paars is vergaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 23-11-2006 01:49:49 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43809499
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:21 schreef LXIV het volgende:
Ach, weet je hoe ik denk dat het gaat?
Er wordt een regering CDA/PVDA/SP geformeerd. Die rommelt dan een maand of twee aan, waarna zij over een onbenullig puntje valt.
Vervolgens nieuwe verkiezingen, die ditmaal meer rond het centrum uitvallen, en we krijgen weer een CDA + (VVD of PVDA) coalitie.

Dat hebben we allemaal toch eerder gezien, mensen. Een partij van buiten de gevestigde orde die opeens een machtspositie verwerft. JP heeft al vaker met dat bijltje gehakt.
Scherpe kijk. Het centrum van de macht ligt inderdaad bij CDA/PvdA/VVD. Als deze combinatie geen coalitie aangaat, dan zie ik wel wat in een CDA/PvdA/SP, waarbij de SP er - zoals LXIV scherp opmerkt - na een half jaar uitgedonderd wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 november 2006 @ 01:37:03 #42
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_43809514
CDA zou achtelijk zijn om in zo'n coalitie te gaan zitten. Ik zal dan iig nooit meer op het CDA stemmen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 23 november 2006 @ 07:22:57 #43
3542 Gia
User under construction
pi_43810908
quote:
Denk het niet.
En indien wel, dan duurt het geen jaar voordat we weer naar de stembus kunnen.
pi_43810921
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:39 schreef budha het volgende:

[..]

Hoeft hij ook niet te doen. Maar als hij het niet doet zijn er zat andere CDA'ers die wel premier willen worden van zo'n coalitei.
pi_43811180
Gaat niet gebeuren dit.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_43811433
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Scherpe kijk. Het centrum van de macht ligt inderdaad bij CDA/PvdA/VVD. Als deze combinatie geen coalitie aangaat, dan zie ik wel wat in een CDA/PvdA/SP, waarbij de SP er - zoals LXIV scherp opmerkt - na een half jaar uitgedonderd wordt.
Zou kunnen, maar wel met het verschil dat de partijleider van de partij buiten de gevestigde orde nog niet overleden is. Het is zeker niet uit te sluiten dat juist Marijnissen kan profiteren van een dergelijk gevallen kabinet.

Een kabinet CDA-PVDA-SP doet wel het meeste recht aan de verkiezingsuitslag, maar ik vermoed dat het CDA liever een kabinet met CU ziet. Wordt het CU op dezelfde manier buitenspel gezet als D66.
pi_43812213
Als je recht wilt doen aan de verkiezingsuitslag moet de SP in de regering. Maar met wie? De enige mogelijkheid is dan: CDA/SP/PvdA

Ik vind dat deze coalitie meer recht doet aan de uitslag dan CDA/PvdA/CU.
pi_43812347
Vorige keer was de PvdA heel groot en belandde toch in de oppositie. Waarom het CDA dan nu niet? Dan kan er een linkse coalitie komen. Zou werkbaarder zijn voor de partijen. Of een rechtse coalitie. Maar dan moet je twee grote partijen in de oppositie plaatsen en dat lijkt me niet acceptabel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 23 november 2006 @ 09:58:24 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43812502
zou meer recht doen aan de uitslag waarschijnlijk.. maar de programma's lagen mijlenver uit elkaar en Balkenende gaat echt niet nu een regering vormen waarbij hij zijn beleid van de afgelopen jaren zelf onderuit mag halen. Ik zie het nog niet gebeuren
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 23 november 2006 @ 10:04:22 #51
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_43812603
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Inderdaad, maar het zou wel het 'netste' zijn tegenover de kiezer!
pi_43812849
PvdA/SP/GroenLinks haalt geen meerderheid net zoals een compleet rechtse coalitie het niet haalt qua stemmen...

Deze keer moet je wel een regering hebben die beetje van beide is zoals CDA, PvdA, SP/CU
pi_43812888
staat een beetje als een spelletje: wat hoort er niet in dit rijtje?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43812928
Ik denk niet dat het CDA het scoothondje van de PvdA en de SP wil worden. Ik vind het echt jammer dat of links of rechts niet echt gewonnen heeft (een meerderheid met max 3 partijen). Dan krijg je tenminste een duidelijke lijn.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43812935
het wordt CDA/PVDA/GroenLinks

80 zetels
pi_43812984
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:47 schreef Pritt het volgende:
Dit gaat hem worden idd.
Redelijk kabinet, waarin CDA nog het meest moet inboeten simpelweg omdat PvdA en SP samen meer te zeggen hebben.

Top!
En dat is juist de reden dat ik denkt dat deze coalitie er niet komt.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:29:36 #57
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43813072
Eens met TS! de SP is de grootste winnaar, je kan het niet maken t.o. het volk om zonder de SP een coalitie te vormen!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_43813151
Is natuurlijk flauwekul, zolang de regeringspartijen maar meer dan de helft van de zetels bezetten zit het democratisch goed !!! En aangezien de SP totaal niet democratisch is, kunnen ze niet gaan zitten zeuren als ze uitgesloten worden ... En geloof me, regeren zullen ze zeker niet !!!

Ik schat de kansen het grootst voor CDA, PvdA en CU (misschien wel VVD) ...

Balkenende gaat echt niet "links" regeren en gelijk heeft ie !!!
Politics Would Be A Helluva Good Business If It Weren't For The Goddamned People...
  donderdag 23 november 2006 @ 10:37:10 #59
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43813220
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:55 schreef MisterICE het volgende:
Jan Marijnissen is een dictator
Ohja vandaar doet ie aan verkiezingen mee Doe normaal joh. Wat balkenende toen pvda de grootste partij was heeft gedaan, dat is pas on democratisch.

Dit is de enige redelijke en democratische coalitie die gevormd kan worden, en balkenende moet zijn democratische plicht nakomen, luisteren naar het volk, en er het beste van maken.
I'm just a girl in the world.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:37:19 #60
75736 Gstyles
pi_43813222
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:33 schreef TrickyDick het volgende:
Is natuurlijk flauwekul, zolang de regeringspartijen maar meer dan de helft van de zetels bezetten zit het democratisch goed !!! En aangezien de SP totaal niet democratisch is, kunnen ze niet gaan zitten zeuren als ze uitgesloten worden ... En geloof me, regeren zullen ze zeker niet !!!

das echt bullshit, er is duidelijk een grote groep mensen die achter de standpunten van de SP staat! daar kan je niet om heen! er zal dus toch een mogelijke coalitie gevormd moeten worden met de SP! die partij is tenslotte de grote winnaar!
  donderdag 23 november 2006 @ 10:38:41 #61
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_43813254
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:33 schreef TrickyDick het volgende:

Idd!

Je moet er niet aan denken dat de SP in de regering komt, dan gaat dit mooie land echt naar de klote
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 23 november 2006 @ 10:38:56 #62
67174 Dos37
Come on Twente
pi_43813259
Dubbel lijkt me

cda-pvda-sp
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_43813325
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:37 schreef Gstyles het volgende:

[..]

das echt bullshit, er is duidelijk een grote groep mensen die achter de standpunten van de SP staat! daar kan je niet om heen! er zal dus toch een mogelijke coalitie gevormd moeten worden met de SP! die partij is tenslotte de grote winnaar!
Op zich ben ik het wel met je eens (objectief bekeken), maar ik persoonlijk moet er niet aan denken !!! En gelukkig gaat het niet gebeuren, dus Dream On !!!

Als Geert Wilders 25 zetels had gehaald, dan was jij een groot voorstander hem uit te sluiten !!!
Heb ik gelijk ?!?!
Politics Would Be A Helluva Good Business If It Weren't For The Goddamned People...
pi_43813371
Ik denk dat JP naar links toe moet maar of die dat wil is een 2de jammer dat GL en CU niet meer zeteles hebben anders had je CDA eruit kennen gooien
pi_43813391
quote:

[..]

En daar komt nog bij dat de grote winnaar niet de SP is, maar het CDA !!! En dus bepaalt Balkenende de koers die te varen is en gelukkig niet Jan "laten we lekker allemaal arm wezen" Marijnissen !!!
  donderdag 23 november 2006 @ 10:48:10 #66
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43813500
Ja vooral GL vind ik jammer. En ik snap het ook niet, waarom op zo'n eenzijdige partij als PvdDieren stemmen, als je ook GL kunt stemmen?
  donderdag 23 november 2006 @ 10:49:07 #67
75736 Gstyles
pi_43813521
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:44 schreef TrickyDick het volgende:

[..]

En daar komt nog bij dat de grote winnaar niet de SP is, maar het CDA !!! En dus bepaalt Balkenende de koers die te varen is en gelukkig niet Jan "laten we lekker allemaal arm wezen" Marijnissen !!!
Het CDA heeft alleen maar zetels verloren. het SP is verdrievoudigd qua zetels.. who's the loser?! je persoonlijke mening telt denk ik even niet nu.. het gaat er nu om welke mogelijkheden er zijn om een coalitie te vormen.. de PvdA gaat zeker niet akkoord met CU .. jammerdebammer.. maar het is nou eenmaal zo..
pi_43813574
Lijkt me een onwerkbare coalitie gezien de verschillen tussen CDA en SP, en aangezien CDA veruit de grootste is, hoeven zij zich niet zomaar aan te passen.
pi_43813595
Edit: Dubbel

[ Bericht 95% gewijzigd door Evil_Jur op 23-11-2006 16:19:43 ]
pi_43813610
@ Gstyles

Het gaat er niet om wat er 4 jaar geleden is gebeurd, maar wat er nu is gekozen !!! 2 dagen geleden stonden ze allemaal op 0 ... Uitslag:
CDA 41 zetels .. SP 26 zetels ... Wat begrijp je niet aan het begrip "winnaar" ?!?!

En ik denk even helemaal niet aan mijn eigen voorkeur, want met deze uitslag gaat mijn voorkeur uit naar:

CDA, VVD, PvdV, CU (mocht CU daar mee akkoord gaan)
  donderdag 23 november 2006 @ 10:53:24 #71
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43813640
Ja maar ze moeten toch met iemand in de coaltitie, en deze is het meest democratisch.
  donderdag 23 november 2006 @ 10:59:59 #72
14806 CrashOne
100% compliant
pi_43813819
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:50 schreef Stoomhamer het volgende:
Er is een groot verschil tussen het gematigd socialisme van de SP en het werkelijke (veel principielere) communisme. Het is gewoon een zo dat nederland veel socialer mag. Dat SP niet alleen aan de macht moet komen is mij ook duidelijk, maar de rest kan wel wat van de SP gebruiken.
pi_43814212
CDA-PvdA-SP lijkt mij uiteindelijk vrij onwaarschijnlijk, niet alleen qua standpunten maar vooral ook omdat de SP zo groot is geworden. Met zo'n groot links blok kan het CDA wel vergeten om het eigen programma erdoorheen te krijgen. Hoogstens wordt er een weekje voor de vorm onderhandeld met de SP erbij. Dit vooral omdat de PvdA uiteraard niet de indruk wil wekken de SP direct na de verkiezingen weer te laten vallen.

CDA-PvdA-CU ligt dan uiteindelijk toch meer voor de hand. Maar kan, als Rouvoet teveel voor de C van Christelijk-Sociaal gaat en te weinig voor de S, in het voordeel van het CDA uitpakken.

CDA-PvdA-VVD of CDA-PvdA-PVV zie ik niet gebeuren. CDA en PvdA kunnen allebei een groter deel van hun programma verwezenlijken met de Christenunie. CDA-PvdA-D66 is wel héél erg krap.

Enige echte alternatief voor de Christenunie lijkt me daarom Groenlinks. Minder Christelijk dan de Christenunie en minder groot dan de SP.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 november 2006 @ 11:49:04 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43815066
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:53 schreef annoh het volgende:
Ja maar ze moeten toch met iemand in de coaltitie, en deze is het meest democratisch.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 23 november 2006 @ 11:50:10 #75
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43815096
Dat gaat toch niet gebeuren denk ik hoor...
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 november 2006 @ 11:51:31 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43815138
dan is de SP volgende keer de PvdA voorbij
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 23 november 2006 @ 11:52:40 #77
75736 Gstyles
pi_43815165
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:52 schreef TrickyDick het volgende:
@ Gstyles

Het gaat er niet om wat er 4 jaar geleden is gebeurd, maar wat er nu is gekozen !!! 2 dagen geleden stonden ze allemaal op 0 ... Uitslag:
CDA 41 zetels .. SP 26 zetels ... Wat begrijp je niet aan het begrip "winnaar" ?!?!

En ik denk even helemaal niet aan mijn eigen voorkeur, want met deze uitslag gaat mijn voorkeur uit naar:

CDA, VVD, PvdV, CU (mocht CU daar mee akkoord gaan)
ben jij nou zo dom of.. ik ga het niet nog een keer uitleggen.. het komt erop neer dat jij alleen je eigen mening wil laten horen over wie je graag in de regering ziet! Get real man!
pi_43815169
Hoogst onwaarschijnlijk, want dat is wel een erg drastische ruk naar links voor het CDA.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:53:49 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815197
CU kan niet met PvdA, want dan krijgen ze mot over abortus, euthanasie en het homohuwelijk en de VVD mag echt niet in de regering, want dan doe je geen recht aan de uitslag van de verkiezingen (dan zou je eigenlijk de PvdA ook weg moeten sturen, maar goed). Dus cda, pvda en sp.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 november 2006 @ 11:56:20 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815280
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:48 schreef annoh het volgende:
Ja vooral GL vind ik jammer. En ik snap het ook niet, waarom op zo'n eenzijdige partij als PvdDieren stemmen, als je ook GL kunt stemmen?
idd. En echt onzin wat die Thieme zei, nml dat zij de eerste partij zijn die echt iets zullen veranderen voor dieren. GL heeft die potentie ook. PvdD is gewoon een kloon van GL die zich alleen op het welzijn van dieren stort.
Wel een enorme one-issue partij hoor, net als PvdV.
Niet meer actief op Fok!
pi_43815291
quote:
Als ik alleen al aan de HRA en inzage in de rapporten over de inval in Irak denk dan weet ik al dat CDA en de SP het niet eens worden.
Ik denk dat de enige mogelijkheid een links blok is zonder CDA.
Audaces fortuna juvat
  donderdag 23 november 2006 @ 11:56:55 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815303
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:50 schreef Stoomhamer het volgende:
communisme is het toppunt van sociaal .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 november 2006 @ 11:57:03 #83
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43815311
pvda/sp/vvd lijkt me wel wat. VVD op financien en economische zaken, pvda op justitie/binnenlandse-/buitenlandse zaken en SP op sociale zaken en onderwijs/cultuur bijvoorbeeld. Allemaal beetje toegeven en dan moet het best lukken lijkt me. Maarja, om nou twee partijen die flink afgestraft zijn te laten regeren is ook weer zoiets.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:58:35 #84
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43815366
quote:

[..]

