abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44080680
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Balkenende zal gewoon moeten inbinden want anders komt er geen 4e kabinet Balkenende klaar. Het is duidelijk dat Balkenende nog even moet wennen aan het feit dat de politieke verhoudingen wat veranderd zijn.
Dan stapt hij toch niet in een kabinet? Laat links het maar doen, dan is er binnen een jaar toch nog Balkenende IV.
pi_44080782
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:43 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan stapt hij toch niet in een kabinet? Laat links het maar doen, dan is er binnen een jaar toch nog Balkenende IV.
Lijkt mij een goed plan. En dan gewoon vier jaar blijven zitten.
pi_44080816
Wat ook nog een optie is is om de VVD erbij te betrekken. Een PVDA-SP-VVD kabinet. Ik zou me echt dood lachen.
pi_44083119
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Balkenende zal gewoon moeten inbinden want anders komt er geen 4e kabinet Balkenende klaar.
Jij weet nu al de uitslag van eventuele nieuwe verkiezingen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 2 december 2006 @ 18:09:43 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44083796
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:51 schreef dazzle123 het volgende:
Wat ook nog een optie is is om de VVD erbij te betrekken. Een PVDA-SP-VVD kabinet. Ik zou me echt dood lachen.
dat zou hoogstens in het allerlaatste geval kunnen maar dan is de PvdA bij de volgende verkiezingen zo enorm de lul
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:33:29 #246
3542 Gia
User under construction
pi_44084425
Ik zou het wel grappig vinden als een linkse minister de post vreemdelingenzaken en integratie krijgt.
Geloof maar niet dat de IND zich dan ineens niet aan de regels gaat houden en 'menselijker' wordt. Er gebeuren dan net zo goed nog steeds dingen die sommigen te zielig vinden, of gewoon fouten die nu ook gemaakt worden, zoals een uitzettingsbrief voor een baby.
En dan kunnen we lekker een linkse minister verantwoordelijk houden. Oh, wat kijk ik daar naar uit.
pi_44084668
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Gia het volgende:
Ik zou het wel grappig vinden als een linkse minister de post vreemdelingenzaken en integratie krijgt.
Geloof maar niet dat de IND zich dan ineens niet aan de regels gaat houden en 'menselijker' wordt. Er gebeuren dan net zo goed nog steeds dingen die sommigen te zielig vinden, of gewoon fouten die nu ook gemaakt worden, zoals een uitzettingsbrief voor een baby.
En dan kunnen we lekker een linkse minister verantwoordelijk houden. Oh, wat kijk ik daar naar uit.
Jammer dat we geen Verdonk op onderwijs gaan krijgen waarschijnlijk. Als je dit al iets vind om naar uit te kijken
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 18:42:22 #248
73911 ultra_ivo
pi_44084683
Balkenende is hard op weg om door zijn eigen partij opzij geschoven te worden. In het CDA zijn ook veel stemmen voor een generaal pardon. Ook mensen die belangrijk genoeg zijn om zijn post te kunnen overnemen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:43:47 #249
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44087948
Volgens De Hond is maar 27% van de CDA-kiezers is voorstander. Die tegenstanders kan hij niet negeren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:54:10 #250
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_44088290
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:43 schreef PJORourke het volgende:
Volgens De Hond is maar 27% van de CDA-kiezers is voorstander. Die tegenstanders kan hij niet negeren.
Ja, maar gezien de uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat de echt CDA'ers. Dat betekent dan dat ongeveer 50 procent van de CDA'ers (28 zetels is de trouwe aanhang) een generaal pardon wil.
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:57:26 #251
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44088386
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:54 schreef vanthof het volgende:
Ja, maar gezien de uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn dat de echt CDA'ers. Dat betekent dan dat ongeveer 50 procent van de CDA'ers (28 zetels is de trouwe aanhang) een generaal pardon wil.
Wat een drogredenering...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 22:25:01 #252
73911 ultra_ivo
pi_44090759
Belangrijker is dat er in deze groep ook een aantal echte partijbonzen zitten. Mannen en vrouwen van eht kaliber dat Balkenende kan vervangen als premier.
pi_44091319
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 18:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of er komt een kabinet van precies die GP-meerderheid met 6 partijen dus.

Dan komen er ook wel snel nieuwe verkiezingen.
Grappig dat bijna iedereen dat denkt.

Let wel, ik zou persoonlijk helemaal geen voorstander zijn van zo'n kabinet, omdat er te weinig ervaring en in een keer teveel nieuw bloed komt, en omdat zo'n grote ruk naar links in een keer helemaal niet verstandig is voor een samenleving.
Als zoiets ooit zou gebeuren, dan geleidelijk en met overtuiging.