De SP kan als grote oppositiepartij veel meer voor die mensen bereiken.
Vampire Romance O+
  donderdag 23 november 2006 @ 11:58:57 #85
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43815376
Het CDA gaat in zee met óf PVDA óf SP, maar inderdaad nooit met beiden tegelijk. Want dan nemen Bos en Marijnissen samen het regiestokje over.
pi_43815434
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef Gstyles het volgende:

[..]

ben jij nou zo dom of.. ik ga het niet nog een keer uitleggen.. het komt erop neer dat jij alleen je eigen mening wil laten horen over wie je graag in de regering ziet! Get real man!
Deze reactie zegt natuurlijk alles over je !!! De SP mòet voor jou de grote winnaar zijn en als iemand je dan met cijfers laat zien dat ze dat dus niet zijn, noem je diegene gewoon dom ... Ook een manier van discussiëren !!!

Tuurlijk heeft de SP het heel, heel erg goed gedaan in vergelijking met 4 jaar geleden, maar dat maakt hen nog niet de grote winnaar !!! Of je wilt dat gewoon niet onder ogen zien / begrijpen òf jij bent degene die dom is !!! Het CDA heeft 9 zetels meer gehaald dan de nummer 2 (PvdA, die het dus ook beter hebben gedaan dan de SP, ondanks een verlies t.o.v. 4 jaar geleden); dat zou ik dan toch echt de grote winnaar willen noemen !!!

Ja, tuurlijk laat ik zien wat mijn voorkeur heeft en ja ... CDA, PvdA en SP is nu een mogelijkheid, maar ik zie dat dus niet gebeuren en nogmaals JA, ik ben daar blij om !!! De toekomst zal het allemaal leren ...
  donderdag 23 november 2006 @ 12:01:06 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815438
Waarom roept iedereen CU in één adem met PvdA of SP? Die komen echt niet samen in een regering hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_43815479
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef Colnago het volgende:

[..]

Als ik alleen al aan de HRA en inzage in de rapporten over de inval in Irak denk dan weet ik al dat CDA en de SP het niet eens worden.
Ik denk dat de enige mogelijkheid een links blok is zonder CDA.
Dus een coalitie van vijf of zes partijen met daar tegenover de oppositie van CDA, VVD, PvdV en de kleine christelijke partijen. Dat lijkt me ook niet bepaald handig/werkbare situatie.
pi_43815662
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef ethiraseth het volgende:
pvda/sp/vvd lijkt me wel wat. VVD op financien en economische zaken, pvda op justitie/binnenlandse-/buitenlandse zaken en SP op sociale zaken en onderwijs/cultuur bijvoorbeeld. Allemaal beetje toegeven en dan moet het best lukken lijkt me. Maarja, om nou twee partijen die flink afgestraft zijn te laten regeren is ook weer zoiets.
Dan denk ik dat de combi sp op sociaalbeleid en vvd op financieelbeleid een flinke oorlog gaat opleveren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 23 november 2006 @ 12:10:49 #90
75736 Gstyles
pi_43815735
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:00 schreef TrickyDick het volgende:

[..]

Deze reactie zegt natuurlijk alles over je !!! De SP mòet voor jou de grote winnaar zijn en als iemand je dan met cijfers laat zien dat ze dat dus niet zijn, noem je diegene gewoon dom ... Ook een manier van discussiëren !!!

Tuurlijk heeft de SP het heel, heel erg goed gedaan in vergelijking met 4 jaar geleden, maar dat maakt hen nog niet de grote winnaar !!! Of je wilt dat gewoon niet onder ogen zien / begrijpen òf jij bent degene die dom is !!! Het CDA heeft 9 zetels meer gehaald dan de nummer 2 (PvdA, die het dus ook beter hebben gedaan dan de SP, ondanks een verlies t.o.v. 4 jaar geleden); dat zou ik dan toch echt de grote winnaar willen noemen !!!

Ja, tuurlijk laat ik zien wat mijn voorkeur heeft en ja ... CDA, PvdA en SP is nu een mogelijkheid, maar ik zie dat dus niet gebeuren en nogmaals JA, ik ben daar blij om !!! De toekomst zal het allemaal leren ...
ga je nou ook nog emotioneel reageren?! hihi tis maar politiek hoor?! en by the way NEE ik heb niet op SP gestemd, dus daar heb je het alleen al mis! Ik heb gewoon een realistischere kijk op wat er mogelijk gaat komen.. Mijn partij, de PVDA, komt er namelijk toch wel, hoe je het ook went of keert!
pi_43815878
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

ga je nou ook nog emotioneel reageren?! hihi tis maar politiek hoor?! en by the way NEE ik heb niet op SP gestemd, dus daar heb je het alleen al mis! Ik heb gewoon een realistischere kijk op wat er mogelijk gaat komen.. Mijn partij, de PVDA, komt er namelijk toch wel, hoe je het ook went of keert!
PvdA komt er inderdaad hoe dan ook bij !!! De SP echter niet ... Mark My Words ...

Eerst ben ik dom, nu weer emotioneel ... Nounou, als we geen argumenten hebben dan doen we het wel op deze manier hoor .. aub !!! Jij denkt dus werkelijk dat er een kabinet CDA, PvdA en SP gaat komen ?!?! Heel realistisch !!!
Ik zou zeggen : Hang In There ...
  donderdag 23 november 2006 @ 12:17:06 #92
75736 Gstyles
pi_43815911
Nogmaals:

en lees je nou ook al niet goed?!
  donderdag 23 november 2006 @ 12:28:24 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_43816159
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus een coalitie van vijf of zes partijen met daar tegenover de oppositie van CDA, VVD, PvdV en de kleine christelijke partijen. Dat lijkt me ook niet bepaald handig/werkbare situatie.
Volgens mij hebben die ook geen meerderheid.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 23 november 2006 @ 12:29:36 #94
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43816195
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:29 schreef Gstyles het volgende:
Eens met TS! de SP is de grootste winnaar, je kan het niet maken t.o. het volk om zonder de SP een coalitie te vormen!
Waarom niet? Je moet niet kijken naar de winstmarge van een partij, maar naar het uiteindelijke totaal aantal zetels. De PVDA heeft nog altijd zes zetels meer dan de SP.
pi_43816286
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die ook geen meerderheid.
Die hebben idd geen meerderheid.
pi_43816295
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Het gaat er bij de verkiezingen om hoeveel zetels je behaalt. Niet hoe het behaalde aantal zich verhouden tot het zetelaantal in de afgelopen parlementaire periode. In zoverre is de CDA gewoon de winnaar. Misschien zelfs wel de grote winnaar, want zij behaalde maar liefst negen zetels meer dan de nummer twee in de race, de PvdA.

De coalitie dient vervolgens als het even kan een parlementaire meerderheid te hebben. Daar zijn allerlei scenerio´s voor. Het hoeft zelfs niet zo te zijn dat de grootste partij deel uitmaakt van die coalitie. Nog niet zo lang geleden hebben we meegemaakt dat de partij die maar twee zetels minder had dan de grootste partij, niet aan de coalitie deelnam.

De verkiezingsuitslag betekent dus noch in staatsrechtelijk opzicht, noch in moreel opzicht, noch ten aanzien van de parlementaire praktijk dat de SP deel MOET uitmaken van de coalitie. De mogelijkheid bestaat, maar als men er niet uitkomt, zit de SP gewoon in de oppositie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43816438
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:29 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Je moet niet kijken naar de winstmarge van een partij, maar naar het uiteindelijke totaal aantal zetels. De PVDA heeft nog altijd zes zetels meer dan de SP.
Het aantal zetels én de onderlinge inhoudelijke verschillen tussen partijen. Wat mij betreft zou het ook rustig zo mogen zijn dat NIET automatisch de grootste partij mag gaan formeren. Het grootste blok dat het eens kan worden over wie de leiding moet gaan nemen, dat lijkt me een beter alternatief.

En om op de discussie in te haken wie er nou heeft gewonnen: zowel SP als CDA heeft gewonnen. De SP heeft zetels gewonnen, en het CDA heeft de verkiezingen gewonnen.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:37:57 #98
75736 Gstyles
pi_43816447
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:33 schreef Argento het volgende:

[..]

Het gaat er bij de verkiezingen om hoeveel zetels je behaalt. Niet hoe het behaalde aantal zich verhouden tot het zetelaantal in de afgelopen parlementaire periode. In zoverre is de CDA gewoon de winnaar. Misschien zelfs wel de grote winnaar, want zij behaalde maar liefst negen zetels meer dan de nummer twee in de race, de PvdA.

De coalitie dient vervolgens als het even kan een parlementaire meerderheid te hebben. Daar zijn allerlei scenerio´s voor. Het hoeft zelfs niet zo te zijn dat de grootste partij deel uitmaakt van die coalitie. Nog niet zo lang geleden hebben we meegemaakt dat de partij die maar twee zetels minder had dan de grootste partij, niet aan de coalitie deelnam.

De verkiezingsuitslag betekent dus noch in staatsrechtelijk opzicht, noch in moreel opzicht, noch ten aanzien van de parlementaire praktijk dat de SP deel MOET uitmaken van de coalitie. De mogelijkheid bestaat, maar als men er niet uitkomt, zit de SP gewoon in de oppositie.
Je verwoord het goed en je moet de SP dus zeker niet uitsluiten, het zou idd ook een goede oppositie partij kunnen worden. Wat ik bedoel is dat omdat de SP zoveel zetels heeft verkregen is er kennelijk een groot deel van het volk eens met de stellingen van de SP. Het zou dus vreemd zijn als een partij als CU die maar 6 zetels heeft ineens in de regering zou verschijnen...
pi_43816993
Links heeft de touwtjes in principe in handen. Als Bos en Marijnissen slim zijn gooien ze het op een akkoordje: samen regeren of niet regeren. Het CDA moet dan fors over de brug komen als Balkenende premier wil blijven.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:59:43 #100
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43817103
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:55 schreef Genverbrander het volgende:
Links heeft de touwtjes in principe in handen. Als Bos en Marijnissen slim zijn gooien ze het op een akkoordje: samen regeren of niet regeren. Het CDA moet dan fors over de brug komen als Balkenende premier wil blijven.
Dan kunnen we opnieuw naar de stembus, want zo dom is het CDA niet.
pi_43817298
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:59 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Dan kunnen we opnieuw naar de stembus, want zo dom is het CDA niet.
Als het CDA zich niet open opstelt moeten we inderdaad opnieuw naar de stembus ja.
pi_43818030
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:39 schreef Genverbrander het volgende:
Als je recht wilt doen aan de verkiezingsuitslag moet de SP in de regering. Maar met wie? De enige mogelijkheid is dan: CDA/SP/PvdA

Ik vind dat deze coalitie meer recht doet aan de uitslag dan CDA/PvdA/CU.
Recht doen aan de verkiezingsuitslag is bij jou gelijk aan de winnaars opnemen in de regering, maar omdat Wilders jou niet uitkomt mag hij niet meedoen (en arme Marianne wordt ook over het hoofd gezien, terwijl zij van de lijstrekkers toch het meest prettige voorkomen heeft). Beetje vreemd.

Nederland heeft niet echt linkser gestemd, Nederland heeft vooral wat meer van het midden vandaan gestemd. Maar doe daar maar eens recht aan...
pi_43818243
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef Gstyles het volgende:

SP gaat van 9 naar 26, wat bijna 200% meer is. Omdat jij relatief kijkt vind jij de SP de winnaar.

Maar, nu wreekt zich de rekensom. Want zowel Wilders als PvdD zijn van 0 naar resp. 9 en 2 gegaan. Een stijging van oneindig %. Nu 9 absoluut meer is dan 2 is volgens jouw normering de winnaar:

WIlders

Echter, dit komt jou niet uit, dus je zal wel een draai aan jouw eigen normering gaan geven. Bij deze alvast veel succes!
  donderdag 23 november 2006 @ 13:52:36 #104
127131 TrickyDick
I'm NOT a Crook
pi_43818888
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

SP gaat van 9 naar 26, wat bijna 200% meer is. Omdat jij relatief kijkt vind jij de SP de winnaar.