Maar linkse partijen zouden elkaar juist minder snel afvallen, omdat gezamelijk idealisme de boventoon voert, terwijl er in rechtse kringen meer persoonlijke waardigheid en individualisme speelt.
Buiten wat goed is voor een land, dat verschilt per persoon en prioriteit, is uit praktijk toch wel gebleken dat rechtse politici zichzelf veel minder kunnen wegcijferen in het belang van het grotere goed wat ze nastreven. Met vooral Verdonk als recent hoogtepunt.

Ook een van de redenen waarom er in het CDA en de VVD zoveel wisselingen van de wacht zijn geweest de afgelopen jaren qua lijsttrekkers, denk ik.
En waarom er op rechts zoveel afsplitsingen zijn, die vooral hun eigen gezicht en woorden als nieuw partijprogramma stellen.
pi_44091496
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou hoogstens in het allerlaatste geval kunnen maar dan is de PvdA bij de volgende verkiezingen zo enorm de lul
Hoezo dat? Na paars 1 won de PVDA de verkiezingen.
  zondag 3 december 2006 @ 16:17:39 #255
3542 Gia
User under construction
pi_44106362
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jammer dat we geen Verdonk op onderwijs gaan krijgen waarschijnlijk. Als je dit al iets vind om naar uit te kijken
Je weet het niet. Alles is nog mogelijk.
  zondag 3 december 2006 @ 16:33:15 #256
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44106815
Voorlopig is het de kat uit de boom kijken van alledrie de partijen. De ander uit de tent lokken om vervolgens zoveel mogelijk voor je eigen partij binnen te halen. Daar hoort het zeiken in de media bij. Ben niet echt onder de indruk.

Volgens mij willen ze best samen regeren.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 3 december 2006 @ 22:31:18 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44117331
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voorlopig is het de kat uit de boom kijken van alledrie de partijen. De ander uit de tent lokken om vervolgens zoveel mogelijk voor je eigen partij binnen te halen. Daar hoort het zeiken in de media bij. Ben niet echt onder de indruk.

Volgens mij willen ze best samen regeren.
Ik zie idd het er nog wel van komen dat er straks achter gesloten deuren nog iets "geregeld" wordt. Maar ik zie het net zo goed gebeuren dat er een hele ander coalitie "geregeld" wordt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 3 december 2006 @ 23:39:52 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44119680
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Hoezo dat? Na paars 1 won de PVDA de verkiezingen.
klopt, toen had met de premiersbonus, bovendien nauwelijks een links alternatief. Nu zullen er nog meer kiezers naar de SP vertrekken omdat de PvdA het lastig zal krijgen zo'n coalitie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44145681
quote:
Informateur stuurt aan op coalitie CDA, PvdA en SP

DEN HAAG - Informateur Rein Jan Hoekstra stuurt aan op een kabinet van CDA, PvdA en SP. Het CDA, dat tot dusver weigerde zich onomwonden uit te spreken voor samenwerking met PvdA en SP, ging er maandag mee akkoord dat de fractievoorzitters van deze partijen met elkaar om de tafel gaan zitten.

Onder leiding van Hoekstra vinden de komende dagen tweegesprekken plaats tussen de fractievoorzitters van de drie partijen. Daaruit moet blijken of er voldoende bereidheid bestaat te komen tot stabiele samenwerking.

De informateur gaat na de drie tweegesprekken om de tafel met alle drie fractieleiders tegelijk. Waarschijnlijk wordt woensdag een begin gemaakt met de tweegesprekken. Het ligt niet in de bedoeling dat Hoekstra na deze reeks van gesprekken met uitgeschreven compromissen komt, waarop de drie partijen elkaar zouden moeten vinden. Wel zal hij dan aangeven hoe de formatie voortgezet kan worden.

Inventarisatie

Hoekstra sprak maandag met Balkenende in diens rol als premier van een demissionair kabinet en dus niet als fractievoorzitter van het CDA. Bij elke formatie wordt in het begin van het proces een inventarisatie gemaakt van beleid dat de regering in missionaire staat heeft voorbreid en dat vervolgens na de verkiezingen in demissionaire staat wordt uitgevoerd.

Het kan gaan om uiteenlopende onderwerpen als boerkaverbod of no-claim in de zorg. Zo moet duidelijk worden welke onderwerpen aan de onderhandelingstafel worden besproken en welke in de Tweede Kamer worden behandeld.
volledig artikel
  maandag 4 december 2006 @ 21:24:17 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44146022
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:15 schreef schatje het volgende:

[..]

volledig artikel
Ik las het ook al. Ben benieuwd wat Balkenende gaat zeggen hierover, of hij zich nu uitspreekt er voor te willen gaan, of alleen 'voor de vorm' meedoet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')