Maar, nu wreekt zich de rekensom. Want zowel Wilders als PvdD zijn van 0 naar resp. 9 en 2 gegaan. Een stijging van oneindig %. Nu 9 absoluut meer is dan 2 is volgens jouw normering de winnaar:

WIlders

Echter, dit komt jou niet uit, dus je zal wel een draai aan jouw eigen normering gaan geven. Bij deze alvast veel succes!
Amen
pi_43819049
Ik denk niet dat het CDA het kan maken naar haar kiezers toe om in zo'n links kabinet te gaan zitten. Mij lijkt de optie PvdA - CDA - CU het meest realistisch, in ieder geval de meest stabiele mogelijkheid. Helaas geen VVD in een coalitie, maar links vind ik echt helemaal niets.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:02:21 #106
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43819203
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Als het CDA zich niet open opstelt moeten we inderdaad opnieuw naar de stembus ja.
De SP moet zich open stellen aan de grootste partij van Nederland wil het mee gaan regeren. Het CDA heeft een veel grotere achterban waarvoor het zich moet verantwoorden.
pi_43819446
SP aan het regeren. Hebben die eigenlijk wel capable mensen op de lijst staan? Uit mijn hoofd kan ik er twee opnoemen: Van Bommel en Kant. Volgens mij houdt het daar ook wel mee op
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_43819470
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:57 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk niet dat het CDA het kan maken naar haar kiezers toe om in zo'n links kabinet te gaan zitten. Mij lijkt de optie PvdA - CDA - CU het meest realistisch, in ieder geval de meest stabiele mogelijkheid. Helaas geen VVD in een coalitie, maar links vind ik echt helemaal niets.
Bereidt je maar voor op afschaffing van het homo huwelijk en abortus.
pi_43819490
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Precies hetzelfde gaat op voor de PvdA.
pi_43819533
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Bereidt je maar voor op afschaffing van het homo huwelijk en abortus.
Ik verwacht dat de PvdA nog liever de formatie opblaast dan dit toestaan.
Het zijn overigens geen punten in het programma van de CU.
pi_43819848
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

WIlders

Amen to this. Veel succes met uitleggen
pi_43820660
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:02 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

De SP moet zich open stellen aan de grootste partij van Nederland wil het mee gaan regeren. Het CDA heeft een veel grotere achterban waarvoor het zich moet verantwoorden.
Mochten SP en CDA gaan onderhandelen, zit de PvdA erbij aan tafel met een programma dat meer op dat van de SP lijkt dan op dat van het CDA. Dan kan CDA de grootste partij zijn, maar het grootste blok (qua achterban) zit dan toch echt aan de andere kant van de tafel.

Overigens wordt dat wel gecompenseerd door de dreiging dat het CDA alsnog een rechts kabinet kan gaan formeren. Het CDA zal geen voorkeur hebben voor Wilders, maar als PvdA en SP het erg hard spelen en geen concessies willen doen, heeft Balkenende dat wél achter de hand. Wilders wil denk ik wel, en als PvdA heel erg aan de SP vasthoudt, is de Christenunie misschien ook wel over de streep te krijgen voor CDA-VVD-PvV-CU.
pi_43820801
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Terreros85 het volgende:
SP aan het regeren. Hebben die eigenlijk wel capable mensen op de lijst staan? Uit mijn hoofd kan ik er twee opnoemen: Van Bommel en Kant. Volgens mij houdt het daar ook wel mee op
Dan kunnen die net een mooie ministerpost aannemen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43821116
Pff, ik ben blij dat ik niet in de schoenen van Balkenende sta. Hij kan alleen maar foute keuzes maken...
  donderdag 23 november 2006 @ 15:08:25 #115
572 Sniper
Gull Catcher
pi_43821201
quote:
Valt geen enkele eer te behalen voor het CDA, ingeklemd tussen links en extreem links. De verschillen tussen SP en CDA zijn daarnaast volledig onoverbrugbaar, zeker als de SP verwacht dat alle concessies van een kant moeten komen (wat ze waarschijnlijk zullen doen).

Super instabiel, het CDA zal continu de vinger op de selfdestruct button hebben.

In een CDA PVDA CU variant is de PvdA waarschijnlijk trigger happy (onze vriendjes van de SP zijn er niet bij! boehoe).

Nederland schiet hier weinig mee op.
pi_43821972
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:08 schreef Sniper het volgende:

[..]

Valt geen enkele eer te behalen voor het CDA, ingeklemd tussen links en extreem links. De verschillen tussen SP en CDA zijn daarnaast volledig onoverbrugbaar, zeker als de SP verwacht dat alle concessies van een kant moeten komen (wat ze waarschijnlijk zullen doen).

Super instabiel, het CDA zal continu de vinger op de selfdestruct button hebben.

In een CDA PVDA CU variant is de PvdA waarschijnlijk trigger happy (onze vriendjes van de SP zijn er niet bij! boehoe).

Nederland schiet hier weinig mee op.
Ow come on!
De PvdA is niet meer echt links en de SP is niet meer extreem links. De SP nu is te vergelijken met de PvdA in de jaren 80. Dat was toch ook niet extreem links. Je hebt het nu over de reputatie van jaren geleden en niet over hoe het nu is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43822003
Ik zie de SP niet met CDA regeren.
pi_43823185
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:30 schreef nokwanda het volgende:

de SP is niet meer extreem links.
Waarom denk jij dat als de SP haar programma zo schrijft dat ze het pluche op kunnen de idealen zijn mee veranderd? Geloof jij echt dat Jan Marijnissen heeft ingezien dat hij het altijd fout zag? Natuurlijk niet. De SP is en blijft "extreem" links.

En de PvdA is natuurlijk nog steeds links, ook al roept Marijnissen dat het niet zo is. Verkiezingspraatjes...
pi_43823816
quote:
SP moet net zo goed inleveren, een kabinet gaat ze dus veel zetels kosten bij de komende verkiezingen. Maar ik hou ze niet tegen hoor.
pi_43823913
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Terreros85 het volgende:
Irrgang, Van Velzen. Zouden ze mogen meeregeren voldoende dus. De Wit hebben ze ook nog als veteraan maar die vind ik altijd vrij soft overkomen. Ook al kan dat misschien wel goed zijn als tegenhanger van sommige bijtertjes die bij de SP zitten.
pi_43823985
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat als de SP haar programma zo schrijft dat ze het pluche op kunnen de idealen zijn mee veranderd? Geloof jij echt dat Jan Marijnissen heeft ingezien dat hij het altijd fout zag? Natuurlijk niet. De SP is en blijft "extreem" links.

En de PvdA is natuurlijk nog steeds links, ook al roept Marijnissen dat het niet zo is. Verkiezingspraatjes...
Amen.
pi_43824051
Kortom SP stemmers: wat nu als JM met JP verder gaat, kan dat wel ?

VOOR de verkiezingen was dat not done...... aldus JM van de SP.

De eerste grove 'd66 fout' van de Sp ?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_43824215
quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:05 schreef Alecks het volgende:
Laten we het hopen!

Bij CDA-Pvda-SP zal het CDA aansturen op een snelle mislukking.

Bij nieuwe verkiezingen blijven ze dan waarschijnlijk de grootste (want de kiezer wil absoluut niet PvdA of SP als grootste) en is de VVD weer hersteld van de klap. En dus krijg je over 3 maanden opnieuw CDA-VVD.

Pvda en SP moeten daar niet intrappen, maar met de VVD gaan.
VVD is dan de kleinste partij van de 3 en heeft dan weinig in te brengen.
Maar ze zullen veel minder snel de stekker uit het kabinet trekken als het CDA, want dan verliezen ze nog meer zetels.

natuurlijk wel de VVD op Integratie en Immigratie
pi_43824277
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:39 schreef rebel6 het volgende:
SP en PvdA zijn dan afhankelijk van de VVD, reken maar dat ze dat ten volle uitbuiten. De VVD heeft overigens altijd relatief veel macht al je het vergelijkt met het aantal zetels, ze zijn sterk in onderhandelingen. Bovendien denk ik dat de VVD zich niet laat lenen voor het aan een meerderheid helpen van de SP. Dat zou ik een enorme afgang vinden voor de VVD.
pi_43824432
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:39 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Laten we het hopen!

Bij CDA-Pvda-SP zal het CDA aansturen op een snelle mislukking.

Bij nieuwe verkiezingen blijven ze dan waarschijnlijk de grootste (want de kiezer wil absoluut niet PvdA of SP als grootste) en is de VVD weer hersteld van de klap. En dus krijg je over 3 maanden opnieuw CDA-VVD.

Pvda en SP moeten daar niet intrappen, maar met de VVD gaan.
Maar ze zullen veel minder snel de stekker uit het kabinet trekken als het CDA, want dan verliezen ze nog meer zetels.

natuurlijk wel de VVD op Integratie en Immigratie
Dat is allemaal leuk en aardig maar volledig onrealistisch en niet echt democratisch. CDA is veruit de grootste partij, die kun je echt niet naar de oppositie schuiven.
pi_43824455
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

SP en PvdA zijn dan afhankelijk van de VVD, reken maar dat ze dat ten volle uitbuiten. De VVD heeft overigens altijd relatief veel macht al je het vergelijkt met het aantal zetels, ze zijn sterk in onderhandelingen.
Dan is het toch juist aantrekkelijk voor de VVD, weinig zetels maar toch relatief veel invloed?
quote:
Bovendien denk ik dat de VVD zich niet laat lenen voor het aan een meerderheid helpen van de SP. Dat zou ik een enorme afgang vinden voor de VVD.
Dat het kabinet op een aantal punten flink zal afwijken van het VVD-programma is natuurlijk pijnlijk voor de aanhang, maar beter iets dan niets toch?
pi_43824466
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig maar volledig onrealistisch en niet echt democratisch. CDA is veruit de grootste partij, die kun je echt niet naar de oppositie schuiven.
Van Agt heeft de PvdA wel dat kunstje geflikt.
pi_43824467
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Is ook bij de PvdA gebeurd, ergens in de jaren 70 dacht ik.
pi_43824579
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:48 schreef rebel6 het volgende:
Dan is het toch juist aantrekkelijk voor de VVD, weinig zetels maar toch relatief veel invloed?
Ja maar omdat jij zei dat de VVD dan weinig in te brengen heeft ik denk dat juist het tegenovergesteld waar is.
quote:
Dat het kabinet op een aantal punten flink zal afwijken van het VVD-programma is natuurlijk pijnlijk voor de aanhang, maar beter iets dan niets toch?
Nou, ik heb tot nu toe nog altijd VVD gestemd, maar gister heb ik op Pastors gestemd, natuurlijk ook wel omdat ik Pastors graag in de kamer wilde zien, maar ook zodat de VVD niet deel zou nemen aan een regering. De VVD is een beetje ziek en moet eerst maar weer aansterken in de oppositie.
pi_43824610
zal vast niet gaan werken die combinatie
pi_43824613
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat kan wel, zover gaat mijn politieke geschiedenis niet, denk echter dat de kiezers dat nu in ieder geval niet zouden pikken.
pi_43824649
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja, met van Agt en den Uyl, maar daar lag ook aan ten grondslag dat zij elkaar gewoon de tent uit vochten. Aan het mislukken van de PvdA/CDA coalitie destijds hebben heel duidelijk persoonlijke motieven ten grondslag gelegen. Ik weet niet hoe dit met Bos en Balkenende is.
pi_43824713
Ik zie hier allemaal mensen de mogelijkheden naar hun straatje praten.

Als je gewoon objectief kijkt wat de meest logische optie is, dan zal dat CDA + PvdA zijn. PvdA kan het zich niet veroorloven om nu niet te gaan regeren, dat hebben ze in 2003 al afgeketst en ik neem aan dat het ze niet goed bevallen is. Mochten ze wel het regeren laten afketsen dan zullen ze de volgende verkiezingen weggevaagd worden. CDA wil ook graag doorregeren, dus deze twee partijen zullen het haast wel zeker eens worden onderling. Echter, ze hebben geen meerderheid, dus er moet een partij bij.

De SP staat, hoeveel zetels ze ook gewonnen hebben, mijlenver van het CDA vandaan en gezien het "CDA moet socialer" van Marijnissen gisteravond lijkt het dat hij niet van plan is om veel op te schuiven naar het midden.

De CU staat veel dichter bij zowel CDA als PvdA, en wil graag regeren, dus als de PvdA en het CDA een beetje slim zijn gaan ze hiermee in zee, omdat ze dan maar rekening hoeven te houden met een partij van "zwaarte 6" in plaats van "zwaarte 24", die ook nog eens beter op hun standpunten aansluit. Ik denk dus dat zowel Bos als Balkenende van hun partij de opdracht meekrijgen om het hierop te gooien.

Elke andere mogelijkheid (ik lees SP met VVD en een combinatie PvdV met CU) is volkomen irreëel, dan zullen er eerder herverkiezingen of een minderheidskabinet CDA/PvdA komen.
onzin?
pi_43824821
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja maar omdat jij zei dat de VVD dan weinig in te brengen heeft ik denk dat juist het tegenovergesteld waar is.
Ja ik bedoelde eigenlijk: ze kunnen dan niet meer domineren, dat is voor mij het belangrijkste.
Van mijn part krijgen ze 50% invloed in een pvda-sp-vvd kabinet, geen probleem.
quote:
Nou, ik heb tot nu toe nog altijd VVD gestemd, maar gister heb ik op Pastors gestemd, natuurlijk ook wel omdat ik Pastors graag in de kamer wilde zien, maar ook zodat de VVD niet deel zou nemen aan een regering. De VVD is een beetje ziek en moet eerst maar weer aansterken in de oppositie.
Gaat nog moeilijk worden als Rutte en Verdonk allebei blijven.
pi_43825914
quote:
denk het ook
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43826506
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:51 schreef Petera het volgende:
is de Christenunie misschien ook wel over de streep te krijgen voor CDA-VVD-PvV-CU.
Lijkt me stug, in zo'n kabinet is bijna niets te winnen voor de CU.
pi_43826586
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lijkt me stug, in zo'n kabinet is bijna niets te winnen voor de CU.
Zeker niet na de toon van Rouvoet in de debatten van de afgelopen dagen. Rechts moet het maar verkroppen dat de CU niet meer helemaal bij hun hoort.
pi_43826637
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zeker niet na de toon van Rouvoet in de debatten van de afgelopen dagen. Rechts moet het maar verkroppen dat de CU niet meer helemaal bij hun hoort.
Volgens mij zijn er nu maar twee opties die qua aantal zetels en standpunten reëel zijn, dat is CDA-PVDA-SP en CDA-PVDA-CU. De rest van de opties krijgen niet genoeg zetels (of teveel kleine partijen in een regering) of hun standpunten liggen te ver uit elkaar.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:21:20 #139
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_43827027
CDA-PVDA-CU, wat zal Rouvoet voor prijs verlangen?

CDA-PVDA-SP, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het CDA daarin trapt. Bovendien krijgen we dan Balkenende IV. Dat zou toch voorkomen worden met een stem op de SP volgens Jan?
pi_43827097
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:21 schreef Klummie het volgende:

CDA-PVDA-SP, het lijkt me onwaarschijnlijk dat het CDA daarin trapt. Bovendien krijgen we dan Balkenende IV. Dat zou toch voorkomen worden met een stem op de SP volgens Jan?
Maar als je het zo gaat bekijken is geen enkele coalitie mogelijk.

Dit zijn imo wel de meest waarschijnlijke coalities, maar ze zullen er niet snel uit zijn.
pi_43827338
quote:

Wie zegt dat het Balkenende IV wordt? Het kan net zo goed Verhagen I, v.d. Hoeven I, Leers I of nog een andere premier zijn. Het CDA heeft er genoeg op voorraad, als de persoon van Balkenende een probleem wordt dan is hij zo aan de kant geschoven.
pi_43827404
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Wie zegt dat het Balkenende IV wordt? Het kan net zo goed Verhagen I, v.d. Hoeven I, Leers I of nog een andere premier zijn. Het CDA heeft er genoeg op voorraad, als de persoon van Balkenende een probleem wordt dan is hij zo aan de kant geschoven.
Zoiets als met Eelco Brinkman, maar het verschil met die situatie is dat Brinkman te maken had met slechte peilingen en dus al een verliezer was, Balkenende is nu een winnaar, ik denk dat dat hem populair maakt bij de CDA'ers dus zal hij niet snel aan de kant geschoven worden.
pi_43827501
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zoiets als met Eelco Brinkman, maar het verschil met die situatie is dat Brinkman te maken had met slechte peilingen en dus al een verliezer was, Balkenende is nu een winnaar, ik denk dat dat hem populair maakt bij de CDA'ers dus zal hij niet snel aan de kant geschoven worden.
Klopt, maar als het uiteindelijk het laatste breekpunt wordt?

(Het lijkt me ook niet waarschijnlijk maar ergens zullen toch flinke concessies gemaakt moeten worden).
  donderdag 23 november 2006 @ 20:24:39 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43831058
quote:

Ik hoorde vanmiddag op de radio dat Jan alle opties open laat dus zelfs regeren met CDA en PvdA. Dat gaat dus nog een leuke formatie worden zo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43833709
PVDA-SP-VVD is ook nog mogelijk. maar daar valt voor de VVD niet veel eer te behalen.
pi_43834017
quote:
PvdA weigert coalitie zonder SP

Risico
Volgens bronnen binnen de partij zal de PvdA geen regering vormen met het CDA en de ChristenUnie, omdat het risico te groot is dat de SP bij de volgende verkiezingen weer wint.

Door deze opstelling van de PvdA lijkt de kabinetsformatie een moeizaam en langdurig proces te worden. Een meerderheidscoalitie zonder de PvdA of CDA is vrijwel ondenkbaar.

Informateur
De koningin zal naar verwachting de komende dagen een informateur benoemen. Die zal de onoverzichtelijke politieke situatie in kaart moeten brengen die is ontstaan na de verkiezingen.
pi_43834144
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]
En dat was natuurlijk te verwachten. Een regering met CDA en CU samen dwingt de PVDA een veel te conservatieve koers te varen....waar ze met een sterke SP natuurlijk genadeloos op afgerekend gaan worden de volgende verkiezingen (over een jaar ofzo als we op de vorige kabinetten Balkenende afgaan).

Sowieso zijn er uberhaupt meer overeenkomsten met de SP dan met de CU qua idealisme en verkiezingsprogramma natuurlijk, wat het ook in dat opzicht veel beter maakt om met SP in zee te gaan.
pi_43834444
Heeft alleen CDA het hier voor het zeggen? Ik denk dat als de PVDA besluit niet mee te doen dat er dan geen echte realistische coalitie mogelijk is, PvdA heeft dus ook veel macht!
  donderdag 23 november 2006 @ 22:01:50 #149
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_43834724
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:54 schreef Xith het volgende:
Heeft alleen CDA het hier voor het zeggen? Ik denk dat als de PVDA besluit niet mee te doen dat er dan geen echte realistische coalitie mogelijk is, PvdA heeft dus ook veel macht!
En als het CDA niet mee wil doen dan is er geen echte realistische coalitie mogelijk.
pi_43834885
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:54 schreef Xith het volgende:
Nee, want de PvdA wil absoluut geen nieuwe verkiezingen. Dan worden ze geslacht.

Aan de ene kant verliezen ze dan aan de SP, omdat mensen die strategisch PvdA hebben gestemd, nu alsnog SP zullen stemmen. Aan de andere kant verliezen ze dan aan CDA/VVD omdat de rest van de stemmers (minder links, want geen SP) de PvdA onverantwoordelijk gedrag zal verwijten.

[ Bericht 0% gewijzigd door ericeric op 23-11-2006 22:12:16 ]
  donderdag 23 november 2006 @ 23:20:08 #151
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_43837497
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Yeah right, mocht het CDA de premier leveren dan zal dat Balkie zijn en niemand anders. Dat si de partijleider en de huidige MP. DIe gaan ze echt niet inruilen.
pi_43837555
Er komt geen kabinet vóór februari/maart en misschien komen er wel nieuwe verkiezingen aan. Lekker voor überdemagoog Marijnissen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:32:35 #153
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43843226
Dan wordt het CDA gesandwiched door SP en PvdA. En aangezien het CDA het grootste gedeelte van het huidige beleid wil doorvoeren en de SP en PvdA samen een stuk groter zijn en een geheel andere lijn willen inslaan. Lijkt me niet dat het CDA dat zou willen. Mochten ze dat wel doen, dan moeten ze zoveel standpunten inleveren, dat ze de volgende verkiezingen keihard worden afgerekend. Kortom, het CDA kan alleen maar verliezen. Dus ik zie dat niet gebeuren.
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:39:28 #154
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43843336
Echt blij, dat een coalitie van CDA-VVD niet gaat lukken.
Ik heb zoiets laat de SP nu maar mee regeren. Ik heb niet op ze gestemd, maar ze hebben geen onaardige ideeen.
Are you nuts??
pi_43843712
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Ja, dat zat er al een beetje in natuurlijk. Maar het wordt er niet bepaald gemakkelijker op zo.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 01:13:17 #156
862 Arcee
Look closer
pi_43919269
Maurice de Hond schreef een interessant stuk op zijn site over o.a. deze coalitiemogelijkheid: http://www.maurice.nl/index.php?itemid=310
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43919556
quote:
Op maandag 27 november 2006 01:13 schreef Arcee het volgende:
Maurice de Hond schreef een interessant stuk op zijn site over o.a. deze coalitiemogelijkheid: http://www.maurice.nl/index.php?itemid=310
Bijna alle coalities zijn dus doemscenario's voor de partijen die erin zitten.
Kan ik me wel voorstellen idd.

Niettemin lijkt me CDA, PVDA en CU het meest waarschijnlijk.

De coalitie die dit topic voorstelt is uiteraard de meest eerlijke, en het kan nooit veel fouter gaan dan toen ze naar aanleiding van ongeveer dezelfde prestatie die idioten van de LPF hebben toegelaten 4 jaar geleden (de politieke ervaring binnen de SP is toch wel vele malen groter), maar als SP-stemmer heb ik het nu nog liever niet, om de toekomst van de partij veilig te stellen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 01:56:08 #158
862 Arcee
Look closer
pi_43919668
quote:
Op maandag 27 november 2006 01:42 schreef Lamon het volgende:
De coalitie die dit topic voorstelt is uiteraard de meest eerlijke
Kan dan ook met CU en GL ipv PvdA, die toch dik verloren hebben en vooral cijfermatig nodig zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43919695
Het is geen topcoalitie maar hoe midner christelijke partijen in de regering hoe beter .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43919735
quote:
Op maandag 27 november 2006 01:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kan dan ook met CU en GL ipv PvdA, die toch dik verloren hebben en vooral cijfermatig nodig zijn.
Zou ook niet oneerlijk zijn nee, maar dan is het gehalte van nieuwe regeerpartijen wel erg groot.
Geen onredelijke optie, maar het klinkt wel kwetsbaar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 02:03:29 #161
862 Arcee
Look closer
pi_43919743
quote:
Op maandag 27 november 2006 01:57 schreef du_ke het volgende:
Het is geen topcoalitie maar hoe midner christelijke partijen in de regering hoe beter .
Eens.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2006 @ 02:04:26 #162
862 Arcee
Look closer
pi_43919754
quote:
Op maandag 27 november 2006 02:02 schreef Lamon het volgende:
Zou ook niet oneerlijk zijn nee, maar dan is het gehalte van nieuwe regeerpartijen wel erg groot.
Geen onredelijke optie, maar het klinkt wel kwetsbaar.
Da's waar.

Hoe dan ook, deze (in)formatie lijkt me erg interessant.
pi_43961766
quote:
Bos en Marijnissen willen in kabinet met CDA

(Novum) - SP-leider Jan Marijnissen is een voorstander van een kabinet van CDA, PvdA en SP. "Dat is een goed plan", zei hij dinsdagmiddag voorafgaand aan het eerste gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra. Marijnissen sluit zich hiermee aan bij Wouter Bos. De fractievoorzitter van de PvdA adviseerde Hoekstra eerder op de dag hetzelfde.

Volgens Bos is een dergelijk kabinet de beste vertaling van de verkiezingsuitslag. "Deze coalitie heeft meer draagvlak dan welke combinatie dan ook." Marijnissen hield nog een slag om de arm. "Je moet ook nadenken over alternatieven. Dat doet Balkenende ook. Waarschijnlijk weten we met de kerst meer."
Balkenende, houd je poot stijf en ga niet met de SP in zee. Ik hoop maar dat Bos dit niet serieus meent en dat het tot z'n taktieken behoort om de SP als coalitiekandidaat te noemen.
pi_43961870
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Balkenende, houd je poot stijf en ga niet met de SP in zee. Ik hoop maar dat Bos dit niet serieus meent en dat het tot z'n taktieken behoort om de SP als coalitiekandidaat te noemen.
Begint een beetje eng te worden he..
dadelijk gaat die enge SP nog regeren ook..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43961967
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Begint een beetje eng te worden he..
dadelijk gaat dat enge SP nog regeren ook..
Ik krijg nu al een eng gevoel als ik op mijn loonstrookje zie hoeveel er naar de staat gaat, laat staan als Marijnissen de macht grijpt.
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:02:03 #166
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43963827
SP, CDA en PvdA lijkt me wel lachen ja. Kunnen ze Groen Links ook niet mee laten doen? Gewoon voor de lol want die zijn zo regeringsgeil. Laat ze maar een keer wat aan prutsen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2006 @ 16:06:20 #167
862 Arcee
Look closer
pi_43963958
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:02 schreef Kadesh het volgende:
SP, CDA en PvdA lijkt me wel lachen ja. Kunnen ze Groen Links ook niet mee laten doen? Gewoon voor de lol want die zijn zo regeringsgeil. Laat ze maar een keer wat aan prutsen.
Daar zal 't CDA vast zin in hebben, regeren met 't voltallige linkse koffieclubje.
pi_43964636
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik krijg nu al een eng gevoel als ik op mijn loonstrookje zie hoeveel er naar de staat gaat, laat staan als Marijnissen de macht grijpt.
Dat zal alleen flink omhoog gaan als je ook flink meer gaat verdienen. Je gaat er dus vanuit dat je met de SP veel meer gaat verdienen? Optimistisch
  FOK!fotograaf dinsdag 28 november 2006 @ 17:06:18 #169
73911 ultra_ivo
pi_43965977
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Prima als Balkenende z'n poot stijf houdt. Dan kan hij van z'n eigen partijgenoten opsodemieteren en wordt er een meer linkse CDA'er naar voren geschoven.
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:54:27 #170
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43969345
quote:
Sterkste daling bijstandsuitkeringen in zeven jaar (laatste nieuws)
Trouw

(Novum) - Nederland telt steeds minder mensen onder 65 jaar met een bijstandsuitkering. Het aantal is in het derde kwartaal met bijna elfduizend afgenomen. Dat is de grootste daling in een kwartaal sinds 1999. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Eind september kregen 311 duizend personen onder de 65 jaar een uitkering.

In een jaar tijd is het aantal bijstandsuitkeringen met 21 duizend afgenomen. Ongeveer driekwart van deze daling vond plaats in het tweede en derde kwartaal van dit jaar. Bij mannen was er met een afname van twaalfduizend uitkeringen een snellere daling dan bij vrouwen, waarbij het aantal uitkeringen in een jaar tijd afnam met negenduizend.

Daarnaast nam vooral bij jongeren tot 35 jaar het aantal bijstandsuitkeringen met vijftienduizend af. Dat is ruim zeventig procent van de totale afname. De bijstandspopulatie is volgens het CBS langzaam aan het vergrijzen. In september werd 45 procent van de bijstandsuitkeringen toegekend aan personen van 45 tot 65 jaar. In januari 1998 was dit aandeel nog 33 procent.

Volgens het CBS blijven mensen steeds vaker langere tijd aangewezen op bijstand. Meer dan tachtig procent van de bijstandsuitkeringen loopt langer dan een jaar. Op 1 januari 1998 had nog maar 75 procent van de uitkeringen een duur van een jaar of langer.
En deze goede ontwikkeling gaat de SP straks de grond inboren als zij straks heersen over dit land.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:56:15 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43969424
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:54 schreef Haaglander het volgende:

[..]

En deze goede ontwikkeling gaat de SP straks de grond inboren als zij straks heersen over dit land.
want de SP speelt voor Sinterklaas en strooit uitkeringen rond .

Het is een goede ontwikkeling dat steeds minder mensen een uitkering hebben, maar je moet wel zorgen dat dat niet ten koste gaat van degenen die echt een uitkering nodig hebben.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:36:23 #172
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43970886
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:56 schreef Viking84 het volgende:
want de SP speelt voor Sinterklaas en strooit uitkeringen rond .
Nee, die gaan de uitkeringen verhogen zodat het voor veel mensen interressant wordt om thuis op de bank te gaan zitten en un hand op te houden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 29 november 2006 @ 08:40:57 #173
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43983158
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, die gaan de uitkeringen verhogen zodat het voor veel mensen interressant wordt om thuis op de bank te gaan zitten en un hand op te houden.
Yep, maar eerst worden hardwerkende middeninkomers beroofd door roofridder Marijnissen. Die geeft dat geld door aan gesjeesde VMBO-scholiertjes met petjes en bontkragen die klagen dat ze niet rond kunnen komen.
  woensdag 29 november 2006 @ 10:21:31 #174
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43984855
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zou een goede zaak zijn als de uitkeringen omhoog gaan, 1.5 maand geleden ben ik ontslagen. Doe er echt alles aan om weer aan de slag te komen, maar het lukt niet (tot nu toe).
Dat komt doordat (de meeste) werkgevers vooroordelen hebben, over het aannemen van mensen met een handicap. Stel dat ik er alles aan doe om aan de slag te komen en het lukt niet (ook al ben ik bezig om diploma's te halen, die goed in de markt liggen). Dan vind ik het hypocriet om te gaan zeuren dat de uitkeringen niet omhoog mogen gaan. Dan heb ik zoiets flikker maar op met die kut maatschappij, ik ga SP stemmen (en dan hou ik idd mijn handje op).
Maar ik vind wel een (goede) nieuwe baan
Are you nuts??
pi_43984983
Ach, mensen doen ook net alsof de uitkering onder de SP verdubbeld gaat worden oid.
De uitkering wordt HOOGUIT 10% verhoogd, aangezien de SP het niet alleen voor het zeggen zal hebben zal dat ook nog wel lager uitvallen.

Het wordt allemaal enorm opgeblazen.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 29 november 2006 @ 10:30:10 #176
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43985066
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:40 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Yep, maar eerst worden hardwerkende middeninkomers beroofd door roofridder Marijnissen. Die geeft dat geld door aan gesjeesde VMBO-scholiertjes met petjes en bontkragen die klagen dat ze niet rond kunnen komen.
God wat heb ik toch een medelijden met je. Vertel eens, hoe erg is het om te leven in een wereld vol schrikbeelden en linkse complotten?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43985851
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:21 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Zou een goede zaak zijn als de uitkeringen omhoog gaan, 1.5 maand geleden ben ik ontslagen. Doe er echt alles aan om weer aan de slag te komen, maar het lukt niet (tot nu toe).
Dat komt doordat (de meeste) werkgevers vooroordelen hebben, over het aannemen van mensen met een handicap. Stel dat ik er alles aan doe om aan de slag te komen en het lukt niet (ook al ben ik bezig om diploma's te halen, die goed in de markt liggen). Dan vind ik het hypocriet om te gaan zeuren dat de uitkeringen niet omhoog mogen gaan. Dan heb ik zoiets flikker maar op met die kut maatschappij, ik ga SP stemmen (en dan hou ik idd mijn handje op).
Je bent net anderhalve maand je baan kwijt en nu al aan het zeiken dat je moeilijk gratis geld krijgt?
En hoe kun je in die korte tijd tot de conclusie komen dat de uitkeringen te laag zijn? Klinkt alsof je een luxebeest bent.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:51:22 #178
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43986966
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:04 schreef budha het volgende:

[..]

Je bent net anderhalve maand je baan kwijt en nu al aan het zeiken dat je moeilijk gratis geld krijgt?
Ben al 3 jaar aan het solliciteren
quote:
Klinkt alsof je een luxebeest bent.
Luxebeest?
In de tijd dat ik werkte, waar ik trouwens minimaal werd betaald, volgde ik ook een opleiding om mijn kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren
Are you nuts??
  woensdag 29 november 2006 @ 11:52:49 #179
3542 Gia
User under construction
pi_43987004
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:40 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Je vergeet de scooters en mobieltjes. Dáár hebben ze geld voor nodig. Beltegoed en benzine.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:00:00 #180
3542 Gia
User under construction
pi_43987198
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:21 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dan heb je toch nog WW?

Vind een hogere bijstand prima, voor een jaar. Langer niet. Iemand moet er toch binnen een jaar in slagen een baan te vinden. Al is het maar een fabrieksbaantje. Na dat jaar hoeft de bijstand niet méér te zijn dan dat je er net van rond kan komen. Misschien is het een idee om de soos de vaste lasten (huur, g/w/l/ en verzekeringen) direct te laten betalen en dan een uitkering verstrekken van 30 euro per persoon per week.

Verder vind ik het prima om de bijstand af te schaffen tot 27 jaar, met uitzondering van gezinnen.
pi_43987943
Ben het met GIA eens, eigenlijk zouden de 'vaste lasten' betaald moeten worden, en dan een (laag) x-bedrag per week. En nee, dan kun je dus niet 3x per jaar op vakantie, je niet sufbellen, niet 4x per week naar de bingo en dat soort dingen.

Tijdelijk hogere uitkeringen is geen probleem. Iemand die ontslagen wordt moet absoluut een uitkering krijgen. Maar ik ben tegen (hoge) uitkeringen voor een lange periode. Zeker als 'jongere' kan je écht wel een baan vinden hoor. Als je doorzettingsvermogen hebt en niet zeurt, kan je echt wel ergens aan de slag.

De standaard uitkeringen moeten dus ZEKER niet met 10% omhoog. Volledig weggegooid geld. Laat ze die mensen een cursus 'met geld omgaan' geven. Je kan met héél weinig geld rondkomen hoor, als je de overbodige dingen gewoon niet doet.
pi_43988401
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Verder vind ik het prima om de bijstand af te schaffen tot 27 jaar, met uitzondering van gezinnen.
Ik niet. Bijstand niet op basis van leeftijd afschaffen.

De enige gedachte die dat volgens mij zou kunnen rechtvaardigen is die achter Ruttes uitspraak dat mensen onder de 27 óf moeten werken, óf moeten leren. De gedachte erachter is dat mensen in die leeftijdsgroep na voldoende studie ALTIJD een baan kunnen krijgen en dat het dus asociaal is, om maar gewoon niets te doen en daar bijstand voor te vangen.

Mijn probleem zit 'm nou net in het feit dat als iemand van boven de 27 duidelijk nog makkelijk een baan zou kunnen krijgen als hij eerst nog een jaartje studie zou volgen het óók asociaal is om dan maar op de bank te gaan liggen bijstand te ontvangen.

Anderzijds is er natuurlijks niets asociaals aan als een 25-jarige, waarvan om wat voor reden dan ook wel vaststaat dat deze hoogstwaarschijnlijk niet makkelijker een baan zou kunnen krijgen na het volgen van een extra opleiding die binnen zijn mogelijkheden ligt, geen onderwijs volgt als hij geen baan heeft. Zulke 25-jarigen zullen vast erg dun gezaaid zijn, maar ze zijn er ongetwijfeld: zij die dit of dat hebben waar geen uitering voor bestaat, maar wat ze vrijwel kansloos maakt voor een baan.

Met andere woorden; bijstand afschaffen voor een bepaalde groep mensen moet gebeuren voor een zodanig gekozen groep dat precies die groep van de bijstand wordt uitgesloten die we wíllen uitsluiten, of anders in ieder geval met grotere precisie dan met een leeftijdscriterium bereikt wordt.

Ik begrijp trouwens wel dat de VVD het op een leeftijdscriterium houdt. Als hij dat los zou laten zou iedereen in de bijstand bang zijn buiten de boot te gaan vallen en dus voor alle zekerheid geen VVD stemmen.
pi_43994528
quote:
Rouvoet ziet kabinet CDA, PvdA en SP

(Novum) - ChristenUnie-lijsttrekker André Rouvoet vindt dat informateur Rein Jan Hoekstra onderzoek moet doen naar een kabinet van CDA, PvdA en SP. Hij noemde zo'n kabinet woensdag de meest voor de hand liggende optie. "De ChristenUnie wil een duurzaam en stabiel kabinet", zei Rouvoet na afloop van zijn gesprek met informateur Hoekstra.
Rouvoet, wiens partij CDA en PvdA ook aan een Kamermeerderheid kan helpen, vindt dat er recht moet worden gedaan aan de verkiezingsuitslag, waarbij de SP als grote winnaar uit de bus kwam. Ook de ChristenUnie won bij de Tweede Kamerverkiezingen; de partij ging van drie naar zes zetels in de Tweede Kamer. Rouvoet vindt echter dat eerst CDA, PvdA en de SP hun verantwoordelijkheid moeten nemen. "Wij zijn nu niet aan de beurt."

Eerder woensdag sprak GroenLinks-leider Femke Halsema haar voorkeur uit voor een coalitie van CDA, PvdA en SP
.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:08:18 #184
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995299
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.
Ach ja, dat kan hij ook rustig zo zeggen. CDA, PvdA en SP die komen er toch niet samen uit, en dan kan Rouvoet alsnog aan tafel in een sterkere onderhandelingspositie, omdat er zonder hem dan geen voor de hand liggende meerderheden zijn.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:50:30 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43997963
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef venomsnake het volgende:

Rouvoet ziet kabinet CDA, PvdA en SP
Hmm, net na de verkiezingen vond Rouvoet een kabinet van CDA, PvdA en CU nog de enige reele coalitie: http://www2.telegraaf.nl/(...)_PvdA,_CU.html?p=4,1
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 29 november 2006 @ 17:51:28 #187
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43997997
Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat dit hem wordt .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 29 november 2006 @ 17:51:49 #188
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43998008
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef Floripas het volgende:
Go Rouvoet!
Die gristenhond kent geen passie.
pi_43998654
Rouvoet ziet het einde der tijden al naderen. Het wordt gewoon fijntjes CDA/PvdA/D66 of iets dat er erg op lijkt.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:14:41 #190
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43998688
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:51 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Die gristenhond kent geen passie.
Integendeel. Iedere pasen is voor hem vol van passie!
  woensdag 29 november 2006 @ 18:47:49 #191
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_43999637
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Integendeel. Iedere pasen is voor hem vol van passie!
Van mij mogen ze Rouvoet ook aan het kruishout nagelen.
pi_44020437
quote:
'Hoekstra onderzoekt kabinet CDA, PvdA en SP'
(Novum) - Informateur Rein Jan Hoekstra onderzoekt de mogelijkheden voor een kabinet van CDA, PvdA en SP. Dat concludeert D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold uit het gesprek dat hij donderdag had met Hoekstra, op basis van de onderwerpen die de informateur ter tafel bracht. Pechtold adviseerde de informateur ook een coalitie van CDA, PvdA en SP. Daarnaast pleitte hij voor een regeerakkoord 'op hoofdlijnen'. "Niet alles moet bij voorbaat worden geregeld."
Hoekstra rondt donderdag zijn gesprekken met de fractievoorzitters af. D66, Partij voor de Dieren en de SGP zijn de hekkensluiters. De meeste partijen adviseerden een coalitie van CDA, PvdA en SP.

De Partij voor de Dieren is bereid gedoogsteun te geven aan een kabinet van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66. Dat zei fractievoorzitter Marianne Thieme voorafgaand aan haar bezoek aan de informateur. Thieme ziet weinig in een coalitie van CDA, PvdA en SP. "Wanneer je deze partijen bij elkaar zet, krijg je alleen maar strijd."
quote:
D66 wil kabinet CDA, PvdA en SP
Als het aan D66 ligt, komt er een kabinet van CDA, PvdA en SP.

Regeerakkoord
Dat heeft D66-fractieleider Pechtold geadviseerd aan informateur Hoekstra. Alleen moeten deze partijen niet alles willen 'dichttimmeren' in een regereerakkoord. Op die manier kan de oppositie nog wezenlijk invloed uitoefenen op het beleid.

Andere partijen
PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie hadden eerder al gepleit voor een regering van CDA, PvdA en SP.

Dieren
Fractieleider Thieme van de Partij voor de Dieren heeft Hoekstra gevraagd te kijken naar een coalitie van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66. Hoekstra ontvangt vandaag ook nog SGP-voorman Van der Vlies.

[ Bericht 40% gewijzigd door venomsnake op 30-11-2006 12:58:51 ]
pi_44020972
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:47 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Van mij mogen ze Rouvoet ook aan het kruishout nagelen.
Van mij mag jij je bek houden.

[ Bericht 10% gewijzigd door koningdavid op 30-11-2006 13:08:22 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44021225
Voetbal hooligan is hier :x
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 13:18:56 #195
862 Arcee
Look closer
pi_44021475
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef venomsnake het volgende:
Thieme ziet weinig in een coalitie van CDA, PvdA en SP. "Wanneer je deze partijen bij elkaar zet, krijg je alleen maar strijd."
Zal zij dan de enige zijn die het snapt?
pi_44021692
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zal zij dan de enige zijn die het snapt?
Nee

De Partij voor de Dieren (PvdD) vindt dat er een linkse regering moet komen van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66. Zijzelf wil hieraan gedoogsteun geven of eventueel ook in het kabinet plaatsnemen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=782908/sc=bb7f23
pi_44021732
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee

De Partij voor de Dieren (PvdD) vindt dat er een linkse regering moet komen van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66. Zijzelf wil hieraan gedoogsteun geven of eventueel ook in het kabinet plaatsnemen.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=782908/sc=bb7f23
Zoals Arcee al zei, Thieme is de enige die het snapt..
pi_44023853
Tuurlijk is een linkse coalitie de enige stabiele. Binnen de VVD rommelt het teveel om voor een centrum rechts kabinet te gaan en CDA, SP en PvdA zal wel ploffen. Maar Balkie zal hoe dan ook wel willen regeren en zal wel akkoord gaan met een onstabiele CDA, PvdA en SP coalitie, om zo snel mogelijk weer af te stevenen op herverkiezingen.
pi_44025342
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:50 schreef kriele het volgende:
Tuurlijk is een linkse coalitie de enige stabiele. Binnen de VVD rommelt het teveel om voor een centrum rechts kabinet te gaan en CDA, SP en PvdA zal wel ploffen. Maar Balkie zal hoe dan ook wel willen regeren en zal wel akkoord gaan met een onstabiele CDA, PvdA en SP coalitie, om zo snel mogelijk weer af te stevenen op herverkiezingen.
Balkenende zal het probleem niet zijn, als die linkse partijen waar Thieme het over heeft echt samen willen, bedanken ze gewoon allemaal voor een coalitie met het CDA en kan Balkenende weinig doen dan lijdzaam vanaf de kant toekijken.

Nou ben ik het op zich wel met Thieme eens dat partijen in een coalitie in de eerste plaats programmatisch dicht bij elkaar moeten zitten en pas in de tweede plaats groot moeten zijn, maar om dan met een alternatief aan te komen van 6 partijen die samen net aan 76 zetels hebben

Zo'n coalitie gaat de rit zeker niet uitzitten. Als de partijen het met z'n zessen al eens kunnen worden - en met z'n zessen is het moeilijk om het eens te worden, ook als je programmatisch al dicht bij elkaar zit - is het alsnog voorbij wanneer slechts één fractielid besluit om voor zichzelf verder te gaan. En ik zie de toekomst ook al niet rooskleuriger in als de PvdD slechts gedoogsteun verleent.

Maar goed, andere meerderheidskabinetten waarvan het waarschijnlijk is dat ze de rit uitzitten, daar zijn er ook niet veel van.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2006 @ 16:11:05 #200
862 Arcee
Look closer
pi_44026386
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:50 schreef kriele het volgende:
VVD is ineens geen stabiele regeringspartij meer en de 9 oude + 16 nieuwe SP'ers zijn dat samen met het CDA wel?
  donderdag 30 november 2006 @ 16:34:42 #201
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_44027194
quote:
Fractieleider Thieme van de Partij voor de Dieren heeft Hoekstra gevraagd te kijken naar een coalitie van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66.
Als dat er toch eens zou komen, man dat zou lachen worden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_44028614
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

VVD is ineens geen stabiele regeringspartij meer en de 9 oude + 16 nieuwe SP'ers zijn dat samen met het CDA wel?
De VVD was altijd een stabiele partij, maar nu niet nee. De partij is hevig verdeeld en daardoor rommeld het nogal. Ik proef uit je reactie dat jij niet veel vertrouwen hebt in de SP, maar iedereen verdient een kans. De SP moet het nu maar eens waar zien te maken.
pi_44029014
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

De laatste grofweg 25 jaar heeft 2 keer een regering met de VVD erin de volledige regeerperiode volgemaakt .
  donderdag 30 november 2006 @ 19:37:36 #204
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44032808
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

De laatste grofweg 25 jaar heeft 2 keer een regering met de VVD erin de volledige regeerperiode volgemaakt .
Ja, en dat lag natuurlijk altijd aan de VVD
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44032965
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en dat lag natuurlijk altijd aan de VVD
Waar 2 (of 3) vechten hebben er 2 (of 3) schuld . Ja dus . Zeker de laatste is aan de VVD te wijten
  donderdag 30 november 2006 @ 19:45:55 #206
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44033167
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:41 schreef du_ke het volgende:
Waar 2 (of 3) vechten hebben er 2 (of 3) schuld . Ja dus . Zeker de laatste is aan de VVD te wijten
Ik heb die discussie al eerder gevoerd hier ik geloof dat er in al die jaren (vanaf WO2) en of 2 kabinetten gevallen zijn door de VVD. De rest was te wijten aan de andere partijen omdat die het lieten klappen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44033610
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik heb die discussie al eerder gevoerd hier ik geloof dat er in al die jaren (vanaf WO2) en of 2 kabinetten gevallen zijn door de VVD. De rest was te wijten aan de andere partijen omdat die het lieten klappen.
Waar er 2 vechten hebben er toch 2 schuld? En het laatste klapkabinet is toch echt aan de VVD te wijten .
  donderdag 30 november 2006 @ 20:03:10 #208
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44033857
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:57 schreef du_ke het volgende:
En het laatste klapkabinet is toch echt aan de VVD te wijten .
Nee, D66 liet het klappen. D66 naam de motie mede aan en liet ook hun ministers vertrekken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44033952
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waar er 2 vechten hebben er toch 2 schuld? En het laatste klapkabinet is toch echt aan de VVD te wijten .
Dat is echt veel tekort door de bocht en alles behalve de feitelijke toedracht.
pi_44033971
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, D66 liet het klappen.
Daar zijn de meningen over verdeeld . Het is overigens voor alle partijen dom geweest.
pi_44034056
En bovendien, dat Paars II is 'geklapt is de schuld van de PvdA?
Is een soortgelijke plebejerredenering.
pi_44035275
Wat ik niet begrijp: waarom zegt Balk niet gelijk dat hij met de CU wil ipv met de SP?

Iedereen weet dat dat zijn voorkeur heeft, dus ik vind dat hij eindelijk eens open kaart mag spelen.
pi_44049775
quote:
Marijnissen: CDA moet zich uitspreken
DEN HAAG - SP-leider Jan Marijnissen is bereid concessies te doen om de vorming van een kabinet mogelijk te maken, maar hij denkt dat eerst vooral het CDA duidelijk moet aangeven dat het met hem wil onderhandelen.

„Iedereen heeft zijn voorkeur uitgesproken, het CDA heeft dat niet gedaan”, zei Marijnissen vrijdag voorafgaande aan zijn overleg met informateur Rein Jan Hoekstra. Die kondigde donderdag aan dat hij eerst wil bekijken of een stabiele meerderheidscoalitie met de SP mogelijk is. De informateur zal vrijdag intensief met Marijnissen spreken om af te tasten hoe groot de compromisbereidheid is van de SP.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:47:23 #214
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44049870
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:38 schreef rebel6 het volgende:
Wat ik niet begrijp: waarom zegt Balk niet gelijk dat hij met de CU wil ipv met de SP?

Iedereen weet dat dat zijn voorkeur heeft, dus ik vind dat hij eindelijk eens open kaart mag spelen.
Dan wordt het een stuk moeilijker om het uiteindelijk met de PvdA rond te krijgen. Je kan beter de indruk wekken dat je er alles aan gedaan hebt.
pi_44051125
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dan wordt het een stuk moeilijker om het uiteindelijk met de PvdA rond te krijgen. Je kan beter de indruk wekken dat je er alles aan gedaan hebt.
Inderdaad, jammer dat de pers zo weinig druk zet op het CDA om eindelijk eens kleur te bekennen.
pi_44053009
quote:
Marijnissen: met de SP valt over alles te praten
(Novum) - Over alles valt te praten, maar over het onderwijs en de verpleeghuizen is het moeilijker concessies te doen. Dat zei SP-leider Jan Marijnissen vrijdag na afloop van zijn tweede gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra.
Hoekstra besloot tot het tweede gesprek, nadat de eerste verkennende gesprekken met alle tien de fractievoorzitter was afgerond. De meest voor de hand liggende coalitie lijkt CDA, PvdA en SP samen goed voor 99 zetels. Volgens Marijnissen was het een 'aangenaam en constructief gesprek'. Marijnissen zei zich te verbazen over het feit dat het CDA geen voorkeur voor een coalitiepartner uitspreekt.

Marijnissen gaf aan dat de SP bereidt is concessies te doen. "De verkiezingsuitslag brengt een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee die de SP niet wil ontlopen". Het is nog onduidelijk of de fractievoorzitters van CDA en PvdA vandaag de informateur nog spreken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 14:48:25 #217
862 Arcee
Look closer
pi_44055945
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)rzee/bb.20061117.asf (3:24)

Vraag: "Het CDA zou best met de SP kunnen gaan regeren."
Balkenende: "Eh... lijkt me heel moeilijk."
Vraag: "Ja of nee."
Balkenende: "Nou, hou maar op Nee."
pi_44056256
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef Arcee het volgende:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)rzee/bb.20061117.asf (3:24)

Vraag: "Het CDA zou best met de SP kunnen gaan regeren."
Balkenende: "Eh... lijkt me heel moeilijk."
Vraag: "Ja of nee."
Balkenende: "Nou, hou maar op Nee."
Ach het scheelt weer dat Balkenende nog nooit op vasthoudendheid te betrappen is geweest .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 15:01:42 #219
862 Arcee
Look closer
pi_44056336
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:59 schreef du_ke het volgende:
Ach het scheelt weer dat Balkenende nog nooit op vasthoudendheid te betrappen is geweest .
Voorbeelden?
pi_44056499
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Hij doet geen harde uitspraken dus kan hij ook neit vasthoudend zijn . Hij is een meester in het geven van ontwijkende antwoorden op elke gestelde vraag. Zeker een kwaliteit overigens .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 15:14:28 #221
862 Arcee
Look closer
pi_44056778
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:06 schreef du_ke het volgende:
Hij doet geen harde uitspraken dus kan hij ook neit vasthoudend zijn . Hij is een meester in het geven van ontwijkende antwoorden op elke gestelde vraag. Zeker een kwaliteit overigens .
Ik ga ervan uit dat er onder zijn leiding geen generaal pardon komt. Zo wel, dan is-ie niet vasthoudend.
pi_44058499
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 15:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat er onder zijn leiding geen generaal pardon komt. Zo wel, dan is-ie niet vasthoudend.
Tja dat pardon komt er daar is een kamermeerderheid voor . Dan zou hij dus z'n leiding op moeten geven .
pi_44058995
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat pardon komt er daar is een kamermeerderheid voor . Dan zou hij dus z'n leiding op moeten geven .
Volgens mij heb je niet alleen een kamermeerderheid nodig, maar ook een minister die het uitvoert. Het is nog maar de vraag of die er komt. Als Verdonk het niet doet en wordt weggestuurd moeten ze wachten op een nieuwe minister. Die zal er dan waarschijnlijk tegelijk komen met het nieuwe kabinet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44059032
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet alleen een kamermeerderheid nodig, maar ook een minister die het uitvoert. Het is nog maar de vraag of die er komt. Als Verdonk het niet doet en wordt weggestuurd moeten ze wachten op een nieuwe minister. Die zal er dan waarschijnlijk tegelijk komen met het nieuwe kabinet.
Klopt maar zolang er een kamermeerderheid blijft maakt dat allemaal niet zoveel uit .
pi_44059160
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar zolang er een kamermeerderheid blijft maakt dat allemaal niet zoveel uit.
Hoezo niet? Als het onderdeel wordt van de formatie en Balkenende houdt vast aan het bestaande beleid moet of de PvdA en/of ChristenUnie inbinden of er komen nieuwe verkiezingen waarna de situatie weer heel anders kan komen te liggen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44059485
Of balkenende moet inbinden zou ook niet raar zijn . Zeker nu blijkt dat er een kamermeerderheid voor is ±'.
pi_44059584
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Of balkenende moet inbinden zou ook niet raar zijn . Zeker nu blijkt dat er een kamermeerderheid voor is ±'.
Dat kan, zou overigens wel erg raar zijn gezien zijn uitspraak dat als het CDA de grootste partij wordt er geen pardon komt. Maar goed, we zijn het er blijkbaar over eens dat een generaal pardon nog geen uitgemaakte zaak is.

Een goed compromis lijkt me overigens als er over dit onderwerp een referendum wordt gehouden.
pi_44059808
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat kan, zou overigens wel erg raar zijn gezien zijn uitspraak dat als het CDA de grootste partij wordt er geen pardon komt. Maar goed, we zijn het er blijkbaar over eens dat een generaal pardon nog geen uitgemaakte zaak is.

Een goed compromis lijkt me overigens als er over dit onderwerp een referendum wordt gehouden.
Ik weet niet hoe de onderhandelingen van CDA-PvdA-SP af gaan lopen, maar dat er nergens een referendum over komt, dat durf ik toch al wel als feit te presenteren.
pi_44061600
quote:
Ook Bos roept CDA op kleur te bekennen
DEN HAAG - In navolging van SP-leider Jan Marijnissen heeft ook PvdA-leider Wouter Bos het CDA opgeroepen kleur te bekennen door duidelijk te zeggen welke coalitie moet worden onderzocht. Als het CDA zich daarover zou uitspreken, kan er serieus en inhoudelijk over een coalitie worden gesproken.

Dat zei Bos vrijdagavond voorafgaande aan zijn overleg met informateur Rein Jan Hoekstra, die eerder op de dag Marijnissen had ontvangen. Bos wil tempo maken. Hij zei het raar te vinden dat ze allemaal apart moeten komen. Hij zal Hoekstra vragen waarom dat gebeurt. „Al dat indirecte gedoe vind ik maar niks”, zei Bos.

De PvdA en de SP spraken zich eerder al uit voor een coalitie van CDA, PvdA en SP. De informateur spreekt zaterdag met CDA-leider Jan Peter Balkenende.

Voor Bos kwam de uitnodiging voor het tweede gesprek met Hoekstra onverwacht. De PvdA-leider reed op de snelweg toen hij ervan hoorde en maakte daarop rechtsomkeert.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 18:19:03 #230
862 Arcee
Look closer
pi_44061648
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Tikorev het volgende:
Hoezo niet? Als het onderdeel wordt van de formatie en Balkenende houdt vast aan het bestaande beleid moet of de PvdA en/of ChristenUnie inbinden of er komen nieuwe verkiezingen waarna de situatie weer heel anders kan komen te liggen.
Of er komt een kabinet van precies die GP-meerderheid met 6 partijen dus.

Dan komen er ook wel snel nieuwe verkiezingen.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 00:21:45 #231
73911 ultra_ivo
pi_44070992
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een minister heeft uit te voeren wat de kamer bij meerderheid beslist. Indien een minister dat niet wil doen maakt hij/zij er een vertrouwenskwestie van en betekent dit dat een verlies van stemming in de kamer gelijk een verlies van ministerpost is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 december 2006 @ 00:23:59 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44071049
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Balkenende weet ook dat er binnen zijn partij een grote groep voor is.... dus na de formatie komt het er sowieso van als de linkse partijen mee gaan regeren
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 2 december 2006 @ 12:27:52 #233
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44076391
De SP en de PvdA weten nu al de mogelijke coalitie te ondermijnen!

Goed bezig!!
quote:
Balkenende maakt links fors verwijt

DEN HAAG - CDA-fractievoorzitter Balkenende heeft zich zaterdag na zijn gesprek met informateur Rein Jan Hoekstra niet uitgesproken voor samenwerking met SP en PvdA. Wel maakte hij deze partijen het verwijt, dat ze via de Tweede Kamer een generaal pardon en een stop op het uitzetten van asielzoekers proberen af te dwingen.

Balkenende zei dat het niet tot gesprekken over samenwerking kan komen voordat er "helderheid" is hoe de partijen proberen hun doelen te bereiken: via "toevallige meerderheden" in de Kamer of door gesprekken in de formatie.

"Mijn enthousiasme is getemperd door het Kamerdebat over een generaal pardon," zei Balkenende. Donderdag nam de Tweede Kamer met 75 tegen 74 stemmen een motie aan, waarin werd aangedrongen op een generaal pardon en waarin staat dat voorlopig geen asielzoekers, die vallen onder oude wetgeving, uitgezet mogen worden. Het kabinet laat de Kamer dinsdag weten hoe het met de motie omgaat.

Schaken

"Als dit het beeld bepaalt van de formatie, maak ik mij grote zorgen," aldus Balkenende. Volgens hem gaat het erom dat partijen in de formatie investeren in "goede betrekkingen en vertrouwen over en weer." Balkenende vindt dat de partijen tijdens de formatie niet op twee borden moeten schaken.

Balkenende is niet de eerste fractieleider die een vergelijking maakt met schaken. Eerder liet fractievoorzitter Jan Marijnissen (SP) weten dat het hem zorgen baart dat het CDA zich niet uitspreekt over mogelijke coalities. Marijnissen vroeg zich hardop af of de christendemocraten mogelijk 'op meerdere borden schaken'.

Zowel Marijnissen als fractievoorzitter Wouter Bos van de PvdA pleiten voor samenwerking van hun partijen met het CDA in een nieuwe coalitie. Zij verwachten van Balkenende dat hij duidelijkheid geeft of ook hij een kabinet wil van CDA, PvdA en SP.

Nieuw elan

Balkenende zei dinsdag na een gesprek met Hoekstra, dat er in Nederland "nieuw elan" nodig is. Bos en Marijnissen hebben dat uitgelegd als een signaal, dat Balkenende na een coalitie met de VVD bereid zou zijn tot een nieuwe samenwerking met linkse partijen.
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 12:31:56 #234
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44076482
Toevallige meerderheden? Balkie zit zelf in een minderheidskabinet, dus wat lult ie nou.
Carpe Libertatem
pi_44076955
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een minister heeft uit te voeren wat de kamer bij meerderheid beslist. Indien een minister dat niet wil doen maakt hij/zij er een vertrouwenskwestie van en betekent dit dat een verlies van stemming in de kamer gelijk een verlies van ministerpost is.
Een minister mag uitvoeren wat ze wil zolang ze in het kabinet en in de Tweede Kamer maar een meerderheid achter haar heeft staan. Andersom moet ze helemaal niets. Overigens mag de Tweede Kamer haar ook altijd wegsturen als ze ontevreden zijn met haar functioneren. Maar ook dat moet niet.
pi_44080035
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:27 schreef Martijn_77 het volgende:
De SP en de PvdA weten nu al de mogelijke coalitie te ondermijnen!

Goed bezig!!
[..]

Bron
Maar toch moet hij met (sommige) van deze partijen samenwerken als hij een coalitie wilt
pi_44080093
Goed van Balkenende. Het is weer opportunisme ten top bij links. Ik zou als ik Balkenende was ook niet met zulke partijen om tafel om een beleid uit te stippelen.
pi_44080347
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Balkenende zal gewoon moeten inbinden want anders komt er geen 4e kabinet Balkenende klaar. Het is duidelijk dat Balkenende nog even moet wennen aan het feit dat de politieke verhoudingen wat veranderd zijn.
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:33:52 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44080453
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:18 schreef -scorpione- het volgende:
Goed van Balkenende. Het is weer opportunisme ten top bij links. Ik zou als ik Balkenende was ook niet met zulke partijen om tafel om een beleid uit te stippelen.
Precies, eerst moeten andere partijen zich conformeren aan de standpunten van het CDA, daarna gaan we een beleid uitstippelen. CDA-beleid uiteraard. Geniaal van Balkenende.
Wereldvreemd en naief, maar geniaal.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44080506
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Precies, eerst moeten andere partijen zich conformeren aan de standpunten van het CDA, daarna gaan we een beleid uitstippelen. CDA-beleid uiteraard. Geniaal van Balkenende.
Wereldvreemd en naief, maar geniaal.
Dromen blijft leuk he
stupidity has become as common as common sense was before
pi_44080680
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Balkenende zal gewoon moeten inbinden want anders komt er geen 4e kabinet Balkenende klaar. Het is duidelijk dat Balkenende nog even moet wennen aan het feit dat de politieke verhoudingen wat veranderd zijn.
Dan stapt hij toch niet in een kabinet? Laat links het maar doen, dan is er binnen een jaar toch nog Balkenende IV.
pi_44080782
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:43 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan stapt hij toch niet in een kabinet? Laat links het maar doen, dan is er binnen een jaar toch nog Balkenende IV.
Lijkt mij een goed plan. En dan gewoon vier jaar blijven zitten.
pi_44080816
Wat ook nog een optie is is om de VVD erbij te betrekken. Een PVDA-SP-VVD kabinet. Ik zou me echt dood lachen.
pi_44083119
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Balkenende zal gewoon moeten inbinden want anders komt er geen 4e kabinet Balkenende klaar.
Jij weet nu al de uitslag van eventuele nieuwe verkiezingen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 december 2006 @ 18:09:43 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44083796
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:51 schreef dazzle123 het volgende:
Wat ook nog een optie is is om de VVD erbij te betrekken. Een PVDA-SP-VVD kabinet. Ik zou me echt dood lachen.
dat zou hoogstens in het allerlaatste geval kunnen maar dan is de PvdA bij de volgende verkiezingen zo enorm de lul
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:33:29 #246
3542 Gia
User under construction
pi_44084425
Ik zou het wel grappig vinden als een linkse minister de post vreemdelingenzaken en integratie krijgt.
Geloof maar niet dat de IND zich dan ineens niet aan de regels gaat houden en 'menselijker' wordt. Er gebeuren dan net zo goed nog steeds dingen die sommigen te zielig vinden, of gewoon fouten die nu ook gemaakt worden, zoals een uitzettingsbrief voor een baby.
En dan kunnen we lekker een linkse minister verantwoordelijk houden. Oh, wat kijk ik daar naar uit.
pi_44084668
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Gia het volgende:
Ik zou het wel grappig vinden als een linkse minister de post vreemdelingenzaken en integratie krijgt.
Geloof maar niet dat de IND zich dan ineens niet aan de regels gaat houden en 'menselijker' wordt. Er gebeuren dan net zo goed nog steeds dingen die sommigen te zielig vinden, of gewoon fouten die nu ook gemaakt worden, zoals een uitzettingsbrief voor een baby.
En dan kunnen we lekker een linkse minister verantwoordelijk houden. Oh, wat kijk ik daar naar uit.
Jammer dat we geen Verdonk op onderwijs gaan krijgen waarschijnlijk. Als je dit al iets vind om naar uit te kijken
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 18:42:22 #248
73911 ultra_ivo
pi_44084683
Balkenende is hard op weg om door zijn eigen partij opzij geschoven te worden. In het CDA zijn ook veel stemmen voor een generaal pardon. Ook mensen die belangrijk genoeg zijn om zijn post te kunnen overnemen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:43:47 #249
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44087948
Volgens De Hond is maar 27% van de CDA-kiezers is voorstander. Die tegenstanders kan hij niet negeren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:54:10 #250
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_44088290
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:43 schreef PJORourke het volgende:
Volgens De Hond is maar 27% van de CDA-kiezers is voorstander. Die tegenstanders kan hij niet negeren.
Ja, maar gezien de uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat de echt CDA'ers. Dat betekent dan dat ongeveer 50 procent van de CDA'ers (28 zetels is de trouwe aanhang) een generaal pardon wil.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:57:26 #251
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44088386
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:54 schreef vanthof het volgende:
Ja, maar gezien de uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat de echt CDA'ers. Dat betekent dan dat ongeveer 50 procent van de CDA'ers (28 zetels is de trouwe aanhang) een generaal pardon wil.
Wat een drogredenering...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 22:25:01 #252
73911 ultra_ivo
pi_44090759
Belangrijker is dat er in deze groep ook een aantal echte partijbonzen zitten. Mannen en vrouwen van eht kaliber dat Balkenende kan vervangen als premier.
pi_44091319
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of er komt een kabinet van precies die GP-meerderheid met 6 partijen dus.

Dan komen er ook wel snel nieuwe verkiezingen.
Grappig dat bijna iedereen dat denkt.

Let wel, ik zou persoonlijk helemaal geen voorstander zijn van zo'n kabinet, omdat er te weinig ervaring en in een keer teveel nieuw bloed komt, en omdat zo'n grote ruk naar links in een keer helemaal niet verstandig is voor een samenleving.
Als zoiets ooit zou gebeuren, dan geleidelijk en met overtuiging.

Maar linkse partijen zouden elkaar juist minder snel afvallen, omdat gezamelijk idealisme de boventoon voert, terwijl er in rechtse kringen meer persoonlijke waardigheid en individualisme speelt.
Buiten wat goed is voor een land, dat verschilt per persoon en prioriteit, is uit praktijk toch wel gebleken dat rechtse politici zichzelf veel minder kunnen wegcijferen in het belang van het grotere goed wat ze nastreven. Met vooral Verdonk als recent hoogtepunt.

Ook een van de redenen waarom er in het CDA en de VVD zoveel wisselingen van de wacht zijn geweest de afgelopen jaren qua lijsttrekkers, denk ik.
En waarom er op rechts zoveel afsplitsingen zijn, die vooral hun eigen gezicht en woorden als nieuw partijprogramma stellen.
pi_44091496
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou hoogstens in het allerlaatste geval kunnen maar dan is de PvdA bij de volgende verkiezingen zo enorm de lul
Hoezo dat? Na paars 1 won de PVDA de verkiezingen.
  zondag 3 december 2006 @ 16:17:39 #255
3542 Gia
User under construction
pi_44106362
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jammer dat we geen Verdonk op onderwijs gaan krijgen waarschijnlijk. Als je dit al iets vind om naar uit te kijken
Je weet het niet. Alles is nog mogelijk.
  zondag 3 december 2006 @ 16:33:15 #256
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44106815
Voorlopig is het de kat uit de boom kijken van alledrie de partijen. De ander uit de tent lokken om vervolgens zoveel mogelijk voor je eigen partij binnen te halen. Daar hoort het zeiken in de media bij. Ben niet echt onder de indruk.

Volgens mij willen ze best samen regeren.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 3 december 2006 @ 22:31:18 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44117331
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voorlopig is het de kat uit de boom kijken van alledrie de partijen. De ander uit de tent lokken om vervolgens zoveel mogelijk voor je eigen partij binnen te halen. Daar hoort het zeiken in de media bij. Ben niet echt onder de indruk.

Volgens mij willen ze best samen regeren.
Ik zie idd het er nog wel van komen dat er straks achter gesloten deuren nog iets "geregeld" wordt. Maar ik zie het net zo goed gebeuren dat er een hele ander coalitie "geregeld" wordt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 3 december 2006 @ 23:39:52 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44119680
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Hoezo dat? Na paars 1 won de PVDA de verkiezingen.
klopt, toen had met de premiersbonus, bovendien nauwelijks een links alternatief. Nu zullen er nog meer kiezers naar de SP vertrekken omdat de PvdA het lastig zal krijgen zo'n coalitie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44145681
quote:
Informateur stuurt aan op coalitie CDA, PvdA en SP

DEN HAAG - Informateur Rein Jan Hoekstra stuurt aan op een kabinet van CDA, PvdA en SP. Het CDA, dat tot dusver weigerde zich onomwonden uit te spreken voor samenwerking met PvdA en SP, ging er maandag mee akkoord dat de fractievoorzitters van deze partijen met elkaar om de tafel gaan zitten.

Onder leiding van Hoekstra vinden de komende dagen tweegesprekken plaats tussen de fractievoorzitters van de drie partijen. Daaruit moet blijken of er voldoende bereidheid bestaat te komen tot stabiele samenwerking.

De informateur gaat na de drie tweegesprekken om de tafel met alle drie fractieleiders tegelijk. Waarschijnlijk wordt woensdag een begin gemaakt met de tweegesprekken. Het ligt niet in de bedoeling dat Hoekstra na deze reeks van gesprekken met uitgeschreven compromissen komt, waarop de drie partijen elkaar zouden moeten vinden. Wel zal hij dan aangeven hoe de formatie voortgezet kan worden.

Inventarisatie

Hoekstra sprak maandag met Balkenende in diens rol als premier van een demissionair kabinet en dus niet als fractievoorzitter van het CDA. Bij elke formatie wordt in het begin van het proces een inventarisatie gemaakt van beleid dat de regering in missionaire staat heeft voorbreid en dat vervolgens na de verkiezingen in demissionaire staat wordt uitgevoerd.

Het kan gaan om uiteenlopende onderwerpen als boerkaverbod of no-claim in de zorg. Zo moet duidelijk worden welke onderwerpen aan de onderhandelingstafel worden besproken en welke in de Tweede Kamer worden behandeld.
volledig artikel
  maandag 4 december 2006 @ 21:24:17 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44146022
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:15 schreef schatje het volgende:

[..]

volledig artikel
Ik las het ook al. Ben benieuwd wat Balkenende gaat zeggen hierover, of hij zich nu uitspreekt er voor te willen gaan, of alleen 'voor de vorm' meedoet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44146174
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik las het ook al. Ben benieuwd wat Balkenende gaat zeggen hierover, of hij zich nu uitspreekt er voor te willen gaan, of alleen 'voor de vorm' meedoet.
Ik vermoed dat laatste.
  maandag 4 december 2006 @ 21:31:22 #262
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44146364
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat laatste.
Dat idee kreeg ik eigenlijk al bij het lezen van dat nieuwsbericht, maar wat wil hij dan? Ja ok, hij wil eigenlijk alleen met de VVD kunnen regeren, maar welke realistische optie heeft hij op dit moment voor ogen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44146420
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat idee kreeg ik eigenlijk al bij het lezen van dat nieuwsbericht, maar wat wil hij dan? Ja ok, hij wil eigenlijk alleen met de VVD kunnen regeren, maar welke realistische optie heeft hij op dit moment voor ogen?
Je kunt je zelfs gaan afvragen of Balkenende zichzelf niet buitenspel dreigt te zetten door een dergelijke opstelling.
pi_44147766
quote:
Marijnissen: Balkenende meet met twee maten

DEN HAAG - SP-leider Jan Marijnissen verwijt CDA-fractievoorzitter Jan Peter Balkenende met twee maten te meten door de Tweede Kamer op te roepen tijdens de kabinetsformatie geen belangrijke zaken te regelen.

Een nieuwe meerderheid, die na de verkiezingen ontstond, nam tegen de zin van Balkenende een motie aan over een genearaal pardon. Volgens Balkenende bemoeilijkt dat de formatie, maar Jan Marijnissen kaatst op zijn website de bal terug.

Weggegeven

Hij verwijt het kabinet "nog snel voor de verkiezingen 500 miljoen te hebben weggegeven aan het bedrijfsleven" en toen ook het JSF-project te hebben doorgedrukt, en de huurliberalisatie. Bovendien verwijt Marijnissen het kabinet, dat het de grenzen heeft opengezet voor arbeiders uit Midden- en Oost Europa.

Balkenende beklaagde zich bij het generaal pardon over een 'toevallige meerderheid' in de Tweede Kamer, maar volgens Marijnissen heeft het kabinetsbeleid van Balkenende jaren gedreven op gelegenheidssteun van de LPF, als coalitiepartner D66 de handen van het beleid aftrok
.
pi_44147830
Bah, wat een combi.. Ik emigreer. Het wordt weer aantrekkelijk je hand op te houden in plaats van te werken in dit land.
pi_44147853
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:19 schreef KonnieKipke het volgende:
Bah, wat een combi.. Ik emigreer.
Mag ik vragen waar je heen gaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door venomsnake op 04-12-2006 22:26:45 ]
pi_44147922
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar heen heen gaat?
San Diego, CA.
  maandag 4 december 2006 @ 22:26:37 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44147954
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:19 schreef KonnieKipke het volgende:
Bah, wat een combi.. Ik emigreer. Het wordt weer aantrekkelijk je hand op te houden in plaats van te werken in dit land.
Kunnen we niet een apart draadje openen voor die lui?
  maandag 4 december 2006 @ 22:26:52 #269
130955 Floripas
Blast from the past
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2006 @ 22:28:08 #270
73911 ultra_ivo
pi_44147979
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt je zelfs gaan afvragen of Balkenende zichzelf niet buitenspel dreigt te zetten door een dergelijke opstelling.
Dat is wat ik al de hele tijd schrijf
pi_44148226
Via de achterdeur heeft de meerderheid van de Nederlandse kiezers de linkse populisten aan de macht geholpen die op kosten van de hardwerkende Jan Modaal mooie sier met onze centen gaan maken in het buitenland en de gelukzoekers in groten getale ons land laten binnenstromen. Het is jammer dat we wederom jaren concurrentiekracht verliezen, maar het zou goed zijn om het linkse beleid te zien falen. Hopelijk wordt Nederland conservatief/liberaal de volgende keer.

pi_44148245
Hiep hoi we krijgen een links kabinet
  maandag 4 december 2006 @ 22:37:40 #273
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44148267
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:36 schreef KonnieKipke het volgende:
Via de achterdeur heeft de meerderheid van de Nederlandse kiezers de linkse populisten aan de macht geholpen die op kosten van de hardwerkende Jan Modaal mooie sier met onze centen gaan maken in het buitenland en de gelukzoekers in groten getale ons land laten binnenstromen. Het is jammer dat we wederom jaren concurrentiekracht verliezen, maar het zou goed zijn om het linkse beleid te zien falen. Hopelijk wordt Nederland conservatief/liberaal de volgende keer.
Ik stel voor dat we dit copy-pasten en als standaard rectie in het reageerveld zetten voor enkele users.
  maandag 4 december 2006 @ 22:41:15 #274
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44148403
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:37 schreef Genverbrander het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch liever een centrumlinks kabinet, mèt CDA dus, zie. Ondanks vier jaar Balkenende, en zo. Een geheel links kabinet lijkt me ook niet slim, en trouwens ook niet werkbaar met de huidige zetelverdeling. Balkenende kan zich dus maar beter niet te veel buitenspel zetten. Of hij zou zich persoonlijk buitenspel moeten zetten: Balkenende eruit, en een gematigder CDAer als Leers erin.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2006 @ 23:04:03 #275
73911 ultra_ivo
pi_44149256
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
Of hij zou zich persoonlijk buitenspel moeten zetten: Balkenende eruit, en een gematigder CDAer als Leers erin.
Of Leers echt zo gematigd is weet ik niet, hij heeft iig geen probleem met de kamermotie over het generaal pardon.
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:07:08 #276
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44151474
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Of Leers echt zo gematigd is weet ik niet, hij heeft iig geen probleem met de kamermotie over het generaal pardon.
Dat was niet helemaal waar, heb ik begrepen: hij was voor een generaal pardon, maar had wel moeite met de motie en dan vooral de timing ervan. Hoe dan ook, misschien is 'gematigd' niet het goede woord, want hij heeft wel meer 'harde maatregelen' op zijn naam staan. Ik bedoelde vooral dat hij ten opzichte van Balkenende iets meer 'centrum' is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44157039
Het bang maken van mensen is goed gelukt, wat een hilarische reacties weer bij de Telegraaf!
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:53:35 #278
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44164906
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Het bang maken van mensen is goed gelukt, wat een hilarische reacties weer bij de Telegraaf!
OMG.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44168574
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Je kan lullen wat je wilt, maar mensen met een inkomen > 2,5x modaal hebben niets te zoeken bij Pvda of SP.. Is het logisch dat zij gepikeerd reageren als ze zien dat er regering tot stand dreigt te komen die hun hardverdiende geld wil afpakken?
pi_44168640
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:49 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Je kan lullen wat je wilt, maar mensen met een inkomen > 2,5x modaal hebben niets te zoeken bij Pvda of SP.. Is het logisch dat zij gepikeerd reageren als ze zien dat er regering tot stand dreigt te komen die hun hardverdiende geld wil afpakken?
Die mensen hebben ook niet zoveel te zoeken op het reactiedeel van de telegraafsite.
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:46:17 #281
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_44172130
quote:

[..]

Tjezus, wat een egoïsme .
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:13:46 #282
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44173108
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:37 schreef Genverbrander het volgende:
als Bos zo door gaat rondom het GP dan zou er wel eens een rechtser kabinet kunnen komen dan jij graag ziet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:22:27 #283
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44173429
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

als Bos zo door gaat rondom het GP dan zou er wel eens een rechtser kabinet kunnen komen dan jij graag ziet.
Inderdaad, zoals mijn broer die al spijt heeft dat hij op de SP heeft gestemd. Hij is een van de honderduizenden koekenbakkers die de partijprogramma's niet doorlezen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 december 2006 @ 02:06:49 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44183322
quote:

[..]

mwah een rechts minderheidskabinet is redleijk onwerkbaar heeft de stemming rond het GP aangetoond.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44184731
quote:

[..]

.
pi_44184905
quote:

[..]

Blijven hopen Martijn, blijven hopen.
pi_44185121
quote:

[..]

Met als resultaat een nog grotere PvdA en SP bij de volgende verkiezingen: ik ben voor! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44186148
Als het CDA met de SP in zee gaat dan zal ik nooit van mijn leven meer CDA stemmen (bij deze een plechtige belofte). Balkenende moet zijn rug rechten en niet in zee gaan met een onfantsoenlijke club die door een populistische houding zieltjes heeft gewonnen bij het minder bedeelde deel van de bevolking. Wat mij betreft is er voor het CDA maar één coalitie mogelijk en dat is CDA+PVDA+CU. Zo niet dan moet Balkenende de gifbeker aan zich voorbij laten gaan.
pi_44186224
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:19 schreef buachaille het volgende:
een onfantsoenlijke club die door een populistische houding zieltjes heeft gewonnen bij het minder bedeelde deel van de bevolking.
Pffff, hoe arrogant..
  woensdag 6 december 2006 @ 10:46:22 #290
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44186768
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:19 schreef buachaille het volgende:
Als het CDA met de SP in zee gaat dan zal ik nooit van mijn leven meer CDA stemmen (bij deze een plechtige belofte). Balkenende moet zijn rug rechten en niet in zee gaan met een onfantsoenlijke club die door een populistische houding zieltjes heeft gewonnen bij het minder bedeelde deel van de bevolking. Wat mij betreft is er voor het CDA maar één coalitie mogelijk en dat is CDA+PVDA+CU. Zo niet dan moet Balkenende de gifbeker aan zich voorbij laten gaan.
Ik zeg zelfs mijn lidmaatschap van het CDA op als ze gaan regeren met de SP. Maar dat zal niet nodig zijn. Ik citeer de uitgesproken conservatieve CDA-politicus Hans Hillen: "Het CDA zal NOOIT gaan regeren met én PvdA én SP."
Pugna Pro Patria
pi_44186943
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:46 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik zeg zelfs mijn lidmaatschap van het CDA op als ze gaan regeren met de SP. Maar dat zal niet nodig zijn. Ik citeer de uitgesproken conservatieve CDA-politicus Hans Hillen: "Het CDA zal NOOIT gaan regeren met én PvdA én SP."
Hillen staat ver op een vleugel. Zo'n uitspraak zegt niet zoveel .
  woensdag 6 december 2006 @ 11:40:25 #292
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44188171
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hillen staat zeer dicht bij Balkenende. Hij is één van de belangrijkste adviseurs binnen het CDA.
Pugna Pro Patria
pi_44188280
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:40 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Hillen staat zeer dicht bij Balkenende. Hij is één van de belangrijkste adviseurs binnen het CDA.
Nogmaals Balkenende is prima vervangbaar. Het CDA zal zolang het maar mogelijk is willen blijven regeren ook al gaat het ten koste van de partij. Wil Balk niet met SP en PvdA dan wil een andere CDA'er wel.
  woensdag 6 december 2006 @ 11:45:14 #294
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44188324
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nogmaals Balkenende is prima vervangbaar. Het CDA zal zolang het maar mogelijk is willen blijven regeren ook al gaat het ten koste van de partij. Wil Balk niet met SP en PvdA dan wil een andere CDA'er wel.
Elke politieke partij wil regeren, om daarmee de belangen van de achterban het beste te kunnen behartigen. Een politieke partij is een middel geen doel.

En wat betreft die andere CDA'ers. OP het interne discussieforum van het CDA is de animo voor een regering met de SP zeer laag. Ook een coalitie met GroenLinks is bijzonder impopulair. Een coalitie met één van beide of zelfs beide partijen gaat het CDA veel leden en stemmen kosten, daaronder juist degenen die de partij het meest trouw zijn gebleven, ook in de magere paarse jaren. Dat gaat het CDA dus nooit doen.
Pugna Pro Patria
pi_44188450
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:45 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Elke politieke partij wil regeren, om daarmee de belangen van de achterban het beste te kunnen behartigen. Een politieke partij is een middel geen doel.
Dat is het idee maar de praktijk is natuurlijk totaal anders. men blijft regeren omdat de macht wel erg prettig is. Dat zag je de afgelopen periode ook met de VVD en D66.
quote:
En wat betreft die andere CDA'ers. OP het interne discussieforum van het CDA is de animo voor een regering met de SP zeer laag. Ook een coalitie met GroenLinks is bijzonder impopulair. Een coalitie met één van beide of zelfs beide partijen gaat het CDA veel leden en stemmen kosten, daaronder juist degenen die de partij het meest trouw zijn gebleven, ook in de magere paarse jaren. Dat gaat het CDA dus nooit doen.
Tja het CDA is totaal afhankelijk van de PvdA. Als die hun poot stijfhouden en alleen met de SP erbij willen gaan regeren dan heeft het CDA niet zoveel in de melk te brokkelen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 december 2006 @ 12:21:29 #296
862 Arcee
Look closer
pi_44189207
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:
Hillen vind ik altijd zinnige dingen zeggen.
pi_44189279
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:45 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Natuurlijk is de animo bij het CDA laag om met de SP te regeren. Niet zo verwonderlijk, de SP heeft nog harder dan de PvdA het kabinetsbeleid in de afgelopen jaren afgekraakt. De andere kant van het verhaal is echter dat bij de PvdA er weinig animo is om de SP te laten vallen, zeker in dit stadium van de formatie. De door het CDA gewenste coalitie is ongetwijfeld CDA/PvdA/CU, maar daar kan de PvdA niet zomaar instappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kozzmic op 06-12-2006 13:23:27 ]
pi_44189376
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hillen vind ik altijd zinnige dingen zeggen.
Ach die Hillen was een van de grote vrinden van Spruyt en de Burke Stichting. Verwacht van hem geen al te zinnige uitspraken .
pi_44189547
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

Tja het CDA is totaal afhankelijk van de PvdA. Als die hun poot stijfhouden en alleen met de SP erbij willen gaan regeren dan heeft het CDA niet zoveel in de melk te brokkelen.
Nee hoor, want dan gaat het CDA gesprekken aan met VVD, PVV en CU.
pi_44189585
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

CU en PVV, hoe realistisch is dat als je de huidige opstelling van de CU ziet?

PVV met CDA of VVD is al niet eens realistisch.
pi_44189594
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

PVV en CU liggen nog verder uit elkaar dan CDA en SP .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')